FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Sklápění zadních sedadel
To impaler: Samozřejmě nedělený! U MK II byla ložná plocha po sklopaní sedadel delší. Fakt musím říct, že jsem celkově z MK V hodně zklamaný. Je to auto technicky staré 6let. Jedině ten motor a cena která byla na úrovni Fiesty mě těší a jsem schopen to strávit. Ale dát za auto 970tis, tak jsem asi hodně naštvanej. Možná, že mechanická konstrukce a dílenské zpracování je dobré, ale vybavení elektronikou, design palubních přístrojů, ovládací prvky klimatizace atd. to vše je 100let za opicema. -
"-- skrytý --" 22.02.07 08:57
« Re: vstřiky
vica:
koleduješ si o zničení motoru.
Takhle špatný vztah k autu jsem už dlouho neviděl. To co tady předvádíš, je do nebe volající.
Připrav si hodně peněz na nový motor.
Poku by jsi přece jen hodlal použít hlavu, dáš vstřiky na kontrolu do DELPHI servisu, což je PAS (neumí testovat vstřikovače), coř není Olomouc, což je Sobek ve Frýdku a AUTO ZM v Brně (ti mají stanice na vstřikovače).
Žádné vstřikovače nevydrží výrazně víc než 200000 km, Tvoje jsou na odchodu - všechny.
To, že jeden teče do přepadu je prkotina. Horší je, že budou unavené na tryskách a dříve nebo později "potečou". Budou špatně rozprašovat a než se naděješ, bude píst v čudu - to je bratru za dvacku.
Dosti dobrých rad, teď je to na Tobě. Jeden vstřikovač bych vyměnil a 3 bych nechal zrepasovat, jakmile to půjde. (Zatím pouze Praha, Kladno, Poděbrady a Soběslav). -
"-- skrytý --" 22.02.07 08:49
« Re: Re: Re: Re: PP
impaler:
absolutn souhlas.
vica si koleduje o propálení pístů (minimálně)
Při 250000 km by měly vstřiky projít minimálně kontrolou, hrozí úkap (špatné rozprašování paliva) a následně propálení pístu.
V tomto se vstřiky common rail vůbec neliší od vstřiků mechanických. -
impaler 22.02.07 08:12
« Re: Re: Re: PP
vica: na můj vkus málo čteš a hodně řveš:
1. PetrT. a jiní tady už dlouho vysvětlují, že sis nekoupil atmosférický diesel na půl milionu kilometrů. Vstřiky mají vydržet sto až dvě stě tisíc, těžko se můžeš ohánět tím, že to má být jinak, když je to relativně nová záležitost. Soused těžko poradí, je na tom maximálně stejně, prostě nevíme. Já jsem se s tím nějak smířil, čekám rozvoj nabídky oprav a doufám, že to bude spíš po těch dvou stech, než po jednom nebo dokonce těsně po záruce.
2. Narval sis do auta chip. Nekomentuju technicky, protože tomu nerozumím. I kdyby to ale bylo nevím jaké, pokud ti to tam nedá sám Henry, nemáš myslím případně moc nárok kafrat, když něco nebude mít životnost jako bez zásahu. Ale nevím, nerozumím, jenom tak laicky přemýšlím, co bys chtěl.
3. Chlubíš se tady s velkou hubou, že tomu autu dáváš imrvére čočku, Brno-Praha za hodinu a podobně. To asi taky není typické používání, na které to auto je dimenzováno.
Při tomto způsobu zacházení a uvažování tě to auto povozilo 245 000 kilometrů a teď se s tebou loučí první vstřik. Na tvém místě bych pochválil Forda a nebrblal. -
-
"-- skrytý --" 22.02.07 07:30
« vstřiky
Tak přátelé a je to tady.Konečně budu patřit mezi Vás.Včera mi to nedalo a zajel jsem si jen tak zkusmo na baňky tady do Olomouce (F-Janiš). A mám ho tam, jeden kousek naplnil baňku za 30s ostatní vpoho. Chybí mi 5 000 km do 250 000 km. Byl jsem první v Olomouci kdo si koupil 2.0 TDCi 85 kW(11/02) a nejvíc najel na origo vstřiky a nejvíc mi to prý teče. Zatím se nic neděje startuje to, jede to normálně a takovej divnej zvuk mezi 1 500 - 2 000 ot. mi to dělá už 1/2 roku.V mém případě to naftou asi nebude tankuju jenom Shell a OMW asi opotřebení. Řekli mi cenu i s prací 11 000 Kč s DPH. Zkusím ještě PAS Zábřeh. Tak jsem si říkal že to už nějak doklepu do MKIII a prd. S takovou životností ať se na to radši vykašlou.Těď mám jet do Německa a abych sledoval kdy mi to řádně zakouří a zabliká žhavení. Doufám, že to aspoň dojede na tři válce. Jsou s tím nějaké zkušenosti. Vypadá to, že se zase asi vrátím k těm benzínům, ale zase ten krouťák? Vypadá to že mi ani ten čiptůzing nepomohl. Nevím jestli je normální mít 4,5 let klid a pak to začít měnit, asi to vyměním celý. TDCi zdar :roll: Budu informovat jak to dopadne dál. Zatím budu jezdit až se to posere.
Řeším nový nebo repas se servisem v Ol mám dobré zkušenosti. -
« Porovnání Mondeo MK II x MK V
Ahoj, tak mám 2.2TDCI a tak mám první zkušenosti. Porovnávám s Mondeem 1.8 benzín z roku 2000. Neporovnávám motory, každý má své. Oba jsou kombi.
Exteriér: MK II je víc americký koráb, větší okna, super viditelnost při couvání i při jízdě. Nové Mondeo je více německé, má stupidně malé 5té dveře - jsou úzké.
Interiér: MK II má vše po ruce, ovladače tam kde mají být. Příjemné sedačky, dobře topí, přehledné a funkční ovladače. Příjemné pedály a jasné řazení. Jednoduché sklopení zadních opěradel do roviny bez nutnosti sklápět sedák. Výborný výhled a dostatek prostoru na předních sedadlech - sedadla hodně mněká.
MK V má víc ovladačů, ale bohužel na nesmyslných místech. Např otevírání oken bylo u MK II jasné a ergonomicky přístupné. MK V má těsně vedle sebe ovládání všech oken a je nepřehledné. MK V má vyhřívání sedaček, ale ovládání je nepřístupné za řadící pákou. Prostor na předních sedačkách je menší jak u MKII a také jsou sedačky užší a tvrdší. Pro sklopení zadních sedadel do roviny se musí zvednout sedák. Z MK V je horší výhled jak dopředu, tak dozadu. MK V má nepochopitelné analogové hodiny u kterých v noci nejsou vidět čísla. MK V má velmi příjemné a přehledné budíky.
Celkové porovnání:
MK II je pohodlný rodinný automobil s obrovským kufrem, dobrými jízdními vlastnostmi, útulným interiérem, prožným motorem a vším co auto mít má. 6ti leté auto se dá sehnat za cenu okolo 120tis. Neznám lepší řešení.
MK V je bezpečný moderní vůz s tuhou karosérií, aktivními a pasivními prvky, ale s bohužel značně strohým a neergonomickým interíérem a totálně zaostalým designem. Speciálně PP a celkově budíky vozu jsou na úrovni před 10ti lety. To co prodejce u vozu vychvaluje měl už VW Golf v roce 1996. Pokud porovnám Mondeo a Renault Scenic, tak co se týče elektroniky je Mondeo totální propadák. Také schopnost utlumit přenos vibrací z vozovky je u Mondea horší jak u Scenicu. Proti MK II které po silnici plave, MK V spíše poskakuje.
Pokud bych se měl dnes rozhodnout mezi MK II a MK V tak zůstanu u MK II a nechápu lidi, co si místo MK II kupují MK III. Pokud se divíte, že jsem MK V kupoval, tak proto, že jsem za MK II dostal velmi dobré peníze a MK V mám s obrovskou slevou. A taky motor 2.2TDCI je super. -
hil 20.02.07 17:03
« Re:
To Kutil:
Právě že hodně, někdy i za 10.000,- Kč za týden - Transit (taky TDCi) dálkový trasy a teď ještě Mondeo , proto jsem do toho šel.
O těch nástrahách s pokutami a vysokých urocích při překročení vím, přesto by se nám to mělo vyplatit. Tedy když si dáme na překročení lhůt pozor. -
« Bez nadpisu
To hil: Do té CitiBank bych nešel. Výhoda 3% z čerpaného paliva + 1% ze zboží. Nevýhoda poplatek za vedení 850,-Kč ročně a vydřidušský poplatky za cokoliv ( 500,-Kč/měs pokuta za nesplácení, za překročení 500,-Kč/měs, úrok 5%/měs). Jedině ji používat jen na koupi u Shell a to bys musel načerpat 1050litrů abys vydělal jen na roční poplatek. Kolik načerpáš ročně? -
Jozef0351 16.02.07 18:16
« Re: Re: Všimli jste si? SHELL - Nechci slevu zadarmo!
No keď som si pred pár rokmi menil body za ďalekohlad a hodinky tak cena sa blížila k 0,5 Sk / bod. Bežne sa dalo niečo vybrať niečo za cca. 0,30 Sk / bod. Ale tá terajšia bombastická akcia je fakt urážka zákazníka. Na slovensku je to 1 Sk / bod = 0,14 Sk / bod. Sú fakt na hlavu. Rád by som vedel koľko ľudí to využíva. Chudáci pumpári si asi už vypočuli svoje lebo sa mi ešte nestalo že by sa mi to odvážil niekto na pumpe ponúknuť pri platení. Tankujem iba na Shell. -
Dong1 16.02.07 07:12
« Re: Všimli jste si? SHELL - Nechci slevu zadarmo!
hil: Zaklad vsech bonusovych akci...kdyz si vymenis nejake body za nejakou odmenu, tak nakonec zjistis ze toto sou ty nejdrazsi veci v tvem zivote.
Totez bohuzel vetsinou plati i akcich "a k tomu dostanete zdarma" :-)
A to se vyplati >:D -
hil 15.02.07 22:39
« Všimli jste si? SHELL - Nechci slevu zadarmo!
Natankujte a vyměňte si 12 SMART bodů z Vaší SMART karty za slevu 2 Kč na každý litr.
Slevu lze uplatnit pouze na celkové množství natankovaných litrů, nikoli na část tankování.
Sleva činí 2 Kč za 1 litr jakéhokoli paliva Shell.
Slevu získáte výměnou za 12 SMART bodů za každý zlevněný litr.
A to se vyplatí!
Někdo tu jednou vypočítal hodnotu bodu na 0,50 Kč. To je tedy sleva
2,- Kč za pouhých 6,- Korun :-) -
« Re: Re: Re: Topení
Ale mě to topí, i když je ta ručička teploměru níže ! A když potřebuji zatopit rychleji, tak pouštím větrák naplno ručně a ono to vlaží v podstatě hned a nečeká na tu vysokou teplotu jako automatika....pravda, asi se to o to později zahřeje. Údajně je ten rozsah mezi krajními polohami teploměru jen 5 stupňů...... -
eda.nezbeda 15.02.07 14:33
« Re: Re: Topení
S tim mam take problem, ale uz sem si zvykl. Akorat ted mi to netopi a uz sem i nechal vymenit termostat a furt nic. Teda topi, ale pozde a malo.
A to pak muzou byt ty pridavne zhavici elementy, ktere sou bud ve vode nebo ve ventilaci (spis ve vode). A to bude nejspis pricina u me.
To je ale hlavne odpoved na otazku, jestli se tam dava pridavne topeni - dava ... ale neni to zrovna pridavne topeni, jen takova berlicka, aby se to rychleji ohralo ...
Predpokladam, ze to ma i 2,2 TDCi, ja mam 2,0 96kW. -
hil 15.02.07 13:52
« Re: Re: Topení - vedro na nohy
Zkoušel, pak to zase fučí moc těma průduchama v palubce.
Než to deletí ke mě , je to na ramena a krk už studený. Zkoušel jsem i směrovat vzduch z průduchů jinam, ale zatím jsem nepřišel na to, jak to udělat abych neměl pečený nohy a bylo to v celým autě OK. Tedy zatím by mi stačilo aspoň u řidiče... -
impaler 15.02.07 11:22
« Re: Topení - vedro na nohy
Hil: panáčka se šipkou na prsa zkoušels?
Já dnes ráno výjimečně ano, i když nic jako ty nepozoruju - měl jsem zamlžené vnitřní zrcátko, a to sem čučel, jak rychle mi bylo horko. Jezdím každé ráno stejně a můžu porovnat, že to je proti plnému automatu zásadní rozdíl.
Jinak jsem taky bezděky zjistil, jak je super vyhřívání skla - zapomněl sem ho manuálně zapnout, byly zrovna ty čtyři stupně a neseplo samo. Furt sem nemoh odjet, jak to bylo zamrzlý...normálně už dávno jedu. :) -
hil 14.02.07 21:50
« Topení - vedro na nohy
Pres den je to OK, nebo to nepozoruju, ale v noci mi to topí až moc na nohy a na ramena je naopak chladno (v mikině).
Nepodařilo se mi zatím přijít na to jak nastavit topení a rozvod vzduchu.
Pozorujete taky někdo něco podobného?
Zkoušel jsem všechno možné nastavení AUTO, bez, A/C, ECCO... -
« Re: Re: cena poklic
Jo, poklice jsou fakt drahé, na manžilčinu Fábii jsem raději koupil elektrony, než bych za ukradené poklice vysolil snad 3 tisíce. Na zimní plecháče jsme pakmkoupil nějaké noname, ale vím, že konkrétně na tu Fábii to byl docela problém, ne všechny se tam vešly.
Mám na Mondeu originál Ford poklice, mám je jenom na zimních, a konkrétně ta jedna byla po trefení jedné pěkné díry na cestě rozbitá, ale držela ještě asi dva roky...až teď je ji někde konec. čest její památce. -
impaler 14.02.07 09:29
« Re: cena poklic
No jo, však nejsem pyšný, jak dobře jsem koupil. :'-(
Měl jsem před rokem velmi dobrou cenu na zimní sadu disků a pneu, samozřejmě bez poklic. Než jsem se vzpamatoval, už jsem platil. Navíc pak jsem vztekle chodil po supermarketech a hledal šestnáctky, kolik jako stojí, nikde nic. Do 15 palců max, takže bych si stejně nepomoh. Upozorňuju, že malé mototechny a vůbec hodně věcí, jak jsme zvyklí, tady nejsou. Nebo je neumím hledat. Např. nejsem schopen koupit stěrače Valeo ani na webu, vidím už kvůli tomu rudě, protože snad jednou za měsíc kupuju furt něco levného (šmejd Nordauto 10 eur) nebo drahého (Bosch klasika 15 eur za jeden) a nic nestírá pořádně. Origo aero Ford kdysi taky nic moc, proto teď zkouším jiné. A nebo půjdu reklamovat ramena/pružiny, ale co mi řeknou, to teda nevím. Záruka je do léta, tak to možná zkusím. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory
Ne, vodík se nevyrábí v JE , ale jeho výroba je energeticky velmi náročná, a to bude potřebovat nějakou další jinou energii..... Čerpací stanice ?? Vodík musí být pořád pod obrovským tlakem a nízkou teplotou, jinak se odpaří a pak přichází rock and roll :-) A hlavně ho musí někdo do té garážové pumpy něčím přivézt a přečerpat......a pak kontrolovat, a chladit ......... -
Jozef0351 13.02.07 11:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro
Vodík sa musí vyrábať v jadrovej elektrárni :?: :?: :?:
Niekde som čítal že niekto vyrobil prototyp vodíkovej čerpacej stanice ktorá môže byť v garáži. Samozrejme že zatiaľ je cena akéhokoľvek alternatívneho pohonu vysoká, niekedy až astronomicky, ale niečo nové bude musieť čochvíľa prísť. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové
S tím vodíkem je to víceméně ironie. Právě proto, že kdyby chtěli zítra začít všichni jezdit na vodík, potřebovala by ČR na jeho výrobu snad 20 temelínů !!! :-) A taky by byly věčně mokré cesty, za mrazu v podstatě neustále udržovaná ledová plocha ...... Ale odpadly by vstřiky, čerpadla, filry, válce.....standové... -
lordmystic 13.02.07 10:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mon
DIM: S tim vodíkem si spousty lidí myslí, že je to ekologické. Ale když pominu děsně drahý auta, minimální hustotu čerpaček na vodík, tak i vlastní výroba paliva vodíku pro auta znečistí živ. prostředí mnohem víc, než kolik znečistí spalování klasických paliv v autech. Tady to bude ještě dlouhá cesta... -
"-- skrytý --" 12.02.07 21:58
« Opravy
Lord of Mystic:
viděl bych to na střední opravu a ta práce je již započítána (předpoklad).
Hlavně se do toho nežeň po hlavě, ať si to pořádně vyzkouší.
Ale mám pro Tebe návrh. Asi bych dokázal sehnat nové vstřikovače za cenu středně drahé opravy. Máš zájem? -
lordmystic 12.02.07 17:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo
Petr T.: Tak na tuhle informaci jsem čekal jak na smilován - doufám že je to již reálný termín. Co myslíš, kolik si vezmou navíc za práci - kolik to tedy bude stát celkem při opravě menší a větší závady?
Jinak při velkém průtoku nafty mi to padá do nouzového režimu, čerpadlo asi neprotalčí dost paliva přidřeným vstřikem. To bude menší nebo větší oprava, co myslíš? Jinak předem díky za info. -
"-- skrytý --" 12.02.07 16:37
« Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo
hil:
Od 15.3.2007 jsou vstřiky opravitelné. :shock:
Cena koncový zákazník je odhadována:
1/ střední generálka bez výměny trysky cca 2900 Kč
2/ velká generálka s výměnou trysky cca 4500 Kč
Jako první servisy se do toho pustí na Kladně a na Praze 7. -
"-- skrytý --" 12.02.07 16:33
« Moje doporučení
Dr. Ej:
Bondeo se bude zavádět s motory 1,8TDCi 74kW, 1,8TDCi 92kW a 2,0TDCi 103kW. Později přijdou ostatní motory, co jsem jmenoval.
Doporučuji 1,8TDCi s 92kW. Je to víc než mělo staré Mondeo 2,0TDCi 85kW a přitom by mohlo (i na Slovensku?) spadnout do kategorie nižšího povinného ručení.
Vstřikování Delphi, u Focusu dost bezporuchové (tento motor se používal a používá ve Focusu) bylo nahrazeno Siemensem, který je piezo a ještě odolnější.
Na druhou stranu, 2,0TDCi je také Siemens, takže rozhodne asi cena (1,8TDCi bude o dost levnější).
Zdravím :D -
"-- skrytý --" 12.02.07 15:23
« Prubezne hlaseni
Hi,
dnes jsem odvezl auto na vymenu vstriku. Od doby nahlaseni (pocatek 12/06) jsem ujel cca 5k, nyni mam skoro 90k. V ramci zaruky mi vymeni 4 vstriky a vycisti palivovy system vcetne nadrze.
Dnes jsem vsak provedl zasadni reseni situace: Poridil jsem si ST220 kombi (cerna, sluzebni) a sve, ktere bude opravene za 4 dny, davam kolegovi, ktery mel predtim FF 1.6 benzin.
I have to say you good bye, 2.2TDCi:-(
Od priste jiz v mem podpisu budou pismena ST... -
« Re: Re: Zpřevodování.
Tak jsem se vrátil z Rakouska, s lyžemi a plným autem spotřeba dle PP 5,6 l , jízda víceméně jenom podle předpisů....... A jelo jako nové :-) Mimochodem, jak může být , Hile, průběh rychlosti a otáček při STEJNÉM převodovém stupni NELINEÁRNÍ ??????????? Každých deset kilometrů přibude jiný počet otáček !!?? Prokluzuje Ti asi spojka :-) -
lordmystic 12.02.07 07:35
« Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo
No možná bych dnes při výběru nového auta s dieslem počítal i válce. Takové šestiválce jsou svou kultivovaností, spolehlivostí a parádním průběhem krouťáku velice zajímavá volba. Pokud bych měl tedy trochu kaček navíc, asi bych kupoval už jedině šestiválec... -
« Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo
No predpokladám, že technika pokročila od čias jedinečného TDI. Napríklad práve spomínaný (a mnou vyradený) 2,7l motor je vraj vynikajúci, ale to už je cena ktorú pri Mondeu považujem za neprimeranú. Keď si budem kupovať Jaga, tak o inom asi ani nebudem uvažovať :) -
« Re: Nové motory pro Nové Mondeo
2 Petr T.: Chcem tiché pohodové auto na dlhé cesty, nové Mondeo je vážny kandidát, ale predpokladám, že rozhodujúci pre tú pohodu bude práve motor. Z viacerých Tvojich príspevkov mám pocit člvoeka, ktorý sa vyzná, poradíš mi prosím, ktorý z dieselov zvoliť? Moje kritériá - vylúčime 1,6 a 2,7 a z tých ostatných ma zaujíma ktorý je najkultivovanejší a s najmenším predpokladom k poruchám. -
« Bez nadpisu
To hil: Aha, tak to jo. Myslel jsem, že 6ka je použitelná jen na dálnici. :-!
To impaler: To co jsem popisoval se týkalo pouze benzínových motorů. ;-) Jen jsem chtěl upozornit na to, že i u stejného typu motoru a objemu může být zpřevodování hodně rozdílné. -
hil 09.02.07 15:32
« Re:
Jezdím, když to jde samozřejmě, mezi 130 - 160, většinou kolem 140, abych se vešel do 10% :-). Takže mi to zpřevodování 6 vyhovuje. O žádném řvaní motoru nemůže být řeči. A řadit taky není potřeba, 6 + turbo si s tím poradí od 100 v pohodě.
Kdyby to bylo naopak zpřevodované jak říkáš ty, bylo by potřeba mnohem častěji řadit 5 a na okreskách by sis s 6 ani neškrtl. -
"-- skrytý --" 09.02.07 15:12
« Bez nadpisu
Byl jsem poprvé na emisích.
Mám takový dotaz dle TP mám ES 2001/100A
korigovaný součinitel absorbce 1,82. Je to Euro 2 nebo 1?
našel jsem tu jenom
ES2003/76B - verze EURO4 s jinym turbem a vstriky...
ES2003/76A - starsi verze EURO3
Díky za upřesnění. -
impaler 09.02.07 14:00
« Re:
Kutil: já jsem teda laik, ale připadá mi, že tady úplně mícháš hrušky s jabkama, totiž benzín a naftu. Záleží, o co tobě, nebo kolegovi, nebo komu jde.
Můžu tě ujistit, že s dvoulitrem vyrazím na dálnici z připojováku, někde na 100-120 tam vrazím šestku a pak už cvičím jenom s ní, pokud tedy nezpomalím pod těch sto. V Německu v levém, vadím motorkám a sporťákům, jinak pohoda. Nechápu, co řešíš. Jak vyřeší nový nafťák 2.2 problém staré benzínové Laguny proti starému benzínovému Mondeu, to se budete s kolegou muset asi projet.
Jinak ty otáčky víceméně asi sedí i pro můj motor, kolem těch 130 určitě.
A kdo chce lítat sto osmdesát po dálnici s nízkýma otáčkama, má si koupit nafťák a ne benzín, který si předtím nevyzkoušel, a teď se diví.
(taky sem nevyzkoušel, ale nedivím se ;-) ) -
« Bez nadpisu
To Jenyk: Vzhledem k tomu, že je maximální moment v 1800ot. tak by to ve 130km/h stačilo a a naopak ve vyšší rychlosti by to tolik netočilo a nežralo. Všude čtu, že tento motor potřebuje jezdit v rozsahu 1500-2500ot. >:D
A pokud už je v autě 6ka, tak jsem doufal, že to na dálnici nebude moc točit. Je to totiž předmětem mého sporu s kolegou, protože když jezdil s mým Mondeem 1.8 benzín, ta měl pocit, že nejede. Měl Lagunu 1.8 benzín, přibližně stejný výkon a přesto Laguna po dálnici jela líp.
Nakonec jsme přišli na to, že je to tím, že 5ka u Mondea točí ve 160km/h 4000ot. a jemu Laguna na 5ku točí 4000ot už ve 135km/h. Takže mu ve 180km/h vadla zatímco Mondeo by jelo ještě dál. Akorát, že u Mondea bylo potřeba někdy řadit 4ku v kopci i na dálnici. Mě osobně vyhovovalo víc řazení u Mondea. Casem jsem se naučil častěji řadit 4ku a jezdilo to super.
Teď koupil Scenic 2.0 benzín s 6ti kvaltem a myslel si, že to bude na 6ku točit ve 160km/h tak 3500-4000ot. Ale zrada točí mu to zase přes 4500ot. Tak se mně ptal, proč ty 6ky nejsou zpřevodované více do pomala.
Něco jako byla u Škody 120 5ka. Sice to na ní nezrychlovalo, ale držet rychlost stačila. -
"-- skrytý --" 08.02.07 22:11
« Re: Re: Re: rozmery gum
Kutil: jen bych mne zajímalo, k čemu chceš takové zpřevodování? Pod 2000 ot/m - 130 km/h by ses tím na šestku nedalo jet, nad 180 by to začínalo chytat dech....kdyby to mělo tak o sto koní víc. Chceš lítat? Kup si Veyrona >:D >:D >:D ! Na to Monďas TDCi asi fakt není nejvhodnější.
Nemyslím si, že se k tomu špatně chovám. Má to to nejlepší co se tomu dá dát. Ráno to nehoním, po rychlé jízdě to techám i 3 minuty dotočit. Liju tam plnou syntetiku, kvalitní paliva (bez dalších aditiv) Palivovej filtr origo po 40 000 km. A to že to občas protáhnu na tom nevidím nic špatného.
Jen mě štve,že o repasu vstřikovačů se v servisním průvodci nic nepíše a v servisu mi řeknou že se preventivně nic nedělá a že jsou Transity s 350 000 Km a jezdí bez výměny.(TDCi).
Mám na starosti firemní vozový park kde máme 10 Peugeotů 2.0 HDI.A první repasi 1 vstřiku jsme dělali v Zábřehu po 253tis. Jsou to 406-307 rv.00-03. Nevím jak moc jsou ty motory podobné, ale common-rail tam je taky (systém Bosch) a u dvou 406 co mají přes 300 tis se nic neděje. Tak nevím jesti pánové od Fordu neudělali někde chybu. :roll: Třeba ta spolupráce s PSA k něčemu bude. Ty 307 se zase serou jinde ale motory (víc žerou) ale drží. No jestli se máme připravit na celoplošnou repasi vstřiků u těchto všech vozidel (všechny mají přes 200tis.) tak to naši firmu asi položí. A to ani nevím co D5 u Volva taky už budou mít 200 tis, a Audi A6 3,0 TDi. Už vidím majitele jak řekne a dost Octavia II 1,6 benzín a bude po legraci.