FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.07  10:19

    « Re: Re: vstřiky

    Petr T:
    Nemyslím si, že se k tomu špatně chovám. Má to to nejlepší co se tomu dá dát. Ráno to nehoním, po rychlé jízdě to techám i 3 minuty dotočit. Liju tam plnou syntetiku, kvalitní paliva (bez dalších aditiv) Palivovej filtr origo po 40 000 km. A to že to občas protáhnu na tom nevidím nic špatného.
    Jen mě štve,že o repasu vstřikovačů se v servisním průvodci nic nepíše a v servisu mi řeknou že se preventivně nic nedělá a že jsou Transity s 350 000 Km a jezdí bez výměny.(TDCi).
    Mám na starosti firemní vozový park kde máme 10 Peugeotů 2.0 HDI.A první repasi 1 vstřiku jsme dělali v Zábřehu po 253tis. Jsou to 406-307 rv.00-03. Nevím jak moc jsou ty motory podobné, ale common-rail tam je taky (systém Bosch) a u dvou 406 co mají přes 300 tis se nic neděje. Tak nevím jesti pánové od Fordu neudělali někde chybu. :roll: Třeba ta spolupráce s PSA k něčemu bude. Ty 307 se zase serou jinde ale motory (víc žerou) ale drží. No jestli se máme připravit na celoplošnou repasi vstřiků u těchto všech vozidel (všechny mají přes 200tis.) tak to naši firmu asi položí. A to ani nevím co D5 u Volva taky už budou mít 200 tis, a Audi A6 3,0 TDi. Už vidím majitele jak řekne a dost Octavia II 1,6 benzín a bude po legraci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.07  10:07

    « Re: Sklápění zadních sedadel

    To impaler: Samozřejmě nedělený! U MK II byla ložná plocha po sklopaní sedadel delší. Fakt musím říct, že jsem celkově z MK V hodně zklamaný. Je to auto technicky staré 6let. Jedině ten motor a cena která byla na úrovni Fiesty mě těší a jsem schopen to strávit. Ale dát za auto 970tis, tak jsem asi hodně naštvanej. Možná, že mechanická konstrukce a dílenské zpracování je dobré, ale vybavení elektronikou, design palubních přístrojů, ovládací prvky klimatizace atd. to vše je 100let za opicema.
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 22.02.07  09:04

    « Re: Re: Re:

    DIM mas na mysli Vitky nebo Litvajz?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.07  08:57

    « Re: vstřiky

    vica:
    koleduješ si o zničení motoru.
    Takhle špatný vztah k autu jsem už dlouho neviděl. To co tady předvádíš, je do nebe volající.
    Připrav si hodně peněz na nový motor.
    Poku by jsi přece jen hodlal použít hlavu, dáš vstřiky na kontrolu do DELPHI servisu, což je PAS (neumí testovat vstřikovače), coř není Olomouc, což je Sobek ve Frýdku a AUTO ZM v Brně (ti mají stanice na vstřikovače).
    Žádné vstřikovače nevydrží výrazně víc než 200000 km, Tvoje jsou na odchodu - všechny.
    To, že jeden teče do přepadu je prkotina. Horší je, že budou unavené na tryskách a dříve nebo později "potečou". Budou špatně rozprašovat a než se naděješ, bude píst v čudu - to je bratru za dvacku.
    Dosti dobrých rad, teď je to na Tobě. Jeden vstřikovač bych vyměnil a 3 bych nechal zrepasovat, jakmile to půjde. (Zatím pouze Praha, Kladno, Poděbrady a Soběslav).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.07  08:49

    « Re: Re: Re: Re: PP

    impaler:
    absolutn souhlas.
    vica si koleduje o propálení pístů (minimálně)
    Při 250000 km by měly vstřiky projít minimálně kontrolou, hrozí úkap (špatné rozprašování paliva) a následně propálení pístu.
    V tomto se vstřiky common rail vůbec neliší od vstřiků mechanických.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.07  08:45

    « 150000 km

    Mám a bez problémů... :*)
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 22.02.07  08:25

    « Bez nadpisu

    impaler, vica: přesně tak, vydržet vstřiky čtvrt miliónu a ještě s čipem a ještě s čočkou, tak to je hodně dobrý! Spíš myslím že se vica tady v uvozovkách chlubí, protože málokomu vydrží vstřiky tak dlouho jako jemu a on to sakra moc dobře ví.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 22.02.07  08:12

    « Re: PP

    Displej mi v životě neproblikl. Najeto 50 tisíc.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 22.02.07  08:12

    « Re: Re: Re: PP

    vica: na můj vkus málo čteš a hodně řveš:
    1. PetrT. a jiní tady už dlouho vysvětlují, že sis nekoupil atmosférický diesel na půl milionu kilometrů. Vstřiky mají vydržet sto až dvě stě tisíc, těžko se můžeš ohánět tím, že to má být jinak, když je to relativně nová záležitost. Soused těžko poradí, je na tom maximálně stejně, prostě nevíme. Já jsem se s tím nějak smířil, čekám rozvoj nabídky oprav a doufám, že to bude spíš po těch dvou stech, než po jednom nebo dokonce těsně po záruce.
    2. Narval sis do auta chip. Nekomentuju technicky, protože tomu nerozumím. I kdyby to ale bylo nevím jaké, pokud ti to tam nedá sám Henry, nemáš myslím případně moc nárok kafrat, když něco nebude mít životnost jako bez zásahu. Ale nevím, nerozumím, jenom tak laicky přemýšlím, co bys chtěl.
    3. Chlubíš se tady s velkou hubou, že tomu autu dáváš imrvére čočku, Brno-Praha za hodinu a podobně. To asi taky není typické používání, na které to auto je dimenzováno.
    Při tomto způsobu zacházení a uvažování tě to auto povozilo 245 000 kilometrů a teď se s tebou loučí první vstřik. Na tvém místě bych pochválil Forda a nebrblal.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 22.02.07  08:05

    « Sklápění zadních sedadel

    kutil: máš sedák dělený, aby při jeho sklopení mohl ještě někdo zůstat sedět vedle, nebo blbě z jednoho kusu jako já? Na co mi je dělené opěradlo, když ho nemůžu do roviny dát jenom jeden kus.
    Ovšem mám pětidveř a kůži. Třeba je to tím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.07  07:53

    « Re: Re: PP

    To probliknutí mi dělá od začátku. Nic jsem s tím nedělal nijak se to nehorší.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.07  07:30

    « vstřiky

    Tak přátelé a je to tady.Konečně budu patřit mezi Vás.Včera mi to nedalo a zajel jsem si jen tak zkusmo na baňky tady do Olomouce (F-Janiš). A mám ho tam, jeden kousek naplnil baňku za 30s ostatní vpoho. Chybí mi 5 000 km do 250 000 km. Byl jsem první v Olomouci kdo si koupil 2.0 TDCi 85 kW(11/02) a nejvíc najel na origo vstřiky a nejvíc mi to prý teče. Zatím se nic neděje startuje to, jede to normálně a takovej divnej zvuk mezi 1 500 - 2 000 ot. mi to dělá už 1/2 roku.V mém případě to naftou asi nebude tankuju jenom Shell a OMW asi opotřebení. Řekli mi cenu i s prací 11 000 Kč s DPH. Zkusím ještě PAS Zábřeh. Tak jsem si říkal že to už nějak doklepu do MKIII a prd. S takovou životností ať se na to radši vykašlou.Těď mám jet do Německa a abych sledoval kdy mi to řádně zakouří a zabliká žhavení. Doufám, že to aspoň dojede na tři válce. Jsou s tím nějaké zkušenosti. Vypadá to, že se zase asi vrátím k těm benzínům, ale zase ten krouťák? Vypadá to že mi ani ten čiptůzing nepomohl. Nevím jestli je normální mít 4,5 let klid a pak to začít měnit, asi to vyměním celý. TDCi zdar :roll: Budu informovat jak to dopadne dál. Zatím budu jezdit až se to posere.
    Řeším nový nebo repas se servisem v Ol mám dobré zkušenosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 22.02.07  05:50

    « Re: PP

    To robí aj mne. Od nova. Ťažko to v servise ukážem keď to nerobí stále. Predpokladám že display odíde keď skončí záruka. :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.07  00:50

    « Re: Re: CitiBank

    To hil: City Bank se snaží tyto karty protlačit přes kde koho. Sám jsem jich dostal 5. Některé měly lepší podmínky, jiné horší. Vše je postavené na tom, že počítají, že zapomeneš splácet nebo přetáhneš limit. Kolik ti nabízejí měsíční limit?
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.02.07  00:43

    « PP

    Při jízdě mi display PP občas problikne, objeví se na něm divné znaky a pak je zase v pohodě. Za 1den se to stalo 3x.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.02.07  00:38

    « Porovnání Mondeo MK II x MK V

    Ahoj, tak mám 2.2TDCI a tak mám první zkušenosti. Porovnávám s Mondeem 1.8 benzín z roku 2000. Neporovnávám motory, každý má své. Oba jsou kombi.
    Exteriér: MK II je víc americký koráb, větší okna, super viditelnost při couvání i při jízdě. Nové Mondeo je více německé, má stupidně malé 5té dveře - jsou úzké.
    Interiér: MK II má vše po ruce, ovladače tam kde mají být. Příjemné sedačky, dobře topí, přehledné a funkční ovladače. Příjemné pedály a jasné řazení. Jednoduché sklopení zadních opěradel do roviny bez nutnosti sklápět sedák. Výborný výhled a dostatek prostoru na předních sedadlech - sedadla hodně mněká.
    MK V má víc ovladačů, ale bohužel na nesmyslných místech. Např otevírání oken bylo u MK II jasné a ergonomicky přístupné. MK V má těsně vedle sebe ovládání všech oken a je nepřehledné. MK V má vyhřívání sedaček, ale ovládání je nepřístupné za řadící pákou. Prostor na předních sedačkách je menší jak u MKII a také jsou sedačky užší a tvrdší. Pro sklopení zadních sedadel do roviny se musí zvednout sedák. Z MK V je horší výhled jak dopředu, tak dozadu. MK V má nepochopitelné analogové hodiny u kterých v noci nejsou vidět čísla. MK V má velmi příjemné a přehledné budíky.
    Celkové porovnání:
    MK II je pohodlný rodinný automobil s obrovským kufrem, dobrými jízdními vlastnostmi, útulným interiérem, prožným motorem a vším co auto mít má. 6ti leté auto se dá sehnat za cenu okolo 120tis. Neznám lepší řešení.
    MK V je bezpečný moderní vůz s tuhou karosérií, aktivními a pasivními prvky, ale s bohužel značně strohým a neergonomickým interíérem a totálně zaostalým designem. Speciálně PP a celkově budíky vozu jsou na úrovni před 10ti lety. To co prodejce u vozu vychvaluje měl už VW Golf v roce 1996. Pokud porovnám Mondeo a Renault Scenic, tak co se týče elektroniky je Mondeo totální propadák. Také schopnost utlumit přenos vibrací z vozovky je u Mondea horší jak u Scenicu. Proti MK II které po silnici plave, MK V spíše poskakuje.
    Pokud bych se měl dnes rozhodnout mezi MK II a MK V tak zůstanu u MK II a nechápu lidi, co si místo MK II kupují MK III. Pokud se divíte, že jsem MK V kupoval, tak proto, že jsem za MK II dostal velmi dobré peníze a MK V mám s obrovskou slevou. A taky motor 2.2TDCI je super.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 21.02.07  23:58

    « Re: Re: Re:

    Musím říct, že když se rozhodovalo jestli budu platit na Tranzita nový vstřiky nebo mi to uznají na záruku, bylo mi nějaký play off totálně ukradený. :-)
    (uznali)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.02.07  21:49

    « Bez nadpisu

    DIM:
    Najednou... Hlavně že tu máš na to téma asi milión příspěvků...
    >:D :P >:D :P :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.07  18:40

    « Re: Re:

    Vypadli jsme z hokejové play off...........vstřiky jsou jen malou epizodou ve srovnání s touto tragédií :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 20.02.07  17:03

    « Re:

    To Kutil:
    Právě že hodně, někdy i za 10.000,- Kč za týden - Transit (taky TDCi) dálkový trasy a teď ještě Mondeo , proto jsem do toho šel.
    O těch nástrahách s pokutami a vysokých urocích při překročení vím, přesto by se nám to mělo vyplatit. Tedy když si dáme na překročení lhůt pozor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.07  11:00

    « Re:

    Já už tankuji kdekoliv, tedy ne zrovna v JZD ale u velkých pump jako OMV, AGIP, ESSO, BENZINA.....pestřejší strava = lepší zdraví ! :-) A tak nějak se snažím podívat, jestli mají ty pumpy pečeť kvality z ústavu paliv a maziv.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.07  09:11

    « Obehraná písnička

    kutile:
    Radši aditiva než olej. Ten obsahuje značné množství síry, která zlikviduje oxidační katalyzátor.
    Dobrých aditiv je na trhu celá řada, test těchto aditiv vyjde v dalším čísle AutoDieselu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.02.07  08:41

    « Bez nadpisu

    To hil: Do té CitiBank bych nešel. Výhoda 3% z čerpaného paliva + 1% ze zboží. Nevýhoda poplatek za vedení 850,-Kč ročně a vydřidušský poplatky za cokoliv ( 500,-Kč/měs pokuta za nesplácení, za překročení 500,-Kč/měs, úrok 5%/měs). Jedině ji používat jen na koupi u Shell a to bys musel načerpat 1050litrů abys vydělal jen na roční poplatek. Kolik načerpáš ročně?
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 19.02.07  23:13

    « Shell karta

    Nevím jestli to nebude OT, když tak ať to admin smázne, ale když všichni tankujeme kvůli vstřikům u Shellu...
    Pořídil jsem si Shell-Citibank kartu, myslíte že to má smysl a nejsou tam nějaké záludnosti, kromě drahého výběru z bankomatu o kterém vím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.02.07  22:52

    « Olej do nafty

    Ahoj, dnes jsem mluvil s člověkem co má Mondeo TDCI a v Delfi mu doporučili aby přidával motorový olej do nafty, že vstřiky vydrží déle. Víte o tom něco a pokud ano, kolik by se oleje mělo přidávat?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.02.07  07:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Všimli jste si? SHELL - Nechci slevu zad

    Jozef035: Kdyby tu fungoval n?jaký moderátor tak je to jedno, ale takhle si to musíme hlídat sami :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 16.02.07  18:26

    « Re: Re: Re: Re: Všimli jste si? SHELL - Nechci slevu zadarmo

    Pardon. Stále mi to písalo že sa správa nedá odoslať a zarazu to tam bolo :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 16.02.07  18:22

    « Re: Re: Re: Všimli jste si? SHELL - Nechci slevu zadarmo!

    Sakra Jozef035 srovnej se trochu a nespamuj!!! Musíš dávat trochu pozor!
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 16.02.07  18:16

    « Re: Re: Všimli jste si? SHELL - Nechci slevu zadarmo!

    No keď som si pred pár rokmi menil body za ďalekohlad a hodinky tak cena sa blížila k 0,5 Sk / bod. Bežne sa dalo niečo vybrať niečo za cca. 0,30 Sk / bod. Ale tá terajšia bombastická akcia je fakt urážka zákazníka. Na slovensku je to 1 Sk / bod = 0,14 Sk / bod. Sú fakt na hlavu. Rád by som vedel koľko ľudí to využíva. Chudáci pumpári si asi už vypočuli svoje lebo sa mi ešte nestalo že by sa mi to odvážil niekto na pumpe ponúknuť pri platení. Tankujem iba na Shell.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 16.02.07  17:41

    « Re: Re: Všimli jste si? SHELL - Nechci slevu zadarmo!

  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 16.02.07  07:12

    « Re: Všimli jste si? SHELL - Nechci slevu zadarmo!

    hil: Zaklad vsech bonusovych akci...kdyz si vymenis nejake body za nejakou odmenu, tak nakonec zjistis ze toto sou ty nejdrazsi veci v tvem zivote.
    Totez bohuzel vetsinou plati i akcich "a k tomu dostanete zdarma" :-)
    A to se vyplati >:D
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 15.02.07  22:39

    « Všimli jste si? SHELL - Nechci slevu zadarmo!

    Natankujte a vyměňte si 12 SMART bodů z Vaší SMART karty za slevu 2 Kč na každý litr.
    Slevu lze uplatnit pouze na celkové množství natankovaných litrů, nikoli na část tankování.
    Sleva činí 2 Kč za 1 litr jakéhokoli paliva Shell.
    Slevu získáte výměnou za 12 SMART bodů za každý zlevněný litr.

    A to se vyplatí!
    Někdo tu jednou vypočítal hodnotu bodu na 0,50 Kč. To je tedy sleva
    2,- Kč za pouhých 6,- Korun :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.02.07  16:51

    « Re: Re: Re: Topení

    Ale mě to topí, i když je ta ručička teploměru níže ! A když potřebuji zatopit rychleji, tak pouštím větrák naplno ručně a ono to vlaží v podstatě hned a nečeká na tu vysokou teplotu jako automatika....pravda, asi se to o to později zahřeje. Údajně je ten rozsah mezi krajními polohami teploměru jen 5 stupňů......
  • 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 15.02.07  14:33

    « Re: Re: Topení

    S tim mam take problem, ale uz sem si zvykl. Akorat ted mi to netopi a uz sem i nechal vymenit termostat a furt nic. Teda topi, ale pozde a malo.
    A to pak muzou byt ty pridavne zhavici elementy, ktere sou bud ve vode nebo ve ventilaci (spis ve vode). A to bude nejspis pricina u me.
    To je ale hlavne odpoved na otazku, jestli se tam dava pridavne topeni - dava ... ale neni to zrovna pridavne topeni, jen takova berlicka, aby se to rychleji ohralo ...
    Predpokladam, ze to ma i 2,2 TDCi, ja mam 2,0 96kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.02.07  13:52

    « Re: Topení

    Zahřívá se to špatně, zvlášť při dlouhé jízdě v malých otáčkách to dokonce i za jízdy chladne, když je venku minus. Chce to občas protočit, pak se to zlepší............
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 15.02.07  13:52

    « Re: Re: Topení - vedro na nohy

    Zkoušel, pak to zase fučí moc těma průduchama v palubce.
    Než to deletí ke mě , je to na ramena a krk už studený. Zkoušel jsem i směrovat vzduch z průduchů jinam, ale zatím jsem nepřišel na to, jak to udělat abych neměl pečený nohy a bylo to v celým autě OK. Tedy zatím by mi stačilo aspoň u řidiče...
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.02.07  11:42

    « Topení

    Ahoj, jak rychle se 2.2TDCI ohřeje? Za kolik km při pomalé jízdě začne topit? Vím, že některé automobilky dávají automaticky přídavné topení ale Ford to nedělá.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 15.02.07  11:22

    « Re: Topení - vedro na nohy

    Hil: panáčka se šipkou na prsa zkoušels?
    Já dnes ráno výjimečně ano, i když nic jako ty nepozoruju - měl jsem zamlžené vnitřní zrcátko, a to sem čučel, jak rychle mi bylo horko. Jezdím každé ráno stejně a můžu porovnat, že to je proti plnému automatu zásadní rozdíl.
    Jinak jsem taky bezděky zjistil, jak je super vyhřívání skla - zapomněl sem ho manuálně zapnout, byly zrovna ty čtyři stupně a neseplo samo. Furt sem nemoh odjet, jak to bylo zamrzlý...normálně už dávno jedu. :)
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 14.02.07  21:50

    « Topení - vedro na nohy

    Pres den je to OK, nebo to nepozoruju, ale v noci mi to topí až moc na nohy a na ramena je naopak chladno (v mikině).
    Nepodařilo se mi zatím přijít na to jak nastavit topení a rozvod vzduchu.
    Pozorujete taky někdo něco podobného?
    Zkoušel jsem všechno možné nastavení AUTO, bez, A/C, ECCO...
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 14.02.07  13:17

    « Re: cena poklic

    Já jsem na zimní plecháče 16" (jinak mám 18" elektrony) koupil v Globusu poklice J-TEC a 169,- Kč za kus. Ani nevypadají tak strašně...
    Měli tam největší výběr větších rozměrů než 14-15.
    Benzinky a "mototechny" tragedie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.02.07  11:25

    « Re: Re: cena poklic

    Jo, poklice jsou fakt drahé, na manžilčinu Fábii jsem raději koupil elektrony, než bych za ukradené poklice vysolil snad 3 tisíce. Na zimní plecháče jsme pakmkoupil nějaké noname, ale vím, že konkrétně na tu Fábii to byl docela problém, ne všechny se tam vešly.
    Mám na Mondeu originál Ford poklice, mám je jenom na zimních, a konkrétně ta jedna byla po trefení jedné pěkné díry na cestě rozbitá, ale držela ještě asi dva roky...až teď je ji někde konec. čest její památce.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 14.02.07  09:30

    « Re: cena poklic

    počkej, litr za jednu? jsem ňák přehlíd???
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 14.02.07  09:29

    « Re: cena poklic

    No jo, však nejsem pyšný, jak dobře jsem koupil. :'-(
    Měl jsem před rokem velmi dobrou cenu na zimní sadu disků a pneu, samozřejmě bez poklic. Než jsem se vzpamatoval, už jsem platil. Navíc pak jsem vztekle chodil po supermarketech a hledal šestnáctky, kolik jako stojí, nikde nic. Do 15 palců max, takže bych si stejně nepomoh. Upozorňuju, že malé mototechny a vůbec hodně věcí, jak jsme zvyklí, tady nejsou. Nebo je neumím hledat. Např. nejsem schopen koupit stěrače Valeo ani na webu, vidím už kvůli tomu rudě, protože snad jednou za měsíc kupuju furt něco levného (šmejd Nordauto 10 eur) nebo drahého (Bosch klasika 15 eur za jeden) a nic nestírá pořádně. Origo aero Ford kdysi taky nic moc, proto teď zkouším jiné. A nebo půjdu reklamovat ramena/pružiny, ale co mi řeknou, to teda nevím. Záruka je do léta, tak to možná zkusím.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 14.02.07  08:24

    « cena poklic

    to impaler:
    to si snad delas *, ne? Koukal ses nekdy na cenu origo poklic tady v cz?? Dyt uz nejake 14-kové na fabii stojej 1.000,- kus tak nejak nevim jestli ve fordu na mondeo je maj za 500,- :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 14.02.07  07:52

    « Re: Re: Standa

    Tady v B se origo poklice na 99 % po jedné kupovat dají. Dost mě zarazilo, jak jsou ty mrchy drahé (přes 18 eur s DPH za kus), ale je fakt, že zatím nespadla ani jedna.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 13.02.07  18:28

    « Re: Re: Standa

    Jakou? Já kupoval na zimní kola obyčejný plastový v Globusu a prodávali je po jedné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.02.07  15:34

    « Re: Standa

    .....já bych ho použil i na poslední pomazání CR :-)
    Ztratil jsem poklici.......... kdo ji našel, ať mi ji okamžitě neprodleně vrátí !!!!!!!!! Bylo to mezi Ostravou a Vídní !!
    A když ne, dá se dokoupit jenom jedna ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.02.07  15:13

    « Standa

    DIM:
    ... a teď vážně DIMe, znáš můj názor. Standa je dobrej a všechny systémy CR ho maj rádi. >:D
    ... i Éčko, Vito, Vaneo a Sprinter ...
    :shock: :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.02.07  14:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory

    Ne, vodík se nevyrábí v JE , ale jeho výroba je energeticky velmi náročná, a to bude potřebovat nějakou další jinou energii..... Čerpací stanice ?? Vodík musí být pořád pod obrovským tlakem a nízkou teplotou, jinak se odpaří a pak přichází rock and roll :-) A hlavně ho musí někdo do té garážové pumpy něčím přivézt a přečerpat......a pak kontrolovat, a chladit .........
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 13.02.07  11:57

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro

    Vodík sa musí vyrábať v jadrovej elektrárni :?: :?: :?:
    Niekde som čítal že niekto vyrobil prototyp vodíkovej čerpacej stanice ktorá môže byť v garáži. Samozrejme že zatiaľ je cena akéhokoľvek alternatívneho pohonu vysoká, niekedy až astronomicky, ale niečo nové bude musieť čochvíľa prísť.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.02.07  11:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové

    S tím vodíkem je to víceméně ironie. Právě proto, že kdyby chtěli zítra začít všichni jezdit na vodík, potřebovala by ČR na jeho výrobu snad 20 temelínů !!! :-) A taky by byly věčně mokré cesty, za mrazu v podstatě neustále udržovaná ledová plocha ...... Ale odpadly by vstřiky, čerpadla, filry, válce.....standové...
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 13.02.07  10:57

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mon

    DIM: S tim vodíkem si spousty lidí myslí, že je to ekologické. Ale když pominu děsně drahý auta, minimální hustotu čerpaček na vodík, tak i vlastní výroba paliva vodíku pro auta znečistí živ. prostředí mnohem víc, než kolik znečistí spalování klasických paliv v autech. Tady to bude ještě dlouhá cesta...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.02.07  09:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo

    ......... to je už bez standy, to céčko ?? :-)
    Já si asi koupím něco na vodík .-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.07  22:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo

    A pro mne také ne, půjdu zpátky do benzínu. Nafta patří do kamen.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.07  22:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo

    Dim:
    pro mne také ne, uvažuji o novém Céčku kombi 2,2CDI s Delphi systémem vstřikování. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.07  22:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo

    hil:
    jo, schovávej si je, můžou se do foroty hodit... Samozřejmě budou také opravitelné.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.07  21:58

    « Opravy

    Lord of Mystic:
    viděl bych to na střední opravu a ta práce je již započítána (předpoklad).
    Hlavně se do toho nežeň po hlavě, ať si to pořádně vyzkouší.
    Ale mám pro Tebe návrh. Asi bych dokázal sehnat nové vstřikovače za cenu středně drahé opravy. Máš zájem?
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 12.02.07  19:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo

    Petr T: Dobrá zpráva. Předpokládám, že to platí i pro dříve vyrobené...
    Mám tu v krabičkách po výměně 4 ks z Transita 2,0 TDCi.
    2 prý byly KO a 2 doporučená výměna...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.02.07  18:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo

    Tak to už asi nebude pro mě, ty nové motory......teda to už jsem sice říkal před rokem a půl taky.... ale novou rubriku tohoto typu už zakládat nechci :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 12.02.07  17:13

    « Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo

    Petr T.: Tak na tuhle informaci jsem čekal jak na smilován - doufám že je to již reálný termín. Co myslíš, kolik si vezmou navíc za práci - kolik to tedy bude stát celkem při opravě menší a větší závady?
    Jinak při velkém průtoku nafty mi to padá do nouzového režimu, čerpadlo asi neprotalčí dost paliva přidřeným vstřikem. To bude menší nebo větší oprava, co myslíš? Jinak předem díky za info.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.07  16:37

    « Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo

    hil:
    Od 15.3.2007 jsou vstřiky opravitelné. :shock:
    Cena koncový zákazník je odhadována:
    1/ střední generálka bez výměny trysky cca 2900 Kč
    2/ velká generálka s výměnou trysky cca 4500 Kč
    Jako první servisy se do toho pustí na Kladně a na Praze 7.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.07  16:33

    « Moje doporučení

    Dr. Ej:
    Bondeo se bude zavádět s motory 1,8TDCi 74kW, 1,8TDCi 92kW a 2,0TDCi 103kW. Později přijdou ostatní motory, co jsem jmenoval.
    Doporučuji 1,8TDCi s 92kW. Je to víc než mělo staré Mondeo 2,0TDCi 85kW a přitom by mohlo (i na Slovensku?) spadnout do kategorie nižšího povinného ručení.
    Vstřikování Delphi, u Focusu dost bezporuchové (tento motor se používal a používá ve Focusu) bylo nahrazeno Siemensem, který je piezo a ještě odolnější.
    Na druhou stranu, 2,0TDCi je také Siemens, takže rozhodne asi cena (1,8TDCi bude o dost levnější).
    Zdravím :D
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 12.02.07  16:07

    « Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo

    To Lord Mystic: Nojo, ale potom taky platíš případně 6 vstříků.... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.07  15:23

    « Prubezne hlaseni

    Hi,
    dnes jsem odvezl auto na vymenu vstriku. Od doby nahlaseni (pocatek 12/06) jsem ujel cca 5k, nyni mam skoro 90k. V ramci zaruky mi vymeni 4 vstriky a vycisti palivovy system vcetne nadrze.
    Dnes jsem vsak provedl zasadni reseni situace: Poridil jsem si ST220 kombi (cerna, sluzebni) a sve, ktere bude opravene za 4 dny, davam kolegovi, ktery mel predtim FF 1.6 benzin.
    I have to say you good bye, 2.2TDCi:-(
    Od priste jiz v mem podpisu budou pismena ST...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.02.07  11:07

    « Re: Re: Zpřevodování.

    Tak jsem se vrátil z Rakouska, s lyžemi a plným autem spotřeba dle PP 5,6 l , jízda víceméně jenom podle předpisů....... A jelo jako nové :-) Mimochodem, jak může být , Hile, průběh rychlosti a otáček při STEJNÉM převodovém stupni NELINEÁRNÍ ??????????? Každých deset kilometrů přibude jiný počet otáček !!?? Prokluzuje Ti asi spojka :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 12.02.07  07:35

    « Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo

    No možná bych dnes při výběru nového auta s dieslem počítal i válce. Takové šestiválce jsou svou kultivovaností, spolehlivostí a parádním průběhem krouťáku velice zajímavá volba. Pokud bych měl tedy trochu kaček navíc, asi bych kupoval už jedině šestiválec...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.02.07  18:32

    « Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo

    No predpokladám, že technika pokročila od čias jedinečného TDI. Napríklad práve spomínaný (a mnou vyradený) 2,7l motor je vraj vynikajúci, ale to už je cena ktorú pri Mondeu považujem za neprimeranú. Keď si budem kupovať Jaga, tak o inom asi ani nebudem uvažovať :)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 11.02.07  14:01

    « Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo

    Tichý a bezporuchový diesel ? >:D
    Vzhľadom na "spoľahlivosť" TDCI asi ani sám Ford nevie ako to bude so spoľahlivosťou nových motorov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.02.07  13:06

    « Re: Nové motory pro Nové Mondeo

    2 Petr T.: Chcem tiché pohodové auto na dlhé cesty, nové Mondeo je vážny kandidát, ale predpokladám, že rozhodujúci pre tú pohodu bude práve motor. Z viacerých Tvojich príspevkov mám pocit člvoeka, ktorý sa vyzná, poradíš mi prosím, ktorý z dieselov zvoliť? Moje kritériá - vylúčime 1,6 a 2,7 a z tých ostatných ma zaujíma ktorý je najkultivovanejší a s najmenším predpokladom k poruchám.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.02.07  20:44

    « Bez nadpisu

    To hil: Aha, tak to jo. Myslel jsem, že 6ka je použitelná jen na dálnici. :-!
    To impaler: To co jsem popisoval se týkalo pouze benzínových motorů. ;-) Jen jsem chtěl upozornit na to, že i u stejného typu motoru a objemu může být zpřevodování hodně rozdílné.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.02.07  15:32

    « Re:

    Jezdím, když to jde samozřejmě, mezi 130 - 160, většinou kolem 140, abych se vešel do 10% :-). Takže mi to zpřevodování 6 vyhovuje. O žádném řvaní motoru nemůže být řeči. A řadit taky není potřeba, 6 + turbo si s tím poradí od 100 v pohodě.
    Kdyby to bylo naopak zpřevodované jak říkáš ty, bylo by potřeba mnohem častěji řadit 5 a na okreskách by sis s 6 ani neškrtl.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.07  15:12

    « Bez nadpisu

    Byl jsem poprvé na emisích.
    Mám takový dotaz dle TP mám ES 2001/100A
    korigovaný součinitel absorbce 1,82. Je to Euro 2 nebo 1?
    našel jsem tu jenom
    ES2003/76B - verze EURO4 s jinym turbem a vstriky...
    ES2003/76A - starsi verze EURO3
    Díky za upřesnění.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 09.02.07  14:00

    « Re:

    Kutil: já jsem teda laik, ale připadá mi, že tady úplně mícháš hrušky s jabkama, totiž benzín a naftu. Záleží, o co tobě, nebo kolegovi, nebo komu jde.
    Můžu tě ujistit, že s dvoulitrem vyrazím na dálnici z připojováku, někde na 100-120 tam vrazím šestku a pak už cvičím jenom s ní, pokud tedy nezpomalím pod těch sto. V Německu v levém, vadím motorkám a sporťákům, jinak pohoda. Nechápu, co řešíš. Jak vyřeší nový nafťák 2.2 problém staré benzínové Laguny proti starému benzínovému Mondeu, to se budete s kolegou muset asi projet.
    Jinak ty otáčky víceméně asi sedí i pro můj motor, kolem těch 130 určitě.
    A kdo chce lítat sto osmdesát po dálnici s nízkýma otáčkama, má si koupit nafťák a ne benzín, který si předtím nevyzkoušel, a teď se diví.
    (taky sem nevyzkoušel, ale nedivím se ;-) )
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.02.07  11:02

    « Bez nadpisu

    To Jenyk: Vzhledem k tomu, že je maximální moment v 1800ot. tak by to ve 130km/h stačilo a a naopak ve vyšší rychlosti by to tolik netočilo a nežralo. Všude čtu, že tento motor potřebuje jezdit v rozsahu 1500-2500ot. >:D
    A pokud už je v autě 6ka, tak jsem doufal, že to na dálnici nebude moc točit. Je to totiž předmětem mého sporu s kolegou, protože když jezdil s mým Mondeem 1.8 benzín, ta měl pocit, že nejede. Měl Lagunu 1.8 benzín, přibližně stejný výkon a přesto Laguna po dálnici jela líp.
    Nakonec jsme přišli na to, že je to tím, že 5ka u Mondea točí ve 160km/h 4000ot. a jemu Laguna na 5ku točí 4000ot už ve 135km/h. Takže mu ve 180km/h vadla zatímco Mondeo by jelo ještě dál. Akorát, že u Mondea bylo potřeba někdy řadit 4ku v kopci i na dálnici. Mě osobně vyhovovalo víc řazení u Mondea. Casem jsem se naučil častěji řadit 4ku a jezdilo to super.
    Teď koupil Scenic 2.0 benzín s 6ti kvaltem a myslel si, že to bude na 6ku točit ve 160km/h tak 3500-4000ot. Ale zrada točí mu to zase přes 4500ot. Tak se mně ptal, proč ty 6ky nejsou zpřevodované více do pomala.
    Něco jako byla u Škody 120 5ka. Sice to na ní nezrychlovalo, ale držet rychlost stačila.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.02.07  22:11

    « Re: Re: Re: rozmery gum

    Kutil: jen bych mne zajímalo, k čemu chceš takové zpřevodování? Pod 2000 ot/m - 130 km/h by ses tím na šestku nedalo jet, nad 180 by to začínalo chytat dech....kdyby to mělo tak o sto koní víc. Chceš lítat? Kup si Veyrona >:D >:D >:D ! Na to Monďas TDCi asi fakt není nejvhodnější.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 08.02.07  21:57

    « Re: Re: rozmery gum

    No jasně, ale otáčky k rychlosti na tachometru budou vždycky sedět.
    Rychlost to bere někde z převodovky, ne? A ne z kol.
    Jenom skutečná rychlost se bude lišit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.02.07  11:21

    « Re: rozmery gum

    Špatně - výsledný rozměr kola se mění! [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 07.02.07  22:03

    « Re: rozmery gum

    Asi jo, používám to, co je v techničáku.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.02.07  21:59

    « rozmery gum

    pokud pouzivas vyrobcem doporucene alternativy tak vysledny rozmer kola je stale stejny, neni problem spocitat z rozmeru gumy+disku
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 07.02.07  15:12

    « Re:

    Ono to bylo kousek pod 3, možná 2,9.
    A taky to bylo na 16 zimních kolech, elektrony jsou 18. I když profil 18 pneu je zase o hodně nižší...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…