FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 25.02.07 16:03
« Bez nadpisu
Jozef035: Vaše diskuse je fakt o ničem. Osobně mám vyzkoušeno, že pokud jezdím normálně (u mě to znamená svižně, ale ne jak prase), tak se spotřeba dieselu vychyluje mnohem méně než u benzínu. Při razantní jízdě třeba po dálnici na delší štrece je spotřeba nafty dle TP či nižší, za to u benzínu jde nahoru. Prostě u benzínu jsou výkyvy spotřeby mnohem vyšší než u nafty.
Osobně jsem si chtěl také koupit benzín protože najedu ročně JEN cca. 15tis. km, ale jsem zvyklej na naftu a komfort a pohodlnost jizdy (pružnost) je hodně návyková. A krom horšího zvuku za studena v nízkých otáčkách nevidím u nafty žádné problémy, jen pozitiva :). -
"-- skrytý --" 25.02.07 16:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: benzin X nafta
Jozef035:
Já taky netvrdím, že se vejdu do papírových 5,6l.Mám roční průměr 6,3 ale nejezdím jak slimák. rád si užívám občas i podlahu a krouták.
1,2 HTP dálnice 150km/hod - 9,0 l 8-s 155/80/R13
TDCi dálnice 150km/hod - 6,5 l :P 205/55/R16
TDCi město 7,5l
1,8T město 12,0l stejný styl jízdy. >:D
Brněnský okruh 6 kol naplno.
TDCi - 17,4l po dotankování.225/40/R18 upravený podvozek.
A3-1,8T - 35l po dotankování,sériový podvozek 205/55/R16 :P
rozdíl v hmotnosti 300kg.
To už nejsou 2,0l!!! a benzín v Brně neujede, prostě neujede.
Beru názor, že pokud se 1,8T upraví na 140 kW tak je v prachu, já tu porovnávám stejný výkon.110 vs.115 kW 1200 vs.1500 kg.
A zadní náprava u A3 a Pasaatu 03 fakt nic moc (na okruhu trochu nevýhoda) ale to je smůla. -
Jozef0351 25.02.07 14:33
« Re: Re: Re: Re: Re: benzin X nafta
No lebo to nie su argumenty že benzín žerie o niekoľko litrov viac ako má uvádzanú papierovú spotrebu a diesel naopak menej. To je jednoducho blbosť. V prípade Mondea je ten rozdiel cca. 2l a s tým sa treba zmieriť. Ak niekto dokáže ísť s Mondeom TDCI za 3,5 l (netvrdím že nie keď ja som išiel za 5,2 ale zase je to rozdiel len 2 l ) a s Fabiou HTP jazdí za vyše 8l tak to je fakt objektívne >:D Ja sa nepresviedčam že s dieslom by som istotne jazdil za 10 l a tak sa mi neoplatí. Vychádzam z toho že keď sa dokážem v pohode zmestiť z priemerom do 7,6 l ako uvádza výrobca, zmestil by som sa do priemeru aj s dieslom. Neklamem sa že ten diesel musí žrať o niekoľko litrov viac alebo menej. A netrepem blbosti že Mondeo TDCI má spotrebu menej ako 6l a Fabia HTP vyše 8l. Môže to byť síce pravda ale pri diametrálne rozlišných spôsoboch jazdy. -
"-- skrytý --" 25.02.07 14:00
« Re: Re: Re: Re: benzin X nafta
Josef:
Taky končím debatu. Nemá to cenu.
TDCi umí jet za 3,2l za předpokladu že jedu na dovolenou po dálnici do Portugalska přes noc abych moc nebrzdil provoz. A osobní rekord na nádrž 1700 Km na 65 l.Placama to jede za 3,0 l. To už ale není jízda ale plazení. Dá se dojet z Olomouce do Lyonu. >:D
Po dálnici do 80 km/hod, 1500ot max.:roll:
Jen jsem to zkusil. Tato hodnota se mi zatím s žádným benzínem nepovedla.Nissan 1,6 to jel za 5,1l. :'-(
Jinak ale nic neprosazuju je to každého osobní věc co si koupí.Já osobně říkám, že mi to službu udělalo a i se stím dá slušně zařádit.
Jen možná celej život tankovat Shell jsem se trochu omezil, ale aspoň to furt jede. ;-)
Rádo to papká kvalitní PHM.
A tu A3 1,8T manželce prodám, protože se prostě na těch 8,0l co má v techničáku stěží dostávám a když tomu dám plnej tak mám rázem průměr 20l. 1,9 TDi 110 kW a bude klid. Už to nehodlám dotovat.
Jako náhradní vozidlo jsem jednou dostal Fabii 1,2 HTP, po dotankování 8,1l to je fakt super. :( -
Jozef0351 25.02.07 12:37
« Re: Re: Re: benzin X nafta
Passat nemám rád ale jednoducho nevidím dvôvod prečo by mal mať takmer o 50 % horšie výkony a vyššiu spotrebu ako papierovú. A Mondeo TDCI naopak. Veď to je blbosť. Treba sa s tým zmieriť že podstatne slabší a dokonca ani výkonovo rovnaký turbodiesel nemá na na turbobenzín čo sa týka jazdných vlastností. A čo sa týka spotreby tak tá naozaj nie je taká dramatická pri bežných turbobenzínoch. Diesel má svoje výhody a má niekedy opodstatneni aj v osobnom aute. No ale ak sa väčšina majiteľov obhajuje takýmito nezmyslami tak to len potvrdzuje moju domnienku že vysoký podiel dieslov v strednej triede je iba dielo marketingu :D -
Jozef0351 25.02.07 12:24
« Re: Re: Re: benzin X nafta
Jakmile benzín přišlápneš, nebo máš nedejbože 4 lidi a náklad v autě, spotřeba raketově letí vzhůru.
Toto se s dieselem neděje. Rezerva krouťáku pokryje hmotnost nákladu a posádky a na pružném zrychlení to není cítit.
Kde chodíš na tie výmysly? Áno, diesel je dobrý do dodávky ktorá chodí naložená. Využiješ ho aj v osobáku ak chodíš stále naložený. Alebo ťaháš príves alebo loď. Ale ináč je to riadne pritiahnuté za vlasy. Ja mám relatívne slabý benzín a nikdy som nepozoroval výraznejší nedostatok výkonu keď som naložený. Na dovolenku chodím totálne naložený s boxom na streche a rozdiel v spotrebe mám menej ako 1l. Žiadny raketový nárast. Jednoducho sa treba zmieriť s faktom že ten rozdiel v spotrebe benzín/nafta je do 2 l / 100 km a nie falošne sa utešovať že benzín žerie podstatne viac ako sa píše. Npr. ja som mal na 200 km trase pri úspornej jazde cca. 80 km / h spotrebu 5,2 l. Dokáže ísť Mondeo TDCI za 3,2 l ?
Subaru sa musí prispôsobiť trhu a Twingo je jasný dôkaz že zákazník sa často neriadi rozumom. Veď to je scestné dávať do nákupnej tašky diesel. Je to hlučné, drahé a rozdiel v spotrebe minimálny. No ale keď si to zákazník žiada tak prečo nie. Viem že trend je taký. Ale ja mám rozum. Nebudem klamať sám seba že to auto je tiché keď to nie je pravda. Nebudem klamať sám seba že šetrím keď kalkulačka nepustí. Že si to niekto kúpi bez toho aby si to spočítal lebo verí reklame je jeho problém. Stále sa bavím len o tom keď si niekto kupuje diesel kvôli šetreniu. A takých je väčšina. -
"-- skrytý --" 24.02.07 22:25
« Re: Re: benzin X nafta
Jozef035:
Nikumu nic nevnucuju, jen vycházím z osobních zkušeností.
O vyprášení Passatem (110 kW/210Nm) nemůže být řeč.
TDCi (115 kW/365Nm) po úpravě. Ve 4 lidech a plný kufr + kopec - nic neukáže jenom si podřadí.
Rovinka max 220 km/hod a konec to umí TDCi taky.Měřeno GPS.Tacho. mě nezajímá. A pružné zrychlení na 5!! 100-220 - začátek TDCi, pak to 1,8T dožene a finále stejné. Zkoušel jsem to s kolegou v Německu na služebce. Závěr spotřeba 12/26l TDCi/1,8 T. 1,5 hodiny jízda přes 200 km/hod. :roll: O výhodě v pneu tady ani nemluvím 225/40R18 vs.195/65R15.
A pokud se s tím jede po dálnici průměr do 100 km/hod spotřeba 4,5 l/100. na 16-kách >:D
S Passatem jsem se dostal max na 6,7 ale jel jsem tak 80 km/hod.
Když to třeba porovnám s Calibrou 2.016V 110kW, kterou jsem měl 5 let.
Taky průměr 6,7l slimák rychlost. Tak si víc zajezdím v TDCi a ten hluk na dálnici třeba ve 160 nevidím rozdíl. Ale přišlápnutej kopec ve 160 bez řazení to je paráda. Poměr sportovní jízda / spotřeba / motorový vývoj??
Jinak souhlas 3.0V6 a celé ST je paráda. To je samet. ;-)
A TDCi 85 Kw v základu je fakt na klidnější jízdu. -
"-- skrytý --" 24.02.07 21:28
« Re: Re: benzin X nafta
Josef:
Mýlíš se, není to utkvělá představa.
Jakmile benzín přišlápneš, nebo máš nedejbože 4 lidi a náklad v autě, spotřeba raketově letí vzhůru.
Toto se s dieselem neděje. Rezerva krouťáku pokryje hmotnost nákladu a posádky a na pružném zrychlení to není cítit.
Mno, myslím že to ukončíme.
Každý máme svoji pravdu, fakta ovšem hovoří pro mne:
V Evropě - přes 50% aut prodaných v dieselu.
V ČR - 47,5% v lednu.
Další očekávané dieselové motorizace:
Chevrolet Korea
Renault Twingo
Subaru
Mimochodem, přestaň se dívat na omozené trhy v ČR a SR, dívej se do Evropy a sleduj trendy. Vypadá to tak, že v Evropě diesel nahrazuje benzín. Jednoho dne přijde další nová technika, která zas nahradí diesel. S tím se prostě musíme smířit. -
"-- skrytý --" 24.02.07 19:43
« Re: Re: benzin X nafta
Hi,
to diskuse k rozdilum nafta x benzin:
Subjektivni hodnoceni mych 3 poslednich aut (vsechna firemni):
nejdrive: Focus 1.6 benzin kombi, 3 roky provozu, 135k najeto
pozdeji: Mondeo 2.2 TDCi kombi, 2 roky provozu, 90k najeto
nyni: Mondeo ST220 kombi, 1 mesic provozu, 5k najeto
----------------------------------------… /> Focus: trochu vybocuje z teto diskuse, jen jsem chtel demonstrovat, cim jsem jezdil pred naftou.
Mondeo 2.2: Jizda s naftou 2.2 je parada. Dojezd na nadrz vice jak 900 km, spotreba 5.5-6.2, paradni kroutak. Vybiral jsem po vyzkouseni (1.8SCi, 2.0TDCi, 2.2TDCi, 2.5V6), cena nebyla dulezita, spotreba take ne.
ST220: Nez jsem ho mel, tak jsem si myslel, ze s 2.2TDCi mam v mondeu nejlepsi motor. Omyl. Ten 3.0V6 je proste lepsi. Mam sice dojezd 500km, spotrebu kolem 9l a mensi kroutak, ale po meste jezdim na sestku kolem 1.000 ot/min a motor neslysim (jak s elektromobilem:-). Kdyz potrebuju predjet, tak podradim a predjedu. Zvuk motoru je MNOHEM LEPSI v kterychkoliv otackach (navic je to zvuk V6:-) a mam mnohem vetsi pasmo vyuzitelnych otacek (800-6.800).
Jak jsem psal vyse-vsechna auta jsou/byla firemni, do ST220 jsem sel proto, ze jsem mel sve 2.2TDCi na oprave (zarucni oprava 4 vstriku+cerpadla+vycisteni palivoveho systemu) a jako zapujcku mi dali ST220-pak uz jsem nechtel zpet sve 2.2TDCi a nechal/koupil jsem si ST:-)
Shrnuti: Jizda s naftakem je pohodlnejsi, levnejsi, clovek se min stara o razeni. Je to klid a pohoda. S firemnim autem jsem neresil porizovaci a provozni naklady, nepripojuji se proto k ekonomickemu hodnoceni. Jako ridici, ktery si ve fotrovskem veku stale jeste nekdy vychutnama rizeni a jizdu, mi vsak 3.0V6 prijde jako lepsi varianta do mondea. -
Jozef0351 24.02.07 16:54
« Re: benzin X nafta
No ale porovnávať 115 k TDCI a 150 k turbobenzín je od veci. To je výkonovo porovnateľné ledva s mojím benzínom. Keby tePassat chcel tak to Mondeo vypráši len taký fukot. To by mal problém držať krok s ním aj 2,2 TDCI. Navyše ten Passat má priemernú spotrebu 7,9 l. Neviem prečo viacerí majitelia dieslov trpia utkvelou predstavou, že benzín má podstatne vyššiu spotrebu v reále ako papierovú a diesel nižšiu. Samozrejme že ak využívaš ten výkon spotreba je vyššia. A tých 85 kw v Mondeu je fakt len na kľudnú jazdu. Ja mám priemernú spotrebu menej ako 8l. Na dlhých trasách do 6,5 l. Keď sa snažím tak aj za 6 l. Pri ročnom nájazde 60 tis. sa to ekonomicky oproti 1,8T aj oproti Mondeu 1,8 oplatí samozrejme. Nikdy som nič iné ani netvrdil. Ja najazdím do 50 tis. km a ušetril by som možno 10 - 20 tis. / 3 roky. No a to mi za slabší a hlučnejší motor nestojí. -
"-- skrytý --" 24.02.07 15:38
« benzin X nafta
Taky se trošku zapojím.
Sedlal jsem firemního Passata 1,8T roční náběh 60 000Km- průměr 9,1l a to jsem se snažil(běžně za 10l). Náklady 154 000 Kč. 5 500l
Mondeo 60 000Km - průměr 6,3l. Náklady 106 000 Kč. 3 800l.
Obě auta pořád jezdí a pokud jedeme v Německu nadoraz tak jsou naprosto identická.(nikdo si neujede). Pravda přiznám že TDCi po SW úpravě.
Manželce jsem koupil Audi A3 1,8 T, nevím jak s tím jezdí ale má průměr 11,6l. 25 000 km/rok - 2 900 l - 81 000Kč.
Všechny auta mají nádrž na 65 l.
A ten dojezd: (dle předpisů)
TDCi - 1050 km >:D
Passat - 700 km :x
Audi 450 km má menší nádrž cca 55 l.
Toto jsou roční průměry, nebudu se bavit o max. a min, to je na dýl.
Všechny auta mají najeto přes 200 000 km a zatím bez oprav motoru.
Servis: WV, AUDI 15 000Km, Ford 20 000km.
Nikomu nic nevnucuju, ale to je tvrdá realita. :P -
Jozef0351 24.02.07 13:28
« Re: Jaký marketing?
Nehnevaj sa ale väčšina z toho čo si napísal nie je pravda >:D
Súhlasí m s tými ktorí su kupujú diesel kvôli inému ako šetreniu alebo najazdia naozaj toľko km že sa im to oplatí. Ak chce niekto Mondeo a automat tak na výber asi nemá >:D Zďaleka to nie je 80 % áut v strednej triede. Samozrejme nevychádzam z toho že v bazároch má skoro každé auto, aj diesel, priemerný nájazd 10 až 30 tis. km ročne >:D
A: Zabudni. Práve naopak.Dokonca VW group, najpredávanejšie autá asi, nedáva moc na výber. Má v ponuke v podstate len FSI, ktoré sú síce dobré motory, ale sú cenovo porovnateľné z dieslom a majú vyššiu spotrebu ako diesel a potrebujú drahý vysokooktánový benzín. Nikto nemá v strednej triede v ponuke viac benzínov. Navyše jeden benzín je vždy len najlacnejšia ekonomická varianta aby mohli napísať cena od ...Videl si niekde reklamu ktorá by propagovala benzín tak ako sa masovo propagujú diesle? Samozrejme že asi nie. Okrem GDI a spol.
B. Sú to japonci ktorí moc neovplyvňujú štatistiky u nás. A ako som písal vyššie tak práve VW nemá ekonomicky výhodné benzíny a ten ovplyvňuje štatistiky. Japonci dlho váhali a aj váhajú s naftou v osobných autách. Vedia prečo. Ale ak chcú preraziť v európe nainfikovanej naftou, logika nelogika musia sa prispôsobiť.
C. Práveže najväčší podiel v ČR má nafta v strednej triede >:D Vo vyššej podiel klesá a v SUV je takmer podiel vyrovnaný a v MPV sa predalo o málo viac benzínu ako nafty. A práve tam má nafta aj logické opodstatnenie. Navyše vo vyššej strednej to trošku deformuje Superb ktorý tam tak celkom nepatrí a predá viac ako 50% áut v danej triede. Samozrejme TDI.
D. To je pravda že v strednej triede nemusia tak zákazníci riešiť či auto stojí o 50 tis. viac alebo nie. Lenže v triede SUV a luxusných áut majú zákazníci možno ešte viac peňazí a nejako kašlú na úžitkovú hodnutu dieslu a kupujú veľa benzínov. Je pravda ale že tie jeepy jazdia väčšinou len po ceste takže diesel je tam naozaj zbytočný. Ale čo je podstatné, málo áut strednej triedy najazdí ročne toľko km aby sa to finančne oplatilo kupovať diesla. A je veľa ľudí ktorí si to auto kupujú v domnení že šetria. Veď to je jednoduché spočítať. V 95% prípadov nestačí najazdiť ročne 25 - 30 tis. km ako sa často tvrdí. Často je to vysoko cez 50 tis. km
E:
1 - Ja mám dojaz 750 - 850 km. Máš o 1/2 väčší aby si to pocítil že tankuješ menej? Ale je to pravda. Prejdeš na nádrž o niečo viac.
2 - Pružnosť áno ale ľahkosť prediehania často nie. Keď mám priestor na 5 st. predbieham aj ja už pri 80 km /h. Keď ho nemám alebo nie som si 100 % istý tak radím 3. A tam mám väčšie zrýchlenie ako ty na 6 - 5. Takže radiť musíš aj ty aj keď nie 3 ale 4.
3.To sa opakuješ s bodom 1. Ak myslíš na ekonomickosť tak áno ak najazdíš 50 - 60 tis. km ročne. Potom súhlasím.
4. Nepozeraj americké filmy >:D Jednak v benzíne máš zastavenie prívodu paliva a šanca že vybuchne je fakt malá. Ale je pravda že benzín horí lepšie ako nafta.
5. Tak toto je totálna kravina >:D Aj keď neviem aké máš najčastejšie využívané otáčky. Podľa mňa je to okolo 80 - 100 km /h. U mňa je to 2000 - 2500 ot. a vtedy motor fakt nepočujem. A práve v takýchto rýchlostiach diesel počuješ. V strednej triede určite. No a na diaľnici motor nepočujem ani ja ani ty kvôli aerodynamickému hluku, podvozku a pod. Takže fakt neviem pri akých otáčkach jazdíš. -
"-- skrytý --" 24.02.07 12:09
« Jaký marketing?
Josef, prosím Tě, jaký marketing??? Jaká reklama zdůrazňuje "výhody" dieselů?
Nikdy jsem nic takového nezaznamenal Uveď příklad.
Pravda je jinde:
A/ Normálně je vždy v nabídce víc benzínových motorů než dieselových, a přesto se v dieselu prodává více /v EU definitivně přes 50%.
B/ Je řada aut, kde diesely nejsou k dispozici vůbec
C/ S vyšší hmotností vozu se prostě a jednoduše zvyšuje rozdíl ve spotřebě mezi benzínem a dieselem, proto se tolik dieselů prodává ve střední a vyšší střední, SUVa MPV
D/ Ti co mají na střední, vyšší střední či SUV již tolik neřeší finanční stránku (naopak lidi kupující Logana či Fabii budou uvažovat spíše tak, aby na to auto vůbec dosáhli), to znamená že se rozhodují velmi velmi pragmaticky. A pokud v těchto třídách vítězí diesel, určitě to není marketingem, ale užitnou hodnotou dieselu.
E/ Žádný marketing Tě nedonutí koupit auto v dieselu o 100 tisíc dražší, pokud by diesel nepřinášel nějaké výhody, ty bych za sebe vypíchnul takto a v tomto pořadí:
11111/ Dojezd na jednu nádrž (bytostně nesnáším tankování)
22222/ Pružnost motoru, snadnost předjíždění
33333/ Spotřeba
44444/ Velice nízké riziko vzplanutí auta v případě bouračky
55555/ Velice nízký akustický hluk díky nízkým otáčkám při nejčastěji využívaných otáčkách.
Domluvil jsem. Howgh. -
martin.z 24.02.07 08:32
« benzin X nafta
to Josef035:
Ja mel predchozi auto passata 1,8T a byl jsem s motorem uprimne spokojenej. Vlastne bych byval chtel preplnovany benzin(nebo jakykoliv preplnovany motor) znova, ale mel jsem jednu vyssi prioritu-chtel jsem kazdopadne automat!
No a kvuli cenam aut jsem zacal posilhavat po mondeu a tam jsou u benzinu dva problemy.
1)preplnovane benziny zadne nejsou :-)
2)vyjma 2,5 v6 (kterej jsem nechtel kvuli spotrebe) jsou tam automaty pouze 4 stupnove! a to pro me byla docela velka degradace, vlastne dvoji-auto jednak bez KM (l.momentu)a jeste jen 4.st. prevodovka a to jsem proste rezolutne zamitl.
Tak jsem sel do dieselu viz. podpis (kde mam splnene vsechny pozadavky-automat, turbo, 5 stupnu prevodovky) a krom mene kultivovaneho chodu za studena jsem spokojenej, zdraznuju ze spotreba pokud neni zrovna 12l/100km je mi jedno, ale jen kvuli porovnani s predchozim benzinem mi to bere cca 7,5 l/100km kombinovanou takze jsem na tom +- stejne.
Nejakej marketing mi byl fakt ukradenej, proste jsem sel jen a jen za lepsim automatem.. -
hil 24.02.07 00:03
« Re: Re: Náklady
Já mám TDCi v Transitu a říkal jsem si, tak tenhle motor bych chtěl v osobáku. Tak jsem si ho pořídil a pro jistotu ještě silnější.
Mě zase tolik nezáleží na spotřebě a nákladech nafta/benzín, ale spíš se mi líbí ta sranda a protáhlé obličeje ve zpětném zrcátku, když kombík za značkou vesnice zmizí z dohledu těm , co se mi tlačí celou dobu na zadek. :-)
No a co se hlučnosti motoru týče, není to tak strašné ani to nepozoruju.
Jako ta jeptiška ve Francii, které upadlo kolo. Aby neslyšela ten kravál, tak si pustila nahlas rádio :-) -
Jozef0351 23.02.07 21:46
« Re: Náklady
Vždyť je to vždy otázka najetých kilometrů!!!
A my se tady vesměs bavíme o vysokých nájezdech.
Dále prosím nezapomeň na to, že na netu pláše pouze promile majitelů, ve skutečnosti situace zdaleka není tak špatná, jinak už by z logiky věci musely dávno prodeje dieselů padnout!!! (ČR 2006 - 42% v dieselu, leden 47,5%... Co dodat?)
No veď práve. Ja si kupujem auto rozumom a nie podľa reklamy a štatistík. Turbodiesel má výhodu v tom turbe ( priebeh KM ) ale často nie v ekonomike. Keď sa bavíme o Forde tak v mojom prípade v porovnaní s TDCI 115 HP by som ušetril za 3 roky možno 10 tis. Sk. A to najazdím ročne 50 tis. km. Nestojí mi to za to aby som sa presviedčal že ten motor je tihý. A to je veľa áut kde je návratnosť ešte dlhšia. Nemyslím si že 47 % ľudí najazdí ročne toľko km s osobným autom. V strednej triede je ten podiel dokonca skoro 80 %. Je to hlavne o reklame a propagácii dieslov. Česť tým výnimkam ktorí si ho nekupuju kvôli šetreniu. Zaujímavé aký je vysoký podiel benzínu v triede SUV kde by som nad dieslom uvažoval. Veď to nie je problém spočítať si náklady. Čo sa týka turba ( s tým má problém VW group a nie Ford ak sa nemýlim) a vstrekov tak s tým som pri prepočtoch vôbec neuvažoval. Aj keď je určitá pravdepodobnosť že s tým môže byť problém.
Npr. rozdiel v cene benzín/nafta je v prípade Roomsteru skoro 100 tis. Sk. Aká je tam návratnosť? Nie je to ani dodávka aby tam ten diesel mal zmysel. Navyše v prípade dodávok ako Berlingo a spol. pevažuje benzín. Okolo 80 %. Živnostník asi kašle na reklamu a vie si to spočítať. Napriek tomu že to auto je určené na to aby chodilo vyťažené a TD by využilo.Tak čo je za podielom nafty v strednej triede ak nie marketing? Aký zmysel má TD v prípade automatu? Ak si odmyslíme tú ekonomiku ktorá je často diskutabilná, nie je šoférovi jedno akú rýchlosť radí automat? Ten potrebný KM a pružnosť zabezpečí prevodovka sama bez nutnosti manuálneho radenia aj pri benzíne a navyše motor "neobťažuje" hlučnosťou. Aj tak sa predá viac dieslov aj s automatom. Ten vysoký podiel nafty je čisté zblbnutie reklamou. -
"-- skrytý --" 23.02.07 18:56
« Re: Re: Re: Re: Repasy
Mně se Mondeo zahřívá taky pomalu, to je normál, 8 km do práce z kopce a zahřeje se tak na půl !!!!
VELKÉ MAGNETICKÉ PLILINY NÁS NEZAJÍMAJÍ, TY ZACHYTÍ FILTR. nÁS ZAJÍMAJÍ NEVIDITELNÉ PILINY, KTRÉ PO VYLITÍ Z FILTRU VYTVOŘÍ LOČKU VELIKOSTI PĚTNÍKU. -
"-- skrytý --" 23.02.07 18:49
« Náklady
Josef, už mne unavuje pořád psát o tom samém. A pořád se tu opakují stejné plky od majitelů benzínů, Proč si Vy benzíňáci pořád máte potřebu zdůvodňovat že benzín je výhodnější než nafta. Vždyť je to vždy otázka najetých kilometrů!!!
A my se tady vesměs bavíme o vysokých nájezdech.
Dále prosím nezapomeň na to, že na netu pláše pouze promile majitelů, ve skutečnosti situace zdaleka není tak špatná, jinak už by z logiky věci musely dávno prodeje dieselů padnout!!! (ČR 2006 - 42% v dieselu, leden 47,5%... Co dodat?)
A ony prodeje potvory rostou, navzdory vyjádřením jako je Tvoje.
Z PRINCIPU, při prakticky polovičních otáčkách je diesel méně namáhán, jeho životnost je u přímovstřikových motorů minimálně dvojnásobná než u benzínů. Dobrý diesel musí vydržet milión kilometrů a vstřikování i 500000, pokud se o motor dobře pečuje. Dále, není žádný důvod, aby odělo turo a váha vzduchu, pokud motor dostane 1 dobrý olej 2 dobré palivo 3 včasnou výměnu filtrů.
Pokud vím, vesměs majitelé jezdí na doraz, dokud něco neklekne. To je ale jejich problém !!!
Howgh. -
« Mapy k navigaci do Fordu
Nazdar chlapy >:D ! Nerma z vas niekto mapy k navygacii do Mondea r.v. 2002? :?: Akekolvek. Mohli by sme sa neako dohodnut na preposlani ak by ste mali zaujem. ;-) Ja som v hladani zufali :'-( a original vo Forde je dost drahy. >:-[] Viem ze Cesko a Slovensko nieje Navteqom zmapovane, ale ja by som uvytal ak ma niekto z vas mapy Anglicka, Francuzka, Talianska alebo pripadne nasich susedov. Diky ;-) -
Jozef0351 23.02.07 13:15
« Re: Re: model
model MKIII ma kulate predni mlhovky, MKIV uz obdelnikove, MKIV ma vyfesakovene zadni svetla a vetsinou nema bocni listy na dverich. Coz je pro me ulet
Možno estetické ale max. nepraktické. Ja som si ich dokúpil aj so zásterkami. Ešte to nemá také gumové tesnenie pod prednou kapotou ( obyčajný kus gumy za 500 Sk aby nestriekala špina na motor ) :'-(
A nejakú špeciálnu "máloampérovú" baterku. No, treba šetriť kde sa dá aj nedá. -
eda.nezbeda 23.02.07 13:03
« Re: Re: Re: Repasy
Rozumim a doufam, ze to tak nakonec i bude.
rachoti pravdepodobne i za teple ... jenze!:
momentalni problem s chladicim okruhem znamena, ze se motor nezahriva pri jazdodeni ceste do prace a tim je to prakticky celou dobu studene rachoceni. Kdyz jedu dyl a ma sanci se zahrat, tak to znatelne poklesne, ale ja uz slysim i travu rust, takze sem skeptik. No a v neposledni rade bud se Standou nebo Shell VPowerDiesel, jako vcera, zpusobi jeste dalsi vyrazne ztiseni az nabydu dojmu, ze je vse ok ... a nechavam se tim ukolibat :)
Odstavit auto bohuzel uplne nemuzu. Ale vstriky necham zkontrolovat minimalne na prepady, at vim na cem sem. Kdyz bude podezreni tak to nejspis budu holt resit dalsim novym ... neda se nic delat.
Uvazuju jeste i o vymene cerpadla. V nafte z filtru byla jedna jedina magneticka ... "vec", zadny piliny, zadnej bordel, ale takovej odlupek jakoby barvy, cernej, a magnetickej. Asi 2-5 mm2 velkej. Co to mohlo byt nevim, protoze jak by to proslo s palivem do filtru? Jedine snad z nadrze.... ale magneticky?? -
"-- skrytý --" 23.02.07 12:16
« Re: studene klepani
jack007:
koupil jsem do firmy minulý týden jeden z posledních nových skladových kousků 2,2 TDCi (jsem nepoučitelný)a když to porovnám se svým notně jetým, tak tam ten rozdíl je velký. Nicmíně diesel to je pořád a rachotí a rachotí. Pár decibelů tam asi bude. ;-) -
"-- skrytý --" 23.02.07 10:30
« Re: Re: Zapomněl jsem zmínit ...
martin.z: máš MKIV. MK I a II jsou kulatá Mondea do roku 2000. MKIII je první velké hranaté od roku 2000 bez chromu, MKIV úpravy od podzimu 2003 (chrom), MKV poslední úpravy (poznají se snad na světlech a už nemá gumové brzdy). -
"-- skrytý --" 23.02.07 09:12
« Re: Zapomněl jsem zmínit ...
Petr T:
něco na to je, já mám takovou firemní normu 5 nádrží/5 000km za měsíc/60 000 za rok.
Ještě se mi nestalo, že by to den stálo(v servisu)-zima léto víkendy.Firemní kára musí jezdit.(min 50km denně)
Jaká bude asi časová náročnost repase?
např.Hale Praha 7
Jsem v Praze každý týden, ale nepředpokládám že to za den zvládnou.
Do Ol. Pendolinem? :roll:
Už aby to bylo.
PS: Ta nafta v ESP je ještě horší než u nás a v P nemám ani odvahu tankovat. Kupuju tam tu nejdražší co maj 1,1 EUR a stejně to hulí jako prase. Německo balzám na duši. -
lordmystic 23.02.07 09:06
« Re: Re: ŘJ, C2I, zapisování charakteristiky vstřikovačů
Tak to je výborná informace že servisu Ford při opravě/výměně vstřikovačů je jedno jaký software mám v ŘJ nahrán. Jakmile se začne s opravou v průběhu toho března tak tam jedu s mojim vadnym vstřikem. Myslíte že se vyplatí si nechat nahrát poslední software do ŘJ když už tam budu a jestli se to dělá? Slyšel jsem že je to lepší, také mi špatně ukazuje počítač spotřebu... A co to může stát? -
Jozef0351 23.02.07 09:00
« Re: Provozní náklady
Benzínové motory jdou po 300000 na generálku, u dieselových motorů jen vstřiky.
Myslím že je to jasné. Firmu by spíše položily náklady na benzín za 1,6. A tam se o jízdním komfortu a pružném zrychlení sotva dá mluvit.
A potom si sa zobudil ... >:D
Na Carisme 1,6 benzíne som najazdil vyše 300 tis. km a jediné čo som menil bol výfuk. Auto jazdí v pohode naďalej. Kamarát kúpil v bazáre benzínovú Camri a bol natešený aké má super auto. Bol nadšený aké je zachovalé, veľké atď. a potom sa dozvedel že to auto má najazdených 450 tis. km.
Poznám málo ľudí čo nemajú problémy s turbom, vstrekovačmi atď. A nepoznám nikoho kto by musel robiť generálku benzínu po 300 tis. km. Spoľahlivý diesel je hladký diesel.
Ja najazdím ročne do 50 tis. km a náklady na benzín ma nepoložia. Práve naopak. Viem si spočítať koľko by ma čo vyšlo a nemusím započítavať ani riziko že mi odídu nejaké vstreky. Potom sa už o úspore nedá hovoriť vôbec. Navyše predpokladám že rozdiel ceny v prípade Octavie 1,6 a 1,9 TDI je tak vysoký že o nejakej návratnosti diesla sa dá hovoriť ťažko.
Jeden jediný rozdiel je v tom pružnom zrýchlení. Kde by som na diesli išiel na 5, pri benzíne musím/môžem dať 4 - 3. Potom som na tom minimálne rovnako. Ale keď budem lenivý radiť tak si kúpim automat a bude mi to jedno čo radí. Vo väčšine prípadov je diesel ekonomický výhodnejší. Ale pre predajcu a výrobcu >:D -
"-- skrytý --" 23.02.07 08:47
« Re: Re: Repasy
eda:
První servisy budou instalovat potřebnou složitou technologii v průběhu března, 2. vlna bude následovat asi za 3-4 měsíce (Brno).
1. vlna:
TP spol Kladno
Hale Praha 7
Beneco Poděbrady
Autoservis Petr Rada Soběslav/ČB
Už se to blíží, zatím přidej víc aditiva a ignoruj "studené" rachocení. Pokud to rachotí i za tepla, uvažoval bych o vyndání vstřikovačů a jejich přezkoušení, aby se vědělo, jestli jsou skutečně ve špatném stavu, nebo je tam jiná příčina rachocení.
Pokud budou vstřikovače nedobré, radši to auto odstav, aby se třeba nepropálil píst/písty, nedošlo k poškození motoru. -
martin.z 23.02.07 08:24
« model
to Kutil:
panove objevuji se tu terminy MK II, MK III, MK V (MK IV kupodivu nikoliv) a to vsechno u aut v rozmezi r.v. 2001 - 2005 :-) Ja zil v domeni ze od r. 2001 je jeden model.
Muzete mi nekdo tedy naťuknout jakej že to mam ja model? A jestli je dobrej nebo ho mam hodit ze skaly? :-)
Podrobnosti o aute viz. podpis, je to konkretne mesic 10... -
"-- skrytý --" 22.02.07 22:33
« Re: Mazání ŘJ není zapisování C2I
Petr T:
no alespoň nějaká dobrá zpráva. Ten posunutý termín repasů co tu píše eda.nezbeda není moc dobrý. Já teda zatím žádný dramatický pazvuky nepociťuji, ale už taky trpím paranojou (vyplí rádio a poslouchám).Teď mám jet dvakrát po sobě do Prahy, alespoň nebudu usínat.Teď vidím jaké jsem měl loni v létě štěstí, že jsem dojel na Algarve a zpět bez problémů.(10 000 km za 2 týdny). Měl bych to do července vyřešit jinak nevím čím bych jel. Už tam jezdím 10 let a nějaký vstřiky mě od toho neodradí. Když to zvládl Nissan Primera s 400tis bez generálky a Calibra 2.0 16V s 350tis s prdlým výfukem cestou zpět tak TDCi to jěště jednou dá.
Je to můj první diesel, tak doufám že se k těm benzínům už nevrátím.
Zatím spokojenost velká,ale obava co bude dál ještě větší. :*)
Fakt si nedovedu představit,že někde ve Španělsku to přestane jet a konec. -
eda.nezbeda 22.02.07 16:25
« Re: Repasy
Tak nevim nakolik jsou ktere informace pravdive. Ale protoze mam dojem, ze mi zase nejaky vstrik odchazi - hlucnost klapani uz prekracuje vsechny meze - tak jsem si dnes zavolal do ZM Auto a optal se na moznost repase, tak mi pan Cerny sdelil, ze se vec odklada o dalsi mesice 4 neboli, ze by mohli zacit nekdy zacatkem leta.
Doslova, takze vite nekdo ze uz se ty repase opravdu provadi? Nebo je to proste jako se vsim, "zeptejte se pristi tyden"??
:'-( -
"-- skrytý --" 22.02.07 16:21
« Re: ŘJ, C2I, zapisování charakteristiky vstřikovačů
Lord vší mystiky:
Neboj se, po výměně vstřikovačů nedojde k žádné změně v ŘJ.
Nemusíš ji nechávat resetovat na původní hodnoty.
Při zapisování C2I kódu se ŘJ nemaže, pouze se jí řekne, jak vstřikovač bude fungovat. CCa po 100 km dojde potom ještě k doladění běhu motoru díky algorytmu APC. -
"-- skrytý --" 22.02.07 16:20
« Mazání ŘJ není zapisování C2I
vica:
Neboj se, po výměně vstřikovačů nedojde k žádné změně v ŘJ.
Nemusíš ji nechávat resetovat na původní hodnoty.
Při zapisování C2I kódu se ŘJ nemaže, pouze se jí řekne, jak vstřikovač bude fungovat. CCa po 100 km dojde potom ještě k doladění běhu motoru díky algorytmu APC. -
"-- skrytý --" 22.02.07 16:10
« Re: Syndromy
Petr T:
SVP = syndrom vysokého přepadu to asi fakt bude. Když to jede trochu déle nad 3500 ot. a přijde táhlé stoupání na dálnici tak to spadne do nouzáku a rozbliká se kontrolka žhavení. Musím zastavit vypnout a zapnout a jede se dál.Chvilku jsem to testoval jednou to udělá ve 4 500 ot. pak zase nic a pak ve 3 500ot. Pokud jedu plynule tak do 160km/hod tak nic Ol - Praha, pokud začnu různě šlapat na podlahu a v kopci tak to padá.Teď už se mi to měsíc nestalo protože to nehoním. Myslel jsem si že špatná nafta,ale dělá to i s Power Dieselem. :roll: -
"-- skrytý --" 22.02.07 16:01
« Re:
lordmystic
BitPower to dělá tak, že zálohuje upravená data i origo data a pokud chce míč člověk klid tak si může koupit speciální zálohovací zařízení, které uchová až 5 verzí. Potom se to přes zásuvku u řidiče nahraje cca 10min.
Teoreticky každý den jiný soft. Co to udělá z motorem nevím. Prakticky se dá dohodnout s technikem jak jezdí tak třeba přibrzdí na benzince v Ol a nahraje zálohu. Zdarma jestli origo nebo upravenou to už je jedno.
Při výměně vstřiků se ŘJ určitě maže cena cca 1 000 Kč. -
lordmystic 22.02.07 15:49
« Bez nadpisu
vica: To mě taky trápí. Pokud se nechá přečipovat motor - např. upravený originální sw v řídící jednotce to co dělá BitPower - a pak odejte vstřikovač, tak co s tím v servisu udělají? Půjde to toho upraveného sw jen přidat repasovaný vstřik nebo v servisu nahrajou původní soft? To je zásadní otázka z které mám také strach ještě před tím, než si to půjdu nechat přečipovat... -
"-- skrytý --" 22.02.07 15:23
« Syndromy
impaler:
To si hochu pleteš, zadřených vstřikovačů je velice málo.
Hlavní závadou by spíše bylo SVP = syndrom vysokého přepadu, to má teď i vica.
Zadřený vstřikovač je průser, to je na výměnu motoru.
Naštěstí má Delphi vynikající krizový algorytmus: jakmile zjistí ŘJ pravidelný vysoký únik paliva z railu (vstřikovač zůstává zadřený v otevřeném stavu) pomocí přepadu ze vstřikovačů okamžitě vypustí palivo z railu a motor se zastaví. Takže nedojde k vážnému poškození motoru. -
"-- skrytý --" 22.02.07 12:40
« Re: Repasy
Petr.T
Teď jde jenom o to jestli mi to měsíc ještě vydrží.Těch zaručených termínů už bylo mnoho. Jsem už rozhodnutej do té repase jít. Myslím že do tak ojetýho auta nemá už smysl dávat nové. Pokud bude kvalitní repase s diagnostikou 4 kusů stát tak kolem 20 000 Kč tak to bude dobré. Jenom mě asi vyhodí s těma upravenejma marametrama ŘJ. To se s tím pak asi nikdo nedomluví.To si radši nechám rovnonou přehrát přes zásuvku origo.Teď jsem čelt článek v Auto Tipu o testu Mondea MK III že to testujou na cca 240 000Km (prý 10let) a co potom, pak to hodit ze skály? Ale píšou,že to bude fakt posun. Fakt dobrej článek. -
impaler 22.02.07 11:52
« Re: Re: Provozní náklady
vica: Beru zpět to obvinění, že nemůžeme vědět, co to vydrží. Podle všeho máš dobrý přehled o nemalém množství konkrétních aut. Tím líp, mě to fakt zajímá klidně i víc, jak se vám to tam chová, značky, motory, cokoli. Protože jinak těch zkušeností je fakt málo. PetrT. tu a tam utrousí, že SZV (syndrom zadřeného vstřikovače) se nevyhne nikomu, ale to on nás jenom utěšuje, ať ty mondea neprodáváme. :) -
"-- skrytý --" 22.02.07 11:51
« Repasy
vica:
Jen aby jsi věděl, repasy se začnou dělat až od polovičky března.
PAS má k dispozici pouze nové díly, kus vstřikovače tak za 5-6 tisíc.
Repas by potom mohl vycházet tak na polovinu. Ale ne v Zábřehu, ti nemají stanici na přezkoušení vstřikovačů po opravě (musí se vygenerovat speciální "kompenzační" kód C2I popisující charakteristiku vstřikovače).
Ten kód se potom musí zadat do ŘJ. Když ne, motor nejde dobře, nepravidelně, mlátí atd.
U těch Tvých 3 dalších vstřikovačů, i když jsou stále třeba dobré, by se rozhodně měly udělat kompenzace (ty jsou od původních po 200 tis. km zcela odlišné) a zadat do ŘJ.
Budeš koukat, co to s během motoru udělá.
Zdravím. -
"-- skrytý --" 22.02.07 11:00
« Re: Provozní náklady
Petr T:jasně ja to bral jako takovou úvahu. Je fakt, že oproti 1,6 spořím 100 000 Kč za 4 roky. Tak to dám zas do oprav. Ale zas bych ten benzín tak nezatracoval máme tu 4 kousky z roku 94 nissan primera 1.6 a 450 tis. bez generálky.
No nic dám na tvou radu nebu to hrotit. Volal jsem do PASU Zábřeh.
Mám poslat faxem velký TP a čísla vstřiků a nacení mi ten repas asi všech kousků. Už to prý dělali. Dám vědět na kolik to odhadnou. -
"-- skrytý --" 22.02.07 10:35
« Provozní náklady
vica:
Víš, u vozidel s vysokým nájezdem kilometrů se uspoří skutečně velké částky za palivo.
Nic není úplně zadarmo.
Benzínové motory jdou po 300000 na generálku, u dieselových motorů jen vstřiky.
Myslím že je to jasné. Firmu by spíše položily náklady na benzín za 1,6. A tam se o jízdním komfortu a pružném zrychlení sotva dá mluvit.
Systémy Delphi jsou relativně mladé (první montáže v 2001), takže se o jejich maximální výdrži moc neví.
Bosch začal v roce 1997 takže víme mnohem více.
Myslím že by si vstřiky mohl dát aspoň na kontrolu, je možné že pojedou dál... -
"-- skrytý --" 22.02.07 10:19
« Re: Re: vstřiky
Petr T:
Nemyslím si, že se k tomu špatně chovám. Má to to nejlepší co se tomu dá dát. Ráno to nehoním, po rychlé jízdě to techám i 3 minuty dotočit. Liju tam plnou syntetiku, kvalitní paliva (bez dalších aditiv) Palivovej filtr origo po 40 000 km. A to že to občas protáhnu na tom nevidím nic špatného.
Jen mě štve,že o repasu vstřikovačů se v servisním průvodci nic nepíše a v servisu mi řeknou že se preventivně nic nedělá a že jsou Transity s 350 000 Km a jezdí bez výměny.(TDCi).
Mám na starosti firemní vozový park kde máme 10 Peugeotů 2.0 HDI.A první repasi 1 vstřiku jsme dělali v Zábřehu po 253tis. Jsou to 406-307 rv.00-03. Nevím jak moc jsou ty motory podobné, ale common-rail tam je taky (systém Bosch) a u dvou 406 co mají přes 300 tis se nic neděje. Tak nevím jesti pánové od Fordu neudělali někde chybu. :roll: Třeba ta spolupráce s PSA k něčemu bude. Ty 307 se zase serou jinde ale motory (víc žerou) ale drží. No jestli se máme připravit na celoplošnou repasi vstřiků u těchto všech vozidel (všechny mají přes 200tis.) tak to naši firmu asi položí. A to ani nevím co D5 u Volva taky už budou mít 200 tis, a Audi A6 3,0 TDi. Už vidím majitele jak řekne a dost Octavia II 1,6 benzín a bude po legraci. -
« Re: Sklápění zadních sedadel
To impaler: Samozřejmě nedělený! U MK II byla ložná plocha po sklopaní sedadel delší. Fakt musím říct, že jsem celkově z MK V hodně zklamaný. Je to auto technicky staré 6let. Jedině ten motor a cena která byla na úrovni Fiesty mě těší a jsem schopen to strávit. Ale dát za auto 970tis, tak jsem asi hodně naštvanej. Možná, že mechanická konstrukce a dílenské zpracování je dobré, ale vybavení elektronikou, design palubních přístrojů, ovládací prvky klimatizace atd. to vše je 100let za opicema. -
"-- skrytý --" 22.02.07 08:57
« Re: vstřiky
vica:
koleduješ si o zničení motoru.
Takhle špatný vztah k autu jsem už dlouho neviděl. To co tady předvádíš, je do nebe volající.
Připrav si hodně peněz na nový motor.
Poku by jsi přece jen hodlal použít hlavu, dáš vstřiky na kontrolu do DELPHI servisu, což je PAS (neumí testovat vstřikovače), coř není Olomouc, což je Sobek ve Frýdku a AUTO ZM v Brně (ti mají stanice na vstřikovače).
Žádné vstřikovače nevydrží výrazně víc než 200000 km, Tvoje jsou na odchodu - všechny.
To, že jeden teče do přepadu je prkotina. Horší je, že budou unavené na tryskách a dříve nebo později "potečou". Budou špatně rozprašovat a než se naděješ, bude píst v čudu - to je bratru za dvacku.
Dosti dobrých rad, teď je to na Tobě. Jeden vstřikovač bych vyměnil a 3 bych nechal zrepasovat, jakmile to půjde. (Zatím pouze Praha, Kladno, Poděbrady a Soběslav). -
"-- skrytý --" 22.02.07 08:49
« Re: Re: Re: Re: PP
impaler:
absolutn souhlas.
vica si koleduje o propálení pístů (minimálně)
Při 250000 km by měly vstřiky projít minimálně kontrolou, hrozí úkap (špatné rozprašování paliva) a následně propálení pístu.
V tomto se vstřiky common rail vůbec neliší od vstřiků mechanických. -
impaler 22.02.07 08:12
« Re: Re: Re: PP
vica: na můj vkus málo čteš a hodně řveš:
1. PetrT. a jiní tady už dlouho vysvětlují, že sis nekoupil atmosférický diesel na půl milionu kilometrů. Vstřiky mají vydržet sto až dvě stě tisíc, těžko se můžeš ohánět tím, že to má být jinak, když je to relativně nová záležitost. Soused těžko poradí, je na tom maximálně stejně, prostě nevíme. Já jsem se s tím nějak smířil, čekám rozvoj nabídky oprav a doufám, že to bude spíš po těch dvou stech, než po jednom nebo dokonce těsně po záruce.
2. Narval sis do auta chip. Nekomentuju technicky, protože tomu nerozumím. I kdyby to ale bylo nevím jaké, pokud ti to tam nedá sám Henry, nemáš myslím případně moc nárok kafrat, když něco nebude mít životnost jako bez zásahu. Ale nevím, nerozumím, jenom tak laicky přemýšlím, co bys chtěl.
3. Chlubíš se tady s velkou hubou, že tomu autu dáváš imrvére čočku, Brno-Praha za hodinu a podobně. To asi taky není typické používání, na které to auto je dimenzováno.
Při tomto způsobu zacházení a uvažování tě to auto povozilo 245 000 kilometrů a teď se s tebou loučí první vstřik. Na tvém místě bych pochválil Forda a nebrblal. -
-
"-- skrytý --" 22.02.07 07:30
« vstřiky
Tak přátelé a je to tady.Konečně budu patřit mezi Vás.Včera mi to nedalo a zajel jsem si jen tak zkusmo na baňky tady do Olomouce (F-Janiš). A mám ho tam, jeden kousek naplnil baňku za 30s ostatní vpoho. Chybí mi 5 000 km do 250 000 km. Byl jsem první v Olomouci kdo si koupil 2.0 TDCi 85 kW(11/02) a nejvíc najel na origo vstřiky a nejvíc mi to prý teče. Zatím se nic neděje startuje to, jede to normálně a takovej divnej zvuk mezi 1 500 - 2 000 ot. mi to dělá už 1/2 roku.V mém případě to naftou asi nebude tankuju jenom Shell a OMW asi opotřebení. Řekli mi cenu i s prací 11 000 Kč s DPH. Zkusím ještě PAS Zábřeh. Tak jsem si říkal že to už nějak doklepu do MKIII a prd. S takovou životností ať se na to radši vykašlou.Těď mám jet do Německa a abych sledoval kdy mi to řádně zakouří a zabliká žhavení. Doufám, že to aspoň dojede na tři válce. Jsou s tím nějaké zkušenosti. Vypadá to, že se zase asi vrátím k těm benzínům, ale zase ten krouťák? Vypadá to že mi ani ten čiptůzing nepomohl. Nevím jestli je normální mít 4,5 let klid a pak to začít měnit, asi to vyměním celý. TDCi zdar :roll: Budu informovat jak to dopadne dál. Zatím budu jezdit až se to posere.
Řeším nový nebo repas se servisem v Ol mám dobré zkušenosti. -
« Porovnání Mondeo MK II x MK V
Ahoj, tak mám 2.2TDCI a tak mám první zkušenosti. Porovnávám s Mondeem 1.8 benzín z roku 2000. Neporovnávám motory, každý má své. Oba jsou kombi.
Exteriér: MK II je víc americký koráb, větší okna, super viditelnost při couvání i při jízdě. Nové Mondeo je více německé, má stupidně malé 5té dveře - jsou úzké.
Interiér: MK II má vše po ruce, ovladače tam kde mají být. Příjemné sedačky, dobře topí, přehledné a funkční ovladače. Příjemné pedály a jasné řazení. Jednoduché sklopení zadních opěradel do roviny bez nutnosti sklápět sedák. Výborný výhled a dostatek prostoru na předních sedadlech - sedadla hodně mněká.
MK V má víc ovladačů, ale bohužel na nesmyslných místech. Např otevírání oken bylo u MK II jasné a ergonomicky přístupné. MK V má těsně vedle sebe ovládání všech oken a je nepřehledné. MK V má vyhřívání sedaček, ale ovládání je nepřístupné za řadící pákou. Prostor na předních sedačkách je menší jak u MKII a také jsou sedačky užší a tvrdší. Pro sklopení zadních sedadel do roviny se musí zvednout sedák. Z MK V je horší výhled jak dopředu, tak dozadu. MK V má nepochopitelné analogové hodiny u kterých v noci nejsou vidět čísla. MK V má velmi příjemné a přehledné budíky.
Celkové porovnání:
MK II je pohodlný rodinný automobil s obrovským kufrem, dobrými jízdními vlastnostmi, útulným interiérem, prožným motorem a vším co auto mít má. 6ti leté auto se dá sehnat za cenu okolo 120tis. Neznám lepší řešení.
MK V je bezpečný moderní vůz s tuhou karosérií, aktivními a pasivními prvky, ale s bohužel značně strohým a neergonomickým interíérem a totálně zaostalým designem. Speciálně PP a celkově budíky vozu jsou na úrovni před 10ti lety. To co prodejce u vozu vychvaluje měl už VW Golf v roce 1996. Pokud porovnám Mondeo a Renault Scenic, tak co se týče elektroniky je Mondeo totální propadák. Také schopnost utlumit přenos vibrací z vozovky je u Mondea horší jak u Scenicu. Proti MK II které po silnici plave, MK V spíše poskakuje.
Pokud bych se měl dnes rozhodnout mezi MK II a MK V tak zůstanu u MK II a nechápu lidi, co si místo MK II kupují MK III. Pokud se divíte, že jsem MK V kupoval, tak proto, že jsem za MK II dostal velmi dobré peníze a MK V mám s obrovskou slevou. A taky motor 2.2TDCI je super. -
hil 20.02.07 17:03
« Re:
To Kutil:
Právě že hodně, někdy i za 10.000,- Kč za týden - Transit (taky TDCi) dálkový trasy a teď ještě Mondeo , proto jsem do toho šel.
O těch nástrahách s pokutami a vysokých urocích při překročení vím, přesto by se nám to mělo vyplatit. Tedy když si dáme na překročení lhůt pozor. -
« Bez nadpisu
To hil: Do té CitiBank bych nešel. Výhoda 3% z čerpaného paliva + 1% ze zboží. Nevýhoda poplatek za vedení 850,-Kč ročně a vydřidušský poplatky za cokoliv ( 500,-Kč/měs pokuta za nesplácení, za překročení 500,-Kč/měs, úrok 5%/měs). Jedině ji používat jen na koupi u Shell a to bys musel načerpat 1050litrů abys vydělal jen na roční poplatek. Kolik načerpáš ročně? -
Jozef0351 16.02.07 18:16
« Re: Re: Všimli jste si? SHELL - Nechci slevu zadarmo!
No keď som si pred pár rokmi menil body za ďalekohlad a hodinky tak cena sa blížila k 0,5 Sk / bod. Bežne sa dalo niečo vybrať niečo za cca. 0,30 Sk / bod. Ale tá terajšia bombastická akcia je fakt urážka zákazníka. Na slovensku je to 1 Sk / bod = 0,14 Sk / bod. Sú fakt na hlavu. Rád by som vedel koľko ľudí to využíva. Chudáci pumpári si asi už vypočuli svoje lebo sa mi ešte nestalo že by sa mi to odvážil niekto na pumpe ponúknuť pri platení. Tankujem iba na Shell.
Pri tých 150 mám spotrebu okolo 8,5 takže zase je to oproti TDCI rozdiel 2 l. 8-s Pri 130 7,5. Priemer mám 8. Zvyšuje mi ho dosť jazda po meste a na krátke vzdialenosti. Tam vidím najväčšiu úsporu diesla. Na dlhé trasy sa v pohode zmestím do 6,5l. Raz som išiel 100 km pomerne rýchlo (priemer 100 km / h - normálne cesty ) väčšinou na 4 - 3 st. pri predbiehaní a do kopca a spotrebu som mal 8,2l. Takže neviem o čom píšete. Na okruhoch nejazdím a 1,8 ani žiadne TDCI na to nie je stavané. Taže to je blbosť. Pri 200 km / h som mal spotrebu 12,5 - 16 l merané na 10 km úsekoch. Je možné že tam bude rozdiel v spotrebe väčší ako 2l ale to mi je platné ako hadovi noha. Neviem kto si kupuje auto podľa spotreby pri takých rýchlostiach.
No ale to nie je o ekonomike o ktorej sme sa bavili :-) . Tvrdím len to že rozdiel v spotrebe je tých max. 2l pri porovnateľných autách strednej triedy. Tvrdiť že Fábia HTP má priemer 8,1 l a na pri 150 9l je totálne od veci. Ako keby som ja tvrdil že Trambus má spotrebu 30 l a tak sa diesel neoplatí. Treba byť trošku reálny pri výpočtoch. Žiadny diesel v strednej triede nie je do 100 km/h tichý a to mi vadí. Potom už nastupuje iný hluk a je jedno aký to je motor. To mi práve vadí a to zásadne znižuje komfort diesla. To že niekedy by som mohol ísť namiesto na 4 na 5 mi toľko ten komfort nezvyšuje a nestojí mi to za to. Skúšal som SuperB, Lagunu a P406, všetko diesle do 96KW a bol som sklamaný že žiadny brutálny výkon tam nebol tak ako počúvam. Nehovorím že to bolo zlé vozenie, má to svoje výhody ale aj nevýhody. Ja tiež najazdím takmer 50 tis. km ročne a diesel by sa mi už oplatil. Ale ten hluk mi znižuje komfort viac ako pružnosť. To ale tiež nie je o ekonomike.Pri vyššom nájazde by som už uvažoval možno. Jednoducho napíšte že vám diesel vyhovuje kvôli jazdným vlastnostiam a nevadí vám hluk. Alebo najzadíte toľko km že sa vám to oplatí. To všetko beriem. Ale nepíšte nezmysly koľko žerie Fábia HTP alebo na okruhu. No a väčšina ľudí čo poznám si kupuje diesel kvôli úspore a najazdia ročne do 30 tis. km. A tam žiadna úspora nie je. Pri kúpe nového auta samozrejme.