FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 08.03.07  17:42

    « Mondeo TDCi - aditiva do nafty

    Zdravím všechny!
    Jsem tu nový, a tak mi dovolte pár postřehů ke zdejšímu diskuznímu fóru - máte to tady moc pěkné, dozvěděl jsem se spoustu informací, tedy díky za ně!
    Měl bych, pánové, jednu malou žádost o radu - všiml jsem si po pročtení příspěvků o TDCi, že řada z Vás lije do nádrže před tankováním aditivum, nejčastěji používáte Stanadyne, tzv. Standu... já tankuju výhradně u stanic Benzina jejich Top Q diesel a přilévám aditivum firmy VIF - super diesel aditiv.
    Takže dotaz zní - je Stanadyne lepší než aditivum od VIF ? Pokud ano, prosím uved'te v čem. (Ne že bych chtěl mít všechno nejlepší, ale to, co vím o TDCI - čerpadla a vstřiky - to mi stačí na to, abych byl natolik paranoidní, že budu chtít mít pocit, že motor dostává vše, co potřebuje...).
    Za případné odpovědi moc děkuju, mějte se!!!
    Toman.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.03.07  19:40

    « Re:

    jj, ja to sem vrazil jen proto ze o Fordovych motorech sem nic podobneho nenasel...krome toho, kdo si ma porad pamatovat, kterej motor je od koho :-)
    ...ja vim tady to petr T. psal:
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.03.07  17:08

    « Bez nadpisu

    2.2TDCI není HDI. Sice Ford používá také 2.2HDI, ale v Mondeu je Puma, to je Ford.
    To jozef035: Byla to nabídka 5měs staré předváděčky. Bohužel jsem měl jen krátký čas na to si ho vyzkoušet. První dojem byl obrovský prostor uvnitř, hlavně do šířky, pocit jak na palubě letadla, ale velmi dlouhý prostor před volantem a špatná viditelnost přes přední okna se sloupky. Ovládací prvky v pohodě, ale hodně široký středový panel, tichý motor při normální jízdě, ale hlučný při sešlápnutí a akcelerace nevýrazná. Zkoušel jsem i S-MAX s 2.0TDCI a bylo to podobné. Pokud S-MAX tak s moztorem 1.8TDCI. Největší nepřijemností pro mne bylo naklánění vozu v zatáčkách a slabý zátah motoru. Také šířka byla už značná a chyběly podélné lyžiny.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.03.07  11:21

    « Re: Re: Re:

    Nevim, vychazim z toho ze Ford bere (nektere) diesely od PSA (nevim do jake miry sou stejny, ale moje 1,6 TDCi vypada uplne stejne jako 1,6HDi....teda az na filtr vzduchu)
    Petr T. uz tu nekde psal ktere to jsou...
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 07.03.07  10:49

    « Re: Re:

    Sou tam i krivky (akorat si clovek misto HDi musi dosadit TDCi
    Myslíš že to je ten istý motor?
    Chcelo by to stránku priamo na Mondeo. Ale zaujal ma ten priebeh KM pri benzíne 1,8. 90% KM má v rozpätí od 2 do 5 tis. ot. Laicky mi to pripadá lepšie ako pri 2.0 HDI.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 07.03.07  10:41

    « Re:

    S-Max za cenu Mondea :?:
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.03.07  10:05

    « Re:

    Pokud je to motor od PSA, tak sem narazil na stranku s povidanim o techto motorech. Sou tam i krivky (akorat si clovek misto HDi musi dosadit TDCi :-) )
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.03.07  09:17

    « Bez nadpisu

    TO Janerad: Ano, to je přesně to co mám na mysli. Jsem rád, že někdo jiný má z Mondea 2.2TDCI stejné pocity. Včera jsem pozoroval, že při sešlápnutí spojky začne motor cvakat, pokud není spojka sešlápnutá, je to v pořádku. :roll:
    Mohl jsem za stejnou cenu koupit S-MAX 1.8TDCI, ale motor mi připadal mi moc slabý, byl problém s uchycením zahrádky a nepřijemně se choval v zatáčkách. Teď bych asi volil S-MAX. Je výrazně širší a snad i technologie budou modernější.
    U Mondea mám problém s šířkou 5tých dveří, jsou výrazně užší jak u MK II a nemůžu tam dostat tolik věcí (přepravky).
    Nemáte někdo graf z brzdy pro 2.2TDCI EUROIV? Nebo alespoň momentovou křivku z nějakého prospektu?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.07  08:20

    « Zátah

    kutil:
    S tím že to nenáhne po 3 500 ot. je nějaké divné.
    Já mám teda jenom 5 a myslel jsem si že 6 je lebeda.
    Včera jsem se vracel v noci z Prahy tak jsem to přeměřil.
    30 km v kuse to jelo mezi 210 a 220 km/hod.
    4 250ot - 211 km/hod - 115 kW - 272 Nm
    4 500ot - 223 km/hod - 105 kW - 215 Nm
    1 500ot - 75 km/hod - 30 kW - 190 Nm
    hodnoty rychlosti jsou měřeny dle GPS tachometr ukazuje +10km/hod.
    Pneumatiky 225/40/R18.
    Hodnoty výkonu jsou odečteny z grafu při měření na brzdě Auto Jarov.
    2,2 TDCI má v techničáku max 220 km/hod, to musí jet jak z praku.
    Já používám 5 pořád od 1500 ot. a plynule to zrychluje až po 4 400ot/min.
    Tento rozsah mi vyhovuje a 5 používám skoro pořád
    Z velkého kopce se to rozjede na 4 700 - 233 km/hod. >:D
    Tam to vypne omezovač (červené pole)a je konec víc mi to netočí :*)
    A s tím že MK III nesedí v porovnání s MK II nechci ani komentovat. To co si v zatáčkách dovolí MKIII i na základních plechových 16 no nevím.
    Otec má 2,5 V6 r.v. 96 a v oblouku se to nechytá tak nevím :*)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  19:08

    « klepani + nafta OMV

    To mrnous: ... asi naprosto vim o cem mluvis - nejsi sam!!!
    Na druhou garancku jsem daval auto s tim, ze obcas pri startu dochazelo ke kolisani otacek v rozmezi cca +-80ot/min. Auto vratili s tim, ze delali kalibraci vstriku a nahrali novy software do ridici jednotky. Opravdu zacalo pri urcitem zrychlovani ani ne plny plyn ani ne malo, proste pri pridani plynu zhruba jak pises v rozmezi 1700-1900ot/min na 4ku a 5ku. Takove klapani! Po dvou dnech jsem volal nazpet do servisu a tam po odzkouseni rekli, ze se to po cca nekolika stech najetych km ztrati. Ridici
    jednotka ma pry samoopravny chytry algoritmus, ktery po case vse sam napravi nadmerne "klepajici" vstrik. A opravdu, cca po najeti 1000km klepani zmizelo. Uz se me to klepani nazpet nepodarilo vyvolat. To jak rikas ze ti menili vstriky, tak to na to sedi, soucasne s tim ti delalili i vymenu software a predpokladam i kalibraci - si myslim.
    To Petr T.: tou kalibraci to asi nebude, nebo?
    - z toho co jsem uvedl vyse bud me kalibraci nauctovali a neprovedli
    - nebo mam taky nacnuty nejaky vstrik - ale zase podle toho co pise mrnous, kteremu je prave vsechny vymenili a ma stejne priznaky?
    - nebo to muze byt problem nevyladeni noveho software v RJ.
    Co vy na to?
    add OMV: mam spis opacne zkusenosti! Po zdejsich diskuzich jsem zvazil a zacal brat i u OMV a ne jen U Shell na zadost u nas ve firme. OMW Alpin Diesel po mereni na Db metru se chova stejne jako Shell V Power Diesel co se hluku tyka (mereno na stejnem useku silnice za stejnych rychlosti a pri stani na neutral +- 0,8Db - v limitu podle me tabulky zaznamu). Obyc. diesel u OMV nevim, neb jsem diesel od OMV zacal brat v zime kdy jiny diesel ani nenabizi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  18:26

    « RE: Špatná nafta

    Děkuji Petře T. za radu, určitě to posléze zkusím.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 06.03.07  15:46

    « Re: Re:

    ale na dlouhý štreky dát šestku a 180 v pohodě, tak to by s 1.6 nešlo holt každé má své pro a proti...
    No to nie lebo to by si zaradil spiatočku a pri 180 by to mohol byť problém >:D >:D :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.07  14:39

    « Re:

    Taky jsem se musel s novym mondeem srovnat...
    Stary byl čtyřdvéř 1993 1.6 benzín trend (bez klimy)
    (lehoučký, perfektní podvozek, dobrý brzdy) - požitek z jízdy
    Nový je nafta 2.2 TDCI kombi Ghia plus
    (strašně těžký, zejména do zatáček a na brzdy)
    - ta váha jistě ovlivňuje i pocity na volantu...
    - je to taková rozvážnější jízda, dá se rychleji na rovině a do kopce, ale do zatáček a brzdit se musí rozvážněji, není to taková zábava...
    ale na dlouhý štreky dát šestku a 180 v pohodě, tak to by s 1.6 nešlo :-) holt každé má své pro a proti...
    navíc s benzínem jsem při standardním stylu jízdy (:-)) jezdil za 10l/100km
    s naftou se stejným stylem jízdy (rychlost průměr ještě od 10km/h vyšší)
    jsem na 7,5
    Věřím tomu, že 1.8 čtyřdvéř se sportovním pružením (-13mm) je na tom stejně jako můj stařík... Ale spotřeba dostala přednost...
    K hlučnosti - diesel se mi zklidnil, nyní mám 19.000 km, po první garančce, výměna oleje je znát, a motor je tišší, než byl nový...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.03.07  13:54

    « Bez nadpisu

    To impaler: Oba vozy jsou Mondeo kombi, starý verze Trend, nový verze Ghia, starý pneu 195/65 15", nový 205/65 16", takže relativně srovnatelné. Tlaky v pneu v pořádku. Nový hůř přenáší chování kol na volant (zpětná vazba). To o čem mluvím je plavání auta a v případě že zatočíš, tak nákon vozu. Staré Mondeo neplavalo a také při zatočení reagovalo a zatočilo. Vím, že je nové těžší a že je vyšší, ale nečekal bych, že to bude tak znát. Čekal bych, že nový model převezme ze staršího to dobré a to špatné nahradí lepším.
    Ostatní byly odpovědi na předchozí dotazy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  12:53

    « Re: špatná nafta

    Mrňousi,
    možná by to chtělo překontrolovat kalibrace vstřikovačů, až to v Hale budou umět...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  12:52

    « Buď přesný

    Josef:
    Buď tedy přesný Jožo,
    41% není 50% a
    SUV nejsou terénní auta,
    jsou to prostě SUV prioritně určené na silnice, jsou to takové hračky, rozhodně ne terénní auta.
    A pokud jsi hovořil o ČR tak do toho najednou nemíchej Japonsko a USA prosím.
    Jinak jí s benzíny nemám problém... I když preferuji diesel, to jo. :D
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 06.03.07  12:35

    « kverulant

    kutil:
    Člověče, nechtěl bys s tím autem chvíli jezdit a pak fňukat? Už ti tady aspoň jeden člověk řekl, že kňučíš trochu pozdě, můžeš si sám za to, že sis to dost neporovnal se svým šestiletým MKII.
    Nebaví mě pořád dokola číst o tom, že ti nevyhovuje zátah ve 180 km/h. Máš nejspíš odježděno sakra víc než já, tak nám tady furt nesugeruj, jak ubohé auto ti vnutili, když to nejede, jak má. Spletl sis asi značku, třídu a stát, ne?
    Měls předtím kombi, nebo porovnáváš chování na silnici s jinou ze starších variant? Máš v pořádku tlak, máš tytéž pneu a ráfky, nebo co? Neschvaloval bych, kdyby se nové mělo chovat hůř než staré, ale prosil bych něco přesnějšího, jinak jenom kopeš kolem sebe a mě už to fakt neba. Jde ti o flame nebo co?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  11:31

    « špatná nafta

    Možná jsem špatně specifikoval: i při jemném přidání plynu, popř. dojde-li k zatížení motoru-v kopci apod se ozve zaklapání poměrně hlasité jako když jsem ve svém starém Favoritu hodně přidal na nizounké otáčky(ne detonační spalování)-prostě jakoby v motoru něco vysloveně zabouchalo-frekvenci bych odhadl na 3-4 Hz. Nejmarkantnější na tu čtyřku. Nejsem si jistý jestli je to vstřiky, protože nejvíce se to objevilo právě po výměně vstřiků v Hale, když jsem jel do kopce od nem. v Motole směrem na Plzeň-tedy pořádný krpál. Jinak v návodu, který jsem také dokázal přečíst( ač jinak ducha mdlého, ne takový kabrňák jako Ty) rozhodně nepíší, že se overboost projevuje boucháním.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  11:27

    « Re: Vrzajici mrizka

    Hi,
    to kutil. Posli mi pres SZ mail, zaslu ti fotky. Mel jsem normalni sedadla (2.2TDCi), ted mam kozena (ST220) a jsou to stale ta sama mista.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 06.03.07  11:19

    « Re:

    Mne nič nevŕzga >:D
    Nejazdil som s off road ale myslím že je to práve naopak. Nejde o maximálnu hodnotu KM ale jeho plochý priebeh a širšie spektrum využiteľných otáčok. Potrebuješ to práve v teréne lebo v prípade preradenia rýchlosti môžeš skôr zapadnúť. Samozrejme že len málo SUV a OFF ROAD jazdí v teréne takže keď na to niekto má prečo by si nekúpil výkonný benzín.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.03.07  11:00

    « Bez nadpisu

    Add teréní automobily a diesel: To je velmi sporné, znám člověka který jezdí výpravy do Afriky a používá Defendery v dieselu. Sám ale pro běžné ježdění v terénu má Vitaru v benzínu. Když jsem se na to ptal, tak na dlouhé a klidné ježdění je dobrý diesel, ale pokud je těžký terén a je potřeba se prohrabat, tak preferuje benzín. Údajně se lépe ovládá a v terénu je potřeba spíše větší rozsah otáček než obrovský moment v malém rozsahu otáček.
    Add 2.2TDCI: Mám najeto cca 1000km a tak to ještě šetřím. Ale už za těch 1000km hodně motor zhlučněl, starty jsou neklidné a než se ohřeje, tak má výrazně vyšší spotřebu. Bohužel sem auto musel o víkendu vyhrabat ze sněhu, což mu nepřidalo, protože 1ka nestačila na pomalou jízdu a ve sněhu se dusila. Naštěstí pomáhalo ESP. Bohužel to mělo za následek, že začala nepřijemně skřípat DPH přepážka. Nevím zda se mi to jen zdá, ale proti MK II mi připadá MK V hodně fórové a např. kliky dveří jsou již teď mnohem volnější jak u MK II po 6ti letech. Vím, že nová konstrukce je kvůli bezpečnosti, ale kliky u MK II byly mnohem účelnější a praktičtější. Nevím, zda je to jen subjektivní pocit, ale oproti MK II mi auto více plave po silnici a nemám tak dobrý pocit kontaktu s vozovkou. Navíc každá nerovnost rozrezonuje celé auto.
    Nemáte někdo trik, jak zamezit vrzání příčky? Je to při delší jízdě na zbláznění.
    Také jsem ještě dnes zkusil ten zátah a opravdu kolem 1700ot to super zabere, ale vydrží to do 3000ot. a dál už to zrychlovat nechce. Pokud přeřadím na vyšší rychlost a otáčky klesnou na 1700ot. tak to zase začne zrychlovat. Jezdil jsem s Oktávkou s PD TDI a ta byla schopná ztrychlovat i nad 4000ot. Pokud se to nezlepší, tak je jediná záchrana chip. Tu 6ku bych bral kdyby ve 180km/h točila 2500ot. Tak má totiž ještě moment. Tak jak to je mi to připomíná benzínovou Lagunu, která točí ve 135km/h už 4000ot. a ve 180km/h kde by měla mít největší moment už motor točí takové otáčky, že je moment nedostatečný a motor je přetočený.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 06.03.07  10:30

    « Re: Re: A zase ta nafta

    Cirkovský Martin: jenže OB se ti sepne jen při max. sešláplém plynu, ne při nízkých otáčkách kdy si jen hraješ s plynem - tam vůbec nemusíš nijak extrémě šlapat na plyn aby jsi to slyšel. A ten zvuk je sice o špatné naftě, ale současně bych řekl že i o načatém vstřiku. Mě se to také přímo úměrně měnilo s tím, jestli jsem měl načatý vstřik nebo ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.07  10:20

    « Re: A zase ta nafta

    Mám taky mondeo a byl sem tak chytrý,že sem si přečet návod atd a tam se mimo jiné píše,že moje i tvoje mondeo má tz.funkci OVER BOOSTER,což znamená,že při prudším sešlápnutím pedálu dojde na jistý čas ke zvýšení výkonu motoru přestavěním plnícího tlaku turba a to je ten ostřejší zvuk co slyšíš a je naprosto v pořádku.Žádná špatná nafta. Martin
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 06.03.07  09:30

    « Re: A zase ta nafta

    mrnous: Přesně tak, mě to dělá taky, navíc mi to za studena škube, ale mám už načatý vstřik :(. Když byl ale v pohodě, tak jsem to pozoroval spíše na pětku v nižších otáčkách...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  09:28

    « A zase ta nafta

    Včera jsem natankoval u OMV u D5 u Berouna Alpin Diesel a téměř okamžitě vyšší hlučnost a ostrý kovový klapot zejména na čtyřku mezi 1500 a 1900 otáček. Už při tankování tam šlo 2x více Stanadyne, po cca1OO km jsem tam šupnul ještě 2x běžnou dávku a trochu se to zlepšilo.
    Jsem po výměně všech vstřiků, tak raději neriskuju a Standu liju do všech tankování. Mimochodem při přidání plynu mezi 1500 a 1900ot na čtyřku nejvíce je slyšet takové kovové zaklapání-zejména v kopci pod zátěží. Vím, že bych to neměl takhle podtáčet, ale vcelku dobře to signalizuje horší palivo. Dělá vám to taky?? Zkuste to- čtyřka zařazená, 1500 ot. v kopci a přidat-vsadím boty, že vám taky zaklape-pochlubte se, ať nejsem chudák sám paranoik.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 06.03.07  08:43

    « Re: Terénní auta

    Trošku objektivity by ti nezaškodilo >:D Neviem čo ťa tak vytáča keď ti niekto siahne na diesel :-( Ja sa pri kúpe auta neriadiť európskymi štatistikami ale rozumom. Už som spomínal ako sa diesel predáva v Japonsku a USA ( myslím že to je väčší trh ako EU ) ale nemá to zmysel. Ty si nenecháš siahnuť na diesel a na TDCI. To je tvoj problém. Ja som spomenul štatistiku [odkaz] a tá hovorí že v ČR sa v triede SUV predalo 41,10 % benzínových áut. Je to trieda kde má podľa mňa diesel naozaj opodstatnenie a ten podiel sa mi zdá naozaj vysoký. S tým nič nenarobíš. To, že Subaru a spol. musia začať ponúkať diesle ak chcú predávať v EU je fakt. Či sa im to páči alebo nie.
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 06.03.07  08:20

    « Re: Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI

    to kutil ja mel taky problem tohle je muj prvni diesel, predtim same benzinove skodovky. V tech pokud si chtel alespon trosku jet, tak si musel mit minimalne 3500 otacek, jinak to jsou lemry. Trosku te nechapu s tou 6kou, sis myslel ze budes jezdit 200km/h pri 2000 otackach a spotrebe 6 litru? >:D Uz se to tu rikalo, v klidu si tam 6ku dame mezi mesto a jedem za 3.8 litru. Dalnic tu zas moc neni a stejne bys na nich mel jet 130 :-) S tim razenim mas tak na pul pravdu, pri rozjezdu to tam musis rychle nahazet, ale pak uz pod 4ku skoro nejdes. Tot me zkusenosti :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.07  07:18

    « Terénní auta

    Josef:
    Ty jsi člověče nějakej odborník na prodeje v ČR.
    Ukaž, který teréňák se prodává dobře v benzínu!
    Snad Patrol? Cha.
    Nebo Landcruiser? Hi.
    Či snad Pajero? Ho.
    Tuareg? He.
    X-trail? Che.
    Actyon, Kyron, Rexton? HU.
    L200, Navara, Pathfinder? Cho.
    Murano nemá diesel vůbec v nabídce.
    Subaru také ne, ale dnes v 10.30 v Ženevě Subaru představí diesel boxer. A to mi věř, že jakmile tento motor bude k dispozici, 70% a víc větších Subaru se bude prodávat v dieselu. A promiň, ale menší Subaru jsou sice 4x4 ale rozhodně je nepovažuji za "teréňáky".
    Už jsem Ti jednou doporučil, abys vážil slova, než vypustíš nějakou ptákovinu.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 06.03.07  02:36

    « Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI

    To Kutil: No jo, musíš si zvyknout. S dieslem se jezdí jinak než s benzínem. A s turbodieslem zase jinak než s dieslem.
    Já jsem spokojenej, i na okreskách 6 využiju a naopak 180kou a víc toho moc nenajezdím. Spíš si tak v klidu pluju po silnicích... :-)
    Ani toho řazení není nějak moc, u benzínu jsem řadil daleko víc, naopak jsem zlenivěl a řadím míň než bych měl. :-) Většinou si vystačím od 4 nahoru.
    Určitě bych už za benzín neměnil.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 05.03.07  15:12

    « Re:

    Nákladní a terénní budou používat diesely nadále.
    V nákladných autách to je jasné.
    V terénnych autách má tiež diesel jednoznačne opodstatnenie. Ale paradoxne sa v danej triede v Česku predáva 1/2 benzínov >:D
    Predávať sa bude to čo budú presadzovať výrobcovia. Zlepšovať benzínové motory nie je v ich záujme asi, FSI a pod. sú drahé na drahý benzín a niečo ako STI bude drahé takže asi ťažko to bude konkurovať cenou nafte. Golf 1,4 TSI je síce jednoznačne papierovo najlepšia voľba ale pochybujem že keby sa TSI uchytilo tak by bol stále lacnejší oproti TDI o 64 tis. Sk. Skôr si myslím že je to uvádzacia cena aby sa to predávalo a aby si otestovali či to bude fungovať. Ak by to tak ostalo tak diesle v osobných autách by asi naozaj skončili. Nechajme sa prekvapiť. VW môže za masové rozšírenie dieslov, možno opäť určí trend v Európe a zaplaví trh maloobjemovými TSI. Osobne by som mu bol vďačný :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.03.07  11:21

    « Bez nadpisu

    kutil :: spravne radit to je zaklad jizdy s kazdym autem u TDCi, HDi to plati na 150% pro vas by byl opravdu lepsi automat.
    TDI se chova stejne navic jeho zvukovy projev ;)) Mezi nami pokut to nevite tak VW bude prechazet take na Common rail ;)
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.03.07  11:10

    « Bez nadpisu

    To lordmystic: Samožřejmě jsem mluvil o osobních automobilech. Nákladní a terénní budou používat diesely nadále.
    Ale pokud bude pořizovací cena a spotřeba srovnatelná, podíl benzínových motorů bude větší.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 05.03.07  11:00

    « Bez nadpisu

    kutil: "Pokud se rozšíří maloobjemové benzínové motory a turbem, případně hybridní pohony, tak diesel ustoupí."
    Věř tomu že např. z nákladní dopravy těžko diesel ustoupí. Naopak, malý rozsah NÍZKÝCH otáček s vysokým krouťákem je výhodou pro ekonomické ježdění, technologie CR se zjedoduší a bude spolehlivější a diesely se ještě více dostanou na výsluní... Každej máme svou teorii.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.03.07  10:43

    « Re:

    Přechod z benzinu na diesel je vždycky problém, zpátky je to ale ještě horší :-) Je to jen zvyk, já jsem s chováním TDCi spokojený. A právě naopak si lebedím, jak se s ním dá na kluzkých površích rozjíždět z volnoběhu a jak to i bez plynu jede a pomalu hrabe. Mně to nechcípá !!
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.03.07  10:20

    « Bez nadpisu

    Když jsem kupoval Mondeo 2.2TDCI, tak jsem vycházel ze zkušeností s atmosférickým 1.6D, Tranzit 3.5 atmosférický, Oktávka 1.9 81kW a Picasso 1.6HDI. Mimoto jsem minulých 6let jezdil s Mondeem 1.8benzín 85kW (naměřeno skutečných 92kW) a s Fiestou 1.25 55kW. Zrychlení Mondea Fiesty bylo podobné, ale kvůli spotřebě a zvyku z dieselů, že není nutno řadit jsem volil TDCI.
    2.2TDCI táhne úžasně mezi 1800-2500ot. Pod 1500 táhne míň jak atmosférický 2.0 a nad 3500ot. to už taky moc netáhne. Chci se domluvit s Bitpower, zda by neudělal plošší křivku momentu se záběrem již od 1500ot.
    Takže teď musím při běžné jízdě hlídat, abych byl s otáčkama mezi 1700-3000. To znamená hodně řadit, mnohem více jak u benzínu.
    Do města nebo na okresky není TDCI vhodné. Je vhodné na silnice I třídy a dálnice. Tak je ale zase nevhodně zpřevodovaná 6ka, která nenavazuje na 5ku klasické převodovky, ale 4, 5 a 6 jsou posunuté více do sebe. Tím se 6ka hodně točí a ve vyšších rychlostech už chybí moment, který je větší v nižších otáčkách. Snesla by ve 140km točit o 200-300ot míň.
    Na sněhu je to taky slabota. Jezdil jsem po horách i s Teracanem 2.5 common-rail, ale tam zabírá motor od volnoběhu a není problém se chcípáním. Možná je tam 1ka lépe zpřevodovaná.
    Velký podíl dieselů na trhu může klesnout díky vysoké ceně nafty, malému rozsahu otáček dieselu, složitosti technologie CR, vyšší pořizovací ceně dieselu a snižování spotřeby benzínových motorů. Pokud se rozšíří maloobjemové benzínové motory a turbem, případně hybridní pohony, tak diesel ustoupí.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 05.03.07  09:56

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Jenyk: nebavil jsem se o pohodlí, ano TDI motory tam mají také velký kopanec při nástupu turba, jsou hlučnější, atp. to už všichni vědí, ale reagoval jsem na max. výkon, tedy na akceleraci a třeba pevný start. Tady prostě Mondeo Passatu neujede, spíše si vede o fous lépe Passat, který je lépe zpřevodován a nemá tak posranou jedničku a dvojku jako mé Mondeo, se kterým je téměr nemožné se rozjet ostře a při tom nehrabat. Zkoušeli jsme to na letišti. Možná ti to přijde pocitově zvláštní, ale realita je jiná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.03.07  09:49

    « Re: Re: Re: Re:

    S Passatem 96 kW jsem něco najezdil a průběhem krouticího monentu je to čistá katastrofa. Nic, kopanec, náhlá smrt + řev vždy a všude. Pravda, moje vnímání je zkreslené tím, že Passat byl šestikvalt manuál a Mondeo pětikvalt automat, ale stejně - jestli je podle vás TDCi vlastnostmi tomu TDI-PD 96 kW podobné, tak mi to hlava nebere a musíme mít každý jiné motory.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 05.03.07  08:18

    « Re: Re: Re:

    Passata som neskúšal ale viezol som sa na Superb s tým 96 kW TDI a pravdupovediac to žiadny podstatný rozdiel oproti môjmu benzínu nebol. Ak má byť TDCI ešte horšie a je pravda čo tu píšete tak neviem kde sa berú tie reči o tej nadmernej sile a výkone.
    Kutil má ale 2,2 a myslím že ten by mal byť trošku výkonnejší. Osobne si myslím že tam by som už poznal rozdiel oproti mojej 1,8.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 05.03.07  07:29

    « Re: Re:

    Jenyk: s tím Passatem jsi fakt trapnej, to umí každá lama machrovat na 81kW Passata řízeného ženskou co jede na nákup >:-[] >:-[] >:-[]
    Garantuju ti, že 96kW TDI PD Passat má lepší průběh než mé 96kW TDCi a jestli si myslíš že tady Passatu natrhnu *, tak jsi na omylu. Srovnávej to co je srovnatelné!
    kutil: souhlasím s tebou, tak špatné ovládání auta při rozjezdech a v nízkých otáčkách jsem také nezažil u žádného auta. Otázkou je jestli je to opravdu špatnym momentem, ale celkově je to bída. Navíc Mondeo má také jednu z nejhorších charakteristik momentu, má velkou špičku, rychle vadne jak píšeš a není moc vhodné na razantní závodní jízdu (i když podovzek má zase jeden z nejlepších ve své třídě). Více info že tomu tak opravdu je v Autodiesel z roku 2006, kde je srovnání podobných čtyřválců.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.03.07  00:50

    « Re:

    Žhaví vždycky a docela dlouho. Když je zima, tak chvíli hlučnější je, ale nějak výrazně nepravidelně neběží. To, že nad 3000 přestane táhnout se mi zdálo také, dokud jsem se na plyn jednou natvrdo nepostavil a hele, ono to táhlo jako čert až pěkně nahoru. Je ale pravda, že mám v airboxu filtr K&N a Passaty si dávám jako zákusek. Něco může dělat i automat, který řadí nahoru plynule a prakticky bez přerušení tahu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.03.07  23:54

    « Bez nadpisu

    To Jenyk: Nemám problém s hlukem, motor je tichý i nad 3000ot. ale prostě přestane táhnout, při předjíždení přestane zrychlovat a po přeřazení na vyšší rychlost zase začne zrychlovat. Taky mě překvapila ta absence momentu na volnoběhu. Měl jsem 1.6 diesel, ale ta se byla schopna bez plynu rozjet na jedničku. 2.2TDCI mi chcípe. Co se změnilo? Nedařilo se mi vůbec vyhrabat ze sněhu odkud Laguna 2.0 odjela v pohodě. Focus 1.8TDCI tam zůstal také.
    Ještě jeden dotaz: Auto stálo 2noci při teplotě okolo -5°C a já se ho snažil ráno nastartovat při 0°C. Nejdříve nechtěl naskočit a potom běžel nepravidelně a hrozně pískal a vydával divné zvuky. Po ohřátí se to zlepšilo.
    Jak je to se žhavením? Ten motor žhaví vždy nebo jen když je zima? Jak moc musíte motor točit, aby naskočil? Jak dlouho se musí motor ohřívat?
    Měl jsem půjčeného S-MAXe 1.8TDCI 92kW/320Nm a myslel jsem, že tak výrazně nezrychluje protože je to malý objem. Proto jsem volil Mondeo 2.2TDCI.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.03.07  21:40

    « Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI

    kutil: Leccos se ti jenom zdá. TDCi od 3000 sice začne hodně řvát, ale tak do 4400 to docela slušně táhne (výš nevím, automat i při plynu na podlaze přeřadí nahoru). Občas tomu na dálnici naložím, abych po městském courání rozhýbal rozváděcí lopatky turba a člověk s tím pak nesmí mít slitování.
    A příště než si koupíš auto, něco si přečti a s autem se projeď a až si ho koupíš, tak se s ním nauč a až pak případně breč. Tohle máme po přechodu z benzínu na nafťák všichni za sebou a kolik z nás se chce vracet?
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 04.03.07  21:37

    « Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI

    Tej nutnosti radenia moc nerozumiem. Myslím že s tým mali "problém" Octavie 1,9 TDI.Tá možnosť podradenia vadí na diesloch aj mne ale na normálnu jazdu je to v pohode. Keď chceš v 180 zrýchľovať tak 150 HP je málo v každom aute >:D . Ten turboefekt som na žiadnom turbodiesly do 150 HP čo som jazdil nepozoroval. Asi boli moje očakávania moc veľké a po tom čo som som počul som čakal zatlačenie do sedačky >:D ale myslím že to nie je taká tragédia. No a stým Focusom je to blbosť. Papierovo je širšie, ale vnútri je cítiť jasný rozdiel čo sa týka priestoru. Myslím že vzhľadom na rázvor nebude ani tak pohodlný. Ja som išiel kupovať Focusa a priplatil som si 150 tis. za Mondeo aj keď to je staršie auto.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.03.07  21:14

    « Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI

    Ahoj, mám od února nové Mondeo 2.2.TDCI a předtím jsem měl 6let benzín. Předtím jsem měl diesel bez turba a pamatuji se, že stačilo zařadit 5ku a od 40 do maxima jel.
    Proto mě překvapilo chování TDCI. Jezdil jsem s ním, ale jen u prodejce a tam to vypadalo v pohodě. Teď jsem strávil víkend na horách a mohu porovnávat. Jízda s dieselem byla na sněhu velmi problematická. Začalo to tím, že těžký diesel nebyl schopen vyjet z míst, kde lehčí benzín v pohodě vyjel. Také ovládání otáček motoru je u dieselu mnohem problematičtější. Při jízdě do kopce zpočátku pomáhala elektronika IVD (ABS + ASR + EDS +ESP), potom ale elektronika začala blbnout, nejdříve ubírala plyn, pok začaly hrabat jednotlivá kola a pak začal chcípat, pomohlo trochu vypnutí ESP, ale pak zase nešlo moc regulovat otáčky motoru, auto plavalo až dojelo.
    Míval jsem diesel bez turba a tam byl rozsah otáček od volnoběhu do 4000ot. V celém rozsahu byl moment stejný.
    U benzínu auto také jezdilo na 1 a 2 od volnoběhu do 6500ot.
    U TDCI je tomu jinak. V otáčkách od volnoběhu do 1500ot motor vůbec netáhne! To je třeba problém při snaze vyjet po sněhu do kopce, protože motor chcípá. Naopak po překonání 1500ot. motor brutálně zabere, ale již ve 3000ot motor už moment ztrácí a je nutno přeřadit. Ztráta momentu je opravdu výrázná.
    Výhoda benzínu byla sice menší moment, ale v plném rozsahu. Takže se na sněhu lépe reguloval záběr. Nejvíce mi asi u TDCI chybí rozsah otáček a nutnost stále řadit. A i když mám 6ti kvalt, tak ve 180km/h již motor točí okolo 3000ot a nemá dostatečný moment pro zrychlení. To by měl odstranit chip zajišťující dostatečný moment i v 4000ot.
    Jezdil jsem s motory TDI i HDI, ale ty reagovali na plyn mnohem líp jak TDCI. Nové motory - např. 1.8TDCI 92kW v S-MAX už mají chování plynu lepší.
    Z tohoto víkendu musím říct, že pro jízdu po sněhu byl benzín lepší jak TDCI.
    Asi největší problém po zkušenostech s benzínem je to stálé hlídání otáček a řazení a nemožnost podřazení, když potřebuju výkon. S benzínem jsem sice také jezdil mezi 2000-3000ot, ale když jsem potřeboval zrychlit, tak stačilo podřadit a jel. U dieselu šlápnu na plyn, ale potřebné zrychlení se nedostaví naopak motor zrychluje stále méně. Když přeřadím na vyšší stupeň aby otáčky byly okolo 2000ot. tak se zrychlení nezlepší.
    Co mě ale hodně překvapilo je podobnost Mondea a Focusu. Ty auta jsou skoro stejný. Dokonce je Focus širší a vyšší. Je to výrazný nepoměr a Mondeo a Focusu. Zřejmě se liší jen o kufr.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.03.07  11:36

    « Bez nadpisu

    Kdyby nekdo nevedel tak zacinaji diky novemu Mondeu vyprodeje skladu
    výprodej skladových Ford Mondeo treba zde
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 02.03.07  16:29

    « Re: Re: Re: Nic ve zlém...

    To eda.nezbeda Pozor. Ona je ta prodloužená záruka taky omezená kilometry. Konkrétně já (už jsem to tak koupil - zánovní) mám sice 3 roky, NEBO 60.000 km (co nastane dřív) :-(.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.03.07  16:00

    « Díky za radu

    exup:
    Kdyby jsi četl pozorněji naše minulé diskuze, zjistil by jsi, že vtipu v nich bylo dost...
    Mám málo času ale polepším se, jenom kvůli Tobě. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.07  15:16

    « Re: Re: Re: Nic ve zlém...

    Ono je to tam v tom Ford Protect přesně popsáno, a nejsou tam takové ty logické věci jako brzdové obložení, baterie, pneumatiky a tak...........ale výslovně je tam uvedeno MOTOR . Jenže , oni začali s tím, že vstřikovače jim FMC neuzná a že pokud jsou vadné všechny 4, tak je přece úplně jasné , že jsem tam musel nalít něco špatně, a že se to dá i zpětně zjistit, pokud je zrovna teď v nádrži palivo v pořádku, že to ještě nic neznamená, že jsou schopni analyzovat usazený karbon ( ! ) atd. Prostě MOTOR, který je v garanci, byl v naprostém pořádku .........:-) Tak to mě už ale trošičku vytočili :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 02.03.07  14:11

    « Re: Re: Nic ve zlém...

    Muzes napsat, jaky je rozsah rozsirene zaruky v takovem pripade? Teda pokud se jedna o Ford Protect?
    Neni mi totiz jasne, jestli je zaruka zcela identicka z tou co vyplyva ze zakona nebo jestli je to jen na "neco"!?
    Sam bych totiz takovou zaruku v budoucnu na dalsi auto chtel, ale nerad bych dopad jako sedlaci u chlumce s tvrzenim, ze "zrovna tohle", at uz je to cokoliv, v zaruce "bohuzel" neni!!
    A tim se take snizuje okruh moznych variant k Mondeu ... kdo dasli nabizi jeste prodlouzenou zaruku?? (Krome Kie :)) Myslim aspon na 4 roky ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.07  09:48

    « Re: Re: Nic ve zlém...

    Berte živvot s nadhledem, dokud to jde..........jdu na pofřeb spolužačky :-( ....... a to už druhé. A to je nám 40 ............
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 01.03.07  20:54

    « Re: Nic ve zlém...

    Mnó, Petře T., fakt vopravdu nic ve zlém, ale mně teda DIM docela baví a nudnej, či spíš suchej jsi naopak Ty, přijde mi. Řekl bych, že DIM má nemocnej ten moderní CR motor, než že je sám, jak diagnostikuješ. Na jeho místě bych to já prožíval asi o dost silněji. Naštěstí mám ten PD TDI a než že by mi vstřiky kamsi odešly, spíš s napětím očekávám, kdy začnou mizet zaklepávajíc se do hlavy, jak jsi tuhle prorokoval.
    Chtělo by to trochu lehčího nadhledu, při čtení příspěvků druhých. Požádej DIMa, ať Tě pošle drobátko svého vtipu. On to nepozná a Tobě to možná pomůže..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.07  11:09

    « Re: Nic ve zlém...

    Opakujeme se oba.............V záruce mě to opravili jenom jednou, podruhé, kdy jsem se začal bránit mnohem " sofistikovaněji". První věta byla jasná : vstřiky v záruce nejsou !!!
    Poprvé jsem nakonec to auto prodal tak jak bylo, takže nepojízdné a na tom jsme fakt nic pozitivního nenašel a pěkně jsem na tom prodělal....
    A celé se to táhlo asi měsíc, co jsem byl bez auta , a tak jsem si ho musel půjčit, samozřejmě za peníze........a to nasrání a bezmocnost , i když jsem si KOUPIL prodlouženou garanci..........
    Nemám moc důvodů ten motor chválit a pokud se někdo zeptá, tak mu taky tak odpovím.
    Tvoje odpověď je taky vždycky stejná : kupuj kvalitní naftu, pravidelně servisuj a nebudeš mít problém............. Já jsem to dělal, a problém stejně přišel, a to hned dvakrát.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.07  22:04

    « Nic ve zlém...

    ... Dime,
    dobrej fór...
    Ale nezdá se Ti, že už jsi s těmi vstřiky nemocnej?
    A opakuješ se, už to trochu nudí...
    Nikdo tady nebrečí jako ty...
    A pokud vím, vyměnili Ti je v záruce, tak skutečně nevím, na co si pořád stěžuješ.
    Nezapomeň že sklenice je zpola plná !!!
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 28.02.07  18:41

    « Bez nadpisu

    Ja kdyt tlacim vic pri zavirani tak to prave dostanu do stavu ze se to pak neotevre, je tam pobliz toho nejakej plisek kterej tomu prekazi.
    Pak to otviram proste pres zub. Chova se mi to proste jako kdyby tam zadna zapadka nebyla, proste nema skoro zadnej vliv..
    Ale to jen tak pro zajimavost, parkuju v garazi a o naftu se nebojim
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 28.02.07  18:28

    « Re: nádrž

    Chování dvířek přes hrdlo nádrže potvrzuju s tím, že to v pohodě otevřu prstem/nehtem. Spíš se mi stávalo, že sem to nedocvak při zavírání, tak teď akorát tlačím víc a lícuje to. Ale zaráží mě, že nemá zámek samotné víko nádrže, aspoň pro pocit...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.07  17:27

    « Re:

    Já si srandu samozřejmě dělám...............ale toto se mi ještě fakt nestalo, a to už je co říct :-)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 28.02.07  17:14

    « nádrž

    :-) Ja nevim, to vicko na me pusobi dojmem jako ze snad ani neni originalni, ale jsou na nem zevnitr ty fordi informace o husteni kol a tak..
    A co ty brzdy a opotrebeni desticek, muzu spolehat na kontrolky?
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.02.07  17:02

    « Bez nadpisu

    Hele DIM, já si srandu nedělám. Fakt to někdy nejde. Asi mi někdo ty dvířka ťuknul nebo to poničili, když mi urvali ten zobáček když mi chtěli vysát benzín. A s tím podložením páčky to fakt jde. Když najdeš mé staré auto, tak to to na něm klidně ukážu. >:D
    Není nutné zavádět do Fordů vymoženosti o kterých píšeš, stačí co to dělá teď. 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.07  16:12

    « Re:

    ........prostě Kutil :-)
    Dělalo to údajně u starších Mondeí..........
    Není nic dementního, naopak : vyspělá Ford Company zavedla do svých aut automatický chromatograf , který analyzuje zbytky nafty na asfaltu, které tam ulpěly při předchozích tankováních, a pokud není ta analýza OK, tak zablokuje otevření nádrže....od modelového roku 2008 už to bude posílat SMS na pult centrální ochrany FMC, kde se budou archivovat násilné penetrace do nádrže a auto se automaticky vyřadí z garance , systém objedná nové vstřiky a současně bude vyrozuměn i Petr T. .........
    Nicméně všechno možné už jsme zažil, ale do náfrže jsem se zatím dostal vždycky. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.02.07  15:50

    « Bez nadpisu

    To martin.z: Ty dvířka nádrže jsem měl u MK II taky nefunkční. Musel jsem u řidiče podepřít páčku krabičkou sirek a potom jít dvířka otevřít šroubovákem. :)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 28.02.07  13:00

    « desticky, nadrz

    mam 2 dotazy:
    1)ma mondeo ve vybave ghia nejakou spolehlivou indikaci sjetych brzdovych desticek? Kdyz na ne koukam tak je to narozdil od passata(kde to bylo dobre videt) nejak prekryte tou celisti, zkratka si nejsem jistej kolik te desticky zbyva..
    2)mel jste nekdo problemy s dvirkama nadrze a jejich otviranim? To tahlo z kabiny sice jazyckem hybe, ale obcas se dvirka neotevrou takze to pak musim vypacit silou pres zub i kdyz to nastesti nevyzaduje moc velkou silu, protoze to je chycene uplne na konci.
    To same pri zavirani, nejak to poradne nezacvakava resp. dvirka v zavrenem stavu nelicuji s kastli.
    Kdyz jsem zo zkoumal ve dvou z kolegou tak jsme dosli k zaveru, ze je to proste od fabriky tak mechanicky dementne udelany, ze s tim nic nesvedem..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.02.07  12:03

    « Re: Re: Životnost vznětového motoru

    ...pokud ovšem neřešíš problémy se vstřiky každých 70 tis km jako já už dvakrát.....
    Životnost všech technologických celků je opravdu dimenzována na předpokládaný čas v provozu a záruky. S těmi stále složitějšími motory ale taky souvisí množství emisí , které je teď téma č.1 a tak by se snad mohl diesel zase trochu upřednostnit, protože všichni apelují jen na CO2 a ne tolik na pevné mikročástice s TDI motorů.
    Já myslím, že velmi silný marketingový a psychologický moment je právě to, že když člověk přijde do autosalonu se nějaké auto prohlídnout a vezme si cenník tak ho musí napadnout, že ten siesel musí být o tolik lepší, když o tolik více stojí...tak že bych se prásknul přes kapsu...........a nebo si odpustím něco z výbavy.........a budu mít TOP motor.....
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 28.02.07  10:32

    « Re: Životnost vznětového motoru

    Veď to je úplne jedno či to vydrží 500 tis. km alebo milión. Pokiaľ to nie je kamión samozrejme. Nemám jedno, či keď auto predám, najazdí niekomu ešte 200 tis. km alebo 700 tis.? Pre mňa je podstatné koľko musím dať do opráv pokiaľ to auto používam. A v tom sú všetky nové diesle citlivé na naftu. To mi priznali aj v servise keď som teraz kupoval nového Tranzita.
    Takže pre mňa je dvôležitejšie to či musím zaplatiť 20 - 30 tis. Sk za vstrekovače, čomu sa do 300 tis. km istotne nevyhnem, ako to že x-tému majiteľovi po mne sa rozpadne motor. Dovtedy aj tak to auto zhnije. To je ako keď niekto argumentuje že plazma tv má životnosť iba 60 tis. hodín. To že iný televízor vydrží teoreticky namiesto 20 rokov možno až 40 rokov mi je platné ako hadovi noha. Nebudem ho používať ani 20 rokov. Nezmyselný marketingový argument.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.07  07:04

    « Životnost vznětového motoru

    Nemáš pravdu, kutile.
    Nesměšuj životnost vstřikování s celkovou životností motoru.
    Z principu mají nyní vznětové přímovstřikové motory vyšší životnost než původní komůrkové, a to z důvodu jednodušší konstrukce (největší problémy dělaly právě ty komůrky).
    I proto se rázem staly z motorů, které před tím nešlo vystát (1,8TCi Ford) motory dobré, ba vynikající a držáky (1,8TDDi, 1,8TDCi).
    Obě tyto 1,8 mají jiné vstřikování a jiné případné charakteristické problémy, ale motor jako takový má životnost vynikající.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 28.02.07  01:13

    « Re: Náklady a propagace dieselů.

    Asi máš pravdu. Kdybych hleděl na provozní náklady, koupil bych si Peugeota 206, benzín :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.02.07  21:39

    « Náklady a propagace dieselů.

    Souhlasím s Josef035, že propagace dieselů v reklamě je dost veliká. Dost často se objevuje diesel za cenu benzínu apod. Navíc hodně lidí má diesely koupené v době byla nafta levná.
    Navíc z minulosti přebývá názor, že diesel má mnohem větší výdrž jak benzín. To ale už u C-R neplatí.
    Vývoj benzínů už moc dopředu nejde a žádné velké změny se nekonají.
    Naopak u dieselů nastalo za poslední dobu mnoho změn, hlavně směrem ke zvýšení výkonu a momentu. Bohužel to zvyšuje opotřebení motoru a životnost klesla.
    Trend poslední doby je snížení výrobních nákladů na nejnižší možnou míru a dodržení chodu vozu po dobu záruky.
    Kolega teď kupoval Renault Scenic a nakonec zvolil benzínový dvoulitr místo dieselu 2.2 protože diesel stál o 100tis.Kč a za celou dobu užívání vozu by se těch 100tis. nevrátilo.
    V současné době mám diesel, ale myslím, že je to můj poslední. Díky politice státu, který uvalil na naftu vyšší spotřební daň jak na benzín a díky zvýšené spotřebě nafty dopravními společnostmi se skutečně může stát, že cena nafty vyrazně převyší cenu benzínu. Navíc jsou poslední diesely stále více náročné na kvalitu nafty narozdíl od benzínových motorů které na kvalitu benzínu citlivé nejsou.
    Proto jsou celkové náklady na benzínové motory srovnatelné nebo nižší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.07  21:02

    « Re: Osvětlení otáčkoměru

    oleowr1:
    zkusil bych poklepat plexi prstem, někdy to pomůže. Je to jenom dočasná ztáta kontaktů. Pokud ne tak bych to nechal servisu a vyměnil preventivně všechny 4 žárovky. Já to tak po 200tis udělal a je klid.
    Pokud se dá jenom jedna tak to potom svítí různě silně a vypadá to blbě.
    Dělat to sám je pakárna. :'-(
    Taky jsem si půl roku klepal ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 27.02.07  17:41

    « Osvětlení otáčkoměru

    Přestala mi svítit pravá půlka otáčkoměru, jsem schopen si vyměnit žárovku sám, nebo musím do servisu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.07  12:32

    « Re: Re: Musí

    DIM:
    Nebylo to nijak dramatický, ale začalo to vydávat kovový zvuk. Normálně to jelo, pouze v malé rychlosti to bylo slyšet i venku. Když jsem to pak hodil na hever tak s tím kolem šlo špatně otáčet. Asi se to už i pěkně hřálo. Už se mi to stalo jednou ve 220 tis. Navrhovali že udělají obě strany. Nechtěl jsem. Jedná se o přední nápravu. Je dobrý to moc nehrotit jinak se vyglajdá i náboj kola. :*)
    Trochu mě štve,že to nehučí - rovnou to začne skřípat a max. dojezd tak 300km.
    Možná to je důsledek sníženého podvozku, podložek a 18" kol. nevím.
    Zadní ložiska ještě drží >:D
    - Kvalitní naftu nepoznám pouze tankuji Shell a OMW nepěnící skoro čirá.
    Jednou jsem tankoval v Německu úplně čirou bílou naftuj menovalo se to nějak Ultimate diesel a fakt to jelo. Cena 1,3 EUR.
    - Ta tryska prý začne klepat, nepravidelný chod.Asi vyhodím rádio a budu poslouchat. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.07  11:13

    « Re: Musí

    Jak se pozná ukapávající tryska ?? jak se pozná kvalitní nafta ?? Jak se rozsypalo ložisko a které ??...............JAK SE, KURŇA, POZNÁ TEN KVALITNÍ DIESEL ??
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 27.02.07  07:57

    « Re: Re: Musí

    Jde o to , jak se bude vyvíjet cena benzin x nafta ?
    Někde jsem slyšel , že je naturalu všude moc a nafty nedostatek .
    Nákladní doprava roste stále více tak uvidíme .

    To je úplne jedno koľko stojí keďže benzín má spotrebu nad 10 l. A keby to náhodou finančne nevychádzalo tak bude mať benzín spotrebu 15l. :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.07  07:28

    « Dobrá zpráva

    Včera jsem se zastavil u techniků v Hale. Na můj dotaz zda to rozdělat diagnostikovat,nebo tak něco. Mi bylo sděleno, že pokud to nerachotí, nebliká kontrolka žhavení tak to nechat být. Jinak se to akorát podělá celý. Jinak opravy koncem března jsou potvrzeny tak do 4 000kus. >:D
    Koukali že 245 000tis je prý fakt hodně na origo. Ale pokud se tam lije kvalitní nafta není životnost nějak omezena. Byl jsem poučen jak poznám kapavou trysku (po zvuku). Takže budu jezdit dál a nechám to až na tu opravu. ;-)
    Včera se mi na dálnici podělalo ložisko(pěkný rachot). Nic není věčné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.02.07  21:27

    « Re: Musí

    Jde o to , jak se bude vyvíjet cena benzin x nafta ?
    Někde jsem slyšel , že je naturalu všude moc a nafty nedostatek .
    Nákladní doprava roste stále více tak uvidíme .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.02.07  14:51

    « Musí

    DIM:
    Musí, jinak to není dobrý diesel. A nemyslím tím vstřikovače. :shock: >:D :-! :-( :-O :P >:-[] :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 26.02.07  13:12

    « Re: Re: Re: Re:

    DIM: jak myslíš že je benzín sportovnější? To musíš upřesnit, protože i v ryzím sportu tyto míty padají - viz. závod na 24 hodin, kde vyhrála dieselová Audina která točila max. 5 tis/ot za min. :). Pokud myslíš sportovní jako točivější s neustálým řazením, tak pak to ano.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.07  12:43

    « Re: Re: Re:

    Benzin je sportovnější, diesel je praktičtější v běžném provozu ......a te jsme někde slyšel, že nějaký úředník zahrnul vodík mezi obnovitelné zdroje energie !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.07  12:21

    « Re: Náklady

    Dobrý diesel musí vydržet milion km ?? :-) Ale nemusí, Petře, nemusí :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 25.02.07  20:29

    « Re: Re:

    JOSef: Všechno to jsou subjektivní argumenty. A pokud jde o hluk, nevím tedy jak starší modely, ale já rozhodně žádný rozdíl (uvnitř za jízdy) proti benzínu nepozoruju.
    Spotřeba je mi celkem jedno, pokud to není samozřejmě 15l/100.
    Zato ten jízdní komfort proti benzínu rozhodně stojí za to.
    I pokud to bude žrát stejně jako benzíňák, tak si vezmu turbo diesel.
    Beru jako příjemný bonus, že je to naopak.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 25.02.07  18:42

    « Bez nadpisu

    Je to fakt debata o ničem, hádat se tu jako malí kluci o spotřebě, navíc když spotřebu tu málokdo z nás řeší. Prostě když jezdím do Prahy (100km) svojim dieselem a stejně výkonným benzínem od Nisanu, tak ten benzím má vždy při stejném stylu jízdy o cca. 3,5l/100km větší spotřebu. Je to tedy o 50% vyšší spotřeba než mám u dieselu. Navíc když si benzínem broukám 2500ot/min. na šestku, tak je tady ten motor mrtvej pro nějakou akceleraci a předjíždění, tedy stále kvedlačka, za to při stejné rychlosti mám na dieselu krouťák v nejlepším a motor zrovna dostává tu pravou chuť na pořádnou jízdu. Tak ať si každej vybere. Navíc když se pak občas kravíme na letišti, diesel při startech vede, následně ho po dost velkém kuse ten benzín dotáhne - holt je na svejch otáčkách. Ale pak když se vrátíme po odpolednim blbnutí, spotřeba na benzínu je minimálně 2-3 násobná!
    Na obranu benzínu, nemusí se tam lejt standa (taky něco stojí dvojnásobná dávka), je to bezesporu kultivovanější a to hlvně v zimě, bývají auta lehčí, menší pojistka, atd. atd. Ale ať si každej vybere co chce, já pocitově beru rozhodně naftu, Jozef035 benzín a jak je vidět, celá evropa už vě většině taky naftu a její podíl se dál bude zvyšovat. To víš, řidiči jsou čím dál víc leniví a šetřiví a i těch pár kaček se jim vyplatí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.02.07  17:44

    « Re: Re:

    No to je asi tak když jsem se nechal uvrtat do firmy na Octavii I,II,1.6 74 kW a domlouvám řidičům ať se vejdou do průměru 10l a nevejdou. A 1,9 Tdi vpoho do 6l.
    A den zvuk co ten benzín vyloudí když se trošku protočí taky žádný sameťák. Furt se kvedlá pákou a točit a točit a točit aspoň 4000 ot. Tomu říkám jízdní projev. To 1,4TSFi u WV to je jíná a ta cena parádá u nás neprodejné.
    Ještě že mi jezdí jenom do 25tis za rok. :roll:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…