FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Jozef0351 10.03.07 20:48
« Re: Re: Re: Re:
Postup je dosť krkolomný, kombináciou zapínania zapaľovania a svetliel, ale ak máš Mondeo tak okamžitú spotrebu nastaviť nedokážeš. Ten PP to nevie. Postup nájdeš niekde tu na Webe v starých diskusiách. Nepamätám sa kde lebo jediné na čo to bolo dobré bolo že sa do toho dalo fakt dostať takým krkolomným spôsobom >:D Podobne som si vypol to neustále pípanie nezapnutých pásov aj keď som išiel iba po parkovisku. Ináč s pásmi problém nemám. Musíš si kúpiť inú značku alebo FF2. >:D Predpokladám že všetky nové modely od Focusa 2 vyššie to majú. Síce v Transite ju tiež nemáme ale je to základý model s jednoduchým PP. -
hil 10.03.07 16:11
« Re: Olomouc
To PetrT: To nic, zjistil jsem, že jsem každou chvíli jezdil okolo. Tak jsem se tam jen stavil. :-)
Kdyby to někdo v OL hledal je to kousek za OBI, Tesco, Elektroword a spol.
Hned vedle autobazaru Žádník. U výpadovky - dálnice na Brno, přesněji stará silnice na Brno. -
"-- skrytý --" 10.03.07 14:08
« Re: Re: Re: Re: Aditiva
vica:
no jo, bude to lepší a na rozdíl od přídavku tzv. čističe to začne uvolňovat nečistoty postupně.
Také vliv na chod motoru je podstatný (zkoušel jsem 2násobnou dávku, super).
Hlavní výhodou je vylepšení mazivosti nafty. Při přechodu z normální nafty s 500 ppm síry (před 2 roky) na naftu nízkosirnatou (50 ppm) se podstatně snižuje mazivost nafty. Tehdy je hrozně důležité, aby se v rafinerii přidávalo dost mazivostní přísady.
Jenže oni tam rozhodně neplýtvají !!!
A v distribučním řetězci nafta hrozně trpí.
Je prostě dobré postarat se o to sám. -
"-- skrytý --" 10.03.07 14:01
« Olomouc
hil:
to mne tedy dostalo... stašně sorry že jsem Ti tak dobře poradil ... :*)
K V-POWER diesel Shell už nic rozhodně nepřidávej.
Standu přidávej do neznámého paliva a nešetři (Chorvatsko apod.), nejlépe je kominovat neaditivovanou naftu (Glogus, Makro) se Standou.
Také není potřeba dávat do každé nádrže, tak jednou za 3 nádrže a budeš to mít slušně ošetřené. -
hil 10.03.07 13:31
« Re: Re: Re: Re: Aditiva
Tak jsem v Autobenexu Olomouc byl a koukali na mě jak zjara. Nakonec zjistili, že je to "novinka" a prý tak do měsíce.
Ale nebyl tam dnes kompetentní člověk, jen nějaký záskok...
A nějak zapadla moje otázka:
Když beru V-Power diesel je Stanadyne ještě potřeba přidávat?
V-PD má obsahovat aditiva sám o sobě, ne? -
"-- skrytý --" 09.03.07 23:40
« Re: Re: Re: Aditiva
Petr T:
dobrý dkaz,pěkne jsem si početl. Vypadá to že zhřeším proti svému manuálu 07/2002 cs. str.220. (Zákaz používání přísad a jiných prostředků k ošetření motoru do nafty) a od 250 tis. to začnu používat. Bude to mít ještě nějaký smysl? Abych to zas nějak nepřehnal. Motor nikdy nic nedostal, jenom 98% CZ naftu Shell. Myslím, že to může být jenom lepší. Dík za tip do Olomouce. >:D -
g_m 09.03.07 18:10
« Bez nadpisu
DIM:
Ne DIMe, z Bílovce nejsem, ale okres Nový Jičín ano.
Původně jsem TDCi nechtěl, měl jsem spadeno na holátko 1.8 110k, Core...
Ale ta sleva, ta byla.... >:D
Takže proto další TDCi ze severní Moravy...njn, prachy až na prvním místě...
Ale jsem moc rád, s 1.8 jsem jezdil, spotřeba 9l, jelo to, ale tak nějak bezpohlavně (tímto se nechci dotknout nikoho s 1.8 81 kW - kdybych ji měl, stačila by mi).... s TDCI to ale nejde srovnat..... navíc ta výbava Ghia+, no paráda.
Lidi, kde kupujete Stanadyne? Dá se koupit u čerpačky? Nebo fakt cesta do F-M?
Předem dík za reakci! -
g_m 09.03.07 16:24
« Bez nadpisu
Petr T. :
Díky za odpověd'!
Příště tedy zkusím Standu, jde mi spíše o dobrou mazivost nafty jako prevenci před zadřením čerpadla, než o zvyšování cetanového čísla a tím pádem vyšší výkon díky kvalitní naftě.
Nicméně VIFu mám ještě 3/4 plechovky a to navíc na zimní období... No vyhazovat to asi nebudu, pomalu to "rozleju".
Na plechovce od VIFu píšou, že má i zlepšovat mazivost nafty, čistit systém od usazenin, no třeba je to pravda, já pozoruju snížení spotřeby asi o 2 dcl z 6,4 na 6,2 l (měřeno po dotankování) a zjemnil se chod motoru, řekl bych, že to není subjektivní, opravdu ztichl.
Standu budu muset asi dojet koupit do Frýdku-Místku k Sobkovým do Delphi - na Benzínce jsem Stanadyne neviděl, ale VIF tam mají.
Mějte se všichni!!!
8) -
« Něco k německým rychlostním limitům......
To jsem sice psal už jinde, ale přesto :
Tam vládne na dálnících taková pohoda!!! Každý si jede jak chce, a hlavně jak situace umožňuje. A když je plno, tak se jede úměrně situaci, případně to zpomalí světelné cedule omezující rychlost. Většina lidí se nikam netlačí, komu to nejede tak se drží stranou ...... aje tam KLID ! Pak člověk přejede Rozvadov a je po pohodě, když dodržuju 130, co chvíli se z kopce rozběsní nějaká Fabka co pak bliká jako by jela k porodu........... -
« Bez nadpisu
Najel sem teď asi 2 tis km po německých dálnicích -..........a ať mi nikdo neříká, že je Mondeo špatné auto !!!! :-) .
To byl takový klídek, stabilita, nenaklánivost, nezáludnost........... člověk skoro ani nepozná, jestli jede 140 nebo 200.nevím, co proti tomu autu pořád máte ?? :-))
Víc než 230km/h to ale nedalo ani z kopce ......... -
« Re: Průběh momentu.
Už jsem to tady, Kutile, jednou někam psal , pokud je zařazený stejný stupeň tak holt každých + 10 km/h MUSÍ dělat vždy stejný nárůst otáček !!!!!!!!! Leda by ti prokluzovala spojka, jinak opravdu stačí říct , že na šestku je +10 km/h + 160 ot/min ( tak alespoň ti to plus minus vychází ). -
"-- skrytý --" 09.03.07 10:04
« Aditiva
Toman:
Mám pocit, že VIF je aditivum více orientované na zvýšení cetanového čísla a méně orientované na další.
Stanadyne je skutečně kompromisní aditivum udělané tak, aby se hlavně chránilo vstřikování a motor. Souběžně s tím je navýšeno cetanové číslo právě o tolik, aby došlo k lepšímu spalovnání a nedocházelo k nadměrné produkci karbonu. No a ostatní vslastnosti se potom postarají o zajištění odolnosti vůči případnému obsahu vody (inhibice koroze) a o povrchovou úpravu ocelových komponentů vstřikování a motoru tak, aby pokud možno vůbec nedocházelo k usazování karbonu.
Tím se šetří motor, turbo, EGR, vstřikování...
Ale o VIFu toho mnoho nevím, jen mám pocit že vyzdvihují zvýšení výkonu (cetanového čísla). Mám ten dojem, že Standa je nejvyváženější aditivum, ale může to být jen můj pocit... -
« Průběh momentu.
Ahoj, tak jsem znovu zkusil chování a zpřevodování 6ky a vychází to:
110km/h 1830ot
120km/h 2000ot
130km/h 2160ot
140km/h 2330ot
150km/h 2500ot
160km/h 2660ot
180km/h 3000ot
200km/h 3330ot
220km/h 3660ot
240km/h 4000ot
Problém je v tom, že ve 3000ot můj motor ztrácí moment a přestává zrychlovat. Přitom největší moment je při 110km/h, ale to je rychlost kterou se na dálnici nejezdí. Největší moment by měl být v 130km/h to znamená posunuté otáčky o 300ot dolů.
Chtěl jsem vyjádření Forda na zpřevodování 6ky, ale není nikdo zodpovědný, kdo by to zdůvodnil. Kolega s benzínovým Scénicem má stejný problém, 6ka mu točí zbytečně moc a ve vyšších rychlostech se motor přetáčí.
Už to nechci řešit, ale někdo tu psal jak jezdí s 2.0TDCI s otáčkama 4400ot na 5ku. To teda motor 2.2TDCI opravdu tolik točit nelze. Možná je to i tím, že 2.0 má max výkon v 4000ot a 2.2TDCI jen v 3500ot.
Zajímavý odkaz: [odkaz] -
g_m 08.03.07 17:42
« Mondeo TDCi - aditiva do nafty
Zdravím všechny!
Jsem tu nový, a tak mi dovolte pár postřehů ke zdejšímu diskuznímu fóru - máte to tady moc pěkné, dozvěděl jsem se spoustu informací, tedy díky za ně!
Měl bych, pánové, jednu malou žádost o radu - všiml jsem si po pročtení příspěvků o TDCi, že řada z Vás lije do nádrže před tankováním aditivum, nejčastěji používáte Stanadyne, tzv. Standu... já tankuju výhradně u stanic Benzina jejich Top Q diesel a přilévám aditivum firmy VIF - super diesel aditiv.
Takže dotaz zní - je Stanadyne lepší než aditivum od VIF ? Pokud ano, prosím uved'te v čem. (Ne že bych chtěl mít všechno nejlepší, ale to, co vím o TDCI - čerpadla a vstřiky - to mi stačí na to, abych byl natolik paranoidní, že budu chtít mít pocit, že motor dostává vše, co potřebuje...).
Za případné odpovědi moc děkuju, mějte se!!!
Toman. -
« Bez nadpisu
2.2TDCI není HDI. Sice Ford používá také 2.2HDI, ale v Mondeu je Puma, to je Ford.
To jozef035: Byla to nabídka 5měs staré předváděčky. Bohužel jsem měl jen krátký čas na to si ho vyzkoušet. První dojem byl obrovský prostor uvnitř, hlavně do šířky, pocit jak na palubě letadla, ale velmi dlouhý prostor před volantem a špatná viditelnost přes přední okna se sloupky. Ovládací prvky v pohodě, ale hodně široký středový panel, tichý motor při normální jízdě, ale hlučný při sešlápnutí a akcelerace nevýrazná. Zkoušel jsem i S-MAX s 2.0TDCI a bylo to podobné. Pokud S-MAX tak s moztorem 1.8TDCI. Největší nepřijemností pro mne bylo naklánění vozu v zatáčkách a slabý zátah motoru. Také šířka byla už značná a chyběly podélné lyžiny. -
-
« Bez nadpisu
TO Janerad: Ano, to je přesně to co mám na mysli. Jsem rád, že někdo jiný má z Mondea 2.2TDCI stejné pocity. Včera jsem pozoroval, že při sešlápnutí spojky začne motor cvakat, pokud není spojka sešlápnutá, je to v pořádku. :roll:
Mohl jsem za stejnou cenu koupit S-MAX 1.8TDCI, ale motor mi připadal mi moc slabý, byl problém s uchycením zahrádky a nepřijemně se choval v zatáčkách. Teď bych asi volil S-MAX. Je výrazně širší a snad i technologie budou modernější.
U Mondea mám problém s šířkou 5tých dveří, jsou výrazně užší jak u MK II a nemůžu tam dostat tolik věcí (přepravky).
Nemáte někdo graf z brzdy pro 2.2TDCI EUROIV? Nebo alespoň momentovou křivku z nějakého prospektu? -
"-- skrytý --" 07.03.07 08:20
« Zátah
kutil:
S tím že to nenáhne po 3 500 ot. je nějaké divné.
Já mám teda jenom 5 a myslel jsem si že 6 je lebeda.
Včera jsem se vracel v noci z Prahy tak jsem to přeměřil.
30 km v kuse to jelo mezi 210 a 220 km/hod.
4 250ot - 211 km/hod - 115 kW - 272 Nm
4 500ot - 223 km/hod - 105 kW - 215 Nm
1 500ot - 75 km/hod - 30 kW - 190 Nm
hodnoty rychlosti jsou měřeny dle GPS tachometr ukazuje +10km/hod.
Pneumatiky 225/40/R18.
Hodnoty výkonu jsou odečteny z grafu při měření na brzdě Auto Jarov.
2,2 TDCI má v techničáku max 220 km/hod, to musí jet jak z praku.
Já používám 5 pořád od 1500 ot. a plynule to zrychluje až po 4 400ot/min.
Tento rozsah mi vyhovuje a 5 používám skoro pořád
Z velkého kopce se to rozjede na 4 700 - 233 km/hod. >:D
Tam to vypne omezovač (červené pole)a je konec víc mi to netočí :*)
A s tím že MK III nesedí v porovnání s MK II nechci ani komentovat. To co si v zatáčkách dovolí MKIII i na základních plechových 16 no nevím.
Otec má 2,5 V6 r.v. 96 a v oblouku se to nechytá tak nevím :*) -
"-- skrytý --" 06.03.07 19:08
« klepani + nafta OMV
To mrnous: ... asi naprosto vim o cem mluvis - nejsi sam!!!
Na druhou garancku jsem daval auto s tim, ze obcas pri startu dochazelo ke kolisani otacek v rozmezi cca +-80ot/min. Auto vratili s tim, ze delali kalibraci vstriku a nahrali novy software do ridici jednotky. Opravdu zacalo pri urcitem zrychlovani ani ne plny plyn ani ne malo, proste pri pridani plynu zhruba jak pises v rozmezi 1700-1900ot/min na 4ku a 5ku. Takove klapani! Po dvou dnech jsem volal nazpet do servisu a tam po odzkouseni rekli, ze se to po cca nekolika stech najetych km ztrati. Ridici
jednotka ma pry samoopravny chytry algoritmus, ktery po case vse sam napravi nadmerne "klepajici" vstrik. A opravdu, cca po najeti 1000km klepani zmizelo. Uz se me to klepani nazpet nepodarilo vyvolat. To jak rikas ze ti menili vstriky, tak to na to sedi, soucasne s tim ti delalili i vymenu software a predpokladam i kalibraci - si myslim.
To Petr T.: tou kalibraci to asi nebude, nebo?
- z toho co jsem uvedl vyse bud me kalibraci nauctovali a neprovedli
- nebo mam taky nacnuty nejaky vstrik - ale zase podle toho co pise mrnous, kteremu je prave vsechny vymenili a ma stejne priznaky?
- nebo to muze byt problem nevyladeni noveho software v RJ.
Co vy na to?
add OMV: mam spis opacne zkusenosti! Po zdejsich diskuzich jsem zvazil a zacal brat i u OMV a ne jen U Shell na zadost u nas ve firme. OMW Alpin Diesel po mereni na Db metru se chova stejne jako Shell V Power Diesel co se hluku tyka (mereno na stejnem useku silnice za stejnych rychlosti a pri stani na neutral +- 0,8Db - v limitu podle me tabulky zaznamu). Obyc. diesel u OMV nevim, neb jsem diesel od OMV zacal brat v zime kdy jiny diesel ani nenabizi. -
« Re:
Taky jsem se musel s novym mondeem srovnat...
Stary byl čtyřdvéř 1993 1.6 benzín trend (bez klimy)
(lehoučký, perfektní podvozek, dobrý brzdy) - požitek z jízdy
Nový je nafta 2.2 TDCI kombi Ghia plus
(strašně těžký, zejména do zatáček a na brzdy)
- ta váha jistě ovlivňuje i pocity na volantu...
- je to taková rozvážnější jízda, dá se rychleji na rovině a do kopce, ale do zatáček a brzdit se musí rozvážněji, není to taková zábava...
ale na dlouhý štreky dát šestku a 180 v pohodě, tak to by s 1.6 nešlo :-) holt každé má své pro a proti...
navíc s benzínem jsem při standardním stylu jízdy (:-)) jezdil za 10l/100km
s naftou se stejným stylem jízdy (rychlost průměr ještě od 10km/h vyšší)
jsem na 7,5
Věřím tomu, že 1.8 čtyřdvéř se sportovním pružením (-13mm) je na tom stejně jako můj stařík... Ale spotřeba dostala přednost...
K hlučnosti - diesel se mi zklidnil, nyní mám 19.000 km, po první garančce, výměna oleje je znát, a motor je tišší, než byl nový... -
« Bez nadpisu
To impaler: Oba vozy jsou Mondeo kombi, starý verze Trend, nový verze Ghia, starý pneu 195/65 15", nový 205/65 16", takže relativně srovnatelné. Tlaky v pneu v pořádku. Nový hůř přenáší chování kol na volant (zpětná vazba). To o čem mluvím je plavání auta a v případě že zatočíš, tak nákon vozu. Staré Mondeo neplavalo a také při zatočení reagovalo a zatočilo. Vím, že je nové těžší a že je vyšší, ale nečekal bych, že to bude tak znát. Čekal bych, že nový model převezme ze staršího to dobré a to špatné nahradí lepším.
Ostatní byly odpovědi na předchozí dotazy. -
"-- skrytý --" 06.03.07 12:52
« Buď přesný
Josef:
Buď tedy přesný Jožo,
41% není 50% a
SUV nejsou terénní auta,
jsou to prostě SUV prioritně určené na silnice, jsou to takové hračky, rozhodně ne terénní auta.
A pokud jsi hovořil o ČR tak do toho najednou nemíchej Japonsko a USA prosím.
Jinak jí s benzíny nemám problém... I když preferuji diesel, to jo. :D -
impaler 06.03.07 12:35
« kverulant
kutil:
Člověče, nechtěl bys s tím autem chvíli jezdit a pak fňukat? Už ti tady aspoň jeden člověk řekl, že kňučíš trochu pozdě, můžeš si sám za to, že sis to dost neporovnal se svým šestiletým MKII.
Nebaví mě pořád dokola číst o tom, že ti nevyhovuje zátah ve 180 km/h. Máš nejspíš odježděno sakra víc než já, tak nám tady furt nesugeruj, jak ubohé auto ti vnutili, když to nejede, jak má. Spletl sis asi značku, třídu a stát, ne?
Měls předtím kombi, nebo porovnáváš chování na silnici s jinou ze starších variant? Máš v pořádku tlak, máš tytéž pneu a ráfky, nebo co? Neschvaloval bych, kdyby se nové mělo chovat hůř než staré, ale prosil bych něco přesnějšího, jinak jenom kopeš kolem sebe a mě už to fakt neba. Jde ti o flame nebo co? -
"-- skrytý --" 06.03.07 11:31
« špatná nafta
Možná jsem špatně specifikoval: i při jemném přidání plynu, popř. dojde-li k zatížení motoru-v kopci apod se ozve zaklapání poměrně hlasité jako když jsem ve svém starém Favoritu hodně přidal na nizounké otáčky(ne detonační spalování)-prostě jakoby v motoru něco vysloveně zabouchalo-frekvenci bych odhadl na 3-4 Hz. Nejmarkantnější na tu čtyřku. Nejsem si jistý jestli je to vstřiky, protože nejvíce se to objevilo právě po výměně vstřiků v Hale, když jsem jel do kopce od nem. v Motole směrem na Plzeň-tedy pořádný krpál. Jinak v návodu, který jsem také dokázal přečíst( ač jinak ducha mdlého, ne takový kabrňák jako Ty) rozhodně nepíší, že se overboost projevuje boucháním. -
Jozef0351 06.03.07 11:19
« Re:
Mne nič nevŕzga >:D
Nejazdil som s off road ale myslím že je to práve naopak. Nejde o maximálnu hodnotu KM ale jeho plochý priebeh a širšie spektrum využiteľných otáčok. Potrebuješ to práve v teréne lebo v prípade preradenia rýchlosti môžeš skôr zapadnúť. Samozrejme že len málo SUV a OFF ROAD jazdí v teréne takže keď na to niekto má prečo by si nekúpil výkonný benzín. -
« Bez nadpisu
Add teréní automobily a diesel: To je velmi sporné, znám člověka který jezdí výpravy do Afriky a používá Defendery v dieselu. Sám ale pro běžné ježdění v terénu má Vitaru v benzínu. Když jsem se na to ptal, tak na dlouhé a klidné ježdění je dobrý diesel, ale pokud je těžký terén a je potřeba se prohrabat, tak preferuje benzín. Údajně se lépe ovládá a v terénu je potřeba spíše větší rozsah otáček než obrovský moment v malém rozsahu otáček.
Add 2.2TDCI: Mám najeto cca 1000km a tak to ještě šetřím. Ale už za těch 1000km hodně motor zhlučněl, starty jsou neklidné a než se ohřeje, tak má výrazně vyšší spotřebu. Bohužel sem auto musel o víkendu vyhrabat ze sněhu, což mu nepřidalo, protože 1ka nestačila na pomalou jízdu a ve sněhu se dusila. Naštěstí pomáhalo ESP. Bohužel to mělo za následek, že začala nepřijemně skřípat DPH přepážka. Nevím zda se mi to jen zdá, ale proti MK II mi připadá MK V hodně fórové a např. kliky dveří jsou již teď mnohem volnější jak u MK II po 6ti letech. Vím, že nová konstrukce je kvůli bezpečnosti, ale kliky u MK II byly mnohem účelnější a praktičtější. Nevím, zda je to jen subjektivní pocit, ale oproti MK II mi auto více plave po silnici a nemám tak dobrý pocit kontaktu s vozovkou. Navíc každá nerovnost rozrezonuje celé auto.
Nemáte někdo trik, jak zamezit vrzání příčky? Je to při delší jízdě na zbláznění.
Také jsem ještě dnes zkusil ten zátah a opravdu kolem 1700ot to super zabere, ale vydrží to do 3000ot. a dál už to zrychlovat nechce. Pokud přeřadím na vyšší rychlost a otáčky klesnou na 1700ot. tak to zase začne zrychlovat. Jezdil jsem s Oktávkou s PD TDI a ta byla schopná ztrychlovat i nad 4000ot. Pokud se to nezlepší, tak je jediná záchrana chip. Tu 6ku bych bral kdyby ve 180km/h točila 2500ot. Tak má totiž ještě moment. Tak jak to je mi to připomíná benzínovou Lagunu, která točí ve 135km/h už 4000ot. a ve 180km/h kde by měla mít největší moment už motor točí takové otáčky, že je moment nedostatečný a motor je přetočený. -
lordmystic 06.03.07 10:30
« Re: Re: A zase ta nafta
Cirkovský Martin: jenže OB se ti sepne jen při max. sešláplém plynu, ne při nízkých otáčkách kdy si jen hraješ s plynem - tam vůbec nemusíš nijak extrémě šlapat na plyn aby jsi to slyšel. A ten zvuk je sice o špatné naftě, ale současně bych řekl že i o načatém vstřiku. Mě se to také přímo úměrně měnilo s tím, jestli jsem měl načatý vstřik nebo ne. -
« Re: A zase ta nafta
Mám taky mondeo a byl sem tak chytrý,že sem si přečet návod atd a tam se mimo jiné píše,že moje i tvoje mondeo má tz.funkci OVER BOOSTER,což znamená,že při prudším sešlápnutím pedálu dojde na jistý čas ke zvýšení výkonu motoru přestavěním plnícího tlaku turba a to je ten ostřejší zvuk co slyšíš a je naprosto v pořádku.Žádná špatná nafta. Martin -
"-- skrytý --" 06.03.07 09:28
« A zase ta nafta
Včera jsem natankoval u OMV u D5 u Berouna Alpin Diesel a téměř okamžitě vyšší hlučnost a ostrý kovový klapot zejména na čtyřku mezi 1500 a 1900 otáček. Už při tankování tam šlo 2x více Stanadyne, po cca1OO km jsem tam šupnul ještě 2x běžnou dávku a trochu se to zlepšilo.
Jsem po výměně všech vstřiků, tak raději neriskuju a Standu liju do všech tankování. Mimochodem při přidání plynu mezi 1500 a 1900ot na čtyřku nejvíce je slyšet takové kovové zaklapání-zejména v kopci pod zátěží. Vím, že bych to neměl takhle podtáčet, ale vcelku dobře to signalizuje horší palivo. Dělá vám to taky?? Zkuste to- čtyřka zařazená, 1500 ot. v kopci a přidat-vsadím boty, že vám taky zaklape-pochlubte se, ať nejsem chudák sám paranoik. -
Jozef0351 06.03.07 08:43
« Re: Terénní auta
Trošku objektivity by ti nezaškodilo >:D Neviem čo ťa tak vytáča keď ti niekto siahne na diesel :-( Ja sa pri kúpe auta neriadiť európskymi štatistikami ale rozumom. Už som spomínal ako sa diesel predáva v Japonsku a USA ( myslím že to je väčší trh ako EU ) ale nemá to zmysel. Ty si nenecháš siahnuť na diesel a na TDCI. To je tvoj problém. Ja som spomenul štatistiku [odkaz] a tá hovorí že v ČR sa v triede SUV predalo 41,10 % benzínových áut. Je to trieda kde má podľa mňa diesel naozaj opodstatnenie a ten podiel sa mi zdá naozaj vysoký. S tým nič nenarobíš. To, že Subaru a spol. musia začať ponúkať diesle ak chcú predávať v EU je fakt. Či sa im to páči alebo nie. -
jack007 06.03.07 08:20
« Re: Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI
to kutil ja mel taky problem tohle je muj prvni diesel, predtim same benzinove skodovky. V tech pokud si chtel alespon trosku jet, tak si musel mit minimalne 3500 otacek, jinak to jsou lemry. Trosku te nechapu s tou 6kou, sis myslel ze budes jezdit 200km/h pri 2000 otackach a spotrebe 6 litru? >:D Uz se to tu rikalo, v klidu si tam 6ku dame mezi mesto a jedem za 3.8 litru. Dalnic tu zas moc neni a stejne bys na nich mel jet 130 :-) S tim razenim mas tak na pul pravdu, pri rozjezdu to tam musis rychle nahazet, ale pak uz pod 4ku skoro nejdes. Tot me zkusenosti :) -
"-- skrytý --" 06.03.07 07:18
« Terénní auta
Josef:
Ty jsi člověče nějakej odborník na prodeje v ČR.
Ukaž, který teréňák se prodává dobře v benzínu!
Snad Patrol? Cha.
Nebo Landcruiser? Hi.
Či snad Pajero? Ho.
Tuareg? He.
X-trail? Che.
Actyon, Kyron, Rexton? HU.
L200, Navara, Pathfinder? Cho.
Murano nemá diesel vůbec v nabídce.
Subaru také ne, ale dnes v 10.30 v Ženevě Subaru představí diesel boxer. A to mi věř, že jakmile tento motor bude k dispozici, 70% a víc větších Subaru se bude prodávat v dieselu. A promiň, ale menší Subaru jsou sice 4x4 ale rozhodně je nepovažuji za "teréňáky".
Už jsem Ti jednou doporučil, abys vážil slova, než vypustíš nějakou ptákovinu. -
hil 06.03.07 02:36
« Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI
To Kutil: No jo, musíš si zvyknout. S dieslem se jezdí jinak než s benzínem. A s turbodieslem zase jinak než s dieslem.
Já jsem spokojenej, i na okreskách 6 využiju a naopak 180kou a víc toho moc nenajezdím. Spíš si tak v klidu pluju po silnicích... :-)
Ani toho řazení není nějak moc, u benzínu jsem řadil daleko víc, naopak jsem zlenivěl a řadím míň než bych měl. :-) Většinou si vystačím od 4 nahoru.
Určitě bych už za benzín neměnil. -
Jozef0351 05.03.07 15:12
« Re:
Nákladní a terénní budou používat diesely nadále.
V nákladných autách to je jasné.
V terénnych autách má tiež diesel jednoznačne opodstatnenie. Ale paradoxne sa v danej triede v Česku predáva 1/2 benzínov >:D
Predávať sa bude to čo budú presadzovať výrobcovia. Zlepšovať benzínové motory nie je v ich záujme asi, FSI a pod. sú drahé na drahý benzín a niečo ako STI bude drahé takže asi ťažko to bude konkurovať cenou nafte. Golf 1,4 TSI je síce jednoznačne papierovo najlepšia voľba ale pochybujem že keby sa TSI uchytilo tak by bol stále lacnejší oproti TDI o 64 tis. Sk. Skôr si myslím že je to uvádzacia cena aby sa to predávalo a aby si otestovali či to bude fungovať. Ak by to tak ostalo tak diesle v osobných autách by asi naozaj skončili. Nechajme sa prekvapiť. VW môže za masové rozšírenie dieslov, možno opäť určí trend v Európe a zaplaví trh maloobjemovými TSI. Osobne by som mu bol vďačný :D -
lordmystic 05.03.07 11:00
« Bez nadpisu
kutil: "Pokud se rozšíří maloobjemové benzínové motory a turbem, případně hybridní pohony, tak diesel ustoupí."
Věř tomu že např. z nákladní dopravy těžko diesel ustoupí. Naopak, malý rozsah NÍZKÝCH otáček s vysokým krouťákem je výhodou pro ekonomické ježdění, technologie CR se zjedoduší a bude spolehlivější a diesely se ještě více dostanou na výsluní... Každej máme svou teorii. -
« Re:
Přechod z benzinu na diesel je vždycky problém, zpátky je to ale ještě horší :-) Je to jen zvyk, já jsem s chováním TDCi spokojený. A právě naopak si lebedím, jak se s ním dá na kluzkých površích rozjíždět z volnoběhu a jak to i bez plynu jede a pomalu hrabe. Mně to nechcípá !! -
« Bez nadpisu
Když jsem kupoval Mondeo 2.2TDCI, tak jsem vycházel ze zkušeností s atmosférickým 1.6D, Tranzit 3.5 atmosférický, Oktávka 1.9 81kW a Picasso 1.6HDI. Mimoto jsem minulých 6let jezdil s Mondeem 1.8benzín 85kW (naměřeno skutečných 92kW) a s Fiestou 1.25 55kW. Zrychlení Mondea Fiesty bylo podobné, ale kvůli spotřebě a zvyku z dieselů, že není nutno řadit jsem volil TDCI.
2.2TDCI táhne úžasně mezi 1800-2500ot. Pod 1500 táhne míň jak atmosférický 2.0 a nad 3500ot. to už taky moc netáhne. Chci se domluvit s Bitpower, zda by neudělal plošší křivku momentu se záběrem již od 1500ot.
Takže teď musím při běžné jízdě hlídat, abych byl s otáčkama mezi 1700-3000. To znamená hodně řadit, mnohem více jak u benzínu.
Do města nebo na okresky není TDCI vhodné. Je vhodné na silnice I třídy a dálnice. Tak je ale zase nevhodně zpřevodovaná 6ka, která nenavazuje na 5ku klasické převodovky, ale 4, 5 a 6 jsou posunuté více do sebe. Tím se 6ka hodně točí a ve vyšších rychlostech už chybí moment, který je větší v nižších otáčkách. Snesla by ve 140km točit o 200-300ot míň.
Na sněhu je to taky slabota. Jezdil jsem po horách i s Teracanem 2.5 common-rail, ale tam zabírá motor od volnoběhu a není problém se chcípáním. Možná je tam 1ka lépe zpřevodovaná.
Velký podíl dieselů na trhu může klesnout díky vysoké ceně nafty, malému rozsahu otáček dieselu, složitosti technologie CR, vyšší pořizovací ceně dieselu a snižování spotřeby benzínových motorů. Pokud se rozšíří maloobjemové benzínové motory a turbem, případně hybridní pohony, tak diesel ustoupí. -
lordmystic 05.03.07 09:56
« Re: Re: Re: Re: Re:
Jenyk: nebavil jsem se o pohodlí, ano TDI motory tam mají také velký kopanec při nástupu turba, jsou hlučnější, atp. to už všichni vědí, ale reagoval jsem na max. výkon, tedy na akceleraci a třeba pevný start. Tady prostě Mondeo Passatu neujede, spíše si vede o fous lépe Passat, který je lépe zpřevodován a nemá tak posranou jedničku a dvojku jako mé Mondeo, se kterým je téměr nemožné se rozjet ostře a při tom nehrabat. Zkoušeli jsme to na letišti. Možná ti to přijde pocitově zvláštní, ale realita je jiná. -
"-- skrytý --" 05.03.07 09:49
« Re: Re: Re: Re:
S Passatem 96 kW jsem něco najezdil a průběhem krouticího monentu je to čistá katastrofa. Nic, kopanec, náhlá smrt + řev vždy a všude. Pravda, moje vnímání je zkreslené tím, že Passat byl šestikvalt manuál a Mondeo pětikvalt automat, ale stejně - jestli je podle vás TDCi vlastnostmi tomu TDI-PD 96 kW podobné, tak mi to hlava nebere a musíme mít každý jiné motory. -
Jozef0351 05.03.07 08:18
« Re: Re: Re:
Passata som neskúšal ale viezol som sa na Superb s tým 96 kW TDI a pravdupovediac to žiadny podstatný rozdiel oproti môjmu benzínu nebol. Ak má byť TDCI ešte horšie a je pravda čo tu píšete tak neviem kde sa berú tie reči o tej nadmernej sile a výkone.
Kutil má ale 2,2 a myslím že ten by mal byť trošku výkonnejší. Osobne si myslím že tam by som už poznal rozdiel oproti mojej 1,8. -
lordmystic 05.03.07 07:29
« Re: Re:
Jenyk: s tím Passatem jsi fakt trapnej, to umí každá lama machrovat na 81kW Passata řízeného ženskou co jede na nákup >:-[] >:-[] >:-[]
Garantuju ti, že 96kW TDI PD Passat má lepší průběh než mé 96kW TDCi a jestli si myslíš že tady Passatu natrhnu *, tak jsi na omylu. Srovnávej to co je srovnatelné!
kutil: souhlasím s tebou, tak špatné ovládání auta při rozjezdech a v nízkých otáčkách jsem také nezažil u žádného auta. Otázkou je jestli je to opravdu špatnym momentem, ale celkově je to bída. Navíc Mondeo má také jednu z nejhorších charakteristik momentu, má velkou špičku, rychle vadne jak píšeš a není moc vhodné na razantní závodní jízdu (i když podovzek má zase jeden z nejlepších ve své třídě). Více info že tomu tak opravdu je v Autodiesel z roku 2006, kde je srovnání podobných čtyřválců. -
"-- skrytý --" 05.03.07 00:50
« Re:
Žhaví vždycky a docela dlouho. Když je zima, tak chvíli hlučnější je, ale nějak výrazně nepravidelně neběží. To, že nad 3000 přestane táhnout se mi zdálo také, dokud jsem se na plyn jednou natvrdo nepostavil a hele, ono to táhlo jako čert až pěkně nahoru. Je ale pravda, že mám v airboxu filtr K&N a Passaty si dávám jako zákusek. Něco může dělat i automat, který řadí nahoru plynule a prakticky bez přerušení tahu. -
« Bez nadpisu
To Jenyk: Nemám problém s hlukem, motor je tichý i nad 3000ot. ale prostě přestane táhnout, při předjíždení přestane zrychlovat a po přeřazení na vyšší rychlost zase začne zrychlovat. Taky mě překvapila ta absence momentu na volnoběhu. Měl jsem 1.6 diesel, ale ta se byla schopna bez plynu rozjet na jedničku. 2.2TDCI mi chcípe. Co se změnilo? Nedařilo se mi vůbec vyhrabat ze sněhu odkud Laguna 2.0 odjela v pohodě. Focus 1.8TDCI tam zůstal také.
Ještě jeden dotaz: Auto stálo 2noci při teplotě okolo -5°C a já se ho snažil ráno nastartovat při 0°C. Nejdříve nechtěl naskočit a potom běžel nepravidelně a hrozně pískal a vydával divné zvuky. Po ohřátí se to zlepšilo.
Jak je to se žhavením? Ten motor žhaví vždy nebo jen když je zima? Jak moc musíte motor točit, aby naskočil? Jak dlouho se musí motor ohřívat?
Měl jsem půjčeného S-MAXe 1.8TDCI 92kW/320Nm a myslel jsem, že tak výrazně nezrychluje protože je to malý objem. Proto jsem volil Mondeo 2.2TDCI. -
"-- skrytý --" 04.03.07 21:40
« Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI
kutil: Leccos se ti jenom zdá. TDCi od 3000 sice začne hodně řvát, ale tak do 4400 to docela slušně táhne (výš nevím, automat i při plynu na podlaze přeřadí nahoru). Občas tomu na dálnici naložím, abych po městském courání rozhýbal rozváděcí lopatky turba a člověk s tím pak nesmí mít slitování.
A příště než si koupíš auto, něco si přečti a s autem se projeď a až si ho koupíš, tak se s ním nauč a až pak případně breč. Tohle máme po přechodu z benzínu na nafťák všichni za sebou a kolik z nás se chce vracet? -
Jozef0351 04.03.07 21:37
« Re: Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI
Tej nutnosti radenia moc nerozumiem. Myslím že s tým mali "problém" Octavie 1,9 TDI.Tá možnosť podradenia vadí na diesloch aj mne ale na normálnu jazdu je to v pohode. Keď chceš v 180 zrýchľovať tak 150 HP je málo v každom aute >:D . Ten turboefekt som na žiadnom turbodiesly do 150 HP čo som jazdil nepozoroval. Asi boli moje očakávania moc veľké a po tom čo som som počul som čakal zatlačenie do sedačky >:D ale myslím že to nie je taká tragédia. No a stým Focusom je to blbosť. Papierovo je širšie, ale vnútri je cítiť jasný rozdiel čo sa týka priestoru. Myslím že vzhľadom na rázvor nebude ani tak pohodlný. Ja som išiel kupovať Focusa a priplatil som si 150 tis. za Mondeo aj keď to je staršie auto. -
« Zkušenost s Mondeo 1.8 benzín a 2.2TDCI
Ahoj, mám od února nové Mondeo 2.2.TDCI a předtím jsem měl 6let benzín. Předtím jsem měl diesel bez turba a pamatuji se, že stačilo zařadit 5ku a od 40 do maxima jel.
Proto mě překvapilo chování TDCI. Jezdil jsem s ním, ale jen u prodejce a tam to vypadalo v pohodě. Teď jsem strávil víkend na horách a mohu porovnávat. Jízda s dieselem byla na sněhu velmi problematická. Začalo to tím, že těžký diesel nebyl schopen vyjet z míst, kde lehčí benzín v pohodě vyjel. Také ovládání otáček motoru je u dieselu mnohem problematičtější. Při jízdě do kopce zpočátku pomáhala elektronika IVD (ABS + ASR + EDS +ESP), potom ale elektronika začala blbnout, nejdříve ubírala plyn, pok začaly hrabat jednotlivá kola a pak začal chcípat, pomohlo trochu vypnutí ESP, ale pak zase nešlo moc regulovat otáčky motoru, auto plavalo až dojelo.
Míval jsem diesel bez turba a tam byl rozsah otáček od volnoběhu do 4000ot. V celém rozsahu byl moment stejný.
U benzínu auto také jezdilo na 1 a 2 od volnoběhu do 6500ot.
U TDCI je tomu jinak. V otáčkách od volnoběhu do 1500ot motor vůbec netáhne! To je třeba problém při snaze vyjet po sněhu do kopce, protože motor chcípá. Naopak po překonání 1500ot. motor brutálně zabere, ale již ve 3000ot motor už moment ztrácí a je nutno přeřadit. Ztráta momentu je opravdu výrázná.
Výhoda benzínu byla sice menší moment, ale v plném rozsahu. Takže se na sněhu lépe reguloval záběr. Nejvíce mi asi u TDCI chybí rozsah otáček a nutnost stále řadit. A i když mám 6ti kvalt, tak ve 180km/h již motor točí okolo 3000ot a nemá dostatečný moment pro zrychlení. To by měl odstranit chip zajišťující dostatečný moment i v 4000ot.
Jezdil jsem s motory TDI i HDI, ale ty reagovali na plyn mnohem líp jak TDCI. Nové motory - např. 1.8TDCI 92kW v S-MAX už mají chování plynu lepší.
Z tohoto víkendu musím říct, že pro jízdu po sněhu byl benzín lepší jak TDCI.
Asi největší problém po zkušenostech s benzínem je to stálé hlídání otáček a řazení a nemožnost podřazení, když potřebuju výkon. S benzínem jsem sice také jezdil mezi 2000-3000ot, ale když jsem potřeboval zrychlit, tak stačilo podřadit a jel. U dieselu šlápnu na plyn, ale potřebné zrychlení se nedostaví naopak motor zrychluje stále méně. Když přeřadím na vyšší stupeň aby otáčky byly okolo 2000ot. tak se zrychlení nezlepší.
Co mě ale hodně překvapilo je podobnost Mondea a Focusu. Ty auta jsou skoro stejný. Dokonce je Focus širší a vyšší. Je to výrazný nepoměr a Mondeo a Focusu. Zřejmě se liší jen o kufr. -
« Re: Re: Re: Nic ve zlém...
Ono je to tam v tom Ford Protect přesně popsáno, a nejsou tam takové ty logické věci jako brzdové obložení, baterie, pneumatiky a tak...........ale výslovně je tam uvedeno MOTOR . Jenže , oni začali s tím, že vstřikovače jim FMC neuzná a že pokud jsou vadné všechny 4, tak je přece úplně jasné , že jsem tam musel nalít něco špatně, a že se to dá i zpětně zjistit, pokud je zrovna teď v nádrži palivo v pořádku, že to ještě nic neznamená, že jsou schopni analyzovat usazený karbon ( ! ) atd. Prostě MOTOR, který je v garanci, byl v naprostém pořádku .........:-) Tak to mě už ale trošičku vytočili :-) -
eda.nezbeda 02.03.07 14:11
« Re: Re: Nic ve zlém...
Muzes napsat, jaky je rozsah rozsirene zaruky v takovem pripade? Teda pokud se jedna o Ford Protect?
Neni mi totiz jasne, jestli je zaruka zcela identicka z tou co vyplyva ze zakona nebo jestli je to jen na "neco"!?
Sam bych totiz takovou zaruku v budoucnu na dalsi auto chtel, ale nerad bych dopad jako sedlaci u chlumce s tvrzenim, ze "zrovna tohle", at uz je to cokoliv, v zaruce "bohuzel" neni!!
A tim se take snizuje okruh moznych variant k Mondeu ... kdo dasli nabizi jeste prodlouzenou zaruku?? (Krome Kie :)) Myslim aspon na 4 roky ... -
exup 01.03.07 20:54
« Re: Nic ve zlém...
Mnó, Petře T., fakt vopravdu nic ve zlém, ale mně teda DIM docela baví a nudnej, či spíš suchej jsi naopak Ty, přijde mi. Řekl bych, že DIM má nemocnej ten moderní CR motor, než že je sám, jak diagnostikuješ. Na jeho místě bych to já prožíval asi o dost silněji. Naštěstí mám ten PD TDI a než že by mi vstřiky kamsi odešly, spíš s napětím očekávám, kdy začnou mizet zaklepávajíc se do hlavy, jak jsi tuhle prorokoval.
Chtělo by to trochu lehčího nadhledu, při čtení příspěvků druhých. Požádej DIMa, ať Tě pošle drobátko svého vtipu. On to nepozná a Tobě to možná pomůže..
Mne viac ako tá okamžitá spotreba vadí to že PP má len jedno denné počítadlo kilometrov.