FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
impaler 15.03.07 08:16
« Re: Spotřeba
kutil:
Moje spotřeba šla dolů taky až po nejmíň 10-15 tisících, teď dlouhodobě 6,6 podle tankování (počítá to za mě www.spritmonitor.de ). Ovšem střídám každý den město, že se to ani neohřeje, a pak jednou za pár měsíců 2x1200 kilometrů po (hlavně německé) dálnici, takže žádných 130.
Hlasuju pro názor, že ve tvém autě není něco v pořádku. Jezdím spíš klidně, nechávám klesnout na 1500-1600 a s klidnou nohou se to posbírá z kteréhokoli kvaltu. Nahoru řadím podobně jako hil, i když teda 4000 jsem vyzkoušel jenom asi jednou, nevidím jinak důvod (když to táhne tak pěkně odcpoda >:D ). Jel bych do servisu a nechal je projet. -
martin.z 14.03.07 21:00
« kola
18-ky sou h.vno, guma nejakejch 225/40 je zvejkacka a clovek se s tim vyklopi v kazdy zatacce.
Kolega to postupne vymak tak ze uz jezdi jen po discich a to z toho teprve vymackne maximum! A jeste prej muze jezdit jak James Bond po kolejich!
Rikal ze nejlepsi je to mezi hlavakem a nadrazim Liben protoze je tam hodne vyhybek a muze tam jezdit kde chce. -
lordmystic 14.03.07 14:53
« Re: Jak vybrat kola?
Jenyk: To je přesně to čeho se bojím, bordel z ubývajících destiček se tam napéka a blbě se čistí i při málo paprscích a hodně místa mezi. Si ani nedovedu představit jak budu čistit tyhle s hodně paprsky. Existují nějaké kvalitní přípravky které by to pomohli čistit? -
« Re: Re: Re: Spotřeba
Zdá se , že to cvrlikání je opravdu syptomatické pro nčnutý střik. Napřed jsem to slyšel jenom při rozjezdech ve velkých mrayech, potom při rozjezdu skoro vždy, potom při akceleraci ( především do kopce a při zatížení), no a pak už skoro pořád, zvlášť když to nebylo úplně zahřáté...... -
lordmystic 14.03.07 14:29
« Bez nadpisu
kutil: Teď mě taky napadlo, jestli nemáš problém na turbu. Pokud ti to táhne v nižších otáčkách, tak turbo začíná brát dobře, pokud je ale potřeba většího tlaku od turba, tak to se nedostavuje a proto ti to nejede. Já měl částečně něco podobného když jsem měl naprasklou hadici od turba zpět do motoru, unikal mi tak tlak od turba. Pak jsem to byl projet na letišti protože se mi to také moc nezdálo a tam mi ta trubka praskla úplně a už to netáhlo vůbec. Po výměně pohoda. -
hil 14.03.07 14:24
« Re: Re: Spotřeba
jarda.suchy1: Ano, mě to taky táhne rovnoměrně od cca 1500 (Mondeo).
Ale v Transitu mi turbo zabíralo až od 3000, teprve potom auto vyrazilo.
Jenže potom odešly 2 vstřiky, taky jsem od počátku pozoroval jakoby "cvrlikání" ventilů.
Po opravě úplně jiný motor. Všechny 4 vstřiky výměna, 2 prý úplně pryč a druhé dva doporučená výměna + oprava čerpadla.
Cvrlikání zmizelo a turbo zabírá hned odspoda. -
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba
Abych byl úplně objektivní, mluvím o spotřebě dle PP. A ta je značně propagačně nastavená..Ale přepočítávat se mi to nechce, na tak velké a těžké auto je to tak jak tak solidní a jinak jezdit stejně nebudu, takže spotřeba mě u tohoto auta nijak nezklamala......... -
hil 14.03.07 13:35
« Re: Re: Re: Spotřeba
Mě spotřeba ukazuje kolem 7,2 a ted na 18 letních kolem 8...
Kutil: Zkoušel jsem to a do 4000 nepozoruju rozdíl, jinak všechny rychlosti mi táhnou dostatečně na přeřazení když už cítím, že jsou dost vytočený, tj. někde kolem 3000 - 3500.
Doplnění: Teď jsem se vrátil i kousek po dálnici jsem jel a asi tak: 1, 2 a 3 točím opravdu někdy až do 3500 ale dál už mi stačí jen 2500 -3000. -
"-- skrytý --" 14.03.07 11:53
« Re: Spotřeba
Me postupne klesala spotreba az tak kolem 15 - 20tis. ale stejne prumer mam stale okolo 7litru. Pokud se hodne snazim a spis trapim motor mezi 1500 - 2000 ot. a rozjizdeni opravdu velice velice pozvolne skoro bez brzdeni tak se dostanu na 5,5l - ale to je trapeni a ne jizda!!!
Spousta lidi tady uvadi jak jim motor tahne nebo spis netahne po 3000tis./ot. a nebo s turbo efektem. Ja se priznam ze me prijde, ze motor zrychlu naprosto rovnomerne od cca 1800-1900 az po presne cervene pole - coz je neco pres 4000 -ted to z hlavy nevim presne, ale vim naprosto
presne ze pokud tomu nalozim u jakehokoli zarazeneho stupne, tak to zrychluje az do te cerveneho pole. Jedina dlouha sestka, te se moc nechce od nizsich ot - ta bere az tak kolem 2200, ale to je logicke. -
« Re: Spotřeba
Zatím nezoufej, mě spotřeba klesala až po nějaké době, přesně už ale nevím. v každém případě 2000 km je nic, musíš počkat..................pokud ti dřív neodejdou vstřiky:-)) ......................já vím, já vím, Petře T , už jse s tím trapný :-).................ale já jsem si nemohl pomoct !!! :-) -
« Spotřeba
Ahoj, mám 2.2TDCI EURO IV a mám najeto 2000km. Spotřeba dle PP vychází 7,6 litru. Přitom s tím jezdím v pohodě. Denně 70km, z toho 10km ráno po Praze, 20km po dálnici a 5km mimo město. Večer je to obráceně. Po kolika km Vám spotřeba klesla?
Je možné, že by ze zpočátku motor neměl výkon ve vyšších otáčkách? Táhne mi výborně od 1750ot do 2500ot, ještě doleze na 3000ot, ale pak přestane zrychlovat a musím přeřadit. -
jack007 14.03.07 09:21
« Re:
to lordmystic jj taky pujdu do 17tek, jak se rika zlata stredni cesta. Jen me to ceka az pristi rok, tenhle jeste odjedu na 16kach. S vyberem to bude horsi, na obrazku to vsechno vypada tak nejak divne. Nejlespi je to videt primo na aute, takze porad koukam kolem. Zatim se mi libi kola s sirokymi paprsky kde jich je kolem 7mi a ani s 10ti to neni spatny. -
lordmystic 13.03.07 16:28
« Bez nadpisu
Mám podobný problém. Mé origoš 16" lité disky chci přezout na zimní a koupit si nové lité disky na léto. A nevím jestli 18" nebo 17", protože také najedu více jak polovinu km po horších cestách a okreskách. Ale zaes mi nejde tak o komfort jako o dobrej pocit z jízdy, ale mám strach že to někde zničím a že mi dřív odejdou tlumiče, náprava, atp. Proto asi zvolím 17". Co myslíte? Nevíte někdo o nějakejch hezkejch 17"-kách za rozumnou cenu co se hodí na Mondeo? -
hil 13.03.07 16:22
« Re:
Kutil: No jo. Zkusím si zvyknout, nebo tam fakt hodím nějaký jiný kola. Oni ty Continentaly jsou i asymetrické... Třeba to na jiných 18 pneu bude lepší.
Když já toho najezdím víc po okreskách než po krásných nových silnicích s rovným povrchem.
Sice kilometrově asi na stejno, ale častěji jsem na těch okreskách i když kratší trasy.
Co se týče S-Maxe, koukal jsem tuhle na něj a do něj, a zadní sedačky mi přijdou jako lavice v kině (ještě ty dřevěné :-) ) I když je pravda, že já bych seděl vepředu....
Jízdní vlastnosti neznám. Možná si ho půjčím a uvidíme. -
« Bez nadpisu
To hil: To že ti 18" kola tahají není profilem ale šířkou pneu. Mě tahá 2.2 i na 205 ale 225 je zase o něčem jiném. Buď rád, že nemáš 250. Pokud bude rovná silnice, tahat nebudou, pokud budou vyjeté koleje, tak to tahat bude. Pokud s tím máš problém, kup si 4x4. Tak ti zadní kola pomůžou a nebude to vše jen na předních kolech. A nebo si kup pořádný americký Ford s náhonem na zadní kola.
Osobně mě Mondeo MK V zklamalo a budu hledat náhradu v S-MAXu. -
"-- skrytý --" 13.03.07 15:30
« Re: Re: Vadne vstriky
Petr T.:
Prakticky nikdo tam nemá čerpadlo, které by mohlo produkovat piliny? Plati tohle i pro auto dovezene z Italie?
Otázka dvě: Je někde na jižní moravě nějaký autorizovaný servis delphi? Co sem tak viděl, tak je všechno kolem Prahy a to je pro mě dost z ruky.
K tomu servisákovi sem to dal hlavně kvůli tomu, aby mě z jistotou řekl co tomu je, až to budu vědět, budu to nějak řešit dál. -
"-- skrytý --" 13.03.07 14:58
« Re: Re: Re: Re: Vadne vstriky
DIM:
čerpadlo již netrpí tolik, DIMe, kvůli špatné mazivosti odcházejí čas od času vstřikovače.
Prakticky nikdo tam již nemá čerpadlo, které by mohlo produkovat piliny. To už by čerpadlo muselo schytat vodu, a hodně.
Všechna stará čerpadla již byla vyměněna za odolnější s vyšším výkonem.
Já už jsem přes 150000 a dle výpisu ze systému Diamend nemám problém a vstřikovače jedou jako nové, žádné zpoždění chodu, žádné zvýšené přepady, staré čerpadlo (ne ten nejstarší neodolný typ). -
"-- skrytý --" 13.03.07 14:54
« Re: Vadne vstriky
Myšáku,
ještě než se do čehokoli pustíš, je třeba ověřit stav čerpadla.
Tvůj servisák musí vylít obsah filtru do extra skleněné kádinky. Potom je třeba zamíchat obsahem a magnet držet pod středem dna.
Pokud se nachytají nějaké magnetické piliny velkosti asi pětníku (okem neviditelné piliny, větší piliny nás nezajímají...), je zle a čerpadlo je v čudu. Potom je třeba vyčistit celý systém - nádrž, trubky apod., zrepasovat/vyměnit čerpadlo atd.
Pokud nejsou piliny prokázány, je třeba zajistit, aby byly vstřikovaě maximálně čistou procedurou vyměněny za nové, jinak 2000 km a fíííííííííííí, jsou znovu v čudu. Výměna filtru je nezbytná, žádné napodobeniny !!! Jinak 2000 km a fíííííííííííííííííí, jsou znovu v čudu.
Nevěřím, že nějaký Tvůj servisman je schopen výměnu zajist bez ztráty kytičky.
Pokud by bylo zapotřebí, sehnal bych asi nějaké servisní procedury, ale spíš bych to viděl na nějaký autorizovaný servis Delphi. Zdravím. -
"-- skrytý --" 13.03.07 14:37
« Re: Re: Re: Re: Vadne vstriky
hil: jestli máš po přezutí na letní 18" pocit, že se s autem přetahuješ, tak ta kola fakt asi prodej a vrať se na 16". Je to zřejmě o nátuře a tom, co od auta kdo chceme. Já tomu říkám vyšší citlivost řízení, lepší ovladatelnost a skvostné jízdní vlastnosti (na danou třídu aut, s 911 to neporovnávám). Je prostě fakt, že na těchto kolech auto rovně nikdy nejede - protože žádná silnice není rovná. Přezuju na ně teď o víkendu a těším se jak malej jarda, ty 16" jsou jak bačkory a hrozně maskují, co Mondeo ve skutečnosti umí.
Pravda, musím se pečlivěji vyhýbat dírám a kontrolovat tlak v gumách. Za tu srandu v zatáčkách mi to ale stojí. Neznám jiné auto téhle třídy a velikosti, kde jde naprosto čitelně a jednoduše plynem v zatáčce měnit vyvážení od nedotáčivého k přetáčivému. -
"-- skrytý --" 13.03.07 14:32
« Kalibrace
mrnous:
Někdy se ze záhadných důvodů stává:
1/ ŘJ ztratí záznam o hodnotách kalibrace (vesměs při krizových situacích jako nouzové vypnutí motoru, přechod do náhradního režimu, chcípnutí při rozjezdu...)
2/ ŘJ nedostala správné hodnoty kalibrace nebo byly hodnoty špatně nahrány, případně zpřeházeny válce.
Stojí za to nechat si kalibrace znovu nahrát do ŘJ. Potom se cca 100 km ještě ŘJ s novými kalibracemi srovnává, dotahuje si je, učí se... -
« Re: Re: Re: Vadne vstriky
Jsou tady sice větší borci přes common rail, ale špatná nafta je příliš široký pojem . Buď obsahuje nějaké pevné nečistoty a ty tudíž musely projít ( pokud je nezachytí předřazený filtr ) vysokotlakým čerpadlem (a rozvodnou lištou), takže bych na čerpadlo moc nevsadil, a nebo má nafta špatné mazací schopnosti, a zdrojem abraziva je čerpadlo, které ale trpí jako první............ -
Jozef0351 13.03.07 13:15
« Re: Opět pneu
Proti zimním 16 zhoršená ovladatelnost vozu. Pořád se sním přetahuju.
Já si snad koupím i na léto 16...
Ten pocit som mal po prezutí na letné aj ja minulý rok. A to mám rovnaký rozmer ako zimné. Origoš 205/55 R16. Údajne je to normálne, že letné gumy a zvlášť Pirelli sú tvrdšie. Asi kúpim letné nové aj keď majú iba 35 tis. km lebo sa mi zdajú aj hlučné. Som zvedavý čo to spraví. -
lordmystic 13.03.07 11:53
« Re: repase vstriku
martin.z: cena za reapas střední problém by se měla vejít do 3k snad i s prací. různé diagnostiky atp. máš započteny v obou případech stejně. já platil za výměnu jednoho vstřiku ve Ford Volyně u nás cca, 11tis. kč - diagnostika, výměna, atp. Ta cena 6k vstřiku je bez daně a ještě si ho seženeš levněji, ta oprava by měla být konečná cena, ale uvidíme. Jsem přesvědčen že mi oprava vyjde na polovic co nový vstřik... tak uvidíme. -
martin.z 13.03.07 11:50
« repase vstriku
Ja jsem asi pesimista tak me kdyz tak opravte, ale s tou vyhodnosti repasu proti novemu dilu, tedy cca 4,5kkc versus 6kkc za novej me to zacina pripadat jako boure ve sklenici vody.
Vzhledem k tomu ze to jsou pouze ceny dilu bez prace a tojeste navic bez dph, a ze navic budou muset urcite delat dalsi cinnosti jako celkovou prohlidku a kontrolu systemu, cisteni, kalibraci vstriku atd pricemz vsechny tyhle polozky se budou delat v obou pripadech tak se nakonec clovek dostane s cenou urcite nekam uplne jinam a nejaka uspora 2kkc bude na fakture vypadat spis smesne... -
hil 13.03.07 11:48
« Opět pneu
Tak jsem zase namontoval elektrony + letní gumy 225/40/R18 92Y CONTINENTAL a je to tu zase jako když jsem si stěžoval před zimníma.
Proti zimním 16 zhoršená ovladatelnost vozu. Pořád se sním přetahuju.
Já si snad koupím i na léto 16...
A elektrony schovám až budu auto prodávat.... :-) -
lordmystic 13.03.07 11:40
« Re: Re: Vadne vstriky
DIMe myslím že stačí špatná nafta. Vstřiky se ti pak opotřebovávají víc a odchází. Navíc eletkronika u Forda je přecitlivělá a i relativně zachovalej vstřikovač to detekuje za vadnej. Alespoň já osobně stále doufám že mé vysokotlaké čerpadlo bude v relativním pořádku a pouze odchází vstřiky - protože kdyby bylo vysokotlaké čerpadlo špatné a měl jsem kovové špony v systému, předpokládám že by vstřikovače odešli naráz ne? -
lordmystic 13.03.07 07:26
« Re: Vadne vstriky
Dobrý den,
stále doufáme, že opravy vstřikovačů Delphi budou možné ke konci měsíce března.
Jan Mareček
Hale s.r.o.
777 625 999
----- Original Message -----
From: xxx
To: marecek@fordhale.cz
Sent: Monday, March 12, 2007 4:36 PM
Subject: Oprava vstřiků
Dobrý den.
Chtěl jsem se pouze zeptat, zda-li jste již zahájili opravy vstřikovačů pro TDCi motory. Vím že se doposud pouze měnili, ale dostal jsem informaci, že v průběhu března by u vás měla být možnost nechat si vadný vstřik opravit za příznivější cenu než je jeho výměna. Předem děkuji za jakoukoliv informaci.
... -
"-- skrytý --" 12.03.07 23:42
« Vadne vstriky
Zdravim lidicky, uz doslo i na me, mam TDCi z roku 2002, 96kW. Auto mam na diagnostice a premereni tlaku a prepadu na vstrikovacich u jednoho znameho servisaka. Celkem z jistotou jsou to vadne vstriky. No a moje otazka zni, kolik dam za novy vstrik? Nasel sem nejake lidi co o tom psali, ale ty data nejsou moc aktualni. Psal sem taky do Delphi servisu v Praze a bylo mne receno, ze jeden vstrik cca 6000,. bez DPH. Ptal sem se i na repas, i kdyz si na svych strankach vychvaluji, ze ty trysky umi repasovat, tak mne doporucili vstriky koupit nove. -
"-- skrytý --" 12.03.07 17:43
« Re: Re: špatná nafta
Petře T. v Hale mi říkali, že nové vstřikovače kalibrují-jakou kalibraci máš na mysli-měnili mi všechny vstřiky-bez řádné kalibrace by to snad nešlo, nebo se mýlím? Nicméně ono klepání či bouchání pozoruji závislé na naftě-nejméně VP diesel+2násobek Standy. Liju Standu vždy a ke každé naftě-peníze raději na litr nepočítám. -
« Re: Re: PP
Ono to tak mají VW Groep, že PP má dvě úrovně : jedna se nuluje po těch dvo hodinách, druhá zůstává a dá se nulovat jedině ručně....
Je to v každém případě lepší, i když jsem to nijak často stejně nepotřeboval......
Na drühou stranu maželčina Fábie, která slouží jenom na popojíždění, má s tím dvouhodinovým držením PP v pohotovosti problém , kdy v zimě to cucá baterii........... -
Jozef0351 10.03.07 20:48
« Re: Re: Re: Re:
Postup je dosť krkolomný, kombináciou zapínania zapaľovania a svetliel, ale ak máš Mondeo tak okamžitú spotrebu nastaviť nedokážeš. Ten PP to nevie. Postup nájdeš niekde tu na Webe v starých diskusiách. Nepamätám sa kde lebo jediné na čo to bolo dobré bolo že sa do toho dalo fakt dostať takým krkolomným spôsobom >:D Podobne som si vypol to neustále pípanie nezapnutých pásov aj keď som išiel iba po parkovisku. Ináč s pásmi problém nemám. Musíš si kúpiť inú značku alebo FF2. >:D Predpokladám že všetky nové modely od Focusa 2 vyššie to majú. Síce v Transite ju tiež nemáme ale je to základý model s jednoduchým PP. -
hil 10.03.07 16:11
« Re: Olomouc
To PetrT: To nic, zjistil jsem, že jsem každou chvíli jezdil okolo. Tak jsem se tam jen stavil. :-)
Kdyby to někdo v OL hledal je to kousek za OBI, Tesco, Elektroword a spol.
Hned vedle autobazaru Žádník. U výpadovky - dálnice na Brno, přesněji stará silnice na Brno. -
"-- skrytý --" 10.03.07 14:08
« Re: Re: Re: Re: Aditiva
vica:
no jo, bude to lepší a na rozdíl od přídavku tzv. čističe to začne uvolňovat nečistoty postupně.
Také vliv na chod motoru je podstatný (zkoušel jsem 2násobnou dávku, super).
Hlavní výhodou je vylepšení mazivosti nafty. Při přechodu z normální nafty s 500 ppm síry (před 2 roky) na naftu nízkosirnatou (50 ppm) se podstatně snižuje mazivost nafty. Tehdy je hrozně důležité, aby se v rafinerii přidávalo dost mazivostní přísady.
Jenže oni tam rozhodně neplýtvají !!!
A v distribučním řetězci nafta hrozně trpí.
Je prostě dobré postarat se o to sám. -
"-- skrytý --" 10.03.07 14:01
« Olomouc
hil:
to mne tedy dostalo... stašně sorry že jsem Ti tak dobře poradil ... :*)
K V-POWER diesel Shell už nic rozhodně nepřidávej.
Standu přidávej do neznámého paliva a nešetři (Chorvatsko apod.), nejlépe je kominovat neaditivovanou naftu (Glogus, Makro) se Standou.
Také není potřeba dávat do každé nádrže, tak jednou za 3 nádrže a budeš to mít slušně ošetřené. -
hil 10.03.07 13:31
« Re: Re: Re: Re: Aditiva
Tak jsem v Autobenexu Olomouc byl a koukali na mě jak zjara. Nakonec zjistili, že je to "novinka" a prý tak do měsíce.
Ale nebyl tam dnes kompetentní člověk, jen nějaký záskok...
A nějak zapadla moje otázka:
Když beru V-Power diesel je Stanadyne ještě potřeba přidávat?
V-PD má obsahovat aditiva sám o sobě, ne? -
"-- skrytý --" 09.03.07 23:40
« Re: Re: Re: Aditiva
Petr T:
dobrý dkaz,pěkne jsem si početl. Vypadá to že zhřeším proti svému manuálu 07/2002 cs. str.220. (Zákaz používání přísad a jiných prostředků k ošetření motoru do nafty) a od 250 tis. to začnu používat. Bude to mít ještě nějaký smysl? Abych to zas nějak nepřehnal. Motor nikdy nic nedostal, jenom 98% CZ naftu Shell. Myslím, že to může být jenom lepší. Dík za tip do Olomouce. >:D -
g_m 09.03.07 18:10
« Bez nadpisu
DIM:
Ne DIMe, z Bílovce nejsem, ale okres Nový Jičín ano.
Původně jsem TDCi nechtěl, měl jsem spadeno na holátko 1.8 110k, Core...
Ale ta sleva, ta byla.... >:D
Takže proto další TDCi ze severní Moravy...njn, prachy až na prvním místě...
Ale jsem moc rád, s 1.8 jsem jezdil, spotřeba 9l, jelo to, ale tak nějak bezpohlavně (tímto se nechci dotknout nikoho s 1.8 81 kW - kdybych ji měl, stačila by mi).... s TDCI to ale nejde srovnat..... navíc ta výbava Ghia+, no paráda.
Lidi, kde kupujete Stanadyne? Dá se koupit u čerpačky? Nebo fakt cesta do F-M?
Předem dík za reakci! -
g_m 09.03.07 16:24
« Bez nadpisu
Petr T. :
Díky za odpověd'!
Příště tedy zkusím Standu, jde mi spíše o dobrou mazivost nafty jako prevenci před zadřením čerpadla, než o zvyšování cetanového čísla a tím pádem vyšší výkon díky kvalitní naftě.
Nicméně VIFu mám ještě 3/4 plechovky a to navíc na zimní období... No vyhazovat to asi nebudu, pomalu to "rozleju".
Na plechovce od VIFu píšou, že má i zlepšovat mazivost nafty, čistit systém od usazenin, no třeba je to pravda, já pozoruju snížení spotřeby asi o 2 dcl z 6,4 na 6,2 l (měřeno po dotankování) a zjemnil se chod motoru, řekl bych, že to není subjektivní, opravdu ztichl.
Standu budu muset asi dojet koupit do Frýdku-Místku k Sobkovým do Delphi - na Benzínce jsem Stanadyne neviděl, ale VIF tam mají.
Mějte se všichni!!!
8) -
« Něco k německým rychlostním limitům......
To jsem sice psal už jinde, ale přesto :
Tam vládne na dálnících taková pohoda!!! Každý si jede jak chce, a hlavně jak situace umožňuje. A když je plno, tak se jede úměrně situaci, případně to zpomalí světelné cedule omezující rychlost. Většina lidí se nikam netlačí, komu to nejede tak se drží stranou ...... aje tam KLID ! Pak člověk přejede Rozvadov a je po pohodě, když dodržuju 130, co chvíli se z kopce rozběsní nějaká Fabka co pak bliká jako by jela k porodu........... -
« Bez nadpisu
Najel sem teď asi 2 tis km po německých dálnicích -..........a ať mi nikdo neříká, že je Mondeo špatné auto !!!! :-) .
To byl takový klídek, stabilita, nenaklánivost, nezáludnost........... člověk skoro ani nepozná, jestli jede 140 nebo 200.nevím, co proti tomu autu pořád máte ?? :-))
Víc než 230km/h to ale nedalo ani z kopce ......... -
« Re: Průběh momentu.
Už jsem to tady, Kutile, jednou někam psal , pokud je zařazený stejný stupeň tak holt každých + 10 km/h MUSÍ dělat vždy stejný nárůst otáček !!!!!!!!! Leda by ti prokluzovala spojka, jinak opravdu stačí říct , že na šestku je +10 km/h + 160 ot/min ( tak alespoň ti to plus minus vychází ). -
"-- skrytý --" 09.03.07 10:04
« Aditiva
Toman:
Mám pocit, že VIF je aditivum více orientované na zvýšení cetanového čísla a méně orientované na další.
Stanadyne je skutečně kompromisní aditivum udělané tak, aby se hlavně chránilo vstřikování a motor. Souběžně s tím je navýšeno cetanové číslo právě o tolik, aby došlo k lepšímu spalovnání a nedocházelo k nadměrné produkci karbonu. No a ostatní vslastnosti se potom postarají o zajištění odolnosti vůči případnému obsahu vody (inhibice koroze) a o povrchovou úpravu ocelových komponentů vstřikování a motoru tak, aby pokud možno vůbec nedocházelo k usazování karbonu.
Tím se šetří motor, turbo, EGR, vstřikování...
Ale o VIFu toho mnoho nevím, jen mám pocit že vyzdvihují zvýšení výkonu (cetanového čísla). Mám ten dojem, že Standa je nejvyváženější aditivum, ale může to být jen můj pocit... -
« Průběh momentu.
Ahoj, tak jsem znovu zkusil chování a zpřevodování 6ky a vychází to:
110km/h 1830ot
120km/h 2000ot
130km/h 2160ot
140km/h 2330ot
150km/h 2500ot
160km/h 2660ot
180km/h 3000ot
200km/h 3330ot
220km/h 3660ot
240km/h 4000ot
Problém je v tom, že ve 3000ot můj motor ztrácí moment a přestává zrychlovat. Přitom největší moment je při 110km/h, ale to je rychlost kterou se na dálnici nejezdí. Největší moment by měl být v 130km/h to znamená posunuté otáčky o 300ot dolů.
Chtěl jsem vyjádření Forda na zpřevodování 6ky, ale není nikdo zodpovědný, kdo by to zdůvodnil. Kolega s benzínovým Scénicem má stejný problém, 6ka mu točí zbytečně moc a ve vyšších rychlostech se motor přetáčí.
Už to nechci řešit, ale někdo tu psal jak jezdí s 2.0TDCI s otáčkama 4400ot na 5ku. To teda motor 2.2TDCI opravdu tolik točit nelze. Možná je to i tím, že 2.0 má max výkon v 4000ot a 2.2TDCI jen v 3500ot.
Zajímavý odkaz: [odkaz]
už jsem to tady někde psal. Mám to tam od začátku a žádnej problém. Emise vyjdou, včera jsem tankoval po 1064 km - 63,61l - 5,98l/na 100km. (ST 18 kola).A táhne to po omezovač na všechny stupně na 5 jenom 4 500ot/min. Motor je celej origo včetně vstřiků. 247 500km. Netvrdím že to je super řešení ale do příštího auto si to dám zase. ;-)
Jinak v BitPoweru solidní profi přístup nastaví to dle požadavku a za hodku(dvě) jedeš. >:D
Průběh momentu a výkonu mám jenom u 2,0 TDCi, měřeno na brzdě AutoJarov. :'-(