FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Bez nadpisu
Jozef035: 2.2TDCI jsem bral proto, že mi Mondeo 1.8 na dálnici při plném obsazení na 5ku nejelo a musel jsem často řadit na 4ku a pak to bralo 9,2litru. Byl jsem zvyklý to moc netočit, ale v posledním roce, jsem se to naučil točit v plném rozsahu a klikaté silničky jsem jel v rozsahu otáček 2000-5500. Bez nutnosti řazení.
Protože TDCI má moment 360-400Nm/1800ot. a staré Mondeo mělo moment 158Nm/3800ot tak jsem počítal s tím, že v optimálních otáčkách 1800-3500 bude největší moment a snad i nižší spotřeba. Když mi někdo tvrdil, že jezdí s TDCI po dálnici za 5litrů a s Passatem za 4 tak proč ne.
Jenže včera jsem jel s TDCI klikaté silničky a ouha, buď jsem se stále dostával pod 1750ot. a nebo to řvalo a motor točil ke 4000. A dle rady udržovat otáčky mezi 1800-3000 jsem musel řadit mezi 3 a 4 a v ostrých zatáčkách i 2ku.
Na dálnici zařadím 5ku nebo 6ku a jedu, ale na okreskách s tím mám problémy. Buď to točí moc (což by diesel neměl kvůli spotřebě) nebo jdu pod 1500ot. a to už nechce brát. Zřejmě se to časem usadí a ty problémy jsou proto, že je auto nové. Jezdím často s Oktávkou TDI PD 77kW a tam problémy nemám, snad až na to, že to jede hůř jak mé minulé Mondeo, ale zase spotřeba při 160km/h na dálnici je kolem 5,5litru.
To lordmystic: Jen mne překvapilo, že u MK V mám na nohy méně místa jak u MK II (dle prodejce je to marketingový tah aby na zadním místě mohli uvádět více místa pro nohy). Taky mě zklamaly užší dveře do kufru a nižší strop v kufru. Dle papírů vypadá MK V větší jak MK II a nenapadlo mne, že např. zmenší dveře do kufru a zvětší palubní desku. To že jsem si Mondeo pořádně neprohlédl byla moje chyba, protože to bylo ve spěchu jako náhrada za S-MAX. Překvapila mě tvoje věta: No rozsah použitelných rychlostí na čtyřku u mého auta je od 40-160km/h. To je ale v případě, že točíš od 1000-4000ot. a to asi pro TDCI není moc dobrý rozsah. Pokud bych bral od 1500-3500ot. tak je to rozsah od 60-140km/h. Kolik je rozumný rozsah TDCI použitelný pod zatížením? Někdo tu přece psal, že i 1500ot mu připadá málo.
To Jenyk: vica má pravdu, chce to zajet. Dám vědět, až najedu 20000km.
To cja: Tak to mám proti tobě výhodu, TDCI je tišší jak předchozí benzín. -
cja 20.03.07 10:49
« věčné dohady
Zdravím, na tuto diskuzi chodím často, ale neměl jsem potřebu se zůčastnit. Ale zdá se mi poslední dobou úsměvná pře mezi majiteli benzínu a dieselu. Jenom na okraj - 7 let benzínová Mondea vše 2,0i 16V MK2 1995 a MK4 2001 vše v kombi, 2. ruka - teď rok 2,2 TDCI a při srovnání, mě ,kromě mírně vyšší hlučnosti, vychází diesel jako jasná volba. Pominu náklady-neřeším, vstřiky dělány ve 100 000km, ale pružností ,zrychlením, jízdními vlastnostmi(možná těžší na předek) si myslím , že do dnešního provozu se jednoznačně hodí více diesel než atmosferický benzín. A myslím, že 2,2 i 2,0 TDCI tomuto autu bohatě stačí. Omlouvám se jestli se to někoho dotklo. 8) -
"-- skrytý --" 20.03.07 08:59
« Sterace
Nechci vam skakat do reci, ale potrebuju se podelit o problem ktery me trapi a nevim co s nim. Strasne blbe mi stiraji sterace..
Predchozi Valeo stiralo celkem dobre ale pouze do 130km/h, nad tuto rychlost pred ridicem vynechavaly. Koupil jsem si tedy ve Fordu ty celogumove * za 1200 a ty setrou vschno i pri 180, ale zpatky drhnou uplne neuveritelne (jako by to drely nasucho)
Tak nevim, jestli je problem ve skle, v motorku nebo ve steracich..
Na predchozim Mondeu fungovaly jakekoli sterace celkem obstojne.
Kde je chyba?? -
lordmystic 20.03.07 08:39
« Bez nadpisu
to Jozef035: No ten benzín byl 6-ti kvalt a tam ze šestky musím pro trojku, pokud chci ve 130km/h pořádnej výkon. Ale pokud bych měl 6-ti kvalt i diesel, tak tam taky podřadím. Ale vždy jeden až dva rychlostní stupně s dieslem ušetřím. Navíc jak píše vica, pokud se někdo honil s někým po dálnici v provozu, tak tam stačí u dieselu pětka (vyjímeeně čtyřka) a kličkuju, ale u benzínu se musí řadit stále (3-5) - a to myslím opravdu stále! -
Jozef0351 20.03.07 08:32
« Re:
No ja mám iba 92 kW a pri 130 nemám problém výjsť na 5 žiadny diaľničný kopec. Pokiaľ nie som plne naložený samozrejme. Ešte sa mi nestalo aby som radil niekedy z 5 na 2 >:D To je samozrejme nezmysel. Na 3 to áno. Ale buď trošku reálny, v takom prípade potrebuješ podradiť aj ty, aj keď nie na 3 ale len na 4. Ináč samozrejme sú situácie kedy ten KM chýba. Ale to je skôr pri kľudnej jazde keď musím radiť a s dieslom by som nemusel.
Problém kutila je že mal prehnané očakávania a teraz je asi sklamaný. Ja som vyskúšal viacero dieslov okolo 96 kW a tiež som bol prekvapený že to nie je taký rozdiel ako som očakával. Žiadny brutálny výkon, ťah a podobne oproti benzínu. Ale nie je to taká tragédia ako píše kutil samozrejme. Diesel ťahá lepšie v nízkych otáčkach a nemyslím že ta potreba radenia je tam väčšia ako pri benzíne. Treba si zvyknúť na iný štýl jazdy a nemať prehnané očakávania. No a keďže kutil potrebuje aby mu auto zrýchlovalo aj pri 180, turbodiesel nie je na jeho štýl jazdy moc vhodný. Mal ostať pri benzíne, alebo mal prejsť na turbobenzín >:D
Treba sa s tým zmieriť že v dnešnej dobe je 140 HP na strednú triedu ledva priemerný výkon. Navyše vzhľadom na to aké je Mondeo veľké auto. 140 HP má dokonca aj Octavia TDI. Takže Mondeo fakt nie je žiadne extra výkonné auto ani s 2,2 TDCI :'-( V rámci modelu je to špička ale v rámci triedy len priemer.
Čo sa týka veľkosti tak vrámci triedy je suverénne najväčšie. Myslím v predu. S Lagunou neporovnateľne, so Superbom na šírku ( pre nohy )tiež. Superb je dlhé iba vzadu. Npr. som sedel v novom Passate a ten je v predu prekvapujúco stiesnený. Mal som pocit že je tam menej miesta ako v Kii Ceed.
Kutil: Skús porovnať namiesto rozsahu otáčok, rozsah rýchlosti. Ja chodím na 5 od 2000 ot. ( cca 75 km/h) do max. Myslím že na 6 môžeš ísť takisto od 80 km/h. Keby si mal iba 5 tak určite. Rozsah otáčok máš nišší, ale vzhľadom na vyšší krútiaci moment a iný prevodový pomer je rozsah rýchlosti rovnaký. A KM máš určite vyšší ako pri tom tvojom starom benzíne. -
"-- skrytý --" 20.03.07 07:55
« Re:
Tak,tak než jsem prodal Calibru 2.0 16V 110 kW tak jsem pořád závodil na dálnici s TDičkama 96-110 kW abych držel krok tak to bylo furt 5-4-3. Ve finále jsem byl rychlejší ale TDi jelo bez řazení jenom 5 tka. A v kopci když uhnul kamion na 5 tku zrychlit? :x nemyslitelné podlaha a nic. Jinak na maximálku jsem tomu výrazně odjel 225km/hod dle GPS tam se už Tdi nechytalo. >:D
Taky jsem s tím autem nebyl od novoty úplně spokojenej, ale chce to zajet 20 000-40 000km. Taky mi to žralo olej, naftu tankoval jsem tak 55l max. a spotřeba 7,5 l.Dá se tam běžně nalít 65l a dojezd kolem 1 000km ale až po záběhu.
Takže jezdit, jezdit, jezdit. ;-)
PP je většinou optimista tak o 0,5l ale dojezd sedí.Při eko jízdě se dá na 0km ujet ještě 50 km, při palbě se to po 10 km zastaví. Osobní zkušenost.
Je výhoda,že se tam doleje z petky 2l a jede se dál.Žádný zavzdušnění s TDi nezkoušet ta nejede.:lol:
Jinak Kutil ty grafy Ti nepošlu, protože ten email se pořád vrací jako nedoručitelné :'-( -
lordmystic 20.03.07 07:31
« Bez nadpisu
to kutil: tak parádně jsi to vysvětlil proč je nové Mondeo horší, máš v tom opravdu přehled. O to víc nás tu zaráží proč sis tedy nove Mondeo kupoval, když víš že je tak špatné oproti tvému starému. A s tím častějším řazením ti nevěřím ani slovo. Osobně mám zkušenost s Nissanem s benzínem 103kW a svým Mondeem 96kW a mohu tě ubezpečit, že při jízdě benzínem po dálnici při 130km/h točíš relativně málo otáček (2500-3000) a když budeš chtít předjet nebo budeš mít nějaké lehké stoupání, tak nemáš nejmenší šanci než řadit dolu a často i o tři rychlostní stupně když chceš rychle předjíždět! A u Mondea jen šlápneš na plyn a auto je v nejlepších otáčkách a krouťáku. A to co udělá tvůj benzín na trojku... No rozsah použitelných rychlostí na čtyřku u mého auta je od 40-160km/h - prosím pouze čtyřka, o tvém silnějším autě ani nemluvě! Tak sakra co máš za problém s řazením? -
« Bez nadpisu
To Jenyk: Od té doby co jsem psal, že to nad 180km/h nejede jsem najel cca 1000km a motor se stále zlepšuje. Už táhne nad 3000ot a dá se použít až ke 4000ot.
To že je prostor pro řidiče u MK V menší pro nohy než u MK II je jasné i z papírů.
To že musím u TDCI řadit víc jak u benzínu je snad taky jasné, protože rozsah otáček TDCI je 1800-3500 (max. 4000) zatímco u benzínu je to 1800 - 6500. Tam kde jsem se v kopcích promotal na 3ku, tam u TDCI řadím mezi 2 až 4.
Netvrdím, že TDCI má vyšší spotřebu než benzín, jen že častěji tankuju ale zase míň. MK V má o 5litrů menší nádrž a ručička palivoměru se asi chová jinak než u MK II. Dotaz byl jen zda PP odpovídá skutečné spotřebě. Máte někdo na PP okamžitou spotřebu, tak jak je uvedeno v návodu?
A důvod proč se MK II přestal vyrábět je jednoduchý. Jeho výroba byla nákladná (hledalo se levnější řešení) a zákaznící volali po nových tvarech, americké obliny se už nelíbily. Ford byl obviňován, že nepřišel s ničím novým a jen oprašoval auto z roku 1993. Jestli si pamatuješ, tak uvedení Mondea v roce 2001 předcházeli posuny data uvredení a také v roce 2001 bylo na interiéru tak moc vidět šetření na výrobních nákladech, že se během krátké doby objevil nový interiér.
Zásady výroby a prodeje aut jsou jasné. Nabízet stále nové modely ale tak aby jejich vývoj stál co nejmíň, aby jejich výroba byla co nejlevnější a zaručena výdrž po dobu záruky. A Ford v roce 2001 zlepšil svoji situaci náhradou Escorta Focusem, ale to bylo vše. Nové Mondeo mělo jako Focus vytáhnout Forda ze ztráty. -
"-- skrytý --" 19.03.07 21:09
« Re:
kutil: Zkušenost s čipy nemám. Podle mne je už 2.0 TDCi na to auto úplně dostačující, nedostatkem výkonu fakt netrpím. Ani nedostatkem prostoru. Vždyť je auto zevnitř velké a prostorné jako skleník! Pravda, jednou mi to malé připadalo. Přesedl jsem ale právě z Lincolnu TownCar >:D >:D >:D .
Mám na tvoje výkřiky svůj názor, ale protože se starším Mondeem zkušenosti nemám, budu slušný. Jen mi není jasné, proč Ford ten zázrak, který byl větší, s lepšími jízdními vlastnostmi, menší spotřebou a větším výkonem přestal vyrábět...
A až příště napíšeš, že to nad 180 netáhne a že přitom jsi jel do kopce od Loděnice k Praze 200 (kdo to zná, tak ví, že je to na Mondeo fakt slušný výkon), tak si to po sobě přečti, pak se trochu zamysli. -
lordmystic 19.03.07 20:28
« Bez nadpisu
kutil: fakt to máš rozbitý, pokud musíš řadit s TDCi víc než s benzínem. A co čekáš od auta střední třídy ohledně velikosti? Měřím 192cm a nemám nejmenší problém se do Mondea vejít včetně čtyř stejně velkých bratránků! Vůbec nechápu, proč by měl Ford a další výrobci (viz. Laguna) vyrábět tak obrovská auta ve střední třídě. To sis měl koupit Superb či jiná auta vyšší třídy, tam je místa víc. Fakt pláčeš na špatném hrobě. -
« Bez nadpisu
To Jenyk: No třeba zda nemáš zkušenost s BitPower. Ostatní má být informace, pro ty, co se budou rozmýšlet co koupit za auto kolem 6ti let stáří. Prodat auto nemohu, je na leasing. Takže budu 3roky jezdit a pak se uvidí co dál. Jen jsem chtěl poukázat na to, že stávající Mondeo MK V je vnitřně menší jak MK II a pro přechod z MK II doporučuji S-MAX nebo si počkat na nové Mondeo. Ale zmenšení interiéru není problém jen u Mondea, nová Laguna je také vnitřně menší jak stará. Dnešní standard je široký a mohutný středový tunel. -
"-- skrytý --" 19.03.07 18:40
« Re: Re: Jak nám to jede
A co od nás čekáš? Jestli ti Mondeo 2,2 TDCi jede hůř než S-Max 1,8 TDCi, tak to máš rozbitý. Jestli ti ujela Fabia a přitom jezdíš do toho kopce 200, tak to nemáš rozbitý, ale neumíš jezdit. Jestli ti 2,2 TDCi jezdí za víc než starý 1,8 benzín, tak se ti něco zdá. A jestli jsi měl ve starém Mondeu více místa než v novém, tak to nové prodej a kup si znovu staré. -
« Re: Jak nám to jede
Ahoj, tak nevím čím to je, ale i když má moje nové Mondeo motor 2.2TDCI tak výrazný rozdíl ve zrychlení proti 1.8 16V v mém předchozím Mondeu nevidím. Předchozí Mondeo mělo zrychlení z 0-100km/h za 10,2sec, nové má za 9sec. U nového je ale značně cítit turboefekt a musím stále řadit abych se s otáčkama udržel mezi 1800-3500ot. Je pravda, že předchozí Mondeo bylo o více jak 150kg lehčí. Navíc mám u nového problém s výhledem, nové Mondeo má menší okna a řidič je více utopený uvnitř, ale naopak prostor mezi sedačkou a volantem je menší (nemůžu se tam vejít).
Myslel jsem, že s motorem 2.2TDCI v pohodě všechny předjedu , ale nestačí to. Už zvažuju i chiptuning od BitPower, ale nechci ztratit záruku a taky chci nejdříve motor zajet. Máte někdo 2.2TDCI s BitPower? Ztratí se chipováním funkce overboost?
Na druhou stranu je pravda, že dnes kopec z Loděnice do Rudné jsem jel 200km/h. Nové Mondeo je vhodné na dálnice, ale do klikatých silniček je moc těžkopádné. Stávající Mondeo má menší kufr a vnitřní prostor pro řidiče jak staré Mondeo.
Spotřebu mám 7litrů/100km při 30% ve městě a 70% na dálnici 140-160km/h. Dá se věřit PP nebo ukazuje míň? S novým Mondeem tankuju v kratších intervalech jak s předchozím. -
"-- skrytý --" 19.03.07 15:48
« Re: Re: Jak nám to táhne.
při ekonomické jízdě běžně točím jen kolem 1250 ot/min.Po městě se drží i 5tka na 1000 ot/ 50km /hod. Nic neklepe a zatím se nic moc neděje.
Dneska se mi povedlo natankovat 65,43l (rekord),ale už to cukalo.Dojezd 1 158km. - 5,65l. Bylo to taková kochací jízda 1250ot - 2250ot/min. >:D -
"-- skrytý --" 17.03.07 20:23
« Jak nám to táhne.
Dnes jsem jel zase delší štreku, tak jsem pozoroval, jak to táhne.
Nyní mám asi 32tis km, cca 6tis km po výměně všech vstřiků. Trojka bez protestů bere od 1500, pak okolo 1900 přijde zhoupnutí od turba a plynulý tah cca k 3500 s tím že cca okolo 2500 se přidá jakýsi lehce řezavý zvuk turba(jen při plné náloži). Pak to ke 4000 pomalu přestane tak razantně táhnout ale zrychluje dál. Čtyřka se bez trápení sbírá od 1800 ot., pouze okolo těch 1700 při zrychlování občas to protivné kovové tatatata do normálního zvuku motoru-jedu do Hale v pátek aby mi přehrály kalibrace. Pětka razantněji táhne od 2000 a šestka je rychloběhna.
Jen to dementní tatata-mám pocit, že nějaký vstřik je asi blbě zkalibrovaný jak říkal Petr T. Uvidím , ale ty kalibrace si chci tak jako tak nechat přehrát.
Jinak co si myslíte o možnosti propálení pístu při trápení na nízké otáčky?
V jaké situaci by to mohlo nastat? Pod 1500 ot? pod zátěží ??? -
hil 16.03.07 17:30
« Stanadyne u Autobenexu OL
Tak jsem nakonec Stanadyne u Autobenexu Olomouc koupil.
Stavil jsem se tam dnes, vedoucí a prodavač asi 10 minut hledali na svém webu o co jde a potom přišel druhý prodavač a řekl jim, že to je ve skladu "tam dole pod olejema". :-)
Flaštička na 120l za 227,- Kč.
Koupil jsem 3, doufám že ještě mají, protože když jsem se ptal, zda to už budou mít normálně, řekli že jo, že to ještě objednají... -
lordmystic 16.03.07 07:37
« Re: Re: Re:
vica: ale stejně, mohl bys mi poslat ten ofocený nebo oskenovaný průběh momentu pro ten tvůj dvoulitr? Fakt se to těžko někde shání a sám chci také na čip a stále se rozhoduju jaký průběh si nechat nastavit... Nechci to moc přidávat na jedničku a dvojku - ty jsou už takhle krátké a nestačí přenášet výkon na silnici, spíš bych chtěl plochou křivku, zvýšit záběr hlavně pro 3 až 5 a prodloužit efektivní otáčky, aby to nevadlo ve 4200 jako teď ale aspon až ve 4500 či 4600... -
"-- skrytý --" 15.03.07 23:03
« Re: Re:
kutil:
už jsem to tady někde psal. Mám to tam od začátku a žádnej problém. Emise vyjdou, včera jsem tankoval po 1064 km - 63,61l - 5,98l/na 100km. (ST 18 kola).A táhne to po omezovač na všechny stupně na 5 jenom 4 500ot/min. Motor je celej origo včetně vstřiků. 247 500km. Netvrdím že to je super řešení ale do příštího auto si to dám zase. ;-)
Jinak v BitPoweru solidní profi přístup nastaví to dle požadavku a za hodku(dvě) jedeš. >:D
Průběh momentu a výkonu mám jenom u 2,0 TDCi, měřeno na brzdě AutoJarov. :'-( -
impaler 15.03.07 08:16
« Re: Spotřeba
kutil:
Moje spotřeba šla dolů taky až po nejmíň 10-15 tisících, teď dlouhodobě 6,6 podle tankování (počítá to za mě www.spritmonitor.de ). Ovšem střídám každý den město, že se to ani neohřeje, a pak jednou za pár měsíců 2x1200 kilometrů po (hlavně německé) dálnici, takže žádných 130.
Hlasuju pro názor, že ve tvém autě není něco v pořádku. Jezdím spíš klidně, nechávám klesnout na 1500-1600 a s klidnou nohou se to posbírá z kteréhokoli kvaltu. Nahoru řadím podobně jako hil, i když teda 4000 jsem vyzkoušel jenom asi jednou, nevidím jinak důvod (když to táhne tak pěkně odcpoda >:D ). Jel bych do servisu a nechal je projet. -
martin.z 14.03.07 21:00
« kola
18-ky sou h.vno, guma nejakejch 225/40 je zvejkacka a clovek se s tim vyklopi v kazdy zatacce.
Kolega to postupne vymak tak ze uz jezdi jen po discich a to z toho teprve vymackne maximum! A jeste prej muze jezdit jak James Bond po kolejich!
Rikal ze nejlepsi je to mezi hlavakem a nadrazim Liben protoze je tam hodne vyhybek a muze tam jezdit kde chce. -
lordmystic 14.03.07 14:53
« Re: Jak vybrat kola?
Jenyk: To je přesně to čeho se bojím, bordel z ubývajících destiček se tam napéka a blbě se čistí i při málo paprscích a hodně místa mezi. Si ani nedovedu představit jak budu čistit tyhle s hodně paprsky. Existují nějaké kvalitní přípravky které by to pomohli čistit? -
« Re: Re: Re: Spotřeba
Zdá se , že to cvrlikání je opravdu syptomatické pro nčnutý střik. Napřed jsem to slyšel jenom při rozjezdech ve velkých mrayech, potom při rozjezdu skoro vždy, potom při akceleraci ( především do kopce a při zatížení), no a pak už skoro pořád, zvlášť když to nebylo úplně zahřáté...... -
lordmystic 14.03.07 14:29
« Bez nadpisu
kutil: Teď mě taky napadlo, jestli nemáš problém na turbu. Pokud ti to táhne v nižších otáčkách, tak turbo začíná brát dobře, pokud je ale potřeba většího tlaku od turba, tak to se nedostavuje a proto ti to nejede. Já měl částečně něco podobného když jsem měl naprasklou hadici od turba zpět do motoru, unikal mi tak tlak od turba. Pak jsem to byl projet na letišti protože se mi to také moc nezdálo a tam mi ta trubka praskla úplně a už to netáhlo vůbec. Po výměně pohoda. -
hil 14.03.07 14:24
« Re: Re: Spotřeba
jarda.suchy1: Ano, mě to taky táhne rovnoměrně od cca 1500 (Mondeo).
Ale v Transitu mi turbo zabíralo až od 3000, teprve potom auto vyrazilo.
Jenže potom odešly 2 vstřiky, taky jsem od počátku pozoroval jakoby "cvrlikání" ventilů.
Po opravě úplně jiný motor. Všechny 4 vstřiky výměna, 2 prý úplně pryč a druhé dva doporučená výměna + oprava čerpadla.
Cvrlikání zmizelo a turbo zabírá hned odspoda. -
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba
Abych byl úplně objektivní, mluvím o spotřebě dle PP. A ta je značně propagačně nastavená..Ale přepočítávat se mi to nechce, na tak velké a těžké auto je to tak jak tak solidní a jinak jezdit stejně nebudu, takže spotřeba mě u tohoto auta nijak nezklamala......... -
hil 14.03.07 13:35
« Re: Re: Re: Spotřeba
Mě spotřeba ukazuje kolem 7,2 a ted na 18 letních kolem 8...
Kutil: Zkoušel jsem to a do 4000 nepozoruju rozdíl, jinak všechny rychlosti mi táhnou dostatečně na přeřazení když už cítím, že jsou dost vytočený, tj. někde kolem 3000 - 3500.
Doplnění: Teď jsem se vrátil i kousek po dálnici jsem jel a asi tak: 1, 2 a 3 točím opravdu někdy až do 3500 ale dál už mi stačí jen 2500 -3000. -
"-- skrytý --" 14.03.07 11:53
« Re: Spotřeba
Me postupne klesala spotreba az tak kolem 15 - 20tis. ale stejne prumer mam stale okolo 7litru. Pokud se hodne snazim a spis trapim motor mezi 1500 - 2000 ot. a rozjizdeni opravdu velice velice pozvolne skoro bez brzdeni tak se dostanu na 5,5l - ale to je trapeni a ne jizda!!!
Spousta lidi tady uvadi jak jim motor tahne nebo spis netahne po 3000tis./ot. a nebo s turbo efektem. Ja se priznam ze me prijde, ze motor zrychlu naprosto rovnomerne od cca 1800-1900 az po presne cervene pole - coz je neco pres 4000 -ted to z hlavy nevim presne, ale vim naprosto
presne ze pokud tomu nalozim u jakehokoli zarazeneho stupne, tak to zrychluje az do te cerveneho pole. Jedina dlouha sestka, te se moc nechce od nizsich ot - ta bere az tak kolem 2200, ale to je logicke. -
« Re: Spotřeba
Zatím nezoufej, mě spotřeba klesala až po nějaké době, přesně už ale nevím. v každém případě 2000 km je nic, musíš počkat..................pokud ti dřív neodejdou vstřiky:-)) ......................já vím, já vím, Petře T , už jse s tím trapný :-).................ale já jsem si nemohl pomoct !!! :-) -
« Spotřeba
Ahoj, mám 2.2TDCI EURO IV a mám najeto 2000km. Spotřeba dle PP vychází 7,6 litru. Přitom s tím jezdím v pohodě. Denně 70km, z toho 10km ráno po Praze, 20km po dálnici a 5km mimo město. Večer je to obráceně. Po kolika km Vám spotřeba klesla?
Je možné, že by ze zpočátku motor neměl výkon ve vyšších otáčkách? Táhne mi výborně od 1750ot do 2500ot, ještě doleze na 3000ot, ale pak přestane zrychlovat a musím přeřadit. -
jack007 14.03.07 09:21
« Re:
to lordmystic jj taky pujdu do 17tek, jak se rika zlata stredni cesta. Jen me to ceka az pristi rok, tenhle jeste odjedu na 16kach. S vyberem to bude horsi, na obrazku to vsechno vypada tak nejak divne. Nejlespi je to videt primo na aute, takze porad koukam kolem. Zatim se mi libi kola s sirokymi paprsky kde jich je kolem 7mi a ani s 10ti to neni spatny. -
lordmystic 13.03.07 16:28
« Bez nadpisu
Mám podobný problém. Mé origoš 16" lité disky chci přezout na zimní a koupit si nové lité disky na léto. A nevím jestli 18" nebo 17", protože také najedu více jak polovinu km po horších cestách a okreskách. Ale zaes mi nejde tak o komfort jako o dobrej pocit z jízdy, ale mám strach že to někde zničím a že mi dřív odejdou tlumiče, náprava, atp. Proto asi zvolím 17". Co myslíte? Nevíte někdo o nějakejch hezkejch 17"-kách za rozumnou cenu co se hodí na Mondeo? -
hil 13.03.07 16:22
« Re:
Kutil: No jo. Zkusím si zvyknout, nebo tam fakt hodím nějaký jiný kola. Oni ty Continentaly jsou i asymetrické... Třeba to na jiných 18 pneu bude lepší.
Když já toho najezdím víc po okreskách než po krásných nových silnicích s rovným povrchem.
Sice kilometrově asi na stejno, ale častěji jsem na těch okreskách i když kratší trasy.
Co se týče S-Maxe, koukal jsem tuhle na něj a do něj, a zadní sedačky mi přijdou jako lavice v kině (ještě ty dřevěné :-) ) I když je pravda, že já bych seděl vepředu....
Jízdní vlastnosti neznám. Možná si ho půjčím a uvidíme. -
« Bez nadpisu
To hil: To že ti 18" kola tahají není profilem ale šířkou pneu. Mě tahá 2.2 i na 205 ale 225 je zase o něčem jiném. Buď rád, že nemáš 250. Pokud bude rovná silnice, tahat nebudou, pokud budou vyjeté koleje, tak to tahat bude. Pokud s tím máš problém, kup si 4x4. Tak ti zadní kola pomůžou a nebude to vše jen na předních kolech. A nebo si kup pořádný americký Ford s náhonem na zadní kola.
Osobně mě Mondeo MK V zklamalo a budu hledat náhradu v S-MAXu. -
"-- skrytý --" 13.03.07 15:30
« Re: Re: Vadne vstriky
Petr T.:
Prakticky nikdo tam nemá čerpadlo, které by mohlo produkovat piliny? Plati tohle i pro auto dovezene z Italie?
Otázka dvě: Je někde na jižní moravě nějaký autorizovaný servis delphi? Co sem tak viděl, tak je všechno kolem Prahy a to je pro mě dost z ruky.
K tomu servisákovi sem to dal hlavně kvůli tomu, aby mě z jistotou řekl co tomu je, až to budu vědět, budu to nějak řešit dál. -
"-- skrytý --" 13.03.07 14:58
« Re: Re: Re: Re: Vadne vstriky
DIM:
čerpadlo již netrpí tolik, DIMe, kvůli špatné mazivosti odcházejí čas od času vstřikovače.
Prakticky nikdo tam již nemá čerpadlo, které by mohlo produkovat piliny. To už by čerpadlo muselo schytat vodu, a hodně.
Všechna stará čerpadla již byla vyměněna za odolnější s vyšším výkonem.
Já už jsem přes 150000 a dle výpisu ze systému Diamend nemám problém a vstřikovače jedou jako nové, žádné zpoždění chodu, žádné zvýšené přepady, staré čerpadlo (ne ten nejstarší neodolný typ). -
"-- skrytý --" 13.03.07 14:54
« Re: Vadne vstriky
Myšáku,
ještě než se do čehokoli pustíš, je třeba ověřit stav čerpadla.
Tvůj servisák musí vylít obsah filtru do extra skleněné kádinky. Potom je třeba zamíchat obsahem a magnet držet pod středem dna.
Pokud se nachytají nějaké magnetické piliny velkosti asi pětníku (okem neviditelné piliny, větší piliny nás nezajímají...), je zle a čerpadlo je v čudu. Potom je třeba vyčistit celý systém - nádrž, trubky apod., zrepasovat/vyměnit čerpadlo atd.
Pokud nejsou piliny prokázány, je třeba zajistit, aby byly vstřikovaě maximálně čistou procedurou vyměněny za nové, jinak 2000 km a fíííííííííííí, jsou znovu v čudu. Výměna filtru je nezbytná, žádné napodobeniny !!! Jinak 2000 km a fíííííííííííííííííí, jsou znovu v čudu.
Nevěřím, že nějaký Tvůj servisman je schopen výměnu zajist bez ztráty kytičky.
Pokud by bylo zapotřebí, sehnal bych asi nějaké servisní procedury, ale spíš bych to viděl na nějaký autorizovaný servis Delphi. Zdravím. -
"-- skrytý --" 13.03.07 14:37
« Re: Re: Re: Re: Vadne vstriky
hil: jestli máš po přezutí na letní 18" pocit, že se s autem přetahuješ, tak ta kola fakt asi prodej a vrať se na 16". Je to zřejmě o nátuře a tom, co od auta kdo chceme. Já tomu říkám vyšší citlivost řízení, lepší ovladatelnost a skvostné jízdní vlastnosti (na danou třídu aut, s 911 to neporovnávám). Je prostě fakt, že na těchto kolech auto rovně nikdy nejede - protože žádná silnice není rovná. Přezuju na ně teď o víkendu a těším se jak malej jarda, ty 16" jsou jak bačkory a hrozně maskují, co Mondeo ve skutečnosti umí.
Pravda, musím se pečlivěji vyhýbat dírám a kontrolovat tlak v gumách. Za tu srandu v zatáčkách mi to ale stojí. Neznám jiné auto téhle třídy a velikosti, kde jde naprosto čitelně a jednoduše plynem v zatáčce měnit vyvážení od nedotáčivého k přetáčivému. -
"-- skrytý --" 13.03.07 14:32
« Kalibrace
mrnous:
Někdy se ze záhadných důvodů stává:
1/ ŘJ ztratí záznam o hodnotách kalibrace (vesměs při krizových situacích jako nouzové vypnutí motoru, přechod do náhradního režimu, chcípnutí při rozjezdu...)
2/ ŘJ nedostala správné hodnoty kalibrace nebo byly hodnoty špatně nahrány, případně zpřeházeny válce.
Stojí za to nechat si kalibrace znovu nahrát do ŘJ. Potom se cca 100 km ještě ŘJ s novými kalibracemi srovnává, dotahuje si je, učí se... -
« Re: Re: Re: Vadne vstriky
Jsou tady sice větší borci přes common rail, ale špatná nafta je příliš široký pojem . Buď obsahuje nějaké pevné nečistoty a ty tudíž musely projít ( pokud je nezachytí předřazený filtr ) vysokotlakým čerpadlem (a rozvodnou lištou), takže bych na čerpadlo moc nevsadil, a nebo má nafta špatné mazací schopnosti, a zdrojem abraziva je čerpadlo, které ale trpí jako první............ -
Jozef0351 13.03.07 13:15
« Re: Opět pneu
Proti zimním 16 zhoršená ovladatelnost vozu. Pořád se sním přetahuju.
Já si snad koupím i na léto 16...
Ten pocit som mal po prezutí na letné aj ja minulý rok. A to mám rovnaký rozmer ako zimné. Origoš 205/55 R16. Údajne je to normálne, že letné gumy a zvlášť Pirelli sú tvrdšie. Asi kúpim letné nové aj keď majú iba 35 tis. km lebo sa mi zdajú aj hlučné. Som zvedavý čo to spraví. -
lordmystic 13.03.07 11:53
« Re: repase vstriku
martin.z: cena za reapas střední problém by se měla vejít do 3k snad i s prací. různé diagnostiky atp. máš započteny v obou případech stejně. já platil za výměnu jednoho vstřiku ve Ford Volyně u nás cca, 11tis. kč - diagnostika, výměna, atp. Ta cena 6k vstřiku je bez daně a ještě si ho seženeš levněji, ta oprava by měla být konečná cena, ale uvidíme. Jsem přesvědčen že mi oprava vyjde na polovic co nový vstřik... tak uvidíme. -
martin.z 13.03.07 11:50
« repase vstriku
Ja jsem asi pesimista tak me kdyz tak opravte, ale s tou vyhodnosti repasu proti novemu dilu, tedy cca 4,5kkc versus 6kkc za novej me to zacina pripadat jako boure ve sklenici vody.
Vzhledem k tomu ze to jsou pouze ceny dilu bez prace a tojeste navic bez dph, a ze navic budou muset urcite delat dalsi cinnosti jako celkovou prohlidku a kontrolu systemu, cisteni, kalibraci vstriku atd pricemz vsechny tyhle polozky se budou delat v obou pripadech tak se nakonec clovek dostane s cenou urcite nekam uplne jinam a nejaka uspora 2kkc bude na fakture vypadat spis smesne... -
hil 13.03.07 11:48
« Opět pneu
Tak jsem zase namontoval elektrony + letní gumy 225/40/R18 92Y CONTINENTAL a je to tu zase jako když jsem si stěžoval před zimníma.
Proti zimním 16 zhoršená ovladatelnost vozu. Pořád se sním přetahuju.
Já si snad koupím i na léto 16...
A elektrony schovám až budu auto prodávat.... :-) -
lordmystic 13.03.07 11:40
« Re: Re: Vadne vstriky
DIMe myslím že stačí špatná nafta. Vstřiky se ti pak opotřebovávají víc a odchází. Navíc eletkronika u Forda je přecitlivělá a i relativně zachovalej vstřikovač to detekuje za vadnej. Alespoň já osobně stále doufám že mé vysokotlaké čerpadlo bude v relativním pořádku a pouze odchází vstřiky - protože kdyby bylo vysokotlaké čerpadlo špatné a měl jsem kovové špony v systému, předpokládám že by vstřikovače odešli naráz ne? -
lordmystic 13.03.07 07:26
« Re: Vadne vstriky
Dobrý den,
stále doufáme, že opravy vstřikovačů Delphi budou možné ke konci měsíce března.
Jan Mareček
Hale s.r.o.
777 625 999
----- Original Message -----
From: xxx
To: marecek@fordhale.cz
Sent: Monday, March 12, 2007 4:36 PM
Subject: Oprava vstřiků
Dobrý den.
Chtěl jsem se pouze zeptat, zda-li jste již zahájili opravy vstřikovačů pro TDCi motory. Vím že se doposud pouze měnili, ale dostal jsem informaci, že v průběhu března by u vás měla být možnost nechat si vadný vstřik opravit za příznivější cenu než je jeho výměna. Předem děkuji za jakoukoliv informaci.
... -
"-- skrytý --" 12.03.07 23:42
« Vadne vstriky
Zdravim lidicky, uz doslo i na me, mam TDCi z roku 2002, 96kW. Auto mam na diagnostice a premereni tlaku a prepadu na vstrikovacich u jednoho znameho servisaka. Celkem z jistotou jsou to vadne vstriky. No a moje otazka zni, kolik dam za novy vstrik? Nasel sem nejake lidi co o tom psali, ale ty data nejsou moc aktualni. Psal sem taky do Delphi servisu v Praze a bylo mne receno, ze jeden vstrik cca 6000,. bez DPH. Ptal sem se i na repas, i kdyz si na svych strankach vychvaluji, ze ty trysky umi repasovat, tak mne doporucili vstriky koupit nove. -
"-- skrytý --" 12.03.07 17:43
« Re: Re: špatná nafta
Petře T. v Hale mi říkali, že nové vstřikovače kalibrují-jakou kalibraci máš na mysli-měnili mi všechny vstřiky-bez řádné kalibrace by to snad nešlo, nebo se mýlím? Nicméně ono klepání či bouchání pozoruji závislé na naftě-nejméně VP diesel+2násobek Standy. Liju Standu vždy a ke každé naftě-peníze raději na litr nepočítám. -
« Re: Re: PP
Ono to tak mají VW Groep, že PP má dvě úrovně : jedna se nuluje po těch dvo hodinách, druhá zůstává a dá se nulovat jedině ručně....
Je to v každém případě lepší, i když jsem to nijak často stejně nepotřeboval......
Na drühou stranu maželčina Fábie, která slouží jenom na popojíždění, má s tím dvouhodinovým držením PP v pohotovosti problém , kdy v zimě to cucá baterii...........