FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 23.03.11 13:08
« Re: Zatékání do interiéru
DIM: Jo, to ho trika jsme si taky všiml. >:D Potřebuju cokoliv, co má 4x4. Včera jsem se stavil u Hyundai, nabízeli mi Santa Fe. Pěkné, 5 let záruka, ale hodně těžké, hlučné a žrout. Takže buď něco na způsob Volvo xc70 nebo Forester (mám nabídku na předváděčku za 450tis) nebo se na všechno vykašlu a nechám Mondeo. Až na těch pár dnů v roce projede všude. Pořád jsem nevyřešil, jak dostat nové auto do daní ;-\ -
oleowr1 23.03.11 09:24
« Re: Zatékání do interiéru
skoro stejně mi zatéká na pravé straně u spolujezdce, není to pravidelné, hodně záleží na tom jak auto stojí, směru deště a asi i teplotě na jakou je kastle nahřátá. Všechna gumová těsnění a hadice se snažím alespoň 1x ročně ošetřit nějakým glycerínovým nebo silikónovým prostředkem, očistit od prachu, zdá se že se to pak na chvíli zlepší, protože guma je trochu měkčí. -
superkutil 22.03.11 16:33
« Re: Zatékání do interiéru
Spíš chci tu gumu natřít barvou a sledovat její obtisk na dveřích. Mám pocit že někde nedoléhá, ale nevím jak to otestovat. Akorát vidím, že na přední části dveří (viz předchozí obrázek) je vně voda a od poloviny dolů také uvnitř gumy a pak je voda v drážce gumy dole [odkaz] [odkaz] [odkaz] všimni si jak je guma mokrá. Je možné že to protéká dovnitř někde těsně pod zrcátkem [odkaz] [odkaz] ona i ta vnější lišta se tak divně ohýbá [odkaz] . Stejný problém jsme měl u Mondea z roku 1999, kde ta horní lišta taky nebyla po celé délce stejně široká a do auta také zatékalo. -
DIM 22.03.11 10:59
« Re: Zatékání do interiéru
Řekl bych, že to tím spíše není, tam už by se za to těsnění voda dostat neměla ....chybu bych hledal jinde.....Zkus nějakou barevnou vodu a pak to vystopovat.....mně tam teklo více, když stálo auto trochu nakloněné, když strana řidiče byla výše......... -
superkutil 21.03.11 20:11
« Re: Zatékání do interiéru
Prostě ta těsnící guma nedosedá v plné své šířce, ale jen asi z jedné čtvrtiny. Podívej na červenou linku, to je okraj dosedání těsnící gumy [odkaz] a mám pocit, že místy nedosedá vůbec. Prostě ty dveře jsou vůči karosérii posunuté dozadu. -
superkutil 20.03.11 16:48
« Re: Zatékání do interiéru
Tak už jsem to našel. I když je těsnění dveří kolem 1,5cm, tak jsou dveře posunuté proti karosérii a tak těsnění na dveře dosedá i v šířce menší jak 0,5cm. Dokonce mám pocit, že v jednom místě dosedá ještě míň. Jenže co s tím? Dveře neposunu a abych dveře obrousil, kitem dodělal větší plochu dosednutí a znovu přelakoval, to se mi fakt nechce. Nejvíc mě štve, že jsem měl stejný problém jak s předchozím Mondeem, tak se současným. Ono v plno konstrukčních místech Ford převzal chyby z Mondea do roku 1999 do Mondea od roku 2000. -
DIM 18.03.11 12:06
« Re: Zatékání do interiéru
To znám, Kutile, bohužel......Taky jsem nic zásadního neobjevil. Proteklo to někde kolem dveří a sloupku karoserie na úrovni venkovního zrcátka. .....zkus tam udělat z tekutého silikonu nějakou nudli, dveře něčím namaž .... a přibouchni :-)
Jak jsem rád, že už tohle nemusím řešit....tedy alespoň zatím ..:-) -
cja 16.03.11 13:36
« Re: PRODEJ MONDEA
Tak jak někteří chtěli a předpokládali - auto prodáno, nakonec z 490t bez DPH bylo 490t s DPH, ale spěchal jsem na to a dle prodejce by se dalo dostat o 50t více, kdybych nespěchal na peníze. Takže žádných 390t vč. DPH jak někteří prorokovali. Tak se pánové na foru mějte a ať vám ty Mondea fungují.
DIM: ...a ty jsi s tou Achilovkou lyžoval???, pokud ano tak smekám a odhazuji svoje lyže v dál ... >:D -
superkutil 01.03.11 22:08
« Re: Klepání přední nápravy
Jo, ta wapka, to je dobrý nápad. :-) Snažil jsem se zalepit všechny díry mezi motorem a prostorem pro nasávání vzduchu do ventilace. Ale nepomohlo to. Taky jsem se snažil zjistit, zda se to tak chová bez nebo s uzavřeným vnitřním okruhem. Nic jsem nenašel. Jinak je Fiesta bezva, ale tohle je velký handicap. -
superkutil 01.03.11 18:24
« Re: Klepání přední nápravy
No někdy ano, když potřebuju odněkud vycouvat, tak i dost dlouho. Ale to se mi náprava neklepe. Ale Fiestu mi zezadu zrušil maník od Family Frost. Ještě ho pak naháněli policajti protože ujel. Byl ožralej a neměl řidičák. Přesto ho zaměstnali. -
superkutil 01.03.11 13:37
« Klepání přední nápravy
Ahojky, tak přichází jaro a s ním divné klepání přední nápravy. Je to jednak když se rozjíždím a přidám, tak to klepe do volantu a taky když začnu točit volantem. Když jedu rovně a bez přidávání plynu, ta je to dobré. Netušíte zda jsou to jen nevyvážená kola?
A ještě mě trápí jedna věc. Mám Fiestu a najednou začal být při popojíždění ve městě cítit smrad z výfuku v kombinaci s nespáleným benzínem. Prošel jsem odvětrávání nádrže, hadičky na spodku, nádobku s aktivním uhlím, ale vypadá to dobře. Koupil jsem nový uzávěr nádrže. Netuším zda to jde zepředu jako z motoru nebo zezadu z výfuku. Skoro mám podezření na ventilaci, ale nic jsem nenašel. Pokud auto jede, tak nic cítit není. Většinou je to při zastavení. Už jsem to měl v servisu, ale nic nenašli. Kudy by se to mohlo do auta dostávat? Mám podezření, že je to od opravy dveří kufru u Charouze. Ony ty nové dveře taky pěkně reznou, takže to Charouz udělal dost mizerně. Když vezmu, kolik jim za to pojišťovna zaplatila. 8-s -
WinDiesel 25.02.11 18:11
« Re: Tažné zařízení - koule
1,6 (DV6), 2,0 (DW10) a 2,2 (DW12) jsou osobní motory ze spolupráce PSA-FORD. Francouzové vedli vývoj, každý si motory vyrábí sám.
2,2 a 2,4 (Puma) jsou užitkové motory pro Transit, Boxer, Jumper.
Dokonalá spolupráce.
1,8 (Lynx) se stále používá ale jen jako užitková aplikace v Transitech Connectech. -
pk1400 25.02.11 17:35
« Re: Tažné zařízení - koule
DIM-508SW: jojo žabožrouti řikáš? Myslíš ty žabožrouty od kterých ma Ford naftové motory? ;-) Nejsem si jistý, ale fordí celolitinou 1,8 (řada Kent) v posledních Mondeech už nenajdeš, takže zbývá 2,0 (moje) a 2,2 máš např. ty a "ke" - vše od PSA. Nevidím na nich nic špatného, dokonce si dovolím tvrdit, že mají svůj lví podíl na zvýšení spolehlivosti posledních FoMo. A já osobně 508 :yes: :yes: -
"-- skrytý --" 23.02.11 22:31
« Re: Tažné zařízení - koule
Čoveče to přihlášení stálo 50 korun. S časem to byl větší problém - jak čovek nebyl na ouřadě před 6:00 ráno (otvíračka v 7:15), tak byl bez šance, ten den už se na něj nedostalo :-) Já tam byl jeden den pro formuláře a druhej den v 5:45 už jsem stepoval (jako 4. v pořadí) před branami úřadu.
Odnímatelná tažná zařízení se dělí na dvě kategorie. Ta levnější - tu můžeš sundat pouze za použití nástrojů. Dražší - lze montovat i sundavat bez použití nástrojů (mám, prostě otočíš páčkou a hotovo). Ta levnější varianta je spíš tak na dlouhodobější intervaly, např. dva měsíce furt jezdíš s vlekem a na zbytek roku to sundáš, páč to nepotřebuješ. Sundavání a nandavání je docela oser a mělo by se to kontrolovat před každou jízdou s přípojem. Pokud jde o výdrž - když to nebudeš přetěžovat, tak neni problém ani z dlouhodobého hlediska. Ale chce to častější kontrolu.
U typů, co můžeš sundat bez použití nástrojů platí, že pokud to nepoužíváš, tak to ze zákona MUSÍŠ sundat, jinak jsi pokutovatelný a v případě, že ti někdo najede na hýždě s nesundanou hlavicí, máš automaticky spoluvinu. Oproti těm šroubovacím mají výhodu, že je to cvak-cvak a máš to vždycky správně zajištěné, neřešíš nějaký moment dotažení a podobné věci. A je to nasazené/sundané během 10 vteřin. Narozdíl od těch levnějších jsou zas náchylnější na poškození, používání a údržba jsou ale jednodušší. I tady však platí - nepřetěžuj a problémy nebudou.
U obou typů je vhodné občas nechat prověřit ukotvení ke karoserii. -
superkutil 23.02.11 16:33
« Re: Tažné zařízení - koule
To mazání vím, dřív se na kouli kvůli ochraně vozil tenisák. Dneska vidím hodně aut s orezlou koulí. Když mluvíš o tom dotahování, tak mě překvapilo, že to co mi nabízejí umožňuje povolením 2 šroubů kouli odmontovat. Ale nevím kolik to vydrží a asi by se měly šrouby pak utáhnout předepsaným momentem. :-)
Nepamatuješ si, jak je to po namontování koule s přihlášením na DI? Stojí to něco? -
"-- skrytý --" 23.02.11 09:48
« Re: Tažné zařízení - koule
@ Kutil: Musíš věřit ;-)
Koule by zlobit neměla. Akorát jí musíš namazat vazelínou (spousta lidí to nedělá), teda pokud nebudeš náhodou mít vlek s teflonovým sedlem (to se mazat nesmí) a občas to nechat zkontrolovat, jestli je všechno korektně utažené (to pokud vím taky nechávám dělat jenom já a nikdo jinej)... Po prvních 500 km s vlekem by měla následovat kompletní revize a dotažení TZ. -
superkutil 22.02.11 18:46
« Re: Tažné zařízení - koule
ke: Příští auto musí být 4x4, mokrou louku nevyjedu, tak dokud budu mít 4x2, tak tam budu jezdit jen když bude sucho nebo mě někdo vytáhne. :-)
Devil666: Taky mám strach, že koule bude zlobit, ale je nutností. Protože ale teď kouli potřebuju, tak vezmu kouli napevno a uvidíme. A pokud jde o nové auto, tak je v plánu, ale nemám dořešené financování a tak to tak rychle nepůjde. Snad Mondeo ještě chvíli vydrží.
A opět se mi potvrdilo, že snad všichni dělají nesolidně. Nechal jsem udělat střechu na chalupě z plechu, na řemeslníky jsem měl dobré reference a zvorali co mohli. Střecha je pomačkaná, plechy jsou moc tenké, je to odfláklé. Díky tomu střecha nevydržela ani první zimu. ;-\ Tak jak mám věřit v solidnost a pečlivost lidí? -
Devil666 21.02.11 19:17
« Re: Tažné zařízení - koule
Kutile já jsem taky přesvědčen, že ty budeš mít s tím tažným zařízením pokud si ho koupíš určitě strašné problémy. Nekvalitní materiál, odfláknutá práce montážní firmy a hlavně absolutně špatně vymyšlený a nepraktický mechanismus tažného zařízení.... Jediná možnost je aby sis ho vyrobil a namontoval sám. Jen trochu nechápu, že chceš tažné zařízení, když přece kupuješ v nejbližší době nové auto. :-O -
"-- skrytý --" 21.02.11 18:54
« Re: Tažné zařízení - koule
Kutile, tobe se to urcite ochodi, tobe jo. Takze budes tahat lod za fordkou, takze jsi nakonec tu vlhkou louku dokazal vyject........ Znam dva IT, ani jeden nevi, co vlastne chce, kudy dal, jestli je, nebo neni z mesice, kolik stoji rohlik..... Na 1. pohled ale vypadaji normalne.........
Nabizim Ti FoMo 2,2 Hdi titanium S combi cerna 10/2008, akorat zajete - skoro 200 tis km, vse krome spotrebaku stale puvodni, bezproblemove - servis zna pouze diky servisnim intervalum, jako nove, 8 kol, nejakych 400-500 czk, Zbyde Ti treba i na kouli, zcela nove retezy najdes v kufru, kdy je vhodne vypinat ESP v navodu pro uzivatele, xenony to nema, takze pro tebe idealni......... ;-) Ted se Ti to ale teoreticky zacne sypat........:-(
Mel jsem na vikend 508 SW 2,2 Hdi biturbo. Jina liga panove. Vypada to, ze kousnu i ten automat - docela prekvapil. Zda to bude vyhledove v manualu nikdo nevi. Ma nekdo jine/vice info? -
-
superkutil 18.02.11 12:05
« Re: Tažné zařízení - koule
To znamená, že jak koule, tak zásuvka je někde pod krytem nárazníku? Kolik vystupuje koule z auta dozadu? Nemáš fotku jak to vypadá na autě? Zase se mi nechce dát za montáž nějakých 13tis.Kč. A co životnost toho odnímatelného mechanizmu? Neochodí se to? -
cja 18.02.11 06:46
« Re: PRODEJ MONDEA
Devil 666: Přesná ceníkovka byla 1 271 000,- + oddělávatelné tažné, 5 letá záruka, folie na skla, zimní hliníky 17" - já velká sleva - ono to auto má fakt vše na co lze pomyslet, navíc jak jsem psal - je tam sezení Individual a jenom to stálo asi 110t. To co píšeš je pravda - počkám a jak píši - mohu si i nechat a nadělit někomu blízkému. -
superkutil 17.02.11 16:23
« Tažné zařízení - koule
Máte někdo na Mondeu kouli? Potřebuju jí namontovat, ale mám problém s výškou nad zemí. V jednom místě kde pravidelně jezdím je nájezd z vedlejší na hlavní a už teď tam škrtám krytem zadního nárazníku o zem. Bojím se, že po instalaci koule [odkaz] utrhnu na daném místě zásuvku. Nedělá se nějaké koule, která by byla víš i za cenu řezání krytu nárazníku? -
Devil666 17.02.11 11:41
« Re: PRODEJ MONDEA
cja: To je právě to, že kupujících, kteří jsou ochotni zaplatit za to, že auto je v super stavu a má velkou výbavu je jen pár. Většinou to je tak, že si většinou každej jouda koupí radši pochybnej křáp levně a má pocit, že ušetřil. To že se mu to následně vymstí mu nedochází. Takže při prodeji máš jen dvě možnosti. Počkat si a doufat, že se najde někdo kdo ocení kvality auta, ale je tu riziko, že to budeš prodávat rok a pak proděláš ještě víc než kdybys rovnou slevil. Já si moje auto z toho důvodu, že je za cenu, která by odpovídala jeho kvalitě neprodejný radši ještě nějakej čas nechám. PS: Neříkej mi, že jsi to koupil za cenu 1.3 mil. To není u Mondea možný. -
Devil666 16.02.11 21:08
« Re: Fiat
U superkutila jsou v případě výběru auta v podstatě pravděpodobné jen dvě možnosti, 1.urozmýšlení k smrti, 2. po dramatickém výběru, při kterém bude oscilovat na neskutečném množství zcela nesourodých možností a zabývat se absolutními nesmysly nakonec dojde ke koupi a následně bude následovat nespokojenost a hořekování nad tím proč si nekoupil něco jiného... Možnost č.3: tj. rozumný výběr na základě reálných požadavků a následná spokojenost absolutně nepřipadá v úvahu. ;-) -
Nicco 15.02.11 17:34
« Fiat
Tak co sa tyka nakupu auta a nejakych tych pouciek, ze nic na F nechcem alebo iba Japonec alebo iba Nemec, tak plati asi iba jedna vec a to je ta, ze musis mat stastnu ruku a nezalezi na znacke. Takze bud sa urozmyslas k smrti, alebo kupis srdcom. nehovorim, ze Fiat, ale ze kazdy ma to svoje, co mu lepsie vyhovuje, akurat tych kombikov a nadkombikov v nafte s AWD vela nie je. -
superkutil 15.02.11 16:09
« Re: PRODEJ MONDEA
Nicco: Já ti nevím. Ty machinace automobilek v poslední době, Fiat který vypadá jak GMC, dnes mi na STK tvrdili, že Fiat chce zrušit zastoupení Fiat v ČR, zkušenosti s Fiaty z minulých i současných dob (kamarádka měla Punto). Netoužím až po tak masívním autě, stačilo by mi vyšší kombi 4x4 s trochu výkonnějším dieselem. V podstatě bych mohl volit Audi, VW, Škoda, Volvo, Subaru či nějaký SUV Hyundai, Kia, Mitsubishi, Suzuki, Ford. -
cja 15.02.11 13:06
« Re: PRODEJ MONDEA
Kutil: vidět můžeš, ale o ceně nehodlám diskutovat - snížit ano ale ne to co píšeš. Vyhledávat na netu auta je jedna věc a realita druhá. Takže sorry, vím co prodávám a počkám si. Nové bylo za 1,3 mil a to co máš na odkazu není moje auto. :-!
DIM: Budu sledovat a další auto bude zase asi Mondeo, teď holt situace šla jiným, nečekaným směrem . Naštěstí to není ekonomika, ale bohužel životní ztráta. Tak se chlapi mějte a Mondeu zdar. -
cja 15.02.11 06:26
« PRODEJ MONDEA
Tak pánové, trošku se časy mění, ale Mondeo jde z domu - vše OK, ale musel jsem udělat životní změnu a proto i výměna auta - pokud by někdo měl zájem, tak top stav 30t km najeto , provoz 8/2009, 2,0 TDCI automat, Individual sedadla, Sport paket, velká navi, vyhřívaná sedla vpředu i vzadu, nezávislé topení ..., cena 575t Kč vč DPH. Je k mání v servisu a salonu Auto Activity.cz. Tak se Mondeáři mějte a užívejte kvalit Mondea v plném rozsahu - stojí za to. -
oleowr1 14.02.11 20:18
« Re: EGR vyměněný, auto jede jako předtím, jen já jsem o 7000Kč lehčí.
sybokcz: to víš, že nevěřím tomu, že by passat neměl poruchy, když mi kluci v servisu, měnili dvouhmoťák, zrovna měli rozdělanou A6 u které se dvouhmoťák rozsypal a vyletěl z něho nějaký kus železa, který prakticky odřízl motor od převodovky... chtěli mě potěšit, že nejen fordy se kazí a vzpomněli si i na oktávku, které turbo odešlo po necelých 40 tis.km, bohužel po záruce.... -
DIM 14.02.11 20:06
« Re: EGR vyměněný, auto jede jako předtím, jen já jsem o 7000Kč lehčí.
Já jen mohu konstatovat, že nové Mondeo už je kvalitou úplně jinde, největší slabinou je podle servisu rádio Sony a vyhřívané přední sklo..... Já za 40 tis km jsem neměl jedinou ( ! ) závadu. Jedině snad je to trochu moc tvrdé a možná hlučnější při rozjezdech , ale jinak nic , na co bych si stěžoval. Ten test na úvodní stránce proti Superbu a Passatu je odpovídající...
Jenom jeden dotaz : cpal jsem střešní box do auta a anemohl jsem sundat opěrky hlav !? Ono to nejde ?? Ale dostal jsem ho tam stejně !! :-) -
sybokcz 14.02.11 18:09
« Re: EGR vyměněný, auto jede jako předtím, jen já jsem o 7000Kč lehčí.
Never tomu, ze bys do passatu nedal min. Mozna jine veci (az na veci typicke pro moderni diesel jako turbo a dvouhmotak), ale imho bys do toho nacpal stejne penize. My teda budem letos budem mit Mondeo patym rokem a zatim jen trojkombinace a tedka kompresor (btw. kdybyste tu nekdo o nejakem vedel, beru i jety :-) ) klimatizace. Takze vcelku spokojenost :). -
oleowr1 14.02.11 18:00
« Re: EGR vyměněný, auto jede jako předtím, jen já jsem o 7000Kč lehčí.
kutil: vyšlo mě to na cca. 80000,- takže: vstřiky 14tis., turbo 30tis., spojka něco málo přes 20tis., pumpa 5tis., trojkombinace 7tis. Když to sečtu s rozsypanou palubní deskou, tak jsem do údržby vrazil kolem 100tis. (nepočítám běžný spotřebák) a ujel jsem 75tis. km za 5let. Je to dost, když jsem tříleté mondeo před 5 lety kupoval, koukal jsem po passatech a ty byly při stejném stáří minimálně o 50 tis. dražší a měly víc najeto, je otázka co by se vyplatilo, ale já si nestěžuju. Kdybych to ale kupoval jako funglovku, tak by mě to štvalo, ale na druhou stranu bych měl dnes ujeto 75tis. km a třeba bez problému.... -
superkutil 14.02.11 16:11
« Re: EGR vyměněný, auto jede jako předtím, jen já jsem o 7000Kč lehčí.
oleowr1: 8-s No to mě čekají radosti. Mám najeto 120tis.km. Jak to píšeš, tak se tvoje Mondeo zachovalo jako většina Mondeí mých známých a mezi 150- 180tis.km se totálně posr@la. Já prodával staré Mondeo ve 150tis.km kdy jsem před prodejem vrazil do auta 60tis za kompresor a chladič klimatizace (chladič - konstrukční vada, kompresor - blbost servisu), utržený stabilizátor, výměna čepů závěsů, zapalování a auto pak prodal za 120tis. Kamarádovi ve 180tis.km odešla přední náprava a motor. Ve firmě ve 180tis.km odešla převodovka a motor.
Na kolik tě vstřiky, turbo, trojkombinace, vodní pumpa a spojka s dvouhmoťákem přišly? Nevyplatí se to prodat, než to začne odcházet? Když vezmu, že moje auto má hodnotu 185tis.kč. -
oleowr1 14.02.11 12:04
« Re: EGR vyměněný, auto jede jako předtím, jen já jsem o 7000Kč lehčí.
tož to máš smůlu, hlavně ať Ti to EGR už vydrží.... Mně naštěstí mondeo v poslední době slouží bez problémů, mám něco málo přes 180tkm, vstřiky, turbo, trojkombinace, vodní pumpa a spojka s dvouhmoťákem se měnily v průběhu posledních 30tkm, snad bude chvilku klid. Stavím barák a každá neplánovaná faktura je o to větší zátěží rozpočtu.... -
superkutil 13.02.11 15:00
« EGR vyměněný, auto jede jako předtím, jen já jsem o 7000Kč lehčí.
Tak EGR na mé auto stál 8300Kč bez DPH, když jsem jim starý EGR nechal v servisu na repasi, tak mi slevili na 7000Kč bez DPH. A to mám ten elektrický s jedním čidlem, existuje ještě verze se 3mi čidly. -
superkutil 04.02.11 22:43
« Re: STK
Zase to překrucuješ. Staré Mondeo opravdu mělo při prodeji 25 závad, současné Mondeo má jen závadu v EGRu(padání do nouzáku) a asi vstřiky (problémy se startováním). Ostatní jsou drobnosti nebo konstrukční vady. Ale proti předchozímu je to nádhera. A ty to víš a nevím proč to překrucuješ.
Ale ostatní je v pohodě. Závady jsou jasně viditelné, to není žádný výmysl. To že 7x za 1/2 roku mění UPC setobox taky neovlivním, když setopboxy umíraly a jeden nepřežil ani 15minut. Když si UPC najímá levné techniky, kteří tomu nerozumí, tak je jasné, že místo aby namontovali oddělovač, tak setobox 7x mění. To taky neovlivním, to je realita. Já jsem rád, že takovéto problémy dokážu dotáhnout do konce.
V současné době nemám větší než běžné problémy s autoservisy, to co jsem psal o předchozích zkušenostech se dá doložit, to je realita, to nejsou nějaké výmysly.
A to že některé firmy v ČR jsou zloději, je pravda, dělám pro dost firem a vidím jak to zevnitř funguje. A to je většina zahraničních. Ale to holt je odvrácená strana obchodu - levně nakoupit a pak najít nějakého troubu a tomu draze prodat. Ale samozřejmě to neplatí pro všechny firmy, najdou se i vyjímky, ale ty většinou nejsou moc úspěšné. Vždyť kolikrát nakupuješ u stejné firmy? >:D
Ale sám vidíš, že si z mého textu vybíráš jen co se ti hodí. Takže i ty v tvém pohledu máš těžký život. Docela by mě zajímalo v jakém oboru děláš. Zda opravdu s obchodem nemáš zkušenosti nebo naopak máš a tak kličkuješ. :-)
Myslím, že oba víme, že v ČR nejde lidem o kvalitu ale o co nejnižší cenu a tak se drazí odborníci nahrazují méně schopnými, ale za to levnými, dost často bez odpovídajícího vzdělání.
Velkou část života jsem dělal mezi techniky ve výzkumných ústavech a nebo ve výrobě. Pak jsem se dostal do společnosti obchodníků a managerů. Je strašné, jak jsou to odlišní lidé, jakou mají povahu, jak se chovají. Na to to chce hroší kůži. Ale takový je život, všichni musí jíst...
A taky vím ještě jednu věc, že to co si neudělám sám, u toho nemám jistotu, že je to dobře a už mockrát jsem se přesvědčil, že to profici udělali hůř jak bych to udělal já. Tak jim pak věř. -
Devil666 04.02.11 17:29
« Re: STK
Kutil. Jo jasně. Předchozí Mondeo mělo jako nové 25 závad. >:D Současné Mondeo to je jedna závada za druhou a nic u něj nefunguje tak jak má. >:D UPC settopbox 7x výměna za půl roku. >:D Neustálé problémy s autoservisy. Všechny firmy v ČR jsou zloději. Atd, atd..... Ale ty jsi vlastně pohodový člověk. >:D >:D >:D -
superkutil 04.02.11 17:06
« Re: STK
Problémy se spojkou a tlumiči ve 40000km. Trochu brzo, ne? Přečti si názory majitelů. Nechci dopadnout jako s předchozím Mondeem, abych koupil auto za 800tis.Kč a další rok do něj narval dalších 100tis.Kč.
A můj život je celkem v pohodě. Až na ty Fordy mi ostatní věci fungují dobře a nepotřebují servis. To platí jak pro domácí spotřebiče, tak počítače, tak ostatní elektroniku (mobily, navigace atd.) nebo vybavení domu. Třeba myčka mi odešla po 14 letech a pojišťovna mi zaplatila novou. Pračka sice vyhořela po 3 letech, ale prodejce ji na své náklady zdarma zrepasoval (zůstala původní jen bedna). Je pravda, že třeba lednice mi po 5ti letech začala promrzat a servis mi řekl, že to nejde opravit, ale opravil jsem si ji sám a jede v pohodě. Akorát s UPC setopboxem jsem měl problémy, najednou začal zlobit a za 1/2 roku mi ho vyměnili 7x. Pak jsem někde na fóru našel, že se musí galvanicky oddělit, koupil oddělovač za 300Kč a je klid. Akorát nechápu myšlení UPC, protože o použití oddělovače věděli, jen je prý nenapadlo ho použít. Takže můj život je úplně v pohodě, jen jsem trochu perfekcionista a nerad dělám stejnou chybu dvakrát. ;-)
A jestli přeskakuju mezi odlišnými auty nevím, ale potřebuju auto do města s pohonem 4x4 aby vyjelo i po sněhu a mokré louce. Kdysi se dělalo Mondeo 4x4 a to bylo úplně přesně to co potřebuju. Klidně bych za 4x4 zaplatil, kdyby ho Ford ještě nabízel. Já snad kvůli tomu budu muset přejít k VW group. >:D
A promiň, ale když mi motor padá do nouzáku a ztrácí výkon, to mi jako sebemenší problém nepřipadá. >:D
A pokud jde o Forestera, objevila se nabídka za 480tis.Kč, tak to ho možná vezmu, protože kdyžtak bude i na tu spojku a tlumiče. :-!
Jo a zastávám zásadu: NEMĚŇ TO CO FUNGUJE! -
Devil666 04.02.11 16:32
« Re: STK
Aha. Tak favorizovaný Forester má zase problém se spojkou a tlumičema. >:D Vyhovující auto pro kutila prostě neexistuje a nikdy existovat nebude. Nesmyslný přeskakování mezi dost odlišnými typy aut. Nesmyslný navzájem si odporující požadavky. Neustálé hledání sebemenších problémů. Jak tu bylo již napsáno. Tvůj vnitřní život musí být peklo.... :'-( -
superkutil 04.02.11 16:12
« Re: STK
Devil666: Psal jsem, že auto netáhne nad 3000ot a to byl problém s EGR ventilem. A třeba Forester diesel nebo BMW nad 3800ot v pohodě táhnou. U TDCI jsem opravdu musel stále řadit abych otáčky udržel mezi 1800-2600ot kde to jelo, ale to byl taky problém EGR. Vysoká spotřeba byla asi taky problém EGR. Po jeho výměně se spotřeba udržuje kolem 6,5 litru. To co píšeš jsou vytrhané kousky z textu kdy vše bylo zřejmě způsobené vadným EGR již z výroby a bylo to před 3mi lety. Viz křivka [odkaz] je naměřená hodnota, to je skutečnost, tam se nedá nic vymýšlet. Dnes v pohodě táhne i kolem 4000ot. Bohužel se to v poslední době zhoršilo, ale to může být opět problém EGR a nebo načnutých vstřiků. Ale nemám teď čas běhat po servisech, tak s tím jezdím. Když padne motor do nouzáku, tak vypnu a zapnu zapalování a jedu dál. 8-s
A nový auto chci koupit, ale potřebuju 4x4 a tak hledám něco měně poruchového, nenáročného na údržbu se slušným zrychlením a spotřebou. Velkým adeptem je Subaru Forester 2.0D, ale mají problémy se spojkama a zadníma tlumičema - odchází po 40tis.km. A do toho se mi nechce jít. Tak zatím čekám co se objeví. Možná budu mít za slušné peníze Kugu nebo nějakou KIU. Zatím řeším zda si 4 kolku vezmu jako hlavní nebo jako druhé auto (v tom případě něco menšího, nějakou ojetinu a Mondeo si nechám). :-! -
Devil666 04.02.11 15:41
« Re: STK
Kutile o tvým "řidičským umění" si myslím jasně vypovídají některý tvoje perly o řízení Mondea 2.2 TDCI. Jen pro příklad: "Auto netáhne nad 3800 ot." (to je u dieselu fakt divný >:D ) "na předjíždění není přebytek výkonu" (co to je za blbost vždyť se s tím předjíždí super)"musím u TDCI furt řadit jak šílený" (proč proboha?)"vysoká spotřeba" (absolutní kravina - u auta s tímhle výkonem je spotřeba vynikající)atd.... Prostě jeden nesmysl za druhým. Některý další tvoje nasmyslný kritiky Mondea II 2.2 TDCI nemá cenu ani komentovat a pozastavilo se nad nimi už hodně lidí. Jak už jsem ti radil několikrát prodej to a kup si něco jinýho. Stejně si nepomůžeš. Ty nebudeš spokojenej nikdy, protože máš absolutně nesmyslný představy. ;-) -
superkutil 04.02.11 14:34
« Re: STK
Podle mechaniků značkového servisu EGR ventil je jedním z nejčastěji odcházejících dílů. A to platí jak pro podtlakové, tak elektrické. A to nejen u Fordů, ale i u VW group, Renaultů, Mazd apod. Většinou se zanese, ale u Forda i odchází. Viz např. [odkaz]
S autem jezdím normálně. Toto Mondeo je mé 10té auto a prvních 7 aut jsem měl jako ojetiny a byly celkem bezúdržbové. Ale poslední 3 auta, Escort, Mondeo 1999 a současné Mondeo jsem kupoval jako nové. Současně s Mondeem (najeto 120tis.km) mám i Fiestu (najeto 90tis.km) a ta nepotřebuje žádnou údržbu, nic neodchází. Když porovnám provozní náklady Fiesty a předchozího Mondea, tak se Mondeo jeví jako velmi náročné auto na provoz a ani za 6 let co jsem ho měl servis nedokázal všechny závady odstranit.
Současné Mondeo je na tom mnohem líp, provozní náklady jsou výrazně nižší, ale druhý vadný EGR během 120tis.km mi připadá divný, hlavně když stojí kolem 8500Kč a v podstatě je to velmi jednoduchá součástka.
Pánové, můžete mi vysvětlit jak špatnou jízdou mohu EGR zničit nebo jak si mohu vymýšlet nesmysly když mi motor padá do nouzáku a diagnostika hlásí vadný EGR? Můžete mi vysvětlit, co si na tom můžu vymýšlet? Zkuste se zamyslet nad tím, co píšete. ;-\
Ona totiž poruchovost a průměrná doba životnosti dílů jsou údaje kterými se automobilky nechlubí, ale když si projedete fóra, tak zjistíte, že problémy co uvádím nemám jen já a že existuje mnoho podobných případů. Ale taky zjistíte, že je plno lidí, kteří když si koupili Ford, tak nepřiznají, že je zlobí a všude ho obhajují.
A pokud jde o poruchovost a životnost dílů, tak jsem kdysi dělal studii pro jednu počítačovou firmu a tam se dělala statistika kdy se porovnávaly výrobní náklady ve vztahu k životnosti a poruchovosti dílů a hledal se kompromis tak, aby náklady na díl byly nejnižší. Z toho vyšlo, že se poruchovost se zvýší o 3% ale díky tomu náklady mohli klesnout o 10%. A o tom to vše je. Prostě vyrobit to tak aby to co možná nejmíň stálo a aby se to v době záruky moc nepodělávalo. -
superkutil 03.02.11 22:36
« Re: STK
Nechápu, že ty EGRy odcházejí. Není to konstrukčně nic složitého, ale je pravda, že na tom Fordím konstruktéři podělali co mohli. Na jednom webu byla popsána oprava kdy se ulomil kovový kolík, já měl zase EGR plný vody. Prostě to soudruzi z Německa podělali (nebo odkud vlastně EGR je). Mám pocit, že ta vlhkost poškodila odporový snímač polohy EGR ventilu. Ale ty odporové snímače nezvládá třeba i VW. U Polo mi odešel odporový snímač polohy klapky, servis nový neměl a tak mi chtěli vyměnit celou klapku za 13tis. Tak mi ve výzkumáku obnovili odporovou dráhu za 100Kč. Ten EGR rozeberu a uvidíme, zda nepůjde opravovat. ;-) -
Janerad 03.02.11 14:29
« Re: STK
Měl jsem ten stejný problém... V servisu řekli vstřiky nebo čerpadlo, musíme to odvézt do Diesel servisu, auto bude až po novém roce Vyhlídka na vánoce bez auta a na fakturu tak za hodně peněz.
Vyřešil jsem to tak, že jsem sbalil auto ze servisu. Mezitím se oteplilo a nafta rozmrzla, jsem natankoval pár nádrží Vervy a je klid. žádný nouzák, ať to honím, nebo jedu na tempomat na spotřebu.
Vypadá to, že fakt byla blbá nafta, nebo podezřívám že na dráty EGR se dostane voda, sůl. Při velkých mrazech to pak blbne. Jak se oteplilo, je to OK. Uvidíme. Prý hodně blbnou gumové hadice a netěsnosti kolem turba a egr... -
superkutil 27.01.11 19:51
« Re: STK
Pořád hlásí chybu EGR, myslím, že nefunguje dobře odporové čidlo polohy ventilu. Motorek je v pořádku a EGR je po mechanické stránce v pořádku. Až mi ho vymění, tak ho rozeberu a uvidím.
Dřív šel nouzový režim vyvolat zařazením 6ky a plným plynem a do 6ti vteřin byl nouzák. Teď ne, teď je to čistě náhodné. Auto teď jde na 120tis. kontrolu, tak nechám EGR vyměnit a starý rozeberu a uvidím. Ale vzhledem k tomu, že motor začíná zlobit stále víc (problematické starty, kolísání volnoběhu u studeného motoru, malý výkon, propadání při přeřazení), tak myslím, že jsou v háji i vstřiky.
Na druhou stranu klesla dlouhodobá spotřeba ze 7mi litrů na 6,5litru. >:D -
superkutil 20.01.11 20:11
« Re: STK
DIM: Nevím, ale když začalo padat auto do nouzáku minule ve Skandinávii, tak po příjezdu vyměnili EGR a bylo vše v pořádku. Teď taky hlásí diagnostika chybu EGR. Většinou padne do nouzáku a začne blikat žhavení. Ale jednou už se rozsvítila i kontrolka se symbolem motoru a pak už nedocházelo ke ztrátě výkonu. Jinak totiž když motor jde do nouzáku, tak ztratí výkon a jede jak motor bez turba.