FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 31.03.07 09:21
« Akcelerace 2.0TDCi 96kW vs. 2.0/16v 107kW
Včera jsem se na křižovatce potkal s kolegou, stáli jsme vedle sebe a na zelenou vyrazili. Benzín má delší rychlosti, takže jsem při řazení 1-2 trochu ztratil, ale vzápětí řadil on, tak jsem ho dojel. Bohužel krátký úsek, dosáhli jsme jen cca. 80km/h, byl jsem o půl auta vzadu a můj pruh se zužoval, takže jsem přibrzdil a zařadil se za něj. Můj závěr je - akcelerace pro běžný provoz je v podstatě stejná, kdybych měl 5dv. jako on a ne kombík, byli bychom zřejmě úplně vyrovnaní. -
jack007 30.03.07 20:56
« Re: Spotřeba.
Mam to do prace 80km z toho 35km po dalnici a spotrebu mam pokud jedu do 110 mezi mesto a na dalnici 120 5.5l. Jakmile na dalnici nasadim 140km je spotreba 6l. A kdyz na to slapnu a vsude jedu kolem 160ti >:D , je spotreba 7.3l. To uz ale moc casto nedelam, protoze uz mam pul roku -3 body a druhy vyssi prestupek by znamenal odebrani ridicaku :-( Jo a mam 6ti kvalt. -
« Spotřeba.
Když jsem auto kupoval, tak mi tvrdili, že se mimo město i při ostré jízdě nedostanu nad 7litrů. Když jsem ho koupil, tak jsem jezdil za 6,5 a postupně spotřeba vylezla podle PP až na 8,2.
Po cca 3000km jsem PP vynuloval a jel cca 100km rychlostí okolo 60-90km/h. Spotřeba byla 4,9litrů. Měl jsem radost, ale ta postupně mizela, jak spotřeba lezla nahoru. Pokud jsem nevjel do města a nebo na dálnici a plyn jen lehce lechtal s otáčkama mezi 1500-2500 tak byla spotřeba 5,5-6. Jakmile jsem ale vjel do města a na dálnici, tak zase vylezla spotřeba na 7,2L.
Měl jsem možnost jezdil ve městě s S-MAX 1.8TDCI a spotřeba vycházela podle PP 6,5litru. Na to, že je to auto o 200kg těžší jak Mondeo, tak spotřeba pěkná.
Ale nedokážu si představit, že bych měl Mondeo s motorem 2.0TDCI s 85kW s 5ti kvaltem, to snad vůbec nemůže jet. -
"-- skrytý --" 30.03.07 14:01
« Re: Re: Re:
lordmystic:
příští pátek jedu na poslední doupravení křivek do Bitpoweru. Sdělím postřehy.
Jinak ta spotřeba je jednoznačně v šířce pneu. Já mám přes zimu o 0,5 litrů menší spotřebu. 225/205 mm. Dostat se v létě na 6,0l už chce lehkou nohu. -
"-- skrytý --" 30.03.07 10:33
« Re:
Čím nižší profil, tím vyšší disk, tím pádem zůstává obvod kola stejný, takže by to na spotřebu nemělo mít vliv. Pokud bude nějaký rozdíl ve spotřebě, tak to bude šířkou pneu, popř. typem pneu při stejných šířkách(jiný výrobce, jiný valivý odpor) Nebo se pletu?
Ja používám letní 17" Michellin Pilot Premacy, zimní 17" Pirelli přesný typ teď z hlavy nevím, se zimníma mám asi o 0,4l/100km vetší spotřebu. -
« Bez nadpisu
Na starém autě jsem měl 205/50 16" a během krátké doby disky utrpěli. Nízkoprofilové jsou super na hladký asfalt ale na českých dírách trpí. Zimní jsem měl 195/65 15" a rozdíl byl výrazný. Na novém Mondeu mám letní i zimní 205 - zimní na 16" a letní na 17", tak dám vědět.
Na starém Mondeu jsem při testování vibrací přední nápravy jezdil na na 16" i na 15" i na 14" a rozdíly byly znát, ale je to hlavně o průjezdech zatáčkou kdy větší disk díky nízké výšce pneumatiky tolik neplave.
Na druhou stranu čím nižší profil (výška) pneu, tím vyšší spotřeba. >:D -
lordmystic 30.03.07 09:12
« Re: Re: pneu, disky, rychlost, spotreba, brzdy
jarda.suchy1:
rychlost - podle GPS cca. 207km/h z mírného kopce (220km/h tachometrových). takže to sedí, už jde i o ten kopeček a pneumatiky.
spotřeba - dle PP cca. 6,1 l/100km dle mých záznamů o tankování celoroční cca. 6,7 l/100km - měl jsem dlouhou dobu vadný vstřik, nemohl jsem to brát pořádně z voči aby to nepadalo do nouzáku, proto tak málo :). jinak když jsem to koupil tak spotřeba dle PP kolem 6,6 l/100km tak počítám že reálná tak 7,2-7,3 l/100km. hm také sedí jako u tebe.
brzdy - když jde opravdu do tuhého (min. týden srnka pod kola) a sešlápne se brzda na max. a RYCHLE, auto jde okamžitě do ABS (jak já ho nesnáším). pokud někde dobržďuji plynule a pak je třeba rychle zastvit, je třeba extrémní síla k razantnímu zabrždění. zdá se mi, že brzdy brzdí ne podle síly sešlápnutí, ale podle rychlosti a dráhy sešlápnutého pedálu... ale oproti i starému passatu je nástup brzd hodně měkkej a vlažnej, ale stačí, zvykl jsem si a i v krizi (srnka) jsem byl nakonec spokojen. -
"-- skrytý --" 30.03.07 09:03
« Re: pneu, disky, rychlost, spotreba, brzdy
...tak v bodech
pneu - zimni (Pirelli Sottozero) i letni (Michellin Pilot Premacy) stejny rozmer 205/50 17" na orig. litych kolech - zimni jsou o malicko komfortnejsi. Letni jsou srovnatelne hlavne pri vyssich teplotach - coz je pochopitelne. Letnaky jsou hlavne tvrde na jare a na podzim pri brzkych rannich startech, kdy ranni a vecerni teploty jdou pod 10stupnu.
rychlost - par lidi tady uvedlo ze jezdi i podle GPS kolem 220 km/h a na 5ti kvalt! Priznam se, ze takove rachlosti jsem nikdy nedosahl ani s 6ti kvaltem - rovina dalnice nekolikrat na Hradec. Maximum vzdy kolem 205km/h podle GPS!!!
spotreba - ze zacatku u noveho auta byla o cca 1litr vyssi - dnes se pri bezne jizde se dostavam tak na 7litru (podle skutecne natankovane a ujete vzdalenosti podle knihy jizd - PP pocitac keca :-) ) - opet me neni jasne jak nekdo pise, ze se vejde az na 5,Xl. Takovychto hodnot jsem zkusmo dosahl jen podle PP (na vzdalenostech kolem 100km - dele bych to nevydrzel) parkrat pri velke snaze. Treba dalnice Praha - Hradec na tempomat 140km/h podle GPS cca 146km/h podle tachometru v noci bez brzdeni a akcelerace - spotreba podle PP 7,3l. Tak opravdu nevim jak jezdite za ty spotreby co tu pisete - podle meho se Euro3 a Euro4 lisi jak ve spotrebe tak v PP v neprospech Euro4. Kolega se stejnou motorizaci Euro4 spotrebu potvrzuje plus minus nejake desetinky.
brzdy - mam porovnani s firemni Octavii I i II a Opel Vectra a Mondeo nebrzdi vubec spatne - nejhorsi je asi Opel - kazde auto proste brzdi trosku jinak citliveji nebo pozvolneji na reakci seslapnuti brzdoveho pedalu - pri koupi Mondei nam bylo receno, ze po poslednim faceliftu byl prave vylepsen brzdovy asistent - to muze byt vas problem, ze mate auta vyrobena pred touto upravou brzdoveho systemu -
lordmystic 30.03.07 07:59
« disky
Hodně tu řešíte gumy. Chci se optat, budu kupovat koncem léta nové disky, chci 17", ale o nich tu snad ještě nepadlo jediné slovo. Stále buď 16" nebo 18"... Má někdo zkušenosti s 17" diskama. A jaký je rozdíl v komfortu mezi 16, 17 a 18". Slyšel jsem že ne moc velkej, ale jezdím hodně po okreskách s drsnym rozbitym asfaltem a nechci ze sebe vymlátit všechny kosti :). -
cja 30.03.07 07:31
« Re: Re: Re:
to Jozef035: to bude pneu, dojezdit a zkusit něco jiného - už jsem se zmiňoval - dřív na předchozím autě jsem jezdil 16" i v létě a CSC2 205/55 R16 mohu (už dělají CSC3 - vím) jedině doporučit, CSC při srovnání v servisu jsou oproti ostatním gumám o něco širší - bionický cosi - a je to znát, není to 225 v 18", ale bylo to slušný :) -
cja 30.03.07 07:24
« Re:
To MitoX: podobný problém jsem řešil na Mon 2001 benzín -, ale tam byl trochu jiný systém než teď - vše orig. Ford-musela se vyměnit řídící jednotka pro parkovací asistent - po 2.5 roku - nakódovat a pak vše doteď bez problémů - zajet do servisu je jediná rada , kterou můžu poskytnout, připojit na VDS - třeba bude stačit jenom ji nakódovat >:D
nemáš tam tažné zařízení? -
"-- skrytý --" 29.03.07 23:04
« Bez nadpisu
Dobry vecer vsetkym,
Chcel by som sa spytat, ci uz niekto z vas mal podobny problem a ako ho vyriesil:
Mame v rodine Mondeo 2,2TDCI 11/2004 Titanium. Ma zadne parkovacie senzory. V poslednej dobe (asi mesiac) pri zaradeni spiatocky nepipa pomalicky, ale hned zacne na plne a nepretrzite, ako keby som sa uz o nieco opieral. Robi to stale, pri kazdom zaradeni. Vycistil som vsetko okolo senzorov, spary okolo senzorov tiez, skusal som zaradit spiatocku aj 20krat po sebe a stale je to rovnake. Skusil som aj pobuchat po narazniku (ved ruske tv sa tak opravovali,nie? :-) ), ale vysledok ziadny.
Robilo to aj niekomu y vas? Kde zacat s hladanim priciny? Znackovy servis chcem zatial vynechat,ale ak to bude nevyhnutne....
Za kazdu pomoc vopred dakujem.
Inak vstreky odisli v lete a menili sa 10/2006 este v ramci zaruky. Ale servis Ford v BA sa nepredviedol najlepsie.
Este prihodim poznatok o vstrekoch 2,0 TDCI a o kupovani ojazdeneho Mondea:
Znamy kupil v bazari Mondeo 2,0TDCI 2004 kombi. Auto ako nove , vzorne udrziavane, nabehane okolo 70000, dovoz z Talianska. Pri jazde si vsimol trhanie okolo 1750 ot/min. Zobral ho aj s tym, ze pocital s investiciou do novych vstrekov. V servise sa mu na to pozreli, vraj tam uz vstreky nove boli, len neboli "nakalibrovane", co aj spravili za par sto korun, a teraz beha s autom, ktore ide na 100%. A cukatura to bola presne taka, ako u naseho Mondea 2,2TDCI ked mu tie vstreky naozaj odisli.
:D -
"-- skrytý --" 29.03.07 21:43
« Re: Re: Re:
Sedačky u Mondea se asi liší podle provedení, já mám Ghia v kůži, přední jsou užší s vyššími bočnicemi a výborně drží v zatáčkách. Tvrdší to auto je (rozdíl proti Fabii je hodně výrazný), komfort na 16" a 18" se IMHO moc neliší, ale jízdní vlastnosti si tedy v létě užívám. Pneu mám zmiňované Goodyear Eagle F1, tahne to do některé strany skoro pořád. Nejdřív jsem z toho byl na větvi, ale teď už to mám rád, aspoň pořádně cítím, co se s přednimi koly děje. A zátah motoru? Teď jsem si zase zazávodil na německých dálnicích a nevím jestli to dělá filtr sání K&N nebo je to dobře zajeté, ale táhne to od 1700 do 4000 jako lokomotiva. Na to, že je to dnes už postarší motor jen s 96 kW v těžkém autě a s automatem....všechna čest. Nebojte se šlápnout pořádně na plyn, občas je potřeba rozhýbat rozváděcí lopatky turba.
Měl jsem možnost projet se s Octavií RS TDI. Krásné svezení, síla jako blázen, šlápnete na plyn a auto hned letí jako raketa. Jen to řízení...klade větší odpor a je tužší, ale pořád stejně. O tom, co se děje s předními koly se nic nedozvíte. Jak už tu někdo psal, buďme hodně rádi, že Mondeo má úplně jiné řízení, než je dnes u běžných aut obvyklé. A komu to nesedí, holt si pro svoje preference vybral špatné auto. -
cja 29.03.07 17:01
« Re:
Tak to prodej, když s tím máš problém a kup kolíbku.
Když kupuji auto, tak o něm něco chci vědět, kritiky, literatura, projedu se - není to investice na týden a pak se rozhodnu.
Auto přece je o prioritách a nemůžu asi čekat, že model bude splňovat všechny požadavky - z měkého základu asi super jízdní vlastnosti nedostanu(neplést s poddajností podvozku).
Asi je pravda, že má Mondeo oproti VW brzdy s pomalejším nástupem - bylo odstraněno 2005, ale to pozná jen ten kdo přesedá z auta do auta - mě tohle nikdy zatím netrápilo - Mondeo není třeba glorifikovat. Ale holt v určitém směru je ve svém segmentu pořád absolutní špička.
A mě teda jede 2,2 bez problémů až do 4t otáček, ale to využívám velmi zřídka - baví mě víc krouťák, a ten je famózní. :D -
"-- skrytý --" 29.03.07 16:42
« Brzdy
martin.z
To o těch brzdách už jsem slyšel.
Já jsem trochu zmaten. Já jsem i s brzdami maximálně !!! spokojen. Včera asi v 1.00 v noci jsem to valil tak stošede (neřekneš to na mne nikde, jo?) po D1 a vlítnul mi tam samo truck. Tak jsem to zašlápnul, to auto úplně v pohodě, nemění směr, lehoučce jsem byl v mžiku na 90.
Ne,myslím že brzdy nejsou problém.
Ale mám 2,0TDCi a druhé brzdy od Forda, tak nevím...
Ještě něco, nedovedu si představit jak může jet 2,2TDCi ale pokud vycházím z 2,0TDCi 96kW, musí to být bomba! Kutilovi nerozumím. -
« Bez nadpisu
OK, budu věřit, že se motor časem zlepší a že ve 20tis už problémy nebudou. Zatím zátah 400Nm necítím (Megane 74kW s čipem zrychluje víc). Teda ani necítím ten overboost. Auto zrychluje mezi 1750 - 2500, ke 3000ot to už moc nechce. Snad si sedne. S tvrzením, že diesel je do města nesouhlasím, kdysi tu někdo psal, že TDCI je na jízdu ustálenou rychlostí bez řazení a to přesně platí.
Jak je to s tím overboostem? Má 2.2TDCI 360Nm nebo 400Nm? Rozdíl 10% by měl být vidět. Když totiž jedu za S-MAXem 1.8TDCI s najetými cca 20tis km, tak mi skoro ujíždí. Subjektivní pocit je, že se 1.8TDCI lépe roztáčí a táhne až do 3500ot.
Pokud po rovné dálnici stojím na 6ku na plynu tak to jede tak 200km/h, víc ne. Možná že jen potřebuje víc zajet. Uvidíme v létě, jak si sedne. -
martin.z 29.03.07 15:44
« chujoviny
to Lordmystic:
jak pro koho chujoviny, ja jsem s autem taky spokojenej, ne ze ne, ale proste mam k nemu 2 vyhrady. Ty gumovy brzdy, ktery maji hodne vlaznej nastup (taky zatim moje nejhorsi) a to ze na prazsky rozbity silnice (krom viceproudejch asfaltek) je to opravdu neprijemne tvrdy.
Tys mel treba jinou sekvenci aut nez ja, nebo mas sportovnejsi naturu. Tyhle veci vnima kazdy jinak, jine naroky..
Me se mondeo hlavne libi! a jsem rad ze ho mam, ale nijak bych ho neglorifikoval. -
« Re: Stare versus Nove - Benzin vs Nafta
Nezoufej a uc se jezdit...
Po 21 tis. km ve 2.2 TDCI zacinam mit pocit, ze to neni takova drina a zacinam si zvykat... Dokonce jsem si to vcera vecer i uzival, z Tabora do Pardubic za 1.30 :-) rychleji by to slo jen za svetla a zaroven rychleji v obcich... Preci jenom uzit si zatah 400NM je good, i kdyz jen v rovnem smeru, v zatackach a korekcich smeru se musi s citem...
Zkus si na predek u 1.8 privazat nad kazde predni kolo 3 pytle cementu, a uvidime, kam ti bude kracet v zatacce :-)
Holt nez to ubrzdis a zatocis, tak to chce vic usili... Taky razeni s 6tikvaltem naftou je vetsi drina, to je pravda, na Dalnici je to ale jedno - dlouhy streky jsou s Dieselem v poho... Ale holt kdyz chces setrit, tak musis neco obetovat...
Jedinym plusem Dieselu je spotreba...
Jinak je pravda, ze v automotive se setri, takze materialy a provedeni (i sedacky) jsou v Novem Mondu levnejsi nez ve starem - tento trend je patrny i v S-Maxu... Pokud si nekoupis Recaro ST, mas holt smulu...
Takze tak... -
lordmystic 29.03.07 15:33
« Bez nadpisu
martin.z: Fakt tu řešíte ještě s kutilem fakt totální chujoviny. Jak píše Petr T., tak Mondeo má ve své třídě jeden z nejlepších (asi nejlepší) podvozek. To že ty jezdíš pomalu a nevyzkoušíš to, to na kvalitách podovzku nic nemění. U Passata si jel, nic nic a nejadnou se to utrhlo. U Mondea jedeš, začneš cítit jak se ti to začíná odsunovat stranou a můžeš si zvolit co dál, buď driftuješ ještě ostřeji když máš místo a nervy nebo držíš stávající rychlost a auto v začátcích smiku.
Pokud se ti zdá, že Passat je o tolik pohodlnější, jsi na omylu. Pokud na obou autech budou nové tlumiče, pérování, čepy, atp. a stejná kola, tak věřím že tam velký rozdíl nebude. -
martin.z 29.03.07 15:26
« Bez nadpisu
Ja ti taky nebranim byt spokojenej. Jenom jsem chtel upozornit na to, ze pokud auto neni vybavene nejakym vylozene aktivnim tlumenim tak lepsi jizdni vlastnosti jdou vzdycky na ukor komfortu a pokud sami tvrdite ze je mondeo ma tak super (coz ja nikdy asi nevyzkousim, protoze ani s tim ultraspatnym a pro zdejsi osazenstvo zoufalym passatem jsem se nikdy v zatacce nevyklopil) tak tim zaroven rikate ze to neni zrovna nejaka komfortni limuzina. A to pro me opravdu neni, v tomhle smeru je to zatim moje nejhorsi auto, jeste bych se mozna mohl zkusit projet po Praze na motokare abych to trumfnul. -
"-- skrytý --" 29.03.07 15:14
« Žehlení
martin.z:
Jasně Martine,
ale !!!!!!!!!!!!!!
Chování podvozku je kompromisem a Mondeo je v tomto ohledu sakra dobré!!! Vynikající kompromis mezi jízdními vlastnostmi a jízdním komfortem.
Můžeš mít auto - žehličku, ale co jízdní vlastnosti?????
Já jsem úplně a velmi spokojen. -
cja 29.03.07 14:10
« Re:
to kutil: nevím, jak ty ,ale v běžné dopravě dnešní diesly jsou jednoznačně lepší, benzín než se rozmotá, tak to chvíli trvá - pamatuji na chvíle obav než se benzín rozmotal při předjíždění - tady V TDCI zkrátka přidám plyn a jsem pryč - je to takový ježdění bez námahy , v benzínu si ten výkon musíš víc odpracovat, ale už bych zpět nechtěl ani ve snu - zkrátka se s tím autem neper nehledej pořád chyby a užij si to a co se týče zad - je třeba asi zajít občas se protáhnout, mě záda v autě nebolí - sedačka má spoustu nastavení - je třeba zkoušet a v průběhu jízdy občas změnit polohu - je pravda , že jsem konfekční velikost, tak to mám možná jednodušší
A co se týče tahání za volant - Passat mrtvola, Mondeo cit ve volantu -někteří zaměňují s taháním za volant - v kolejích od kamionu by mělo tahat za ruce vše. A řídit jedním prstem - myslím, že o to moc nikdo nestojí, prasklá guma tenhle nešvar při řízení velmi rychle léčí. :*) -
martin.z 29.03.07 12:20
« Bez nadpisu
to Josef035:
nedoufej, ja mam letni conti sportcontact 205/55 r16 a zimaky Good year ultra grip 7 tentyz rozmer a tvrdy jak koza je to na obojich.
Ale pravda je ze volant do stran netaha a tim padem se s nim nepretahuju.
To mi delali letni good year eagle f1 na predchozim aute, mely V-ckovej vzorej, takovej ten co je dobrej na vodu a to uz nikdy nechci, v servise tvrdili ze to je obecna vlastnost tech gum
Je to proste o tridu tvrdsi nez auta co jsem znal a mel (vlastni ci sluzebni) za posledni dobu. Tedy srovnavam s passatem, octavii1 a fabii -
Jozef0351 29.03.07 12:05
« Re:
Tiež si myslím že Mondeo nič nežehlí. Ale nie je to ani také strašné.
Ak sa niekto potrebuje preťahovať s volantom nech si kúpi aj 20" kolesá. V základnom prevedení to mohli spraviť komfortnejšie. Mondeo predsa je skôr limuzína ako šporťák. Stále dúfam že zmenou značky pneumatík sa to zlepší. -
martin.z 29.03.07 11:41
« Bez nadpisu
to Petr T:
chci se vyjadrit jen k sedackam a zehleni nerovnosti.
Sedacky v mondeu jsou naprosto standartni nicim nevybocujici od octavie, fabie, passatu atd.
Vyborny a minimalne o tridu lepsi sedadla maji volva a to uz radu let. Vyzkousel jsem tedy jen kozene ale i v 850 z roku 95 byly o tridu lepsi, dal znam starou i novou v70, xc 90..Proste kresla v kterych by clovek snad i bydlet.
Krom toho mondeo je stejne jako O1 pro me pomerne nizke na vysku stropu takze se tam nejak hrbim.
Co se tyce podvozku tak teda rozhodne nerovnosti nezehli!! Je to tvrdy a kazdy hrbol ve smyslu vystupujici nahoru(nikoliv diru) cloveka kurevsky kopne do *.
Ted jsem vezl kolegovo sluzebni fabii na zimacich a 14 kolech do servisu na prezuti a o ty bych po jizde v mondeu prohlasil ze zehli nerovnosti!
Tim nemyslim ze by lip sedela, to si pri beznejch mestskejch rychlostej a stylu netroufam hodnotit ale proti mondeu jsem se citil jak v perince -
"-- skrytý --" 29.03.07 10:52
« Kutil problem maker
kutil:
Já to tedy čtu již hodně dlouho a mám pocit, že buď není v pořádku auto, nebo Ty. Možná obé.
1/ Mondeo TDCi má vynikající podvozek, cítím absolutně vše, nic nekoriguji, vynikající zpětná vazba.
2/ Mám 2,0TDCi 130k, absolutní spokojenost se vším, zrychluje od 1500 ot / 4ku, 6ka tam rozhodně navíc není, na dálnici prakticky nepodřazuji, ve městě jezdím na 4, po magistrále na 5.
3/ 2,0TDCi 115 k je asi jako nová 1,8TDCi 125 k. Věř mi že bude na Mondeo poměrně slabá. Pokud Ti nevyhovuje stávající verze motoru, s 1,8TDCi si nepolepšíš a ja k mání pouze u Nového Bondea.
4/ Sedačky - přední bez výhrad, byl jsem s autem všude kde se dá dojet a nikdy jsem nebyl unavený z posedu. Auto žehlí nerovnosti perfektně.
5/ Sklápění zadních sedaček - v poho, BUĎ sklopím opěrky NEBO sklopím sedáky i opěrky, toť vše.
6/ Párkrát jsem dostal staré Mondeo jako náhradní vůz a vždy jsem z něj byl na nervy. Můj názor. -
martin.z 29.03.07 10:43
« kastlik
to Lordmystic:
tu zarovku jsem vyhodil uz pri prvnim badani. Ta to neni. Pak jsem vyhodil ten pistek co ma tlumit otvirani/zavirani kastliku, a stale tam neco klepe-neni to rezonance ale vylozene klepani, neco je tam uvolnene. Dela to na nerovnostech.
Rezonanci cele palubky (zvukova-ne ze by se hybala) na dlazbe bych +drzaku na napoje bych prezil byt teda v passatu to nedelalo. -
« Bez nadpisu
To cja: Tak jsem se svezl s mým starým autem a to zrychlení tam samozřejmě chybí, ale v běžné dopravě velmi dobře kličkuje a reaguje na plyn. Je sice vše volnější, ale mám s autem lepší kontakt, nebolí mě záda a netlačí kyčle. Já bych měnil zpět hned. 8-s
U MK V mám tyto problémy:
- motor, pod 1750ot nechce jet, pak zabere, ale kolem 3000ot už zase nezrychluje (možní je to zvykem na benzín), malý rozsah otáček kde táhne - vhodné akorát tak na dálnici (rovnoměrná jízda)
- volant a podvozek. Myslel jsem, že to bude lepší ale auto už mám přes měsíc a pořád je to stejné. Necítím kontakt se silnicí, stále mám pocit, že to jede někam jinam než chci, stále dotahuji volantem. V zatáčce divně kráčí do strany.
- řazení (6rychlostí už je moc >:D ), stále nevím co tam dát, buď to podtočím a netáhne nebo přetočím a netáhne
- odhad velikosti a viděním dozadu, při přejíždění z pruhu do pruhu vůbec
- úzká sedačka, bolí mě záda víc jak v MIK II
- složité sklápění zadních sedaček (nejdříve sedák a pak opěradla). MK II mělo jen opěradla.
- malý otvor pro vstup do kufru (hlavně úzký a divně tvarovaný strop). To co se vešlo do MK II se už do MK V nedostane
Souhlasím s tím, že jsem si měl auto více vyzkoušet, ale zkoušel jsem Focus, S-MAX i Mondeo ale na krátké testovací jízdě jsem to nepoznal. S-MAX jsem zavrhl, protože mi připadal moc široký a s malým zátahem motoru. Ale u toho Mondea je ten pocit stejný, holt TDCI. Dnes bych jednoznačně volil raději motor 1.8TDCI než 2.2TDCI, menší objem je pružnější a má menší spotřebu a přitom maximální moment skoro stejný. -
lordmystic 29.03.07 08:23
« Re: Re:
Jozef035: když píšeš o tom přetahování s volantem... tobě by náramě seděl totálně předimenzovanej Passat. Je to totálně necitlivé auto, necítíš vůbec odezvu a zpětnou vazbu z vozovky. Jezdil jsem s ním několik let před Mondeem a mohu říct, že pro řidiče, který se chce občas projet na hraně, je podvozek a komunikativní řízení absolutní balzám oproti Passatu! Právě že určité to lehké přetahování volantu je super, je nádherně cítit v celém spektru adheze s vozovkou a když se to začíná utrhávat, tak pomalu a přesně vím kam ještě mohu zajít... To se s Passatem dalo poznat strašně těžko, to chtělo hodně zkušenosti a určoval jsi to stejně podle citu. Ale u Mondea to prostě cítíš. -
lordmystic 29.03.07 07:26
« Bez nadpisu
Jozef035: tak to máš fakt jednoduchý, kup na to 15" vysokoprofilové a není co řešit. A kyž je ještě nafoukáš málo, oj, to bude pohodlíčko i na kostkách... :)
martin.z: ad. zvuky z kaslíku - tak jsem se pral s něčím podobným, stále takový divný zvuk od spolujezdce z kaslíku - a nakonec to byla jen hloupá uvolněná žárovka co ho osvětluje... -
Jozef0351 28.03.07 17:18
« Re: Re:
Nebrečím ale pripadá mi komfortnejšie keď dokážem držať volant malíčkom ako keď sa s ním musím preťahovať. To že je auto tvrdšie som si zvykol. Mal som také aj predchádzajúce a viezol som sa v Octavii II a to je podstatne väčší rebriňák. Zimné gumy mi vyhovujú, ak aj iné letné budú rovnaké ako terajšie Pirelli tak pravdupovediac budem trošku sklamaný. -
cja 28.03.07 16:35
« Re:
to kutil : ja to mám v kombi, dozadu, taky hůř vidět, proto senzory, těžko srovnat s MK1, zpět bych už nešel - zkus někoho požádat ať tě nechá teď s MK2 svézt a uvidíš , jak je to všechno jinak.
K 18" - jezdím je též - 80% okresky a vzhledem k tomu si myslím, že na 16" zimních klid , ale auto jak kačena, na letních je to prostě Mondeo - což je co se týče své třídy stále etalon - pokud s tím fakt máte problémy , tak si kupte C5 a nebrečte na špatném hrobě. Pardon, jestli se to někoho dotklo. >:D -
Jozef0351 27.03.07 19:23
« Re: jizdni vlastnosti
Obul som znovu letné Pirelli origoš 16" a auto ide znovu ako po koľajách. Ale tie koľaje vedú inde ako chcem ja :'-( Na zimných som mohol držať volant 2 prstami a teraz sa s ním preťahujem. Ešte ich dojazdím a v lete kúpim inú značku. Som zvedavý čo to pomôže. V pneuservise mi tvrdili že to je normálne pri 16". A letné gumy že sú tvrdšie ako zimné. Predtým som mal na starom aute 14" a rozdiel medzi letnými a zimnými som nepoznal. -
oleowr1 27.03.07 17:56
« Problém se startem - elektronika?
Před chvílí jsem nutně potřeboval odjet, auto stálo cca 20min. teplý motor po zapnutí zapalování nezhasly kontrolky námrazy (červená a žlutá), kontrolka motoru, nabíjení a olej na tachometru a denním ukazateli -----, místo teploty -C1.
Po nastartování motor po cca. 10sec běhu zhasl, ze svítících kontrolek zhaslo jen mazání. Dal jsem mu pauzu dalších 20 minut, všechno vypadá O.K a normálně jede, co s tím???
Na podzim mi v servise měnili čidlo otáček vačky (motor nechytal, nebo zhasínal a blikala kontrolka žhavení), staré čidlo mi dali, kontakty * měděnkou, podle mně je čidlo v pořádku - studený spoj. Doufám, že protikus aspoň vyčistili, teď mám pocit, že je chyba podobná, ale v jiném konektoru, ve kterém?? -
martin.z 27.03.07 15:02
« Re: Re:
Ono je to dost relativni, jednak ja se fakt pohybuju dost v Praze ktera je v vyjimkou magistral naprosto silena a taky posloucham kazdy zvuk z interieru, proste jsem v tom asi precitlivelej. To plati pro soukr auto. U sluzebaku me je to taky jedno.
Takze ty bys treba u me v aute za jizdy rekl ze ke to v pohode ale proste me je toho na dlazbe lito.
Nicmene pozoruji ze je neco uvolneneho v palubce v mistech kastliku.
Nemuzu prijit na to co toje, kdyz jsem to rozebral reps. vyndal ten dekl kastliku tak jsem tam nasel uvolnenej ten tlumic otvirani-zavirani kastliku. Ten jsem uplne vyndal a zahodil ale jeste tam je neco. A ja tam nic nemuzu najit, cumel jsem tam, se vsim zkousel lomcovat ale je to vsechno fest.
Tak mozna nejaka roura od ventilace?? Ty jsou totiz nekde vic smerem k motoru a nejsou videt -
"-- skrytý --" 27.03.07 14:57
« Re:
martin.z
zkusil bych si udělat test tlumičů. Třes palubky je fakt nějaký divný.
Zkoušel jsem na měsíc 235/35/R19 už to moc nejelo ale žádnej třes tam na kostkách nebyl. Mám zímní al 16" a připadne mi to jak peřina.
Jsem spíš dálniční jezdec a tam v oblouku je 18" super, za těch pár ran po městě mi to stojí. >:D
Zeshora z Milady dolů ke kulaťáku tam taky jezdím, pouze se to houpe (tvrdší pružiny nemají takový zdvih) na nerovnostech ale jinak nic. -
martin.z 27.03.07 14:28
« Bez nadpisu
to vica:
ale kde jezdis? Po Praze? Napr. vcera jsem jel z flory na Praze 10 do Dejvic a uz predem jsem byl nas.. z ty dlazby. Prvni oblibene misto je na Stvanici tam nekde u Hiltonu a pak zase zeshora z Milady dolu ke kulataku.
Samozrejme k vibracnimu prozitku jeste rezonuje palubka.
co takovej citroen C5, mate nekdo zkusenosti? -
"-- skrytý --" 27.03.07 13:35
« Re: jizdni vlastnosti
martin.z
mě se zdálo origo měkota tak jsem to snížil a přitvrdil kola 18" a je to vklidu.Nic se nerozpadá vše dřží nápravy a tlumiče origo. 250tis najeto.
Pro pohodlný pojezd doporučuji Citroen Xantia - hydropneumatický pérování. Pozor nezatáčí to, pouze rovně.
Na nějakou tu ránu kašlu na funci to jak se zdá nemá vliv. >:D -
martin.z 27.03.07 12:06
« jizdni vlastnosti
to Jenyk:
* kde ty vlastne jezdis, kde se pohybujes?
Mame stejny auto, jen ja mam 16ky 205/55 letni continentaly. Je to po Praze tak kurevsky tvrdy, ze jsem proti predpisovym tlakum ufoukl na vsech kolem 0,2 dolu. Ne ze by se to nejak exaktne projevilo.
Kdyz jedu nekde po dlazbe kde jsou vlny, tak bych potreboval helmu abych si nerozmlatil drzku jak to se mnou mlati v aute na vsechny strany, kazdej hrbol citim, mam pocit ze ten interier a vubec cely auto se musi brzy rozpadnout tema ranama.
Vubec si nedokazu ani predstavit ze bych sel jeste o 2 profilovy cisla niz... -
« Bez nadpisu
Netvrdím, že Mondeo je špatný, jen ten přechod z MK II je problémový. A co je horší, když sednu do svého druhého vozu Fiesta 1.25 16V z roku 2001, tak už mi to taky nejde řídit. Při přecházení mezi starým Mondeem a Fiestou nebyl jediný problém.
Zkusím ještě obout letní 17" a zkouknout co to dělá. Zimní mám Continental, tak jestli tam není problem.
Nevím jestli MK V má jiný převod volantu nebo kde je problém, ale jednak mám pocit, že je auto moc široké aby se vešlo kam jedu a jednak když chci někam jet, tak auto míří jinam, musím to stále dotahovat volantem. Jako by bylo auto těžké a vysoké. Chová se podobně jako Renault Scenic Grand, který je ale vyšší a užší.
Když jsem ho kupoval vycházel jsem ze zkušeností s MK II a z pár možností svezení při předváděčce. Tam se chování auta výrazně neprojevilo.
Snad to budou ty gumy. :roll: -
-
« Bez nadpisu
To cja: Prodal bych, ale je na leasing a staré auto je už pryč. Nové mám 1,5 měsíce a nemůžu se s ním sžít. Ať už jde o řazení nebo řízení, případně výhled z vozu (hlavně dozadu).
Když jsem jel se starým Mondeem, tak jednak motor přesně reagoval na plyn (líp jak Focus) a když jsem natočil volant, tak auto přesně reagovalo na natočení volantu, třeba šlo do smyku ale jasného.
U MK V vůbec nevím co to udělá, mám pocit, že MK V je 2x tak těžší než MK II, vůbec nereaguje na volant, nechce zatáčet, rovně jezdí dobře. Vůbec nemám pocit kontaktu se silnicí! Na sněhu se zahrabává, na písku se kroutí. Takové problémy jsem při přechodu z Escorta neměl. Nevím zda je to přechodem z benzínu na diesel nebo zda je to fakt takový rozdíl mezi MK II a MK V. :roll:
V každém případě mě z MK V bolí záda i kyčle víc jak z MK II. -
cja 26.03.07 12:22
« Re: Sedačka
to kutil: pokud se jedná o šířku sedáku - není to tím, že MK5 má výraznější boční vedení ? - měl jsem MK1(předpokládám, že MK2 - facelift měl stejná sedadla - možná se pletu) a tam bylo sedadlo taky širší, ale preferuji držení těla v zatáčce, takže si myslím, že je to spíš o pocitu a prioritách - a nebo to prodej >:D a kup MK2 -
« Sedačka
Ahoj, tak jsem to oměřil. Pokud je sedačka dole, tak je hrana mezi sedákem a opěradlem 82cm daleko od palubky pod volantem. Pokud je sedačka nahoře, tak je tato vzdálenost 75cm. To ale už narážím na ovládání rádia. Vzdálenost přední hrany sedáku je při poloze dole 26cm, při poloze nahoře 30cm.
Až najdu MK II, tak změřím jak je to u něj. Včera jsem vezl známé a taky říkaly, že šířka sedáku u MK V je menší jak u MK II. Není to tedy jen můj pocit. -
"-- skrytý --" 25.03.07 11:52
« Re: Re:
oleowr1: Přesně tak, samotná výška člověka nic neříká o poměru délky nohou a zbytku trupu, což je pro prostor nad hlavou při sezení v autě podstatné. A protože v sedačce sedíte na zadku, tak lidi s velkou pr*elí budou sedět ještě o něco výš ;-) . Jediná možnost je osobně si to auto vyzkoušet, nespoléhat na to, že když tam někdo se 192cm má nad hlavou místo na klobouk, tak že já ho musím mít taky. -
oleowr1 25.03.07 11:36
« Re:
Mám 188cm, sedadlo nemám ani úplně vzadu ani úplně dole a poloha mi vyhovuje. Brácha má 196cm a po posunutí sedadla dolů a dozadu vyhovuje taky. Záleží totiž nejen na výšce těla, ale i na délce nohou. Málokdo je typický "konfekční typ". U mne s bráchou, je to tak, že sedneme-li si na stejnou židli, je přesně stejně vysoký, postavíme-li se vedle sebe je o 8cm vyšší - má prostě dlouhé nohy. Když si kupuje oblek, musí mít kalhoty o číslo větší... -
martin.z 24.03.07 17:20
« Bez nadpisu
to lordymystic:
no neco malo fakt snizuje to stresni okno, jehoz zacatek jehoz hranice je presne nad hlavou a taky kazdy ma jine drzeni tela pri sezeni.
Zkus si sednout zadkem az uplne dozadu, nadoraz k operadlu a pater uplne naprimit podelne s operadlem, tzn. i vystrcit bederni oblouk dopredu a narovnat ramena. Hned mas hlavu o par cm vys nez pri klasickem sedu s kulatejma zadama. -
lordmystic 24.03.07 14:05
« Bez nadpisu
Chlapi, asi máme každej úplně jiné Mondeo... Měřím 192cm a sedačku nemám úplně dole ani úplně vzadu a jsem úplně v pohodě a úplně v pohodě se tam vejdu a hlavou se o strop nemlátím. To buď někomu fakt divně měří metr nebo máte úplně divný těla :))))))))). -
martin.z 24.03.07 07:22
« vyska
Ja merim 192 cm, proto mam sedacku take uplne dole a presto sem hlavou ve strope, normalne mi calouneni cucha vlasy.
Pritom sedim celkem nalezato a jeste mam uplne vysunuty volant ve vodorovnem smeru abych si mohl vic polozit sedacku a stale na nej dosahnout.
Taky bych uvital vic mista..
Zajimavy je ze kdyz jsem to kupoval tak jsem nad hlavou misto mel a od ty doby co jsem to vlastnil uz jsem takovou polohu nikdy nenasel.
Posledni nadeje je ze az bude tepleji a trochu casu tak mrknu pod sedadlo jestli se do mechanismu vyskoveho nastaveni nedostala nejaka prekazka a tim padem se nemuze dostat na dolni doraz ale moc tomu neverim.
Je to cele o tom jak rovne sedite a vetsina lidi se asi hrbi.
Pokud vyjedu se sedadlem nahoru tak se pod strop absolutne nevejdu, hlava by me koukala ze stresniho okna ven -
"-- skrytý --" 23.03.07 22:44
« Re:
kutil:
je to nějaký divný,měřím 190 cm, mám rád nízký posaz tak mám sedačku úplně dole a mám ještě tak 8 cm vůli dozadu. V horní poloze jdu hlavou skoro do stropu ale k rádiu a palubce mám tak 8 cm >:D tak nevím.
Někdy se stane že se nevyužívá celý rozsah kolejnice a pak to nezajíždí.
Což u nového auta asi neplatí nebo právě proto. :o
Pokud se člověk v sedačce válí tak potom asi narazí. Zádům zdar. :*) -
« Bez nadpisu
To Jozef035: Sorry ale to že se dá sedačka posunout dopředu a dozadu ví snad každý. Napíšu to tedy ještě jednou. Když posunu po kolejnicích sedačku úplně dozadu a pak ji začnu zvedat, tak než dorazí do horní polohy, tak narazí moje kolena na palubku pod volantem a na ovládání rádia.
U Monea MK II byla kolejnice vzadu delší a sedačka se na úkor osob na zadní sedačce dala posunout dál o cca 3-6cm.
Schválně někde najdu Mondeo MK II a změřím šířku sedáku a pak ji změřím u MK V. U MK V je mezi sedačkama i mezi sedačkou a dveřmi zbytečně velká mezera.
Mám pouze jediné tlačítko na zvedání a to posouvá sedačku nahoru a současně dopředu. Zítra ti změřím o kolik to je. Určitě ale o víc jak o 2-3cm. -
Jozef0351 23.03.07 19:14
« Re: Re: Re:
Jiri: Stačí si do tých áut sadnúť a rozdiel je evidentný.
Tú páčku pod sedačou asi má >:D :
A tak i když si sedačku posunu co nejvíce dozadu (páčkou pod sedačkou), tak když ji zvedám nahoru, tak se zase sune dopředu.
A keby ju nemal tak má ďalšie gombíky ktorými si posúva sedačku v horizontálnom smere. Ale to by asi mal tých gombíkov viac a vertikálne by si nastavoval prednú aj zadnú časť sedáka plus horizontálny posun.Predpokladám že aj Mondeo vo vyššej výbave, keď má nastavovanie full v elektrike to má. To že sa pri vertikálnom nastavovaní sedačky posúva čiastočne aj horizontálne nijako nesúvisí s tým že sa dá ešte nezávisle posunúť horizontálne. A keby si sedaču posunul úplne dozadu tak pri dvíhaní sa posunie maximálne možno o 2 - 3 cm ale nie o 10 - 15. Teda neviem aký vysoký. Ak má 230 cm tak potom možno aj tie 2 cm sú podstatné :D. Ja mám 186 a mám min. 10 cm rezervu aby som mohol sedačku posunúť ešte dozadu aj keď je v najvyššej polohe. Pochybujem že je niekto tak vysiký aby mal sedačku úplne vzadu a stále mal málo miesta na dĺžku. Jednoduchšie už nastavovanie sedačky vysvetliť nedokážem :'-( Treba si prečítať manuál, tam sú aj obrázky :D -
Jozef0351 23.03.07 17:42
« Re:
V reále ten Focus širší nie je. Papierovo je širší ako Mercedes E. Ja ´mám tiež elektrické výškove nastavenie sedačky. Tiež sa posúva dopredu keď sa dvíha. Ale pozdĺžne sa dá posúvať po koľajnici dopredu a dozadu páčkou pod sedadlom. Zdvíhanie a posúvanie funguje nezávisle :!: Najskôr si ju zdvihni a potom si ju pozdĺžne posuň dozadu :D -
« Bez nadpisu
To Jozef035: Problém se sedačkou je v tom, že mám elektrické zvedání, které při zvedání sedačky nahoru posunuje sedačku i dopředu. A tak i když si sedačku posunu co nejvíce dozadu (páčkou pod sedačkou), tak když ji zvedám nahoru, tak se zase sune dopředu.
Také Mondeo MK II mělo taky elektrický posun sedačky, ale ta šla celá posunout dále dozadu o 6cm.
Také šířka sedáku u MK II je menší jak u MK V. Nenapadlo mě, že MK V bude uvnitř menší jak MK II. Všechno se přeci zvětšuje. Vždyť u Mondea je místo řidiče jak ve Focusu. Vždyť Focus je o 28mm širší jak Mondeo!!!
Mám 190cm/110kg. Mondeo MK II bylo v pohodě. Fiesta z roku 2001 je v pohodě.