FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Jozef0351 04.04.07 08:55
« Re: Re: Re:
Aj mňa predbehne niekedy na diaľnici Fabia HTP a možno si myslí ako mi to natrel. Teraz sa možno na fore o Fabiach podobne chváli. Ja som minule na diaľnici predbehol Porsche. Istotne bol z toho smutný >:D
PS: Neviem podľa čoho sa dá v spätnom zrkadle poznať aké má auto motor. A neviem prečo si myslíš že sa s tebou pretekal. Niektorí vodiči idú stabilne 80 - 90 ako na tempomat. V obci aj mimo obce. Usudzovať z toho aké máš brutálne silné auto je smiešne. -
Jozef0351 04.04.07 08:47
« Re: Re:
Kdyz jsem mel stare mondeo 1,6i tak jsem pri prasecim stylu jezdil za 11 l/100km, pri klidnem stylu jizdy s ohledem na spotrebu tak 7,5 l/100km. V zadnem pripade se ale neda s tak slabym autem jet stabilne 180! sice max. 215 z kopce s vetrem v zadech, ale jinak byly rychlosti vyrazne nizsi... Neverim, ze s 1.8i se da jet stabilne 180, ani ze pri te rychlosti zere 9,2 l/100km
Mimo mesta sa cez 9l nedostanem. Keď jazdím s ohľadom na spotrebu tak mimo mesta sa dá ísť pod 6l, bežne mám 6,5. Priemer za posledný mesiac aj s jazdami po meste mám 7,6. 180 to ide úplne v pohode a ešte aj zrýchluje. S tým nemala problém ani moja stará Carisma 1,6. S ňou som zozačiatku tak jazdil ale teraz mám už trošku rozum :D -
Jozef0351 04.04.07 08:37
« Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Duratec
ta páka mezi sedadly je tam asi na řazení, ale moc to nepomáhá - někdy to zkus oproti 2,2 - stačí jen nahlédnout do tech specifikace a není o čem diskutovat, pružné zrychlení je takřka 2x lepší oproti 2,0 Duratec
Práveže pomáha >:D Neviem kde si zobral ten nezmysel že má 2X lepšie pružné zrýchlenie. Výhoda toho benzínu je práve v tom že môžeš podradiť na 3 a vtedy máš na kolesách minimálne rovnaký, predpokladám väčší KM ako v TDCI na 5 - 6. Nemám k dispozícii krivky motorov ani prevodové pomery ale je to tak. Dokonca ten benzín bude vzhľadom na lepšie rozloženie hmotnosti na tom asi lepšie v zátačkach. Treba si jednoducho uvedomiť že s dieslom sa jazdí ináč ako s benzínom. -
RADEK1 03.04.07 21:16
« Re:
TO :Kutil
Dej tomu čas a uvidíš ,že za rok si předchozí gen. Mondea téměř nevzpomeneš.Nebo jen tehdy ,když vyprášíš nějakého namistrovaného TDíčkáře . S 1,8 by to tak hladce asi nešlo >:D >:D Říkám to jen proto ,že dnes se na mne jeden nalepil (asi posílen optimismem) v obci a tlači a tlačil až po ceduli :,,konec obce" :P Tam jsem dal 3 a z té stříbrné O1 za chvíli byla jen . (tečka) frajer jeden libovej >:-[] -
RADEK1 03.04.07 21:15
« Re:
TO :Kutil
Dej tomu čas a uvidíš ,že za rok si předchozí gen. Mondea téměř nevzpomeneš.Nebo jen tehdy ,když vyprášíš nějakého namistrovaného TDíčkáře . S 1,8 by to tak hladce asi nešlo >:D >:D Říkám to jen proto ,že dnes se na mne jeden nalepil (asi posílen optimismem) v obci a tlači a tlačil až po ceduli :,,konec obce" :P Tak jsem dal 3 a z té stříbrné O1 za chvíli byla jen . (tečka) frajer jeden libovej >:-[] -
« Bez nadpisu
Pánové, doufám, že vše je tím, že je auto nové a má najeto cca 5000km. To co píšu je dle skutečnosti, když jsem auto kupoval, tak mi bylo řečeno, že dlouhodobá spotřeba budu pod 7litrů, většinou že je 6,5 a s čipem 5,5. Z toho jsem vycházel. Vzhledem k tomu, že se stále zlepšuje, tak je to zřejmě jen malým počtem najetých km.
Mondeo 1.8 jsem měl s naměřenými 92kW a auto bylo skutečně schopné jet po dálnici stále 180km/h. Občas bylo nutné přeřadit na 4ku, která točila do 188km/h. Spotřeba opravdu byla 9,2litru. Za to se mi ji při klidné jízdě nepodařilo dostat pod 8litrů.
Souhlasím, že Mondeo 2.2TDCI z roku 2007 je samozřejmě bezpečnější a technicky lepší než Mondeo z roku 2000, protože je nové a nemá nic najeto, ale co se týče úložného prostoru, ergononie vnitřku, výhledu z vozu a šíře sedaček, tak bylo staré Mondeo lepší. Osobně bych u TDCI s 6ti kvaltem uvítal jiné zpřevodování, motor by byl schopen točit ve 150km/h okolo 2000ot. 4, 5 a 6 jsou moc blízko u sebe.
To Janerad: Když vynuluju PP a jedu po dálnici okolo 200km/h, tak je spotřeba 9,2l. Při normální jízdě je 7,8 a pokud se snažím a jedu mimo město okolo 90km/h tak 6,5 a dá se i pod 6. Ale musí to být rovina a nesmím to přišlápnout. -
RADEK1 03.04.07 20:07
« Re:
To:Kutil
Tak ti nevím s 1.8 jsem toho moc nenajezdil,ale kamarád ho vlastní,takže sem tam jsme ho projeli. Já tenkrát vlastnil TDDi 85KW a už tenkrát bych řekl,že můj ropák byl živější . Kamarád sám uznal , že mé auto lépe zabírá a táhne. Takže o přínosu dalších 29 KW u 2.2 TDCi nemůže být pochyb. Možná si to chce jen zvyknout , nebo tam máš ůplně jiný motor než my všichni. :P Čas od času jezdím Amserodam CR tak 150,D 160 až 190 a NL dle předpisu 110až 120 . Výsledná spotřeba 6.7 až 6,9 . Ty 2 deci zachraňuje manželka se kterou se musím krotit. >:D Samozřejmě ,že standu leju do každé nádrže asi 1,3 násobek dop. dávkování. -
lordmystic 03.04.07 14:18
« Re: Re: Stanadyne -STANDA - davkovani
Já dávám již delší dobu pravidelně dvojnásobnou dávku standy a v pohodě. I když je pravdou, že "zásadní" ztišení motoru nepozoruji, no už jsem si asi zvykl. Ovšem studené starty jsou o trošku jemnější bez toho asi dvouvteřinového zaškobrtnutí které tam bývalo bez standy než se srovanjí otáčky hned po nastartování. Že by to zvyšovalo výkon to se také nedá pozorovat, snad jedině trošičku kultivovanější chod za studena, po ohřátí nepozoruji podstatný rozdíl. Ale asi záleží jaká nafta se tankuje a míchá se standou, beru teď docela kvalitní naftu. -
« Re:
Nevim, asi divne jezdis.... Kolik ma auto najeto?
1. Kdyz jedu jak prase, tak spotrebu nedostanu dlouhodobe nad 7,5 l, ted mam dlouhodobou 7,3 dle PP. Pri vynulovani PP na dalnici plny knedlik (180-210 dle kopcu) je spotr. 8,6 l
Pri poklidne jizde s ohledem na spotrebu ne mene nez 6,3 l/100km.
2. Kdyz jsem mel stare mondeo 1,6i tak jsem pri prasecim stylu jezdil za 11 l/100km, pri klidnem stylu jizdy s ohledem na spotrebu tak 7,5 l/100km. V zadnem pripade se ale neda s tak slabym autem jet stabilne 180! sice max. 215 z kopce s vetrem v zadech, ale jinak byly rychlosti vyrazne nizsi... Neverim, ze s 1.8i se da jet stabilne 180, ani ze pri te rychlosti zere 9,2 l/100km -
pepek 03.04.07 12:10
« Bez nadpisu
to kutil: Auto, které by vyhovovalo tobě ještě nebylo vyrobeno a asi také nebude. Tak zkus tohle Mondeo reklamovat jako to minulé před 6 ti lety - ať má zase FMC srandu z nějakého koncáka, kterému nic nevyhovuje, ale chce za každou cenu ušetřit a pro korunu by si nechal vrtat koleno -
« Bez nadpisu
Ahoj, tak jsem tomu dneska trochu šlápnul na krk a zkusil s tím jet jako s mým starým MK II Mondeo 1.8 benzínem. Nechápu, jak někdo může jezdit se slabším Mondeem jak 2.2TDCI protože to oproti starému nechtělo zase tak moc zrychlovat.
Navím, zda to pořád ještě nemám zajeté, ale těch 400Nm zase až tak moc vidět nebylo, ale za to byla spotřeba 10litrů podle PP.
Přitom rychlost byla do 160km/h. Zajímavé, že když se na plyn šlape zlehka, tak to docela pškně zrychluje, ale když se šlape na podlahu, tak to už jen žere. Snad se umoudří. Snad bude řešením čip.
Staré Mondeo dokázalo jezdil po dálnici Praha - Brno 180km/h za 9,2litrů.
Při běžné jízdě s 2.2TDCI s tím, že ráno vyjedu 7km po Praze a pak 30km po dálnici vychází 7,8 podle PP, což je o 1,3 litru více, jak by mělo jezdit. Dá se sice jet rychlostí 90km/h se spotřebou 5,5 ale to je při častém vyřazování. -
RADEK1 02.04.07 21:50
« Re: Re: disky
Taky se mi zdá ,že si Mondeo zaslouží širší pneumatiky (jezdím 205/50 R17) ,ale pokukuji po 225/50 R17, nebo 225/45 R 17. Snad přesvědčím pány na úřadech a vybojuji si zápis do TP. Jinak v zimě mám 205/ 55 R . 16 Jsou komfortnější ,ale auto tak nesedí jako na letních. >:D Jo a jedete někdo do Brna na tuning sraz tuto sobotu 7.4.07 ? -
« Re: disky
Obutí, Disky:
v létě jezdím 17" Ghia X 7 paprsků a super - pevný kola, dvoudílné matky - tiché, stabilní... Zimní mám 16", 17" znatelně méně vlaje, když předjíždíte ve 220 kamion v silném bočním větru...
resp. 17" je auto tuhé, s 16" to auto se zachvějě, je znát závan větru...
Ale myslím si, že na ten těžký předek bych ocenil i širší pneu než 205...
Ty jsem měl už na 16" 205/45/R16 na staré 1.6 benzín, tam to bylo na tu váhu na předku super... s 2.2 naftou to auto na tu váhu potřebuje do zatáček asi širší... já bych to ocenil, ale asi by byla větší spotřeba... -
-
"-- skrytý --" 02.04.07 17:49
« Stanadyne -STANDA - davkovani
Jak jiz tady nekdo pred casem napsal - "Nekdy davam dvojtou davku na nadrz nez doporucuje vyrobce a je to znat". Tak behem minuleho tydne jsem trikrat davkoval cca 1.5 nasobek STANDY na litr toho, co ma podle vyrobce byt a reknu vam, velke prekvapeni ! Motor je opravdu daleko vice utlumen nez pri beznem davkovani - opravdu doporucuji vyzkouset. Ac jsem mel strach, tak na doporuceni jsem zkusil opravdu jen lehce nad miru pridat a vysledky jsou naprosto evidentni a citelne !!! Pristi tyden budu mit k dispozici merak, tak dam vedet o kolik se zlepsila akustika na mnou jiz zkousenych rychlostech. Redeno bylo dvakrat Shell Diesel Extra (ten obyc.) a jednou OMV Alpin Diesel. -
-
lordmystic 02.04.07 07:25
« Bez nadpisu
kutil: Vše co jsi napsal je pravda, ale já se pozastavoval nad tím, že 77kW do 1,5 tuny těžkého auta je sakra málo... A ještě ve čtyřech lidech byl s tím autem velký problém bezpečně předjet auto jedoucí 80km/h... :(. To že dají 50kW do Fabie která váží něco přes tunu chápu, ale do nového Passata by měl být standard něco jiného... Ale chápu že trh je trh a když to prodají, tak proč ne. -
« TDI
To lordmystic: Dělám pro firmu, která kupuje jako služební auta jedině Oktávie, protože je pak po 3 letech jako hodně ojeté super prodá čechům, kteří si myslí, že české auto je nejlepší.
Ale chtěl jsme něco jiného. Mají jak TDI 81kW tak TDI PD 77kW a TDI PD 96kW přečipované na cca 130kW. 81kW točí od 2000 do 450ot. 77kW zabírá něco pod 2000ot. ale dříve vadne. A přečipovaný 96kW dělá z Oktávky vražedný stroj. Sice jede přes 230km/h ale na silnici už nesedí.
Těch 77kW je i pro Oktávku málo, ale dojede kam má a za krásných 5,5litru. Vždyť i Mondeo se dělalo s 66kW. Prostě jsou lidi, kteří nelétají, ale pohodově si jezdí. Znám hodně lidí, kteří mají Fabii 1.2 a nebo 1.4TDI (HDI nebo TDCI). Pro ně je důležité za kolik to jezdí. A je rozdíl, zda to jede za 4,5litru nebo 8 jako moje Mondeo.
Máte někdo 2.2TDCI s čipem od BitPower? Kolik Vám to žere? -
lordmystic 01.04.07 10:30
« nový passat 77kW TDI
Jsem měl možnost včera projet cca. 40km nový Passat TDI ale pouze 77kW. No řeknu vám, děs a hrůza. Auto s vahou 1498kg (pouze o 7kg lehčí než Mondeo) je absolutně mrtvý :(. Sice krásně točí do 5-ti tisíc otáček, ale např. na čtyřku v 80-ti km/h úplně mrtvé. Při předjíždění tak 3sec nic a pak se začíná pomalu rozjíždět a když se jakž takž rozjede, tak už zase vadne... Fakt nechápu pro koho takovej motor může být určen, snad pro důchodce, ale i pro ženskou je lepší větší výkon, aby se nebála předjíždět... -
oleowr1 31.03.07 09:21
« Akcelerace 2.0TDCi 96kW vs. 2.0/16v 107kW
Včera jsem se na křižovatce potkal s kolegou, stáli jsme vedle sebe a na zelenou vyrazili. Benzín má delší rychlosti, takže jsem při řazení 1-2 trochu ztratil, ale vzápětí řadil on, tak jsem ho dojel. Bohužel krátký úsek, dosáhli jsme jen cca. 80km/h, byl jsem o půl auta vzadu a můj pruh se zužoval, takže jsem přibrzdil a zařadil se za něj. Můj závěr je - akcelerace pro běžný provoz je v podstatě stejná, kdybych měl 5dv. jako on a ne kombík, byli bychom zřejmě úplně vyrovnaní. -
jack007 30.03.07 20:56
« Re: Spotřeba.
Mam to do prace 80km z toho 35km po dalnici a spotrebu mam pokud jedu do 110 mezi mesto a na dalnici 120 5.5l. Jakmile na dalnici nasadim 140km je spotreba 6l. A kdyz na to slapnu a vsude jedu kolem 160ti >:D , je spotreba 7.3l. To uz ale moc casto nedelam, protoze uz mam pul roku -3 body a druhy vyssi prestupek by znamenal odebrani ridicaku :-( Jo a mam 6ti kvalt. -
« Spotřeba.
Když jsem auto kupoval, tak mi tvrdili, že se mimo město i při ostré jízdě nedostanu nad 7litrů. Když jsem ho koupil, tak jsem jezdil za 6,5 a postupně spotřeba vylezla podle PP až na 8,2.
Po cca 3000km jsem PP vynuloval a jel cca 100km rychlostí okolo 60-90km/h. Spotřeba byla 4,9litrů. Měl jsem radost, ale ta postupně mizela, jak spotřeba lezla nahoru. Pokud jsem nevjel do města a nebo na dálnici a plyn jen lehce lechtal s otáčkama mezi 1500-2500 tak byla spotřeba 5,5-6. Jakmile jsem ale vjel do města a na dálnici, tak zase vylezla spotřeba na 7,2L.
Měl jsem možnost jezdil ve městě s S-MAX 1.8TDCI a spotřeba vycházela podle PP 6,5litru. Na to, že je to auto o 200kg těžší jak Mondeo, tak spotřeba pěkná.
Ale nedokážu si představit, že bych měl Mondeo s motorem 2.0TDCI s 85kW s 5ti kvaltem, to snad vůbec nemůže jet. -
"-- skrytý --" 30.03.07 14:01
« Re: Re: Re:
lordmystic:
příští pátek jedu na poslední doupravení křivek do Bitpoweru. Sdělím postřehy.
Jinak ta spotřeba je jednoznačně v šířce pneu. Já mám přes zimu o 0,5 litrů menší spotřebu. 225/205 mm. Dostat se v létě na 6,0l už chce lehkou nohu. -
"-- skrytý --" 30.03.07 10:33
« Re:
Čím nižší profil, tím vyšší disk, tím pádem zůstává obvod kola stejný, takže by to na spotřebu nemělo mít vliv. Pokud bude nějaký rozdíl ve spotřebě, tak to bude šířkou pneu, popř. typem pneu při stejných šířkách(jiný výrobce, jiný valivý odpor) Nebo se pletu?
Ja používám letní 17" Michellin Pilot Premacy, zimní 17" Pirelli přesný typ teď z hlavy nevím, se zimníma mám asi o 0,4l/100km vetší spotřebu. -
« Bez nadpisu
Na starém autě jsem měl 205/50 16" a během krátké doby disky utrpěli. Nízkoprofilové jsou super na hladký asfalt ale na českých dírách trpí. Zimní jsem měl 195/65 15" a rozdíl byl výrazný. Na novém Mondeu mám letní i zimní 205 - zimní na 16" a letní na 17", tak dám vědět.
Na starém Mondeu jsem při testování vibrací přední nápravy jezdil na na 16" i na 15" i na 14" a rozdíly byly znát, ale je to hlavně o průjezdech zatáčkou kdy větší disk díky nízké výšce pneumatiky tolik neplave.
Na druhou stranu čím nižší profil (výška) pneu, tím vyšší spotřeba. >:D -
lordmystic 30.03.07 09:12
« Re: Re: pneu, disky, rychlost, spotreba, brzdy
jarda.suchy1:
rychlost - podle GPS cca. 207km/h z mírného kopce (220km/h tachometrových). takže to sedí, už jde i o ten kopeček a pneumatiky.
spotřeba - dle PP cca. 6,1 l/100km dle mých záznamů o tankování celoroční cca. 6,7 l/100km - měl jsem dlouhou dobu vadný vstřik, nemohl jsem to brát pořádně z voči aby to nepadalo do nouzáku, proto tak málo :). jinak když jsem to koupil tak spotřeba dle PP kolem 6,6 l/100km tak počítám že reálná tak 7,2-7,3 l/100km. hm také sedí jako u tebe.
brzdy - když jde opravdu do tuhého (min. týden srnka pod kola) a sešlápne se brzda na max. a RYCHLE, auto jde okamžitě do ABS (jak já ho nesnáším). pokud někde dobržďuji plynule a pak je třeba rychle zastvit, je třeba extrémní síla k razantnímu zabrždění. zdá se mi, že brzdy brzdí ne podle síly sešlápnutí, ale podle rychlosti a dráhy sešlápnutého pedálu... ale oproti i starému passatu je nástup brzd hodně měkkej a vlažnej, ale stačí, zvykl jsem si a i v krizi (srnka) jsem byl nakonec spokojen. -
"-- skrytý --" 30.03.07 09:03
« Re: pneu, disky, rychlost, spotreba, brzdy
...tak v bodech
pneu - zimni (Pirelli Sottozero) i letni (Michellin Pilot Premacy) stejny rozmer 205/50 17" na orig. litych kolech - zimni jsou o malicko komfortnejsi. Letni jsou srovnatelne hlavne pri vyssich teplotach - coz je pochopitelne. Letnaky jsou hlavne tvrde na jare a na podzim pri brzkych rannich startech, kdy ranni a vecerni teploty jdou pod 10stupnu.
rychlost - par lidi tady uvedlo ze jezdi i podle GPS kolem 220 km/h a na 5ti kvalt! Priznam se, ze takove rachlosti jsem nikdy nedosahl ani s 6ti kvaltem - rovina dalnice nekolikrat na Hradec. Maximum vzdy kolem 205km/h podle GPS!!!
spotreba - ze zacatku u noveho auta byla o cca 1litr vyssi - dnes se pri bezne jizde se dostavam tak na 7litru (podle skutecne natankovane a ujete vzdalenosti podle knihy jizd - PP pocitac keca :-) ) - opet me neni jasne jak nekdo pise, ze se vejde az na 5,Xl. Takovychto hodnot jsem zkusmo dosahl jen podle PP (na vzdalenostech kolem 100km - dele bych to nevydrzel) parkrat pri velke snaze. Treba dalnice Praha - Hradec na tempomat 140km/h podle GPS cca 146km/h podle tachometru v noci bez brzdeni a akcelerace - spotreba podle PP 7,3l. Tak opravdu nevim jak jezdite za ty spotreby co tu pisete - podle meho se Euro3 a Euro4 lisi jak ve spotrebe tak v PP v neprospech Euro4. Kolega se stejnou motorizaci Euro4 spotrebu potvrzuje plus minus nejake desetinky.
brzdy - mam porovnani s firemni Octavii I i II a Opel Vectra a Mondeo nebrzdi vubec spatne - nejhorsi je asi Opel - kazde auto proste brzdi trosku jinak citliveji nebo pozvolneji na reakci seslapnuti brzdoveho pedalu - pri koupi Mondei nam bylo receno, ze po poslednim faceliftu byl prave vylepsen brzdovy asistent - to muze byt vas problem, ze mate auta vyrobena pred touto upravou brzdoveho systemu -
lordmystic 30.03.07 07:59
« disky
Hodně tu řešíte gumy. Chci se optat, budu kupovat koncem léta nové disky, chci 17", ale o nich tu snad ještě nepadlo jediné slovo. Stále buď 16" nebo 18"... Má někdo zkušenosti s 17" diskama. A jaký je rozdíl v komfortu mezi 16, 17 a 18". Slyšel jsem že ne moc velkej, ale jezdím hodně po okreskách s drsnym rozbitym asfaltem a nechci ze sebe vymlátit všechny kosti :). -
cja 30.03.07 07:31
« Re: Re: Re:
to Jozef035: to bude pneu, dojezdit a zkusit něco jiného - už jsem se zmiňoval - dřív na předchozím autě jsem jezdil 16" i v létě a CSC2 205/55 R16 mohu (už dělají CSC3 - vím) jedině doporučit, CSC při srovnání v servisu jsou oproti ostatním gumám o něco širší - bionický cosi - a je to znát, není to 225 v 18", ale bylo to slušný :) -
cja 30.03.07 07:24
« Re:
To MitoX: podobný problém jsem řešil na Mon 2001 benzín -, ale tam byl trochu jiný systém než teď - vše orig. Ford-musela se vyměnit řídící jednotka pro parkovací asistent - po 2.5 roku - nakódovat a pak vše doteď bez problémů - zajet do servisu je jediná rada , kterou můžu poskytnout, připojit na VDS - třeba bude stačit jenom ji nakódovat >:D
nemáš tam tažné zařízení? -
"-- skrytý --" 29.03.07 23:04
« Bez nadpisu
Dobry vecer vsetkym,
Chcel by som sa spytat, ci uz niekto z vas mal podobny problem a ako ho vyriesil:
Mame v rodine Mondeo 2,2TDCI 11/2004 Titanium. Ma zadne parkovacie senzory. V poslednej dobe (asi mesiac) pri zaradeni spiatocky nepipa pomalicky, ale hned zacne na plne a nepretrzite, ako keby som sa uz o nieco opieral. Robi to stale, pri kazdom zaradeni. Vycistil som vsetko okolo senzorov, spary okolo senzorov tiez, skusal som zaradit spiatocku aj 20krat po sebe a stale je to rovnake. Skusil som aj pobuchat po narazniku (ved ruske tv sa tak opravovali,nie? :-) ), ale vysledok ziadny.
Robilo to aj niekomu y vas? Kde zacat s hladanim priciny? Znackovy servis chcem zatial vynechat,ale ak to bude nevyhnutne....
Za kazdu pomoc vopred dakujem.
Inak vstreky odisli v lete a menili sa 10/2006 este v ramci zaruky. Ale servis Ford v BA sa nepredviedol najlepsie.
Este prihodim poznatok o vstrekoch 2,0 TDCI a o kupovani ojazdeneho Mondea:
Znamy kupil v bazari Mondeo 2,0TDCI 2004 kombi. Auto ako nove , vzorne udrziavane, nabehane okolo 70000, dovoz z Talianska. Pri jazde si vsimol trhanie okolo 1750 ot/min. Zobral ho aj s tym, ze pocital s investiciou do novych vstrekov. V servise sa mu na to pozreli, vraj tam uz vstreky nove boli, len neboli "nakalibrovane", co aj spravili za par sto korun, a teraz beha s autom, ktore ide na 100%. A cukatura to bola presne taka, ako u naseho Mondea 2,2TDCI ked mu tie vstreky naozaj odisli.
:D -
"-- skrytý --" 29.03.07 21:43
« Re: Re: Re:
Sedačky u Mondea se asi liší podle provedení, já mám Ghia v kůži, přední jsou užší s vyššími bočnicemi a výborně drží v zatáčkách. Tvrdší to auto je (rozdíl proti Fabii je hodně výrazný), komfort na 16" a 18" se IMHO moc neliší, ale jízdní vlastnosti si tedy v létě užívám. Pneu mám zmiňované Goodyear Eagle F1, tahne to do některé strany skoro pořád. Nejdřív jsem z toho byl na větvi, ale teď už to mám rád, aspoň pořádně cítím, co se s přednimi koly děje. A zátah motoru? Teď jsem si zase zazávodil na německých dálnicích a nevím jestli to dělá filtr sání K&N nebo je to dobře zajeté, ale táhne to od 1700 do 4000 jako lokomotiva. Na to, že je to dnes už postarší motor jen s 96 kW v těžkém autě a s automatem....všechna čest. Nebojte se šlápnout pořádně na plyn, občas je potřeba rozhýbat rozváděcí lopatky turba.
Měl jsem možnost projet se s Octavií RS TDI. Krásné svezení, síla jako blázen, šlápnete na plyn a auto hned letí jako raketa. Jen to řízení...klade větší odpor a je tužší, ale pořád stejně. O tom, co se děje s předními koly se nic nedozvíte. Jak už tu někdo psal, buďme hodně rádi, že Mondeo má úplně jiné řízení, než je dnes u běžných aut obvyklé. A komu to nesedí, holt si pro svoje preference vybral špatné auto. -
cja 29.03.07 17:01
« Re:
Tak to prodej, když s tím máš problém a kup kolíbku.
Když kupuji auto, tak o něm něco chci vědět, kritiky, literatura, projedu se - není to investice na týden a pak se rozhodnu.
Auto přece je o prioritách a nemůžu asi čekat, že model bude splňovat všechny požadavky - z měkého základu asi super jízdní vlastnosti nedostanu(neplést s poddajností podvozku).
Asi je pravda, že má Mondeo oproti VW brzdy s pomalejším nástupem - bylo odstraněno 2005, ale to pozná jen ten kdo přesedá z auta do auta - mě tohle nikdy zatím netrápilo - Mondeo není třeba glorifikovat. Ale holt v určitém směru je ve svém segmentu pořád absolutní špička.
A mě teda jede 2,2 bez problémů až do 4t otáček, ale to využívám velmi zřídka - baví mě víc krouťák, a ten je famózní. :D -
"-- skrytý --" 29.03.07 16:42
« Brzdy
martin.z
To o těch brzdách už jsem slyšel.
Já jsem trochu zmaten. Já jsem i s brzdami maximálně !!! spokojen. Včera asi v 1.00 v noci jsem to valil tak stošede (neřekneš to na mne nikde, jo?) po D1 a vlítnul mi tam samo truck. Tak jsem to zašlápnul, to auto úplně v pohodě, nemění směr, lehoučce jsem byl v mžiku na 90.
Ne,myslím že brzdy nejsou problém.
Ale mám 2,0TDCi a druhé brzdy od Forda, tak nevím...
Ještě něco, nedovedu si představit jak může jet 2,2TDCi ale pokud vycházím z 2,0TDCi 96kW, musí to být bomba! Kutilovi nerozumím. -
« Bez nadpisu
OK, budu věřit, že se motor časem zlepší a že ve 20tis už problémy nebudou. Zatím zátah 400Nm necítím (Megane 74kW s čipem zrychluje víc). Teda ani necítím ten overboost. Auto zrychluje mezi 1750 - 2500, ke 3000ot to už moc nechce. Snad si sedne. S tvrzením, že diesel je do města nesouhlasím, kdysi tu někdo psal, že TDCI je na jízdu ustálenou rychlostí bez řazení a to přesně platí.
Jak je to s tím overboostem? Má 2.2TDCI 360Nm nebo 400Nm? Rozdíl 10% by měl být vidět. Když totiž jedu za S-MAXem 1.8TDCI s najetými cca 20tis km, tak mi skoro ujíždí. Subjektivní pocit je, že se 1.8TDCI lépe roztáčí a táhne až do 3500ot.
Pokud po rovné dálnici stojím na 6ku na plynu tak to jede tak 200km/h, víc ne. Možná že jen potřebuje víc zajet. Uvidíme v létě, jak si sedne. -
martin.z 29.03.07 15:44
« chujoviny
to Lordmystic:
jak pro koho chujoviny, ja jsem s autem taky spokojenej, ne ze ne, ale proste mam k nemu 2 vyhrady. Ty gumovy brzdy, ktery maji hodne vlaznej nastup (taky zatim moje nejhorsi) a to ze na prazsky rozbity silnice (krom viceproudejch asfaltek) je to opravdu neprijemne tvrdy.
Tys mel treba jinou sekvenci aut nez ja, nebo mas sportovnejsi naturu. Tyhle veci vnima kazdy jinak, jine naroky..
Me se mondeo hlavne libi! a jsem rad ze ho mam, ale nijak bych ho neglorifikoval. -
« Re: Stare versus Nove - Benzin vs Nafta
Nezoufej a uc se jezdit...
Po 21 tis. km ve 2.2 TDCI zacinam mit pocit, ze to neni takova drina a zacinam si zvykat... Dokonce jsem si to vcera vecer i uzival, z Tabora do Pardubic za 1.30 :-) rychleji by to slo jen za svetla a zaroven rychleji v obcich... Preci jenom uzit si zatah 400NM je good, i kdyz jen v rovnem smeru, v zatackach a korekcich smeru se musi s citem...
Zkus si na predek u 1.8 privazat nad kazde predni kolo 3 pytle cementu, a uvidime, kam ti bude kracet v zatacce :-)
Holt nez to ubrzdis a zatocis, tak to chce vic usili... Taky razeni s 6tikvaltem naftou je vetsi drina, to je pravda, na Dalnici je to ale jedno - dlouhy streky jsou s Dieselem v poho... Ale holt kdyz chces setrit, tak musis neco obetovat...
Jedinym plusem Dieselu je spotreba...
Jinak je pravda, ze v automotive se setri, takze materialy a provedeni (i sedacky) jsou v Novem Mondu levnejsi nez ve starem - tento trend je patrny i v S-Maxu... Pokud si nekoupis Recaro ST, mas holt smulu...
Takze tak... -
lordmystic 29.03.07 15:33
« Bez nadpisu
martin.z: Fakt tu řešíte ještě s kutilem fakt totální chujoviny. Jak píše Petr T., tak Mondeo má ve své třídě jeden z nejlepších (asi nejlepší) podvozek. To že ty jezdíš pomalu a nevyzkoušíš to, to na kvalitách podovzku nic nemění. U Passata si jel, nic nic a nejadnou se to utrhlo. U Mondea jedeš, začneš cítit jak se ti to začíná odsunovat stranou a můžeš si zvolit co dál, buď driftuješ ještě ostřeji když máš místo a nervy nebo držíš stávající rychlost a auto v začátcích smiku.
Pokud se ti zdá, že Passat je o tolik pohodlnější, jsi na omylu. Pokud na obou autech budou nové tlumiče, pérování, čepy, atp. a stejná kola, tak věřím že tam velký rozdíl nebude. -
martin.z 29.03.07 15:26
« Bez nadpisu
Ja ti taky nebranim byt spokojenej. Jenom jsem chtel upozornit na to, ze pokud auto neni vybavene nejakym vylozene aktivnim tlumenim tak lepsi jizdni vlastnosti jdou vzdycky na ukor komfortu a pokud sami tvrdite ze je mondeo ma tak super (coz ja nikdy asi nevyzkousim, protoze ani s tim ultraspatnym a pro zdejsi osazenstvo zoufalym passatem jsem se nikdy v zatacce nevyklopil) tak tim zaroven rikate ze to neni zrovna nejaka komfortni limuzina. A to pro me opravdu neni, v tomhle smeru je to zatim moje nejhorsi auto, jeste bych se mozna mohl zkusit projet po Praze na motokare abych to trumfnul. -
"-- skrytý --" 29.03.07 15:14
« Žehlení
martin.z:
Jasně Martine,
ale !!!!!!!!!!!!!!
Chování podvozku je kompromisem a Mondeo je v tomto ohledu sakra dobré!!! Vynikající kompromis mezi jízdními vlastnostmi a jízdním komfortem.
Můžeš mít auto - žehličku, ale co jízdní vlastnosti?????
Já jsem úplně a velmi spokojen. -
cja 29.03.07 14:10
« Re:
to kutil: nevím, jak ty ,ale v běžné dopravě dnešní diesly jsou jednoznačně lepší, benzín než se rozmotá, tak to chvíli trvá - pamatuji na chvíle obav než se benzín rozmotal při předjíždění - tady V TDCI zkrátka přidám plyn a jsem pryč - je to takový ježdění bez námahy , v benzínu si ten výkon musíš víc odpracovat, ale už bych zpět nechtěl ani ve snu - zkrátka se s tím autem neper nehledej pořád chyby a užij si to a co se týče zad - je třeba asi zajít občas se protáhnout, mě záda v autě nebolí - sedačka má spoustu nastavení - je třeba zkoušet a v průběhu jízdy občas změnit polohu - je pravda , že jsem konfekční velikost, tak to mám možná jednodušší
A co se týče tahání za volant - Passat mrtvola, Mondeo cit ve volantu -někteří zaměňují s taháním za volant - v kolejích od kamionu by mělo tahat za ruce vše. A řídit jedním prstem - myslím, že o to moc nikdo nestojí, prasklá guma tenhle nešvar při řízení velmi rychle léčí. :*) -
martin.z 29.03.07 12:20
« Bez nadpisu
to Josef035:
nedoufej, ja mam letni conti sportcontact 205/55 r16 a zimaky Good year ultra grip 7 tentyz rozmer a tvrdy jak koza je to na obojich.
Ale pravda je ze volant do stran netaha a tim padem se s nim nepretahuju.
To mi delali letni good year eagle f1 na predchozim aute, mely V-ckovej vzorej, takovej ten co je dobrej na vodu a to uz nikdy nechci, v servise tvrdili ze to je obecna vlastnost tech gum
Je to proste o tridu tvrdsi nez auta co jsem znal a mel (vlastni ci sluzebni) za posledni dobu. Tedy srovnavam s passatem, octavii1 a fabii -
Jozef0351 29.03.07 12:05
« Re:
Tiež si myslím že Mondeo nič nežehlí. Ale nie je to ani také strašné.
Ak sa niekto potrebuje preťahovať s volantom nech si kúpi aj 20" kolesá. V základnom prevedení to mohli spraviť komfortnejšie. Mondeo predsa je skôr limuzína ako šporťák. Stále dúfam že zmenou značky pneumatík sa to zlepší. -
martin.z 29.03.07 11:41
« Bez nadpisu
to Petr T:
chci se vyjadrit jen k sedackam a zehleni nerovnosti.
Sedacky v mondeu jsou naprosto standartni nicim nevybocujici od octavie, fabie, passatu atd.
Vyborny a minimalne o tridu lepsi sedadla maji volva a to uz radu let. Vyzkousel jsem tedy jen kozene ale i v 850 z roku 95 byly o tridu lepsi, dal znam starou i novou v70, xc 90..Proste kresla v kterych by clovek snad i bydlet.
Krom toho mondeo je stejne jako O1 pro me pomerne nizke na vysku stropu takze se tam nejak hrbim.
Co se tyce podvozku tak teda rozhodne nerovnosti nezehli!! Je to tvrdy a kazdy hrbol ve smyslu vystupujici nahoru(nikoliv diru) cloveka kurevsky kopne do *.
Ted jsem vezl kolegovo sluzebni fabii na zimacich a 14 kolech do servisu na prezuti a o ty bych po jizde v mondeu prohlasil ze zehli nerovnosti!
Tim nemyslim ze by lip sedela, to si pri beznejch mestskejch rychlostej a stylu netroufam hodnotit ale proti mondeu jsem se citil jak v perince -
"-- skrytý --" 29.03.07 10:52
« Kutil problem maker
kutil:
Já to tedy čtu již hodně dlouho a mám pocit, že buď není v pořádku auto, nebo Ty. Možná obé.
1/ Mondeo TDCi má vynikající podvozek, cítím absolutně vše, nic nekoriguji, vynikající zpětná vazba.
2/ Mám 2,0TDCi 130k, absolutní spokojenost se vším, zrychluje od 1500 ot / 4ku, 6ka tam rozhodně navíc není, na dálnici prakticky nepodřazuji, ve městě jezdím na 4, po magistrále na 5.
3/ 2,0TDCi 115 k je asi jako nová 1,8TDCi 125 k. Věř mi že bude na Mondeo poměrně slabá. Pokud Ti nevyhovuje stávající verze motoru, s 1,8TDCi si nepolepšíš a ja k mání pouze u Nového Bondea.
4/ Sedačky - přední bez výhrad, byl jsem s autem všude kde se dá dojet a nikdy jsem nebyl unavený z posedu. Auto žehlí nerovnosti perfektně.
5/ Sklápění zadních sedaček - v poho, BUĎ sklopím opěrky NEBO sklopím sedáky i opěrky, toť vše.
6/ Párkrát jsem dostal staré Mondeo jako náhradní vůz a vždy jsem z něj byl na nervy. Můj názor. -
martin.z 29.03.07 10:43
« kastlik
to Lordmystic:
tu zarovku jsem vyhodil uz pri prvnim badani. Ta to neni. Pak jsem vyhodil ten pistek co ma tlumit otvirani/zavirani kastliku, a stale tam neco klepe-neni to rezonance ale vylozene klepani, neco je tam uvolnene. Dela to na nerovnostech.
Rezonanci cele palubky (zvukova-ne ze by se hybala) na dlazbe bych +drzaku na napoje bych prezil byt teda v passatu to nedelalo. -
« Bez nadpisu
To cja: Tak jsem se svezl s mým starým autem a to zrychlení tam samozřejmě chybí, ale v běžné dopravě velmi dobře kličkuje a reaguje na plyn. Je sice vše volnější, ale mám s autem lepší kontakt, nebolí mě záda a netlačí kyčle. Já bych měnil zpět hned. 8-s
U MK V mám tyto problémy:
- motor, pod 1750ot nechce jet, pak zabere, ale kolem 3000ot už zase nezrychluje (možní je to zvykem na benzín), malý rozsah otáček kde táhne - vhodné akorát tak na dálnici (rovnoměrná jízda)
- volant a podvozek. Myslel jsem, že to bude lepší ale auto už mám přes měsíc a pořád je to stejné. Necítím kontakt se silnicí, stále mám pocit, že to jede někam jinam než chci, stále dotahuji volantem. V zatáčce divně kráčí do strany.
- řazení (6rychlostí už je moc >:D ), stále nevím co tam dát, buď to podtočím a netáhne nebo přetočím a netáhne
- odhad velikosti a viděním dozadu, při přejíždění z pruhu do pruhu vůbec
- úzká sedačka, bolí mě záda víc jak v MIK II
- složité sklápění zadních sedaček (nejdříve sedák a pak opěradla). MK II mělo jen opěradla.
- malý otvor pro vstup do kufru (hlavně úzký a divně tvarovaný strop). To co se vešlo do MK II se už do MK V nedostane
Souhlasím s tím, že jsem si měl auto více vyzkoušet, ale zkoušel jsem Focus, S-MAX i Mondeo ale na krátké testovací jízdě jsem to nepoznal. S-MAX jsem zavrhl, protože mi připadal moc široký a s malým zátahem motoru. Ale u toho Mondea je ten pocit stejný, holt TDCI. Dnes bych jednoznačně volil raději motor 1.8TDCI než 2.2TDCI, menší objem je pružnější a má menší spotřebu a přitom maximální moment skoro stejný. -
lordmystic 29.03.07 08:23
« Re: Re:
Jozef035: když píšeš o tom přetahování s volantem... tobě by náramě seděl totálně předimenzovanej Passat. Je to totálně necitlivé auto, necítíš vůbec odezvu a zpětnou vazbu z vozovky. Jezdil jsem s ním několik let před Mondeem a mohu říct, že pro řidiče, který se chce občas projet na hraně, je podvozek a komunikativní řízení absolutní balzám oproti Passatu! Právě že určité to lehké přetahování volantu je super, je nádherně cítit v celém spektru adheze s vozovkou a když se to začíná utrhávat, tak pomalu a přesně vím kam ještě mohu zajít... To se s Passatem dalo poznat strašně těžko, to chtělo hodně zkušenosti a určoval jsi to stejně podle citu. Ale u Mondea to prostě cítíš. -
lordmystic 29.03.07 07:26
« Bez nadpisu
Jozef035: tak to máš fakt jednoduchý, kup na to 15" vysokoprofilové a není co řešit. A kyž je ještě nafoukáš málo, oj, to bude pohodlíčko i na kostkách... :)
martin.z: ad. zvuky z kaslíku - tak jsem se pral s něčím podobným, stále takový divný zvuk od spolujezdce z kaslíku - a nakonec to byla jen hloupá uvolněná žárovka co ho osvětluje... -
Jozef0351 28.03.07 17:18
« Re: Re:
Nebrečím ale pripadá mi komfortnejšie keď dokážem držať volant malíčkom ako keď sa s ním musím preťahovať. To že je auto tvrdšie som si zvykol. Mal som také aj predchádzajúce a viezol som sa v Octavii II a to je podstatne väčší rebriňák. Zimné gumy mi vyhovujú, ak aj iné letné budú rovnaké ako terajšie Pirelli tak pravdupovediac budem trošku sklamaný. -
cja 28.03.07 16:35
« Re:
to kutil : ja to mám v kombi, dozadu, taky hůř vidět, proto senzory, těžko srovnat s MK1, zpět bych už nešel - zkus někoho požádat ať tě nechá teď s MK2 svézt a uvidíš , jak je to všechno jinak.
K 18" - jezdím je též - 80% okresky a vzhledem k tomu si myslím, že na 16" zimních klid , ale auto jak kačena, na letních je to prostě Mondeo - což je co se týče své třídy stále etalon - pokud s tím fakt máte problémy , tak si kupte C5 a nebrečte na špatném hrobě. Pardon, jestli se to někoho dotklo. >:D -
Jozef0351 27.03.07 19:23
« Re: jizdni vlastnosti
Obul som znovu letné Pirelli origoš 16" a auto ide znovu ako po koľajách. Ale tie koľaje vedú inde ako chcem ja :'-( Na zimných som mohol držať volant 2 prstami a teraz sa s ním preťahujem. Ešte ich dojazdím a v lete kúpim inú značku. Som zvedavý čo to pomôže. V pneuservise mi tvrdili že to je normálne pri 16". A letné gumy že sú tvrdšie ako zimné. Predtým som mal na starom aute 14" a rozdiel medzi letnými a zimnými som nepoznal. -
oleowr1 27.03.07 17:56
« Problém se startem - elektronika?
Před chvílí jsem nutně potřeboval odjet, auto stálo cca 20min. teplý motor po zapnutí zapalování nezhasly kontrolky námrazy (červená a žlutá), kontrolka motoru, nabíjení a olej na tachometru a denním ukazateli -----, místo teploty -C1.
Po nastartování motor po cca. 10sec běhu zhasl, ze svítících kontrolek zhaslo jen mazání. Dal jsem mu pauzu dalších 20 minut, všechno vypadá O.K a normálně jede, co s tím???
Na podzim mi v servise měnili čidlo otáček vačky (motor nechytal, nebo zhasínal a blikala kontrolka žhavení), staré čidlo mi dali, kontakty * měděnkou, podle mně je čidlo v pořádku - studený spoj. Doufám, že protikus aspoň vyčistili, teď mám pocit, že je chyba podobná, ale v jiném konektoru, ve kterém?? -
martin.z 27.03.07 15:02
« Re: Re:
Ono je to dost relativni, jednak ja se fakt pohybuju dost v Praze ktera je v vyjimkou magistral naprosto silena a taky posloucham kazdy zvuk z interieru, proste jsem v tom asi precitlivelej. To plati pro soukr auto. U sluzebaku me je to taky jedno.
Takze ty bys treba u me v aute za jizdy rekl ze ke to v pohode ale proste me je toho na dlazbe lito.
Nicmene pozoruji ze je neco uvolneneho v palubce v mistech kastliku.
Nemuzu prijit na to co toje, kdyz jsem to rozebral reps. vyndal ten dekl kastliku tak jsem tam nasel uvolnenej ten tlumic otvirani-zavirani kastliku. Ten jsem uplne vyndal a zahodil ale jeste tam je neco. A ja tam nic nemuzu najit, cumel jsem tam, se vsim zkousel lomcovat ale je to vsechno fest.
Tak mozna nejaka roura od ventilace?? Ty jsou totiz nekde vic smerem k motoru a nejsou videt -
"-- skrytý --" 27.03.07 14:57
« Re:
martin.z
zkusil bych si udělat test tlumičů. Třes palubky je fakt nějaký divný.
Zkoušel jsem na měsíc 235/35/R19 už to moc nejelo ale žádnej třes tam na kostkách nebyl. Mám zímní al 16" a připadne mi to jak peřina.
Jsem spíš dálniční jezdec a tam v oblouku je 18" super, za těch pár ran po městě mi to stojí. >:D
Zeshora z Milady dolů ke kulaťáku tam taky jezdím, pouze se to houpe (tvrdší pružiny nemají takový zdvih) na nerovnostech ale jinak nic. -
martin.z 27.03.07 14:28
« Bez nadpisu
to vica:
ale kde jezdis? Po Praze? Napr. vcera jsem jel z flory na Praze 10 do Dejvic a uz predem jsem byl nas.. z ty dlazby. Prvni oblibene misto je na Stvanici tam nekde u Hiltonu a pak zase zeshora z Milady dolu ke kulataku.
Samozrejme k vibracnimu prozitku jeste rezonuje palubka.
co takovej citroen C5, mate nekdo zkusenosti?
To hil: podivej se nazpet do tohoto fora uvadel jsem tady decibelove udaje presne tebou uvadenych kombinaci SDE + Standa a SVPD bez Standy - vysledek byl mirne v prospech SVPD