FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 23.04.07 23:47
« Re: superkutil a moment
To lordmystic: čipem se dá udělat hodně, ale každý motor má své meze. Je otázkou, proč Ford tak brzo omezil u 2.2TDCI moment, že je maximální výkon už v 3500ot. Většina TD má max výkon až ve 4000ot. Může to být proto, aby motor neměl moc velkou spotřebu nebo proto aby se zamezilo vibracím motoru ve vyšších otáčkách a nebo jiný důvod. V každém případě má 2.2TDCI hodně malý rozsah otáček. Myslím, že chiptuning ukáže, jaké jsou kvality 2.2TDCI. Kolega načipoval Lagunu 2.2 diesel a je to obrovský rozdíl proti předchozímu. Má sice menší maximální moment, ale moment zůstává až do 4000ot a tak je auto živější jak 2.2TDCI. Dej vědět jak jsi dopadl. Chci dát chip až po ujetí cca 20tis.km, kdyby se náhodou objevil nějaký problém s motorem, aby nebyl problém s reklamací >:D BITPower mi nedokázal poskytnout křivku 2.2TDCI po čipu, ale zažil jsem je u jiných motorů a opravdu jsou schopni ti to upravit dle přání. Motor 2.2TDCI je dobrý, ale žádný divoch to není. Myslím, že čip mu pomůže. Motor má velké výkonové rezervy. Když může mí t 1.8TDCI 92kW a 320Nm, tak se z 2.2TDCI musí dostat víc. Já ale ještě nemůžu motor 2.2TDCI porovnávat, protože mám najeto málo a jeho vlastnosti se stále mění. V poslední době se zlepšil záběr v nízkých otáčkách a už celkově i lépe táhne. Naopak se ale kolem 1500ot ozývá hlasité klepání i při málo plynu. Čekám až se najede víc km a jak se to usadí. :-! -
cja 23.04.07 19:39
« Re: reziveni
Ohledně té záruky - na prorez kastle je 12 let při dodržení servisních prohlídek - pokud je orazítkovaná serv knížka a je to v počítači, tak můžeš být třeba šestý majitel a musí plnit, nic o 7 dnech od objevení závady jsem neslyšel a to jsem to řešil několikrát a celkem dost vysoko co se týče odpovědných osob a vždy řešili - buď oprava nebo výměna dveří - je potřeba nenechat se odbýt -
eda.nezbeda 23.04.07 16:39
« Re: antiradar
Zajimavy?! Na zminovanych strankach ve foru je clovek s A8, ktery ma pokoveny sklo a nefunguje mu to vubec. Ale mozna ty dratky u Mondea jsou v takovem rozlozeni, ze to sice ubira na ucinku, ale porad je to silny dost. A pokud jsem dobre pochopil, tak nic nebrani tomu si to za tech cca 400 "babek" poridit v US of A. Ale pridat k tomu clo a shipping, tak to uz bude trochu bliz tem 18 tis., jak ostatne pise i Admin na Antiradary.net. Nastaveni na evropu si totiz muze udelat kazdy sam podle navodu na strankach vyrobce. Ale porad to bude risk, protoze udajne neplati zaruka v Evrope? -
"-- skrytý --" 23.04.07 14:55
« Re: antiradar
Vyhřívané sklo tomu nevadí.Dříve jsem ho měl na sluneční cloně,ale tu jsem pak nemohl používat tak ho mám ve středu palubky dole. Prý se vlny lépe odráží od kapoty. Dřív jsem tam měl navigačku TOMTOM GO 910, tu jsem švihl do levého rohu. Cena je fakt vysoká ale co se dá dělat. Ani to nehlásí žádné plané poplachy a nové radary M.POLICIE to hlásí na 1 km. -
lordmystic 23.04.07 07:56
« superkutil a moment
Zajímavé vysvětlení. Více méně mi bylo jasné že takto to opravdu bude, jen jsem to neuměl tak dobře popsat jako ty. Chci jet na chiptuning a už jak vica podotýkal, chci si nechat upravit momentovou křivku tak, aby byla více plochá, tedy aby tak rychle nevadla a aby měl motor záběr i do vyšších otáček. Uvidíme jak budou chlapci od Bitpoweru šikovní a co se jim povede vyrobit... Co myslíš superkutile, lze takto opravdu vylepšit průběh momentu TDCi u našeho Mondea a tak doladit solidní motor který kazí právě toto? -
superkutil 22.04.07 22:44
« Re: Kutil
A ještě plocha momentu. Je to plocha kterou ohraničuje momentová křivka. Je to jako součet velikostí momentu pro všechny otáčky. Tím se dá postihnout moment v celém rozsahu otáček. :-) Pokusím se udělat nějaký web s popisem a obrázky. Pro mě zkušenost s 2.2TDCI přinesla nemilé zklamání, že moment s rostoucími otáčkami rychle klesá a tak je rozsah otáček nepříjemně malý (např. oproti TDI). -
superkutil 22.04.07 21:09
« Re: Kutil
Ještě k momentu. Optimální by bylo kdyby byl moment stejný v celém rozsahu používaných otáček. Bohužel ani jeden z motorů to nesplňuje. Benzínový motor má malý moment v nízkých otáčkách a turbodiesel zase ve vysokých. Protože se ale běžně jezdí v nížších otáčkách, považuje se z pohledu velikosti momentu tudbodiesel motor lepši (s klesajícími otáčkami - např jízda do kopce momwent roste). Bohužel 2.2TDCI má prudký nárůst momentu v otáčkách okolo 1800ot ale již nad 2500 postupně a dost rychle moment klesá a už v 3500 má motor maximální výkon. Ostatní TD mají maximální výkon až v 4000ot. Proto je důležité u všech motorů sledovat nejen maximální moment a výkon, ale i momentovou křivku. Jednoduše lze říct, že důležité je, aby byl maximální moment v co nejnižších otáčkách a maximální výkon v co nejvyšších, protože pak je momentová křivka relativně plochá a je motor použitelný ve velkém rozsahu otáček. :-) -
superkutil 22.04.07 11:09
« Re: Kutil
Ahoj, tak se učím jezdit s 2.2TDCI. Už se mi porařilo mít po 35km průměrnou spotřebu 4,8litru, ale taky už se mi podařilo ji mít 8,4. Dlouhodobou průměrnou mám 7,4litru. Jezdím denně stejnou trasu. 5kom posouvání v zácpě a pak 30km po dálici 140km/h. A k tomu momentu a rozdílu benzín-diesel. U benzínu jezdím mezi 1800-6500ot. U dieselu mezi 1500-3500. Benzín měl v celém rozsahu přibližně stený moment. Diesel rychle naroste ale taky rychle klesne a tak je výrazný moment pouze od 1800-2500. Když předjíždím s benzínem a zrychlení je malé, mohu podřadit i třeba o 2 stupně dolů a auto vyrazí. U dieselu, když sešlápnu plyn a zrychlení nestačí, tak podřazení nepomůže, protože při podřazení jsou již otáčky ke 3000ot. a tam je již moment i po změně převodu malý. Jozef0351 se ptal na hodnotu max momentu a max výkonu. Tyto hodnoty bohužel nic neříkají o chatakteristice motoru. Max moment je největší moment, co motor dokáže. Výkon je moment x otáčky a max výkon je hodnota kdy je tato hodnota největší. Je ale potřeba si uvědomit, že se nejezdí při stálých otáčkách. Protože s motorem hýbe moment, tak největší zátah je při maximálním momentu. A tak by bylo nejlepší jezdit takovou rychlostí, kdy je moment maximální. Důležitějším parametrem je ale moment na kolech, který je moment motoru x převod od motoru na kola. Ten táhne auto. Maximální výkon je důležitý právě kvůli zpřevodování, protože říká do jakých otáček se ještě může motor točit. říká, při jaké rychlosti je moment ještě dostupný. Příště napíšu více o takzvané ploše momentu, což je nejdůležitější údaj motoru. -
lordmystic 22.04.07 07:44
« Re: to vica
No máš určitě také přední vyhřívané sklo a docela by mě zajímalo, jestli to nevadí tomu antiradaru. Pak také jak velký je ten antiradar v praxi a jáká je s ním manipulace a jestli moc překáží... Jinak mám už pět bodů a vždy jen za rychlost, tak hodně o něčem podobném také uvažuji :). -
"-- skrytý --" 21.04.07 23:38
« Re: to vica
jack007 souhlas, omezil jsem to jenom na noční hodiny. Přes den jsem jak beránek.Po jedné špatné zkušenosti, kterou jsem ustál na 2 body za fotku 158 km/hod (hodnej policajt ostatní včetně 227 smazal) jsem si koupil Valentine One detektor radiových vln a je klid. Funguje i na nové pušky m.policie. -
"-- skrytý --" 21.04.07 18:43
« Re: Repas vstřiků Hale
hil: Zkus to ve 2 hod ráno. Z Brna do Ol není kopec který se nedá vyjet alespoň 200 km/hod dle GPS. Jedině oblouk u Vyškova a v Prostějově se dá bespečně projet tak 190 km/hod. Jinak vpoho.Jediná nevýhoda je číhající modrý Pašík 2.8VR6. 17.11. jsem ho přehlédl a už jsem se vezl foto (z kopce)227 km/hod.Hoďku jem je pak ukecával.Hoši se projeli z PV do Vyškova. :-! -
"-- skrytý --" 21.04.07 11:20
« Re: Repas vstřiků Hale
Zdravím přátelé, tak už to funguje. Mám několik poznatků za posledních 14 dnů.Avizovaná jízda po okruhu v Brně se vydařila. Spotřeba za 25 min pří režimu 2,3,4 po omezovač 12,9l.Brno-Olomouc(Olympie-Olympie) 20 min rychlost 200-225km/hod 5tka 4000-4600 ot/min 10,5l.Minulý týden jsem konečně vyrazil do Německa 5 nádrží za týden 4500 km - 6,9l. Tímto režimem se mi stala nemilá věc. Začala téct nafta u trubky (kolem závitu) spojující rail a vstřikovač.Bylo to dost cítit a dělal jsem až kaluže při stání. Teklo to po motoru až na výfuk. Vzhledem k tomu, že jsem s tím jezdil týden tak jsem musel spodek motoru celý umýt.Téct tak benzín tak nevím nevím. V servisu se to utáhlo a je klid.Závada se projevila ve 252 500 km. Zatím pořád jezdím na origo výbavu. Je divné že se to jen tak uvolnilo takže pozor. :'-( -
"-- skrytý --" 21.04.07 11:16
« tekoucí nafta
Zdravím přátelé, tak už to funguje. Mám několik poznatků za posledních 14 dnů.Avizovaná jízda po okruhu v Brně se vydařila. Spotřeba za 25 min pří režimu 2,3,4 po omezovač 12,9l.Brno-Olomouc(Olympie-Olympie) 20 min rychlost 200-225km/hod 5tka 4000-4600 ot/min 10,5l.Minulý týden jsem konečně vyrazil do Německa 5 nádrží za týden 4500 km - 6,9l. Tímto režimem se mi stala nemilá věc. Začala téct nafta u trubky (kolem závitu) spojující rail a vstřikovač.Bylo to dost cítit a dělal jsem až kaluže při stání. Teklo to po motoru až na výfuk. Vzhledem k tomu, že jsem s tím jezdil týden tak jsem musel spodek motoru celý umýt.Téct tak benzín tak nevím nevím. V servisu se to utáhlo a je klid.Závada se projevila ve 252 500 km. Zatím pořád jezdím na origo výbavu. Je divné že se to jen tak uvolnilo takže pozor. :'-( -
oleowr1 21.04.07 10:46
« Re: reziveni
Když jsem koupi vloni svého kombíka, r.v. 12/2002 - PP, LZ a PZ dveře byly dole jak liška, úplně odprýskával tmel, který překrývá dolní falcování dveří. Kolega má stejně staré mondeo od nova tomu to uznali jako reklamaci, já jsem to zkoušel ve Ford Malý a Velký v OV, řekli mi, že korozi se musí ohlásit podle obchodních opodmínek do 7 dní od vypuknutí, že je to koroze starší a uznali by mi tak max. jedny dveře zbytek oprava za cca. 1500,- na jedny dveře. Vysmáli se mi, že když člověk chce ušetřit kupuje 3 roky starou ojetinu musí s tím počítat, protože nemám faktury od prováděných garanček, nemám účty za mytí v "autorizovaných myčkách" apod. a nemohu doložit jak bylo o vozidlo pečováno. Poděkoval jsem jim se slovy, že děkuji a za 1500,- opravím dveře u více aut a ne jen jedny. Technik ještě blekotal, že na to mají technologii, s úsměvem jsem mu odvětil, že tu technologii na vlastní oči po třech letech vidím na svých dveřích - zrudl jak rak, ostatní přítomní zákazníci se řehtali. Nechal jsem si tedy namíchat barvu za asi 300,- Kč, koupil karosářský plastický tmel a jel opravovat. Inkriminované místo jsem očistil, propláchl několikrát bezoplachovým odrezovačem (podle známého karosáře je to nutné, aby se rez rozpustila i ve falcování), přetřel základní barvou, přetmelil a přelakoval. Není to sice tak hezké jak originál, ale po roce provozu jsou dveře zatím O.K. -
Jozef0351 07.04.07 12:00
« Re: Kvalita nafty v ČR a SR
Viem že TDCI je pre teba nedotknuteľné a ťažko si pripustíš že Ford urobil chybu. Bohužiaľ je to pravda. Samozre na družstve alebo na pochybných pumpách je nafta horšia. Možno je takých púmp na Slovensku najviac. Ale na veľkých značkových pumpách je palivo istotne kalitné. A ak aj minimálny pokles kvality má za následok poškodenie vstrekovačov, zase za to môže len výrobca lebo spravil motor ktorý je 100% spoľahlivý len so 100% čistou naftou. Vyhovárať sa na kvalitu nafty je alibistické.
Kecáš tady s tím svým benzínem do všeho, ale skutečně víš minimum, mnohokrát jsi to zde prokázal.
Čo som dokázal :?: >:D Už som Ťa raz vyzval aby si mi to vysvetlil. Neodpovedal si. Možno si tu najväčší odborník na vstrekovače. Ale v ostatnom nedokážeš byť ani za mak objektívny lebo pre teba je Mondeo TDCI modla. Na rozdiel od Kutila. Ten je asi troška zaujatý ale má väčšinou pravdu. Dokonca som teraz zistil že aj s tou sedačkou mal pravdu a to som myslel že trepe nezmysly 8-s Ale nemám 2m tak ma to netrápi. -
"-- skrytý --" 06.04.07 22:12
« Kvalita nafty v ČR a SR
Josef:
Když o tom nic nevíš, tak o tom nemluv.
Kecáš tady s tím svým benzínem do všeho, ale skutečně víš minimum, mnohokrát jsi to zde prokázal.
Je zajímavé jak jsi ty a tobě podobní rychle hotovi s úsudkem, načež za vše mohou "soudruzi" z NDR a podobně. Oblíbené rčení, ale občas nesedí.
Také je zajímavé, že když porovnáš obecnou úroveň v záp. Evropě a u nás na Slovensku, tak neobyčejně mnoho chyb dělají "soudruzi" z NDR, zatímco soudruzi zvláště na Slovensku žádné chyby nedělají.
Věř mi, že "soudruzi" v Čechách a na Slovensku dělají opravdu hodně chyb a že nafta v Čechách a zvláště na Slovensku je obecně horší kvality, někdy otřesná.
Na rozdíl od tebe dělám v oboru a mám k dispozici správné informace a statistiky. Ty říkají, že v Čechách je poruchovost vstřikování nafty 3x a na Slovensku 5x vyšší než v záp. Evropě.
Slovenští soudruzi se nebezpečně blíží úrovní, kdy např. Toyota přestává oficiálně prodávat vozy se vznětovými motory, protože kvůli zvýšené poruchovosti riskuje svojíi dobrou pověst.
Tuto úroveň v Evropě dosáhly např. tyto země: Rusko, Ukrajina, Turecko. -
cja 06.04.07 20:58
« Re: Re: Re: Re: Sobek
jen tak, když už kritika na TDCI ohledně nafty, vstřiky už mám taky za sebou, naftu OMV - vše FMC záruka, a teď co se týče citlivosti na naftu - nový Passat 2,0 TDI po 20t začaly problémy, Toyoty problémy, Renault se svými dCi problémy - myslím, že všechny common railly mívají občas nějakou bolest a asi netřeba to přehánět - vím vstřiky jsou rána ,ale váha vzduchu u TDI taky svého času bolela a byl to opakovaný problém - akorát mě připadá , že VW je tak trochu nedotknutelné a ... no nic, abych zase někoho neprudil :-!
Dnes jsem ještě zkusil spotřebu dle PP - vše v rychlostních limitech dle GPS pro ČR bez eko jízdy a podtáčení motoru cca 30km okreska na Vysočině potom 50km dálnice na Brno a zpět ,18" - okreska 5,2 l/100km celková stoupla na 6,2 l na 100.Normální průměr okolo 7,2 l. Jinak se tím nezabývám.S benzínem 2,0 na 16" to bývalo o 3 resp 4 l více při limitech, dlouhodobý průměr byl 9,5 na 100. Chorvatsko a zpět při dálničních limitech jel benzín za 8,2 na sto - 2200km. -
cja 06.04.07 20:33
« Re:
to Rene Valnoha: rezlo mi taky, je to divný , ale opravdu rezlo(obecný problém potvrzený Fordem) , ale Titanic už nerezne - po faceliftu lepší kvalita? - vyměnil jsem 2 dveře a nechal nalakovat zbytek - vše hradil FMC - rez musí jít zevnitř ven - nikoliv po oděrkách od kamínků - to FMC neuzná -
« Re: Re: Re: Sobek
hil : já už se jenom občas tak jako lehounce připomenu, že nálepku gaunera, který tam lije fritovací olej , a to ještě horký, použitý a navíc neznačkový řepkový.
Jinak to přece není možné, že už dvakrát............ když si stačí dávat pozor na to, kde tankovat a nemůžu mít žádný problém ...... -
"-- skrytý --" 06.04.07 12:27
« Bez nadpisu
to CJA: rezne jako svine!!! zarucni podminky dodrzeny. nastesti ne me ale lidem kterejm jsem ho prodal. ale me uz reznul taky. menili mi oboje dvere na strane ridice. to bylo zduvodneno ze byly spatne slicovane a sterk odletujici od prednich kol ( stacilo by od vyrobce dat zasterky za 200kc) tak opreskal ty dvere az proste zacali hnit.
ted se do toho pridaly dvere na druhy strane podbehy viko kufru atd.
nechci tady nekoho * ale forda uz nikdy. -
Jozef0351 06.04.07 12:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Dura
maverick: Pri rozdiele 90k rozdiel v spotrebe 3l nie je tragédia. Aj keď som ST neskúšal tak súhlasím. Nikdy som netvrdil že diesel nie je lepší na kludnú jazdu. Ale "radosť z jazdy" je asi s ST väčšia. TD a zvlášť TDCI je stále len kvázišport. Ale potvrdil si mi to čo tvrdí Kutil a čo je vidieť aj z grafov. Benzín má vhodnejší priebeh KM a širšie spektrum využiteľných otáčok. Nedávno by som sa ešte hádal že je to naopak. Hodnotou KM ale samozrejme zaostáva. -
"-- skrytý --" 06.04.07 11:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Dura
Hi,
to lordmystic: Nemel jsem v umyslu hodnotit lepsi/horsi, jen dat info o osobnich zkusenostech. Ta 2.2TDCi se mimochodem prodava i jako ST:-) (uz i Ford se zblaznil...), sestivalec 2.7 se do mondea nedava (jagu, atp.)
Na casove hodnoty akcelerace a pocity pri ni jsou to dost porovnatelny auta - ze zacatku jsem byl skoro z ST220 zklaman, cekal jsem vetsi rozdil. Je vsak pravdou, ze tech cca 60 koni rozdilu se nekde projevi. Ale tim, ze jsem najel s 2.2TDCI celkem dost k ziskani nazoru (tech 90k), tak si troufam tvrdit, ze 2.2 neni pocitove VYRAZNE slabsi nebo horsi. A jeji kroutak je fakt paradni. Pro beznou jizdu je to lepsi motor nez benzinovy 3.0V6)
Kdyz bych mel poradit kupujicimu, ktery chce silne auto s dobrym podvozkem, poradim mu mondeo (ST) 2.2TDCi (spotreba u ST220 totiz roste se sviznou jizdou vice jak kvadraticky:-) -
"-- skrytý --" 06.04.07 11:09
« Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Dura
Hi,
to Jozef035: Trochu se pridam k diskusi spotreba a akcelerace benzin vs. nafta.
S 2.2 TDCi jsem najel 90k, na PP jsem mel porad kolem 6(+-0.5l), dle tankovani za celou dobu (90k!) 6.16. Pak jsem presel na ST220 a pri STEJNEM stylu jizdy mam za 10k km na PP 9.3, dle tankovani 9.18. Rozdil je 3 litry.
Na naftu a zpusob akcelerace je treba si zvyknout (narazim na predchozi prispevky rozcarovaneho majitele:-). Pokud clovek predtim jezdil s benzinem, trva par tisic km, nez se s naftou naucis. Pak uz vyuzivas jeji vyhody a musis se smirit s nevyhodami. Ja presel na ST220 kvuli vstrikum a vyhodne cenove nabidce.
Rozsah vyuzitelnych otacek je u benzinu mnohem vetsi, u ST220 i smerem dolu (po meste jezdim kolem 900-1000 ot na 6ku, u nafty jsem musel mit aspon 1.200-1.500ot/min - EURO3). Na razantni predjizdeni u benzinu musim podradit (nekdy o vice jak 1 stupen), u nafty jsem musel chvili cekat na turbo a pak si hlidat prerazeni mezi 3.000- 4.000 ot/min. U benzinu vetsinou stihnu predjet na zarazeny stupen, u nafty jsem behem predjizdeni musel i radit.
Z pohledu lepsiho motoru: ani jeden z nich (2.2TDCi vs. ST220) neni lepsi nez druhy. Kazdy ma svoje pro a proti. U nafty je vyhodou spotreba (i pri blbnuti se clovek vejde dlouhodobe pod 9), u benzinu vyhodou rozsah vyuzitelnych otacek. Proti jsou celkem jasna. Ostatni benziny a nafty u mondea nedokazu posoudit, najel jsem s nimi moc malo na objektivnejsi nazor. -
"-- skrytý --" 06.04.07 10:13
« Re: Re: Přepady ze vstřikovačů
lordmystic:
školení na opravy vstřikovačů proběhne 25.4.07 pak odstartujeme opravy.
Blikání kontrolky a ztráta výkonu značí pravděpodobně únik tlaku paliva z railu - přepad vstřikovače.
Hlučný motor - opotřebené jehly vstřikovačů - dávky paliva nebo korekce.
Test a následná oprava vstřikovačů Vám určitě pomůže.
Gratuluju k vysokému projezdu km s originální výbavou
Jan Mareček
Hale s.r.o.
No snad to už dodrží. >:D -
lordmystic 06.04.07 09:48
« Re: Přepady ze vstřikovačů
Petr T.: Díky za info, alespoň jsem zase o trochu chytřejší a také je to dobré vědět, před tím než to povezu do servisu - ať mám alespoň hrubou představu co mám s autem a co mi budou opravovat. Jinak tu ŘJ jsem asi fakt nasral :).
Teď už jen doufám, že v průběhu dubna to v Hale budou umět opravit, stále to odkládají :(. Tohle se fakt nedá, točit do 2500tis ot/min, to se fakt nedá... víte jak mě děsně po třech měsících svrbí noha na plynu...? :(. Vždyť už mám spotřebu jak má matka s Passatem 1.9TDI a to jezdí opravdu extra úsporně :). -
"-- skrytý --" 06.04.07 09:33
« Přepady ze vstřikovačů
Lord Of Mystics:
Řekl bych že jsi naštval řídící jednotku. >:D
Pokud vstřikovače tzv tečou do přepadu, tlak v railu neodpovídá požadavku ECU (ŘJ). Tehdy ECU zvolí náhradní režim aby zabránila poškození motoru. Pokud ECU vyhodnotí parametry jako kritické, umí vypnout motor a zabránit tak zničení motoru.
Ne vždy je to reálně třeba, ale ECU to tak nemusí vidět.
Co se týče přepadů: čerpadlo i vstřikovače pracují s rezervou. Tato rezerva se sbírá ze vstřikovačů (je nasávána podtlakem venturiho trubice umístěné na čerpadle) a potom jde společně s přepadem z čerpadla do nádrže.
Pokud je poškozen vnitřek vstřikovače (může se stát u všech typů a značek vstřikovačů), natlakované palivo se nedostane do trysky ale uteče přepadem. Systém se pak chová, jako by vstřikovač byl odpojen. Ve skutečnosti se však vstřikovače v kritickém režimu neodpojují, ale umí svým přepadem vypustit všechno palivo a zastavit tak motor. -
Jozef0351 06.04.07 09:15
« Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Dura
Ultraúsporne jazdím za 5,3 >:D
To je ten nezmysel ktorým si niečo potrebujete dokazovať.
Naozaj jazdím normálne. Diaľnica 130 - 140, mimo obec do 110, obec 60. Keď treba predbehnúť tak predbehnem. Priemer mám momentálne 7,6 za posledných 3 tis. km. Fakt neviem prečo si potrebujete nahovárať že benzín musí žrať minimálne 10 :'-( Dokonca na fóre o FSI motoroch tvrdia že jazdia s 2.0 FSI za 7. Celkový priemer. Koľko by to žralo na okruhu ma fakt nezaujíma. Myslím že závodne tam jazdia iba benzíny a žerú možno 30. Keď si tam niekto chodí zazávodiť s traktorom a je rád že mu to žerie polovicu jeho problém. Netrápi ma ani to že pri 180 je rozdiel podstatne väčší. Nech je aj 5 násobný. Nevadí mi ani to že v meste je rozdiel v spotrebe tiež viac ko 2l. Podstatné pre mňa je že pri kombinovanej prevádzke sa zmestím do 8, mimo mesta 6,5. A netrepem kraviny že s dieslom by som isto jazdil za 9 lebo ta papierova spotreba 5,5 platí len pre ultraúspornú jazdu. -
"-- skrytý --" 06.04.07 08:57
« Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Dura
nejde o závody pouze o porovnání dvou rozdílných motorů ve stejném autě za stejných podmínek (řazení oblouk rovinky) nic víc nic míň.
Každé auto jede a řadí jinak ale jde o výsledný efekt a co mě to bude stát. Jízdní projev traktor vsc. tichý benzín (7 000ot) >:D -
Jozef0351 06.04.07 08:40
« Re: re: akcelerace TDCI vs. Dura
Většina podobných lidí koupí výrazně levnější benzín a potom mají potřebu tento levnější, benzín žeroucí auťák obhajovat a cosi si kompenzovat.
Ja si na rozdiel od niekoho nemusím nič obhajovať >:D Netvrdím nezmysli že benzín žerie 10, nafta 6. Tvrdím že priemer mám do 8, dokážem jazdiť za 6,5. Treba sa s tým zmieriť že rozdiel v spotrebe nie je 6l ale len 2. Niekto iný si dokazuje že šetrí viac ako je skutočnosť.
Netvrdím že 1,8 benzín je živšia ako 2,0 TDCI. Tvrdím že TDCI je pružnejšie, 0-100 rýchlejšie ale nie je medzi nimi žiadny brutálny rozdiel. S tým sa treba zmieriť. Ten 30 % pokles momentu je fakt. Treba k tomu niečo dodať? Ja nemám nič proti dieslom. Spôsob jazdy by mi nevadil. Jediný dvôvod prečo som si nekúpil TDCI bola hlučnosť. Keby bol tak brutálne výkonnejší ako benzín tak si ho kúpim. Rozoberať tu nezmysly o okruhoch nemá zmysel. Sú to slabučké autá na naozajské pretekanie a je to hlavne o vodičovi. Dobrý vodič ti to natre aj s Fabiou 1,4. Nie na letisku samozrejme. -
lordmystic 06.04.07 08:01
« re: akcelerace TDCI vs. Dura
vica : No nevím jestli je dobré na okruhu v Brně porovnávat spotřebu... To je jasný že vysokootáčkové benzíny tu budou žrát dvakrát tolik. Jinak mé zkušenosti v porovnání s benzínem - tedy jen na letišti rovinky. První metry navrch mé TDCi, po rozjezdu a odřazení prvních stupňů začal přebírat iniciativu benzín. Je to prostě tak, jak se stejně silnej benzín dostane do otáček, tak ani sebelepší turbodiesel toho moc nenadělá... -
"-- skrytý --" 06.04.07 07:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Duratec
to JOZEF 035:
Zítra je v Brně otevřen okruh. Bylo by dobré to vyzkoušet a porovnat. Super benzín a zatraceně otáčkově nevyužitelné TDCi s padajícím KM.
Není nic jednoduššího než porovnat čas na 5 kol a výslednou spotřebu.
Pak to má smysl porovnávat.
Tento kruh je velmi technický a hodně ukáže o charakteristice motorů.
Jezdím tak každý rok 2x a tady té debatě se musím fakt smát >:D
Nikomu nic nepodsouvám jen to Brno jezdím ve 2.0 16V a 2.0 TDCi a vím své.
Tvrdit že 1,8 nežere víc jak 12l >:D to papká i mé TDCi když se řádně projedu.
Už se těším na zítřek, heslo dne nafta patří do kamen ne na okruh se mi fakt líbí. >:D -
lordmystic 06.04.07 07:46
« Bez nadpisu
Jeden technický dotaz, nejspíš na Petra T. Jak jsem již říkal, mám jeden vadný vstřik, při větším zátahu mi to padá do nouzového režimu. Předpokládám ty vysoké přepady nebo co že je to za problém. Včera jsem předjížděl náklaďák a opět mi to spadlo do nouzáku. Pokles výkonu, odpojení turba, atp. Ale nutně jsem potřeboval předjet, za mnou další auto také předjíždělo. Tak v nouzovém režimu přidám abych dokončil předjíždění a huf - další rapidní skokový propad výkonu. To už byl problém ale musel jsem předjet, tak jsem to stále držel a ejhle - auto zhaslo! Naštěstí jsem byl dost rozjet a na neutrál se mi podařilo přejdet a zastavit. Po nastartování zase vše ok. A teď dotaz, kdž to padne do nouzáku kvůli jednomu vstřiku, tak se odpojí i tento vstřik? Že by to jelo jen na tři vstřiky/válce? A když mi to zdechlo podruhé, odpojil se další? Skoro mi to tak připadalo, ale nevím jestli je to možné. A případně co je to za technickou vadu, tu kterou má můj vstřik - co to jsou ty přepady paliva přesně? -
"-- skrytý --" 05.04.07 21:49
« Sobek
Toman:
Málokdy se mi stává, že s někým souhlasým na 100%.
Jožo je skutečně velmi rozporuplná osoba a je to velmi typický obhajář (zní to lépe než obhájce) benzínu.
Většina podobných lidí koupí výrazně levnější benzín a potom mají potřebu tento levnější, benzín žeroucí auťák obhajovat a cosi si kompenzovat.
Pravda je že na diesel musíš mít docela vyděláno, u manažerské třídy s výjimkou Lexusu IS220D a Jagu X-type jsou diesely i o 100000 dražší.
Co se týče Sobka, vím, že má velmi nadstandardní vztahy s místními Fordy a hodně pro ně dělá. Jedno auto myslím čekí na novou ŘJ, nestandardní problém.
A o Fordech to není, zrovna jsme se dozvěděl o 2 Toyotách, na palivo odeěel Hilux v 14000 km a Landcruiser v 32000 Km. Až toto dokáže české a slovenské palivo... A všichni bez výjimky se dušují, že tankují u značkových čerpacích stanic. Buď mají tedy pravdu a palivo není stále dostatečně dobré v síti čerpacích stanic, nebo kecají.
Souhlasím s Tvým přístupem ke Tvému autu, já svému také dopřávám a teď již mám 152000 km a no problem, jako nové (96kW). -
RADEK1 05.04.07 20:54
« Bez nadpisu
re:Janerad
O hlasovém ovládání jsem se dozveděl teprve nedávno, ale jestli ho poskytuje mé denso z 2005 nevím .Každopádně vím,že mi tam někde odešel modul BT. Nemůžu se připojit a ikona z densa také zmizela. Na servisu to řešíme už 1,5 měsíce a zatím bez úspěchu. Sice se snaží ,ale ale moc zkušeností s tím nemají a tak víceméně bádáme a zkoušíme co se vlastně pos.. :'-( -
Jozef0351 05.04.07 18:18
« Re: Pro Josef035
Poté zase píšete, že dynamika Vaší 1.8 je super, že je to stejné nebo hodně podobné - možná lépe řečeno "srovnatelné" s 2.0 TDCI - aspoň já jsem tak Vaše příspěvky pochopil.
Super je >:D ale nikdy som netvrdil že lepšie ako 96kW TDCI. Moc by som za TDCI istotne nezaostal ale samozrejme že ten benzín treba vytáčať. Nikdy som nespochybňoval pružnosť dieslov. Pri šprinte 0 -100 by som sa chytal na máloktoré auto lebo mne sa na 1 strašne pomaly rozbieha. Asi je to sprevodovaním. Ostatné rýchlosti mi vyhovujú. 5 ťahá od 2000 ot., 4 od 1800. Nepretekám sa a jazdím normálne preto nemám problém mať spotrebu 6,5l mimo mesta a diaľnice. Ale 12 l by som nedokázal mať. Neviem ako 2,0 a 1,8 isto nie. Iba ak pri stálom rozbiehaní a brzdení.
Ináč napísal som len to že tie krivky motorov čo som tu uviedol nesvedčia o tom že by boli zrovna ideálne. Môžme sa baviť o tom. Nie kto má aký pocit že aké ma brutálne rýchle auto. Tie dávajú zapravdu skôr Kutilovi. Rozdiel takmer 30% hodnoty KM v rozsahu 2000 ot. je podľa mňa dosť. Aj keď by som to nevidel tak tragicky ako to vidí Kutil. Vždy som tvrdil že diesle ktoré som skúšal neboli horšie ale ani tak super ako niekto píše. Vzhľadom na to čo o nich čítam som čakal viac. -
cja 05.04.07 17:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Duratec
to JOZEF 035: budu asi drzý, ale troufnu si říct , že bych tvoji 1,8 vyprášil
>:D Jezdím s oběma autama, opakuji se, porovnávám 2,0 Duratec s 2,2 Duratorq - a tvrdím, že je 2,2 rychlejší - jezdím ty stejné trasy a tvrdím, že mě to zkrátka časově vychází lépe pro diesel. Můj názor - >:D
TDCI je best a koniec - k tomu není co říct, sorry
Mám pocit, že benzínáři vždy obhajují benzín za každou cenu, neberu jim to. Každý si může zvolit co mu vyhovuje. 8 let jsem jezdil s benzínem 2,0 16V - spokojenost, teď jezdím častěji - téměř výhradně - s dieslem, zvykl jsem si a KM mi dokonale vyhovuje, nepotřebuji při současných zákonech více. Pokud s tím má někdo problém, jeho věc.
A mezi námi jestli někdo točí benzín na 6000 ot., tak ať nevykládá, že jezdí za 9 l. Měl jsem ho a když se mu naložilo, tak zkrátka 12 - 14 l na 100km. Tak se s tím nějak poperte, nemám k tomu co víc dodat. :shock:
A jinak Veselé velikonoce. TDCI zvlášť. >:D -
g_m 05.04.07 16:40
« Pro Josef035
Jožko, já se ve Vás nevyznám...
Jednou píšete, že jste spíše klidnější jezdec, argumentujete Vaší spotřebou, kterou dosahujete při Vašem stylu jízdy...
Poté zase píšete, že dynamika Vaší 1.8 je super, že je to stejné nebo hodně podobné - možná lépe řečeno "srovnatelné" s 2.0 TDCI - aspoň já jsem tak Vaše příspěvky pochopil.
Tak jste spíš klidný jezdec a nebo si to občas pěkně dáváte? Protože s TDCI je svižná jízda paráda - neřadím a vždy to táhne, soustředím se na řízení, vyhovuje mi to.
Vrtá mi totiž hlavou Vaše zaujatost proti TDCI - není to třeba v tom, že někde ve skrytu duše toužíte po nižší spotřebě a větší pružnosti, kterou TDCI bezesporu disponuje, ale pořád všechny včetně sebe potřebujete přesvědčovat o tom, že benzín je benzín?... :-)
Třeba se pletu, nechci Vám nic podsouvat, já osobně jsem si TDCI koupil kvůli slevě, která na něj byla a nelituji. Benzín bych už nechtěl.
Při svižné jízdě je pro mě TDCI naprosto vyhovující - na okreskách mám na čtvrtý převodový stupeň asi od 50 Km/h do asi 130 Km/h pod plynem stále výkon, Váš benzín na čtyřku jistě od 50 Km/h netáhne tak, jako TDCI.
Jistě, napíšete, že vytočíte motor na trojku a pak zrychlení máte... ale menší - TDCI 96 kW je ve:
sprintu na 100 Km/h rychlejší než Vás benzín,
maximálku má zase vyšší
a to vše při menší spotřebě.
A na závěr - zrychlení tzv. pružné? Tak tady se benzín nechytá vůbec. Zátah bez řazení má vždy silnější TDCI.
Troufám si říct, že moje TDCI udělá Vaši 1.8 92 kW jak ve sprintu a v maximálce, tak i v pružném zrychlení. A ve finále i ve spotřebě.
Můžem někdy vyzkoušet :-)
Je mi fuk, že otáčky, které motor TDCI potřebuje pro zrychlení, mají menší rozsah, než u benzínu, já si svištím od 1800 do 3900 a spokojenost.
Údaj o velikosti Nm je mi celkem ukradený, já se vždy zajímal u aut hlavně o výkon. S tím teda neporadím.
Too Kutil: bud' máte vadný kus, jako kdysi to Mk. II nebo nevím, kde je problém, 2.2 TDCI musí být raketa, už moje 2.0 TDCI mě příjemně překvapilo po prvních kilometrech od koupi a to svou silou. Oproti porovnatelně výkonným 2.0 benzínům je to nebe a dudy ve prospěch TDCI.
Jinak - byl jsem dnes u Sobků ve F-M pro Stanadyne a při pohledu na parkoviště u Bosch servisu mi veselo nebylo... 4x Mondeo, 1x Focus... to asi náhoda nebude... Standa teda půjde do každé nádrže, byt' beru u Benziny jejich Top Q Diesel.
Mějte se, jezděte všichni opatrně! -
Jozef0351 05.04.07 13:44
« Re: Re: Re: Re: Re: re: akcelerace TDCI vs. Duratec
No už neviem ako to mám napísať. Samozrejme že na rovnakom prevodovom stupni zrýchluje diesel rýchlejšie. Preto platí to čo napísal Kutil.
Pokud budu jezdit s benzínem i dieselem v otáčkách 2000-3000, tak vítězí diesel, pokud ale použiju plný rozsah otáček, tak už to není tak jednoznačné. Diesel je pro poklidnou jízdu ustálenou rychlostí, není pro svižnou jízdu po klikatých silničkách.
Je jednoznačne pohodlnejší na kľudnú jazdu. Ešte by som pridal že aj vtedy keď jazdíš plne naložený. Ale viem že teba nepresvedčím :'-( TDCI je best a koniec. 400 NM a pružnosť na 5 alebo 6. Nič viac Ťa nezaujíma. Už som to napísal. Chcelo by to jedného rozumného ktorý by nám všetkým vysvetlil ako je to s KM a výkonom. Pokiaľ do toho nezačal Kutil rýpať tiež som žil v omyle že diesel musí mať lepší priebeh momentu ako benzín. Prekvapujúco to tak nie je. Viď. grafy Citroen a TDCI originál 85 kW. Preto je Kutil nespokojný a mňa žiadny diesel nenadchol aj keď má KM dvojnásobný oproti benzínu. Jednoduch ten rozdiel nie je zďaleka taký závratný ako sa na prvý pohľad zdá. S oboma autami sa jazdí ináč, každému vyhovuje niečo iné ale žiadne z týchto áut to druhé nevypráši. -
-
"-- skrytý --" 05.04.07 11:14
« Re: Re: dym pri kontrole oleja
Jozef035: kontrolu oleje bych asi doporučil občas udělat i jen měrkou, nenechávat to až na servisní prohlídky. Už si nevybavím kde ale četl jsem hrůzotrašné story o tom, jak se lidé právě spolehli na vestavěnou kontrolu hladiny oleje, ta je buď rovnou špatně udělaná, nebo zrovna nevhodně zablbla a šli si do sámošky pro nový motor. Úplně zřídkavé případy to nebyly. Nevím ale, jestli to nebyla jen jedna značka a long-life intervaly...no stejně, za ten moment, než vytáhnu a zastrčím měrku, mi to riziko nestojí. -
lordmystic 05.04.07 10:43
« Re:
kutil: máš pravdu, že mezi čtyřválci je mondeo v turbo dieselu jeden z nejhorších co se týče průběhu výkonu a momentu (viz. AutoDiesel léto 2006, článek Brutální čtyřválce, test a srovnání). TDCi má rychlej a strmej nástup umocněn krátkými prvními převody, vrchol výkonu má relativně brzy a hodně rychle uvadá. Také křivka momentu není plochá a je tedy využitelná při nižším spektru otáček jak konkurence od VW, Renaultu, BMW či Mercedesu. Snad jen Toyota byla v průběhu momentu horší, ale ta to dohání výbornejma emisema a zpřevodováním pro cestovní rychlosti.
Řešení tu ale je, a to chiptunning, zvýšit výkon, nechat nastavit mnohem plošší průběh momentu a zvýšit max. využitelné otáčky. Pak se z toho motoru dostane opravdu mnohem víc než na co je továrně "nevhodně" nastaven. -
« Bez nadpisu
To Jozef035: Máš přesně pravdu. Kdysi jsem měl Passat 1.6D 4x4 a bylo to super auto s plochou křivkou momentu. Od té doby jsem koupi Escort a Mondeo, vždy v benzínu. Nyní jsem se po zkušenostech s prostorem Mondea rozhodl zase pro Mondeo ale kvůli spotřebě a kvůli velkému momentu v nízkých otáčkách s TDCI motorem. Pro 2.2 mě zlákala cena a slogan nejsilnější diesel ve své třídě, 400Nm v 1800ot. On teda má ten motor vlastně jen 360Nm ale i to je dost.
Od S-MAX jsem pustil kvůli motoru 1.8TDCI, který mi připadal slabý i když má maximální moment 320Nm (tedy jen o 40Nm menší jak Mondeo).
Měl jsem zkušenost s přečipovaným Meganem 1.9diesel který měl opravdu brutální zátah a nízkou spotřebu a taky jsem občas jezdil s Oktávkou 77kW a taky dobrý ale slabý.
Jenže TDCI motor má opravdu maximální moment a jak rychle nastoupí, tak rychle klesá. Pokles o více jak 10% procent je pod 1700 a nad 2500ot. Proto je hodnota maximálního momentu ještě více matoucí u TDCI jak u benzínu. TDCI super zabere kolem 2000ot. ale u 3000 už má pokles o více jak 15% - ztrácí dech a musí se řadit.
Pokud se spočítá průměrný moment přes celé spektrum používaných otáček je srovnání TD a benzín už jinde. Pokud budu jezdit s benzínem i dieselem v otáčkách 2000-3000, tak vítězí diesel, pokud ale použiju plný rozsah otáček, tak už to není tak jednoznačné. Diesel je pro poklidnou jízdu ustálenou rychlostí, není pro svižnou jízdu po klikatých silničkách. -
Jozef0351 05.04.07 09:22
« Kutil
Kutil tvoj problém je, že nie si asi ochotný si na ten diesel zvyknúť. Viacerí tu písali že si treba zvyknúť a budeš spokojný. Ja som tiež mal prehnané očakávania a keď som vyskúšal viaceré diesle tak som bol sklamaný. Nebolo to zlé ale ani žiadny brutálny záťah a podobné veci. A keďže žiadny nebol tichý, aj keď tichší ako Favorit a pod., ostal som pri benzíne. Pokiaľ niečo nie je evidentne lepšie tak nemám dvôvod meniť a zvykať si. Mal si si to rozmyslieť pred kúpou. Ale nemyslím si že by rozdiel 22 kW nebolo cítiť. Aj keď je to diesel. Podľa mňa to si už trošku zaujatý >:D Ja som porovnával 92 kW benzín s max. 96 kW nafta a to je iné. Ale či sa to niekomu páči alebo nie tá max. hodnota krútiaceho momentu nie je všetko a zrýchlenie výkonovo porovnateľných motorov je zhruba rovnaké ale na inom prevodovom stupni. Tiež som donedávna žil v mylnej predstave že benzín má priebeh KM ako silueta Lomnického štítu a TDI vodorovnú čiaru. Ale zdá sa že Kutil má pravdu >:D Je tu niekde odkaz na grafy TDCI 85 kW a firmu Brnocar, predajcu Citroen, kde majú aj krivky motorov. Z toho vidieť že benzín má využiteľný rozsah cca. 4000 ot. pri poklese hodnoty KM len 10% a diesel má využiteľný rozsah len 2000 ot. a pokles hodnoty KM až 30%. Ten rozsah 2000 ot. nie je problém, rozsah rýchlosti je vzhľadom na sprevodovanie podobný, ale ten pokles KM asi cítiť je. Aj keď jeho hodnota bude aj po sprevodovaní na kolesách stále vyššia ako pri benzíne. Problém je že nikto na tomto fóre nevie vysvetliť čo znamenajú hodnoty KM a max. výkonu. Každý sa oháňa len hodnotou max. KM 400 Nm ale to zďaleka nie je všetko. To je niečo ako 10 nás. zoom v reklame na fotoaparát. Pre laika efektné. Chcelo by to niekoho kto tomu naozaj rozumie a kto by nám to všetkým vysvetlil aký význam má KM a aký význam má výkon. :D -
Jozef0351 05.04.07 08:08
« Re: dym pri kontrole oleja
Mazo bez urážky, kontrolovať olej po naštartovaní je fakt hovadina >:D >:D >:D >:D
Ináč od čias Škody 105 S ani neviem kde sa olej kontroluje. Na to mám servis a kontrolku na palubke keby bol problém. To že sa dymí je asi normálne keď sa ten olej dostáva do kontaktu s horúcimi časťami motora. -
"-- skrytý --" 05.04.07 00:04
« Re:
mazo: olej se musí kontrolovat po delší době po zhasnutí motoru, kdy už skoro všechen steče do karteru. Nejlepší je to změřit ráno před startem (a na rovině, i malý sklon dělá velkou odchylku). Z toho plyne, že asi málokoho napadlo vytahovat měrku při běžícím motoru a málokdo tedy ví, jestli se z motoru otvorem po měrce může kouřit. Mne by to asi neznervózňovalo, trochu spalin asi netěsnostmi pod píst pronikne. -
« Bez nadpisu
Ahoj, tak jsem dnes zkusil na dálnici Kralupy - Praha rozjet na 160km/h, zařazenou 6ku, tempomat a reset PP. Průměrná spotřeba po celou dobu byla 8,7litru. Motor točil 2500ot. Během ježdění po Praze pak klesla spotřeba na 6,8. Takže i na motor 2.2 s 6kou je asi 160km/h moc.
Nevím jak to Jenerad dělá že má:
Kdyz jedu jak prase, tak spotrebu nedostanu dlouhodobe nad 7,5 l, ted mam dlouhodobou 7,3 dle PP. Pri vynulovani PP na dalnici plny knedlik (180-210 dle kopcu) je spotr. 8,6 l
Pri poklidne jizde s ohledem na spotrebu ne mene nez 6,3 l/100km. -
« dym pri kontrole oleja
Ahojte, som cerstvym majitelom diesla 2.0 TDCi, doteraz som mal len benzin.
Kratko po starte (30s) ma napadlo este skontrolovat pred dlhsou jazdou olej, vytiahol som kontr. tyc a z otvoru sa dymi. Mozno sa pytam uplnu hovadinu, ale je to normalne? U benzinu som to nikdy nevidel ale je pravda, ze olej som ani casto nekontroloval.
P.S. Precital som dost velku cast tohoto fora, ale nevidel som tu nic o dyme oleja (prakticky studeneho). Ak sa pytam hovadinu tak sorry. -
« Hlasove ovladani Radio, MP3, klima, telefonu
Pánové,
nějak jsem zjistil, že se moc neví o této vychytané fičuře, kdy za 9.900,- dostanete BT hf. výsledkem je good BT handsfree s hlasovým ovládáním, navíc ale super hlasové ovládání klimy, rádia a Mp3...
Nemůžu si vynachválit! Akorát už při objednání se musí specifikovat, jestli AJ nebo NJ potom nelze měnit
- dealer to samozřejmě netušil, tak jsem dostal NJ...
Ale naladil jsem NJ povely, vypiloval výslovnost číslovek v NJ (fuunf mi dělalo obzvláště problémy :-)
Je to ale prča... "Klimaanlage" "temperatur" "20 grad"
:-)
"Name anwahlen" "Lojza" "Ja"
:-)
"Radio" "Stazion" "Evropa 2"
:-)
docela má ta ženská pěknej hlas! :-)
Akorát bez návodu bych byl nahranej, dealer mi samozřejmě s novým autem nedodal, po urgenci dodal na AJ language, takže naho...
Naštěstí FORD DE reagoval promptně a po žádosti okamžitě poslal i do ČR, dříve, než mi dealer dodal ten AJ :-) GOOD!
Takže pánové je to Super a zatím jsem neslyšel nikoho z vás to chválit!
Je pravda, že z nabídky CZ fordu se na tuto vychytávku moc přijít nedá...
Takže osvěta především! -
RADEK1 04.04.07 19:04
« Bez nadpisu
TO :Jozef 035
Samo že nepoznám ve zpětném zrcátku,jaký že motor má auto za mnou.Jen jsem chtěl kutilovi sdělit,že všechno chce své. Tedy i zvyknout si z benzínu na naftu a až se tak stane už na benzín nebude vzpomínat. A sílu auta si nedokazuji tím, že ujedu nějakému joudovi, který mne dojede v obci kde já ctím 50km/h. Takoví řidiči nme prostě dráždí . Jsou to ti,co jedou stabilně 70 a myslím že jsou hrozba pro všechny řidiče.V obci rychlí a mimo zase nebezpečně pomalí!! >:-[] -
« Bez nadpisu
To jack007: Točím to mezi 1700 - 3000 (maximálně 3500). Žrát to pořádně začne až na 6ku kdy to nechce jet a to pak tocí.
To impaler: Člověče fakt nevím co máš na mysli. Tu 1.8 která měla při koupi 25 závad? Neboť jiné jsem nereklamoval.
Dnes ráno jsem potkal na dálnici Volvo XC90 a když jsem ho chtěl předjet tak začal v cca 140km/h zrychlovat a v pohodě mi ujel. Podle toho jak kouřil bych tipoval na diesel a ten má mít 400Nm/2000ot a to bych měl mít taky a myslím, že XC90 by měl být výrazně těžší. :roll: Kde je problém? -