FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 02.05.07 16:21
« Re: Rachoceni pri zapnute klimatitzaci
Zdar kolezi. Mam to za sebou- uz nic nerachoti ale ani nejezdi:( Byl jsem ve Fordu s tim rachotem kladek- zavadu po otvreni kapoty ihned identifikovali zkusenym uchem zasvecenych a pripravili mi rozpoct na 9tis bez prace s tim, ze vymeni uplne vsechny kladky vcetne remene a musim se objednat 14dni dopredu. Asi uz to parkrat delali, ale rozhodne nepusobili dojmem profesionalu:) Druhy den jsem to nechal vymenit u osobniho mechanika, ktery ovsem usoudil, ze staci vymenit pouze napinaci kladku (SKF 4130Kc) coz nakonec za 1.5hod udelal. Celkem me to stalo 5tis Kc i s praci.Rachot je fuc. Doufam jen, ze to vydrzi aspon 30tis km a ze ostatni komponenty nejsou rovnez nacate. A jinak jsem vcera stihl nabourat (poprve za 14let) a to tak, ze jsem napalil zazadu do prudce zastavivsiho Seatu Toledo, ktereho jsem timto v cca 30km rychlosti znacne zdeformoval a ten posleze zdeformoval naraznik pred nim jedouciho Citronu C3.Koukal jsem jinam nez jsem mel a tak jsem ani nestihl zabrzdit-jen jsem to svihnul doprava a tim se vyhnul taznemu zarizeni. Odnesl to naraznik, svetlo vcetne uchyceni a blatnik. Na to jaka to byla prda celkem uspech.. Uvidime co za prekvapeni najde likvidator, az se sunda naraznik. Mam trochu obavy z toho, ze nahradni dily nebudou skladem nebot naraznik i blatnik jsou totozne s modelem ST a tech tu moc nejezdi:( No, za blbost se plati.. -
"-- skrytý --" 02.05.07 15:33
« Re: Common Rail
lordmystic: jak říkáš, zavést to do velkého a dobrého servisu a nechat je to opravit, jenomže to není tak jednoduché, protože ta porucha se vyskytuje dost nepravidelně a tím dost, myslím opravdu dost. Většinou po delší trase, někde v kopci nebo ve vyšší rychlosti a skoro vždy byli v autě aspon čtyři lidi. Oni to auto prostě projedou, parkrát tomu dají do plných a je opraveno. No jenomže ja si do toho sednu,ujedu 100km, začnu někde předjíždět a sem v nouzovém režimu. Takže tvůj návrh dát to někam ať to opraví není zas takna místě. -
"-- skrytý --" 02.05.07 15:17
« Re: Výkon motoru.
superkutil: subjektivní pocity řidičů jsou velmi ošidná věc ale to Tvoje auto se mi vážně nezdá. Vždyť ani DIM/DIM2 si stěžuje na ledasco, ale NE NA VÝKON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( Nedalo mi to, DIMe, a musel jsem si rýpnout :-) ) -
"-- skrytý --" 02.05.07 15:14
« Re: Common Rail
Dim2: No zdá se že mít diagnostiku a správně data interpretovat jsou 2 věci. Nejhorší je, když data nejsou, kódy chybí a je závada. Co Sobek? Ten má jiný druh stanice než servisy v Čechách, teprve se myslím praczje na autorizaci těchto stanic. Takže tak do roka, když to půjde hladce. Zatím rozhodně může tuto stanici použít na rozeznání závady. Teď k aditivům - pan Vaculík z AutoDieselu vypátral minimálně 2 aditiva, která ŠKODÍ. Dočteš se to v novém AutoDieselu, který se právě tiskne. Také pan Vaculík pracuje na nějakém materiálu pro běžné autoservisy co se týče servisu Focus/Mondeo/Transit/Connect se vstřikováním Delphi. -
"-- skrytý --" 02.05.07 15:07
« Re: Common Rail
lordmystic: Ale jemu udělali diagnostiku vstřikovačů na stanici CRI-PC, viděl jsem výsledky a přišly mi v pořádku. Na lepší diagnostiku by musel do Prahy. Neeeeeee, vstřikovače to nejsou, rychlost odezvy, dodávky paliva i přepady jsou v úzkých tolerancích. -
superkutil 02.05.07 14:58
« Re: Výkon motoru.
To Petr T.: Souhlasím plně s tebou, taky bych očekával, že motor 2.2TDCI bude mít výrazně vyšší tah oproti benzínu 1.8 a bude mnohem méně náchylný na vliv kol na střeše. Proto mě to překvapilo a píšu to sem. Podle momentové křivky má 2.2TDCI menší rozsah použitelných otáček a hlavně moment rychleji s otáčkami klesá. Zátah okolo 2000ot, který je opravdu slušný, tak rychle klesá a kolem 3000ot. už moc není. Největší je mezi 2000-2500ot. Možná, že u 2.0TDCI není ten pokles tak výrazný. Nemohu ale stále sehnat naměřené křivky od 2.2TDCI. Abych si ověřil své subjektivní pocity, nechám změřit momentovou křivku. Jen mi jde o to, kolik je potřeba najet km, aby už motor neměnil parametry. Pokud je auto osazené řidičem bez kol na střeše, je schopné se na rovině snadno rozjet na 180km/h a na dlouhé trati se rozjet i přes 200km/h. -
"-- skrytý --" 02.05.07 14:42
« Re: Common Rail
Už jsem si mnohokrát říkal, že to dám do servisu že to prostě dělá to a to a že to chci opravit. Ať si závadu hledají, jak umí, a když to bude dělat dál, budu žádat opravu opravy atd. Takhle už se mi taky stalo, že řekli : Chtěl jste vyměnit ložiska, tak jsme je vyměnili...........že to hučí dál ale bylo asi něčím jiným.... -
"-- skrytý --" 02.05.07 14:38
« Re: Common Rail
Možná že se mýlím.............. ale proč píšeš že jako obvykle ?? :-) Já mám pocit, že je skóre spíše na mé straně !! Lirmystic jenom mystifikuje .... nebo místy fikuje... Kutil : Jestli jede 2,2 s koly jen 140 km/h , tak to je fakt divné ...... Máš nastartováno ? Necouváš ? Nemáž zařazenou pořád trojku ? ........................nenalil jsi tam nějaké aditivum ?? :-)......... ( Promiň, Petře T., ale to bylo tak neodolatelně lákavé :-) Petře , mě se ale taky líbil celý ten životopis, co jsi z těch dat načetl. Umí to i Sobek ? Píšeš že kalibraci dělají jen servisy v Čechách , předpokládám ale, že to ve F-M umí taky , jinak jsem bez :-) -
lordmystic 02.05.07 09:02
« Re: Výkon motoru.
Petr T.: Taky mi to přijde jak píšeš, buď to auto opravdu nemá nebo je to kombinace bodu dvě a tři... Nevěřím tomu, že by si tohle ale vymýšlel, to je fakt už hodně zcestný... Osobně jsem byl loni na dovče a mé TDCi 96kW se dvěma horskými koly na střeše si to sfištělo bez problémů do mírného kopce 160km/h a pak už jsem se jen bál, že mi spadnou... A s tou spotřebou je to tak, když jsou kola nahoře, hned je na spotřebě přes půl litru víc... -
lordmystic 02.05.07 08:57
« Re: Common Rail
Misaak: No tady bych si téměř na 100% tipnul vadný vstřikovač. Mám také 10/2002, také jsem měnil všechno možné a ve dvou servisech mi také radily vyměnit všechno možné a vždy to sklouzlo zpět ke vstřikům. Osobně bych to odvezl do opravdu velkého a dobrého servisu a nechal je to opravit - a ať začnou kompletní pořádnou diagnostikou vstřikovačů. -
"-- skrytý --" 02.05.07 08:55
« Re: Výkon motoru.
Superkutile, začínám vážně uvažovat nad tím, jestli vůbec nějaké Mondeo 2,2TDCi máš, jestli jsi si to vše nevymyslel. Jsou 3 možnosti: 1 - žádné 2,2TDCi nemáš 2 - Tvé 2,2TDCi je nemocné 3 - Ty sám jsi nemocný Není absolutně možné, aby jelo 2,2TDCi hůře než moje 2,0TDCi, případně než benzín 1,8. Výkon a krouťák umožňují 2,2TDCi jet prakticky bez pocítění vysoké nástavby (kola, box). Jedině se to může projevit zvýšenou spotřebou, jinak ne. Opakuji, to co moje 2,0TDCi zvládne, musí 2,2TDCi zvládnout hravě. -
superkutil 02.05.07 02:36
« Výkon motoru.
Ahoj, měl bych 2 dotazy: Jednak jak se pozná, že funguje overboost a za druhé, po kolika ujetých km se motor usadí a jede na plný výkon. Jde mi o to, že mám Mondeo 2.2TDCI a pokud dám na střechu 3 kola, tak auto jede stěží 140km/h a do kopce jen 120km/h. Mohu jet na 6ku i 5ku, je to stejné - nezrychluje, jen duní a žere kolem 8mi litrů. Na stejných místech mi Mondeo 1.8 benzín jelo stejnou rychlostí i když mělo o 19kW menší výkon. Počítal jsem s tím, že 2.2TDCI bude mít výrazný zátah a bude schopné jezdit o hodně lépe jak benzín 1.8. Zatím ale narážím na to, že se sice ve 2000ot objeví pěkný zátah, ale už ve 2500ot mizí a ve 3000ot už není. Tam kde u 1.8 stačilo podřadit nedá se u 2.2TDCI už udělat nic. Nedá se s ním předjíždět, ale dá se jet klidnou jízdou. Bohužel ale ani v kopci není schopné jet a předjíždějí ho i slabší vozy. Pokud podřadím, tak to nepomůže. Je možné, že jsem zvyklý na benzín a mám problém jezdit s TDCI a tak jsem chtěl poprosit, zda mi někdo může napsat, jak s 2.2TDCI jezdit. Jezdím i s Oktávkou TDI PD 96kW, ale tam je to v pohodě, motor táhne až do 4000ot. -
"-- skrytý --" 01.05.07 15:08
« Re: Common Rail
To Misaak: Tak jsem na to kouknul a vidím vstřikovače skutečně bez problémů. Lepší test než v Brně mají bohužel zatím pouze v Čechách, Hale Praha 7, TP Spol Kladno, Beneco Poděbrady. Ti mohou i opravovat a kalibrovat. Co se týče ostatních závad: P1664 - porucha napájení ICU (řídící jednotky vstřikování) - mohlo být způsobeno odpojením baterie (stalo se před 119 dny). Zkus si vzpomenout. Také by se dalo pouvažovat o pročištění konektorů kabelu řídící jednotky ICU. P0251 - typická závada, kdy z nějakého důvodu není správný tlak ve vysokotlakém zásobníku. Koukal jsem na strategie oprav a na 1. místě je uvedea výměna ventilu IMV. Pokud by jsi chtěl vidět výpis strategií oprav ke všem 3 závadám, musel by jsi mi poskytnout svůj e-mail a poslal bych ti to, můžeš se v tom porýpat. Vstřikovače vypadají velmi dobře, zdá se, že pouze nestíhá IMV ventil (zasekává se, takže nedostatečně rychle - občas - reaguje na povel z ICU). -
"-- skrytý --" 01.05.07 10:39
« Re: Common Rail
Jo Petře, tak nějak to je, už sem za to dal asi 9000,- (a to jen za diagnostiky, měření trysek a práci + ten okroužek za 20,-kč) a nic se nevyřesilo, protože prostě neví co by měli vyměnit aby to pomohlo a div se nebo ne, ale na takové pokusy jakože vyzkoušíme vyměnit čerpadlo, když to nebude ono, tak vyzkoušíme trysky, fakt nemám peníze. Vyzkouším vyměnit ještě ten ovládací ventyl a uvidíme jak to dopadne. Prozatím sem si zvyknul jezdit trochu pomalej a auto je v pohodě, ale to mně asi dlouho nevydrží :-) Koukal někdo na ty trysky? Co si o tom myslíte, v jakém jsou stavu? -
"-- skrytý --" 30.04.07 23:41
« Re: Common Rail
Mýlíš se, DIMe jako obvykle. Zase přeceňuješ četnost havárií vstřikovačů. To už je minulostí. Nyní není poruchovost vstřikovačů Delphi o nic vyšší než u konkurence, původní typ čerpadla je razantně zodolněn a nový typ čerpadla používaný např. na 2,0HDI Peugeot Citroen, Mercedes Benz C a E a na novém motoru 2,0HDI/TDCi 110kW (premiéra na nové 308 na podzim) je zcela jiné konstrukce vylučující tento typ závady. -
martin.z 30.04.07 19:59
« Re: Common Rail
to Petr T: Petre servis by snad mel za opravu a jeji vysledek rucit, ne? Tzn. vymeni neco cim se pak ukaze ze to nebyla pricina problemu, tak by si meli dil vzit zpet a resit dal nebo se mylim a vsechno riziko nese ten laik co do servisu prijde jako zakaznik?? -
"-- skrytý --" 30.04.07 10:15
« Re: Common Rail
Myslím myšáku že kolem toho chodíš jak kolem horké kaše. Máš tam problém a nikdo Ti tady určitě neřekne, co vyměnit, aby to bylo na 100 pro vyřešeno. Budeš muset nějaký peníz utratit. Vzhledem k tomu, že u všech typů čerpadel všech výrobců (Bosch, Siemens, Denso, Delphi) je ovládací ventil relativně dost poruchový, myslím, že bys měl vyměnit ventil. Myslím, že není příliš drahý, tak zase moc neriskuješ. Když to zabere, OK, když nezabere, alespoň 100% víš kde problém není. Nic lepšího mne nenapadá, sorry. -
cja 30.04.07 06:51
« Re: superkutil a moment
zdravím, nejsem ani v nejmenším odborník na motory, ale díval jsem se na CDI od MB 420 CDI - vím je to 8 válec ... - ale max výkon v 3600 ot/ min -1 a max MK v rozsahu 2000 - 2600 ot/min-1, takže nevím co si myslet o řešení Fordu s 2,2 TDCI - když i MB má hodnoty MK a výkonu v těchto otáčkách - nebude to tím, když hodnotíte TDI vs TDCI , že jedno je pumpe duse a druhé common rail? Pořád jste někteří nespokojení s 2,2 a jejími chatakteristikami, tak jsem se rozhlédl i někde jinde a myslím, že to zase taková tragedie od Forda nebude ;-) -
"-- skrytý --" 29.04.07 22:36
« Common Rail
Zdravím pánové, potřeboval bych helpnout... Se svým autem už nějakou dobu řeším problém. Přechází do náhradního režimu, ale velmi nepravidelně. Někdy s ním můžu frčet na plné kulky a je to bez problémů, někdy ujedu 40 km a hop a je tam a pokud ho nenechám schladnou tak dvě hodinky, tak to udělá při každém větším šešlápnutí plynu. V servisu si s tím nějak neví rady, řekli mně že to může být čerpadlo nebo jeden ze vstříků, ale na to, abych měnil při každé návštěvě servisu nějakou součástku fakt nemám. Poprvé když sem tam byl, tak provedli nějaké vyčištění, podruhé vyměnili okroužek 6407-93 s tím, že už to bude určitě v pořádku. No za týden mě tam měli znova... Na tuhle adresu [odkaz] sem hodil výpis diagnostiky a měření trysek a prosím ty co tomu rozumí, ať na to kuknou a popřípadě mně poradí jestli už něco podobného neřešili. Jo a ještě sem dostal takovou radu, že by to mohl být ventyl IMV 9109-903 a pokud ne, tak že by mohl být problém v ICU, myslím v kontaktech mezi ICU a hlavní řídící jednotkou. Ale to si nemyslím, protože pokud mám správné informace, tak problém v kontaktech mezi těmito jednotkami byl ve vozech do 6/2002,pak byly tyto kontakty pozlacené, můj vůz je vyroben 10/2002. Předem dík za vaše info. -
"-- skrytý --" 27.04.07 14:08
« Re: trojkombinace
Tak to jsem se asi špatně vyjádřil, takže stručně : - pokud je oprava v rámci záruky, nic neplatíš a záruční doba auta se také nijak nemění. - pokud ti vymění něco za tvoje peníze, tak by na tu opravu měla být záruka nová, počítána datem opravy. Pochopitelně by ti měli ten starý vyměněný díl dát. Myslíme to asi oba stejně........... -
martin.z 27.04.07 12:34
« Re: trojkombinace
to DIM: tak tohle mi vysvetli detailne prosim. Jak proboha poznaj jestli bylo v zaruce neco menene?? Auto nebylo servisovano u nich, v servisce jsem si nevsiml ze by tyhle veci dusledne psali, v tom jejich globalnim systemu mam asi 3 opravy, ale je to v nemcine tak si nejsem jistej. Ale hlavne jakou to ma spolu souvislost? To jako kdyz se neco sere tak te jeste potrestaj tim ze dily po vymene ti nedaj zaruku?? Tohleto se tyka tebe, ne? Ale ja kdyz jsem si ted nechal trojkombinaci vymenit po zaruce za svoje a pripadne treba za rok budu mit s ni problemy znovu tak mi jako reknou ze mam smulu, ze dil co mi menili a ja jim za to zaplatil neni v zaruce protoze uz byl meneny jeste predtim jednou nekdy kdysiv zaruce??? -
"-- skrytý --" 27.04.07 11:56
« re: oprava vstriku
oprava se odehrala u mondea 12/2002, rekli, ze vstriky sou neopravitelny, ze sou uplne v *..... Dali mi je nazpet, ale jejich cisla neodpovidaji tem, na nalepce na motoru..... S tim cerpadlem, rekli, ze pokud se na nej nepodivaji, tak mi nedaji zaruku. tak ho rozdelali a pry jako novy...... -
"-- skrytý --" 27.04.07 11:09
« Re: trojkombinace
Tak uvidíme, jestli jsou jiné , tak už by mě snad jejich obvyklá výměna při výměně oleje nečekala...:-) Na nové díly máš novou záruku, pokud ale nebyly v záruce vyměněny. Pak se ti akorát prodlužuje záruka o dobu, kdy jsi auto nemohl používat, takže o dobu opravy. -
lordmystic 27.04.07 10:33
« opravy vstřikovačů hale
Tak jsem objednán do Ford Hale v Praze na tu opravu vstřikovače. Mají tam teď docela nával (ani se nedivím) tak mě objednali až na 9.5. Tak vám pak hned poreferuju co to obnáší a jak to v praxi vypadá - tedy jestli do té doby někdo už neporeferuje dřív. No a pak ještě jedu nechat si to trochu chipnout do Bitpoweru a hned mám super dárek ke svým 30-tinám :). -
"-- skrytý --" 27.04.07 08:58
« Re: trojkombinace
Zdravím, Dime. Mám tu pár postřehů. Pár chlapů, co si nechalo provést upgrade čerpadel z ročníků 2002 a 2003 hlásí zlepšení. Zdá se, že se skutečně podařilo spustit opravy vstřikovačů Delphi ve 3 servisech. Takže Ti, co mají problémy, ať nekupují nové, když se to dá ošetřit opravou. -
"-- skrytý --" 26.04.07 14:21
« Re: trojkombinace
Klimatizace je zátěž pro ten řemen a tudíž i ty kladky, a obecně jakákoliv zátěž, i od alternátoru....například když jsem pustil xenony, tak se zvuk změnil. Přepracované ty díly údajně nejsou, prý se jenom vyměňují pořád dokola.... naštěstí na ně platí záruka, i ta prodloužená, zaplacená. -
"-- skrytý --" 25.04.07 23:20
« Re: Rachoceni pri zapnute klimatitzaci
Diky za postrehy. Nepotesili jste me..Objednal jsem se do Olomouckeho servisu AMH na prohlidku. Treba to vyresi softwarovy upgrade:) Nemate nekdo s timhle servisem zkusenosti? drive jsem jezdil do Ford Atoma v Brne, ale od doby, co mi natrikrate marne spravovali klimu a odreli auto tam nemusim. Za podminek se vlastne da uplatnit zaruka? Auto jeste nema tri roky je servisovane ve Fordu ale ma 104tkm. Nikdy jsem se o to nezajimal, ale v pripade, ze by mi to usetrilo 20tis za setrvacnik, bych mozna nejakou sanci uvital. -
"-- skrytý --" 25.04.07 13:50
« Re: Rachoceni pri zapnute klimatitzaci
Zdar všem..............to víte, že vás tady nenechám bez dozoru . Jen jsem se převtělil do Dim- dvojka. Rachotí napínací kladky, měnili mi je zrovna včera, v záruce, už podruhé.......vydrží to tak rok, neboli tak 30 - 40 tis km. Stojí to údajně asi 8 tis Kč. Dělá jim to už roky, ale pro Ford je zřejmě jednodušší to měnit, než hledat nějaké řešení.. když si to navíc lidi zaplatí, když nemají záruku..... -
"-- skrytý --" 25.04.07 11:15
« Rachoceni pri zapnute klimatitzaci
Cest praci. Minuly tyden jsem prodal 2.0 TDCi a koupil si v Koelnu 2.2TDCi 11/2004 Titanium Euro3. Motor tahne dobre uz od 1300ot, podvozek ST je tvrdy jak prase ale jede jak po kolejich:)Jediny dosud zjisteny nedostatek je sverazny zvukovy projev.. Pri volnobehu to vydava divne zvuky v periodickych intervalech asi 2s (na to jsem si ostatne uz zvykl u 2.0) ale ten pravy koncert prijde az kdyz pustim klimu. Rachoti to jak stara plecka, tak ji radsi vypinam. Myslim, ze jsem tu kdysi o tom cetl (napinaci kladka, trojkombinace atd..) a tak se chci zeptat, jestli to nekdy nekdo resil, jak dlouho trvala oprava, jestli byla jenom docasne ucinna a kolik to stalo. Diky za rady S pozdravem Krkovicka-reznik, kupec a sedlak v jedne osobe -
superkutil 23.04.07 23:47
« Re: superkutil a moment
To lordmystic: čipem se dá udělat hodně, ale každý motor má své meze. Je otázkou, proč Ford tak brzo omezil u 2.2TDCI moment, že je maximální výkon už v 3500ot. Většina TD má max výkon až ve 4000ot. Může to být proto, aby motor neměl moc velkou spotřebu nebo proto aby se zamezilo vibracím motoru ve vyšších otáčkách a nebo jiný důvod. V každém případě má 2.2TDCI hodně malý rozsah otáček. Myslím, že chiptuning ukáže, jaké jsou kvality 2.2TDCI. Kolega načipoval Lagunu 2.2 diesel a je to obrovský rozdíl proti předchozímu. Má sice menší maximální moment, ale moment zůstává až do 4000ot a tak je auto živější jak 2.2TDCI. Dej vědět jak jsi dopadl. Chci dát chip až po ujetí cca 20tis.km, kdyby se náhodou objevil nějaký problém s motorem, aby nebyl problém s reklamací >:D BITPower mi nedokázal poskytnout křivku 2.2TDCI po čipu, ale zažil jsem je u jiných motorů a opravdu jsou schopni ti to upravit dle přání. Motor 2.2TDCI je dobrý, ale žádný divoch to není. Myslím, že čip mu pomůže. Motor má velké výkonové rezervy. Když může mí t 1.8TDCI 92kW a 320Nm, tak se z 2.2TDCI musí dostat víc. Já ale ještě nemůžu motor 2.2TDCI porovnávat, protože mám najeto málo a jeho vlastnosti se stále mění. V poslední době se zlepšil záběr v nízkých otáčkách a už celkově i lépe táhne. Naopak se ale kolem 1500ot ozývá hlasité klepání i při málo plynu. Čekám až se najede víc km a jak se to usadí. :-! -
cja 23.04.07 19:39
« Re: reziveni
Ohledně té záruky - na prorez kastle je 12 let při dodržení servisních prohlídek - pokud je orazítkovaná serv knížka a je to v počítači, tak můžeš být třeba šestý majitel a musí plnit, nic o 7 dnech od objevení závady jsem neslyšel a to jsem to řešil několikrát a celkem dost vysoko co se týče odpovědných osob a vždy řešili - buď oprava nebo výměna dveří - je potřeba nenechat se odbýt -
eda.nezbeda 23.04.07 16:39
« Re: antiradar
Zajimavy?! Na zminovanych strankach ve foru je clovek s A8, ktery ma pokoveny sklo a nefunguje mu to vubec. Ale mozna ty dratky u Mondea jsou v takovem rozlozeni, ze to sice ubira na ucinku, ale porad je to silny dost. A pokud jsem dobre pochopil, tak nic nebrani tomu si to za tech cca 400 "babek" poridit v US of A. Ale pridat k tomu clo a shipping, tak to uz bude trochu bliz tem 18 tis., jak ostatne pise i Admin na Antiradary.net. Nastaveni na evropu si totiz muze udelat kazdy sam podle navodu na strankach vyrobce. Ale porad to bude risk, protoze udajne neplati zaruka v Evrope? -
"-- skrytý --" 23.04.07 14:55
« Re: antiradar
Vyhřívané sklo tomu nevadí.Dříve jsem ho měl na sluneční cloně,ale tu jsem pak nemohl používat tak ho mám ve středu palubky dole. Prý se vlny lépe odráží od kapoty. Dřív jsem tam měl navigačku TOMTOM GO 910, tu jsem švihl do levého rohu. Cena je fakt vysoká ale co se dá dělat. Ani to nehlásí žádné plané poplachy a nové radary M.POLICIE to hlásí na 1 km. -
lordmystic 23.04.07 07:56
« superkutil a moment
Zajímavé vysvětlení. Více méně mi bylo jasné že takto to opravdu bude, jen jsem to neuměl tak dobře popsat jako ty. Chci jet na chiptuning a už jak vica podotýkal, chci si nechat upravit momentovou křivku tak, aby byla více plochá, tedy aby tak rychle nevadla a aby měl motor záběr i do vyšších otáček. Uvidíme jak budou chlapci od Bitpoweru šikovní a co se jim povede vyrobit... Co myslíš superkutile, lze takto opravdu vylepšit průběh momentu TDCi u našeho Mondea a tak doladit solidní motor který kazí právě toto? -
superkutil 22.04.07 22:44
« Re: Kutil
A ještě plocha momentu. Je to plocha kterou ohraničuje momentová křivka. Je to jako součet velikostí momentu pro všechny otáčky. Tím se dá postihnout moment v celém rozsahu otáček. :-) Pokusím se udělat nějaký web s popisem a obrázky. Pro mě zkušenost s 2.2TDCI přinesla nemilé zklamání, že moment s rostoucími otáčkami rychle klesá a tak je rozsah otáček nepříjemně malý (např. oproti TDI). -
superkutil 22.04.07 21:09
« Re: Kutil
Ještě k momentu. Optimální by bylo kdyby byl moment stejný v celém rozsahu používaných otáček. Bohužel ani jeden z motorů to nesplňuje. Benzínový motor má malý moment v nízkých otáčkách a turbodiesel zase ve vysokých. Protože se ale běžně jezdí v nížších otáčkách, považuje se z pohledu velikosti momentu tudbodiesel motor lepši (s klesajícími otáčkami - např jízda do kopce momwent roste). Bohužel 2.2TDCI má prudký nárůst momentu v otáčkách okolo 1800ot ale již nad 2500 postupně a dost rychle moment klesá a už v 3500 má motor maximální výkon. Ostatní TD mají maximální výkon až v 4000ot. Proto je důležité u všech motorů sledovat nejen maximální moment a výkon, ale i momentovou křivku. Jednoduše lze říct, že důležité je, aby byl maximální moment v co nejnižších otáčkách a maximální výkon v co nejvyšších, protože pak je momentová křivka relativně plochá a je motor použitelný ve velkém rozsahu otáček. :-) -
superkutil 22.04.07 11:09
« Re: Kutil
Ahoj, tak se učím jezdit s 2.2TDCI. Už se mi porařilo mít po 35km průměrnou spotřebu 4,8litru, ale taky už se mi podařilo ji mít 8,4. Dlouhodobou průměrnou mám 7,4litru. Jezdím denně stejnou trasu. 5kom posouvání v zácpě a pak 30km po dálici 140km/h. A k tomu momentu a rozdílu benzín-diesel. U benzínu jezdím mezi 1800-6500ot. U dieselu mezi 1500-3500. Benzín měl v celém rozsahu přibližně stený moment. Diesel rychle naroste ale taky rychle klesne a tak je výrazný moment pouze od 1800-2500. Když předjíždím s benzínem a zrychlení je malé, mohu podřadit i třeba o 2 stupně dolů a auto vyrazí. U dieselu, když sešlápnu plyn a zrychlení nestačí, tak podřazení nepomůže, protože při podřazení jsou již otáčky ke 3000ot. a tam je již moment i po změně převodu malý. Jozef0351 se ptal na hodnotu max momentu a max výkonu. Tyto hodnoty bohužel nic neříkají o chatakteristice motoru. Max moment je největší moment, co motor dokáže. Výkon je moment x otáčky a max výkon je hodnota kdy je tato hodnota největší. Je ale potřeba si uvědomit, že se nejezdí při stálých otáčkách. Protože s motorem hýbe moment, tak největší zátah je při maximálním momentu. A tak by bylo nejlepší jezdit takovou rychlostí, kdy je moment maximální. Důležitějším parametrem je ale moment na kolech, který je moment motoru x převod od motoru na kola. Ten táhne auto. Maximální výkon je důležitý právě kvůli zpřevodování, protože říká do jakých otáček se ještě může motor točit. říká, při jaké rychlosti je moment ještě dostupný. Příště napíšu více o takzvané ploše momentu, což je nejdůležitější údaj motoru. -
lordmystic 22.04.07 07:44
« Re: to vica
No máš určitě také přední vyhřívané sklo a docela by mě zajímalo, jestli to nevadí tomu antiradaru. Pak také jak velký je ten antiradar v praxi a jáká je s ním manipulace a jestli moc překáží... Jinak mám už pět bodů a vždy jen za rychlost, tak hodně o něčem podobném také uvažuji :). -
"-- skrytý --" 21.04.07 23:38
« Re: to vica
jack007 souhlas, omezil jsem to jenom na noční hodiny. Přes den jsem jak beránek.Po jedné špatné zkušenosti, kterou jsem ustál na 2 body za fotku 158 km/hod (hodnej policajt ostatní včetně 227 smazal) jsem si koupil Valentine One detektor radiových vln a je klid. Funguje i na nové pušky m.policie. -
"-- skrytý --" 21.04.07 18:43
« Re: Repas vstřiků Hale
hil: Zkus to ve 2 hod ráno. Z Brna do Ol není kopec který se nedá vyjet alespoň 200 km/hod dle GPS. Jedině oblouk u Vyškova a v Prostějově se dá bespečně projet tak 190 km/hod. Jinak vpoho.Jediná nevýhoda je číhající modrý Pašík 2.8VR6. 17.11. jsem ho přehlédl a už jsem se vezl foto (z kopce)227 km/hod.Hoďku jem je pak ukecával.Hoši se projeli z PV do Vyškova. :-! -
"-- skrytý --" 21.04.07 11:20
« Re: Repas vstřiků Hale
Zdravím přátelé, tak už to funguje. Mám několik poznatků za posledních 14 dnů.Avizovaná jízda po okruhu v Brně se vydařila. Spotřeba za 25 min pří režimu 2,3,4 po omezovač 12,9l.Brno-Olomouc(Olympie-Olympie) 20 min rychlost 200-225km/hod 5tka 4000-4600 ot/min 10,5l.Minulý týden jsem konečně vyrazil do Německa 5 nádrží za týden 4500 km - 6,9l. Tímto režimem se mi stala nemilá věc. Začala téct nafta u trubky (kolem závitu) spojující rail a vstřikovač.Bylo to dost cítit a dělal jsem až kaluže při stání. Teklo to po motoru až na výfuk. Vzhledem k tomu, že jsem s tím jezdil týden tak jsem musel spodek motoru celý umýt.Téct tak benzín tak nevím nevím. V servisu se to utáhlo a je klid.Závada se projevila ve 252 500 km. Zatím pořád jezdím na origo výbavu. Je divné že se to jen tak uvolnilo takže pozor. :'-( -
"-- skrytý --" 21.04.07 11:16
« tekoucí nafta
Zdravím přátelé, tak už to funguje. Mám několik poznatků za posledních 14 dnů.Avizovaná jízda po okruhu v Brně se vydařila. Spotřeba za 25 min pří režimu 2,3,4 po omezovač 12,9l.Brno-Olomouc(Olympie-Olympie) 20 min rychlost 200-225km/hod 5tka 4000-4600 ot/min 10,5l.Minulý týden jsem konečně vyrazil do Německa 5 nádrží za týden 4500 km - 6,9l. Tímto režimem se mi stala nemilá věc. Začala téct nafta u trubky (kolem závitu) spojující rail a vstřikovač.Bylo to dost cítit a dělal jsem až kaluže při stání. Teklo to po motoru až na výfuk. Vzhledem k tomu, že jsem s tím jezdil týden tak jsem musel spodek motoru celý umýt.Téct tak benzín tak nevím nevím. V servisu se to utáhlo a je klid.Závada se projevila ve 252 500 km. Zatím pořád jezdím na origo výbavu. Je divné že se to jen tak uvolnilo takže pozor. :'-( -
oleowr1 21.04.07 10:46
« Re: reziveni
Když jsem koupi vloni svého kombíka, r.v. 12/2002 - PP, LZ a PZ dveře byly dole jak liška, úplně odprýskával tmel, který překrývá dolní falcování dveří. Kolega má stejně staré mondeo od nova tomu to uznali jako reklamaci, já jsem to zkoušel ve Ford Malý a Velký v OV, řekli mi, že korozi se musí ohlásit podle obchodních opodmínek do 7 dní od vypuknutí, že je to koroze starší a uznali by mi tak max. jedny dveře zbytek oprava za cca. 1500,- na jedny dveře. Vysmáli se mi, že když člověk chce ušetřit kupuje 3 roky starou ojetinu musí s tím počítat, protože nemám faktury od prováděných garanček, nemám účty za mytí v "autorizovaných myčkách" apod. a nemohu doložit jak bylo o vozidlo pečováno. Poděkoval jsem jim se slovy, že děkuji a za 1500,- opravím dveře u více aut a ne jen jedny. Technik ještě blekotal, že na to mají technologii, s úsměvem jsem mu odvětil, že tu technologii na vlastní oči po třech letech vidím na svých dveřích - zrudl jak rak, ostatní přítomní zákazníci se řehtali. Nechal jsem si tedy namíchat barvu za asi 300,- Kč, koupil karosářský plastický tmel a jel opravovat. Inkriminované místo jsem očistil, propláchl několikrát bezoplachovým odrezovačem (podle známého karosáře je to nutné, aby se rez rozpustila i ve falcování), přetřel základní barvou, přetmelil a přelakoval. Není to sice tak hezké jak originál, ale po roce provozu jsou dveře zatím O.K. -
Jozef0351 07.04.07 12:00
« Re: Kvalita nafty v ČR a SR
Viem že TDCI je pre teba nedotknuteľné a ťažko si pripustíš že Ford urobil chybu. Bohužiaľ je to pravda. Samozre na družstve alebo na pochybných pumpách je nafta horšia. Možno je takých púmp na Slovensku najviac. Ale na veľkých značkových pumpách je palivo istotne kalitné. A ak aj minimálny pokles kvality má za následok poškodenie vstrekovačov, zase za to môže len výrobca lebo spravil motor ktorý je 100% spoľahlivý len so 100% čistou naftou. Vyhovárať sa na kvalitu nafty je alibistické.
Kecáš tady s tím svým benzínem do všeho, ale skutečně víš minimum, mnohokrát jsi to zde prokázal.
Čo som dokázal :?: >:D Už som Ťa raz vyzval aby si mi to vysvetlil. Neodpovedal si. Možno si tu najväčší odborník na vstrekovače. Ale v ostatnom nedokážeš byť ani za mak objektívny lebo pre teba je Mondeo TDCI modla. Na rozdiel od Kutila. Ten je asi troška zaujatý ale má väčšinou pravdu. Dokonca som teraz zistil že aj s tou sedačkou mal pravdu a to som myslel že trepe nezmysly 8-s Ale nemám 2m tak ma to netrápi. -
"-- skrytý --" 06.04.07 22:12
« Kvalita nafty v ČR a SR
Josef:
Když o tom nic nevíš, tak o tom nemluv.
Kecáš tady s tím svým benzínem do všeho, ale skutečně víš minimum, mnohokrát jsi to zde prokázal.
Je zajímavé jak jsi ty a tobě podobní rychle hotovi s úsudkem, načež za vše mohou "soudruzi" z NDR a podobně. Oblíbené rčení, ale občas nesedí.
Také je zajímavé, že když porovnáš obecnou úroveň v záp. Evropě a u nás na Slovensku, tak neobyčejně mnoho chyb dělají "soudruzi" z NDR, zatímco soudruzi zvláště na Slovensku žádné chyby nedělají.
Věř mi, že "soudruzi" v Čechách a na Slovensku dělají opravdu hodně chyb a že nafta v Čechách a zvláště na Slovensku je obecně horší kvality, někdy otřesná.
Na rozdíl od tebe dělám v oboru a mám k dispozici správné informace a statistiky. Ty říkají, že v Čechách je poruchovost vstřikování nafty 3x a na Slovensku 5x vyšší než v záp. Evropě.
Slovenští soudruzi se nebezpečně blíží úrovní, kdy např. Toyota přestává oficiálně prodávat vozy se vznětovými motory, protože kvůli zvýšené poruchovosti riskuje svojíi dobrou pověst.
Tuto úroveň v Evropě dosáhly např. tyto země: Rusko, Ukrajina, Turecko. -
cja 06.04.07 20:58
« Re: Re: Re: Re: Sobek
jen tak, když už kritika na TDCI ohledně nafty, vstřiky už mám taky za sebou, naftu OMV - vše FMC záruka, a teď co se týče citlivosti na naftu - nový Passat 2,0 TDI po 20t začaly problémy, Toyoty problémy, Renault se svými dCi problémy - myslím, že všechny common railly mívají občas nějakou bolest a asi netřeba to přehánět - vím vstřiky jsou rána ,ale váha vzduchu u TDI taky svého času bolela a byl to opakovaný problém - akorát mě připadá , že VW je tak trochu nedotknutelné a ... no nic, abych zase někoho neprudil :-!
Dnes jsem ještě zkusil spotřebu dle PP - vše v rychlostních limitech dle GPS pro ČR bez eko jízdy a podtáčení motoru cca 30km okreska na Vysočině potom 50km dálnice na Brno a zpět ,18" - okreska 5,2 l/100km celková stoupla na 6,2 l na 100.Normální průměr okolo 7,2 l. Jinak se tím nezabývám.S benzínem 2,0 na 16" to bývalo o 3 resp 4 l více při limitech, dlouhodobý průměr byl 9,5 na 100. Chorvatsko a zpět při dálničních limitech jel benzín za 8,2 na sto - 2200km. -
cja 06.04.07 20:33
« Re:
to Rene Valnoha: rezlo mi taky, je to divný , ale opravdu rezlo(obecný problém potvrzený Fordem) , ale Titanic už nerezne - po faceliftu lepší kvalita? - vyměnil jsem 2 dveře a nechal nalakovat zbytek - vše hradil FMC - rez musí jít zevnitř ven - nikoliv po oděrkách od kamínků - to FMC neuzná