FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  13:11

    « Aditiva

    No ve Ford Hale tak před rokem říkali že s aditivama opatrně. Min. týden už oba hlavní servisní technici i šéf opravářů svorně doporučovali aditivovat, ovšem asi také netušili, že Standa nebude to pravé ořechové... Opravdu si to každý asi musí přebrát sám a rozhodnout se sám jestli tam něco lejt nebo ne a kde tankovat. Každej si to platí sám ty opravy...
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.05.07  12:55

    « Aditiva

    Nikdy jsem žádná aditiva do nafty nedával, vstřiky odešly - lidi co aditiva dávaj - vstřiky taky na odchodu - má to vůbec smysl . není to jenom populismus a další vytahování peněz pro státní rozpočet. Dokonce ve Fordu, známý, mi doporučil, nic nedávat, že je to spíš kontraproduktivní - něčemu to pomůže a někde to zase ublíží. Asi je spíš lepší vyhýbat se naftě z JZD, jako jeden co si koupil Titanium( to není na tebe DIMe) za 1,1 mega a pak tam lil co mu kdo nechal a v 80t km mu odešly vstřiky naráz ( mě o 20 t později), a dávat naftu - kromě Shellu ?, od různých výrobců. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.05.07  12:46

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    co chceš psát, když máme všichni strach, kdy to zase uletí - sláva novému foru >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 18.05.07  12:42

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    to jack007:
    ja zas cekam az dole v zavodni jidelne nebude takovej naval, takze sem koukejte neco psat at to rychleji utika :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 18.05.07  12:37

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    martin.z sem na skoleni a nudim se, takze sem jim uz napsal :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 18.05.07  11:59

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    to Jirka:
    no tak vzhledem k tomu, ze v tech "ztracenych prispevcich" neni zadny odkaz nebo formular na to abych je vratil tam kam patrej, takze mailovat nekam a cosi vysvetlovat nebudu..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.07  11:41

    « Re: spotřeba, aditiva

    Já musím říct, že opravdu nevidím rozdíl v tom, když je plyn na podlaze a nebo jen sešlápnutý o něco. Spíš jde o to, jak rychle na něj šlápnu a není důležité, jestli jsem na podlaze nebo ne.............

    Včera jsme se z nostalgie projel svou starou Octávií 1,8 T . Má přes 200 tis. pořád jako nová, a ten benzín je taková lehce šumící symfonie.....

    Dnes jsem četl, že bude nové 1,8 TSI ve VW na místo toho 2,0 FSi , takže já bych to viděl tak za dva roky na Superb Combi 1,8 TSI !!!!!

    Ohledně těch aditiv : a pro kterou naftu to platí ??

  • « 00 Reagovat !

    foto Jirka

    Jirka 18.05.07  10:39

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    ve zmiňovaných informacích o pádu databáze je psáno, že pokud jste schopen u svých příspěvků, které spadly do [odkaz] určit, do které diskuse patří, jsme schopni je tam přesunout. Určitým vodítkem Vám může být i výpis posledních Vašich příspěvků ve Vaší kartě [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  10:33

    « Re: spotřeba, aditiva

    superkutil: No to máš pravdu. Také se mi zdá, že s novým sw v řj mi auto lépe reaguje na méně sešláplý plyn než když ho narvu na podlahu. Ale vím, že dřív mi to takhle nedělalo, auto šlo plynuleji za plynem, ale zase umíralo o něco dřív a teď mi to točí víc... Tak nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.05.07  10:10

    « Re: spotřeba, aditiva

    To lordmystic: Teorii o vyřazování a brždění motorem znám. :-) Navrhoval jsem řídící jednotky a PP do aut. Takže je jasné, že když z kopce brzdíš motorem, tak do motoru nejde palivo a když vyřadíš, tak motor běží na volnoběh a nějakou spotřebu má. Problém je asi v PP Mondea, který asi při volnoběhu spotřebu neměří?!?

    Mě spíše šlo o případ kopce, který když ho sjíždím na volnoběh, tak neztrácím rychlost zatímco když zařadím rychlost, tak auto zpomaluje a pokud chci jet stále stejnou rychlostí, tak musím lehce přidat plyn. Pak je otázka, zda je lepší volnoběh nebo motor pod trochou plynu.

    Také je otázka co motor dělá, když se trochu přidá plyn. Podle mé zkušenosti se snaží so nejrychleji dosáhnout určitých otáček. To znamená, že plyn nereguluje požadovaný výkon, ale že nastavuje určité otáčky. U starého Mondea motor reagoval na sešlápnutí plynu plynule a jak moc se plyn sešlápnul, tak motor zrychloval. U Fiesty motor reaguje i na malý stisk plynu velkým zrychlením, ale další stisk plynu již nemá moc vliv. Focus se chová taky tak. Je to zřejmě nové nastavení ŘJ. U Mondea mám taky problém najít průběh plynu pro plynulou jízdu a pomalé zrychlování. Motor reaguje na plyn nepřiměřeně prudce a po dalším sešlápnutí plynu se už neděje nic. Naopak při částečném sešlápnutí plynu motor zrychluje více jak při plném sešlápnutí (to by se měl aktivovat overboost ;-\ ). Přitom u dieselů na rozdíl od benzínů plyn ovládá jen množství paliva ( u benzínů ovládá i polohu klapky - i když u nových benzínů s elektronickým plynem je to mu bůh ví jak). :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 18.05.07  09:42

    « Re: spotřeba, aditiva

    To lordmystic: Když brzdíš motorem nejde do motoru palivo jen pokud jsou otáčky nad volnoběžnýma, palivo se začne do motoru dodávat při poklesu otáčekna cca. 1200-1500 kvůli měkkému přechodu na volnoběh v případě vyřazení. U benzinových motorů (sice karburátorových) jsem s tím kdysi laboroval (vypínání volnoběžného ventilu), když se vyřadilo a ventil spínal při příliš nízkých otáčkách motor většinou chcípl - nestačil si nasát dost benzínu. Disel by asi nechcípl jen by to s ním trochu zamávalo v silentblocích.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  09:26

    « aditiva

    Ještě k těm aditivum. Teď jsem více procházel tabulky naměřených hodnot - koukněte:

    Mazivost se udává v jednotkách (wsd 1,4),micro m. Tedy měření mikronů a čím nižší číslo tím vyšší mazivost. Bude to něco jako odpor a čím méně tím lépe.

    Neaditivovaná nafta - 349
    Stanadyne standardní dávkování - 410 !!!
    VIF Super Diesel standardní dávkování - 268

    Takže Stanadyne ZHORŠUJE dle testů mazivost nafty. V textu je uvedeno, že zde je nějaká odchylka měření, ale Stanadyne má jednu z nejhorších hodnot a skoro že to vypadá na opačné působení na mazivost - tedy že to zhoršuje mazivost! A co se pak asi děje, pokud osobně dávám dvojnásobné množství Standy?!? Uff tak vám nevím, jsem z toho opravdu hodně rozčarován, ty testy fakt vypadají hodně věrohodně...
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  08:38

    « spotřeba, aditiva

    superkutil: To je nesmysl co píšeš, když jedeš na volnoběh, tak je vždy nějaké palivo vstřikováno, když máš zařazeno ale nemáš vůbec zmáčknutý plynový pedál, tak drtivá většina moderních aut má již zastavený přívad paliva úplně. Tak je jednoduché si porovnat co je úspornější. A mimochodem to bylo jasně patrné už u starších aut jako Passat nebo O1, která měla okamžitou spotřebu.

    aditiva: Takže jsem také ihned přečetl článek v Autodiesel o aditivech a také jsem byl zklamán Standou. Testům samozřejmě věřit nemusíme, ale tesy na 8 stran s přesným popisem co a jak se testovalo, vypadají opravdu hodně reálně a věrohodně. Byli použity moderní a složité přístroje a testovací metody. A stále je to lepší než nic (tedy než co píšou výrobci na etiketách).

    V testu se zaměřili hlavně na zvýšení cetanového čísla, mazivost a pěnivost. Pěnivost vem čert, ale ty první dvě a pak hlavně mazivost nás zajímá nejvíce. A další vlastnosti jako zimní starty či zlepšená ekonomie jízdy nás také nemusí moc zajímat. V hodnocení pěti aditivy byl Stanadyne nejhorší!

    Stanadyne:
    "Účinně zvyšuje cetanové číslo, ale není účinný na mazivost, nechrání proti rezavění v přítomnosti vody, pěnivost snižuje pouze mírně. Náklady při doporučeném dávkování jsou 1.98Kč na litr nafty."
    Super Diesel Aditiv, VIF letní:
    Velmi účině zvyšuje mazivost (nejlepší v testu a to rapidně) a cetanové číslo (druhý nejlepší), chrání proti rezavění v přítomnosti vody a potlačuje pěnivost nafty. Tyto vynikající účinky byli dosaženy s náklady 0.55Kč na litr nafty. Při nejúspornějším dávkování by byly náklady pouze 0.37Kč na litr, přičemž zlepšení by mělo být ještě velmi účinné (lepší než Standa).

    Takže z tohoto testu je jasné, že v základních parametrech je Super Diesel Aditiv, VIF tou nejlepší volbou, ve všech směrech poráží Standu a jako jediný splňuje všechna měřená kritéria (zvýšení cet. čísla, zlepšení mazivosti, ochrana proti korozi, potlačení pěnivosti). V nákladech je na druhém místě, ale jen těsně. JÁ MÁM TEDY JASNÉHO KANDIDÁTA. Pokud by jste někdo věděl kde se dá koupit nějaké větší balení nyní na léto za solidní cenu, tak napište.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 18.05.07  08:33

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    Jo zmizelo, napriklad vyhucely vsechny moje prispevky..ne ze bych myslel ze tim ostatni o neco hodnotneho prisli, ale doopravdy nechapu, ze se jim to porad tak sere!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto Jirka

    Jirka 17.05.07  21:16

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    dost možná část diskuse zmizela - viz informace o havárii databází na [odkaz]
    je nám to líto - ale toto je to nejlepší, co se podařilo dát rekonstrukcí dat dohromady
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 17.05.07  20:59

    « nezmizelo nám kus fóra?

    nějak to hapruje
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 16.05.07  20:00

    « Re: Problémy s elektrikou

    To DIM: Nevařili nic a dělalo to občas i před opravou brzd. Já to vidím na nějaký konektor nebo zaoxidovanou pojistku, kdysi mi tak na Sieře problikávalo mazání a občas nešly blinkry. Dneska jelo auto bez problémů, ale pro jistotu jezdím služební fabii SDI, aspoň jsem odolnější vůči bodům :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.07  17:00

    « Re: Standa pohořel

    Ted jsem si to precetl.S tim namichanim si nejsem vubec jist.Pisou ,ze maji uctenky od nakupu jednotlivych produktu.

    Myslim, ze si tento test zada byt nejak okomentovan.Pro laika jako ja (co pouziva "Standu") totiz na prvni pohled neni vysledek nejak optimisticky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.07  16:45

    « Re: Standa pohořel

    mrnous: pokud vím, VIF se míchá v ČR. Nejsem žádný naiva, takže si dokážu představit namíchání extra vzorku pro testy. Co se týče Stanadyne, musím si to přečíst, abych si udělal názor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.07  16:43

    « Re: Problémy s elektrikou

    Říkáš, že se to stalo po výměně brzd ?? A nevařili tam něco elektřinou ? Jednou když mi nešlo sundat přední kolo, protože se ukroutil šroub, tak ho museli na druhé straně přichytit elektrickou svářečkou............ Při tom vaření může dojít k poškození elektroniky...... Taky to dělaly vadné konektory kabelů mezi řídícími jednotkami ( do r. 2003 , myslím )

    To že ukazuje PP počítač po zastavení něco jiného než před tím, je naprosto běžné a určitě souvisí s tím, jak je auto NAKLONĚNO v okamžiku startu, tím se zkreslí stav nádrže, protože se ten zbytek nahrne na jednu stranu.......Při jízdě by se to mělo pomalu korigovat.....pokud to ještě jede.

    Už jste to někdy někdo dojeli na sucho ?? Není problém to pak nahodit ?? TDI od VW je v tomto obrovský problém se zavzdušněním....
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 16.05.07  16:02

    « Problémy s elektrikou

    Včera jsem jel pro auto do servisu (neznačkového), měnili mi přední desky a kotouče, zdálo se však, že neodjedu. Po nastartování se vynuloval tachometr i denní počítač, rozsvítily všemožně kontrolky na palubce a motor chcípl. Mechanik mi tvrdil, že podobnou závadu viděl při špatném spínači brzdových světel??? Spínač byl O.K., ale nesvítila žárovka v LZ brzdovém, vyměnili jsme ji, ale závada trvala. Po asi 10 minutách se auto rozjelo, ale po ujetí asi 3km znovu - palubka jak vánoční stromeček chcípl motor, zastavil jsem vypl zapalování, po chvíli nastartoval a jel. Zopakovalo se to ještě 2x. Podobně mi to blblo cca před 2 měsíci, vytáhl jsem všechny pojistky a relátka v pojistkové skříňce v motoru, prostříkal Kontoxem a byl klid. Teď se asi vrhnu na pojistkovou skříňku pod palubovkou, konektory + výměnu žárovek v tachometru a otáčkoměru.
    Když jsem kupoval Mondeo chtěl jsem udělat tlustou čáru za érou kutilství z dob 120-ky, Favorita a Sierry, ale ono to vypadá ještě hůř!
  • 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 16.05.07  13:36

    « Re: PP a volnobeh

    Superkutil no ono jde hlavne o to, ze PP nerozlisuje jestli stojis nebo jedes. Takze pokud stojim nekde v zacpe tak mi spotreba z 6,3 stoupne celkem rychle na 7,3. Jinak jezdim tento tyden na skoleni do Prahy z Mostu coz 100km a moje spotreba pri 160km/h tachometrovych byla 7.6l/100km a pri 150km/h 6,8l. Jezdim pres D8ku a s tempomatem. Mam 2.0 85KW. Most Kralupy kdyz se snazim jezdim za 5.5l/100km
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.05.07  12:37

    « Re: Podvozek.

    To Kutil: :-) ještě odpojit teplou vodu a elektriku a můžem vylízt zpět na strom >:D
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.05.07  12:22

    « Re: Podvozek.

    to hil: hm tak ja mam podobny pocity na 16 takze bych asi potreboval 14 :-)
    Mimochodem myslim ze skodovka vi proc treba octavii jako zakl. rozmerem kol osazuje 15ky.
    Oni totiz vyrabej auta na cesky rozmlaceny silnice na rozdil od jinych vyrobcu..
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 16.05.07  12:01

    « Re: Podvozek.

    Už jsem to psal dřív: Podobný pocity jsem měl na 18. Na 16 je to už v pohodě.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.05.07  11:42

    « Re: Podvozek.

    To jack007: Když vyřadím, tak mi průměrná spotřeba klesá rychleji než když brzdím motorem. Takže mě se vyplatí vyřazovat, protože i 6ka dost brzdí. Motorem brzdím jen z kopce. Je totiž otázkou, zda z mírného kopce pod lehkým plynem bude spotřeba nižší než při vyřazení a běhu motoru na volnoběh. Mě to teda na volnoběh žere hodně. To vidím při posouvání po Praze.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.05.07  11:31

    « Re: Podvozek.

    Jezdím se služebním Passatem, Oktávkou II, Scenic Grand II, Fiesta, Polo a měl jsem Mondeo MKII. Mondeo MKII po silnici sice trochu plavalo, ale jinak nerovnosti zvládalo. Mondeo MK V po silnici poskakuje, jako když pevnou a vysokou bednu dám na malá kolečka. Je to jako by nefungovali tlumiče a pérování. Mimoto je Mondeo děsně těžký. Žádné z těch ostatních vozů se takto divně nechová (možná to dělá ESP). Mondeo MK V jsem bral podle zkušeností s MK II a automaticky jsem myslel, že to bude lepší. Navíc jsem měl MK II Trend o kterém mi tvrdili, že má sportovní podvozek a teď mám Ghia, což by mělo být měkké svezení pro managery a prďoly. ;-) Add schránka na brýle je super ale poněkud se v létě peče. Mapu mám protože nejezdím tak často neznámé kraje a taky už mám těch elektronických nesmyslů takhle dost a dobíjet baterky ještě u dalšího? Navíc jezdím v Praze a tam se musí vše cenné v autě ukrýt. A taky mapa mě stála 350,-Kč a slouží mi už mnoho let zatímco jakýkoliv GPS jde do tisíců. Nevydělávám tolik abych mohl rozhazovat. I když mě živí práce v IT a s moderními technologiemi jsem v denním kontaktu, tak papír je papír a kdybych mohl, prodám mobil, notebook, TV, odstřihnu internet a sednu si někde s knížkou. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.05.07  11:08

    « Re: Podvozek.

    Ja mam kombi 2,0 tdci 96kw r.v. 2004 na tacho 65 kkm, ale vzhledem k tomu ze je to dovoz z D tak nevim skutecne ujete km a uprimne jsem to kupoval s tim ze to muze mit bez problemu dvojnasobek.
    Nevim ani jestli byly menene atd.
    Kazdopadne za zkousku na stolici nic nedam a zvazim vymenu minimalne na predku
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.05.07  10:46

    « Re: Podvozek.

    to martin.z: V kombi 2.2 TDCI tlumiče 4ks + přední silentbloky + geometrie + práce , vč. DPH ve FORD servisu zhruba 15 000,- - bylo to při serv. prohlídce, takže jsem to přesně z toho nevydělil - byly tam i brzdy .... Ale doporučuji. Nevím co máš za motor, ale mě na 2,0i starší Mondeo 2001 vydržely přední 180 000 km a zadní jsem dělal ve 130000 - měřeno na stolici Sachs, takže doporučuji změřit . Je pravda , že 2.2 je těžší a na těch velkých kolech šly všechny 4 ve 100t km. ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.07  10:42

    « Standa pohořel

    Vypadá to na jasnou volbu do budoucna- alespoň pro mě VIF
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.07  10:41

    « "Standa" pohořel!!

    Tak jsem koupil nový AutoDiesel a byl jsem nemile překvapen z testu aditiv do nafty.
    Tolik opěvovaný Stanadyne Perf. Formula nepomohl v testovaném vzorku mazivosti ani o fous.
    Je mi jasné, že testovací procedury by mohly být ještě jiné přesnější, ale vzhledem k tomu, jak dobře dopadl co se týče mazivosti VIF Super Diesel jsem ze Standy dost zklamanej. A to ho mám v garáži ještě 3litry. Přitom jsem Standu právě kvůli deklarovanému zlepšení mazivosti užíval a užívám. Jo a korozi taky nezabrálnil-a já mu tolik věřil.
    Holt nám asi na etiketách neříkaj celou pravdu, to bych do "nich" neřekl. Aspoň, že nepoužívám Ekolube-ten dokonce dělal v testu úsady!
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.05.07  10:19

    « Re: Podvozek.

    to cja:
    neni proc se omlouvat, nic osobniho nevidim :-)
    No neco na tom je, vyvoj asi smeruje timto smerem, kolega ma noveho megana a taky nadava jak je to tvrdy, ale podle me to nesouvisi az tak s tuhosti kastle jako primo s tuhosti perovani.
    Kazdopadne nejsi prvni kdo mi tvrdi, ze ta vymena tlumicu stoji za to tak to beru na vedomi. Na kolik te to zhruba vyslo? Ja koukal ze predni origo stojej cca 1.900 kc/kus bez prace ale jeste tam jsou nejake drobnosti jako prachovky za dalsi treba 1 kkc.. ?
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.05.07  10:03

    « Re: Podvozek.

    to martin.z: o pubertácích to není - jestli máš na mysli to, že někdo jezdí 18" a připadají mu celkem bez problémů. Je pravda, že jezdím hlavně v Mondeiích, ve firmě jsou i jiná auta VW, Opel ... ,nějaký srovnání mám , ale uvědomme si, že vývoj aut jde těžce kupředu a všichni výrobci se snáží dělat auta bezpečnější, tudíž s tvdším skeletem - z toho bych řekl, že vyplývá, že asi nelze srovnávat starší auta s novými ( Mondeo už sice není žádný mladík - nové je za dveřmi). Pneumatiky taky prodělaly nějaký vývoj a řekl bych , že i ty se podepisují na výrazném nepohodlí - pro někoho - pro jiného lepší jízdní vlastnosti. Nechci se pouště do nějakého srovnávání, ale tlumiče jsem měnil všechny 4 ve 100t a myslím, že ty ovlivňují chování auta dost zásadně. JO a to Mondeo je moje - nikdo mi náhradní díly neplatí, takže se k němu podle toho chovám a nemyslím, že bych trpěl nějak zásadně oproti 16", které vozím v zimě - je ta guma zase širší a to je taky znát. Myslím, že je to především o výběru auta a osobních prioritách. S o1 jsem jezdil , byl jsem s ní několikrát na horách, uznávám, má profilové číslo pneu 65,tak je měkčí, ale nechtěl bych jí ani zadarmo - taky názor.A netvrdím, že Ford je lepší než ostatní značky. Promiň jastli jsem se tě nějak dotkl.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.05.07  09:49

    « Re: Podvozek.

    PP nic moc, ale když vyřadíš , tak to jde na volnoběh a ten palivo dává - když sundáš nohu z plynu a necháš zařazeno, tak elmag tryska ( nebo co je u dieslu) přestane palivo dávat - z čehož by mělo být jasné, že při vyřazení spotřeba stoupá :-)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.05.07  09:48

    « Re: Podvozek.

    to cja:
    No ja nevim co na to napsat. Nejsem 18ti letej pubertak, uz jsem mel radu aut vlastnich i sluzebnich a mondeo je z nich proste nejhorsi, tak to vnimam ja..kazdy to muze vnimat asi subjektivne a taky zalezi na tom co jsi jezdil predtim ty, ale ja mel astru f, volvo 850, passata, sluzebni felicii, fabii, octavii I a snad krom toho volva 850 na nizkoprofilech ktere bylo taky tvrdsi je mondeo naprosto bezkonkurencni. Nedavno jsem lital sluzebni octavii I nekde na jihu, mistama byla okreska fakt hodne rozbita a to jak tim ta octavie plavne proplouvala me temer sokovalo!
    S mondeem by mi nejspis v tech mistech vybouchla vztekem tykev a tema narazama by se mozna i rozpadlo nekde neco v interieru..
    Je fakt ze by me zajimalo svezeni v nejakem jinem mondeu, jestli bych mel stejne dojmy - mam uz neco najeto a zvazuju vymenu tlumicu, ale uprimne moc neverim ze by to melo velky vliv..
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 16.05.07  09:39

    « Re: Podvozek.

    Superkutil, koukam ze objevujes objevene, chce to kouknout na strechu. Jinak ke spotrebe, nevim jaky rozdil je mezi tvym a moji 04,ale ja kdyz vyradim, tak mi PP naopak zacne spotrebu zvysovat. proste primitovnost fordiho PP je opravdu uboha.
    Jinak me podvozek prijde k vaze vozu v pohode, nemuzete to tu srovnavat s fabii, to je opravdu ulet :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.07  09:34

    « Re: Podvozek.

    Nechci rejpat, superkutile, ale na západě již delší dobu žádné mapy nepoužívají.
    Dokonce i já mám svého Garmina a ten hezky visí na okně, žádný úložný prostor nepotřebuje, leda tak kapsu když auto opouštím... >:D
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.05.07  09:30

    « Re: Podvozek.

    to martin.z : podvozek na 16" problém :-O Jezdil jsem 16(kola pitomci) 3 roky a teď jezdím 18" hlavně okresky - né Prahu - je to tvrdší, ale , že by to byla nějaká tragedie. Možná příčné nerovnosti, s tím bych souhlasil, ale jinak si myslím, můj názor, mám rodinu 2 děti a zatím si nikdo nestěžoval ( navíc je to kombi ), že má pořád Mondeo jeden z nejlepších podvozků ve třídě - kompromis mezi sportovním a pohodlným. Pokud problém, tak jsou tu přece jiná auta co fungují jako žehličky - C5 ... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.05.07  09:23

    « Re: Podvozek.

    Schránka na brýle ve střeše, nebo Tě zase ošidili? >:D
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.05.07  09:16

    « Re: Podvozek.

    to superkutil:
    Jo! Tak ted s tebou musim souhlasit, to auto je proste tvrdy jak koza a to mam nejmensi rozmer kol 16 a gumy 205/55. Me na tom aute opravdu vadily dve veci 1)tupy a gumovy brzdy - tem uz jsem prizpusobil styl jizdy, brzdim driv abych nenajizdel kazdymu az do kufru 2)tvrdost a nekomfort podvozku! Kvuli tomu jsem ufoukl vsechny gumy asi o 0,2 proti predpisovemu tlaku pri malem zatizeni, ale ma to spis placebo efekt a navic ty gumy tolik nevydrzej.
    Kdyz jedu jakoukoliv sluzebni skodovkou tak si uplne medim, i fabie zehli nerovnosti krasne proti mondeu - holt mondeo ma naladeni podvozku pro lidi co potrebujou v zatackach driftovat a jezdit 150 do prudkych zatacek..
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.05.07  08:57

    « Podvozek.

    Hele, taky vám to po přejetí nerovnosti skáče jak splašená bedna a každá díra a nerovnost je cejtit v celém autě. Včera jsem jel stejnou trasu Fiestou z roku 2001 a Mondeem z roku 2007. Když Fiesta projede dírou nebo přes nerovnost, tak to bouchne v kole ale jinak pohoda. Když to projede Mondeo, tak to bouchne v kole a ještě celé auto poskočí a ráz je mnohem víc cítit. Ford mi tvrdí že zvýšil tuhost karosérie a že 3 generace bude mít ještě o více jak 50% vetší torzní tuhost. Když jsem jel starým Mondeem nebo Fiestou, tak auto plave, ale nerovnosti přejíždí v pohodě. Když jedu s kamarádovým Renaultem, tak nerovnosti přejíždí v pohodě. Ale Mondeo se chová jak auto bez pérování a tlumičů. Každá drobnost na silnici je cítit. Mám teda 17" kola a tak nižší pneu, ale na Fiestě mám také nižší a na starém Mondeu taky a tak by to tím být nemělo. Snad je to tím, že je nové (už nikdy nové auto 8-s ). Jo a mám dobrej vtip, po 3 měsících odešla roleta zavazadlového prostoru. Zasekla se a nenavíjí. :-( Proč nemá Mondeo držák na tužku, když ho má Fiesta z roku 2001 i Mondeo MK II? Ty úložný prostory u MK V to je fakt hrůza. Tam vlastně žádný nejsou. Kam si dáváte tužku a blok? Kam si dáváte brýle? Kam si dáváte mapu? U MK II jsem měl mapu mezi středním tunelem a sedačkou spolujezdce. U MK V to tak nejde, protože u MK V je vše hranaté a ostré.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.05.07  08:55

    « Re: Ach ta spotreba

    to superkutil:
    ted si podle me sam protirecis. Proste dojezd neni pocitany ze zobrazovane prumerne spotreby jak pises, protoze potom by ti to vecer nemohlo ukazovat dojezd 150km a rano 20km - tedy pokud jsi rano ten pocitac neresetoval, ale pokud jsi ho resetoval tak by v mereni PP zase nebyl rozpor ktery popisujes, protoze rano za studeneho motoru ta spotreba po vyjeti je samozrejme mnohem vyssi a tim padem i nizsi dojezd...
    Je nanejvys pravdepodobne, ze to pocita z nejake aktualni prumerne spotreby za nejakou posledni dobu (tedy hodnoty kterou ty nevidis).
    Nechci chytracit, protoze u mondea nevim jiste jak to funguje(jen jsem si vsiml, ze obcas se mi behem jizdy napr. z kopce dojezd zvysi a pritom prum. spotreba zustane stejna - coz by svedcilo pro to co pisu) ale u koncernovych aut vw to bylo opravdu tak, ze mereni dojezdu neprobihalo z prumerne spotreby denniho pocitadla(tedy ozn. jako 1) ale pocitalo to z prum. spotreby za poslednich ujetych 50km.
    A u mondea je to jeste pravdepodobnejsi nebot nema denni a dlouhodobe pocitadlo jako koncern, ale jen jedno, ktere se nacita dokud ho uzivatel neresetuje coz nekteri jako napr. ja nedelam a je preci blbost aby ti to ukazovalo tvuj aktualni dojezd na zaklade udaju treba pul roku starych...
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.05.07  08:23

    « Re: Ach ta spotreba

    To hil: A ty někde PP říkáš, jaké máš obutá kola? Podle mě to dojezd počítá podle průměrné spotřeby a stavu nafty v nádrži podle plováku. To znamená, že je to většinou blbost, protože když budeš mít dlouhodobě průměrnou spotřebu nízkou a pak to poženeš a budeš mít vyšší spotřebu, tak pak ti to bude tvrdit větší dojezd než je skutečnost. Mě se stalo, že večer jsem měl dojezd 150km a ráno když jsem nastartoval, tak 20km. Dnes jsem jel na spotřebu a Praha - Kralupy jsem udělal za 4,5litru (vyřazování, využívání terénu, podtáčení motoru apod). A dojezd mi to ukazovalo 1200km. Takže PP v Mondeu dost out. V elektronice se musí Ford ještě hodně učit. ;-) Snad třetí generace Mondeí je na tom už líp, má barevný display. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 15.05.07  22:30

    « Re: Ach ta spotreba

    No ono kolik toho ujedeš je taky závislé na kolech...
    Každá pneu má jiný obvod a to už nemluvím o 16 a 18.
    Mě při zimních 16 ukazoval PP při plné dojezd přes 800 a 18 pod 800.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.05.07  21:46

    « Re: Ach ta spotreba

    Kamarád má Renault Megane, ten ukazoval spotřebu o litr menší než byla skutečnost. Ne, že by to lítalo, prostě o 1litr nižší. Pak to čipnul a mimo jiné začal PP ukazovat zcela přesně. Takže spíše automobilky nastavují PP aby ukazoval méně. Co mě teda velmi zklamalo, že některá Mondea mají okamžitou spotřebu a jiná ne. A co se týče přesnosti měření, myslel jsem si, že v době CR naopak výrobci dobře vědí kolik paliva do každého válce rvou. Já když vynuluju PP, tak mi spotřeba chvilku lítá a po cca 1000km se usadí na 7,4 a víc se nehne. Z této hodnoty pak také pomocí plováku určuje dojezd. Většinou na plnou nádrž tak 800km.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.05.07  19:11

    « Re: Ach ta spotreba

    Máš recht - to mě nenapadlo >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.05.07  16:19

    « Re: Ach ta spotreba

    No oni přece nemají ten komoun rejl !! To se jim to počítají kapičky, když jich tam šoupnou jen pár za jeden zdvih !!! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.05.07  15:35

    « Re: Ach ta spotreba

    jasně, ale proč to v jiných autech jde (nerad to zmiňuji - VW), O1 když DOT display, tak to ukazuje přesně - nebo Opel taky nebyl problém, ale jinak je to nepodstatný ;-) Možná by to nebylo složitý, kdyby kalibrovali nádrže a dle úbytku přepočítali na km -.... to nic to je spíš legrace >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.05.07  15:21

    « Re: Ach ta spotreba

    ..........mimochodem, ono to je totiž technicky opravdu velmi složitý problém, spočítat ty průtoky té mlhy přes vstřikovací systém, který to tam pumpuje několikrát za jeden zdvih, a to krát 2000 otáček a to přepočíst na ujetou vzdálenost............ a to ještě když se Ti třeba občas přidře střik :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.05.07  12:17

    « Re: Ach ta spotreba

    po dratech to nejde, ale nápad dobrý - nějaký sraz ;-)
    S tou sptřebou máš pravdu PP je optimista, ale se špatnými informacemi- taky spotřebu neřeším, ale na 18" ukazuje spotřebu 7,2 a když tankuji do plný tak po přepočtu minimálně o 0,5 l víc - v servisu, kde jsem to zmínil, mi bylo řečeno, že je to pouze orientační údaj - asi je to všechno Tćhaiwan ;-) , to víš jsou to jen POLOvodiče
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.05.07  11:57

    « Re: Ach ta spotreba

    Ať si z CIA nebo ne, máš příspěvek s číslem 3000 !!!! To už bys mohl postavit nějakou flašku......a nebo webmaster :-)

    K té spotřebě : jezdím město tak ale i neměsto, já si na spotřebu nestěžuji, jen temn počítač je VELMI optimistický, rozdíl mezi skutečností v průměrné spotřebě je až jeden litr při vyjetí jedné nádrže. Většinou se rožne oranžový nepřítel a ( neslyšitelné :-( ) pípnutí dříve, než ujedu tak 700 km. A to po natankování hlásí, že mám dojezd tak 1000 km. Asi mi někdo krade naftu.....že bych tam jednou fouknul něco z JZD, ať si taky ten parchnat užije ????
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.05.07  11:16

    « Re: 12V

    superkutil: nejsem z CIA :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.05.07  11:15

    « Re: 12V

    To DIM: jasně, pokud máš příčníky na daný typ auta není problém, a pokud použiješ nosič, který má nějakou rozumnou specifikaci, tak se to dá, ale běda, jak dáš nosiče no name a jedeš jako bys tam nic neměl - šrouby se rády ustřihnou a pak je to velká legrace, záleží samozřejmě, taky na podmínkách - vítr, děšť ... sníh ;-) kamarád co prodává a servisuje kola, tak občas zavolá ať se stavím, že má nějakou parádu - když někomu něco ulítlo a nebyly to včely - občas je to smutný pohled - a průměrně tak 4 kola ročně - na okresní město to není zas tak málo
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.05.07  11:02

    « Re: 12V

    Sice vždycky při montáži a demontáži nosiče kleju jako pohan, ale že by se mi někdy pohnul jsem si fakt nevšiml........a to jezdím s koly po dálnici tak do 150.......teda teď už jezdím 130 :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.05.07  09:09

    « Re: 12V

    To cia: Příčníky jsem utáhl stejně jako na MKII, ale MKII mělo hagusy nižší a tak příčníky dosedaly nahoře i dole na větších plochách. Na novém Mondeu jsou hagusy vysoké a divně zkosené, takže na nich nahoře i dole sedí příčníky jen na malé plošce. To způsobilo, že i při dostatečném utažení se příčníky začaly posouvat dozadu až narazily na konec hagusů a tam je odřely. U MKII jsem nikdy takové problémy neměl. Mám 3 sady příčníků, jednu na 4 kola, jednu na box a jednu na katamaran, který vozím na střeše. Ten Scenic Grand má nosič chycený na kouli, opřený o zadní dveře a přitažený k horní hraně zadních dveří pevným popruhem. Ani se to nehne. Když jsme třeba jeli Votický kopec, tak byl rychlejší. Ale to moje Mondeo fakt nejelo. Teď už se to zlepšilo, zřejmě to potřebovalo zajet. Stále se motor zlepšuje a spotřeba klesá.
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.05.07  07:37

    « Re: 12V

    Kup si Thule, případně Mont Blanc a máš jistotu, do Lidlu bych nešel ani za nic, už jsem pár kol viděl co spadlo. A když to kolo něco stálo, tak nosič by měl být aspoň bezpečný.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.05.07  07:34

    « Re: 12V

    2001 GHIA zásuvku v kufru měla, 2005 Titanium ji nemá - 8-s Lze v servise domontovat - za úplatu - u auta za 1mega ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.05.07  07:30

    « Re: 12V

    re superkutil: skoro každé auto má, když ho uvedou na trh nový druh hagusů - nechápu, jak jsi mohl jet s kolama na střeše a nemít jistotu, že se to neposune - minule jsi psal, že to nejelo víc, jak 140 - trochu šílený,
    Používám nosič na 4 kola na kouli a nemám problém s tím, že je Mondeo nižší než Scenic - kola není vidět přes obrys střechy - sedla vyndávám a rodle stejně musíš pootočit - jo a kufr otevřít lze - záleží na druhu nosiče - mám sklopný, není problém. A chtěl bych ten Scenic 2,0i vidět, jak je rychlejší než 2,2 TDCI i s kolama na střeše - s kolama na střeše i na tažném se moc závodit nedá a nebo je to zvěrstvo - změna aerodynamiky, hmotnost jinak rozložená - kola ráda padají. Nějak tohle nemůžu pochopit.
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 14.05.07  22:14

    « Pneu

    Tak jsem přezul z 18 na 16 (Turanza 205/55 16) a už je to zase pohoda. Auto jede kam chci já, silnice v okrese jsou najednou "opravené" (necítím každý hrbol).
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 14.05.07  22:09

    « Re: 12V

    Já mám 2006 a zásuvka tam je, asi je ta výbava kus od kusu jiná...

    Dojezd mi vyskočí při plné něco pod 800.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.05.07  20:12

    « Ach ta spotreba

    DIM2:
    Jazdis asi dost mesto, alebo? Ja som bol cez vikend na vychode Slovenska, v den odchodu som rano natankoval OMV + Standy (standard davka na 50l). Vseho-vsudy som nabehal 730 km a podla PP bol dojazd este realnych 240 km. 60 % dialnica (140-160) 40 % okresky (70-130). Otacky som si zvykol drzat 1500-2500, hore radim pri 2200 (ak samozrejme v tom momente nepredbieham). Subjektivne! Na zaklade osobnych skusenosti spotreba rastie proporcionalne s otackami nad 25OO.Chce to tam proste rychle nahadzat - hlavne ten zaciatok 1,2,3,4. Toto som vsak pred kupou vedel. Vdaka tomuto foru. Dakujem. Radenie je f poho - inak by som kupil automat. Rozdiel v spotrebe je markantny ak si auto vezme priatelka. Predtym sme jazdili OI 81kW a styl jej jazdy - radenia sa moc nezmenil. Ja si ju vsak vycvicim. No a TDI vs. TDCi, 1,9 vs. 2,2? Vitaz je jednoznacne Henryho produkt, na ktoreho kroutak a vyuzitelne spektrum otacok som sa rychlo adaptoval a dlhodobo mi vychadza spotreba o litrik viac ako pri octavke (pravda leto a klima je este len pred nami,ale ziadna tragedia to nebude). Kvalita-komfort jazdy mi vsak za to stoji. Tu sa vsak opakujem. Ja som z toho auta proste nadseny. Dufam, ze tie vstrekovace vydrzia. V lete mame v plane Bulharsko - autom samozrejme. Standy! Verime ti! No a potom to chce najst slusny servis. Jasne je ze takeho Petra T. nikde asi nenajdem, s vyberom si vsak dam zalezat. Octavku mi robil garazista-tu sa nemalo co pokazit, bola vzdy jeho odpoved. TDCi je rozhodne ine kafe. Myslim na cistotu prevedenia napr. vymeny palivoveho filtru - info takisto z fora. ;-)

    BTW
    co hokej? Hosi, nerypem len som zvedavy. Nas ste v podstate zachranili vy, tym, ze ste skoncili siedmi. Vsetci to vnimaju, ze akoze sme lepsi ako vy. Prial som si finale CR-SR. Nabuduce.
    Zdravim vsetkych. A, jazdit opatrne, za to stoji (nie pre kus toho plechu pod zadkom, ale prave kvoli nemu.)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.05.07  13:59

    « Re: 12V

    No, že to bude na záruku jsem si vyřval a to navíc jen až v tom druhém případě........

    Mimochodem : včera jsem dojížděl podle PP s dojezdem asi 17 km, natankoval jsem potom 52 litrů .... ale podle PP jsem měl mít spotřebu 5,7 l/100, reálně to ale vychází na 6,9 l/100 km. Docela rozdíl !! :-) Taky vždycky když natankuju , tak mi vyskočí dojezd tak na 1000 km a více, ale reálně tak po 700 už jsem u pumpy..... Ta česká nafta !!!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.05.07  13:14

    « Re: 12V

    Jo, jo Dime. Tie chromove kluky vsak boli impulzom u priatelky. Vies, co myslim? Jeej. To je krasne. A tak teda volba padla na MK. Nastastie. Zatial. Aj ked ty a vstrekovace - ;-\ , hlavne ze to bolo na zaruku ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.05.07  11:38

    « Re: 12V

    Od toho malého faceliftu v r. 2004 ( ? ) už ta zásuvka v kufru opravdu není..... asi ty chromy kolem klik byly důležitější :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.05.07  09:42

    « Re: 12V - nosiče na kola

    Použil jsem nosiče z Mondea MKII protože mám 3 sady příčníků. Bohužel má nové mondeo mnohem mohutnější podélné lyžiny a tak mám problém příčníky uchytit. Dokonce při první jízdě se mi příčníky posunuly během jízdy dozadu (mají mnohem menší kontaktní plochu jak u MKII). Kamarád má auto vyšší (Renault Scenic a používá nosič kol připevněný na kouli. Je to super, kola mají mnohem menší odpor, lépe se sundavají. Jediný problém je nemožnost otevření kufru když je nasazený nosič. Ale jinak je se Scenicem 2.0 benzín s koly vzadu na kouli rychlejší jak já s Mondeem 2.2TDCI se 4mi koly na střeše.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.07  23:10

    « Re: 12V

    Dakujem Hile.
    Je to dovoz. Ale zvlastne. Hmm... No tak budem musiet niejak rozbehat tu prednu. Apropo mam Ghiu a vyhrievanie celneho skla nemam :-( , hold dovoz z talianska. A vyhrievanie prednych sedadiel? Tiez nic. Taliani! More, slnko... Ale aj tak som nad mieru spokony. Momentalne riesim niejaky stresny nosic na bike. Viete poradit jednou vetou naco si dat pozor (co by to malo mat, ci staci kupit nieco v Lidl) >:D? A som si 100 % isty ze aj s tym nosicom to proste pojde do kopca, z kopca a tak... add "Výkon motoru", nic v zlom superkutil.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 13.05.07  22:57

    « Re: 12V

    Asi tě ošidili v krámě.
    Teď jsem se tam díval a je tam funkční zásuvka.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 13.05.07  22:54

    « Re: 12V

    Já jsem se tam ještě nedíval :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.07  22:36

    « 12V

    Zdravim vsetkych! Som pravidelnym citatelom Vasho diskusneho fora. Doteraz je auto OK. Samozrejme Standy-ho lejem aj ja (kazda 3-4 nadrz, obcas ShellVPD a OMV). Moj terajsi problem 12V zasuvka. V kombiku by tie zasuvky mali byt dve? Alebo? Kde ju mate vzadu? Odkedy mi namontovali alarm "Meta" tak ta predna obcas blbne. V batozinovom priestore je sice na pravo pod rolovacou zasterou nieco co sa opticky na 12V podoba, ale pod zaslepkou nie je nic. Je to tak aj u Vas?
    Dakujem za radu.
    Tak zatial :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 12.05.07  17:55

    « Ford Mondeo vyprodej

    Nevim jestli jsem to zde uz rikal ale tet je asi ta prava chvile koupit Ford Mondeo >:D nez pride nova generace a je jeste docela z ceho vybirat.

    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 11.05.07  15:50

    « Životnost brzdových kotoučů

    Jezdím s 2.0 TDCi celkem úsporně, pohodově - dlouhodobý průměr 6,28l/100km podle tankování (PP nemám), ale překvapilo mně, že tak málo vydrží přední kotouče, v pondělí je dávám vyměnit ikdyž má auto jen 126tkm. Předtím jsem měl Sierru 1,8TD a kotouče jsem měnil po 250tkm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.05.07  14:49

    « Re: 2.2 TDCi, výkon, otáčky

    to superkutil: Berme tyto odkazy jako informativní a spíše pro srovnání. Je to webová stránka jakéhosi chiptunera, to je pro mě rovnou napůl zločinec. Nevíme nic o konkrétním autě. Co tam bylo za naftu, co majitel už s vozem dělal (filtry, výfuk, …), než se rozhodl pro chiptuning….
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.05.07  10:57

    « Re: 2.2 TDCi, výkon, otáčky

    To hope: Velmi dobrý příspěvek. Před návštěvou servisu jsem chtěl vědět, zda právě není závada mezi sedačkou a volantem. Pokud ale má graf momentu vypadat tak jako na tvém odkazu, kde je maximální moment motoru 2.2TDCI 431Nm/2650ot. ?!?! (moc se neshoduje s uváděnými hodnotami 360Nm/1800ot.), tak skutečně mému motoru není dobře. Ten má slušný zátah mezi 1800 - 2600ot. nad i pod to jde rychle dolů. Víc táhne na 6ku okolo 2000ot, než na 5ku ve 3000ot. Podle tvého grafu má ale motor ve 3000ot skoro stejný moment jako ve 2000ot. Nechám změřit ten můj a uvidím. Pokud teď dojdu do servisu a řeknu motor netáhne ve vyšších otáčkách, tak to bude jako minule, technik objede blok a řekne, že to táhne. S grafem to bude jasnější. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.07  23:41

    « 2.2 TDCi, výkon, otáčky

    Tyto řádky rozhodně nepíšu pro superkutila, to je pro mě ztracený případ. K návštěvě servisu ho asi nikdo nedonutí. I když dle některých jeho příspěvků by opravdu mohla být závada i mezi volantem a sedačkou, která nejde seřídit.

    Maximu výkonu v 3500 otáčkách za minutu osobně nevnímám vůbec negativně. Pokud totiž vemu použitelné otáčky, tak stejný pocit z motoru 2,2 TDCi v 1400 ot./min., mám u zde srovnávaných motorů (1,9 TDi PD, 2,0 TDCi, 2,0 TDi PD) někde okolo 1800 ot./min. Tedy nikde mi 500 ot./min. nechybí. Také to není nic neobvyklého, pro info několik motorů s maximem výkonu pod 4000 ot./min. (zdroj ZTP):
    Toyota Avensis 2,2 130,110kW/3600 ot/min.
    Audi A6 2.7 132kW/3300 ot/min.
    Jeep Grand Cherokee 3.2 103kW/3600 ot./min.
    Mercedes 220 CDI 125kW/3800 ot./min.
    Mercedes 320 CDI 173kW/3600 ot./min.
    Mercedes 420 CDI 225kW/3600 ot./min.
    Opel 1.9 CDTi 88kW/3500 ot./min.

    Pokles výkonu, nebo dokonce prudký, či dramatický, po 3500 ot./min. také nemám a nevidím. Hezká sbírka grafů je např. zde:

    [odkaz]
    [odkaz]

    Pokud si dáte tu práci a vyhledáte srovnatelné motory, tedy 4 válce, výkon okolo 100kW a jedno turbo zjistíte, že rozdíl mezi maximem výkonu a výkonem v 4.500 ot./min (většinou začíná červené pole) je mezi cca 22-16%. 2.2 TDCi má asi 18% a to má maximum už v 3500 ot./min. Další zajímavá vlastnost je, že u všech měřených grafů, které jsem viděl, má 2.2 TDCi výkon okolo 120kW místo deklarovaných 114 kW.

    Na dálnici nemám s řazením žádný problém, ale stav, který je zde popisován znám. Typicky když řídí manželka, jede na šestku asi 130km/h a do kopečka chce najednou prudce zrychlit. Sešlápne plyn na podlahu a ono se nic nestane. To mi ale nepřijde nijak zvláštní. Podle mě to má hned dvě vysvětlení. V cca 2200 ot./min. má motor pod 80kW se zařazeným těžkým převodem to na velké zrychlování nestačí. Za druhé to je Euro4, takže asi nemůže pořádně „začoudit“. Já s tím ale problém nemám, podřadím na 5 (vyšší otáčky, lehčí převod), která mě vytáhne v pohodě někam ke 170 km/h a můžu klidně vrátit 6 a pokračovat ke 200 km/h. Dále se většinou nemám potřebu dostávat. I v jiných rychlostech a převodech u tohoto auta rozhodně platí, že lépe zrychlím, když postupně přidávám plyn, než když sešlápnu na podlahu a čekám, co to udělá.

    A na konec spotřeba. Opravdu záleží na stylu jízdy, po Holandsku jsem udělal nádrž za 5,6 l/100 km, pro toho kdo zná tamější silnice a omezení není třeba více popisovat. Udržet 8,5 l/100km dlouhodobě, třeba na celou nádrž se mi nikdy nepovedlo. Takto hardcore město není ani Praha s denními přejezdy Chodov-Smíchov přes Baranďák a na německé dálnici se také nikdy nedá jet tak dlouho nad 180km/h, vždy mi to zkazí nějaké předjíždění, zúžení silnice či jiné omezení, takže většinou těsně pod 8l/100km.
    Spotřeba mi přijde naprosto adekvátní ostatním srovnatelným naftovým motorům plnícím Euro 3, nebo 4. Můj pocit při studování technických parametrů je, že čím ekologičtější motor, tím větší spotřeba. Pro mě zajímavé porovnání spotřeby je zde [odkaz]
    Třeba z následujících dvou odkazů vyplývá, že Passat 96 kW má větší spotřebu než Mondeo 96kW, sice o málo, ale …. :
    [odkaz]

    [odkaz]

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.07  23:19

    « Re: opět vstřikovače

    vica: co já vím tak je pouze nedostatek klíčové součástky (přepadový ventilek). Slyšel sem, že do 4-5 týdnů by měly být tyto díly k dispozici. Je po nich velká poptávka ve všech zemích, kde již opravy zahájili, velké země jako Itálie mjí velkou spotřebu dílů. Samozřejmě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.07  16:33

    « Re: graf průběhu výkonu 2.2TDCi

    To superkutil: Maximální rychlost beru tu při které auto na rovině již nezrychluje,nebo po přechodu z kopce na rovinu se rychlost ustálí za normálních povětrnostních podmínek. Prostě jsou nové úseky dálnice kde se dá jet třeba 10 min podlaha a rychlost se nemění. Ideální je dig. měření přes GPS.Já se třeba z kopce rozjedu na 222 ale na rovině udržím jenom 217 km/hod - 4 250 ot/min.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.05.07  14:00

    « Re: opět vstřikovače

    To lordmystic: Ano, to je přesně ono. Mondeo s tímto motorem se chová jako náklaďák. Velký zátah, ale na předjíždění chybí výkon ve vyšších otáčkách. Chybí možnost podřadit. Prostě 2,2 jezdí super v rozsahu 1800 - 2600ot. To znamená při povolených rychlostech 90 a 130km/h je to v pohodě. Na tyto rychlosti je ale zase objem zbytečně velký a motor má vysokou spotřebu a déle se ohřívá. Vysoká spotřeba se projeví i na volnoběh při popojíždění. Ale pro tahání přívěsů je to super motor. Překapila mě jeho kultivovanost a chování mezi volnoběhem a 1800ot. Fakt by mě zajímalo, proč Ford naladil ten maximální výkon tak nízko. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.05.07  13:49

    « Re: graf průběhu výkonu 2.2TDCi

    To vica: Je otázka, co je to maximální rychlost. To je rychlost kterou můžeš maximálně jet nebo rychlost jakou auto vyvine nebo co. Je jasné, že když pojedeš po z kopce s větrem v zádech, tak potřebuješ menší výkon než když pojedeš po rovině s protivětrem. Proto je 2,2 schopné jet i více jak 200km/h, ale je otázkou, jak dlouhou potřebuje silnici na rozjetí. Maximální výkon na 6ku je ve 210km/h a maximální rychlost 2,2 kombi je 216km/h. Při této rychlosti točí motor 3600ot.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.07  12:28

    « Re: opět vstřikovače

    S blikající kontrolkou jsem už kamarád.Když to přijde tak se s tím dá jet souvisle 180 km/hod ale moc to nezrychluje.Většinou zastavím vypnu a zapnu motor a jede se dál.Kadence tak 1x za 2000 km.Horší by bylo kdyby se to zastavilo úplně. Na kontrolku už vím co ji vadí, náhlá změna rychlosti ve stoupání. Jinak po rovině to nic nedělá. :*) Jednou bude sranda až to nepůjde resetovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.07  11:27

    « Re: opět vstřikovače

    Tak hlavně už vyjíždět s tím pocitem , že se může rozblikat kontrolka a pak se s tím, dá jet jen tak 60 :-)¨, to by mě v takových dálavách budilo za spaní.....
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…