FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.07  11:23

    « Re: Spotřebitelská politika

    Já bych prodlouženou záruku rozhodně požadoval....využil jsem ji , občas něco nefunguje, teď zrovna zámek dveří, někdy vstřik, někdy nějaké to ložisko, převodovka a tak....opravy jsou drahé.... a to nemluvím o kapajícím vstřiku , propáleném pístu....EGR ventilu, věčně rachotících napínacích klapkách ( výměna tak jednou do roka ...)

    Mě už se ta záruka vrátila mockrát...doporučuji.

    SUPER KUTILE : S lopatkou turba nepohneš ani heverem, ne tak mechanicky nebo elektricky....dovedeš si představit natáčet lopatky nějaké vrtulky, která točí 100 tis . ot/min ? A možná i více........
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 22.05.07  10:58

    « Re: kutil, aditiva

    superkutil: V odpovědi od impalera bylo maximální množství informací, bohužel všichni krom tebe to pochopili. Ano dodržoval pravidla slušného chování, ale někdo by ti asi měl opravdu nějakým ráznějším způsobem vysvětlit, že tvé spammování zde obtěžuje. Už po tobě ani nikdo nemůže chtít aby jsi pochopil něco týkající se aut, ale z ostatních narážek zkus pochopit alespoň to, že s tebou není něco v pořádku, tedy že si to zde myslí většina přispěvovatelů... A pokud to nepomůže, asi nám nezbyde nic jiného, než tvé příspěvky stále dokola o ničem úplně ignorovat...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.05.07  09:52

    « Re: kutil, aditiva

    To impaler: Díky za odpověď, ale bohužel v ní není moc informací. Otázka byla, jaký vliv na chování motoru má elektrické nastavování lopatek turba. Má motor menší turboefekt nebo lepší emise.....

    Otázka s plynem vyšla z odlišného chování Mondea a Renaultu. Obě auta mají C-R ale u Renaultu při sešlápnutí plynu do cca poloviny zdvihu tak motor plynule zrychluje a není to žádný brutální zátah. Dá se jezdit pohodově a s malou spotřebou. Pokud ale sešlápneš plyn až k podlaze, tak motor zaduní a má nečekaný zátah.

    U Mondea i při malém stisku mám pocit, že se motor snaží za každou cenu dosáhnout co nejrychleji požadovaných otáček a zbytečně moc prudce zrychluje. Pokud ale sešlápnu plyn víc, tak už se nic neděje a motor víc nezrychlí.

    U starého benzínového Mondea se taky plynem dal rozumně regulovat zátah motoru, u novější Fiesty i u Focusu, auto prudce reaguje i na malé sešlápnutí plynu a na další sešlápnutí plynu už nereaguje. Proč je to tak nastavené. Proč není plyn méně citlivý? Má to nejaký důvod? vždyť většina dnešních vozů už má elektronický plyn. U Fiesty je problém popojíždět v koloně protože i při malém stisku plynu má auto tendenci vyrazit.

    Tak kdyby měl někdo k otmu nějakou informaci, tak budu rád.

    Add. zahrádka: Mě nevadí, že je zahrádka nového Monde jiná než u starého, ale to jaký má tvar a že má velmi malou horní plochu pro kontakt s příčníky.

    No a ještě jedna drobnost, nevíte někdo jak upravit DPH přepážku, aby nezabírala 20cm z délky kufru? Ta firma co to pro Ford vyrábí to totálně zvorala. Použili asi nějakou univerzální příčku a ta do Mondea nesedí. Přitom není technicky problém udělat příčku dobře, viděl jsem ji u Mondeí v Německu.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 22.05.07  08:48

    « Spotřebitelská politika

    Chválím DIMa za poslední příspěvky o filozofii používání káry za spoustu peněz. Dlouhodobě s tebou souhlasím, říkáš to přesně a ještě často vtipně. :-)

    Mám najeto 51 tisíc, zatím to stříká normálně a neřahtá, poslední skororok jsem najel málo (10 tisic), ale zas budou dlouhé štreky. Blíží se konec záruky - myslíte, že stojí za to dát cca 1000 eur za tu prodlouženou? Neřešil bych teď detaily, jedná se stejně o Belgii a bude to částečně jinak, tak jen tak obecně. Zdá se mi, že to za to nestojí, spousta věcí je z toho vyloučena a ty vstřiky by nemusely stát o tolik víc. Kór když je určitá naděje, že ještě vydrží, kdežto tu záruku vzhledem k omezení kilometrů patrně vyjezdím do roka a druhý rok propadne. Díky za názory.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 22.05.07  08:42

    « Re: kutil, aditiva

    Ty, (super)kutile,

    fakt se opakuješ. Byl jsem rozhodnut nereagovat, ale musím.

    1. Zajeď si konečně na tu brzdu, naskenuj grafy, ukaž je nám a prodejci/servisu, případně reklamuj.

    2. Přestaň porovnávat své auto výhradně se starým benzínovým mondeem, s jedním renaultem a teď ještě s jednou Octavií. Je to jiné auto, tos zjevně nečekal. Octavia nemá common-rail, jde o podstatný rozdíl, číst si o tom tady můžeš do alelujá, fakt se na to neptej a hledej. Týká se spotřeby, hlučnosti, odolnosti, bla bla bla.

    3. Smiř se s tím, že dupat plynem na podlahu je blbost.

    4. Smiř se s tím, že první tři kvalty jsou krátké. Mohly by být delší, ale je to prostě tak. Však ses před nákupem projel, ne. Takže musíš kvedlat a neměl by ses divit, že to netáhne do x tisíc otáček. Tvé kombi není Impreza ani Porsche, ale kolegové zde je považují za dostatečně silné, nikdo ti nepotvrdil, že to "nejede", takže je problém buť v tvém autě, nebo v tobě. Víc k tomu není co říct, už se na to dokola fakt neptej, otravuje to nejen mne, jak patrno.

    5. Jestli si myslíš, že informace o řízení lopatek turba ti pomůže nasadit optimální režim v pravé noze, resp. že díky tomu dokážeš jezdit úsporněji, nech si to patentovat v ústavu paliv a maziv, nebo jak se jmenuje ten ouřad, a publikuj článek v Autodieselu.

    6. Smiř se s tím, že stará zahrádka nepasuje na nové auto, a už prosím neohrožuj cizí životy svým nákladem. To, že se považuješ za kutila, neznamená, že se od tebe chceme nechat zabít.

    7. Buď zdráv a nekrať si život (ani nám) hovadinama.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.05.07  23:02

    « Re: kutil, aditiva

    Hm, no tak nic. Myslel jsem spíše nějakou radu, jak jezdit s TDCI. Od jakých otáček, co ještě snese atd. Teorii zvládám, ale moc nefunguje. Možná by bylo nejlepší motor vůbec nepoužívat a jezdit jenom z kopce. :-) Ale přesto Vám všem za rady moc děkuji. Hlavně pepek má takové přínosné příspěvky. To se hned pozná machr. Škoda že nikdo neví odpověď na tak jednoduchou otázku jako jaký je rozdíl mezi elektrickým a mechanickým nastavováním lopatek turba a jaký to má vliv na chování auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  17:29

    « Re: kutil, aditiva

    Dime, záruka 3 měsíce je na práci. Záruka na díly zůstává 2 roky. Faktem je, že pokud by něco podělali prací, asi by jsi se to dozvěděl do 3 měsíců... Třeba by Ti něco upadlo (výfuk, kolečko, kolo apod..) nebo by jsi zůstaůl stát... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  17:10

    « Re: bitpower

    Ja to mam z Horazdovic taky kousek. :-) .Jestli bude cas,snad na chvili jo, tak tam zajedu.Vis kde to bude presne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  15:55

    « Re: kutil, aditiva

    A jaký je ten korigovaný průměr ?? 1,4 mm ?? Ta kulička se odvaluje a nebo posouvá ??

    Znamená to asi, že když se to rozjede na sucho, udělá to nějakou stopu za nějaký čas, potom se tam dá něco, a zjišťuje se , jak se ta stopa za stejný čas změnila. A pokud se se Standou zvětšila...........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  15:52

    « Re: kutil, aditiva

    Kutile, prosím Tě, jak plyn reguloval otáčky ??? Já jsem laik a ty se v těch motorech tak vyznáš.........
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.05.07  14:06

    « Re: kutil, aditiva

    Dim2: Trochu k tomu testu mazivosti. "Zkouška se provádí metodou podle ČSN EN ISO 121 56-1 na přístroji známém pod názvem HFRR (hiht frequency reciprocating rig). Při zkoušce se pohybuje ocelová kulička po ocelové destičce pod určitým zatížením v prostředí zkoušené nafty krátkým vratným pohybem frekvencí 50Hz. výsledek se vyjadřuje jako korigovaný průměr oděrové plochy (wsd 1,4) v mikronech. Mazivost nafty zajišťují výše vroucí uhlovodíky s větší viskozitou a polární látky v naftě. Nafta která z ekologických důvodů nesmí dnes obsahovat vysoko vroucí uhlovodíky a sloučeniny síry, jež v minulosti byly z hlediska mazání tou žádoucí polární složkou, by měla zcela nedostatečnou mazivost a ohrožovala by funkci a životnost vstřikovancíh čerpadel a trysek..." atd.

    "Výrazný účinek byl zjištěn pouze při aplikaci VIF, průměr oděrové stopy se zmenšil o 84 mikronů. Stanadyne vykázal větší průměr stopy o 61 mikronů. To je hodnota odpovídající opakovatelnosti zkoušky mazivosti (r = 63 mikronů), takže se může jednoat o pohyb výsledku v rozsahu chyb měření nebo se též může jednat o antagonismus (opačné působení na mazivost) přísad různých typů, z nichž se přípravek skládá." - tak jak to přesně mysleli?
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 21.05.07  14:00

    « Re: kutil, aditiva

    A půlkutile, povyprávěj i o své práci ve "výzkumáku", jak jsi tam dělal na brzdách a podvozcích. Všichni tady se rádi poučíme, když už tak zasvěceně hovoříš o "ŘJ" benzínových motorů. Opravdu se divím, jak se dal na některých vysokých školách získat titul ing. Auto, se kterým bys uměl jezdit ty, ještě nebylo a hodně dlouho nebude vyrobeno.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.05.07  13:55

    « Re: kutil, aditiva

    superkutil: "Potřebuju jen vědět, jak s tím jezdit aby to nežralo moc." - tak to ti doporučím toto:
    [odkaz]
    [odkaz]
    [odkaz]

    Věř tomu, že je to plně srozumitelné povídání jak jezdit hodně úsporně a pochopila to i moje mladá která jezdí s nechutí a jen občas. A problém se spotřebou nemá, jezdí pravidelně o 1-2 litry na 100km úsporněji než já :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.05.07  13:37

    « Re: kutil, aditiva

    Dělal jsem ŘJ pro benzínové motory. V té době diesely meli klasické čerpadlo bez elektroniky a plyn reguloval otáčky. U benzínů ale plyn reguloval množství vzduchu a tím výkon motoru. ŘJ pak k tomu počítala zapalování a dávkování paliva. Ale u dieselů to do detailu neznám. Vím, že by měl nasávat stále maximální možné množství vzduch, že je tam několik předvstřiků a vstřiků a že je tam turbo na větší plnění motoru. Ale co se ovládá plynem fakt nevím. Usuzoval bych na otáčky, ale také to může být moment. A pokud je elektronické natáčení lopatek turba, tak už se to může chovat velmi zajímavě. Pokud na to odpověď neznáš, tak se třeba někdo najde. Jde mi o to, zda je lepší držet TDCI v nižších otáčkách s více plynem nebo ve vyšších s méně plynem. Potřebuju jen vědět, jak s tím jezdit aby to nežralo moc. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  13:16

    « Re: kutil, aditiva

    Mikron je obecně název pro jednu tisícinu..............o tisícinách ČEHO je ta diskuze o aditivech ?

    Někdo se ptal, co je to opakovatelnost. Většinou se používá pojem honogenita a znamená to, že musí být jednotlivá měření úplně stejného přípravku ( třeba 10 měření ) v nějakém akceptovatelném rozptylu. POkud tomu dobře rozumím, tak Stanadyne měl ten rozptyl docela velký.....že by každé balení mělo rozdílné vlastnosti ??

    A ještě jednu drobnost : svého času jsme se bavili o záruce na opravu . Teď jsme někde zachytil, že na opravu v servisu je záruka 3 měsíce ( ! ) včetně materiálu !!! Takže pokud si ten díl koupím někde v mototechně sám, budu na něj mít záruku standardně 2 roky, ale pokud mi to tam namontuje servis, je na to jenom 3 měsíce.´.........
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.05.07  13:08

    « tuning show

    To mě tak při tom napadá, kdyby někdo z pravidelných čtenářů tohodle fóra chtěl vyrazit na tuhle akci, bylo by to fajn, mohli by jsme tam udělat třeba první sraz tohodle threadu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.05.07  13:06

    « Re: bitpower

    m.leky1: bohužel jsem čekal opravu jednoho vadného vstřiku (tedy cenu do 5tis. kč), ale vyklubala se z toho kompletní výměna dvou zničených vstřiků (22tis. kč) takže musím počkat na další výplatu, abych nemusel kvůli chiptuningu do kontokorentu... :(. Za 14 dní je ale Tunning Show Blatná (kousek od mého bydliště) a tam se objednám (sleva 10% což není k zahození). A pak poreferuju...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  12:22

    « bitpower

    to lormystic: uz jsibyl ve Vrbně pod Pradědem?
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.05.07  12:05

    « kutil, aditiva

    superkutil: O pár příspěvků níže píšeš: "Navrhoval jsem řídící jednotky a PP do aut." A teď se ptáš: "A co vlastně reguluje plyn? Reguluje otáčky nebo zátah motoru?" Myslím že tohle nepotřebuje vůbec žádný komentář, stejně jak tvé příspěvky stále a opět dokola, jak ti auto nejede, jak je špatné a líné s velkou spotřebou.

    ještě aditiva: "Test, jejž vám zde představujeme, pro nás uskutečnil Ústav paliv a maziv, a.s., který je v oblasti zkoušek motorových paliv nejzkušenější a nejrenomovanější českou institucí." Jinak chyba měření která je odvozena z opakovaných měření je opravdu 63 mikronů, tedy Stanadyne je přesně o 60 mikronů horší tedy na hraně chyby, za to VIF je zhruba o 80 mikronů lepší než klasická nafta. Když tedy řekneme, že Stanadyne mělo max. chybu tak je mazivost původní nafty nezměněna a u VIFu když vezememe max. chybu k dobru, tak bude stále mazivost zlepšena o 20 mikronů. Ale je vidět, že větší množství VIFu určitě mazivosti pomůže, kdež to u Stanadyne těžko říct...
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.05.07  11:33

    « Re: fórum, aditiva

    To DIM: Včera jsem přístrojovku z auta vykuchal, nesvítily mi 3 žárovky podsvětlení, tak jsem je vyměnil, prostříkal jsem konektor Kontoxem a zdá se, že zatím v pohodě. Na plošňáku vypadají spoje O.K., když to bude ještě prudit, přejedu všechny spoje mikropájkou a pokud to nepomůže koupím nové budíky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  11:33

    « Re: fórum, aditiva

    lordmystic: Ja jsem to pchopil tak, ze meri velikost oderu a chyba mereni muze byt cca 60micronu.Nemam ted pred sebou casopis, ale mazivost samotne nafty byla myslim cca 360.Vif cca 280, standa cca410.Takze 360+-60=420,300.Jestli se to da takhle interpretovat.Pokud ano je skutecne chyba mereni tak velka, ze ten test ma potom dosti malou vypovidaci hodnotu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  11:21

    « Re: fórum, aditiva

    Petře T, nepodsouvej mi, že se o auto nechci starat !!!!!!! Občas ho proženu myčkou ( všichni fachmani lakýrníci se teď určitě chytají za hlavu ), občas v něm i vysavačem porejdím .....Na prohlídky ho ženu raději o nějaký ten tisíc dřív............ no a v neposlední řadě tankuju to, co mi čerpací stanice ( důvěryhodné ) nabízejí. Tak jsem to dělal vždycky a dělat budu. Mám už najeto mnoho set tisíc km, a žádné auto , opakuji žádné od Škody 1000 MB přes Fiata Polskiego 125 a pod. NEVYŽADOVALO nic do nádrže dolívat a jezdilo a jezdilo......... Připadá mi jako HODNĚ velký skok zpátky, abych musel v dnešní době u auta za skoro milion kč něco takového dělat ....................a notabene abych zjistil , že to co tam roky liju vlastně může být spíše na škodu !! :-) V návodu k autě je , co se tam má u pumpy lít, tak to tam liju ! Nic víc, nic míň ! A jestliže to tomu autu nestačí, tak už si ho opravdu těžko pořídím. A nebo ať to dá Ford rovnou do návodu, co tedy se tam má lít a jak...........a pak už to bude podezřelé všem :-) A nebo ať si udělá můj prodejce vlastní pumpu, já budu jezdit jenom k němu..........Já potřebuji jezdit, cestovat, pracovat , na to potřebuji jako dříve normálně spolehlivé auto i v českých podmínkách, a to je tak všechno...

    Ty výpadky přístrojové desky mám taky, dělá to nějaký studený spoj v přístrojovce, prý je to časté a nikdo ho hledat nebude, chce to vyměnit celou přístrojovku......... a prodloužená záruka se na přístroje - jak jinak - nevztahuje .....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.05.07  11:18

    « Re: Spotřeba

    OK, tak tedy počkám. Já jen, že mi prodejce tvrdil, že je zajetej po 5tis. a že už by spotřeba měla být v normálu. Jinak prý by nejlepší měl být ve 20000km. Nevíš, jak je to s tou spotřebou na volnoběh? A co vlastně reguluje plyn? Reguluje otáčky nebo zátah motoru? A nevíš jaký je rozdíl v chování motoru když má mechanické nebo elektrické řízení natáčení lopatek turba? Mám elektrické a připadá mi, že hodně dlouho trvá než motor začne zabírat (je to výrazně déle než u Oktávky TDI PD). No vidím, že kupovat nové auto opravdu není výhra. :-) Příště raději ojetinu tak s 20-30tis.km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  11:02

    « Re: Spotřeba

    To superkutil:Je to pořád dokola, pokud ten motor nenajede 20-30 tis km je nezajetej a žere olej,naftu a moc se mu nechce.Já jsem se uklidnil po 40 tis km. Dnes o oleji nevím kam se lije a spotřeba kolem 6,0l na 18" kolech není problém.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.05.07  09:31

    « Spotřeba

    Ahoj chlapi, mám na 2.2TDCI najeto cca 8000km a se spotřebou jsem okolo 7,6. Jezdím mimo město 90-100km/h, ve městě 50km/h, po dálnici 130-140km/h. Zkoušel jsem jezdit v nízkých otáčkách i normálně. šlapat na to co nejmíň i jet normálně. Nic nepomáhá. Když trochu sešlápnu plyn tak auto hrozně prudce vyrazí. Když potřebuju ve 100km/h předjet a sešlápnu to, tak se mu moc nechce jet. Do 4ky je zátah v pohodě, ale na 5ku a 6ku se mu moc nechce. Zkusil jsem i podřadit, ale to už zae motor točí přes 3000ot. a nemá už moment. Snažil jsem si i nakreslit graf momentu a určit, když už se vyplatí přeřadit na vyšší stupeň (např kdy na 4ku to táhne víc jak na 3ku) ale moc to nepomohlo. Je mi jasné, že diesel je něco jiné než byl předchozí benzín, ale předtím jsem měl Oktávku TDI PD 77kW a neměl jsem problém. Jezdil jsem za 5,5litru. Nevíte kolik žere 2.2TDCI na volnoběh? Měl jsem možnost si vybrat S-MAX 1.8TDCI nebo Mondeo 2.2TDCI a připadá mi, že výrazně těžší S-MAX jezdí skoro stejně jak to Mondeo. Přitom S-MAX jezdí za 6,5litru. Mondeo jsem v Německu rozjel na 180km/h a víc se mu už moc nechtělo. Na dlouhé rovině se nakonec rozjelo na 210km/h. Kolik by si mělo Mondeo brát na dálnici ve 160km/h?
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.05.07  08:55

    « Klimatizace nejde vypnout

    Mám obyčejnou manuální klimatizaci a od soboty nejde vypnout. Nevypne se ani při vypnutí ventilátoru. Při mačkání tlačítka kontrolka reaguje, ale neděje se nic. Vypnout ji jde jen odpojením relátka v pojistkové skřínce. Nevíte někdo čím to může být?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.05.07  08:51

    « Re: fórum, aditiva

    Já aditiva zatím nedávám, najeto 126000, poslední 4 nádrže jsem začal jezdit na V-Power - uklidnil se volnoběh, auto táhne od 1500ot/min, s lehkou nohou se dá plynule jet 60km/h na 5-ku při 1250 ot./min, tohle sice neprovozuju, ale předtím při nižších otáčkách než 1500 bylo auto jak na houpačce. Kdysi jsem lil do Sierry občas trošku M2T s Velfobinem, když jsem jí prodával měla 345tkm, dodnes jezdí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  08:18

    « Re: fórum, aditiva

    vica: jó tik tak tik tak >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.05.07  07:49

    « Re: fórum, aditiva

    m.leky1: Osobně si myslím, že určitá chyba měření tam bude. Ale rozdíl o který se zhoršila mazivost u Stanadyne je několik desítek % a u VIF se naopak mazivost zlepšila o několik desítek %. Takže ve výsledku má VIF téměř dvakrát lepší mazivost a tady si myslím, že už je se čeho chytnout a alespoň částečně je jasné, že tak velká chyba měření být nemůže, jinak by ten test ztrácel úplně smysl. Druhou otázkou pak je opravdu věrohodnost a objektivnost testů, ale také si nedovedu představit, že by redakce Autodieselu celou dobu snažící se tvořit "nezávislou" a "neovlivněnou" image by se propůjčila k něčemu takovému, že by si nechala podstrčit k testování upravený vzorek aditiva. Věřím, že všechny vzorky byli náhodně nakoupeny někde na prodejně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.07  23:10

    « Re: fórum, aditiva

    Taky jsem klikař - elektro-mechanické hodiny tikají již 255 tis. km a bez jediné kapky aditiv. Asi už to čekání přenechám dalšímu majiteli. Ale zase mě láká zkoušet co to ještě vydrží. Má další meta je 300 tis. km. ;-)
    Proteklo mi tím cca 16 000l ČR nafty a celkem pohoda. Není to jak nový ale slouží.Common railu bez aditiv zdar, doufám že budou další vylepšené variace. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.07  21:52

    « Re: Problémy s elektrikou a ABS

    oleowr1: Vstřikovač se kalibruje v továrně nebo při opravě na stanici a tato kalibrace se pak zavádí do řídící jednotky.
    Slyšel jsem, že několik aut s opravenými a na stanici kalibrovanými vstřikovači jezdí za méně paliva, jeden drožkař uvádí hodnotu o 1,5 litru méně...
    Jsou dvě situace, kdy je potřeba vstřikovače překalibrovat na autě (znovu zavést kalibraci). V případě že z nějakého důvodu ztratí ŘJ kalibrační informaci (typicky chcípnutí na křižovatce, ale samozřejmě velice málokdy, ŘJ nenabere včas dostatek informací od senzorů a je zmatená), druhou možností je, když má vstřikovač extrémně najeto, nebo zhltnul špatnou, hodně špatnou naftu a kalibrace, které si ŘJ v průběhu provozu vozidla se dostanou mimo povolené tolerance. Pokud se kalibrační hodnoty vstřikovačů dostanou mimo tolerance, můře se servis pokusit zavést původní kalibrační hodnoty ze vstřikovcače, ale nemusí to zabrat.
    Rozhodně si myslím, že při používání adtitiv se tato situace značně odsune do budoucnosti. Prostě elektro-mechanické hodiny tikají...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.07  17:44

    « Re: fórum, aditiva

    Cituji z testu."Vzorky s ostatními přípravky vykázaly větší průměry stopy o 57 až 67 mikronů.To jsou hodnoty odpovídající opakovatelnosti zkoušky mazivosti(r=63micro),takže se může jednat o pohyb výsledku v rozsahu chyb měření nebo se též může jednat o antagonismus(opačné působení na mazivost)přísad různých typů, z nichž se přípravek skládá."
    Vůbec nerozumím té opakovatelnosti.Chápu obecne chybu měření, ale co to znamená tady?
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.05.07  11:45

    « Problémy s elektrikou a ABS

    Psal jsem už o problémech s elektrikou, rozsvítí se na palubce blbosti, vynuluje místo km jsou ------ (někdy ne), přestane to měřit rychlost a otáčky.... Včera se mi to stalo taky, vyřadil jsem, motor ještě běžel, chtěl jsem zastavit na kraji cesty lehce šlápnu na brzdu a začal pulzovat pedál jako bych jel na hranici zablokování kol!!! Po bouchnutí do palubky otáčkoměr poskočí a jede se dál. Už mám skoro strach s tím jezdit! Ta elektronika v mondeu stojí za houby (renaulty jsou na tom ještě hůř). Tak mě napadlo, kalibrují se vstřiky v autě nebo na stolici? Nemůže být chyba v SW? Kolegovi blikala kontrolka motoru, kalibrovali mu vstřik v autě a řekli, že pokud by se to nepovedlo musí se vyměnit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.07  10:13

    « Re: fórum, aditiva

    martin.z: výsledky testu Stanadyne nezpochybňuji. Ale je strašně divné, že aditivum, které skutečně a prokazatelně obsahuje látky které zlepšují vlastnosti nafty najednou vlastnosti nafty zhoršují. Pokud Stanadyne NEOBSAHUJE látky zlepšující mazivost, pak musí zůstat mazivost na stejné úrovni, nezměněna.
    Že by se to popralo? Ale zase na mém voze jsou výsledky adidivace vidět docela dobře, i když mohu být výjimka, nebo klikař...
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.05.07  09:07

    « Re: fórum, aditiva

    to Petr T.:

    Petre to ze je Stanadyne v zapecetene lahvicce a tim padem s nim nemohli manipulovat a menit mu slozeni mi pri tom vysledku testu neprijde jako nejak zasadni fakt pokud zjistili ze nezlepsuje nebo dokonce zhorsuje mazivost :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.07  21:10

    « Re: fórum, aditiva

    m.leky1: FÓBIE JE ZCELA ZBYTEČNÁ. MÁM 156000 KM A VSTŘIKY ZCELA V POŘÁDKU. 130000 KM POUŽÍVÁM STANADYNE FORMULA PERFORMANCE, VÍCEMÉNĚ PRAVIDELNĚ, SKORO KAŽDOU NÁDRŽ.
    2/3 najezdím po ČR, z toho 2/3 Praha, 1/3 potom najezdím dlouhými jízdami v zahraničí.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.05.07  17:08

    « Re: fórum, aditiva

    Snažil jsem se toto téma otevřít, ale , že se bude ubírat cestou, že někdo někde něco vylepšil - to se mi zdá přitažené za kštici.
    Moje auto jezdilo doma, venku - problém ve 100t km. V ČR je spousta dovezených aut ze zahraničí - myslím, že mají problémy všechny i ty co byly dovezeny, Takže bych z toho usuzoval, že ten problém s naftou nebude tak zásadní(bavme se o naftě pouze z renomovaných pump) - znám člověka co jezdí jenom ČR a vstřiky ještě nedělal - najeto 250 000km - připouštím,že nafta není super, ale není to taky o stylu jízdy, zacházení s motorem, - nevím.?
    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.07  10:28

    « Re: fórum, aditiva

    Zdravim.Podle me ted nejde o to zda bylo nejake aditivum v nejakem testu lepsi, ale o to, jestli mam Stanadyne pouzivat dal ci nikoli.Vsichni co ho pouzivame jednoznacne potvrdime jeho pozitivni vliv na snadnejsi, lepsi studene starty a hlucnost motoru.Ale co ta mazivost?Ted jsem zkousel dat i asi 4nasobek normalni davky.Uplne se desim myslenky, ze jsem tim neco zkazil.
    aditivum davam, abych predesel nejakym problemum se vstrikovaci soustavou.Vysledek testu vsak moje predstavy minimalne nepotvrzuje.Nejhorsi na tom je, ze opet trpim fobii ze zadrenych vstriku a momentalne uz vubec nevim , jak t toho ven.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.07  09:27

    « Re: fórum, aditiva

    Zajímavý postřeh... A co když si svůj vzorek vylepšili (míchají to tady v ČR). Se Stanadyne se manipulovat nedá, hrdlo lahvičky je zalepené hliníkovou záslepkou, která se musí před prvním použitím odstranit.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 18.05.07  23:07

    « Re: fórum, aditiva

    Našel jsem v jedné diskusi zajímavý příspěvek:
    "....nicméně v posledním čísle časopisu AutoDiesel dělali test aditiv do nafty a z pěti výrobků skončil Stanadyne na čtvrtém místě, údajně nemá deklarované vlastnosti - mazání a odvodňování. Tento test vyhrálo aditivum od firmy VIF, nebo jak se jmenuje, ale poté, co jsem došel na poslední stránku časopisu, a tam viděl obchodní inzerát této firmy přes celou stránku, udělal jsem si o objektivnosti testu svůj úsudek."
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.07  20:52

    « Re: fórum, aditiva

    Ale auto taky občas myješ, leštíš apod. viď, DIMe, to Ti nadbytečné npřipadá.
    Proč se starat pouzr o zevnějšek, interiér a na motor dlabat?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  18:53

    « Re: fórum, aditiva

    Dim2: Ještě doplním - pokud to vidíš takhle, tak buď jezdi TDI s jeho charakteristikou a hlukem nebo si pořiď benzín. Ale kvalitní dieselový motor těžko čekej bezproblémovej když do něj budeš lejt "špatnou" naftu.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  18:52

    « Re: fórum, aditiva

    Dim2: už se ti to snažilo vysvětlit hodně lidí :). Není to common railem, ale normama které má čr na naftu. To je také v tom testu aditiv napsáno. Prostě aby se nezadíralo čerpadlo a vstřikovače, je třeba určité minimální mazivosti (300). Ale české normy jsou mnohem benevolentnější a stačí jim mnohem horší mazivost (450?). A to je ten problém...
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 18.05.07  16:06

    « Re: spotřeba, aditiva

    to půlkutil: Koukám, že ty jsi dělal ve "výzkumáku" snad na všem. Kdysi jsi tvrdil, jak jsi dělal na výzkumu podvozků a brzd, teď zas na řídících jednotkách a PP, ale z tvých příspěvků čiší nakonec jen holý amatérismus a neznalost. Můžeš tedy všem vysvětlit, co jsi ve "výzkumáku" na autech ještě nedělal a proč tedy, když jsi takový znalec, místo přesných rad máš jen zcestné a amatérské dotazy?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.05.07  14:20

    « Re: fórum, aditiva

    to DIM: 8-s >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.07  14:13

    « Re: fórum, aditiva

    Já nic aditivovat nechci a nebudu. Já chci normálně jezdit a normálně tankovat, beze strachu a bez nutnosti vozit nějaké lahvičky a špinit si ručičky. Když to holt nejde, tak se příště na celé common rail můžu víteco, a vrátím se k benzinu. Toš tak.....
  • « 00 Reagovat !

    foto Jirka

    Jirka 18.05.07  13:51

    « Re: fórum, aditiva

    v plánu je RSS pro jednotlivé diskuse, ale ještě to chvilku potrvá
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  13:48

    « fórum, aditiva

    Jirka: Jo to se stát může, ale pravdou je že tohle fórum není stabilní a spousty věcí mu chybí. Je fajn že je to hezky integrované v jednom kabátku, ale hodně mi tu chybí třeba funkce, aby mi vždy přišlo upozornění na novou zprávu v tomto vlákně. Mě to prostě nechodí.

    Aditivum: Tak jsem zjišťoval kde by se nechalo koupit to nejlepší otestované aditivum VIF super diesel aditiv a vypadá to, že tahle firma je partnerem pro Benzinu a i u nás na malé pumpě Benzina ve Strakonicích mají tohle aditivum (650ml za 220Kč). Tak pokud budete shánět, zkuste nejdřív Benzinky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jirka

    Jirka 18.05.07  13:42

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    chjo :-( … je pravda, že nepříjemnost se stala, ale bylo to snad už i někdy předtím - že by to mělo "zase uletět"? Opravdu nás mrzí, že se nám několik příspěvků zatoulalo, ale slovy klasika (před překladem do japonštiny) "toto politování hodné nedopatření se nám stává jednou za 10 let" :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jirka

    Jirka 18.05.07  13:37

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    tak, příspěvky z Vašeho mailu jsou zpět v této diskusi
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.05.07  13:24

    « Re: Aditiva

    Ok souhlas.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  13:11

    « Aditiva

    No ve Ford Hale tak před rokem říkali že s aditivama opatrně. Min. týden už oba hlavní servisní technici i šéf opravářů svorně doporučovali aditivovat, ovšem asi také netušili, že Standa nebude to pravé ořechové... Opravdu si to každý asi musí přebrát sám a rozhodnout se sám jestli tam něco lejt nebo ne a kde tankovat. Každej si to platí sám ty opravy...
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.05.07  12:55

    « Aditiva

    Nikdy jsem žádná aditiva do nafty nedával, vstřiky odešly - lidi co aditiva dávaj - vstřiky taky na odchodu - má to vůbec smysl . není to jenom populismus a další vytahování peněz pro státní rozpočet. Dokonce ve Fordu, známý, mi doporučil, nic nedávat, že je to spíš kontraproduktivní - něčemu to pomůže a někde to zase ublíží. Asi je spíš lepší vyhýbat se naftě z JZD, jako jeden co si koupil Titanium( to není na tebe DIMe) za 1,1 mega a pak tam lil co mu kdo nechal a v 80t km mu odešly vstřiky naráz ( mě o 20 t později), a dávat naftu - kromě Shellu ?, od různých výrobců. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.05.07  12:46

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    co chceš psát, když máme všichni strach, kdy to zase uletí - sláva novému foru >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 18.05.07  12:42

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    to jack007:
    ja zas cekam az dole v zavodni jidelne nebude takovej naval, takze sem koukejte neco psat at to rychleji utika :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 18.05.07  12:37

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    martin.z sem na skoleni a nudim se, takze sem jim uz napsal :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 18.05.07  11:59

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    to Jirka:
    no tak vzhledem k tomu, ze v tech "ztracenych prispevcich" neni zadny odkaz nebo formular na to abych je vratil tam kam patrej, takze mailovat nekam a cosi vysvetlovat nebudu..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.07  11:41

    « Re: spotřeba, aditiva

    Já musím říct, že opravdu nevidím rozdíl v tom, když je plyn na podlaze a nebo jen sešlápnutý o něco. Spíš jde o to, jak rychle na něj šlápnu a není důležité, jestli jsem na podlaze nebo ne.............

    Včera jsme se z nostalgie projel svou starou Octávií 1,8 T . Má přes 200 tis. pořád jako nová, a ten benzín je taková lehce šumící symfonie.....

    Dnes jsem četl, že bude nové 1,8 TSI ve VW na místo toho 2,0 FSi , takže já bych to viděl tak za dva roky na Superb Combi 1,8 TSI !!!!!

    Ohledně těch aditiv : a pro kterou naftu to platí ??

  • « 00 Reagovat !

    foto Jirka

    Jirka 18.05.07  10:39

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    ve zmiňovaných informacích o pádu databáze je psáno, že pokud jste schopen u svých příspěvků, které spadly do [odkaz] určit, do které diskuse patří, jsme schopni je tam přesunout. Určitým vodítkem Vám může být i výpis posledních Vašich příspěvků ve Vaší kartě [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  10:33

    « Re: spotřeba, aditiva

    superkutil: No to máš pravdu. Také se mi zdá, že s novým sw v řj mi auto lépe reaguje na méně sešláplý plyn než když ho narvu na podlahu. Ale vím, že dřív mi to takhle nedělalo, auto šlo plynuleji za plynem, ale zase umíralo o něco dřív a teď mi to točí víc... Tak nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.05.07  10:10

    « Re: spotřeba, aditiva

    To lordmystic: Teorii o vyřazování a brždění motorem znám. :-) Navrhoval jsem řídící jednotky a PP do aut. Takže je jasné, že když z kopce brzdíš motorem, tak do motoru nejde palivo a když vyřadíš, tak motor běží na volnoběh a nějakou spotřebu má. Problém je asi v PP Mondea, který asi při volnoběhu spotřebu neměří?!?

    Mě spíše šlo o případ kopce, který když ho sjíždím na volnoběh, tak neztrácím rychlost zatímco když zařadím rychlost, tak auto zpomaluje a pokud chci jet stále stejnou rychlostí, tak musím lehce přidat plyn. Pak je otázka, zda je lepší volnoběh nebo motor pod trochou plynu.

    Také je otázka co motor dělá, když se trochu přidá plyn. Podle mé zkušenosti se snaží so nejrychleji dosáhnout určitých otáček. To znamená, že plyn nereguluje požadovaný výkon, ale že nastavuje určité otáčky. U starého Mondea motor reagoval na sešlápnutí plynu plynule a jak moc se plyn sešlápnul, tak motor zrychloval. U Fiesty motor reaguje i na malý stisk plynu velkým zrychlením, ale další stisk plynu již nemá moc vliv. Focus se chová taky tak. Je to zřejmě nové nastavení ŘJ. U Mondea mám taky problém najít průběh plynu pro plynulou jízdu a pomalé zrychlování. Motor reaguje na plyn nepřiměřeně prudce a po dalším sešlápnutí plynu se už neděje nic. Naopak při částečném sešlápnutí plynu motor zrychluje více jak při plném sešlápnutí (to by se měl aktivovat overboost ;-\ ). Přitom u dieselů na rozdíl od benzínů plyn ovládá jen množství paliva ( u benzínů ovládá i polohu klapky - i když u nových benzínů s elektronickým plynem je to mu bůh ví jak). :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 18.05.07  09:42

    « Re: spotřeba, aditiva

    To lordmystic: Když brzdíš motorem nejde do motoru palivo jen pokud jsou otáčky nad volnoběžnýma, palivo se začne do motoru dodávat při poklesu otáčekna cca. 1200-1500 kvůli měkkému přechodu na volnoběh v případě vyřazení. U benzinových motorů (sice karburátorových) jsem s tím kdysi laboroval (vypínání volnoběžného ventilu), když se vyřadilo a ventil spínal při příliš nízkých otáčkách motor většinou chcípl - nestačil si nasát dost benzínu. Disel by asi nechcípl jen by to s ním trochu zamávalo v silentblocích.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  09:26

    « aditiva

    Ještě k těm aditivum. Teď jsem více procházel tabulky naměřených hodnot - koukněte:

    Mazivost se udává v jednotkách (wsd 1,4),micro m. Tedy měření mikronů a čím nižší číslo tím vyšší mazivost. Bude to něco jako odpor a čím méně tím lépe.

    Neaditivovaná nafta - 349
    Stanadyne standardní dávkování - 410 !!!
    VIF Super Diesel standardní dávkování - 268

    Takže Stanadyne ZHORŠUJE dle testů mazivost nafty. V textu je uvedeno, že zde je nějaká odchylka měření, ale Stanadyne má jednu z nejhorších hodnot a skoro že to vypadá na opačné působení na mazivost - tedy že to zhoršuje mazivost! A co se pak asi děje, pokud osobně dávám dvojnásobné množství Standy?!? Uff tak vám nevím, jsem z toho opravdu hodně rozčarován, ty testy fakt vypadají hodně věrohodně...
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  08:38

    « spotřeba, aditiva

    superkutil: To je nesmysl co píšeš, když jedeš na volnoběh, tak je vždy nějaké palivo vstřikováno, když máš zařazeno ale nemáš vůbec zmáčknutý plynový pedál, tak drtivá většina moderních aut má již zastavený přívad paliva úplně. Tak je jednoduché si porovnat co je úspornější. A mimochodem to bylo jasně patrné už u starších aut jako Passat nebo O1, která měla okamžitou spotřebu.

    aditiva: Takže jsem také ihned přečetl článek v Autodiesel o aditivech a také jsem byl zklamán Standou. Testům samozřejmě věřit nemusíme, ale tesy na 8 stran s přesným popisem co a jak se testovalo, vypadají opravdu hodně reálně a věrohodně. Byli použity moderní a složité přístroje a testovací metody. A stále je to lepší než nic (tedy než co píšou výrobci na etiketách).

    V testu se zaměřili hlavně na zvýšení cetanového čísla, mazivost a pěnivost. Pěnivost vem čert, ale ty první dvě a pak hlavně mazivost nás zajímá nejvíce. A další vlastnosti jako zimní starty či zlepšená ekonomie jízdy nás také nemusí moc zajímat. V hodnocení pěti aditivy byl Stanadyne nejhorší!

    Stanadyne:
    "Účinně zvyšuje cetanové číslo, ale není účinný na mazivost, nechrání proti rezavění v přítomnosti vody, pěnivost snižuje pouze mírně. Náklady při doporučeném dávkování jsou 1.98Kč na litr nafty."
    Super Diesel Aditiv, VIF letní:
    Velmi účině zvyšuje mazivost (nejlepší v testu a to rapidně) a cetanové číslo (druhý nejlepší), chrání proti rezavění v přítomnosti vody a potlačuje pěnivost nafty. Tyto vynikající účinky byli dosaženy s náklady 0.55Kč na litr nafty. Při nejúspornějším dávkování by byly náklady pouze 0.37Kč na litr, přičemž zlepšení by mělo být ještě velmi účinné (lepší než Standa).

    Takže z tohoto testu je jasné, že v základních parametrech je Super Diesel Aditiv, VIF tou nejlepší volbou, ve všech směrech poráží Standu a jako jediný splňuje všechna měřená kritéria (zvýšení cet. čísla, zlepšení mazivosti, ochrana proti korozi, potlačení pěnivosti). V nákladech je na druhém místě, ale jen těsně. JÁ MÁM TEDY JASNÉHO KANDIDÁTA. Pokud by jste někdo věděl kde se dá koupit nějaké větší balení nyní na léto za solidní cenu, tak napište.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 18.05.07  08:33

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    Jo zmizelo, napriklad vyhucely vsechny moje prispevky..ne ze bych myslel ze tim ostatni o neco hodnotneho prisli, ale doopravdy nechapu, ze se jim to porad tak sere!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto Jirka

    Jirka 17.05.07  21:16

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    dost možná část diskuse zmizela - viz informace o havárii databází na [odkaz]
    je nám to líto - ale toto je to nejlepší, co se podařilo dát rekonstrukcí dat dohromady
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 17.05.07  20:59

    « nezmizelo nám kus fóra?

    nějak to hapruje
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 16.05.07  20:00

    « Re: Problémy s elektrikou

    To DIM: Nevařili nic a dělalo to občas i před opravou brzd. Já to vidím na nějaký konektor nebo zaoxidovanou pojistku, kdysi mi tak na Sieře problikávalo mazání a občas nešly blinkry. Dneska jelo auto bez problémů, ale pro jistotu jezdím služební fabii SDI, aspoň jsem odolnější vůči bodům :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.07  17:00

    « Re: Standa pohořel

    Ted jsem si to precetl.S tim namichanim si nejsem vubec jist.Pisou ,ze maji uctenky od nakupu jednotlivych produktu.

    Myslim, ze si tento test zada byt nejak okomentovan.Pro laika jako ja (co pouziva "Standu") totiz na prvni pohled neni vysledek nejak optimisticky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.07  16:45

    « Re: Standa pohořel

    mrnous: pokud vím, VIF se míchá v ČR. Nejsem žádný naiva, takže si dokážu představit namíchání extra vzorku pro testy. Co se týče Stanadyne, musím si to přečíst, abych si udělal názor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.07  16:43

    « Re: Problémy s elektrikou

    Říkáš, že se to stalo po výměně brzd ?? A nevařili tam něco elektřinou ? Jednou když mi nešlo sundat přední kolo, protože se ukroutil šroub, tak ho museli na druhé straně přichytit elektrickou svářečkou............ Při tom vaření může dojít k poškození elektroniky...... Taky to dělaly vadné konektory kabelů mezi řídícími jednotkami ( do r. 2003 , myslím )

    To že ukazuje PP počítač po zastavení něco jiného než před tím, je naprosto běžné a určitě souvisí s tím, jak je auto NAKLONĚNO v okamžiku startu, tím se zkreslí stav nádrže, protože se ten zbytek nahrne na jednu stranu.......Při jízdě by se to mělo pomalu korigovat.....pokud to ještě jede.

    Už jste to někdy někdo dojeli na sucho ?? Není problém to pak nahodit ?? TDI od VW je v tomto obrovský problém se zavzdušněním....
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 16.05.07  16:02

    « Problémy s elektrikou

    Včera jsem jel pro auto do servisu (neznačkového), měnili mi přední desky a kotouče, zdálo se však, že neodjedu. Po nastartování se vynuloval tachometr i denní počítač, rozsvítily všemožně kontrolky na palubce a motor chcípl. Mechanik mi tvrdil, že podobnou závadu viděl při špatném spínači brzdových světel??? Spínač byl O.K., ale nesvítila žárovka v LZ brzdovém, vyměnili jsme ji, ale závada trvala. Po asi 10 minutách se auto rozjelo, ale po ujetí asi 3km znovu - palubka jak vánoční stromeček chcípl motor, zastavil jsem vypl zapalování, po chvíli nastartoval a jel. Zopakovalo se to ještě 2x. Podobně mi to blblo cca před 2 měsíci, vytáhl jsem všechny pojistky a relátka v pojistkové skříňce v motoru, prostříkal Kontoxem a byl klid. Teď se asi vrhnu na pojistkovou skříňku pod palubovkou, konektory + výměnu žárovek v tachometru a otáčkoměru.
    Když jsem kupoval Mondeo chtěl jsem udělat tlustou čáru za érou kutilství z dob 120-ky, Favorita a Sierry, ale ono to vypadá ještě hůř!
  • 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 16.05.07  13:36

    « Re: PP a volnobeh

    Superkutil no ono jde hlavne o to, ze PP nerozlisuje jestli stojis nebo jedes. Takze pokud stojim nekde v zacpe tak mi spotreba z 6,3 stoupne celkem rychle na 7,3. Jinak jezdim tento tyden na skoleni do Prahy z Mostu coz 100km a moje spotreba pri 160km/h tachometrovych byla 7.6l/100km a pri 150km/h 6,8l. Jezdim pres D8ku a s tempomatem. Mam 2.0 85KW. Most Kralupy kdyz se snazim jezdim za 5.5l/100km
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.05.07  12:37

    « Re: Podvozek.

    To Kutil: :-) ještě odpojit teplou vodu a elektriku a můžem vylízt zpět na strom >:D
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.05.07  12:22

    « Re: Podvozek.

    to hil: hm tak ja mam podobny pocity na 16 takze bych asi potreboval 14 :-)
    Mimochodem myslim ze skodovka vi proc treba octavii jako zakl. rozmerem kol osazuje 15ky.
    Oni totiz vyrabej auta na cesky rozmlaceny silnice na rozdil od jinych vyrobcu..
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 16.05.07  12:01

    « Re: Podvozek.

    Už jsem to psal dřív: Podobný pocity jsem měl na 18. Na 16 je to už v pohodě.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.05.07  11:42

    « Re: Podvozek.

    To jack007: Když vyřadím, tak mi průměrná spotřeba klesá rychleji než když brzdím motorem. Takže mě se vyplatí vyřazovat, protože i 6ka dost brzdí. Motorem brzdím jen z kopce. Je totiž otázkou, zda z mírného kopce pod lehkým plynem bude spotřeba nižší než při vyřazení a běhu motoru na volnoběh. Mě to teda na volnoběh žere hodně. To vidím při posouvání po Praze.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.05.07  11:31

    « Re: Podvozek.

    Jezdím se služebním Passatem, Oktávkou II, Scenic Grand II, Fiesta, Polo a měl jsem Mondeo MKII. Mondeo MKII po silnici sice trochu plavalo, ale jinak nerovnosti zvládalo. Mondeo MK V po silnici poskakuje, jako když pevnou a vysokou bednu dám na malá kolečka. Je to jako by nefungovali tlumiče a pérování. Mimoto je Mondeo děsně těžký. Žádné z těch ostatních vozů se takto divně nechová (možná to dělá ESP). Mondeo MK V jsem bral podle zkušeností s MK II a automaticky jsem myslel, že to bude lepší. Navíc jsem měl MK II Trend o kterém mi tvrdili, že má sportovní podvozek a teď mám Ghia, což by mělo být měkké svezení pro managery a prďoly. ;-) Add schránka na brýle je super ale poněkud se v létě peče. Mapu mám protože nejezdím tak často neznámé kraje a taky už mám těch elektronických nesmyslů takhle dost a dobíjet baterky ještě u dalšího? Navíc jezdím v Praze a tam se musí vše cenné v autě ukrýt. A taky mapa mě stála 350,-Kč a slouží mi už mnoho let zatímco jakýkoliv GPS jde do tisíců. Nevydělávám tolik abych mohl rozhazovat. I když mě živí práce v IT a s moderními technologiemi jsem v denním kontaktu, tak papír je papír a kdybych mohl, prodám mobil, notebook, TV, odstřihnu internet a sednu si někde s knížkou. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.05.07  11:08

    « Re: Podvozek.

    Ja mam kombi 2,0 tdci 96kw r.v. 2004 na tacho 65 kkm, ale vzhledem k tomu ze je to dovoz z D tak nevim skutecne ujete km a uprimne jsem to kupoval s tim ze to muze mit bez problemu dvojnasobek.
    Nevim ani jestli byly menene atd.
    Kazdopadne za zkousku na stolici nic nedam a zvazim vymenu minimalne na predku
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.05.07  10:46

    « Re: Podvozek.

    to martin.z: V kombi 2.2 TDCI tlumiče 4ks + přední silentbloky + geometrie + práce , vč. DPH ve FORD servisu zhruba 15 000,- - bylo to při serv. prohlídce, takže jsem to přesně z toho nevydělil - byly tam i brzdy .... Ale doporučuji. Nevím co máš za motor, ale mě na 2,0i starší Mondeo 2001 vydržely přední 180 000 km a zadní jsem dělal ve 130000 - měřeno na stolici Sachs, takže doporučuji změřit . Je pravda , že 2.2 je těžší a na těch velkých kolech šly všechny 4 ve 100t km. ;-\
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…