FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.07  14:52

    « Re: Fahrbericht 2.2 TDCi EURO3 po 7tis km

    To není pro mě........ a proti současné Fábii to bude domů snad o něco lepší :-) Příští týden má být Focus po nějakém malinkém fejsliftíčku :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 24.05.07  13:22

    « Re: Fahrbericht 2.2 TDCi EURO3 po 7tis km

    to DIM : jasně ale jedině jako Titanium v černé a na 17" >:D a s tou silnější 1,6 - ale oproti Mondeu budeš zklamaný - aspoň já jsem byl ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 24.05.07  13:12

    « Re: vymena pneumatik

    No tak to ses sporadanej ridic a tak by to melo by, ponevadz ja tam mam po tech cca 60 tis. cca 1.5 mm vzorku :( - Na mokru uz je to dost poznat. Ale ja najedu tech 35 tis. za rok a menit celou sadu kazdej roky to bych se pekne prohl ;-\
    Ja sem koupil Bridgestone RE050A ve stejnym rozmeru za 83 Euro jednu. Premejslel sem, jestli usetrim kdyz koupim beznejsi gumy, ale vic jak na 75 Euro bych se nedostal a pri tom kolik toho najedu se mi to prece jen vyplati.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.07  12:53

    « Re: vymena pneumatik

    V pátek jsem prezul.Pneumatiky Continental sport contact 2 205/55/16.Pred tim jsem mel Continental premium contact.Mel jsem je 2 letni sezony(cca 35kk.Predpokladam, ze ty noveodejdou o neco driv(pri relativne stejnem stylu jizdy, moc je nesetrim).
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 24.05.07  11:52

    « Re: spotřeba, aditiva

    To superkutil: Z vysokého kroutícího momentu přece nemůžeš odvozovat "živost" auta, je to jen síla v Newtonech na páce dlouhé jeden metr. "Živost" Ti vyjadřuje výkon - t.j. práce za čas, v práci máš schovanou sílu+dráhu. Akcelerace ("živost") závisí na dráze, čase a síle - tedy na stejných veličinách jako výkon.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.07  11:49

    « Re: Fahrbericht 2.2 TDCi EURO3 po 7tis km

    Mě teda 2,2 připadá výrazně tišší než 2,0, a to jsem s každým najezdil cca 80 tis km. Volnoběh byl vždycky poměrně nevychovaný, různé spotřebiče ho navíc různě ovlivňují. Ventilový zvuk tam občas opravdu trochu cvrliká, především při mírné akceleraci, a mám pocit, že to taky závisí na venkovní teplotě . No fakt nekecám. Můžete mě bít, ale já mám pocit, že nejhorší je to, když je venku tak kolem 15 stupňů :-) Ale asi to spíše souvisí s různými režimy motoru, s natočením lopatek turba :-) atd.

    Mám koupit Focus 1,6 Combi ???? nebo ne ?!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.05.07  10:38

    « Re: spotřeba, aditiva

    To pepek: Ještě jedna odpověď pro pepka na příspěvek z 18.05. 16:06 Dělal jsem SW pro zařízení pro měření brzdných drah, stability podvozku, kouřoměry, měřiče paliva, automatické převodovky a řídící jednotky. Většinou jsem dělal HW i SW ale ne vždy. Nejsem ale strojař, takže některé dotazy ti možná připadají amatérské, ale některé technické detaily neznám. Proto jsem se ptal. V době kdy jsem dělal ve výzkumu, tak diesely nebyly C-R a tak tuto technologii až tak dobře neznám. Proto se ptám.

    Podle maximálního momentu 400Nm jsem očekával hodně živé auto, ale chování 2.2TDCI mi připadá spíše jak u nákladního auta. Okolo 2000ot slušný zátah, pak rychlý pokles. Vhodné pro tahání přívěsů, ale pro předjíždění moc ne. Podřazení totiž nepomáhá a navíc je náběh turba dost dlouhý (proto dotaz na elektrické nastavování rozvodových lopatek). S Mondeem jsem měl možnost se projet jen chvíli, z té se to nepozná. Jezdil jsem s Renault Megane 1.9 a ten měl zátah od 1500-4000ot okolo 280Nm. Megane je sice menší a lehčí, ale Mondeo by mělo být silnější. Proto mě zklamalo svou malou živostí a velkou žravostí. Ale už jsem se naučil jezdit i za 6litrů, ale to je pak člověk brzdou v dopravě. :-) Když to dnes vidím, tak by stačil pro klidnou jízdu mnohem menší motor, např. 1.8TDCI (kterého jsem se bál) a pro živou jízdu a předjíždění spíše nějaký benzín.

    Tak to jen na vysvětlenou. Na fóru jsem hledal jen informace o mém novém voze a jeho chování. Mrzí mě, že Vám mé dotazy připadají nevhodné.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.07  10:25

    « Fahrbericht 2.2 TDCi EURO3 po 7tis km

    Zdravim vespolek. Minuly tyden jsem dostal nazpet auto opravene po lehcim tukanci, ktery jsem si zavinil vlastni nepozornosti. Oprava prisla na 60tis (blatnik 10tis, naraznik 17tis, svetlomet 5tis ,ostrikovac 2.5tis,1ks pneu 4.7tis)a udelali to hezky:)
    Vuz je jako novy pane..takze v nem zase litam jak o zivot.Celkove vzato jsem s tim autem zatim spokojeny, hlavne na dalnici a diky ST podvozku i na kvalitnich silnickach. Radost konci v mestskem provozu-oproti 2.0TDCi je motor vyrazne hlucnejsi pri volnobehu a pri rozjezdu. Pred mesicem jsem nechal menit napinaci kladku, volnobeh se oprostil od casti pazvuku, ale ani ted to neni zadna oda na ticho. Motor "prede" v pravidelnych zvukovych intervalech cca 1.5s a intenzita predeni zesiluje nejmarkantneji pri otaceni volantem. Chapu, ze servo si neco energie sebere, ale proc to sakra musi delat takovy kraval?? Kdyz uz teda netocim volantem, ale treba se rozjizdim, tak po prekonani cca 1100ot je slyset zretelne klepani jako od ventilu. Tankuju vyhradne na "zapade" a navic premiova:) paliva takze nic lepsiho uz tomu motoru dat nemuzu. Desim se predstavy, ze je to setrvacnik, protoze nechat zase tyden auto v servise se mi fakt nechce.. ;-\
    Jinak tam, kde jsem mel s 2.0 spotrebu 6.4 tak tady mam 7 (vse dle dotankovani) Asi za to ale muzou 18" vs 17" kola. V dynamice, bych na prvni tri kvalty nepoznal rozdil, od ctyrky nahoru uz jo. Toliko ke zkusenostem po peti tydnech. Cest praci!
  • 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 24.05.07  10:09

    « vymena pneumatik

    Tak sem za dva roky zcela ojel letni gumy :( ... moc jezdim :)

    Koupil sem dve novy, ze budou jeste dve dobry - nebyly. Ale co hur v ATU, kde sem je chtel nechat prehodit a vyvazit mi rekli 50 Euro!!! Tak to sem panovi rekl ze at si strci nekam a vezu si je domu, prikoupim ted dalsi dve, a necham penize nekomu v cechach.

    Kolik mate kdo najeto do vymeny gum? U me to je cca 80 tis. celkove, z toho 2/3 na letnich.
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 24.05.07  10:03

    « Re: repase

    Petr T.: dik za ten mail na redakci ... doufam, ze ho ale jeste v Brne sezenu, je to prece jenom dvoumesicnik a ne uplne beznej casak. Pristi tyden zase o vikendu :)

    A k tem vstrikum: kdyz mas tak jasno, nemuzes tady ostatnim nejak helfnout v Hale - poradit jim co delaji blbe nebo co za upinak jim chybi?? Me pokud odejdou dalsi vstriky, tak sem ve stejne kategorii :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.07  08:35

    « Re: repase

    vica: Blbost, všechny vstřikovače DELPHI jsou opravitelné. Nevím proč to Hale tvrdí. Zkus Poděbrady nebo Kladno.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 23.05.07  16:17

    « Re: zaruka

    Třeba to někoho bude zajímat - autorizovaný servis v ČR potvrdil, že mu belgické značky nevadí. Chtějí však vidět auto a servisku, což je celkem pochopitelné. Takže případní zájemci mohou třeba porovnat cenu prodloužené záruky na Slovensku, jinde to asi bude sotva levnější než v ČR. Každopádně ty nabídky se liší podle země, stačí mrknout na ford.de. Platnost je přitom shodná s normální zárukou, čili EU a další země v poho.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.05.07  15:54

    « Re: zaruka

    .no jo, chlape, já jsem myslel, že jsi ten dotaz vznesl ty !!! :-)

    Tak v tom případě je prodloužená záruka zbytečné vyhazování peněz :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 23.05.07  15:26

    « Re: zaruka

    to Dim2:
    jenze ja mam ojetinu, ktera uz je po zaruce...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.05.07  15:13

    « Re: Spotřebitelská politika

    Rozhodně jsem Tě nechtěl nasr...., jen z vlastní zkušenosti radím jasně : prodlouženou záruku v každém případě. A pak ještě pevné nervy při sporech se servisem, co tam vlastně patří a nebo ne ....:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 23.05.07  14:02

    « Re: repase

    1. generace vstřikovačů se montovaly do kdy? Já mám TDCi 96kW r.v. 12/2002.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 23.05.07  13:44

    « Re: Spotřebitelská politika

    to Dim2:
    to me jsi tedy naopak pekne nas..doted jsem mel vzdycky bezproblemovy auta a kdyz tady ctu o vstricich, setrvacnicich, elektrice, rachtajici trojkombinaci a o tom ze opravy pri provozu spolknou penize za dalsi auto tak vubec nemam chut nekam vyjizdet..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.05.07  13:36

    « repase

    HALE s.r.o. opravy vstřikovačů CR již provádíme a je nutné se objednat týden předem.Vstřikovače 1.generace se
    nedají opravovat z hlediska konstrukce těla vstřikovače(nedá se upnout do držáku).
    Oprava vstřikovačů a test čerpadla na voze,se dá zvládnout za jeden den,ale určitě bych doporučoval
    čerpadlo z vozu demontovat a udělat komplexní kontrolu s testem na zkušebním zařízení což by zabralo dva dny.
    Tak to vypadá,že se na to vykašlu a nechám to tak. :-(
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 23.05.07  13:32

    « Nefunkční klima

    Dneska dávám autíčko do autorizovaného servisu (asi naposled) na výměnu oleje a filtrů + opravu klimatizace - nejde jí vypnout, což technik od fordů nějak nedokázal vstřebat, že prý to není možné. Sám jsem si prošel všechna mně známá relátka, pojistky a diody - vše je O.K. jen na spínacím relátku klimy je na ovládacích kontaktech pořád napětí, odkud nevím, buď od jiného relátka nebo přímo z řídící jednotky. Chtělo by to schéma.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.05.07  11:57

    « Re: Spotřebitelská politika

    To DIM2: No já vím že se natáčejí lopatky po obvodu, ale podle tvé reakce jsem měl pocit, že to nebylo napsané jasně. Je to jen slovíčkaření. Zasvěcení chápou. Neber si to osobně, zrovna Tvoje příspěvky považuju za jedny z nejlepších na rozdíl třeba od pepka, který umí rýpat, ale to je tak všechno. Také děkuji impalerovi a lordmysticovi jejichž příspěvky jsou také velmi dobré. Pokud Vás to tak točí, tak se na čas odmlčím a budu jen sledovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.05.07  10:55

    « Re: Spotřebitelská politika

    Já jsem měl mám na prvním Mondeu 74 tis. km, na druhém teď mám 80 tis. km. A pokud bych uvažoval o nákladech na opravy, které většinou naštěstí na garanci byly, tak bych si za to koupil možná ještě jedno Mondeo.............

    Kutile a ostatní, samozřejmě že se nenatáčejí žádné lopatky turba, vždyť tam schválně píšu, že by s nimi nikdo nepohnul ani heverem :-) Je tam po obvodu hrnce turbodmychadla několik takových naháněcích elementů, které budˇnasměrují foukání od výfuku přímo na ten rotor a nebo naopak se odkloní a nechají to ty lopatky jen tak " lízat ".

    Potřebuju něco menšího na doma, co byste koupili ?? Focus, Megane, Merivu, Astru , C4, Picasso.....A teď mudrujte !! Chci taky odečíst DPH ale aby to zůstalo 5-místné.

    Jel jsme včera v novém Bravu, designově nádherné, jen trochu malý vstupní otvor do kufru a odpočet DPH z toho dělá 4-místné auto.....ale jinak fakt nádhera.

  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 23.05.07  08:27

    « Re: Spotřebitelská politika

    cja:

    Díky, problém je, že já se tam (do ČR) nedostanu do konce zákonné záruky. Jinak mě to taky napadlo...možná prověřím ještě Němce, ale mám obavu, že to bude podobné - na ten plánovaný nájezd za rok to asi nebude extra výhodné. Mám snad počítat jako DIM, že se v autě v jeho třetím roce a po padesáti až osmdesáti tisících vysype něco mimo běžnou spotřebu a prohlídky za třicet tisíc? Já vím, že může, a rychle...ale stejně ještě váhám.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 23.05.07  08:20

    « VIF

    v Praze ho prodava napr. firma Genei, www.genei.cz
    Na webu v produktech ho nemaji, ale po telefonu byli ochotni mi ho dokonce dovezt..
    To nejmensi baleni 650 ml pri dop. davkovani 1:1000 vyjde na cca 10 nadrzi a stoji tam 230,-kc s dph
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.07  21:06

    « Re: zase aditiva :)

    eda.nezbeda:
    Nezbedo, Autodiesel mají v každém ultramarketu, alespoň v Praze jo.
    Pokud ne, pošli si e-mail na šéfredaktora: vaculik@automotospecial.cz , jistě Ti vyjdou vstříc.
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 22.05.07  19:17

    « Re: Spotřebitelská politika

    to cja: Nedělá si srandu. On už je pan ing. takový - velmi kulantně řečeno - specifický. Stačí se podívat sem [odkaz] a přečíst si jeho (stačí některé) příspěvky a každému musí být jasné, že by nevydržel tak dlouho si dělat legraci.
  • 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 22.05.07  19:14

    « zase aditiva :)

    Jen pro doplneni: pouzivam Standu pul roku a vyrazne mi klesla spotreba. "Vyrazne" znamena, ze sem si toho vsiml :) Odhaduju (nemam PP), ze to dela 0.5 - 1 l/100km. Jezdim tak z 90 % dlouhy streky po dalnici a posledni dobou se snazim drzet se i v Nemecku do 160 (nedari se :)) ale prumerne jedu 830 km za 7 hodin a 7.5 l. Se Standou je motor tissi a subjektivne vykonnejsi - stejne jako s nemeckym VPower Diesel; cesky je tak na urovni nemeckeho standardniho Dieselu (subjektivne).

    Rad bych vedel, kde sezenu Autodiesel s tim testem a ktere je to cislo. Na benzinkach po ceste se mi ho nepodarilo sehnat a v Brne ve Vankovce, kde sem byl sem jej take nevidel.
    Co se tyce vysledku zde prezentovanych, tak k tomu hodlam pristoupit jednoduse - otestuju! Takze dik za informaci o tom kde se da Vif koupit (nevim kdo uz to psal)

    A jeste pro uplnost v cesku tankuju od te doby co davam Standu u Essa, ktery je v Brne nejlevnejsi ze znackovejch benzinek. V Nemecku Standu nekdy dam do standardniho dieselu, nekdy koupim VPower. A na novym motoru mam zatim najeto 80 tis.; dva vstrikovace puvodni - 194 tis. a dva nove - cca 55 tis.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 22.05.07  18:50

    « Re: Spotřebitelská politika

    to impaler: možná tím nepomůžu, ale co se týče prodloužené záruky, lze připlatit v několika režimech - 3. a 4. rok- já mám na autě 110 000 km a připlatol jsem si 3. rok do 150 t km za 18 000,- Kč vč. DPH , takže zkusit co nabídnou a záruka platí globálně i v Belgii

    A co se týče Kutila - souhlas - jenom nevím jestli si spíš z nás nedělá legraci.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 22.05.07  16:48

    « Re: Spotřebitelská politika

    To DIM: superkutil má pravdu - nehýbe se lopatkou "vrtulky" turba, ale natáčejí se lopatky na statoru turba kvůli zlepšení průběhu nárůstu tlaku (t.j. otáček turbínky) v nižších otáčkách.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.05.07  14:23

    « Re: Spotřebitelská politika

    To All: Nevím co se čílíte. Myslím, že v mých posledních dotazech není nic o zahrádce ani o šlapání na podlahu atd. To byly dotazy pouze na řízení motoru. Píšu věci tak, že počítám s určitými znalostmi čtenářů a tak když píšu natáčení lopatek turba, tak počítám s tím, že každý ví, že se natáčejí rozvodné lopatky v turbu jako části motoru a ne lopatky turba jako rotující části v turbokompresoru. Pokud to mám psát detailněji, tak mohu, ale myslím, že by se zbytečně plnilo fórum které by alespoň podle mne mělo sloužit k předávání informací o voze mezi jeho uživateli. Já vím, že jsem si auto špatně vyzkoušel před koupí a taky už to neřeším, jako neřeším srovnání se starým Mondeem a je mi jasné, že mi chvíli bude trvat než si na TDCI zvyknu. Jen jsem chtěl zjistit, zda chování mého vozu je u TDCI normální nebo je jiné jen u mého kusu. Na Jarov pro grafy zajedu, až bude mít auto víc najeto, pokud je v záběhu tak to nemá cenu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.07  11:23

    « Re: Spotřebitelská politika

    Já bych prodlouženou záruku rozhodně požadoval....využil jsem ji , občas něco nefunguje, teď zrovna zámek dveří, někdy vstřik, někdy nějaké to ložisko, převodovka a tak....opravy jsou drahé.... a to nemluvím o kapajícím vstřiku , propáleném pístu....EGR ventilu, věčně rachotících napínacích klapkách ( výměna tak jednou do roka ...)

    Mě už se ta záruka vrátila mockrát...doporučuji.

    SUPER KUTILE : S lopatkou turba nepohneš ani heverem, ne tak mechanicky nebo elektricky....dovedeš si představit natáčet lopatky nějaké vrtulky, která točí 100 tis . ot/min ? A možná i více........
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 22.05.07  10:58

    « Re: kutil, aditiva

    superkutil: V odpovědi od impalera bylo maximální množství informací, bohužel všichni krom tebe to pochopili. Ano dodržoval pravidla slušného chování, ale někdo by ti asi měl opravdu nějakým ráznějším způsobem vysvětlit, že tvé spammování zde obtěžuje. Už po tobě ani nikdo nemůže chtít aby jsi pochopil něco týkající se aut, ale z ostatních narážek zkus pochopit alespoň to, že s tebou není něco v pořádku, tedy že si to zde myslí většina přispěvovatelů... A pokud to nepomůže, asi nám nezbyde nic jiného, než tvé příspěvky stále dokola o ničem úplně ignorovat...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.05.07  09:52

    « Re: kutil, aditiva

    To impaler: Díky za odpověď, ale bohužel v ní není moc informací. Otázka byla, jaký vliv na chování motoru má elektrické nastavování lopatek turba. Má motor menší turboefekt nebo lepší emise.....

    Otázka s plynem vyšla z odlišného chování Mondea a Renaultu. Obě auta mají C-R ale u Renaultu při sešlápnutí plynu do cca poloviny zdvihu tak motor plynule zrychluje a není to žádný brutální zátah. Dá se jezdit pohodově a s malou spotřebou. Pokud ale sešlápneš plyn až k podlaze, tak motor zaduní a má nečekaný zátah.

    U Mondea i při malém stisku mám pocit, že se motor snaží za každou cenu dosáhnout co nejrychleji požadovaných otáček a zbytečně moc prudce zrychluje. Pokud ale sešlápnu plyn víc, tak už se nic neděje a motor víc nezrychlí.

    U starého benzínového Mondea se taky plynem dal rozumně regulovat zátah motoru, u novější Fiesty i u Focusu, auto prudce reaguje i na malé sešlápnutí plynu a na další sešlápnutí plynu už nereaguje. Proč je to tak nastavené. Proč není plyn méně citlivý? Má to nejaký důvod? vždyť většina dnešních vozů už má elektronický plyn. U Fiesty je problém popojíždět v koloně protože i při malém stisku plynu má auto tendenci vyrazit.

    Tak kdyby měl někdo k otmu nějakou informaci, tak budu rád.

    Add. zahrádka: Mě nevadí, že je zahrádka nového Monde jiná než u starého, ale to jaký má tvar a že má velmi malou horní plochu pro kontakt s příčníky.

    No a ještě jedna drobnost, nevíte někdo jak upravit DPH přepážku, aby nezabírala 20cm z délky kufru? Ta firma co to pro Ford vyrábí to totálně zvorala. Použili asi nějakou univerzální příčku a ta do Mondea nesedí. Přitom není technicky problém udělat příčku dobře, viděl jsem ji u Mondeí v Německu.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 22.05.07  08:48

    « Spotřebitelská politika

    Chválím DIMa za poslední příspěvky o filozofii používání káry za spoustu peněz. Dlouhodobě s tebou souhlasím, říkáš to přesně a ještě často vtipně. :-)

    Mám najeto 51 tisíc, zatím to stříká normálně a neřahtá, poslední skororok jsem najel málo (10 tisic), ale zas budou dlouhé štreky. Blíží se konec záruky - myslíte, že stojí za to dát cca 1000 eur za tu prodlouženou? Neřešil bych teď detaily, jedná se stejně o Belgii a bude to částečně jinak, tak jen tak obecně. Zdá se mi, že to za to nestojí, spousta věcí je z toho vyloučena a ty vstřiky by nemusely stát o tolik víc. Kór když je určitá naděje, že ještě vydrží, kdežto tu záruku vzhledem k omezení kilometrů patrně vyjezdím do roka a druhý rok propadne. Díky za názory.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 22.05.07  08:42

    « Re: kutil, aditiva

    Ty, (super)kutile,

    fakt se opakuješ. Byl jsem rozhodnut nereagovat, ale musím.

    1. Zajeď si konečně na tu brzdu, naskenuj grafy, ukaž je nám a prodejci/servisu, případně reklamuj.

    2. Přestaň porovnávat své auto výhradně se starým benzínovým mondeem, s jedním renaultem a teď ještě s jednou Octavií. Je to jiné auto, tos zjevně nečekal. Octavia nemá common-rail, jde o podstatný rozdíl, číst si o tom tady můžeš do alelujá, fakt se na to neptej a hledej. Týká se spotřeby, hlučnosti, odolnosti, bla bla bla.

    3. Smiř se s tím, že dupat plynem na podlahu je blbost.

    4. Smiř se s tím, že první tři kvalty jsou krátké. Mohly by být delší, ale je to prostě tak. Však ses před nákupem projel, ne. Takže musíš kvedlat a neměl by ses divit, že to netáhne do x tisíc otáček. Tvé kombi není Impreza ani Porsche, ale kolegové zde je považují za dostatečně silné, nikdo ti nepotvrdil, že to "nejede", takže je problém buť v tvém autě, nebo v tobě. Víc k tomu není co říct, už se na to dokola fakt neptej, otravuje to nejen mne, jak patrno.

    5. Jestli si myslíš, že informace o řízení lopatek turba ti pomůže nasadit optimální režim v pravé noze, resp. že díky tomu dokážeš jezdit úsporněji, nech si to patentovat v ústavu paliv a maziv, nebo jak se jmenuje ten ouřad, a publikuj článek v Autodieselu.

    6. Smiř se s tím, že stará zahrádka nepasuje na nové auto, a už prosím neohrožuj cizí životy svým nákladem. To, že se považuješ za kutila, neznamená, že se od tebe chceme nechat zabít.

    7. Buď zdráv a nekrať si život (ani nám) hovadinama.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.05.07  23:02

    « Re: kutil, aditiva

    Hm, no tak nic. Myslel jsem spíše nějakou radu, jak jezdit s TDCI. Od jakých otáček, co ještě snese atd. Teorii zvládám, ale moc nefunguje. Možná by bylo nejlepší motor vůbec nepoužívat a jezdit jenom z kopce. :-) Ale přesto Vám všem za rady moc děkuji. Hlavně pepek má takové přínosné příspěvky. To se hned pozná machr. Škoda že nikdo neví odpověď na tak jednoduchou otázku jako jaký je rozdíl mezi elektrickým a mechanickým nastavováním lopatek turba a jaký to má vliv na chování auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  17:29

    « Re: kutil, aditiva

    Dime, záruka 3 měsíce je na práci. Záruka na díly zůstává 2 roky. Faktem je, že pokud by něco podělali prací, asi by jsi se to dozvěděl do 3 měsíců... Třeba by Ti něco upadlo (výfuk, kolečko, kolo apod..) nebo by jsi zůstaůl stát... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  17:10

    « Re: bitpower

    Ja to mam z Horazdovic taky kousek. :-) .Jestli bude cas,snad na chvili jo, tak tam zajedu.Vis kde to bude presne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  15:55

    « Re: kutil, aditiva

    A jaký je ten korigovaný průměr ?? 1,4 mm ?? Ta kulička se odvaluje a nebo posouvá ??

    Znamená to asi, že když se to rozjede na sucho, udělá to nějakou stopu za nějaký čas, potom se tam dá něco, a zjišťuje se , jak se ta stopa za stejný čas změnila. A pokud se se Standou zvětšila...........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  15:52

    « Re: kutil, aditiva

    Kutile, prosím Tě, jak plyn reguloval otáčky ??? Já jsem laik a ty se v těch motorech tak vyznáš.........
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.05.07  14:06

    « Re: kutil, aditiva

    Dim2: Trochu k tomu testu mazivosti. "Zkouška se provádí metodou podle ČSN EN ISO 121 56-1 na přístroji známém pod názvem HFRR (hiht frequency reciprocating rig). Při zkoušce se pohybuje ocelová kulička po ocelové destičce pod určitým zatížením v prostředí zkoušené nafty krátkým vratným pohybem frekvencí 50Hz. výsledek se vyjadřuje jako korigovaný průměr oděrové plochy (wsd 1,4) v mikronech. Mazivost nafty zajišťují výše vroucí uhlovodíky s větší viskozitou a polární látky v naftě. Nafta která z ekologických důvodů nesmí dnes obsahovat vysoko vroucí uhlovodíky a sloučeniny síry, jež v minulosti byly z hlediska mazání tou žádoucí polární složkou, by měla zcela nedostatečnou mazivost a ohrožovala by funkci a životnost vstřikovancíh čerpadel a trysek..." atd.

    "Výrazný účinek byl zjištěn pouze při aplikaci VIF, průměr oděrové stopy se zmenšil o 84 mikronů. Stanadyne vykázal větší průměr stopy o 61 mikronů. To je hodnota odpovídající opakovatelnosti zkoušky mazivosti (r = 63 mikronů), takže se může jednoat o pohyb výsledku v rozsahu chyb měření nebo se též může jednat o antagonismus (opačné působení na mazivost) přísad různých typů, z nichž se přípravek skládá." - tak jak to přesně mysleli?
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 21.05.07  14:00

    « Re: kutil, aditiva

    A půlkutile, povyprávěj i o své práci ve "výzkumáku", jak jsi tam dělal na brzdách a podvozcích. Všichni tady se rádi poučíme, když už tak zasvěceně hovoříš o "ŘJ" benzínových motorů. Opravdu se divím, jak se dal na některých vysokých školách získat titul ing. Auto, se kterým bys uměl jezdit ty, ještě nebylo a hodně dlouho nebude vyrobeno.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.05.07  13:55

    « Re: kutil, aditiva

    superkutil: "Potřebuju jen vědět, jak s tím jezdit aby to nežralo moc." - tak to ti doporučím toto:
    [odkaz]
    [odkaz]
    [odkaz]

    Věř tomu, že je to plně srozumitelné povídání jak jezdit hodně úsporně a pochopila to i moje mladá která jezdí s nechutí a jen občas. A problém se spotřebou nemá, jezdí pravidelně o 1-2 litry na 100km úsporněji než já :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.05.07  13:37

    « Re: kutil, aditiva

    Dělal jsem ŘJ pro benzínové motory. V té době diesely meli klasické čerpadlo bez elektroniky a plyn reguloval otáčky. U benzínů ale plyn reguloval množství vzduchu a tím výkon motoru. ŘJ pak k tomu počítala zapalování a dávkování paliva. Ale u dieselů to do detailu neznám. Vím, že by měl nasávat stále maximální možné množství vzduch, že je tam několik předvstřiků a vstřiků a že je tam turbo na větší plnění motoru. Ale co se ovládá plynem fakt nevím. Usuzoval bych na otáčky, ale také to může být moment. A pokud je elektronické natáčení lopatek turba, tak už se to může chovat velmi zajímavě. Pokud na to odpověď neznáš, tak se třeba někdo najde. Jde mi o to, zda je lepší držet TDCI v nižších otáčkách s více plynem nebo ve vyšších s méně plynem. Potřebuju jen vědět, jak s tím jezdit aby to nežralo moc. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  13:16

    « Re: kutil, aditiva

    Mikron je obecně název pro jednu tisícinu..............o tisícinách ČEHO je ta diskuze o aditivech ?

    Někdo se ptal, co je to opakovatelnost. Většinou se používá pojem honogenita a znamená to, že musí být jednotlivá měření úplně stejného přípravku ( třeba 10 měření ) v nějakém akceptovatelném rozptylu. POkud tomu dobře rozumím, tak Stanadyne měl ten rozptyl docela velký.....že by každé balení mělo rozdílné vlastnosti ??

    A ještě jednu drobnost : svého času jsme se bavili o záruce na opravu . Teď jsme někde zachytil, že na opravu v servisu je záruka 3 měsíce ( ! ) včetně materiálu !!! Takže pokud si ten díl koupím někde v mototechně sám, budu na něj mít záruku standardně 2 roky, ale pokud mi to tam namontuje servis, je na to jenom 3 měsíce.´.........
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.05.07  13:08

    « tuning show

    To mě tak při tom napadá, kdyby někdo z pravidelných čtenářů tohodle fóra chtěl vyrazit na tuhle akci, bylo by to fajn, mohli by jsme tam udělat třeba první sraz tohodle threadu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.05.07  13:06

    « Re: bitpower

    m.leky1: bohužel jsem čekal opravu jednoho vadného vstřiku (tedy cenu do 5tis. kč), ale vyklubala se z toho kompletní výměna dvou zničených vstřiků (22tis. kč) takže musím počkat na další výplatu, abych nemusel kvůli chiptuningu do kontokorentu... :(. Za 14 dní je ale Tunning Show Blatná (kousek od mého bydliště) a tam se objednám (sleva 10% což není k zahození). A pak poreferuju...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  12:22

    « bitpower

    to lormystic: uz jsibyl ve Vrbně pod Pradědem?
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.05.07  12:05

    « kutil, aditiva

    superkutil: O pár příspěvků níže píšeš: "Navrhoval jsem řídící jednotky a PP do aut." A teď se ptáš: "A co vlastně reguluje plyn? Reguluje otáčky nebo zátah motoru?" Myslím že tohle nepotřebuje vůbec žádný komentář, stejně jak tvé příspěvky stále a opět dokola, jak ti auto nejede, jak je špatné a líné s velkou spotřebou.

    ještě aditiva: "Test, jejž vám zde představujeme, pro nás uskutečnil Ústav paliv a maziv, a.s., který je v oblasti zkoušek motorových paliv nejzkušenější a nejrenomovanější českou institucí." Jinak chyba měření která je odvozena z opakovaných měření je opravdu 63 mikronů, tedy Stanadyne je přesně o 60 mikronů horší tedy na hraně chyby, za to VIF je zhruba o 80 mikronů lepší než klasická nafta. Když tedy řekneme, že Stanadyne mělo max. chybu tak je mazivost původní nafty nezměněna a u VIFu když vezememe max. chybu k dobru, tak bude stále mazivost zlepšena o 20 mikronů. Ale je vidět, že větší množství VIFu určitě mazivosti pomůže, kdež to u Stanadyne těžko říct...
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.05.07  11:33

    « Re: fórum, aditiva

    To DIM: Včera jsem přístrojovku z auta vykuchal, nesvítily mi 3 žárovky podsvětlení, tak jsem je vyměnil, prostříkal jsem konektor Kontoxem a zdá se, že zatím v pohodě. Na plošňáku vypadají spoje O.K., když to bude ještě prudit, přejedu všechny spoje mikropájkou a pokud to nepomůže koupím nové budíky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  11:33

    « Re: fórum, aditiva

    lordmystic: Ja jsem to pchopil tak, ze meri velikost oderu a chyba mereni muze byt cca 60micronu.Nemam ted pred sebou casopis, ale mazivost samotne nafty byla myslim cca 360.Vif cca 280, standa cca410.Takze 360+-60=420,300.Jestli se to da takhle interpretovat.Pokud ano je skutecne chyba mereni tak velka, ze ten test ma potom dosti malou vypovidaci hodnotu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  11:21

    « Re: fórum, aditiva

    Petře T, nepodsouvej mi, že se o auto nechci starat !!!!!!! Občas ho proženu myčkou ( všichni fachmani lakýrníci se teď určitě chytají za hlavu ), občas v něm i vysavačem porejdím .....Na prohlídky ho ženu raději o nějaký ten tisíc dřív............ no a v neposlední řadě tankuju to, co mi čerpací stanice ( důvěryhodné ) nabízejí. Tak jsem to dělal vždycky a dělat budu. Mám už najeto mnoho set tisíc km, a žádné auto , opakuji žádné od Škody 1000 MB přes Fiata Polskiego 125 a pod. NEVYŽADOVALO nic do nádrže dolívat a jezdilo a jezdilo......... Připadá mi jako HODNĚ velký skok zpátky, abych musel v dnešní době u auta za skoro milion kč něco takového dělat ....................a notabene abych zjistil , že to co tam roky liju vlastně může být spíše na škodu !! :-) V návodu k autě je , co se tam má u pumpy lít, tak to tam liju ! Nic víc, nic míň ! A jestliže to tomu autu nestačí, tak už si ho opravdu těžko pořídím. A nebo ať to dá Ford rovnou do návodu, co tedy se tam má lít a jak...........a pak už to bude podezřelé všem :-) A nebo ať si udělá můj prodejce vlastní pumpu, já budu jezdit jenom k němu..........Já potřebuji jezdit, cestovat, pracovat , na to potřebuji jako dříve normálně spolehlivé auto i v českých podmínkách, a to je tak všechno...

    Ty výpadky přístrojové desky mám taky, dělá to nějaký studený spoj v přístrojovce, prý je to časté a nikdo ho hledat nebude, chce to vyměnit celou přístrojovku......... a prodloužená záruka se na přístroje - jak jinak - nevztahuje .....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.05.07  11:18

    « Re: Spotřeba

    OK, tak tedy počkám. Já jen, že mi prodejce tvrdil, že je zajetej po 5tis. a že už by spotřeba měla být v normálu. Jinak prý by nejlepší měl být ve 20000km. Nevíš, jak je to s tou spotřebou na volnoběh? A co vlastně reguluje plyn? Reguluje otáčky nebo zátah motoru? A nevíš jaký je rozdíl v chování motoru když má mechanické nebo elektrické řízení natáčení lopatek turba? Mám elektrické a připadá mi, že hodně dlouho trvá než motor začne zabírat (je to výrazně déle než u Oktávky TDI PD). No vidím, že kupovat nové auto opravdu není výhra. :-) Příště raději ojetinu tak s 20-30tis.km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  11:02

    « Re: Spotřeba

    To superkutil:Je to pořád dokola, pokud ten motor nenajede 20-30 tis km je nezajetej a žere olej,naftu a moc se mu nechce.Já jsem se uklidnil po 40 tis km. Dnes o oleji nevím kam se lije a spotřeba kolem 6,0l na 18" kolech není problém.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.05.07  09:31

    « Spotřeba

    Ahoj chlapi, mám na 2.2TDCI najeto cca 8000km a se spotřebou jsem okolo 7,6. Jezdím mimo město 90-100km/h, ve městě 50km/h, po dálnici 130-140km/h. Zkoušel jsem jezdit v nízkých otáčkách i normálně. šlapat na to co nejmíň i jet normálně. Nic nepomáhá. Když trochu sešlápnu plyn tak auto hrozně prudce vyrazí. Když potřebuju ve 100km/h předjet a sešlápnu to, tak se mu moc nechce jet. Do 4ky je zátah v pohodě, ale na 5ku a 6ku se mu moc nechce. Zkusil jsem i podřadit, ale to už zae motor točí přes 3000ot. a nemá už moment. Snažil jsem si i nakreslit graf momentu a určit, když už se vyplatí přeřadit na vyšší stupeň (např kdy na 4ku to táhne víc jak na 3ku) ale moc to nepomohlo. Je mi jasné, že diesel je něco jiné než byl předchozí benzín, ale předtím jsem měl Oktávku TDI PD 77kW a neměl jsem problém. Jezdil jsem za 5,5litru. Nevíte kolik žere 2.2TDCI na volnoběh? Měl jsem možnost si vybrat S-MAX 1.8TDCI nebo Mondeo 2.2TDCI a připadá mi, že výrazně těžší S-MAX jezdí skoro stejně jak to Mondeo. Přitom S-MAX jezdí za 6,5litru. Mondeo jsem v Německu rozjel na 180km/h a víc se mu už moc nechtělo. Na dlouhé rovině se nakonec rozjelo na 210km/h. Kolik by si mělo Mondeo brát na dálnici ve 160km/h?
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.05.07  08:55

    « Klimatizace nejde vypnout

    Mám obyčejnou manuální klimatizaci a od soboty nejde vypnout. Nevypne se ani při vypnutí ventilátoru. Při mačkání tlačítka kontrolka reaguje, ale neděje se nic. Vypnout ji jde jen odpojením relátka v pojistkové skřínce. Nevíte někdo čím to může být?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.05.07  08:51

    « Re: fórum, aditiva

    Já aditiva zatím nedávám, najeto 126000, poslední 4 nádrže jsem začal jezdit na V-Power - uklidnil se volnoběh, auto táhne od 1500ot/min, s lehkou nohou se dá plynule jet 60km/h na 5-ku při 1250 ot./min, tohle sice neprovozuju, ale předtím při nižších otáčkách než 1500 bylo auto jak na houpačce. Kdysi jsem lil do Sierry občas trošku M2T s Velfobinem, když jsem jí prodával měla 345tkm, dodnes jezdí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.07  08:18

    « Re: fórum, aditiva

    vica: jó tik tak tik tak >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.05.07  07:49

    « Re: fórum, aditiva

    m.leky1: Osobně si myslím, že určitá chyba měření tam bude. Ale rozdíl o který se zhoršila mazivost u Stanadyne je několik desítek % a u VIF se naopak mazivost zlepšila o několik desítek %. Takže ve výsledku má VIF téměř dvakrát lepší mazivost a tady si myslím, že už je se čeho chytnout a alespoň částečně je jasné, že tak velká chyba měření být nemůže, jinak by ten test ztrácel úplně smysl. Druhou otázkou pak je opravdu věrohodnost a objektivnost testů, ale také si nedovedu představit, že by redakce Autodieselu celou dobu snažící se tvořit "nezávislou" a "neovlivněnou" image by se propůjčila k něčemu takovému, že by si nechala podstrčit k testování upravený vzorek aditiva. Věřím, že všechny vzorky byli náhodně nakoupeny někde na prodejně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.07  23:10

    « Re: fórum, aditiva

    Taky jsem klikař - elektro-mechanické hodiny tikají již 255 tis. km a bez jediné kapky aditiv. Asi už to čekání přenechám dalšímu majiteli. Ale zase mě láká zkoušet co to ještě vydrží. Má další meta je 300 tis. km. ;-)
    Proteklo mi tím cca 16 000l ČR nafty a celkem pohoda. Není to jak nový ale slouží.Common railu bez aditiv zdar, doufám že budou další vylepšené variace. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.07  21:52

    « Re: Problémy s elektrikou a ABS

    oleowr1: Vstřikovač se kalibruje v továrně nebo při opravě na stanici a tato kalibrace se pak zavádí do řídící jednotky.
    Slyšel jsem, že několik aut s opravenými a na stanici kalibrovanými vstřikovači jezdí za méně paliva, jeden drožkař uvádí hodnotu o 1,5 litru méně...
    Jsou dvě situace, kdy je potřeba vstřikovače překalibrovat na autě (znovu zavést kalibraci). V případě že z nějakého důvodu ztratí ŘJ kalibrační informaci (typicky chcípnutí na křižovatce, ale samozřejmě velice málokdy, ŘJ nenabere včas dostatek informací od senzorů a je zmatená), druhou možností je, když má vstřikovač extrémně najeto, nebo zhltnul špatnou, hodně špatnou naftu a kalibrace, které si ŘJ v průběhu provozu vozidla se dostanou mimo povolené tolerance. Pokud se kalibrační hodnoty vstřikovačů dostanou mimo tolerance, můře se servis pokusit zavést původní kalibrační hodnoty ze vstřikovcače, ale nemusí to zabrat.
    Rozhodně si myslím, že při používání adtitiv se tato situace značně odsune do budoucnosti. Prostě elektro-mechanické hodiny tikají...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.07  17:44

    « Re: fórum, aditiva

    Cituji z testu."Vzorky s ostatními přípravky vykázaly větší průměry stopy o 57 až 67 mikronů.To jsou hodnoty odpovídající opakovatelnosti zkoušky mazivosti(r=63micro),takže se může jednat o pohyb výsledku v rozsahu chyb měření nebo se též může jednat o antagonismus(opačné působení na mazivost)přísad různých typů, z nichž se přípravek skládá."
    Vůbec nerozumím té opakovatelnosti.Chápu obecne chybu měření, ale co to znamená tady?
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.05.07  11:45

    « Problémy s elektrikou a ABS

    Psal jsem už o problémech s elektrikou, rozsvítí se na palubce blbosti, vynuluje místo km jsou ------ (někdy ne), přestane to měřit rychlost a otáčky.... Včera se mi to stalo taky, vyřadil jsem, motor ještě běžel, chtěl jsem zastavit na kraji cesty lehce šlápnu na brzdu a začal pulzovat pedál jako bych jel na hranici zablokování kol!!! Po bouchnutí do palubky otáčkoměr poskočí a jede se dál. Už mám skoro strach s tím jezdit! Ta elektronika v mondeu stojí za houby (renaulty jsou na tom ještě hůř). Tak mě napadlo, kalibrují se vstřiky v autě nebo na stolici? Nemůže být chyba v SW? Kolegovi blikala kontrolka motoru, kalibrovali mu vstřik v autě a řekli, že pokud by se to nepovedlo musí se vyměnit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.07  10:13

    « Re: fórum, aditiva

    martin.z: výsledky testu Stanadyne nezpochybňuji. Ale je strašně divné, že aditivum, které skutečně a prokazatelně obsahuje látky které zlepšují vlastnosti nafty najednou vlastnosti nafty zhoršují. Pokud Stanadyne NEOBSAHUJE látky zlepšující mazivost, pak musí zůstat mazivost na stejné úrovni, nezměněna.
    Že by se to popralo? Ale zase na mém voze jsou výsledky adidivace vidět docela dobře, i když mohu být výjimka, nebo klikař...
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.05.07  09:07

    « Re: fórum, aditiva

    to Petr T.:

    Petre to ze je Stanadyne v zapecetene lahvicce a tim padem s nim nemohli manipulovat a menit mu slozeni mi pri tom vysledku testu neprijde jako nejak zasadni fakt pokud zjistili ze nezlepsuje nebo dokonce zhorsuje mazivost :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.07  21:10

    « Re: fórum, aditiva

    m.leky1: FÓBIE JE ZCELA ZBYTEČNÁ. MÁM 156000 KM A VSTŘIKY ZCELA V POŘÁDKU. 130000 KM POUŽÍVÁM STANADYNE FORMULA PERFORMANCE, VÍCEMÉNĚ PRAVIDELNĚ, SKORO KAŽDOU NÁDRŽ.
    2/3 najezdím po ČR, z toho 2/3 Praha, 1/3 potom najezdím dlouhými jízdami v zahraničí.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.05.07  17:08

    « Re: fórum, aditiva

    Snažil jsem se toto téma otevřít, ale , že se bude ubírat cestou, že někdo někde něco vylepšil - to se mi zdá přitažené za kštici.
    Moje auto jezdilo doma, venku - problém ve 100t km. V ČR je spousta dovezených aut ze zahraničí - myslím, že mají problémy všechny i ty co byly dovezeny, Takže bych z toho usuzoval, že ten problém s naftou nebude tak zásadní(bavme se o naftě pouze z renomovaných pump) - znám člověka co jezdí jenom ČR a vstřiky ještě nedělal - najeto 250 000km - připouštím,že nafta není super, ale není to taky o stylu jízdy, zacházení s motorem, - nevím.?
    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.07  10:28

    « Re: fórum, aditiva

    Zdravim.Podle me ted nejde o to zda bylo nejake aditivum v nejakem testu lepsi, ale o to, jestli mam Stanadyne pouzivat dal ci nikoli.Vsichni co ho pouzivame jednoznacne potvrdime jeho pozitivni vliv na snadnejsi, lepsi studene starty a hlucnost motoru.Ale co ta mazivost?Ted jsem zkousel dat i asi 4nasobek normalni davky.Uplne se desim myslenky, ze jsem tim neco zkazil.
    aditivum davam, abych predesel nejakym problemum se vstrikovaci soustavou.Vysledek testu vsak moje predstavy minimalne nepotvrzuje.Nejhorsi na tom je, ze opet trpim fobii ze zadrenych vstriku a momentalne uz vubec nevim , jak t toho ven.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.07  09:27

    « Re: fórum, aditiva

    Zajímavý postřeh... A co když si svůj vzorek vylepšili (míchají to tady v ČR). Se Stanadyne se manipulovat nedá, hrdlo lahvičky je zalepené hliníkovou záslepkou, která se musí před prvním použitím odstranit.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 18.05.07  23:07

    « Re: fórum, aditiva

    Našel jsem v jedné diskusi zajímavý příspěvek:
    "....nicméně v posledním čísle časopisu AutoDiesel dělali test aditiv do nafty a z pěti výrobků skončil Stanadyne na čtvrtém místě, údajně nemá deklarované vlastnosti - mazání a odvodňování. Tento test vyhrálo aditivum od firmy VIF, nebo jak se jmenuje, ale poté, co jsem došel na poslední stránku časopisu, a tam viděl obchodní inzerát této firmy přes celou stránku, udělal jsem si o objektivnosti testu svůj úsudek."
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.07  20:52

    « Re: fórum, aditiva

    Ale auto taky občas myješ, leštíš apod. viď, DIMe, to Ti nadbytečné npřipadá.
    Proč se starat pouzr o zevnějšek, interiér a na motor dlabat?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  18:53

    « Re: fórum, aditiva

    Dim2: Ještě doplním - pokud to vidíš takhle, tak buď jezdi TDI s jeho charakteristikou a hlukem nebo si pořiď benzín. Ale kvalitní dieselový motor těžko čekej bezproblémovej když do něj budeš lejt "špatnou" naftu.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  18:52

    « Re: fórum, aditiva

    Dim2: už se ti to snažilo vysvětlit hodně lidí :). Není to common railem, ale normama které má čr na naftu. To je také v tom testu aditiv napsáno. Prostě aby se nezadíralo čerpadlo a vstřikovače, je třeba určité minimální mazivosti (300). Ale české normy jsou mnohem benevolentnější a stačí jim mnohem horší mazivost (450?). A to je ten problém...
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 18.05.07  16:06

    « Re: spotřeba, aditiva

    to půlkutil: Koukám, že ty jsi dělal ve "výzkumáku" snad na všem. Kdysi jsi tvrdil, jak jsi dělal na výzkumu podvozků a brzd, teď zas na řídících jednotkách a PP, ale z tvých příspěvků čiší nakonec jen holý amatérismus a neznalost. Můžeš tedy všem vysvětlit, co jsi ve "výzkumáku" na autech ještě nedělal a proč tedy, když jsi takový znalec, místo přesných rad máš jen zcestné a amatérské dotazy?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.05.07  14:20

    « Re: fórum, aditiva

    to DIM: 8-s >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.07  14:13

    « Re: fórum, aditiva

    Já nic aditivovat nechci a nebudu. Já chci normálně jezdit a normálně tankovat, beze strachu a bez nutnosti vozit nějaké lahvičky a špinit si ručičky. Když to holt nejde, tak se příště na celé common rail můžu víteco, a vrátím se k benzinu. Toš tak.....
  • « 00 Reagovat !

    foto Jirka

    Jirka 18.05.07  13:51

    « Re: fórum, aditiva

    v plánu je RSS pro jednotlivé diskuse, ale ještě to chvilku potrvá
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 18.05.07  13:48

    « fórum, aditiva

    Jirka: Jo to se stát může, ale pravdou je že tohle fórum není stabilní a spousty věcí mu chybí. Je fajn že je to hezky integrované v jednom kabátku, ale hodně mi tu chybí třeba funkce, aby mi vždy přišlo upozornění na novou zprávu v tomto vlákně. Mě to prostě nechodí.

    Aditivum: Tak jsem zjišťoval kde by se nechalo koupit to nejlepší otestované aditivum VIF super diesel aditiv a vypadá to, že tahle firma je partnerem pro Benzinu a i u nás na malé pumpě Benzina ve Strakonicích mají tohle aditivum (650ml za 220Kč). Tak pokud budete shánět, zkuste nejdřív Benzinky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jirka

    Jirka 18.05.07  13:42

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    chjo :-( … je pravda, že nepříjemnost se stala, ale bylo to snad už i někdy předtím - že by to mělo "zase uletět"? Opravdu nás mrzí, že se nám několik příspěvků zatoulalo, ale slovy klasika (před překladem do japonštiny) "toto politování hodné nedopatření se nám stává jednou za 10 let" :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jirka

    Jirka 18.05.07  13:37

    « Re: nezmizelo nám kus fóra?

    tak, příspěvky z Vašeho mailu jsou zpět v této diskusi
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.05.07  13:24

    « Re: Aditiva

    Ok souhlas.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…