FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 30.05.07 15:45
« Re: isofix
Isofix neisofix - jakákoliv sedačka je lepší než nic - pořád vídám ty šílený matky jak drží děcka na klíně a chtěj ušetřit na pitomý sedačce. - MKV mám - isofix jsem vůbec nezkoumal, z předchozího Mondea MKIV jsem měl pro děcka 2 sedačky (Romer a nějakou italskou klasiku) a dost často sedačky vyndávám, ale uchycení mi přijde ,tak jednoduchý, že bych se isofixem vůbec nezabýval - a ne že bych chtěl na vlastních dětech šetřit(i když i to jednou přijde :-)), ale isofix sedačky jsou o trošku dražší. A při konstrukci moderních sedaček je pamatováno i na boční náraz a nebo jsou v autě boční pytle, takže bych předpokládal, že to bude celkem dost podobné. -
superkutil 30.05.07 15:38
« Re: levný okruh
To lordmystic: S dieselem na okruh? Vždyť tady někdo psal, že TDCI na závodění není. Je to dobrej tahoun, ale zrychlování a brždění, to mu moc nejde. Je to tank, není to žihadlo. 1550kg plechu udělá své. No nic, když si ho chceš ničit. Co od jízdy po okruhu očekáváš? Velké zrychlení? Ostrý průjezd zatáček? Bylo by príma, kdyby tě někdo natočil, alespoň by bylo vidět Mondeo v extrému. Mě jezdí nejlíp rovně, jakýkoliv jiný pohyb mu dělá potíže (zatáčky, zrychlování, brždění). Když jede rovně rychlostí okolo 130km/h tak je v pohodě. Na okruh si sežen Focus ST. -
"-- skrytý --" 30.05.07 14:15
« Re: levný okruh
lordmystic: Zítra 31.5.07 od 18-19 hod je otevřen automotodrom Brno.Další termíny 5.7-2.8.07. Cena za 25 min 400 Kč.Prodej vstupenek začíná od 16.30 hod. Pozn. Trať je poměrně technicky náročná. Sériový podvozek se nechytá ale ukáže limity. ;-) -
lordmystic 30.05.07 08:34
« levný okruh
Chtěl bych se zeptat, nemáte někdo náhodou zkušenost, kde by se nechalo projet s vlastním autem po nějakém okruhu? Prostě si vyzkoušet na max bez rizika nějakou technickou trať, nejlépe kdyby fungovala i přesná časomíra? A máte také případně přehled o cenách? Díky za každej tip... -
impaler 29.05.07 21:17
« Re: isofix
Co vím, isofix je standard od MKV, já ho v MKIV nemám. Jinak po zatím krátké zkušenosti s manipulací (následníkovi je měsíc) si chválíme homologovanou korbičku ze sady Jané Nomad (stejná jako Slalom Pro a asi i další), která se dává kolmo na směr jízdy na zadní sedadlo, dál je v sadě normální skořápka (tady v Belgii všem bez rozdílu značky říkají maxi-cosi, už to zobecnělo). Spony vycvaknem a necháme na pásech, pět vteřin. Dají se koupit i další, pokud člověk střídá auta. Věnoval jsem výběru kočárku nejmíň tolik péče, jako výběru auta, tak ťuk ťuk, ať slouží. :-) -
eda.nezbeda 29.05.07 20:51
« Re: isofix
Ja Isofix nemam (co by tam taky delal v 2001 :-) ). Sedacku mam momentalne Roemer King TS Plus a na pripevneni a manipulovani si stezovat nemuzu. Napina pas, takze sedi opravdu pevne. Isofix si myslim bude mit lepsi vysledky pri bocnim narazu. Ale ruku na srdce, chces s deckem bourat? Ja teda ne, takze vsechny co obstoji dobre v testu se daji poridit a nema moc vyznam hluboce spekulovat. Vcera sem cetl posledni test sedacek od ADACu a obecne se vsichni tak zlepsili, ze najdes na trhu jen malo nevyhovujich sedacek, Isofix neisofix. Jo a s Isofixem sou nektery az o 20% drazsi, no a to muze byt rozhodujici. -
"-- skrytý --" 29.05.07 19:13
« Re: isofix
Sklop zadni sedak a podivej se, jestli zpod operaku vycuhuji kovova oka. Je to spise vyjimka, takze si spis myslim, ze ho tam mit nebudes. Loni jsem shanel jete Mondeo s Isofixem a pak jsem koupil kombi s priplatkem "Family paket" ktery mel oproti seriovce akorat prizvednutelny zadni sedak, ale Isofix ne..
Usetri to spoustu casu tem, kteeri se sedackami casto manipuluji. -
"-- skrytý --" 29.05.07 15:23
« Re: Startování
uff. myslím, že to sem večer radši napíšu uplně přesně jako citaci.Dochází tam pri studenem startu k výrazně většímu opotřebení.Smyl vyšlapávat to má u moderních aut jen z bezpečnostního hlediska.Dříve měla některá auta pry slaby starter, tak se vyšlapávalo, aby měl menší práci a utáhl to -
"-- skrytý --" 29.05.07 12:56
« Re: Zvýšená spotřeba a pocit menšího vykonu
:-) :-).No vlastně to bylo tak, že jsem kola naopak upustil.V pneuservisu mi to nafoukal borec na 2,7 vsechny kola.Upustil jsem to na 2,5 predek a na 2,4 zadek.
Bude to urcite to turbo.Dnes jsem to zas poslouchal i se staženým oknem.Při přidání plynu to sycelo docela hustě.Do servisu jedu až za týden.Snad to vydrží -
"-- skrytý --" 29.05.07 11:29
« Aditiva VIF
Uz jste nekdo vyzkousel to asi "nejlepe" dopadnuvsi aditivum VIF v testu AutoDiesel?
O vikendu jsem jenom kvuli tomu zajel k prvni pumpe Benzina - kde normalne nikdy netankuju. V regalu byla dve aditiva VIF Letni za cca 230Kc Castrol TDA cca 240Kc.
To VIF jsem prozkoumal podrobneji a vyrobce je Rakousko. Opravdu je zajimave proc STANDA dopadl tak "spatne"? -
"-- skrytý --" 29.05.07 09:42
« Re: Nešťastná elektronika....
Mně rádio i HF funguje normálně. Jen mě pořád štvalo, že jakýkoliv dotek na klávesnici a nebo jakýkoliv signálek od telefonu vypínal rádio na pár sekund......tak jsem si změníl profil a zrušil veškeré tzóny, zvuky a tak , jen zvonění zůstalo. A teď už jsem spokojený. A přejmenoval jsem to na :Pomalu , Dime !! :-)
Studený spoj nenajdeš, to bys musel mít neuvěřitelné štěstí. Výměna palubky Tě asi nemine......a pokud ¨se nepletu, přístroje nejsou v záruce............pokud bys ji ještě měl..... Mě zatím jednou na nějakou sekundu neukazovaly budíky a vynuloval se malý počítač km.....
-
superkutil 29.05.07 09:30
« Re: HF Nokia CK-7W a autorádio Ford Sony MP3
Tak už je to vyřešené. Je nutné mezi HF a rádio dát galvanické oddělení. To co jsem dostal já vypadá jako relé, ale uvnitř je malé trafo (impedance každé strany cca 8ohm, údajně snad z Opla). Z HF jde totiž výstup na repro a rádio mělo problémy se stejnosměrnou složkou signálu. :-) -
superkutil 28.05.07 20:02
« HF Nokia CK-7W a autorádio Ford Sony MP3
Ahoj, máte někdo zkušenost s touto kombinací? Pokud vydá mobil jakýkoliv zvuk v rádiu nejprve 6x hlasitě lupne a pak teprve začne HF fungovat. Firma která to montovala je autorizovaný servis Nokia a tvrdí, že problém je v rádiu Sony MP3, které má moc velkou citlivost na vstupu od telefonu. -
oleowr1 28.05.07 16:49
« Nešťastná elektronika....
Tak jsem to dneska nervově nevydržel a zavezl auto do servisu, minulý týden mi opravili "nevypnutelnou" klimu, ještě jednou se mi to stalo přes víkend, krátké odpojení baterky uvedlo vše do pořádku. Problém není v klimě, ale zřejmě v palubovce, rozebral jsem jí, vyčistil od prachu, vyčistil kontakty budíků, ale nic se nezměnilo. Studené auto je O.K., jakmile stojí na slunku, nebo po delší jízdě je z palubovky vánoční stromeček, ručičky si ukazují co chtějí, nefunguje střídavě teploměr a počitadla km, občas to vypne i motor a "zakáže" vypnout klimu. Jsem zvědav co za to budou chtít.... -
"-- skrytý --" 28.05.07 11:12
« Re: Zvýšená spotřeba a pocit menšího vykonu
m.leky1:
moc se mi to syčení turba nelíbí. Já, i když dávám Standu někdy také v dvojnásobku, NIKDY turbo neslyším. Takže, jestlipak tam někde nemáš direčku, která snižuje výkon turab a tímpádem zvyšuje spotřebu??? -
"-- skrytý --" 28.05.07 09:07
« Re: Zvýšená spotřeba a pocit menšího vykonu
Ahoj, no mozny vliv tam urcite je.Ja pozoruji, ze na novych Pirelli P7 co jsem dal na jare, mi sla spotreba trosku dolu(tak o 0,2l).Predtim jsem mel Continental Sport Contact 2.Ne nadarmo pisi v testech i miru valiveho odporu u jednotlivych typu pneu, takze na to neco bude, ale takovy narust co pises nedelaji jen pneu, tomu neverim. -
"-- skrytý --" 28.05.07 08:57
« Zvýšená spotřeba a pocit menšího vykonu
Zdravím všechny.Před týdnem jsem vyměnil pneu.Uz v průběhu minulého týdne se mi zdálo, že auto jede nejak míň.Hlavne v táhlých kopcích jsem nebyl schopen dosahnout rychlostí, ktere jsem tam schopen normálně dosahnout.Vždy tak o 10km/h méně.Včera jsem se vrátil z Beskyd.Dle PP jsem měl spotřebu po dálnici 8,9 l na 100km.Mimo dálnici cca 7,2l/100km.Vitr foukal, ale ne proti spíše ze strany.Strasně mě to překvapilo.Takovou průměrnou spotřebu mám jen když jedu po dalnici skoro max co to jde.A to jsem včera opravdu nejel.Mám ted pocit,že i když přihlédnu k tomu větru,puštěné klimatizaci,cestovni rychlosti,novým gumám tak mi to ted žralo minimálně o litr víc než normálně.A jak říkam,ještě to dle mě míň jede.
Myslíte, že za to můžou ty nove gumy?Ne tím , ze jsou nové, spíše tím , že je to jiný tip, než tam byl před tím.
Ještě jednu věc.Poslední dobou je při akceleraci slyšet turbo.Pěkně to syčí.Slyšíte ho u sebe taky?Mám pocit , ze dříve tak slyšet nebylo.Mžná je to tím, že Standa výrazne omezil hlučnost motoru, a proto víc vnímam zvuk turba.Dávám ho tam ted asi dvounásobek.Nevím.
-
"-- skrytý --" 25.05.07 17:53
« Re: repase
nezbeda: Edo, v Bosonohach maji odlisny typ stanice zatim kalibrace neumoznujici, snad az tak za 3 mesice.
S nejvetsi pravdepodobnosti tam budes mit 2x R00101Z a 2x R00301Z nebo 2x R00201x R00401Z (tyto druhe nyni nahrazeny R01001D).
Zalezi na tom, jestli mas 5 nebo 6 kvalt. Ja mam 6 kvalt, tak mam R00401Z, jeste puvodni v 157000 km. -
cja 25.05.07 16:45
« Re: vymena pneumatik
to martin: U Vietnamců nekoupím vůbec nic - to není xenofobní - vše servis Ford - ostřeji možná ano , ale tak nějak bezpečně - nejsem žádný závodník - spíš to připisuji hrubému asfaltu tady u nás na horách na okreskách :-) Ty čísla jsem si nevymyslel - zkusil jsem z gum co se dalo i gumy z prvovýbavy jsem zkusil, taky nic ;-) Auta kupuji taky jetá 1 - 2 roky stará a pneu vždy výměna max do půl roku - akorát zimní mi vydrží o něco víc - ale to je dáno tím, že v zimě najedu tak 5t km a je unás většinou(kromě letoška) sníh -
"-- skrytý --" 25.05.07 15:38
« Re: repase
Dim 2:Tankuju takhle už přes 4 roky, chce to trochu cviku a nepěnící naftu.Shell, OMW. JZD nefunguje a pak vstřiky však to znáš.Pokud tankuješ 50 litrů tak tam máš špunt.Pokud tankuju po 20-30 km na dojezd 0km tak se pistole poprvé zastaví na 62l a pak už se to ždouchá až po hladinu.Výsledek lehká noha 1050 km. :-) -
superkutil 25.05.07 14:29
« Re: spotřeba, aditiva
To oleowr1: To už se někde řešilo. Jakou má auto akceleraci udává moment na kolech (to znamená moment motoru x převod převodovky). No a do jaké rychlosti ještě moment bude, to udává výkon. To znamená, že u dieselu je menší převodový poměr převodovky a větší moment motoru, u benzínu je větší poměr převodovky a menší moment motoru. Rozdíl mezi benzínem a TD C-R je tedy v tom, že benzín má moment skoro stejně velký po celý rozsah otáček zatímco TD má velký moment v nízkých otáčkách a ve vyšších už je výrazně menší a také rozsah použitelných otáček je u TD cca poloviční než u benzínu. Pokusím se vyplodit nějaký obrázek. -
"-- skrytý --" 25.05.07 11:32
« Re: repase
vica: ne, neházej !!!
Mezitím jsem si zjistil, že těch tlustších vstřikovačů je více:
jsou to:
EJB R00001 Z 130 k
EJB R00002 Z 115 k
EJB R00101 Z 130 k
EJB R00201 Z 130 k
EJB R00202 Z 115 k
Také jsem zjistil, že Hale, nejdéle mající vybavení pro test vstřikovačů Delphi, mají jako jediní starší verze mechanických uchycení.
Ostatní servisy - Kladno a Poděbrady již mají upravené sady mechanického uchycení, tzn. nemají v tuto chvíli vůbec žádný problém. -
"-- skrytý --" 25.05.07 08:30
« Re: repase
Petr T:Že bych přece jenom neházel flintu do žita!! Taky se mi to zdá nějak uhozený.Zkusím nějak zjistit to označení. Když jsem to kupoval nové tak mi říkali že TDCi 85 Kw, je v danou chvíli spolehlivější než TDCi 96 Kw. Jedná se o 11/02. Je fakt, že kdo si současně se mnou koupil do firmy TDCi 96 Kw tak už něco měnil nebo všechno.No při mé smůle si asi ještě počkám ;-)
Pozn: Teď jsem se jednu nádrž nedržel a spotřeba 9,7l - 640km na nádrž. Město+dálnice furt podlaha.Normálně 6,2l. -
"-- skrytý --" 24.05.07 22:54
« Re: repase
eda: Nezbedo, já myslím, že si to v Hale nějak zařídí. Je to jenom o upnutí tlustších původních vstřikovačů do stanice. Takže si buď zakoupí nebo vyrobí jiné upínací adaptéry a jde se na věc. Trapná mechanická záležitost.
Jinak, dotčené vstřikovače jsou označeny jako EJB R00101 Z, tzn. jsou to úplně první vstřikovače Delphi, které byly vymyšleny. Jejich náhrada je již tenčí. Semtam byly vstřikovače vyměněny v garanci kvůli havárii čerpadla a potom se v motoru najdou vstřikovače EJB R00301 Z. S těmi není problém, ty a všechny ostatní upnout jdou.
Takže je to pouze otázka krátkého času, než si vyrobí nebo doobjednají jiné mechnické uchycení. Buď tedy v klidu. -
martin.z 24.05.07 21:52
« Re: vymena pneumatik
to cja:
tak to bud kupujes gumy u vietnamcu a nebo jezdis ale kurevsky ostre!
ja jeste nemel na svem soukr. aute nikdy novy gumy, protoze jsem zatim mel vzdy jete auto a 3 roky - tedy cca 30.000 km (letni sada) nez auta prodavam vzdycky vydrzely ty puvodni s kteryma sem to uz koupil a to na zacatku nikdy nevypadaly jako moc zanovni...nikdy jsem je nesjezdil na uplne sjety slajky.. -
cja 24.05.07 20:27
« Re: vymena pneumatik
S těma pneu bych to chtěl někdy zažít - myslím tím ten kilometrový proběh - na autě mi pneu nikdy nevydrželo víc jak 20t km - jakékoliv pneu - 14, 15, 16, 18 - nebrzdím divoce, neprotáčím kola - akorát se motám hodně po okreskách. Ale ať to byl Michelin, Continental, Pirelli, Good Year, Barum, Dunlop - vše střední, případně sportovní třída pneu - tak zkrátka max 20 t km - ty čísla co tady uvádíte někteří jsou pro mě jak ze snu.
A poslední dobou mě připadá, že jsou gumy dělaný hodně na bezpečnost a na vlastnosti - voda, odpor, ovladatelnost... - ale na km proběhy už to moc není - prý to není slučitelné :-) Tak jsem se stím smířil a pneu měním častěji, ale radši při 3 mm dezénu přezuji novou sadu, než riskovat planingaqua ;-) přece jen ta šířka gumy... -
eda.nezbeda 24.05.07 13:12
« Re: vymena pneumatik
No tak to ses sporadanej ridic a tak by to melo by, ponevadz ja tam mam po tech cca 60 tis. cca 1.5 mm vzorku :( - Na mokru uz je to dost poznat. Ale ja najedu tech 35 tis. za rok a menit celou sadu kazdej roky to bych se pekne prohl ;-\
Ja sem koupil Bridgestone RE050A ve stejnym rozmeru za 83 Euro jednu. Premejslel sem, jestli usetrim kdyz koupim beznejsi gumy, ale vic jak na 75 Euro bych se nedostal a pri tom kolik toho najedu se mi to prece jen vyplati. -
"-- skrytý --" 24.05.07 12:53
« Re: vymena pneumatik
V pátek jsem prezul.Pneumatiky Continental sport contact 2 205/55/16.Pred tim jsem mel Continental premium contact.Mel jsem je 2 letni sezony(cca 35kk.Predpokladam, ze ty noveodejdou o neco driv(pri relativne stejnem stylu jizdy, moc je nesetrim). -
oleowr1 24.05.07 11:52
« Re: spotřeba, aditiva
To superkutil: Z vysokého kroutícího momentu přece nemůžeš odvozovat "živost" auta, je to jen síla v Newtonech na páce dlouhé jeden metr. "Živost" Ti vyjadřuje výkon - t.j. práce za čas, v práci máš schovanou sílu+dráhu. Akcelerace ("živost") závisí na dráze, čase a síle - tedy na stejných veličinách jako výkon. -
"-- skrytý --" 24.05.07 11:49
« Re: Fahrbericht 2.2 TDCi EURO3 po 7tis km
Mě teda 2,2 připadá výrazně tišší než 2,0, a to jsem s každým najezdil cca 80 tis km. Volnoběh byl vždycky poměrně nevychovaný, různé spotřebiče ho navíc různě ovlivňují. Ventilový zvuk tam občas opravdu trochu cvrliká, především při mírné akceleraci, a mám pocit, že to taky závisí na venkovní teplotě . No fakt nekecám. Můžete mě bít, ale já mám pocit, že nejhorší je to, když je venku tak kolem 15 stupňů :-) Ale asi to spíše souvisí s různými režimy motoru, s natočením lopatek turba :-) atd.
Mám koupit Focus 1,6 Combi ???? nebo ne ?! -
superkutil 24.05.07 10:38
« Re: spotřeba, aditiva
To pepek: Ještě jedna odpověď pro pepka na příspěvek z 18.05. 16:06 Dělal jsem SW pro zařízení pro měření brzdných drah, stability podvozku, kouřoměry, měřiče paliva, automatické převodovky a řídící jednotky. Většinou jsem dělal HW i SW ale ne vždy. Nejsem ale strojař, takže některé dotazy ti možná připadají amatérské, ale některé technické detaily neznám. Proto jsem se ptal. V době kdy jsem dělal ve výzkumu, tak diesely nebyly C-R a tak tuto technologii až tak dobře neznám. Proto se ptám.
Podle maximálního momentu 400Nm jsem očekával hodně živé auto, ale chování 2.2TDCI mi připadá spíše jak u nákladního auta. Okolo 2000ot slušný zátah, pak rychlý pokles. Vhodné pro tahání přívěsů, ale pro předjíždění moc ne. Podřazení totiž nepomáhá a navíc je náběh turba dost dlouhý (proto dotaz na elektrické nastavování rozvodových lopatek). S Mondeem jsem měl možnost se projet jen chvíli, z té se to nepozná. Jezdil jsem s Renault Megane 1.9 a ten měl zátah od 1500-4000ot okolo 280Nm. Megane je sice menší a lehčí, ale Mondeo by mělo být silnější. Proto mě zklamalo svou malou živostí a velkou žravostí. Ale už jsem se naučil jezdit i za 6litrů, ale to je pak člověk brzdou v dopravě. :-) Když to dnes vidím, tak by stačil pro klidnou jízdu mnohem menší motor, např. 1.8TDCI (kterého jsem se bál) a pro živou jízdu a předjíždění spíše nějaký benzín.
Tak to jen na vysvětlenou. Na fóru jsem hledal jen informace o mém novém voze a jeho chování. Mrzí mě, že Vám mé dotazy připadají nevhodné. -
"-- skrytý --" 24.05.07 10:25
« Fahrbericht 2.2 TDCi EURO3 po 7tis km
Zdravim vespolek. Minuly tyden jsem dostal nazpet auto opravene po lehcim tukanci, ktery jsem si zavinil vlastni nepozornosti. Oprava prisla na 60tis (blatnik 10tis, naraznik 17tis, svetlomet 5tis ,ostrikovac 2.5tis,1ks pneu 4.7tis)a udelali to hezky:)
Vuz je jako novy pane..takze v nem zase litam jak o zivot.Celkove vzato jsem s tim autem zatim spokojeny, hlavne na dalnici a diky ST podvozku i na kvalitnich silnickach. Radost konci v mestskem provozu-oproti 2.0TDCi je motor vyrazne hlucnejsi pri volnobehu a pri rozjezdu. Pred mesicem jsem nechal menit napinaci kladku, volnobeh se oprostil od casti pazvuku, ale ani ted to neni zadna oda na ticho. Motor "prede" v pravidelnych zvukovych intervalech cca 1.5s a intenzita predeni zesiluje nejmarkantneji pri otaceni volantem. Chapu, ze servo si neco energie sebere, ale proc to sakra musi delat takovy kraval?? Kdyz uz teda netocim volantem, ale treba se rozjizdim, tak po prekonani cca 1100ot je slyset zretelne klepani jako od ventilu. Tankuju vyhradne na "zapade" a navic premiova:) paliva takze nic lepsiho uz tomu motoru dat nemuzu. Desim se predstavy, ze je to setrvacnik, protoze nechat zase tyden auto v servise se mi fakt nechce.. ;-\
Jinak tam, kde jsem mel s 2.0 spotrebu 6.4 tak tady mam 7 (vse dle dotankovani) Asi za to ale muzou 18" vs 17" kola. V dynamice, bych na prvni tri kvalty nepoznal rozdil, od ctyrky nahoru uz jo. Toliko ke zkusenostem po peti tydnech. Cest praci! -
eda.nezbeda 24.05.07 10:09
« vymena pneumatik
Tak sem za dva roky zcela ojel letni gumy :( ... moc jezdim :)
Koupil sem dve novy, ze budou jeste dve dobry - nebyly. Ale co hur v ATU, kde sem je chtel nechat prehodit a vyvazit mi rekli 50 Euro!!! Tak to sem panovi rekl ze at si strci nekam a vezu si je domu, prikoupim ted dalsi dve, a necham penize nekomu v cechach.
Kolik mate kdo najeto do vymeny gum? U me to je cca 80 tis. celkove, z toho 2/3 na letnich. -
eda.nezbeda 24.05.07 10:03
« Re: repase
Petr T.: dik za ten mail na redakci ... doufam, ze ho ale jeste v Brne sezenu, je to prece jenom dvoumesicnik a ne uplne beznej casak. Pristi tyden zase o vikendu :)
A k tem vstrikum: kdyz mas tak jasno, nemuzes tady ostatnim nejak helfnout v Hale - poradit jim co delaji blbe nebo co za upinak jim chybi?? Me pokud odejdou dalsi vstriky, tak sem ve stejne kategorii :( -
impaler 23.05.07 16:17
« Re: zaruka
Třeba to někoho bude zajímat - autorizovaný servis v ČR potvrdil, že mu belgické značky nevadí. Chtějí však vidět auto a servisku, což je celkem pochopitelné. Takže případní zájemci mohou třeba porovnat cenu prodloužené záruky na Slovensku, jinde to asi bude sotva levnější než v ČR. Každopádně ty nabídky se liší podle země, stačí mrknout na ford.de. Platnost je přitom shodná s normální zárukou, čili EU a další země v poho. -
martin.z 23.05.07 13:44
« Re: Spotřebitelská politika
to Dim2:
to me jsi tedy naopak pekne nas..doted jsem mel vzdycky bezproblemovy auta a kdyz tady ctu o vstricich, setrvacnicich, elektrice, rachtajici trojkombinaci a o tom ze opravy pri provozu spolknou penize za dalsi auto tak vubec nemam chut nekam vyjizdet.. -
"-- skrytý --" 23.05.07 13:36
« repase
HALE s.r.o. opravy vstřikovačů CR již provádíme a je nutné se objednat týden předem.Vstřikovače 1.generace se
nedají opravovat z hlediska konstrukce těla vstřikovače(nedá se upnout do držáku).
Oprava vstřikovačů a test čerpadla na voze,se dá zvládnout za jeden den,ale určitě bych doporučoval
čerpadlo z vozu demontovat a udělat komplexní kontrolu s testem na zkušebním zařízení což by zabralo dva dny.
Tak to vypadá,že se na to vykašlu a nechám to tak. :-( -
oleowr1 23.05.07 13:32
« Nefunkční klima
Dneska dávám autíčko do autorizovaného servisu (asi naposled) na výměnu oleje a filtrů + opravu klimatizace - nejde jí vypnout, což technik od fordů nějak nedokázal vstřebat, že prý to není možné. Sám jsem si prošel všechna mně známá relátka, pojistky a diody - vše je O.K. jen na spínacím relátku klimy je na ovládacích kontaktech pořád napětí, odkud nevím, buď od jiného relátka nebo přímo z řídící jednotky. Chtělo by to schéma. -
superkutil 23.05.07 11:57
« Re: Spotřebitelská politika
To DIM2: No já vím že se natáčejí lopatky po obvodu, ale podle tvé reakce jsem měl pocit, že to nebylo napsané jasně. Je to jen slovíčkaření. Zasvěcení chápou. Neber si to osobně, zrovna Tvoje příspěvky považuju za jedny z nejlepších na rozdíl třeba od pepka, který umí rýpat, ale to je tak všechno. Také děkuji impalerovi a lordmysticovi jejichž příspěvky jsou také velmi dobré. Pokud Vás to tak točí, tak se na čas odmlčím a budu jen sledovat.
-
"-- skrytý --" 23.05.07 10:55
« Re: Spotřebitelská politika
Já jsem měl mám na prvním Mondeu 74 tis. km, na druhém teď mám 80 tis. km. A pokud bych uvažoval o nákladech na opravy, které většinou naštěstí na garanci byly, tak bych si za to koupil možná ještě jedno Mondeo.............
Kutile a ostatní, samozřejmě že se nenatáčejí žádné lopatky turba, vždyť tam schválně píšu, že by s nimi nikdo nepohnul ani heverem :-) Je tam po obvodu hrnce turbodmychadla několik takových naháněcích elementů, které budˇnasměrují foukání od výfuku přímo na ten rotor a nebo naopak se odkloní a nechají to ty lopatky jen tak " lízat ".
Potřebuju něco menšího na doma, co byste koupili ?? Focus, Megane, Merivu, Astru , C4, Picasso.....A teď mudrujte !! Chci taky odečíst DPH ale aby to zůstalo 5-místné.
Jel jsme včera v novém Bravu, designově nádherné, jen trochu malý vstupní otvor do kufru a odpočet DPH z toho dělá 4-místné auto.....ale jinak fakt nádhera.
-
impaler 23.05.07 08:27
« Re: Spotřebitelská politika
cja:
Díky, problém je, že já se tam (do ČR) nedostanu do konce zákonné záruky. Jinak mě to taky napadlo...možná prověřím ještě Němce, ale mám obavu, že to bude podobné - na ten plánovaný nájezd za rok to asi nebude extra výhodné. Mám snad počítat jako DIM, že se v autě v jeho třetím roce a po padesáti až osmdesáti tisících vysype něco mimo běžnou spotřebu a prohlídky za třicet tisíc? Já vím, že může, a rychle...ale stejně ještě váhám. -
eda.nezbeda 22.05.07 19:14
« zase aditiva :)
Jen pro doplneni: pouzivam Standu pul roku a vyrazne mi klesla spotreba. "Vyrazne" znamena, ze sem si toho vsiml :) Odhaduju (nemam PP), ze to dela 0.5 - 1 l/100km. Jezdim tak z 90 % dlouhy streky po dalnici a posledni dobou se snazim drzet se i v Nemecku do 160 (nedari se :)) ale prumerne jedu 830 km za 7 hodin a 7.5 l. Se Standou je motor tissi a subjektivne vykonnejsi - stejne jako s nemeckym VPower Diesel; cesky je tak na urovni nemeckeho standardniho Dieselu (subjektivne).
Rad bych vedel, kde sezenu Autodiesel s tim testem a ktere je to cislo. Na benzinkach po ceste se mi ho nepodarilo sehnat a v Brne ve Vankovce, kde sem byl sem jej take nevidel.
Co se tyce vysledku zde prezentovanych, tak k tomu hodlam pristoupit jednoduse - otestuju! Takze dik za informaci o tom kde se da Vif koupit (nevim kdo uz to psal)
A jeste pro uplnost v cesku tankuju od te doby co davam Standu u Essa, ktery je v Brne nejlevnejsi ze znackovejch benzinek. V Nemecku Standu nekdy dam do standardniho dieselu, nekdy koupim VPower. A na novym motoru mam zatim najeto 80 tis.; dva vstrikovace puvodni - 194 tis. a dva nove - cca 55 tis. -
cja 22.05.07 18:50
« Re: Spotřebitelská politika
to impaler: možná tím nepomůžu, ale co se týče prodloužené záruky, lze připlatit v několika režimech - 3. a 4. rok- já mám na autě 110 000 km a připlatol jsem si 3. rok do 150 t km za 18 000,- Kč vč. DPH , takže zkusit co nabídnou a záruka platí globálně i v Belgii
A co se týče Kutila - souhlas - jenom nevím jestli si spíš z nás nedělá legraci. -
superkutil 22.05.07 14:23
« Re: Spotřebitelská politika
To All: Nevím co se čílíte. Myslím, že v mých posledních dotazech není nic o zahrádce ani o šlapání na podlahu atd. To byly dotazy pouze na řízení motoru. Píšu věci tak, že počítám s určitými znalostmi čtenářů a tak když píšu natáčení lopatek turba, tak počítám s tím, že každý ví, že se natáčejí rozvodné lopatky v turbu jako části motoru a ne lopatky turba jako rotující části v turbokompresoru. Pokud to mám psát detailněji, tak mohu, ale myslím, že by se zbytečně plnilo fórum které by alespoň podle mne mělo sloužit k předávání informací o voze mezi jeho uživateli. Já vím, že jsem si auto špatně vyzkoušel před koupí a taky už to neřeším, jako neřeším srovnání se starým Mondeem a je mi jasné, že mi chvíli bude trvat než si na TDCI zvyknu. Jen jsem chtěl zjistit, zda chování mého vozu je u TDCI normální nebo je jiné jen u mého kusu. Na Jarov pro grafy zajedu, až bude mít auto víc najeto, pokud je v záběhu tak to nemá cenu.
na druhou stranu Focus RS na okruh i jako druhé auto na zábavu - výborná volba ;-)