FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 04.06.07 12:54
« Re: levný okruh
Vcera mi ríkal švagr, že měl půjčené Mondeo tdci 5 kvalt jako náhradní vozidlo(nevím jakou výkonovou variantu..Říkal, že o proti jeho 2,2 tdci to vubec nejede.2,2 je pry ve srovnání s tím raketa.(400 NM je 400NM, pocitoveje to musí byt vyrazný rozdíl). -
cja 03.06.07 14:43
« Re: levný okruh
To kutil: Jezdíš pneu 205/50/17 - spotřeba 7,5 l na 100km - takovou spíš 7,2 l mám spotřebu s 225 - což obnáší vyšší valivý odpor a tudíž i spotřebu - v zimě jezdím 205/55/16 a i při zimním provozu spotřeba asi 6,5l na 100 - včetně boxu na lyže na střeše. Nejezdím pomalu, spíše svižně v okolí limitů pro ČR. Myslím, že ta spotřeba co uvádíš je spíš o tom , že asi jezdíš výrazně svižněji a nebo máš těžkou nohu. ;-) -
"-- skrytý --" 03.06.07 09:55
« Re: VIF ?
Omyl, kutile, 96kW v novém Mondeu bude, ale je to jiný motor. Původní motor PUMA prošel vývojem a ve verzích 2,2TDCi a 2,4TDCi se dodává pouze do užitkových vozů (Ford-->PSA). Nové Mondeo bude používat motory DW10B (PSA-->Ford).
Taže papírově stejné hodnoty 96kW, ale úplně jiné motory.
Po 1,8TDCi (motor Ford Lynx) a 2,0TDCi (DW10B 96 a 103kW)přibydou ještě 2,0TDCi (DW10C 110kW) a 2,2TDCi (DW12, 125kW) -
lordmystic 02.06.07 20:25
« Re: VIF ?
No také jsem vyzkoušel VIF. Dávkuji to 2x tolik co je na obalu (v Autodieselu dávali o polovic víc) a vyjde mě to na 0,65kč/l, tedy mnohem méně než standardní dávka standy. VIF by měl mít o něco vyšší cetanové číslo, ale na výkonu se to fakt poznat nedá, ohledně zvuku také ne (alespoň já to nepoznám, minimální rozdíl). Ale jsem zase klidnější, vím že mazivost by teď měla být úplně v poho, navíc při tomto větším dávkování!
Nový sw do řj: Už jsem to tu psal, že mi vyměnili při výměně vstřiků i nový sw v řj. Nevím fakt jestli je to možné, ale před nahráním mi auto např. na trojku při max. akceleraci náhle vadlo při 4200 ot/min, nyní točí plynule do 4650 ot/min a až zde naráz zvadne! Zdá se mi to fakt divné, ale je to paráda. -
superkutil 02.06.07 19:48
« Re: levný okruh
To bude ono! ESP je dobré, ale chtělo by to vypínatelné ASR. Tím, že vypnu ESP, tak jde auto do boku. Takže na sněhu a ještě s TDCI nic moc. Je mi jasné, že plno mých negativních pocitů, je nejen přechodem ze starého Mondea na nové ale hlavně přechodem z benzínu na TDCI. Musím říct, že mi někdy TDCI připadá super, velký zátah, ale jindy když chci předjet do kopce, tak motor duní ale nezrychluje a podřazení nepomůže. Obdivuji ty, co mají Mondeo TDCI 85kW. To si nedokážu představit. Jinak auto už trochu celkově změklo, nechá si líbit zátah od 1500ot a zabírá i nad 3000ot. Spotřebu mám dlouhodobě 7,5 a už to neřeším. O slibovaných 6,5 si nechávám jenom zdát. Je zajímavé, že S-MAX s 1.8TDCI 92kW spotřebu 6,5 zvládá i když je těžší. Věřím že čip vše vyřeší, trochu klesne spotřeba bude o pár koníků v kopci víc. Podvozek je super na hladkém asfaltu, na nerovnostech poskakuje a vše se hodně přenáší dovnitř. Mnohem víc jak u konkurence. Taky mě překvspilo, jak auto po 8tis.km uvnitř hodně drnčí. -
"-- skrytý --" 01.06.07 23:21
« Re: VIF ?
Ano zapadlo a proto jsem ho jiz dvakrat na plnou nadrz zkusil. Vysledek je docela zajimavej. Minimalne na poslech a pri zavrenych okynkach, je motor jeste tissi nez se STANDOU - overim jeste decilomerem na mem zkousecim useku. Druha vec je, ze jsem mel do nedavna za to, ze prave tichost motoru dela mazivostni slozka nafty, aditiva. V Autodieslu pisou, ze lidskym uchem slysitelny hluk motoru urcuje hlavne cetanove cislo a ne kvalita mazani nafty-aditiva !!! Jinak davkovani VIFu je velice prijemny. Vicko ma tak 5 cm dlouhe dute hrdlo do ktereho se krasne po odsroubovani nalije presna davka a vleje do nadrze, aniz bych se tim smradlavym mazutem poblemtal :-)) Tak uvidime. Jak rikam, pocitove to je tissi a hladsi, otazka je co to dela skutecne v motoru? -
cja 01.06.07 15:45
« Re: levný okruh
to krkovička: Vím je to ASR, ale tohle Mondeo má tzv IVD - samostatně nelze vypnout(ESP) - u Mondea 93 bylo TCS - tam šlo vypnout samostatně - a samozřejmě máš pravdu - pokud na sněhu problém rozjíždím se na volnoběh :-) Zkrátka na sněhu do kopce vypnu a lechtám plyn a nahoru se tak doškrabu ;-) -
lordmystic 01.06.07 11:51
« Re: levný okruh
superkutil: S tím podvozkem jsi fakt ustřelil, kvůli podvozku jsem si Mondeo kupoval, protože ve své třídě je ten podvozek na nejvyšší úrovni! Nějaké Octavie, Passaty atp. se s tím nedají měřit. ESP nemám, jezdím ostře, vychutnávám si driftování naplno. Dojíždím totiž staré letní gumy a není mi jich líto, tak zkouším co auto dá. A okruh je ideální místo pro otestování komplexních schopností auta. Starty a rovinky to není ono, ostré zatáčky jsou zase průser že si auto můžeš rozbít a ohrožuješ ostatní. Tak asi proto proč na okruh.
PetrT.: No docela se děsím že jsem vyhodil zbytečně 22k když by to šlo jak koukám nyní určitě za polovic :(. Ale prej byli ty vstřikovače totálně zničený (divili se že jsem tam vůbec dojel), tak se utěšuji tím, že by asi stejně nešli opravit... -
"-- skrytý --" 01.06.07 11:41
« Re: Nešťastná elektronika....
To tlačítko mi na minulém Mondeu odešlo taky.....tehdy to vyměnili v i s přístrojovkou v záruce. Ono to tlačítko neodešlo úplně, po troše trpělivosti to nakonec to denní počítadlo vynulovalo. Takzvaný studený spoj nemusí být jenom přímo na tištěném spoji, může to být v konektoru, nalomeném drátu - prodtě nějaké místo s větším přechodovým odporem - a navíc v autě se můžou objevit různé bludné proudy od jiných třeba špatně ukostřených spotřebičů...........
Pokud jim to předvedeš, tak stejně nic nevyřešíš...... -
"-- skrytý --" 01.06.07 11:14
« Re: levný okruh
ESP jizdu na snehu umi. To co ti ztezuje rozjezdy je ASR, ktery je spolecne s ESP vypinatelny tlacitkem.Pokud ti zacnou prokluzovat kola, omezi ridici jednotka otacky na hodnotu pri ktere moment na kole je pneumatikou udrzitelny-pak se to teprve muze rozjet. Supr kroutak nasich agregatu uplne vocpoda ti tudiz situaci ztezuje- auto se pohybuje vicemene stale na hranici zdechnuti a nejede. Resenim je bud mit kvalitni gumy, retezy nebo to hodne dobre umet s plynem a spojkou. U Mondea rozjezdy nikdy nebyly pohodove, ale vesmes tim trpi vsechny turbodiesely.S benzinem jsem tento problem nikdy nemel-nastup vykonu se dal uz od volnobehu krasne davkovat.
ESP ocenis az kdyz jedes z kopce:) -
superkutil 01.06.07 09:52
« Re: levný okruh
To cja: Letní mám 205/50 17" Pirelli P6000. Proti starému Mondeu mám pocit, že sedím v hrozně vysoký bedně. Při losím testu auto sedí dobře, ale na nerovnostech odskakuje. To bych řekl, že staré nedělalo. Určitě má nové Mondeo tužší karosérii a to by mělo být dobře. U 18" kol by se na českých silnicích bál, že je někde bouchnu. Nejezdím výrazně rychle, ale nerad brzdím a zrychluju a tak projíždím zatáčky ostřeji. Jak jsi to myslel s tím sněhovým ESP? V zimě jsem byl na horách a tam je takový malý kopeček, který staré Mondeo vyjíždělo bez jediného problému. Naopak kamarád s Lagunou to měl horší. Letos kamarád s Lagunou vyjel bez problémů, já s Mondeem a ještě jeden s Focusem 1.8TDCI jsme tam pálili gumy a nic. Nakonec jsem to musel vycouvat. Pak jsem jel jiný kopec a dokud bylo ESP tak to nějak jelo. Sice to ubíralo pořád na plynu ale jelo. Když jsem ESP vypnul, tak jsem zapadl nadobro. Malý Fiat Ritmo to bez problémů vyjel. Věřím, že se starým Mondeem bych to vyjel taky. Proč to ESP neumí jízdu po sněhu? -
cja 31.05.07 19:50
« Re: Nešťastná elektronika....
bojím se , že tišťák samotný od Forda nedostaneš - u mého předchozího Mondea odešlo resetovací tlačítko na PP - chtěl jsem jej nechat vyměnit a bylo mi řečemo, že jedině celou palubku a nebo si donést spinač z vrakáče - tak jsem to nechal být - to je má zkušenost, jinak poradit neumím
nastavit stav Km - to by měl zvládnout každý servis přes VDS - myslím :-| -
oleowr1 31.05.07 19:19
« Re: Nešťastná elektronika....
to cja & dim: Auto je 12/2002 - dávno po záruce, tišťák bych si bez problémů vyměnil i sám (cca. hodinka), jen bych potřeboval, aby mi v servisu nastavili aktuální stav km.
Palubku jsem v neděli rozebral, je v ní jediný tišťák, jsou tam 4x čtyřnožové konektory na připojení budíků, dva LCD displeje, 4x velká bezobjímková 3W žárovka na podsvětlení budíků, několik menších žárovek co podsvětlují displeje + některé varovné kontrolky (tuším, že nabíjení, olej...), většinu kontrolek rozsvěcují LEDky. Všechny konektory jsem vyčistil, celý tišťák odmastil a vyčistil od prachu - hlavně kolem velkých žárovek, prach může při zvlhnutí dělat svod, u průmyslových PC jsme s tím měli problémy pokud dobře netěsnily kryty. Všechno jsem poskládal, denní počítač se vynuloval, po zapnutí zapalování všechny budíky vyjely nadoraz a vrátily se, podle servisu je to autotest - O.K. Ujel jsem asi 10km, palubka se zahřála a závada byla zpátky. Asi odkrytuju spodní víko, prohřeju palubku fénem zespodu a ukážu jim co to dělá, jinak na to nepříjdou, zkoušeli krátké jízdy kolem servisu a navíc ani venku moc teplo nebylo.
Do tišťáku z vrakoviště bych asi nešel, budu asi muset koupit nový. Mám jen strach, aby to nebylo třeba špatně nalisovaným konektorem na kabeláži, jiná možnost mi připadá málo pravděpodobná. -
cja 31.05.07 19:06
« Re: levný okruh
to kutil: pokud ti kráčí do boku, pravděpodobně nedotáčivost? - co máš za pneu? mě to dělalo předchozí Mondeo na 205/16, 2,0i benzín - a byla to docela zábava, když to driftovalo, ale byl to spíš extrém - na 2,2TDCI mám 225/18 a to už musí být hodně brutální zásah , aby to jelo v zatáčce rovně nebo , aby seplo ESP(potažmo IVD). Jednou si stěžuješ , že je to tvrdý , jak Bedna? a pak by jsi chtěl jezdit zatáčkami rychle - tohle asi bude problém vyřešit :-) A na sněhu při výjezdu do kopce ESP vypínám - tuším, že to psali i v manuálu k autu - "sněhové" ESP to nemá - bohužel :-)
A jinak si myslím, že Mondeo má jeden z nejčitelnějších podvozků ve své třídě - a myslím, že tohle jako argument, může někdo těžko vyvracet - viz testy i zkušenosti, takže tady jsi myslím tak trochu mimo mísu. -
cja 31.05.07 18:54
« Re: Nešťastná elektronika....
to oleowr1: nejsem DIM, ale pokud najdeš tišťák, který to dělá, tak jedině sehnat na vrakovišti a nechat přehodit šikovným mechanikem, ale pokud nová palubka a není to na záruku - Pán Bůh s Tebou - cenu nevím, ale jen jsme se v servisu zmínili a někteří technici radši odešli , aby to přežili, až kamaráda trefí šlak :-) -
"-- skrytý --" 31.05.07 17:51
« Re: Nešťastná elektronika....
Nevím, kolik to stojí, ale zadarmo to nebude.....Mně to udělalo jednou ( na sekundu neukazovaly ručičky a malý počítač se resetnul) a dalších pár tisíc do dneška už nic . Servis to nikdy nenajde, a i kdyby , tak uvidí totéž co ty. Mně řekli hned : je to docela jasné, takových aut už tady bylo více,někomu jednou za čas, někomu co chvíli, a jedině vyměnit celou přístrojovku..... -
superkutil 31.05.07 12:32
« Re: levný okruh
To Krkovicka: To ano, pokud chceš zjistit možnosti podvozku, tak je okruh nebo letiště dobré. Co se týče ESP plně souhlasím, že výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti (proto se také do auta dává :-) ). ESP jsem měl možnost využít na sněhu, protože tam kde mi MK II vyjelo v pohodě, tam si MK V bez ESP ani neškrtlo(zahrabalo se) a s ESP to zase nevyjelo protože ESP ubralo plyn.
Nemá cenu srovnávat MK II a MK V s ESP. Musíš srovnávat MK II a MK V bez ESP. Nevím jakou máš zkušenost, ale mě MK II v extrému šlo do smyku ale bylo to řiditelné. MK V se mi v zatáčce nakloní a začne kráčet do boku. Zkusím vypnout ESP, třeba je to tím. Mám pak pocit, že nemůžu ty zatáčky projíždět rychle. Netvrdím, že je chyba v Mondeu, možná to je skutečně ve mě, ale takové chování auta mě prostě nevyhovuje. Vždy chci vědět, co auto udělá, nechci se spoléhat na elektroniku a SW. Možná je to tím, že dělám v IT a píšu programy. ;-) -
oleowr1 31.05.07 10:24
« Re: Nešťastná elektronika....
To DIM: od pondělka mají auto v servisu, závada (zblbnutí palubovky) se jim neprojevila, prý už s ním najezdili 50km a nic, ono hlavně nebylo moc teplo. Jsem z toho celkem na prášky, za měsíc jedu na dovolenou... Nevíš, kolik může palubka stát, dá se vyměnit jenom ten plošňák? Když tak bych to nechal vyměnit preventivně. -
"-- skrytý --" 30.05.07 18:44
« Re: levný okruh
Nevim jak tobe Superkutile, ale me zatim vsechna tri Mondea zatacela a to lip nez dobre. Na okruh nejezdim, protoze nemam kdy, ale parkrat do roka si jedu zablbnout na letiste. Naposledy jsem byl asi pred ctrnacti dny, nez jsem nazul letni gumy a uzil jsem si docela dost srandy:) Jediny duvod je zjistit limity auta a trochu si zablbnout protoze za provozu to delaji jenom magori. Doporucuju ti vyzkouset si napriklad imitaci losiho testu s vyplym ESP a pak totez zkusit v jinem aute. Mozna pak zmenis nazor.
-
cja 30.05.07 15:49
« Re: levný okruh
to superkutil: je mi po tom houby, ale kde jinde chceš zkoušet limit auta? na veřejné silnici? - mám to stejný auto co ty, a problém se zatáčením , bržděním nemám - jstli to nebude tou spojkou mezi volantem plynem a brzdou? 8-)
na druhou stranu Focus RS na okruh i jako druhé auto na zábavu - výborná volba ;-) -
cja 30.05.07 15:45
« Re: isofix
Isofix neisofix - jakákoliv sedačka je lepší než nic - pořád vídám ty šílený matky jak drží děcka na klíně a chtěj ušetřit na pitomý sedačce. - MKV mám - isofix jsem vůbec nezkoumal, z předchozího Mondea MKIV jsem měl pro děcka 2 sedačky (Romer a nějakou italskou klasiku) a dost často sedačky vyndávám, ale uchycení mi přijde ,tak jednoduchý, že bych se isofixem vůbec nezabýval - a ne že bych chtěl na vlastních dětech šetřit(i když i to jednou přijde :-)), ale isofix sedačky jsou o trošku dražší. A při konstrukci moderních sedaček je pamatováno i na boční náraz a nebo jsou v autě boční pytle, takže bych předpokládal, že to bude celkem dost podobné. -
superkutil 30.05.07 15:38
« Re: levný okruh
To lordmystic: S dieselem na okruh? Vždyť tady někdo psal, že TDCI na závodění není. Je to dobrej tahoun, ale zrychlování a brždění, to mu moc nejde. Je to tank, není to žihadlo. 1550kg plechu udělá své. No nic, když si ho chceš ničit. Co od jízdy po okruhu očekáváš? Velké zrychlení? Ostrý průjezd zatáček? Bylo by príma, kdyby tě někdo natočil, alespoň by bylo vidět Mondeo v extrému. Mě jezdí nejlíp rovně, jakýkoliv jiný pohyb mu dělá potíže (zatáčky, zrychlování, brždění). Když jede rovně rychlostí okolo 130km/h tak je v pohodě. Na okruh si sežen Focus ST. -
"-- skrytý --" 30.05.07 14:15
« Re: levný okruh
lordmystic: Zítra 31.5.07 od 18-19 hod je otevřen automotodrom Brno.Další termíny 5.7-2.8.07. Cena za 25 min 400 Kč.Prodej vstupenek začíná od 16.30 hod. Pozn. Trať je poměrně technicky náročná. Sériový podvozek se nechytá ale ukáže limity. ;-) -
lordmystic 30.05.07 08:34
« levný okruh
Chtěl bych se zeptat, nemáte někdo náhodou zkušenost, kde by se nechalo projet s vlastním autem po nějakém okruhu? Prostě si vyzkoušet na max bez rizika nějakou technickou trať, nejlépe kdyby fungovala i přesná časomíra? A máte také případně přehled o cenách? Díky za každej tip... -
impaler 29.05.07 21:17
« Re: isofix
Co vím, isofix je standard od MKV, já ho v MKIV nemám. Jinak po zatím krátké zkušenosti s manipulací (následníkovi je měsíc) si chválíme homologovanou korbičku ze sady Jané Nomad (stejná jako Slalom Pro a asi i další), která se dává kolmo na směr jízdy na zadní sedadlo, dál je v sadě normální skořápka (tady v Belgii všem bez rozdílu značky říkají maxi-cosi, už to zobecnělo). Spony vycvaknem a necháme na pásech, pět vteřin. Dají se koupit i další, pokud člověk střídá auta. Věnoval jsem výběru kočárku nejmíň tolik péče, jako výběru auta, tak ťuk ťuk, ať slouží. :-) -
eda.nezbeda 29.05.07 20:51
« Re: isofix
Ja Isofix nemam (co by tam taky delal v 2001 :-) ). Sedacku mam momentalne Roemer King TS Plus a na pripevneni a manipulovani si stezovat nemuzu. Napina pas, takze sedi opravdu pevne. Isofix si myslim bude mit lepsi vysledky pri bocnim narazu. Ale ruku na srdce, chces s deckem bourat? Ja teda ne, takze vsechny co obstoji dobre v testu se daji poridit a nema moc vyznam hluboce spekulovat. Vcera sem cetl posledni test sedacek od ADACu a obecne se vsichni tak zlepsili, ze najdes na trhu jen malo nevyhovujich sedacek, Isofix neisofix. Jo a s Isofixem sou nektery az o 20% drazsi, no a to muze byt rozhodujici. -
"-- skrytý --" 29.05.07 19:13
« Re: isofix
Sklop zadni sedak a podivej se, jestli zpod operaku vycuhuji kovova oka. Je to spise vyjimka, takze si spis myslim, ze ho tam mit nebudes. Loni jsem shanel jete Mondeo s Isofixem a pak jsem koupil kombi s priplatkem "Family paket" ktery mel oproti seriovce akorat prizvednutelny zadni sedak, ale Isofix ne..
Usetri to spoustu casu tem, kteeri se sedackami casto manipuluji. -
"-- skrytý --" 29.05.07 15:23
« Re: Startování
uff. myslím, že to sem večer radši napíšu uplně přesně jako citaci.Dochází tam pri studenem startu k výrazně většímu opotřebení.Smyl vyšlapávat to má u moderních aut jen z bezpečnostního hlediska.Dříve měla některá auta pry slaby starter, tak se vyšlapávalo, aby měl menší práci a utáhl to -
"-- skrytý --" 29.05.07 12:56
« Re: Zvýšená spotřeba a pocit menšího vykonu
:-) :-).No vlastně to bylo tak, že jsem kola naopak upustil.V pneuservisu mi to nafoukal borec na 2,7 vsechny kola.Upustil jsem to na 2,5 predek a na 2,4 zadek.
Bude to urcite to turbo.Dnes jsem to zas poslouchal i se staženým oknem.Při přidání plynu to sycelo docela hustě.Do servisu jedu až za týden.Snad to vydrží -
"-- skrytý --" 29.05.07 11:29
« Aditiva VIF
Uz jste nekdo vyzkousel to asi "nejlepe" dopadnuvsi aditivum VIF v testu AutoDiesel?
O vikendu jsem jenom kvuli tomu zajel k prvni pumpe Benzina - kde normalne nikdy netankuju. V regalu byla dve aditiva VIF Letni za cca 230Kc Castrol TDA cca 240Kc.
To VIF jsem prozkoumal podrobneji a vyrobce je Rakousko. Opravdu je zajimave proc STANDA dopadl tak "spatne"? -
"-- skrytý --" 29.05.07 09:42
« Re: Nešťastná elektronika....
Mně rádio i HF funguje normálně. Jen mě pořád štvalo, že jakýkoliv dotek na klávesnici a nebo jakýkoliv signálek od telefonu vypínal rádio na pár sekund......tak jsem si změníl profil a zrušil veškeré tzóny, zvuky a tak , jen zvonění zůstalo. A teď už jsem spokojený. A přejmenoval jsem to na :Pomalu , Dime !! :-)
Studený spoj nenajdeš, to bys musel mít neuvěřitelné štěstí. Výměna palubky Tě asi nemine......a pokud ¨se nepletu, přístroje nejsou v záruce............pokud bys ji ještě měl..... Mě zatím jednou na nějakou sekundu neukazovaly budíky a vynuloval se malý počítač km.....
-
superkutil 29.05.07 09:30
« Re: HF Nokia CK-7W a autorádio Ford Sony MP3
Tak už je to vyřešené. Je nutné mezi HF a rádio dát galvanické oddělení. To co jsem dostal já vypadá jako relé, ale uvnitř je malé trafo (impedance každé strany cca 8ohm, údajně snad z Opla). Z HF jde totiž výstup na repro a rádio mělo problémy se stejnosměrnou složkou signálu. :-) -
superkutil 28.05.07 20:02
« HF Nokia CK-7W a autorádio Ford Sony MP3
Ahoj, máte někdo zkušenost s touto kombinací? Pokud vydá mobil jakýkoliv zvuk v rádiu nejprve 6x hlasitě lupne a pak teprve začne HF fungovat. Firma která to montovala je autorizovaný servis Nokia a tvrdí, že problém je v rádiu Sony MP3, které má moc velkou citlivost na vstupu od telefonu. -
oleowr1 28.05.07 16:49
« Nešťastná elektronika....
Tak jsem to dneska nervově nevydržel a zavezl auto do servisu, minulý týden mi opravili "nevypnutelnou" klimu, ještě jednou se mi to stalo přes víkend, krátké odpojení baterky uvedlo vše do pořádku. Problém není v klimě, ale zřejmě v palubovce, rozebral jsem jí, vyčistil od prachu, vyčistil kontakty budíků, ale nic se nezměnilo. Studené auto je O.K., jakmile stojí na slunku, nebo po delší jízdě je z palubovky vánoční stromeček, ručičky si ukazují co chtějí, nefunguje střídavě teploměr a počitadla km, občas to vypne i motor a "zakáže" vypnout klimu. Jsem zvědav co za to budou chtít.... -
"-- skrytý --" 28.05.07 11:12
« Re: Zvýšená spotřeba a pocit menšího vykonu
m.leky1:
moc se mi to syčení turba nelíbí. Já, i když dávám Standu někdy také v dvojnásobku, NIKDY turbo neslyším. Takže, jestlipak tam někde nemáš direčku, která snižuje výkon turab a tímpádem zvyšuje spotřebu??? -
"-- skrytý --" 28.05.07 09:07
« Re: Zvýšená spotřeba a pocit menšího vykonu
Ahoj, no mozny vliv tam urcite je.Ja pozoruji, ze na novych Pirelli P7 co jsem dal na jare, mi sla spotreba trosku dolu(tak o 0,2l).Predtim jsem mel Continental Sport Contact 2.Ne nadarmo pisi v testech i miru valiveho odporu u jednotlivych typu pneu, takze na to neco bude, ale takovy narust co pises nedelaji jen pneu, tomu neverim. -
"-- skrytý --" 28.05.07 08:57
« Zvýšená spotřeba a pocit menšího vykonu
Zdravím všechny.Před týdnem jsem vyměnil pneu.Uz v průběhu minulého týdne se mi zdálo, že auto jede nejak míň.Hlavne v táhlých kopcích jsem nebyl schopen dosahnout rychlostí, ktere jsem tam schopen normálně dosahnout.Vždy tak o 10km/h méně.Včera jsem se vrátil z Beskyd.Dle PP jsem měl spotřebu po dálnici 8,9 l na 100km.Mimo dálnici cca 7,2l/100km.Vitr foukal, ale ne proti spíše ze strany.Strasně mě to překvapilo.Takovou průměrnou spotřebu mám jen když jedu po dalnici skoro max co to jde.A to jsem včera opravdu nejel.Mám ted pocit,že i když přihlédnu k tomu větru,puštěné klimatizaci,cestovni rychlosti,novým gumám tak mi to ted žralo minimálně o litr víc než normálně.A jak říkam,ještě to dle mě míň jede.
Myslíte, že za to můžou ty nove gumy?Ne tím , ze jsou nové, spíše tím , že je to jiný tip, než tam byl před tím.
Ještě jednu věc.Poslední dobou je při akceleraci slyšet turbo.Pěkně to syčí.Slyšíte ho u sebe taky?Mám pocit , ze dříve tak slyšet nebylo.Mžná je to tím, že Standa výrazne omezil hlučnost motoru, a proto víc vnímam zvuk turba.Dávám ho tam ted asi dvounásobek.Nevím.
-
"-- skrytý --" 25.05.07 17:53
« Re: repase
nezbeda: Edo, v Bosonohach maji odlisny typ stanice zatim kalibrace neumoznujici, snad az tak za 3 mesice.
S nejvetsi pravdepodobnosti tam budes mit 2x R00101Z a 2x R00301Z nebo 2x R00201x R00401Z (tyto druhe nyni nahrazeny R01001D).
Zalezi na tom, jestli mas 5 nebo 6 kvalt. Ja mam 6 kvalt, tak mam R00401Z, jeste puvodni v 157000 km. -
cja 25.05.07 16:45
« Re: vymena pneumatik
to martin: U Vietnamců nekoupím vůbec nic - to není xenofobní - vše servis Ford - ostřeji možná ano , ale tak nějak bezpečně - nejsem žádný závodník - spíš to připisuji hrubému asfaltu tady u nás na horách na okreskách :-) Ty čísla jsem si nevymyslel - zkusil jsem z gum co se dalo i gumy z prvovýbavy jsem zkusil, taky nic ;-) Auta kupuji taky jetá 1 - 2 roky stará a pneu vždy výměna max do půl roku - akorát zimní mi vydrží o něco víc - ale to je dáno tím, že v zimě najedu tak 5t km a je unás většinou(kromě letoška) sníh -
"-- skrytý --" 25.05.07 15:38
« Re: repase
Dim 2:Tankuju takhle už přes 4 roky, chce to trochu cviku a nepěnící naftu.Shell, OMW. JZD nefunguje a pak vstřiky však to znáš.Pokud tankuješ 50 litrů tak tam máš špunt.Pokud tankuju po 20-30 km na dojezd 0km tak se pistole poprvé zastaví na 62l a pak už se to ždouchá až po hladinu.Výsledek lehká noha 1050 km. :-) -
superkutil 25.05.07 14:29
« Re: spotřeba, aditiva
To oleowr1: To už se někde řešilo. Jakou má auto akceleraci udává moment na kolech (to znamená moment motoru x převod převodovky). No a do jaké rychlosti ještě moment bude, to udává výkon. To znamená, že u dieselu je menší převodový poměr převodovky a větší moment motoru, u benzínu je větší poměr převodovky a menší moment motoru. Rozdíl mezi benzínem a TD C-R je tedy v tom, že benzín má moment skoro stejně velký po celý rozsah otáček zatímco TD má velký moment v nízkých otáčkách a ve vyšších už je výrazně menší a také rozsah použitelných otáček je u TD cca poloviční než u benzínu. Pokusím se vyplodit nějaký obrázek. -
"-- skrytý --" 25.05.07 11:32
« Re: repase
vica: ne, neházej !!!
Mezitím jsem si zjistil, že těch tlustších vstřikovačů je více:
jsou to:
EJB R00001 Z 130 k
EJB R00002 Z 115 k
EJB R00101 Z 130 k
EJB R00201 Z 130 k
EJB R00202 Z 115 k
Také jsem zjistil, že Hale, nejdéle mající vybavení pro test vstřikovačů Delphi, mají jako jediní starší verze mechanických uchycení.
Ostatní servisy - Kladno a Poděbrady již mají upravené sady mechanického uchycení, tzn. nemají v tuto chvíli vůbec žádný problém. -
"-- skrytý --" 25.05.07 08:30
« Re: repase
Petr T:Že bych přece jenom neházel flintu do žita!! Taky se mi to zdá nějak uhozený.Zkusím nějak zjistit to označení. Když jsem to kupoval nové tak mi říkali že TDCi 85 Kw, je v danou chvíli spolehlivější než TDCi 96 Kw. Jedná se o 11/02. Je fakt, že kdo si současně se mnou koupil do firmy TDCi 96 Kw tak už něco měnil nebo všechno.No při mé smůle si asi ještě počkám ;-)
Pozn: Teď jsem se jednu nádrž nedržel a spotřeba 9,7l - 640km na nádrž. Město+dálnice furt podlaha.Normálně 6,2l. -
"-- skrytý --" 24.05.07 22:54
« Re: repase
eda: Nezbedo, já myslím, že si to v Hale nějak zařídí. Je to jenom o upnutí tlustších původních vstřikovačů do stanice. Takže si buď zakoupí nebo vyrobí jiné upínací adaptéry a jde se na věc. Trapná mechanická záležitost.
Jinak, dotčené vstřikovače jsou označeny jako EJB R00101 Z, tzn. jsou to úplně první vstřikovače Delphi, které byly vymyšleny. Jejich náhrada je již tenčí. Semtam byly vstřikovače vyměněny v garanci kvůli havárii čerpadla a potom se v motoru najdou vstřikovače EJB R00301 Z. S těmi není problém, ty a všechny ostatní upnout jdou.
Takže je to pouze otázka krátkého času, než si vyrobí nebo doobjednají jiné mechnické uchycení. Buď tedy v klidu. -
martin.z 24.05.07 21:52
« Re: vymena pneumatik
to cja:
tak to bud kupujes gumy u vietnamcu a nebo jezdis ale kurevsky ostre!
ja jeste nemel na svem soukr. aute nikdy novy gumy, protoze jsem zatim mel vzdy jete auto a 3 roky - tedy cca 30.000 km (letni sada) nez auta prodavam vzdycky vydrzely ty puvodni s kteryma sem to uz koupil a to na zacatku nikdy nevypadaly jako moc zanovni...nikdy jsem je nesjezdil na uplne sjety slajky.. -
cja 24.05.07 20:27
« Re: vymena pneumatik
S těma pneu bych to chtěl někdy zažít - myslím tím ten kilometrový proběh - na autě mi pneu nikdy nevydrželo víc jak 20t km - jakékoliv pneu - 14, 15, 16, 18 - nebrzdím divoce, neprotáčím kola - akorát se motám hodně po okreskách. Ale ať to byl Michelin, Continental, Pirelli, Good Year, Barum, Dunlop - vše střední, případně sportovní třída pneu - tak zkrátka max 20 t km - ty čísla co tady uvádíte někteří jsou pro mě jak ze snu.
A poslední dobou mě připadá, že jsou gumy dělaný hodně na bezpečnost a na vlastnosti - voda, odpor, ovladatelnost... - ale na km proběhy už to moc není - prý to není slučitelné :-) Tak jsem se stím smířil a pneu měním častěji, ale radši při 3 mm dezénu přezuji novou sadu, než riskovat planingaqua ;-) přece jen ta šířka gumy...