FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 11.06.07 14:13
« Re: sportovní vzduchový filtr
to lordmystic: sportovní filtr mám od nového auta JR AIR Filter.Mám jenom vložku, celý kit sání jsem měl dříve spíš na benzínu.Filtr peru každých 10-15 tis km a má spíš psychologický efekt.Na brzdě jsem ho neměřil.Na okruh a dovolenou ho vyperu a jedu.(je tam fakt bordel).Investice 2000 Kč+ čistící sada 600 Kč.Neomezená životnost/pracnost při čištění.
PS:Jinak jsem vyměkl a objednal jsem se do Hale na repas vstřikovačů.(Už to fakt umí upnout i rv.02).Tak se uvidí.Další dovolenou už to nebudu pokoušet.Včera jsem si v Brně sednul do nového koženého mondea, fakt paráda. Jen ty motory :-( -
lordmystic 11.06.07 10:46
« overboost
Taky tu někdo mluvil o tom jak pozná overboost. Jsem si vzpoměl, že někde jsem viděl, že overboost není k dispozici při prvních třech rychlostních stupních, funguje až od čtyřky výše, prý je to kvůli snížení namáhání poloos. Tak to pro jistotu zkoušejte od čtyřky nahoru :). -
oleowr1 11.06.07 08:53
« Re: Problémy s elektrikou
V pátek mi dali po 14dnech auto s tím, že mi vyměnili plovák v nádrži, vyčistili, vysušili a nakonzervovali všechny konektory v palubovce, "řídící jednotce klimy" - střední panel a u řídící jednotky motoru - tam bylo prý obvzvlášť vlhko. Zaplatil jsem necelých 2400,-. Zatím jsem ujel cca. 250km a je klid, všechno funguje jak má. Uvidím jak dlouho. -
oleowr1 09.06.07 11:14
« Re: Konečně jezdí.
to superkutil: Mám obavu, jestli ten overboost dokážeš poznat, je to v podstatě nárust o cca. 10%. Nejlepší by bylo na stejném úseku za stejných podmínek mít možnost akcelerovat s overboostem a pak pomocí "tlačítka" (které samozřejmě není) bez overboostu. Já mám sice jen kombíka 2,0 TDCi, ale jsem s jízdními vlastnostmi spokojen, je to rychlé, pohodlné, prostorné a na svou hmotnost i celkem úsporné rodinné autíčko. -
superkutil 08.06.07 23:27
« Konečně jezdí.
Ahoj, tak jsem přestal sledovat spotřebu a jezdím co to dá. Auto teď začalo konečně jezdit. Výkon je ale stále ještě dost proměnlivý. Pořád mi ještě nikdo nevysvětlil, jak se projevuje overboost a zda tedy mám moment 400Nm a nebo jen 360Nm. Připadá mi totiž, že někdy to zabere víc a někdy míň. Nevím, zda se mi to jenom zdá a nebo zda za to může EURO4 a že opravdu motor řídí výkon podle emisí. :-) -
oleowr1 07.06.07 10:54
« Re: Dobrovolné sado-maso !
to hil: Občas přes Fulnek a Odry jezdím taky, většinou na zpáteční cestě, aspoň se podívám jak pokračuje stavba D47. Stejně tak na zpáteční cestě jezdívám domů přes Hradec Králové, mezi Hradcem a Mohelnicí je to sice s SDi-čkem utrpení, hlavně při předjíždění kamionů, kterých tam po zavedení bodového systému přibylo, ale až budou platit za silnice 1. třídy tak se to snad trochu zlepší. Když je hezky a nespěchám, odbočím v Hradci na Šumperk, to se ale cesta protáhne na cca. 6hod. -
hil 07.06.07 10:27
« Re: Dobrovolné sado-maso !
To oleowr1: Ne, z Olomouce. V noci je Ostrava průjezdná v pohodě.
A i tak, většinou jedeš (z Karviné) po obchvatech a na konci Ostravy zahneš doleva. :-)
Ale z Těšína už je to zase o něčem jiném.
Ta silnice od Frýdku na Příbor mě deptá, všichni tam jedou 150, na jedné straně máš 10 cm od náklaďáků, na druhou 10 cm od sloupků s drátem... :-)
No a D1 je taky paráda, poslední dobou se všichni naučili jezdit vlevo. Chvíli jedeš 150 a za chvíli ten pruh stojí. Možná jsem posledně chytil z Prahy špičku (vyjížděl jsem kolem 16:00)... -
oleowr1 07.06.07 08:51
« Re: Dobrovolné sado-maso !
to hil: Ty seš z Karviné? V poslední době jezdím přes Těšín, Frýdek, je to asi nejrychlejší a vyhnu se Petřvaldu a Ostravě, Karviná - Praha nejméně 1x měsíčně na porady, bohužel služební Fabií SDi - to je opravdu sado-maso, ani klimu to nemá, místo elektrických oken švihadla. Umím s ní zajet do Prahy pod 4hod., dlouhodobou spotřebu (podle tankování) mám 4,9 l/100km, minulý měsíc jsem uzavíral se spotřebou 4,59l/100km. S mondeem (2,0TDCi 96kW) jezdím Prahu v podstatě za stejný čas, ale o více než litr větší spotřeba. -
oleowr1 07.06.07 08:42
« Re: Problémy s elektrikou
to cja: s cenou se nějak vyrovnám, ale za podmínky, že už sami konečně přijdou na to kde je chyba, ne že já jim nadiktuji ať mi vymění palubku, bude to konektorem a nic už na nich nevyreklamuju.
Hlavně mě udivuje, že se chovají tak ekologicky a mění to komplet celé, ikdyž by stačilo jen plošňák, budíky jsou O.K., je to lehce rozebiratelné... Při tomhle trendu si za chvíli nové pneumatiky budem kupovat jedině včetně disků!!! -
hil 07.06.07 02:53
« Re: Dobrovolné sado-maso !
Já už bych do benzínu nešel. Hned jak se nám v Tranzitu objevilo TDCi, tak jsem si říkal: V osobáku to by bylo něco...
Právě jsem přilít z Karviné, bral jsem to přes Fulnek. Po té "dálnici sebevrahů" přes Frýdek strašně nerad jezdím.
Ale přes Fulnek, Odry je to paráda, prázdná silnice, kopec nekopec, těch pár benzínových osobáků co jsem minul asi nevěřilo, že kolem nich neprolítlo UFO Kombi.. :-) -
superkutil 06.06.07 22:02
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
To superrejpalpetrT: :-) No mě by stačilo kdyby auto jelo a nežralo >:-[] a když bych potřeboval tak zrychlilo. Přiznávám, že jsem od 2.2TDCI očekával víc. Měl jsem zkušenost akorát s Passatem 1.6D, Escortem 1.6D a Passatem 2.5TDI, Meganem 1.9dCi a krátce s Mondeem 1.8TD, Focusem 1.8TDCI a s S-MAXem 1.8TDCI. Jinak samý benzíny. Takže proste tudbodiesel je turbodiesel a benzín je benzín. 2.2TDCI je velmi tichý a příjemný motor se slušným zátahem okolo 2000ot a s rychlým poklesem dechu okolo 3000ot. Kupoval jsem nejsilnější diesel ve své třídě (jak praví slogan) a dost často narážím na nedostatek výkonu bez možnosti podřazení. Naopak po většinu jízdy jedu na 6ku okolo 2000ot a tam je motoru dobře. Ale to by asi zvládl i 1.8TDCI. Takže 1.8TDCI 92kW co bude v nových Mondeích bude možná ta pravá volba (úsporný ale živý konkurent 2.0TDCI 96kW). No a já si nechám naladit vlastní křivku motoru a bude to v pohodě. :-! -
"-- skrytý --" 06.06.07 21:44
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
superšťourakutil:
lopatky turba se natáčejí s otáčkami, aby při nízkých otáčkách mělo turbo co nejvyšší účinnost, při vysokých otáčkách už jsou lopatky stočené minimálně, o ventilu ale nevím nic.
Jinak, v tom je ta krása, že každý motor se chová jinak u různých značek a dokonce i u stejný motor u jedné značky v jiných vozidlech se chová jinak.
Nebo stejbý motor ve vozech různých značek ale stejné třídy- taky se chová jinak. V tom je ten problém a ta krása !!!!! -
cja 06.06.07 21:18
« Re: Spotřeba skutečná vs. spotřeba dle VTP
To kutil: rozdíl mezi 1,8 a 2,0 je ve spotřebě asi výraznější - já měl Duratec 2,0i 16V r.v.2001, nevím jakou ty jsi měl 1,8 , ale obecně platí, že u benzínových agregátů s rostoucím objemem a potažmo počtem válců roste spotřeba hlavně podle způsobu jízdy - kapišto? A jestli jsi jel po autobahnu 180 a žralo ti to 9,3 l na 100, tak je to super motor, ale já tomu moc nevěřím - benzínový 2,0l jsem měl 7 let - 2 auta - a myslím , že o spotřebě těch aut jsem si za tu dobu obrázek udělat dokázal. Bral jsem si diesel jednak proto , že jsem chtěl změnu a jednak proto, že se ty spotřeby dle zatížení tolik neprojevují ;-)
A dneska, když přesednu do benzínu, tak mám pocit, že to nejede - hlavně odspodu nahoře je to fajn, ale už mě nebaví točit auto na 6000ot.min -1 - asi jsem zlenivěl :-| -
superkutil 06.06.07 20:16
« Re: Spotřeba skutečná vs. spotřeba dle VTP
To cja: Měl jsem benzín 1.8 kombi z roku 2000 MKII a bylo úplně jedno jak jsem jel. Spotřeba byla mezi 8,8 až 9,3 litru. Nepovedlo se mi dostat pod 8litrů a taky ne nad 10. U TDCI jezdím od 5,5 do 8,5. Pokud jedu jako s benzínem, tak jedu za 7,4.
K těm testům spotřeby: sám FMC přiznal, že jsou to laboratorní výsledky z motorárny kde se simulují různé režimy. Podle FMC je skutečná spotřeba minimálně o litr vyšší. Údaje uváděné u vozidel jsou nejnižší dosažitelné spotřeby. Spotřeba 5,1 mimo město snad není dosažitelná ani při 90km/h. Průměrná spotřeba u Mondea 2.2TDCI je 6,3litru a S-MAX 1.8TDCI je 6,2 a s tím S-MAXEM není problém jezdit za 6,5litru. S Mondeem za 6,3 se mi teda nedaří. Asi na to jak je motor veliký, tak je výkon a moment malý. Snad pomůže chip, pak by mohla jít i spotřeba dolů. -
cja 06.06.07 12:25
« Spotřeba skutečná vs. spotřeba dle VTP
2,2 TDCI uvádí spotřebu 6,3 l/100km ve verzi kombi - nafty, dle ruzných periodik je skutečná spotřeba asi o 20% vyšší.
zkoušky podle kterých se uvádí spotřeba jsou de fakto laboratorní podmínky, které zajištují nějaký konstantní postup, aby mohla metodika běžet napříč automobilkami a mělo to nějakou srovnávací hodnotu - před nějakým časem jsem v jednom z periodik zachytil jakým způsobem se měření provádí a byl jsem docela překvapen - akcelerace 0 - 50 km/h trvala asi 29 s , jezdilo se omezenými rychlostmi dálnice tuším 120km/h atd. Nepamatuji si konkrétní čísla, abych nebyl vámi popotahován, ale nabyl jsem z toho tenkrát dojmu, že se tímto asi nelze řídit :-) :-) :-) Myslím si, že asi řešit pořád dokola spotřebu v hodnotách odchylky 1 l je asi věc zbytečná. ;-) -
cja 06.06.07 12:10
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
To kutil: benzín , že není citlivý na styl jízdy? a od kdy? měl jsem ho a záleželo především na stylu jízdy , u dieselu bych řekl , že je to rozpětí mezi spotřebami daleko menší(myslím tím když mu naložíš a když jedeš eko rally)
benzín jsem uměl za 8,2l/100 km ,ale taky 14l/100km - rozdíl téměř 6 l 16 kola ( ve 180 tam vyskakovalo i o něco víc) - 2 l Duratec
diesel za 6,5 vs 8,4 - rozdíl ... (po D dálnice 200km/h byla spotřeba 10l/ 100km) - 16 vs 18 kola - 2,2 Duratorq -
superkutil 06.06.07 11:56
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
To Petr T.: Díky za info, když už se ptáš, tak podle čeho se nastavují ty rozvodové lopatky turba (podle jaké situace) a zda má 2.2TDCI obtokový ventil turba. A taky co vlastně plynem reguluješ. Zda jsou to pouze otáčky motoru nebo je to schopné reagovat i na zatížení. Mám pořád pocit, že i při jemném stisku plynu se motor snaží co nejdříve dosáhnout vyšších otáček (viz vysoká citlivost při malém sešlápnutí a pak už nereaguje). Jel jsem nedávno s Lagunou 2.2dCi a plyn reaguje ale úplně jinak, nejdřív je jakoby málo citlivý a při větším sešlápnutí pak pořádně zabere. Pokud se tedy na to nešlape, tak má malou spotřebu. Ale jinak při celkovém porovnání je Mondeo jasně lepší. U toho motoru 1.8TDCI jsem se bál výkonu tak malého motoru, ale ve své podstatě má ten motor jen o 40Nm menší moment a možná ho dříve ztrácí, ale jinak je to zázrak a do Mondea bude úplně stačit. Dá se nějak vyzkoušet overboost? Někde jsem četl, že funguje jen 10sec a pak přestane. Zkusil jsem se tedy rozjet do prudkého a dlouhého kopce stále ale žádnou ztrátu tahu po 10sec jsem neviděl. Čím se overboost aktivuje?
To Hope: [odkaz]
To lordmystic: PP podle mne vezme ujeté km a spotřebované palivo a to podělí. Čím delší dobu měříš, tím jsou odchylky větší.
-
"-- skrytý --" 06.06.07 10:11
« Dobrovolné sado-maso !
Tak, přátelé, rozhodl jsem o naprosto dobrovolné sado-maso koupeli ve výrobcích Ford a půjdu do Focuse Combi 1,6 16V , samozřejmě ve voňavoučkém benzínovém provedení .......a né že ne !! :-)
Uvažoval jsem i o jiných autíčcích, ale mě by se po vás tak stýskalo !!
Mám tam, Petře, lít nějakého benzínového staníka ?? -
lordmystic 06.06.07 08:58
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
Jinak rekordní spotřebu jsem měl s předchozím autem Passat 1.9TDi 81kW při cestě ze šumavi k nám do Strakonic. To byla spotřeba při extrémně úsporné jízdě kolem tří litrů, ze začátku dlouho těsně pod tři litry :).
Ale stejně si myslím že ten PP ukazuje nepřesně a také je pravda, že např. z těch ČB jedu za 3.8 průměr, ale stačí na posledních dvou km na to trochu šlápnout a v cuku letu tam je 5 l/100km! -
oleowr1 06.06.07 08:57
« Problémy s elektrikou
Jak jsem už psal níže, blbne mi palubovka, hlavně když je auto vyhřáté. Po téměř 14 dnech v servisu stejně na nic nepřišli, prostě moc teplo nebylo. Včera jsem mluvil s mechanikem, objevil akorát, že blbne plovák v nádrži (asi 900,-), nová palubka stojí okolo 6000,-Kč (čekal jsem víc), takže si ji asi nechám vyměnit s vírou, že to není v kabeláži. Za měsíc jedu na dovolenou a mám po náladě, na odtahovce jsem už v roce 1999 přijel z Itálie se Sierrou - prasklý šroub v šálce na ojnici a doslova rozpůlený motor v místě 3. válce, odtah 20000,-, propadlá dovolená, 50000 výměna bloku za blok z Mondea 1,8TD a prakticky do loňského roku jsem téměř nevěděl o tom, že se na autě může něco zkazit, Sierra začla rezavět (do dneška jezdí O.K.) tak jsem jí střelil, měla celkem ujeto téměř 350.000km a vyměnil za Mondeo o 250.000km novější ... -
"-- skrytý --" 06.06.07 08:21
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
superkutil:
vstřikování probíhá dle palivové mapy nahrané do řídící jednotky. Tato mapa zohledňuje požadavky na zatížení motoru, styl jízdy (vyhodnocuje, zda jedeš do kopce či z kopce, s nohou na plynu či bez plynu atd.)
Vstřikování probíhá při tlacích od cca 200 bar (start) do max. 1600 bar. Těchto 1600 bar se dosahuje asi v 1600 otáčkách a potom už tlak neroste. Naopak, asi v 2600 barech maximální vstřikovací tlak klesá ještě prudčeji, než před tím narůstal. To je dáno konstrukcí vysokotlakého čerpadla. Toto ovšem platí pro 2,0TDCi, u 2,2TDCi to může být mírně jinak.
Zlaté pravidlo o spotřebě říká: větší objem = větší výkon = větší spotřeba. Takže se nedivím že 1,8TDCi má nižší spotřebu. Navíc S-Max má vstřikování SiemensVDO, které je o 1/2 generace napřed před vstřikováním Delphi, takže je o něco výkonnější a úspornější.
Všechny nové motory Mondea používají Siemens (spolehlivost a výdrž), nicméně výkonnostně je to pouze průměr.
Ještě něco by jsi si přál vědět??? :*) -
"-- skrytý --" 05.06.07 22:47
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
A proč má S-MAX 2.0 TDCi větší spotřebu než S-MAX 1.8 TDCi, když jsou stejně těžké (1.8 dokonce o kousíček těžší) divné není?
Spotřeba na volnoběh, to jako myslíš jednotku l/100km? To by potom záleželo, jak rychle na ten volnoběh jedeš >:D
Nemohl by jsi prosím svoje auto vyfotit a poslat fotky? Pořád nemůžu věřit, že máme stejné auto. Když jenom nejelo dobrá, závada motoru, ale když už ani nesedí na silnici ... -
superkutil 05.06.07 21:42
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
Když jedu z Vyžlovky do Prahy, tak jsem schopný jet za 4,5 ale to je proto, že pořád jedu z kopce a mám vyřazeno. Kdybych jel s vypnutým motorem, bude to ještě míň. ;-)
Nevíte někdo, co se děje když se přidá plyn? U starýho TD se přenastavil vstřik a do motoru šlo hodně nafty, motor začal kouřit a když se roztočilo turbo a stoupl tlak na vstupu, tak to ještě přidalo množství nafty. Když se turbo točilo moc, začal fungovat obtokový ventil. Aby se motor nepřetočil, tak tam byl odstředivý regulátor. Ale u TDCI je jednak natáčení lopatek rozvodového věnce tuba elektricky a také dávkování nafty je vícebodové. Mám pocit, že stačí hrozně málo šplápnout na plyn a motor reaguje, ale když šlápnu víc, tak už se nic neděje. Je rozumné jezdit v rozsahu 1200-1500ot. Je lepší jezdit ve vyšších otáčkách s menší zátěží nebo to držet na 1500ot s větší zátěží? Sorry za blbý otázky, ale učím se jezdit s dieselem. S benzínem jsem měl spotřebu stále stejnou, styl jízdy na ní neměl vliv. U TDCI zjišťuju, že se s plynem musí hodně šetrně. Nevíte kolik si 2.2TDCI bere na volnoběh? Pořád ale nechápu proč má Mondeo 2.2TDCI větší spotřebu jak S-MAX 1.8TDCI, když je těžší a větší. 8-s -
jack007 05.06.07 20:59
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
o 3.9 se mi muze jen zdat, ale asi by to slo. jednou sem to zkousel z litvajzu do mostu (rovinka). Vynuloval sem na PP zaradil 6ku rychlost 90km/h a bylo to tam 3.9l. Bohuzel pak staci dve krizovatky a hned tam byla 5ka :-) Muj rekord je Most - Kralupy 75km za 5.4 po dalnici max 120kou. -
"-- skrytý --" 05.06.07 16:53
« Re: Zvýšená spotřeba a pocit menšího vykonu
Takže chyba se zdá býti v prasklém intercooleru.Pry je malinká a dala jim velkou práci nez ji našli.Jo a pokud jste videli Mondeo kombi šedé barvy ze kterého se valil hustý černý dým, tak jsem to byl asi ja :*)
Před cca rokem jsem měl prasklinu na přívodu paliva,dnes mezichladič.Co to bylo za diletanta co montoval me auto >:D -
"-- skrytý --" 05.06.07 15:45
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
2.0 ma tak o pul litru nizsi spotrebu nez 2.2 alespon dle mych empirickych pozorovani. Palubni pocitac ukazuje u obou v prumeru o pul litru mene nez je skutecna spotreba s tim, ze cim je provoz nevyrovnanejsi, tim je odchylka vyssi. S 2.2 mam problemy dostat se pod 7l (6.5PP) ale nejde zanedbat fakt, ze 2.2 je na 225/18 a 2.0 jezdila na 205/17. Na zimacich 16" byla spotreba taky o pul litru nizsi nez na 17"..Nejpresnejsi udaje o rychlosti/ujete vzdalenosti mam na 18", kdy GPS ukazuje totozne hodnoty jako tacho. Na 16" je tachometrova rychlost vyssi a ujeta vzdalenost taky, takze to ten prepocet taky hezky zkresli.
Nejmensi spotrebu jsem mel pred par tydny, kdy se auto spravovalo- za ctrnact dni se raficka nehla ani o milimetr! -
"-- skrytý --" 05.06.07 15:43
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
Ja myslím , že taky ne.Když se budu opravdu snažit,bude prazdná silnice,obecně ideální podmínky, tak trasu Strakonice Budejovice by se možná dala projet se spotřebou dle PP odhadem4,6-4,7.Ale musel by se clověk opravdu hlídat a nešlapat na plyn.
Někdy to zkusím -
lordmystic 05.06.07 15:06
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
Nevím jak moc jsou průkazné a přesné hodnoty z PP, ale osobně mám s 2.0 TDCi rekord Strakonice-ČB (65km) tam za 3,9 a zpět za 3,8. To jsem se hodně snažil. Přítelkyně se nesnažila, ale jela svou klasickou opatrnou jízdu a jela to za 4,2 l/100km. Dá se dostat na podobné hodnoty s 2,2 TDCi? Ale záleží na gumách, mám 16/205. -
"-- skrytý --" 05.06.07 12:56
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
S 2,0Tdci jsem nejezdil.Rekl bych, že 2,2 je v velmi náchylná na styl jízdy.Osobní rekord na trase Horažďovice Humpolec při sněhove kalamitě (cca asi120km) 4,8l/100km dle pp.Jemná prace s plynem a žádné velke rychlosti,jelo se jen po snehu,silnice zacpane od kamionu.V podstate jsem jel rychlostmi dle pravidel silničního zakona s minimem akcelerací. -
superkutil 05.06.07 11:51
« Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
Procházel jsem testy a všichni se shodují, že 2.2TDCI má výrazně vyšší spotřebu jak 2.0TDCI. Může to být jen objemem nebo je to i ŘJ? Papírově je rozdíl jen 0,1litru, ale ve skutečnosti skoro litr. I když jedu hodně klidně s otáčkami 1500-2200, tak mám spotřebu 6,5litru. Přitom jsem jezdil s S-MAXem 1.8TDCI, hodně ostře a spotřeba byla taky 6,5litru. Proč si ta 2.2TDCI bere tolik? -
cja 05.06.07 07:16
« Re: levný okruh
kutil: jezdil jsem s Mondeem 2,0 TDDI , mělo 85kW a 280 N.m. krouťák,5ti kvalt, sice jenom chvíli, ale nějaký problém s pocitem nedostatku jsem neměl , vím , že 2,2 TDCI je jinde, ale to si myslím je jasné hned a každý to nepotřebuje nebo nechce :-| , taky je to samo o ceně - ale jak píši i menší motor a konstrukčně starší není žádný propadák - kamarád ho má pořád a něco jako vstřiky zatím neřešil :-) -
jack007 05.06.07 06:10
« Re: levný okruh
kutil mam 6ti kvalt, ono jde o to jak moc rychle chces predjet a hlavne koho (BMW urcite ne) :-). Kdyz se chystam predjizdet, tak si drzim otacky kolem 2tisic a turbo mi proste pomuze. Jinak vetsinou jezdim otacky v rozmezi 1500-2200 a spotrebu mam kolem 6,3. Kdyz na to slapnu tak 7,4. -
superkutil 04.06.07 22:09
« Re: levný okruh
To jack007: Máš 5ti kvalt? Máš či nemáš čip? Když já mám 400Nm a 6ti kvalt a běžně stačí točit motor od 1500-2500ot a přitom při předjíždění mi výkon nestačí, tak si nedokážu představit verzi s 280Nm. Přitom zrychlení z 0-100 je jen o 2sec horší. -
"-- skrytý --" 04.06.07 12:54
« Re: levný okruh
Vcera mi ríkal švagr, že měl půjčené Mondeo tdci 5 kvalt jako náhradní vozidlo(nevím jakou výkonovou variantu..Říkal, že o proti jeho 2,2 tdci to vubec nejede.2,2 je pry ve srovnání s tím raketa.(400 NM je 400NM, pocitoveje to musí byt vyrazný rozdíl).
-
cja 03.06.07 14:43
« Re: levný okruh
To kutil: Jezdíš pneu 205/50/17 - spotřeba 7,5 l na 100km - takovou spíš 7,2 l mám spotřebu s 225 - což obnáší vyšší valivý odpor a tudíž i spotřebu - v zimě jezdím 205/55/16 a i při zimním provozu spotřeba asi 6,5l na 100 - včetně boxu na lyže na střeše. Nejezdím pomalu, spíše svižně v okolí limitů pro ČR. Myslím, že ta spotřeba co uvádíš je spíš o tom , že asi jezdíš výrazně svižněji a nebo máš těžkou nohu. ;-) -
"-- skrytý --" 03.06.07 09:55
« Re: VIF ?
Omyl, kutile, 96kW v novém Mondeu bude, ale je to jiný motor. Původní motor PUMA prošel vývojem a ve verzích 2,2TDCi a 2,4TDCi se dodává pouze do užitkových vozů (Ford-->PSA). Nové Mondeo bude používat motory DW10B (PSA-->Ford).
Taže papírově stejné hodnoty 96kW, ale úplně jiné motory.
Po 1,8TDCi (motor Ford Lynx) a 2,0TDCi (DW10B 96 a 103kW)přibydou ještě 2,0TDCi (DW10C 110kW) a 2,2TDCi (DW12, 125kW) -
lordmystic 02.06.07 20:25
« Re: VIF ?
No také jsem vyzkoušel VIF. Dávkuji to 2x tolik co je na obalu (v Autodieselu dávali o polovic víc) a vyjde mě to na 0,65kč/l, tedy mnohem méně než standardní dávka standy. VIF by měl mít o něco vyšší cetanové číslo, ale na výkonu se to fakt poznat nedá, ohledně zvuku také ne (alespoň já to nepoznám, minimální rozdíl). Ale jsem zase klidnější, vím že mazivost by teď měla být úplně v poho, navíc při tomto větším dávkování!
Nový sw do řj: Už jsem to tu psal, že mi vyměnili při výměně vstřiků i nový sw v řj. Nevím fakt jestli je to možné, ale před nahráním mi auto např. na trojku při max. akceleraci náhle vadlo při 4200 ot/min, nyní točí plynule do 4650 ot/min a až zde naráz zvadne! Zdá se mi to fakt divné, ale je to paráda. -
superkutil 02.06.07 19:48
« Re: levný okruh
To bude ono! ESP je dobré, ale chtělo by to vypínatelné ASR. Tím, že vypnu ESP, tak jde auto do boku. Takže na sněhu a ještě s TDCI nic moc. Je mi jasné, že plno mých negativních pocitů, je nejen přechodem ze starého Mondea na nové ale hlavně přechodem z benzínu na TDCI. Musím říct, že mi někdy TDCI připadá super, velký zátah, ale jindy když chci předjet do kopce, tak motor duní ale nezrychluje a podřazení nepomůže. Obdivuji ty, co mají Mondeo TDCI 85kW. To si nedokážu představit. Jinak auto už trochu celkově změklo, nechá si líbit zátah od 1500ot a zabírá i nad 3000ot. Spotřebu mám dlouhodobě 7,5 a už to neřeším. O slibovaných 6,5 si nechávám jenom zdát. Je zajímavé, že S-MAX s 1.8TDCI 92kW spotřebu 6,5 zvládá i když je těžší. Věřím že čip vše vyřeší, trochu klesne spotřeba bude o pár koníků v kopci víc. Podvozek je super na hladkém asfaltu, na nerovnostech poskakuje a vše se hodně přenáší dovnitř. Mnohem víc jak u konkurence. Taky mě překvspilo, jak auto po 8tis.km uvnitř hodně drnčí. -
"-- skrytý --" 01.06.07 23:21
« Re: VIF ?
Ano zapadlo a proto jsem ho jiz dvakrat na plnou nadrz zkusil. Vysledek je docela zajimavej. Minimalne na poslech a pri zavrenych okynkach, je motor jeste tissi nez se STANDOU - overim jeste decilomerem na mem zkousecim useku. Druha vec je, ze jsem mel do nedavna za to, ze prave tichost motoru dela mazivostni slozka nafty, aditiva. V Autodieslu pisou, ze lidskym uchem slysitelny hluk motoru urcuje hlavne cetanove cislo a ne kvalita mazani nafty-aditiva !!! Jinak davkovani VIFu je velice prijemny. Vicko ma tak 5 cm dlouhe dute hrdlo do ktereho se krasne po odsroubovani nalije presna davka a vleje do nadrze, aniz bych se tim smradlavym mazutem poblemtal :-)) Tak uvidime. Jak rikam, pocitove to je tissi a hladsi, otazka je co to dela skutecne v motoru? -
cja 01.06.07 15:45
« Re: levný okruh
to krkovička: Vím je to ASR, ale tohle Mondeo má tzv IVD - samostatně nelze vypnout(ESP) - u Mondea 93 bylo TCS - tam šlo vypnout samostatně - a samozřejmě máš pravdu - pokud na sněhu problém rozjíždím se na volnoběh :-) Zkrátka na sněhu do kopce vypnu a lechtám plyn a nahoru se tak doškrabu ;-) -
lordmystic 01.06.07 11:51
« Re: levný okruh
superkutil: S tím podvozkem jsi fakt ustřelil, kvůli podvozku jsem si Mondeo kupoval, protože ve své třídě je ten podvozek na nejvyšší úrovni! Nějaké Octavie, Passaty atp. se s tím nedají měřit. ESP nemám, jezdím ostře, vychutnávám si driftování naplno. Dojíždím totiž staré letní gumy a není mi jich líto, tak zkouším co auto dá. A okruh je ideální místo pro otestování komplexních schopností auta. Starty a rovinky to není ono, ostré zatáčky jsou zase průser že si auto můžeš rozbít a ohrožuješ ostatní. Tak asi proto proč na okruh.
PetrT.: No docela se děsím že jsem vyhodil zbytečně 22k když by to šlo jak koukám nyní určitě za polovic :(. Ale prej byli ty vstřikovače totálně zničený (divili se že jsem tam vůbec dojel), tak se utěšuji tím, že by asi stejně nešli opravit... -
"-- skrytý --" 01.06.07 11:41
« Re: Nešťastná elektronika....
To tlačítko mi na minulém Mondeu odešlo taky.....tehdy to vyměnili v i s přístrojovkou v záruce. Ono to tlačítko neodešlo úplně, po troše trpělivosti to nakonec to denní počítadlo vynulovalo. Takzvaný studený spoj nemusí být jenom přímo na tištěném spoji, může to být v konektoru, nalomeném drátu - prodtě nějaké místo s větším přechodovým odporem - a navíc v autě se můžou objevit různé bludné proudy od jiných třeba špatně ukostřených spotřebičů...........
Pokud jim to předvedeš, tak stejně nic nevyřešíš...... -
"-- skrytý --" 01.06.07 11:14
« Re: levný okruh
ESP jizdu na snehu umi. To co ti ztezuje rozjezdy je ASR, ktery je spolecne s ESP vypinatelny tlacitkem.Pokud ti zacnou prokluzovat kola, omezi ridici jednotka otacky na hodnotu pri ktere moment na kole je pneumatikou udrzitelny-pak se to teprve muze rozjet. Supr kroutak nasich agregatu uplne vocpoda ti tudiz situaci ztezuje- auto se pohybuje vicemene stale na hranici zdechnuti a nejede. Resenim je bud mit kvalitni gumy, retezy nebo to hodne dobre umet s plynem a spojkou. U Mondea rozjezdy nikdy nebyly pohodove, ale vesmes tim trpi vsechny turbodiesely.S benzinem jsem tento problem nikdy nemel-nastup vykonu se dal uz od volnobehu krasne davkovat.
ESP ocenis az kdyz jedes z kopce:) -
superkutil 01.06.07 09:52
« Re: levný okruh
To cja: Letní mám 205/50 17" Pirelli P6000. Proti starému Mondeu mám pocit, že sedím v hrozně vysoký bedně. Při losím testu auto sedí dobře, ale na nerovnostech odskakuje. To bych řekl, že staré nedělalo. Určitě má nové Mondeo tužší karosérii a to by mělo být dobře. U 18" kol by se na českých silnicích bál, že je někde bouchnu. Nejezdím výrazně rychle, ale nerad brzdím a zrychluju a tak projíždím zatáčky ostřeji. Jak jsi to myslel s tím sněhovým ESP? V zimě jsem byl na horách a tam je takový malý kopeček, který staré Mondeo vyjíždělo bez jediného problému. Naopak kamarád s Lagunou to měl horší. Letos kamarád s Lagunou vyjel bez problémů, já s Mondeem a ještě jeden s Focusem 1.8TDCI jsme tam pálili gumy a nic. Nakonec jsem to musel vycouvat. Pak jsem jel jiný kopec a dokud bylo ESP tak to nějak jelo. Sice to ubíralo pořád na plynu ale jelo. Když jsem ESP vypnul, tak jsem zapadl nadobro. Malý Fiat Ritmo to bez problémů vyjel. Věřím, že se starým Mondeem bych to vyjel taky. Proč to ESP neumí jízdu po sněhu? -
cja 31.05.07 19:50
« Re: Nešťastná elektronika....
bojím se , že tišťák samotný od Forda nedostaneš - u mého předchozího Mondea odešlo resetovací tlačítko na PP - chtěl jsem jej nechat vyměnit a bylo mi řečemo, že jedině celou palubku a nebo si donést spinač z vrakáče - tak jsem to nechal být - to je má zkušenost, jinak poradit neumím
nastavit stav Km - to by měl zvládnout každý servis přes VDS - myslím :-| -
oleowr1 31.05.07 19:19
« Re: Nešťastná elektronika....
to cja & dim: Auto je 12/2002 - dávno po záruce, tišťák bych si bez problémů vyměnil i sám (cca. hodinka), jen bych potřeboval, aby mi v servisu nastavili aktuální stav km.
Palubku jsem v neděli rozebral, je v ní jediný tišťák, jsou tam 4x čtyřnožové konektory na připojení budíků, dva LCD displeje, 4x velká bezobjímková 3W žárovka na podsvětlení budíků, několik menších žárovek co podsvětlují displeje + některé varovné kontrolky (tuším, že nabíjení, olej...), většinu kontrolek rozsvěcují LEDky. Všechny konektory jsem vyčistil, celý tišťák odmastil a vyčistil od prachu - hlavně kolem velkých žárovek, prach může při zvlhnutí dělat svod, u průmyslových PC jsme s tím měli problémy pokud dobře netěsnily kryty. Všechno jsem poskládal, denní počítač se vynuloval, po zapnutí zapalování všechny budíky vyjely nadoraz a vrátily se, podle servisu je to autotest - O.K. Ujel jsem asi 10km, palubka se zahřála a závada byla zpátky. Asi odkrytuju spodní víko, prohřeju palubku fénem zespodu a ukážu jim co to dělá, jinak na to nepříjdou, zkoušeli krátké jízdy kolem servisu a navíc ani venku moc teplo nebylo.
Do tišťáku z vrakoviště bych asi nešel, budu asi muset koupit nový. Mám jen strach, aby to nebylo třeba špatně nalisovaným konektorem na kabeláži, jiná možnost mi připadá málo pravděpodobná. -
cja 31.05.07 19:06
« Re: levný okruh
to kutil: pokud ti kráčí do boku, pravděpodobně nedotáčivost? - co máš za pneu? mě to dělalo předchozí Mondeo na 205/16, 2,0i benzín - a byla to docela zábava, když to driftovalo, ale byl to spíš extrém - na 2,2TDCI mám 225/18 a to už musí být hodně brutální zásah , aby to jelo v zatáčce rovně nebo , aby seplo ESP(potažmo IVD). Jednou si stěžuješ , že je to tvrdý , jak Bedna? a pak by jsi chtěl jezdit zatáčkami rychle - tohle asi bude problém vyřešit :-) A na sněhu při výjezdu do kopce ESP vypínám - tuším, že to psali i v manuálu k autu - "sněhové" ESP to nemá - bohužel :-)
A jinak si myslím, že Mondeo má jeden z nejčitelnějších podvozků ve své třídě - a myslím, že tohle jako argument, může někdo těžko vyvracet - viz testy i zkušenosti, takže tady jsi myslím tak trochu mimo mísu. -
cja 31.05.07 18:54
« Re: Nešťastná elektronika....
to oleowr1: nejsem DIM, ale pokud najdeš tišťák, který to dělá, tak jedině sehnat na vrakovišti a nechat přehodit šikovným mechanikem, ale pokud nová palubka a není to na záruku - Pán Bůh s Tebou - cenu nevím, ale jen jsme se v servisu zmínili a někteří technici radši odešli , aby to přežili, až kamaráda trefí šlak :-) -
"-- skrytý --" 31.05.07 17:51
« Re: Nešťastná elektronika....
Nevím, kolik to stojí, ale zadarmo to nebude.....Mně to udělalo jednou ( na sekundu neukazovaly ručičky a malý počítač se resetnul) a dalších pár tisíc do dneška už nic . Servis to nikdy nenajde, a i kdyby , tak uvidí totéž co ty. Mně řekli hned : je to docela jasné, takových aut už tady bylo více,někomu jednou za čas, někomu co chvíli, a jedině vyměnit celou přístrojovku..... -
superkutil 31.05.07 12:32
« Re: levný okruh
To Krkovicka: To ano, pokud chceš zjistit možnosti podvozku, tak je okruh nebo letiště dobré. Co se týče ESP plně souhlasím, že výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti (proto se také do auta dává :-) ). ESP jsem měl možnost využít na sněhu, protože tam kde mi MK II vyjelo v pohodě, tam si MK V bez ESP ani neškrtlo(zahrabalo se) a s ESP to zase nevyjelo protože ESP ubralo plyn.
Nemá cenu srovnávat MK II a MK V s ESP. Musíš srovnávat MK II a MK V bez ESP. Nevím jakou máš zkušenost, ale mě MK II v extrému šlo do smyku ale bylo to řiditelné. MK V se mi v zatáčce nakloní a začne kráčet do boku. Zkusím vypnout ESP, třeba je to tím. Mám pak pocit, že nemůžu ty zatáčky projíždět rychle. Netvrdím, že je chyba v Mondeu, možná to je skutečně ve mě, ale takové chování auta mě prostě nevyhovuje. Vždy chci vědět, co auto udělá, nechci se spoléhat na elektroniku a SW. Možná je to tím, že dělám v IT a píšu programy. ;-) -
oleowr1 31.05.07 10:24
« Re: Nešťastná elektronika....
To DIM: od pondělka mají auto v servisu, závada (zblbnutí palubovky) se jim neprojevila, prý už s ním najezdili 50km a nic, ono hlavně nebylo moc teplo. Jsem z toho celkem na prášky, za měsíc jedu na dovolenou... Nevíš, kolik může palubka stát, dá se vyměnit jenom ten plošňák? Když tak bych to nechal vyměnit preventivně. -
"-- skrytý --" 30.05.07 18:44
« Re: levný okruh
Nevim jak tobe Superkutile, ale me zatim vsechna tri Mondea zatacela a to lip nez dobre. Na okruh nejezdim, protoze nemam kdy, ale parkrat do roka si jedu zablbnout na letiste. Naposledy jsem byl asi pred ctrnacti dny, nez jsem nazul letni gumy a uzil jsem si docela dost srandy:) Jediny duvod je zjistit limity auta a trochu si zablbnout protoze za provozu to delaji jenom magori. Doporucuju ti vyzkouset si napriklad imitaci losiho testu s vyplym ESP a pak totez zkusit v jinem aute. Mozna pak zmenis nazor.