FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 15.06.07 13:31
« Re: Zakleté auto
oleowr1: No máš téměr identické auto jako já, já mám 10/2002. A najeto? Eh, při 120tis. jsem měnil 2 vstřiky, při 115tis. jeden, takže to krásně odpovídá. Jinak když jsem koupil auto, první co jsem udělal byla výměna všech filtrů, hlavně palivového. A dá se poznat ten původní, protože to byl starší model, který byl vadný, propouštěl hodně nečistot. Dnes se používají již novější jemnější. A měním také po 20k km, zrovna včera jsem tam na výměně byl. -
"-- skrytý --" 14.06.07 13:50
« Re: Zakleté auto
J8 už od jisté doby střídám více renomovaných pump, bral jsem svého času téměř výhradně jenom SHELL, .............. a co myslíte, pane doktore, měl ho tam nebo ne :-)
NIcméně pokud se nemýlím, jednoduchá diagnostika vstřiky neprověří, servis mi také vždycky napřed řekl, že to je např.čidlo plynového pedálu, EGR ventil , chyby softwaru..... a stejně to šlo vždycky do trysek........... -
oleowr1 14.06.07 12:36
« Re: Zakleté auto
To Petr T: Auto ještě stojí v servisu na dvoře, vyzvednu si ho až kolem třetí, ale dám vědět. S vypouštěním filtru mám bohaté zkušenosti ještě ze Sierry. Přemýšlel jsem o tom, že to udělám i na Mondeu, ale měl jsem strach ze zavzdušnění. Je pravda, že posledních 20.000km auto jezdilo jen na V-power diesel, jednou jsem tankoval u Slovnaftu na Slovensku. -
"-- skrytý --" 14.06.07 11:49
« Re: Zakleté auto
NO , já jsem dokonce pravděpodobně velmi rozvířil stojaté vody Fordu ČR a teď už doporučují výměnu filtru po 20 tis. km všem.....takže alespoň něco pozotivního na tom, že už jedu třetí vstřiky :-(
A teď jsem vyzvedl nového Focuse 1,6 Combi......Petře, tojsi mi nemohl říct, že to bude strašný lenochod ?? :-) -
"-- skrytý --" 14.06.07 11:36
« Re: Zakleté auto
oleowr1:
Já Ti věřím. Také si nemyslím, že by tam ten filtr byl 127000 km. Předepsáno je skutečně imbecilních a idiotských 60000 km. Ve skutečnosti je filtr zaplněný nečistotami a vodou tak po 40000 a od té doby filtr propouští vodu a nečistoty a ty poškozují vstřikování (v ČR, kde se kvalita nafty k dokonalosti ještě ani zdaleka neblíží.)
A ještě jedna věc: filtr má vypouštěcí ventil a pokud by se měl používat 60000 km, alespoň je třeba vypouštět zachycenou odseparovanou vodu. POZOR!!! Přídavek aditiv pomáhá oddělit vodu od naftové báze a tudíž dále prochází nafta bez vody, ale filtr se rychleji vodou plní. Proto je velmi důležité právě odpouštění vody nebo dřívější výměna filtru. Pokud se mění filtr po 20000, není třeba si s vodou dělat starosti. -
impaler 14.06.07 11:01
« Re: Zakleté auto
80 tisíc je blbost, předepsaných je 60, v NJ mi jasně a bez vytáček řekli, že doporučují nejpozději po 40, sám servisman říkal, že do svého by si to dal po dvaceti. Symptomy a info o minulosti bohužel dost připomínají to, co PetrT. tady už dlouho popisuje jako průser. Držím palce, ať to moc nestojí a eventoš nejlíp toho, kdo to podělal. -
oleowr1 14.06.07 10:09
« Re: Zakleté auto
To Petr T.: Já bych na filtrech určitě nešetřil, při servisní prohlídce mi řekli, že se mění po 80000km, kdo mohl tušit, že jsou to takoví autorizovaní diletanti... Filtr podle mně, ale původní nebyl, spíš jsou si vědomi toho, že něco zadrbali před týdnem, když mi měnili plovák v nádrži (nenápadně to včera technik prohodil), kdoví co se dělo s těmi 50 litry nafty.... -
"-- skrytý --" 13.06.07 23:16
« Re: Zakleté auto
oleowr1:
Jestli jsi tam měl ve 127 tisících původní filtr, tak jsi jasně v háji. 2000 za kalibraci nevyhazuj, je to zcela zbytečné. Máš přepady vstřiků na odchodu. Připrav si cca 6500 za jeden nový vstřikovač, nebo zhruba 4000 za opravu 1 vstřikovače.
Filtry je nejlépe měnit po 20 tisících.
Aritmetika je jasná.
5x ušetřený filtr = 5000 Kč. 4x 4000 Kč = 16000 Kč. Úspora = minus 11000 Kč.
Možná že by bylo lepší přece jen měnit filry...
Přeji Ti, ať máš pouze nějaký malý problém, ale jsem pesimista. -
superkutil 12.06.07 19:52
« Re: Nové Mondeo 1.8TDCI 92kW
Nové Mondeo má sice display mezi budíky, ale jen jednobarevný s červeným písmem. Barevný existuje, ale opět zase jen v nejvyšší verzi. Ford se opět nenaučil, že některé věci v úrovni Mondea musí být i v základu. Ukázkou je např. nový Renault Scenic Grang, který je sice o třídu níže než Mondeo, ale elektronikou v palubce Mondeo překonává i v nižších verzích (startování tlačítkem, barevný display, hledání stanic a čísel v mobilu v rolovacích seznamech, zobrazování jmena volajícího přes bluetooth HF, ovládání otočným voličem s tlačítkem atd.). -
"-- skrytý --" 12.06.07 14:23
« Re: Nové Mondeo 1.8TDCI 92kW
Mimochodem Focus, co mi teď chystají pro tu paní, co se mnou bydlí, tak má i aktuální spotřebu, dokonce to píše, že jsou nezavřené ty a ty dveře....sice anglicky, ale píše. A ještě červeně. Víc zatím nevím. konec hlášení....... -
Jozef0351 12.06.07 13:13
« Re: Nové Mondeo 1.8TDCI 92kW
Sedel som v ňom na výstave v Bratislave a pravdupovediac nejako extra ma neoslnilo. Sedačka príšerne vŕzgala a kryt popolníka na stredovej konzole bol ako z papiera. Na dotyk sa celý prehýbal. Dizajn je vec vkusu. Mne pripadá trošku lacný a moc zaoblený. -
impaler 12.06.07 12:03
« Re: Nové Mondeo 1.8TDCI 92kW
Měl jsem ho jen na pár minut, tak kdyby se někdo jel projet a měl víc času, docela by mě zajímalo pár drobností:
1. jestli už vyřešili tu blbou paměť automatického stírání, která po návratu do auta vrtí nasucho stěračem jak ocasem na přivítanou,
2. jestli třeba nepřišli na to, že by byl fajn dotekový jednorázový zadní stěrač místo pouhé tvrdé polohy zapnuto
3. jestli ten úžasný display dokáže víc než jednu sadu údajů o spotřebě, průměrné rychlosti atd. Mimochodem aktuální spotřebu jsem tam opět nenašel (mně to nechybí, ale řešilo se to tady jako slabina)
Jinak jsem zaznamenal konečně dělený sedák vzadu, takže můžete vozit fošny a lidi vzadu zároveň, isofix tam samozřejmě je, ESP taky, to už bylo v těch předchozích. Je tam víc repráků včetně výškových. Světle kožený interiér má stejně světlé i dno kufru, to by mě zajímalo, jak dlouho to vydrží bez fleků. Ten, co sem viděl, vydržel asi pár minut, já už jsem ho viděl flekatý. Tam se nedá bezpečně postavit ani taška s nákupem, co stála na zemi...jo, jsou tam v rozích ucha asi na sítě proti poletování těch tašek. -
superkutil 12.06.07 08:40
« Nové Mondeo 1.8TDCI 92kW
Měl jsem možnost jezdit s tímto motorem v S-MAXu a v porovnání s motorem 2.0TDCI 104kW co je také v S-MAXu ta 1.8 lépe táhne odspodu, je pružnější a při běžné jízdě tichá. Pokud se to ale přišlápne, dá o sobě hodně vědět mohutným duněním. S S-MAXem cvičila slušně. Dunění prý má na svědomí nová generace piezo-vstřikovačů Siemens. Motor je to ale úsporný a hodně lidí se shodlo, že pro jízdu je příjemnější jak ten dvoulitr 104kW. Moment 320-340Nm/1800ot. je pro normální jízdu srovnatelný s 2.0TDCI 96kW. Možná bude jen rychlejší pokles momentu ale s 6ti kvaltem to bude stačit. A ta spotřeba může být výrazně nižší. Také povinné ručení bude nižší, což vzhledem k očekávanému zdražení bude také hrát roli. Jinak interiér nového mondea pokračuje v trendu kopie Passata ale při zachování co nejnižších výrobních nákladu. Proto ten mix s předchozí verzí. je to prostě Mondeo MK V se zaoblenými hranami. Ale alespoň je v něm trochu více elektroniky (barevný display mezi budíky). Osobně vždy u aut hodnotím účelnost, přepych a luxus mě nezajímají. Jinak ten masivní středový tunel mi dělal problémy i u S-MAXu, ale je to holt trend nových vozů. BMW ho mělo u 318 už v roce 1994, jó, to bylo super auto. :yes: -
impaler 11.06.07 16:26
« Re: sportovní vzduchový filtr
V sobotu jsem se svezl s 1,8 TDCi hatchbackem a prolezl i kombiky. Mam problem s tim interierem, nelibi se mi, jak je dominantni ten stred palubky, kor ve vybave Ghia, to je hnus. Ghia ma konecne vydechy klimy i dozadu, nasel jsem tam zasuvku na 12V (v kombiku i vzadu v kufru), motor se mi nelibil (zvuk jiny, hluk nezmenseny oproti memu 2.0 96 kw), byl mozna jeste syrovy (300 km) a netahl na prvni stupne tak, jak jsem zvykly, a to na to nijak neslapu. Asi nezvyk. Ma to bohuzel brzdy a la Renault, kousave hned shora. Jinak pekne, hodne veci podobnych, za chvili jsem se jinak citil jako doma. Taky konecne dali cervena svetla do prednich dveri. Jo a blba prihradka u spolujezdce - nevyklapi se kapsa, jen oteviraji dvirka a do te schranky neni videt, co v ni je a jak je velka (celkem hluboka je). Dal se mi nelibi ty kulate vydechy klimosky a vubec, ja jsem priznivcem toho odporneho konzervativniho designu, co mame ve svych autech. :) -
"-- skrytý --" 11.06.07 14:13
« Re: sportovní vzduchový filtr
to lordmystic: sportovní filtr mám od nového auta JR AIR Filter.Mám jenom vložku, celý kit sání jsem měl dříve spíš na benzínu.Filtr peru každých 10-15 tis km a má spíš psychologický efekt.Na brzdě jsem ho neměřil.Na okruh a dovolenou ho vyperu a jedu.(je tam fakt bordel).Investice 2000 Kč+ čistící sada 600 Kč.Neomezená životnost/pracnost při čištění.
PS:Jinak jsem vyměkl a objednal jsem se do Hale na repas vstřikovačů.(Už to fakt umí upnout i rv.02).Tak se uvidí.Další dovolenou už to nebudu pokoušet.Včera jsem si v Brně sednul do nového koženého mondea, fakt paráda. Jen ty motory :-( -
lordmystic 11.06.07 10:46
« overboost
Taky tu někdo mluvil o tom jak pozná overboost. Jsem si vzpoměl, že někde jsem viděl, že overboost není k dispozici při prvních třech rychlostních stupních, funguje až od čtyřky výše, prý je to kvůli snížení namáhání poloos. Tak to pro jistotu zkoušejte od čtyřky nahoru :). -
oleowr1 11.06.07 08:53
« Re: Problémy s elektrikou
V pátek mi dali po 14dnech auto s tím, že mi vyměnili plovák v nádrži, vyčistili, vysušili a nakonzervovali všechny konektory v palubovce, "řídící jednotce klimy" - střední panel a u řídící jednotky motoru - tam bylo prý obvzvlášť vlhko. Zaplatil jsem necelých 2400,-. Zatím jsem ujel cca. 250km a je klid, všechno funguje jak má. Uvidím jak dlouho. -
oleowr1 09.06.07 11:14
« Re: Konečně jezdí.
to superkutil: Mám obavu, jestli ten overboost dokážeš poznat, je to v podstatě nárust o cca. 10%. Nejlepší by bylo na stejném úseku za stejných podmínek mít možnost akcelerovat s overboostem a pak pomocí "tlačítka" (které samozřejmě není) bez overboostu. Já mám sice jen kombíka 2,0 TDCi, ale jsem s jízdními vlastnostmi spokojen, je to rychlé, pohodlné, prostorné a na svou hmotnost i celkem úsporné rodinné autíčko. -
superkutil 08.06.07 23:27
« Konečně jezdí.
Ahoj, tak jsem přestal sledovat spotřebu a jezdím co to dá. Auto teď začalo konečně jezdit. Výkon je ale stále ještě dost proměnlivý. Pořád mi ještě nikdo nevysvětlil, jak se projevuje overboost a zda tedy mám moment 400Nm a nebo jen 360Nm. Připadá mi totiž, že někdy to zabere víc a někdy míň. Nevím, zda se mi to jenom zdá a nebo zda za to může EURO4 a že opravdu motor řídí výkon podle emisí. :-) -
oleowr1 07.06.07 10:54
« Re: Dobrovolné sado-maso !
to hil: Občas přes Fulnek a Odry jezdím taky, většinou na zpáteční cestě, aspoň se podívám jak pokračuje stavba D47. Stejně tak na zpáteční cestě jezdívám domů přes Hradec Králové, mezi Hradcem a Mohelnicí je to sice s SDi-čkem utrpení, hlavně při předjíždění kamionů, kterých tam po zavedení bodového systému přibylo, ale až budou platit za silnice 1. třídy tak se to snad trochu zlepší. Když je hezky a nespěchám, odbočím v Hradci na Šumperk, to se ale cesta protáhne na cca. 6hod. -
hil 07.06.07 10:27
« Re: Dobrovolné sado-maso !
To oleowr1: Ne, z Olomouce. V noci je Ostrava průjezdná v pohodě.
A i tak, většinou jedeš (z Karviné) po obchvatech a na konci Ostravy zahneš doleva. :-)
Ale z Těšína už je to zase o něčem jiném.
Ta silnice od Frýdku na Příbor mě deptá, všichni tam jedou 150, na jedné straně máš 10 cm od náklaďáků, na druhou 10 cm od sloupků s drátem... :-)
No a D1 je taky paráda, poslední dobou se všichni naučili jezdit vlevo. Chvíli jedeš 150 a za chvíli ten pruh stojí. Možná jsem posledně chytil z Prahy špičku (vyjížděl jsem kolem 16:00)... -
oleowr1 07.06.07 08:51
« Re: Dobrovolné sado-maso !
to hil: Ty seš z Karviné? V poslední době jezdím přes Těšín, Frýdek, je to asi nejrychlejší a vyhnu se Petřvaldu a Ostravě, Karviná - Praha nejméně 1x měsíčně na porady, bohužel služební Fabií SDi - to je opravdu sado-maso, ani klimu to nemá, místo elektrických oken švihadla. Umím s ní zajet do Prahy pod 4hod., dlouhodobou spotřebu (podle tankování) mám 4,9 l/100km, minulý měsíc jsem uzavíral se spotřebou 4,59l/100km. S mondeem (2,0TDCi 96kW) jezdím Prahu v podstatě za stejný čas, ale o více než litr větší spotřeba. -
oleowr1 07.06.07 08:42
« Re: Problémy s elektrikou
to cja: s cenou se nějak vyrovnám, ale za podmínky, že už sami konečně přijdou na to kde je chyba, ne že já jim nadiktuji ať mi vymění palubku, bude to konektorem a nic už na nich nevyreklamuju.
Hlavně mě udivuje, že se chovají tak ekologicky a mění to komplet celé, ikdyž by stačilo jen plošňák, budíky jsou O.K., je to lehce rozebiratelné... Při tomhle trendu si za chvíli nové pneumatiky budem kupovat jedině včetně disků!!! -
hil 07.06.07 02:53
« Re: Dobrovolné sado-maso !
Já už bych do benzínu nešel. Hned jak se nám v Tranzitu objevilo TDCi, tak jsem si říkal: V osobáku to by bylo něco...
Právě jsem přilít z Karviné, bral jsem to přes Fulnek. Po té "dálnici sebevrahů" přes Frýdek strašně nerad jezdím.
Ale přes Fulnek, Odry je to paráda, prázdná silnice, kopec nekopec, těch pár benzínových osobáků co jsem minul asi nevěřilo, že kolem nich neprolítlo UFO Kombi.. :-) -
superkutil 06.06.07 22:02
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
To superrejpalpetrT: :-) No mě by stačilo kdyby auto jelo a nežralo >:-[] a když bych potřeboval tak zrychlilo. Přiznávám, že jsem od 2.2TDCI očekával víc. Měl jsem zkušenost akorát s Passatem 1.6D, Escortem 1.6D a Passatem 2.5TDI, Meganem 1.9dCi a krátce s Mondeem 1.8TD, Focusem 1.8TDCI a s S-MAXem 1.8TDCI. Jinak samý benzíny. Takže proste tudbodiesel je turbodiesel a benzín je benzín. 2.2TDCI je velmi tichý a příjemný motor se slušným zátahem okolo 2000ot a s rychlým poklesem dechu okolo 3000ot. Kupoval jsem nejsilnější diesel ve své třídě (jak praví slogan) a dost často narážím na nedostatek výkonu bez možnosti podřazení. Naopak po většinu jízdy jedu na 6ku okolo 2000ot a tam je motoru dobře. Ale to by asi zvládl i 1.8TDCI. Takže 1.8TDCI 92kW co bude v nových Mondeích bude možná ta pravá volba (úsporný ale živý konkurent 2.0TDCI 96kW). No a já si nechám naladit vlastní křivku motoru a bude to v pohodě. :-! -
"-- skrytý --" 06.06.07 21:44
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
superšťourakutil:
lopatky turba se natáčejí s otáčkami, aby při nízkých otáčkách mělo turbo co nejvyšší účinnost, při vysokých otáčkách už jsou lopatky stočené minimálně, o ventilu ale nevím nic.
Jinak, v tom je ta krása, že každý motor se chová jinak u různých značek a dokonce i u stejný motor u jedné značky v jiných vozidlech se chová jinak.
Nebo stejbý motor ve vozech různých značek ale stejné třídy- taky se chová jinak. V tom je ten problém a ta krása !!!!! -
cja 06.06.07 21:18
« Re: Spotřeba skutečná vs. spotřeba dle VTP
To kutil: rozdíl mezi 1,8 a 2,0 je ve spotřebě asi výraznější - já měl Duratec 2,0i 16V r.v.2001, nevím jakou ty jsi měl 1,8 , ale obecně platí, že u benzínových agregátů s rostoucím objemem a potažmo počtem válců roste spotřeba hlavně podle způsobu jízdy - kapišto? A jestli jsi jel po autobahnu 180 a žralo ti to 9,3 l na 100, tak je to super motor, ale já tomu moc nevěřím - benzínový 2,0l jsem měl 7 let - 2 auta - a myslím , že o spotřebě těch aut jsem si za tu dobu obrázek udělat dokázal. Bral jsem si diesel jednak proto , že jsem chtěl změnu a jednak proto, že se ty spotřeby dle zatížení tolik neprojevují ;-)
A dneska, když přesednu do benzínu, tak mám pocit, že to nejede - hlavně odspodu nahoře je to fajn, ale už mě nebaví točit auto na 6000ot.min -1 - asi jsem zlenivěl :-| -
superkutil 06.06.07 20:16
« Re: Spotřeba skutečná vs. spotřeba dle VTP
To cja: Měl jsem benzín 1.8 kombi z roku 2000 MKII a bylo úplně jedno jak jsem jel. Spotřeba byla mezi 8,8 až 9,3 litru. Nepovedlo se mi dostat pod 8litrů a taky ne nad 10. U TDCI jezdím od 5,5 do 8,5. Pokud jedu jako s benzínem, tak jedu za 7,4.
K těm testům spotřeby: sám FMC přiznal, že jsou to laboratorní výsledky z motorárny kde se simulují různé režimy. Podle FMC je skutečná spotřeba minimálně o litr vyšší. Údaje uváděné u vozidel jsou nejnižší dosažitelné spotřeby. Spotřeba 5,1 mimo město snad není dosažitelná ani při 90km/h. Průměrná spotřeba u Mondea 2.2TDCI je 6,3litru a S-MAX 1.8TDCI je 6,2 a s tím S-MAXEM není problém jezdit za 6,5litru. S Mondeem za 6,3 se mi teda nedaří. Asi na to jak je motor veliký, tak je výkon a moment malý. Snad pomůže chip, pak by mohla jít i spotřeba dolů. -
cja 06.06.07 12:25
« Spotřeba skutečná vs. spotřeba dle VTP
2,2 TDCI uvádí spotřebu 6,3 l/100km ve verzi kombi - nafty, dle ruzných periodik je skutečná spotřeba asi o 20% vyšší.
zkoušky podle kterých se uvádí spotřeba jsou de fakto laboratorní podmínky, které zajištují nějaký konstantní postup, aby mohla metodika běžet napříč automobilkami a mělo to nějakou srovnávací hodnotu - před nějakým časem jsem v jednom z periodik zachytil jakým způsobem se měření provádí a byl jsem docela překvapen - akcelerace 0 - 50 km/h trvala asi 29 s , jezdilo se omezenými rychlostmi dálnice tuším 120km/h atd. Nepamatuji si konkrétní čísla, abych nebyl vámi popotahován, ale nabyl jsem z toho tenkrát dojmu, že se tímto asi nelze řídit :-) :-) :-) Myslím si, že asi řešit pořád dokola spotřebu v hodnotách odchylky 1 l je asi věc zbytečná. ;-) -
cja 06.06.07 12:10
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
To kutil: benzín , že není citlivý na styl jízdy? a od kdy? měl jsem ho a záleželo především na stylu jízdy , u dieselu bych řekl , že je to rozpětí mezi spotřebami daleko menší(myslím tím když mu naložíš a když jedeš eko rally)
benzín jsem uměl za 8,2l/100 km ,ale taky 14l/100km - rozdíl téměř 6 l 16 kola ( ve 180 tam vyskakovalo i o něco víc) - 2 l Duratec
diesel za 6,5 vs 8,4 - rozdíl ... (po D dálnice 200km/h byla spotřeba 10l/ 100km) - 16 vs 18 kola - 2,2 Duratorq -
superkutil 06.06.07 11:56
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
To Petr T.: Díky za info, když už se ptáš, tak podle čeho se nastavují ty rozvodové lopatky turba (podle jaké situace) a zda má 2.2TDCI obtokový ventil turba. A taky co vlastně plynem reguluješ. Zda jsou to pouze otáčky motoru nebo je to schopné reagovat i na zatížení. Mám pořád pocit, že i při jemném stisku plynu se motor snaží co nejdříve dosáhnout vyšších otáček (viz vysoká citlivost při malém sešlápnutí a pak už nereaguje). Jel jsem nedávno s Lagunou 2.2dCi a plyn reaguje ale úplně jinak, nejdřív je jakoby málo citlivý a při větším sešlápnutí pak pořádně zabere. Pokud se tedy na to nešlape, tak má malou spotřebu. Ale jinak při celkovém porovnání je Mondeo jasně lepší. U toho motoru 1.8TDCI jsem se bál výkonu tak malého motoru, ale ve své podstatě má ten motor jen o 40Nm menší moment a možná ho dříve ztrácí, ale jinak je to zázrak a do Mondea bude úplně stačit. Dá se nějak vyzkoušet overboost? Někde jsem četl, že funguje jen 10sec a pak přestane. Zkusil jsem se tedy rozjet do prudkého a dlouhého kopce stále ale žádnou ztrátu tahu po 10sec jsem neviděl. Čím se overboost aktivuje?
To Hope: [odkaz]
To lordmystic: PP podle mne vezme ujeté km a spotřebované palivo a to podělí. Čím delší dobu měříš, tím jsou odchylky větší.
-
"-- skrytý --" 06.06.07 10:11
« Dobrovolné sado-maso !
Tak, přátelé, rozhodl jsem o naprosto dobrovolné sado-maso koupeli ve výrobcích Ford a půjdu do Focuse Combi 1,6 16V , samozřejmě ve voňavoučkém benzínovém provedení .......a né že ne !! :-)
Uvažoval jsem i o jiných autíčcích, ale mě by se po vás tak stýskalo !!
Mám tam, Petře, lít nějakého benzínového staníka ?? -
lordmystic 06.06.07 08:58
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
Jinak rekordní spotřebu jsem měl s předchozím autem Passat 1.9TDi 81kW při cestě ze šumavi k nám do Strakonic. To byla spotřeba při extrémně úsporné jízdě kolem tří litrů, ze začátku dlouho těsně pod tři litry :).
Ale stejně si myslím že ten PP ukazuje nepřesně a také je pravda, že např. z těch ČB jedu za 3.8 průměr, ale stačí na posledních dvou km na to trochu šlápnout a v cuku letu tam je 5 l/100km! -
oleowr1 06.06.07 08:57
« Problémy s elektrikou
Jak jsem už psal níže, blbne mi palubovka, hlavně když je auto vyhřáté. Po téměř 14 dnech v servisu stejně na nic nepřišli, prostě moc teplo nebylo. Včera jsem mluvil s mechanikem, objevil akorát, že blbne plovák v nádrži (asi 900,-), nová palubka stojí okolo 6000,-Kč (čekal jsem víc), takže si ji asi nechám vyměnit s vírou, že to není v kabeláži. Za měsíc jedu na dovolenou a mám po náladě, na odtahovce jsem už v roce 1999 přijel z Itálie se Sierrou - prasklý šroub v šálce na ojnici a doslova rozpůlený motor v místě 3. válce, odtah 20000,-, propadlá dovolená, 50000 výměna bloku za blok z Mondea 1,8TD a prakticky do loňského roku jsem téměř nevěděl o tom, že se na autě může něco zkazit, Sierra začla rezavět (do dneška jezdí O.K.) tak jsem jí střelil, měla celkem ujeto téměř 350.000km a vyměnil za Mondeo o 250.000km novější ... -
"-- skrytý --" 06.06.07 08:21
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
superkutil:
vstřikování probíhá dle palivové mapy nahrané do řídící jednotky. Tato mapa zohledňuje požadavky na zatížení motoru, styl jízdy (vyhodnocuje, zda jedeš do kopce či z kopce, s nohou na plynu či bez plynu atd.)
Vstřikování probíhá při tlacích od cca 200 bar (start) do max. 1600 bar. Těchto 1600 bar se dosahuje asi v 1600 otáčkách a potom už tlak neroste. Naopak, asi v 2600 barech maximální vstřikovací tlak klesá ještě prudčeji, než před tím narůstal. To je dáno konstrukcí vysokotlakého čerpadla. Toto ovšem platí pro 2,0TDCi, u 2,2TDCi to může být mírně jinak.
Zlaté pravidlo o spotřebě říká: větší objem = větší výkon = větší spotřeba. Takže se nedivím že 1,8TDCi má nižší spotřebu. Navíc S-Max má vstřikování SiemensVDO, které je o 1/2 generace napřed před vstřikováním Delphi, takže je o něco výkonnější a úspornější.
Všechny nové motory Mondea používají Siemens (spolehlivost a výdrž), nicméně výkonnostně je to pouze průměr.
Ještě něco by jsi si přál vědět??? :*) -
"-- skrytý --" 05.06.07 22:47
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
A proč má S-MAX 2.0 TDCi větší spotřebu než S-MAX 1.8 TDCi, když jsou stejně těžké (1.8 dokonce o kousíček těžší) divné není?
Spotřeba na volnoběh, to jako myslíš jednotku l/100km? To by potom záleželo, jak rychle na ten volnoběh jedeš >:D
Nemohl by jsi prosím svoje auto vyfotit a poslat fotky? Pořád nemůžu věřit, že máme stejné auto. Když jenom nejelo dobrá, závada motoru, ale když už ani nesedí na silnici ... -
superkutil 05.06.07 21:42
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
Když jedu z Vyžlovky do Prahy, tak jsem schopný jet za 4,5 ale to je proto, že pořád jedu z kopce a mám vyřazeno. Kdybych jel s vypnutým motorem, bude to ještě míň. ;-)
Nevíte někdo, co se děje když se přidá plyn? U starýho TD se přenastavil vstřik a do motoru šlo hodně nafty, motor začal kouřit a když se roztočilo turbo a stoupl tlak na vstupu, tak to ještě přidalo množství nafty. Když se turbo točilo moc, začal fungovat obtokový ventil. Aby se motor nepřetočil, tak tam byl odstředivý regulátor. Ale u TDCI je jednak natáčení lopatek rozvodového věnce tuba elektricky a také dávkování nafty je vícebodové. Mám pocit, že stačí hrozně málo šplápnout na plyn a motor reaguje, ale když šlápnu víc, tak už se nic neděje. Je rozumné jezdit v rozsahu 1200-1500ot. Je lepší jezdit ve vyšších otáčkách s menší zátěží nebo to držet na 1500ot s větší zátěží? Sorry za blbý otázky, ale učím se jezdit s dieselem. S benzínem jsem měl spotřebu stále stejnou, styl jízdy na ní neměl vliv. U TDCI zjišťuju, že se s plynem musí hodně šetrně. Nevíte kolik si 2.2TDCI bere na volnoběh? Pořád ale nechápu proč má Mondeo 2.2TDCI větší spotřebu jak S-MAX 1.8TDCI, když je těžší a větší. 8-s -
jack007 05.06.07 20:59
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
o 3.9 se mi muze jen zdat, ale asi by to slo. jednou sem to zkousel z litvajzu do mostu (rovinka). Vynuloval sem na PP zaradil 6ku rychlost 90km/h a bylo to tam 3.9l. Bohuzel pak staci dve krizovatky a hned tam byla 5ka :-) Muj rekord je Most - Kralupy 75km za 5.4 po dalnici max 120kou. -
"-- skrytý --" 05.06.07 16:53
« Re: Zvýšená spotřeba a pocit menšího vykonu
Takže chyba se zdá býti v prasklém intercooleru.Pry je malinká a dala jim velkou práci nez ji našli.Jo a pokud jste videli Mondeo kombi šedé barvy ze kterého se valil hustý černý dým, tak jsem to byl asi ja :*)
Před cca rokem jsem měl prasklinu na přívodu paliva,dnes mezichladič.Co to bylo za diletanta co montoval me auto >:D -
"-- skrytý --" 05.06.07 15:45
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
2.0 ma tak o pul litru nizsi spotrebu nez 2.2 alespon dle mych empirickych pozorovani. Palubni pocitac ukazuje u obou v prumeru o pul litru mene nez je skutecna spotreba s tim, ze cim je provoz nevyrovnanejsi, tim je odchylka vyssi. S 2.2 mam problemy dostat se pod 7l (6.5PP) ale nejde zanedbat fakt, ze 2.2 je na 225/18 a 2.0 jezdila na 205/17. Na zimacich 16" byla spotreba taky o pul litru nizsi nez na 17"..Nejpresnejsi udaje o rychlosti/ujete vzdalenosti mam na 18", kdy GPS ukazuje totozne hodnoty jako tacho. Na 16" je tachometrova rychlost vyssi a ujeta vzdalenost taky, takze to ten prepocet taky hezky zkresli.
Nejmensi spotrebu jsem mel pred par tydny, kdy se auto spravovalo- za ctrnact dni se raficka nehla ani o milimetr! -
"-- skrytý --" 05.06.07 15:43
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
Ja myslím , že taky ne.Když se budu opravdu snažit,bude prazdná silnice,obecně ideální podmínky, tak trasu Strakonice Budejovice by se možná dala projet se spotřebou dle PP odhadem4,6-4,7.Ale musel by se clověk opravdu hlídat a nešlapat na plyn.
Někdy to zkusím -
lordmystic 05.06.07 15:06
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
Nevím jak moc jsou průkazné a přesné hodnoty z PP, ale osobně mám s 2.0 TDCi rekord Strakonice-ČB (65km) tam za 3,9 a zpět za 3,8. To jsem se hodně snažil. Přítelkyně se nesnažila, ale jela svou klasickou opatrnou jízdu a jela to za 4,2 l/100km. Dá se dostat na podobné hodnoty s 2,2 TDCi? Ale záleží na gumách, mám 16/205. -
"-- skrytý --" 05.06.07 12:56
« Re: Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
S 2,0Tdci jsem nejezdil.Rekl bych, že 2,2 je v velmi náchylná na styl jízdy.Osobní rekord na trase Horažďovice Humpolec při sněhove kalamitě (cca asi120km) 4,8l/100km dle pp.Jemná prace s plynem a žádné velke rychlosti,jelo se jen po snehu,silnice zacpane od kamionu.V podstate jsem jel rychlostmi dle pravidel silničního zakona s minimem akcelerací. -
superkutil 05.06.07 11:51
« Rozdíl ve spotřebě 2.TDCI a 2.2TDCI
Procházel jsem testy a všichni se shodují, že 2.2TDCI má výrazně vyšší spotřebu jak 2.0TDCI. Může to být jen objemem nebo je to i ŘJ? Papírově je rozdíl jen 0,1litru, ale ve skutečnosti skoro litr. I když jedu hodně klidně s otáčkami 1500-2200, tak mám spotřebu 6,5litru. Přitom jsem jezdil s S-MAXem 1.8TDCI, hodně ostře a spotřeba byla taky 6,5litru. Proč si ta 2.2TDCI bere tolik? -
cja 05.06.07 07:16
« Re: levný okruh
kutil: jezdil jsem s Mondeem 2,0 TDDI , mělo 85kW a 280 N.m. krouťák,5ti kvalt, sice jenom chvíli, ale nějaký problém s pocitem nedostatku jsem neměl , vím , že 2,2 TDCI je jinde, ale to si myslím je jasné hned a každý to nepotřebuje nebo nechce :-| , taky je to samo o ceně - ale jak píši i menší motor a konstrukčně starší není žádný propadák - kamarád ho má pořád a něco jako vstřiky zatím neřešil :-) -
jack007 05.06.07 06:10
« Re: levný okruh
kutil mam 6ti kvalt, ono jde o to jak moc rychle chces predjet a hlavne koho (BMW urcite ne) :-). Kdyz se chystam predjizdet, tak si drzim otacky kolem 2tisic a turbo mi proste pomuze. Jinak vetsinou jezdim otacky v rozmezi 1500-2200 a spotrebu mam kolem 6,3. Kdyz na to slapnu tak 7,4. -
superkutil 04.06.07 22:09
« Re: levný okruh
To jack007: Máš 5ti kvalt? Máš či nemáš čip? Když já mám 400Nm a 6ti kvalt a běžně stačí točit motor od 1500-2500ot a přitom při předjíždění mi výkon nestačí, tak si nedokážu představit verzi s 280Nm. Přitom zrychlení z 0-100 je jen o 2sec horší.
1) je kvalitní olej OMV Bixxol 5W-30S? chtěl jsem hodně kvalitní a řekli mi že je tenhle hodně dobrej, ale stojí litr kolem 300kč a to se mi zdá málo.
2) podělal se vám někdy někomu zámek na kufru? mám liftback a občas v tom jen cvakne a neotevře, prej je ta mechanika v prčicích a musí se vyměnit celý zámek.
3) a také mi málo brzdí ručka. prej u mondea nelze dotáhnou lanovody, nastavují se sami, musí se koupit nové, jsou tam dva a každý za cca. 1600kč... mám nějaké jiné řešení?