FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Vasik1 21.06.07 22:06
« Re: servisní prohlídka
Přeji hezký večer všem, kteří by mi prosím mohli odpovědět na mé otázky. Jsou nezaludné a jednoduché, takže můžu popřát hezký večer všem diskutujícím. Jelikož se mi blíží termín dodání Mondíka (2004 2.0 TDCi 85kW, combi) chci si udělat jasno, co vše po příjezdu domů měnit a kontrolovat,předpokládám že nebude žádný problém, a tak bych zatím do servisu nechtěl, a věci jako filtr oleje, paliva a výměnu oleje bych chtěl zvládnout sám a při tom se tak se vším seznámit. K narozkám sem dostal brožuru ,,Jak na to,, kterou už mám celou prolítlou, tak teď už jen ta praxe :O)Chtěl jsem se tedy zeptat co vše měnit, a kde veškeré díly objednat. Dají se odkoupit přímo v autorizovaném servisu Fordu? A když se ještě vrátím ke koupi, vyplatí se sebou vzít člověka problému znalého? Mluvil jsem o tom loni s Petrem T. a ten přislíbil, že by se koupě mohl zučastnit, je to potřeba?Dá se v bazaru (eurodiesel) na něco přijít? Základy na co si dát pozor, už mám tady z diskuze, tak prostě nevím, děkuji za každý příspěvek. -
oleowr1 21.06.07 15:43
« Re: převodovka
Dim2: na tišťák z vrakáče nemám čas, mám obavy, aby s ním nebyl podobný problém, který by se projevil třeba až v Chorvatsku. Se stávající palubkou se dá v pohodě jezdit, když je venkovní pod 25st.C, problém se zhoršil, když jsem vyměnil 3 spálené žárovky v osvětlení palubky, ono 4x3W=12W v uzavřeném prostoru asi hřeje dost, zvláště když se přes den svítí, na experimentování nemám už bohužel ani nervy. Snad to vyjde, palubka je objednaná a je-li v Německu do konce příštího týdne bude v Dankaru. -
lordmystic 21.06.07 08:34
« Tuning Show Blatná 06/2007
Tak konečně jsem dostříhal video z Tuning Show Blatná 06/2007 z letiště Tchořovice. Video si můžete stáhnout z mojich stránek, konkrétně zde:
[odkaz]
Jinak mám také spousty fotek (galerie dole):
[odkaz]
To video je pouze jednoduchý sestřih, nemám v poslední době moc času se s tím více piplat, navíc když je ještě tak pěkné počasí. Jo a mimochodem, na celé akci ve sprint race závodil snad jediný Ford a to ještě nějaká stará Fiesta a vedla si opravdu hodně špatně :(. Tak jsem si říkal udělat trochu propagace pro Mondeo a na další akci bych sprint race zkusil také, ať je Ford více vidět. A aby nebyla ostuda tak veliká, tak jsem konečně závazně objednán na chiptuning od Bitpoweru příští pátek, tak těch 120(125)kW a 420NM už snad bude stačit alespoň na průměrný výkon bez větší ostudy - pár tatíků s nepřečipovanýma Passatama a Octaviema bych mohl udělat :). -
cja 20.06.07 21:57
« Re: převodovka
zkus ten tišťák z vrakáče a pak až se vrátíš , tak to nech udělat - záleží samo na ceně , vyměnit si to umíš sám, za zkoušku nic nedáš ;-)
jinak s tou cestou náhradních dílů do servisu máš pravdu, ale zkus Charouze, ten není pod FMC ČR a už jsem od něj loni bral tu elmag spojku do klimy - taky nahonem, dokonce jsem si pro ni sám zajel, aby se to stihlo -
oleowr1 20.06.07 16:23
« Re: převodovka
To DIM: Dankar v Ostravě byl ten větší servis co potvrdil vadnou palubku, ale neměl čas, takže je teď auto v pobočce Dankaru v Havířově. Urychlit to asi nepůjde, teď jsem to znovu obvolal, vysvětlili mi to asi takto: je-li díl v centrálním skladu u nás, nebo u některého z našich dealerů přijde cca. do 2 dnů. Pokud není v republice hledá se v zahraničí po vnitřní síti dealerů se zjistí, kdo to má skladem a díl přijde třeba z Francie a je v podstatě úplně jedno u kterého dealera se objednal. Bohužel právě díly elektroniky (palubovky, řídící jednotky) většinou v republice nejsou. -
-
"-- skrytý --" 20.06.07 10:40
« Re: převodovka
Ten tah motoru se opravdu trochu houpe, zvlášť s klimou . Je to jen zvyk, ono to zase tak moc velké skoky nejsou. Občas se potřebuje trošku " nadechnout".
S tou palubkou : zkus obvolat ostatní servisy v ČR, zvláště ty větší občas nějaký ten díl navíc mají......
Odkud jsi ? -
superkutil 20.06.07 08:25
« Re: převodovka
To jack007: Mě by stačil jeden graf momentu a výkonu, ale ten nemohu sehnat. :-)
Hele, chci se zeptat na jinou věc. Když jedu a i když nehýbu s nohou na plynu, motor mění tah. Když mi to dělal benzín, řekli mi u FMC, že je to tím, že si motor upravuje parametry aby splnil EURO. To je u toho TDCI taky tak? Dokonce mám pocit, že když chci předjet a šlápnu na plyn, tak někdy vyrazí a jindy ne. Přitom otáčky ze kterých začínám jsou okolo 2000ot. Nemám z toho dobrý pocit. 8-s -
cja 19.06.07 20:51
« Re: převodovka
to lordmystic: a nakonec jestli to není jedno, když jsem jezdil s 5 ti kvaltem... stačil, teď jezdím se šestikvaltem a taky ...stačí, tak to není aspoň pro mě nijak podstatný - ale dík, že ses tím aspoň zabýval a jak psal DIM: mě zase v servise tvrdili, že je 6 ti stupňová převodovka poskládaná jinak, ale čert to vem - hlavně když to jede :-) -
oleowr1 19.06.07 17:27
« Servis, dodací lhůty ND
Dneska jsem se konečně spojil s technikem, potvrdil mi že stejná závada s palubkou se už mu párkrát vyskytla, ale nemají čas, objednali by mě na zjištění sériového čísla palubky příští středu a pak by jí podle toho objednali. Tak jsem poděkoval a jel do jejich menší pobočky, tam si auto sice hned vzali, že to ráno rozeberou a objednají, nicméně dodací lhůta může být i více než 14dní!!! Málem mě museli odnést nohama napřed. Jestli to do 14 dní nestihnou (tj. středa 4.7.) mám letos po dovolené, kdybych aspoň znal někoho, kdo mi tu palubku půjčí... -
lordmystic 19.06.07 14:03
« převodovka
Našel jsem o převodovkách to, že máme MTX75 starší pětikvalt a novější MMT6 šestikvalt. Něco k FORD S-MAX, ale mělo by to být stejné i pro Mondeo, protože tam jsou ty samé převododvky.
PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ
Jednokotoučová suchá spojka ř 240mm a přímo řazená pětistupňová převodovka MTX75 (2.0/TDCi 1.8: 3,800 - 2,136/2,048 - 1,483/1,258 - 1,114/0,865 - 0,902/0,674 - Z 3,727), stálý převod 4,067/ 3,560; resp. šestistupňová Durashift M66 pro 2.5T a MMT6 pro TDCi 1.8/2.0 (2.5T/oba TDCi: 3,385/3,583 - 2,050/1,952 - 1,433/1,241 - 1,088/0,868 - 0,868/0,943 - 0,700/0,789 - Z 3,231/1,423), stálý převod 4,000/4,063 (I. – IV.) a 2,955 (V. – VI., Z); pohon předních kol.
Tak to ale vypadá, že ty převody jsou nastaveny jinak a možná i pro Mondeo budou jinak. Ten šestikvalt má stály převod přo kvalty 1 až 4 a pak pro 5 až 6, kdežto pětikvalt má stálý převod pro všech pět rychlostí... -
cja 18.06.07 20:23
« Re: servisní prohlídka
lordmystic: je taky pravda, že se k tomu vracím, že jsem porovnával 5 ti kvalt v 2,0 benzínu a 6 ti kvalt ve 2,2 TDCI, což je blbost. Ale na druhou stranu jsme řešili rozdíl v Passatu(fuj to je ale slovo) a tam určitě byla převodovka jinak poskládaná - 5 vs 6 stupňů. Ale jestli Ford zaspal a vyřešil to přidáním 6. pastorku - fakt nevím. Případně se omlouvám za dezinformaci a dobrovolně se hlásím na nucené práce :-( -
cja 18.06.07 20:17
« Re: Never ending story - elektronika
lordmystic: je to možný, já jsem nikde žádnou specifikaci k tomu neviděl, ale z principu bych si myslel, že je to jinak - naroubovat na 5-ti kvaltovou převodovku 6. stupeň se mi moc nezdá, ale přít se nebudu - třeba někdo ví více - Petr T.? co ten na to? Akorát teď nevím co je to starší model - tím jsi mě dostal :-) -
lordmystic 18.06.07 14:12
« Re: servisní prohlídka
cja: Tak to jsem zrovna někde viděl, že rozdíl mezi 5-ti a 6-ti kvaltem u Mondea je pouze v šestém převodovém stupni, zbylých pět je shodných, tedy alespoň ve starších modelech kam se začal montovat 6-ti kvalt. Ta šestka byla položena jen o pár set otáček výš než pětka... -
"-- skrytý --" 18.06.07 13:03
« Re: Never ending story - elektronika
Jak jsem říkal , mě jednou jedinkrát na sekundu vypnul za jízdy tachometr, a v servisu bez váhání označili za problém právě tištěný spoj palubky.....Ale od té doby už zase ani jednou....
Ten benzín 1,6 ve Focusu se zatím moc nerozjel :-) A to už má přes sto km. Tak jsem ho dal té paní a vrátil se do uhláku :-) -
oleowr1 18.06.07 12:36
« Re: Never ending story - elektronika
to cja + DIM2: nastavit km by měli umět, v knize "Jak na to - Ford Mondeo 2000 - ..." se píše, že pokud měníte sami palubovku, nechte si z ní před vlastní demontáží v servisu odzálohovat data o intervalu servisní prohlídky a stavu km, po namontování nové si je nechte znovu nahrát. Možná neumějí zapsat libovolný stav, ale obnovu ze zálohy by mohli zvládnout. Právě jsem mluvil s technikem z "většího servisu", podle něj je to tišťák, ale za chvilku mi bude volat elektrikář a snad se dohodnem. V servisu, kde jsem to měl předtím (je to jejich pobočka) nemají prý s prací s diagnostikou tolik zkušeností. To celkem chápu, jen ať se to rozlouskne. -
cja 18.06.07 12:19
« Re: Never ending story - elektronika
Dim : oficiálně asi ne, i když si myslím , že při výměně pal. desky by to měli umět, ale existují různí experti, kteří upravují stavy tachometrů celým flotilám - nikoho nejmenuji ;-)- tak by to neměl být problém ... A žádal bych - opakuji se - po vlastní zkušenosti - po servisu odstranění závady. Byl bych opatrný - ono se pak rádo slovíčkaří. -
"-- skrytý --" 18.06.07 12:02
« Re: Never ending story - elektronika
Jako bych ti to neříkal : studený spoj nenajdeš a nenajdeš......Vyměň to a je to...respektive žádej po servisu odstranit závadu . A kdyby to tou palubkou náhodou nebylo, tak můžeš reklamovat tu opravu.....
Ale jinak si myslím, že nastavit km servis neumí...........
-
superkutil 18.06.07 11:46
« Re: servisní prohlídka
To cja: Ano, to je pravda, že při 130km/h točí 6ka 2200ot ale rychlosti na našich dálnicích už jsme řešili. ;-) OK, je mi to jasné. Výrobce chce využít i plný rozsah 6ky. To znamená maximální rychlost při maximálním výkonu. Našel jsem tabulku momentů TDCI a u té 2.2TDCI nemá cenu točit motor nad 3500ot, protože např na 5ku je pak moment na kolech menší než při stejné rychlosti na 6ku. Jinak mám najeto skoro 10000km a motor se opravdu stále zlepšuje. :yes: -
oleowr1 18.06.07 11:32
« Re: servisní prohlídka
To superkutil: Tabulka variant převodovek a stálých převodů škoda 120 - 136
..............120L..120LE.125L..130-13…
I.............3,8...3,8...3,8...3,8
II............2,12..2,12..2,12..2,12
III...........1,41..1,41..1,41..1,41
IV............0,96..0,93..1,08..1,08
V..............-.....-....0,83..0,83
R.............3,27..3,27..3,27..3,27
Stálý převod..4,22..3,9...4,22..3,9
-
cja 18.06.07 11:16
« Re: servisní prohlídka
opakovaná odpověď to kutil: 6- ka otáčky oproti 5 o něco sníží to je jasné - převody jinak složené. Je něco jiného, když ti nějaká nezávislá firma domontuje do 5 ti kvaltu 6 a když je to origo 6- ti st. převodovka. Pokud je to domontáž, tak je jasný , že ten 6 pastorek bude do rychla. Jinak co se týče dálnic - v ČR pokud se nemýlím je limit 130 , při GPS 130 - tacho 140 otáčky 2200 za min. Takže v tom problém nevidím. -
superkutil 18.06.07 10:08
« Re: servisní prohlídka
To cja: O těch variátorech Audi jsem slyšel >:D Měl jsem možnost jezdit s variátorem jen v VW Brouk. Ale pokud vím, tak i Ford používá variátor v převodovce Durashift CVT. Jinak pokud si pamatuju, tak kdysi se dělala škodovka 5ti kvalt, což byla klasická 4° převodovka a přidaný 5tý ° do rychla. Myslel jsem, že 6ti kvalt je jenom pro snížení spotřeby a hluku na dálnici. A nejsem sám, kdo si to do dneška myslí. Lidem vadí, že na dálnici motor zbytečně točí, tak čekají, že 6ka otáčky motoru sníží. škoda, že se auta nedělají dieselelektrické s motorgenerátorem a elektromotory v kolech. Vím, že některé studie to používaly a spotřeba i emise byly úžasné. :-! -
cja 18.06.07 09:16
« Re: servisní prohlídka
to Kutil: nikdy to nemůže být 5- ti kvalt s přidanou 6, vždycky jsou ty převody poskládaný jinak, takže by to nešlo - to by potom na tu šestku muselo to auto jet 250 ( pomiň nedostatek výkonu). Většinou to je tak, že jsou ty převody poskládaný s menším odstupňováním - možná se pletu - aby se lépe využily vlastnosti motoru a nikoliv aby jsi měl jenom ze 6 dálniční rychlost. A variator dělá Audi a zkus se některých majitelů zeptat , jak jsou spokojeni. :-| -
cja 18.06.07 09:08
« Re: Never ending story - elektronika
jak píše Hil - co když to fakt není palubovkou - nech je diagnostikovat problém - ať to vyřeší servis, protože takhle bude z obliga(servis) - pokud to bude něčím jiným. Hodně zdaru - to psycho před dovolenou s bolavým autem znám - loni jsem odjížděl večer do Hr a den předtím odešla klima - nová el mag spojka a zjistili prasklé tělo termostatu - oprava za 25k , ale hlavně se to vysypalo měsíc po prohlídce , kterou jsem nechal udělat kvůli dovolené a jet 2000 km bez klimy při loňských 40 by byla sebevražda, takže tě chápu, i když máš problém trochu jiný ;-) -
superkutil 17.06.07 23:06
« Re: servisní prohlídka
To lordmystic: Sorry, samozřejmě, že na 6ku to neroztočím protože už nemá výkon. :-) Dneska jsem to zkoušel točit na 3, 4 a 5ku co to jde a dá se to roztočit, ale je vidět, že se motoru nechce tolik jako třeba motorům TDI. Pro mě to znamená jediný problém, že když nemám výkon a podřadím, tak už má motor tak vysoké otáčky, že je moment malý. Pořád se nemohu zbavit pocitu, že rozdíl ve výkonu Mondea MK II 1.8i a Mondea MK V 2.2TDCI není takový, jak to vypadá podle parametrů. Dělal jsem si převodní tabulku momentu a výkonu na kolech a ten benzín má fakt při podřazení ten moment na kolech větší. Je to zajímavý, ale je to tak. Vždycka jsem si myslel, že TDCI je super v tom, že v nízkých otáčkách má největší moment. Jenže když se jezdí okolo 1500ot, tak se zase jezdí pod maximálním momentem. Naopak třeba na dálnici mi připadá, že 6ka točí hrozně moc. Když jsem kupoval auto s 6ti kvaltem, čekal jsem, že to bude 5ti kvalt s přidanou rychlostí. Bohužel to bylo spíše 6rychlostí umístěných v rozsahu starého 5tikvaltu. Proč tomu tak je netuším protože na dálnici opět auto točí více než je třeba a auto má zbytečně vysokou spotřebu. Řešením je asi automatická převodovka s variátorem. -
oleowr1 17.06.07 21:02
« Never ending story - elektronika
Trysky vypadají O.K., zato v pátek po celodenním stání na rozpáleném parkovišti začala opět zlobit palubovka - neměří občas rychlost, km a otáčky, svítí kontrolky jak se jim zachce, občas to vypne i motor .... Nastala rozborka v garáži, vyčistil jsem všechny přístupné konektory a pojistky, je zajímavé, že i s odpojenou palubkou motor naskočí a jede bez problému. Zkoušel jsem při nastartovaném motoru "propérovávat" tišťák, nic se neobjevilo, jen tmavly krystaly v LCD displejích při tvrdším přitlačení, to je normální. Dnes odpoledne stejný problém, stačí aby venkovní teplota byla nad 25st.C. Zítra pravděpodobně objednám novou palubovku (12000,-), vyměním si jí klidně sám jen si nechám nastavit stav tachometru. Za 14 dní jedu na dovolenou, v práci mám fofr, že nemám absolutně čas s autem jezdit po servisech a jsem z toho už na prášky... Kdyby mi vyhučely všechny 4 vstřikovače i s čerpadlem byl bych asi raději, protože to jde lehce diagnostikovat a opravit. -
cja 16.06.07 21:37
« Re: servisní prohlídka
to Kutil - dneska jsem spěchal, vzal jsem ho pod krkem a točil do 4000ot min-1 a a žádný dech mu nedocházel, ale to jsem zkusil jen abych opravdu věděl, jakej můžeš mít problém a já ho teda nemám :-! A na 6 -ku ho asi nad 3500 roztočíš jedině v D a z kopce ;-) -
Vasik1 16.06.07 13:57
« A je to tu
Tak pánové, musím se pochlubit, ve čtvrtek jsme byli s přítelkyní objednat v Jihlavě v Eurodieslu, našeho nového člena rodiny. Jejda já se už tak nemůžu dočkat, čekačka na něj bude snad do 14 dnů, navymýšlli jsme si toho dost, až jim z toho šli oči šejdrem. Objednaná je 2004 combi, 85kw, stříbrono modrá metalízka, interiér v černé barvě, no prostě kokino. Byli jsme se i jedním projet, byl to tedy 96 kw, kuuua, takového výkonu, raketa, akorát ta spojka, nebyl sem schopnej, přeřadit bez cukance, no a tolik diskutovaná křivka plynu...krásný zátah od spodu řadil jsem ve 2500ot, z každého stupně krásná akcelerace, prostě boží, možná trochu idealizuju a lítám v oblascích, omlouvám se, do teďkom jsem drandil v 33 let starém žigulíku :-) -
superkutil 16.06.07 08:44
« Re: servisní prohlídka
To cja: Mondeo už se mi po najetí 10000km rozjelo. Ale nad 3000ot se mu moc nechce. Doleze na 3500ot. ale pak už nic moc. To platí když jedu na 4,5 a 6ku. Samozřejmě na 2ku a 3ku se roztáčí i více ale jezdím většinou mezi 4-6kou, tak to mě zajímá. -
"-- skrytý --" 15.06.07 21:16
« Re: servisní prohlídka
Dim2:
tak jsem dal dvouhmoťák, spojku, koberečky, přelakovaly se různá poškození, odstranily se brumy od kladek, olej, filtry - teď se prohnu jako bych platil vstřiky >:D
Mno, já na svém Mondeu nešetřím - ať jezdí jak nové a ono taky jo. :yes: -
cja 15.06.07 17:07
« Re: servisní prohlídka
lanovody - Kus za 1600!!,- to přehnali - na kombi jsem je dělal a origo ve Fordu stály oba dohromady 1800,- tak se nenech ošidit a s tím nastavováním mají pravdu
- nevytahují se lana , ale zareznou - řekl bych malá konstrukční chyba
- na biku mám bovdeny 8 let a ještě nezarezly >:D -
oleowr1 15.06.07 15:11
« Re: Zakleté auto
lordmystic: Když jsem koupil auto (v bazaru autorizovaného servisu) ještě než jsem s ním vyjel jsem nechal udělat servisní prohlídku, vyměnili všechny filtry kromě palivového s tím, že není potřeba...
V době kdy jsem měl sierru 1,8TD, se pár kolegům se rozsypalo turbo, většinou nasáli olej z klikové skříně, přetočili motor a navíc se jim potkaly ventily. Moje turbo vydrželo 340tkm a jezdí pořád, zato mi v 228tkm praskla šálka na ojnici :-) -
"-- skrytý --" 15.06.07 13:42
« Re: servisní prohlídka
Mně tam lijí snad ještě levnější olej......tak bych zůstal v klidu :-). Ruční brzda opravdu časem uvadá, já ji lae používám zcela výjimečně, takže se mi snad ta lanka nevytahají .
A vůbec , já teď jezdím Focusem, voní novotou, benzín si jen tak ševelí......:-) -
lordmystic 15.06.07 13:33
« servisní prohlídka
Mám tři dotazy:
1) je kvalitní olej OMV Bixxol 5W-30S? chtěl jsem hodně kvalitní a řekli mi že je tenhle hodně dobrej, ale stojí litr kolem 300kč a to se mi zdá málo.
2) podělal se vám někdy někomu zámek na kufru? mám liftback a občas v tom jen cvakne a neotevře, prej je ta mechanika v prčicích a musí se vyměnit celý zámek.
3) a také mi málo brzdí ručka. prej u mondea nelze dotáhnou lanovody, nastavují se sami, musí se koupit nové, jsou tam dva a každý za cca. 1600kč... mám nějaké jiné řešení? -
lordmystic 15.06.07 13:31
« Re: Zakleté auto
oleowr1: No máš téměr identické auto jako já, já mám 10/2002. A najeto? Eh, při 120tis. jsem měnil 2 vstřiky, při 115tis. jeden, takže to krásně odpovídá. Jinak když jsem koupil auto, první co jsem udělal byla výměna všech filtrů, hlavně palivového. A dá se poznat ten původní, protože to byl starší model, který byl vadný, propouštěl hodně nečistot. Dnes se používají již novější jemnější. A měním také po 20k km, zrovna včera jsem tam na výměně byl. -
"-- skrytý --" 14.06.07 13:50
« Re: Zakleté auto
J8 už od jisté doby střídám více renomovaných pump, bral jsem svého času téměř výhradně jenom SHELL, .............. a co myslíte, pane doktore, měl ho tam nebo ne :-)
NIcméně pokud se nemýlím, jednoduchá diagnostika vstřiky neprověří, servis mi také vždycky napřed řekl, že to je např.čidlo plynového pedálu, EGR ventil , chyby softwaru..... a stejně to šlo vždycky do trysek........... -
oleowr1 14.06.07 12:36
« Re: Zakleté auto
To Petr T: Auto ještě stojí v servisu na dvoře, vyzvednu si ho až kolem třetí, ale dám vědět. S vypouštěním filtru mám bohaté zkušenosti ještě ze Sierry. Přemýšlel jsem o tom, že to udělám i na Mondeu, ale měl jsem strach ze zavzdušnění. Je pravda, že posledních 20.000km auto jezdilo jen na V-power diesel, jednou jsem tankoval u Slovnaftu na Slovensku. -
"-- skrytý --" 14.06.07 11:49
« Re: Zakleté auto
NO , já jsem dokonce pravděpodobně velmi rozvířil stojaté vody Fordu ČR a teď už doporučují výměnu filtru po 20 tis. km všem.....takže alespoň něco pozotivního na tom, že už jedu třetí vstřiky :-(
A teď jsem vyzvedl nového Focuse 1,6 Combi......Petře, tojsi mi nemohl říct, že to bude strašný lenochod ?? :-) -
"-- skrytý --" 14.06.07 11:36
« Re: Zakleté auto
oleowr1:
Já Ti věřím. Také si nemyslím, že by tam ten filtr byl 127000 km. Předepsáno je skutečně imbecilních a idiotských 60000 km. Ve skutečnosti je filtr zaplněný nečistotami a vodou tak po 40000 a od té doby filtr propouští vodu a nečistoty a ty poškozují vstřikování (v ČR, kde se kvalita nafty k dokonalosti ještě ani zdaleka neblíží.)
A ještě jedna věc: filtr má vypouštěcí ventil a pokud by se měl používat 60000 km, alespoň je třeba vypouštět zachycenou odseparovanou vodu. POZOR!!! Přídavek aditiv pomáhá oddělit vodu od naftové báze a tudíž dále prochází nafta bez vody, ale filtr se rychleji vodou plní. Proto je velmi důležité právě odpouštění vody nebo dřívější výměna filtru. Pokud se mění filtr po 20000, není třeba si s vodou dělat starosti. -
impaler 14.06.07 11:01
« Re: Zakleté auto
80 tisíc je blbost, předepsaných je 60, v NJ mi jasně a bez vytáček řekli, že doporučují nejpozději po 40, sám servisman říkal, že do svého by si to dal po dvaceti. Symptomy a info o minulosti bohužel dost připomínají to, co PetrT. tady už dlouho popisuje jako průser. Držím palce, ať to moc nestojí a eventoš nejlíp toho, kdo to podělal. -
oleowr1 14.06.07 10:09
« Re: Zakleté auto
To Petr T.: Já bych na filtrech určitě nešetřil, při servisní prohlídce mi řekli, že se mění po 80000km, kdo mohl tušit, že jsou to takoví autorizovaní diletanti... Filtr podle mně, ale původní nebyl, spíš jsou si vědomi toho, že něco zadrbali před týdnem, když mi měnili plovák v nádrži (nenápadně to včera technik prohodil), kdoví co se dělo s těmi 50 litry nafty.... -
"-- skrytý --" 13.06.07 23:16
« Re: Zakleté auto
oleowr1:
Jestli jsi tam měl ve 127 tisících původní filtr, tak jsi jasně v háji. 2000 za kalibraci nevyhazuj, je to zcela zbytečné. Máš přepady vstřiků na odchodu. Připrav si cca 6500 za jeden nový vstřikovač, nebo zhruba 4000 za opravu 1 vstřikovače.
Filtry je nejlépe měnit po 20 tisících.
Aritmetika je jasná.
5x ušetřený filtr = 5000 Kč. 4x 4000 Kč = 16000 Kč. Úspora = minus 11000 Kč.
Možná že by bylo lepší přece jen měnit filry...
Přeji Ti, ať máš pouze nějaký malý problém, ale jsem pesimista. -
superkutil 12.06.07 19:52
« Re: Nové Mondeo 1.8TDCI 92kW
Nové Mondeo má sice display mezi budíky, ale jen jednobarevný s červeným písmem. Barevný existuje, ale opět zase jen v nejvyšší verzi. Ford se opět nenaučil, že některé věci v úrovni Mondea musí být i v základu. Ukázkou je např. nový Renault Scenic Grang, který je sice o třídu níže než Mondeo, ale elektronikou v palubce Mondeo překonává i v nižších verzích (startování tlačítkem, barevný display, hledání stanic a čísel v mobilu v rolovacích seznamech, zobrazování jmena volajícího přes bluetooth HF, ovládání otočným voličem s tlačítkem atd.). -
"-- skrytý --" 12.06.07 14:23
« Re: Nové Mondeo 1.8TDCI 92kW
Mimochodem Focus, co mi teď chystají pro tu paní, co se mnou bydlí, tak má i aktuální spotřebu, dokonce to píše, že jsou nezavřené ty a ty dveře....sice anglicky, ale píše. A ještě červeně. Víc zatím nevím. konec hlášení....... -
Jozef0351 12.06.07 13:13
« Re: Nové Mondeo 1.8TDCI 92kW
Sedel som v ňom na výstave v Bratislave a pravdupovediac nejako extra ma neoslnilo. Sedačka príšerne vŕzgala a kryt popolníka na stredovej konzole bol ako z papiera. Na dotyk sa celý prehýbal. Dizajn je vec vkusu. Mne pripadá trošku lacný a moc zaoblený. -
impaler 12.06.07 12:03
« Re: Nové Mondeo 1.8TDCI 92kW
Měl jsem ho jen na pár minut, tak kdyby se někdo jel projet a měl víc času, docela by mě zajímalo pár drobností:
1. jestli už vyřešili tu blbou paměť automatického stírání, která po návratu do auta vrtí nasucho stěračem jak ocasem na přivítanou,
2. jestli třeba nepřišli na to, že by byl fajn dotekový jednorázový zadní stěrač místo pouhé tvrdé polohy zapnuto
3. jestli ten úžasný display dokáže víc než jednu sadu údajů o spotřebě, průměrné rychlosti atd. Mimochodem aktuální spotřebu jsem tam opět nenašel (mně to nechybí, ale řešilo se to tady jako slabina)
Jinak jsem zaznamenal konečně dělený sedák vzadu, takže můžete vozit fošny a lidi vzadu zároveň, isofix tam samozřejmě je, ESP taky, to už bylo v těch předchozích. Je tam víc repráků včetně výškových. Světle kožený interiér má stejně světlé i dno kufru, to by mě zajímalo, jak dlouho to vydrží bez fleků. Ten, co sem viděl, vydržel asi pár minut, já už jsem ho viděl flekatý. Tam se nedá bezpečně postavit ani taška s nákupem, co stála na zemi...jo, jsou tam v rozích ucha asi na sítě proti poletování těch tašek. -
superkutil 12.06.07 08:40
« Nové Mondeo 1.8TDCI 92kW
Měl jsem možnost jezdit s tímto motorem v S-MAXu a v porovnání s motorem 2.0TDCI 104kW co je také v S-MAXu ta 1.8 lépe táhne odspodu, je pružnější a při běžné jízdě tichá. Pokud se to ale přišlápne, dá o sobě hodně vědět mohutným duněním. S S-MAXem cvičila slušně. Dunění prý má na svědomí nová generace piezo-vstřikovačů Siemens. Motor je to ale úsporný a hodně lidí se shodlo, že pro jízdu je příjemnější jak ten dvoulitr 104kW. Moment 320-340Nm/1800ot. je pro normální jízdu srovnatelný s 2.0TDCI 96kW. Možná bude jen rychlejší pokles momentu ale s 6ti kvaltem to bude stačit. A ta spotřeba může být výrazně nižší. Také povinné ručení bude nižší, což vzhledem k očekávanému zdražení bude také hrát roli. Jinak interiér nového mondea pokračuje v trendu kopie Passata ale při zachování co nejnižších výrobních nákladu. Proto ten mix s předchozí verzí. je to prostě Mondeo MK V se zaoblenými hranami. Ale alespoň je v něm trochu více elektroniky (barevný display mezi budíky). Osobně vždy u aut hodnotím účelnost, přepych a luxus mě nezajímají. Jinak ten masivní středový tunel mi dělal problémy i u S-MAXu, ale je to holt trend nových vozů. BMW ho mělo u 318 už v roce 1994, jó, to bylo super auto. :yes: -
impaler 11.06.07 16:26
« Re: sportovní vzduchový filtr
V sobotu jsem se svezl s 1,8 TDCi hatchbackem a prolezl i kombiky. Mam problem s tim interierem, nelibi se mi, jak je dominantni ten stred palubky, kor ve vybave Ghia, to je hnus. Ghia ma konecne vydechy klimy i dozadu, nasel jsem tam zasuvku na 12V (v kombiku i vzadu v kufru), motor se mi nelibil (zvuk jiny, hluk nezmenseny oproti memu 2.0 96 kw), byl mozna jeste syrovy (300 km) a netahl na prvni stupne tak, jak jsem zvykly, a to na to nijak neslapu. Asi nezvyk. Ma to bohuzel brzdy a la Renault, kousave hned shora. Jinak pekne, hodne veci podobnych, za chvili jsem se jinak citil jako doma. Taky konecne dali cervena svetla do prednich dveri. Jo a blba prihradka u spolujezdce - nevyklapi se kapsa, jen oteviraji dvirka a do te schranky neni videt, co v ni je a jak je velka (celkem hluboka je). Dal se mi nelibi ty kulate vydechy klimosky a vubec, ja jsem priznivcem toho odporneho konzervativniho designu, co mame ve svych autech. :)