FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
-
cja 26.06.07 19:07
« Re: Sedačka
Jozef 0351: v autě jsem seděl 16 hodin v kuse a o tom, že bych měl něco rozlámanýho nic nevím na druhou stranu jsem jel do I Passatem, což trvalo 8 hodin a nebyl jsem taky rozlámaný, což mě docela překvapilo >:D
a co se týče způsobu sezení , je třeba taky občas otočit růžicí na sklon opěradla a doladit vzdálenost hrudníku k volantu, pokud někdo v autě leží, tak se ta poloha hledá hůře
A pokud máte problémy se sezením v autě od Forda, tak si ho zkrátka nekupujte, máme demokracii a jsme jedinci, kteří rozhodují sami o sobě , tak nebrečte a přiznejte si, že jste si vybrali špatně a máte to vyřešený. ;-) -
superkutil 26.06.07 15:40
« Re: Sedačka
Pokusím se odpovědět všem. Ano je pravda, že jsem se v Mondeu projel jen pár km, protože mi šlo hlavně o motor. Měl jsem předtím Mondeo MK II z roku 2000 s motorem 1.8 benzín a ten motor nebyl špatný, ale měl promněnlivý zátah a vyšší spotřebu 9,2litru a tak jsem koukal, jak spotřebu snížit. Co se týče vozu, tak jsem počítal s tím, že Mondeo MK V bude minimálně tak dobré jako MK II. Respektive, nejdříve jsem chtěl S-MAX, ale jeho hmotnost 1750kg a motor 1.8TDCI mě trochu vyděsili, protože jsem se obával, že auto nepojede. Proto jsem nakonec volil Mondeo a musím říct, že mě po přechodu z MK II hodně zklamalo. S některými věcmi jsem se smířil, ale kdybych mohl, tak ho hned prodám. Je pro mne zklamáním a i když je to můj 4tý Ford, tak uvažuji o přechodu k jiné značce. Protože MK II bylo pohodlné auto s dobrým pérováním a příjemnou sedačkou. MK V je kostitřas ve kterém nejde najít vhodnou polohu. Když dám sedačku dozadu, tak vidím akorát palubku a haubnu. Kdyby měl někdo zájem, vyměním za S-MAX. 8-s V žádném jiném autě se sedačkou problém nemám. -
"-- skrytý --" 26.06.07 14:07
« Re: Sedačka
:) trosku som sa pobavil... diskusia nemá chybu. Môj názor je, že sedenie v moderných autách je navrhnuté tak aby si v ňom našiel miesto každý... malý, veľký, tučný chudý a dokonca aj krivý:). Pri možnostiach nastavenie sedadiel všetkými možnými smermy a výškovo a pozdĺžne nastaveným volantom si to ani neviem predstaviť. Ak s tým má niekto problém tak chyba asi nebude v aute ale v medzičlánku.... v tom kuse medzi sedadlom a volantom :) -
Jozef0351 26.06.07 08:42
« Re: Sedačka
Súhlasím s Kutilom že "ergonómia sedenia" je biedna. Ja mám 186 cm a keď je sedačka v spodnej polohe takmer nevidím na cestu. V hornej polohe mám sedačku takmer nadoraz vzadu, takže niekto vyšší môže mať problém, že si ju nemôže posunúť ďalej dozadu. S tým ja problém nemám, ale tiež som si za 1,5 roka nenašiel ideálnu polohu za volantom. Keď si nastavím sedačku do ideálnej polohy pre nohy, tak mám natiahnuté ruky na volante. Keď si ju nastavím na ruky tak mám moc pokrčené nohy. Mám dojem že sedadlo je dosť ďaleko od prístrojovky. Na Carisme som nemal pozdĺžne nastaviteľný volant a miesto som si našiel v pohode. Z Mondea som po dlhšej ceste dosť polámaný aj vďaka tým úzkym sedačkám. -
cja 25.06.07 23:08
« Re: Proražená pneu
kutil: ja mam rezervu 205/55/R16 to tě asi ošidili a nebo chtěli auto odlehčit ;-)
mám 2005 a tenhle problém zase nemám a znovu se opakuji, když kupuji auto , za 800t nebo tak nějak, tak se s ním projedu, prolezu vše , zkusím si vše , získám info ... a pak se rozhodnu - aspoň u tebe jako u matematika bych to tak viděl - ale tohle spíš , promiň, vypadá, že ti sleva zalepila obě oči i uši a holt se s tím budeš muset smířit - tak už nebreč , to auto za to nemůže a smiř se s tím, protože 90% zde se zůčastňujících má jinej názor než ty, TAK příště pořádně vybírej. -
superkutil 25.06.07 16:53
« Sedačka
To jack007: Mám 190cm a 110kg. Do Oktávky i starého Mondea a i do Fiesty se vejdu v pohodě. Možná rád sedíš na podlaze, ale jezdím s vyššíma autama a tak potřebuju být i v Mondeu nahoře. Jenže ta sedačka když ji zvedám se sune dopředu. Tak jsem myslel, že bych jí podložil aby i když by byla úplně dole a vzadu, tak aby byla výš. Je to jediné co mě napadá, abych v tom mohl jezdit. V žádném jiném autě nemám takové problémy se sedačkou jako v Mondeu MK V. Proti MK II je to prostě nedotažené. JE to jako kdyby zvětšili prostor vzadu na úkor prostoru vpředu. Možná mám delší nohy jak ty. Zkus si je změřit od země ke kyčelnímu kloubu. -
superkutil 24.06.07 13:15
« Proražená pneu
Tak jsem včera prořízl gumu, nevím, zda půjde opravit. Užil jsem si při výměně. Zjistil jsem, že i když mám v autě prostor na normální pneu, tak je tam jen úzké na dojetí. Navíc je vše v novém Mondeu víc fórové jak ve starém. Snaha o levnou výrobu je znát úplně všude. Dokonce i zadní dveře se mi křiví víc jak u starého. Snad bude nové Mondeo lepší, víc a víc mě mrzí, že jsem nevzal S-MAX. Fakt je pravda, že auta od roku 2000 jsou čím dál tím těžší kvůli bezpečnosti a vše je na efekt aby výroba stála málo a auto vydrželo jen po dobu záruky. Platí to pro většinu automobilek.
Myslíte, že můžu mezi sedačku a podlahu auta dát na šrouby distančky aby sedačka byla výš? Do auta se v pohodě vejdu když se sedačkou sjedu úplně dolů, ale sedím moc dole. Když si sedačku vyjedu nahoru, tak jede i dopředu. A pak už se nevejdu. -
Janerad 22.06.07 20:40
« Re: Nové Mondeo 1.8TDCI 92kW
Radši mám Monda bez displeje, než Francouze, během prvních 20 tis. třikrát v servisu s electrical failure... :-) To nemluvím o tom, co je na tom displeji vidět, když je auto rozehřátý na sluníčku cca 90°C :-) ani slavný termoreflexní sklo jim nepomůže... Sice nový mond ho už může mít taky... Ale nějak zmizelo vyhřívání předního skla??? Co o tom víte? Já v autě jezdím a nekoukám na displeje :-) -
oleowr1 22.06.07 10:46
« Re: servisní prohlídka
To Petr T: Po poslední kalibraci (věřím, že kvůli filtru + přelívání nafty bůhvíkam při výměně plováku) jsem testoval plné rozjezdy z 0-180km/h, vytáčel jsem ho do plných otáček, pod zátěží do kopce a koukal do zrcátek - kouř není, náhradní režim se taky neobjevil. Myslíš, že by mohly vstřiky ještě vydržet?
Možná blbá otázka: Jsou pro vstřiky a čerpadlo lepší větší otáčky, když jimi proteče více nafty nebo menší, když jdou víc "nasucho"? Jezdím spíš v nízkých otáčkách, při cestách do práce někdy 500km motor nevytočím nad 2200-2500ot/min. -
Vasik1 22.06.07 10:31
« Re: servisní prohlídka
Petr T : jojo,přesně o tomhle jsme se bavili už asi před rokem, termín je zatím ve hvězdách, dnes jsem volal, včera se měli vrátit z nákupu, nic vhodného pro nás nebylo, přeci jenom jsme si toho navymýšleli, každopádně vydržím a budu čekat, dokud mě to nepřestane bavit :-), za tvou ůčast bych byl na vždy tvým dlužníkem, lehce by to snad šlo vykompenzovat nějakým tím litříkem slivovičky z moravy, ale i tak :-), bak bych se tedy určo ozval, a vše by jsme pořešili až při nákupu, co měnit a tak, zátím děkuji moc moc, funguje tu ještě něco jako pošta? Nebo email?Musím to tu proklikat. -
"-- skrytý --" 22.06.07 09:16
« Re: servisní prohlídka
Nazdárek,
nekupoval bych zajíce v pytli.
Dej si pozor na:
1 hlučnost na volnoběh (opotřebený dvouhmotový setrvačník)
2 hluboké vibrace kolem 1500 ot (ještě starý systém kladek a napíníků, vibruje, dá se opravit levně)
3 vyrovnaný chod motoru, když se tomu šlápne na krk (při zahřátém motoru, netrápit studený) aby vozidlo nešlo do náhradního režimu, pokud ano, je nadměrný přepad paliva ze vstřikovačů
4 kouří černě - EGR v pytli nebo nadměrně oprotřebené trysky vstřikovačů
Dej vědět termín jestli se nebudu moci zůčastnit... -
"-- skrytý --" 22.06.07 07:38
« Vstřikovače
Tak jsem včera prodělal kompletní opravu vstřikovačů Delphi 11/02.
Výsledek po diagnostice malá dávka paliva a vysoký přepad u 1,2,3,4 vstřikovačů. Jinak byl špatnej jeden ty ostatní bych tam nechal ale když už jsem tam byl tak jsem to nechal komplet.
ventil sestava - 4ks, tryska - 4ks, pal. filtr, diagnostika.Výsledná cena 20 571 Kč s DPH (práce cca 6 000 Kč). Doba trvání ráno jsem přijel z Olomouce na 9.00 hod a v 16.00 hod jsem mazal domů.Se servisem Hale max. spokojenost (dostal jsem zkušební protokol a vymontovaný materiál a vše vysvětleno).Takže doufám že mi to zas 250 tis.km vydrží.
PS: Pro tunery: při opravě a kalibrací byla zachována upravená data v jednotce od Bitpoweru.(Velmi dobré, jednotka komunikuje) :-) -
cja 22.06.07 07:00
« Re: servisní prohlídka
pokud je to dovoz, tak bych vyměnil provozní kapaliny - olej, brzdovku, filtry, zkontroluj brzdy a tlumiče, příp. pneu, bez ohledu na tachometrové kilometry a řekl bych i servisní knížku ! tu si nech prověřit ve Fordu, přes ten jejich systém by jsi se mohl o tom autě něco dovědět - dost strašení přeji dobrý kauf :-) -
hil 21.06.07 23:52
« Re: servisní prohlídka
Pokud můžeš sebou vzít někoho kdo tomu rozumí, určitě to udělej. Kupoval jsem jednou starší a vzal jsem si sebou mechanika. Mě se auto zdálo OK a mechanik jen do toho sedl a rozjel se, tak začal jmenovat závady...
Není to ještě v záruce? Potm když si to budeš měnit sám můžeš o ni přijít.
Jinak je těžký dopředu říct co máš měnit. Pokud nebude servisní knížka, tak asi preventivně oleje, filtry (palivový určitě) atd...
Ve Fordu koupíš samozřejmě všechno (za peníze :-( ). -
Vasik1 21.06.07 22:06
« Re: servisní prohlídka
Přeji hezký večer všem, kteří by mi prosím mohli odpovědět na mé otázky. Jsou nezaludné a jednoduché, takže můžu popřát hezký večer všem diskutujícím. Jelikož se mi blíží termín dodání Mondíka (2004 2.0 TDCi 85kW, combi) chci si udělat jasno, co vše po příjezdu domů měnit a kontrolovat,předpokládám že nebude žádný problém, a tak bych zatím do servisu nechtěl, a věci jako filtr oleje, paliva a výměnu oleje bych chtěl zvládnout sám a při tom se tak se vším seznámit. K narozkám sem dostal brožuru ,,Jak na to,, kterou už mám celou prolítlou, tak teď už jen ta praxe :O)Chtěl jsem se tedy zeptat co vše měnit, a kde veškeré díly objednat. Dají se odkoupit přímo v autorizovaném servisu Fordu? A když se ještě vrátím ke koupi, vyplatí se sebou vzít člověka problému znalého? Mluvil jsem o tom loni s Petrem T. a ten přislíbil, že by se koupě mohl zučastnit, je to potřeba?Dá se v bazaru (eurodiesel) na něco přijít? Základy na co si dát pozor, už mám tady z diskuze, tak prostě nevím, děkuji za každý příspěvek. -
oleowr1 21.06.07 15:43
« Re: převodovka
Dim2: na tišťák z vrakáče nemám čas, mám obavy, aby s ním nebyl podobný problém, který by se projevil třeba až v Chorvatsku. Se stávající palubkou se dá v pohodě jezdit, když je venkovní pod 25st.C, problém se zhoršil, když jsem vyměnil 3 spálené žárovky v osvětlení palubky, ono 4x3W=12W v uzavřeném prostoru asi hřeje dost, zvláště když se přes den svítí, na experimentování nemám už bohužel ani nervy. Snad to vyjde, palubka je objednaná a je-li v Německu do konce příštího týdne bude v Dankaru. -
lordmystic 21.06.07 08:34
« Tuning Show Blatná 06/2007
Tak konečně jsem dostříhal video z Tuning Show Blatná 06/2007 z letiště Tchořovice. Video si můžete stáhnout z mojich stránek, konkrétně zde:
[odkaz]
Jinak mám také spousty fotek (galerie dole):
[odkaz]
To video je pouze jednoduchý sestřih, nemám v poslední době moc času se s tím více piplat, navíc když je ještě tak pěkné počasí. Jo a mimochodem, na celé akci ve sprint race závodil snad jediný Ford a to ještě nějaká stará Fiesta a vedla si opravdu hodně špatně :(. Tak jsem si říkal udělat trochu propagace pro Mondeo a na další akci bych sprint race zkusil také, ať je Ford více vidět. A aby nebyla ostuda tak veliká, tak jsem konečně závazně objednán na chiptuning od Bitpoweru příští pátek, tak těch 120(125)kW a 420NM už snad bude stačit alespoň na průměrný výkon bez větší ostudy - pár tatíků s nepřečipovanýma Passatama a Octaviema bych mohl udělat :). -
cja 20.06.07 21:57
« Re: převodovka
zkus ten tišťák z vrakáče a pak až se vrátíš , tak to nech udělat - záleží samo na ceně , vyměnit si to umíš sám, za zkoušku nic nedáš ;-)
jinak s tou cestou náhradních dílů do servisu máš pravdu, ale zkus Charouze, ten není pod FMC ČR a už jsem od něj loni bral tu elmag spojku do klimy - taky nahonem, dokonce jsem si pro ni sám zajel, aby se to stihlo -
oleowr1 20.06.07 16:23
« Re: převodovka
To DIM: Dankar v Ostravě byl ten větší servis co potvrdil vadnou palubku, ale neměl čas, takže je teď auto v pobočce Dankaru v Havířově. Urychlit to asi nepůjde, teď jsem to znovu obvolal, vysvětlili mi to asi takto: je-li díl v centrálním skladu u nás, nebo u některého z našich dealerů přijde cca. do 2 dnů. Pokud není v republice hledá se v zahraničí po vnitřní síti dealerů se zjistí, kdo to má skladem a díl přijde třeba z Francie a je v podstatě úplně jedno u kterého dealera se objednal. Bohužel právě díly elektroniky (palubovky, řídící jednotky) většinou v republice nejsou. -
-
"-- skrytý --" 20.06.07 10:40
« Re: převodovka
Ten tah motoru se opravdu trochu houpe, zvlášť s klimou . Je to jen zvyk, ono to zase tak moc velké skoky nejsou. Občas se potřebuje trošku " nadechnout".
S tou palubkou : zkus obvolat ostatní servisy v ČR, zvláště ty větší občas nějaký ten díl navíc mají......
Odkud jsi ? -
superkutil 20.06.07 08:25
« Re: převodovka
To jack007: Mě by stačil jeden graf momentu a výkonu, ale ten nemohu sehnat. :-)
Hele, chci se zeptat na jinou věc. Když jedu a i když nehýbu s nohou na plynu, motor mění tah. Když mi to dělal benzín, řekli mi u FMC, že je to tím, že si motor upravuje parametry aby splnil EURO. To je u toho TDCI taky tak? Dokonce mám pocit, že když chci předjet a šlápnu na plyn, tak někdy vyrazí a jindy ne. Přitom otáčky ze kterých začínám jsou okolo 2000ot. Nemám z toho dobrý pocit. 8-s -
cja 19.06.07 20:51
« Re: převodovka
to lordmystic: a nakonec jestli to není jedno, když jsem jezdil s 5 ti kvaltem... stačil, teď jezdím se šestikvaltem a taky ...stačí, tak to není aspoň pro mě nijak podstatný - ale dík, že ses tím aspoň zabýval a jak psal DIM: mě zase v servise tvrdili, že je 6 ti stupňová převodovka poskládaná jinak, ale čert to vem - hlavně když to jede :-) -
oleowr1 19.06.07 17:27
« Servis, dodací lhůty ND
Dneska jsem se konečně spojil s technikem, potvrdil mi že stejná závada s palubkou se už mu párkrát vyskytla, ale nemají čas, objednali by mě na zjištění sériového čísla palubky příští středu a pak by jí podle toho objednali. Tak jsem poděkoval a jel do jejich menší pobočky, tam si auto sice hned vzali, že to ráno rozeberou a objednají, nicméně dodací lhůta může být i více než 14dní!!! Málem mě museli odnést nohama napřed. Jestli to do 14 dní nestihnou (tj. středa 4.7.) mám letos po dovolené, kdybych aspoň znal někoho, kdo mi tu palubku půjčí... -
lordmystic 19.06.07 14:03
« převodovka
Našel jsem o převodovkách to, že máme MTX75 starší pětikvalt a novější MMT6 šestikvalt. Něco k FORD S-MAX, ale mělo by to být stejné i pro Mondeo, protože tam jsou ty samé převododvky.
PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ
Jednokotoučová suchá spojka ř 240mm a přímo řazená pětistupňová převodovka MTX75 (2.0/TDCi 1.8: 3,800 - 2,136/2,048 - 1,483/1,258 - 1,114/0,865 - 0,902/0,674 - Z 3,727), stálý převod 4,067/ 3,560; resp. šestistupňová Durashift M66 pro 2.5T a MMT6 pro TDCi 1.8/2.0 (2.5T/oba TDCi: 3,385/3,583 - 2,050/1,952 - 1,433/1,241 - 1,088/0,868 - 0,868/0,943 - 0,700/0,789 - Z 3,231/1,423), stálý převod 4,000/4,063 (I. – IV.) a 2,955 (V. – VI., Z); pohon předních kol.
Tak to ale vypadá, že ty převody jsou nastaveny jinak a možná i pro Mondeo budou jinak. Ten šestikvalt má stály převod přo kvalty 1 až 4 a pak pro 5 až 6, kdežto pětikvalt má stálý převod pro všech pět rychlostí... -
cja 18.06.07 20:23
« Re: servisní prohlídka
lordmystic: je taky pravda, že se k tomu vracím, že jsem porovnával 5 ti kvalt v 2,0 benzínu a 6 ti kvalt ve 2,2 TDCI, což je blbost. Ale na druhou stranu jsme řešili rozdíl v Passatu(fuj to je ale slovo) a tam určitě byla převodovka jinak poskládaná - 5 vs 6 stupňů. Ale jestli Ford zaspal a vyřešil to přidáním 6. pastorku - fakt nevím. Případně se omlouvám za dezinformaci a dobrovolně se hlásím na nucené práce :-( -
cja 18.06.07 20:17
« Re: Never ending story - elektronika
lordmystic: je to možný, já jsem nikde žádnou specifikaci k tomu neviděl, ale z principu bych si myslel, že je to jinak - naroubovat na 5-ti kvaltovou převodovku 6. stupeň se mi moc nezdá, ale přít se nebudu - třeba někdo ví více - Petr T.? co ten na to? Akorát teď nevím co je to starší model - tím jsi mě dostal :-) -
lordmystic 18.06.07 14:12
« Re: servisní prohlídka
cja: Tak to jsem zrovna někde viděl, že rozdíl mezi 5-ti a 6-ti kvaltem u Mondea je pouze v šestém převodovém stupni, zbylých pět je shodných, tedy alespoň ve starších modelech kam se začal montovat 6-ti kvalt. Ta šestka byla položena jen o pár set otáček výš než pětka... -
"-- skrytý --" 18.06.07 13:03
« Re: Never ending story - elektronika
Jak jsem říkal , mě jednou jedinkrát na sekundu vypnul za jízdy tachometr, a v servisu bez váhání označili za problém právě tištěný spoj palubky.....Ale od té doby už zase ani jednou....
Ten benzín 1,6 ve Focusu se zatím moc nerozjel :-) A to už má přes sto km. Tak jsem ho dal té paní a vrátil se do uhláku :-) -
oleowr1 18.06.07 12:36
« Re: Never ending story - elektronika
to cja + DIM2: nastavit km by měli umět, v knize "Jak na to - Ford Mondeo 2000 - ..." se píše, že pokud měníte sami palubovku, nechte si z ní před vlastní demontáží v servisu odzálohovat data o intervalu servisní prohlídky a stavu km, po namontování nové si je nechte znovu nahrát. Možná neumějí zapsat libovolný stav, ale obnovu ze zálohy by mohli zvládnout. Právě jsem mluvil s technikem z "většího servisu", podle něj je to tišťák, ale za chvilku mi bude volat elektrikář a snad se dohodnem. V servisu, kde jsem to měl předtím (je to jejich pobočka) nemají prý s prací s diagnostikou tolik zkušeností. To celkem chápu, jen ať se to rozlouskne. -
cja 18.06.07 12:19
« Re: Never ending story - elektronika
Dim : oficiálně asi ne, i když si myslím , že při výměně pal. desky by to měli umět, ale existují různí experti, kteří upravují stavy tachometrů celým flotilám - nikoho nejmenuji ;-)- tak by to neměl být problém ... A žádal bych - opakuji se - po vlastní zkušenosti - po servisu odstranění závady. Byl bych opatrný - ono se pak rádo slovíčkaří. -
"-- skrytý --" 18.06.07 12:02
« Re: Never ending story - elektronika
Jako bych ti to neříkal : studený spoj nenajdeš a nenajdeš......Vyměň to a je to...respektive žádej po servisu odstranit závadu . A kdyby to tou palubkou náhodou nebylo, tak můžeš reklamovat tu opravu.....
Ale jinak si myslím, že nastavit km servis neumí...........
-
superkutil 18.06.07 11:46
« Re: servisní prohlídka
To cja: Ano, to je pravda, že při 130km/h točí 6ka 2200ot ale rychlosti na našich dálnicích už jsme řešili. ;-) OK, je mi to jasné. Výrobce chce využít i plný rozsah 6ky. To znamená maximální rychlost při maximálním výkonu. Našel jsem tabulku momentů TDCI a u té 2.2TDCI nemá cenu točit motor nad 3500ot, protože např na 5ku je pak moment na kolech menší než při stejné rychlosti na 6ku. Jinak mám najeto skoro 10000km a motor se opravdu stále zlepšuje. :yes: -
oleowr1 18.06.07 11:32
« Re: servisní prohlídka
To superkutil: Tabulka variant převodovek a stálých převodů škoda 120 - 136
..............120L..120LE.125L..130-13…
I.............3,8...3,8...3,8...3,8
II............2,12..2,12..2,12..2,12
III...........1,41..1,41..1,41..1,41
IV............0,96..0,93..1,08..1,08
V..............-.....-....0,83..0,83
R.............3,27..3,27..3,27..3,27
Stálý převod..4,22..3,9...4,22..3,9
-
cja 18.06.07 11:16
« Re: servisní prohlídka
opakovaná odpověď to kutil: 6- ka otáčky oproti 5 o něco sníží to je jasné - převody jinak složené. Je něco jiného, když ti nějaká nezávislá firma domontuje do 5 ti kvaltu 6 a když je to origo 6- ti st. převodovka. Pokud je to domontáž, tak je jasný , že ten 6 pastorek bude do rychla. Jinak co se týče dálnic - v ČR pokud se nemýlím je limit 130 , při GPS 130 - tacho 140 otáčky 2200 za min. Takže v tom problém nevidím. -
superkutil 18.06.07 10:08
« Re: servisní prohlídka
To cja: O těch variátorech Audi jsem slyšel >:D Měl jsem možnost jezdit s variátorem jen v VW Brouk. Ale pokud vím, tak i Ford používá variátor v převodovce Durashift CVT. Jinak pokud si pamatuju, tak kdysi se dělala škodovka 5ti kvalt, což byla klasická 4° převodovka a přidaný 5tý ° do rychla. Myslel jsem, že 6ti kvalt je jenom pro snížení spotřeby a hluku na dálnici. A nejsem sám, kdo si to do dneška myslí. Lidem vadí, že na dálnici motor zbytečně točí, tak čekají, že 6ka otáčky motoru sníží. škoda, že se auta nedělají dieselelektrické s motorgenerátorem a elektromotory v kolech. Vím, že některé studie to používaly a spotřeba i emise byly úžasné. :-! -
cja 18.06.07 09:16
« Re: servisní prohlídka
to Kutil: nikdy to nemůže být 5- ti kvalt s přidanou 6, vždycky jsou ty převody poskládaný jinak, takže by to nešlo - to by potom na tu šestku muselo to auto jet 250 ( pomiň nedostatek výkonu). Většinou to je tak, že jsou ty převody poskládaný s menším odstupňováním - možná se pletu - aby se lépe využily vlastnosti motoru a nikoliv aby jsi měl jenom ze 6 dálniční rychlost. A variator dělá Audi a zkus se některých majitelů zeptat , jak jsou spokojeni. :-| -
cja 18.06.07 09:08
« Re: Never ending story - elektronika
jak píše Hil - co když to fakt není palubovkou - nech je diagnostikovat problém - ať to vyřeší servis, protože takhle bude z obliga(servis) - pokud to bude něčím jiným. Hodně zdaru - to psycho před dovolenou s bolavým autem znám - loni jsem odjížděl večer do Hr a den předtím odešla klima - nová el mag spojka a zjistili prasklé tělo termostatu - oprava za 25k , ale hlavně se to vysypalo měsíc po prohlídce , kterou jsem nechal udělat kvůli dovolené a jet 2000 km bez klimy při loňských 40 by byla sebevražda, takže tě chápu, i když máš problém trochu jiný ;-) -
superkutil 17.06.07 23:06
« Re: servisní prohlídka
To lordmystic: Sorry, samozřejmě, že na 6ku to neroztočím protože už nemá výkon. :-) Dneska jsem to zkoušel točit na 3, 4 a 5ku co to jde a dá se to roztočit, ale je vidět, že se motoru nechce tolik jako třeba motorům TDI. Pro mě to znamená jediný problém, že když nemám výkon a podřadím, tak už má motor tak vysoké otáčky, že je moment malý. Pořád se nemohu zbavit pocitu, že rozdíl ve výkonu Mondea MK II 1.8i a Mondea MK V 2.2TDCI není takový, jak to vypadá podle parametrů. Dělal jsem si převodní tabulku momentu a výkonu na kolech a ten benzín má fakt při podřazení ten moment na kolech větší. Je to zajímavý, ale je to tak. Vždycka jsem si myslel, že TDCI je super v tom, že v nízkých otáčkách má největší moment. Jenže když se jezdí okolo 1500ot, tak se zase jezdí pod maximálním momentem. Naopak třeba na dálnici mi připadá, že 6ka točí hrozně moc. Když jsem kupoval auto s 6ti kvaltem, čekal jsem, že to bude 5ti kvalt s přidanou rychlostí. Bohužel to bylo spíše 6rychlostí umístěných v rozsahu starého 5tikvaltu. Proč tomu tak je netuším protože na dálnici opět auto točí více než je třeba a auto má zbytečně vysokou spotřebu. Řešením je asi automatická převodovka s variátorem. -
oleowr1 17.06.07 21:02
« Never ending story - elektronika
Trysky vypadají O.K., zato v pátek po celodenním stání na rozpáleném parkovišti začala opět zlobit palubovka - neměří občas rychlost, km a otáčky, svítí kontrolky jak se jim zachce, občas to vypne i motor .... Nastala rozborka v garáži, vyčistil jsem všechny přístupné konektory a pojistky, je zajímavé, že i s odpojenou palubkou motor naskočí a jede bez problému. Zkoušel jsem při nastartovaném motoru "propérovávat" tišťák, nic se neobjevilo, jen tmavly krystaly v LCD displejích při tvrdším přitlačení, to je normální. Dnes odpoledne stejný problém, stačí aby venkovní teplota byla nad 25st.C. Zítra pravděpodobně objednám novou palubovku (12000,-), vyměním si jí klidně sám jen si nechám nastavit stav tachometru. Za 14 dní jedu na dovolenou, v práci mám fofr, že nemám absolutně čas s autem jezdit po servisech a jsem z toho už na prášky... Kdyby mi vyhučely všechny 4 vstřikovače i s čerpadlem byl bych asi raději, protože to jde lehce diagnostikovat a opravit. -
cja 16.06.07 21:37
« Re: servisní prohlídka
to Kutil - dneska jsem spěchal, vzal jsem ho pod krkem a točil do 4000ot min-1 a a žádný dech mu nedocházel, ale to jsem zkusil jen abych opravdu věděl, jakej můžeš mít problém a já ho teda nemám :-! A na 6 -ku ho asi nad 3500 roztočíš jedině v D a z kopce ;-) -
Vasik1 16.06.07 13:57
« A je to tu
Tak pánové, musím se pochlubit, ve čtvrtek jsme byli s přítelkyní objednat v Jihlavě v Eurodieslu, našeho nového člena rodiny. Jejda já se už tak nemůžu dočkat, čekačka na něj bude snad do 14 dnů, navymýšlli jsme si toho dost, až jim z toho šli oči šejdrem. Objednaná je 2004 combi, 85kw, stříbrono modrá metalízka, interiér v černé barvě, no prostě kokino. Byli jsme se i jedním projet, byl to tedy 96 kw, kuuua, takového výkonu, raketa, akorát ta spojka, nebyl sem schopnej, přeřadit bez cukance, no a tolik diskutovaná křivka plynu...krásný zátah od spodu řadil jsem ve 2500ot, z každého stupně krásná akcelerace, prostě boží, možná trochu idealizuju a lítám v oblascích, omlouvám se, do teďkom jsem drandil v 33 let starém žigulíku :-) -
superkutil 16.06.07 08:44
« Re: servisní prohlídka
To cja: Mondeo už se mi po najetí 10000km rozjelo. Ale nad 3000ot se mu moc nechce. Doleze na 3500ot. ale pak už nic moc. To platí když jedu na 4,5 a 6ku. Samozřejmě na 2ku a 3ku se roztáčí i více ale jezdím většinou mezi 4-6kou, tak to mě zajímá. -
"-- skrytý --" 15.06.07 21:16
« Re: servisní prohlídka
Dim2:
tak jsem dal dvouhmoťák, spojku, koberečky, přelakovaly se různá poškození, odstranily se brumy od kladek, olej, filtry - teď se prohnu jako bych platil vstřiky >:D
Mno, já na svém Mondeu nešetřím - ať jezdí jak nové a ono taky jo. :yes: -
cja 15.06.07 17:07
« Re: servisní prohlídka
lanovody - Kus za 1600!!,- to přehnali - na kombi jsem je dělal a origo ve Fordu stály oba dohromady 1800,- tak se nenech ošidit a s tím nastavováním mají pravdu
- nevytahují se lana , ale zareznou - řekl bych malá konstrukční chyba
- na biku mám bovdeny 8 let a ještě nezarezly >:D -
oleowr1 15.06.07 15:11
« Re: Zakleté auto
lordmystic: Když jsem koupil auto (v bazaru autorizovaného servisu) ještě než jsem s ním vyjel jsem nechal udělat servisní prohlídku, vyměnili všechny filtry kromě palivového s tím, že není potřeba...
V době kdy jsem měl sierru 1,8TD, se pár kolegům se rozsypalo turbo, většinou nasáli olej z klikové skříně, přetočili motor a navíc se jim potkaly ventily. Moje turbo vydrželo 340tkm a jezdí pořád, zato mi v 228tkm praskla šálka na ojnici :-) -
"-- skrytý --" 15.06.07 13:42
« Re: servisní prohlídka
Mně tam lijí snad ještě levnější olej......tak bych zůstal v klidu :-). Ruční brzda opravdu časem uvadá, já ji lae používám zcela výjimečně, takže se mi snad ta lanka nevytahají .
A vůbec , já teď jezdím Focusem, voní novotou, benzín si jen tak ševelí......:-)
To jack007: No, jak jezdím po Praze, tak chci vidět přes auta před sebou a před auto, zda tam něco není a kam můžu až najet. Jinak nohy mám od sebe, kolenem narážím na ovládání rádia, volant mám vytažený nahoru a k sobě. Když dám sedačku dolů, připadám si hrozně utopený. Bude to tím, že MK V má oproti MK II menší okna a vyšší spodní část dveří. No a ke sklu mám ještě hodně daleko. >:D O víkendu jsem jezdil s dodávkou, která měla hodně velké přední sklo a není to špatné vidět fakt 1/2 metru před auto.
Dnes auto dostalo tmavé fólie od B sloupku dozadu, aby nebylo vidět převážené zboží a někoho nelákalo. No a taky aby v autě nebylo tak vedro. Je to zajímavé, ale z auta je super vidět i v noci jako by tam fólie nebyly.
Včera jsem v autě jezdil přes 8hodin a to TDCI je fakt na dálnici. Po Praze spotřeba skoro 8litrů a pořád to rozjíždění, to pro spojku není. A v zatáčkách to pěkně na mokru odskakovalo. To Mondeo je fakt težký. Teď vidím, že Mondeo MK II s benzínem bylo super auto. ;-)