FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Jozef0351 04.07.07 13:37
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
Stále fakt nechápem aké problémy majú benzínové motory. Prečo ide niekto do nemecka na olej, naspäť na benzín. 8-s Ja neviem o tom že by niekto mal problémy s benzínovým motorom ako majú TDCI s naftou. Prosil by som o vysvetlenie. -
oleowr1 04.07.07 13:34
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
To DIM2: přístrojovka není, včera ve zboží nepřišla, pokud přijde dneska prodají mi ji i večer mimo prac. dobu a vyměním si jí sám. Moc tomu nevěřím. Na jaře asi odvezu Mondeo do AAA a budu se muset poohlédnout po autě s lepším servisním zastoupením a s pružnější dodávkou ND. Bohužel mi z toho vychází jako optimum škodovka, servis stojí za houby úplně stejně ND díly jsou do týdne.... -
oleowr1 02.07.07 13:11
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
to DIM2: nafta nebo benzin, s tím, že budu mít problém se vstřiky jsem při koupi ojetého TDCi počítal a nakonec jsem stejně dojel na palubku... Od 20.6. mám auto v Dankaru a doteď palubka nepřišla. V pátek mám odjet do Chorvatska.... -
lordmystic 02.07.07 10:20
« Re: chip bitpower
Teda když jsem jel domů po přečipování, tak mě předjelo krásné jasně žluté Evo IX (při 160km/h po okresce). Jsem se za ním držel po výjezdu z vesnice až do 190km/h, pak byla další vesnice :). A že by mi nějak radikálně ujížděl, tak to rozhodně ne! Ale na brzdy jsem se s ním nemohl měřit :(. -
lordmystic 02.07.07 10:16
« Re: chip bitpower
m.leky1: Probíhalo to tak, že mi stahli soft (přes PowerGate), ten přehráli do compu, tam upravily mapy dle jejich defaultního odladěného softu. Pak to zase přes PowerGate nahráli do auta. Lze si ten PowerGate (krabička, kam lze nahrát myslím tři různé softy a nahrávat si pak do auta jaký chci podle sebe). Pak jsme šli auto projet. Technik se ptá, jestli něco cítím. Mu říkám že ne :). Sice jsem se na to hodně těšil, ale pořád jsem si říkal, že se nesmím nechat oblbnout :). Nakonec po pořádném projetí jsem zjistil, že hlavní změna chipu je v nižších otáčkách. Posunul se max. krouťák do nižších a navýšil se, tím se téměř úplně odstranil turbo efekt a auto zrychluje jak nějaký benzíňák až do 4650rpm. Jde krásně za plynem, ihned reaguje už i na nepatrné sešlápnutí plynu, odstranila se ta maličká prodleva při hodně a rychle sešláplém plynu. Také jede např. na čtyřku krásně pomalu i do kopce, prostě paráda. Zrychlení jsem zkoušel jen jednou cestou domů, z 0-100 zhruba o vteřinu lépe, ovšem půjde to líp, jsem ten rozjezd ještě posral. Jinak na brzdě jsem u nich nebyl, už z principu si chci nechat změřit auto na brzdě někde jinde, abych to měl objektivní. Kultivovanost motoru mi přijde úplně stejná, jako před tím. Jinak nekouří nebo jen málo - stejně jako dříve. A ta kouřivost je závislá na teplotě, když bylo vedro, kouřilo to i bez chipu. Teď jen občas když tomu naložím na max. to trošku zakouří. Např. proti nechipovanému passatu či octavii TDI PD potažmo TDI je to úplně bez kouře :). Jak říkám, ještě jsem to pořádně neotestoval na letišti, jel jsem s tím jen domů o víkendu při kryštofovi a to jsem nechtěl moc blbnout... Pět bodíků je pět bodíků :(. -
"-- skrytý --" 02.07.07 10:05
« Re: chip bitpower
Čauky.Jak to probíhalo?Nahráli ti tam jen mapu, nebo jste to nejak upravovali?Meli k tomu vykonostní graf?Byl jsi u nich na brzdě?Jak se to chova v dalším spektru otáček?Co kultivovanost motoru?Kouří to?Dobra ,dobra uz se klidním ;-) :-) -
"-- skrytý --" 01.07.07 21:00
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
Kdyby jsi trochu více používal hlavu, Josef, a nechtěl do mne především rýpat, přišel by jsi na to.
Jde o zacházení s palivy. V minulosti se zacházelom špatně s naftou a všichni to bagatelizovali. Dime, co ty na to??? (-: Nyní máme totéž s benzínem. Konečně. Snad se někdo probudí a zajistí, aby se zacházelo dobře se všemi druhy paliv.
Stačí? -
lordmystic 01.07.07 10:29
« chip bitpower
Tak jsem v pátek úspěšně absolvoval zvýšení výkonu z 96 na 120kW a z 320 na 420NM. Že by to byla nějaká extra změna a brutální nárůst výkonu to rozhodně ne, ale auto jde parádně za plynem už od spodu, téměř zmizel turboefekt! a opravdu je znát, že lze s autem jezdit na jednotlivé rychlostní stupně v nižších otáčkách než dříve. Jinak hlavní rozpoznání že narostl výkon mám v akceleraci 0-100km/h, kdy jsem dříve ve dvou lidech a s 3/4 plnou nádrží udělal nejlepší čas (asi pět pokusů) kolem 10,3 sec. Nyní jsem zkoušel jediný pokus, dva lidi a 1/2 nádrže hned po přečipování, rozjezd se ještě nijak extra nepovedl a čas byl něco lehce na 9 sec. tedy o více jak vteřinu lepší čas a myslím že by to mohlo jít ještě lépe... Přístup u Bitpoweru v pohodě, žádný problém jsem nezaznamenal a ještě se s nima dalo solidně dohodnou na zajímavější ceně... -
"-- skrytý --" 29.06.07 14:02
« Re: Pro exctenar, lordmystic a cja.
Já si myslím, že jestli byly problémy s naftou versus CR systém doposud, tak budou dál..... Nevěřím, že by si někdo dovolil experimentovat s miliony aut a jiných zařízení kvůli 5% řepky...
Co se týče té mazivosti, tak pokud je auto homologováno pro palivo dle nějaké ČSN, tak si s tím musí poradit........ -
Jozef0351 29.06.07 12:57
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
Nechápem čo chcel autor príspevkom povedať 8-s Do benzínového motora aj na Slovensku aj cestou do Nemecka tankujem benzín a nie naftu, mazut, olej a pod. :-) Takže by som sa moc neutešoval že benzíny majú rovnaké problémy ako TDCI. -
"-- skrytý --" 29.06.07 12:31
« Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
Pro všechny, zvláště pak pro DIMa:
Je řada těžkých problémů s benzínovými motory, zdá se že v případě, že PRASE jelo s řepkovým olejem do Německa a zpět vzalo benzín. Následně bez vyčištění nádrže DESETINY % obsahu řepky v benzínu způsobují těžké potíže majitelúm s benzínovým pohonem a velké vrásky výrobcům a dovozcům (záruky)... -
"-- skrytý --" 29.06.07 12:27
« Re: Pro exctenar, lordmystic a cja.
No tak chlapci, chvilku tady nejsem a už se tady rojí tolik nesmyslů...
Takže:
Nesmysl 1 - biosložka poškodí mazivost (opak je pravdou). Problémy s biosložkou jsou v případě, že je dávkována ve velkém množství (30%) - kdy se mísí s olejem a kazí olejovou náplň a ucpává filtr.
Nesmysl 2 - budou mít problémy lidi s Delphi vstřikováním (nemají a nebudou mít větší problémy než mají majitelé vozů s jiným druhem vstřikování. Ti, kdo se zeptají v servisu HALE se dozvědí, že všechny systémy mají plusminus podobné problémy, se štítem vychází Siemens, ale jen o málo.
Nesmysl 3 - Denso je nepovedený systém. Poruchovost systému Denso je na žebříčku nejlepších hned za Siemensem, ale rozdíly jsou skutečně malé.
Zdůrazňuji, že jsem vystudovaný chemik, takže ne mne nechoďte s žádnými "odborníky" z ústavu maziv a paliv.
Nesmysl 4 - více přidaného aditiva neznamená již další zlepšení paliva. Ve skutečnosti jsou aditiva tak podaditivovaná v důsledku špatného zacházení s palivy v distribučním řetězci, že větší přídavek jistě dále vylepší vlastnosti nafty. PRAVDOU JE ALE, ŽE VŠECHNY SLOŽKY ADITIV MAJÍ SVÉ MAXIMÁLNÍ LIMITY PRO PŘÍDAVEK, potom již nedává další přídavek aditiva smysl.
Nesmysl 5 - bude k dispozici pouze aditivovaná nafta - podle mých informací bude na stojanech k dispozici více druhů nafty - 1. s 0% MERO a s 5% MERO. Můžete si vybrat.
Doufám, že jsem tedy trochu zastavil příliv poplašných zpráv... -
lordmystic 28.06.07 21:27
« Re: Pro exctenar, lordmystic a cja.
TomanGHIA: Ne věřící už teď opravdu nejsem :). Ale k normám. Naše norma EN590 předepisuje min. mazivost 460 (čím menší číslo tím lepší). Největší konsorcium autmobilek mají doporučené hodnoty WWFC pro kategorii 3 a 4 (běžné) na hodnotě 400. Výrobci vstřikovacích zařízení mají doporučenou min. mazivost 300! Naše denso vstřikovače jsou nepovedené včetně čerpadel a tam těch 300 beru jako hodně opodstatněné číslo. Takže tady vidím zakopaného psa - naše norma 460 je splněna, ale vstřikovače by rády pod 300 :(.
A s tou řepkou také doufám že nebude problém a že naše obavy jsou nemístné. Nu uvidíme. Jinak díky za tip to nepřehánět s aditivem, dvojnásobek co dávám je asi opravdu zbytečný, ale 1,5 násobek asi budu dávat pro sychr stále.
A ještě jak píšeš že aditiva se tam přidává mnohem méně než řepky. No to je silně zavádějící argument, každé aditivum má jiné dávkování, castrolu stačí 4ml, stp je třeba 22ml na stejné množství nafty, tak tam musíš počítat že je to koncentrát! -
cja 28.06.07 19:00
« Re: Pro exctenar, lordmystic a cja.
pro tomanghia: nikdo mě od koupě TDCI neodrazoval, spíše to servisní technik nadsadil a tak jsem to i podával a bylo to i mimo protokol - ale pořád jsem optimista a rozhodně bych se nechtěl dohadovat o technice a chemii(jsem laik ) - spíš se snažím toto téma zlehčit - myslím, že čas ukáže a není potřeba se zatím bát - jak se říká u nás " kdo se bojí sere v síni " :-) -
g_m 28.06.07 18:12
« Pro exctenar, lordmystic a cja.
Sice jsem napsal, že už reagovat nebudu, ale to fakt nejde pánové...
exctenar:
1.)
5%, ne 6% řepky... ale to je jen detail... :o)
2.)
5% řepky je opravdu podstatně větší množství, než cca 0,1% aditiva v nádrži, které naftu prokazatelně vylepší. Jenže - ta řepka je v podstatě homogenní složka - olej, kdežto aditivum se skládá ze spousty látek (detergenty, depresanty, ...), které jsou namíchány tak, aby upravily a reagovaly na negativní částice nafty.
3.)
V některém předchozím příspěvku píšete, že soukromě budete přecházet na benzín... a tady píšete o tom, že nafta je nafta a že nové Mondeo bude s TDCi... ???
4.)
I přesto, že mám gympl si nemyslím, že bych se pasoval do role nejchytřejšího... tak mi to prosím nepodsouvejte... ani ten smajlík, co tam máte mi nějak nedokáže pomoci pochopit, že to mělo znít nadsazeně... vy jste s gymplem začal operovat, já ne.
5.)
Definitivně to pro vás asi uzavřeno není, nebot' jste neopomenul souhlasit s lordmysticovým pozdějším příspěvkem k tomuto tématu. Ale poslední slovo mít klidně můžete, já už reagovat nebudu, já poslední slovo mít rozhodně nemusím.
lordmystic:
add a)
Není pravda, že norma ČSN EN 590 je benevolentnější, než normy evropské. Evropská norma je naprosto shodná! Evropská norma EN 590 je naprosto shodná s českým ekvivalentem ČSN EN 590. Pokud se mnou nesouhlasíte, nemusíte, já vám to neberu, ale bylo by potom asi vhodné, kdyby jste sem mohl napsat tu naši benevolentnější normu, její číslo - já už si ji najdu, i její případně odlišné parametry, pokud tedy existuje... Takže prosím o důkaz.
add b)
Na západě mají dodavatelé dobrou vůli a proto mají výrazně kvalitnější naftu, aha...
Je tam konkurence, která tady asi není, aha...
Takže beznínky se tam předhánějí s nabídkou kvalitnější nafty, než jaká musí být, aha...
A u nás ne? A co je potom to, že u nás tankuju např. TopQ Diesel nebo Shell V-power diesel? Fata morgana? Toto není konkurenční boj? U nás i neaditivovaná nafta musí mít mazivost nejhůře 460 jednotek... čili ta dodatečně aditivovaná (TopQ, V-power) ji má podstatně lepší! A to, že někdo čerpadlo zadře, je vina prodejce / distributora, ne "benevolentnější" normy.
add c)
Ty tahače Volva - že byly problémy? Ale čtu, že řidiči tankovali zřejmě SETA Diesel - to je ta nafta s vysokým podílem řepky! Je jí tam ale cca 30 - 31 %.
add d)
(trochu více OT)
Lordmystic mi nepříjde jako věřící člověk (modlení), soudě dle toho šátku na hlavě :o) Ale nemyslím to jako urážku!
Lordmysticu - mám potvrzeno od toho řízka, co pracuje v ústavu paliv a maziv, že předávkovávání aditivem je k ničemu - bohatě stačí doporučená dávka aditiva - aditivum dokáže měnit vlastnosti nafty pouze do určité míry, nadměrné dávky jsou vyhozené peníze. Toto je taktéž laboratorně ověřeno.
cja:
Ve kterém dealerství Fordu řeknou člověku, že 5% MEŘO jim dohodí kšefty? Zajímavé, takto bubákovat bez zkušeností a odrazovat potenciální klienty od koupě TDCi a i vás coby stávajícího majitele negativně motivovat...
Aby to nebyla stejná kachna jako ta jejich zaručená data, od kterých již budou schopni opravovat vstřiky či čerpadla... Nechme se překvapit.
Takže pánové, těším se na vás na všechny, až se sejdeme někde v servisu Ford - budeme tam totiž všichni se zadřenými čerpadly/vstřiky, kvůli 5% MEŘO v naftě...
Všem se vám omluvím, pokud se tak stane.
Já než bych se bál s vámi, radši si jdu připít na vaše zdraví.
Mějte se, pust'te se klidně do mě, je mi to buřt, at' se vám všem daří, sbohem. (Ted' už definitivně.)
Toman. -
superkutil 28.06.07 17:34
« Re: Sedačka
To cja: Dnes jsem seděl v MK V Titanium a je to stejný, ale už vím kde je problém. Sedačka je vyosená vůči pedálům a volantu o kousek doleva. Takže když sedím přímo proti volantu, nesedím uprostřed sedačky, ale již na pravém boku sedáku. Když sedím uprostřed sedačky tak abych měl volant uprostřed, tak musím sedět křivě a zatěžovat pravý bok víc. Dnes jsme to s dealerem Forda změřili a je to tak. A to je ten problém. Ve Fiestě ani v žádném jiném autě tento problém nemám. Včera jsem jezdil s C-MAX a až na to, že pravá noha naráží na kapličku řazení taky není problém se sezením. -
cja 28.06.07 16:44
« Re: mazivost
jinak k té mazivosti - dneska jsem byl ve Fordu - už měli školení mechaniků a servisních techniků a už tam padly zmínky o přidávání řepky do paliva - samozřejmě se těší, že budou mít víc práce - takže nezoufejme bude hůř :-) Ale doufám, že to nebude tak strašný - trochu optimismu si musíme zachovat - venku to taky jde, tak to musí jít i u nás ;-) V Hale něco určitě vymyslí a DIM si koupí benzín(sorry musel jsem) :-) -
"-- skrytý --" 28.06.07 16:42
« Re: mazivost
2 lordmystic: přesně to co popisuješ jsem měl namysli a slovo Delphi jsem raději ani nechtěl psát.Legislativa Bruselu trochu předběhla technický vývoj,resp. ať je "ekologická",ale až je i časový horizont pro výrobce,aby na to mohli reagovat.U nových, resp.připravovaných modelů se to dá.Druhý problém je,co mají a budou dělat majitelé vozů,kde se s řepkou v naftě nepočítalo?Měli by mít možnost tankovat klasickou naftu,nebo musí být aditivum,které negat.vlivy řepky potlačí.Zatím o takovém nevím.Pokud někdo ví,ať to sem hodí.Budu rád.Druhá věc je cena aditiva,aby nakonec nebylo levnější jezdit na benzín.Mám sice Bosch,ale stejně,citlivé je vše a spoléhat,že filtr vše vyřeší,byť jej měním po 15tkm,je bláhové,od září rozhodně... ;-\ Omlouvám se za názory,ale beru věci v souvislostech,nechci vytrhnout jednu a tvářit se,že jiné neexistují.Možná ví něco PetrT? ;-) :yes: Proč by nemohla být souběžně klasická a bio nafta,když státy kšeftují s kvótami na CO2 a je jasné,že se tím živ.prostředí vůbec nezlepšilo.Jen se fiktivně rovnoměrněji znečistilo ovzduší.Konečně,auta,resp.motory stejně nejsou hlavním zdrojem,ale beru,že každá troška dolů je dobrá. -
cja 28.06.07 16:38
« Re: Sedačka
to Kutil: nedá mi to donutil jsi mě zkoumat auto vě věcech , které mě vůbec netrápily - dneska při úklidu auta po výměně čelního skla - kámen od kol - jsem se zaměřil na rozsah nastavení sedadla řidiče - mám ho komplet v elektrice , tak nevím jestli to je standard - myslím tím ten rozsah - dal jsem sedadlo dolu a úplně dozadu nedosáhl jsem na pedály a nad hlavou jsem měl místa na cylindr - není to exaktní měření - na to nemám chuť ani čas - ale šel jsem se podívat dozadu na sedačku za řidičem a měl jsem pocit , že tam zůstalo místa , jak v O1 a to mě docela dostalo, takže mám z toho dojem, že opravdu i při tvé velikosti a hmotnosti bys měl mít místa dost, a nebo je chyba někde jinde - rád ti svoje auto předvedu abys mi věřil, protože mám pořád pocit, že se tady bavíme o 2 různých modelech - já mám Mondeo a ty jezdíš asi v Ka ... -
lordmystic 28.06.07 12:58
« mazivost
nedá mi to se ještě vrátit k té řepce a mazivosti. za a) jde o to, že české normy pro naftu jsou benevolentnější než optimální hodnota pro choulostivé CR vstřiky a čerpadlo. takže i když česká nafta je v normě, už nemusí být v normě pro bezpečné mazání CR systému, kor na našich delphi. za b) na západě je nafta více kvalitní než jak předepisuje evropská norma či místní norma, konkurence vede benziny standardně přidávat vlastní aditiva a tím tak vylepšit naftu a přilákat zákazníka. za c) z řepky mám opravdu strach. nejde tak o mazivost, ta je hlavně např. na vysokotlaké čerpadlo které pak dává špony, ale mám strach o to, že zasere přímo vstřiky, filtr, atp. bude se nafta hůře rozprašovat, spalovat a jsme v pytli. znám případ na nových volvech fh, která se zastavila a měla úplně zanesený filtr, protože dotyčný řidič někde cestou v itálii natankoval již naftu s vysokým obsahem řepky! je to * to mi nikdo nevymluví. a na mazivost je vif. za d) od podzimu se budu jen modlit a lít několikanásobnou dávku vifu, odejít mi mé tři vyměněné vstřiky znovu, asi si hodím mašli a auto jdu z fleku vyměnit za benzín! jen mít prachy, protože na svém tdci brutálně prodělám!!! -
"-- skrytý --" 28.06.07 12:08
« Re: Info a dotaz.
TomanGHIA: určitě je nejlepší vždy v pořádku dojet do cíle jízdy.Že se mazivost zlepší,jsem psal.Že mazivost není jediné kritérium kvality nafty též.Pokud je nějakých 6% naprosto neškodných a nic neovlivní,pak nechápu,proč se do nafty vůbec leje aditivum,přece 10ml/10 l nafty je tak mizivé %,že nemůže ovlivnit nic k lepšímu.Pokud ovlivní,jako že ANO,pak je otázka,co udělá 5% v naftě.Jen logická úvaha.Nic víc.
OT:na naftu mám 3.auto od roku 97,vždy beru nové,jednou rotační čerpadlo,nyní druhý common rail,takže cosi málo tuším.Je soukromé a není to nákladem,aby někdo nezáviděl.Také jsem viděl nějaké ty mrtvé motory a naftové systémy.Jinak je mi to jedno.Nové Mondeo je v užším výběru,je krásné,skvělé a samozřejmě s TDCi,protože nafta je nafta.Jen varuji před přehnaným optimismem.Nevím,co se uči na gymplu,to jsem si jen tak tipl,když se gymnazisté a učitelé tam pasují do role nejchytřejších... :-!
Závěr:bio složka v naftě bude mít blahodárný účinek na vznětové motory,zejména se systémy CR.Přidávám omluvu za poplašnou zprávu.Stačí to tak? :-!
Tím je to pro mne def.uzavřeno. -
superkutil 28.06.07 09:33
« Re: Sedačka
To Kafe: Koukal jsem, že máme stejné auto. Na tvou otázku proč jsem Mondeo kupoval je tato odpověď: Měl jsem před tím také Mondeo a až na nějaké problémy, které byly ale způsobené špatnou výrobou jsem s ním byl spokojený a jediné co mi vadilo byla relativně vysoká spotřeba benzínu u motoru 1.8 (9,2litru). Protože se mi líbí motory TDCI a s Mondeem jsem byl po technické stránce spokojen, tak jsem zase volil Mondeo s tím, že určitě za těch 6let Ford ve vývoji velký skok a při zkoušení jsem se hlavně orientoval na motor. Ono během 2 svezení neodhalíš chyby a nedostatky vozu. Proti předchozímu Mondeu je stávající bez závad (předchozí mělo při prodeji 25závad a jejich odstranění trvalo skoro 3 roky) a nevykazuje žádné výrazné vady výroby. Bohužel došlo ke zvětšení prostoru na zadních sedadlech za cenu zmenšení prostoru vpředu. Potřeboval bych dát sedačku o 5cm dozadu a nahoru. Tak jako to má třeba nové Mondeo. Uvažuju o tom, že to vyřeším vložením mezikusu mezi podlahu a sedačku. Ale asi základní problém je v tom, že MK II byl ještě americký Ford, ale MK V je německý bastl, který se snaží přiblížit Passatu ale nemá interiér jaký je dnes standardem. Ostatně v recenzi na svůj vůz o nedostatcích interiéru také píšeš. Takže na tvou otázku: vůz jsdem kupoval na základě zkušeností se starším modelem Mondea a po vyzkoušení motoru 2.0TDCI 96kW, který mi připadal slabý a tak jsem volil 2.2TDCI. Auto mám na leasing, takže zbavit se ho bude horší (už vhledem k rychlosti poklesu ceny). Pokud bych ho prodal, tak bych šel do C-MAX nebo S-MAX nebo podobného vyššího vozu. -
cja 28.06.07 09:28
« Re: Sedačka
To Kutil: Nově Mondeo jsem taky měl na projetí 2,0TDCI Kombi v Ghia verzi a nevím, jak ty ale já měl pocit ,že ty sedačky jsou téměř stejný - možná o málo širší, ale to nepreferuji - mám radši, když mě v zatáčce boční vedení sedačky drží. Jinak to má fantastický podvozek, ale jinak oproti mému autu to zas takový rozdíl není. Mám tam sedadla v kůži s alcantarou a opravdu si nemohu stěžovat - měřím sice jenou 180 cm, ale vážím metrák a opravdu nejsem žádný drobek - tak fakt nevím, jak může být to sedadlo o tolik lepší - nechtěl jsi měnit značku auta? A jestli je v C-Maxu více místa - no možná na výšku, ale jinak - sorry - ale to je blbost. ;-\ A na tvým místě bych dal menší kola pokud máš pořád problém s kvalitou jízdy. Protože aby to v zatáčce sedělo, tak se musí obětovat něco z komfortu - téměř vždy. A zkus se zamyslet nad tím , že 225 guma ať v 17" nebo 18" spočítej si z profilového čísla výšku gumy má téměř stejnou výšku bočnice jako tvoje myslím 205/50 v 17". -
Jozef0351 28.06.07 08:54
« Re: Sedačka
No ja som sa v novom Mondeu cítil vpredu stiesnený. Podobne ako v novom Passate. Na šírku tam je na nohy menej miesta ako v starom podľa maňa. Na dĺžku neviem. Sedel som v tom na autosalóne a nedala sa nastaviť sedačka lebo bola vybitá baterka. Ale ta sedačka príšerne vŕzgala. -
g_m 28.06.07 08:42
« Re: Info a dotaz.
Pro exctenar:
Já mimo jiné gympl shodou okolností mám, v chemii jsem nespal. Přesto jsme se neučili nic o vlivu methylesterů na mazivost nafty, nedej bože o jejich vazbě na jiné složky a řetězce, v nádrži přítomné. Asi byla naše chemikářka blbá. :o)
Právě že těch 5% toho "oleje" bude mít jednu jedinou zásadnější vlastnost - a to vylepšení mazivosti. Na vázání vody či další negativa tam té řepky je málo.
A tento názor není ode mě, ale od někoho, kdo v chemii vedle mě ve třídě v lavici nejenže nespal, ale po gymplu šel na chemickou VŠ, no a ted' ten chytrý žáček pracuje jako vedoucí laboratoře při Ústavu paliv a maziv.
Exctenari: máte nějaké konkrétní zkušenosti nebo znáte někoho, komu 5% MEŘO v nádrži poničilo jeho TDCi? On si už ted' někdo doma dobrovolně lisuje semínka řepky a přidává jejich derivát do nádrže?
Nebo se jen bojíte, tady strašíte lidi, co to udělá s jejich motory a nebo odrazujete sám sebe od dieselu? Vždyt' spíše v benzínu bude problémem těch 5% biolihu... to bude úsměvnější - FSI motory, motory na 98 a více oktanů - tyto asi budou plakat. No uvidíme. Nechci strašit - nemám prokazatelké důkazy. Ale testy budou.
Už sem radši nebudu nic psát, měl jsem informace ohledně MEŘO a jejího vlivu na mazivost, chtěl jsem zveřejnit dobrou zprávu a jsem zde tlačen pesimisty do rohu - a tito jsou navíc bez argumentů. Ale bubákovat budou dál...
Nevadí, on mě ten altruismus už přechází.
Dojed'te všichni vždy v pořádku domů, nehoňte studený motor a dochlazujte si turbo!!!
Mějte se, Toman.
-
"-- skrytý --" 28.06.07 01:24
« Re: Info a dotaz.
Je už pomalu úsměvné,jak v souvislosti s necelými 6% bio složky v naftě se stále opakuje slůvko mazivost,když i snad dítě na gymnáziu,pokud v chemii nechrápe ví,že se mazivost této nafty dokonce mírně zlepší,jenže jsou i stavy,které naftě a následně pal.systémům docela dost neprospějí a je to i ve vzpomínaném AutoDieslu.Aditivum na to zatím není.Pokud bych chtěl být šťouchavý napíši,že majitelé TDCi s Delphi speciálně, se mohou začít těšit na zábavné situace,ale doopravdy-docela jim nezávidím. Fakta a nic jiného.Takže zkusme pochopit,že mazivost nafty je jenom jedním z mnoha parametrů a pokud dojde k tomu,že palivo začne být skladováním méně stabilní,dělat nám v nádrži "zásoby vody",už to samo o sobě stačí na malé zbystření....Ten Super Diesel Aditiv, jak jej kdosi hodlá nechat od září doma,možná příchod bio podílu v naftě ani neustojí,ale není vyzkoušeno.Osobně jsem raději pesimista bez oprav,než optimista na laně.Takže důvod k jásání není a životní prostředí se navíc nezlepší ani o "Ň". -
g_m 27.06.07 22:23
« Re: Info a dotaz.
Pro jacka:
Jasně, nafta by měla být všude dle normy - a někde evidentně není. Proto problémy.
Proč někde nafta dobrá není? Můžeme jen spekulovat - že by byli někteří pumpaři neseriózní?
Proto jsem se ve Fordu ptal, kde mám tankovat. A proto jsem je poslechl.
Nemáš pravdu, že je náhoda, že "zatím" mám auto O. K. Kdybych tankoval na malých "neznačkových" pumpách nebo na pumpách sice velkých, ale málo frekventovaných, už bych určitě problémy měl. Beru většinou u Benziny na jednom frekventovaném tahu jejich Top Q diesel. Ten je aditivovaný na nadstandartní jakost.
V časopise AutoDiesel je v posledním čísle zdokumentována cesta nafty z rafinerie až do tanku na pumpě - v případě Benziny zde není možnost ke spekulacím.
Můj názor je ten, že pokud někde natankuješ nekvalitní naftu, tak selhal lidský faktor. Samo že ne ty, ale někdo od té firmy. Já se jen můžu snažit riziko eliminovat tím, že budu tankovat tam, kde si myslím, že je nafta dobrá... a "zatím" jezdím.
Máme stejnou normu na jakost nafty jako celá EU. Ale proč máme v ČR takové problémy s C-R?
Protože jsme, jak píšeš ty, národ lidí s ručičkami a mozečkem, kteréžto orgány jsou v celiččččké EU asi ojedinělé >:D
Takže se podle toho chovám a uvidíš, že toho najezdím na původní čerpadlo a vstřiky ještě dost. :-)
Nechme se překvapit, jaká bude nafta spolu s MEŘO. Určitě se bude testovat, mimo jiné i na mazivost. -
superkutil 27.06.07 22:01
« Re: Sedačka
Tak pánové, seděl jsem dnes v novém Mondeu a sedačka je super! Je to nesrovnatelné s MK V. Je pohodlná, měkká, výborně se v ní sedí, obrovský prostor na nohy. No není co jí vytknout. Hned jsem ji chtěl vyměnit s tou mou. :-)
Také jsem jel s C-MAXem a i v tom je více místa jak v mém Mondeu. A jezdí se s ním super! Motor 1.6TDCI 80kW je dobrý, po čipu bude výborný. Ale i bez čipu slušně zrychluje. Sedí super, nepřenáší se nerovnosti silnice na karosérii, auto neposkakuje. Zavazadlový prostor stejný jak u Mondea. A hlavně - verze 1.6TDCI 80kW je i po odpočtu DPH 5ti místná!!!!!!!! :yes:
Pro běžného uživatele je C-MAX účelnější a pohodlnější jak Mondeo. Navíc se s ním dá jezdit za 5litrů. -
jack007 27.06.07 21:54
« Re: Info a dotaz.
Toman myslim, ze DIM ti chtel jen rict, ze uz dnes nafta podleha normam a jakou pak tu mame kvalitu? Bidnou.... Proste cesky rucicky a mozecek dokazi vymyslet svy. To ze si s autem do ted nic nemel (ja zatim taky) je spis nahoda nez to, ze tankujes u OMV nebo Shell. Takze nejake narizeni EU si myslim vubec nicemu nepomuze. -
g_m 27.06.07 17:48
« Re: Info a dotaz.
Pro Dima:
Jestli hromady žalob budou či nebudou mít smysl, nechme stranou... konkrétně v tomto případě si myslím, že by poškození uspěli... Z jakých že vrstev by se případní poškození rekrutovali? Majitelé Mercedesů CDI, BMW "D", Audi TDI, ... :o) Nejeden právník/státník/top manager dnes využívá systém C-R ... :o)
Ale jak říkám, toto je příliš akademická debata...
Dime, mě osobně mrzí Tvoje negativní zkušenosti s TDCi, kdy z tohoto fóra vím, jaké byly trable... jenže: zeptal ses prodejce Fordu, kde Ti doporučuje tankovat? Já se zeptal, řekli mi, že OMW, Shell a Benzina jsou v pořádku. A že v ideálním případě si mám vybírat co nejfrekventovanější pumpy těchto značek. A já se tomuto snažím podřídit... ty výhody, co mi TDCi dává, mi stojí za to, abych mu to vrátil aspoň touto péčí.
Tankovals i u ARALu s tím, že to má Mondeo doporučeno na víčku a čerpadlo/vstřiky zakukaly? Je mi to líto, ale ARAL nemá nadstandartní naftu (aditivovanou)...
Tvrdím, že já si vstřiky/čerpadlo neoddělám... pokud se ale kontrolka žhavení rozsvítí, budete mezi prvními, kdo to bude vědět.
Až někdy pojedeme autem na dovolenou, vezmu s sebou plechovku VIFu do kufru... nevím totiž, kde budu tankovat... Tys ale tuším psal, že po Tobě nikdo nemůže chtít aditivaci... no mi to problém nedělá, ale nezastírám, že se těším na to, až od podzimu MEŘO mazivost zlepší a já VIF nechám doma. -
superkutil 27.06.07 17:03
« Re: Sedačka
To cja: Mondeo 1.8 MK II bylo dobré, ale ta spotřeba byla dost vysoká a občas výkon malý. Právě 2.2TDCI měla zvýšit výkon a snížit spotřebu. A tak se taky stalo, spotřebu mám 7,3 a výkon už je dobrý. Bohužel s MK V mám problémy jiné a to interiér vozu, sedačky, velikost kufru a tvrdost podvozku (hmotnost vozu). Dnes už vím, že na dálnici a v Praze byla spotřeba 1.8 v pořádku. Příště snad trefím líp. :-) -
"-- skrytý --" 27.06.07 16:31
« Re: Info a dotaz.
Neboj, hromady žalob na EU nikdy nebudou mít smysl, protože ty common Raily už těžce dýchají i dnes, takže to spíše vidím jako další dobrý argument výrobců těch motorů, pokud bude CR stejně " spolehlivý" jako ten můj :-) tak řeknou : no jo, to je ta česká nafta .... a teď ještě ta řepka v tom..... -
g_m 27.06.07 15:58
« Re: Info a dotaz.
Pro exctenar:
Těch 5% MEŘO je pořád jen 5% z celkových 100% toho, co je v nádrži... a v nádrži je VŽDY trocha vody, trocha usazenin, trocha aditiv, trocha špíny... ale na to máme palivový filtr, ne?
Takže 1/20 řepky v nádrži nebude mít skoro žádný negativní vliv, ovšem mazivost ovlivněna bude a to z povahy samotné řepky - je to olej.
Přecházet na benzín? Snad ne jen kvůli té povinné řepce v naftě... do benzínu se bude pro změnu povinně přidávat tzv. biolíh... o tom víte?
Neobávám se už negativních vlastností po přidání MEŘO do nafty - norma pro kvalitu nafty musí být dodržena, pokud by nebyla, budou muset dodavatelé PHM tyto aditivovat.
Navíc - normy EU na jakost nafty, které korespondují s požadavky výrobců dieselových motorů nemůžou ty stejné samotné státy EU porušovat tím, že zavedou povinnost přidávat 5% čehosi, co tyto normy poruší...
Dovedete si představit ty hromadné žaloby majitelů vozů se vstřikováním C-R na EU?
No i přesto i příští rok si po dalších 20-ti tis. Km nechám vyměnit palivový filtr....jako ted'...jen tak, ze setrvačnosti... :o)
-
"-- skrytý --" 27.06.07 15:37
« Re: Info a dotaz.
Obávám se,že to nebude tak jednoznačné pozitivum.Ekologičtí teroristé budou hlásat,že se nám i zlepšila mazivost nafty,což je sice pravda,ale cudně se pomlčí o negativech ve vazbě na moderní CR systémy.My ve firmě to vidíme jako jednoznačné minus,ale je to jen názor,nic víc. Soukromě přejdu brzy na zážehový motor. :no: -
g_m 27.06.07 14:54
« Info a dotaz.
Zdravím, po malé transformaci z Toman na TomanGHIA jsem zpět.
Proč píšu? Protože mám pocit, že mám pro TDCi - čkáře dobrou zprávu - mnohými obávané blížící se povinné přidávání 5-ti % MEŘO do všech naft (od podzimu 07) v celé EU bude mít zřejmě pozitivní vliv na mazivost nafty!!!
Původně mě zpráva o povinném přidávání biosložky paliva do nafty pěkně vyděsila, protože jsem nevěděl, co udělá jakási řepka olejka, jejíž nadprodukce vede EU k míchání do nafty, ale prostudoval jsem net a zeptal se člověka, který je z těch povolaných, no a jeho názor je ten, že methylester řepky bude určitě mít mazací schopnost!!!
Takže 3x hurá - aspoň pro mě - od podzimu se nebudu pachtit se Standou při tankování...
Dotaz na Petra T. : Petře, co říkáte tedy na test aditiv v AutoDieselu? Narážím samozřejmě na zhoršení mazivosti nafty v kombinaci s přípravkem Stanadyne... předem díky za případnou odpověd'.
Mějte se všichni!
-
"-- skrytý --" 27.06.07 13:32
« Porucha turba ( sousední téma )
gulátor turba
Jo, máš pravdu. Není to úplně běžná porucha. Poprvé to ale bylo tím regulátorem a diagnostika teď ukázala taky na REA. Otázka je
1-opravdu je vadný regulátor (jak to zjistit? - proto sháním jeho zapojení). Pokud ano co ho 2x odpálilo - přetížení? přehřátí? nebo jenom opravdová shoda náhod?
2-pokud je regulátor OK kde je pak chyba? v komunikaci? nějaký jiný snímač?
Tohle je výpis z IDS (diagnostický SW)
Výpis *********
Kod chyby je P132A-PCM
Popis P132A
Elektronika řízení A přeplňování turba
Závada hlášená REA
Toto DTC může být způsobeno:
El. otočný ovladač
Vyměňte následující komponenty:
Turbodmychadlo s proměnnou geometrií
*******
Jinak zkusil jsem ještě odmontovat táhlo mezi regulátorem a turbem a hýbat s nastavitelnými lopatkami - jdou úplně volně - bez sebemenšího odporu. Takže přetížení jedině, že by ŘJ chtěla přenastavit lopatky mimo mechanické dorazy.
Co myslíte, že by se stalo, kdybych to zkusil nastartovat (bez připojeného táhla).
Taky pokud někdo víte, jaké jdou signály na/z regulátoru tak mi pomozte. Je tam 5 kontaktů tak to nemůže až tak složité. Je to v podstatě servo akorát mevím, jak je řízené.
A poslední otázka - jaké údaje se snímají na/před/za turbu? Může tam být něco co řekne ŘJ, že něco není v pořádku?
Dík za rady či odkazy. -
cja 27.06.07 10:06
« Re: Sedačka
Kuttile já jsem to bral v kontextu s 2,2 jak jsi z ní nešťastný a hlavně při těch rychlostech při kterých jsi s ní jezdil, s tou 1,8 a zase narážíme na tvoji věčnou nespokojenost - opět žrala moc protože někdo jezdil za 7,5 - zamyslel bych se ...
A to s těma foliema v noci ti nežeru mám je tam již na 3. autě a v noci je to hrůza, Mám je tam taky kvůli zboží, ale jinak jak píšu a ještě jsou problémy\ v dešti a když sněží - tak potom dej vědět jak se ti jezdí.. -
lordmystic 27.06.07 08:17
« Re: Sedačka
Měřím 192cm a přítelkyně cca. 170cm a když se v autě střídáme, tak si sedačku nezvyšuje, pouze si jí přitahuje blíže k volantu a já oddaluju a z auta nemáme ani jeden problém pohodlně vidět. Je pravdou že by si možná měla tu sedačku trochu zvednout aby měla ideální polohu, i přes to nemá problém. Takže to, že z auta není dobře vidět vám prostě nežeru.
Jinak jsem měl dříve v Passatu sedačky sportovní a to byl děs a utrpení na delší cestování. Slabé boční vedení, hodně tvrdá a v zádech prohnutá sedačka. Mondeo je proti tomu ergonimicky nejlepší sedačka, v jaké jsem kdy seděl.
PS - v pátek razím konečně do Bitpoweru, už se těším, pak poreferuji jak se se 120kW jezdí :). -
superkutil 26.06.07 22:27
« Re: Sedačka
To cja: No mě teda vždycky připadalo těch 9,2litru na 1.8 moc, protože jsem všude četl, že lidi s ní jezdí za 7,5. Nikdy jsem neřekl, že žrala málo.
To jack007: No, jak jezdím po Praze, tak chci vidět přes auta před sebou a před auto, zda tam něco není a kam můžu až najet. Jinak nohy mám od sebe, kolenem narážím na ovládání rádia, volant mám vytažený nahoru a k sobě. Když dám sedačku dolů, připadám si hrozně utopený. Bude to tím, že MK V má oproti MK II menší okna a vyšší spodní část dveří. No a ke sklu mám ještě hodně daleko. >:D O víkendu jsem jezdil s dodávkou, která měla hodně velké přední sklo a není to špatné vidět fakt 1/2 metru před auto.
Dnes auto dostalo tmavé fólie od B sloupku dozadu, aby nebylo vidět převážené zboží a někoho nelákalo. No a taky aby v autě nebylo tak vedro. Je to zajímavé, ale z auta je super vidět i v noci jako by tam fólie nebyly.
Včera jsem v autě jezdil přes 8hodin a to TDCI je fakt na dálnici. Po Praze spotřeba skoro 8litrů a pořád to rozjíždění, to pro spojku není. A v zatáčkách to pěkně na mokru odskakovalo. To Mondeo je fakt težký. Teď vidím, že Mondeo MK II s benzínem bylo super auto. ;-) -
-
cja 26.06.07 19:07
« Re: Sedačka
Jozef 0351: v autě jsem seděl 16 hodin v kuse a o tom, že bych měl něco rozlámanýho nic nevím na druhou stranu jsem jel do I Passatem, což trvalo 8 hodin a nebyl jsem taky rozlámaný, což mě docela překvapilo >:D
a co se týče způsobu sezení , je třeba taky občas otočit růžicí na sklon opěradla a doladit vzdálenost hrudníku k volantu, pokud někdo v autě leží, tak se ta poloha hledá hůře
A pokud máte problémy se sezením v autě od Forda, tak si ho zkrátka nekupujte, máme demokracii a jsme jedinci, kteří rozhodují sami o sobě , tak nebrečte a přiznejte si, že jste si vybrali špatně a máte to vyřešený. ;-) -
superkutil 26.06.07 15:40
« Re: Sedačka
Pokusím se odpovědět všem. Ano je pravda, že jsem se v Mondeu projel jen pár km, protože mi šlo hlavně o motor. Měl jsem předtím Mondeo MK II z roku 2000 s motorem 1.8 benzín a ten motor nebyl špatný, ale měl promněnlivý zátah a vyšší spotřebu 9,2litru a tak jsem koukal, jak spotřebu snížit. Co se týče vozu, tak jsem počítal s tím, že Mondeo MK V bude minimálně tak dobré jako MK II. Respektive, nejdříve jsem chtěl S-MAX, ale jeho hmotnost 1750kg a motor 1.8TDCI mě trochu vyděsili, protože jsem se obával, že auto nepojede. Proto jsem nakonec volil Mondeo a musím říct, že mě po přechodu z MK II hodně zklamalo. S některými věcmi jsem se smířil, ale kdybych mohl, tak ho hned prodám. Je pro mne zklamáním a i když je to můj 4tý Ford, tak uvažuji o přechodu k jiné značce. Protože MK II bylo pohodlné auto s dobrým pérováním a příjemnou sedačkou. MK V je kostitřas ve kterém nejde najít vhodnou polohu. Když dám sedačku dozadu, tak vidím akorát palubku a haubnu. Kdyby měl někdo zájem, vyměním za S-MAX. 8-s V žádném jiném autě se sedačkou problém nemám. -
"-- skrytý --" 26.06.07 14:07
« Re: Sedačka
:) trosku som sa pobavil... diskusia nemá chybu. Môj názor je, že sedenie v moderných autách je navrhnuté tak aby si v ňom našiel miesto každý... malý, veľký, tučný chudý a dokonca aj krivý:). Pri možnostiach nastavenie sedadiel všetkými možnými smermy a výškovo a pozdĺžne nastaveným volantom si to ani neviem predstaviť. Ak s tým má niekto problém tak chyba asi nebude v aute ale v medzičlánku.... v tom kuse medzi sedadlom a volantom :) -
Jozef0351 26.06.07 08:42
« Re: Sedačka
Súhlasím s Kutilom že "ergonómia sedenia" je biedna. Ja mám 186 cm a keď je sedačka v spodnej polohe takmer nevidím na cestu. V hornej polohe mám sedačku takmer nadoraz vzadu, takže niekto vyšší môže mať problém, že si ju nemôže posunúť ďalej dozadu. S tým ja problém nemám, ale tiež som si za 1,5 roka nenašiel ideálnu polohu za volantom. Keď si nastavím sedačku do ideálnej polohy pre nohy, tak mám natiahnuté ruky na volante. Keď si ju nastavím na ruky tak mám moc pokrčené nohy. Mám dojem že sedadlo je dosť ďaleko od prístrojovky. Na Carisme som nemal pozdĺžne nastaviteľný volant a miesto som si našiel v pohode. Z Mondea som po dlhšej ceste dosť polámaný aj vďaka tým úzkym sedačkám. -
cja 25.06.07 23:08
« Re: Proražená pneu
kutil: ja mam rezervu 205/55/R16 to tě asi ošidili a nebo chtěli auto odlehčit ;-)
mám 2005 a tenhle problém zase nemám a znovu se opakuji, když kupuji auto , za 800t nebo tak nějak, tak se s ním projedu, prolezu vše , zkusím si vše , získám info ... a pak se rozhodnu - aspoň u tebe jako u matematika bych to tak viděl - ale tohle spíš , promiň, vypadá, že ti sleva zalepila obě oči i uši a holt se s tím budeš muset smířit - tak už nebreč , to auto za to nemůže a smiř se s tím, protože 90% zde se zůčastňujících má jinej názor než ty, TAK příště pořádně vybírej. -
superkutil 25.06.07 16:53
« Sedačka
To jack007: Mám 190cm a 110kg. Do Oktávky i starého Mondea a i do Fiesty se vejdu v pohodě. Možná rád sedíš na podlaze, ale jezdím s vyššíma autama a tak potřebuju být i v Mondeu nahoře. Jenže ta sedačka když ji zvedám se sune dopředu. Tak jsem myslel, že bych jí podložil aby i když by byla úplně dole a vzadu, tak aby byla výš. Je to jediné co mě napadá, abych v tom mohl jezdit. V žádném jiném autě nemám takové problémy se sedačkou jako v Mondeu MK V. Proti MK II je to prostě nedotažené. JE to jako kdyby zvětšili prostor vzadu na úkor prostoru vpředu. Možná mám delší nohy jak ty. Zkus si je změřit od země ke kyčelnímu kloubu. -
superkutil 24.06.07 13:15
« Proražená pneu
Tak jsem včera prořízl gumu, nevím, zda půjde opravit. Užil jsem si při výměně. Zjistil jsem, že i když mám v autě prostor na normální pneu, tak je tam jen úzké na dojetí. Navíc je vše v novém Mondeu víc fórové jak ve starém. Snaha o levnou výrobu je znát úplně všude. Dokonce i zadní dveře se mi křiví víc jak u starého. Snad bude nové Mondeo lepší, víc a víc mě mrzí, že jsem nevzal S-MAX. Fakt je pravda, že auta od roku 2000 jsou čím dál tím těžší kvůli bezpečnosti a vše je na efekt aby výroba stála málo a auto vydrželo jen po dobu záruky. Platí to pro většinu automobilek.
Myslíte, že můžu mezi sedačku a podlahu auta dát na šrouby distančky aby sedačka byla výš? Do auta se v pohodě vejdu když se sedačkou sjedu úplně dolů, ale sedím moc dole. Když si sedačku vyjedu nahoru, tak jede i dopředu. A pak už se nevejdu. -
Janerad 22.06.07 20:40
« Re: Nové Mondeo 1.8TDCI 92kW
Radši mám Monda bez displeje, než Francouze, během prvních 20 tis. třikrát v servisu s electrical failure... :-) To nemluvím o tom, co je na tom displeji vidět, když je auto rozehřátý na sluníčku cca 90°C :-) ani slavný termoreflexní sklo jim nepomůže... Sice nový mond ho už může mít taky... Ale nějak zmizelo vyhřívání předního skla??? Co o tom víte? Já v autě jezdím a nekoukám na displeje :-) -
oleowr1 22.06.07 10:46
« Re: servisní prohlídka
To Petr T: Po poslední kalibraci (věřím, že kvůli filtru + přelívání nafty bůhvíkam při výměně plováku) jsem testoval plné rozjezdy z 0-180km/h, vytáčel jsem ho do plných otáček, pod zátěží do kopce a koukal do zrcátek - kouř není, náhradní režim se taky neobjevil. Myslíš, že by mohly vstřiky ještě vydržet?
Možná blbá otázka: Jsou pro vstřiky a čerpadlo lepší větší otáčky, když jimi proteče více nafty nebo menší, když jdou víc "nasucho"? Jezdím spíš v nízkých otáčkách, při cestách do práce někdy 500km motor nevytočím nad 2200-2500ot/min. -
Vasik1 22.06.07 10:31
« Re: servisní prohlídka
Petr T : jojo,přesně o tomhle jsme se bavili už asi před rokem, termín je zatím ve hvězdách, dnes jsem volal, včera se měli vrátit z nákupu, nic vhodného pro nás nebylo, přeci jenom jsme si toho navymýšleli, každopádně vydržím a budu čekat, dokud mě to nepřestane bavit :-), za tvou ůčast bych byl na vždy tvým dlužníkem, lehce by to snad šlo vykompenzovat nějakým tím litříkem slivovičky z moravy, ale i tak :-), bak bych se tedy určo ozval, a vše by jsme pořešili až při nákupu, co měnit a tak, zátím děkuji moc moc, funguje tu ještě něco jako pošta? Nebo email?Musím to tu proklikat. -
"-- skrytý --" 22.06.07 09:16
« Re: servisní prohlídka
Nazdárek,
nekupoval bych zajíce v pytli.
Dej si pozor na:
1 hlučnost na volnoběh (opotřebený dvouhmotový setrvačník)
2 hluboké vibrace kolem 1500 ot (ještě starý systém kladek a napíníků, vibruje, dá se opravit levně)
3 vyrovnaný chod motoru, když se tomu šlápne na krk (při zahřátém motoru, netrápit studený) aby vozidlo nešlo do náhradního režimu, pokud ano, je nadměrný přepad paliva ze vstřikovačů
4 kouří černě - EGR v pytli nebo nadměrně oprotřebené trysky vstřikovačů
Dej vědět termín jestli se nebudu moci zůčastnit... -
"-- skrytý --" 22.06.07 07:38
« Vstřikovače
Tak jsem včera prodělal kompletní opravu vstřikovačů Delphi 11/02.
Výsledek po diagnostice malá dávka paliva a vysoký přepad u 1,2,3,4 vstřikovačů. Jinak byl špatnej jeden ty ostatní bych tam nechal ale když už jsem tam byl tak jsem to nechal komplet.
ventil sestava - 4ks, tryska - 4ks, pal. filtr, diagnostika.Výsledná cena 20 571 Kč s DPH (práce cca 6 000 Kč). Doba trvání ráno jsem přijel z Olomouce na 9.00 hod a v 16.00 hod jsem mazal domů.Se servisem Hale max. spokojenost (dostal jsem zkušební protokol a vymontovaný materiál a vše vysvětleno).Takže doufám že mi to zas 250 tis.km vydrží.
PS: Pro tunery: při opravě a kalibrací byla zachována upravená data v jednotce od Bitpoweru.(Velmi dobré, jednotka komunikuje) :-) -
cja 22.06.07 07:00
« Re: servisní prohlídka
pokud je to dovoz, tak bych vyměnil provozní kapaliny - olej, brzdovku, filtry, zkontroluj brzdy a tlumiče, příp. pneu, bez ohledu na tachometrové kilometry a řekl bych i servisní knížku ! tu si nech prověřit ve Fordu, přes ten jejich systém by jsi se mohl o tom autě něco dovědět - dost strašení přeji dobrý kauf :-) -
hil 21.06.07 23:52
« Re: servisní prohlídka
Pokud můžeš sebou vzít někoho kdo tomu rozumí, určitě to udělej. Kupoval jsem jednou starší a vzal jsem si sebou mechanika. Mě se auto zdálo OK a mechanik jen do toho sedl a rozjel se, tak začal jmenovat závady...
Není to ještě v záruce? Potm když si to budeš měnit sám můžeš o ni přijít.
Jinak je těžký dopředu říct co máš měnit. Pokud nebude servisní knížka, tak asi preventivně oleje, filtry (palivový určitě) atd...
Ve Fordu koupíš samozřejmě všechno (za peníze :-( ).