FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 11.07.07 08:40
« Re: Chipování.
Lordmistic to popsal přesně, na stejném úseku jede s vyšším převodovým stupněm, takže na spojce je větší moment. Dále maxima momentu jsou mezi cca. 1800 – 2500 ot/min, tedy spektrum otáček, ve kterém jsem prakticky pořád, takže na tu spojku tlačím nejvíce prakticky při každém zrychlení a ne jenom jak se často říká, když potřebuji rychle předjet.
Množství a typ škodlivých splodin neurčuje jenom množství paliva, ale také způsob hoření a „manipulace“ se vzduchem. Také není úplně důležité kolik vznikne splodin, ale které vzniknou. Pokud do sání přivedu méně výfukových plynů (EGR), určitě ekologii nepomůžu a můžu mít i lepší spotřebu.
Chiptuning opravdu spotřebu sníží, pokud tomu nezačnu více šlapat na krk a nemusí to být úplně nelogické. Umím si představit, že když do válce dopravím směs méně paliva, které bude lépe rozprášené, dostanu lepší účinnost.
Pokud jedu v nižších otáčkách, je méně cyklů vstřiku paliva a i když bych měl vyprodukovat stejný výkon, mohu díky méně cyklům motoru mít menší ztráty.
Nejsem si úplně jistý, zda všechny ty předstřiky apod. zvyšují i výkon, nebo jenom zvyšují spotřebu a kultivovanost projevu motoru.
A pokud dva stroje mají udělat naprosto stejnou práci, tak ten stroj, co je o 20% silnější se méně zapotí ne?
>:D >:D -
superkutil 10.07.07 22:00
« Re: Chipování.
Ahoj, sám chip ještě nemám, ale mám kamarády kteří mají Renaulty a Oktávky TDI a vše čipují. Platí přesně co píše lordmystic. Pokud nejezdíš na doraz, ale rozumně, tak čip sníží spotřebu o cca 1 litr, zmenší turboefekt, motor zabírá v nižších otáčkách a moment vydrží do vyšších otáček. Navíc je pro předjíždění pár koníků navíc. Všichni jezdí tímto stylem a auta i s více jak 250tis.km jsou v pohodě. Jeden kolega co jezdí ostřeji dávál do Oktávky TDI PD 96kW čipnuté na 125kW navíc chladič oleje. Auto už má najeto 200tis.km a taky je v pohodě.
Navíc většinou motor i spojka jsou stejné u motorů s různými výkony.
Kdysi jsem dělal ve vývoji řídících jednotek. Čipování jsme také řešili. Jedná se o to, že každý motor by potřeboval jiný SW. Ale výrobce udělá jeden SW pro všechny motory a tak jsou SW mapy nepřesné. Pokud ale čipař mapy ušije na konkrétní motor nebo udělá mapu přesnější, tak se zlepší účinnost motoru. Čipování je o zvýšení účinnosti motoru ne o zvyšování výkonu. -
lordmystic 10.07.07 19:37
« Re: Chipování.
Dim2: Tady tvůj selský rozum maličko pokulhává (nic proti tobě). Jde o to, že jsem jezdíval před chipem do jednoho dlouhého kopce u nás v obci rychlostí 55km/h a čtyřka to neutáhla a trojka zas točila hodně (něco přes 2000rpm). Po chipu to při 55km/h utáhne čtyřka (kolem 1500rpm). Z toho plyne, že mám menší otáčky a díky vyššímu krouťáku to motor zvládá a tím ušetřím palivo. To samé platí i při běžné klidné jízdě - dříve řadím nahoru, déle podřazuji. Jak prosté! Ale pokud na to šlapeš, tak ta spotřeba je adekvátně vyšší.
Jinak životnost - jasně, spojka a převodovka musí zákonitě odejít dřív, protože přenáší místo 330Nm celých 420Nm a takhle velké rezervy to auto nemá, takže počítám že to odejde dřív. Také mi určitě dřív odejde dvouhmoťák a brzdy také. Výměny oleje jsem také musel chipu přizpůsobit, tedy po 10k km a ne po 20k ja je předespáno. Ale věřím, že při šetrném zacházení nebude celková životnost o mnoho snížena (sám si odhaduji dle svého stylu jízdy tak 5%). A to je pro mě hodně přijatelné, jelikož najedu od příštího roku max. 10k km ročně a to je nic. -
"-- skrytý --" 10.07.07 16:03
« Re: Chipování.
Tak především při konstantní rychlosti a stejných otáčkách motoru žádný větší moment nevzniká. Jen při akceleraci. Rozdíl je tedy stejný jako když prudce šlápnu na plyn nebo ne. Ten čipovaný motor by měl mít v tom extrémním případě trochu navrch. Jinak ale ani náhodou !!! Čip mu může pomoci získat " hrubou sílu " v nižších otáčkách, takže to jde dole rychleji do otáček, ale určitě ne za méně paliva !!
S tou účinností by to mělo být přesně naopak : čím účinnější spalování, tím méně škodlivých splodin. Takže pokud někdo rozhodí emise na úkor kroutícího momentu, tak to opět znamená více paliva do válce..........a pokud se nespálí všechno ideálně , tak se objeví ten černý dým. Tomu rozumím. Ale pořád nevidím racionální argument, proč by to auto mělo mít menší spotřebu ?? Není tady přání otcem myšlenky ?
Účinnost motoru ? -
"-- skrytý --" 10.07.07 15:05
« Re: Chipování.
to martin.z: pokud mám čip a jezdím stejně rychle, tak brzdy namáhám stejně, to se ale určitě netýká spojky, která musí udržet určitou sílu motoru. Tedy při stejné rychlosti vozidla, se stejnou převodovkou i stejnými otáčkami motoru a díky chipu vyššímu výkonu, musí spojka udržet vyšší moment a tento moment se musí dostat postupně až na silnici.
Ale jinak nic proti, je to každého volba. Denně potkám na Jižní spojce alespoň jednu Octavii, která mi vjede do pruhu, chvíli se nic neděje, potom čmoud a pak teprve dorovná rychlost s ostatními.
-
martin.z 10.07.07 13:09
« Re: Chipování.
to hope:
tohle ma ale smysl resit jen pokud jezdis porad nadoraz a takovym stylem jizdy to auto nevydrzi vecne ani pred chipem. Myslim ze prumerna rychlost konkretniho cloveka pred a po chipu se zmeni nepatrne, zmena bude spis v pruznem zrychleni, ale pochybuji ze bys po chipu brzdil z nejakych vyssich rychlosti nez pred nim.
to lordmystic: nejde jen o motor, ja mam rad auta celkove zachovale a kdyz se nejaky auto honi, nevyhyba se diram a kanalum apod. tak se celkove rozhrka, rozvrze, interier rozvikla sedacka a pak uz je slaba utecha ze to ma pravidelny servis a motor je jakz takz v kondici - a to jeste autorizovany servis dela predepsane ukony v servisce ale rozhodne preventivne nerozebira motor aby zhodnotil nejake vule, opotrebeni apod.
Nejakym zavodenim apod jde zivotnost motoru stopro dolu takze ta pochybna vyhoda ze to ma o 3kw vic nez jinej motor s kterym jezdi duchodce na chalupu me teda zajimava neprijde -
"-- skrytý --" 10.07.07 12:56
« Re: chip bitpower
to lordmystic: Kde ti to delali? ve stredu jsem se byl podivat ve Vrbne, a nebyl jsem zrovna nadsenej ,z toho co jsem tam videl.Maly baracek, pod nim asi tri garaze,jedna mala,vyšisovaná cedule za oknem, kterou jsem 2x prehlid.Celkove to vypadalo,ze tam uz pekne dlouho nikdo nebyl -
"-- skrytý --" 10.07.07 12:52
« Re: Chipování.
Myslím, že v tvé rovnici chybí účinnost. Pokud ji chip zvýší (na úkor emisních limitů), mohu mít menší spotřebu.
Jinak ale přítel chipů změnou jenom SW nejsem. Pokud zvýším výkon motoru o 20%, kde beru jistotu, že je spojka, brzdy, čepy …… dimenzováno také minimálně na plus 20%?
-
"-- skrytý --" 10.07.07 12:17
« Chipování.
Jak tak sleduji názory na přečipování, nedá mi to , abych se trochu rýpavě nezeptal . Všcihni přečipovaní ( naposledy včera soused s Octávií RS tvrdí, že má teď 260 koní místo 200 ), tvrdí, že auto jede líp a má menší spotřebu. Tak to mi tedy někdo zkuste vysvětlit !! :-) Pokud má auto se steným motorem a převodovkou atd. větší výkon, tak do toho motoru prostě musí natéct více paliva, ať chcete nebo ne, protože jediný zdroj energie a síly je právě hoření paliva , a pokud mám dostat z motoru síly více, tak prostě musím více energie získat a tím pádem více paliva spálit. A to je ale přece přesně totéž, jako když více šlápnu na plyn ?! Samozřejmě že rozumím tomu, že se dají zvýšit tlaky na turbu, takže to může mít razantnější nástup, ale určitě ne menší spotřebu ?! Nebo kde se ta větší síla rodí ??????? -
lordmystic 10.07.07 11:11
« Re: více uživatelů
martin.z: zní to divně, ale po stránce zajetí auta je to dobré. také záleží, co na autě bylo děláno, mám konkrétní případ od bratránka co má služenbní TDI. ono to nešetří, ale když se mu něco posere, tak se to opraví většinou výměnou ve značkovém servisu a při tom se nejlépe udělá ještě spousty dalších věcí. prostě servis služebních aut je mnohem kvalitnější, protože se na něm tak nešetří jako u soukromníků. ale pak je tu otázka, že ojetina bude mít už načaté turbo nešetrnou jízdou a nebude zatím vyměněné, pak je koupě takovéhoto auta riziko. pokud ale je možnost koupit služební auto od spolehlivého zdroje, který ví že již jsou všechny choulostivé části (např. turbo, spojka, atd.) vyměněny, pak myslím že není problém. -
lordmystic 09.07.07 13:23
« Re: chip bitpower
superkutil: overboost by měl být zachován i po chipu - byl jsem tím ujištěn, ovšem při takto vzrostlém krouťáku a výkonu mám ještě menší šanci ten overboost rozpoznat... tahne to prostě mnohem líp a od spodu, takže si na to nejdřív musím pořádně zvyknout, pak uvidíme jestli v tom ucítím ten overboost.
soused: bych spíš řekl, že je lepší aby mělo auto více řidičů a navíc aby bylo služební. podobná auta tahnou nejlépe, protože to ti střídající se řidiči nešetří a berou pořádně za oči. ono pak je to auto pomalu v lepším stavu, než velice opatrný řidič, který se bojí šlápnout na plyn. ono je to i logické, nové např. turbodieselové motory potřebují pořádně propálit usazené pavučinky ve válcích, pak to fakt jede líp. a potvrdil mi to také známej, kterej dělá hlavního technika u nás ve velkém škoda servisu. a už jsem se o něčem podobném bavil před několika lety s několika lidmi. je to prostě tak, ty auta to prostě chtějí víc jak prase drbání :). -
superkutil 09.07.07 12:34
« Re: chip bitpower
To lordmystic: Jak je to s overboosterem? Zůstává zachován i po chipu? Minulý týden jsem jezdil s Mazdou 6 s motorem 2,0 MZR - CD 105 kW kombi a ten má max moment 360Nm/2000 a výkon 105kW/3500. Přitom motor táhnul až do 4500ot. Byť mám mít v motoru s overboosterem 400Nm, tak mi Mazda 6 vesele ujížděla. Při porovnání chování auta, interiéru, pohodlí i chování na nerovnostech byla Mazda 6 o třídu výš jak Mondeo. Je to neuvěřitelný rozdíl ve prospěch Mazdy. Nevím jak je Mazda 6 těžká, ale byla živější s menší spotřebou. Vnitřní prostor je v Mazdě větší, kufr menší.
To Soused: Řídící jednotka si pamatuje způsob jízdy a tak auto ježděné jedním řidičem může mít jiné vlastnosti než auto ježděné více řidiči. z tohoto pohledu ja asi lepší více řidičů. -
"-- skrytý --" 09.07.07 11:52
« Střídání řidičů novějším vozům nevadí?
Škodí střídání ridičů motoru či vozu vůbec?
Zdravím,
nevím, zda-li lze na můj poměrně zvláštní dotaz odpovědět, ale rád bych věděl, jestli má vliv počet řidičů na jízdní vlastnosti auta. U starších vozů asi ano, ale jak je to u novějších? Překvapuje mě, že u firemního vozu se nám střídá i 10 řidičů a automobil jezdí, jako kdyby měl jednoho vlastníka. Díky za poznatky.
S -
"-- skrytý --" 08.07.07 22:06
« nafta
neviem ci sa to tu uz nahodou niekde nerozoberalo, ale skusim... mate niekto nejake skusenosti s bezsirovou naftou? pocul som nazor ze obcas je dobre natankovat bezsirovku,napr. od Shell, a vyjazdit 2-3 nadrze kazdych asi 20 tis. km.. Aky ma takato nafta vplyv na motor a jeho zivotnost resp. predchazanie poruch spojenych s TDCi? -
Jozef0351 06.07.07 08:20
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
No tak to je jasné. Ale to nie je problém benzínových motorov. Aj na u nás bol podobný problém keď na nejakej lacnej supermarketovej pumpe natankovali viacerí vodiči benzín a skončili v servise. Preto si radšej odkladám účtenky za benzín. Raz sa nám niečo podobné stalo na Avanti s naftou. Našťastie stačilo vypláchnuť nádrž. Bol to hladký diesel ktorý našťastie nie je taký chúlostivý. -
oleowr1 04.07.07 19:32
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
To hil: ventilátorky mě napadly taky (pár jich doma mám), napájel bych je přímo od podsvětlujících žárovek, zatím jsem vyhodil všechny 4 žárovky (celkem 12W tepla), sundal plošňák a zjistil, že na vnitřní straně je "zákeřná" papírová nálepka s datumem výroby a číslem plošňáku přelepená přes všechny kontakty integráče, po odlepení zůstaly mezi místy kontaktu s cínem černé fleky a cestičky nalepeného a spečeného prachu (důkladně jsem vyčistil benzinem), jestli je ten IO číslicový (hradlo, klopný obvod časovač), tak si dovedu představit, že ta nálepka při navlhnutí a změnách teploty dokáže rozhodit logickou 1/0. Před více než deseti lety jsem se živil montáží PC a podobné štítky se sériovým číslem jsme lepili na paměti a různé karty, počítače podivně mrzly a tak jsme štítky rychle sundávali a bylo po problémech. Myslím si ale, že vývojáři ve FMC jsou větší kapacity než já, který pracuje za necelých 1000EUR/měsíčně a má jen jeden doktorát z telekomunikační a zabezpečovací techniky.... -
Jozef0351 04.07.07 13:37
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
Stále fakt nechápem aké problémy majú benzínové motory. Prečo ide niekto do nemecka na olej, naspäť na benzín. 8-s Ja neviem o tom že by niekto mal problémy s benzínovým motorom ako majú TDCI s naftou. Prosil by som o vysvetlenie. -
oleowr1 04.07.07 13:34
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
To DIM2: přístrojovka není, včera ve zboží nepřišla, pokud přijde dneska prodají mi ji i večer mimo prac. dobu a vyměním si jí sám. Moc tomu nevěřím. Na jaře asi odvezu Mondeo do AAA a budu se muset poohlédnout po autě s lepším servisním zastoupením a s pružnější dodávkou ND. Bohužel mi z toho vychází jako optimum škodovka, servis stojí za houby úplně stejně ND díly jsou do týdne.... -
oleowr1 02.07.07 13:11
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
to DIM2: nafta nebo benzin, s tím, že budu mít problém se vstřiky jsem při koupi ojetého TDCi počítal a nakonec jsem stejně dojel na palubku... Od 20.6. mám auto v Dankaru a doteď palubka nepřišla. V pátek mám odjet do Chorvatska.... -
lordmystic 02.07.07 10:20
« Re: chip bitpower
Teda když jsem jel domů po přečipování, tak mě předjelo krásné jasně žluté Evo IX (při 160km/h po okresce). Jsem se za ním držel po výjezdu z vesnice až do 190km/h, pak byla další vesnice :). A že by mi nějak radikálně ujížděl, tak to rozhodně ne! Ale na brzdy jsem se s ním nemohl měřit :(. -
lordmystic 02.07.07 10:16
« Re: chip bitpower
m.leky1: Probíhalo to tak, že mi stahli soft (přes PowerGate), ten přehráli do compu, tam upravily mapy dle jejich defaultního odladěného softu. Pak to zase přes PowerGate nahráli do auta. Lze si ten PowerGate (krabička, kam lze nahrát myslím tři různé softy a nahrávat si pak do auta jaký chci podle sebe). Pak jsme šli auto projet. Technik se ptá, jestli něco cítím. Mu říkám že ne :). Sice jsem se na to hodně těšil, ale pořád jsem si říkal, že se nesmím nechat oblbnout :). Nakonec po pořádném projetí jsem zjistil, že hlavní změna chipu je v nižších otáčkách. Posunul se max. krouťák do nižších a navýšil se, tím se téměř úplně odstranil turbo efekt a auto zrychluje jak nějaký benzíňák až do 4650rpm. Jde krásně za plynem, ihned reaguje už i na nepatrné sešlápnutí plynu, odstranila se ta maličká prodleva při hodně a rychle sešláplém plynu. Také jede např. na čtyřku krásně pomalu i do kopce, prostě paráda. Zrychlení jsem zkoušel jen jednou cestou domů, z 0-100 zhruba o vteřinu lépe, ovšem půjde to líp, jsem ten rozjezd ještě posral. Jinak na brzdě jsem u nich nebyl, už z principu si chci nechat změřit auto na brzdě někde jinde, abych to měl objektivní. Kultivovanost motoru mi přijde úplně stejná, jako před tím. Jinak nekouří nebo jen málo - stejně jako dříve. A ta kouřivost je závislá na teplotě, když bylo vedro, kouřilo to i bez chipu. Teď jen občas když tomu naložím na max. to trošku zakouří. Např. proti nechipovanému passatu či octavii TDI PD potažmo TDI je to úplně bez kouře :). Jak říkám, ještě jsem to pořádně neotestoval na letišti, jel jsem s tím jen domů o víkendu při kryštofovi a to jsem nechtěl moc blbnout... Pět bodíků je pět bodíků :(. -
"-- skrytý --" 02.07.07 10:05
« Re: chip bitpower
Čauky.Jak to probíhalo?Nahráli ti tam jen mapu, nebo jste to nejak upravovali?Meli k tomu vykonostní graf?Byl jsi u nich na brzdě?Jak se to chova v dalším spektru otáček?Co kultivovanost motoru?Kouří to?Dobra ,dobra uz se klidním ;-) :-) -
"-- skrytý --" 01.07.07 21:00
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
Kdyby jsi trochu více používal hlavu, Josef, a nechtěl do mne především rýpat, přišel by jsi na to.
Jde o zacházení s palivy. V minulosti se zacházelom špatně s naftou a všichni to bagatelizovali. Dime, co ty na to??? (-: Nyní máme totéž s benzínem. Konečně. Snad se někdo probudí a zajistí, aby se zacházelo dobře se všemi druhy paliv.
Stačí? -
lordmystic 01.07.07 10:29
« chip bitpower
Tak jsem v pátek úspěšně absolvoval zvýšení výkonu z 96 na 120kW a z 320 na 420NM. Že by to byla nějaká extra změna a brutální nárůst výkonu to rozhodně ne, ale auto jde parádně za plynem už od spodu, téměř zmizel turboefekt! a opravdu je znát, že lze s autem jezdit na jednotlivé rychlostní stupně v nižších otáčkách než dříve. Jinak hlavní rozpoznání že narostl výkon mám v akceleraci 0-100km/h, kdy jsem dříve ve dvou lidech a s 3/4 plnou nádrží udělal nejlepší čas (asi pět pokusů) kolem 10,3 sec. Nyní jsem zkoušel jediný pokus, dva lidi a 1/2 nádrže hned po přečipování, rozjezd se ještě nijak extra nepovedl a čas byl něco lehce na 9 sec. tedy o více jak vteřinu lepší čas a myslím že by to mohlo jít ještě lépe... Přístup u Bitpoweru v pohodě, žádný problém jsem nezaznamenal a ještě se s nima dalo solidně dohodnou na zajímavější ceně... -
"-- skrytý --" 29.06.07 14:02
« Re: Pro exctenar, lordmystic a cja.
Já si myslím, že jestli byly problémy s naftou versus CR systém doposud, tak budou dál..... Nevěřím, že by si někdo dovolil experimentovat s miliony aut a jiných zařízení kvůli 5% řepky...
Co se týče té mazivosti, tak pokud je auto homologováno pro palivo dle nějaké ČSN, tak si s tím musí poradit........ -
Jozef0351 29.06.07 12:57
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
Nechápem čo chcel autor príspevkom povedať 8-s Do benzínového motora aj na Slovensku aj cestou do Nemecka tankujem benzín a nie naftu, mazut, olej a pod. :-) Takže by som sa moc neutešoval že benzíny majú rovnaké problémy ako TDCI. -
"-- skrytý --" 29.06.07 12:31
« Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
Pro všechny, zvláště pak pro DIMa:
Je řada těžkých problémů s benzínovými motory, zdá se že v případě, že PRASE jelo s řepkovým olejem do Německa a zpět vzalo benzín. Následně bez vyčištění nádrže DESETINY % obsahu řepky v benzínu způsobují těžké potíže majitelúm s benzínovým pohonem a velké vrásky výrobcům a dovozcům (záruky)... -
"-- skrytý --" 29.06.07 12:27
« Re: Pro exctenar, lordmystic a cja.
No tak chlapci, chvilku tady nejsem a už se tady rojí tolik nesmyslů...
Takže:
Nesmysl 1 - biosložka poškodí mazivost (opak je pravdou). Problémy s biosložkou jsou v případě, že je dávkována ve velkém množství (30%) - kdy se mísí s olejem a kazí olejovou náplň a ucpává filtr.
Nesmysl 2 - budou mít problémy lidi s Delphi vstřikováním (nemají a nebudou mít větší problémy než mají majitelé vozů s jiným druhem vstřikování. Ti, kdo se zeptají v servisu HALE se dozvědí, že všechny systémy mají plusminus podobné problémy, se štítem vychází Siemens, ale jen o málo.
Nesmysl 3 - Denso je nepovedený systém. Poruchovost systému Denso je na žebříčku nejlepších hned za Siemensem, ale rozdíly jsou skutečně malé.
Zdůrazňuji, že jsem vystudovaný chemik, takže ne mne nechoďte s žádnými "odborníky" z ústavu maziv a paliv.
Nesmysl 4 - více přidaného aditiva neznamená již další zlepšení paliva. Ve skutečnosti jsou aditiva tak podaditivovaná v důsledku špatného zacházení s palivy v distribučním řetězci, že větší přídavek jistě dále vylepší vlastnosti nafty. PRAVDOU JE ALE, ŽE VŠECHNY SLOŽKY ADITIV MAJÍ SVÉ MAXIMÁLNÍ LIMITY PRO PŘÍDAVEK, potom již nedává další přídavek aditiva smysl.
Nesmysl 5 - bude k dispozici pouze aditivovaná nafta - podle mých informací bude na stojanech k dispozici více druhů nafty - 1. s 0% MERO a s 5% MERO. Můžete si vybrat.
Doufám, že jsem tedy trochu zastavil příliv poplašných zpráv... -
lordmystic 28.06.07 21:27
« Re: Pro exctenar, lordmystic a cja.
TomanGHIA: Ne věřící už teď opravdu nejsem :). Ale k normám. Naše norma EN590 předepisuje min. mazivost 460 (čím menší číslo tím lepší). Největší konsorcium autmobilek mají doporučené hodnoty WWFC pro kategorii 3 a 4 (běžné) na hodnotě 400. Výrobci vstřikovacích zařízení mají doporučenou min. mazivost 300! Naše denso vstřikovače jsou nepovedené včetně čerpadel a tam těch 300 beru jako hodně opodstatněné číslo. Takže tady vidím zakopaného psa - naše norma 460 je splněna, ale vstřikovače by rády pod 300 :(.
A s tou řepkou také doufám že nebude problém a že naše obavy jsou nemístné. Nu uvidíme. Jinak díky za tip to nepřehánět s aditivem, dvojnásobek co dávám je asi opravdu zbytečný, ale 1,5 násobek asi budu dávat pro sychr stále.
A ještě jak píšeš že aditiva se tam přidává mnohem méně než řepky. No to je silně zavádějící argument, každé aditivum má jiné dávkování, castrolu stačí 4ml, stp je třeba 22ml na stejné množství nafty, tak tam musíš počítat že je to koncentrát! -
cja 28.06.07 19:00
« Re: Pro exctenar, lordmystic a cja.
pro tomanghia: nikdo mě od koupě TDCI neodrazoval, spíše to servisní technik nadsadil a tak jsem to i podával a bylo to i mimo protokol - ale pořád jsem optimista a rozhodně bych se nechtěl dohadovat o technice a chemii(jsem laik ) - spíš se snažím toto téma zlehčit - myslím, že čas ukáže a není potřeba se zatím bát - jak se říká u nás " kdo se bojí sere v síni " :-) -
g_m 28.06.07 18:12
« Pro exctenar, lordmystic a cja.
Sice jsem napsal, že už reagovat nebudu, ale to fakt nejde pánové...
exctenar:
1.)
5%, ne 6% řepky... ale to je jen detail... :o)
2.)
5% řepky je opravdu podstatně větší množství, než cca 0,1% aditiva v nádrži, které naftu prokazatelně vylepší. Jenže - ta řepka je v podstatě homogenní složka - olej, kdežto aditivum se skládá ze spousty látek (detergenty, depresanty, ...), které jsou namíchány tak, aby upravily a reagovaly na negativní částice nafty.
3.)
V některém předchozím příspěvku píšete, že soukromě budete přecházet na benzín... a tady píšete o tom, že nafta je nafta a že nové Mondeo bude s TDCi... ???
4.)
I přesto, že mám gympl si nemyslím, že bych se pasoval do role nejchytřejšího... tak mi to prosím nepodsouvejte... ani ten smajlík, co tam máte mi nějak nedokáže pomoci pochopit, že to mělo znít nadsazeně... vy jste s gymplem začal operovat, já ne.
5.)
Definitivně to pro vás asi uzavřeno není, nebot' jste neopomenul souhlasit s lordmysticovým pozdějším příspěvkem k tomuto tématu. Ale poslední slovo mít klidně můžete, já už reagovat nebudu, já poslední slovo mít rozhodně nemusím.
lordmystic:
add a)
Není pravda, že norma ČSN EN 590 je benevolentnější, než normy evropské. Evropská norma je naprosto shodná! Evropská norma EN 590 je naprosto shodná s českým ekvivalentem ČSN EN 590. Pokud se mnou nesouhlasíte, nemusíte, já vám to neberu, ale bylo by potom asi vhodné, kdyby jste sem mohl napsat tu naši benevolentnější normu, její číslo - já už si ji najdu, i její případně odlišné parametry, pokud tedy existuje... Takže prosím o důkaz.
add b)
Na západě mají dodavatelé dobrou vůli a proto mají výrazně kvalitnější naftu, aha...
Je tam konkurence, která tady asi není, aha...
Takže beznínky se tam předhánějí s nabídkou kvalitnější nafty, než jaká musí být, aha...
A u nás ne? A co je potom to, že u nás tankuju např. TopQ Diesel nebo Shell V-power diesel? Fata morgana? Toto není konkurenční boj? U nás i neaditivovaná nafta musí mít mazivost nejhůře 460 jednotek... čili ta dodatečně aditivovaná (TopQ, V-power) ji má podstatně lepší! A to, že někdo čerpadlo zadře, je vina prodejce / distributora, ne "benevolentnější" normy.
add c)
Ty tahače Volva - že byly problémy? Ale čtu, že řidiči tankovali zřejmě SETA Diesel - to je ta nafta s vysokým podílem řepky! Je jí tam ale cca 30 - 31 %.
add d)
(trochu více OT)
Lordmystic mi nepříjde jako věřící člověk (modlení), soudě dle toho šátku na hlavě :o) Ale nemyslím to jako urážku!
Lordmysticu - mám potvrzeno od toho řízka, co pracuje v ústavu paliv a maziv, že předávkovávání aditivem je k ničemu - bohatě stačí doporučená dávka aditiva - aditivum dokáže měnit vlastnosti nafty pouze do určité míry, nadměrné dávky jsou vyhozené peníze. Toto je taktéž laboratorně ověřeno.
cja:
Ve kterém dealerství Fordu řeknou člověku, že 5% MEŘO jim dohodí kšefty? Zajímavé, takto bubákovat bez zkušeností a odrazovat potenciální klienty od koupě TDCi a i vás coby stávajícího majitele negativně motivovat...
Aby to nebyla stejná kachna jako ta jejich zaručená data, od kterých již budou schopni opravovat vstřiky či čerpadla... Nechme se překvapit.
Takže pánové, těším se na vás na všechny, až se sejdeme někde v servisu Ford - budeme tam totiž všichni se zadřenými čerpadly/vstřiky, kvůli 5% MEŘO v naftě...
Všem se vám omluvím, pokud se tak stane.
Já než bych se bál s vámi, radši si jdu připít na vaše zdraví.
Mějte se, pust'te se klidně do mě, je mi to buřt, at' se vám všem daří, sbohem. (Ted' už definitivně.)
Toman. -
superkutil 28.06.07 17:34
« Re: Sedačka
To cja: Dnes jsem seděl v MK V Titanium a je to stejný, ale už vím kde je problém. Sedačka je vyosená vůči pedálům a volantu o kousek doleva. Takže když sedím přímo proti volantu, nesedím uprostřed sedačky, ale již na pravém boku sedáku. Když sedím uprostřed sedačky tak abych měl volant uprostřed, tak musím sedět křivě a zatěžovat pravý bok víc. Dnes jsme to s dealerem Forda změřili a je to tak. A to je ten problém. Ve Fiestě ani v žádném jiném autě tento problém nemám. Včera jsem jezdil s C-MAX a až na to, že pravá noha naráží na kapličku řazení taky není problém se sezením. -
cja 28.06.07 16:44
« Re: mazivost
jinak k té mazivosti - dneska jsem byl ve Fordu - už měli školení mechaniků a servisních techniků a už tam padly zmínky o přidávání řepky do paliva - samozřejmě se těší, že budou mít víc práce - takže nezoufejme bude hůř :-) Ale doufám, že to nebude tak strašný - trochu optimismu si musíme zachovat - venku to taky jde, tak to musí jít i u nás ;-) V Hale něco určitě vymyslí a DIM si koupí benzín(sorry musel jsem) :-) -
"-- skrytý --" 28.06.07 16:42
« Re: mazivost
2 lordmystic: přesně to co popisuješ jsem měl namysli a slovo Delphi jsem raději ani nechtěl psát.Legislativa Bruselu trochu předběhla technický vývoj,resp. ať je "ekologická",ale až je i časový horizont pro výrobce,aby na to mohli reagovat.U nových, resp.připravovaných modelů se to dá.Druhý problém je,co mají a budou dělat majitelé vozů,kde se s řepkou v naftě nepočítalo?Měli by mít možnost tankovat klasickou naftu,nebo musí být aditivum,které negat.vlivy řepky potlačí.Zatím o takovém nevím.Pokud někdo ví,ať to sem hodí.Budu rád.Druhá věc je cena aditiva,aby nakonec nebylo levnější jezdit na benzín.Mám sice Bosch,ale stejně,citlivé je vše a spoléhat,že filtr vše vyřeší,byť jej měním po 15tkm,je bláhové,od září rozhodně... ;-\ Omlouvám se za názory,ale beru věci v souvislostech,nechci vytrhnout jednu a tvářit se,že jiné neexistují.Možná ví něco PetrT? ;-) :yes: Proč by nemohla být souběžně klasická a bio nafta,když státy kšeftují s kvótami na CO2 a je jasné,že se tím živ.prostředí vůbec nezlepšilo.Jen se fiktivně rovnoměrněji znečistilo ovzduší.Konečně,auta,resp.motory stejně nejsou hlavním zdrojem,ale beru,že každá troška dolů je dobrá. -
cja 28.06.07 16:38
« Re: Sedačka
to Kutil: nedá mi to donutil jsi mě zkoumat auto vě věcech , které mě vůbec netrápily - dneska při úklidu auta po výměně čelního skla - kámen od kol - jsem se zaměřil na rozsah nastavení sedadla řidiče - mám ho komplet v elektrice , tak nevím jestli to je standard - myslím tím ten rozsah - dal jsem sedadlo dolu a úplně dozadu nedosáhl jsem na pedály a nad hlavou jsem měl místa na cylindr - není to exaktní měření - na to nemám chuť ani čas - ale šel jsem se podívat dozadu na sedačku za řidičem a měl jsem pocit , že tam zůstalo místa , jak v O1 a to mě docela dostalo, takže mám z toho dojem, že opravdu i při tvé velikosti a hmotnosti bys měl mít místa dost, a nebo je chyba někde jinde - rád ti svoje auto předvedu abys mi věřil, protože mám pořád pocit, že se tady bavíme o 2 různých modelech - já mám Mondeo a ty jezdíš asi v Ka ... -
lordmystic 28.06.07 12:58
« mazivost
nedá mi to se ještě vrátit k té řepce a mazivosti. za a) jde o to, že české normy pro naftu jsou benevolentnější než optimální hodnota pro choulostivé CR vstřiky a čerpadlo. takže i když česká nafta je v normě, už nemusí být v normě pro bezpečné mazání CR systému, kor na našich delphi. za b) na západě je nafta více kvalitní než jak předepisuje evropská norma či místní norma, konkurence vede benziny standardně přidávat vlastní aditiva a tím tak vylepšit naftu a přilákat zákazníka. za c) z řepky mám opravdu strach. nejde tak o mazivost, ta je hlavně např. na vysokotlaké čerpadlo které pak dává špony, ale mám strach o to, že zasere přímo vstřiky, filtr, atp. bude se nafta hůře rozprašovat, spalovat a jsme v pytli. znám případ na nových volvech fh, která se zastavila a měla úplně zanesený filtr, protože dotyčný řidič někde cestou v itálii natankoval již naftu s vysokým obsahem řepky! je to * to mi nikdo nevymluví. a na mazivost je vif. za d) od podzimu se budu jen modlit a lít několikanásobnou dávku vifu, odejít mi mé tři vyměněné vstřiky znovu, asi si hodím mašli a auto jdu z fleku vyměnit za benzín! jen mít prachy, protože na svém tdci brutálně prodělám!!! -
"-- skrytý --" 28.06.07 12:08
« Re: Info a dotaz.
TomanGHIA: určitě je nejlepší vždy v pořádku dojet do cíle jízdy.Že se mazivost zlepší,jsem psal.Že mazivost není jediné kritérium kvality nafty též.Pokud je nějakých 6% naprosto neškodných a nic neovlivní,pak nechápu,proč se do nafty vůbec leje aditivum,přece 10ml/10 l nafty je tak mizivé %,že nemůže ovlivnit nic k lepšímu.Pokud ovlivní,jako že ANO,pak je otázka,co udělá 5% v naftě.Jen logická úvaha.Nic víc.
OT:na naftu mám 3.auto od roku 97,vždy beru nové,jednou rotační čerpadlo,nyní druhý common rail,takže cosi málo tuším.Je soukromé a není to nákladem,aby někdo nezáviděl.Také jsem viděl nějaké ty mrtvé motory a naftové systémy.Jinak je mi to jedno.Nové Mondeo je v užším výběru,je krásné,skvělé a samozřejmě s TDCi,protože nafta je nafta.Jen varuji před přehnaným optimismem.Nevím,co se uči na gymplu,to jsem si jen tak tipl,když se gymnazisté a učitelé tam pasují do role nejchytřejších... :-!
Závěr:bio složka v naftě bude mít blahodárný účinek na vznětové motory,zejména se systémy CR.Přidávám omluvu za poplašnou zprávu.Stačí to tak? :-!
Tím je to pro mne def.uzavřeno. -
superkutil 28.06.07 09:33
« Re: Sedačka
To Kafe: Koukal jsem, že máme stejné auto. Na tvou otázku proč jsem Mondeo kupoval je tato odpověď: Měl jsem před tím také Mondeo a až na nějaké problémy, které byly ale způsobené špatnou výrobou jsem s ním byl spokojený a jediné co mi vadilo byla relativně vysoká spotřeba benzínu u motoru 1.8 (9,2litru). Protože se mi líbí motory TDCI a s Mondeem jsem byl po technické stránce spokojen, tak jsem zase volil Mondeo s tím, že určitě za těch 6let Ford ve vývoji velký skok a při zkoušení jsem se hlavně orientoval na motor. Ono během 2 svezení neodhalíš chyby a nedostatky vozu. Proti předchozímu Mondeu je stávající bez závad (předchozí mělo při prodeji 25závad a jejich odstranění trvalo skoro 3 roky) a nevykazuje žádné výrazné vady výroby. Bohužel došlo ke zvětšení prostoru na zadních sedadlech za cenu zmenšení prostoru vpředu. Potřeboval bych dát sedačku o 5cm dozadu a nahoru. Tak jako to má třeba nové Mondeo. Uvažuju o tom, že to vyřeším vložením mezikusu mezi podlahu a sedačku. Ale asi základní problém je v tom, že MK II byl ještě americký Ford, ale MK V je německý bastl, který se snaží přiblížit Passatu ale nemá interiér jaký je dnes standardem. Ostatně v recenzi na svůj vůz o nedostatcích interiéru také píšeš. Takže na tvou otázku: vůz jsdem kupoval na základě zkušeností se starším modelem Mondea a po vyzkoušení motoru 2.0TDCI 96kW, který mi připadal slabý a tak jsem volil 2.2TDCI. Auto mám na leasing, takže zbavit se ho bude horší (už vhledem k rychlosti poklesu ceny). Pokud bych ho prodal, tak bych šel do C-MAX nebo S-MAX nebo podobného vyššího vozu. -
cja 28.06.07 09:28
« Re: Sedačka
To Kutil: Nově Mondeo jsem taky měl na projetí 2,0TDCI Kombi v Ghia verzi a nevím, jak ty ale já měl pocit ,že ty sedačky jsou téměř stejný - možná o málo širší, ale to nepreferuji - mám radši, když mě v zatáčce boční vedení sedačky drží. Jinak to má fantastický podvozek, ale jinak oproti mému autu to zas takový rozdíl není. Mám tam sedadla v kůži s alcantarou a opravdu si nemohu stěžovat - měřím sice jenou 180 cm, ale vážím metrák a opravdu nejsem žádný drobek - tak fakt nevím, jak může být to sedadlo o tolik lepší - nechtěl jsi měnit značku auta? A jestli je v C-Maxu více místa - no možná na výšku, ale jinak - sorry - ale to je blbost. ;-\ A na tvým místě bych dal menší kola pokud máš pořád problém s kvalitou jízdy. Protože aby to v zatáčce sedělo, tak se musí obětovat něco z komfortu - téměř vždy. A zkus se zamyslet nad tím , že 225 guma ať v 17" nebo 18" spočítej si z profilového čísla výšku gumy má téměř stejnou výšku bočnice jako tvoje myslím 205/50 v 17". -
Jozef0351 28.06.07 08:54
« Re: Sedačka
No ja som sa v novom Mondeu cítil vpredu stiesnený. Podobne ako v novom Passate. Na šírku tam je na nohy menej miesta ako v starom podľa maňa. Na dĺžku neviem. Sedel som v tom na autosalóne a nedala sa nastaviť sedačka lebo bola vybitá baterka. Ale ta sedačka príšerne vŕzgala. -
g_m 28.06.07 08:42
« Re: Info a dotaz.
Pro exctenar:
Já mimo jiné gympl shodou okolností mám, v chemii jsem nespal. Přesto jsme se neučili nic o vlivu methylesterů na mazivost nafty, nedej bože o jejich vazbě na jiné složky a řetězce, v nádrži přítomné. Asi byla naše chemikářka blbá. :o)
Právě že těch 5% toho "oleje" bude mít jednu jedinou zásadnější vlastnost - a to vylepšení mazivosti. Na vázání vody či další negativa tam té řepky je málo.
A tento názor není ode mě, ale od někoho, kdo v chemii vedle mě ve třídě v lavici nejenže nespal, ale po gymplu šel na chemickou VŠ, no a ted' ten chytrý žáček pracuje jako vedoucí laboratoře při Ústavu paliv a maziv.
Exctenari: máte nějaké konkrétní zkušenosti nebo znáte někoho, komu 5% MEŘO v nádrži poničilo jeho TDCi? On si už ted' někdo doma dobrovolně lisuje semínka řepky a přidává jejich derivát do nádrže?
Nebo se jen bojíte, tady strašíte lidi, co to udělá s jejich motory a nebo odrazujete sám sebe od dieselu? Vždyt' spíše v benzínu bude problémem těch 5% biolihu... to bude úsměvnější - FSI motory, motory na 98 a více oktanů - tyto asi budou plakat. No uvidíme. Nechci strašit - nemám prokazatelké důkazy. Ale testy budou.
Už sem radši nebudu nic psát, měl jsem informace ohledně MEŘO a jejího vlivu na mazivost, chtěl jsem zveřejnit dobrou zprávu a jsem zde tlačen pesimisty do rohu - a tito jsou navíc bez argumentů. Ale bubákovat budou dál...
Nevadí, on mě ten altruismus už přechází.
Dojed'te všichni vždy v pořádku domů, nehoňte studený motor a dochlazujte si turbo!!!
Mějte se, Toman.
-
"-- skrytý --" 28.06.07 01:24
« Re: Info a dotaz.
Je už pomalu úsměvné,jak v souvislosti s necelými 6% bio složky v naftě se stále opakuje slůvko mazivost,když i snad dítě na gymnáziu,pokud v chemii nechrápe ví,že se mazivost této nafty dokonce mírně zlepší,jenže jsou i stavy,které naftě a následně pal.systémům docela dost neprospějí a je to i ve vzpomínaném AutoDieslu.Aditivum na to zatím není.Pokud bych chtěl být šťouchavý napíši,že majitelé TDCi s Delphi speciálně, se mohou začít těšit na zábavné situace,ale doopravdy-docela jim nezávidím. Fakta a nic jiného.Takže zkusme pochopit,že mazivost nafty je jenom jedním z mnoha parametrů a pokud dojde k tomu,že palivo začne být skladováním méně stabilní,dělat nám v nádrži "zásoby vody",už to samo o sobě stačí na malé zbystření....Ten Super Diesel Aditiv, jak jej kdosi hodlá nechat od září doma,možná příchod bio podílu v naftě ani neustojí,ale není vyzkoušeno.Osobně jsem raději pesimista bez oprav,než optimista na laně.Takže důvod k jásání není a životní prostředí se navíc nezlepší ani o "Ň". -
g_m 27.06.07 22:23
« Re: Info a dotaz.
Pro jacka:
Jasně, nafta by měla být všude dle normy - a někde evidentně není. Proto problémy.
Proč někde nafta dobrá není? Můžeme jen spekulovat - že by byli někteří pumpaři neseriózní?
Proto jsem se ve Fordu ptal, kde mám tankovat. A proto jsem je poslechl.
Nemáš pravdu, že je náhoda, že "zatím" mám auto O. K. Kdybych tankoval na malých "neznačkových" pumpách nebo na pumpách sice velkých, ale málo frekventovaných, už bych určitě problémy měl. Beru většinou u Benziny na jednom frekventovaném tahu jejich Top Q diesel. Ten je aditivovaný na nadstandartní jakost.
V časopise AutoDiesel je v posledním čísle zdokumentována cesta nafty z rafinerie až do tanku na pumpě - v případě Benziny zde není možnost ke spekulacím.
Můj názor je ten, že pokud někde natankuješ nekvalitní naftu, tak selhal lidský faktor. Samo že ne ty, ale někdo od té firmy. Já se jen můžu snažit riziko eliminovat tím, že budu tankovat tam, kde si myslím, že je nafta dobrá... a "zatím" jezdím.
Máme stejnou normu na jakost nafty jako celá EU. Ale proč máme v ČR takové problémy s C-R?
Protože jsme, jak píšeš ty, národ lidí s ručičkami a mozečkem, kteréžto orgány jsou v celiččččké EU asi ojedinělé >:D
Takže se podle toho chovám a uvidíš, že toho najezdím na původní čerpadlo a vstřiky ještě dost. :-)
Nechme se překvapit, jaká bude nafta spolu s MEŘO. Určitě se bude testovat, mimo jiné i na mazivost. -
superkutil 27.06.07 22:01
« Re: Sedačka
Tak pánové, seděl jsem dnes v novém Mondeu a sedačka je super! Je to nesrovnatelné s MK V. Je pohodlná, měkká, výborně se v ní sedí, obrovský prostor na nohy. No není co jí vytknout. Hned jsem ji chtěl vyměnit s tou mou. :-)
Také jsem jel s C-MAXem a i v tom je více místa jak v mém Mondeu. A jezdí se s ním super! Motor 1.6TDCI 80kW je dobrý, po čipu bude výborný. Ale i bez čipu slušně zrychluje. Sedí super, nepřenáší se nerovnosti silnice na karosérii, auto neposkakuje. Zavazadlový prostor stejný jak u Mondea. A hlavně - verze 1.6TDCI 80kW je i po odpočtu DPH 5ti místná!!!!!!!! :yes:
Pro běžného uživatele je C-MAX účelnější a pohodlnější jak Mondeo. Navíc se s ním dá jezdit za 5litrů. -
jack007 27.06.07 21:54
« Re: Info a dotaz.
Toman myslim, ze DIM ti chtel jen rict, ze uz dnes nafta podleha normam a jakou pak tu mame kvalitu? Bidnou.... Proste cesky rucicky a mozecek dokazi vymyslet svy. To ze si s autem do ted nic nemel (ja zatim taky) je spis nahoda nez to, ze tankujes u OMV nebo Shell. Takze nejake narizeni EU si myslim vubec nicemu nepomuze. -
g_m 27.06.07 17:48
« Re: Info a dotaz.
Pro Dima:
Jestli hromady žalob budou či nebudou mít smysl, nechme stranou... konkrétně v tomto případě si myslím, že by poškození uspěli... Z jakých že vrstev by se případní poškození rekrutovali? Majitelé Mercedesů CDI, BMW "D", Audi TDI, ... :o) Nejeden právník/státník/top manager dnes využívá systém C-R ... :o)
Ale jak říkám, toto je příliš akademická debata...
Dime, mě osobně mrzí Tvoje negativní zkušenosti s TDCi, kdy z tohoto fóra vím, jaké byly trable... jenže: zeptal ses prodejce Fordu, kde Ti doporučuje tankovat? Já se zeptal, řekli mi, že OMW, Shell a Benzina jsou v pořádku. A že v ideálním případě si mám vybírat co nejfrekventovanější pumpy těchto značek. A já se tomuto snažím podřídit... ty výhody, co mi TDCi dává, mi stojí za to, abych mu to vrátil aspoň touto péčí.
Tankovals i u ARALu s tím, že to má Mondeo doporučeno na víčku a čerpadlo/vstřiky zakukaly? Je mi to líto, ale ARAL nemá nadstandartní naftu (aditivovanou)...
Tvrdím, že já si vstřiky/čerpadlo neoddělám... pokud se ale kontrolka žhavení rozsvítí, budete mezi prvními, kdo to bude vědět.
Až někdy pojedeme autem na dovolenou, vezmu s sebou plechovku VIFu do kufru... nevím totiž, kde budu tankovat... Tys ale tuším psal, že po Tobě nikdo nemůže chtít aditivaci... no mi to problém nedělá, ale nezastírám, že se těším na to, až od podzimu MEŘO mazivost zlepší a já VIF nechám doma. -
superkutil 27.06.07 17:03
« Re: Sedačka
To cja: Mondeo 1.8 MK II bylo dobré, ale ta spotřeba byla dost vysoká a občas výkon malý. Právě 2.2TDCI měla zvýšit výkon a snížit spotřebu. A tak se taky stalo, spotřebu mám 7,3 a výkon už je dobrý. Bohužel s MK V mám problémy jiné a to interiér vozu, sedačky, velikost kufru a tvrdost podvozku (hmotnost vozu). Dnes už vím, že na dálnici a v Praze byla spotřeba 1.8 v pořádku. Příště snad trefím líp. :-) -
"-- skrytý --" 27.06.07 16:31
« Re: Info a dotaz.
Neboj, hromady žalob na EU nikdy nebudou mít smysl, protože ty common Raily už těžce dýchají i dnes, takže to spíše vidím jako další dobrý argument výrobců těch motorů, pokud bude CR stejně " spolehlivý" jako ten můj :-) tak řeknou : no jo, to je ta česká nafta .... a teď ještě ta řepka v tom..... -
g_m 27.06.07 15:58
« Re: Info a dotaz.
Pro exctenar:
Těch 5% MEŘO je pořád jen 5% z celkových 100% toho, co je v nádrži... a v nádrži je VŽDY trocha vody, trocha usazenin, trocha aditiv, trocha špíny... ale na to máme palivový filtr, ne?
Takže 1/20 řepky v nádrži nebude mít skoro žádný negativní vliv, ovšem mazivost ovlivněna bude a to z povahy samotné řepky - je to olej.
Přecházet na benzín? Snad ne jen kvůli té povinné řepce v naftě... do benzínu se bude pro změnu povinně přidávat tzv. biolíh... o tom víte?
Neobávám se už negativních vlastností po přidání MEŘO do nafty - norma pro kvalitu nafty musí být dodržena, pokud by nebyla, budou muset dodavatelé PHM tyto aditivovat.
Navíc - normy EU na jakost nafty, které korespondují s požadavky výrobců dieselových motorů nemůžou ty stejné samotné státy EU porušovat tím, že zavedou povinnost přidávat 5% čehosi, co tyto normy poruší...
Dovedete si představit ty hromadné žaloby majitelů vozů se vstřikováním C-R na EU?
No i přesto i příští rok si po dalších 20-ti tis. Km nechám vyměnit palivový filtr....jako ted'...jen tak, ze setrvačnosti... :o)
-
"-- skrytý --" 27.06.07 15:37
« Re: Info a dotaz.
Obávám se,že to nebude tak jednoznačné pozitivum.Ekologičtí teroristé budou hlásat,že se nám i zlepšila mazivost nafty,což je sice pravda,ale cudně se pomlčí o negativech ve vazbě na moderní CR systémy.My ve firmě to vidíme jako jednoznačné minus,ale je to jen názor,nic víc. Soukromě přejdu brzy na zážehový motor. :no: -
g_m 27.06.07 14:54
« Info a dotaz.
Zdravím, po malé transformaci z Toman na TomanGHIA jsem zpět.
Proč píšu? Protože mám pocit, že mám pro TDCi - čkáře dobrou zprávu - mnohými obávané blížící se povinné přidávání 5-ti % MEŘO do všech naft (od podzimu 07) v celé EU bude mít zřejmě pozitivní vliv na mazivost nafty!!!
Původně mě zpráva o povinném přidávání biosložky paliva do nafty pěkně vyděsila, protože jsem nevěděl, co udělá jakási řepka olejka, jejíž nadprodukce vede EU k míchání do nafty, ale prostudoval jsem net a zeptal se člověka, který je z těch povolaných, no a jeho názor je ten, že methylester řepky bude určitě mít mazací schopnost!!!
Takže 3x hurá - aspoň pro mě - od podzimu se nebudu pachtit se Standou při tankování...
Dotaz na Petra T. : Petře, co říkáte tedy na test aditiv v AutoDieselu? Narážím samozřejmě na zhoršení mazivosti nafty v kombinaci s přípravkem Stanadyne... předem díky za případnou odpověd'.
Mějte se všichni!
-
"-- skrytý --" 27.06.07 13:32
« Porucha turba ( sousední téma )
gulátor turba
Jo, máš pravdu. Není to úplně běžná porucha. Poprvé to ale bylo tím regulátorem a diagnostika teď ukázala taky na REA. Otázka je
1-opravdu je vadný regulátor (jak to zjistit? - proto sháním jeho zapojení). Pokud ano co ho 2x odpálilo - přetížení? přehřátí? nebo jenom opravdová shoda náhod?
2-pokud je regulátor OK kde je pak chyba? v komunikaci? nějaký jiný snímač?
Tohle je výpis z IDS (diagnostický SW)
Výpis *********
Kod chyby je P132A-PCM
Popis P132A
Elektronika řízení A přeplňování turba
Závada hlášená REA
Toto DTC může být způsobeno:
El. otočný ovladač
Vyměňte následující komponenty:
Turbodmychadlo s proměnnou geometrií
*******
Jinak zkusil jsem ještě odmontovat táhlo mezi regulátorem a turbem a hýbat s nastavitelnými lopatkami - jdou úplně volně - bez sebemenšího odporu. Takže přetížení jedině, že by ŘJ chtěla přenastavit lopatky mimo mechanické dorazy.
Co myslíte, že by se stalo, kdybych to zkusil nastartovat (bez připojeného táhla).
Taky pokud někdo víte, jaké jdou signály na/z regulátoru tak mi pomozte. Je tam 5 kontaktů tak to nemůže až tak složité. Je to v podstatě servo akorát mevím, jak je řízené.
A poslední otázka - jaké údaje se snímají na/před/za turbu? Může tam být něco co řekne ŘJ, že něco není v pořádku?
Dík za rady či odkazy. -
cja 27.06.07 10:06
« Re: Sedačka
Kuttile já jsem to bral v kontextu s 2,2 jak jsi z ní nešťastný a hlavně při těch rychlostech při kterých jsi s ní jezdil, s tou 1,8 a zase narážíme na tvoji věčnou nespokojenost - opět žrala moc protože někdo jezdil za 7,5 - zamyslel bych se ...
A to s těma foliema v noci ti nežeru mám je tam již na 3. autě a v noci je to hrůza, Mám je tam taky kvůli zboží, ale jinak jak píšu a ještě jsou problémy\ v dešti a když sněží - tak potom dej vědět jak se ti jezdí.. -
lordmystic 27.06.07 08:17
« Re: Sedačka
Měřím 192cm a přítelkyně cca. 170cm a když se v autě střídáme, tak si sedačku nezvyšuje, pouze si jí přitahuje blíže k volantu a já oddaluju a z auta nemáme ani jeden problém pohodlně vidět. Je pravdou že by si možná měla tu sedačku trochu zvednout aby měla ideální polohu, i přes to nemá problém. Takže to, že z auta není dobře vidět vám prostě nežeru.
Jinak jsem měl dříve v Passatu sedačky sportovní a to byl děs a utrpení na delší cestování. Slabé boční vedení, hodně tvrdá a v zádech prohnutá sedačka. Mondeo je proti tomu ergonimicky nejlepší sedačka, v jaké jsem kdy seděl.
PS - v pátek razím konečně do Bitpoweru, už se těším, pak poreferuji jak se se 120kW jezdí :).
Pokud jedeš na kole , můžeš taky rvát těžký převod, pokud na to máš svaly, ale výkon je stejn¨ý !!! Buď točíš lehkou silou s větší frekvencí a nebo jedeš na sílu......
Zapotit by ses měl zhruba stejně, i když to srovnání se strojem značně kulhá, tam je to mnohem jednoduší.
Výkon je síla krát otáčky. Nic víc, nic míň.