FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 17.07.07 12:09
« průser s řazením/převodovkou
Mám problém se zařazením 2 rychl. stupně. Už nějakou dobu mi jde celkově ražení více ztuha všech rychlostí a nyní se to zhoršilo u dvojky, která tam nejde skoro vůbec. Jenže není to tak, že by to tam šlo přes zuby, ona ta řadička se jako by zasekne - jako by jí tam něco vadilo v dráze po které tam zapadá a zasekává se. Musí se hodně vyklonit vlevo a pak to tam zapadne dobře a už to tam i dobře drží. Netuším jestli je to synchron nebo odešla celá převodovka, nebo spojka - i když ta nejeví nejmenší problémy. Nebo možná jen uvolněné nějaké lanovody, i když tomu moc nerozumím... Netušíte někdo co by to mohlo být? Nechci to dát do servisu a oni se na to vyserou a rovnou vymění převodovku a budu v *... :( -
lordmystic 17.07.07 12:07
« Re: Mondík je doma
Vasik1: Jo kamarád si zrovna před pár týdny koupil také Mondeo 85kW, r.v. 2001. Zkoušeli jsme mé ještě nepřečipované 96kW a jeho 85kW. Já mu vždy na 300m s pevným startem ujel, to je pochopitlné, ale nebylo to o moc, vždy rozdíl tak dvou aut. Pak sme si to prohodili a ze třech jízd jsem ho dvakrát porazil v jeho autě! a jednou nastejně. Je vidět že to auto ještě neumí pořádně potrápit, ale ty výkonostní rozdíli jsou tam malé a byl jsem z toho také dost překvapen. A jak říkám, někdo kdo např. s 96kW neumí úplně výborně, tak ho s 85kW udělám :). -
lordmystic 17.07.07 11:57
« Re: Spotreba
Jen postřehy na chip, spotřebu a turbo.
Turbo bere už dříve než 2000rpm, ale jde o to, jak je to turbo velké. Když je velké a masivní, trvá mu to roztočení déle. Sice se snaží brát brzo, ale na svůj max. výkon co tlačí potřebuje více času. Když jsou turba malá a lehká, roztočí se rychle, ale zase rychleji odchází.
Spotřeba po chipu. Výrobce musí nastavit motor a komponenty tak, aby vydrželi servisní intervaly, přizpůsobili se široké škále různě kvalitních náplní (olej, palivo, atd.). Také musí být dodržena životnost motoru a ostatních součástí, které jsou pro danný výkon dimenzované. Takže na úkor tohoto všeho lze z motoru a turba dosta víc, s tím že vše bude o něco více namáhané a tím se sníží životnost. A s tou spotřebou to bylo hezky už řečeno, čím méně otáček, tím méně vstříknutého paliva. -
oleowr1 17.07.07 11:48
« Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...
I z "načnutou" palubkou jsem zvládl Chorvatsko a zpět. Při cestě tam jsem udělal chybu - nechal jsem 1x3W žárovku na podsvícení a až do Grazu cca. po 20km palubka vypadávala a shazovala motor, myslel jsem, že to otočím. V Grazu se zbláznila klima - nešlo jí vypnout přístrojovka se dobře chladila a dojel jsem až do Omiše bez problémů, jen jsem musel v noci topit+klimatizovat. Na místě jsem zjistil, že se palubka nejlépe chladí při zapnutí ventilátoru dovnitř a pokud možno přiškrcenými výduchy. Klimu jsem "opravil" odpojením baterky a na cestu zpátky jsem vyndal poslední žárovku, cesta O.K. až před Zagreb - tam pro změnu přestala jít klima, ale přes noc stačilo klimu ochlazovat ventilátorem na 2.-3. Spotřeba podle výpočtu 7,1l/100km, je zkreslená tím, že z 2300km nefungoval pořád tachometr.
Včera mi v místním neautorizovaném servise v Karviné vyměnili náplň v klimě, ale pořád neklimatizovala - s mechanikem jsme proměřili pojistky, vyměnil jsem relátko klimy s relátkem houkačky a už to jede (houkačka kupodivu taky - větší proud opálené relátko asi sepne). Mechanik se zasmál, že jsem ušetřil za Fordovskou "diagnostiku".
Nicméně podobnou zkušenost nikomu nepřeji!!!
Včera jsem volal do Ford Dankar - palubku nebyli schopni sehnat od 19.6.2007!!!! Kdybych věděl, že Mondeo je auto s tak špatnou dostupností ND v životě bych si ho nekoupil, přestože jsem s ním jinak spokojený a chápu, že pokazit se může při dnešní "přetechnizovanosti" cokoli. -
Vasik1 17.07.07 08:15
« Mondík je doma
Tak pánové, a jsem jedním z vás, včera jsem po sobotním výletu do Eurodieslu ve společnosti Petra T. a důkladné kontrole, dovezl krásný kousek, 2.0 TDCi, 85kW, r.v 2004,combistříbrná metalíza, ve výbavě VIVA dle servisky a tachometru najeto 130000km, Už to muselo přijít, čekali jsme na něj s přítelkyní přes měsíc. Požádal jsem Petra T. o asistenci, nechtěl jsem ani věřit tomu, že Petr je rodák z Jihlavy, kde eurodiesel sídlí, a vyšlo to tak krásně, že zrovna v sobotu byl v Jihlavě. Tedy potom co se dělo po eho příjezdu, jsem koukal na vše s otevřenou tlamičkou, notebok, krabička kablík do portu = diagnostika přímo v Eurodieslu:O), výsledky nebyli zase až tak ideální, proto se pojedeme podívat za 14 dní ještě do Hale, chci do mondíka namontovat defenlocka a taky kulu, spojí se to s výměnou oleje a palivového filtru,no a necháme udělat pořádnou diagnostiku, možná překalibrovat vstřiky, či nový soft, vše budu muset konzultovat s panem Marečkem z Hale a samozřejmě s Petrem, teče mi eště prostě nafta po bradě:O) První zážitky z jízdy famozní, 85kW uplně přepychově stačí (doposud ježděno, s žiguli, kolem baráku, a s astrou 1,4 budoucího Tchána při delších štrekách. Zátah na čtverku je neskutečný, v celém rozsahu od 1500 až do 3000,z tohoto byl Petr rovněž při zkušebce unešen. Otáčky kolem 2200,při 130km no radost, nemáme tedy palubní počítač, takže spotřebu měřit leda tak nalil vylil, ale soudě podle toho že jsem nabral za 1200 nafty u OMV v Jihlavě a po té co jsme dojeli domů cca 200km, se rafička skoro ani nehla...vyzkouším potom ještě nabrat až po hrdlo, a spotřebu změřím. No ale kdybych srovnával s Astrou kde mám pocit že nádrž o moc menší není,ta jí vycucla po jízdě tam a zpátky, vím že se to nedá srovnávat, ale sem prostě unešen. Včera večer jsme ještě zkoušeli světla, a nesvítí pravá parkovačka, sviňa:O) Ještě jednou bych tímto chtěl veřejně poděkovat Petrovi T. ktrý mi krom diagnostiky, dal spousty rad. Díky, až budu mít fotečky, co jsme včera fotili při předávání, pochlubím se. Chtěl jsem se ještě zeptat, jezdí někdo s 85kW? Co vím tak všeci máte 96kw popřípadě 2,2, nooo? -
superkutil 17.07.07 07:52
« Re: Pružné zrychlení.
To TomanGHIA: No to že to jede od 1800-3600 vím, ale zajímalo by mě, zda to jede stejně jako jiná 2.2TDCI a k tomu se dá využít pružné zrychlení. Na téma kdy se roztáčí TURBO nechci polemizovat. Jen potřebuju zjistit kde je problém. Pokud ostatním 2.2TDCI jedou, tak informace o pružném zrychlení pomůže a já dám auto do servisu. Pokud budeme mít pružné zrychlení stejné, tak holt se smířím s tím, že se auto chová jinak než jsem čekal. Mám možnost jezdit s jinými C-R auty a tam zátah turba je výrazně větší jak u mého Mondea a když čtu jak ostatním 2.2TDCI jezdí super a výkon je dostatečný, tak mám pocit, že mému autu něco chybí. Mě to totiž do 3600ot nezrychluje, ve 3000ot to vadne. -
g_m 17.07.07 05:48
« Re: Pružné zrychlení.
hil:
"vžžžžžžžžm"? Hm, tak to jo, to je fofr...
2.0 TDCi na 4 z 80-120 dělá spíše "heeeéééééééén......"
superkutil:
Proč ten dotaz na počátek roztočení turba? Dyt' to je fuk ne? Nebo je to snaha co nejvíce pochopit, jak s TDCi jezdit? Ale to přeci není ani o kW, o krout'áku, o momentu... ani o tom, kdy se počíná točiti turbo - je to o zvyku, o vypozorování, ze kterých otáček UŽ auto zrychlí po sešlápnutí plynu a po kolik otáček JEŠTĚ zrychluje.
No a klíčem k úspěchu je jezdit mezi těmito rpm...
Já max. moment svého motoru neznám, ani krout'ák mě nezajímá, kdy vrcholí... prostě už díky zvyku vím, že cca od 1800 rpm do cca 3600 rpm to jede krásně a zbytek je mi jaksi egal.
To turbo se točí i od volnoběhu, pokud je na volnoběž. otáčky při neutrálu stlačen akcelerátor dostatečně silně.
Když vím, že budu předjíždět, začínám zpravidla těsně pod 2000 rpm s plným plynem a vím, že do těch 3600 rpm to táhne. A nemám problém.
Chce to zkusit.
Dá pak pan SuperKutil vědět, jak to funguje?
-
superkutil 16.07.07 21:53
« Pružné zrychlení.
Ahoj, tak jsem našel, že 2.2TDCI EURO 4 má pružné zrychlení na 4ku z 80-120km/h 5,4s. Pokusil jsem se to změřit a průměr z několika měření vychází 6,1s. V testech jsem našel i pružné zrychlení z 80-120km/h na 6ku. Ale 80km/h na 6ku moc jet nejde. Takže to asi má být buď na 5ku a nebo úplně jinak. Mohl by tedy někdo z vás, kdo má Mondeo 2.2TDCI kombi změřit pružné zrychlení na 4ku z 80-120km/h, na 5ku z 100-140km/h a na 6ku ze 120-160km/h. Můžete to někdo změřit?
Add TURBO: V kolika otáčkách si myslíte, že už se turbo u Mondea začíná roztáčet? Většinou maximální moment je právě v minimálních otáčkách kdy už se turbo točí. -
g_m 16.07.07 18:49
« Re: Spotreba
Dim2:
Tak jestli tedy mohu, tak bych se pokusil odpovědět ohledně toho čipu.
Že mohu? Oooo, že děkuji za důvěru... :o)
Jde o to, že čipnuté auto má upravený software, který působí na hardware. :o)
A to tak, že přepič. pardon přečipováním se odstraní ty rezervy, které motory z výroby vždy mají s ohledem na svou životnost. Upraví se parametry - tlaky, dávky, ... Přeplňované motory se běžně nechají upravit o 40% výkonu a i více - ale zde jde životnost komponent do kelu... Ovšem při rozumné úpravě se životnost komponentů nijak extrémně nesnižuje, ale pokud se přečipované auto "honí" stále, jde do kytek brzy i rozumně poladěné auto (do 30-ti %).
K té nižší spotřebě - podle mě se Lordmystic s čipem od Bitpoweru vyjádří časem sám, jak se mu jeví jeho spotřeba. Myslím si, že tím, že mu jeho motor táhne lépe "vocpoda woe" se snižuje ta spotřeba - příklad - dlouhé stoupání - nechá tam čtyřku, 1800 rpm a auto se nedusí, jede při málo stlačeném plynu - díky přenastavené říd. jednotce. Kdyby čip neměl, dával by za tři a měl motor v otáčkách - motor těch otáček udělá více, větší spotřeba při stejné rychlosti.
Ale když tomu bude Lord dávat záhul a bude si dávat TDIčka "f červenym ičku" k snídani, tak spotřeba zákonitě poroste - to je jasné - větší výkon, více paliva.
Takže o 30% zvýšit výkon - proč ne, přenastavení software - jako když si upravujete komp například.
A snížení spotřeby - jen když se to auto často nehoní a využívá se vlivem čipu větší pružnosti z nižších otáček - turbo se točí Kutile i pod 2000 rpm fest a dopuje motor vzduchem, není třeba podřadit, pak to rozjet a zase odřadit na vyšší rychlost.
Tot' názor laika, nechci znít dogmaticky, třeba to je jinak, ale pokud ano, tak pak nevím jak.
-
"-- skrytý --" 16.07.07 18:21
« Re: Spotreba
Talk od turba je samozřejmě největší při akceleraci, kdy člověk šlápne na plyn, do válců to přisype nějaké to uhlí, z válce pak to vyšumí hodně rychle a po cestě to z dlouhé chvíle roztočí větrníček turba..... a ten pak vžene do válce více vzduchu....a tak to jde pořád dokola :-) No , pořád dokola ne, protože takovýto systém by byl nestabilní a neregulovaná pozitivní zpětná vazba by vyhnala motor přes kapotu ven...... ale těsně před tím by ještě bylo z místa řidiče slyšet , jak ten motor konečně jde pěkně do otáček :-)
Turbo je v největší permanenci především při akceleraci , a to nejlépe z malých otáček.
Ale začátek celé této debaty byla moje otázka : jak může čip zvýšit výkon motoru údajně o 30 procent a ještě zajistit lepší spotřebu... -
hil 16.07.07 17:27
« Re: Spotreba
Já měl turbo benzíňáka (Plymouth-Laser) a ten měl budík na turbo. Nejvíc tlaku tam šlo při akceleraci. Naopak jak píšeš, při dosažení rychlosti a jejím udržování to bylo kolem 0.
Hodně to bylo vidět u tempomatu. Ten se snažil jezdit tak, aby tam byl co nejmenší tlak. -
g_m 16.07.07 13:34
« Re: Spotreba
superkutil:
Tak když Dim2 se vzdal, zkusím já... :o)
Můj názor (laický) je ten, že i níže než při 2000 rpm se může turbo roztočit na své maximální otáčky. Myslím si, že když např. při třetím rychlostním stupni v cca. 40 Km/h (+ - 1500 rpm) dám plný plyn, že právě tím plným plynem se to výfukové turbo roztočí, neb auto velmi slušně táhne. Naopak při pomalém vytočení motoru až na cca. 4000 rpm (málo stlačený plyn) podle mě turbo se netočí téměř vůbec - málo nafty, málo vzduchu, turbo málo roztočené.
Hráli jste někdo někdy např. na Playstationu nabo na PC nějakou závodní hru? Když jsem hrál na PS2 třeba Gran Turismo 3 a "řídil" jsem auto s turbem, tak to turbo má svůj "budík" s jeho tlakem v barech no a překvapilo mě, že při plném plynu a nízkých otáčkách byla rafika turba zaražena na max, naopak při jízdě ustálenou rychlostí klidně i ve vysokých otáčkách má turbo při málo stlačeném akcelerátoru téměř nulový tlak - málo fouká, málo se točí.
Jinak k dotazu, co je lepší, jestli málo otáček pod plynem či vytáčet a málo plynu - myslím, že pravda je asi někde mezi - pod 1500 rpm zásadně nejezdím, nad 3500 rpm málo kdy vytáčím. Podtáčením trpí klikový mechanismus, přílišné vytáčení zase obtěžuje hlukem a mdlou ochotou zrychlovat - stejně to chce ve vyšších rpm plný plyn.
Já bych si někdy to Superkutilovo Mondeo rád půjčil a projel, možná je to fakt smolný kus, jako to jeho Mondeo 1.8 tehdy... Dyt' ta 2.2 musí jet famózně oproti mé 2.0 96 kW... -
superkutil 16.07.07 12:01
« Re: Spotreba
To Dim2: Ano, plynem reguluješ množství paliva, ale nevím zda i otáčky turba. Já plynem reguluju i otáčky turba. Ale samozřejmě plynem dám pokyn ŘJ a ta nastaví lopatky turba a vstřikování paliva. No a právě čipem můžeš chování ŘJ změnit. pokud jsou otáčky motoru malé tak se většinou turbo moc netočí (není co by ho hnalo) a roztáčí se až okolo 2000ot. A pak už je na ŘJ, jak moc velký tlak na vstupu vytvoří. Takže do 2000ot. se motor většinou chová jako atmosférický, nad 2000ot. jako přeplňovaný (do motoru jde více vzduchu a palivo lépe shoří) a z objemu se dostane větší výkon. Pokud by měl motor ještě mechanické TURBO, tak by táhl ještě od nižších otáček.
Jak si představuješ, že plyn ovládá kroutící moment?
Co je lepší, malé otáčky hodně pod plynem, nebo vyšší otáčky s lehkým plynem? -
lordmystic 13.07.07 11:48
« Re: Spotreba
cja: zapoměl jsi k té spotřebě připsat jaké máš kola, tady hodně záleží na šířce.
hil: když je chladněji tak mám také horší zvuk. PetrT tu psal o jinak poskládaných předvstřicích kvůli té nízké teplotě (asi studená nafta má horší spalování tak se spaluje trochu jinak) a ten motor není tak kultivovanej. jinak u TDCi všech je docela problém ta vyšší hlučnost za studena a hlavně na neutrál a v nízkých otáčkách - ten motor už je takovej. -
hil 13.07.07 11:19
« Re: Mě všechno funguje jak má
lodrmystic: Jasně. Myslím, že mám výkonu u 114kW dost. I když někdy ho není nikdy dost :-).
Ale už spíš hledím na to, aby motor něco vydržel.
To mi připomíná: Mám najeto 50000 a ráno při studeným startu začal být motor dost hlučný. Co to dělá? Po ohřátí už je to celý den OK. -
cja 13.07.07 09:46
« Re: Spotreba
Spotřeba HR a zpět 2,2 TDCI 4 lidi v autě(2 děti) , zavazadla průměrná rychlost okolo 100km/h - 1800 km a spotřeba tam 6,1 l/100 . zpět vzrostla na 6,6 l/100 - vše dle PP - přepočtená spotřeba byla 6,96 l/100 - neřeším to , ale jen jsem chtěl přispět co to žere mě. Klima a odvětrání sedadel zapnuto celou dobu - jo a taky světla ráádio :-) -
lordmystic 13.07.07 07:24
« Re: Mě všechno funguje jak má
hil: o tom aby ti to jelo 55 na 4 to samozřejmě není. pokud si chceš občas s autem užít sportovní jizdu tak si přečipuj, pokud tě tohle nebere, nemáš co řešit. každej ať si dělá to co chce, potřebuje, může a uzná za vhodné. to že někdo napíše že to nemá cenu chipovat, je jen a jen dle jeho situace a potřeb, ostatní to vidí třeba jinak. -
martin.z 12.07.07 23:18
« Re: deštový senzor
kde ze to mate to nastaveni citlivosti destoveho senzoru?
Já mam tedy jinou modifikaci a sedi to i s navodem k autu, packa na prave strane volantu ma jednu vratnou polohu dolu na manualni jednorazove setreni a asi 3 nebo 4 pevne polohy nahoru. Prvni je automat a pak uz jen rychlejsi a rychlejsi cyklovani.
to kafe:
to tam jako mas na ty pacce celkem 8 poloh nebo ta packa ma na sobe jeste nejake kolecko nebo posouvatko??
ja tam mam pevnych poloh v kterych to pri prepnuti zustane maximalne 4 a jinde nic.
Nakonec hlavne, ze to jezdi a nesere se to.. -
hil 12.07.07 22:43
« Mě všechno funguje jak má
2,2, Kombi 2006
Senzor na déšť v pohodě. Nastavení citlivosti funguje.
Na 16 gumách (Turanza 205/55) je jízda pohodlná, žádný drncání se nekoná. To se konalo s původníma elektronama 18 225/40. Tak jsem je schoval až to budu prodávat.
Kdybych chtěl řezat zatáčky, tak si koupím sporťáka a ne kombi.
Výkon mi stačí (114kW), průběh momentu taky.
No a to, že po přečipování můžu jet na 4 55km/h mi taky nepřijde nic moc. Motor z toho asi moc nadšenej není. Takže úspora pár korun na naftě se může jinde pěkně prodražit -
"-- skrytý --" 12.07.07 20:41
« Re: podvozek
Komfort auta a podvozek je věc názoru. Kdybych v tom nejezdil s rodinou, už bych tam měl 18" kola a špekuloval o něčem s ještě menším množstvím gumy klidně za cenu rozhození zobrazované rychlostí, vzdálenosti .... Kdybych chtěl komfortní pohupování, nekupuju Mondeo. -
"-- skrytý --" 12.07.07 20:34
« Re: Chipování - TURBO
Mám 2.2 TDCi Euro 4, v jiném stejném, mimo několika zkušebních jízd jsem nejel. Motor rozhodně nikde okolo 3 tisíc nevadne. S Passatem 1.9 TDi PD 96 kW jsem najel asi 2 tisíce km a TDCi je nesrovnatelně lepší. Passat s tímto motorem je podle mě „etalon turbokopance" >:D. Ze začátku mi u něj dělalo problémy předjíždění, protože jsem měl pocit, že auto pojede, vyrazil jsem, koplo mě to někam do 1/3 předjížděného auta a dál už nic.
Můj dešťový senzor má několik poloh nastavení citlivosti, ale rozdíl mezi první a poslední polohou není nijak výrazný. Tak jsem ho nastavil doprostřed a už to neřeším. Mimo město je to super, ve městě hlavně pokud mrholí, by to mohlo fungovat lépe, ale pokud nejsou kapky nad foto diodama za zpětným zrcátkem, tak to prostě setřít nemůže. Stejně tak, pokud se tam usídlí nějaký bordel, tak je nutné okno ostříknout. Nic z toho mě ale nikdy nedonutilo použít jinou polohu než automat, vlastně ani nevím, jaké další polohy jsou.
Jinak senzor je výborná věc na umejvače oken na křižovatce. Přiběhne, začne šmudlat a jakmile se ohne až k senzoru, stěrače mu nafackujou. Tuhle jsem zastavil na benzínce, protože už přes sklo nebylo vidět. Nechal jsem běžet motor, začal jsem šmudlat a …… >:-[] -
martin.z 12.07.07 16:55
« Re: podvozek
to Kafe:
tak v prvni rade mondeo u destoveho senzoru zadne nastaveni citlivosti nema.. to uz se tady jednou resilo a ten co tvrdil, ze ano nakonec zjistil ze ma vlastne jen cyklovac.
Je tam proste jen jedna poloha automatiky a dal uz bezny cyklovac.
Ve fordu sem s tim byl a elektrikar mi rekl ze s tim nic nejde - nejak to seridit nebo neco..jen zkusit na blind vymenit za novej senzor :-) -
"-- skrytý --" 12.07.07 16:49
« Re: podvozek
k dazdovemu senzoru....... no mne na sucho nedrie ale zas mam pocit ze kde uz je na skle dost vody tak by aj mohol zotriet a musim ho rozhybat zapnutim a vypnutim - pri nastavenej najvyssej citlivosti, niekedy reaguje na mnozstvo vody tak a inokedy tak. dost ma to sere a uz som aj rozmyslal ze zabehnem do fordu nech sa na to pozru. ako to funguje u inych co maju senzor? -
martin.z 12.07.07 15:36
« Re: podvozek
mam mondeo combi 2.0 TDCI r.v.2004, zakl. rozmer pneu a kol 205/55 R16 continentaly, pruziny dle barevneho oznaceni takove jake tam patrej z fabriky a v tom jak je to auto tyransky tvrdy a cloveka vytrasa musim souhlasit s kutilem.
Dosud jsem nic takoveho nezazil, az ted ve volvu V70 r.v. zacatek 2007 odpoctova verze s prepazkou co ma pribuzny, ale ten na tom ma 17ky kola a nizsi pneu..
Co me na mondeu vadi je tvrdost podvozku, srackove tupe brzdy a srackovej destovej senzor kterej jde pouzivat pouze pri vetsim desti protoze jinak nesmyslne cykli a chvilema to dre na sucho jak posahany.. -
superkutil 12.07.07 14:49
« Re: Chipování.
To Dim2: Většinou když sešlápneš plynový pedál tak se ti turbo neroztočí, to se roztočí až na základě zvýšení rychlosti výstupních plynů a ta se zvýší tím, že do motoru vstřikuješ více paliva. To ale moc nemůžeš, protože kdyby vše neshořelo, tak bude auto kouřit.
Když se ti ale podaří roztočit turbo rychleji, např. změnou nastavení lopatek turba, tak je nárůst výkonu rychlejší. Nevím, zda při sešlápnutí plynu dochází mechanicky ke změně nastavení lopatek turba. O 2.2TDCI psali, že právě elektrické nastavování lopatek turba přispívá ke zrychlení nástupu výkonu.
Pokud se tedy výrobce nastavením SW rozhodne, že ti turbo nebude roztáčet tolik kolik bys chtěl, tak musíš přeprogramovat ŘJ. Vždyť to je také důvod, proč moc nejdou čipovat motory bez turba.
Řekněme, že výrobce motoru nevyužívá turbo na maximum aby dodržel emise a životnost motoru a turba. Je to srozumitelné? -
"-- skrytý --" 12.07.07 13:49
« Re: Chipování.
Kutile, Kutile, chceš mi jako říct, že když potřebuju využít turbo tak mám programovat řídící jednotku ?? Tak nevím, jak ty, ale já na to používám plynový pedál........zkus to taky !! Jestli nakonec tady někde není zakopaný ten Tvůj pes !! -
superkutil 12.07.07 13:27
« Re: Chipování.
To DIM2: Pokud si dobře pamatuji, tak výkon motoru je dán poměrem tlaků před zápalem a po. Zřejmě ti po čipu tento poměr stoupne. Vliv na to má tlak v sání a vstřik paliva. A s tím vstřikem je to asi to kouzlo. Staré diesely měly jeden vstřik a mohl jsi jenom ovlivnit v jaké poloze pístu vstřik provedeš. Dnes ale TDCI mají několik vstřiků a také tlak turba je možné měnit. Zřejmě ani to tvé sešlápnutí na podlahu nevytvoří tak vysoký tlak turba a také rozdíl tlaků v motoru je menší. To je na delší diskuzi, ale p.Putner z BitPower by ti to vysvětlil.
Nebo si zkus někde najít popis chování dieselu a turbodieselu. Je tam popsané, jak diesel je tahoun ale nechce se mu do otáček. To by mohlo odpovědět na tvůj dotaz. Pouhé sešlápnutí plynu nezvýší plnící tlak. To musí ŘJ změnit nastavení rozvodových lopatek turba. -
"-- skrytý --" 12.07.07 13:05
« Re: Spotreba
:) mozne to je klimu mam zapnutu minimalne ale podla mna pri tak silnom motore klima nespravi 0,8l, ten motor si ani nevsimne ze nejaka klima bezi. ked som jazdil na 1,4 55kw a zapol som climatronic tak tam taky rozdiel bol ale na Octavke 81 kw bol rozdiel skoro nebadatelny. tak neviem neviem. Inac nie som nejaky specialista na klimu takze je mozno vsetko inak :-) -
"-- skrytý --" 12.07.07 12:24
« Spotreba
Mam Mondeo 2,2 TDCi a natankoval som Shell V-Power diesel, najazdil som 600km v rezime asi 50% mesto a 50% dialnicne obchvaty so spotrebou 6,5 l. Doteraz som mal pri takom istom rezime spotrebu okolo 7,3l. Merane podla BC. Je mozne aby toto palivo takymto sposobom znizilo spotrebu? -
"-- skrytý --" 12.07.07 11:11
« Re: Chipování.
Je to o turbu a tlaku. To je mi jasné. Rozumím taky tomu, že atmosférické motory nemohou zajistit takové parametry sání jako přeplňované. Taky rozumím tomu, že Mazda 6 může Mondeu ujet třeba proto, že měla na tom úseku vhodnější zpřevodování nebo podobně. Taky rozumím tomu, že různé motory různých výrobců jsou různě povedené a různě výkonné......
ALE : tady se bavíme o jednom motoru ! Kdyby jsi vyměnil turbo, sací potrubí, filtr sání, případně vačka a pod., tak beřeknu ani popel..... Ale tady se bavíme pouze o řídící jednotce ! Pokud zvýšíš tlaky turba, tak samozřejmě můžeš lépe naplnit válec ve fázi sání, ale ten se naplňuje vzduchem !! Takže o.k., máme ve válci více vzduchu, , v okamžiku komprese tedy vzroste tlak ( ovšem taky odpor ), větší tlak může znamenat vyšší teplotu před vstřikem, teoreticky tam může díky většímu množství kyslíku dojít k lepšímu hoření ...... ale že by to samo o sobě zvýšilo kroutící moment o desítky procent ???? A nedosáhnu víceméně stejného efektu, když prostě více šlápnu na plyn ? Vyšší rychlost výfukových plynů se taky rovná vyšším otáčkám turba = vyšší plnící tlak a pak už je to stejné , jako píšu o sloupeček výše..... -
superkutil 12.07.07 10:19
« Re: Chipování - TURBO
To lordmystic: Čím větší turbo, tím větší turboefekt. Pokud ale máš turbo s natáčecími lopatkami rozvodového kola, tak se dají výborně regulovat otáčky turba. Pokud máš pevné lopatky, musíš mít přepouštěcí ventil, který reguluje otáčky turba a tlak na výstupu. Tento ventil je i u některých vozů s natáčecími lopatkami, ale zda ho má 2.2TDCI nevím. Natáčení lopatek je buď podtlakové-mechanické nebo elektrické-servomotorem.
A k tomu setkání, nevím zda to má cenu, když ty máš čipnutý 2.0TDCI na 120kW a já 2.2TDCI 114kW. To je jasné, že ti to pojede lépe. Pokud bys měl 2.2TDCI, tak je to o něčem jiném.
To hope: Co ty máš za auto? V kolika 2.2TDCI jsi jezdil? Můžeš srovnat 2.0TDCI 96kW a 2.2TDCI 114kW? -
superkutil 12.07.07 10:01
« Re: Chipování.
To lordmystic a hope: OK. Jezdil jsem jen s mým 2.2TDCI. Malý výkon vozu jsem reklamoval u Forda kde mi řekli, že se chová stejně jako ostatní 2.2TDCI. Z toho jsem usoudil, že se tak chovají všechny 2.2TDCI. Porovnání s Mazdou, kdy se majitel Mazdy svezl v mém voze a já v jeho mě přesvědčilo, že ta Mazda jede lépe i když papírově je horší. Takže buďto ta Mazda má lepší parametry než výrobce uvádí nebo má moje Mondeo horší parametry než výrobce uvádí. Nikde netvrdím jaká jsou jiná 2.2TDCI, pouze vždy hovořím o mém. Asi jsem to málo zdůraznil. Ale pokud mi v servise řeknou, že se moje auto chová stejně jako ty ostatní 2.2TDCI tak pak se to dá zevšeobecnit. Ono také všude čtu, že Mondeo je etalon podvozku v této třídě a kde ta Mazda v pohodě projela, tak mě to poskakovalo a běhalo ze strany na stranu (nerovnosti na silnici a koleje). Osobně je mi jedno, jak se chovají jiné 2.2TDCI, já potřebuju aby moje jezdilo rozumně a tak budu znovu reklamovat na servisu. Chtěl jsem zajet na tu brzdu na Jarov, ale není čas a koukal jsem, že zdražili. Tak až budu mít naměřené hodnoty, tak uvidím víc. -
lordmystic 12.07.07 08:21
« Re: Chipování.
superkutil: kutil vs. mazda6 = kutil a jeho auto prohrává, to ale v žádném případě neznamená že 2.2TDCi je špatné. naopak, pouze kutilovo auto je špatné, protože mu všichni kolem už nejméně stokrát napsali, že všem ostatním jezdí i 2.0 96kW lépe než to jeho. tak kutile nelži. jo a s tímto mě napadá jedno - od kud jsi? rád bych si s tebou dal někde spicha, prohdíme si auta a hned bude jasno a konečně by jsme jednou pro vždy mohli očistit všechna fóra od tvých problémů s 2.2TDCi.
dim: je to o turbu a tlaku - kdyby jsi měl stejný motor bez turba, budeš mít vyšší spotřebu pokud bys měl ujet stejnou vzádlenost za stejný čas jako s turbem. a chipování je hlavně o úpravě fungování turba. jinak jak jsem psal ještě o životnosti auta po chipování, tak jsem zapoměl na to z čeho mám největší strach - na to že mi odejde dřív turbo. náhodou nevíte někdo jestl je v TDCi dostatečně robustní turbo? ono jsem četl, že aby bylo auto živé už v nízkých otáčkách, musí mít malé turbo, to je ale pak více namáháno ve vyšších otáčkách a dříve odchází. a pak jsou zase robustnější větší turba co vydrží, ale ty pak jsou líne od spodu a mají o to větší turboefekt když se dostanou na své optimální otáčky. -
"-- skrytý --" 11.07.07 20:54
« Re: Chipování.
Superkutile, kolika 2.2 TDCi jsi jezdil, že můžeš takto globalizovat? V kolika diskusních fórech píšeš stejné příběhy (nejlépe několikrát) a kolik lidí s tímto motorem ti odpovědělo, že má stejné problémy? Co já vím, tak nikdo!!
Než jsem si stejné auto koupil, tak jsem přečetl mnoho českých i zahraničních recenzí, zkušeností majitelů a nikdo nezpochybňoval výkon, nebo zátah ve vyšších otáčkách.
Tedy buď jsi supergeniální a odhalil jsi podvod století, nebo se tvoje auto chová jinak než ostatním. To se rozhodně nerozlouskne v diskusním fóru.
-
superkutil 11.07.07 18:33
« Re: Chipování.
To Dim2: Ok, zkusím tedy jinak. Každý kus motoru je jiný a každý má jiné parametry v závislosti na výrobě, zajetí, opotřebení apod. SW je nastavený tak, aby motor dodržel emise, aby byl tichý a klidný a měl deklarované parametry (Zkus si najít něco o letadlech Mirage 4000, tam je vliv SW pěkně popsaný).
Každý motor ale má rezervy v účinnosti. SW je naprogramovaný jako kompromis a úpravami map vstřiku je možné obecný kompromis přiblížit schopnostem konkrétního motoru. Dobrý čipař dokáže na motorové brzdě z motoru dostat o hodně víc aniž by zhoršil emise.
Dělal jsem několik let na vývoji řídících jednotek pro motory, převodovky, na kouřoměrech a stabilizačních systémech. Dříve se SW dělaly natvrdo, jedna verze pro jeden typ motoru. Dnes jsou ŘJ adaptabilní a pomocí lambda sondy a nebo čidla detonací jsou schopny se učit a upravit se pro konkrétní kus motoru.
Dále je třeba si uvědomit, že maximální moment z motoru ždímeš jen v málo případech, většinou jedeš na méně jak 1/2 plynu. Zvaž, kolik času během jízdy máš plyn na podlaze. Tady bych tedy oponoval, že spojka dostává dlouhodobě zabrat. To tak žhavé není.
Bohužel hodně lidí pořizuje čip protože jim výkon vozu připadá malý. A pokud si čip pořídí někdo, kdo jezdí s plynem na podlaze, tak samozřejmě po přečipování jízdou s plynem na podlaze motor oddělá.
Udělal jsem zajímavou zkušenost minulý týden. Byl jsem na Slovensku a byl tam kamarád s Mazdou 6. Já mám Mondeo 2.2TDCI v kombi s hmotností 1550kg s max. momentem 360Nm/1800 s oveboosterem 400Nm a výkonem 114kW/3500. On Mazdu 6 kombi 2.0 diesel o hmotnosti 1530kg, 360Nm/2000 a výkonem 105kW/3500. Přesto mi v kopcích stále ujížděl, výrazně lépe a rychleji zrychloval (menší turboefekt), motor mu táhl do 4000ot bez problémů a přitom měl menší spotřebu. V tomhle porovnání je jasné, že soudruzi od Forda udělali někde chybu, protože 2.2TDCI je v reálu horší jak 2.0 od Mazdy i když výrobcem uváděné údaje hovoří o opaku. -
Vasik1 11.07.07 17:04
« Mondík je doma
to Petr T. čau pane, zdá se že je čas svolat tě na poplach :-)Před časem i před delším časem rokem, jsme se bavili že by jsi byl ochoten mi při převzetí asistovat, platí prosím ještě tato nabídka? už jsi dlouho nediskutoval, doufám že se nic nestalo. Chtěl jsem tě tedy prosím zatím veřejně (protože nemám žádnej kontak)požádat o asistenci při převzetí vozu. Mohl by ses prosím ozvat na email, nebo email zveřejnit, abych ti mohl pisnout a mohli se popřípadě že budeš ochoten domluvit? Díky Vašek vasek.boran@email.cz -
"-- skrytý --" 11.07.07 15:37
« Re: Chipování.
Já ale zase nevidím jediný důvod, proč by samotná automobilka nepoužila takové podmínky vstřikování, aby se nedocílilo té nejlepší účinnosti = nejlepší spotřeby = nejlepších emisí. Software v každém autě se mění naopak docela často, není pravda, že existuje jen jeden univerzální..... Navíc novou verzi software si může každý nechat nahrát v servisu firemní.
Jedině snad ta emisní politika by mohla hrát roli, že nedovolí motoru šplíchnout tam více paliva když se dupne na plyn, protože je pak větší pravděpodobnost, že se něco nespálí a zadýmí se....
Jenže co já vím, tak ono je to spíše naopak, že je z hlediska emisí mnohem větší problém spalovat chudou a extrémně chudou směs s , protože ta chudá už hoří nedokonale a vedlejších produktů nedokonalého spalování je více.
Pořád si proto nemyslím, že by se změnou software dal zvýšit výkon a desítky procent a současně stejně snížit spotřeba.
Když si dám na pravou nohu vyšší podrážku, tak to půjde taky lépe za plynem !!!!!!! :-))
Abychom si rozuměli : nejsem expert na spalovací motory, tak bych si to rád dal vysvětlit, je to pro mě pořád zahaleno jakousi rouškou podivného tajemna do kterého se mi pořád vkládají naprosto netajemné a základní fyzikální zákonitosti............ -
"-- skrytý --" 11.07.07 14:24
« Re: Chipování.
Dime výkon, který dává motor, nezáleží lineárně pouze na množství paliva. Důležité jsou vlastnosti směsi, která se nakonec ve válci ocitne. Tedy kdy se tam ocitne, kde přesně, kolik a jaký tam bude vzduch, teplota této směsi, promíchání …….
Nevidím jediný důvod, proč by dobře vyladěný motor, kterému vstříknu tu pravou směs v tu pravou chvíli, neměl mít lepší účinnost a výkon.
Tvůj fyzikální zákon je aplikovaný na vakuum se zanedbáním všech ostatních parametrů a předpokladem, že vše funguje ideálně. Každý motor z továrny ale spíš než ideál bude kompromis.
Stejně mi těch 23% přijde více než optimalizace, ale nejsem odborník.
-
"-- skrytý --" 11.07.07 11:40
« Re: Chipování.
Tak pojďme na úplný základ : Hope , pokud máš méně otáček a výkon je stejný, nebo dokonce vyšší , tak se musí zvětšit kroutící moment. Pokud zvýšíš kroutící moment ( okamžito hrobou sílu motoru během jedné otáčky ), tak musíš do toho pístu dostat více zápalné směsi !!!!!!! To přece není, Lordmysticu, nic o seldkém rozumu ale o prostých fyzikálních zákonech.
Pokud jedeš na kole , můžeš taky rvát těžký převod, pokud na to máš svaly, ale výkon je stejn¨ý !!! Buď točíš lehkou silou s větší frekvencí a nebo jedeš na sílu......
Zapotit by ses měl zhruba stejně, i když to srovnání se strojem značně kulhá, tam je to mnohem jednoduší.
Výkon je síla krát otáčky. Nic víc, nic míň. -
"-- skrytý --" 11.07.07 08:40
« Re: Chipování.
Lordmistic to popsal přesně, na stejném úseku jede s vyšším převodovým stupněm, takže na spojce je větší moment. Dále maxima momentu jsou mezi cca. 1800 – 2500 ot/min, tedy spektrum otáček, ve kterém jsem prakticky pořád, takže na tu spojku tlačím nejvíce prakticky při každém zrychlení a ne jenom jak se často říká, když potřebuji rychle předjet.
Množství a typ škodlivých splodin neurčuje jenom množství paliva, ale také způsob hoření a „manipulace“ se vzduchem. Také není úplně důležité kolik vznikne splodin, ale které vzniknou. Pokud do sání přivedu méně výfukových plynů (EGR), určitě ekologii nepomůžu a můžu mít i lepší spotřebu.
Chiptuning opravdu spotřebu sníží, pokud tomu nezačnu více šlapat na krk a nemusí to být úplně nelogické. Umím si představit, že když do válce dopravím směs méně paliva, které bude lépe rozprášené, dostanu lepší účinnost.
Pokud jedu v nižších otáčkách, je méně cyklů vstřiku paliva a i když bych měl vyprodukovat stejný výkon, mohu díky méně cyklům motoru mít menší ztráty.
Nejsem si úplně jistý, zda všechny ty předstřiky apod. zvyšují i výkon, nebo jenom zvyšují spotřebu a kultivovanost projevu motoru.
A pokud dva stroje mají udělat naprosto stejnou práci, tak ten stroj, co je o 20% silnější se méně zapotí ne?
>:D >:D -
superkutil 10.07.07 22:00
« Re: Chipování.
Ahoj, sám chip ještě nemám, ale mám kamarády kteří mají Renaulty a Oktávky TDI a vše čipují. Platí přesně co píše lordmystic. Pokud nejezdíš na doraz, ale rozumně, tak čip sníží spotřebu o cca 1 litr, zmenší turboefekt, motor zabírá v nižších otáčkách a moment vydrží do vyšších otáček. Navíc je pro předjíždění pár koníků navíc. Všichni jezdí tímto stylem a auta i s více jak 250tis.km jsou v pohodě. Jeden kolega co jezdí ostřeji dávál do Oktávky TDI PD 96kW čipnuté na 125kW navíc chladič oleje. Auto už má najeto 200tis.km a taky je v pohodě.
Navíc většinou motor i spojka jsou stejné u motorů s různými výkony.
Kdysi jsem dělal ve vývoji řídících jednotek. Čipování jsme také řešili. Jedná se o to, že každý motor by potřeboval jiný SW. Ale výrobce udělá jeden SW pro všechny motory a tak jsou SW mapy nepřesné. Pokud ale čipař mapy ušije na konkrétní motor nebo udělá mapu přesnější, tak se zlepší účinnost motoru. Čipování je o zvýšení účinnosti motoru ne o zvyšování výkonu. -
lordmystic 10.07.07 19:37
« Re: Chipování.
Dim2: Tady tvůj selský rozum maličko pokulhává (nic proti tobě). Jde o to, že jsem jezdíval před chipem do jednoho dlouhého kopce u nás v obci rychlostí 55km/h a čtyřka to neutáhla a trojka zas točila hodně (něco přes 2000rpm). Po chipu to při 55km/h utáhne čtyřka (kolem 1500rpm). Z toho plyne, že mám menší otáčky a díky vyššímu krouťáku to motor zvládá a tím ušetřím palivo. To samé platí i při běžné klidné jízdě - dříve řadím nahoru, déle podřazuji. Jak prosté! Ale pokud na to šlapeš, tak ta spotřeba je adekvátně vyšší.
Jinak životnost - jasně, spojka a převodovka musí zákonitě odejít dřív, protože přenáší místo 330Nm celých 420Nm a takhle velké rezervy to auto nemá, takže počítám že to odejde dřív. Také mi určitě dřív odejde dvouhmoťák a brzdy také. Výměny oleje jsem také musel chipu přizpůsobit, tedy po 10k km a ne po 20k ja je předespáno. Ale věřím, že při šetrném zacházení nebude celková životnost o mnoho snížena (sám si odhaduji dle svého stylu jízdy tak 5%). A to je pro mě hodně přijatelné, jelikož najedu od příštího roku max. 10k km ročně a to je nic. -
"-- skrytý --" 10.07.07 16:03
« Re: Chipování.
Tak především při konstantní rychlosti a stejných otáčkách motoru žádný větší moment nevzniká. Jen při akceleraci. Rozdíl je tedy stejný jako když prudce šlápnu na plyn nebo ne. Ten čipovaný motor by měl mít v tom extrémním případě trochu navrch. Jinak ale ani náhodou !!! Čip mu může pomoci získat " hrubou sílu " v nižších otáčkách, takže to jde dole rychleji do otáček, ale určitě ne za méně paliva !!
S tou účinností by to mělo být přesně naopak : čím účinnější spalování, tím méně škodlivých splodin. Takže pokud někdo rozhodí emise na úkor kroutícího momentu, tak to opět znamená více paliva do válce..........a pokud se nespálí všechno ideálně , tak se objeví ten černý dým. Tomu rozumím. Ale pořád nevidím racionální argument, proč by to auto mělo mít menší spotřebu ?? Není tady přání otcem myšlenky ?
Účinnost motoru ? -
"-- skrytý --" 10.07.07 15:05
« Re: Chipování.
to martin.z: pokud mám čip a jezdím stejně rychle, tak brzdy namáhám stejně, to se ale určitě netýká spojky, která musí udržet určitou sílu motoru. Tedy při stejné rychlosti vozidla, se stejnou převodovkou i stejnými otáčkami motoru a díky chipu vyššímu výkonu, musí spojka udržet vyšší moment a tento moment se musí dostat postupně až na silnici.
Ale jinak nic proti, je to každého volba. Denně potkám na Jižní spojce alespoň jednu Octavii, která mi vjede do pruhu, chvíli se nic neděje, potom čmoud a pak teprve dorovná rychlost s ostatními.
-
martin.z 10.07.07 13:09
« Re: Chipování.
to hope:
tohle ma ale smysl resit jen pokud jezdis porad nadoraz a takovym stylem jizdy to auto nevydrzi vecne ani pred chipem. Myslim ze prumerna rychlost konkretniho cloveka pred a po chipu se zmeni nepatrne, zmena bude spis v pruznem zrychleni, ale pochybuji ze bys po chipu brzdil z nejakych vyssich rychlosti nez pred nim.
to lordmystic: nejde jen o motor, ja mam rad auta celkove zachovale a kdyz se nejaky auto honi, nevyhyba se diram a kanalum apod. tak se celkove rozhrka, rozvrze, interier rozvikla sedacka a pak uz je slaba utecha ze to ma pravidelny servis a motor je jakz takz v kondici - a to jeste autorizovany servis dela predepsane ukony v servisce ale rozhodne preventivne nerozebira motor aby zhodnotil nejake vule, opotrebeni apod.
Nejakym zavodenim apod jde zivotnost motoru stopro dolu takze ta pochybna vyhoda ze to ma o 3kw vic nez jinej motor s kterym jezdi duchodce na chalupu me teda zajimava neprijde -
"-- skrytý --" 10.07.07 12:56
« Re: chip bitpower
to lordmystic: Kde ti to delali? ve stredu jsem se byl podivat ve Vrbne, a nebyl jsem zrovna nadsenej ,z toho co jsem tam videl.Maly baracek, pod nim asi tri garaze,jedna mala,vyšisovaná cedule za oknem, kterou jsem 2x prehlid.Celkove to vypadalo,ze tam uz pekne dlouho nikdo nebyl -
"-- skrytý --" 10.07.07 12:52
« Re: Chipování.
Myslím, že v tvé rovnici chybí účinnost. Pokud ji chip zvýší (na úkor emisních limitů), mohu mít menší spotřebu.
Jinak ale přítel chipů změnou jenom SW nejsem. Pokud zvýším výkon motoru o 20%, kde beru jistotu, že je spojka, brzdy, čepy …… dimenzováno také minimálně na plus 20%?
-
"-- skrytý --" 10.07.07 12:17
« Chipování.
Jak tak sleduji názory na přečipování, nedá mi to , abych se trochu rýpavě nezeptal . Všcihni přečipovaní ( naposledy včera soused s Octávií RS tvrdí, že má teď 260 koní místo 200 ), tvrdí, že auto jede líp a má menší spotřebu. Tak to mi tedy někdo zkuste vysvětlit !! :-) Pokud má auto se steným motorem a převodovkou atd. větší výkon, tak do toho motoru prostě musí natéct více paliva, ať chcete nebo ne, protože jediný zdroj energie a síly je právě hoření paliva , a pokud mám dostat z motoru síly více, tak prostě musím více energie získat a tím pádem více paliva spálit. A to je ale přece přesně totéž, jako když více šlápnu na plyn ?! Samozřejmě že rozumím tomu, že se dají zvýšit tlaky na turbu, takže to může mít razantnější nástup, ale určitě ne menší spotřebu ?! Nebo kde se ta větší síla rodí ??????? -
lordmystic 10.07.07 11:11
« Re: více uživatelů
martin.z: zní to divně, ale po stránce zajetí auta je to dobré. také záleží, co na autě bylo děláno, mám konkrétní případ od bratránka co má služenbní TDI. ono to nešetří, ale když se mu něco posere, tak se to opraví většinou výměnou ve značkovém servisu a při tom se nejlépe udělá ještě spousty dalších věcí. prostě servis služebních aut je mnohem kvalitnější, protože se na něm tak nešetří jako u soukromníků. ale pak je tu otázka, že ojetina bude mít už načaté turbo nešetrnou jízdou a nebude zatím vyměněné, pak je koupě takovéhoto auta riziko. pokud ale je možnost koupit služební auto od spolehlivého zdroje, který ví že již jsou všechny choulostivé části (např. turbo, spojka, atd.) vyměněny, pak myslím že není problém. -
lordmystic 09.07.07 13:23
« Re: chip bitpower
superkutil: overboost by měl být zachován i po chipu - byl jsem tím ujištěn, ovšem při takto vzrostlém krouťáku a výkonu mám ještě menší šanci ten overboost rozpoznat... tahne to prostě mnohem líp a od spodu, takže si na to nejdřív musím pořádně zvyknout, pak uvidíme jestli v tom ucítím ten overboost.
soused: bych spíš řekl, že je lepší aby mělo auto více řidičů a navíc aby bylo služební. podobná auta tahnou nejlépe, protože to ti střídající se řidiči nešetří a berou pořádně za oči. ono pak je to auto pomalu v lepším stavu, než velice opatrný řidič, který se bojí šlápnout na plyn. ono je to i logické, nové např. turbodieselové motory potřebují pořádně propálit usazené pavučinky ve válcích, pak to fakt jede líp. a potvrdil mi to také známej, kterej dělá hlavního technika u nás ve velkém škoda servisu. a už jsem se o něčem podobném bavil před několika lety s několika lidmi. je to prostě tak, ty auta to prostě chtějí víc jak prase drbání :). -
superkutil 09.07.07 12:34
« Re: chip bitpower
To lordmystic: Jak je to s overboosterem? Zůstává zachován i po chipu? Minulý týden jsem jezdil s Mazdou 6 s motorem 2,0 MZR - CD 105 kW kombi a ten má max moment 360Nm/2000 a výkon 105kW/3500. Přitom motor táhnul až do 4500ot. Byť mám mít v motoru s overboosterem 400Nm, tak mi Mazda 6 vesele ujížděla. Při porovnání chování auta, interiéru, pohodlí i chování na nerovnostech byla Mazda 6 o třídu výš jak Mondeo. Je to neuvěřitelný rozdíl ve prospěch Mazdy. Nevím jak je Mazda 6 těžká, ale byla živější s menší spotřebou. Vnitřní prostor je v Mazdě větší, kufr menší.
To Soused: Řídící jednotka si pamatuje způsob jízdy a tak auto ježděné jedním řidičem může mít jiné vlastnosti než auto ježděné více řidiči. z tohoto pohledu ja asi lepší více řidičů. -
"-- skrytý --" 09.07.07 11:52
« Střídání řidičů novějším vozům nevadí?
Škodí střídání ridičů motoru či vozu vůbec?
Zdravím,
nevím, zda-li lze na můj poměrně zvláštní dotaz odpovědět, ale rád bych věděl, jestli má vliv počet řidičů na jízdní vlastnosti auta. U starších vozů asi ano, ale jak je to u novějších? Překvapuje mě, že u firemního vozu se nám střídá i 10 řidičů a automobil jezdí, jako kdyby měl jednoho vlastníka. Díky za poznatky.
S -
"-- skrytý --" 08.07.07 22:06
« nafta
neviem ci sa to tu uz nahodou niekde nerozoberalo, ale skusim... mate niekto nejake skusenosti s bezsirovou naftou? pocul som nazor ze obcas je dobre natankovat bezsirovku,napr. od Shell, a vyjazdit 2-3 nadrze kazdych asi 20 tis. km.. Aky ma takato nafta vplyv na motor a jeho zivotnost resp. predchazanie poruch spojenych s TDCi? -
Jozef0351 06.07.07 08:20
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
No tak to je jasné. Ale to nie je problém benzínových motorov. Aj na u nás bol podobný problém keď na nejakej lacnej supermarketovej pumpe natankovali viacerí vodiči benzín a skončili v servise. Preto si radšej odkladám účtenky za benzín. Raz sa nám niečo podobné stalo na Avanti s naftou. Našťastie stačilo vypláchnuť nádrž. Bol to hladký diesel ktorý našťastie nie je taký chúlostivý. -
oleowr1 04.07.07 19:32
« Re: Nejnovější problémy BENZÍNOVÝCH motorů
To hil: ventilátorky mě napadly taky (pár jich doma mám), napájel bych je přímo od podsvětlujících žárovek, zatím jsem vyhodil všechny 4 žárovky (celkem 12W tepla), sundal plošňák a zjistil, že na vnitřní straně je "zákeřná" papírová nálepka s datumem výroby a číslem plošňáku přelepená přes všechny kontakty integráče, po odlepení zůstaly mezi místy kontaktu s cínem černé fleky a cestičky nalepeného a spečeného prachu (důkladně jsem vyčistil benzinem), jestli je ten IO číslicový (hradlo, klopný obvod časovač), tak si dovedu představit, že ta nálepka při navlhnutí a změnách teploty dokáže rozhodit logickou 1/0. Před více než deseti lety jsem se živil montáží PC a podobné štítky se sériovým číslem jsme lepili na paměti a různé karty, počítače podivně mrzly a tak jsme štítky rychle sundávali a bylo po problémech. Myslím si ale, že vývojáři ve FMC jsou větší kapacity než já, který pracuje za necelých 1000EUR/měsíčně a má jen jeden doktorát z telekomunikační a zabezpečovací techniky....