FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 01.06.11 17:50
« Re: EGR
Nevím proč hledáš levný díl u značky, tak to nefunguje.
Stačí zjistit výrobce a poptat se u distributora - např u 2,0HDI 2004 a výše je výrobcem Delphi, u Forda 8 000, u Delphi 5 000. Není třeba bláznit a shánět díl v cizině. Distribuci těchto dílů značky Delphi zajišťuje v ČR hned několik značek, např. Auto Štangl, Auto Kelly, Intercars, Autobenex......... -
superkutil 01.06.11 16:12
« Re: EGR
Nejde o pilku, která vzniká na na špalcích pokud má pneu mnoho příčných drážek. Ta pilka vzniká tím, že je zadní pneu vlečená. Já mám na mysli pruh tak 2-3 cm od vnějšího kraje pneu, který se sjíždí. Většinou mají pneu geometrii tak, že je pneumatika nakloněna ke středu vozu a tak by se měla spíš sjíždět na vnitřní straně.
Jinak na pilku funguje prohodit levou a pravou pneu (pokud není směrově orientovaná) a nebo alespoň přední a zadní. Přední tím, že zabírá pilku po čase dorovná. měl jsem to na předchozích P6000, které podle technika Pirelli nejsou vhodné pro Mondeo. Nu což, byly tam z výroby. -
superkutil 01.06.11 14:03
« Re: EGR
Janerad: Ale s těmi díly se všichni chovají podobně. V automobilovém průmyslu a ve službách prodejců a servisů je v ČR hodně co zlepšovat. Zatím jedou na nesmyslně vysokých maržích.
Taky už nechci Ford, ale co se tak dívám, tak je to všude stejné a i managment kolem aut se točí pořád stejný a různé móresy si tahají od jedné značky k druhé. V ČR třeba úplně chybí obchod s repasovanými díly. Ford se sice tváří, že něco takového má, ale i repasované prodává za cenu nových. Takže v podstatě vezme starý díl od zákazníka, zrepasuje a prodá jako nový.
A ještě k těm pneu. Na zadních pneu se mi sjíždí plošky na vnější straně pneumatik. Koukal jsem i na jiné Fordy a mají to taky. Ale třeba Oktávky to nemají. -
Janerad 01.06.11 13:48
« Plavání
Jsem vyměnil tlumiče vpředu a vzadu, hlavně vůli na pravém čepu 3mm (zničil jsem 2 zimní a 2 letní gumy, prošlo to přes 2 servisní prohlídky (Rašino Brno a Janiš Olomouc), kdy jsem je doslovně upozorňoval na "plavavý projev) a vyžadoval kontrolu podvozku - verdikt - "je to OK" - až ve FOPO v Počátkách na třetí servisce (ano, 60.000 km!) se zhrozili a nechtěli mě pustit kvůli té vůli na čepu. Od té doby je stabilita OK, tyčky stabilizátoru vyměním asi taky, ale domnívám se, že problémem je unavený stabilizátor jako takový - už jste ho někdo zkoušel měnit???
-
superkutil 01.06.11 13:28
« Re: Re: Šílenec na R10
No podle prodejce zvládá náročný terén, podle prospektu nezvládá. Tak si vyber. Prý je zespodu nějaký kryt, ale aby to nebyl nějaký bakelit. To chce pořádnou desku, aby se neprohnula. Jak obcházím ty autosalony, tak zjišťuju, že dokumentace je absolutně nedostatečná, odfláknutá, jeden prodejce má u jednoho modelu uvedené rozměry, u jiného modelu už je nemá. Přitom stačí auto přeměřit a nebo o rozměry požádat výrobce. U některých prodejců je situace horší jak před 10ti lety. Na to, že prodávají třeba jen 3 modely je jejich práce mizerná a modely nemají pořádnou dokumentaci. Když vezmu, že třeba prodejce v jiném oboru, který má modelů desítky, má dokumentaci kvalitnější a přitom cena výrobků je výrazně nižší, tak je chování prodejců aut ostuda. 8-s -
superkutil 01.06.11 10:32
« Re: Re: Šílenec na R10
WinDiesel: Máš pravdu, dávám prodejcům zabrat. U Mitsubishi jsem honil prodejce s metrem po autosalonu a ten pořád jen říkal: To jsem netušil, to mě nenapadlo, to není ale moc dobré, proč to proboha tak udělali, to je ale nějaké komplikované, to mě nenapadlo zjišťovat, k čemu to potřebujete, vy s tím budete jezdit v terénu (to bylo u ASX a Outlander) atd. Nakonec jsem ho dostal otázkou, jak rychle jede auto na jedničku na volnoběh. >:D Chtěl jsem od něj totiž odpověď, zda jednička bez redukce dokáže jet s autem pomalu a zda se nebude dusit. U té jejich 1.8DI-D je totiž díra pod 2000ot, motor vůbec netáhne ale jakmile zabere turbo, tak vyrazí. Jako to měl Ford u prvních Focusů 1.8TDCI 85kW. Třeba 1.8TDCI 92kW už tento problém nemá. Ale prý mi ASX půjčí na víkend, tak uvidíme. -
WinDiesel 01.06.11 08:59
« Re: Re: Šílenec na R10
První člověk, který potká Marťany, bude Kutil.
Jako vzorek popuace - není zrovna typický - možná s ním nebude komunikace jednoduchá. Hlavně ho nebrat na projížďku létajícím talířem, hrozí selhání systémů. Kutil prostě přitahuje problémy.
Nicméně, jesli budou vyspěli technicky - a to budou - pěkně si s ním popovídají o IT.
>:D -
superkutil 31.05.11 12:11
« Re: Re: Šílenec na R10
Je pravda, že Mondeo z roku 1999 mi připadalo, že ve cca 100tis.km plave a pomohla oprava přední nápravy. Když jsem pak přešel na Mondeo 2006, tak jsem měl obrovské problémy ho udržet na silnici a třeba se trefit na mostek. Časem jsem si zvykl na stále dorovnávání a bylo to dobré. Ale teď zase začíná plavat a když to srovnám s něčím jiným, tak je to bída. Celkově mi Mondeo 2006 připadalo méně stabilní než Mondeo 1999. Třeba když byl kufr naložený po střechu. Včera jsem jel s dodávkou Citroenem a ta seděla mnohem líp a hlavně nešel volant tak ztuha.
No do budoucna už Mondeo nebude, tak doufám, že nové auto bude sedět líp a ten volant nepůjde tak ztuha. Ale ty elektrické posilovače jsou většinou příjemnější. Zatím testuju Ford Kuga, Subaru Forester, Volvo XC70 a Mitsubishi ASX nebo Outlander. Kuga je hodně malá a žravá, Forester je hodně dobrý, ale s poruchovostí je to horší a to ASX a Outlander, to jsou prapodivné stroje. ASX vypadá celkem dobře, ale hodně málo místa vzadu a mizerný kufr. Outlander je na stejném podvozku jako ASX a byť je delší, tak při sklopených sedadlech má kratší kufr. Plno věcí je nedotažených. Volvo je pěkné, ale hodně drahé na provoz. Asi nakonec zvítězí Forester, jen sehnat nějaký za dobrou cenu. :-) -
DIM 31.05.11 11:31
« Re: Re: Šílenec na R10
Tak promiň, na tom záznamu jsem tě fakt nepoznal :-)
Je pravdou, že minulé Mondeo mi taky připadalo strašně plavací, hlavně když byly třeba i malinko vyjeté koleje v asfaltu, jakoby ´díky většímu rozchodu kol nevědělo, jestli se usadit do levé nebo pravé rýhy.
Nové Mondeo nic takového nedělá. -
superkutil 30.05.11 23:38
« Re: Re: Šílenec na R10
DIM: No vypadá to, že zrání má i vedlejší syndromy. A nebo už přezrálo a poněkud nám zahnívá.
Pokud jde o toho šílence, najdeš mé Mondeo na tomto záznamu a nejedu v protisměru
[odkaz]
oleowr1: Mám problémy s tím, že mi auto teď začíná plavat. Pořád musím dotahovat směr. A na volantu je vůle (rozsah, kdy auto nereaguje na volant). Ale není to jako vůle, když je vyžvejkaný hřeben. Je to podobný tomu, když u Escorta odešel posilovač řízení. -
oleowr1 30.05.11 15:27
« Re: Šílenec na R10
kutil: včera jsem vepředu měnil tyčky stabilizátoru, protože to bouchalo a při nájezdu do levotočivé zatáčky to nádherně luplo do volantu. Původní plastové vydržely přes 170tis., dal jsem tam vloni na podzim kovové a po necelých 9 tis. byly oba dolní klouby na tyčkách vymlácené. Zkusil jsem koupit plastové FEBI, skoro 1,5 hod. jsem si s tím hrál a uvidím jak dlouho to vydrží.... -
superkutil 30.05.11 14:20
« Šílenec na R10
Tak jsme si s tím šílencem ze Švýcarska v sobotu koukli z očí do očí. Viděl jsem ho tak na 30 metrů přímo přede mnou. Takovou myšku ještě Mondeo nevidělo. Ale dobrý. Vpravo naštěstí nikdo nebyl. Mám teď najeto 130tis.km a je to dost slabota. motoru se už moc jet nechce, hodně duní, ale to je vše. A čím dál tím víc plave. Vyměnil jsem zimní za letní a nic. Nepomohlo to. Zadní nápravu opravovali někdy na jaře. A když přejedu nerovnost, tak to na předku bouchá. -
-
WinDiesel 27.05.11 17:36
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Ale napravíš, asi budu muste použít brutální sílu. >:D
V seriálu OVRS je k mání spousta různejch ruskejch bijců, budu je angažovat a Ty se chlape zklidníš !!!!!! A když ne tak si zaplaveš v betonu. >:D
Ale teď vážně.
Já netvrdím že se nemohou vstřikovače posr. A taky tvrdím, občas se tu zmíním, že z mého pohledu a z pohledu řady dalších lidí byl učiněn pokrok, výrobci se přestali spoléhat na EN590 a začali žít v drsném reálném světě.
A výsledek se dostavil. Zhruba od 2006 výše téměř není slyšet o problémech se vstřikovači. I další komponenty, jako turba a EGRy byly zodolněny a poruchy jsou sporadické.
Dokonce řada výrobců sáhne po drahém a kvalitním a třeba i konzervativnějším turbu Mitsubishi než aby riskovala se zavedenější konkurencí.
Jo rádio není Ford ale skoro nic není Ford, vždyť to Ford jen navrhuje a potom skládá dohromady, dílů Ford je na vozidle tak 30%, ne více.
Tak už nezlob a měj se. :-) -
DIM 27.05.11 11:42
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Windiesle : Nenapravím a nenapravím... !!! :-) Mám své zkušenosti . Přesto ale jsem svou reakci uvedl tím, že jsem tak trochu vstřikoparanoidní. Ať rozhodne nezávislá komise...tedy servis Skoro bych se vsadil, že.......
Teď ale nové 2,2 od PSA je vzorem poslušnosti zvukové stability. Jso i lepší motory, to vím! :-) Zkušenosti s minulou modelovou řadou ale byly jako bonboniéra . nikdy člověk nevěděl, co záhy ochutná :-) Teď mám klid , jen jezdím, za skoro dva roky žádná porucha, ani porušíčka. Výhrady vůči některým věcem by se sice našly, ale nepokazilo se nic, jen občas zazlobí rádio, ale to není Ford :-)
Tak snad jsem to nezakřikl. -
WinDiesel 26.05.11 17:35
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Dime, tyto jednobarevné názory jsou dost.......... bez komentáře. Na to abys mohl něco takového prohlásit, bys musel vědět o motorech mnohem více. V Tvém případě je to prostě umanutost.
Problémy (masové) se vstřiky byly jen u prvních ročníků a dále u lidí, kteří autu nedali to co se patří a spolehli se na doporučené výměny toho a onoho.
Takže co například ovlivňuje starty a nerovnoměrný chod motoru:
- komprese
- EGR
- váhy vzduchu
- baterka
- stav startéru
- čistota klikového a vačkového snímače (bývají znečištěny bordelem obsahujícím železné částice)
- stav kabelů vstřikovačů
- stav čerpadla a jeho ovládacího ventilu
- stav vstřikovačů (problém s tryskou pouze u Euro 4, u Euro 3 je obrovská startovací dodávka)
- stav vstřikovačů (jak u Euro 3 způsobí velké přepady ze vstřikovačů žádný start, u Euro 4 špatný start)
Věci nejsou černobílé.
Vstřikovače jistě hrají svojí roli ale ve hře je spousta dalších prvků a ve většině případů je na vině souhra několika vadných parametrů).
Naprav se nebo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8-s -
WinDiesel 26.05.11 17:26
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Jardo, musím do toho vstoupit.
Máš v háji baterii nebo máš zahnojenej startér uhlíkovým prachem, málo točí. Samozřejmě, jakmile se nastartuje, není motor v otáčkách, které jsou v palivové mapě.
Vyřeš tento problém a jsi v pohodě.
Na startovací otáčky jsou elektronicky řízené diesely dost citlivé. -
"-- skrytý --" 24.05.11 18:48
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
To DIM: diky za predpokladanou odpoved :-), ale prave me prijde, ze vsechny projevy spojene s vadnymi vstriky co tu vsichni uvadeli to vubec nema, nekouri to, kontrolka motoru se nerozsveci, zadne klepani u studeneho motoru, ani snizena ani zvysena spotreba paliva atd. Proste hned po nastartovani a prvnim pridani plynu uz se vse chova jak ma. -
DIM 23.05.11 12:33
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Jardo, já mám jako vždy jediný názor : vše hledej ve vstřikovačích. Při studeném motoru je přidřený vstřikovač v ještě větší nevýhodě než normálně , díky tomu je jeho pomalejší odezva při studeném startu zásadní a auto jede jakoby na tři válce...... Ještě možná EGR, ale nemyslím si to. -
superkutil 23.05.11 10:53
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Mám najeto 130tis. a v poslední době po startu motor hodně bíle kouří a kolísá. Navíc je při startu hodně hlučný. A nechce moc jet, dřív jezdil líp. Ale za to spotřeba jde dolů, teď jezdím za 5,5litru, dříve za 7 litrů. Jo a kolem 2000ot motor při jízdě po dálnici kolísá.
A ještě jedna zajímavost. Občas úplně zblbne dešťový senzor. Leje ale stěrače se nerozeběhnou. A taky automatické rozsvěcení světel blbne, světla rozsvěcuje i za jasného dne. Musím motor vypnout a zapnout a je to v pořádku. -
"-- skrytý --" 21.05.11 21:03
« 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Posledni dobou mam problemy se starty.
Po nastartovani u studeneho motoru startuje jakoby zadusene, otacky kolem 600, sviti pri tom na palubovce baterka a po cca 2-3 vterinach se najednou zhoupne a dostane se na svych beznych cca 750. Dokonce dvakrat uz se stalo i to, ze chvilku otacky hodne kolisaly nahoru dolu, jakmile jsem seslapnutim pridal plyn na cca 2000ot a znovu pustil plyn na volnobeh, vse se ustalilo.
U zahrateho motoru to nedela vubec - vypnuti - nastartovani
U chladneho motoru cca po ujeti treba 1-2km a znovu vypnuti motoru a pote nastartovani se zda byt efekt zaduseneho motoru jeste vetsi.
Sleduji pravidelne kourivost a naprosto bez jakehokoli koure - ani bily ani cerny - jen drobne odfrknuti hned po startu a nic vic.
TAK CO TO MUZE BYT?
-
superkutil 11.05.11 21:08
« Re: Snížení spotřeba a ztráta výkonu
DIM: ŘJ si to pamatovat může a nemusí, Záleží na tom, jak program napíšeš. Třeba u starších benzínových Mondeí si pamatovala jen přechodové režimy. To je než se motor ohřeje a režim mezi volnoběhem a cca 2000ot. Mělo to být kvůli stárnutí motoru a jeho adaptaci na změnu parametrů motoru. Ale moc to nefungovalo, ŘJ si pamatovala i chybné stavy a tak se po čase musela ŘJ restartovat. U dieselů jsem to nezkoušel. -
Devil666 11.05.11 11:13
« Re: Snížení spotřeba a ztráta výkonu
PP počítač u Fordu ukazuje podle mých zkušeností vždy menší spotřebu než je skutečná. Nejvíc se to projevuje při jízdách po městě. Mimo město to takový rozdíl není. U mýho nynějšího 2,2 TDCI je to celkem přijatelných cca 0,5L/100KM, ale u předchozího 2,5 V6 to bylo tak o 1,5L/100KM, někdy dokonce i o 2L ! To asi aby člověk z tý spotřeby u 2,5 V6 nebyl tak vyděšenej ;-) -
DIM 10.05.11 13:58
« Re: Snížení spotřeba a ztráta výkonu
Kutile ?! To přece jako programátor ŘJ musíš vědět, že si pamatuje styl řízení ! :-) Ale zkus tu spotřebu změřit reálně . PP u těchto Mondeí mi taky hodně ujížděl směrem do pozitivna. A dokonce mám pocit, že čím déle nebyl resetován ( při servise a pod ), tím méně ukazoval...... -
DIM 05.05.11 13:09
« Re: 2.2TDCi 129kW
Moiku, tohle auto Ti mohu s klidným svědomím doporučit, nemá žádnou klasickou slabinu typu trysek, trojkombinace, Egru....alespoň s ezatím nikde nic takového obvyklého neobjevilo. Samozřejmě, že pokazit se může cokoliv, ale já bych se toho nebál. Na rozdíl od předešlého modelu, ten bych doporučit nemohl....i když také záleží na ceně... -
"-- skrytý --" 05.05.11 10:34
« Re: 2.2TDCi 129kW
170 000 km za 3 roky je víceméně optimální provoz. Úplně ideální by bylo, kdybys motor vypínal jenom kvůli údržbě. Auto chce jezdit, odstavení mu dobře nedělá. Tenhle nejspíš lítal ze severu na jih Německa a zpátky po kvalitních silnicích, nic mu nebude (pokud ho někdo nerozstřelil). -
Moik 04.05.11 21:23
« 2.2TDCi 129kW
Kupuju druhé auto do rodiny a narazil jsem na Mondeo 2.2TDCi 129kW 2008. Chci se zeptat, jakej je ten motor, co vstřiky? Máte zkušenosti? A potom... tohle Mondeo má najeto 168tis km za nějaký 3 roky v Německu. No podle mě je to samo strašně moc, ale okolí mě přesvědčuje, že na mých 15tis ročně (výhradně po dálnici a něco po městě) to bude OK... co myslíte? -
oleowr1 03.05.11 14:16
« Re: Co může bouchat vpravo vzadu?
Můžou to být znova kůstky, nebo může být něco špatně utažené.... já jsem si měnil na podzim tyčky stabilizátoru vepředu a najednou mi taky začalo něco klepat (v lednu před STK), zrovna jsem jel za svým mechanikem, zvedli jsme to a levá přední byla dole na nápravě povolená... asi jsem ji sám zapomněl pořádně dotáhnout, mechanik kroutil hlavou jak se to mohlo povovlit, ale já se nepřiznal :-)
Teď mi to klepe znova a to už vím, že pravá má zase v kloubu vůli... ujel jsem na nich cca. 7tis.km, stály asi 400,-..... budu se muset poohlídnout po dražších. Ty přední se bez rampy nebo zvedáku mění blbě, zadní u kombíku jsou v pohodě, nacouvám na práh od garáže, aby byl zadek trčící ven trochu výš tak si ještě dám pod zadní kola prkno a do hodiny to mám vyměněné, včetně převlíkání a mytí -
DIM 18.04.11 14:39
« Re: jen tak mimo mísu
Hmh, oleowře první, to by mě fakt zajímalo, komu ten supersport patří ! Nebyl to jen trest maželky před rozvodem ? Miláčku, ještě před tím posledním rozvodovým stáním jsem Ti udělala radost a všechny peníze z našeho účtu utratila za autíčko...plus ještě asi tak 10 mega je na leasing :-) -
pepek79 14.04.11 08:41
« v
Máte někdo zkušenost s tímto dodavatelem www.vyfukovesystemy.cz ?Koukal jsem, že maj hodně dobrý ceny výfuků na naše auta a hlavně to nejsou žádný poláci, ale značový originály.Já měl nějakýho poláka a vydržel mi přesně rok a půl, tak jsem si řekl, že si připlatim za kvalitu a koukám, že tady je to skoro za tu samou cenu co jsem kupoval to šitózního polmostrowa nebo jak se to jmenovalo."
-
Janerad 05.04.11 13:28
« Re: Mám najeto 130 000 km a auto je stále lepší!
Mám najeto 190 000 km, menil jsem predni cepy a tlumice, ve 200 budu menit i zadni s autonivelaci. Jezdim s odpojenym EGR, bo blbnul. Asi ho taky budu muset koupit, cisteni svepomoci se nezadarilo (blbne stejne). Jinak pohoda. Tycky stabilizatoru drzi od nova, a to jezdim D1 sem tam :-) Taky se mi prodrel velurovy koberecek, asi taky koupim novy (stve me, ze se musi koupit cela sada). -
"-- skrytý --" 05.04.11 12:44
« Re: Mám najeto 130 000 km a auto je stále lepší!
Docela mě pobavilo to "Ojedinělé řešení, které v současnosti jiná automobilka nenabízí." Navigaci CarComp MirrorNavi si může pořídit každý, kdo má zájem... Už od roku 2009. Stojí to cca 300 euro, což +- odpovídá těm fordovským 7500,-
[odkaz] -
superkutil 05.04.11 09:34
« Re: Mám najeto 130 000 km a auto je stále lepší!
Slavek-TDM: Co znám lidi co mají Subaru, tak chvála, ale nadávají na servis. Často a drahý. Jeden klient má Outback a říká že platí každých 12000km cca 12000Kč. Mám nabídku na 2 roky starýho Forestera za 450tis. bez DPH, tak to by už šlo.
Hledal jsem porovnání cen servisů a náhodou narazil na toto [odkaz]
A ještě jestli znáte navigaci v zrcátku [odkaz]
-
Slavek-TDM 05.04.11 06:45
« Re: Mám najeto 130 000 km a auto je stále lepší!
Ty zvuky cos popisoval o prispevek vys by me zajimaly..
Nicmene, vyssi kombi je nez Forest spis Outback. Bohuzel, jeho cenovka je jeste sebevedomejsi a cena za servis bude stejna. Co jsem tak koukal na SFC na faktury od Quckliho za jeho Forester 2.0D, nejvetsi polozka z ceny je vzdy olej. Nakupem pres eshop by se dala snizit cena za servisku minimalne o tretinu. Ale to asi plati u kazdyho autorizovanyho servisu... :no: -
superkutil 04.04.11 21:57
« Re: Mám najeto 130 000 km a auto je stále lepší!
Hoonza: Seat nemusím a Altea XL mne teda neoslovila vůbec. Chtěl bych hranatý kombi, nejbléž je Volvo XC70, jen kdyby nebylo tak drahý. :-O To vyjde levněji ten Forester. Ale tuhle kolem mne jeden jel a vydával takový rachot z převodovky nebo diferáků, fakt hrůza. Pokud bych měl jít po spolehlivosti, tak nejspíš Hyundai ix35. Jen na to jak je zvenku velký, je uvnitř malý. Proč neudělají hranatou bednu, proč dělají na karoserii tolik ohybů a prázdných dutin? -
superkutil 04.04.11 15:41
« Re: Mám najeto 130 000 km a auto je stále lepší!
Klepání jsem řešil. Oprava u Charouze za 11tis. Chvíli dobrý a už zase to bouchá. A zase vpravo vzadu. To klepání jsem myslel, že je od pneu, tak teď budu měnit, tak uvidím. Je to znát třeba při točení volantem, když pomalu točím volantem, tak mi kmitá v ruce. Když jedu rovně, tak nic. Ale jak přidám nebo začnu brzdit, tak se to klepe. Ale celkově je toto naftové Mondeo provozně méně nákladné jak předchozí benzínové (obě jsem kupoval nová). Nejhorší je, že když Mondeo celkem běhá, tak potřebuju 4x4 a nemůžu na nic kloudného narazit. Byl jsem se podívat minulý týden na Hyundai ix35 a Santa Fe. Jsou hezký, ale těžký a ani silný motor s nima moc necvičí. Ještě mám nabídku na Ford Kuga, ale cena a záruka nic moc a je to vysoké a těžké auto s malým prostorem uvnitř. Volvo XC70 je moc drahé a u Subaru Forester se bojím ceny servisu. A pak už zbývá jen Oktávka Scout nebo Suzuki SX4. Jenže Oktávka vychází dražší jak Forester a SX4 je hračka pro důchodce. Prostě vyšší kombi se 4x4 neexistuje, snad jedině dovézt z USA. -
oleowr1 04.04.11 15:12
« Re: Mám najeto 130 000 km a auto je stále lepší!
kutil: na klepání v nápravách si stěžuješ už dlouho a jak vidím ještě jsi to nějak neřešil. Podle mně první věc která odchází jsou tyčky stabilizátoru, ty už jsem si měnil (vzadu 2x), vepředu jednou a už mi to zase klepe, včera jsem přehazoval zimní kola a pravá tyčka je zase K.O., měl jsem asi koupit nějakou dražší, za 400.- Kč nevydržela ani 10tkm. Před koncem roku jsem měnil kulové čepy na řídících tyčích. Klepání by mohlo být ještě od tlumičů nebo ramen.
Jinak mám na 2,0TDCi 184tis.km, asi 30tkm. po výměně vstřiků, 20tkm po výměně turba a spojky. Auto jezdí skvěle, poslední dvě nádrže jsem jezdil za 5,4 a 5,3l/100km, průměr za 6let provozu 6,22l/100km. Nemám PP, takže počítáno metodou plná-plná. Za 6 let co mám Mondeo jsem se letos dostal zatím na rekordní minimum 1,42Kč/km (údržba), zato za naftu na rekordní maximum 2,12Kč/km.... -
superkutil 04.04.11 14:16
« Mám najeto 130 000 km a auto je stále lepší!
Teda až na ten projev ráno a než se ohřeje, ale pak jede jak hodinky. A spotřeba stále klesá. Dlouhé úseky kolem 5,5 litrů, jinak do 6,5 litru. Jen ty vůle a klepání v nápravách trochu vadí. A také vibrace předku při rozjezdu a brzdění. Ale jinak musím Mondeo chválit. Zvládá stále víc a víc. A po přežití zimy bez přihřívání chladící kapaliny je to zase paráda. Servis sice trochu nákladnější, ale u tak těžkého auta není divu. :-! -
superkutil 01.04.11 15:02
« Re: Zatékání do interiéru
Neprší a tak nezatéká. Ale včera jsem byl v myčce a už to plavalo. ale mám spíš podezření, že protéká voda dveřmi, že se asi odlepila fólie ve dveřích. Tak je o víkendu rozeberu a uvidím. ;-\
Dneska jsem zjistil, že mi někdo včera pěkně odřel bok auta, ale už to nějak neřeším. Další auto bych chtěl nějaké obouchané s bočníma lištama, žádný luxus.