FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 22.07.07  22:38

    « Re: Kutil

    to Lordmystic: Silácké řeči, že Ford mu do baráku už nesmí vypouštěl dotyčný po celou dobu vlastnictví Mondea MkII a stejně si koupil MkV, protože sleva je sleva a každá koruna se počítá.
    Tak a teď ještě třeba tu o Smolíčkovi. Vyjde to nastejno, jako že 2.2TDCI ve 2900ot. v minimálně zatíženém autě netáhne.
    btw. Kutil, zrovna ty se svými příspěvky se starej o dobré využití prostoru na webu.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.07.07  18:30

    « Re: Kutil

    Hele pepek, není škoda webu pro přepisování příspěvků? Nestačil by odkaz? Pokud znáš odpověď na můj dotaz, tak sem s ní. Co dělat, když už auto nechce na 6ku a 5ka a 4ka už netáhnou protože jsou nad 2900ot?

    140km/h v kopci: 4 - 4000; 5 - 2900; 6 - 2300

    Pokud nevíš, tak to vůbec neřeš! Alespoň já to neřeším, dokud nebudou grafy.

    To cja: Myslel jsem, že po 13000km si už sednul. 8-s

    To lordmystic: Neboj, Mondeo už to nebude. Jedině něco vyššího. A menší objem motoru kvůli spotřebě. :-! Udělal jsem zkušenost, že asi i 2.2TDCI je pro mě málo a že to není pro mne správný směr.
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 22.07.07  09:32

    « Re: Kutil

    Asi to opravdu bude tím mezičlánkem mezi pedály a volantem - tohle napsal minulý týden do vedlejšího vlákna o C-MAX
    Re: Zrychlení, delta zrychlení, derivace... :)
    Ahoj, mám sice Mondeo, ale taky TDCI. Předtím jsem měl Mondeo 1.8 benzín 85kW. Teď mám 2.2TDCI 114kW. Nové Mondeo je o 150kg těžší, takže to chce větší sílu. U starého Mondeo to nad 4000ot. suprově táhlo až do 6500ot. Ale motor se musel pořád točit a pak byl hlučný a bylo to únavné. Tak jsem volil TDCI neboť jak všichni vědí má největší moment v nejčastěji používaných otáčkách. Všechno dobrý, pěkně to táhne do kopců i když např. na D1 už v kopcích 6ka občas nestačí. No a tam narážím na dost velkej problém. Moje auto nechce moc točit nad 3500ot. už od 3000ot hodně vadne. A tak když místo 6ky dám 5ku, tak zase motor končí na tom, že už má moc velké otáčky a malý moment. Jaký je tedy styl jízdy s TDCI? U benzínu jsem podřadil a jelo to. třeba o 2 stupně. U TDCI nevím jak jezdit.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.07.07  15:05

    « Re: Kutil

    TO Lordmystic: ? další svatbu ...? nepřežeň to, leze to moc do peněz >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.07.07  09:56

    « Re: Kutil

    Už jsem tohle zlomil - Kutilovi jsem psal asi před 3 měsíci aŤ vyčká až si motor sedne , potom ať zajede na brzdu na Jarov - ale asi je mu líto peněz nebo má strach, že by zjistil, že je vše OK a problém je jinde. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.07  22:31

    « Re: Kutil

    To pepek: Krásné čtení na dlouhé zimní večery..
    ;-)
    To hope: Souhlasím, údaje z brzdy by měly prokazatelně a jasně ukázat průběh výkonu Kutilova motoru a porovnání s oficiálními hodnotami zase ukáže, zda je chyba v autě nebo v mezičlánku mezi volantem a pedály... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.07.07  22:26

    « Re: Kutil

    Největší sranda bude, až se kutil konečně zbaví tohodle "špatného" mondea, ale vsadím krk na to, že jeho další auto bude zase další mondeo :).

    Jinak zrovna jsem si to sfištěl po silnici druhé třídy 210 tacho, jo novej koberec je paráda, jen je to trošku ouzký :(. Neměl se mi lepit na * frajer s novym passatem :). A to sem to tam měl během chviličky. To musí asi kutil tiše závidět :).

    Jinak jak jsem psal že mi jde špatně řazení, tak mi tam v servisu špatně namontovali construct a při řazení vlevo (jednička a dvojka) se to zaráží o to zamykání - ta zarážka na táhle je křivě. No se těším na reklamaci, tenhle fordí servis ve volyní nesnáším, oškubali mě tam jak kuře a ještě mi půlku věcí odflákli :(.

    m.leky1: jo určitě se někde srazíme, jen jsem dnes opět navoskoval autíčko, zítra mám zase další svatbu, pak vodu. ale ten další víkend nebo ten pak bych měl čas určitě mít, tak s tím počítej a pojezdíme. vezmu kameru a udělámě pořádnej "akční" sestřih alá top gear :).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.07  22:03

    « Re: Kutil

    Kutilovi to 2.2 TDCi pojede dobře teprve tehdy, až ho prodá a koupí si něco nového. S jeho předchozím mondeem 1.8i to bylo to samé. Celou dobu s ním měl nějaký problém, nejelo to, pak to zase jelo, pak zase nejelo (kromě jiného), ale teď když tu 1.8 prodal, tak o ní píše jen samou chválu, skoro mám dojem, že měl před tím ta auta 2 - na jedno si stěžoval a to druhé teď vychvaluje :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.07.07  20:15

    « Re: Kutil

    to Kutil: budu psat tak jak mi klavesy padaj pod ruku. Nechces se snest do beznych sfer - * uz??!
    Ja 180 nejel uz ani nepamatuju, s mondeem tedy asi nikdy.
    Kup si nejaky volitany M-kovy bawo nebo co frci mezi letcema a vono to konecne pojede.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 20.07.07  19:21

    « Re: Kutil

    "Táto, předjel tě Trabant!" :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.07  17:56

    « Re: Kutil

    Kutile, jsi poslední, my už jsme to s tebou vzdali všichni !!! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.07.07  17:37

    « Re: Kutil

    Vzdávám to. Dnes mě ve 180km/h, kdy už moje Mondeo nechtělo zrychlovat, předjela Fiesta TDCI. Nevím co v ní bylo, ale na to nemám nervy. :no: Těch 216km/h jako maximálka je dobrá utopie. Těch 180km/h umělo i mé staré Mondeo. Nevím, zda za to může EURO IV nebo něco jiného, ale byly to vyhozený peníze.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.07  11:37

    « Re: Kutil

    ....zkus se zeptat někoho, kdo má zkušenosti s programováním řídících jednotek !!! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.07.07  11:35

    « Re: Kutil

    ja mam 2.0 96kw a jeste navic automat a ve vyssich rychlostech kolem 90-100 se zrychlovanim problem nemam.
    V nizkych rychlostech a pri rozjezdech je to slabsi protoze 1 je hodne do pomala a AT prevodovka pri seslapnuti radi jak s benzinem(zbytecne moc vytaci), ale motor ma sily dost..
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.07.07  11:27

    « Re: Kutil

    To martin.z: Od 23hod do 5hod je tam povolená 100km/h. Takže 120km/h podle tachometru není zas o tolik víc. Mě to nese*e, mě je jenom divný, proč se to tak chová. Protože nemůžu potom věřit autu, že až budu potřebovat, tak zrychlí. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.07  11:12

    « Re: Kutil

    To Kutil: pises ze auto za rovnakých podmienok inak reaguje zoslapnutie plynoveho pedalu. Podla mna to ma spojitost s turbom a jeho otackami. Ak ides konstantnou rychlostou napr. 120km/hod tak turbo nema nikake otacky a ak das plyn na podlahu tak mu chvilu potrva kym sa dostane do otacok a auto nasledne zrychli. Ak ides 120km/hod sposobom sem tam pridas, obehujes, pribrzdujes a zrychlujes alebo sa rozbehujes stylom 4,5 a 6, t.j. turbo je stale v otackach tak v tomto pripade ked das podlahu tak auto vyrazi okamzite. Aspon u mna to tak je.

    Ak to je inac tak ma prosim neukamenujte .Nie som odbornik na turbo a ani motory, takze vsetko ponimam tak trosku lajicky ale vyssie spomenute je zaznamenane na zklade mojich skusenosti s chovanim auta za roznych jazdnych podmienok a nie technickych priruciek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.07  10:12

    « Re: Kutil

    jo a to ESP je také dobrý :no:
    Ale pokud tomu věříš, tak si ho vypni :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.07  10:10

    « Re: Kutil

    Marně vzpomínám, kdy jsem se naposled s plynovým pedálem dotknul podlahy. Možná to bylo v Německu, když jsem se na dálnici přetahoval s BMW 320d do kopce, naložený auto a rychlost nad 180 km/h.
    V tvých podmínkách jsi musel plyn jenom lechtat, potom když sešlápnu plyn do 1/3 a auto nezrychlí dle mé představy, automaticky podřadím. Předpokládám, že to takto udělá každý normální řidič, takže neočekávám, že by ti k tomu řekl někdo něco inteligentního.

    A dále mi nezbývá než říci, že na rozdíl od cartmaxe mě nebaví pořád dokola číst pořád to samé. Vůbec nevím, co čekáš, že se stane. Evidentně tady není žádný aktivní přispěvovatel z Ford servisu. Na rozdíl třeba od fordclubs.org, kde už je od tebe relativní klid, protože tě poslali do servisu a dále se s tebou nebaví.
    Co by asi tak bylo řešení:
    - zajet si na brzdu, na což ovšem nemáš čas a peníze
    - zajet si do servisu, na což ovšem nemáš čas a peníze na půjčení si náhradního auta

    Takže kdybys, místo psaní dokola toho samého šel makat, mohl by sis vydělat nějaké love a problém by byl vyřešen.

  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 20.07.07  10:01

    « Re: Kutil

    a Já druhou poznámku, 66kW je TDDi,ne TDCi :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.07.07  09:45

    « Re: Kutil

    to Kutil:
    mam jednu poznamku ktera tedy neni uplne na podstatu tveho prispevku.
    Na jizni spojce je povolena 80ka..clovek musi byt hodne nas... kdyz jede jen o 50% vic nez je v tom miste limit a ono to nechce vubec zrychlovat ani kdyz proslapne podlahu :-))))

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.07.07  08:38

    « Re: Kutil

    To cartmanxv: Tak jeden pro tebe. Včera jsem jel z Barandovského mostu na Prahu 10 po jižní spojce, na 6ku 120km/h. Když jsem sešlápl plyn na podlahu, tak se nic nedělo. Když jsem jel dnes na D8 od Tesca, měl 120km/h na 6ku a sešlápl plyn na podlahu, tak auto velmi svižně vyrazilo dopředu. Čím to je? Může na to mít vliv teplota vzduchu nebo to dělá ŘJ aby dodržela emise? Už dřív jsem měl pocit, že při předjíždění motor pokaždé zrychluje jinak i když má stejné podmínky (rychlost, rychlostní stupeň a sklon silnice).

    Jinak jak píše Vasik1, auto je většinou schopné jet na dálnici i více jak 180km/h a i na mírné sešlápnutí reaguje zrychlením. Myslím, že se do rozjet i na 200km/h, ale není to o rychlosti ale o zrychlení. Když chci nějaké auto předjet, tak se mu nechce. Přede dvěma dny jsem předjížděl Felicii a motor odmítl zrychlovat a auto co předjíždělo za mnou to do mě málem napálilo. A to byly otáčky nad 2000ot, rychlost okolo 100km/h, plyn na podlaze. To už není o osobním pocitu, to jsou prokazatené hodnoty.

    Má EURO IV nějakou regulaci emisí? Nějaké čidlo, které by ubralo plyn? Nebo nemůže to dělat ESP? Co by mohlo být důvodem, že auto odmítne zrychlit?

    To Vasik1: Ono na běžnou jízdu by ti stačilo i Mondeo s TDCI 66kW. :-) Na 130km/h i těch 66kW auto na dálnici rozjede. Tam jde spíše o výkonovou rezervu při předjíždění. Lordmystic by ti mohl říct, jaké má pocity po zvýšení výkonu a jak se změnil stal jeho jízdy a spotřeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.07.07  07:53

    « Re: folie

    To Kafe: Měl jsem stříbrné kombi, což není tvůj případ, neměl jsem je z frajeřiny - vykradené auto a jenom doporučuji, dej si dopředu taky folii ale o několik procent světlejší - počítej s tím, že za deště , v noci a za hustého sněžení je z auta hůře vidět - hlavně dozadu. Na svoje auto nynější jsem je dal taky - po výšše uvedených zkušenostech - je černé a tam to nevypadá , tak dobře jako na stříbrném :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 19.07.07  22:41

    « Re: Kutil

    to catmanxv: Stačí si pak přečíst tyto příspěvky z historie [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.07  21:42

    « Re: Kutil

    A sakra, jestli sem superkutil přestane přispívat, nad čím se budu každý den bavit? >:D Nevzdávej to, prosím.... :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.07.07  18:36

    « Re: Pružné zrychlení.

    To pepek: Ano, ta lišta je konstrukční vada. Ale nepovažuji ji za důležitou a na celkové užívání auta má minimální vliv. Prostě pro snadné vystupování je horní hrana dveří nad sedačkou a když otevřeš, tak na sedačku a řidiče nakape voda. Do starého i nového Mondea mi taky teče, ale nemluvím o tom. U starého to bylo křivou gumou a dveřmi a u nového zase výrobou kdy špatně nalepili izolační fólii ve dveřích. Ale kdybych měl psát o všech těchto drobnostech... Takové najděš na každém autě.

    Nechci už řešit drobnosti a ergonomii. Nechci zaplňovat tento web nedůležitými texty.
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 19.07.07  16:52

    « Re: Pružné zrychlení.

    Dear kutil, asi máš hodně krátkou paměť, ale tvé stížnosti a nářky na netáhnoucí motor u MkII, klepání a vibrace auta, vysokou spotřebu (nic z toho nesouviselo se závadami auta, které jsi koupil jako víc než půlroční skladovou uloženku za výprodejovou cenu. Vše jsem schopen ti tady doložit zkopírováním tvých osobních příspěvků z fora CMC, takže se uklidni a neuváděj zde hodně zkreslené věci, ať zbytečně neuvádíš nové přispěvatele tohoto fora do velkých rozpaků nad kvalitou Mondea.

    "....Mám ještě Fiestu 2001 a u té nemám jedinný problém, ta je ergonomicky i technicky v pořádku......"
    Není náhodou také Fiesta konstrukčně špatná, když ti teče při dešti do auta po otevření dveří? Nestěžoval jsi si náhodou na to? Jak jsem napsal, procvič si paměť

    "Mám 3dv. Fiestu z roku 2001 a narazil jsem na problem. Když prší nebo po dešti, když otevřu dveře, tak mi nakape voda z horní lišty a střechy na sedačku.

    Ptal jsem se i jiných majitelů Fiest a vypadá to na konstrukční vadu, výrobce místo vnějšího žlábku instaloval pochybnou gumovou lištu, která alespoň mě moc nesedí. Nevím, jak to výrobce myslel a nechce se k tomu vyjadřovat.

    U jiných modelů Ford je buď nahoře gumový žlábek (Escort, Mondeo MKIII) nebo vnější guma (Focus, nová Fiesta...).

    Teď mi dokonce v dešti na sedačku kape i při zavřených dveřích. Když zkontroluju vnitřní gumu, tak všude doléhá dobře a do vozu za jízdy nefouká.

    Máte někdo radu jak zatékání odstranit?

    Díky kutil"

    Ono občas stačí vyměnit tu věc mezi pedály a volantem a auto je opět jak znovuzrozené.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.07.07  14:42

    « Re: Pružné zrychlení.

    Hele Pepek, tohle už jsme spolu řešili. Pokud chceš něco psát, tak piš skutečnost a ne svoje představy. MK II byl úplně jiný případ. To bylo auto koupené po dlouhodobém ježdění s firemním MK II. Problém mého MK II byla špatná výroba, 25 závad hned po koupi, kde se FMC zřekl odpovědnosti a vše nechal na dealerovi, který řekl, že se dá vše opravit a tak 4 roky opravoval. Po opakovaných závadách dokonce FMC souhlasil s výměnou za Focus TDCI, ale nakonec si to rozmyslel a fax odeslaný z FMC který mi sděloval VIN auta za které moje bude vyměněné prohlásil za chybu zaměstnankyně.

    MK V nemá výrobní vady (až teda na odlepenou lištu, špatně zavíratelné dveře a drhnoucí pedál brzdy - ale to jsou drobnosti). U MK V mám problém s provedením a změnou konstrukce interiéru. Mám ještě Fiestu 2001 a u té nemám jedinný problém, ta je ergonomicky i technicky v pořádku. Rozdíl je ale také v jetém a novém autě. Když koupíš auto jeté za 200tis, tak s nějakou tou vadou počítáš. Pokud ale auto koupíš nové, tak počítáš s plnou podporou výrobce a s případnou výměnou nebo odstraněním vad. Prostě když nový, tak perfektní a technicky i ergonomicky dotažený.

    Dobře, nebudu Vás už dráždit, díky Kafe za rozumné řešení a ostatním se omlouvám, že jsem otravoval.

    Čauky :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.07  14:38

    « folie

    trosku by som chcel odlachcit tuto debatu a opytat sa Vas ci ste uz niekde videli mondeo (nie kombi) s foliami na zadnych sklach. Uvazujem na nalepenim folii ale nie koli frajerine ale detom ktore vzadu vozim a bojim sa aby som to auto vzhladovo nepokazil (auto je strieborne). Mate niekto folie?
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.07.07  13:18

    « Kutil

    Všem - zlomil jsem hůl. :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.07  12:27

    « Re: Porovnání

    kdy a kde?Jsem z Horazdovic
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.07  12:24

    « 300m

    Lorde,kdy budes mit cas?
    Neustale mi pri odeslani prispevku pisou ,ze se prispevek neodeslal.Nechapu.Ja je v diskusi vidim ,ale nevim jestli je vidi i ostatni
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.07  12:23

    « 300m

  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 19.07.07  12:13

    « Re: Pružné zrychlení.

    to kutil:
    Ve Scautu jsem nejel, nebyl to favorit, navíc se mi ,,zmutovaná,, octávka nelíbí, Jinak to co o škodě píšeš, s tím můžu jen a jen souhlasit. Opravdu nevím proč sis auto přádně neprojel, já byl v bazaru od rána až do zavíračky, vše sem prolezl vyzkoušel, no a pak když jesem čekal na Petra T., tak sem seděl přípásaný a hodinu si simuloval jízdu, mačkal pedály a tak dál a tak dál, má nejdelší jízda byla cca 3 hodinky, a to když sme vezli mondíka domů, a když sem vylez cítil jsem se jako bych se právě narodil, každý ná jiné zvyky, jak říkám mě vyhovuje nizkej tvrdší posed, eště by sedačka klidně mohla trochu dolů a nezlobil bych se, nemám nejmenší důvod sedět vypumpovanej abych viděl na špičku kapoty, je to naprosto k ničemu. Prostě auto není rohlik za 2 kačky a tak je k tomu třeba i přistupovat a né spoléhat na to, že rohlík před 8 lety upečenej je stejnej jako včerejší.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.07  12:09

    « porovnani 2

    Lorde, uz jsem tu psal ,ze jsem z Horazdovic.Tak si dame sraz za strakacema na tom malem letisti?ale kdy?
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 19.07.07  11:15

    « Re: Pružné zrychlení.

    to lordmystic (and all): Najdi si jednou historii kutilova vzdychání nad jeho špatným Mondeem MkII na www.forum.fordclubs.org a zjistíš, že konkrétně v jeho případě jde o člověka, který je schopen na Fordy a Mondea obzvlášť nadávat 6 let (jeho Mondeo MkII nejelo, nebrzdilo, klepalo se,bylo po všech stránkách ještě horší než toto MkV), ale pak si ho zase koupí, protože dostane o 10Kč větší slevu než jinde. Navíc veškeré chyby v autech v tomto případě zjevně mají příčinu mezi sedačkou a pedály. Jeho pracovní minulost, jak on tvrdí, jako pracovníka ÚVMV (Ústav pro výzkum mot. voz.) na vývoji brzd (tady tvrdí na vývoji SW do ŘJ) je také velmi, ale velmi úsměvná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.07  11:02

    « Re: porovnani

    pri pokusu o odeslani prispevku mi to neustale pise , že se prispevek nepodarilo odeslat.Tak nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.07.07  10:46

    « Re: Nafta vs. benzin: co se u nás lépe prodává?

    To lordmystic: Už jsi jezdil s 2.2TDCI? OK, není problém, až budeš v Praze, tak dej vědět a projedeš se. Mám zkušenost s Lagunou z roku 2004 s motorem 2.2 dCi (původně snad Nisan) což je přibližně stejné auto (třída) a motor se stejným výkonem. A pokud jde o interiér, tak je tam např sedačka elektricky seříditelná v 8mi směrech s pamětí, bílá kůže a dřevo (ale dřevo, né náhražka), barevný display PP atd. Takže když srovnám interiér Laguny 2007 a Mondea 2006 tak to Ford nezvládl. Forda jsem bral kvůli robustnosti a kvalitě, bohužel jsem nekoukal na pohodlí. Dělám pro mnoho firem, ale ani jedna nepoužívá Fordy. Mají Škodovky, VW, Renaulty, Opely, Citroeny. Např. Siemens používá Renaulty i když jsou to němci. Už ani Tranzity nepoužívají. Také Vodafone přešel od Forda k VW. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.07  10:43

    « porovnani

    Lorde, uz jsem tu psal ,ze jsem z Horazdovic.Tak si dame sraz za strakacema na tom malem letisti?ale kdy?
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.07.07  10:39

    « Nafta vs. benzin: co se u nás lépe prodává?

    vyšel zajímavej článek:
    [odkaz]

    že se tu dřív řešilo jestli nafta či benzín, tady jsou fakta prodejnosti. není divu že u nás vládne stále benzín, protože fóbie htp se prodají tuny a to zastíní vše ostatní. ale co mě zaujalo, byla myšlenka udělat porsche 911 TDI >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.07.07  10:36

    « Re: Pružné zrychlení.

    kutil: fakt to není už vtipný, věř nám. ono aby jsi napsal deset odstavců jak jsi hloupý a jak špatně sis vybral auto s výčtem toho co ti na něm nesedí a pak to tu každý druhý den znovu a znovu pastoval, to je fakt už otravné. když je lepší scenic, laguna, mazda, opel a já nevím co všechno si ještě vyzkoušel a zdálo se ti lepší, tak proč tu stále brečíš. ty sis vybral a když vyhodím mnoho set tisíc, tak normální člověk za něco co mu sedne. jinak za pár týdnu pojedu do prahy, tak se určitě domluvíme a dojedeme to pořádně projet, aby bylo konečně jasno. vím přesně jak jezdí 96kW, nyní i 120kW, to by bylo, abych nepoznal, jak jede tvých 114kW!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.07.07  10:22

    « Re: Pružné zrychlení.

    To Kafe: Brzdový pedál se zasekává nahoře, musíš sešlápnout hodně silou, jako by tam byl zadřený. Volant mám úplně vytažený a nahoře, nesnáším polohu sezení u zeme, takže i sedačku mám sice úplně vzadu, ale vytočenou nahoru, co dovolí kolena. Bohužel sedačka nejede jen nahoru, ale i dopředu. Už jsem uvažoval o nějakých mezikusech-podložkách pod šrouby držící sedačku, kterými bych sedačku zvednul. Palubka má takové čtverečky a když se opírám holou pravou nohou o středový tunel, tak ji mám potom odřenou (to vyřeším nalepením nějakého materiálu). S opřením levé i pravé ruky mám problém. Když dám levou na okno, tak je vysoko, když na opěrku, tak je nízko. Je to tím, že MKII mělo větší okna a hrana okna byla o cca 5-7cm níž. Abych tedy mohl mít ruku opřenou o rám, musel bych sedět o 5-7cm výš. Pravou ruku nemůžu opřít vůbec, protože je opěrka moc vzadu a krátká (Např. Scenic ji má výškově i ve směru dopředu/dozadu seřiditelnou). Sedačka je úzká, bolí mě kyčel, je to jak mít zadní část ve svěráku. To i moje Fiesta z roku 2001 má sedačku širší a měkčí. Také sedačka v Oktávce je pohodlnější.

    MK II je americký styl, ale ten není špatný. Jezdil jsem v USA se vším možným a pohodlnost amerických vozů se s Evropskými nedá srovnávat. Opěrky na obou stranách pro řidiče i spolujezdce. Proti tomu je Mondeo MK V jak lavice v Tatře 111. Moje chyba byla, že jsem vycházel z toho, jaké bylo Mondeo MK II. Letošní Mondeo má sedačky mnohem měkčí než MK V, takže asi nejsem jedinný, kdo s tím má problémy. V MK V mám pocit, že se každá nerovnost přenáší do mého těla. Kamarád má Scenic Grand a tam má každá sedačka svoje opěrky a plno dalších vymožeností jako je BT integrované do PP, lehčí ovládání volantu, snadnější ovládání klima atd. Samozdřejmě je design trochu divoký a vnitřek vypadá plastově, ale cestování je mnohem příjemnější jak v Mondeu. Scenic má i takovou blbost, jako jsou do oken integrované záclonky, zavření oken po zamčení auta, determální sklo atd. Na to že je to auto o třídu nižší jak Mondeo, tak dost dobrý. Mondeo je dobré robustní auto se zřejmě hodně dobrým podvozkem a slušným motorem, ale co se týče účelnosti, ergonomie interiéru, pohodlnosti sedaček a vybavení elektronikou, tak jse hodně technicky zaostalé.

    A pokud srovnám motor 2.2TDCI a motor z Mazdy 2.0 MZR-CD 105kW tak je zrychlení Mazdy 0,3sec horší, ale motor má lepší průběh momentu, hlučnost je stejná a spotřeba ve městě o skoro litr nižší.

    MK II mělo své mouchy, ale sedačky byly pohodlné a dost široké. Problém byl s materiálem ze kterého byly vyrobené (kovová kostra z plechu na konzervy), odešel mi v záruce ten mechanismus na zvedání sedačky a kroutilo se mi opěradlo, když se za něj děti zezadu chytli.

    Pokusím se nějak laborovat se sedačkou, ale pokud to nepůjde, tak budu řešit výměnu. Buď sedačky nebo auta. Možná pomůže vyrobit nějaký potah na sedačku, který by její vlastnosti zlepšil. Něco co by mě dostalo výš a vyřešilo šířku sedáku a sezení výš.

    Po zkušenostech s C-MAXem, S-MAXem, Zafirou a Scenicem už nedokážu sedět na zemi. >:D

    To Vasik1: A jezdil jsi se Škodou Scaut? Měl jsem ji půjčenou s motorem 2.0TDI a moc se mi líbila. Ale nehodlám podporovat zloděje (v ulici nám ukradli 4 Oktávky) a ani obchodní politiku Škody.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 19.07.07  08:32

    « Re: Pružné zrychlení.

    To Kafe: Rozdíl tam je velikej, v MK II sem se vezl, ale vůbec mi to nesedlo, je to jak kdybych seděl v bažině,prostě stále americkej styl. Nový MK a hlavně od roku 2004 už je typicky Evropské auto...né paskvil jak tu někdo psal, stejně tak jako, škoda a Volkswagen,do škody sem nešel jen kvuli přemršěné ceně na trhu a tyky kvůli nesmyslnému prahu v kufru, no a pak do mondíku se dá naložit ještě asi tak o 20 cm delší věc, což je promě asi to nejdůležitější, vzhledem k expanzi mých leteckých modelů:O) mě se vždy tvrdší posezení líbilo, teď po 3 dnech a najetých 300 km, si to užívám, sedačka ani né tvrdá ani né měkká, krásně vede, celé to auto je famozní, krátké rychlé zatáčky, jako při zahřívání gum F1,mondík se ani nehne, je to neskutečné, dnes sem ho musel nechat doma, jedem s Firmou na cyklovýlet, ale měl sem co dělat abych se od něj odtrhl. Kutila nechápu, už při zkušebce sem hned věděl že je to to co chci, s těma oknama má trochu pravdu, když sedím tak jak mi vyhovuje, raději sedím níž, jako v raketě, na čumák vidět nepotřeba, tak pak když si chci položit ruku na otevřené okno, mám ji hrozně vysoko, ale zase o 20cm níž je opěrka a ta je gut. V astře, sem ruku měl v rovině, no ale mondík je prostě větší vyšší, tady to prostě jinak nejde. Taky nechápu co furt řeší s tím motorem, já mám jen 85 kW, je to tak neskutečně průžný motor, třeba záběr čtverky, v celém rozsahu , první 2 stupně jsou teda trochu slabší, ale ty jsou na rozjetí a né na akceleraci, no a pak trojka čtverka, pětka na dálnici při 120, mírně sešlápnu a startuju, najednou koukám 150 a kdo by to řek. Při 150 už ten 5 kvalt trochu víc točí, takže optimum je těch 130 max 140. Kutile, měl bys prostě vyměnit stáje, když se ti tak líbí u Frantíků, můžeš od nich vyzkoušet peugota nebo citrouše, toho má kamarád 2001 xantiu, sedáky bažina, interiér ke zblití. Nové mondeo hlavně to po roce 2004 je famozní.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  22:23

    « Re: Pružné zrychlení.

    To Superkutil:
    "divné chování brzd (zasekává se pedál)" ----ja s tym problem vobec nemam, a ako sa ti zasekava? mne ked sa zasekaval pedal (spojka) na inom aute tak vzdy pomohlo posunut rohozku do zadu:), ktora sa klzala po podlahe az tak ze po zatlaceni pedalu na doraz sa tento zasekol za rohozku,
    "nevhodný materiál palubky (nepřijemný na dotek)"---- tak mne sa zda ze je uplne v pohode. Na dotyk makky a posobi solidnym dojmom. To keby si videl co som mal v Ibize tak by ta asi porazilo. Povrch bol tak drsny, ze pri utierani handrou posobila palubka ako smirgel a zostavali na nej kusy handry (inac na pohlad posobil super a na dotyk drsny)
    "špatná poloha hrany okna (nelze o ni opřít ruku)" ---- tak isto nemam problem, je ako v kazdom inom aute. Neviem aku mas vysku, ja 180, ale mozno pomoze dat sedadlo trosku vysie resp. nizsie, ale to uz sa meni aj sklon sedaku a ako viem tak ty sa v tom mondeu nejako nevies "upelesit" takze to asi pre teba nema vyznam.
    "divná ergonomie pedálů (bolí mě nohy" --- jednoznacna spojitost zo zlou polohou sedenia ( raz som musel mat koli nakladu sedak dost v predu a uz po 5 min som si nohy necitil ani ja), podla mna sedis velmi blizko k volantu, skus posunut sedadlo do zadu a pritiahnut volant ;-), mozno pomoze.

    Neviem ake je sedenie v MK II ale snad to taky rozdiel az nebude (mozno si ty trosku narastol) 8-s
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  21:50

    « Re: Pružné zrychlení

    To Superkutil:Zasekává se pedál??? ;-\ :-(
  • 00 Reagovat !

    foto tudydudy

    tudydudy 18.07.07  18:21

    « hm

    hmhmhmhm :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.07.07  18:00

    « Re: Pružné zrychlení.

    Tak jde pružné zrychlení z 60-140km/h na 4ku. Je to plný rozsah otáček. Mě to trvá 14,6sec.

    Je to zajímavé, ale Mondeo MK V mi oproti MK II připadá hrozně neohrabané a těžkopádné. Myslel jsem, že si zvyknu, ale už ho mám 4měsíce a pocit je pořád stejný. MK II byl pružný a dělal přesně to co jsem po něm chtěl. Sezení měkké a pohodlné i na dlouhých jízdách. Výborný výhled všemi směry. Úžasné ovládání na sněhu, perfektní vstup do kufru.

    MK V má úzké a nepohodlné sedačky, je blbě vidět dozadu (menší okna), na sněhu klouže a zapadává, odmítá reagovat na volant, divné chování brzd (zasekává se pedál), nevhodný materiál palubky (nepřijemný na dotek), špatná poloha hrany okna (nelze o ni opřít ruku), divná ergonomie pedálů (bolí mě nohy), působí dojmem hrozně těžké bedny. Výhodou je nízký hluk, dobře odhlučněný motor, vůbec se nedá poznat jak auto rychle jede. Nemám problém jezdit Fiestou 2001 ani s C-MAXem. Z Megana ani po 800km nemám pocit únavy.

    Nejhorší asi na Mondeu jsou sedačky. Nevíte, zda mají různé verze různé sedačky? Potřeboval bych ji širší. V letošním Mondeu už jsou sedačky pohodlnější. Jaké jsou sedačky po několika letech? Změknou a roztáhnou se? Uvažuju, že bych do auta dal sedačku z nějakého vrakáče ze staršího Mondea.

    Něco na VIN [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  17:43

    « Re: Porovnání

    dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  17:40

    « Re: Porovnání

    A taky to má Ford u většiny modelů na 11 a 12 pozici VIN a Tvoje 5R odpovídá 6/2005
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  17:22

    « Re: Porovnání

    WF04XXGBB45R..
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 18.07.07  15:59

    « Re: Porovnání

    to Kafe:
    Je to napsaný v brožuře ,,jak na to,,když dáš vin řeknu ti měsíc výroby :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  14:33

    « Re: Porovnání

    akosa da z vin zistit mesiac vyroby?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  14:09

    « Re: Porovnání

    to Superkutil: dle VIN je také 11/2006
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  12:36

    « Prosím o radu

    Ahoj, prosím Vás o radu.Právě si vybírám kombík. Našel jsem 05, 122000km v plné včetně recaro za 365000Kč.Zjistil jsem ovšem že auto mělo v únoru/07 najeto 132000 při servisním úkonu ;-\ navíc má auto dost načnuté přední sklo (vyhřívané).Autem jsem se včera projel a žádné pazvuky z motoru ani podvozku. Myslíte, že je to dobr koupě za tu cenu? resp. ikdyž to má najeto předpokládaných cca. 150000km? Obavu mám z nutnosti investicí do motoru. Nikde jsem nenašel kolik tento motor vydrží... Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.07.07  12:15

    « Re: Porovnání

    To hope: Auto je z 11/2006 a koupeno v 2/2007.

    Já mám na 4ku z 80-120 za 6sec a na 5ku ze 100-140 za 8sec. Chce to ale větší rozsah rychlostí, aby šly otáčky od 1800-3500. To bude asi možné jen na 4ku.

    To TomanGHIA: Ta Mazda 6 má 360Nm bez overboostu. Já mám mít 360Nm a s overboostem 400Nm. Je otázka zda se rozdíl 360 nebo 400 vůbec pozná. V každém případě jsme se v řízení vyměnili a Mazda Mondeu krásně ujížděla. U Mazdy byl zátah opravdu od 1800-3500ot a i ve 4000ot ještě táhla.

    Auto do servisu dám, ale jezdím s ním denně a mám problém sehnat náhradní auto.

    K tomu čipování. Každý motor má určitou účinnost. Tu lze programováním ŘJ změnit. Pokud řešíte otáčky motoru, tak je potřeba zase brát v úvahu ztrátový výkon (výkon potřebný jen k točení motoru) který je také závislý na otáčkách. Navíc diesel a benzín pracují na jiném principu. Benzín má přesný váhový poměr vzduchu a paliva. Diesel bere maximální množství vzduchu a do něj dává palivo. Do toho u dieselu přistupuje turbo, kde se energie výfukových plynů používá k pohonu turba. To zajistí pro diesel více vzduchu (lepší hoření) a větší tlak na vstupu (vyšší tlak na výstupu) a tím i větší účinnost. Takže optimální otáčky pro diesel jsou v místě maximálního výkonu. Navíc díky nízkým otáčkám jsou malé ztráty, opotřebení a hlučnost. Také má nafta dostatek času na vyhoření. Čip není nic jiného než lepší přizpůsobení ŘJ motoru. Proč si nechává výrobce takovou rezervu výkonu je otázkou, ale většinou je to marketingová a životnostní záležitost. Bohužel díky emisním předpisům v poslední době spotřeba vozidel stoupá.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 18.07.07  11:57

    « Re: Spotreba

    DIME:
    Kašli na to, mě je to už fakt fuk.
    Aspoň žes napsal, že vykonáš stejnou práci, ne že ji spotřebuješ.

    Ale ta tchyně by se u té práce feeest zapotila... :o)))
    Mohl bys pak argumentovat, až by Ti nadávala, že je to auto moc těžké, že má malou efektivitu a velké ztráty... (malou účinnost). :-)
    Zcela určitě by se jí po vyslechnutí této informace přečipoval software tak, že by Tě její hardware nakopnul... ( bez urážky, nevím, jak v rodině vycházíte, ber to jako pokus o džouk, já jsem starý funmaker :o) )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  11:45

    « Re: Porovnání

    Jo, zapomněl jsem : na čtyřku 80 - 100 km/h asi za 3,5 sec, 80 - 120 7,45 sec. Měřeno jen jednou a jednou tak to berte s rezervou, s klimou při venkovních asi 37 stupních.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  11:42

    « Re: Spotreba

    TOMANE : pokud posunu stejné auto o stejnou vzdálenost stejnou rychlostí , tak vykonám vždy stejnou práci !!!!! A to i kdyby to táhl kůň, tlačil vítr nebo moje děti s tchýní !!! To je ten základ fyzikálních zákonů.

    W = F x s, kde F je síla a s je dráha.

    Důležité tedy zůstává jenom to, co ten kůň sežere, kolik musím nasypat uhlí do parního stroje a nebo nalít vody na mlýnské kolo.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  11:24

    « Re: Spotreba

    Já.Já prosím .Já takový pocit měl.Jel jsem z Karviny pres sever(opava, bruntal,Kraliky,Vamberk a hradec a dal)a tam jsem memu fordikovi po tech uzasne tocivej cestach protah trubky.Za hradcem na dalnici jsem si uvedomil, ze to jede lip, i ve velkem protivetru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  10:53

    « Re: Porovnání

    Jo jasně,jsem z Horazdovic, takze to mam do Strakonic 16 km.Takze jen domluvit nejakej termin
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.07.07  10:08

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    WF0WXXGBBW6A.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  09:18

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    Superkutil: jak dlouho to auto stálo, než jsi ho koupil? Znáš skutečné datum výroby? Měsíc as rok výroby má Ford ve VIN.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  08:59

    « Životnost motoru 2.2

    Ahoj,prosím o radu.Právě si vybírám kombík. Našel jsem 05, 122000km v plné včetně recaro za 365000Kč.Zjistil jsem ovšem že auto mělo v únoru/07 najeto 132000 při servisním úkonu ;-\ navíc má auto dost načnuté přední sklo (vyhřívané).Autem jsem se včera projel a žádné pazvuky z motoru ani podvozku. Myslíte, že je to dobr koupě za tu cenu? resp. ikdyž to má najeto předpokládaných cca. 150000km? Obavu mám z nutnosti investicí do motoru. Nikde jsem nenašel kolik tento motor vydrží... Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.07.07  08:21

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    To TomanGHIA: To víš, že bych to nejraději prodal a vrátil se ke starému Mondeu. Do toho už ale nová majitelka narvala 50tis. za opravy, takže bylo asi dobře, že jsem se ho zbavil. Ale vyhovovalo mi mnohem více. Jenže to mám na leasing a převod leasingu je ;-\

    Jinak ráno to jelo líp, fakt je to asi teplotou vzduchu. Když to lechtám okolo 2000ot. tak to jede v pohodě, když chci předjet nebo jet ostřejší jízdu, tak to nechce. Šlápnu na to a nic. Tak se snažím pochopit, co dělám špatně. Nejlíp to jezdí na 6ku po dálnici. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 18.07.07  07:21

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    Superkutil:

    Chlape já nevím, to by mělo jet tak do 4000rpm a po prohnání by to mělo být lepší.
    Moje 2.0 96 kW i nad 3000 rpm krásně táhne.

    Není ten diesel v Mazdě6 bez overboostu? Můj krout'ák je tuším 330 Nm a 350 Nm při overboostu.

    Kutile já být Tebou, zajedu do servisu, ale jinam kvůli objektivnosti, no a nechám řídit mechanika a sednu vedle něj a budu zvědav na jeho dojmy.
    A pokud řekne, že je to v pohodě, tak to prodej, protože jinak se s tím nesmíříš, když už ted' Tě to tak štve a nezvykl sis. Vím, leasing a prodej - problém... ale třeba vyměnit to za ten 1.8 TDCi v jiném modelu?

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 18.07.07  07:15

    « Re: Spotreba

    oleowr1:

    Jasně, my to ve strojnictví vypracovávali taky, teda něco hodně podobného.
    Akorát na Fordu Sierra 2.3 D.

    Dík za nahrání na smeč - jasně, ta Škoda 120 má větší spotřebu do kopce při nesmyslně zmáčknutém plném plynu a 3000 rpm, když se ale podřadí na trojku a je tam 4000 rpm, stačí méně plynu, máme nižší spotřebu a ještě jakous takous ochotu ke zrychlení.
    No a Lordovo Mondeo do kopce naopak - přeplňovaný diesel potřebuje spíše nižší otáčky než atmosférický benzín. Proč by měl jet Lord do kopce na trojku s vytočeným motorem při více sešlápnutém plynu a s vyšší spotřebou, když může svištět s lechtáním plynu na mohutné vlně krout'áku na čtyřku s otáčkami + - 1800...

    Viz Superkutilův poslední příspěvek - pohonil auto do vyšších otáček a efekt - spotřeba přes 8 L.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.07.07  22:15

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    To TomanGHIA: Tu Felicii 1.6 pamatuju, měl jsem ji v kombiku jako služební. Byl to nepovedený motor z VW, který vibroval a tak vymysleli, že omezí vibrace tím, že nad 5000ot vypnou jeden vstřik. Proto to auto mělo tak ostrý maximum rychlosti. Za to pro tak lehkou Felinu bylo 135Nm úžasných a to auto jezdilo super. :-)

    Ty pružná zrychlení odpovídají, asi by to chtělo větší rozsah intervalu rychlostí.

    Dnes jsem zkoušel motor hodně točit aby ožil a výsledkem je spotřeba 8,5litru. Bohužel se objevil vedlejší efekt a to že auto ještě více zlenivělo. Ono má výkon, na dálnici se po hodně km rozjede, ale nemá zrychlení. Může to ale být tím vedrem co dnes bylo. Ještě to má jeden efekt, motor má tendenci chcípat, otáčky po ubrání plynu hodně rychle klesnou a po přidání plynu motor nechce do otáček. Naftu ale beru stále u Shellu.

    Zítra zkusím změřit pružné zrychlení.

    Pro jízdu po dálnici je 2.2TDCI výborné, ale pro běžnou jízdu má motor malý rozsah otáček a objem je moc velký. Proto asi Ford udělal 1.8TDCI 92kW a 2.0TDCI 104kW. Akorát je divné, že ta 2.0TDCI má moment jen 320Nm. Přitom 2.0TDCI 104kW v Mazdě má 360Nm.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 17.07.07  20:40

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    To Dim2: nic jiného mi nezbývalo, teď jezdím s dětma na koupák, včera a dneska bylo auto na plném slunci po zapnutí zapalování nenaskočí teplota (jen ----) a svítí ledky nebezpečí námrazy "žlutá" a námraza "červená". Motor sice naskočí, ale po cca 5sec se vypne, svítí přitom pořád nabíjení, žhavení a kontrolka motoru. Člověk se "zlatýma českýma ručičkama" promptně vyndá levou odkládací přihrádku, zašmátrá vevnitř a odpojí konektor, tuším je bílý, úplně nahoře nad pojistkama. Zapne zapalování (palubka nesvítí vůbec) a nastartuje. V tom okamžiku proud do palubky ale jde, protože se nevynuluje denní počítač km a po zapojení bílého konektoru neproběhne autotest, ale nějaká část je nefunkční. Nejede taky rádio (ale kód není třeba zadávat takže pod napětím je), svítí jen obrysová světla, nefungují blinkry. Po nastartování zavřu všechny průduchy, zapnu ventilátor naplno a klimu. Asi 2 minuty stačí na to, abych zapojil konektor (bez vypínání motoru) a vyrazil.

    Jsem maximálně zhnusen z toho, co musím dělat se svým autem na které jsem tvrdě šetřil, ale i přesto počítám s náklady na případné opravy, které však jsou nedostupné v časoprostoru České republiky. Už jsem napsal i do FMC, ale asi se mi vysmějou...
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 17.07.07  20:23

    « Re: Spotreba

    Pánové, nejsem si jist zda je pravda to, že jedu-li kopec na trojku, musím mít větší spotřebu než na čtyřku! Před cca. 20 lety jsem dělal semestrální práci "Matematický model automobilu", počítalo to dost věrně spotřeby, jízdní odpory, maximální dosažitelné rychlosti na jednotlivé převodové stupně ve svazích různých náklonů, při různém zatížení. Vycházel jsem z dostupných grafů momentů, výkonů, odporu vzduchu atd. tehdy pro Škodu 120, podklady jsem čerpal z časopisu VTM (Věda a technika mládeži), křivky byly matematicky vyjádřeny polynomy třetího stupně. Bylo to velice zajímavé a poučné, třeba v tom, že existuje "měrná hltnost motoru", která udává spotřebu za časovou jednotku při určitých otáčkách a zatížení. Existují situace, kdy potřebujeme např. 30kW na překonání svahu, máme je k dispozici při 3000ot/min na čtyřku (to bylo u 120-ky na doraz), nebo při 4000ot/min na trojku (a bylo tam pár kW rezervy), ale protože měrná hltnost je větší při 3000ot/min než 4000ot/min je výhodnější jet kopec na trojku. Podotýkám, že to platilo pro karburátorový zážehový motor atmosférický, u turbodieselu to nemusí být pravda.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 17.07.07  18:34

    « Re: Porovnání

    m.leky1 napsal: "Lordmysticu musíme ty naše auta porovnat.Kdy a kde?"

    no jsem z jižních čech - strakonice tak někde poblíž kdykoliv. jinak se chystám letos ještě na mimoňské války, na tuning akci v příbrami a blatné. tak pokud bys byl někde tam nebo měl cestu po jižních čechách, není problém. dokonce mám u nás i jedno volné letiště s přesně odměřenými 300m pro sprint :).
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 17.07.07  18:31

    « Re: Spotreba

    zkusim jednoduše - když mám ujet 1km po rovině, tak to mohu zvládnout na pětku rychlostí 70km/h za hezkých 4l/100km spotřeby nebo to mohu zvládnout na dvojku plný plyn za 8l/100km nebo víc. toto je pravda se kterou se snad se mnou nikdo hádat nebude ne? a jak je to možné když musím ujet za stejný čas stejnou vzdálenost? vždyť podle dima musím vykonat stejnou práci. ano, musím vykonat určitou minimální práci abych se dostal touto rychlostí z bodu a do bodu b, ale když pojedu na dvojku, tak vykonávám té práce mnohem více a úplně zbytečně. a právě od toho máme v autě minimálně pět rychlostních stupňů! a chip má přímou úměru k zpřevodování, protože mohu využívat výhod zpřevodování podstatně lépe a efektivněji. a dime, jestli ti tohle fakt už nestačí, tak pak už jedině kontaktovat jakéhokoliv učitele fyziky, který ti to bude umět popsat na tomto konkrétním případu přímo vzorcema - já to neumím, na fyziku jsem byl lempl :).
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.07.07  17:11

    « Re: Spotreba

    Dim2:

    Dime, když už tady vytrháváš moje odstavce a snažíš se ze mě dělat aspiranta na nobelovku z fyziky, abys mě pak poučil, že nepředělám fyzikální zákony - tak práce se nespotřebovává, ale vykonává.
    Já jsem rozhodně nesnědl Šalamounovo *, ani nemám patent na rozum, ale příjde mi, že to, co píšu, zas až tak k nepochopení není...

    A že lépe nastavený soft umí nařídit motoru vyšší efektivnost té konané práce, si myslím že je jasné.

    Není pravda u různě efektivních strojů, že stejná rychlost = stejná práce - říká Ti něco účinnost spalovacích motorů - myslím např. srovnání zážehového vs. vznětového motoru,... každý jinak dokáže využít palivo, má jiné ztráty.
    Parní lokomotiva musí vykonat daleko více práce pro dosažení určitého stejného výkonu než např. přeplňovaný diesel motor o podstatně vyšší účinnosti. Nebo snad ne?

    Čím je stroj účinnější, tím lépe dokáže hospodařit s palivem - totiž Lordovo auto po čipu je jiný stroj a více účinný než Lordovo auto bez čipu. Takže dokáže vykonat více práce s tím čipem. Tudíž může do toho kopce na tu čtyřku méně točit, méně pracovat, tím pádem má nižší spotřebu než stejné auto bez čipu do toho kopce jedoucí... jinak řečeno může díky své vyšší účinnosti vykonat méně práce, než auto bez čipu a díky tomu má nižší spotřebu, ale stačí to na srovnání kroku s původním neupraveným autem s vyšší ztrátou - menší efektivností.

    Dime, už mě to ale nebaví, já Tě nepotřebuju vyvádět z omylu, mě je to tak jedno, on Lordmystic to chápe, Superkutil to chápe... Lord si to dokonce brzy ověří a Ty to nechápeš... tak to nechápej dál.
    Když jste mě minule hanili, jak jsem tu vytáhl, že díky řepce bude mazivější nafta, tak až přišel Petr T. a dal mi za pravdu, tak byl klid. Do té doby to bylo samé bu bu bu.

    Umí to někdo lépe vysvětlit než já o té nižší spotřebě???

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.07  14:12

    « Re: Spotreba

    Řídící jednotka si pamamtuje styl jízdy za nějaký poslední úsek, a tomu pak přizpůsobí vstřikovací režim....... takže vlastně auto sama od sebe přečipuje !!! :-)

    TOMANE : "...........Něco podobného zde ted' píše i Lord, že když lépe využije kamarádovo Mondeo 85 kW, tak je rychlejší... a já mu to věřím. Tak jak je to možné? Dyt' jeho 96 kW musela udělat více práce než těch 85 kW, hm? :o)..........."

    Jestliže je auto o přibližně stejné hmotnosti na nějakém úseku rychlejší, pak muselo spotřebovat VÍCE PRÁCE !!! Třeba umí LORD rychleji a lépe řadit, a tím motor pracuje na stejném úseku třeba o sekundu déle.... Ale fyzikální zákony prostě nepředěláš !!! Stejná rychlost = stejná práce !! A je úplně jedno, jestli jedeš na čtyřku a nebo na zpátečku....!! :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.07  14:00

    « Re: Pružné zrychlení.

    To: Superkutil:

    Pružne zrychlenie, merane dnes, vonkajsia teplota 36, klima a svetla off, 1 osoba, nadrz plna:
    4.stupen - 80-120km - 4 merania, priemer 6,26s
    5. stupen - 100-140km - 4 merania, priemer 8,2s
    5. stupen - 80-100km - 1 meranie :-) 9,02s
    6. stupen - 120-160 - 1 meranie :-) 10,9s

    meranie podla mna nie je vobec objektivne vhladom na kratky časový usek a spôsob merania.

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.07.07  13:44

    « Re: Spotreba

    Superkutil:
    Měl jsem Felicii 1.6, krátkou - měla jen 55 kW, ale bylo to žihadlo. Ti, co ji měli či mají, ví, o čem mluvím - na jedničku měla lepší odpich než má moje Mondeo, z 0 - 100 Km/h měla podle papírů 12 sec., měřili jsme to několikrát, zajel jsem i 11,7 sec.
    S Mondeem 96 kW mám problém udělat pod 10 sec.
    A zátah na trojku měla ta Felda úžasný. Dodnes vzpomínám.

    Ohledně té nižší spotřeby, co o ní přesvědčuju Dima - já to vím, jaká je odpověd' na otázku proč to žere méně - píšu o té účinnosti v předchozím příspěvku.

    Já chápu Superkutile, že je to nepříjemné vidět, ale jestli měli mechanici v servisu auto na projetí a řekli, že je to v pořádku, tak pak je to Tebou. Ne že chyba je v Tobě, to není chyba, ale prostě Ti podle mě schází užší vazba na to auto, cit nebo nevím jak to nazvat - prostě to chce asi ještě trochu času a zvykání si na ten diesel.

    V recenzi na Tvoje Mondeo píšeš, že motor se stále zlepšuje - no tak ještě chvilu vydrž a třeba si jen potřebuje sednout motor no... i to je možné.

    Zda držet motor pod plynem?
    No zrovna ve Tvém případě, kdy subjektivně nejde přes 3000 rpm už s nadšením, tak bych mu po dobrém zahřátí dával asi nad 3000 rpm pěkně za uši - at' si zvyká.
    Můj názor - když ho zkusíš občas pořádně pod plným plynem vyhnat tak na 4000, nic mu neuděláš, jen si zvýšíš spotřebu - já bych asi tímto ten motor zkoušel vytrénovat.
    Totiž když po delší době navštívím dálnici a dávám si to, tak je pak auto o dost živější, do vyšších otáček jde ochotněji, lépe zní... ale na té dálnici musí jít plyn na podlahu a točit a točit... a pak opravdu to jede líp, než se zase ŘJ naučí můj městský a příměstský styl.

    Taky má někdo takový postřeh, že po delší svižné jízdě pak auto jede lépe?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 17.07.07  13:18

    « Re: Spotreba

    TO Kutil: C-Max je Focus, takže výrazně lehčí a jestli byl motor dobře zajetý, tak se nediv, že táhl dobře. A opravdu moje 2,2 táhne až do 4000 rpm a zatím jsem nepocítil, že by zvadla, vždy včas přeřadím, je pravda, že je ideální , aby po přeřazení spadly otáčky na úroveň nejvyššího KM, pak to zatáhne grandiozně, při vyšších otáčkách už je to o něco menší tah - mám najeto 112t km a jede , jak z praku, ale tohle jsem zkusil jen kvůli tobě, jinak využívám KM.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.07.07  13:01

    « Re: Spotreba

    TomanGHIA: Je mi jasné že porovnávání různých C-R je neobjektivní, ostatní auta byla lehčí jak Mondeo, ale také výkon byl výrazně nižší (cca 75-85kW).

    Pružné zrychlení chci jen pro zjištění, zda je chyba ve mě :-) a nebo v autě. Když jedu s C-MAXem 1.8TDCI, tak mám pocit, že zrychluje jak moje auto a to je divné. Ten můj motor se jakoby nechce probudit a rychle vadne.

    Odpověď na otázku snížení spotřeby je vyšší účinnost motoru (palivo se lépe zužitkuje).

    Je otázkou zda je lepší to držet pod plynem v nízkých otáčkách, či podřadit. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.07.07  12:50

    « Re: Spotreba

    Dim2:
    Dime ano, po fyzikální stránce je to tak - práce za určitý čas je výkon. Souhlas.

    Ale motor nespotřebuje stejné množství paliva při dvou různých stylech vyjetí kopce za ten samý čas - účinnost využití paliva motorem je přeci vyšší, když Lord nechá čtyřku a 1800 rpm při málo stlačeném plynu, než kdyby jel ten kopec na trojku se zbytečně více vytočeným motorem při větším sešlápnutí plynu!

    Škoda, že v Mondeích nemáme aktuální (okamžitou) spotřebu. Jsem si jistý tím, že vyjetím toho našeho imaginárního kopce na tu čtyřku je spotřeba nižší než kdyby se to jelo na trojku. Je to přeci úspornější režim pro motor.

    Nebo Dime nejsou dva řidiči, z nichž jeden to s autem umí líp než druhý a jezdí stejné tratě se stejným autem stejným rychlostním průměrem a ekonomičtěji než ten druhý? Tohle je přeci častý jev nejedné firmy, kdy řidiči firemních aut mají dle cest'áku stejné nájezdy, podobné rychlostní průměry, avšak diametrálně odlišnou spotřebu.

    Něco podobného zde ted' píše i Lord, že když lépe využije kamarádovo Mondeo 85 kW, tak je rychlejší... a já mu to věřím. Tak jak je to možné? Dyt' jeho 96 kW musela udělat více práce než těch 85 kW, hm? :o)

    Já si myslím, že když člověk používá motor v optimálních otáčkách, tak tento má vyšší účinnost - třeba Superkutil pořád hledá způsob, jak si ověřit, jestli je jeho auto v pořádku - třeba opravdu není. Myslím si, že až se s autem (s dieselem) ještě trochu více sžije, tak mu i spotřeba půjde níž.

    Ještě k Superkutilovi:
    Ale porovnávat ostatní auta jako je Scénic dCi nebo Mazda6 s C-R s Mondeem TDCi v síle zátahu - to je tak subjektivní... různé váhy aut, různé výkony... tady by fakt něco mohlo říci to změřené pružné zrychlení - ale to je zase: pár desetin vteřiny nepřesnost řidiče při neexaktním odečtení hodnoty rychlosti z tachometru, zkreslené údaje rychloměru, rychlost řidiče při sešlapování plného plynu, reakce časoměřiče na povel " ted' " ... použitá časomíra... :o)
    Nevím jestli toto by byl argument na reklamaci...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.07  12:39

    « Porovnání

    Lordmysticu musíme ty naše auta porovnat.Kdy a kde? :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.07  12:15

    « Re: průser s řazením/převodovkou

    Někdy bývá problém v zatuhlé kulise řazení. U starších aut s špatně (popřípadě vůbec) chráněnou kulisou se kloub zanese a rychlosti tam jdou špatně. Ale je těžké radit takhle na dálku. Muselo by se to vidět.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.07  12:10

    « Re: Spotreba

    "...........- příklad - dlouhé stoupání - nechá tam čtyřku, 1800 rpm a auto se nedusí, jede při málo stlačeném plynu - díky přenastavené říd. jednotce. Kdyby čip neměl, dával by za tři a měl motor v otáčkách - motor těch otáček udělá více, větší spotřeba při stejné rychlosti. "

    To je právě ten omyl :

    jestli ujede auto o nějaké hmotnosti nějakou vzdálenost za nějaký čas, tak vykoná pohonná jednotka nějakou práci. A ta bude vždycky stejná , protože souvisí s výkonem , a výkon je otáčky krát krotící moment. Takže si můžu vybrat nízké otáčky a vysoký moment a nebo vysoké otáčky a nízký moment..... ale spotřebuji vždycky stejné množství práce ( energie) !!!!

    Tak jak moho mít nárůst výkonu 40 % a spotřebu nižší ??

    Životnost, to chápu, emise to taky chápu, ale mělo by to být vykoupeno i spotřebou ...... ale zvýšit účinnost motoru o 40% softwerem ? Tomu prostě nevěřím, že by si výrobce dovolil to nevyužít............
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…