FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 25.07.07 17:28
« Rada
Ahojte,
Chcem si kupit ojazdene Mondeo, tak r.v. 2002+, ktoru verziu by ste odporucili? Samozrejme nepytam sa na vybavu, ale na motor.
A oplati ist do 2.2 TDCi alebo 2.0 TDCi, su niektore poruchovejsie? ako citam, tak spotreba zrejme nebude moc nizka ani pri jednom motore, ale kazda hracka nieco stoji. :-)
Dik.
-
"-- skrytý --" 25.07.07 16:40
« Re: kmitání volantu
Děkuji ti Superkutile, že jsi mě poučil o spotřebě mého auta, opět naprosté a špatné zobecnění tvého jízdního stylu, tvého vozu, jako by to muselo platit pro všechny. Auto mám napsané na firmu, vedu knihu jízd a nemám důvod sám sebe podvádět, tedy odpovídá jak najeto, tak tankováno. Dle této knihy jízd mám za posledních 8. tis. km průměrnou spotřebu 6.6l/100km a myslím, že můj poměr bude cca. 40 město / 60 mimo.
V Holandsku jsem běžně pod 6l/100km jezdil, asi by to šlo i tady, ale je to nuda a nic mě k tomu nenutí.
to Dim : Přesně :yes: :yes:
Už mě nebaví reagovat na nesmysly, ale štve mě, že ošklivě mluví o mém mazlíčkovi >:D
-
"-- skrytý --" 25.07.07 16:21
« Re: kmitání volantu
Já bych to tak nějak shrnul :
Kutil potřebuje úsporné auto s velkým výkonem, lehké auto s bezvadnou stabilitou, velké auto zevnitř ale malé zvenku, diesel motor kam se dá lít benzín, max kroutící moment při volnoběhu na chatě a možnost točit 10 800 ot/min na jižní spojce .....sedadla z Mc Larenu......a za cenu Fiesty, která ho nedávno předjela....:-)
A to já chci taky !!!!!!!!!!!!!
-
superkutil 25.07.07 15:55
« Re: kmitání volantu
To hope: Ty uváděné spotřeby neodpovídají skutečnosti, uváděných 5,1 dosáhneš jedině když budeš tlačit. Dokonce nedosáhneš ani těch průměrných 6,1
Když se budeš hodně snažit, tak na dlouhé trase a rychlostí okolo 90km/h a s vyřazováním těch 6litrů uděláš.
Mondeo prostě při své váze nižší spotřebu mít nemůže. Je mi jasné, že když ráno jedu po městě a potom na dálnici, tak spotřebu 6,1 mít nebudu, ale na to, že jezdím hodně s citem, tak mi 7,7 připadá hodně. Jezdím tak 30% město, ostatní mimo.
Jsem na tom přece jenom o něco líp jak u toho předchozího benzínu, ale návratnost TDCI je mizivá a vzhledem ke hrůzným zprávám se vstřikovači je benzín cenově výhodnější.
V rozdílu mezi S-MAXem a Mondeem nešlo jen o spotřebu, ale i užitnou hodnotu, která je u S-MAXe určitě vyšší. :-!
A rozdíl 15400,- v ceně, kterou zaplatím za rok mi nepřipadá až tak malý. :no: -
"-- skrytý --" 25.07.07 12:54
« Re: kmitání volantu
Nevidím na tvé spotřebě nic zajímavého. Dle propagačních letáků, jak už jsem ostatně psal má Mondeo 2,2 TDCi po městě 8,2 a kombinaci 6.1l/100km, tedy víceméně jak píšeš. Pokud jsi čekal něco jiného, pravděpodobně jsi naletěl lidem tvého typu, kteří nás přesvědčují, že nějaké auto žere výrazně méně, než udává výrobce. -
cja 25.07.07 11:48
« Re: kmitání volantu
to Kutil: To s tou citlivostí na spotřebu jsem psal já - benzín bude mít vždy větší rozptyl ve spotřebě než nafta. A za tím si stojím. Porovnával jsem 7 let ježdění v Mon 2,0i - dvě auta a s tím co mám teď - a je to jasné. A jestli mi auto bere o 1 litr více než ukazuje PP i než říká výrobce - mi přijde lehce irelevantní, vzhledem k ceně auta a ročnímu nájezdu s ním.
A to s těmi elektrony bylo pro pobavení, nikoliv pruzení. :-) -
"-- skrytý --" 25.07.07 11:29
« Re: objem
Marný boj s větrnými mlýny. Nejlepší je na určité argumenty odpovědět něčím úplně jiným. Všichni jsou určitě překvapeni, že staré Mondeo, které konstrukčně vzniklo myslím v roce 2000, bude technickou úrovní níže než S-MAX z roku 2006.
Stejně tak jsme překvapeni, že levnější staré Mondeo, prodávané ke konci své éry se slevami 25% a více se bude levněji i prodávat jako ojeté v bazaru. Na konci roku 2006, bych za Titanim S-Max zaplatil o více než 100 tis. korun, než za Titanium Mondeo. Obdobný rozdíl počítám i po 4 letech při prodeji. Možná bych i někde našel konkrétní nabídky, kde jsem se snažil narovnat i výbavu do stejné úrovně.
Tvé opojení o půl litru nižší spotřebou (já bych to v případě S-Maxe 1.8 x Mondeo 2.2 viděl na mnohem menší rozdíl) při tvém ročním nájezdu 30.000 km asi moc rozumných lidí také sdílet nebude. Spočítal sis, že to je ročně rozdíl 4.500 Kč, když počítám 30Kč na litr nafty? To je určitě pádný argument při koupi auta za 800 tis. Kč.
Tedy ať si každý vybere, dle toho jak a na co chce auto využívat. Mondeo 2.2 TDCi rozhodně není špatné auto.
-
superkutil 25.07.07 10:31
« Re: kmitání volantu
To Vasik1: Dej vědět, kolik tě stála ta oprava litých disků (nechci kvůli cja psát elektronů :-) )?
To hope: Ono to s tou spotřebou Mondea 2.2TDCI je takové zajímavé.
Od počátku mám průměrnou spotřebu 7,7 ale třeba dovolená na slovensku byla za 6,9litru. Když jedu z Mukařova do Prahy tak jsem schopný se dostat pod 6litrů, když jedu po Praze, tak jsem okolo 8litrů (každé stání na světlech je znát). Nejvýš roste spotřeba na dálnici.
To jak jsem psal, že při ostré jízdě si vzalo 7litrů, bylo při jízdě z Rakovníka do Liběchova, ráno, hodně ostrou jízdou systémem xo to dá s předjížděním. Čekal jsem spotřebu okolo 9litrů, tak mě to mile překvapilo. Bohužel se jednalo o spotřebu podle PP který uvádí o cca 0,6 litru míň, takže skutečná spotřeba těch 7,7litru a tak je úspora oproti 1.8benzín jen 1,5litru, což není moc. Za to to 2.2TDCI nestálo. Nevím, zda by 2.0TDCI 96kW měla o tolik menší spotřebu, ale rozdíl objemu není zas tak velký. Zajímalo by mne, jakou má spotřebu nové Mondeo 1.8TDCI. Nemáte někdo nějaký odkaz?
Taky mě překvapuje, že tady někdo psal, že TDCI není spotřebou citlivé na styl jízdy. Proti benzínu mi připadá, že naopak TDCI je hodně citlivé na styl jízdy. Při jízdě od 1250 - 2000ot. a rychlosti do 110km/h to bere asi nejmíň. :-! -
"-- skrytý --" 25.07.07 08:55
« Re: objem
Kutile.Prosím te.Vůbec jsem nechtel komentovat tvé príspevky.Je dobre, ze uz se o tom nechces bavit.Jen jednu vec bych k to mu rekl.Tve prispevky jsou plne tvych dogmat se kterymi vetsina lidi asi nebude souhlasit a zatim nema smysl pokouset se ti je vyvracet -
superkutil 24.07.07 22:38
« Re: objem
To hope: Dovol abych poupravil tvůj výklad mých slov. C-MAX i S-MAX je svoji variabilitou a technickou úrovní mnohem dál jak Mondeo do roku 2007. S-MAX 1.8 má skutečmou spotřebu okolo 6,5litru, Mondeo 7 - to znamená, že S-MAX byť větší auto, má stejnou nebo menší spotřebu než menší Mondeo. Navíc prodejní cena ojetého S-MAXe bude výrazně vyšší jak u Mondea.
A co se týče C-MAXe tak vnitřním prostorem i objemem kufru je srovnatelný s Mondeem. A spotřeba C-MAXe bude nižší jak Mondea.
A kdo jednou vyzkoušel vyšší posaz v MPV tak nízké auto už nechce.
A tím bych téma kutil a Mondeo uzavřel do naměření výkonových a momentových křivek.
To martin.z: Oktávka mne neoslovila svým vnitřním rozměrem. ;-) -
"-- skrytý --" 24.07.07 17:43
« Re: objem
Doufám, že mnoho lidí nevezme Superkutilovi rady vážně. Mě se jeví jako takový člověk, kterému někdo něco napovídá, on to vezme za své a všude dokola to roztrubuje, všechny o tom přesvědčuje a při tom dělá, že on je ten seriózní zdroj, který tomu rozumí. Nedělá mu problém porovnávat mezi sebou auta, která řídil 10km a zobecňovat to na rady typu:
- když chceš kombi, kup si MPV, protože je variabilnější
- když se ti zdá spotřeba Mondea 2.2 TDCi (8.2 l/100 město, 6.1 l/100 průměr) velká, kup si S-MAX 1.8 TDCi (7.9 l/100 město, 6.2 l/100 průměr)
- hodně lidí od dieslů utíká (jejich prodeje soustavně rostou)
A když mu zrovna nějaká rada nevyjde, jako v lednu tady [odkaz]
psal a fundovaně obhajoval, jak Mondeo 2.2 TDCi při ostré jízdě žere pod 7 l/100 km. Tak jako člověk, který si za svými názory stojí, to potom smaže. Ještě, že DR. alespoň jednou použil citaci a něco se zachovalo pro další generace.
Tímto příspěvkem jsem nechtěl říci jediné slovo proti C-MAX a S-MAX. C-MAX, Mondeo a S-Max jsou každé úplně jiné auto a na rozdíl od Superkutila se mi vůbec nezdají jednoduše zaměnitelná.
C-Max – větší a variabilnější focus (vozidlo nižší střední třídy)
Mondeo – střední třída
S-Max – poměrně velké MPV
-
martin.z 24.07.07 17:18
« Re: 1,8T
je to asi jedno, protoze to je hypoteticka debata, kup stejne nezvazujes, ale myslim ze 1,8T je ponekud uspornejsi nez subaru 2.0T a u 1,8T je prijemne, ze je o kategorii povinneho ruceni niz...
Znovu pisu, ze ja mirny ridic jsem s ni v passatu mel rozpeti spotreby pres cely rok od 6,8 do 7,8 l/100km.
Tzn. tobe by to bralo samozrejme vic, ale vic nez tech 9 co 1,8 atmosfera v mondeu by to nebylo a tim padem za stejne penez mozna o dost vice muziky. -
superkutil 24.07.07 16:13
« Re: objem
To cja: Tím Subaru jsem myslel Forester 2.0T a byla to jen reakce na Oktávku 1.8T od martin.z. Sám jsem Subaru zavrhl z důvodu vyšší spotřeby benzínu a zvolil diesel.
Právě kvůli spotřebě a momentu dole jsem měnil Mondeo 1.8 benzín za 2.2TDCI. 1.8 mi brala okolo 9,2 litrů a mě to připadalo moc. Dnes vidím, že to tolik nebylo. 2.2TDCI jsem bral místo 2.0TDCI proto, že rozdíl ceny byl nepatrný a tak jsem si řekl, když TDCI tak maximální možný výkon. SPotřeba je u TDCI zajímavá, jsem schopen jezdit od 5,8 až do 8,5 a to jen nepatrnou změnou stylu jízdy a taky maximální rychlostí. Nad 110km/h to žere.
Chtěl jsem místo Mondea S-MAX ale nějak jsme se s prodejcem špatně dohodli a taky jsem se bál obsahu jen 1.8TDCI a 2.0TDCI zase měly problémy s posilovačem řízení. S oběma S-MAXy jsem se svezl, ale po 1.8 benzínu byl subjektivní pocit jiný, připadalo mi, že nejedou. Tak proto Mondeo 2.2TDCI.
Pro běžnou jízdu stačí malý objem, problém je při předjíždění a tam se 2.2TDCI chová jinak než bych chtěl. Vím že vývoj jde dopředu a že hodně lidí od dieselu utíká právě pro jeho divné chování v posledních letech. Míval jsem Passata a tam to na 1 jelo od volnoběhu s pořádným zátahem. U Mondea mám problém uregulovat pomalou jízdu. K chatě to mám do kopce lesem a s 2.2TDCI je problém tam jet pomalu, pokud nechci spálit spojku. Motor nemá na volnoběh dostačující moment.
Počkám ještě nějaký čas, ale jak C-MAX 1.6TDCI 80kW, tak S-MAX 1.8TDCI 92kW mi v chování a vnitřní variabilitě přijdou lepší jak Mondeo a výkon je postačující.
Chtěl jsem to jen jako vodítko pro někoho, kdo hledá vyšší kombi s rozumnou spotřebou. :-) -
cja 24.07.07 08:38
« Re: objem
Pánové elektrony se už nedělají - mezikrystalická koroze je vytlačila z trhu- takže nově - hliníky - to jen pro pobavení. >:D
Kutile: pořád tě nemohu pochopit - tvoje nářky nad výkonem a krouťákem - před pár lety tohle v dieslu nebylo vůbec možné a teď to zkrátka jde neustále dopředu - což by jsi jako vývojový pracovník na SW pro různé auto komponenty měl vědět, a promiň, kde chceš využít Subaru S výkonem STI - na okruhu? Navíc do IMPREZY se nevejdeš a bude ti připadat uvnitř hnusná nebo snad Legacy - nebude náhodou těžké ... :-) A myslím, že na silnice v ČR bohatě pro běžnou jízdu stačí výkon okolo 150 koní a krouťák jak kdo preferuje - benzín v otáčkách nebo diesel dole - to je dilema pro někoho neřešitelné.... Už na Nově řešili toho "borce" s tím BMW 3,0D co sem na něj dal LORD odkaz před nějakou dobou. -
superkutil 24.07.07 07:57
« Re: objem
To martin.z: Chtěl jsem tím říct, že i když má být 2.2TDCI nejsilnější ve své třídě, tak zase takový rozdíl ve zrychlení oproti 1.8TDCI 92kW necítím a že 2.2TDCI byl krok vedle, protože při normální jízdě to moc žere a ten úžasný výkon zřejmě nevyužiju protože nejezdím dlouhé štreky po německu rychlostí 220km/h. Včera jsem jezdil po středních Čechách a po celou dobu nešlo jet více jak 80km/h a většinou tam byly omezení na 60km/h a i na 40 a 30km/h. Na takovéhle silnice ta 1.8TDCI úplně stačí. :-) Takže je to návrat od velkého výkonu k menšímu. Rozdíl výkonů 92kW u 1.8 a 114kW u 2.2 mi připadá moc malý. Překvapilo mě, že 2.0TDCI 104kW má moment jen 320Nm, když 1.8TDCI 92kW ho má také 320Nm. Na rozdíl od toho Mazda 6 2.0 diesel s výkonem 105kW má moment 360Nm. A pokud bych si měl vybrat přeplňovaný benzín, tak Subaru 2.0T a ne Oktávku. U 2.2TDCI jsem očekával rozumnou spotřebu a přitom dostatek výkonu pro předjetí. Bohužel díky objemu je spotřeba ve městě hodně vysoká a výkon mě nepřesvědčil. Je to ale subjektivní názor a platí pro mé 2.2TDCI.
To Vasik1: Mondeo je těžké, budeš mít bouchlý elektron. :-( -
Vasik1 24.07.07 07:46
« Re: kmitání volantu
to: TomanGHIA, Dim2
Tak kluci, byl sem včera v pneuservisu, nějak sem měl blbé tušení a tak jsem pro jistotu vzal do kufru dva zimáky na plecháčích ssebou, přijel sem říkam, že mi při 50 kmitá volant jako blázen, podíval se na to a říká tak to je jasný, říkám chytlo to pravé přední, zadkem sem myslím už vyhl, sundal nejdřív levé, vyvážil, pak pravé přední, no a tam nebylo co vyvažovat :-) v místě rány, tak 10 cm placka, taky se divím že neunikl vzduch z pneu, šmajdák jako blázen, říká zkontrolujem raději všechny, levé zadní OK, pravé zadní?No co myslíte, no měl ho tam >:D to samé jako přední, no takže si je tam nechali na opravu, říkal že to tak 14 dní potrvá, protože to někam vozí, tak mi na předek dal elektrony na letních a dozadu dva plecháče na zimních, trochu mě to sere, protože v pátek vyjíždíme na dovču po republice, Znojmo, Praha (+hale) a pak Orlík, no takže při těchto teplotách zimním můžu zamávat, je dobré že je dal do zadu, tak se aspoň jen povezou, oprava bude stát řádově ve stokorunách, takže s obutím vyvážením počítám kolem 1000kč, tak bacha pánové, díra před Vyškovem ve směru na Olomouc už se na vás těší>:-[] hehe, doufám že až se budem vracet tak do ní vlítnem znova, to už ty dva elektrony budou zpravené, tak že bych jim tam nechal zase další dva? :-! tak se zatím mívejte, třeba se s někým potkám v servisu v Hale čao -
g_m 23.07.07 20:15
« Re: presednuti do fabie, octavie
Pro Dim2:
Jo Dime, to je pravda, stává se často, že nevydrží ráfek. Známý má ST 220 a vždycky, když trefí díru, jede bud' rovnat kola nebo při větším průseru jede pro nová kola...
Je to ale pro mě důkaz o robustnosti podvozku.
Určitě je milejší nechat si srovnat kolo než měnit rameno, poloosu, ...
Pro martin.z:
Martine, mám přesně ta kola, která máš na fotce toho tmavého Mondea ve Tvém profilu - sada Ghia Executive 205/50 R17 - a nechávám je ještě hustit o dvě desetinky více, než je doporučováno, mám to tak rád.
A když je kvalitní silnice, málokteré auto se drží tak, jako to moje Mondeo.
Pokud to ale odskakuje, jakože někdy pořádně, tak vím, že vina je v povrchu cesty a to mě uklidňuje :-)
Ne,
vážně, mám rád tvrdší auta, vyhovuje mi to. Jo, někdy to jsou rázy, ale stačí fakt vyměnit povoz, např. Octavia či Superb je ideální - a pak šup do Mondea...
Superb je jako houpavý jezevčík, díry žehlí možná měkčeji, ale stačí první zatáčka a je mi smutno... :-)
Navíc mi příjde, že sedadla Mondea toho dokáží hodně odfiltrovat - manželka má dost nemocná záda, ale z Mondea vysedá nevytřepaná, nebolavá.
Já Mondeu ty menší rázy rád odpustím. Za to pohodlí na dálnici a agilitu na okresce mi to stojí.
Mám ho prostě rád.
-
-
"-- skrytý --" 23.07.07 17:44
« Re: kmitání volantu
...trefil jsem jednou díru tak, že jsem zničil ( přesněji poškodil ) ocelový ráfek, přes ten průhyb mi za půl hodiny vysyčel všechen vzduch....ale guma i všechno ostatní zůstalo O.K. Pokud to kmitá, tak je kolo nevyvážené, možná prohnuté.... Ono taky ten nižší profil pneumatiky udělá při dobré trefě svoje..... -
g_m 23.07.07 16:25
« Re: kmitání volantu
Pro Vasik1:
Zdravím, předně gratuluju ke koupi Mondea, jo, je to super kára, užívej si ty pocity z jízdních vlastností, ze zátahu motoru, ...
Po čase si totiž zvykneš a přestaneš to vnímat, pokud ještě navíc budeš mít Mondeo bez možnosti jezdit ještě něčím jiným, tak Ti pak Mondýs příjde jako normální.
Já si jeho kvality uvědomuju hlavně když si do něj zpátky sednu třeba po jízdě s Fabií, Octavií, ... :-)
K té ráně na podvozek - osobně bych asi napřed navštívil pneuservis a nechal kola vyvážit, správně nahustit, zkontrolovat.
Pak bych se objednal na geometrii - asi bude rozhozená. Nemáš volant při jízdě rovně trochu nakřivo? Asi jo, ne?
Podle mě bys neměl mít ohnuté rameno či jinak poškozený podvozek, Mondeo ho má z odolné oceli, já už taky nějakou tu díru chytil a bez následků - v servisu Ford říkali, že podvozek mám bez chyb - byl jsem se na Mondeo podívat zespodu, když bylo na zvedáku na prohlídce po 20 000 Km.
Paradoxně jsem ale geometrii měl rozhozenou od nova - byl volant trochu nakřivo při jízdě rovně - prý na to občas v německu dlabou ve výrobě - tak mi to srovnali v rámci garance.
Byl bych prý první případ, kdy by na Mondeu byla nějaká vůle či něco poškozeno - při trefení díry to prý většinou odnese jen geometrie nebo přinejhorším kolo.
Podvozek ne.
Ale vařím tady z vody, jen jsem Tě chtěl uklidnit, říct Ti své poznatky a zkušenosti z Ford servisu, kam jezdím já, snad tomu nic nebude, musíš to ale nechat zkontrolovat.
Tak hodně štěstí a spousty kiláků bez nehody!!!
A pak sem dej vědět! -
martin.z 23.07.07 09:58
« Re: objem
to kutil:
"mensi objem kvuli spotrebe" a " i 2,2 TDCI je pro me malo" :-)
Uz z techto dvou tvych hlasek bych tipoval ze spokojenej nebudes.
Ja bych pro tebe videl idealni preplnovanej benzin, neco jako byla koncernova 1,8T nebo jeji nova verze s kterou ted prisli.
Vyhovelo by ti to ve vsem.
Ja ji mel v passatu a i s tim to umelo jezdit.
Najdi si nekde na netu, pripadne ve skoda konfiguratoru parametry(myslim ze do octavie tour to jeste montujou). -
Vasik1 23.07.07 07:51
« kmitání volantu
Zdravím ve spolek, mám jednu takovou otázečku, když jsme vezli našho Mondího domů, piánko jízda, vím že před vyškovem je díra jako prase, dycky sem jí míjel v rychlém pruhu ale vlivem piánko jízdy jsme jeli v pomalém pruhu, no a rána jak zděla a hňáp, vlítl sem do ní pravým předním kolem, zadek už se vyhl, no a od té doby, má volant ve chvíly kdy ho pustím cca při 50km/h kmitavou, kmitá kolem středu, tak cca +- 1cm doprava do leva, při zrychlení se to pak pomalu klidni, no a při 120 už to cítit nejde.Tedy už to nemlátí do volantu, ale přejde to do vibrování celého auta. Napadá mě kola přehodit za zimní a vyzkoušet. Nejdřív bych tedy asi zajel do pneuservisu, ať se mrknou na vyvážení, pomůže to něčemu? Mám tam teď elektrony, no na pravém předním se asi z elektronu stal šišojd. -
pepek 22.07.07 22:38
« Re: Kutil
to Lordmystic: Silácké řeči, že Ford mu do baráku už nesmí vypouštěl dotyčný po celou dobu vlastnictví Mondea MkII a stejně si koupil MkV, protože sleva je sleva a každá koruna se počítá.
Tak a teď ještě třeba tu o Smolíčkovi. Vyjde to nastejno, jako že 2.2TDCI ve 2900ot. v minimálně zatíženém autě netáhne.
btw. Kutil, zrovna ty se svými příspěvky se starej o dobré využití prostoru na webu. -
superkutil 22.07.07 18:30
« Re: Kutil
Hele pepek, není škoda webu pro přepisování příspěvků? Nestačil by odkaz? Pokud znáš odpověď na můj dotaz, tak sem s ní. Co dělat, když už auto nechce na 6ku a 5ka a 4ka už netáhnou protože jsou nad 2900ot?
140km/h v kopci: 4 - 4000; 5 - 2900; 6 - 2300
Pokud nevíš, tak to vůbec neřeš! Alespoň já to neřeším, dokud nebudou grafy.
To cja: Myslel jsem, že po 13000km si už sednul. 8-s
To lordmystic: Neboj, Mondeo už to nebude. Jedině něco vyššího. A menší objem motoru kvůli spotřebě. :-! Udělal jsem zkušenost, že asi i 2.2TDCI je pro mě málo a že to není pro mne správný směr. -
pepek 22.07.07 09:32
« Re: Kutil
Asi to opravdu bude tím mezičlánkem mezi pedály a volantem - tohle napsal minulý týden do vedlejšího vlákna o C-MAX
Re: Zrychlení, delta zrychlení, derivace... :)
Ahoj, mám sice Mondeo, ale taky TDCI. Předtím jsem měl Mondeo 1.8 benzín 85kW. Teď mám 2.2TDCI 114kW. Nové Mondeo je o 150kg těžší, takže to chce větší sílu. U starého Mondeo to nad 4000ot. suprově táhlo až do 6500ot. Ale motor se musel pořád točit a pak byl hlučný a bylo to únavné. Tak jsem volil TDCI neboť jak všichni vědí má největší moment v nejčastěji používaných otáčkách. Všechno dobrý, pěkně to táhne do kopců i když např. na D1 už v kopcích 6ka občas nestačí. No a tam narážím na dost velkej problém. Moje auto nechce moc točit nad 3500ot. už od 3000ot hodně vadne. A tak když místo 6ky dám 5ku, tak zase motor končí na tom, že už má moc velké otáčky a malý moment. Jaký je tedy styl jízdy s TDCI? U benzínu jsem podřadil a jelo to. třeba o 2 stupně. U TDCI nevím jak jezdit. -
"-- skrytý --" 20.07.07 22:31
« Re: Kutil
To pepek: Krásné čtení na dlouhé zimní večery..
;-)
To hope: Souhlasím, údaje z brzdy by měly prokazatelně a jasně ukázat průběh výkonu Kutilova motoru a porovnání s oficiálními hodnotami zase ukáže, zda je chyba v autě nebo v mezičlánku mezi volantem a pedály... :-) -
lordmystic 20.07.07 22:26
« Re: Kutil
Největší sranda bude, až se kutil konečně zbaví tohodle "špatného" mondea, ale vsadím krk na to, že jeho další auto bude zase další mondeo :).
Jinak zrovna jsem si to sfištěl po silnici druhé třídy 210 tacho, jo novej koberec je paráda, jen je to trošku ouzký :(. Neměl se mi lepit na * frajer s novym passatem :). A to sem to tam měl během chviličky. To musí asi kutil tiše závidět :).
Jinak jak jsem psal že mi jde špatně řazení, tak mi tam v servisu špatně namontovali construct a při řazení vlevo (jednička a dvojka) se to zaráží o to zamykání - ta zarážka na táhle je křivě. No se těším na reklamaci, tenhle fordí servis ve volyní nesnáším, oškubali mě tam jak kuře a ještě mi půlku věcí odflákli :(.
m.leky1: jo určitě se někde srazíme, jen jsem dnes opět navoskoval autíčko, zítra mám zase další svatbu, pak vodu. ale ten další víkend nebo ten pak bych měl čas určitě mít, tak s tím počítej a pojezdíme. vezmu kameru a udělámě pořádnej "akční" sestřih alá top gear :). -
"-- skrytý --" 20.07.07 22:03
« Re: Kutil
Kutilovi to 2.2 TDCi pojede dobře teprve tehdy, až ho prodá a koupí si něco nového. S jeho předchozím mondeem 1.8i to bylo to samé. Celou dobu s ním měl nějaký problém, nejelo to, pak to zase jelo, pak zase nejelo (kromě jiného), ale teď když tu 1.8 prodal, tak o ní píše jen samou chválu, skoro mám dojem, že měl před tím ta auta 2 - na jedno si stěžoval a to druhé teď vychvaluje :-). -
superkutil 20.07.07 17:37
« Re: Kutil
Vzdávám to. Dnes mě ve 180km/h, kdy už moje Mondeo nechtělo zrychlovat, předjela Fiesta TDCI. Nevím co v ní bylo, ale na to nemám nervy. :no: Těch 216km/h jako maximálka je dobrá utopie. Těch 180km/h umělo i mé staré Mondeo. Nevím, zda za to může EURO IV nebo něco jiného, ale byly to vyhozený peníze. -
martin.z 20.07.07 11:35
« Re: Kutil
ja mam 2.0 96kw a jeste navic automat a ve vyssich rychlostech kolem 90-100 se zrychlovanim problem nemam.
V nizkych rychlostech a pri rozjezdech je to slabsi protoze 1 je hodne do pomala a AT prevodovka pri seslapnuti radi jak s benzinem(zbytecne moc vytaci), ale motor ma sily dost.. -
"-- skrytý --" 20.07.07 11:12
« Re: Kutil
To Kutil: pises ze auto za rovnakých podmienok inak reaguje zoslapnutie plynoveho pedalu. Podla mna to ma spojitost s turbom a jeho otackami. Ak ides konstantnou rychlostou napr. 120km/hod tak turbo nema nikake otacky a ak das plyn na podlahu tak mu chvilu potrva kym sa dostane do otacok a auto nasledne zrychli. Ak ides 120km/hod sposobom sem tam pridas, obehujes, pribrzdujes a zrychlujes alebo sa rozbehujes stylom 4,5 a 6, t.j. turbo je stale v otackach tak v tomto pripade ked das podlahu tak auto vyrazi okamzite. Aspon u mna to tak je.
Ak to je inac tak ma prosim neukamenujte .Nie som odbornik na turbo a ani motory, takze vsetko ponimam tak trosku lajicky ale vyssie spomenute je zaznamenane na zklade mojich skusenosti s chovanim auta za roznych jazdnych podmienok a nie technickych priruciek. -
"-- skrytý --" 20.07.07 10:10
« Re: Kutil
Marně vzpomínám, kdy jsem se naposled s plynovým pedálem dotknul podlahy. Možná to bylo v Německu, když jsem se na dálnici přetahoval s BMW 320d do kopce, naložený auto a rychlost nad 180 km/h.
V tvých podmínkách jsi musel plyn jenom lechtat, potom když sešlápnu plyn do 1/3 a auto nezrychlí dle mé představy, automaticky podřadím. Předpokládám, že to takto udělá každý normální řidič, takže neočekávám, že by ti k tomu řekl někdo něco inteligentního.
A dále mi nezbývá než říci, že na rozdíl od cartmaxe mě nebaví pořád dokola číst pořád to samé. Vůbec nevím, co čekáš, že se stane. Evidentně tady není žádný aktivní přispěvovatel z Ford servisu. Na rozdíl třeba od fordclubs.org, kde už je od tebe relativní klid, protože tě poslali do servisu a dále se s tebou nebaví.
Co by asi tak bylo řešení:
- zajet si na brzdu, na což ovšem nemáš čas a peníze
- zajet si do servisu, na což ovšem nemáš čas a peníze na půjčení si náhradního auta
Takže kdybys, místo psaní dokola toho samého šel makat, mohl by sis vydělat nějaké love a problém by byl vyřešen.
-
-
superkutil 20.07.07 08:38
« Re: Kutil
To cartmanxv: Tak jeden pro tebe. Včera jsem jel z Barandovského mostu na Prahu 10 po jižní spojce, na 6ku 120km/h. Když jsem sešlápl plyn na podlahu, tak se nic nedělo. Když jsem jel dnes na D8 od Tesca, měl 120km/h na 6ku a sešlápl plyn na podlahu, tak auto velmi svižně vyrazilo dopředu. Čím to je? Může na to mít vliv teplota vzduchu nebo to dělá ŘJ aby dodržela emise? Už dřív jsem měl pocit, že při předjíždění motor pokaždé zrychluje jinak i když má stejné podmínky (rychlost, rychlostní stupeň a sklon silnice).
Jinak jak píše Vasik1, auto je většinou schopné jet na dálnici i více jak 180km/h a i na mírné sešlápnutí reaguje zrychlením. Myslím, že se do rozjet i na 200km/h, ale není to o rychlosti ale o zrychlení. Když chci nějaké auto předjet, tak se mu nechce. Přede dvěma dny jsem předjížděl Felicii a motor odmítl zrychlovat a auto co předjíždělo za mnou to do mě málem napálilo. A to byly otáčky nad 2000ot, rychlost okolo 100km/h, plyn na podlaze. To už není o osobním pocitu, to jsou prokazatené hodnoty.
Má EURO IV nějakou regulaci emisí? Nějaké čidlo, které by ubralo plyn? Nebo nemůže to dělat ESP? Co by mohlo být důvodem, že auto odmítne zrychlit?
To Vasik1: Ono na běžnou jízdu by ti stačilo i Mondeo s TDCI 66kW. :-) Na 130km/h i těch 66kW auto na dálnici rozjede. Tam jde spíše o výkonovou rezervu při předjíždění. Lordmystic by ti mohl říct, jaké má pocity po zvýšení výkonu a jak se změnil stal jeho jízdy a spotřeba. -
cja 20.07.07 07:53
« Re: folie
To Kafe: Měl jsem stříbrné kombi, což není tvůj případ, neměl jsem je z frajeřiny - vykradené auto a jenom doporučuji, dej si dopředu taky folii ale o několik procent světlejší - počítej s tím, že za deště , v noci a za hustého sněžení je z auta hůře vidět - hlavně dozadu. Na svoje auto nynější jsem je dal taky - po výšše uvedených zkušenostech - je černé a tam to nevypadá , tak dobře jako na stříbrném :-) -
superkutil 19.07.07 18:36
« Re: Pružné zrychlení.
To pepek: Ano, ta lišta je konstrukční vada. Ale nepovažuji ji za důležitou a na celkové užívání auta má minimální vliv. Prostě pro snadné vystupování je horní hrana dveří nad sedačkou a když otevřeš, tak na sedačku a řidiče nakape voda. Do starého i nového Mondea mi taky teče, ale nemluvím o tom. U starého to bylo křivou gumou a dveřmi a u nového zase výrobou kdy špatně nalepili izolační fólii ve dveřích. Ale kdybych měl psát o všech těchto drobnostech... Takové najděš na každém autě.
Nechci už řešit drobnosti a ergonomii. Nechci zaplňovat tento web nedůležitými texty. -
pepek 19.07.07 16:52
« Re: Pružné zrychlení.
Dear kutil, asi máš hodně krátkou paměť, ale tvé stížnosti a nářky na netáhnoucí motor u MkII, klepání a vibrace auta, vysokou spotřebu (nic z toho nesouviselo se závadami auta, které jsi koupil jako víc než půlroční skladovou uloženku za výprodejovou cenu. Vše jsem schopen ti tady doložit zkopírováním tvých osobních příspěvků z fora CMC, takže se uklidni a neuváděj zde hodně zkreslené věci, ať zbytečně neuvádíš nové přispěvatele tohoto fora do velkých rozpaků nad kvalitou Mondea.
"....Mám ještě Fiestu 2001 a u té nemám jedinný problém, ta je ergonomicky i technicky v pořádku......"
Není náhodou také Fiesta konstrukčně špatná, když ti teče při dešti do auta po otevření dveří? Nestěžoval jsi si náhodou na to? Jak jsem napsal, procvič si paměť
"Mám 3dv. Fiestu z roku 2001 a narazil jsem na problem. Když prší nebo po dešti, když otevřu dveře, tak mi nakape voda z horní lišty a střechy na sedačku.
Ptal jsem se i jiných majitelů Fiest a vypadá to na konstrukční vadu, výrobce místo vnějšího žlábku instaloval pochybnou gumovou lištu, která alespoň mě moc nesedí. Nevím, jak to výrobce myslel a nechce se k tomu vyjadřovat.
U jiných modelů Ford je buď nahoře gumový žlábek (Escort, Mondeo MKIII) nebo vnější guma (Focus, nová Fiesta...).
Teď mi dokonce v dešti na sedačku kape i při zavřených dveřích. Když zkontroluju vnitřní gumu, tak všude doléhá dobře a do vozu za jízdy nefouká.
Máte někdo radu jak zatékání odstranit?
Díky kutil"
Ono občas stačí vyměnit tu věc mezi pedály a volantem a auto je opět jak znovuzrozené. -
superkutil 19.07.07 14:42
« Re: Pružné zrychlení.
Hele Pepek, tohle už jsme spolu řešili. Pokud chceš něco psát, tak piš skutečnost a ne svoje představy. MK II byl úplně jiný případ. To bylo auto koupené po dlouhodobém ježdění s firemním MK II. Problém mého MK II byla špatná výroba, 25 závad hned po koupi, kde se FMC zřekl odpovědnosti a vše nechal na dealerovi, který řekl, že se dá vše opravit a tak 4 roky opravoval. Po opakovaných závadách dokonce FMC souhlasil s výměnou za Focus TDCI, ale nakonec si to rozmyslel a fax odeslaný z FMC který mi sděloval VIN auta za které moje bude vyměněné prohlásil za chybu zaměstnankyně.
MK V nemá výrobní vady (až teda na odlepenou lištu, špatně zavíratelné dveře a drhnoucí pedál brzdy - ale to jsou drobnosti). U MK V mám problém s provedením a změnou konstrukce interiéru. Mám ještě Fiestu 2001 a u té nemám jedinný problém, ta je ergonomicky i technicky v pořádku. Rozdíl je ale také v jetém a novém autě. Když koupíš auto jeté za 200tis, tak s nějakou tou vadou počítáš. Pokud ale auto koupíš nové, tak počítáš s plnou podporou výrobce a s případnou výměnou nebo odstraněním vad. Prostě když nový, tak perfektní a technicky i ergonomicky dotažený.
Dobře, nebudu Vás už dráždit, díky Kafe za rozumné řešení a ostatním se omlouvám, že jsem otravoval.
Čauky :-)
-
"-- skrytý --" 19.07.07 14:38
« folie
trosku by som chcel odlachcit tuto debatu a opytat sa Vas ci ste uz niekde videli mondeo (nie kombi) s foliami na zadnych sklach. Uvazujem na nalepenim folii ale nie koli frajerine ale detom ktore vzadu vozim a bojim sa aby som to auto vzhladovo nepokazil (auto je strieborne). Mate niekto folie? -
Vasik1 19.07.07 12:13
« Re: Pružné zrychlení.
to kutil:
Ve Scautu jsem nejel, nebyl to favorit, navíc se mi ,,zmutovaná,, octávka nelíbí, Jinak to co o škodě píšeš, s tím můžu jen a jen souhlasit. Opravdu nevím proč sis auto přádně neprojel, já byl v bazaru od rána až do zavíračky, vše sem prolezl vyzkoušel, no a pak když jesem čekal na Petra T., tak sem seděl přípásaný a hodinu si simuloval jízdu, mačkal pedály a tak dál a tak dál, má nejdelší jízda byla cca 3 hodinky, a to když sme vezli mondíka domů, a když sem vylez cítil jsem se jako bych se právě narodil, každý ná jiné zvyky, jak říkám mě vyhovuje nizkej tvrdší posed, eště by sedačka klidně mohla trochu dolů a nezlobil bych se, nemám nejmenší důvod sedět vypumpovanej abych viděl na špičku kapoty, je to naprosto k ničemu. Prostě auto není rohlik za 2 kačky a tak je k tomu třeba i přistupovat a né spoléhat na to, že rohlík před 8 lety upečenej je stejnej jako včerejší. -
pepek 19.07.07 11:15
« Re: Pružné zrychlení.
to lordmystic (and all): Najdi si jednou historii kutilova vzdychání nad jeho špatným Mondeem MkII na www.forum.fordclubs.org a zjistíš, že konkrétně v jeho případě jde o člověka, který je schopen na Fordy a Mondea obzvlášť nadávat 6 let (jeho Mondeo MkII nejelo, nebrzdilo, klepalo se,bylo po všech stránkách ještě horší než toto MkV), ale pak si ho zase koupí, protože dostane o 10Kč větší slevu než jinde. Navíc veškeré chyby v autech v tomto případě zjevně mají příčinu mezi sedačkou a pedály. Jeho pracovní minulost, jak on tvrdí, jako pracovníka ÚVMV (Ústav pro výzkum mot. voz.) na vývoji brzd (tady tvrdí na vývoji SW do ŘJ) je také velmi, ale velmi úsměvná. -
superkutil 19.07.07 10:46
« Re: Nafta vs. benzin: co se u nás lépe prodává?
To lordmystic: Už jsi jezdil s 2.2TDCI? OK, není problém, až budeš v Praze, tak dej vědět a projedeš se. Mám zkušenost s Lagunou z roku 2004 s motorem 2.2 dCi (původně snad Nisan) což je přibližně stejné auto (třída) a motor se stejným výkonem. A pokud jde o interiér, tak je tam např sedačka elektricky seříditelná v 8mi směrech s pamětí, bílá kůže a dřevo (ale dřevo, né náhražka), barevný display PP atd. Takže když srovnám interiér Laguny 2007 a Mondea 2006 tak to Ford nezvládl. Forda jsem bral kvůli robustnosti a kvalitě, bohužel jsem nekoukal na pohodlí. Dělám pro mnoho firem, ale ani jedna nepoužívá Fordy. Mají Škodovky, VW, Renaulty, Opely, Citroeny. Např. Siemens používá Renaulty i když jsou to němci. Už ani Tranzity nepoužívají. Také Vodafone přešel od Forda k VW. ;-) -
lordmystic 19.07.07 10:39
« Nafta vs. benzin: co se u nás lépe prodává?
vyšel zajímavej článek:
[odkaz]
že se tu dřív řešilo jestli nafta či benzín, tady jsou fakta prodejnosti. není divu že u nás vládne stále benzín, protože fóbie htp se prodají tuny a to zastíní vše ostatní. ale co mě zaujalo, byla myšlenka udělat porsche 911 TDI >:D >:D >:D -
lordmystic 19.07.07 10:36
« Re: Pružné zrychlení.
kutil: fakt to není už vtipný, věř nám. ono aby jsi napsal deset odstavců jak jsi hloupý a jak špatně sis vybral auto s výčtem toho co ti na něm nesedí a pak to tu každý druhý den znovu a znovu pastoval, to je fakt už otravné. když je lepší scenic, laguna, mazda, opel a já nevím co všechno si ještě vyzkoušel a zdálo se ti lepší, tak proč tu stále brečíš. ty sis vybral a když vyhodím mnoho set tisíc, tak normální člověk za něco co mu sedne. jinak za pár týdnu pojedu do prahy, tak se určitě domluvíme a dojedeme to pořádně projet, aby bylo konečně jasno. vím přesně jak jezdí 96kW, nyní i 120kW, to by bylo, abych nepoznal, jak jede tvých 114kW! -
superkutil 19.07.07 10:22
« Re: Pružné zrychlení.
To Kafe: Brzdový pedál se zasekává nahoře, musíš sešlápnout hodně silou, jako by tam byl zadřený. Volant mám úplně vytažený a nahoře, nesnáším polohu sezení u zeme, takže i sedačku mám sice úplně vzadu, ale vytočenou nahoru, co dovolí kolena. Bohužel sedačka nejede jen nahoru, ale i dopředu. Už jsem uvažoval o nějakých mezikusech-podložkách pod šrouby držící sedačku, kterými bych sedačku zvednul. Palubka má takové čtverečky a když se opírám holou pravou nohou o středový tunel, tak ji mám potom odřenou (to vyřeším nalepením nějakého materiálu). S opřením levé i pravé ruky mám problém. Když dám levou na okno, tak je vysoko, když na opěrku, tak je nízko. Je to tím, že MKII mělo větší okna a hrana okna byla o cca 5-7cm níž. Abych tedy mohl mít ruku opřenou o rám, musel bych sedět o 5-7cm výš. Pravou ruku nemůžu opřít vůbec, protože je opěrka moc vzadu a krátká (Např. Scenic ji má výškově i ve směru dopředu/dozadu seřiditelnou). Sedačka je úzká, bolí mě kyčel, je to jak mít zadní část ve svěráku. To i moje Fiesta z roku 2001 má sedačku širší a měkčí. Také sedačka v Oktávce je pohodlnější.
MK II je americký styl, ale ten není špatný. Jezdil jsem v USA se vším možným a pohodlnost amerických vozů se s Evropskými nedá srovnávat. Opěrky na obou stranách pro řidiče i spolujezdce. Proti tomu je Mondeo MK V jak lavice v Tatře 111. Moje chyba byla, že jsem vycházel z toho, jaké bylo Mondeo MK II. Letošní Mondeo má sedačky mnohem měkčí než MK V, takže asi nejsem jedinný, kdo s tím má problémy. V MK V mám pocit, že se každá nerovnost přenáší do mého těla. Kamarád má Scenic Grand a tam má každá sedačka svoje opěrky a plno dalších vymožeností jako je BT integrované do PP, lehčí ovládání volantu, snadnější ovládání klima atd. Samozdřejmě je design trochu divoký a vnitřek vypadá plastově, ale cestování je mnohem příjemnější jak v Mondeu. Scenic má i takovou blbost, jako jsou do oken integrované záclonky, zavření oken po zamčení auta, determální sklo atd. Na to že je to auto o třídu nižší jak Mondeo, tak dost dobrý. Mondeo je dobré robustní auto se zřejmě hodně dobrým podvozkem a slušným motorem, ale co se týče účelnosti, ergonomie interiéru, pohodlnosti sedaček a vybavení elektronikou, tak jse hodně technicky zaostalé.
A pokud srovnám motor 2.2TDCI a motor z Mazdy 2.0 MZR-CD 105kW tak je zrychlení Mazdy 0,3sec horší, ale motor má lepší průběh momentu, hlučnost je stejná a spotřeba ve městě o skoro litr nižší.
MK II mělo své mouchy, ale sedačky byly pohodlné a dost široké. Problém byl s materiálem ze kterého byly vyrobené (kovová kostra z plechu na konzervy), odešel mi v záruce ten mechanismus na zvedání sedačky a kroutilo se mi opěradlo, když se za něj děti zezadu chytli.
Pokusím se nějak laborovat se sedačkou, ale pokud to nepůjde, tak budu řešit výměnu. Buď sedačky nebo auta. Možná pomůže vyrobit nějaký potah na sedačku, který by její vlastnosti zlepšil. Něco co by mě dostalo výš a vyřešilo šířku sedáku a sezení výš.
Po zkušenostech s C-MAXem, S-MAXem, Zafirou a Scenicem už nedokážu sedět na zemi. >:D
To Vasik1: A jezdil jsi se Škodou Scaut? Měl jsem ji půjčenou s motorem 2.0TDI a moc se mi líbila. Ale nehodlám podporovat zloděje (v ulici nám ukradli 4 Oktávky) a ani obchodní politiku Škody. -
Vasik1 19.07.07 08:32
« Re: Pružné zrychlení.
To Kafe: Rozdíl tam je velikej, v MK II sem se vezl, ale vůbec mi to nesedlo, je to jak kdybych seděl v bažině,prostě stále americkej styl. Nový MK a hlavně od roku 2004 už je typicky Evropské auto...né paskvil jak tu někdo psal, stejně tak jako, škoda a Volkswagen,do škody sem nešel jen kvuli přemršěné ceně na trhu a tyky kvůli nesmyslnému prahu v kufru, no a pak do mondíku se dá naložit ještě asi tak o 20 cm delší věc, což je promě asi to nejdůležitější, vzhledem k expanzi mých leteckých modelů:O) mě se vždy tvrdší posezení líbilo, teď po 3 dnech a najetých 300 km, si to užívám, sedačka ani né tvrdá ani né měkká, krásně vede, celé to auto je famozní, krátké rychlé zatáčky, jako při zahřívání gum F1,mondík se ani nehne, je to neskutečné, dnes sem ho musel nechat doma, jedem s Firmou na cyklovýlet, ale měl sem co dělat abych se od něj odtrhl. Kutila nechápu, už při zkušebce sem hned věděl že je to to co chci, s těma oknama má trochu pravdu, když sedím tak jak mi vyhovuje, raději sedím níž, jako v raketě, na čumák vidět nepotřeba, tak pak když si chci položit ruku na otevřené okno, mám ji hrozně vysoko, ale zase o 20cm níž je opěrka a ta je gut. V astře, sem ruku měl v rovině, no ale mondík je prostě větší vyšší, tady to prostě jinak nejde. Taky nechápu co furt řeší s tím motorem, já mám jen 85 kW, je to tak neskutečně průžný motor, třeba záběr čtverky, v celém rozsahu , první 2 stupně jsou teda trochu slabší, ale ty jsou na rozjetí a né na akceleraci, no a pak trojka čtverka, pětka na dálnici při 120, mírně sešlápnu a startuju, najednou koukám 150 a kdo by to řek. Při 150 už ten 5 kvalt trochu víc točí, takže optimum je těch 130 max 140. Kutile, měl bys prostě vyměnit stáje, když se ti tak líbí u Frantíků, můžeš od nich vyzkoušet peugota nebo citrouše, toho má kamarád 2001 xantiu, sedáky bažina, interiér ke zblití. Nové mondeo hlavně to po roce 2004 je famozní. -
"-- skrytý --" 18.07.07 22:23
« Re: Pružné zrychlení.
To Superkutil:
"divné chování brzd (zasekává se pedál)" ----ja s tym problem vobec nemam, a ako sa ti zasekava? mne ked sa zasekaval pedal (spojka) na inom aute tak vzdy pomohlo posunut rohozku do zadu:), ktora sa klzala po podlahe az tak ze po zatlaceni pedalu na doraz sa tento zasekol za rohozku,
"nevhodný materiál palubky (nepřijemný na dotek)"---- tak mne sa zda ze je uplne v pohode. Na dotyk makky a posobi solidnym dojmom. To keby si videl co som mal v Ibize tak by ta asi porazilo. Povrch bol tak drsny, ze pri utierani handrou posobila palubka ako smirgel a zostavali na nej kusy handry (inac na pohlad posobil super a na dotyk drsny)
"špatná poloha hrany okna (nelze o ni opřít ruku)" ---- tak isto nemam problem, je ako v kazdom inom aute. Neviem aku mas vysku, ja 180, ale mozno pomoze dat sedadlo trosku vysie resp. nizsie, ale to uz sa meni aj sklon sedaku a ako viem tak ty sa v tom mondeu nejako nevies "upelesit" takze to asi pre teba nema vyznam.
"divná ergonomie pedálů (bolí mě nohy" --- jednoznacna spojitost zo zlou polohou sedenia ( raz som musel mat koli nakladu sedak dost v predu a uz po 5 min som si nohy necitil ani ja), podla mna sedis velmi blizko k volantu, skus posunut sedadlo do zadu a pritiahnut volant ;-), mozno pomoze.
Neviem ake je sedenie v MK II ale snad to taky rozdiel az nebude (mozno si ty trosku narastol) 8-s -
superkutil 18.07.07 18:00
« Re: Pružné zrychlení.
Tak jde pružné zrychlení z 60-140km/h na 4ku. Je to plný rozsah otáček. Mě to trvá 14,6sec.
Je to zajímavé, ale Mondeo MK V mi oproti MK II připadá hrozně neohrabané a těžkopádné. Myslel jsem, že si zvyknu, ale už ho mám 4měsíce a pocit je pořád stejný. MK II byl pružný a dělal přesně to co jsem po něm chtěl. Sezení měkké a pohodlné i na dlouhých jízdách. Výborný výhled všemi směry. Úžasné ovládání na sněhu, perfektní vstup do kufru.
MK V má úzké a nepohodlné sedačky, je blbě vidět dozadu (menší okna), na sněhu klouže a zapadává, odmítá reagovat na volant, divné chování brzd (zasekává se pedál), nevhodný materiál palubky (nepřijemný na dotek), špatná poloha hrany okna (nelze o ni opřít ruku), divná ergonomie pedálů (bolí mě nohy), působí dojmem hrozně těžké bedny. Výhodou je nízký hluk, dobře odhlučněný motor, vůbec se nedá poznat jak auto rychle jede. Nemám problém jezdit Fiestou 2001 ani s C-MAXem. Z Megana ani po 800km nemám pocit únavy.
Nejhorší asi na Mondeu jsou sedačky. Nevíte, zda mají různé verze různé sedačky? Potřeboval bych ji širší. V letošním Mondeu už jsou sedačky pohodlnější. Jaké jsou sedačky po několika letech? Změknou a roztáhnou se? Uvažuju, že bych do auta dal sedačku z nějakého vrakáče ze staršího Mondea.
Něco na VIN [odkaz]
Existuju vobec take?? >:D
A TDCi 2.0 r.v. 2002 su zle motory?