FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 01.08.07 10:25
« Bezp. pásy
Nevím jak vás, ale strašně mě otravuje signalizace nezapnutých bezp.pásů. Neříkám, že jezdím nezaplý, ale když popojíždím po ulici, nebo od brány ke garáži, je to fakt strašná otrava. Nemáte někdo nějaké know-how, jak vypnout akustickou signalizaci? Zdá se mě, že jsem asi před půl rokem četl na bývalem cafe.auto návod, jak si to zrušit, ale ted uz se tam nedá dostat, takže bohužel. Pokud víte, napište. -
superkutil 01.08.07 09:24
« Re: Litrový výkon
To pepek: Tak náročný nejsem. Stačil by mi výkon 140kW, spotřeba 5,5litru, sedačky jako jsou v novém Mondeu, úložné prostory na tužku, doklady, blok, 1,5litrovou láhev, mapu, mobil, klimatizovanou schránku a úložné prostory pod sedačkou. >:D
Díky za tvůj humor, ale o ekonomické situaci Forda ví snad každý. Prvním a nejzázračnějším autem byl v roce 1997 Focus, který Fordu hodně pomohl a byl považován za etalon podvozku. Bohužel u mnouho zákazníků neuspěl s interiérem.
Pod těžkou kritikou vypustil Ford nové Mondeo v roce 2000 ale protože na něm moc šetřil, hlavně na interiéru, tak se moc neprodávalo. Také TDDI nebyly nejslavnější a tak se Ford spojil s PSA a na světě byl TDCI. Interiér byl tak mizerný, že nakonec Ford přetáhl konstruktéry od VW aby v roce 2003(?) udělali interiér po vzoru Passata.
Ekonomicky to ale Fordu stále nepomohlo. Fordy mám rád, protože jsem s nimi jezdil ve státech a moc jsem si je oblíbil za jejich ergonomii a útulnost a pohodlí.
Bohužel poslední americký Ford bylo Mondeo MKII a Fiesta do roku 2001. Všechny nové Fordy jsou možná technicky vyspělé a mají dobré podvozky, ale interiérově to není žádná sláva, Ford není schopen sledovat trend.
Proč jsem koupil poslední Mondeo už jsem psal, takže si to najdi někde v historii. Moje Mondeo MKII nebylo problematické technicky, ale špatnou výrobou. U MKV je jiný problém. To je vyrobené kvalitně, až na drobnosti. Narážím spíše na konstrukční nedotažení v interiéru a ergonomické umístění ovládacích prvků. :-O A hlavně už to není ten útulný a pohodlný americký Ford, ale německé auto s jeho strohostí. Posledním představitelem amerického vozu je Ford Maverick. :-! -
pepek 01.08.07 08:40
« Re: Litrový výkon
A jaképak byly všechny ty předchozí Fordy? Nebylo jich náhodou méně? A když jsou všechny tak špatné, proč je pořád kupuješ, když již několik let tvrdíš, že už Forda- potažmo Mondeo nechceš?
Již jsem několikrát napsal, že auto, které by vyhovovalo kutilovi ještě nebylo a minimálně následujících 50 let nebude vyrobeno - výkon cca 200kW, krouťák tak 500Nm s plochou křivkou od 650ot. do 7000ot., spotřeba 4,5l/100km nějakého jednoduchého paliva, sedačka z pěnové gumy vyztužené ocelovými profily o velikosti skříňové nástavby s minimálně 150 odkládacími prostory, jízdní vlastnosti vycházející z Veyronu a Humeru I, atd.
S jeho znalostmi prostředí, techniky a ekonomiky se divím, že ještě nezajistil zkrachování FMC za jejich slevovou politiku a to vysněné auto že si nevyrobil doma na koleně a nenaprogramoval mu ŘJ dle svého přání. -
superkutil 31.07.07 14:02
« Re: Litrový výkon
To hope:Vycházel jsem z údajů na [odkaz] Nejsem demagog, jen rád nazývám věci pravými jmény a nepatřím mezi ty, kteří když přijdou do autosalonu Forda, tak nemluví o jiné značce a Ford s ničím neporovnávají. Myslím, že mezi 1.5 a 1.6 je dost velký rozdíl na to, abych chválil fordí 1.6TDCI, když má stejné parametry jako Renaultí 1.5dCi, respektive myslím, že je možné pochválit Renault za parametry jeho dieselu i když mám Ford.
Snad abychom měli jasno. Fordům fandím a mám je rád. Současné Mondeo je už můj 6tý Ford. Vadí mi ale, když je nové Mondeo výbavou horší jak staré a všichni od Forda dělají, že to nevidí. Pokud by řekli, ano, zaspali a máme auto zastaralé, ale budeme dělat vše pro to, aby se to zlepšilo, je vše v pořádku. Ale tvrdit, jak je Mondeo špička na trhu, jak má skvělý interiér i když chybí úložé prostorya klimatizovaná scránka, tak to je pokrytectví.
Motor 2.2TDCI není nejsilnější ve své třídě, Mondeo není nijaký zázrak, ale má dobrý a čitelný podvozek a relativně úsporný motor.
To že Ford nemá špičková auta řeší nižší cenou a tím má zajištěný slušný prodej ale ne zisky. Proto i když je na tom celkem dobře v prodejích, není to už tak dobré v ziscích. Ředitel FMC si hodně slibuje od nového Mondea a chce na něj nasadit vysoké ceny.
Je otázka, co to udělá s prodejem, protože i když bylo Mondeo se slevami, tak jich je mnoho na skladech a lidi raději kupují Passaty, Oktávky, Opely, Mazdy 6 atd. To že je plno Mondeí je hlavně způsobeno tím, že jejich cena jde rychle dolů a tak jsou jako ojetina dostupné za rozumnou cenu. -
"-- skrytý --" 31.07.07 11:42
« Re: Litrový výkon
Kutile, proč ty jsi takový demagog? Napíšu připomínku k tebou popisovanému Meganu a ty oponuješ Cliem. Teď když ti napíšu, že do Clia se sice dává 1.5 dCi, ale ne tebou popisovaná verze 78kW ale maximálně 63kW a to ještě jenom ve speciálních výbavách, tedy běžná je spíše verze 50kW. Tedy i Fiesta a Clio jsou si v nabídce motorů velmi podobné (Fiesta má jak 1,4 tak 1,6 TDCi), počítám, že vytáhneš nějaké jiné eso. -
superkutil 31.07.07 10:29
« Re: Litrový výkon
To hope: Ta 1.5dCi se dává i do Clia (srovnatelné s Fiestou). Do Fiesty se dává akorát 1.4TDCI z které se dá vytáhnout 68kW/208Nm a 1.6TDCI z které dostaneš 88kW/267Nm. Porovnáváš objem 1.5 a 1.6 a to je dost rozdíl.
Ještě k tomu Passatu, asi to byla chyba v jejich dokumentaci, teď je tam výkon jen 125kW. Je otázka, zda ždímání výkonu z malého objemu je ta správná cesta, ale je zajímavé, jaké výkony se dají získat.
Myslím, že z 2.0TDCI by se 120kW/350Nm dalo dostat. Nevíte někdo, proč u 2.OTDCI a 2.2TDCI je maximální výkon v tak nízkých otáčkách? Proč ty motory nejsou schopné mít max výkon okolo 4000ot. Je to dané technologií vstřikování nebo čím? 8-s
Jinak se snažím jezdit na spotřebu a podle předpisů, je to nuda a jsem překážkou dopravy, ale průměrnou spotřebu podle PP držím pod 6litrů. Takže to jde, ale auto je překážkou v dopravě. A to jezdím na maximálních povolených rychlostech. Ale je sranda sledovat reakci řidičů, když jedu 40km/h podle značek a ostatní tam jezdí 110km/h. Ale těch jedoucích podle předpisů je stále víc. Jenže to pak člověk nemusí mít Mondeo 2.2TDCI, ale stačilo by Mondeo 1.4TDCI protožeby po dálnici jelo těch 130km/h a pro popojíždění v kolonách by bylo lepší. :-! -
"-- skrytý --" 30.07.07 21:55
« Re: Litrový výkon
Kutil napsal:
"A jen pro zajímavost, dělá se Megan s motorem 1.5dCi s chipem 96kW/4100ot, 307Nm/1900ot a je neuvěřitelný co se z 1.5 dá vytáhnout. Takže je na čase, aby i Ford trochu přidal na výkonech."
Jenom pro zajímavost, do Focuse se dává 1,6 TDCi s čipem od Bitpoweru 101 kW 305 Nm.
Takže je na čase, aby jsi se kouknul do specifikací Fordu. ;-) -
lordmystic 30.07.07 16:07
« Re: Litrový výkon
tak za a) se mi zdá to zrychlení u pasatu špatné, čekal bych od 140kW! čas těsně nad 8 sec. za b) TDI vždy měli turbokopanec, který ty si pleteš se zátahem, protože je vždy lepší mít lineární zrychlení, než nepříjemnej kopanec. to se přesně stalo u mě po chipu. najednou se mi zdálo, jako by auto nebylo silnější, ale pomalejší, a bylo to tím, že zmizel kopanec od turba a auto jde plynule od nižších otáček a když jsem stopl čas z 0-100 tak jsem se nestačil divit, za to pocitově se mi zdál opak. no a za c) je to stejně s tím passatem celé divné, tam bych nečekal velký kopanec když má max. výkon v tak velkém rozmezí otáček, tedy křivka bude relativně plochá a bude mít solidní průběh - ale kdo ví, skutečnost bude asi někde jinde. -
superkutil 30.07.07 14:51
« Litrový výkon
Ahoj, tak jsem dnes viděl Passat 2.0TDI 140kW/4200ot a 350Nm/1750-2500ot. I když to vypadá podobně jako Mondeo 2.2TDCI, tak má zrychlení 8,8 (Mondeo 9,2) a hlavně když v tom jedeš, tak cítíš mnohem větší zátah. Ale zřejmě je to tím, že v 1700ot je prudký nástup turba.
A jen pro zajímavost, dělá se Megan s motorem 1.5dCi s chipem 96kW/4100ot, 307Nm/1900ot a je neuvěřitelný co se z 1.5 dá vytáhnout.
Takže je na čase, aby i Ford trochu přidal na výkonech. ;-) -
oleowr1 30.07.07 08:36
« Ford prý vykazuje zisky
V titulcích jsem si přečetl, že ford není konečně v červených číslech, kdyby se tak ještě naučili dodávat ND!!! Přístrojovka mi ještě nedošla, objednaná byla 19.6.2007, datum ukončení opravy na zakázkovém listě 12.7.2007. Nevím, co s tím mám udělat, jedna dovolená spackaná, druhá se mi blíží. Auto sice není v záruce, ale aspoň dodržet termín na zakázkovém listě by mohli. -
"-- skrytý --" 30.07.07 07:56
« Re: napinaci kladka - remeny
To hil: no to je prave ono - kdyz clovek sedi v aute tak je to spis takove ruzne bruneni, ale kdyz je clovek venku, tak je to celkem dost slyset, jak nejaka dost hlasita rezonance. Presne po zahrati motoru to zmizi. Auto je v zaruce, tak prave nechceme aby se menilo jen neco, ale vsechno - tak doufam, ze to na nas nebudou zkouset.
Jinak se tu nekdo ptal kolik motor toci na 6ku pri 140km/h:
- tak podle GPS 140km/h = cca 2400ot
- podle tachometru 140km/h = cca 2350ot
(kola 17" 205/50) -
-
"-- skrytý --" 29.07.07 22:28
« Re: napinaci kladka - remeny
Zcela výjimečně napíši názor: vyměnit vše,co předepisuje výrobce a vřele doporučuji originální díly,nic nevynechat a neošidit,protože se sice dá nějaký tisíc ušetřit,ale případné škody bývají obrovské a cena za jejich odstranění ....záleží na štěstí.Neodpustím si,že 60tis km je podezřele brzy,Ford má mnohem delší interval a nemívá problémy,ale pokud měnit,měnit vše vč.všech kladek. Nicméně před týdnem jsem viděl kladku,originál dodaná od VW pro Octávku a po 15tkm praskla,na volnoběh,motor to přežil bez úhony.Dá se využít blokové výjimky,nemusí se k Fordovi. -
superkutil 29.07.07 21:53
« Spotřeba
Ahojky, tak jsem se dnes zase plazil totálně zacpanými silnicemi a bylo to fakt jak auto tlačit. Ovšem spotřeba za 40km pomalé jízdy se ustálila na 4,2litrech a místy byla i na 3,8litru. Sice by na tu jízdu stačil motor 1.4TDCI, ale možná by měl vyšší spotřebu. :-) Existuje u TDCI nějaká závislost mezi objemem a spotřebou nebo jen závisí na hmotnosti vozu. Jestli je třeba velký rozdíl ve spotřebě mezi 2.0TDCI a 2.2TDCI a nebo je to stejné (samozřejmě při normální jízdě). Vycházím z toho, co tu čtu o spotřebě 1.6TDCI a 1.8TDCI u C-MAXe. -
"-- skrytý --" 29.07.07 13:47
« napinaci kladka - remeny
Kolega ma na firemnim mondeo 2.2 TDCi najeto neco lehce pres 60tis. km a uz i ted v lete, se ozyvaji ruzne divne pazvuky, pri zapnuti nebo vypnuti klimatize, svetel a dalsich spotrebicu. Detekovali jsme to na tu tzv. trojkombinaci. Technik tvrdi, ze snad staci vymenit pouze remeny. To je ovsem v rozporu s tim co se tady psalo, ze je potreba vymenit i napinaci kladku. Jak to vidite? Mate nekdo zkusenost pouze s vymenou remenu bez te kladky? Co vy na to? -
superkutil 27.07.07 13:47
« Re: řídící jednotka
To m.leky1: zjednodušeně řečeno má ŘJ 2 hlavní části:
- mapy pevně nahrané v paměti (je to jakýsi předpis pro vstřik v závislosti na teplotě, otáčkách, stisku pedálu atd.) To je pevné a pro všechny kusy modelu stejné. Druhá část je adaptabilní. Ta si pamatuje různé konstanty, které se mění se stářím a opotřebením motoru a dle stylu jízdy. Většinou se tyto hodnoty po odpojení ŘJ od baterie ztratí. Pokud se dělá skutečný chiptunig, tak se upravují ty pavné mapy pro konkrétní motor. Těch map je tam několik a je tam i plno konstant. No a čipař s nimi hýbe a mění tak chování motoru, reakci na plyn atd.
[odkaz] je vidět, jak takový SW na úpravu vypadá. -
"-- skrytý --" 27.07.07 11:15
« řídící jednotka
Vcera jsem kecal se svym svagrem o nasich milačcích.Oba mame 2,2 Tdci.Zajímala by nás jedna vec.Ja osobne tomu asi vubec nerozumim.Nekde niz , tady v diskusi byla zminka o ridici jednotce.Ze je schopna se ucit a dle stylu jizdy upravovat jakesi hodnoty, ktere se ve vysledku projevi v charakteru motoru a spotrebe.A ted ta otazka.Jak je to tedy s chipem(kdyz se prehraje soft v ridici jednotce, ne neco predradneho)?Je mozne ,ze se ten nahrany soft nejak bude modifikovat, ci se treba uplne zrusi, zmeni ?To je preci nejaka blbost ne? -
superkutil 27.07.07 09:32
« Re: Rada
To hil: Jak si motor sedá, tak cítím, že reaguje stále z nižších otáček. Do 5ky není problém jezdit od 1250ot. U 6ky je to tak od 1500ot. Taky nevím co si můžu dovolit, ale sám Ford uvádí v dokumentaci pružné zrychlení na 5ku z 50-100km/h a 50km/h na 5ku je hodně blízko volnoběhu.
Měl jsem Mondeo 1.8 benzín 5ti kvalt a pořád jsem nadával, že auto nejede. Problém byl ale v tom, že 5ka byla hodně do pomala a tak ve 160km/h točilo jen 4000ot. ale v kopcích na dálnici se musela řadit 4ka.
Totéž bych bral u TDCI. Nemusím jezdit 90-100km/h na 6ku, můžu jet 100km/h na 5ku, ale pokud mi 6ka točí ve 160km/h moc, tak už 7mičku nezařadím. Osobně by mi vyhovovala 6ka jako přidaná ekonomická rychlost k 5ti kvaltu. -
hil 27.07.07 09:20
« Re: Rada
Kutil: To už je něco jiného. Já jsem taky nepsal, že 6 je přidaná za 5. Patrně to bude celý jinak zpřevodovaný už od 4. Mě ta 6 přijde docela v pohodě. Kdyby byla ještě víc, tak už by se na ní nedalo jet kolem 100. 90 je na hraně, spíš pod, už mám pocit podtočenýho motoru. -
superkutil 27.07.07 07:29
« Re: Rada
To hil: 6ti kvalt není 5ti kvalt s přidanou 6kou. Je jasné, že 6ka je zpřevodovaná do pomala, ale ne tak výrazně jak by se dalo očekávat. Nejlepší by bylo uvěst rozdíl otáček ve 140km/h u 5ti kvaltu a 6ti kvaltu. U 6ti kvaltu točí ve 140km/h 2300ot na 6ku, 2900 na 5ku a 4000 na 4ku. Tak jestli má někdo 5ti kvalt tak může doplnit.
A to že někdo chce Mondeo neznamená, že nemůže porovnávat s Focusem. Vyplatí se porovnat, než koupím. Posco za vyzkoušení nic nedá. ;-)
Jinak co se týče výkonu 2.2TDCI, jezdím teď hodně brzo ráno a auto se chová mnohem lépe jak v odpoledních vedrech. A nebo si opravdu už motor sedl. -
"-- skrytý --" 26.07.07 23:19
« Re: aby to nevyznělo blbě...
hil: aha, tak to pak jo. Já už kutilovy příspěvky čtu jenom letmo, on sice vesměs nepíše úplné kraviny, ale má chronický sklon dělat z jednotlivých konkrétností obecné a většinou chybné závěry. Pokus uvést to na pravou míru skončí obvykle vleklou diskuzí o něčemu úplně jiném, to už není pro mě. -
"-- skrytý --" 26.07.07 22:31
« Re: aby to nevyznělo blbě...
Proč Focus místo mondea nebrat? To si všichni majitelé Focusů měli koupit Mondeo? >:-[] Sám mám mondeo, ale o Focusu uvažuju jako o příštím autě. Nové modeo je pro mě už opravdu zbytečně velké a těžké, jezdím sice hodně, ale většinou sám a tak mi stačí pohodlné pracoviště řidiče, dobrý podvozek a dostatečně výkonný motor. Jak se auta zvětšují, je nový Focus rozměrově téměř srovnatelný s první generací mondea.
Kutil: no comment :-! -
kastv9 26.07.07 16:10
« Re: spotreba
Ještě ke spotřebě, když jsem měl první TDCI 85 kw, spotřeba 5,8 l, pak u 96 kw to bylo 6,1 l, teď mám 96 kw v automatu, vše je kombi, spotřeba 6,8 l. Ročně najedu cca. 60 - 70 tis. Spotřeba počítaná dle skutečnosti - kniha jízd. Jezdím hodně dálky, tempomat na dálnici cca. 140-150 km/hod, pravidelný servis, kvalitní nafta + občas nějaké aditivum. Jinak příští auto opět mondeo kombi s automatem - už se těším. -
"-- skrytý --" 26.07.07 14:01
« Re: spotreba
Petr T. už nad námi zlomil hůl ??? :-) Petře, potřeboval bych radu : už jsi to tady jednou psal, ale jak se poznají vstřikovače ( a čerpadla ) novější od starších v ročníku 2003 ? Došlo ke změně přesně od poloviny 2003 ?
Kolega chce kupovat starší Mondeo 2003..... a to i přes mojí skepsi :-) -
superkutil 26.07.07 13:59
« Re: kmitání volantu
To hope: To už zní lépe. Ta dovolená dělá hodně a pokud Mondeo jede do 130km/h po dálnici, tak to taky jde. Těch 7,5 bych věřil podle PP.
Udělat na okresce nad 7,7 není problém, když Mondeo točíš, tak žere. Potíž je asi v reakci turba, včera jsem na to koukal, dost dlouho trvá než turbo zabere a na kratších úsecích se už zase musí brzdit. Ta 2.2TDCI je fakt na rovnější silnice. Je hodně znát když přeřadíš a turbo je už roztočené.
Jezdil jsem po Slovensku s klukem, co měl Mazdu 6 a na můj vkus to šíleně točil 2000-4500ot, ale často nad 300ot. Přitom tvrdil, že spotřebu má 6,5 litru. Je pravda, že mu to jelo jak víno, nikde žádné nástupy výkonu.
Je možné, že by byl takový rozdíl ve velikosti a zpoždění turba pro 2.0TDCI a 2.2TDCI?
Jinak taky nejezdím běžně s nohou na podlaze, vždy to jen šimrám a dost často se asi ani moc netočí turbo. Vyžívám hodně terén. Stačil by mi menší motor, ale na to předjíždění by nestačil. Ale když to nejede, tak šlapu na plyn a čekám, že se objeví zátah. No a někdy skončím na podlaze, protože se zátah neobjevil, prostě to víc nejede. Ale to je tím, že po něm chci moc. Není to 2.7TDCI je to jen 2.2TDCI. >:D -
"-- skrytý --" 26.07.07 13:49
« spotreba
jak tu spotrebu delate? mam kombi (vetsinou par baglama a lidma nalozeny) 85kw tdci 6/2003 - jezdim mesto (vetsinou prahu) 20%, dalnice 20%, zbytek okresky stylem mesto na citovku do 2 bodu, dalnice podle moznosti plnej knedlik, okresky podle podminek provozu 110-130, nikde zadny praseni a dlouhodobej mix 5.6/100 :-O s tim ze do toho leju normalni naftu s vif aditivem a fakt nemam tdi syndrom si vymejslet jak tomu celou dobu stojim na krku a jezdim za 4.5 -
superkutil 26.07.07 13:47
« Re: Rada
To Posco: 2.0TDCI je 66, 85, 96kW a 2.2TDCI je 114kW. Na 66kW zapomeň a ani se do ČR a SK nevozilo. 85kW je v 5ti kvaltu nebo 6ti kvaltu. V Německu jsou hodně ty 5ti kvalty a mělo by to stačit. Ten 6ti kval není přidaný kvalt k 5ti kvaltu, aby to na dálnici tolik netočilo, ale těch 6kvaltů je sražených do rozsahu 5ti, respektive 4-6 je nacpáno místo 4-5.
Přecházel jsem z Mondea 1.8 benzín a ty 2.0TDCI mi připadali, že jedou podobně jako to mé staré Mondeo. To bylo 85kW a o 150kg lehčí, takže výkonově to bylo asi jako 2.0TDCI 96kW (to je můj pocit, možná jiní budou oponovat). Vzhledem k tomu, že jsem měl nabídku, kde 2.2TDCI byla jen o 26tis. dražší než 2.0TDCI 96kW a v lepší výbavě, tak jsem zvolil tu. Možná i proto, že reklama hlásala že je to nejsilnější diesel ve své třídě.
U 1.8 benzínu jsem měl dva problémy, jednak auto na dálnici dost točilo a motor byl hlučný, jednak byla spotřeba okolo 9,2litru a to mi připadalo hodně. Všechny TDCI mají maximální moment okolo 1900ot a tak opravdu není potřeba motor točit. Bohužel je 6ka moc zpřevodovaná a tak i když by na to motor měl, točí po dálnici zbytečně moc. :-)
Záleží na stylu jízdy, ale pro běžné ježdění podle předpisů motor 2.0TDCI stačí a verze 85kW s 5ti kvaltem je snadno dostupná jako ojetina z Německa. Pokud by nestačil, tak je možnost 96kW s 6ti kvaltem.
Motor 2.2TDCI je vhodný spíše na dálkové jízdy po dálnici a vyšší rychlostí.
Mě osobně připadá současné Mondeo moc těžké a velké a pokud není potřeba velký kufr, volil bych raději Focus, kde je větší výběr motorů. -
"-- skrytý --" 26.07.07 13:30
« Re: kmitání volantu
To Superkutil: se spotřebou jsem opravdu kecal, můj poměr město/mimo je běžně 4/6, ale ve zmiňovaných 8tis. km je asi 3 tisíce dovolená.
Mondeo 2.2 TDCi nepotřebuju, stačila by mi ojetá Fabia 1.4, ale z té bych neměl takovou radost.
Co se týče jízdy, tak určitě nejsem závodník, na přehledných úsecích jezdím tak, aby to bylo do 2 bodů, tedy město do plus 20 a mimo do plus 30km/h dle tachometru. Na dálnici mám většinou navigaci tedy 160 km/h dle GPS.
Ale určitě jezdím jinak než ty, protože nešlapu s plynem na podlahu, cítím kdy auto zrychluje a nemám problém regulovat plynovým pedálem výkon motoru. Také tankuju nejméně v 50% Shell V-Power diesel, říkejte si co chcete, jede to lépe.
Na okresce bych ale 7,7 1/100km udělat nedokázal. Po německé dálnici s plným plynem jsem vyjel nádrž za 7,5 l/100km, šlo by to za víc, ale okolo měst se musí pomalu a každou chvíli něco budují.
-
superkutil 26.07.07 09:58
« Re: kmitání volantu
To Dim2: Takové nároky nemám. :-) Stačí mi auto, které je rozumně těžké (viz Mondeo MKII 1420kg nebo Subaru Forester 1400kg - prostě to jde když se chce), má slušné sedačky (viz nové Mondeo, Mazda 6 atd. - taky to jde), malou spotřebu a zrychlení pro předjetí (pro lehčí auto stačí slabší motor = řešení), točit 10800 nemusí, stačí zátah do 4000ot (většina dieselů), a co se týče Fiesty, která mě předjela, tak je vidět, že dokáže rychle jezdit i malé a lehké auto, které má menší motor (zřejmě 1.6TDCI 66kW/204Nm čiplý na 88kW/267Nm). A co se týče chaty, tak jsem měl Passat 1.6D a ten na volnoběh na chatě kopec zvládal, tak proč ho nezvládá 2.2 o 20let novější? Že by bylo Mondeo těžší jak Passat? ;-)
A pro Pocco: Dle příspěvků ostatních mimo 2.0TDCI 66kW jsou všechny motory použitelné. Motorů 2.2TDCI je míň protože je Ford dává jen do lepších výbav a např. v Německu jsou hodně 2.0TDCI 85kW 5ti kvalt, protože je to pro ně výhodné kvůli platbám pojistění. Ford pro Mondea používá systém vstřikování DELPHI a u starších verzí se v čerpadlech objevovaly špony a odcházely vstřikovače, které byly nerozebíratelné. Za vinu se to dává české naftě. Tak proto ten strach z TDCI. 2.2TDCI od konce 2003 má mít už upravená čerpadla z tvrdšího materiálu a tam už problémy nejsou. EURO IV viz [odkaz]
To hope: Včera v noci jsem se vracel do Prahy a Mondeo jelo velmi dobře. Bylo vhko a chladno a to mu asi dělá dobře. >:D Spotřeba ale minimálně těch 7,7litrů. Pokud jezdíš za 6,6 skutečných (ne podle PP) tak se s tím autem musíš plížit (mimo město 90km/h a dálnice do 130km/h) a na to by ti stačila 2.0TDCI 85kW, to nepotřebuješ 2.2TDCI. Včera jsem si liboval jak úžasná je tichost motoru TDCI a stabilita podvozku na hladké silnici a dálnici.
Pokud jsem něco napsal špatně, tak mě určitě někdo opraví. :-) -
hil 26.07.07 09:48
« Re: Rada
2.0 nejsou špatné. Ptal ses co ti doporučujeme. Já si vybral 2,2. Ale někdo jiný raději oželí trochu výkonu výměnou za nižší spotřebu.
Pročti si tuto diskusi. Původní TDCi motory nepočítaly s naší "kvalitou" nafty. Téměř u všech se časem musely měnit vstřiky. Díky tomu, že čerpadlo bylo z málo odolného materiálu. -
"-- skrytý --" 25.07.07 23:44
« Re: Rada
A este jedna stupidna otazka, do kolko km sa oplati kupovat? Je rozumne kupovat aj nad 150t km, ma niekto sksenosti so spolahlivostou motora po tak "vela" km?
A od ktoreho roku splnaju motory EURO4? Lebo pozeram, ze ani 01/04 nema este EURO4 a to uz je hranicna cena pre mna.
-
"-- skrytý --" 25.07.07 17:28
« Rada
Ahojte,
Chcem si kupit ojazdene Mondeo, tak r.v. 2002+, ktoru verziu by ste odporucili? Samozrejme nepytam sa na vybavu, ale na motor.
A oplati ist do 2.2 TDCi alebo 2.0 TDCi, su niektore poruchovejsie? ako citam, tak spotreba zrejme nebude moc nizka ani pri jednom motore, ale kazda hracka nieco stoji. :-)
Dik.
-
"-- skrytý --" 25.07.07 16:40
« Re: kmitání volantu
Děkuji ti Superkutile, že jsi mě poučil o spotřebě mého auta, opět naprosté a špatné zobecnění tvého jízdního stylu, tvého vozu, jako by to muselo platit pro všechny. Auto mám napsané na firmu, vedu knihu jízd a nemám důvod sám sebe podvádět, tedy odpovídá jak najeto, tak tankováno. Dle této knihy jízd mám za posledních 8. tis. km průměrnou spotřebu 6.6l/100km a myslím, že můj poměr bude cca. 40 město / 60 mimo.
V Holandsku jsem běžně pod 6l/100km jezdil, asi by to šlo i tady, ale je to nuda a nic mě k tomu nenutí.
to Dim : Přesně :yes: :yes:
Už mě nebaví reagovat na nesmysly, ale štve mě, že ošklivě mluví o mém mazlíčkovi >:D
-
"-- skrytý --" 25.07.07 16:21
« Re: kmitání volantu
Já bych to tak nějak shrnul :
Kutil potřebuje úsporné auto s velkým výkonem, lehké auto s bezvadnou stabilitou, velké auto zevnitř ale malé zvenku, diesel motor kam se dá lít benzín, max kroutící moment při volnoběhu na chatě a možnost točit 10 800 ot/min na jižní spojce .....sedadla z Mc Larenu......a za cenu Fiesty, která ho nedávno předjela....:-)
A to já chci taky !!!!!!!!!!!!!
-
superkutil 25.07.07 15:55
« Re: kmitání volantu
To hope: Ty uváděné spotřeby neodpovídají skutečnosti, uváděných 5,1 dosáhneš jedině když budeš tlačit. Dokonce nedosáhneš ani těch průměrných 6,1
Když se budeš hodně snažit, tak na dlouhé trase a rychlostí okolo 90km/h a s vyřazováním těch 6litrů uděláš.
Mondeo prostě při své váze nižší spotřebu mít nemůže. Je mi jasné, že když ráno jedu po městě a potom na dálnici, tak spotřebu 6,1 mít nebudu, ale na to, že jezdím hodně s citem, tak mi 7,7 připadá hodně. Jezdím tak 30% město, ostatní mimo.
Jsem na tom přece jenom o něco líp jak u toho předchozího benzínu, ale návratnost TDCI je mizivá a vzhledem ke hrůzným zprávám se vstřikovači je benzín cenově výhodnější.
V rozdílu mezi S-MAXem a Mondeem nešlo jen o spotřebu, ale i užitnou hodnotu, která je u S-MAXe určitě vyšší. :-!
A rozdíl 15400,- v ceně, kterou zaplatím za rok mi nepřipadá až tak malý. :no: -
"-- skrytý --" 25.07.07 12:54
« Re: kmitání volantu
Nevidím na tvé spotřebě nic zajímavého. Dle propagačních letáků, jak už jsem ostatně psal má Mondeo 2,2 TDCi po městě 8,2 a kombinaci 6.1l/100km, tedy víceméně jak píšeš. Pokud jsi čekal něco jiného, pravděpodobně jsi naletěl lidem tvého typu, kteří nás přesvědčují, že nějaké auto žere výrazně méně, než udává výrobce. -
cja 25.07.07 11:48
« Re: kmitání volantu
to Kutil: To s tou citlivostí na spotřebu jsem psal já - benzín bude mít vždy větší rozptyl ve spotřebě než nafta. A za tím si stojím. Porovnával jsem 7 let ježdění v Mon 2,0i - dvě auta a s tím co mám teď - a je to jasné. A jestli mi auto bere o 1 litr více než ukazuje PP i než říká výrobce - mi přijde lehce irelevantní, vzhledem k ceně auta a ročnímu nájezdu s ním.
A to s těmi elektrony bylo pro pobavení, nikoliv pruzení. :-) -
"-- skrytý --" 25.07.07 11:29
« Re: objem
Marný boj s větrnými mlýny. Nejlepší je na určité argumenty odpovědět něčím úplně jiným. Všichni jsou určitě překvapeni, že staré Mondeo, které konstrukčně vzniklo myslím v roce 2000, bude technickou úrovní níže než S-MAX z roku 2006.
Stejně tak jsme překvapeni, že levnější staré Mondeo, prodávané ke konci své éry se slevami 25% a více se bude levněji i prodávat jako ojeté v bazaru. Na konci roku 2006, bych za Titanim S-Max zaplatil o více než 100 tis. korun, než za Titanium Mondeo. Obdobný rozdíl počítám i po 4 letech při prodeji. Možná bych i někde našel konkrétní nabídky, kde jsem se snažil narovnat i výbavu do stejné úrovně.
Tvé opojení o půl litru nižší spotřebou (já bych to v případě S-Maxe 1.8 x Mondeo 2.2 viděl na mnohem menší rozdíl) při tvém ročním nájezdu 30.000 km asi moc rozumných lidí také sdílet nebude. Spočítal sis, že to je ročně rozdíl 4.500 Kč, když počítám 30Kč na litr nafty? To je určitě pádný argument při koupi auta za 800 tis. Kč.
Tedy ať si každý vybere, dle toho jak a na co chce auto využívat. Mondeo 2.2 TDCi rozhodně není špatné auto.
-
superkutil 25.07.07 10:31
« Re: kmitání volantu
To Vasik1: Dej vědět, kolik tě stála ta oprava litých disků (nechci kvůli cja psát elektronů :-) )?
To hope: Ono to s tou spotřebou Mondea 2.2TDCI je takové zajímavé.
Od počátku mám průměrnou spotřebu 7,7 ale třeba dovolená na slovensku byla za 6,9litru. Když jedu z Mukařova do Prahy tak jsem schopný se dostat pod 6litrů, když jedu po Praze, tak jsem okolo 8litrů (každé stání na světlech je znát). Nejvýš roste spotřeba na dálnici.
To jak jsem psal, že při ostré jízdě si vzalo 7litrů, bylo při jízdě z Rakovníka do Liběchova, ráno, hodně ostrou jízdou systémem xo to dá s předjížděním. Čekal jsem spotřebu okolo 9litrů, tak mě to mile překvapilo. Bohužel se jednalo o spotřebu podle PP který uvádí o cca 0,6 litru míň, takže skutečná spotřeba těch 7,7litru a tak je úspora oproti 1.8benzín jen 1,5litru, což není moc. Za to to 2.2TDCI nestálo. Nevím, zda by 2.0TDCI 96kW měla o tolik menší spotřebu, ale rozdíl objemu není zas tak velký. Zajímalo by mne, jakou má spotřebu nové Mondeo 1.8TDCI. Nemáte někdo nějaký odkaz?
Taky mě překvapuje, že tady někdo psal, že TDCI není spotřebou citlivé na styl jízdy. Proti benzínu mi připadá, že naopak TDCI je hodně citlivé na styl jízdy. Při jízdě od 1250 - 2000ot. a rychlosti do 110km/h to bere asi nejmíň. :-! -
"-- skrytý --" 25.07.07 08:55
« Re: objem
Kutile.Prosím te.Vůbec jsem nechtel komentovat tvé príspevky.Je dobre, ze uz se o tom nechces bavit.Jen jednu vec bych k to mu rekl.Tve prispevky jsou plne tvych dogmat se kterymi vetsina lidi asi nebude souhlasit a zatim nema smysl pokouset se ti je vyvracet -
superkutil 24.07.07 22:38
« Re: objem
To hope: Dovol abych poupravil tvůj výklad mých slov. C-MAX i S-MAX je svoji variabilitou a technickou úrovní mnohem dál jak Mondeo do roku 2007. S-MAX 1.8 má skutečmou spotřebu okolo 6,5litru, Mondeo 7 - to znamená, že S-MAX byť větší auto, má stejnou nebo menší spotřebu než menší Mondeo. Navíc prodejní cena ojetého S-MAXe bude výrazně vyšší jak u Mondea.
A co se týče C-MAXe tak vnitřním prostorem i objemem kufru je srovnatelný s Mondeem. A spotřeba C-MAXe bude nižší jak Mondea.
A kdo jednou vyzkoušel vyšší posaz v MPV tak nízké auto už nechce.
A tím bych téma kutil a Mondeo uzavřel do naměření výkonových a momentových křivek.
To martin.z: Oktávka mne neoslovila svým vnitřním rozměrem. ;-) -
"-- skrytý --" 24.07.07 17:43
« Re: objem
Doufám, že mnoho lidí nevezme Superkutilovi rady vážně. Mě se jeví jako takový člověk, kterému někdo něco napovídá, on to vezme za své a všude dokola to roztrubuje, všechny o tom přesvědčuje a při tom dělá, že on je ten seriózní zdroj, který tomu rozumí. Nedělá mu problém porovnávat mezi sebou auta, která řídil 10km a zobecňovat to na rady typu:
- když chceš kombi, kup si MPV, protože je variabilnější
- když se ti zdá spotřeba Mondea 2.2 TDCi (8.2 l/100 město, 6.1 l/100 průměr) velká, kup si S-MAX 1.8 TDCi (7.9 l/100 město, 6.2 l/100 průměr)
- hodně lidí od dieslů utíká (jejich prodeje soustavně rostou)
A když mu zrovna nějaká rada nevyjde, jako v lednu tady [odkaz]
psal a fundovaně obhajoval, jak Mondeo 2.2 TDCi při ostré jízdě žere pod 7 l/100 km. Tak jako člověk, který si za svými názory stojí, to potom smaže. Ještě, že DR. alespoň jednou použil citaci a něco se zachovalo pro další generace.
Tímto příspěvkem jsem nechtěl říci jediné slovo proti C-MAX a S-MAX. C-MAX, Mondeo a S-Max jsou každé úplně jiné auto a na rozdíl od Superkutila se mi vůbec nezdají jednoduše zaměnitelná.
C-Max – větší a variabilnější focus (vozidlo nižší střední třídy)
Mondeo – střední třída
S-Max – poměrně velké MPV
-
martin.z 24.07.07 17:18
« Re: 1,8T
je to asi jedno, protoze to je hypoteticka debata, kup stejne nezvazujes, ale myslim ze 1,8T je ponekud uspornejsi nez subaru 2.0T a u 1,8T je prijemne, ze je o kategorii povinneho ruceni niz...
Znovu pisu, ze ja mirny ridic jsem s ni v passatu mel rozpeti spotreby pres cely rok od 6,8 do 7,8 l/100km.
Tzn. tobe by to bralo samozrejme vic, ale vic nez tech 9 co 1,8 atmosfera v mondeu by to nebylo a tim padem za stejne penez mozna o dost vice muziky. -
superkutil 24.07.07 16:13
« Re: objem
To cja: Tím Subaru jsem myslel Forester 2.0T a byla to jen reakce na Oktávku 1.8T od martin.z. Sám jsem Subaru zavrhl z důvodu vyšší spotřeby benzínu a zvolil diesel.
Právě kvůli spotřebě a momentu dole jsem měnil Mondeo 1.8 benzín za 2.2TDCI. 1.8 mi brala okolo 9,2 litrů a mě to připadalo moc. Dnes vidím, že to tolik nebylo. 2.2TDCI jsem bral místo 2.0TDCI proto, že rozdíl ceny byl nepatrný a tak jsem si řekl, když TDCI tak maximální možný výkon. SPotřeba je u TDCI zajímavá, jsem schopen jezdit od 5,8 až do 8,5 a to jen nepatrnou změnou stylu jízdy a taky maximální rychlostí. Nad 110km/h to žere.
Chtěl jsem místo Mondea S-MAX ale nějak jsme se s prodejcem špatně dohodli a taky jsem se bál obsahu jen 1.8TDCI a 2.0TDCI zase měly problémy s posilovačem řízení. S oběma S-MAXy jsem se svezl, ale po 1.8 benzínu byl subjektivní pocit jiný, připadalo mi, že nejedou. Tak proto Mondeo 2.2TDCI.
Pro běžnou jízdu stačí malý objem, problém je při předjíždění a tam se 2.2TDCI chová jinak než bych chtěl. Vím že vývoj jde dopředu a že hodně lidí od dieselu utíká právě pro jeho divné chování v posledních letech. Míval jsem Passata a tam to na 1 jelo od volnoběhu s pořádným zátahem. U Mondea mám problém uregulovat pomalou jízdu. K chatě to mám do kopce lesem a s 2.2TDCI je problém tam jet pomalu, pokud nechci spálit spojku. Motor nemá na volnoběh dostačující moment.
Počkám ještě nějaký čas, ale jak C-MAX 1.6TDCI 80kW, tak S-MAX 1.8TDCI 92kW mi v chování a vnitřní variabilitě přijdou lepší jak Mondeo a výkon je postačující.
Chtěl jsem to jen jako vodítko pro někoho, kdo hledá vyšší kombi s rozumnou spotřebou. :-) -
cja 24.07.07 08:38
« Re: objem
Pánové elektrony se už nedělají - mezikrystalická koroze je vytlačila z trhu- takže nově - hliníky - to jen pro pobavení. >:D
Kutile: pořád tě nemohu pochopit - tvoje nářky nad výkonem a krouťákem - před pár lety tohle v dieslu nebylo vůbec možné a teď to zkrátka jde neustále dopředu - což by jsi jako vývojový pracovník na SW pro různé auto komponenty měl vědět, a promiň, kde chceš využít Subaru S výkonem STI - na okruhu? Navíc do IMPREZY se nevejdeš a bude ti připadat uvnitř hnusná nebo snad Legacy - nebude náhodou těžké ... :-) A myslím, že na silnice v ČR bohatě pro běžnou jízdu stačí výkon okolo 150 koní a krouťák jak kdo preferuje - benzín v otáčkách nebo diesel dole - to je dilema pro někoho neřešitelné.... Už na Nově řešili toho "borce" s tím BMW 3,0D co sem na něj dal LORD odkaz před nějakou dobou. -
superkutil 24.07.07 07:57
« Re: objem
To martin.z: Chtěl jsem tím říct, že i když má být 2.2TDCI nejsilnější ve své třídě, tak zase takový rozdíl ve zrychlení oproti 1.8TDCI 92kW necítím a že 2.2TDCI byl krok vedle, protože při normální jízdě to moc žere a ten úžasný výkon zřejmě nevyužiju protože nejezdím dlouhé štreky po německu rychlostí 220km/h. Včera jsem jezdil po středních Čechách a po celou dobu nešlo jet více jak 80km/h a většinou tam byly omezení na 60km/h a i na 40 a 30km/h. Na takovéhle silnice ta 1.8TDCI úplně stačí. :-) Takže je to návrat od velkého výkonu k menšímu. Rozdíl výkonů 92kW u 1.8 a 114kW u 2.2 mi připadá moc malý. Překvapilo mě, že 2.0TDCI 104kW má moment jen 320Nm, když 1.8TDCI 92kW ho má také 320Nm. Na rozdíl od toho Mazda 6 2.0 diesel s výkonem 105kW má moment 360Nm. A pokud bych si měl vybrat přeplňovaný benzín, tak Subaru 2.0T a ne Oktávku. U 2.2TDCI jsem očekával rozumnou spotřebu a přitom dostatek výkonu pro předjetí. Bohužel díky objemu je spotřeba ve městě hodně vysoká a výkon mě nepřesvědčil. Je to ale subjektivní názor a platí pro mé 2.2TDCI.
To Vasik1: Mondeo je těžké, budeš mít bouchlý elektron. :-( -
Vasik1 24.07.07 07:46
« Re: kmitání volantu
to: TomanGHIA, Dim2
Tak kluci, byl sem včera v pneuservisu, nějak sem měl blbé tušení a tak jsem pro jistotu vzal do kufru dva zimáky na plecháčích ssebou, přijel sem říkam, že mi při 50 kmitá volant jako blázen, podíval se na to a říká tak to je jasný, říkám chytlo to pravé přední, zadkem sem myslím už vyhl, sundal nejdřív levé, vyvážil, pak pravé přední, no a tam nebylo co vyvažovat :-) v místě rány, tak 10 cm placka, taky se divím že neunikl vzduch z pneu, šmajdák jako blázen, říká zkontrolujem raději všechny, levé zadní OK, pravé zadní?No co myslíte, no měl ho tam >:D to samé jako přední, no takže si je tam nechali na opravu, říkal že to tak 14 dní potrvá, protože to někam vozí, tak mi na předek dal elektrony na letních a dozadu dva plecháče na zimních, trochu mě to sere, protože v pátek vyjíždíme na dovču po republice, Znojmo, Praha (+hale) a pak Orlík, no takže při těchto teplotách zimním můžu zamávat, je dobré že je dal do zadu, tak se aspoň jen povezou, oprava bude stát řádově ve stokorunách, takže s obutím vyvážením počítám kolem 1000kč, tak bacha pánové, díra před Vyškovem ve směru na Olomouc už se na vás těší>:-[] hehe, doufám že až se budem vracet tak do ní vlítnem znova, to už ty dva elektrony budou zpravené, tak že bych jim tam nechal zase další dva? :-! tak se zatím mívejte, třeba se s někým potkám v servisu v Hale čao -
g_m 23.07.07 20:15
« Re: presednuti do fabie, octavie
Pro Dim2:
Jo Dime, to je pravda, stává se často, že nevydrží ráfek. Známý má ST 220 a vždycky, když trefí díru, jede bud' rovnat kola nebo při větším průseru jede pro nová kola...
Je to ale pro mě důkaz o robustnosti podvozku.
Určitě je milejší nechat si srovnat kolo než měnit rameno, poloosu, ...
Pro martin.z:
Martine, mám přesně ta kola, která máš na fotce toho tmavého Mondea ve Tvém profilu - sada Ghia Executive 205/50 R17 - a nechávám je ještě hustit o dvě desetinky více, než je doporučováno, mám to tak rád.
A když je kvalitní silnice, málokteré auto se drží tak, jako to moje Mondeo.
Pokud to ale odskakuje, jakože někdy pořádně, tak vím, že vina je v povrchu cesty a to mě uklidňuje :-)
Ne,
vážně, mám rád tvrdší auta, vyhovuje mi to. Jo, někdy to jsou rázy, ale stačí fakt vyměnit povoz, např. Octavia či Superb je ideální - a pak šup do Mondea...
Superb je jako houpavý jezevčík, díry žehlí možná měkčeji, ale stačí první zatáčka a je mi smutno... :-)
Navíc mi příjde, že sedadla Mondea toho dokáží hodně odfiltrovat - manželka má dost nemocná záda, ale z Mondea vysedá nevytřepaná, nebolavá.
Já Mondeu ty menší rázy rád odpustím. Za to pohodlí na dálnici a agilitu na okresce mi to stojí.
Mám ho prostě rád.
-
-
"-- skrytý --" 23.07.07 17:44
« Re: kmitání volantu
...trefil jsem jednou díru tak, že jsem zničil ( přesněji poškodil ) ocelový ráfek, přes ten průhyb mi za půl hodiny vysyčel všechen vzduch....ale guma i všechno ostatní zůstalo O.K. Pokud to kmitá, tak je kolo nevyvážené, možná prohnuté.... Ono taky ten nižší profil pneumatiky udělá při dobré trefě svoje..... -
g_m 23.07.07 16:25
« Re: kmitání volantu
Pro Vasik1:
Zdravím, předně gratuluju ke koupi Mondea, jo, je to super kára, užívej si ty pocity z jízdních vlastností, ze zátahu motoru, ...
Po čase si totiž zvykneš a přestaneš to vnímat, pokud ještě navíc budeš mít Mondeo bez možnosti jezdit ještě něčím jiným, tak Ti pak Mondýs příjde jako normální.
Já si jeho kvality uvědomuju hlavně když si do něj zpátky sednu třeba po jízdě s Fabií, Octavií, ... :-)
K té ráně na podvozek - osobně bych asi napřed navštívil pneuservis a nechal kola vyvážit, správně nahustit, zkontrolovat.
Pak bych se objednal na geometrii - asi bude rozhozená. Nemáš volant při jízdě rovně trochu nakřivo? Asi jo, ne?
Podle mě bys neměl mít ohnuté rameno či jinak poškozený podvozek, Mondeo ho má z odolné oceli, já už taky nějakou tu díru chytil a bez následků - v servisu Ford říkali, že podvozek mám bez chyb - byl jsem se na Mondeo podívat zespodu, když bylo na zvedáku na prohlídce po 20 000 Km.
Paradoxně jsem ale geometrii měl rozhozenou od nova - byl volant trochu nakřivo při jízdě rovně - prý na to občas v německu dlabou ve výrobě - tak mi to srovnali v rámci garance.
Byl bych prý první případ, kdy by na Mondeu byla nějaká vůle či něco poškozeno - při trefení díry to prý většinou odnese jen geometrie nebo přinejhorším kolo.
Podvozek ne.
Ale vařím tady z vody, jen jsem Tě chtěl uklidnit, říct Ti své poznatky a zkušenosti z Ford servisu, kam jezdím já, snad tomu nic nebude, musíš to ale nechat zkontrolovat.
Tak hodně štěstí a spousty kiláků bez nehody!!!
A pak sem dej vědět! -
martin.z 23.07.07 09:58
« Re: objem
to kutil:
"mensi objem kvuli spotrebe" a " i 2,2 TDCI je pro me malo" :-)
Uz z techto dvou tvych hlasek bych tipoval ze spokojenej nebudes.
Ja bych pro tebe videl idealni preplnovanej benzin, neco jako byla koncernova 1,8T nebo jeji nova verze s kterou ted prisli.
Vyhovelo by ti to ve vsem.
Ja ji mel v passatu a i s tim to umelo jezdit.
Najdi si nekde na netu, pripadne ve skoda konfiguratoru parametry(myslim ze do octavie tour to jeste montujou). -
Vasik1 23.07.07 07:51
« kmitání volantu
Zdravím ve spolek, mám jednu takovou otázečku, když jsme vezli našho Mondího domů, piánko jízda, vím že před vyškovem je díra jako prase, dycky sem jí míjel v rychlém pruhu ale vlivem piánko jízdy jsme jeli v pomalém pruhu, no a rána jak zděla a hňáp, vlítl sem do ní pravým předním kolem, zadek už se vyhl, no a od té doby, má volant ve chvíly kdy ho pustím cca při 50km/h kmitavou, kmitá kolem středu, tak cca +- 1cm doprava do leva, při zrychlení se to pak pomalu klidni, no a při 120 už to cítit nejde.Tedy už to nemlátí do volantu, ale přejde to do vibrování celého auta. Napadá mě kola přehodit za zimní a vyzkoušet. Nejdřív bych tedy asi zajel do pneuservisu, ať se mrknou na vyvážení, pomůže to něčemu? Mám tam teď elektrony, no na pravém předním se asi z elektronu stal šišojd.
stačí nahmátnout místo, které na sponě pásu mačkáš, když si chceš pás odepnout. A krátce zmáčknout, jako by sis chtěl ten nezapnutý pás odepnout. A kontrolka třikrát blikne a je ticho. :-)
Anebo spolujezdcův pás zapni do své spony u řidiče - tohle mě ale ted' napadlo, tak to ber s rezervou :-)