FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 04.08.07 11:00
« Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!
Včera jsem měl den blbec, v práci nanic atd., jel jsem se doslova pohádat do servisu a nebyl skoro důvod - přístrojovka dorazila, díl objednaný 19.6.2007 dorazil 3.8.2007, neuvěřitelná rychlost v 21. století!!! Auto jim zavezu v pondělí, na otázku jakou dají slevu za nedodržení termínu na zakázkovém listu se mračili, stejně tak na to, že chci přehrát stav km ze staré do nové (podle knihy Ford Mondeo Jak na to z KOPPu to není problém). Auto mají připravené, jen odšroubují 2ks křížový šroubek, vyloupnou starou přístrojovku, odpojí konektor a zamontují novou. Plasty jsem sundal sám. -
superkutil 03.08.07 10:22
« Re: Litrový výkon
To Posco: Ten motor je konstrukce Ford, ale Ford v roce 2001 neuměl udělat vstřiky a to TDDI je vlastně konstrukce převzatá z Focusu. TDCI jsou vstřiky od DAS které používá PSA ve svých 2.0 a proto jsem psal, že se spojili s PSA.
TDCI používají více vstřiků v jednom cyklu, takže je motor tišší a má menší spotřebu. Je ale zase citlivější na naftu.
To lordmystic: Toho 11.8. jsem na dovolené a vracím se okolo 20-24.8. tak uvidím. Jinak auto se umoudřilo, výkon je slušný a spotřeba pokud nejedu více jak 140km/h, tak je na 6,5litrech. Musím ale jezdit v rozsahu 1250 - 2150ot. A co se týče interiéru, tak to ani jeden z nás nezmění. To je otázka osobního názoru. -
"-- skrytý --" 02.08.07 21:08
« Re: Litrový výkon
DR: Kutile, zase kecáš. TDCi v mondeu (model 2001-2006) je vlastní konstrukce Ford (řada Puma), ten motor je shodný s TDDI, jenom mám vysokotlaký přímý vstřik CR.
A nie su viac poruchovejsie tie TDCi motory? Alebo v com je lepsi?
A tie motory konstrukcie Ford su ake? horsie alebo lepsie ako tie od PSA? -
lordmystic 02.08.07 14:24
« sraz
když tě tu ještě vidím kutile, nebudeš náhodou příští sobotu 11.8. na tuning show v příbrami nebo pak 25.8. na mimoňských válkách? to by byla ideální příležitost se potkat a konečně rozřešit záhadu tvého auta...
a obecně, kdyby se kdokoliv tady z fóra chystal na jednu z těchto akcí, dejte určitě vědět, proč se nepotkat a nepokecat že? -
superkutil 02.08.07 11:52
« Re: startování se spojkou
U starého Passata jsem měl předepsané startování bez sešlápnuté spojky, protože udajně po sešlápnutí spojky dochází k posunu klikovky která je zakončena nějakým těsnícím kroužkem a ten potom odejde a motor se zadře. Takže asi na tom něco bude. Vždy jsem si myslel, že vyšlápnutí je proto, aby při startu motor nepřekonával odpor převodovky. -
lordmystic 02.08.07 09:30
« reklamace na práci
Myslím že už tu někdo psal ohledně reklamace na práci v servisu. Koupil jsem před rokem zamykání řadičky construct. Auto jsem měl velice krátce, tak jsem si ani neuvědomil, že se mi zhoršilo řazení, šla tam špatně jednička a dvojka, ale nějak jsem si zvykl a naučil mít řadičku v poloze kdy to šlo relativně v pohodě. Jak začala ale víc jezdit přítelkyně, tak se s tím stále pere a zasekávají se jí rychlosti. Nakonec jsem zjistil, že chyba byla na straně servisu, který mi špatně namontoval zamykání řadičky - dal tam nakřivo zarážku která je na táhle od řadičky a ta zarážka se při řazení jedničky a dvojky zadrhává o část zámku. Měla být prostě o 2cm namontována pootočená a bylo by vše OK. Jenže aby se to srovnalo tak tam jsou zatrhávací šrouby, atd. A teď nevím, když mi servis zamítně uznat reklamaci, že na práci je jen 3měs. proti 2 roky na železo. Co myslíte? -
lordmystic 01.08.07 20:49
« Re: startování se spojkou
No tak to tak vypadá, že když je spojka sešláplá, tak také nebude velký problém, ale když tu spojku nebudu sešlapávat před startem, tak by to mělo být také bez problému ne? V tom manuálu to bude přesnš ta část, kde chce výrobce raději bezpečnost než trošku větší opotřebení, ale kdo ví o kolik to může být větší opotřebení... Osobně snad neznám nikoho kdo by startoval bez spojky a nevybavuji si, že by někdo měl podobný problém... -
"-- skrytý --" 01.08.07 19:45
« Re: startování se spojkou
Chraň bůh, abych nějak oponoval technickému školiteli Fiatu :-!, ale když se podívám do návodu ke svému autu, stojí tam napsáno: "při startování sešlápněte úplně spojkový pedál ...". Schválně se podívejte, co tam máte vy ;-).
Co se týká vytlačení oleje u axiálních ložisek, podle toho chytrého pána od Fiatů, by k tomu vytlačení mělo dojít až v okamžiku, kdy tu spojku sešlápneme. Takže olej tam celou dobu je, my vyšlápneme spojku a během té vteřiny(několika vteřin) než začneme startovat, má to axiální ložisko komplet vyschnout a dokonce se mají plochy nasucho slepit k sobě.
To se mi nějak nechce zdát uvěřitelné. Vůle toho axiálního ložiska je v klidovém stavu cca 0,3mm. to je naolik málo, že by se v něm měl olej udržet vzlínáním = nemělo by vyschnout (ne v intervalu dnů/týdnů). Jedna z požadovaných vlastností motorového oleje je pevnost a odolnost mazacího filmu, aby se ani pod tlakem netrhal, ale udržel souvislou vrstvu. A ten olej to zvládá na mnohem namáhanějších místech, než je axiální ložisko. klikovky. -
g_m 01.08.07 18:17
« Re: startování se spojkou
Lordmystic:
Já si to v tom časáku přečetl taky a taky už ji nesešlapuji při startování.
A baterku mám v kondici, byl jsem ji ted' nedávno nechat přeměřit.
Navíc když jsme v den převzetí Mondea chtěli auto nastartovat o odjet od salonu, baterie byla vybitá, startoval nám to kluk z Fordu boosterem.
A za dva dny, když jsme asi po 200 Km (celodenní svícení, snad 10x startování, klima, rádio jelo, štráchal jsem se v autě, bylo nové, tak mě všechno zajímalo, prostě odběr proudu byl velký) jeli do akuservisu si ji nechat změřit, tak jsem na vlastní oči viděl na přístroji její 100%ní stav.
Pán říkal, že tyhle auta mají super alternátory.
Akorát si před startováním bez vymáčknuté spojky vždycky pro klid duše zakvedlám fofrklackem, jestli tam nemám kvalt, abych se v garáži nerozjel do skříně. :-)
Lorde, před tím chipem to z výfuku nečadilo a ted' dýmíš? A hned ode dne chipnutí to kouří? A je ten kouř vidět i v zrcátku nebo Ti to někdo poreferoval, koukajíc na Tvoje auto zvenku? -
lordmystic 01.08.07 16:52
« startování se spojkou
už to tu někdo nakousl, teď jsem to také přečetl a nestačím se divit... odpovídal technický školitel fiatu ing. m. nemeth a vypadalo to v celém rozhovoru, že ví o čem mluví:
"Mýtus vyšlapávání spojky při startu pochází zřejmě z autoškoly. Je to samozřejmě v první řadě bezpečnostní opatření. Naše starší auta měli navíc relativě slabé startéry i akumulátory a oleje v motoru i převodovce při teplotách pod nulou ztuhly. Pak skutečně odpojením převodovky vyšlápnutím spojky poskytlo startéru takovou úlevu, že byl schopen motor jakž takž roztočit. U dnešních vozidel není tato procedrura z technického hlediska odůvodněná. Při sešlápnutí spojky působí na klikový hřídel poměrně velká axiální síla. Čím vyšší je toč. moment motoru, a tedy i síla přítlačné pružiny spojky, tím hůře. Z axiálních ložisek klikového hřídele je při vyšlápnutí spojky vytlačen olej a jejich třecí plochy jsou přitlačeny k sobě. Při roztočení startéru dojde k jejich náhlému odtržení, což se na úrovni povrchové struktury materiálu neobejde beze škod a úbytku materiálu. Olejovým filmem jsou ložiska chráněna jen za chodu, nikoli v klidu. Motory, které při sešlápnutí spojky na křižovatce zhasnou či při chodu na volnoběh klepou, aniž by měly volná hlavní ložiska, za to mohou "vděčit" často trvalému startování se spojkou. Mají opotřebená axiální ložiska, klikový hřídel má nadměrnou axiální vůli a podélně se pohybuje."
Co vy na to? -
"-- skrytý --" 01.08.07 15:27
« Re: Pánové
to superkutil: chtěl jsem zůstat u nového mondea, moc se mi líbí technika šla nahoru, jen na ty motory se zapomíná 2,7 TDCi v nedohlednu a ST v nedohlednu už jsem nemohl čekat. Třeba ojedu 3.0 Tdi a za dva roky se zase vrátím k modrému oválu. Tedˇ jsem byl 4,5 roku maximálně spokojen. -
oleowr1 01.08.07 15:02
« Re: Bezp. pásy
Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" a pás nechte nepřipoutaný
Otočte klíček zapalování do polohy "II"
Počkejte, dokud nezhasne kontrolka bezpečnostních pásů (asi 1 minutu)
Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
Rozsviťte a zhasněte hlavní světlomety
Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
Celý postup od zapnutí zapalování musíte stihnout do 60s
Nyní by se na 3 vteřiny měla rozsvítit kontrolka bezpečnostních pásů
Po zhasnutí kontrolky jednou připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče - toto vypne/zapne kontrolu připnutosti bezp. pásu
Programování se ukončí automaticky po 10 vteřinách
Diagnostický mód centrální elektronické jednotky
-
lordmystic 01.08.07 14:49
« Re: Pánové
GOES: No tak to bych se rád svezl v novém BMW 335d, třílitr 210kW/4400 a 580NM/1750. Z 0-100 za 6,2 a průměrnou spotřebou 7,5! S touhle zadokolkou by se dalo nádherně vyřádit a ve slušné výbavě je to auto mých snů.
vica: no to já jsem po výměně vstřiků i když ten poslední také už začal zlobit a kouří to na můj vkus dost, hlavně za studena. jinak těch 120kW je znát proti 96kW, ale je to tak návykové, že mi to stále nestačí :(. no ale už se s tím nedá nic dělat, víc to šponovat už nechci, možná časem... -
"-- skrytý --" 01.08.07 14:35
« Pánové
pokud se chcete svézt v pořádném dieselu, tak skočte do HONDY a svezte se 2,2 iCTDi a uvidíte jak krásně lze naladit dieselový motor.Jede to jak benzín s minimální prodlevou turba,t.j v celém spektru otáček neztrací výkon, fakt se tím jezdí dobře.Vím vykonově nic moc, jsou silnější auta, ale o to fakt nejde.Samozřejmě lze se svezti i v BMW, ale ti jsou cenově zas někde jinde....jinak vam přeju co nejmíň problémů s těmi ne moc povedenými vstřikovači atd.. -
"-- skrytý --" 01.08.07 14:20
« Re: Spotřeba
jsem pánům v Bitpoweru říkal že 110 kw je málo ať to trochu popustí a oni že jo.Pak jsem byl zklamán z hodnoty 115 kW viz. původní grafy. A taky to přikuřovalo při max.výkonu kolem 4 000 ot/min. Po celkové repasi vstřiků jako nové auto kouřivost zcela vymizela a výkon šel příjemně nahoru. Jinak 11/02 TDCi 280 tis najeto. -
"-- skrytý --" 01.08.07 12:00
« Re: Litrový výkon
Kutile, zase kecáš. TDCi v mondeu (model 2001-2006) je vlastní konstrukce Ford (řada Puma), ten motor je shodný s TDDI, jenom mám vysokotlaký přímý vstřik CR. Motory ze spolupráce s PSA (od 2003) jsou až v novém mondeu (2007-), taky ve fiestě/fusionu (1.4 a 1.6) a ve focusu/c-maxu (1.6 a 2.0).
Zkus nepsat kraviny, tvé přípěvky pak budou podstatně kratší a třeba si je i někdo přečte. -
"-- skrytý --" 01.08.07 11:18
« Spotřeba
Musím se zase po čase zapojit.Teď jsem se vrátil z dovolené na Sicílii. A celkovou průměrnou spotřebu jsem stalčil na 4,8l, váha vozidla 2 000Kg, prům. rychlost 100km/hod. Až mi je trochu líto, že 1.9. bude firemní výměna. Jinak jestli má někdo zájem tak mám volné 4 kousky Al 18" kol ST 220 s novým(nejetým) pneu za 20 klacků.A podložky 2x20 mm, sadu sportovních pružin, vzduchový filtr.můžu poslat foto.Jinak po celkové repasi vstřiků šel výkon na 122 kW. -
g_m 01.08.07 10:55
« Re: Bezp. pásy
Juros,
stačí nahmátnout místo, které na sponě pásu mačkáš, když si chceš pás odepnout. A krátce zmáčknout, jako by sis chtěl ten nezapnutý pás odepnout. A kontrolka třikrát blikne a je ticho. :-)
Anebo spolujezdcův pás zapni do své spony u řidiče - tohle mě ale ted' napadlo, tak to ber s rezervou :-) -
"-- skrytý --" 01.08.07 10:25
« Bezp. pásy
Nevím jak vás, ale strašně mě otravuje signalizace nezapnutých bezp.pásů. Neříkám, že jezdím nezaplý, ale když popojíždím po ulici, nebo od brány ke garáži, je to fakt strašná otrava. Nemáte někdo nějaké know-how, jak vypnout akustickou signalizaci? Zdá se mě, že jsem asi před půl rokem četl na bývalem cafe.auto návod, jak si to zrušit, ale ted uz se tam nedá dostat, takže bohužel. Pokud víte, napište. -
superkutil 01.08.07 09:24
« Re: Litrový výkon
To pepek: Tak náročný nejsem. Stačil by mi výkon 140kW, spotřeba 5,5litru, sedačky jako jsou v novém Mondeu, úložné prostory na tužku, doklady, blok, 1,5litrovou láhev, mapu, mobil, klimatizovanou schránku a úložné prostory pod sedačkou. >:D
Díky za tvůj humor, ale o ekonomické situaci Forda ví snad každý. Prvním a nejzázračnějším autem byl v roce 1997 Focus, který Fordu hodně pomohl a byl považován za etalon podvozku. Bohužel u mnouho zákazníků neuspěl s interiérem.
Pod těžkou kritikou vypustil Ford nové Mondeo v roce 2000 ale protože na něm moc šetřil, hlavně na interiéru, tak se moc neprodávalo. Také TDDI nebyly nejslavnější a tak se Ford spojil s PSA a na světě byl TDCI. Interiér byl tak mizerný, že nakonec Ford přetáhl konstruktéry od VW aby v roce 2003(?) udělali interiér po vzoru Passata.
Ekonomicky to ale Fordu stále nepomohlo. Fordy mám rád, protože jsem s nimi jezdil ve státech a moc jsem si je oblíbil za jejich ergonomii a útulnost a pohodlí.
Bohužel poslední americký Ford bylo Mondeo MKII a Fiesta do roku 2001. Všechny nové Fordy jsou možná technicky vyspělé a mají dobré podvozky, ale interiérově to není žádná sláva, Ford není schopen sledovat trend.
Proč jsem koupil poslední Mondeo už jsem psal, takže si to najdi někde v historii. Moje Mondeo MKII nebylo problematické technicky, ale špatnou výrobou. U MKV je jiný problém. To je vyrobené kvalitně, až na drobnosti. Narážím spíše na konstrukční nedotažení v interiéru a ergonomické umístění ovládacích prvků. :-O A hlavně už to není ten útulný a pohodlný americký Ford, ale německé auto s jeho strohostí. Posledním představitelem amerického vozu je Ford Maverick. :-! -
pepek 01.08.07 08:40
« Re: Litrový výkon
A jaképak byly všechny ty předchozí Fordy? Nebylo jich náhodou méně? A když jsou všechny tak špatné, proč je pořád kupuješ, když již několik let tvrdíš, že už Forda- potažmo Mondeo nechceš?
Již jsem několikrát napsal, že auto, které by vyhovovalo kutilovi ještě nebylo a minimálně následujících 50 let nebude vyrobeno - výkon cca 200kW, krouťák tak 500Nm s plochou křivkou od 650ot. do 7000ot., spotřeba 4,5l/100km nějakého jednoduchého paliva, sedačka z pěnové gumy vyztužené ocelovými profily o velikosti skříňové nástavby s minimálně 150 odkládacími prostory, jízdní vlastnosti vycházející z Veyronu a Humeru I, atd.
S jeho znalostmi prostředí, techniky a ekonomiky se divím, že ještě nezajistil zkrachování FMC za jejich slevovou politiku a to vysněné auto že si nevyrobil doma na koleně a nenaprogramoval mu ŘJ dle svého přání. -
superkutil 31.07.07 14:02
« Re: Litrový výkon
To hope:Vycházel jsem z údajů na [odkaz] Nejsem demagog, jen rád nazývám věci pravými jmény a nepatřím mezi ty, kteří když přijdou do autosalonu Forda, tak nemluví o jiné značce a Ford s ničím neporovnávají. Myslím, že mezi 1.5 a 1.6 je dost velký rozdíl na to, abych chválil fordí 1.6TDCI, když má stejné parametry jako Renaultí 1.5dCi, respektive myslím, že je možné pochválit Renault za parametry jeho dieselu i když mám Ford.
Snad abychom měli jasno. Fordům fandím a mám je rád. Současné Mondeo je už můj 6tý Ford. Vadí mi ale, když je nové Mondeo výbavou horší jak staré a všichni od Forda dělají, že to nevidí. Pokud by řekli, ano, zaspali a máme auto zastaralé, ale budeme dělat vše pro to, aby se to zlepšilo, je vše v pořádku. Ale tvrdit, jak je Mondeo špička na trhu, jak má skvělý interiér i když chybí úložé prostorya klimatizovaná scránka, tak to je pokrytectví.
Motor 2.2TDCI není nejsilnější ve své třídě, Mondeo není nijaký zázrak, ale má dobrý a čitelný podvozek a relativně úsporný motor.
To že Ford nemá špičková auta řeší nižší cenou a tím má zajištěný slušný prodej ale ne zisky. Proto i když je na tom celkem dobře v prodejích, není to už tak dobré v ziscích. Ředitel FMC si hodně slibuje od nového Mondea a chce na něj nasadit vysoké ceny.
Je otázka, co to udělá s prodejem, protože i když bylo Mondeo se slevami, tak jich je mnoho na skladech a lidi raději kupují Passaty, Oktávky, Opely, Mazdy 6 atd. To že je plno Mondeí je hlavně způsobeno tím, že jejich cena jde rychle dolů a tak jsou jako ojetina dostupné za rozumnou cenu. -
"-- skrytý --" 31.07.07 11:42
« Re: Litrový výkon
Kutile, proč ty jsi takový demagog? Napíšu připomínku k tebou popisovanému Meganu a ty oponuješ Cliem. Teď když ti napíšu, že do Clia se sice dává 1.5 dCi, ale ne tebou popisovaná verze 78kW ale maximálně 63kW a to ještě jenom ve speciálních výbavách, tedy běžná je spíše verze 50kW. Tedy i Fiesta a Clio jsou si v nabídce motorů velmi podobné (Fiesta má jak 1,4 tak 1,6 TDCi), počítám, že vytáhneš nějaké jiné eso. -
superkutil 31.07.07 10:29
« Re: Litrový výkon
To hope: Ta 1.5dCi se dává i do Clia (srovnatelné s Fiestou). Do Fiesty se dává akorát 1.4TDCI z které se dá vytáhnout 68kW/208Nm a 1.6TDCI z které dostaneš 88kW/267Nm. Porovnáváš objem 1.5 a 1.6 a to je dost rozdíl.
Ještě k tomu Passatu, asi to byla chyba v jejich dokumentaci, teď je tam výkon jen 125kW. Je otázka, zda ždímání výkonu z malého objemu je ta správná cesta, ale je zajímavé, jaké výkony se dají získat.
Myslím, že z 2.0TDCI by se 120kW/350Nm dalo dostat. Nevíte někdo, proč u 2.OTDCI a 2.2TDCI je maximální výkon v tak nízkých otáčkách? Proč ty motory nejsou schopné mít max výkon okolo 4000ot. Je to dané technologií vstřikování nebo čím? 8-s
Jinak se snažím jezdit na spotřebu a podle předpisů, je to nuda a jsem překážkou dopravy, ale průměrnou spotřebu podle PP držím pod 6litrů. Takže to jde, ale auto je překážkou v dopravě. A to jezdím na maximálních povolených rychlostech. Ale je sranda sledovat reakci řidičů, když jedu 40km/h podle značek a ostatní tam jezdí 110km/h. Ale těch jedoucích podle předpisů je stále víc. Jenže to pak člověk nemusí mít Mondeo 2.2TDCI, ale stačilo by Mondeo 1.4TDCI protožeby po dálnici jelo těch 130km/h a pro popojíždění v kolonách by bylo lepší. :-! -
"-- skrytý --" 30.07.07 21:55
« Re: Litrový výkon
Kutil napsal:
"A jen pro zajímavost, dělá se Megan s motorem 1.5dCi s chipem 96kW/4100ot, 307Nm/1900ot a je neuvěřitelný co se z 1.5 dá vytáhnout. Takže je na čase, aby i Ford trochu přidal na výkonech."
Jenom pro zajímavost, do Focuse se dává 1,6 TDCi s čipem od Bitpoweru 101 kW 305 Nm.
Takže je na čase, aby jsi se kouknul do specifikací Fordu. ;-) -
lordmystic 30.07.07 16:07
« Re: Litrový výkon
tak za a) se mi zdá to zrychlení u pasatu špatné, čekal bych od 140kW! čas těsně nad 8 sec. za b) TDI vždy měli turbokopanec, který ty si pleteš se zátahem, protože je vždy lepší mít lineární zrychlení, než nepříjemnej kopanec. to se přesně stalo u mě po chipu. najednou se mi zdálo, jako by auto nebylo silnější, ale pomalejší, a bylo to tím, že zmizel kopanec od turba a auto jde plynule od nižších otáček a když jsem stopl čas z 0-100 tak jsem se nestačil divit, za to pocitově se mi zdál opak. no a za c) je to stejně s tím passatem celé divné, tam bych nečekal velký kopanec když má max. výkon v tak velkém rozmezí otáček, tedy křivka bude relativně plochá a bude mít solidní průběh - ale kdo ví, skutečnost bude asi někde jinde. -
superkutil 30.07.07 14:51
« Litrový výkon
Ahoj, tak jsem dnes viděl Passat 2.0TDI 140kW/4200ot a 350Nm/1750-2500ot. I když to vypadá podobně jako Mondeo 2.2TDCI, tak má zrychlení 8,8 (Mondeo 9,2) a hlavně když v tom jedeš, tak cítíš mnohem větší zátah. Ale zřejmě je to tím, že v 1700ot je prudký nástup turba.
A jen pro zajímavost, dělá se Megan s motorem 1.5dCi s chipem 96kW/4100ot, 307Nm/1900ot a je neuvěřitelný co se z 1.5 dá vytáhnout.
Takže je na čase, aby i Ford trochu přidal na výkonech. ;-) -
oleowr1 30.07.07 08:36
« Ford prý vykazuje zisky
V titulcích jsem si přečetl, že ford není konečně v červených číslech, kdyby se tak ještě naučili dodávat ND!!! Přístrojovka mi ještě nedošla, objednaná byla 19.6.2007, datum ukončení opravy na zakázkovém listě 12.7.2007. Nevím, co s tím mám udělat, jedna dovolená spackaná, druhá se mi blíží. Auto sice není v záruce, ale aspoň dodržet termín na zakázkovém listě by mohli. -
"-- skrytý --" 30.07.07 07:56
« Re: napinaci kladka - remeny
To hil: no to je prave ono - kdyz clovek sedi v aute tak je to spis takove ruzne bruneni, ale kdyz je clovek venku, tak je to celkem dost slyset, jak nejaka dost hlasita rezonance. Presne po zahrati motoru to zmizi. Auto je v zaruce, tak prave nechceme aby se menilo jen neco, ale vsechno - tak doufam, ze to na nas nebudou zkouset.
Jinak se tu nekdo ptal kolik motor toci na 6ku pri 140km/h:
- tak podle GPS 140km/h = cca 2400ot
- podle tachometru 140km/h = cca 2350ot
(kola 17" 205/50) -
-
"-- skrytý --" 29.07.07 22:28
« Re: napinaci kladka - remeny
Zcela výjimečně napíši názor: vyměnit vše,co předepisuje výrobce a vřele doporučuji originální díly,nic nevynechat a neošidit,protože se sice dá nějaký tisíc ušetřit,ale případné škody bývají obrovské a cena za jejich odstranění ....záleží na štěstí.Neodpustím si,že 60tis km je podezřele brzy,Ford má mnohem delší interval a nemívá problémy,ale pokud měnit,měnit vše vč.všech kladek. Nicméně před týdnem jsem viděl kladku,originál dodaná od VW pro Octávku a po 15tkm praskla,na volnoběh,motor to přežil bez úhony.Dá se využít blokové výjimky,nemusí se k Fordovi. -
superkutil 29.07.07 21:53
« Spotřeba
Ahojky, tak jsem se dnes zase plazil totálně zacpanými silnicemi a bylo to fakt jak auto tlačit. Ovšem spotřeba za 40km pomalé jízdy se ustálila na 4,2litrech a místy byla i na 3,8litru. Sice by na tu jízdu stačil motor 1.4TDCI, ale možná by měl vyšší spotřebu. :-) Existuje u TDCI nějaká závislost mezi objemem a spotřebou nebo jen závisí na hmotnosti vozu. Jestli je třeba velký rozdíl ve spotřebě mezi 2.0TDCI a 2.2TDCI a nebo je to stejné (samozřejmě při normální jízdě). Vycházím z toho, co tu čtu o spotřebě 1.6TDCI a 1.8TDCI u C-MAXe. -
"-- skrytý --" 29.07.07 13:47
« napinaci kladka - remeny
Kolega ma na firemnim mondeo 2.2 TDCi najeto neco lehce pres 60tis. km a uz i ted v lete, se ozyvaji ruzne divne pazvuky, pri zapnuti nebo vypnuti klimatize, svetel a dalsich spotrebicu. Detekovali jsme to na tu tzv. trojkombinaci. Technik tvrdi, ze snad staci vymenit pouze remeny. To je ovsem v rozporu s tim co se tady psalo, ze je potreba vymenit i napinaci kladku. Jak to vidite? Mate nekdo zkusenost pouze s vymenou remenu bez te kladky? Co vy na to? -
superkutil 27.07.07 13:47
« Re: řídící jednotka
To m.leky1: zjednodušeně řečeno má ŘJ 2 hlavní části:
- mapy pevně nahrané v paměti (je to jakýsi předpis pro vstřik v závislosti na teplotě, otáčkách, stisku pedálu atd.) To je pevné a pro všechny kusy modelu stejné. Druhá část je adaptabilní. Ta si pamatuje různé konstanty, které se mění se stářím a opotřebením motoru a dle stylu jízdy. Většinou se tyto hodnoty po odpojení ŘJ od baterie ztratí. Pokud se dělá skutečný chiptunig, tak se upravují ty pavné mapy pro konkrétní motor. Těch map je tam několik a je tam i plno konstant. No a čipař s nimi hýbe a mění tak chování motoru, reakci na plyn atd.
[odkaz] je vidět, jak takový SW na úpravu vypadá. -
"-- skrytý --" 27.07.07 11:15
« řídící jednotka
Vcera jsem kecal se svym svagrem o nasich milačcích.Oba mame 2,2 Tdci.Zajímala by nás jedna vec.Ja osobne tomu asi vubec nerozumim.Nekde niz , tady v diskusi byla zminka o ridici jednotce.Ze je schopna se ucit a dle stylu jizdy upravovat jakesi hodnoty, ktere se ve vysledku projevi v charakteru motoru a spotrebe.A ted ta otazka.Jak je to tedy s chipem(kdyz se prehraje soft v ridici jednotce, ne neco predradneho)?Je mozne ,ze se ten nahrany soft nejak bude modifikovat, ci se treba uplne zrusi, zmeni ?To je preci nejaka blbost ne? -
superkutil 27.07.07 09:32
« Re: Rada
To hil: Jak si motor sedá, tak cítím, že reaguje stále z nižších otáček. Do 5ky není problém jezdit od 1250ot. U 6ky je to tak od 1500ot. Taky nevím co si můžu dovolit, ale sám Ford uvádí v dokumentaci pružné zrychlení na 5ku z 50-100km/h a 50km/h na 5ku je hodně blízko volnoběhu.
Měl jsem Mondeo 1.8 benzín 5ti kvalt a pořád jsem nadával, že auto nejede. Problém byl ale v tom, že 5ka byla hodně do pomala a tak ve 160km/h točilo jen 4000ot. ale v kopcích na dálnici se musela řadit 4ka.
Totéž bych bral u TDCI. Nemusím jezdit 90-100km/h na 6ku, můžu jet 100km/h na 5ku, ale pokud mi 6ka točí ve 160km/h moc, tak už 7mičku nezařadím. Osobně by mi vyhovovala 6ka jako přidaná ekonomická rychlost k 5ti kvaltu. -
hil 27.07.07 09:20
« Re: Rada
Kutil: To už je něco jiného. Já jsem taky nepsal, že 6 je přidaná za 5. Patrně to bude celý jinak zpřevodovaný už od 4. Mě ta 6 přijde docela v pohodě. Kdyby byla ještě víc, tak už by se na ní nedalo jet kolem 100. 90 je na hraně, spíš pod, už mám pocit podtočenýho motoru. -
superkutil 27.07.07 07:29
« Re: Rada
To hil: 6ti kvalt není 5ti kvalt s přidanou 6kou. Je jasné, že 6ka je zpřevodovaná do pomala, ale ne tak výrazně jak by se dalo očekávat. Nejlepší by bylo uvěst rozdíl otáček ve 140km/h u 5ti kvaltu a 6ti kvaltu. U 6ti kvaltu točí ve 140km/h 2300ot na 6ku, 2900 na 5ku a 4000 na 4ku. Tak jestli má někdo 5ti kvalt tak může doplnit.
A to že někdo chce Mondeo neznamená, že nemůže porovnávat s Focusem. Vyplatí se porovnat, než koupím. Posco za vyzkoušení nic nedá. ;-)
Jinak co se týče výkonu 2.2TDCI, jezdím teď hodně brzo ráno a auto se chová mnohem lépe jak v odpoledních vedrech. A nebo si opravdu už motor sedl. -
"-- skrytý --" 26.07.07 23:19
« Re: aby to nevyznělo blbě...
hil: aha, tak to pak jo. Já už kutilovy příspěvky čtu jenom letmo, on sice vesměs nepíše úplné kraviny, ale má chronický sklon dělat z jednotlivých konkrétností obecné a většinou chybné závěry. Pokus uvést to na pravou míru skončí obvykle vleklou diskuzí o něčemu úplně jiném, to už není pro mě. -
"-- skrytý --" 26.07.07 22:31
« Re: aby to nevyznělo blbě...
Proč Focus místo mondea nebrat? To si všichni majitelé Focusů měli koupit Mondeo? >:-[] Sám mám mondeo, ale o Focusu uvažuju jako o příštím autě. Nové modeo je pro mě už opravdu zbytečně velké a těžké, jezdím sice hodně, ale většinou sám a tak mi stačí pohodlné pracoviště řidiče, dobrý podvozek a dostatečně výkonný motor. Jak se auta zvětšují, je nový Focus rozměrově téměř srovnatelný s první generací mondea.
Kutil: no comment :-! -
kastv9 26.07.07 16:10
« Re: spotreba
Ještě ke spotřebě, když jsem měl první TDCI 85 kw, spotřeba 5,8 l, pak u 96 kw to bylo 6,1 l, teď mám 96 kw v automatu, vše je kombi, spotřeba 6,8 l. Ročně najedu cca. 60 - 70 tis. Spotřeba počítaná dle skutečnosti - kniha jízd. Jezdím hodně dálky, tempomat na dálnici cca. 140-150 km/hod, pravidelný servis, kvalitní nafta + občas nějaké aditivum. Jinak příští auto opět mondeo kombi s automatem - už se těším. -
"-- skrytý --" 26.07.07 14:01
« Re: spotreba
Petr T. už nad námi zlomil hůl ??? :-) Petře, potřeboval bych radu : už jsi to tady jednou psal, ale jak se poznají vstřikovače ( a čerpadla ) novější od starších v ročníku 2003 ? Došlo ke změně přesně od poloviny 2003 ?
Kolega chce kupovat starší Mondeo 2003..... a to i přes mojí skepsi :-) -
superkutil 26.07.07 13:59
« Re: kmitání volantu
To hope: To už zní lépe. Ta dovolená dělá hodně a pokud Mondeo jede do 130km/h po dálnici, tak to taky jde. Těch 7,5 bych věřil podle PP.
Udělat na okresce nad 7,7 není problém, když Mondeo točíš, tak žere. Potíž je asi v reakci turba, včera jsem na to koukal, dost dlouho trvá než turbo zabere a na kratších úsecích se už zase musí brzdit. Ta 2.2TDCI je fakt na rovnější silnice. Je hodně znát když přeřadíš a turbo je už roztočené.
Jezdil jsem po Slovensku s klukem, co měl Mazdu 6 a na můj vkus to šíleně točil 2000-4500ot, ale často nad 300ot. Přitom tvrdil, že spotřebu má 6,5 litru. Je pravda, že mu to jelo jak víno, nikde žádné nástupy výkonu.
Je možné, že by byl takový rozdíl ve velikosti a zpoždění turba pro 2.0TDCI a 2.2TDCI?
Jinak taky nejezdím běžně s nohou na podlaze, vždy to jen šimrám a dost často se asi ani moc netočí turbo. Vyžívám hodně terén. Stačil by mi menší motor, ale na to předjíždění by nestačil. Ale když to nejede, tak šlapu na plyn a čekám, že se objeví zátah. No a někdy skončím na podlaze, protože se zátah neobjevil, prostě to víc nejede. Ale to je tím, že po něm chci moc. Není to 2.7TDCI je to jen 2.2TDCI. >:D -
"-- skrytý --" 26.07.07 13:49
« spotreba
jak tu spotrebu delate? mam kombi (vetsinou par baglama a lidma nalozeny) 85kw tdci 6/2003 - jezdim mesto (vetsinou prahu) 20%, dalnice 20%, zbytek okresky stylem mesto na citovku do 2 bodu, dalnice podle moznosti plnej knedlik, okresky podle podminek provozu 110-130, nikde zadny praseni a dlouhodobej mix 5.6/100 :-O s tim ze do toho leju normalni naftu s vif aditivem a fakt nemam tdi syndrom si vymejslet jak tomu celou dobu stojim na krku a jezdim za 4.5 -
superkutil 26.07.07 13:47
« Re: Rada
To Posco: 2.0TDCI je 66, 85, 96kW a 2.2TDCI je 114kW. Na 66kW zapomeň a ani se do ČR a SK nevozilo. 85kW je v 5ti kvaltu nebo 6ti kvaltu. V Německu jsou hodně ty 5ti kvalty a mělo by to stačit. Ten 6ti kval není přidaný kvalt k 5ti kvaltu, aby to na dálnici tolik netočilo, ale těch 6kvaltů je sražených do rozsahu 5ti, respektive 4-6 je nacpáno místo 4-5.
Přecházel jsem z Mondea 1.8 benzín a ty 2.0TDCI mi připadali, že jedou podobně jako to mé staré Mondeo. To bylo 85kW a o 150kg lehčí, takže výkonově to bylo asi jako 2.0TDCI 96kW (to je můj pocit, možná jiní budou oponovat). Vzhledem k tomu, že jsem měl nabídku, kde 2.2TDCI byla jen o 26tis. dražší než 2.0TDCI 96kW a v lepší výbavě, tak jsem zvolil tu. Možná i proto, že reklama hlásala že je to nejsilnější diesel ve své třídě.
U 1.8 benzínu jsem měl dva problémy, jednak auto na dálnici dost točilo a motor byl hlučný, jednak byla spotřeba okolo 9,2litru a to mi připadalo hodně. Všechny TDCI mají maximální moment okolo 1900ot a tak opravdu není potřeba motor točit. Bohužel je 6ka moc zpřevodovaná a tak i když by na to motor měl, točí po dálnici zbytečně moc. :-)
Záleží na stylu jízdy, ale pro běžné ježdění podle předpisů motor 2.0TDCI stačí a verze 85kW s 5ti kvaltem je snadno dostupná jako ojetina z Německa. Pokud by nestačil, tak je možnost 96kW s 6ti kvaltem.
Motor 2.2TDCI je vhodný spíše na dálkové jízdy po dálnici a vyšší rychlostí.
Mě osobně připadá současné Mondeo moc těžké a velké a pokud není potřeba velký kufr, volil bych raději Focus, kde je větší výběr motorů. -
"-- skrytý --" 26.07.07 13:30
« Re: kmitání volantu
To Superkutil: se spotřebou jsem opravdu kecal, můj poměr město/mimo je běžně 4/6, ale ve zmiňovaných 8tis. km je asi 3 tisíce dovolená.
Mondeo 2.2 TDCi nepotřebuju, stačila by mi ojetá Fabia 1.4, ale z té bych neměl takovou radost.
Co se týče jízdy, tak určitě nejsem závodník, na přehledných úsecích jezdím tak, aby to bylo do 2 bodů, tedy město do plus 20 a mimo do plus 30km/h dle tachometru. Na dálnici mám většinou navigaci tedy 160 km/h dle GPS.
Ale určitě jezdím jinak než ty, protože nešlapu s plynem na podlahu, cítím kdy auto zrychluje a nemám problém regulovat plynovým pedálem výkon motoru. Také tankuju nejméně v 50% Shell V-Power diesel, říkejte si co chcete, jede to lépe.
Na okresce bych ale 7,7 1/100km udělat nedokázal. Po německé dálnici s plným plynem jsem vyjel nádrž za 7,5 l/100km, šlo by to za víc, ale okolo měst se musí pomalu a každou chvíli něco budují.
-
superkutil 26.07.07 09:58
« Re: kmitání volantu
To Dim2: Takové nároky nemám. :-) Stačí mi auto, které je rozumně těžké (viz Mondeo MKII 1420kg nebo Subaru Forester 1400kg - prostě to jde když se chce), má slušné sedačky (viz nové Mondeo, Mazda 6 atd. - taky to jde), malou spotřebu a zrychlení pro předjetí (pro lehčí auto stačí slabší motor = řešení), točit 10800 nemusí, stačí zátah do 4000ot (většina dieselů), a co se týče Fiesty, která mě předjela, tak je vidět, že dokáže rychle jezdit i malé a lehké auto, které má menší motor (zřejmě 1.6TDCI 66kW/204Nm čiplý na 88kW/267Nm). A co se týče chaty, tak jsem měl Passat 1.6D a ten na volnoběh na chatě kopec zvládal, tak proč ho nezvládá 2.2 o 20let novější? Že by bylo Mondeo těžší jak Passat? ;-)
A pro Pocco: Dle příspěvků ostatních mimo 2.0TDCI 66kW jsou všechny motory použitelné. Motorů 2.2TDCI je míň protože je Ford dává jen do lepších výbav a např. v Německu jsou hodně 2.0TDCI 85kW 5ti kvalt, protože je to pro ně výhodné kvůli platbám pojistění. Ford pro Mondea používá systém vstřikování DELPHI a u starších verzí se v čerpadlech objevovaly špony a odcházely vstřikovače, které byly nerozebíratelné. Za vinu se to dává české naftě. Tak proto ten strach z TDCI. 2.2TDCI od konce 2003 má mít už upravená čerpadla z tvrdšího materiálu a tam už problémy nejsou. EURO IV viz [odkaz]
To hope: Včera v noci jsem se vracel do Prahy a Mondeo jelo velmi dobře. Bylo vhko a chladno a to mu asi dělá dobře. >:D Spotřeba ale minimálně těch 7,7litrů. Pokud jezdíš za 6,6 skutečných (ne podle PP) tak se s tím autem musíš plížit (mimo město 90km/h a dálnice do 130km/h) a na to by ti stačila 2.0TDCI 85kW, to nepotřebuješ 2.2TDCI. Včera jsem si liboval jak úžasná je tichost motoru TDCI a stabilita podvozku na hladké silnici a dálnici.
Pokud jsem něco napsal špatně, tak mě určitě někdo opraví. :-) -
hil 26.07.07 09:48
« Re: Rada
2.0 nejsou špatné. Ptal ses co ti doporučujeme. Já si vybral 2,2. Ale někdo jiný raději oželí trochu výkonu výměnou za nižší spotřebu.
Pročti si tuto diskusi. Původní TDCi motory nepočítaly s naší "kvalitou" nafty. Téměř u všech se časem musely měnit vstřiky. Díky tomu, že čerpadlo bylo z málo odolného materiálu. -
"-- skrytý --" 25.07.07 23:44
« Re: Rada
A este jedna stupidna otazka, do kolko km sa oplati kupovat? Je rozumne kupovat aj nad 150t km, ma niekto sksenosti so spolahlivostou motora po tak "vela" km?
A od ktoreho roku splnaju motory EURO4? Lebo pozeram, ze ani 01/04 nema este EURO4 a to uz je hranicna cena pre mna.
Psal jsem, že tzv. "den blbec" znám taky a že naštvání na "rychlost" servisu při dodání dílu je oprávněné.
A že se mi líbí ta Tvoje sebereflexe. :o)