FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
mari 09.08.07 12:39
« Re: Re: Čipy...
lordmystic: osobně nemám žádný zájem na tom, aby si lidé nechali nebo nenechali auta čipovat. Jsme ve svobodné zemi, předpokládám že každý člověk vlastnící řidičský průkaz je svéprávný, takže rozhodnutí je na každém zvlášť.
Zmiňovaným případem (mondeo TDCI automat)jsem jenom chtěl naznačit, že ne vždy firma provádějící takové úpravy je opravdu v dané oblasti kompetentní, a mnohdy nedovede dost dobře posoudit potencionální riziko, kterému mechaniku auta vystavuje. Zákazník náš pán... Kšeft je kšeft. Budiž, za mnohem horší ale považuju to, že až první majitel se rozhodne auto prodávat, tak kupujícímu čipování v 98 % zamlčí a téměř nikdo neuvede ŘJ do původního stavu... Obavy z čipování nepramení z nevědomosti a zaostalosti (jak nás úpravci přesvědčují), ale prostě z reálného rizika vyššího opotřebení (bavme se o čipování vrcholných verzí určitého motoru).
Pokud firma provádějící čipování je schopna obeznámit zákazníka s riziky, pokud provedla dostatečně fundované životnostní testy na pracovištích které jsou k tomu určeny- aby mohla vůbec ty potenciální rizika zmapovat a pochopit, tak proč ne... Pokud majitel takového auta nebude postupovat v duchu hesla „po mě potopa“ a obeznámí následujícího majitele s tím, co bylo s autem provedeno, proč ne...
Nechť se sám každý svobodně rozhodne co chce udělat, nechť je seznámen s tím, že na Řj a software sice dostane záruku, ale že záruka se jaksi nevstahuje na motor samotný ani na převodné ústrojí, a že padá i ta původní od výrobce. Argumenty typu: "v servisu stejně nejsou schopni zjistit že bylo provedeno čipování" a "v případě potřeby ZDARMA uvedeme Řj do původního stavu" ty už o něčem vypovídají. Je z nich cítit že si firmy chtějí v případě problému chránit kůži, a v reálu to taky tak funguje.
Popravdě řečeno, opravdu nemám důvod tady s křížem v ruce varovat před čipováním. Může mi to být úplně ukradené. Viděl jsem že se tady na fóru čipování řešilo, tak jsem napsal co jsem napsal, uvedl příklad toho Mondea s automatem, a tím bych to pokládal z mé strany za kompletní. Jinak všem majitelům Mondea přeju ať auto slouží, ať jsou s ním spokojeni, je to dobrý vůz. -
Jozef0351 09.08.07 12:27
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
Po dlhšej dobe som sa sem pozrel a vidím že sa tu stále rieši to isté. Vstrekovače, čipy a Kutilove lenivé auto >:D
Kutil má s tou tabuľkou pravdu. Ale dokazuje to len to, že keby sa chcel pretekať tak TD a benzín porovnateľných výkonov majú porovnateľné zrýchlenie ale na inom prevodovom stupni. Benzín bude asi na tom aj lepšie. Keď je pre niekoho dôležitý údaj max. KM motora tak sa ťažko zmieri s tým že rozdiel oproti benzínu nie je v reále taký obrovský. Lenže pri kľudnej jazde keď nikto nejazdí pri vysokých otáčkach je ten TD samozrejme podstatne pružnejší. Takže fakt nechápem ako môže byť TDCI 140 HP lenivšie ako benzín 115 HP. Keď mi diesel nevyhovuje tak si ho predsa nekúpim. Ale nedávno som bol na dlhšej ceste s firemným Transitom 2,2 TDCI a subjektívne sa mi zdal podstatne živší do 100 km/h ako môj benzín. Keby som mal taký pocit z osobných TD čo som skúšal tak nad dieslom možno uvažujem. A to má iba 85HP. -
superkutil 09.08.07 12:05
« Re: Re: Čipy...
To lordmystic: Nemáš náhodou grafy momentu a výkonu po čipu? To navýšení výkonu bylo hodně výrazné, tak by mě zajímalo, zda má moment špičku nebo je plošší.
Osobně bych chtěl moment plošší za to v rozsahu 1500-3500ot. (vím že to asi nebude možné v plném rozsahu).
Zachovali ti overboost? Na5ku a 6ku ti to neprokluzuje? -
lordmystic 09.08.07 11:43
« Re: Re: Čipy...
mari: Jasně také tě "poplácám" po zádech jako všichni ostatní "uvědomělí" zde v diskusi. Ale tvůj pohled na věc je ze špatného úhlu někoho, kdo s tím nemá vlastní zkušenosti.
Ano máš více méně ve všem pravdu, ale nesmíš házet všechny firmy a všechny lidi co si auto nechají čipnout do jednoho pytle. Osobně jsem už předem věděl o tom, že vše a nejen motor co přenáší zvýšený výkon motoru bude více namáháno. Ano, počítal jsem s tím že mi dřív odejde spojka, brzdy, podvozek, převodovka, atd. Ale záleží na sytlu jízdy. Také je nezbytné si o čipování sám najít více info a nejenom se spolehnout na tuningovou firmu. Navíc např. v Bitpoweru kde jsem byl já jsem byl upozorněn na tyto negativní jevy. Ano, moc se jim o tom mluvit nechtělo, ale při jasných připravených dotazech šli s pravdou ven, pak sami doporučili i řešení, která minimalizují tyto škody po chiptuningu (dřívější výměny oleje, max. výkon používat pokud možno krátce, nepřehřívat tak motor, atd.).
Neházejme to na firmy, každý alespoň trochu rozumně uvažující člověk si nese za chipování vlastní následky!!! Sám si musí vybrat kvalitní firmu a chip, sám si musí zjistit všechny důsledky které ho budou po chipu čekat! Pochybuji, že toto za člověka udělá firma, na to se prostě nedá spolehnout! A pak se musí rozhodnout, jestli mu to po zvážení všech pro a proti za to stojí! A např. mě to za to stojí, takže netvrď že je chipování obecně pro všechny špatné - to je lež!!! -
superkutil 08.08.07 22:55
« Re: Re: Čipy...
To DR: Motor 2.2TDCI je Ford, vstřikování DAS. Psal jsem o 2.0TDCI, že Ford použil vstřikování od DAS, které používá i PSA.
Ty 66kW TDI o kterých byla řeč ještě v té době VTG neměly.
Ohledně koeficientů jsem odpovídal hopeovi, který tvrdil, že na otázku o koeficientech odpověď nebyla. :-!
Hoď sem kdyžtak odkaz na příspěvek, kde o koeficientech píšeš, aby je hope nemusel hledat. -
"-- skrytý --" 08.08.07 22:52
« Re: Re: Čipy...
kutile, dej už pokoj. Reaguju jenom na tvé největší žvásty, kdybych ti měl opravovat všechno, tak při tvých grafomanských sklonech nedělám nic jiného. Za mých mladých let se říkalo, že aktivní blbec je horší, než třídní nepřítel. Třídní nepřátelé už nejsou, ale jak je vidět, na aktivní blbce to nemělo žádný dopad.
Motor 1.9 TDI 66kW měl samozřejmě i turbo s VTG, ne hned od začátku výroby, ale měl.
Jak jsi získal ty koeficienty mi bylo jasné hned, kdybys uměl číst, tak sis to přečetl už v mém prvním příspěvku. Taky by sis tam přečetl, jak zmateně operuješ s čísly.
Ty tady trvale plácáš nesmysly, 2.2TDCi v mondeu vydáváš za produkt PSA, ale místo co by ses za ty pitomosti hanbou propadl, dál blbneš lidem hlavy. To se hned tak nevidí. -
superkutil 08.08.07 22:44
« Re: Re: Čipy...
To Kafe: Teď jsem tě moc nepochopil protože pouze čipem lze z 66kW udělat 84kW, viz [odkaz] . Ze začátku používání ŘJ ale nebylo možné ŘJ čipovat, údaje byly napevno vypálené v ROM. Tak se ŘJ rozebíraly a vyměňovaly obvody s daty. Dnešní ŘJ jsou mnohem dál, používané procesory jsou vícebitové a mají vyšší frekvenci. To zajiťuje možnost mnohem lépe reagovat na chování motoru.
Představ si motor jako 3 různé části. Samotný motor (blok s hlavou a turbem), jednotku vstřikování (common-rail nebo PD) a ŘJ. Každá tato část prochází jiným vývojem a také tyto 3 části můžeš kombinovat. Díky tomu můžeš dosahovat růžných parametrů motoru jen výměnou jednotky vstřikování nebo ŘJ.
Jinak z 66kW TDI se dá udělat 81kW jenom přidáním jednoho odporu na vstup ŘJ [odkaz] [odkaz] . Tím začneš tvrdit motoru, že dává málo paliva a on začne dávat víc. Jenže pak motor kouří a může odejít. Tak v podstatě fungují Power-Boxy. Zkreslují data pro ŘJ viz [odkaz] .
Opravdové čipování upravuje mapy předvstřiků a vstřiků a ty nahraje do EEPROM v ŘJ. Například BitPower používá PowerGate, což je box, který připojíš na servisní konektor ŘJ (většinou pod volantem) a do ŘJ můžeš sám nahrát datovou mapu, kterých můžeš mít v PowerGate několik (nastavené pro různé parametry motoru).
Z Itálie teď dorazil nový způsob čipování ŘJ do Oktávek. Součástí je malý mezikus mezi ŘJ a kabel do ŘJ (není to Power-Box, obsahuje dost složitou elektroniku), kabel pro porpojení s notebookem a SW. Sám si můžeš na notebooku načíst mapy z ŘJ, upravit si je a nahrát do mezikusu. Po vyjmutí mezikusu z auta nikdo nepozná, že byl motor čipovaný. -
"-- skrytý --" 08.08.07 21:26
« Re: Re: Čipy...
Jeden priklad ktory mozno pomoze objasnit situaciu s cipovanim.
Moj znami si pred mozno aj 10rokov dozadu kupil Octaviu Tdi 66kw a asi po pol potom prisiel Tdi 81 kW. Dost intenzivne sa zaujimal ako by prestaval svoj motor na 81 kW. Teoria bola taka (cipi boli vtedy este len v plienkach) ze je to identicky motor a bude stacit kupit riadiacu jednotku z 81kW (cize po dnesnom - precipovat). Lenze take jednoduche to nebolo. Pisal dokonca do zavodu Skoda v M.B. a tam sa dopatral k informacii ze rozdiel nie je len v riadiacej jednotke ale aj v turbe (myslim ze tam su variabilne lopatky alebo nieco take) a este asi v dvoch podstatnych veciach na ktore si teraz nespomeniem. Skratka vysledok bol taky ze urobit zo 66 kW 81 kW bolo mozne len velmi nasilu a z 99% istotou ze sa nieco velmi rychlo poserie.
Netvrdim ze neexistuju 2 rovnake motory kde je rozdiel len v RJ a odstupnovanie vykonu sluzi len marketingu ale Ing. vo vývojových centrách by boli velmi radi keby napr zo 66kw vedeli len softwarom urobit 81 kW (t.j bez ziadnych nakladov). -
eda.nezbeda 08.08.07 21:07
« Nove Mondeo
Tak sem si udelal radost a pujcil jsem si Nove Mondeo. :yes: fakt to bude stat za vymenu.
Mam jeden postreh z kratke vypujccky:
Bylo to Titanium, a tak melo FordConvers palubovku (barevny display). Pokud neprochazite menu, tak v klidu je zobrazeno na prave pulce radio a naladena stanice (v druhe pulce je kresba auta). rikal jsem si pekne, tak to zmnenime na nejaky hodnotnejsi udaj. Jake bylo ale moje prekvapeni, kdyz jsem to z te "vobrazovky" nevytriskal?!? Proste se to po kazde vrati na to radio. No, kdyz tuhle informaci mam uz na displayi radia a navic vetsina lidi nejspis posloucha jednu oblibenou stanici, tak je po delsim case tahle informace doooost obsoletni. (jedina co se mi povedlo byla zmena barvy :) mrkvosoft aby se zacal bat >:-[] )
Samozrejme, ze se mi to porad libi :*) , ale trochu me tim donutili premyslet, jestli bych to tam fakt chtel.
Jinak startovani s klickem v kapse a "cudlikem" je fakt frajerinka :) uvidim, jestli odolam nebo ne ;-) -
eda.nezbeda 08.08.07 20:57
« Re: spojka a chip
420 Nm je fakt palba na 2.0 a ta spojka na to jednoznacne neni dimenzovana. Ta z 2.2 by byt mohla, to je dobra uvaha, ale muze byt i konstrukcne jina, tak to nebude tak jednoduchy. Zkusil bych se porozhlidnout po sportovnich spojkach, ale pro tenhle motor by moc nabidek neocekaval. Tezko bude s takovym artiklem nekdo delat bussines :)
Nechapu, ze si do toho sel a ze te na to ti upravci neupozornili.
Ale chapu, ze jsi to mermomoci chtel ;-) :-) -
superkutil 08.08.07 18:07
« Re: Re: Čipy...
To Kafe: Máš pravdu, dokonce existuje i 118kW/3750 (330Nm/1900) verze v Ibize [odkaz] To je alespoň ukázka toho, že i výrobce sám čipuje motory na vysoké výkony. Je otázkou, zda ta Ibiza měla i spojku a převodovku stejnou jak jiné verze.
Zde se tedy naskýtá otázka: Proč tedy VW Group nenabízí tento motor i v Oktávce a Superbu a proč nechává tuto úpravu na čipařích? >:D Hele mari, čím myslíš, že to je?
To Felotron: Ano, 5ka i 6ka jsou po čipu více zatížené ale psal jsem to v souvislosti se zatížením křížových kloubů a ty jsou při rozjezdu na 1ku zatížené víc jak při jízdě na 5ku a 6ku. Takže ty by čipováním neměly být postižené. A pokud budu čipovat, tak hlavně kvůli snížení spotřeby a potom kvůli výkonu při předjíždění. Tam mi současný výkon často nestačí. Respektive stačil by mi, kdyby moment tak rychle neklesal a vydržel 360Nm alespoň do 3500ot >:D -
"-- skrytý --" 08.08.07 18:01
« Re: Re: Čipy...
Mari - ze se trapis psanim tech odpovedi - presvedceny nepresvedcis o jejich omylu, tak at si ty auta nechaji zku*vit ;)
jinak pokud se nepletu 1.9 TDi 66kW a 1.9 TDi 81kW se lisily i hlavou - ale jisty si nejsem.
superkutil - ja vyuzivam maxima motoru aut, se kteryma jezdim velmi casto a nevim, na co zvysovatvykon, kdyz ho nevyuziju? Dalsi tvuj argument, ze ten zvyseny vykon vyuzijes az ve vyssich rychlostech, tak neni problem s narustem krouticiho momentu - je to blbost, protoze i paty nebo sesty prevodovy stupen (ozubena kolecka, jejich loziska, podpory...) ocekavaji taky jen urcite maximum krouticiho momentu.
Tuning rulez!!! Do smrti budu out :-!
:-) >:D :-) -
superkutil 08.08.07 15:24
« Re: Re: Čipy...
To DR: No i o grafu jsem uvažoval, ale asi by byl těžko stravitelný. Různé výkonové verze jsem uváděl jen proto, že i výrobce nabízí různé výkonové verze stejného motoru. To proč nenabízí 2.2TDCI ještě s větším výkonem a momentem může být podmíněno marketingem, emisemi atd.
Naopak jsem uváděl Oktávku TDI 96kW což je nejvyšší výkon nabízený továrnou u tohoto motoru 1.9TDI a nad tím už jsi se nepozastavil. Vždy si vybíráš jen co se ti hodí a to napadáš. Motor 1.9TDI 66kW má turbo bez stavitelných lopatek a tak je velká naděje, že turbo odejde. Proto jsem ho uváděl.
Jen jsem tím chtěl říct, že to s tím čipováním není až tak smrtelné, když se to ovšem nepřehání.
A o tom byla právě otázka, jak často využíváte maximum svého motoru?
Na tu bys DR mohl třeba odpovědět a ne napadat uváděné údaje. Mám pocit, že se chceš víc dohadovat a zpochybňovat moje informace, než přinášet smysluplné informace. A pokud tě tabulka nezajímá, tak si jí nevšímej.
Jo a ještě odpověď na otázku pro DR:
A až budeš mít čistou hlavu, tak zkus vysvětlit, jak jsi z čísel 158Nm a 320Nm dostal koeficient 73
Koeficient bylo procentuální vyjádření poměru momentu na kolech u obou aut. Nedával jsem ji do nové tabulky, aby to DR nemátlo. Má tam skutečné hodnoty momentu, výpočet poměru si může udělat sám. -
mari 08.08.07 15:16
« Re: Re: Čipy...
Já si o tom myslím asi tohle: Firma která ani neví (opět další) že Mondeo 2.0 TDCI 96 kW automatik nemá 330 ale 310 N.m, působí vskutku „důvěryhodným“ dojmem... Zde pro tento konkrétní motor nabízejí až 370 N.m To hovoří za vše.
Dal jsem si tu práci, a našel si něco k automatické převodovce Durashift, nabízené od roku 2003 pro motor 2.5 V6 a 2.0 TDCI, cituji: "Vzhledem ke kapacitě převodovky, jež byla původně určena výhradně zážehovému šestiválci, musela být snížena špička točivého momentu u nového motoru TDCI na 310 N.m a nebude zde ani aplikována funkce overboost. Nedošlo však jen ke snížení maxima točivého momentu, ale celý jeho průběh byl pro spolupráci s novou převodovkou výrazně optimalizován."
Čili máme zde informaci od výrobce, že automat by měl zřejmě problémy s původním momentem 330 N.m (nemluvě o 350 v overboostu ), ale jistý „seriózní“ úpravce nám tady jako mávnutím kouzelného proutku nabízí 370 N.m. Já myslím, že si obrázek dokáže udělat každý sám.
-
mari 08.08.07 14:44
« Re: Re: Čipy...
Samozřejmě, samotný motor má s čipováním možná nejmenší problém, problém bych viděl (a ukazuje se že tam opravdu je) u převodného ústrojí. Jak uvádíš příklad výkonových verzí motoru 2.2 TDCI, tak je potřeba říct, že řidiči dodávek většinou čipování nepodstupují (přesto že by díky slabším variantám oněch motorů mohli) a naopak po čipování nejvíce touží ti, co mají tu nejvýkonnější variantu, teda tu, která už se té limitní hranici blíží nejvíce. Nejsem si úplně jistý, jestli firmy- které čipování provádějí, jsou opravdu kompetentní v otázce jak moc čipovat. Případ toho Mondea s automatem jenom potvrzuje to, že některé nemají ani jen základní povědomí o tom, že konkrétně třeba TDCI+Aut. má z nějakého důvodu jinou momentovou charakteristiku a že to není jen z plezíru výrobce. Ten příklad s motorem VW 2.0 TDI u nějž samotný výrobce provádí úpravou SW zvýšení výkonu, u něho evidentně výrobce při konstrukci motoru a vůbec spojky, převodovky a všeho okolo toho s touto variantou počítal. Jestli ovšem při konstrukci počítali s tím, že jim to jistá firma dokáže načipovat až na 178 kW, to už si tak jistý nejsem... Pochopme základní myšlenku: Proč by si výrobce nechal ujít jinak velmi lukrativní nabízení ještě výkonnější verze téhož motoru (ke kterému by stačilo z hlediska výrobních nákladů úplné minimum), a místo toho nechává vydělávat tuningové firmy. Pokud si někdo nechá čipnou Oktávku z 66 kW na 84 kw, budiž, ten motor byl výrobcem nabízen až se 110 kW. Pokud si ale někdo nechá čipnout nejvýkonnější 110 kW verzi na téměř 140 kW, pak už je mechanické smrti možná blíž než si myslí. Když už je tady toto forum o Mondeu, určitě je namístě vzpomenout to, že třeba motor 2.2 TDCI se od 2.0 TDCI liší nejenom pouhým zvětšením zdvihu, ale že má celou klikovou hřídel zesílenou, Má silnější ojnice, má jiné písty (navzdory shodnému vrtání). Určitě by pro výrobce bylo mnohem jednodušší úpravou softwaru zvýšit výkon původního dvoulitru o „zaprděných“ 20 kW, a nemusel jej pracně a jistě mnohem nákladněji mechanicky přepracovávat. To jsou stále jen argumenty úpravců, že všude jsou rezervy velkorysé a že to v poho všechno snese. Ano, některé rozumně čiplé motory to mohou snášet docela dobře, otázkou je- kde je hranice toho „rozumně“... Ostatně to, že to tady někomu přestala zvládat spojka se možná mohl přesvědčit už i někdo z vás (zběžně jsem to tu zahlédl). Těm, kdo mají v Mondeu automatickou převodovku, bych návštěvu těch motorových felčarů vyloženě nedoporučoval, lehce se pak může stát, že si „zátah“ budou vychutnávat už akorát v tramvaji... -
"-- skrytý --" 08.08.07 14:13
« Re: Re: Čipy...
Je to jen můj dojem, nebo je kutil opravdu splachovací?
mari to popsal celkem rozumně, kutil jako obvykle uvádí příklady mimo mísu.
TDI 66kW je motor mechanicky téměř identický s TDI 81kW, takže tam není problém s navýšením výkonu. Některé verze měly jiné turbo a tuším všechny měly menší vstřiky, ale i ty se dají na originál 81kW přestavět. Což je ale o TDI 66kW opravdu obecně známo.
2.2 TDCi se sníženým výkonem se montuje do tranzitů, právě kvůli větší rezervě životnosti. Náklaďáky mají hnací ústrojí dimenzované na trochu jiné zatížení. Ale tady je řeč o osobních autech.
U uměle oslabených motorů (jako je třeba ten 1.9 TDI¨66kW, nebo
55 kW 1.8 TDDi ve focusu) není problém s vyšší zátěží po přečipování, ty motory jsou na vyšší výkon stavěné už v továrně a mechanická odolnost tomu odpovídá. Stejně tak spojka a převodovka je obvykle shodná pro víc motorů s rozdílnými výkony, např. mondeo má jeden typ spojky pro motory o výkonu 85-107kW (od 1.8 benzín před 2.0 TDCi po 2.0 benzín), obdobné je to s převodovkami.
Takže přečipování nejslabších motorizací často žádné problémy nepřinese, protože spojka i převodovka jsou dimenzované na použití i s motory o vyšším výkonu. Ale přečipování nejvýkonější motorů z dané řady (např TDCI 2.0 96kW) už problémy přinést může docela pravděpodobně, protože tady je rezerva mechanické odolnosti motoru i hnacího ústrojí mnohem menší, než u TDCi 85kW.
A nechci vidět, jakou tabulku kutil zplodí tentokrát, možná se překoná a dá sem i síťový graf. -
superkutil 08.08.07 13:27
« Re: Čipy...
To mari: Moc hezky napsané. Je jasné, že spojka a převodovka jsou dimenzované jen na určitý moment, o zatížení diferenciálu a křížů bych už polemizoval protože zvýšený moment se používá až při vyšších rychlostech a tam i navýšený moment nedosahuje hodnot momentu jako jsou při rozjezdu na jedničku.
Znám okolo 20 (cca) lidí, kteří mají TDI a Renaultí dCi čipnuté a neměli zatím žádný problém. Renault Megan má najeto už 250tis.km a v pohodě (turbo mu odešlo před čipem), Oktávka I 96kW má najeto skoro 300tis.km a v pohodě a ta teda jezdila stále kolem 200km/h, majitel byl šílenec. Leon 1.9TDI 66kW má najeto taky přes 200tis.km a čip má od počátku a taky v pohodě.
S TDCI znám akorát jednoho človíčka s C-MAXem 1.6TDCI 96kW a ten má najeto jen asi 100tis.km a tam je to teda taky v pohodě. Ale ten to čipoval kvůli spotřebě, ale jinak jezdí předpisově a umírněně, takže tam se zvýšené opotřebení neprojeví hned.
Odpovědí na to, proč výrobci neprogramují motory na maximální výkon je např motor od VW. Jejich 2.0TDI má 140k ale také už dělají 170k a je to úpravou SW v ŘJ.
Dokonce lze získat oficiální packet pro navýšení výkonu přímo od VW. Takže i sami výrobci čipují. To že jsou motory nastavené na cca 70% maximálního zatížení je ochranou před rychlým opotřebením a překročením emisí.
Vždyť i třeba 2.2TDCI existuje ve čtyřech verzích:
- 63kW/250Nm
- 82kW/285Nm
- 96kW/310Nm
- 114kW/360Nm (overboost 400Nm)
Spíše je otázkou, jak moc předimenzované jsou spojka a převodovka, jak moc velké zatížení snesou a kolik % času z celé jízdy řidič zvýšený moment využije.
Zajímavý je čip od CIMBU pro Oktávku. Hodně se odchyluje od standardu maximálním momentem ve vyšších otáčkách. [odkaz] -
mari 08.08.07 12:16
« Čipy...
Chlapi, promiňte, že se vám ser* do diskuze, ale chtěl bych něco napsat k tomu čipování: Neblbněte s tím a nevěřte žvástům různých úpravců a prodejců, byť by měli na internetu bůhvíjak dobré stránky a tvářili se sebevíc seriózně... Oni mají jediný cíl, prodávat a vydělávat. Když se dívám na jejich argumenty pro čipování, tak je to hodno žáka páté obecné, na otázky co a jak s životností motoru- odpovídají že každý motor má rezervu, a že spojka a převodovka taky... V ničem není z jejich strany problém, vše je ok a za slušný peníz vám nějaký zneuznaný technický expert s laptopem napraví chyby, kterých se při konstrukci a vývoji motoru dopostilo tisícičlenné vývojové oddělení. Nedávno se jistý člověk, který již nějaké 4 roky vlastní Mondeo TDCI proflákl s tím, že shání novou automatickou převodovku. Nechal si načipovat motor u jedné (v tomto oboru velice známé) firmy, která ani vůbec nevěděla o tom, že TDCI s automatem má absolutně jiný průběh kroutícího momentu se sníženou špičkou na 310 N.m, a nechal si od nich přitunit nějakých 110 N.m navíc... Téměř okamžitě přestával automat zvládat přívaly výkonu, do tří měsíců mu klekla převodovka úplně, cena opravy (v tomto případě spíše výměny) momentálně přesahuje jeho finanční možnosti... U „renomovaných“ úpravců se samozřejmě ničeho nedomohl, ti, aby za sebou zametli případné stopy mu pro jistotu přehráli původní program do Řj, a tím je pro ně věc vyřízená. Jedna věc je ta, že motor zvýšení výkonu možná unese, druhá věc jsou převodovky,spojky, rozvodovky atd atd. Každým zvýšením točivého momentu se tyto součásti neuvěřitelně namáhají, třeba taková Laguna 2.2 dCi nezvládá zvýšení točivého momentu o víc jak 20 N.m, protože už tak bojovala s přenosem síly již se sériovou spojkou. Maník na Leonu s celým červeným TDI si to nechal čipnout takovým spůsobem, že se mu jednoho krásného dne odlomily kříže v polosách, a měl o zábavu postaráno. Pokud by měl výrobce počítat s tím, že mu kdejaký chytrák v přítmí garáže zvýší výkon jeho motoru o 20%, pak by musel svá auta preventivně vybavovat spojkou a převodovkou z Tatry 148. Není problém dostat z motoru víc, tohle dokáže kdekdo, ale najít tu hranici za kterou by se jít nemělo- to dokáže jen výrobce. Čipování je jenom hodně výnosný byznys, možná víc než si kdo vůbec dokáže představit. Veškeré starosti firem zabývajících se čipováním končí s převzetím finančního obnosu a vytisknutím grafu z brzdy, převzali jste jejich produkt a můžete si užívat do libosti. Jen si zkuste k nim zajít na reklamaci že jejich „paket“ způsobil nějaké neočekávané problémy, případně něco úplně zničil... Jediné čím vám zavřou hubu, je že přehrají původní SW a zabouchnou za sebou dveře. A vy se můžete jít procházet... -
"-- skrytý --" 08.08.07 12:01
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
kutile, zase mi podsouváš něco, co jsem nenapsal. To od tebe není hezké a už to není ani zábavné. Ty jsi asi nepoučitelný.
Tak si dál objevuj Ameriku a vymýšlej tabulky, on se kvůli tomu svět nezboří. Já si snad pro příště dám lepší pozor, s kým ztrácím čas ;-). -
"-- skrytý --" 08.08.07 11:52
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
Když už hodnotíme jednotlivé příspěvky, tak to se také přidám. Opět se ukázalo, že diskutovat s Kutilem nemá cenu. Napíše spoustu blbostí a pokud kdokoli i opakovaně na nějakou upozorní, odpověď je mlha typu 10 jiných informací z čehož je cca. 6 od někud opsaných a zbylé 4 jsou další kraviny a takto se to točí dále.
Protože jde vždy o prd, oponující to dříve či později vzdá a jak se teď ukázalo, Kutil si myslí, že ten kdo má poslední příspěvek je ten, kdo má pravdu.
A teď k tématu. Kde je odpověď na otázku od DR:
A až budeš mít čistou hlavu, tak zkus vysvětlit, jak jsi z čísel 158Nm a 320Nm dostal koeficient 73
Odpověď je ta, že v další tabule divné koeficienty zmizely.
A co nám vlastně celá tato diskuse měla dát? Zase velmi typická záležitost Kutila. Vybrat naprosto špatný příklad, na kterém se snaží něco dokázat. Tentokrát nám asi chtěl ukázat, že dvě různá auta mají různé převodovky a zvolil si k tomu rychlosti, které se využívají spíše okrajově a ve kterých je nutné mít hlavě výkon na jejich dosažení a udržení. Což mu ale nebrání tento jeden případ naprosto zobecnit a udělat z něj špatný závěr.
-
hil 08.08.07 11:20
« Re: Mám ji tam.
To Jarda.Suchy: Kolem 53.000. Právě, že mi to dělalo (zatím!?) jen při prvním startu ráno. Potom už celý den OK. Jezdím dost, takže to nemělo čas úplně vychladnout.
Mám to v Olomouci u Janiše. Spravujou mi blatník, co mi někdo v Brně naboural/nacouval do zaparkovanýho auta. Takže to tam stejně muselo zůstat. Ráno to zkoušel garanční technit a pak mi volal.
Ale ptal jsem se i u Rašína v OL a taky by s tím vyzkoušením neměli problém. Jezdím většinou k Janišovi, ale potřeboval jsem nutně měnit olej v Tranzitu a neměli volno. Tak jsem zajel k Rašínovi. Byl jsem docela mile překvapen jednáním technika... -
superkutil 08.08.07 10:51
« Re: Startování se spojkou
To lordmystic: Jak jsi dopadl s prokluzováním spojky? ;-\ Uvažuju o čipu a tak jsem za každou informaci rád. Jezdím s hodně lehkou nohou (otáčky 1500-2100) ale pro předjíždění i když to točím (fakt už to zvládá do 4000ot. ;-) ), tak je to někdy málo. Má auto po čipu výrazné zrychlení nebo jen zátah v nižších otáčkách? -
superkutil 08.08.07 10:11
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
Tak naposled:
Auto - Rychlost - Otáčky - Moment motoru - Převodový poměr - Moment na kolech - Rychlostní stupeň
MKII - 160 - 4000 - 155 - 2,88 - 446 - 5
MKV - 160 - 2650 - 320 - 1,98 - 634 - 6
MKII - 160 - 5350 - 158 - 3,85 - 608 - 4
MKV - 160 - 3300 - 280 - 2,36 - 661 - 5
MKII - 188 - 6286 - 140 - 3,85 - 539 - 4
MKV - 188 - 3100 - 290 - 1,98 - 574 - 6
MKV - 188 - 3700 - 240 - 2,36 - 566 - 5
V žádném případě jsem nechtěl vyvolat nějaké dohady, jen jsem chtěl poukázat, že je rozdíl moment na kolech a moment motoru a že i vysoká hodnota momentu u dieselu nemusí být zárukou zrychlení vozu v celém rozsahu rychlostí.
Rozumné reakce je od oleowr1, nepochopil jsem reakci od DR a o pepkovi se ani vyjadřovat nebudu, to je starej buřič.
To DR, když už jsi narazil na minulou debatu [odkaz] tak jsi myslím končil slovy:
"Máš pravdu, koly kroutí moment"
tak nevím, proč tady zase píšeš něco jiného. A ještě jedna věc, i když je moment v Nm, tak je to moment síly a ne práce. Je to vektorový součin síly kolmé na dráhu (síla na páce) a ne součin síly a dráhy ve stejném směru (práce). Více to už nechci řešit, slíbená tabulka je výše, koho zajímá tak se podívá, ostatní nechť jí přehlížejí. :-) -
"-- skrytý --" 07.08.07 19:11
« Re: Startování se spojkou
Jen takové malé odlehčení od kutilovy tabulky ;-) :je zajímavé, že školitel Fiatu doporučuje startovat bez vyšlápnuté spojky, a nová Alfa Romeo Spider 2.2 JTS Exclusive /taky Ital/ bez vyšláplého pedálu spojky nejde nastartovat. ;-\ -
"-- skrytý --" 07.08.07 17:37
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
kutile, žádné další tabulky nedělej, nebo se z toho zcvokneš.
Jestli celá ta tvá vědecká práce měla účel dokázat, že "i když má jedno auto max výkon 85kW a druhé 114kW, tak v určitém okamžiku při stejné rychlosti může mít i to slabší auto na kolech větší moment", tak jsi zbytečně plýtval svým nezměrným talentem na vysvětlování a dokazování něčeho, co nikdo nepopíral ani nezpochybňoval - já rozhodně ne.
Konečně víš, že hodnota krouťáku motoru sama o sobě nic neznamená. Když jsme se o tom bavili posledně, měl jsi v tom mnohem větší chaos [odkaz]
[odkaz]
Ale vyjádřit se srozumitelně hned na první pokus neumíš ani teď. -
oleowr1 07.08.07 16:33
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
to superkutil: tady není moc čemu rozumět, pro různé převodové stupně se liší moment na kolech, to je jasné a je celkem zbytečné se tím zabývat, souvisí s tím několik skutečností:
- terénní auta mají redukce, aby měly větší tažnou sílu při pomalé rychlosti, t.j. větší moment na kolech
- traktory a tahače jsou zpřevodovány do pomala aby měly větší tažnou sílu
- auto se těžko roztlačí na jedničku - musíme dosáhnout většího momentu na kolech, abychom překonali při pomalých otáčkách odpor motoru (kompresi)
Máš pravdu, že v určitých režimech (je to funkcí otáček, zařazeného převodového stupně, výkonových a momentových charakteristik motoru) může mít diesel menší nebo větší moment na kolech než benziňák. V praxi se to odráží třeba na tom, že identické auto v provedení benzin se stejným výkonem v kW má lepší akceleraci z 0-100km/h, ale horší pružné akcelerace než diesel.
Myslím si, že dále o tom diskutovat nemá smysl....
-
superkutil 07.08.07 15:37
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
To DR: Zase blbě čteš. Kdyby jsi četl pořádně, tak zjistíš, že když u TDCI podřadíš, tak ne vždy musí být dynamika lepší. To porovnání jen mělo říct, že i když má jedno auto max výkon 85kW a druhé 114kW, tak v určitém okamžiku při stejné rychlosti může mít i to slabší auto na kolech větší moment.
Nic víc a nic míň to říct nemělo. Pokud ti to takto nestačí, tak udělám detailní tabulku s výpočtem a vším dalším a dám sem odkaz. Ale teď na to teda čas nemám. Myslel jsem, že to bude dostatečně srozumitelné. Koeficient je poměr momentů na kolech.
Moment na kolech je počítaný z momentu motoru v otáčkách odpovídajících rychlosti a pronásobený převodovým poměrem. Vzhledem k tomu, že se za jízdy průměr kol mění jen minimálně, tak jsem to zjednodušil. Pro tebe teda udělám výpočet kompletní.
Bože, je tady ještě někdo, kdo tomu taky nerozumí? -
"-- skrytý --" 07.08.07 14:47
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
kutile, zase meleš o něčem jiném a ještě se mi snažíš podsouvat něco, co jsem nenapsal.
V nadpisu jsi psal o srovnání momentu na kolech, v příspěvku všude uváděl moment motoru a koeficienty jsi počítal z výkonu. Bez jakéhokoliv vysvětlení, jak jsi ta čísla získal a co znamenají. Takže zase klasický kutilův guláš.
Po složitých výpočtech, ve kterých pořád sám nemáš úplně jasno, jsi objevil Ameriku - když podřadíš, dynamika auta se zlepší a výkon motoru se s rostoucími otáčkami zvyšuje.. Bravo, jsi génius. -
superkutil 07.08.07 13:36
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
To pepek: Bazar moje auto hned 2dny poté, co jsem tam auto nechal na prověření, zda na něj půjde udělat leasing za hotovost prodal. Jen mě stále tvrdil, že auto prověřuje leasingovka a potom, že má auto leasingovka u sebe. Přitom nová majitelka s autem už vesele jezdila. Jen měla můj techničák protože jí bazar auto odmítal převést. Nakonec mě asi po 1,5měsíci kontaktovala a tak jsme se poznali.
Bazar mi do poslední chvíle tvrdil, že je na auto udělaný leasing a že auto koupila leasingovka a že ho na leasing získala původní zájemkyně, která vůbec neexistovala, byl to člověk nastrčený bazarem.
To DR: Převodovka funguje jako násobič momentu, výkon na vstupu i výstupu je stejný (zanedbávám-li ztráty). [odkaz] Pokud chceš, můžeš klidně porovnávat výkony, při stejné rychlosti je to jedno. Je to slovíčkaření. Proč pořád chceš porovnávat moment motorů?
Kroutící moment je vlastně síla kterou motor působí na klikové hřídeli. Tato síla je dále vedena přes převodovku na kola. Převodovka a poloměr kola společně určují jak velká síla bude přenesena na kola a jaké otáčky bude mít kolo. Například při kroutícím momentu 100 N/m, otáčkách motoru 4000 min-1, převodovém poměru 1:2 (motor se točí 2x rychleji než kolo) a poloměru kola 0,5 m, bude na kole působit síla 400 N. Obvodová rychlost kola bude v=(2*PI*R*N *0,06)/(P), kde PI = 3,14, R = poloměr kola [m], N = počet otáček [min-1], P = převod, 0,06 = převod z m/min na km/h a v = rychlost [km/h].
Výkon motoru je přímo závislý na otáčkách a kroutícím momentu motoru. Lze ho spočítat ze vzorce P = (2*PI*N*M) / 60000, kde P = výkon [kW], PI = 3,14, N = počet otáček [min-1], M = kroutící moment v daných otáčkách [N/m], 60000 = převod z min na s a z W na kW.
Je to srozumitelné? Auto tlačí síla a ta je úměrná momentu a samozřejmě i výkonu neboť (moment = výkon/otáčky). Co na tom není jasné? -
pepek 07.08.07 13:04
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
Hele polokutile a on tě ten zlý a okrádající autobazar, co ho žaluješ za podvod při prodeji auta, pustil povozit v tvém starém Mondeu? Netaháš zase náhodou lidi za nohu další pohádkou do sbírky? -
"-- skrytý --" 07.08.07 12:06
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
Kutile, já číst umím, ale ty neumíš psát, tvé "myšlení" komentovat nebudu. V celém tvém příspěvku není o momentu na kolech ani slovo, s výjimkou nadpisu. O výkonu je jediná zmíňka v předposlední větě, zato hodnoty momentu motoru jsou tam snad na každém řádku.
V celém tvém příspěvku není nikde moment na kolech uvedený, pochopitelně, protože ho neumíš spočítat. Všude uvádíš jenom moment motoru - a k výpočtům koeficientů používáš výkon.
Takže bez ohledu na to, co tvrdíš v nadpisu, moment na kolech tam nikde neporovnáváš. Neporovnáváš ani kroutící moment motoru. Porovnáváš zřejmě výkon motoru (ne na kolech) - a ani o tom nevíš.
Tady to neokecáš, tady už ten příspěvek po sobě přepsat nemůžeš. Tak si dej pauzu, vystřízlivěj a přestaň psát blbosti.
A až budeš mít čistou hlavu, tak zkus vysvětlit, jak jsi z čísel 158Nm a 320Nm dostal koeficient 73 :-! -
superkutil 07.08.07 11:01
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
Hele DR, zkus nejdřív pořádně číst! Je to o 27% menší moment na kolech, ne na motoru. Přečti si to ještě jednou. Srovnání je o tom, jak moc je auto schopné zrychlit při určité rychlosti. Srovnání mluví o tom, jak se budou obě auta chovat a jak zrychlovat. Nemůžeš porovnávat různé motory ale můžeš porovnávat chování aut s nimi. Fakt příště víc čti a mysli než budeš dělat závěry. :-!
A pořád motáš moment a výkon. Moment auto tlačí a zrychluje, ne výkon. Ten jen říká v jaké rychlosti je ten moment ještě dostupný.
Pokud jsem to napsal nesrozumitelně, tak se omlouvám a přidávám příklad z kterého to snad bude jasnější. Pojedu do kopce 160km/h a budu potřebovat předjet. Udělám to tak abych měl na kolech co největší možný moment. Ten je dán momentem motoru a převodovým stupněm (zpřevodováním převodovky a diferáku). Takže např u MKII (viz výše dám 4ku) a na kolech mám hodnotu 5283, pokud nechám 5ku tak mám jen 3875. U MKV mám na 6ku 5400 a na 5ku 5775. Je to hodnota momentu násobená nějakou konstantou, vždy stejnou (ta je dána průměrem kola). No a na základě zákona F = m.a je zrychlení auta závislé na hmotnosti. Je to srozumitelné? -
"-- skrytý --" 07.08.07 10:16
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
Srovnávat kroutící moment různých motorů v různých otáčkách, počítat z toho koeficienty a dělat z nich závěry, to může fakt jenom kutil.
koeficienty si cucáš z palece, nebo mají nějakou souvislost s těmi hodnotami? Podlě mě sice pořád meleš o krouťáku, ale přitom celou dobu počítáš s výkonem. Klasický kutilův zmatek a chaos, ani ty sám nevíš, cos to vlastně spočítal, natož jaký z toho udělat závěr.
"Při rychlosti 160km/h a MKII na 5ku a MKV na 6ku má MKII o 27% (22%) menší moment"
Já tam vidím u MKII 158Nm a u MKV 320Nm, to je podle tebe 27%????? O tom zbytku platí to samé.
Kutile, nevím co hulíš, ale musí to být fakt síla. -
Vasik1 07.08.07 09:01
« Re: kmitání volantu
Tak děvčata a chlapci, včera jsem si byl pro spravené elektrony, nejdřív sem tam tedy raději ještě volal kolik si připravit, tak tedy jedno kolo za 600 druhé za 700, k tomu vyvážení a montáž, dohromady 1580 8-s, dostal jsem slevu a zaplatil jen 1500, tedy pěkně drahá díra. Jinak tedy jel jsem tam teď v neděli znova, mýlil jsem se, není před Vyškovem, ale blíž k Brnu, konkrétně před rousínovem, valil sem to v rychlém a pozoroval ty co to brali přez díru...chudáci. -
superkutil 07.08.07 08:52
« Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
Ahoj, tak jsem se zase vezl v mém starém autě a připadalo mi hodně živé a tak jsem si dal práci a spočítal jsem to. Výsledky jsou tyto:
Auto Převod Rychlost Otáčky Moment motoru Koeficient
MKII 5 160 4000 158 73
MKV 6 160 2700 320 100
MKII 4 160 5300 150 87
MKV 5 160 3300 280 100
MKII 4 188 6286 145 101 (103)
MKV 6 188 3100 290 100
MKV 5 188 3700 240
Při rychlosti 160km/h a MKII na 5ku a MKV na 6ku má MKII o 27% (22%) menší moment.
Při rychlosti 160km/h a MKII na 4ku a MKV na 5ku má MKII o 13% (7%) menší moment.
Při rychlosti 160km/h a MKII na 4ku a MKV na 6ku má MKII o 7% (0%) menší moment.
Při rychlosti 188km/h a MKII na 4ku a MKV na 6ku má MKII o 1% (9%) větší moment. Pokud by MKV jelo na 5ku tak má MKII dokonce o 3% (10%) větší moment.
Údaje v závorkách je při korekci na základě hmotností vozů.
Z tohoto porovnání je jasně vidět, že u vozů nestačí údaj max momment a max výkon, ale i rozsah otáček.
Vycházel jsem z údajů dodávaných fordem a z grafů internetu proto může být výpočet zatížen chybou. :-) -
superkutil 06.08.07 21:47
« Re: spojka a chip
Jestli spojka klouže, měla by klouzat pořád, respektive nejvíc na 5ku a 6ku. Naopak na 1ku a 2ku by neměla (velký převodový poměr převodovky). Hledal bych problém jinde. Kolik máš najeto, nezlobila už spojka dříve? Myslel bych, že v Mondeu bude pro TDCI jeden typ spojky. Velikost max. přenášeného momentu záleží na ploše kotoučů a tlaku přítlačných pružin. Netuším kolika lamelová je, ale pokud by ti nestačila sériová spojka, zkus někoho, kdo se zabývá spojkovým obložením. Měla by pomoct výměna obložení nebo pružin. -
lordmystic 06.08.07 20:07
« spojka a chip
tak první vážnější problémek s chipem potvrzen. spojka není schopna přenést 420Nm a 120kW a klouže. projevuje se to pouze na jedničku při max. akceleraci z místa, když se víc zahřeje klouže i dvojka :(.
netuší někdo jak jsou spojky konstruované? už je má spojka horší a nepobere to a nová by to zvládla, nebo je prostě konstrukčně málo dimenzovaná a ani nová by to neutáhla? jaké mám možnosti? novou spojku více dimenzovanou? dá se sehnat na mondeo, kolik by mohla stát? mohla by být ta pro 2.2TDCi, ta by měla být více dimenzovaná? netušíte tedy někdo? -
oleowr1 06.08.07 16:08
« Re: Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!
Nová přístrojovka je v autě, stav km se jim samozřejmě nepodařilo přehrát, prý protože je to jiný model přístrojovky - polepy pod budíky jsou jiné, teploměr chladící kapaliny má označení 60 a 120st. C, kontrolka na mráz je už jedna, jen mění barvu (nevím co bude svítit místo té původně žluté) a celkem příjemné je, že i po vypnutí zapalování zůstává zobrazen stav km, u staré přístrojovky zmizel úplně. Zaplatil jsem 13.479,50, údajně mi dali slevu 10% a účtovali jen hodinu práce. -
superkutil 06.08.07 10:54
« Re: Litrový výkon
Tak jsem najel další 2000km a výkon motoru se opravdu zvýšil a já jsem se s ním víc spřátelil. Největší důvod mých nesrovnalostí s motorem byl přechod z benzínu a problém odhadnout v Mondeu rychlost. Proto se mi zdál zátah malý i když auto jelo. Auto je opravdu těžké což dělá problémy v zatáčkách, ale na rovné silnici lépe sedí. Motor je dobrý a ve většině případů výkon stačí, akorát při předjíždění někdy není pro bezpečné předjetí dostatečný. Tam by to chtělo o pár koníků víc. ;-) Respektive mi při předjíždění nepřipadá, že motor má takový výkon. Zřejmě to odpovídá tomu, že rychlost a výkon nejsou závislé lineárně ale kvadraticky. Proto i velký rozdíl výkonu se ve velkých rychlostech až tak neprojeví. Motor by musel mít tak 150kW aby to bylo znát (např 2.7TDCI 172kW/4100 a 562Nm/1800). >:D
Z jiného soudku [odkaz] -
oleowr1 04.08.07 11:00
« Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!
Včera jsem měl den blbec, v práci nanic atd., jel jsem se doslova pohádat do servisu a nebyl skoro důvod - přístrojovka dorazila, díl objednaný 19.6.2007 dorazil 3.8.2007, neuvěřitelná rychlost v 21. století!!! Auto jim zavezu v pondělí, na otázku jakou dají slevu za nedodržení termínu na zakázkovém listu se mračili, stejně tak na to, že chci přehrát stav km ze staré do nové (podle knihy Ford Mondeo Jak na to z KOPPu to není problém). Auto mají připravené, jen odšroubují 2ks křížový šroubek, vyloupnou starou přístrojovku, odpojí konektor a zamontují novou. Plasty jsem sundal sám. -
superkutil 03.08.07 10:22
« Re: Litrový výkon
To Posco: Ten motor je konstrukce Ford, ale Ford v roce 2001 neuměl udělat vstřiky a to TDDI je vlastně konstrukce převzatá z Focusu. TDCI jsou vstřiky od DAS které používá PSA ve svých 2.0 a proto jsem psal, že se spojili s PSA.
TDCI používají více vstřiků v jednom cyklu, takže je motor tišší a má menší spotřebu. Je ale zase citlivější na naftu.
To lordmystic: Toho 11.8. jsem na dovolené a vracím se okolo 20-24.8. tak uvidím. Jinak auto se umoudřilo, výkon je slušný a spotřeba pokud nejedu více jak 140km/h, tak je na 6,5litrech. Musím ale jezdit v rozsahu 1250 - 2150ot. A co se týče interiéru, tak to ani jeden z nás nezmění. To je otázka osobního názoru. -
"-- skrytý --" 02.08.07 21:08
« Re: Litrový výkon
DR: Kutile, zase kecáš. TDCi v mondeu (model 2001-2006) je vlastní konstrukce Ford (řada Puma), ten motor je shodný s TDDI, jenom mám vysokotlaký přímý vstřik CR.
A nie su viac poruchovejsie tie TDCi motory? Alebo v com je lepsi?
A tie motory konstrukcie Ford su ake? horsie alebo lepsie ako tie od PSA? -
lordmystic 02.08.07 14:24
« sraz
když tě tu ještě vidím kutile, nebudeš náhodou příští sobotu 11.8. na tuning show v příbrami nebo pak 25.8. na mimoňských válkách? to by byla ideální příležitost se potkat a konečně rozřešit záhadu tvého auta...
a obecně, kdyby se kdokoliv tady z fóra chystal na jednu z těchto akcí, dejte určitě vědět, proč se nepotkat a nepokecat že? -
superkutil 02.08.07 11:52
« Re: startování se spojkou
U starého Passata jsem měl předepsané startování bez sešlápnuté spojky, protože udajně po sešlápnutí spojky dochází k posunu klikovky která je zakončena nějakým těsnícím kroužkem a ten potom odejde a motor se zadře. Takže asi na tom něco bude. Vždy jsem si myslel, že vyšlápnutí je proto, aby při startu motor nepřekonával odpor převodovky. -
lordmystic 02.08.07 09:30
« reklamace na práci
Myslím že už tu někdo psal ohledně reklamace na práci v servisu. Koupil jsem před rokem zamykání řadičky construct. Auto jsem měl velice krátce, tak jsem si ani neuvědomil, že se mi zhoršilo řazení, šla tam špatně jednička a dvojka, ale nějak jsem si zvykl a naučil mít řadičku v poloze kdy to šlo relativně v pohodě. Jak začala ale víc jezdit přítelkyně, tak se s tím stále pere a zasekávají se jí rychlosti. Nakonec jsem zjistil, že chyba byla na straně servisu, který mi špatně namontoval zamykání řadičky - dal tam nakřivo zarážku která je na táhle od řadičky a ta zarážka se při řazení jedničky a dvojky zadrhává o část zámku. Měla být prostě o 2cm namontována pootočená a bylo by vše OK. Jenže aby se to srovnalo tak tam jsou zatrhávací šrouby, atd. A teď nevím, když mi servis zamítně uznat reklamaci, že na práci je jen 3měs. proti 2 roky na železo. Co myslíte? -
lordmystic 01.08.07 20:49
« Re: startování se spojkou
No tak to tak vypadá, že když je spojka sešláplá, tak také nebude velký problém, ale když tu spojku nebudu sešlapávat před startem, tak by to mělo být také bez problému ne? V tom manuálu to bude přesnš ta část, kde chce výrobce raději bezpečnost než trošku větší opotřebení, ale kdo ví o kolik to může být větší opotřebení... Osobně snad neznám nikoho kdo by startoval bez spojky a nevybavuji si, že by někdo měl podobný problém... -
"-- skrytý --" 01.08.07 19:45
« Re: startování se spojkou
Chraň bůh, abych nějak oponoval technickému školiteli Fiatu :-!, ale když se podívám do návodu ke svému autu, stojí tam napsáno: "při startování sešlápněte úplně spojkový pedál ...". Schválně se podívejte, co tam máte vy ;-).
Co se týká vytlačení oleje u axiálních ložisek, podle toho chytrého pána od Fiatů, by k tomu vytlačení mělo dojít až v okamžiku, kdy tu spojku sešlápneme. Takže olej tam celou dobu je, my vyšlápneme spojku a během té vteřiny(několika vteřin) než začneme startovat, má to axiální ložisko komplet vyschnout a dokonce se mají plochy nasucho slepit k sobě.
To se mi nějak nechce zdát uvěřitelné. Vůle toho axiálního ložiska je v klidovém stavu cca 0,3mm. to je naolik málo, že by se v něm měl olej udržet vzlínáním = nemělo by vyschnout (ne v intervalu dnů/týdnů). Jedna z požadovaných vlastností motorového oleje je pevnost a odolnost mazacího filmu, aby se ani pod tlakem netrhal, ale udržel souvislou vrstvu. A ten olej to zvládá na mnohem namáhanějších místech, než je axiální ložisko. klikovky. -
g_m 01.08.07 18:17
« Re: startování se spojkou
Lordmystic:
Já si to v tom časáku přečetl taky a taky už ji nesešlapuji při startování.
A baterku mám v kondici, byl jsem ji ted' nedávno nechat přeměřit.
Navíc když jsme v den převzetí Mondea chtěli auto nastartovat o odjet od salonu, baterie byla vybitá, startoval nám to kluk z Fordu boosterem.
A za dva dny, když jsme asi po 200 Km (celodenní svícení, snad 10x startování, klima, rádio jelo, štráchal jsem se v autě, bylo nové, tak mě všechno zajímalo, prostě odběr proudu byl velký) jeli do akuservisu si ji nechat změřit, tak jsem na vlastní oči viděl na přístroji její 100%ní stav.
Pán říkal, že tyhle auta mají super alternátory.
Akorát si před startováním bez vymáčknuté spojky vždycky pro klid duše zakvedlám fofrklackem, jestli tam nemám kvalt, abych se v garáži nerozjel do skříně. :-)
Lorde, před tím chipem to z výfuku nečadilo a ted' dýmíš? A hned ode dne chipnutí to kouří? A je ten kouř vidět i v zrcátku nebo Ti to někdo poreferoval, koukajíc na Tvoje auto zvenku? -
lordmystic 01.08.07 16:52
« startování se spojkou
už to tu někdo nakousl, teď jsem to také přečetl a nestačím se divit... odpovídal technický školitel fiatu ing. m. nemeth a vypadalo to v celém rozhovoru, že ví o čem mluví:
"Mýtus vyšlapávání spojky při startu pochází zřejmě z autoškoly. Je to samozřejmě v první řadě bezpečnostní opatření. Naše starší auta měli navíc relativě slabé startéry i akumulátory a oleje v motoru i převodovce při teplotách pod nulou ztuhly. Pak skutečně odpojením převodovky vyšlápnutím spojky poskytlo startéru takovou úlevu, že byl schopen motor jakž takž roztočit. U dnešních vozidel není tato procedrura z technického hlediska odůvodněná. Při sešlápnutí spojky působí na klikový hřídel poměrně velká axiální síla. Čím vyšší je toč. moment motoru, a tedy i síla přítlačné pružiny spojky, tím hůře. Z axiálních ložisek klikového hřídele je při vyšlápnutí spojky vytlačen olej a jejich třecí plochy jsou přitlačeny k sobě. Při roztočení startéru dojde k jejich náhlému odtržení, což se na úrovni povrchové struktury materiálu neobejde beze škod a úbytku materiálu. Olejovým filmem jsou ložiska chráněna jen za chodu, nikoli v klidu. Motory, které při sešlápnutí spojky na křižovatce zhasnou či při chodu na volnoběh klepou, aniž by měly volná hlavní ložiska, za to mohou "vděčit" často trvalému startování se spojkou. Mají opotřebená axiální ložiska, klikový hřídel má nadměrnou axiální vůli a podélně se pohybuje."
Co vy na to? -
"-- skrytý --" 01.08.07 15:27
« Re: Pánové
to superkutil: chtěl jsem zůstat u nového mondea, moc se mi líbí technika šla nahoru, jen na ty motory se zapomíná 2,7 TDCi v nedohlednu a ST v nedohlednu už jsem nemohl čekat. Třeba ojedu 3.0 Tdi a za dva roky se zase vrátím k modrému oválu. Tedˇ jsem byl 4,5 roku maximálně spokojen. -
oleowr1 01.08.07 15:02
« Re: Bezp. pásy
Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" a pás nechte nepřipoutaný
Otočte klíček zapalování do polohy "II"
Počkejte, dokud nezhasne kontrolka bezpečnostních pásů (asi 1 minutu)
Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
Rozsviťte a zhasněte hlavní světlomety
Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
Celý postup od zapnutí zapalování musíte stihnout do 60s
Nyní by se na 3 vteřiny měla rozsvítit kontrolka bezpečnostních pásů
Po zhasnutí kontrolky jednou připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče - toto vypne/zapne kontrolu připnutosti bezp. pásu
Programování se ukončí automaticky po 10 vteřinách
Diagnostický mód centrální elektronické jednotky
-
lordmystic 01.08.07 14:49
« Re: Pánové
GOES: No tak to bych se rád svezl v novém BMW 335d, třílitr 210kW/4400 a 580NM/1750. Z 0-100 za 6,2 a průměrnou spotřebou 7,5! S touhle zadokolkou by se dalo nádherně vyřádit a ve slušné výbavě je to auto mých snů.
vica: no to já jsem po výměně vstřiků i když ten poslední také už začal zlobit a kouří to na můj vkus dost, hlavně za studena. jinak těch 120kW je znát proti 96kW, ale je to tak návykové, že mi to stále nestačí :(. no ale už se s tím nedá nic dělat, víc to šponovat už nechci, možná časem... -
"-- skrytý --" 01.08.07 14:35
« Pánové
pokud se chcete svézt v pořádném dieselu, tak skočte do HONDY a svezte se 2,2 iCTDi a uvidíte jak krásně lze naladit dieselový motor.Jede to jak benzín s minimální prodlevou turba,t.j v celém spektru otáček neztrací výkon, fakt se tím jezdí dobře.Vím vykonově nic moc, jsou silnější auta, ale o to fakt nejde.Samozřejmě lze se svezti i v BMW, ale ti jsou cenově zas někde jinde....jinak vam přeju co nejmíň problémů s těmi ne moc povedenými vstřikovači atd.. -
"-- skrytý --" 01.08.07 14:20
« Re: Spotřeba
jsem pánům v Bitpoweru říkal že 110 kw je málo ať to trochu popustí a oni že jo.Pak jsem byl zklamán z hodnoty 115 kW viz. původní grafy. A taky to přikuřovalo při max.výkonu kolem 4 000 ot/min. Po celkové repasi vstřiků jako nové auto kouřivost zcela vymizela a výkon šel příjemně nahoru. Jinak 11/02 TDCi 280 tis najeto. -
"-- skrytý --" 01.08.07 12:00
« Re: Litrový výkon
Kutile, zase kecáš. TDCi v mondeu (model 2001-2006) je vlastní konstrukce Ford (řada Puma), ten motor je shodný s TDDI, jenom mám vysokotlaký přímý vstřik CR. Motory ze spolupráce s PSA (od 2003) jsou až v novém mondeu (2007-), taky ve fiestě/fusionu (1.4 a 1.6) a ve focusu/c-maxu (1.6 a 2.0).
Zkus nepsat kraviny, tvé přípěvky pak budou podstatně kratší a třeba si je i někdo přečte. -
"-- skrytý --" 01.08.07 11:18
« Spotřeba
Musím se zase po čase zapojit.Teď jsem se vrátil z dovolené na Sicílii. A celkovou průměrnou spotřebu jsem stalčil na 4,8l, váha vozidla 2 000Kg, prům. rychlost 100km/hod. Až mi je trochu líto, že 1.9. bude firemní výměna. Jinak jestli má někdo zájem tak mám volné 4 kousky Al 18" kol ST 220 s novým(nejetým) pneu za 20 klacků.A podložky 2x20 mm, sadu sportovních pružin, vzduchový filtr.můžu poslat foto.Jinak po celkové repasi vstřiků šel výkon na 122 kW.
Dneska u 2,2 TDCi s 155 H P je mi to celkem buřt.. :-)