FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 16.08.07  15:57

    « Re: Zápach z klimatizace

    JJ, jak sem rekl mam FoFo (2006) 1,6TDCi a dela to taky :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.08.07  14:33

    « Re: Zápach z klimatizace

    no tak tim to neni, me to delal vw passat climatronic r.v.2000, delaly to sluzebni felicia, fabia i octavia a dela mi to i soucasne mondeo
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 16.08.07  13:52

    « Re: Zápach z klimatizace

    Pánové, já vás chválím! :-)

    Párkrát jsem klimu před dojetím vypnul, nikdy žádný zápach, taky nos v pořádku, auto mám od novoty, teď dva roky a 56 tkm, už to nevypínám, protože si málokdy vzpomenu. Jenom když vjíždím do myčky.

    edit: možná ještě porovnejme datum výroby, třeba to je nějaká závadná série něčeho? moje mondeo 2.0 TDCi 96kW je vyrobeno 11/2004. Ghia, takže automatická klima, jednozónová.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.08.07  13:34

    « Re: Zápach z klimatizace

    ja nevim co zatim presne je, urcite za to castecne muze vlhkost ktera je v tom nakumulovana, pri pustene klime to ten vzduch co jde do kabiny vysusuje,ale jakmile se klima vypne tak ten vzduch naopak tu nahromadenou vlhkost nabira. Nevim proste to smrdi nekdy dokonce jak chcanky :-) ale vzdy jen chvili.
    Jinak nekdy mi to dela i klima v obyvaku byt v mnohem mensi mire, ale ta zatuchlost je tam chvili citit taky
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 16.08.07  13:12

    « Re: Zápach z klimatizace

    Ja mam sice FoFo a jen manualni klimu, ale to co popisuje TomanGhia mi dela taky. Taky od nova. Po vypnuti klimatizace (a ze zacatku i pri pusteni vnejsiho okruhu) proste zacne smrdet. Pri zapnute klima a vnitrnim okruhu vse OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  12:08

    « Re: Zápach z klimatizace

    TomanGHIA: nemusim to ani skusat, ako som pisal klimu sem tam vypinam, hlavne ked mi do auta pristupuju deti, tak to hned pocujem od mnzelky :-) vypni to! :-) ten rezim mam odskusany a keby som nieco take take citil tak to ver ze hned by som klopkal servisu na dvere, lebo takyto smrad nie je vobec normalny a to nehovorim o tom ze je to nezdrave /ten smrad/
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.08.07  12:02

    « Re: Zápach z klimatizace

    Přimíchám se do diskuze - klimu taky před dojezdem vypínám - čistím klimu 1 x ročné v servisu + vždy výměna filtru a nikdy jsem žádný zápach necítil - nos mám v pořádku. Tak by mě samotného zajímalo, jak to může být cítit už v novém autě.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.08.07  11:53

    « Re: Zápach z klimatizace

    Kafe:
    Tak to zkus - před odstavením auta dej klimu z režimu A/C na režim ECO a počkej tak 3 minuty.

    A pak sem napiš.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  11:24

    « Re: Zápach z klimatizace

    no ja jazdim s autami s klimou uz asi 10 r. a zapach z klimatizacie som este necitil. Pokial viem tak zapach mokrej handry alebo 2 tyzdnových ponoziek zname jedine pliesen 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.08.07  10:10

    « Re: Zápach z klimatizace

    martin.z:

    Martine díky za odpověd' a za uklidnění!

    No a kdybys neponechal stranou ty příčiny, o kterých nechceš spekulovat?
    Co teda myslíš že za tím je?

    Dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.08.07  10:04

    « Re: Zápach z klimatizace

    to tomanghia:
    hele kdyz ponecham stranou priciny o kterych bych jen spukuloval tak me tohle delali vsechny auta zatim, jak soukroma tak vlastni, klimu taky vypinam chvili pred dojezdem jako ty aby se vysusila.
    Takze at uz je to cimkoliv tak je to normalni..smrdi to jen dokud je tam vlhko
  • 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.08.07  09:48

    « Zápach z klimatizace

    Zdravím vespolek,
    mám dotaz, který není o momentu na kolech :o)

    Když mám klimatizaci zapnutou a před dojezdem a vypnutím motoru ji vypínám asi tak 5 min. dopředu, aby se vysušila a nechám běžet pouze ECO režim, tak stejně z ní jde po vypnutí kliamtizace zápach jako z mokrého hadru či z nemytých nohou. Smrdí to asi 3 minuty, pak je to O. K. A smrdí to od novoty! Už po prvním použití klimy ve fungl novém autě z ní šel po vypnutí klimy a s ponecháním pouze větráku tento zápach.
    Čili si myslím, že plísně to nebudou... nemůže být problém v tom, že palubní filtr je mokrý a po tříminutovém vysušení (jedu na větrák) to přestává být cítit, protože filtr uschne?
    Když klimu zapnu, nesmrdí. Ani když pouze ventiluju na ECO, tak nesmrdí. Pouze při vypnutí A/C a ponechání ECO režimu to tak 3 minuty páchne.

    Sprejům na čistění potrubí moc nevěřím, filtr se mi nechce kupovat nový, mám neblahý pocit, že když smrděl od nova tento, že bude smrdět i nový. Pokud to teda filtrem je...

    Poradí tedy někdo, co to je a proč to je?
    Kutilovi to určitě smrdí taky, hm? :-)

    Dík za případné info.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 16.08.07  09:40

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Hope: Prečítaj si to prosím Ťa ešte raz čo napísal DR:
    "Ve 2600ot má 2.2 TDCi nižší výkon, než ve 3300ot. Takže i moment na kolech bude při 2600ot nižší, než při 3300ot..."
    Výkon môže stúpať a moment klesať. Viď graf: [odkaz]
    A navyše moment motora sa prenáša na kolesá cez prevodovku ( prevodový pomer ). Rôzne prevodové stupne majú rôzne prevody takže je nezmysel tvrdiť že keď je nižší výkon, musí byť nižší KM na kolesách. Možno to znie nepochopiteľne ale npr. na 1 stupni je na kolesách podstatne väčší KM aj pri nižšom KM motora ako na 5 stupni. Takisto je rozdiel medzi 4 a 5. Podľa údajov čo sem dal Kutil má pravdu, podľa toho čo sem dal DR má s tou jeho tabuľkou tiež pravdu. Neviem odkiaľ čerpal údaje Kutil, ale ten graf čo sem dal DR je z nejakého čipnutého Mondea. Predpokladám že Kutil má štandartné 2,2 TDCI 114kW, 360 Nm.
    Miešať sem jazdu dolu kopcom je nezmysel. Samozrejme že ten graf platí pri plnom výkone a pri predbiehaní, o ktorom sa tu bavíme, ten graf platí.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 16.08.07  09:13

    « A kde je vlastně DIM?

    jestli jste ho zahnali, vy plantážníci, tak si mě nepřejte! chybí tady fórky, jak je umí jenom on, zatímco se prodíráme tím kreténským momentem na kolech, který mě absolutně nezajímá, auto mi jede super, když ho polechtám, na podlahu nešlapu, dejte s tím pokoj.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 16.08.07  09:08

    « Úroveň diskuse

    Už mě to taky nebaví. V poslední době mě zaujala polemika mariho a lordamystica o chipech, oba svoje napsali chytře a výstižně, poučil jsem se. Jinak dlouho předtím nic a potom taky nic, dlouhodobější témata, jako loudavá přístrojovka, se rozpliznou v kýblech žvástů o momentu na kolech.

    Navrhoval jsem již jednou pasivní resistenci, ale někteří se nechali opět vtáhnout :-) a máme tady smetiště. Zatím jste došli k tomu, že benzín jede líp, když se vytočí, tak vám pěkně děkuju za informaci.

    Navrhuji, aby si všichni momentisté dali moment pauzu. Kutil nechť poreferuje o úpravě sedačky, až to vyřeší, i když já problém nemám a po 800 kilometrech se cítím unaven celkově, ale ne zrovna na zádech nebo kyčlích (kůže, elektricky stavitelná v 8 směrech, skorokonfekčních 85 kg na 180 cm).

    Jinak si myslím, že kutil udělal dobře, že nekoupil Maxe. To auto je jaksi přirozeně ještě odlišnější od starého mondea, tak kde se v kutilovi bere dojem, že by se nenašlo tu něco, tam něco, furt je o čem přemýšlet, že? :-)

    edit: Nemělo to vyznít, že všichni píšou žvásty o momentu. Mělo to vyznít tak, že když někdo rozpozná žvásty, je podle mě v určitých případech nejlepší nechat je ležet, náhodný návštěvník snad nebude chybnou informací poškozen, pokud se jen trochu začte do historie vlákna. Pokud se nezačte, jeho problém. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.08.07  23:37

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Že kutil napsal kolosální pitomost vidí každý. A z následující tabulky >:D snad i Jozef0351 pochopí proč. Spočítal jsem výkon kutilova motoru při jím udaných otáčkých a uvedených hodnotách kroutícího momentu.

    Teď specielně pro kutila a Jozefa0351:

    Otáčky - kroutící moment - výkon
    2600 - 350Nm - 95,24kW
    3300 - 260Nm - 89,8kW

    Jak každý vidí, aby to kutilovi dobře vyšlo, klidně nám tvrdí, že motor má v 3300 ot o cca 6kW NIŽŠÍ VÝKON, než při 2600 ot. Což je samozřejmě pitomost, rozhodně v případě 2.2 TDCi. viz graf výkonu [odkaz]

    Správné hodnoty v té kutilově tabulce jsou
    3300 - 340 - 2,99 - 1016,6Nm - 4
    2600 - 380 - 2,36 - 896,8Nm- 5

    takže na 4. kvalt bude na kolech o 13,4% vyšší moment, než na pětku.

    Jozef0351: "Chce si to zopakovať matematiku a fyziku zo základnej školy. Fyzikálne zákony ale platia rovnako pre diesel ako aj pre benzín. S tým sa treba zmieriť."
    Napsal jsi to skvěle, tak proč se podle toho nechováš?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.08.07  21:14

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Škoda overkutile, že jsi nevzal S-Maxe, teď by tu byl od Tebe pokoj. Nebo možná ne, Ty by ses stím sem stejně asi nacpal a hrozně bys brečel jak sis špatně vybral a že sis nevzal Mondeo 2,0TDCi. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.08.07  20:16

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    DR to napsal správně, pokud to někdo nepochopil, ať si to přečte ještě jednou.
    Zjistí, že se píše právě a jenom o momentu na kolech. Maximálně by jsi mohl namítnout že ten moment bude stejný, pokud by byla rychlost konstantní.
    Naopak kraviny píšeš ty:
    „KM motora je pri rovnakých otáčkach na všetkých prevodových stupňoch rovnaký“ to platí pouze, pokud se pohybuješ po křivce maximálního výkonu. Pokud jedu pořád stejně rychle (stejný převod/stejné otáčky motoru) jednou do kopce a podruhé z kopce, měním práci (výkon), kterou musí auto vykonat na udržení rychlosti a mění se mi i moment.
    S Kutilem si podejte ruce, naprosto špatná aplikace správných informací. To se týká i té tabulky, hodnoty jsou v ní asi správně, ale nechápeme, k čemu to je.
    PS: Víte, jak poznáte Kutila v Mondeu, to je ten řidič, co má v ruce logaritmické pravítko >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 15.08.07  17:27

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    "Hele polokutile, nechceš náhodou vytvořit mezinárodní dvojici s Jozefem0351 a oba jít někam, třeba do ...."
    Pepek fakt nerozumiem. Napísal som len že DR nerozumie tomu aký je rozdiel medzi krútiacim momentom motora a momentom na kolesách. Obávam sa že tomu nerozumieš ani ty. Je to presne tak ako napísal kutil v tých svojich tabulkách. Ten benzín dokáže zrýchliť rovnako a možno aj lepšie aj z podstatne nižším KM motora. Ale pri podradení a podstatne vyšších otáčkach. Ako napísal lordmystic, výhoda diesla je že má moment v nízkych otáčkach a pri bežnej jazde to podradenie nepotrebuje. Takže na závodenie to nie je ale na bežnú jazdu je to príjemné. Na závodenie nie je ani 125 HP benzín. Niekomu to vyhovuje niekomu nie. Kutilovi zjavne nie ale kúpil si diesel.
    Ešte raz prepáč že som sa ozval na tento nezmysel čo napísal DR:
    "Ve 2600ot má 2.2 TDCi nižší výkon, než ve 3300ot. Takže i moment na kolech bude při 2600ot nižší, než při 3300ot (oboje při shodné rychlostí jízdy, např těch 130 km/h). Protože pořád platí vztah: výkon= otáčky x krouťák x 3,14/30. Otáčky kol jsou shodné(auto jede v obou případech 130km/h), konstanty (3,14/30) taky, takže v tom případě platí přímá úměra mezi výkonem a kroutákem."
    Uniklo mu že existuje nejaký prevodový pomer cez ktorý sa prenáša KM na kolesá. KM motora je pri rovnakých otáčkach na všetkých prevodových stupňoch rovnaký. Ale na kolesách bohužiaľ nie. Preto na jednotke pretočíš kolesá ale na päťke nie pokiaľ nemáš formulu.
    A tá Kutilova tabuľka s ktorou DR nesúhlasí
    3300 - 260 - 2,99 - 777 - 4
    2600 - 350 - 2,36 - 826 - 5

    jasne hovorí v čom je výhoda diesla a v čom benzínu.
    Pri diesly je blbosť pri 130 podradiť na 4 lebo KM motora aj na kolesách sa v dôsledku zvýšenia otáčok zníži. Pri benzíne je to naopak lebo má výkon a max. hodnotu KM posunutú podstatne vyšie a tam kde diesel končí benzín začína. Chce si to zopakovať matematiku a fyziku zo základnej školy. Neobhajujem Kutila a nemienim sa hádať čo je lepšie. Fyzikálne zákony ale platia rovnako pre diesel ako aj pre benzín. S tým sa treba zmieriť.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 15.08.07  13:00

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    kutil napsal: "TDCI jsem si koupil kvůli velkému momentu v nízkých otáčkách >:D a menší spotřebě. :-O Jenže je to jaksi jinak, než jsem počítal. Spotřeba je nižší, ale nesmí se na to šlapat, jinak je skoro jak můj starý benzín a moment je príma, ale na klidnou jízdu, na předjíždění to není o moc lepší jak moje staré auto. Jó, chybama se člověk učí."

    Tak jestli ani tohle nestačí jako důkaz toho, že bys asi opravdu neměl být svéprávný tak nevím. TDCi sis koupil kvůli velkému monentu v nízkých otáčkách! Ano, to přesně Mondeo má! Tak vo co ti jde! Ano, benzín je lepší pro větší otáčky i pro předjíždění, to víš sám taky moc dobře. Tak vo co ti jde! A tohle už neokecáš, opravdu humus cos tu s fórem udělal :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 15.08.07  10:37

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Hele polokutile, nechceš náhodou vytvořit mezinárodní dvojici s Jozefem0351 a oba jít někam, třeba do .... Zjevně si oba budete společně vyhovovat, budete spolu spokojeni a určitě vám to bude dohromady fungovat a ulehčíte nejenom tomuto foru :-!

    btw. polokutile, pokud je člověk-koloušek mentálně retardovaný, tak jde do bazaru "určitého typu". Už první jednání a vzhled pracovníků takovýchto bazarů svědčí o něčem, co inteligentní člověk pochopí, retard ale ne. Navíc smlouvu, kterou obvykle takovéto bazary nabízejí k podpisu je schopen podepsat snad jen dement s IQ houpacího koně. Holt, jelikož jsou ale lidé, kteří si pro korunu nechají vrtat koleno a jsou ochotni podepsat cokoliv, jen aby dostali o 5K víc než jinde, tak se pak nesmí divit, že na těch svých 5K budou čekat hezky dlouho a budou mít problémy je vůbec získat. O takovýchto bazarech se podstatné věcí obecně ví delší dobu, jen zaslepenci si nejsou schopni či ochotni získat info. Kdo chce kam, pomozme mu tam.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.08.07  09:05

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Sedačku jsem vypodložil a je to lepší! >:D

    To Jozef0351: TDCI jsem si koupil kvůli velkému momentu v nízkých otáčkách >:D a menší spotřebě. :-O Jenže je to jaksi jinak, než jsem počítal. Spotřeba je nižší, ale nesmí se na to šlapat, jinak je skoro jak můj starý benzín a moment je príma, ale na klidnou jízdu, na předjíždění to není o moc lepší jak moje staré auto. Jó, chybama se člověk učí. Holt nebyl na fóru žádný "kutil", který by mi to vysvětlil. Jen jsem všude četl, jak jsou diesely super, jaký mají obrovský zátah. A moje zkušenost vycházela z Passata a z Megana, kde ty diesely fakt táhly. Ono se to totiž nějak podělallo už v okamžiku, kdy jsem nevzal S-MAX 1.8TDCI. S radostí bych dnes Mondeo za něj vyměnil. 8-s Hlavně byla blbost prodávat to staré. Jinak jsem ho prodával přes M-CAR, pro pepka tu mám něco o něm [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 15.08.07  08:57

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Kutil máš to márne. DR tomu nechce a nebude rozumieť aký je rozdiel medzi KM motora a KM na kolesách ktorý sa prepočítava cez prevodové pomery prevodovky. Neoberaj ho o ilúzie. Prevodovka má nejaký stály prevodový pomer a jednotlivé stupne majú tiež svoj prevodový pomer. Tie tvoje tabuľky sú síce správne, tiež je možné že rovnako výkonný benzín zrýchli rýchlejšie pri podradení ako diesel. Ale tu ťažko nájdeš pochopenie >:D Ja mám k Mondeu viacero výhrad, s tým sedadlom s tebou tiež súhlasím, ale za tie peniaze je to dobré auto. Neviem prečo si si kúpil traktor keď ti nevyhovuje.
    PS: Ja mám benzín ale tiež točím pri predbiehaní niekedy aj do 6500 ot., aj keď tam už KM aj výkon klesá. Tabuľky sú jedna vec, život druhá :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 15.08.07  08:55

    « kdo komu ujel

    Teda panove, nejen ze v te nove diskuzi schazeji oproti stare ty podpisy s popisem auta, ale pridal bych do nich i vek ridice...
    Nechcete se tu rovnou navzajem vytahovat kdo ma vic na "tacháči" jak na zakladce, kdyz jsme jako deti cumeli dovnitr lepsich aut? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 15.08.07  08:52

    « dvouhmoťák

    také by mě zajímalo jak se pozná oddělanej dvouhmotovej setrvačník. to že je načatej vím jak poznat, kdž zhasínám motor bez vyšlápnuté spojky, tak zarachotí - takové chroustnutí jak se to železo zarachtá. když zhasínám motor a mám sešláplou spojku, tak tam to zarachocení není. ale jak poznat kde je ta hranice ještě použitelnosti...?

    ps - jinak k výkonu a krouťáku - už jsem to tu psal, s původním softem mi auto začalo rychle vadnout už ve 4200rpm, po změně softu ještě před chipem mi to točilo do 4500rpm a pak rychle zvadlo a po chipu mi to točí 4650rpm a pak to vadne, sice ne tak rychle, ale vím že je lepší už přeřadit. takže dřív řadit jak ve 4000rpm na max. výkon fakt nemá cenu. to laguna krásně točí bez vadnutí až těsně k 5000rpm, to je nádhera. jsem tomu nevěřil a když jsem to viděl, tak jsem nevěřil ještě víc!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.08.07  00:00

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    kutile, tabulky mi nevadí. Ale nejsem sám, komu už leze krkem, jaké do těch tabulek píšeš kraviny. A je tomu tak i tomto případě. Ty vůbec nemáš tušení, cos to zase spočítal.

    Ve 2600ot má 2.2 TDCi nižší výkon, než ve 3300ot. Takže i moment na kolech bude při 2600ot nižší, než při 3300ot (oboje při shodné rychlostí jízdy, např těch 130 km/h). Protože pořád platí vztah: výkon= otáčky x krouťák x 3,14/30. Otáčky kol jsou shodné(auto jede v obou případech 130km/h), konstanty (3,14/30) taky, takže v tom případě platí přímá úměra mezi výkonem a kroutákem.

    Zalez do díry, posyp si tam hlavu popelem a už nikdy nezkoušej komukoliv dělat přednášku o fyzice. A vrať vysvědčení od 6. třídy výš, nejsi chytřejší, než páťák.
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 14.08.07  23:36

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    to Superkutil: když jedu, tak jedu, a zajímá mě výkon... Takže když roztahuji čtyřku při předjíždění, tak to radši podržím do 4750, a řadím, až když dokonám... pak už fakt vadne... moment je jedna věc, ale výkon a pohyb na silnici je věc druhá... kdybych řadil při 3000 ot/min, tak pořád řadím... takže čtyřka do 4500 (4750 když jedu dál) rulez... Je to traktor, takže takhle se mi to osvědčilo...
    Sezení mi taky dělá problém, na sportovní jízdu mám sedačku víc vpředu. ale bolí mě pak noha pod stehnem na plynu... Když jedu dlouhý štreky, tak dám víc dozadu, ale zase mám probémy se spojkou, když chci dračit... Je fakt, že ve starým Mondeu jsem tyhle problémy neměl...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.08.07  23:13

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    To Janerad: Proč to točíš do 4750ot? Není tady sice žádnej slušnej graf momentu, ale podle toho co je, tak nad 3500ot to nemá cenu točit, protože např 4ka na 3300ot. má na kolech menší moment jak 5ka v 2600ot viz níže (je to v rychlosti 130km/h):

    otáčky - moment motoru - převod - moment na kolech - rychlost
    3300 - 260 - 2,99 - 777 - 4
    2600 - 350 - 2,36 - 826 - 5

    DR mi tabulku promine. Točením nad 3000ot. ti akorát stoupá spotřeba, hlučnost a opotřebení motoru.

    Jaký máš pocit zrychlování nad 160km/h? Na kolik jsi to schopný rozjet? Na kolik roztočíš na rovině 5ku? Kolik ti to žere?

    Taky mi to táhne doleva.

    Motor ti táhne od 1500ot? Jako že už v 1500ot je prudký nárůst momentu, nebo že to jede a neduní? Mě to teda začíná táhnout až kolem 1750ot ale dá se s tím jezdit už od 1250ot, ale od 1500ot se už necuká. Ten 2.2HDI twinturbo má max moment v 1500ot. takže i takové otáčky ten motor snese.

    Hele, taky ti motor cvaká, když je trochu v otáčkách (tak 1500ot) a sešlápneš spojku?

    To hil: Ale já chci sedět vysoko! Díky tomu budu moc dát sedačku dozadu a přitom nebudu sedět na podlaze. >:D Už vím kde je problém. Když si do sedačky sednu, tak se střed sedačky propadne a bočnice mě sevřou. Sedačka ve Fiestě se takhle nepropadne, ta tam má takovou vaničku z plechu potaženou pěnou a ta zamezí propadnutí. V Mondeu je to ale jinak (dám vědět, až to rozeberu). Možná je na vině vyhřívání sedačky. Staré Mondeo mělo taky tu vaničku potaženou pěnou. Tam jsem sedačku úplně rozebral, protože jsem měl pocit, že praskla (děti se mi chytli za opěradlo a ohli ho dozadu). ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 14.08.07  22:37

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    To mě dneska na dálnici okouřila jedině S6 4,2, pustil jsem ji, ale neujela mi :-)

    Fabii saze power RS ujedu, ochcávka RS benzín ujede mě :-) Holt v náklaďáku si nemůžu moc vyskakovat...
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 14.08.07  22:31

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Pal. filtr se mění u 2,2 (možná i u jiných Mondeií) vždy po 40000.

    Jinak dneska mě málem okouřila na dálnici Fabie. Furt se za mnou držel až do cca 200. Potom jsem ubral.
    Přitom zepředu to vypadalo jako vybrabčenej Favorit, asi nějakej tuning/tuzing. Ale co je tam za motor by mě zajímalo...
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 14.08.07  21:46

    « Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Motor super,
    bez klimy a s vypnutým ESP se dá velmi dobře jezdit, točím prakticky až do 4750 ot/min kvůli řazení, táhne dobře už od 1500 ot/min. A jede to báječně. Spojku používám nalehko, až když je spojeno a setrvák v pohybu, šlapu na plyn. často řadím 4-6. I tak se dá slušně dračit, ale benzín to nikdy nebude.
    Problémy:
    odešlel mi mikrospínač na dveřích do kufru - naštěstí jde otvírat dálkou, čekám na servisku po 40 tkm.
    řízení - trošičku táhne doleva - sice jede i ve 200 km/h rovně bez držení, ale na nerovnostech, když ho nedržím, tak má tendenci jít doleva...
    ad Nafta: po cestě z Chorvatska jsem natankoval za Gratzem shell naftu - lepší než VPower Diesel v česku.. Fakticky, na té naftě neco je... Asi nechám vyměnit po 40tkm i palivový filtr...
    Jinak spokojenost.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 14.08.07  17:30

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Třeba to ještě vyjde. Říkali, hned jak to přijde, ať jim dám auto a odpoledne to bude hotový.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.08.07  17:21

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Skoda. V patek jdu na 120tkm servis a uvazuju, ze bych si to nechal znovu vymenit, tak jsem chtel vedet jak to dopadlo tobe a zda jsou pazvuky uplne pryc. Tak mi pak dej vedet,jo?

    Otazka pro vsechny- jak spolehlive diagnostikovat vadny dvouhmotovy setrvacnik??

  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 14.08.07  17:18

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Eště ne. Díly pořád nepřišly. Dnes jsem si přebral auto po opravě blatníku a montáži modulu na automatická světla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.08.07  16:55

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Zdar Hile. Uz??
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 14.08.07  16:06

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Jo, to víš že jo. My ti poradíme čalouníka, on ti to vypodloží a potom tady budeme zase půl roku číst, že sedíš moc vysoko. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.08.07  15:43

    « Re: Předjíždění s TDCI

    To m.leky1: Ne, sedím vždy rovně. Problémy mi začaly po přesednutí z Mondea MK II do MK V. Jezdím ještě s Renaultem a Fiestou 2001 a tam je to v pohodě. MK V má oproti MK II užší sedák a pevnější boky, tak si myslím, že je to tím. Navíc sedím na sedačce více vpravo, jako by nebyly pedály v ose. Mám model Ghia a sedačky jsou mikropliš a nějaká látka. hodně se to špiní. V MK II byly hrozně drsné sedačky, tak jsem tam měl od začátku potahy, takové šedivé (jemná mikroplyš), koupené přímo u dealera Forda. Vydržely 6let a 150tis.km bez úhony.

    Bohužel to není o tloušťce, ale o šířce pánve a to neovlivním. Mám 190cm a 110kg. V Mondeu MK II žádné problémy nebyly. A rady typu prodat jsou super, ale vzhledem k ceně a leasingu to moc nejde. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.08.07  12:38

    « Re: Předjíždění s TDCI

    To Kutil: problém se sedákem - v Mon 2001 co jsem měl byly sedačky mikroplyš - široké pohodlné až moc - občas se v tom autě ještě svezu, v novém autě Mon 2005 jsou sdáky kůže + alcantara - jou užší, mají lepší vedení těla - jsou téměř jak anatomy v ST :-) , mě to vyhovuje a myslím , že většíně lidí , kteří se s tím svezli také - nejsem žádný drobek 180cm/100kg živé hmoty(občas) , takže pro tebe mám jedinou lacinou radu pokud je ti sedák úzký - máš látkové sedačky - tak jedině, sorry, -NEŽRAT :*)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.08.07  12:06

    « Re: Předjíždění s TDCI

    to superkutil.Jen dotaz.Kdyz sedis u stolu nebo v kresle , proste kdekoliv,davas si nohu pres nohu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.08.07  12:06

    « Re: Předjíždění s TDCI

    to superkutil.Jen dotaz.Kdyz sedis u stolu nebo v kresle , proste kdekoliv,davas si nohu pres nohu?
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 14.08.07  10:42

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Kup si jiné auto a nepruď už tady
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.08.07  09:39

    « Re: Předjíždění s TDCI

    To Jozef0351: [odkaz] :-)

    Mám prosbu, nemáte někdo zkušenost s úpravou sedačky, bolí mě hrozně z auta kyčel a tak bych potřeboval sedák nějak vypodložit, aby byl sedák širší a netlačil tak z boku na kyčel.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 13.08.07  17:16

    « Re: Petr T.?

    Mno, My Lord, já si pamatuji něco o 350 Nm pro 2,0TDCi a jsem si téměř jist 400 Nm pro 2,2 TDCi, oba motory jsou PUMA. Motory od PSA mají 320-340 Nm, takže spojka 350 Nm stačí. Motory od PSA 2,2TDCi mají 400 Nm a proto zatím v Mondeu nejsou, protože stávající spojka by to nevzala. U Tebe bych se trochu bál že když vylepšíš spojku, přenese se problém s nadměrným krouťákem na jiné díly.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 13.08.07  16:53

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Kutil, prejdi ku koncernovej značke a máš po probléme :-) Ak sa pridajú aj ostatné automobilky a vyrobia niečo na spôsob TSI tak pre mňa je to jasná voľba. Hlavne ak by ostal cenový rozdiel TSI oproti TDI, ako je to v súčasnosti v prípade Golfa a Jetty.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 13.08.07  12:35

    « Re: Petr T.?

    PetrT: no jasně, bylo to myšleno s nadsázkou, ale teď jsi tu opravdu nebyl poslední dobou tolik aktivní, tak jsem myslel že tě opravdu kutil dorazil :-) :-)

    Jinak ty bys možná věděl, na kolik Nm jsou dimenzované spojky pro 96kW a 114kW motory. Je mi jasný že budou asi rozdílné. Po tom mém chipu chci právě lepší spojku, ta má nepřenese těch 420Nm při rozjezdu když mám před tím roztočený motor s vyšláplou spojkou... :(

    PS - jo a s tím nikem fast & furious, to mi bylo hned divné, že by sis dával takové dětinské nicky :).
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 13.08.07  12:08

    « Petr T.?

    I nevykašlal, My Lord, jen jsem ztratil přístupové heslo, tak jsem oprášil svůj druhý nick a prosím vezmi na vědomí, že to nemá nic společného s Vinem Dieselem.... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 13.08.07  11:22

    « Re: Re: Čipy...

    "U mého vozu dělá overboost víc jak 11% a to už by mělo být znát."

    Pokud nepoznáš 11% svého vozu :), tak je to špatné. Ale ono to bude spíš tak, že náš teoretický overboost není tak geniální věc, aby nás to zarazilo do sedačky. Osobně jsem overboost téměř nepozoroval ani před chipem ani po chipu. Před chipem jsem se mohl neurčitě domnívat že by to mohl být on, po chipu táhne auto o tolik lépe, že těžko poznáš v tom lomcování s autem rozdíl. A nedokážu si rozumně představit, že bych měl ještě při 420Nm dalších 30Nm navíc... A stejně, je zbytečné aby ses zaobíral overboostem, dle mého pocitu je to marketingový tah, který ti nezvyšuje výkon, jedině snad rychlost jeho nárůstu a to ještě o nějakých málo procent, které nemáš šanci poznat.

    A taky souhlasím s pepkem, od té doby co sem začal kutil psát nestojí fórum za nic, je zaspamováno kutilovými spamy nulové informační hodnoty a jen to ostatní diskutující unavuje a obtěžuje. Pak už se tu neřeší důležité věci, ale kraviny a osobní spory. I PetrT. se na nás kvůli tobě vykašlal a to je velká škoda :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.08.07  21:23

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Máš po čipu zachovaný overboost nebo ne? Co na to BitPower? Mě se k tomu odmítli jednoznačně vyjádřit. U mého vozu dělá overboost víc jak 11% a to už by mělo být znát.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.08.07  20:56

    « Re: Předjíždění s TDCI

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.08.07  20:54

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Pepku prosím, zkus mi to vysvětlit, jak jsi to myslel s tím daňovým aspektem. Jinak se omlouvám, blbě jsem četl, reješ opravdu jen do mě.

    Díky. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 12.08.07  18:28

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Pokud milý polokutile neumíš při svém vzdělání dobře číst, tak už se ničemu u tebe nedivím. Kde jsi našel, že nadávám na ostatní - (množné číslo)?
    Ten moment chceš odůvodnit s nějakým speciálním koeficientem nebo bez? Koeficient si přeješ případně jaký - půl kutila nebo 0,73 kutila?
    btw.Tohle forum je tebou už stejně zabité, takže nějaký bezobsažný příspěvek navíc se tu ztratí,viď?
    Že by výkon a objem souvisel s daňovým aspektem? ;-)
    Hochu, tvé starosti a konto Komárka - to bych chtěl mít.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.08.07  17:29

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Milý Pepku, pokud projdu tvé příspěvky, tak ve všech jen prudíš a nadáváš na ostatní. Takže jsou to příspěvky o ničem. Pokud nechceš hodnotně reagovat, tak raději nereaguj vůbec.

    Jak dobře víš, tak fórum je na to, aby se řešili dotazy neb více hlav více ví. A já se jen chci dozvědět co nejvíce o svém autě a motoru, protože Ford je na informace strohý. Pokles momentu skoro 30% mezi 1800-3500ot mi připadá trochu víc než je běžné a tak se snažím pochopit, co Ford vedlo k tomu, aby to tak udělal a aby maximální výkon byl už v 3500ot když většina ostatních dieselů ho má ve 4000ot. Asi jsem jiný než ostatní co do auta sednou a nezajímá je nic víc, než že to jede a kam se leje palivo. Já se snažím zjistit, zda věci které se mi na autě nelíbí nejdou nějak napravit a zda se i ostatní auta stejného typu chovají stejně jako moje = zda jsou problémy výrobní vadou mého vozu nebo je to konstrukční vada.

    Pokud ale máš touhu přispívat, tak možná budeš vědět odpověď na tento dotaz:

    S-MAX používá tři TDCI motory, 1.8TDCI a dva 2.0TDCI a všechny 3 mají přibližně stejný moment motoru. 1.8 s 92kW i 2.0 se 104kW mají 320Nm (1.8 v 1800ot a 2.0 ve 2000ot.) a 2.0 96kW má moment 330Nm/1800ot. Proč tedy Ford nabízí 2 motory 2.0 se skoro stejnými výkony a proč motor s větším max momentem má menší výkon a naopak? A jak může mít motor 1.8 i 2.0 stejný max moment?

    Proč Ford nedělá motory 2.0 s větším max momentem jako třeba Mazda, která má 360Nm?

    Tento dotaz se netýká mého Mondea, tak snad už budeš spokojený. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 12.08.07  11:29

    « Re: Předjíždění s TDCI

    Milý polokutile, tobě a hlavně ostatním by nejvíc pomohlo, kdyby sis koupil koncernový výkvět HTP a už neprudil na foru Mondeářů, popř. Fordařů. Pokud se na tohle forum podívám před rokem, tak tu byla určitá kvalita diskuze. Pak sis opět koupil to hnusné, zatracované, poruchové, nejedoucí atd. Mondeo (hlavně že jsi dostal slevu - na to konkrétně ty slyšíš velmi dobře) a nejenom z tohoto fora se stala příspěvková žumpa. Ti, kdož sem ještě někdy přispívají s jinými problémy, nechť prominou, ale musí uznat, že s tím kvantem "inteligentních" příspěvků polokutila to tak je. Hele polokutile, zřiď si diskuzní forum na svém webu, kde už mnoho let plačeš plačeš nad starým Mondeem MkII, přidej sekci o neakcelerujícím, nepohodlné, atd. Mondeu 2.2 TDCI a tam čekej, kdo ti tam přijde a komu můžeš tlouct klíny do hlavy těmi svými nesmysly.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.08.07  09:24

    « Re: Předjíždění s TDCI

    To DR: Zase nečteš. Netvrdím, že má auto problém a vím, že moje problémy s předjížděním jsou dány mnou a tím, že rychle klesá moment.

    Jen jsem se ptal, zda nemůže mít EURO IV vliv na proměnlivý výkon. Třeba jako že se motoru nelíbí emise, tak nepřidá. Vždyť je to jen SW, a algoritmus pro výpočet může mít problémy s anomálníma připadama.

    Ale jinak dík za příspěvek. Ale zrovna u Charouze mi tvrdili, že pro ŘJ jsou důležité emise a kvůli nim zhorší jízdní vlastnosti i zvýší spotřebu (pokud je to třeba).

    A přece jenom, zkušenost uživatele je vždy nejlepší. Musím si někde půjčit 66 nebo 85kW TDCI Mondeo abych viděl ten rozdíl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.08.07  07:34

    « Re: Předjíždění s TDCI

    kutile, vím naprosto přesně kde má tvoje auto problém. Chyba je na sedadle řidiče, mezi volantem a pedály. Ale tahle závada je bohužel neopravitelná a navíc se přenáší na i na jiná auta. Fakt je mi tě líto.

    Ale moment počkej a pak si udělej nějakou tabulku, třeba o poměru výšky, šířky a hmotnosti vzhledme ke zrychlení. To ti určitě pomůže. Kdyby náhodou ne, tak si na to udělej, graf, to už zabere tutově.

    Máš auto v záruce, tak otravuj techniky u Charouze. Aspoň se trochu pobaví.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.08.07  21:59

    « Předjíždění s TDCI

    Ahoj, dnes jsem jel kolečko 200km a skoro po celou dobu byl výkon vozu dostatečný. V jednom mírném kopci za vesnicí jsem ale přidal, že předjedu přede mnou jedoucí auto a Mondeo odmítlo zrychlit (otáčky byly nad 1800ot.). Udělalo mi to už poněkolikáté. Může to být ASP nebo EURO IV? Je to hodně nepříjemné. Může ŘJ blbnout a chybně spočítat, kolik má dávkovat?

    U TDCI je mi asi nejvíce nepřijemné, že s rostoucími otáčkami klesá moment a auto zrychluje stále méně, takže když předjíždím, tak ke konci předjíždění, kde by měl být moment, tak není. Vím, že se TDCI chová jinak než benzín, ale jak na něj?

    Pokusím se s BitPowerem dohodnout na roztažení velkého momentu i do vyšších otáček a do té doby se budu učit jezdit.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.08.07  21:36

    « Re: Re: Čipy...

    Máš to tam, mylorde.
    Ale nemám graf k motorům PUMA, pouze k motorům DW10B.
    Stejně je to ale zajímavé (100 kW, 320-340 Nm).
    Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 10.08.07  20:23

    « Re: Re: Čipy...

    windiesel: hele pošli mi taky ten graf, hodím ho na web a pak bych to také rád porovnal s mým čipem. díky moc!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.08.07  15:45

    « Re: Re: Čipy...

    Máš to tam, overkutile...
    Zdravím :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 10.08.07  15:42

    « Re: Maximální využití výkonu 2,2 TDCI a agresivní jízda

    Janerad: u toho ESP bych se vůbec nedivil, předpokládám, že když je zaplé ESP tak kontroluje veškeré činnosti a např. i sešláplý plynový pedál a elektronika to vše vyhodnocuje a to přidává ty nepatrné prodlevy, které při vyplém ESp nejsou.

    spojka: jinak s vysokým krouťákem nic dělat nebudu, budu se rozjíždět mírnějí bez pískajících gum a až mi časem odejde spojka, koupím sportovní, která ten torque přenese.
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 10.08.07  15:11

    « Maximální využití výkonu 2,2 TDCI a agresivní jízda

    Ahoj,
    Naprosto nevhodná pro dynamickou jízdu se mi jeví zapnutá klimatizace. Při zapnuté klimatizaci mi vadí mírně snížený disponibilní výkon, horší však je kolísání "záběru" při větších změnách otáček motoru (dynamická akcelerace). Vysvětluji si to tím, že automatická klimatizace a její kompresor se přizpůsobují změně režimu chodu motoru. Také mi vadí, když v táhlém oblouku při jízdě na maximu mi klimatizace "náhodně" ubírá/přidává výkon, který se snažím poslat na kola. Totéž při brždění do zatáček.
    Druhou kapitolou je ESP, které taky velmi nevhodně zasahuje při dynamické jízdě. I při rychlém řazení mám pocit, že mi "ubere" (buď přibrzdí, nebo "ubere" plyn). O projíždění zatáček na limitu ani nemluvím.

    Další zajímavý postřeh s ESP bych rád prodiskutoval v širsím fóru, mám pocit, že při vypnutém ESP je kroutítí moment vyšší v širším spektru otáček, auto jde "lépe a hladčeji" za plynem, chod motoru se mi zdá vyrovnanější, "táhne lépe dole i nahoře" Při jízdě s vypnutým ESP mám pocit, že musím méně šlapat na plyn a že mám niží spotřebu (dle nahodilého pozorování o cca 0,5 l na 100 km. Jak si tyto dojmy vysvětlujete?
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 10.08.07  14:47

    « Ford Mondeo 2,2 TDCI

    Superkutile a spol.,
    už jsem chiptuningem a pláčem nad nevhodností 2.2 TDCI unaven. Poslední 3-4 měsíce jsem jiné příspěvky v této diskuzi kvůli výše zmíněnému "mírně přebujelému" obsahu ani nezachytil. Zejména kvůli tomu už prakticky ani nečtu a ani nemám chuť přispívat. Podle mého se tím ztratila a znehodnotila síla názvu této diskuze "Mondeo 2,2 TDCI". Tím spíš, že s novým modelem Mondea jsme se my majitelé 2,2 stali jistou exkluzivní skupinou s nejvýkonnějším dieslovým motorem. Doporučuji založit si nové diskuze "Chiptuning TDCI" a "Nešťastná volba motoru" a "kvalita nafty, výměna palivového filtru a jejich dopady na vstřikování" a pod. Nebráním se zajímavým postřehům ani z těchto oblastí, ale co je moc, to je moc.
    Prosím, ať se tu zase objevují zajímavé postřehy, otázky a odpovědi majitelů, fandů, které by pro nás všechny a další případné zájemce o vstup do klubu byly přínosem.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.08.07  13:37

    « Re: Re: Čipy...

    To WinDiesel: OK, bezva, pošli (kontakt v odkazu pod mou ikonkou nebo dej link)! :-) Snažil jsem se získat více informací o overboost u prodejce Ford, ale ví jen, že je v dokumentaci. Ale jak se vybudí a jak dlouho trvá nikdo nevěděl. Myslím že pokles o 10% zátahu by už mohl být vidět.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.08.07  12:38

    « Re: Re: Čipy...

    Extrakutile, mohl bych Ti poslat křivku motoru 2,0TDCi, kde je dobře vidět overboost.
    Chceš???
    Zdravím
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.08.07  10:50

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Co ti řekli k tomu overboostu? Je zachován nebo ne? Je těch 420Nm skutečně přenášené maximum nebo to má s overboostem ještě víc? Většina čipařů uvádí u tvého motoru max moment 365Nm. Možná by jsi měl zjistit, zda by ti tam nešla spojka z 2.2TDCI, ta by těch 420Nm přenesla. Výkon by ti měli zachovat, ten vychází z momentu v otáčkách max. výkonu.

    Ona totiž spojka opravdu není na přenášení momentu, ale pro spojení motoru a převodovky a pro umožnění rozjezdu. Na přenášení momentu máš hydrodynamický měnič.

    Já mám mít moment 360Nm (s overboostem 400Nm) a po čipu mohu mít 460Nm. Pokud budu čipovat, tak nechám moment zvednout tak na 420Nm a spíše ho roztáhnout do vyšších otáček aby maximální výkon byl okolo 4000ot kvůli předjíždění. Ale záleží na tom, zda zůstává zachovám overboost. Ptal jsem se Putnera ale prý je to na delší debatu. :-)

    To mari: Nikdo ze známých co mají čip, nemá žádné problémy, ani se spojkou nebo převodovkou, ani s přehříváním motoru. A zrovna třeba ten Megane 1.9DTi 74kW/200Nm čipnutý na 96kW/266Nm je honěný stále na maximu (střídání mladých řidičů). A ta Oktávka 1.9TDI PD 96kW/309Nm čiplá na 120kW/400Nm jezdí taky pořád na maximum. Té se ale myslím dodělával přídavný chladič oleje.
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 10.08.07  09:56

    « Re: Re: Čipy...

    lordmystic: Těžko říct, jestli snížení momentu pomůže odstranit tento problém. Myslím že daleko větší účinek bude mít přispůsobení rozjezdů motoru s velkým momentem. To znamená rezignovat na efektní ostrý start v oblacích kouře, a spíše s citem nechat zabrat spojku třeba kolem hodnoty 1500 min-1, teprve potom na ní pustit veškerý moment. Diesel má opravdu jinou charakteristiku než benzínový motor, výkonu je u něj lepší využívat spíše pro pružné zrychlení na vyšší stupně, než na nějaké akcelerační sprinty. Například klasické měření zrychlení 0-100 záleží často na tom jak kdo umí rychle řadit, jenže to je přesně to co není parketa silných dieselů. Převodovka, spojka a dvouhmoťák si v těchto případech užívají velice silných rázů, mnohem vyšších než u více roztočených (ale méně důrazných) benzínových motorů. Všechny součásti dieselu mají díky masívnější konstrukci a vyšší hmotnosti mnohem větší setrvačnost, prudké změny otáček jim nesvědčí už z principu. Na ostrou jízdu je prostě benzínový motor lépe připraven, proto po dieselovém Mondeu (jehož motor byl ostatně určen i pro užitková vozidla) nechtějme chování Imprezy... Možná opravdu bude lépe snížit své nároky, a využívat plného výkonu jen ve vyloženě nutných situacích, ostatně už standardní provedení s 96 kW má pružnou akceleraci myslím slušnou. Je škoda si zbytečně nechat oddělat motor nebo další věci, když jinak robustní Mondeo TDCI má dobrý předpoklad dosáhnout (při jisté ostražitosti na kvalitu nafty) velice zajímavé životnosti. Podle mého, ze všech moderních dieselů je právě motor Puma jeden z největších favoritů na dlouhověkost. Zálaží samozřejmě na tom, zda pochopíme, v čem je jeho silná parketa, či zda po něm budeme požadovat něco- na co nebyl, není, a nebude připraven...
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 10.08.07  09:45

    « Re: Re: Čipy...

    Spíše snad 160 koní. Jinka by si to polokutil nechal načipovat minimálně na 170kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 10.08.07  07:37

    « Re: Re: Čipy...

    kutil, mari: a jo máte vlastně přesně pravdu. když se rozjíždím z místa a ta spojka klouzala, tak to bylo vždy, když jsem před tím měl dost roztočený motor. a po puštění spojky to nepobrala. když se rozjíždím ostře, ale bez předešlého vytočení motoru, ale od nízkých otáček tak to nedělá. bude to přesně to, že to v těch otáčkách spojka nechytne. no tak až mi odejde spojka, zkusím použít přítlačák s větším přítlačným efektem a sportovní lamelu, pak uvidíme co se vysipe dál :).

    Jinak si možná nechám snížit krouťák z těch 420 na cca. 380Nm, to by už spojka pobrat mohla, jen jsem zvědav jestli při tom dokážou zachovat výkon těch 160kW...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.07  22:55

    « Re: Re: Čipy...

    LINK
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.08.07  20:04

    « Re: Propad při přeřazení

    Co děláš blbě: řadíš moc rychle...
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  17:09

    « Propad při přeřazení

    Ahoj, mám dotaz úplně z jiného soudku. Když jsem u benzínového Mondea rychle přeřadil z nižšího stupně na vyšší a mezitím jsem pustil plyn, tak motor hodně škubnul. Jakoby se po přeřazení propadl a pak teprve zabral. Pokud jsem jenom plyn ubral, ale úplně nepustil, tak to neudělalo. Myslel jsem, že je to problém benzínu a vstřikování.

    Teď se mi to ale u TDCI objevilo taky. Normálně, když řadím pomalu, tak to není, když rychle, tak se někdy po přeřazení motor propadne (přibrzdí). Stává se to u všech rychlostí.

    Co dělám blbě? Nebo je to normální?
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.08.07  17:05

    « Re: Re: Čipy...

    Krkovicka: Ne. Ještě jim nepřišly objednaný věci. Ale ono je to stejně v lakovně a vrátí se to zpět až v pondělí. Prý takovou barvu ještě nedělali... (Zelená metalíza.)
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 09.08.07  16:35

    « Re: Re: Čipy...

    "Musiš spojku pustit při co nejmenších otáčkách a nikdy ji nepoužívat na přenos momentu, pokud není úplně sepnutá (mám pocit, že to platí i pro velké tiráky)."

    Přesně tak, pokud při více roztočeném motoru s vysokým momentem pustíme v ten okamžik do záběru spojku, ona se nemusí „chytit“. Toto je problém většiny opravdu silných dieselů s manuálním řazením, a spojkové obložení může doslova uhořet třeba i po deseti méně uspěšných sprintech z místa. Problém přenesení vysokého momentu na kola řeší více než uspokojivě pouze HD měnič (všimněte si, že opravdu silné diesely se čím dál víc častěji kombinují výhradně s automatikou; např BMW 535d). Velká škoda, že Mondeo nemělo dosavadní automat konstruovaný pro přenos momentu motoru 2.2 TDCI, nebo že nepoužilo některý z automatů jiných výrobců. Další věc je životnost dvouhmotového setrvačníku u vozů s manuálním řazením a velkým momentem, právě ten je propočten na určitý výkon (resp. moment), a u čipovaných motorů prostě nezvládá trvale tlumit rázy mezi klikovou hřídelí a převodovkou. Pokud se mu vysypou pružiny, a majitel to neřeší (je to nejen dost nákladné, ale projevuje se to vlastně jenom takovým škobrtáním v určitých otáčkách a různým chrastěním kolem volnoběžných otáček, takže to leckdo může i přehlédnout), pak převodovka půjde v brzké době za ním...
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 09.08.07  16:25

    « Re: Re: Čipy...

    zkratka se to lordovi jak sam napsal, vyplatilo.. :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  15:41

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Problém vidím v tom, že jakmile se spojka začne prokluzovat, tak už nepřenáší moment ale maří energii na teplo a tím zhoršuje své vlastnosti a přestane prokluzovat jedině když po ní přestaneš přenášet moment (např. ubereš a pak klidně můžeš přidat). Kamarád jezdil u armády s tankem a říkal, že tam je největší problém rozjezd. Musiš spojku pustit při co nejmenších otáčkách a nikdy ji nepoužívat na přenos momentu, pokud není úplně sepnutá (mám pocit, že to platí i pro velké tiráky). No a Mondeo, to je tank a rychlej start s motorem v otáčkách a s prokluzující spojkou asi pro něj není použitelné. Budeš muset vždy při rozjezdu co nejrychleji pustit spojku v co nejnižších otáčkách a po dobu pouštění spojky nechtít po autě zrychlování. ;-\ Je to diesel není to benzín - chybí ti tam to zpřevodování. Když vyměníš spojku, odnese to převodovka atd. Vždy odejde ten nejslabší článek.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  15:34

    « Re: Re: Čipy...

    kutil: když jsem neměl čip a měl jsem jen 96kW tak problém nebyl. při ostrém rozjezdu to buď chcíplo jak píšeš nebo jsem musel dát hodně plynu a pak to hrabalo a hrabalo to až do omezovače. když se s tím rozjedu nyní po čipu, tak kola nehrabou nebo jen velice krátce, ale motor se vytočí na 4500rpm ale nejede jak by měl - prostě je cítit, jako když klouže spojka. zkoušel jsem i max. zrychlení na další rychlostní stupně z různých otáček a nikdy neregistruji ani náznak jakéhokoliv prokluzu. mohl by být problém s převodovkou že ta nepřenese ten velký krouťák? je to vůbec možné aby se to takto chovalo? jen podotýkám, že když mi to klouže, tak jen na jedničku, když jsem to zkoušel víckrát a zahřál tak klouzala i dvojka a čím to bylo zahřátější, tím to víc klouzalo. osobně si myslím, že spojka je v poho, ale jen když to má utáhnout to těžké auto z nulové rychlostí, tak spojka není schopna přenést takovej krouťák a výkon i když je v pořádku...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  15:21

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Ford má problém přenést velký moment TDCI už v sériové verzi a proto jde tak ztěžka spojkový pedál. Asi by vše vyřešila vícelamelová spojka. Jen mě zaráží, že ti to prokluzuje jen na 1ku, protože přes tu spojku přenášíš stále stejný moment ať máš zařazený jakýkoliv stupeň. Prudké rozjezdy mi s TDCI nejdou, buď to chcípne a nebo se motor zase moc točí a je to o spojku. Možná že tím, že ti moment rychle roste od volnoběhu a ty pustíš prudce spojku, tak kola neproklouznou a odnese to spojka. Proklouzne ti i když se rozjedeš, jedeš na 1ku cca 1500ot. a prudce sešlápneš plyn? Mě teda pokud spojka prokluzovala, tak při zařazené nejvyšší rychlosti a přeřazení na nižší pomohlo.

    To mari: Máš pravdu, že čipování je velkým nebezpečím při kupování ojetiny s dieselem. Nikdy nevíš, jak to ten před tebou týral a co v tom měl za úpravy.

    To Jozef0351: Moje Mondeo už je v pohodě, motor se rozhýbal, už táhne do 4000ot, spotřeba klesla na 6,5litru. Tou tabulkou jsem jen chtěl ukázat, že i když má TDCI obrovský moment okolo 2000ot. a krásně táhne v kopcích, tak pro předjíždění má srovnatelný moment na kolech se slabším benzínem. Je to rychlým poklesem momentu s otáčkami u TDCI. Chtěl jsem také tabulkou ukázat, že u TDCI má někdy větší moment na kolech vyšší rychlostní stupen jak nižší a že tedy podřazovat nemá smysl. Přitom čipaři umí udržet vysoký moment až do nejvyšších otáček. A to by TDCI pomohlo. Maximum momentu by se moc nezměnilo (+10 až 20% to musí spojka i převodovka vydržet) ale tím že by moment byl dlouho stejně velký, tak by TDCI zrychlovalo i ve vyšších otáčkách viz [odkaz]

    To Felotron: Když hodně využíváš maxima motorů svých aut, proč si myslíš, že by pro tebe zvýšení jejich výkonu nemělo smysl?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.07  15:01

    « Re: Re: Čipy...

    Hile uz ti spravili ty kladky?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  15:01

    « Re: Re: Čipy...

    to all: jsem o víkendu s kámošema natočil jen pár krátkejch záběrů mého přečipovaného :) mondea. trošku jsem ho potrápil, no letní gumy už jsou totálně sjeté, tak to chělo trochu pogumovat, to mi moc líto nepřišlo. ale ještě to musím sestřihnout, pak vám hodím link, alespoň ať je více videí s mondeem, moc jich na webu není :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  14:57

    « Re: Re: Čipy...

    mari: Mě spíš u tebe zarazilo, jak tu o celém čipování mluvíš. Osobně po krátkém hledání na webu mi bylo ihned jasné, že čipování je černota a pohybuje se daleko za hranou jakékoliv serióznosti (alespoň 95% všech čipařů). A i sebelepší firma se sebelepšíma referencema při čipování dělá zásah, který je v rozporu s tím, s čím byl automobil navržen a postaven (až na vyjímky). Proto mě zaráží, že z toho děláš takovou vědu, to je jasná známá věc. A to že jsou buď firmy lemplové že ti tam jen nechají stříknout víc paliva nebo že je majitel firemního auto lempl a nechá čipovat bez ověření kde to dělá a pak to prodá když se mu to začne sr át, tak to je taky věc lidí a přístupu. To bych opravdu nedával za vinu chipování samotnému.

    A také není na tuningové firmě aby za nás nesla následky, ona ani nemůže garantovat že to auto vydrží, jen vychází z nějakých obecných zkušeností. A je na každém, aby nezvolil prasáckou firmu a také aby si zjistil, je-li jeho model auta chip schopen přijmout bez zásadních problémů.

    kutil: Graf zatím nemám, nemám vůbec čas poslední dobou, ale jakmile se to trochu zklidní, počítám v září, tak ho udělá. Spojka mi mrcha klouže, ale jen při jedničce, na pětku vůbec! Opravdu to asi nepřenese ten max. krouťák, ale projevuje se to pouze při max. akceleraci z nuly, dvojka se už chytne. Tohle bych rád nějak dořešil, např. lepší lamelou spojky, ale vůbec netuším jak na to... :(.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…