FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 22.08.07  20:32

    « Re: co vadí a co prospívá...

    martin.z: motory kombinované s automatikou nemají dvouhmotový setrvačník. Mají jen obyčejný setrvačník, kmity, vibrace a rázy tlumí HD měnič.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 22.08.07  20:06

    « Re: gumy

    Bridgestone Potenza se vzorkem do V jsem mel na volvu, hucely.
    Pak jsem mel Goodyear Eagle F1 taky vzorek do V na passatu, ty zase tahaly volantem do stran (prokazatelne to bylo gumama, protoze po prezuti na zimaky vzdy naprostej klid). V servisu mi na to tvrdili ze holt to nejsou gumy vhodne pro kazde auto.
    Zaver je pro me ten, ze uz nikdy nechci zadny gumy s V vzorkem a ja osobne bych se nebal Barum Bravuris, ale maji dve nevyhody:
    jednak ti kazdej kdo je "in" rekne ze si socka a potom ze to na nich vubec nesedi a da se jezdit jen rovne, jinak ses furt ve skarpe...Proste "dobra guma" je aspon tak za 10 kkc kus jinak muzes jezdit tak max. po meste do 50 km/h
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.07  18:46

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Petr T.: Ale jdi! Ze by me potkalo takove stesti..:)Ceska nafta pres ty vstriky nikdy nesla. Proc, proc, proc?? Kazdopadne si to rad necham projet diagnostikou od odbornika. Kdy a kde??
    Platim v hektolitrech vina;)

    TomanGHIA: Zkus Bridgestone Potenza R050 (ne asymetricke)
    Na suchu top, na mokru horsi, vydrz 2x vic nez R050A, tj. 60tis.
    Nejdyl mi vydrzely Micheliny Pilot sport, ale jsou dost drahy.

  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 22.08.07  18:45

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Já jsem nasadil Bridgestone Turanza 300 (205/55) ale 16, jsou celkem vychvalovaný. A zatím si na ně nemůžu stěžovat, sedí jak přibytý na suchu i na vodičce. Vepředu ovšem očekávám tak 25 až 30kkm, vzhledem k tomu, co musí přenést....
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 22.08.07  18:21

    « Re: co vadí a co prospívá...

    martin.z:
    Jooo, já mám pamět' dobrou, ale jen na něco :-)
    Martine nevím, jestli tam setrvák máš nebo ne, spíše asi ne, ale ruku do ohně za to nedám.

    Dneska jsem zpozoroval hučení od zadní nápravy, od obou kol, je to jen v rychlosti asi 45 - 50 Km/h, jinak ne, nezesiluje při průjezdech zatáčkou, hučí jen při jízdě rovně po kvalitní cestě, je to slyšet i přes potichu puštěné rádio.
    Čili to jednoznačně připisuju gumám, ne ložiskům.

    A zklamání číslo dvě - na gumách mám ujeto asi 14 tis. Km, na jaře jsem si je nechal obout opačně - přední dozadu a naopak - a stejně ty gumy mají jak vepředu, tak vzadu, sotva 50 % vzorku...
    Jsou sjeté rovnoměrně, takže vylučuju sjetí např, z důvodu rozhozené geometrie.

    To mě teda krutě zklamalo, neprasím s tím autem, nezávodím, gumy stejně brzo odešly.

    Jsou to Pirelli P 6000 Powergy, 205/50 R17.

    Prosím Vás, lidé hodní, nemáte tip na nějaké trvanlivější a rozumně drahé gumy? Už abych totiž pomalu začal hledat náhradu...

    Předem dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 22.08.07  18:10

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Krkovička: mojí osobu to stálo asi 30 tisíc, cenu jsem moc neřešil, dělali to v Hale. Ti se ale kapsujou potvory !!! To tvoje kolísání se mi vůbec nelíbí, když se domluvíme, změřím Ti to diagnostikou co mám (a takovou má málokdo). 5-10 minut a vím o Tvém vstřikování a motoru vše. Pokud by jsi chtěl. Smrdí to totiž vstřikama. DIM by měl radost... :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 22.08.07  15:25

    « Re: co vadí a co prospívá...

    to TomanGHIA:
    koukam jakyho mas pamatovaka :-)
    ja se nesmeju, spis by me celkem zajimalo jestli tam ten dvouhmotovej setrvacnik mam taky (u automatu), misto spojky je tam ten hydrodynamickej menic a to je tak vsechno co vim..
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 22.08.07  14:18

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Tam v té poradně bylo ještě plno jiných zajímavých článečků......proč jsem tam nikdy nezabrousil ??
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 22.08.07  13:39

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Lorde dík.

    Jinak meziplyn dávám hlavně z trojky na dvojku, když se povede, dvojka hladce zapadne.
    Dvojšlap používám jen na nájezdech na dálnici, kdy z roztočené trojky dávám přímo pětku.
    Ale s Mondeem se mi meziplyn neprovádí tak dobře, jako třeba s Žigulem - měl jsem patnáctku, model 2103 a ta měla krásně ostrý plyn, krátký chod šaltpáky a pekelný zvuk. Snad Laděnka odpočívá v pokoji...
    Ale Mondýsovi se do otáček na neutrál po prohrábnutí plynu neeeechceee a navíc padají rychle dolů. Je to trochu kumšt meziplyn správně provést.

    P. S.: Vidím až sem, jak se nám martin.z chlame se svým automatem, že co to tady řešíme za nesmysly... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 22.08.07  12:31

    « Re: co vadí a co prospívá...

    TomanGHIA: jinak díky za odkaz na hezky napsanej článek o tom dvouhmoťáku, opravdu polopaticky vysvětleno. jen houšť podobných článků když někdo něco najde!

    jinak ten meziplyn je určitě dobrej, vždyť pak spojka s dvouhmoťákem nemusí překonávat tak velkej rozdíl rotujících částí (vysoký od motoru, nízký od převodovky). to samé neplatí jen o podřazování při vysokých rychlostech, ale i při rozjezdech. přesně když jsem to občas odpichoval že kola hrabala, cítil jsem ty pekelný rázy. se musím srovnat, člověk když si to představí... fuj to je hrůza!
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 22.08.07  00:15

    « Re: co vadí a co prospívá...

    No já vím že ten dvouhmoťák mám načatej, v Hale mě na to upozornili a to zarachocení při vypnutí motoru tam mám. Jen mě zajímalo jestli se dá poznat nějaká hranice, ale je to stejně asi jedno, za chvíli jde do háje spojka, tak to také udělám najednou. A ta cena by mě také hodně zajímala. Mám možnost sehnat novou lepší spojku z 2.2TDCi za neco malopres 7k... Snad by na to mé 2.0 měla pasovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.08.07  19:38

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Jak dlouho to delali a kolik to stalo? Predpokladam, ze pri 170tis uz to nebylo pres zaruku..

    Me motor tak divne pulsuje a to i kdyz jsem nechal vymenit napinaci kladku (predtim to navic jeste drncelo a rachotilo)
    na volnobeh se rucicka otackomeru pohybuje +- 2mm.
    Jinak nic z nize popsaneho nepozoruju. Asi ten dvouhmotak bude nacaty..ackoli neni divu, podrazovani moji manzelky stoji obcas vazne za to:)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 21.08.07  18:15

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Lord: jak popisuje DIM, zacvaká to při vypínání bez spojky. Se sešlápnutou spojkou nic nezacvaká. Já jsem právě po výměně dvouhmoťáku i se spojkou, ale nebylo to ještě nutné, prostě jsem chtěl od auta maximum, nyní se chová auto snad nejlíp co ho mám, mám 170 tisíc najeto. Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 21.08.07  13:09

    « Re: co vadí a co prospívá...


    Tady je článek od p. Vaculíka na téma dvouhmot'ák.

    [odkaz]

    Dotaz: myslel v závěru článku, kde píše o tom, že setrvák lze zničit stylem používání auta (novináři při testech), tím zařazením dvojky bez plynu v 70 Km/h to, že meziplyn je pro setrvačník dobrý?
    (Pozn.: vím, že nikdo mu nevidí do hlavy a neví, co si mohl p. Vaculík myslet, mě jde o to, jestli si myslíte, že jsem to pochopil správně a že to tak je.) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.08.07  11:01

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Pozná se to při vypnutí bez spojky, kdy se ozve nebo neozve zarachocení....jenže podle mě to klepne při vypnutí nějakým způsobem vždycky.......

    POkud to klepe moc, můžou údajně tyto rázy odrovnat senzor otáček, který je snad někde blízko, a pak si začne motor sám přidávat a pod., což má pak vliv na další managment motoru a je na problémy zaděláno.Dvouhmoťák se mění i se spojkou.......
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.08.07  09:58

    « Re: co vadí a co prospívá...

    WinDiesel: No teď po chipu mám pravidelné výměny všech filtrů a náplní cca. každých 10-12tis.km takže tady těžká pohoda :). Mám právě dvouhmoťák načatej, už jsem se tu na to ptal, jak poznám že mi odešel úplně nebo kdy je ho třeba vyměnit abych neoddělal něco jiného?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 21.08.07  09:15

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Lordmystic: dvouhmoťáku také ubližuje příliš velké procento jízdy kdy se brzdí motorem. Pravidelně měnit filtr paliva a zkrátit lhůtu výměny tak na 15-20 tisíc km...
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 21.08.07  08:15

    « Re: Není forum jako forum :-)

    to WinDiesel: ad 1 a zároveň ad 7: jak říkám tlumiče vyměním, a právě s tím souvisí ten bod 7, že si je vyměním sám, nářadí k tomu potřebné má kamarád, hodíme to na zvedáky a je to na ten šup, a právě tady jsem se chtěl zeptat kdy třeba obědnat tlumiče, v budoucnu to pak vidím na to že si sám vyměním olej, filtry...toď asi vše, v případě problému s motorem, hupky šupky do servisu. nějakého tebou jmenovaného, pokud bude vše dobré, viděl bych to na příští rok na ten repas vstřikovačů, provedli by jsme to stejně jak letos, na 2 dny Mondík do Hale a my zatím po praze, a přespat u bratrance. Vibrace asi u mě budou souviset s podtáčením, protože včera když jsme spěchali z obchodu před bouřkou, tak sem jel trošku ostřeji, trošku na vyších otáčkách a bylo to už v pohodě. Budu to sledovat, uvidíme co se bude dít. Jinak eště sem si vzpoměl, co se týká vystříkán spodku a dutin?Dělal to už z vás někdo?Je třeba?Není třeba?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.08.07  07:41

    « co vadí a co prospívá...

    "6 - vibrace - ano, může to mít něco společného - MOTOR NEPODTÁČET, NEUSPOŘÍŠ NIC A ZLIKVIDUJEŠ SI DVOUHMOŤÁK !!!!!!!"

    Zajímavá rada, doufám že platí pro všechny motory TDCi ne? Jsem si říkal, že tyto diesely jsou stavěny pro nízké otáčky, ale jak tak koukám, hodně nízké otáčky na hraně kdy už to motor sotva bere ubližují dvouhmoťáku. Hm zajímavé, to je dobré vědět! Kdyby bylo ještě pár podobných rad které obecně platí, bylo by možná fajn z toho uděla takovej neoficiální seznam co auto vadí a co prospívá...

    - nepodtáčet, odchází dvouhmoťák
    - nepřetáčet za studena
    - tankovat kvalitní naftu s velkým obratem, přidávat aditiva
    - nechat vychladit turbo po "ostré" jízdě
    - ???
  • « 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 20.08.07  20:50

    « Re: top gear

    DR hledáš v tom moc velkou záhadu, podivej se jak se to BMW naklání při průjezdech tečny, to nemá M packet ani omylem, na takovéto technické trati ti je maximálni výkon k prdu, jde o rychlost průjezdu zatáčkou a tu opravdu může mít Mondeo o pár km/h lepší.

    "I honda (114kW) má dobré podvozky, o motorech nemluvě - je to japonská obdoba právě BMW (podvozek musí být rychlejší, než motor)." Jakou si jel Hondou? ;)

    Honda má úplně průměrné podvozky, dost tvrdé asi jako Renault u spotovních modelu, Motor má většinou pravě rychlejší než podvozek. Šptaná zpětná vazba na řízení.

    BMW to má vyrovnané obě kvalitní, horší zpětná vazba na řízení.

    Ford rychelší podvozek než motor, dobrá zpětná vazba na řízení.

    Ale berte to jako velké paušalizování, každý model dané značky to řeší zvlašť.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.08.07  20:31

    « Re: top gear

    lordmystic: "To video se určitě musí brát s rezervou, ale každopádně svědčí o tom, že ten podvozek a celkové sladění auta s motorem je parádní a na vysoké úrovni a že to není jen marketingový tah."

    Právě v tomhle případě si tím nejsem tak jistý. I honda (114kW) má dobré podvozky, o motorech nemluvě - je to japonská obdoba právě BMW (podvozek musí být rychlejší, než motor). Celkově mi ty výsledky zhruba sedí s očekáváním, jenom mondeo a BMW z toho výrazně vybočují. Mondeo je překvapivě rychlé a BMW právě naopak překvapivě pomalé. A na místě těch novinářů bych se snažil přijít na to, proč. Ne jenom dělat "wow" a "amazing", "Ford je rychlejší než BMW". To mi trochu zavání honem za senzací (za každou cenu?). Ten dvoulitr R6 v BMW prý pořádně táhne jenom ve vysokých otáčkách, možná tam je pes zakopaný. I když na okruhu to snad stejně pořád drží co nejblíž maxima. Prostě hlava mi to nebere, to nemám rád :-(.

    Podvozek ani celkové sladění mondea rozhodně nezpopochybňuju, ve střední třídě je to bez diskuze nadprůměr.

    Ten zbytek jsem ti poslal SZ.
  • « 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 20.08.07  20:05

    « Re: top gear

    Osobně v tom testu Top Gear nic přehnaného nevidim jestli BMW bylo bez M packetu, tak je jasné, že Mondeo mělo malinko navrh, ostatní konkurenti nejsou podvozkem na takovou technickou trať už vůbec to pravé ořechové. Mondeo na limitu umí hodně dobře už v základu, to ostatni konkurenti ne, Potřebují k tomu sportovní packet nebo úplně sportovní model. Toto je jasná výhoda Fordu už několik posledních let. A platí to i pro řadovou Fiestu nebo třeba pro nejlevnější Focus v Trendu. To je realita.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.08.07  19:06

    « Re: Není forum jako forum :-)

    DIM: nebyly by nějaké stížnosti na vstřikovače? >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.08.07  18:14

    « Re: Není forum jako forum :-)

    Win Diesel ?? Já jsem byl taky chvíli DIM2 a teď jsem zase jednička !!! :-)

    ¨Ale já vím, Petře T., občas je potřeba změnit identitu..... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.08.07  16:58

    « Re: Pro Petra T. :-)

    Hele Vasiku to jsem já Petr T. akorát jsem zapoměl přístup a heslo... >:D Jsem rád že dobré... Tady mám komentář k tomu Tvému autíčku:
    1 - zadní tlumiče u kombíka odcházejí protože zadek je většinou prázdný a poskakuje.
    2 - všechny silentbloky se asi vyplatí vyměnit, mojí osobě zmizelo po 140000 km cvakání z přední nápravy.
    3 - jak probíhá výměna silentbloků nevím.
    4 - Standa... Pan Vaculík z Autodieselu má nové zkušenosti s aditivem DELPHI DIESEL PLUS, novinka, zatím dostal jen pár vzorků na testování, ale osobní pocity prý VYNIKAJÍCÍ.
    5 - z mého pohledu Shell dobrý, V-POWER DIESEL vynikající. Teď jsem kupoval v Rakousku obyčejný OMV a stejně dobrý jako Shell V-POWER Diesel.
    6 - vibrace - ano, může to mít něco společného - MOTOR NEPODTÁČET, NEUSPOŘÍŠ NIC A ZLIKVIDUJEŠ SI DVOUHMOŤÁK !!!!!!!
    7 - Co si chceš dělat doma? Standa a Delphi Plus, případně palivové filtry Delphi dělá např. Autobenex, nebo zkus dovozce www.tadpraha.cz, je tu ještě specialista na vstřikování - velkoobchod - pan Černík z Plzně cernik@cernikplzen.cz web neznám.
    Zatím zduř a nerozbij si kokos. Ale to snad s Mondeem ani nejde... :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.08.07  16:44

    « Re: Není forum jako forum :-)

    DIM: safra DIMe, vždyť už jsme Ti psal že jsem teď WinDiesel, tak co plácáš že tu nejsem kyž tu jsem. Akorát za 14 dní dovolený už jsem si nevzpoměl na heslo nebo něco na auto.cz pozměnili.
    Tak já už jsem tu tak dlouho? To jsem teda potěšenej... >:D
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.08.07  16:30

    « kouř

    No jsem byl trochu rozladěn, že mi to po chipu začalo víc kouřit, ale nakonec když to tak beru sem a tam, tak jsem dopadl ještě hodně dobře, viz. toto video:
    [odkaz]
    :-! :-! :-! :-! :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.08.07  16:26

    « Re: top gear

    martin.z: Nadpozemskou raketu z toho nikdo nedělá. To video se určitě musí brát s rezervou, ale každopádně svědčí o tom, že ten podvozek a celkové sladění auta s motorem je parádní a na vysoké úrovni a že to není jen marketingový tah.

    DR: Jak tu byla řeč o fordclubs, ehm také když jsem koupil mondeo jsem tam chodil, občas tam i nyní zajdu. Informace jsou tam určitě přínosné, ale podle mě díky extrémě nepřívětivému moderování tam nerad chodím a nerad diskutuji. Na jednu stránku je to samozřejmě dobře, diskuse musí mít nějakou úrovneň, ale přijde mi, že na to nemáš správný cit, tvé způsoby osočování ostatních kteří vybočí mimo pravidla mi přijdou až dost nevhodné. Ale je to jen můj názor a neznám detaily, možná by to bez podobného jednání nemohlo fungovat. To DIM je tady taky pořádnej rejpal, ale bere to víc s nadhledem :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 20.08.07  14:10

    « Re: Není forum jako forum :-)

    DIM: a ta hukvaldská zatáčka nějak, ehm, souvisí s tvojí nedávnou nepřítomností? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 20.08.07  14:10

    « Re: Není forum jako forum :-)

    bleble chyba
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.08.07  14:07

    « Re: XENON

    Mě xenony začaly zlobit tak, že začal jeden a pak druhý různě slabě poblikávat, měnit intenzitu, někdy i takl nějak problýskly , dokonce i na moment zhasly ( jeden ). Když jeden vyměnili za nový, tak jeho barva byla o poznání modrobělejší. Ten starý byl právě do zelenožluta. Za pár týdnů ale sežloutl i ten nový.......:-)
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.08.07  14:02

    « Není forum jako forum :-)

    Toto je moje forum. Moje, moje , moje. Já jsem si ho založil před dvěmi roky aq někdo mi ho moderovat nebude. A nebude a nebude !! Prvním přispěvovatelem byl Davidoff a nějaký petr T. :-)

    Kdo ví , kde je jim konec :-)

    ..a vibrace by v autě být neměly. Může to souviset se silentblokem ale taky s tím zamykáním zpátečky !!!

    Přes Hukvaldy je důležitější kroutit volantem než sledovat jiné krouťáky. !! Zvláště ta zatáčka v lese z kopce opačně klopená směrem od Mniší, tak je fajn..... O tom se ale na ford-clubs nedozví člověk vůbec nic :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.08.07  13:52

    « XENON

    Každý xenon mi svítí jinak-jeden vysloveně bíle, jeden dožluta-je to vidět i okem-neodchází jeden? Je to stav dlouhodobý, koukněte se na své xenony ať v tom nejsem sám.
    Omlouvám se ale dříve jsem tu byl jako mrnous, ted pro sklerozu nově tlustoch.
    Auto furt stejný- 2.2 TDCi EURO III kombi
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 20.08.07  11:42

    « Re: Pro Petra T. :-)

    Zdravím Petře :-) Zatím se zdá že vyšlo:O))), v této chvíli najeto přes 2000km, byli jsme v Hale, nechali udělat výměnu náplní, fitrů, nechali zkontrolovat podvozek. Diagnostikovali mi vadný zadní levý tlumič(vytíká, tedy spíš už asi vytekl), a silentblok převodovky, tlumiče vyměním určo ještě před zimou, silentblok o tom říkal pan Mareček z Hale, že ten zase tak nevadí, tady bych se chtěl zeptat jak probíhá taková výměna? Jinak jsem tedy přikoupil i nějaký ten tilřík standy, teď jsem nechal jednu nádrž bez něj...tankováno na Schel, a sleduju jestli nastanou nějaké změny:O) Vše jinak zatím v pořádku, ještě jedna věc, která se oběvila, je ta že po vyzvednutí ze servisu,...v podtočených otáčkách nepříjmně zavybruje interiér, myslím jako obložení dveří atd, myslím že to nedělalo, může to mít něco společného stím silentblokem, že ho nějak utáhli, či poštelovali? Nejhorší je to když je motor podtočenej do kopce, to čekám kdy na mě něco od někud vyskočí. Nechali jsme ještě domontovat defendlock, se vším všudy vyšel první Mondíkův servis na 15000 bratrů. Petrovi T a mondíkům zdar :-) Jo eště sem si vzpoměl, že jsem se chtěl zeptat, kde obědnávat díly když si to chci udělat doma sám?Přimo v Hale?
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.08.07  09:14

    « Re: top gear

    sice vsem krome pubertalnich chuju je to uplne jedno jestli ujedou bwm nebo naopak bmw jim nicmene nevim co z toho auta delate za nadpozemskou raketu proboha.
    Ja presedl z passata a citim jen to ze to vic drnca. Jezdit kilopade do prudkejch zatacek sem teda nezkousel...
  • « 00 Reagovat !

    foto Midlosek

    Midlosek 19.08.07  22:52

    « Re: top gear

  • « 00 Reagovat !

    foto Midlosek

    Midlosek 19.08.07  22:51

    « Re: top gear

    Řekl bych, že ten okruh Mondeu prostě sednul a navíc to potvrzuje moje tvrzení, že tohle auto jede fakt jako motokára >:D .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.08.07  21:22

    « Re: top gear

    No mozna na to ma tak TROCHU vliv fordi, resp. Mondeova lobby Mr. Clarksona.
    Kdyby testovali i Vectru tak by urcite mela o deset sekund horsi cas:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.08.07  16:29

    « Re: top gear

    Že je mondeo skvělé auto s výborným podvozkem, o tom snad nikdo nepochybuje. I když přece jenom, aby MK III s 2.0 (107kW) o 2 sekundy ujelo BMW320i (125kW) ..... to mi nějak nesedí. Podvozek nemá BMW rozhodně horší, než mondeo a o tolik vyšší výkon by se měl projevit. Že byl i mercedes (120kW) pomalejší, to mohlo být díky automaciké převodovce (a komfortnějšímu ladění podvozku), ale BMW mělo manuální řazení a zajelo stejný čas jako mercedes, což mi zase neštymuje. Je dost pravděpodobné, že, na zajeté časy měl příliš velký vliv řidič a pravděpodobně i rozdílná kvalita pneumatik.

    Ale koukalo se na to hezky, to zase jo :-).
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.08.07  13:36

    « top gear

    Tak jsem si sehnal všechny série Top Gear a hned v první sérii ve čtvrtém díle bylo velice zajímavé srovnání dvoulitrových vozů střední třídy. Jezdilo se po jejich testovacím okruhu a jelikož Mondeo (MkIII) nebylo nejsilnější, porazilo i BMW, Mercedes, Renault, atd. Opravdu to stojí za shlédnutí, kor pro nás fanoušky Mondea :).
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.08.07  09:55

    « Změňme název fora

    Pánové, omlouvám se, ale pokud to takhle půjde dál - neměli by jste toto forum přejmenovat? Myslím, že to není potřeba takhle se tady dohadovat, obhajovat - řekl bych, že většina lidí by raději příspěvky , dotazy. Freuda bych řešil jinde ;-) .
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 19.08.07  00:18

    « Konec polemiky o fordclubs

    PetrT.: pochybuju, ze zrovna DR, on si svoje resi po svem u sebe, abych tak rekl, a tady se chova po nasem (spis lepe).

    Jinak diky tobe ma zdejsi forum informacni hodnotu, tak se nezalekni radsi nikoho, to je spravne. :)

    A dal to hil rika tak, jako ja.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 18.08.07  21:56

    « Re: Pro Petra T. :-)

    PetrT: Jak je to s těmi psy a karavanou...? :-)

    Já chodím na obě fóra a nemám s tím problémy. Hlavně když se dozvím, co potřebuju.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 18.08.07  21:18

    « Re: Pro Petra T. :-)

    impaler: teď si vzpomínám, že mne někdo před časem dosti hrubě okřikl, ať tady jisté věci neřeším, že je to již dostatečně a dobře řešeno na fordorg.
    Tehdy mne to dost zarazilo, ten pánovitý tón, že by DR? Nicméně jsem na to vůbec nebral potaz a dál jsem si dovoloval na tomto fóru zde.
    Takže všechny zdravím a jsem připraven i nadále přispívat i jinak pomoci (nedávno jsem pomáhal s nákupem ojetého Mondea 2,0TDCi, snad to vyšlo...) Takže vše co se týče palivového systému - diesel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.08.07  20:59

    « Pro vsechny co maji radi skvarky

    Zdravim vespolek. V patek jsem byl na 120tkm prohlidce a vymene napinaci kladky+ prislusenstvi. Meli to hotove za pet hodin a platil jsem 10tis (kladku jsem mel novou uz z predesle vlastni opravy)Nechal jsem si vymenit i zadni desticky a nejake drobnosti.
    Me dosavadni problemy s vsemozne brucicim motorem jsou snad na delsi dobu zazehnany (ted uz je to jenom dyzlovej klapot)
    Mel jsem to u Rasino na Videnske v Brne, takze Hile priste muzes sem a mas to bez cekani na dily, neb je maji skladem:)

    Jinak bych se chtel zeptat jestli nekdo nema udaj o kroutaku.
    Mam 2.2 TDCi, cerne barvy, radio SONY, telefon Nokia 94563ixz (bluetooth,MP3,12x airbag)
    Obcas jezdim pres Hukvaldy, tak bych si to tam mozna mohl nejak vyzjistit, ale co kdyby to tu nekdo vedel..
    Dikec a caues!

  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 17.08.07  22:56

    « Re: Pro Petra T. :-)

    marjapano,

    už jsme tady dlouho neměli ring volný, tentokrát obehraná písnička "proč nechodím na fordclubs.org a radši se zeptám tady".

    Za sebe bych to shrnul: napsal bych ti o té pasivní resistenci, DR, SZ, kdyby to šlo jako dříve. Na "tvoje" fórum chodím pro konkrétní informace, tímto ti opožděně děkuju, už i mně dost pomohlo. Sem se chodím vykecat a mimoděk poučit zároveň, ovšem v poslední době to byla halda blbovin přerůstajících do flamu, což my jsme tady nemívali ve zvyku, byť se nepovažuju za nějakého otce zakladatele. Jo, Jozef býval podrážděný, že ho nechválíme ze volbu benzínu, i když jsme mu netvrdili, že to má s tou návratností špatně (já fakt věřím, bez ironie, že se mu to vyplatí a spočetl si to dobře). Ale už ho to přešlo, dokud se nedostavil náš DIY buddy. :)

    Moje volba byla přijmout pravidla fordclubs.org, která jsem si nejdřív stejně odklikl, mají svůj smysl. Je tam myslím přes tisíc spokojených členů, je to živá encyklopedie s kvalitním obsahem, kdo se tím může pochlubit...moc jich u nás nebude.

    Sem chodím v naději, že už konečně nebude řeč o krouťáku na kolech. Hned si dávám facku, že sem to slovní spojení použil. :) Podobně myslím ostatní, koho to zajímá, ten už si svoji polívčičku přihřál vrchovatě, ne? :)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.08.07  22:33

    « Pro Petra T. :-)

    Petr T.:
    Petře, díky za přijetí mé interpretace Tvého nicku.
    Ten WinDiesel mi nepříjde ujetý, dyt' se podívej na můj nick :-)
    Ty jsi zrovna člověk, kterého znalosti mi imponují a vážím si lidí, kteří se o informace podělí přijatelnou formou.

    Narozdíl od někoho, kdo o mě píše v dlouhé obhajobě své osoby článek a navíc ten článek prý není pro mě, ale je o mě a podsouvá mi v něm určité skutečnosti, které si sám vydedukoval.
    A to je ten hlavní důvod, proč jeho fórum nemám rád. Nemám ho rád kvůli jeho někdy až drzému chování. Není to, jak píše, kvůli nějakému ojedinělému excesu, není to o tom, že by někdy uletěl, je to o tom, jaký je on, jak píše lidem, kteří například napíšou někam do threadu něco, co on jim později červeným písmem napíše, že to tam nepatří, že je to jiné téma, pak se tam provozuje něco jako upozornění, ... poznámky k pravopisu... A někdy na můj vkus neslušně. Já bych si to líbit nenechal, mám trošku problém s autoritou, pokud od této vycítím náznak povýšení či drzosti. Proto bych si nikdy nezřídil registraci na tom fóru, ty statusy hvězdiček či jak se tam přispěvatelé v profilu zobrazují, se mi prostě nelíbí. A od začátku bych byl submisivně asi jednohvězdičkový a Ty ta autorita - mě to prostě nevyhovuje, podle toho jsem si taky zařídil život. Nemám nic proti ostatním, že jim to nevadí, je to každého věc!
    Lidé na fórech se asi časem mění, souhlas, ale on jako osobnost se za ten asi rok a půl, co jsem to tam občas četl, nezmění, protože změnit člověka nelze, pokud to nechce on sám.
    A zadalší - o článku ke klimatizacím jsem se jakkoliv nevyjadřoval, jen jsem ho nečetl a zdůvodnil jsem to tak, že to neudělám, že už nemám důvod. Nepotřebuju ho číst, nesoudil jsem jej.
    A nebráním se silou mocí tomu čtení fóra, já ho číst nepotřebuju, dobrovolně jsem se rozhodl, tot' vše.
    Těmi druhými jsem myslel parafrázi se seriálem LOST - Ztraceni. Tam jsou také "ti druzí". Absolutně jsem to nemyslel jakože jste špatní. Toto je prý ta "moje" neobjektivnost! Ale pan DR má jasno - ti druzí jsou podle pana Tomana ti špatní. A to je prý klasika... tak jsem asi klasik...
    Já to podsouvání tak nemám rád...
    Add předsudky - trvám na svém, udělal jsem si zkušenost, není to předsudek, panu DR to přesto přijde jako předpojatost či hloupý předsudek - ale dobře, je to jeho názor.
    Tak at'.

    DR:

    Milý DR,
    také lituji, že zde není možnost soukromých zpráv či něčeho podobného, věřím, že bys toho měl na srdci podstatně více, ale tato debata je asi stejně nekonečná. Já ale jen opravuji Tvé domněnky o mých názorech, nepotřebuju se hájit ani nic vysvětlovat a psát o sobě, kolik toho dělám a že nejsem robot - já to vím, že nejsi, neboj, roboti totiž nechybují, sorry. Já mám také plno chyb, kdo nemá. Mě ale fakt nezajímá, co děláš a kolik toho děláš - má to být omluva?
    Proč se omlouváš a píšeš, že ne vždy Tvoje reakce jsou korektní? Dyt' já to vím, psal jsem Ti to, proč se obhajuješ?
    Mám Tě litovat? Toho teda tolik nedělej.
    Já nezpochybňuju Tvé vědomosti, já zpochybňuju Tvé chování na tom webu, které pro mě není únosné, ale máš na něj právo, vždyt' jsi tam guru.

    Zítra brzy ráno jedeme s rodinkou pryč, v neděli večer se vracíme, v pondělí jsem tady a doufám, že si budu moci přečíst o sobě další informace, už jen z toho titulu, aby to nevypadalo, že musím mít poslední slovo. :o)

    Ostatním se omlouvám za zas*írání fóra příspěvky OT.
    Ale jak už jsem dnes psal - nejde mi zatím nereagovat na příspěvky inteligentních lidí, které se mi osobně nezdají košer.

    Neber mě tak, že si chci prosadit svůj názor za každou cenu, to ne, obhajuji se, jen pokud to pokládám za proveditelné. Například tady na moje.auto jsem měl svoje Mondeo asi 14 dní a pak jsem ho stáhnul. Byl jsem otrávený z některých recenzentů, např. z toho, kdo Krkovičkovi vynadal, že jeho auto je fake a že je nula a že to auto má stáhnout a dal mu z trucu jedničku, byt' se mu později omluvil, protože nepochopil ironii, s jakou Krkovička přispěl kamsi do diskuze schválně coby adolescent. Pochopil jsem, že když ten člověk nepozná nadsázku a hned se jde poléčit jedničkou, tak že mezi takovými soutěživci mít svoje auto radši nechci a nepsal jsem mu, co si o tom myslím. A dal jsem mu 10 bodů.

    Abych to shrnul do jedné věty:
    DR, Tvé fórum je hezké, informačně O. K., ale vadí mi Tvá prudkost a razance a styl, kterým napomínáš tamní lidi - jsi prostě taková nátura, zřejmě trochu cholerik a mi to nevyhovuje, tot' vše.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  20:39

    « O ověřování informací, předsudcích a hlouposti

    Tento příspěvek nemá nic společného s technikou, je o ověřování informací, předsudcích a hlouposti a koho to nezajímá nebo mu to vadí, ať to prosím nečte. Nic dalšího už na toto téma psát nebudu.

    TomanGHIA: vzhledem k tomu, že tvůj příspevek byly řečnické otázky na které jsi nechtěl odpovědi, jsou následující řádky pouze má obecná úvaha a nejsou určeny tobě.

    Lidé i fóra i lidé na těch fórech se časem mění (a já o tom opravdu něco vím) a stavět tak radikální názor na "kdysi dávno" získaných zkušenostech (těžko posoudím, na kolik platných i dnes, nevím, co to je za zkušenosti), to opravdu považuju za hloupé a předpojaté. Stejně tak považuju za hloupé vyjadřovat se k článku, který jsi nečetl. Ale to je můj osobní názor. V tomto tématu je bez diskuze hodně kvalitních informací. Ale je tady i velké množství pitomostí a pitomého dohadování (ano, taky jsem se zúčastnil, naposledy právě teď, kdo jsi bez viny, hoď po mě kamenem), ve kterém se ty informace utápějí. Jak bych (dneska) reagoval, "kdyby někdo něco na fóru mondeo klubu" - to je prázdná spekulace. Jak reaguju v konkrétních případech si tam může každý přečíst - a posuzovat mě podle toho. Ale abych před x roky přeřízl fibuláris a do smrti se to se mnou táhlo, to je opravdu předsudek jako z učebnice. Tvoje dělení na "nás" a "ty druhé" (myšleno zřejmě "ty špatné"), to je taky klasika a s objektivitou to nemá společného lautr nic.

    Co se týká mých "smělých tvrzení" - když něco napíšu, vím proč jsem to napsal a mám ve zvyku vždy stavět na prověřených faktech. Nejsem neomylný, ale snažím se "nemyslet, nýbrž vědět". Což si opět může každý kromě tebe snadno ověřit.

    Mé "ne vždy korektní reakce". Pominu naprosto neurčitou formulaci "ne vždy", do které se schová jak ojedinělý úlet, tak denondenní prudění. A souhlasím. Vím že mé reakce opravdu nejsou vždy korektní, i když dělám co můžu - a ty pravděpodobně ani netušíš, co všechno dělám. Ale taky nejsem robot, jsem jen člověk. Opět posuzuješ podle svých vlastních slov stav "kdysi dávno" a co si o tom myslím, už jsem napsal, tak se nebudu opakovat.

    Na konec bych tady měl pro případné(ho) zájemnce definici slova "předsudek": "předpojatost, nepříznivý postoj k jevu, předmětu, k činnosti, k člověku, který se obtížně mění pod vlivem adekvátní opačné informace." Ty sis "kdysi dávno" vytvořil názor a silou mocí se bráníš jekékoliv informaci, která by tě mohla přesvědčit, že ten názor už dneska není platný. Třeba je, třeba není, ale to co předvádíš je IMHO opravdu předpojatost (a IMHO hloupá).

    K Jozefovi se vyjadřovat nebudu, své tvrzení jsem matematicky dokázal. Kdo chce tak se v tom přehrabe, kdo nechce, ať se prosím zdrží nepodložených komentářů.

    Toto téma považuju za vyčerpané, pokud se neobjeví nějaká mě dosud neznámá fakta, tak nemám co bych k tomu dodal.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.08.07  19:39

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    TomanGHIA:
    je to jeden z možných výkladů >:D
    Pravdou je ale kupodivu to, že jsem trávil tolik času u PC, že jsem z toho byl ale úplně zblblej a tak jsem zkombinoval Windows a Diesel (WinDiesel). Vím že je to ale ÚPLNĚ UJETÝ !!!! Faktem je, že tady se pohybujou i ujetější lidi, viz jejich příspěvky. Tak od teď beru Tvou verzi, DIESEL WINS !!!! A je to pravda, neb prodeje dieselů v EU dosáhly 52%.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.08.07  18:28

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    DR:
    To jsi nemusel psát o té provokaci, došlo mi to :-)

    Právě také kvůli Tobě to fórum rád nemám, to je zase malá provokace ode mě, ale zcela opodstatněná, protože když jsem to fórum kdysi dávno četl, tak jsem si na něj udělal svůj názor, potažmo na Tebe. A je to můj názor a já si za ním stojím, takže i kdyby informace byly na tamtom fóru sebekvalitnější, nechci je číst z webu, který se mi příčí. To chápeš, ne?
    Nebo jsi tak na výši, že kdyby Ti tam, kde Ti nikdy není fajn něco nabídli, tak bys to přijal? Já ze zásady ne. Ale není to předsudek. Je to má vlastní zkušenost.
    Můžu si snad pane vybrat fórum svobodně, ne? Mám to tady rád, i zdejší přispěvatele.
    Zdejší fórum mi více vyhovuje a co se dozvím tu, dozvím se i jinde. Mondea jsou stejná zde i tam.
    Takže z mé strany to není předsudek, předsudek by to byl, kdybych si např. umanul, že to číst nebudu a ani bych to nevyzkoušel. Ale já se dobrovolně rozhodl a vybral si.

    A jestli je můj "předsudek" hloupý, jak píšeš, tak to je od Tebe vcelku smělé tvrzení, neb až doted' jsi netušil, proč na to moderované fórum nepůjdu. Ale smělá tvrzení a ne vždy korektní reakce jsou Ti vlastní a je to asi ten stěžejní důvod mého odporu vůči "Tvému" Ford clubu. Zase můj osobní názor, je mi šumák, jestli někdo souhlasí.

    Navíc - já už si obrázek o příčině toho zápachu z klimatizace udělal a mám jasno. Takže mě absence informací toho pána, co ty klimy dělá, nevadí.

    Ted' se ještě dívám na Tvůj příspěvek a ta poslední věta, že kolik je tady pitomostí... no tak tohle si někdo dovolit na Tvém fóru... nepříjde Ti, že jsi poněkud smělý a že ze své pozice zaujatého člověka (moderátor fóra "těch druhých") nejsou tyto výroky na místě? (pozn. - vše jsou řečnické otázky, nechci odpovědi)

    Ale poslední, co bych chtěl na diskusi o autech, je přít se či někomu vysvětlovat něco, co s auty ale vůbec nesouvisí. Já když vím, rád poradím, když nevím, zkusím se zeptat.

    Jak se to fajně loučil Josef?

    Aha, HOWGH!

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  17:17

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    O dezinfekci klimatizace bych si dovolil nabídnou článek od člověka, který pro Fordí servisy (samozřejmě, že ne pro všechny) dělá dlouhé roky udržbu a servis klimatizací. [odkaz]

    Ale TomanGHIA si to buhužel asi nepřečte, protože by kvůli tomu musel navštívit fórum, které nemá rád. Tímto se mu za to předem omlouvám, je to z mé strany úmyslná provokace, nemám rád hloupé předsudky.

    Vůči kutilovi a Jozefovi0351 tady (na radu zkušenějších) pro příště budu volit formu pasivní rezistence. Tedy pokud bude nějaké "příště". Škoda že tady není možné napsat někomu SZ, nebo mu napsat mail, nebo prostě nějak ho kontaktovat mimo fórum, možná by tady pak nebylo tolik pitomostí.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 17.08.07  15:57

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Hope: Tiež sa už k tomu nebudem viac vyjadrovať lebo nie si ochotný si prečítať svoje vlastné príspevky.
    V jednom príspevku si napísal že :"moment na kolech se odvíjí od otáček kola a otáčky kola jsou ve stejné rychlosti stejné ať mám zařazeno jakkoli"
    čo je nezmysel, lebo moment na kolesách je rovný násobku prevodového pomeru a momentu motora. A následne si napísal toto:
    "Já píšu pořád dokola toto: výkon= otáčky x moment x konstanta a je jedno jestli na klikovce, převodovce, nebo na kole a výkon mění od motoru ke kolům jenom ztráty a ty zanedbáváme".
    Uniklo ti že výkon a moment su dve rôzne veci. Výkon sa sprevodovaním cca.nemení mimo strát. Ale krútiaci moment na kolesách sa mení sprevodovaním.
    Čo sa týka otáčok si napísal:
    "Já napíšu, že to platí pouze pro otáčky nižší než 3.500ot/min, ty to ocituješ a napíšeš, že to neplatí nad 3.500ot/min."
    a predtým si napísal:
    "když při jakékoli rychlosti X podřadím tak, abych měl otáčky motoru níž, než 3500 ot/min.
    Tak v této rychlosti X jsem díky vyšším otáčkám motoru schopen dodat vyšší výkon, a tedy maximální možný moment na kolech bude vždy vyšší na tento nižší převodový stupeň."
    Tak ako miešaš výkon s momentom, mýliš si podradenie s preradením na vyšší stupeň nižšie otáčky s vyššími. To všetko v jednej vete.
    Čo sa týka DR tak som jasne vysvetlil v čom nemá pravdu. Jeho aj Kutilove výpočty boli správne ale obaja mali nesprávne vstupné údaje. Ale napísal rovnakú blbosť ako ty:
    "Ve 2600ot má 2.2 TDCi nižší výkon, než ve 3300ot. Takže i moment na kolech bude při 2600ot nižší, než při 3300ot..."
    Nižší výkon sa nerovná automaticky nižší moment a už vôbec nie na kolesách kde sa mení podľa prevodového pomeru. HOWG.

    :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.08.07  15:46

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Tomane : to asi bude ono !!!! Včera mě před koncem stoupání v rychlosti 158,75 km/h ofoukl i ventilátor z Corsy :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.08.07  15:19

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    hope:
    Připadám Ti vypruděný? I hope, I'm not yet. Těsně vedle, jsem "fpoho".
    Jinak s tím čtením tady - bych řekl, že sem ze setrvačnosti chodí spousta lidí a když je něco zaujme, či mají pocit, že je o čem diskutovat, tak se prostě zapojí, hm?
    To je zase můj jiný pohled.
    Jinak s tím Kutilem - to byla těžká ironie, že mi chybí, ten smajlík je tam asi málo vidět.
    Taky mi nejde nereagovat na hovadiny, tím spíše když jsou od inteligentních lidí.

    DIM:
    Určitě! Já myslím, že staré Mk II mělo ventilaci vyřešenou líp, nemohla smrdět, pomohlo vypodložení lopatek větráku. :-) Hodím sem tabulku výkonu ventilátoru v závislosti na vlhkosti vzduchu. Chceš? Ani Fiesta nesmrdí...

    Petr T. alias Fast and the furious action man s dvojitým W ve jméně =)
    Tys ten nick myslel spíše jakože diesel wins, ne?
    No ve Tvém případě to bude asi ta plíseň, která už je v potrubí a proudem vzduchu tu vrstvu spór a prachu z toho nánosu pustíš přímo na sebe.
    Informoval jsem se a tady pomůže asi spíš než sprej tak vytažení palubky, resp. ventilačního potrubí a ruční vyčištění trubek třeba tím Savem.

    Hezký víkend všem!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.08.07  14:22

    « Re: Zápach z klimatizace

    Vopravdustuchyběl. Jakejkrouťákmáventilátor? VentilátorvSmaxumáurčitělepší. TosemjáPetrT. Ztratiljsemdíkysvémusystémuúschovynickůa… používatPetrT. :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.08.07  14:11

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Mojí osobě smrdí chvilku klima PO SPUŠTĚŇÍ motoru. Nikdy ne po vypnutí. Ale jako plesnivej hadr to nesmrdí. Naprosto stejně mi smrděl pežout 1,9TD. To budou ty plísně. Před 2 roky jsem to dal do servisu, ale rychle to bylo zpět. Smrdí to jen pár vteřin, potom to rychle vymizí...
    Moje mentální kapacita mi neumožňuje myslet na vypínání klimy 5 minut před dojezdem, to byste chtěli ode mne moc... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.08.07  14:10

    « Re: Zápach z klimatizace

    Já myslím že to smrdí proto, že klima nechce jít do větších otáček, rychle padá výkon a ventilátor ztrácí krouťák. Možná by pomohl nějaký CHIPS tuning. Neumíte někdo poradit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  14:06

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Jestli tě moje „jemná ironie“ takto vyprudila, tak tě vítám v klubu „ješitů“ >:D . Nicméně jsem to tak nemyslel.

    A teď jiný pohled. Pokud tolik lidí takto rychle zareagovalo na klimu, tak to znamená, že to byla buď náhoda, nebo lidi baví Superkutil, momenty a další žvásty, protože je pravidelně čtou. Dokonce tu jsou i tací, kterým se po Superkutilovi, co má dovolenou stýská.
    Já se mezi ně nepočítám, ale ještě mi pořádně nejde nereagovat na kraviny.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.08.07  12:19

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Hope:
    No myslím, že ta jemná ironie od Tebe, co se klimatizace týče, ani není na místě, čéče.
    Se koukni, kolik lidí se zapojilo do debaty o tom smradu, který jak ted' sám píšeš, tak máš v autě od novoty i Ty. Podstatně více lidí v průběhu ani ne dvou dní sem přispělo, i Focusáci. A moment tady řeší pár ješitů už týdny a ještě mají každý svou pravdu... a ti, co se do momentových úvah nezapojili jsou ještě naštvaní, že je to prudí.
    Jste kluci momeňt'áci h*ovno vyřešili, já tomu furt nerozumím :-) a je mi to šumák. Já jezdit umím, vím, kdy mám řadit.
    Ale ohledně té klimy jsem se aspoň dověděl, že to, co nám vícerým v interiérech smrdí, je pouhá vlhkost, nohy po celém dni v uzavřených botách taky smrdí a plíseň to není, je to pouze vlhkost z ponožek a z boty. A stejně smrdí i ta klima.

    Osobně si myslím, že je užitečnější vědět, že ten zápach z klimy není ani zdraví škodlivý, ani že mě nebude stát peníze, neb to není závada auta.
    Ale to, kdy mám jaký moment na kolech... :-(

    Ale je to můj soukromý názor.

    P.S.: Co je s kutilem? Chybí mi

    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  11:39

    « Re: Kladka

    Jo, diky. Dnes v osm jsem dal auto do servisu a cekam jak to dopadne. Pak muzeme porovnat komu to chrasti min:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  10:29

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Této komunikaci buď vládne zaslepenost, nebo jazyková bariéra a tak slibuju, že to je poslední příspěvek na toto téma.
    Já napíšu, že to platí pouze pro otáčky nižší než 3.500ot/min, ty to ocituješ a napíšeš, že to neplatí nad 3.500ot/min.
    Celá debata vznikla tím, že Kutil porovnal dva motory a vlivem špatných hodnot mu jeho příklad vyšel, že je TDCi horší. Tedy nemusím pročítat debatu, stačí vědět, o čem se diskutuje a co ty obhajuješ.

    Já píšu pořád dokola toto: výkon= otáčky x moment x konstanta a je jedno jestli na klikovce, převodovce, nebo na kole a výkon mění od motoru ke kolům jenom ztráty a ty zanedbáváme. Pro toho, kdo toto pochopil to DR napsal naprosto srozumitelně a jasně ukázal, že v Kutilově porovnání musí být chyba.

    Protože do toho pořad motáš převodovku, zkusím to ještě naposledy takto: 4ka násobí moment více než 5ka a více, než v uvedeném příkladě u TDCi klesá moment u vyšších otáček. Tedy o co stoupnou otáčky a klesne moment, o to více mi ten menší moment vynásobí převodovka. A to je to, že se právě v daném případě přeřadit vyplatí, pokud použiješ správné hodnoty momentu. Přesně toto už v tabulce DR napsal, a také ti to nestačilo.

    Finíto, konec, piš si co chceš, jdu si číst o plísních, bakteriích, infekcích, desinfekčních prostředcích a smradlavých ponožkách, protože mě každá klimatizace co jsem měl také smrděla a to od nového auta prostě furt.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 17.08.07  10:26

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    CJA: Je :-!
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 17.08.07  09:53

    « Kladka

    To Krkovicka: Tak díly konečně přišly, ale objednali mě až na středu 22/8. Potom porefuruju.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 17.08.07  09:36

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Pánové a není to jedno. Kola se točí a život jde dál. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 17.08.07  08:43

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    HOPE: Prečítaj si pozorne čo si napísal. Nepripadá ti to ako nezmysel?:
    "Jesefe, jesefe, když při jakékoli rychlosti X podřadím tak, abych měl otáčky motoru níž, než 3500 ot/min.
    Tak v této rychlosti X jsem díky vyšším otáčkám motoru schopen dodat vyšší výkon, a tedy maximální možný moment na kolech bude vždy vyšší na tento nižší převodový stupeň."
    1. Keď podradíš otáčky idú hore a v prípade TDCI ti už nestúpa ani výkon ani moment nad 3500 ot.
    2. V tomto konkrétnom prípade stúpne hodnota momentu práve vďaka preradeniu na VYŠŠÍ stupeň, nie podradeniu, a poklesu otáčok. A sme pri podstate problému. Kutil tvrdil že je blbosť v prípade TDCI podraďovať z 5 na 4 lebo na rozdiel od benzínu klesá pri vyšších otáčkach ako 3500 výkon aj moment.
    "tobě už ale evidentně není jasné, že moment na kolech se odvíjí od otáček kola a otáčky kola jsou ve stejné rychlosti stejné ať mám zařazeno jakkoli."
    Moment na kolesách sa odvíja od momentu motora a prevodového pomeru :-) a pri konštatnej rýchlosti a rôznych prevodových stupňoch je vždy iný. Motor poháňa kolesá, nie naopak.
    "Je krásné jak tyto špatné hodnoty zaslepeně vědecky obhajuješ, jenom aby ti vyšlo, že ten benzín s nižším výkonem je lepší."
    A zase trepeš. Nikdy som neobhajoval žiadne hodnoty. Jasne som napísal že neviem či je pravdivá tabuľka DR alebo Kutilova ale že obaja počítali správne. Ale s inými vstupnými údajmi. Navyše sa zdá že obaja mali zlé tabuľky. A nikdy som netvrdil že TDCI 114kW je slabšie alebo porovnateľné ako benzín 85 kW. Práve naopak. Takže keď nabudúce niečo napíšeš, najskôr si to po sebe pozorne prečítaj ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 17.08.07  08:26

    « výkon na kolech, atd.

    se divím že se stále hádáte o takovéto kraviny. jak tak koukám, nikdo z vás tu neumí spočítat tyto parametry, vždy si někde něco najdete a odpapouškujete, o správnosti svého tvrzení nemáte nejmenší potuchy. proč to složitě počítat, když teoretické propočty nakonec jsou jen teoretické a praxe je o kus jinde? nebylo by nejlepší si prohlídnout např. pořádné měření výkonu na brzdě, např. z jarova, kde máte nejen křivku výkonu motoru, ale i korigovaný výkon a výkon na kolech přehledně zakreslený v grafu? pak stačí jen odečíst a porovnat hodnoty a průběhy a máte hotovo. jedno takové měření mám např. na svém webu:
    [odkaz]
    je to první graf a je to motor uživatele vica co sem taky občas píše a má chipnutý motor 85@115kW, tedy na podobnou hodnotu co vaše dva dvojky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  22:53

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    "S*rte na MOMENT na moment na kolech... je to debata o h*vně."
    A tak tu debatu o h*vně, nahradíme debatou o plísních >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.08.07  22:34

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    Janerad:

    Zajímavá teze.
    Něco ve stylu " usaď se, pust' si mě a já na Tebe fouknu, jaký jsi... - Tvá klimoška..."
    :-)
    A ke zbavení mykózy nohou Ti gratuluji, ovšem podobnými "radostmi" na těle zatím naštěstí nedisponuji.
    Ani manželka. Tu ale pro jistotu dnes před spaním důkladně prohlédnu... :-)

    Hil:

    A pokud na ženě objevím mech, plíseň či nedej bože broučky, budu aplikovat to Savo... :-)

    Jinak o účinnosti Sava a i jiných desinfekcí pochybnosti nemám, lepší zkušenost mám ale s přípravky Dürr, Sekusept a Incidur. Na Savo je již spousta organismů rezistentních. Měli jsme ve firmě plíseň na podlaze - ve spárovačce. Proto tolik těch prostředků znám.

    Spíše mi jde o to, že nastříkáním předraženého desinfekčního spreje kamsi do potrubí klimatizace nedělám to samé, jako když stříknu např. ten Dürr přímo na plíseň. Navíc je třeba tu aplikaci opakovat a ideálně ty prostředky střídat.
    A že sprej odstraní zápach z klimy? Některý ano, ale jen na krátko. A plíseň zůstane. A člověk pak dýchá nejen spóry, ale i vonné silice... a to se mi moc nelíbí.

    Jinak díky všem zúčastněným za příspěvky. Jsem škodolibě rád, že ta libá a osvěžující vůně mokrého hadru vařeného ve vývaru z nošených vojenských ponožek neoblažuje pouze mě, ale že v tom fetu nás jede víc. :o)

    P. S.: S*rte na MOMENT na moment na kolech... je to debata o h*vně.

    P. S. 2: Šmarjá, žena mě ztluče až si to přečte, co jsem o ní psal, tak kdybych už sem nepřispěl, ... :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  22:10

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    A abych to už definitivně zakončil, a všichni si oddechli, našel jsem hezký graf, kterým bych mohl trochu kompenzovat újmu ostatním: [odkaz]

    Odpočet je následovný

    ot/min; Nm graf; Nm dle Kutila
    3100 325 290
    3300 320 260
    3700 280 240
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 16.08.07  21:50

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    Já zásadně klimu před dojezdem nevypínám a nic necítím...
    Nech si udělat tu údržbu.
    Mimochodem spray sice asi povlak plísně neodstranění. Ale mikroby a mikroorganismy, pokud je to dobrý spray, zabije. No a plíseň jsou mikroorganismy.
    To by si se divil, co například udělá SAVO PEREX s plísní na zdi. (POZOR, to neznamená, že je vhodné do klimatizace, ale budou jiné.)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 16.08.07  21:34

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    Moje zkušenosti se zápachem z klimatizace:

    - dle obecné teorie se uvnitř potrubí kondenzuje voda, někdy se udělá i dost ledu. Po vypnutí klimatizace se v nashromážděné vodě a usazeném prachu postupně rozmnoží bakterie, houby, plísně a řasy, které způsobují zápach.

    Moje nové Mondeo taky začalo po pár týdnech vloni smrdět, desinfekce klimatizace sprejem v servisu FORD v únoru nic moc nevyřešila. Letos však klima nesmrdí.

    Moje osobní teorie je ta, že zdrojem "infekce" klimatizace a následně zápachu jsou vlastní pěstěné mikroby z těla řidiče a nebo pasažérů. Po dvou pobytech letos na jaře a v létě jsem se zbavil vleklé mykózy nohou, tím i alergických reakcí a zápach z klimy je taky fuč!!!

    Rada na závěr zní, "V jakém stavu jsi, v takovém stavu je Tvá klima."

    Máte alternativní teorie?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  21:12

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Jesefe, jesefe, když při jakékoli rychlosti X podřadím tak, abych měl otáčky motoru níž, než 3500 ot/min.
    Tak v této rychlosti X jsem díky vyšším otáčkám motoru schopen dodat vyšší výkon, a tedy maximální možný moment na kolech bude vždy vyšší na tento nižší převodový stupeň.

    Že moment s otáčkami roste i klesá je stejně jasné jako že ho převodovka mění, tobě už ale evidentně není jasné, že moment na kolech se odvíjí od otáček kola a otáčky kola jsou ve stejné rychlosti stejné ať mám zařazeno jakkoli.

    Na to žádnou tabulku nepotřebuju, a pokud máš nějakou, která to vyvrací tak je špatně. Teď mě to donutilo se na ní opravdu podívat a hodnota krouťáku 260Nm v 3300ot/min je rozhodně špatně. Stejně jako 290Nm v 3100ot/min a 240Nm v 3700 ot/min.

    Je krásné jak tyto špatné hodnoty zaslepeně vědecky obhajuješ, jenom aby ti vyšlo, že ten benzín s nižším výkonem je lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 16.08.07  21:12

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    To jsem ale napsal hov*dinu - holt jsem už měl v sobě moc Plzní... :-) Už ráno, když sem sedl do auta a kouknul na otáčkoměr jsem si to uvědomil, a až teď jsem se dostal k tomu, že mohu vše uvést na pravou míru:
    Při svižné jízdě točím do 3750ot/min., ve vyjímečných případech jdu přes 4000 ot/min. Víc než 4200 už je opravdu nesmyslné. Všem se omlouvám za mystifikaci... Na svoji omluvu mohu uvést, že při svižné jízdě opravdu nestíhám koukat na otáčkoměr...
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 16.08.07  21:11

    « Re: Zápach z klimatizace

    Měl jsem podobný problém sice po nastartování a puštění A/C. Vše vyřešeno desinfekcí. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 16.08.07  21:11

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    To jsem ale napsal hov*dinu - holt jsem už měl v sobě moc Plzní... :-) Už ráno, když sem sedl do auta a kouknul na otáčkoměr jsem si to uvědomil, a až teď jsem se dostal k tomu, že mohu vše uvést na pravou míru:
    Při svižné jízdě točím do 3750ot/min., ve vyjímečných případech jdu přes 4000 ot/min. Víc než 4200 už je opravdu nesmyslné. Všem se omlouvám za mystifikaci...
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 16.08.07  21:10

    « Re: Zápach z klimatizace

    Měl jsem podobný problém sice po nastartování a puštění A/C. Vše vyřešeno desinfekcí.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.08.07  20:39

    « Re: Zápach z klimatizace

    Deadlift:
    Nezlob se, ale já čekal spíše připomínky, nápady nebo opravení mých možná mylných domněnek a ne ceny z Fordu.
    Navíc, moje auto je ještě více než rok v záruce a pokud bych se rozhodl pro řešení zápachu z klimy cestou servisu, tak bych uplatnil záruku a neplatil bych to.

    Navíc, jak bylo napsáno v dnešních příspěvcích, tento problémek se netýká pouze mě samotného, mám tudíž nárok se domnívat, že není co opravovat či odstraňovat.

    A ten link nepoužiju, já to fórum nemám rád, ale dík za snahu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 16.08.07  20:02

    « Re: Zápach z klimatizace

    U Fordu dezinfekce klimi se ma dělat každý rok před sezonou na jaře.
    Dale kompletni kontrola těstnosti a udržba ob rok asi stačí/můj odhad, presně bude vědet Vaš servisní technik u Fordu.

    Z servisni jarni akce Fordu:
    Dezinfekce klimatizace

    Dezinfekce klimatizace jen za 590 Kč s DPH. Pociťujete při zapnutí klimatizace zápach? Provozem klimatizace se ventilační systém zanáší mikroorganismy, které mohou být zdraví škodlivé. Dezinfekce odstraní nežádoucí látky z ventilačního okruhu a z povrchu výparníku. Cena zahrnuje funkční kontrolu, aplikaci dezinfekčního spreje, práci a DPH

    Údržba klimatizace

    Údržba klimatizace jen za 1690 Kč s DPH. Připravte se na léto. Kompletní údržba klimatizace Vám zajistí její optimální funkci a ochrání Vás před nežádoucími vlivy. Cena zahrnuje funkční kontrolu, odsátí a vyčištění chladiva, kontrolu těsnosti systému vakuovým testem, doplnění chladiva a maziva na předepsané meze, práci a DPH.

    Pylové filtry Ford

    Pylové filtry Ford jen za 692 Kč s DPH. Víte, jaký vzduch ve voze dýcháte? Od slzení očí, dýchacích potíží a zamlžených skel Vás ochrání pylový filtr. Jeho výměnu je potřeba provést při každé údržbě či dezinfekci klimatizace.

    Podobné téma na forum.fordclubs.org [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.08.07  16:39

    « Re: Zápach z klimatizace

    Pánové,
    předně díky všem zůčastněným za (po delší době) konstruktivní debatu. :-)

    Můj názor je, že plíseň ani mikroby ani ostatní broučky v potrubí nemám, protože opravdu od koupi po každém vypnutí klimy ještě pustím větrák na ECO a to tak, že naplno.

    Ten zápach asi alergenní nebude, protože i já i moje žena jsme alergici, bereme na to ZODAC a jsme oba alergičtí na prach, pyly a spóry plísní. A oči mě při vdechování toho odéru nepálí, nos mě nesvědí a ani nekýchám - a jsem fakt citlivý, takže bych to poznal. Ani ženuška nic nepozoruje.
    Navíc - nános plísně by smrděl nejen po vypnutí A/C, ale smrděl by vždy, když by jela ventilace - tedy i na ECO. Prostě pokud je na trubkách nános, tak to musí smrdět vždy, když přes to ženu vzduch směrem k sobě do interiéru. Ale puch je jen po režimu A/C na ECO a to ještě tak 3 minuty a nijak intenzivní.

    Není to tak, že ten filtr (pylový nebo prachový nebo jak se to jmenuje) se zvlhčí kvůli tomu, že přes něj jde studený vzduch (režim A/C) ? A pak ta mokrá hadra při sušení (režim ECO) tím vysýcháním páchne?
    Klimatizace doma v obýváku zasmrděla při dojezdu na ECO taky a taky nepomohlo ani vyprání filtru.
    Můj názor tedy je, že těm, komu nám to smrdí od novoty, tak že nemáme vadné kusy, ale třeba máme novější filtry z jiného materiálu, který prostě páchne při vysoušení.
    Jinak to auto je koupeno v srpnu 2006 a v servisu říkali, že klima se čistí co 2 roky.

    Na spreje nevěřím, nedokážu pochopit, jak může suspenze vstříknutá někam do trubky očistit potenciální nános uchycené plísně. Sprej pouze zamezí zápachu, ale neřeší příčinu.
    Jako když na WC po sobě stříknete Brise... mísu to taky nevyčistí a po čase ten, kdo jde po Vás, tak je chudák :o)
    Nechci investovat do spreje a ještě se bát, co obsahuje jeho vonná složka... aby to nebylo spíše zdravotně na závadu...

    Rád si přečtu Vaše další názory, předem díky za ně!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  16:03

    « Re: Zápach z klimatizace

    každá klima bude smrdět, když se o ní nepostaráte. Na výparníku kondenzuje vlhkost, ve které se množí bakterie, mikroby a další svinstva, který pak smrděj a způsobujou vaše alergie.
    je potřeba to čas od času, cca 1-2x za rok klimu vydezinfikovat.
    Sprejů je na to spousta, ne všechny ale fungujou, z mojí zkušenosti je dobrej Wurth, ale nikomu nic nenutim. Dobrý je si to nechat udělat v servisu, protože většinou vědí, kam šáhnout
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…