FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 23.08.07  17:41

    « Re: Pneutest

    DR:
    Za deště tak rychle nejezdím, když prší, tak mě rychlostní limity nezajímají, zvolním a pustím si na CD písničky od Apocalypticy.

    Kdysi jsem měl těžkou nehodu za deště (neřídil jsem já) a od té doby to na mokru nejde jinak než hooodně opatrně. Takže ty R050 budou moje volba, na mokru rozdíl fakt nepoznám, leda by plavaly při dešti na dálnici už v 90 - 100 Km/h. Ale to zřejmě u těch Bridgestonek nehrozí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.07  17:21

    « Re: Pneutest

    TomanGHIA: i na mokru poznáš. Když ti za deště ve 120km/h na dálnici přední kola na pětku hrabou, je s pneu něco špatně.

    Já jsem si za ty statisíce km s nejrůznějšími auty na nejrůznějších pneu udělal názor, že na suchu je to celkem jedno, tam jsi na jakékoliv gumě od limitu adheze dost daleko - při normální jízdě (a nebavíme se o extrémech jako jsou protektory). Ale právě na mokru se dělí zrno od plev, ten limit je najednou i při opatrné jízdě mnohem blíž a pak ty rozdíly začnou být zajímavé.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 23.08.07  17:03

    « Re: Pneutest

    Jozef0351:
    No podle mě je důvodů víc:
    mám nižší profil pneu, nechávám si je foukat asi o 2 desetiny více než je psáno, mám těžší auto - Ty máš myslím 1.8, asi razantněji zrychluju i brzdím, průjezdy zatáčkami...
    No a ten model P6000 je ve specifikaci Powergy i bez Powergy, ne? No a já nevím, jestli máš i Ty ty moje "síla a energie". :-)
    Ale s volantem se nepřetahuju, ani při zrychlování ani na nerovnostech.

    Spíš mě trošičku štve, že mám volant trošičku doleva při jízdě rovně.
    Byla už z výroby špatná geomertie a byl volant nakřivo více, po seřízení je to o dost lepší, ale pořád to trochu zůstalo. A je to stejné i po přehození na zimní, pak na letní, znovu geometrie a je to pořád trochu znatelné.
    Dle servisu je to v normě, je to rovně a je to daň za velká kola, rovnat víc to prý nejde a ani prý není co, nicméně já už si vypěstoval slušnou obsesi... :-)
    Tak to alibisticky přisuzuju křivým cestám a neřeším to.
    Hlavně že mi to netahá na stranu a ani samo nezatáčí.

    A všem dík za rady či linky na stránky, už mám jasno.
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 23.08.07  16:41

    « Re: Pneutest

    Jozef0351: velmi tiche a dlhu zivotnost maju Michelin Energy ! :yes:
    dobre ceny gum maju tu:
    www.pneumatikypriamo.com
    www.aaa-pneu.sk
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 23.08.07  16:39

    « Re: Pneutest

    TomanGHIA: Divné je že obaja máme Pirelli P6000 a mne vydržali raz toľko ako tebe. Nemyslím že by to bolo tým, že ja mám 16". Mám na nich najazdených 53 tis. km a nad kontrolnými bodmi mám 2-3 mm. Podľa mňa sú tie gumy tvrdé a preto toľko vydržia a sú hlučné. Tomu by nasvedčovalo aj to že sa stále preťahujem s volantom. Zimné mám rovnaký rozmer a taký problém nemám.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 23.08.07  14:47

    « Re: Pneutest

    DR:
    Je mi to jasné, šéfe :-) a proto půjdu do těch R050 - ty mi snad vydrží déle a je mi jasné, že daní za výdrž bude asi horší adheze na mokru, viz test od Krkovičky.

    Ale mezi námi děvčaty - stejně asi **** poznám, na mokru jsem až moc opatrný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.07  14:17

    « Re: Pneutest

    TomanGHIA: gumy, co vydrží 50000km budou buď drahé, nebo ta výdrž bude na úkor nějakého jiného parametru - hlučnost, valivý odpor, jízdní vlastnosti na suchu/mokru. Nevím, kolik najezdíš za rok (na letních), já s mondeem tak 15-20 tisíc (30tisíc ročně celkem), výdrž 2 roky u letních gum považuju při tomto proběhu za dostatečnou.

    Co se týká nákupu, doporučuju www.pneunet.cz ( všechny ty "nelevnějsipneu" a podobné eshopy jsou proti nim znatelně dražší. A když tomu věnuješ trochu času, můžeš nakoupit opravdu výhodně, i když třeba něco jiného. Já jsem taky původně chtěl bridge RE050A, ale ty pirelky byly skoro za poloviční cenu (bravurisy stály +- stejně!), takže nebylo co řešit.

    Krkovicka: jasně že je to jasný. Já jsem jenom za ty roky tak nějak zjistil, že co je jasný mě, nebo tobě, spoustě jiných lidí zas tak jasný není.

    BTW, kromě použité směsi oprotřebení docela dost ovlivňuje i styl jízdy (a zatížení a huštění), za 30 minut na brněnském okruhu jsem ty pirellky docela dost sedral. Ale to je samozřejmě taky každému jasné. Snad...
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 23.08.07  12:29

    « Re: Pneutest

    Krkovicka:
    Pandsky bohužel nerozumím, přeložíš mi to, jak jsi nabízel u toho německého testu v pdf. ? :-) :-)
    Jinak super, krásné.

    Jozef0351:
    O ložiska se neboj, ty Pirellky hučí asi všem, je to nejspíše gumama.

    Je možné, že Pirelli spolupracuje s některým z výrobců ložisek a tohle je jejich lobby. :-!

    Ale abych ty gumy jen nehanil, dobře drží na suchu i na mokru.
    Ale nekoupil bych je, tolik žetonů dát za gumy a nenajet na tom ani 40 tisíc a poslouchat hučení, to ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.07  12:07

    « Re: Pneutest

    DR: To je myslim jasny, ze vzorek tam neni na paradu, ale rec je o rychlosti opotrebeni, kterou ovlivnuje predevsim pouzita smes.

    Tady je nazor odbornika:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 23.08.07  11:56

    « Re: Pneutest

    Životnosť pneumatík je to posledné čo ma zaujíma. Voľakedy som mal na Mitsubishi letné Bravurisy a vyhodil som ich po 20 tis. km lebo hučali ako krava. Na Autosalóne v stánku Barum sa len uškŕňali že prečo si kupujem na také auto také gumy. Ale zimné Polarisy boli super.
    Teraz som kúpil auto s Pirelli P6000 a je to katastrofa. Od nova hučia ako keby som mal pásy. Aspoň dúfam že je to gumami a nie sú to ložiská lebo hučia odnova. Čo z toho že už mám na nich 50 tis. km a do zimy ešte vydržia keď sú také hlučné. Zimné mám tiež Pirelli Wintersport tuším a takisto sú hlučné. Len dúfam že to je gumami a nie autom. Na jar kúpim najtichšie gumy podľa testov. Som zvedavý či konečne zažijem tichú jazdu. Mal som teraz na skúšku Roomster 1,4 a to auto bolo od podvozka o poznanie tichšie ako moje Mondeo. Ale vynahradzoval to motor. Nebol som si istý či sa nepomýlili a nedali mi namiesto benzínu diesel.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 23.08.07  11:46

    « Re: Pneutest

    Krkovicka:
    Díky za vysvětlení, koupím si je. Protože pokud se na těžším BMW 5er sjíždějí pomaleji než gumy na Tvojí krásné černé Olině ST, která má těžký čumáček (2.2 TDCi, Ty za volantem a Tvoje okouzlující dlouhonohá žena /fotka v Krkovičkově doplněné recenzi, koukněte se! :-) / s Tebou vepředu), tak pak mi zřejmě vydrží ještě déle než by držely na tom BMW.
    Takže ještě jednou díky pane!

    DR:
    Souhlas, gumy jsou určitě o kompromisu, pokud to nejsou nějaké speciály.
    Já od gum chci výdrž aspoň 50k Km a aby mě na cestě neobtěžovaly hlukem, jak se to děje ted' u těch Pirellek, které mají být prý tiché a výkonné (jejich název Powergy je prý power and energy...).
    Ty ale nevydrží více než 30k Km a to budu pouštět rádio nahlas, ... abych spíš já pak neměl nával energy and power a nevyhodil je.
    A dík za odkaz, podíval jsem se, ale mírná obava tam byla... :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.07  11:12

    « Re: Pneutest

    Krkovicka: Adheze na mokru není jenom o směsi, ale taky o tvaru dezénu, jak stíhá vodu odvádět. Tvar dezénu zase úzce souvisí s hlučností a ovlivňuje samozřejmě i jízdu za sucha. K tomu přidej valivý odpor (zavisí na konstrukci, směsi, dezénu) a odolnost proti opotřebení. Fakt to těm pneumatikářům nezávidím.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.07  10:52

    « Re: Pneutest

    TomanGHIA: já používám testy tady [odkaz] (neboj, na tenhle odkaz kliknout můžeš ;-)).

    Testy staré 1-2 roky jsou už historie. Výrobci pneu pořád vylepšují a i když se nemění název, tak letošní guma je lepší než ta loňská. Hezký příklad jsou Bridgestone Turanza 300. Před pár roky nic moc, pak najednou špička.

    Rozdíly v testech bych ale zase tak neprožíval, u sousedicích pořadí (1-2, 2-3, 3-4, ...) často jde o jednotky procent, což normální člověk nemůže poznat.

    Záleží, jak kdo jezdí. Já jsem třeba mnohýmni zatracované bravurisy měl na několika autech včetně 2.5V6 a na jízdní vlastnosti jsem si rozhodně nemohl stěžovat. Byly hlučnější, ale na suchu v pohodě a na mokru i ojeté hodně dobré, hlavně se mi líbila vysoká odolnost proti aquaplaningu, s tím mají problémy i dražší gumy. Teď na STčku mám Pirelli PZeroNERO, což v době nákupu byla špičková guma, znalci doporučovaná pro řádění na okruzích :-).

    Obecně jsou vlastnosti konkrétní penumatiky vždycky nějaký kompromis. Protože některé požadavky jsou protichůdné, třeba vysoká přilnavost, dlouhá životnost a nízká cena. Výrobci se snaží mít ty vlastnosti vyvážené. Ale protože nabízejí víc typů pneu, můžou je různě "ladit" - někdy prodlouží životnost na úkor jízdních vlastností, jindy upřednostní chování na mokru na úkor hlučnosti nebo valivého odporu. Ale žádná guma nemůže být špičková ve všem, takže je potřeba si stanovit priority a pak podle toho vybírat. I když běžný člověk, který njezdí zatáčky po dvou kolech ty rozdíly nemusí vůbec poznat.

    U nás má diskuze o pneumatikách 52 stránek a je to nekonečný příběh.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.07  10:48

    « Re: Pneutest

    Ja jsem je totiz hodnotil (doporucil) na zaklade vysledku toho testu:)
    Stejne tak jsem si koupil ty co to vyhraly a tam to opotrebeni muzu potvrdit:/
    Ty R050 ma kolega na BMW a nedavno jsem se ho ptal jestli za mokra nedelaji neplechu. Bylo mi receno, ze jsou OK, ale ten rozdil se asi projevi az v extremu. V kazdem pripade se mu sjizdi pomaleji nez ty moje a to ma jeste tezsi auto.

    Obecne plati, ze dobra prilnavost za mokra je podminena mekci smesi, ktera se logicky drive ojede.
    Me uz gumy jednou zachranily pred nechtenym opustenim dalnicniho sjezdu a tak se drzim rceni "Motor neni to, co vas drzi na silnici" a kupuju gumy co drzi:)

  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 23.08.07  10:36

    « Re: Pneutest

    Přihřeju si polívčičku, testy gum koukejte na

    [odkaz]

    Jinak na léto mám Conti Sport Contact 2 a na zimu nejaky Bridgestone, ale musel bych se kouknout...
    Ani jedno nic extra, ale na zimu mi pekne hluci zvoni kola - koupil jsem zimaky i s diskama, nejaky alu Rial, jsou lehky, ale desne hlucny. S origo Fordama alu 17" se nedaji srovnavat...
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 23.08.07  09:35

    « Re: Pneutest

    Krkovicka:
    Dik moc za ten test, dival jsem se na to a ty R050, co prohrály, tak mají hodnocení přesně jako jsi je hodnotil Ty ve včerejším příspěvku - výdrž perfektní, na suchu gut, ale na mokru nic moc.
    Máš s nimi osobní zkušenost? Fakt jsou na tom mokru tak špatné, že kvůli tomu je v testu hodnotili jako nejhorší?

    Nebo neměl je někdo z Vás? Protože ty gumy vycházejí moc dobře na poměr cena/výdrž a mohl by to být "tajný" tip pro více lidí.

    Jsou to Bridgestone Potenza R050.

    Jinak na zimu mám Sava Eskimo S3, 205/55 R16, bylo to spíše rozhodnutí s ohledem na jejich cenu, ale jsem příjemně překvapen, gumy nehučí, na mokru drží, sníh jsem potkal za tu poslední zimu asi 2x, ale nezklamaly. Vzorek ani neubyl, mají asi 7k Km.
    Pouze když už je teplo kolem 10-ti stupňů, tak trochu kloužou.
    Takže kupodivu můžu doporučit tyhle levnější gumy.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.07  09:22

    « Re: Ojeté pneu

    ... s kolegou mame stejne Michelin Pilot Premacy a ja mam nyni 50t a jeste na nich neco odjezdim. Kolega uz po 60t menil za stejne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.07  08:50

    « Pneutest

    Diky za tip. Dal jsem ten test na edisk a tu je odkaz:

    [odkaz]

    Vysledky z testu jsou prehledne serazene v tabulkach na poslednich strankach.
    V pripade potreby prelozim.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 23.08.07  08:32

    « Ojeté pneu

    Pánové,

    když už je řeč o ojetosti pneumatik - sleduju své první dvě sady, za které zodpovídám sám, a zajímalo by mě, při jaké výšce dezénu měníte? Čekáte až na doraz na ty plošky v drážce? Nebo už při 2 mm, jak doporučuje např. Michelin na svých stránkách?
    Střídám letní (Michelin Premacy) a zimní (Conti TS810) a nemám pocit, že by se blížil čas na výměnu. Mají najeto odhadem 40 a 17 tisíc, možná trochu míň a víc. :)

    Měl někdo origo taky Micheliny? Jak dlouho vydržely?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 23.08.07  08:28

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Krkovicka: nebo mi to pošli na mail lordmystic@centrum.cz a já to hodím k sobě na web a pak to zde nalinkuju aby si to mohl sosnout každej.
    PetrT: říkáš že děláš diagnostiku i vstřikovačů? no by mě také časem docela zajímalo jak si vedou ty mé nové vstřikovače po té, co jsem to nechal přečipovat a co tam leju VIF. a bohužel už se začal zase hlásit i poslední čtvrtý nevyměněný vstřikovač ke slovu, auto zase občas nechce startovat, je rovnou v nouzovém režimu. teď už jen čekám co nevidět že začne padat do nouzáku při větším zátahu a jedu i na poslední vstřik :(. a s tím že to mám chiplé to bude asi brzo :).
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 23.08.07  07:32

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Zkus sluzbu edisk.cz, tam to (aspon docasne) jde zdarma
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.07  23:23

    « Re: co vadí a co prospívá...

    TomanGHIA: muzu ti poslat velice kvalitni test na pneu, akorat nevim jak ho sem umistit. Jedna se o pdf. o velikosti do 1Mb.
    pokud nekdo z vas ma tip jak to sem hodit, tak dejte vedet, myslim, ze by se to mohlo hodit vsem Mondearum.
    Klidne poslu na osobni e-mailove adresy, ktere ovsem nemam..
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 22.08.07  22:41

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Pánové díky za tipy na pneu, koukal jsem na ty Bridžstounky :-) a asi pak do nich půjdu.
    Kua ale v té jejich ceně je asi fest promítnutá i reklama z F1.
    Si člověk kupuje asi i závodnický feeling. Ale za kvalitu se platí.

    martin.z:
    Ty Bravurisy oddělal kámoš na Octavii RS (samo že s čipem woe :-) ) po 10-ti k Km... si myslel, že ušetří... je ale pravda, že on je spíše pilot, než řidič...
    Ten příměr k socce mezi zasvěcenými, ...mazec... :-)

    Krkovicka:
    Tééeeda - řezník Krkovička chce platit Petrovi T. místo uzeninami vínem... kam ten svět spěje?!?!
    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.07  22:21

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Petr T:mohl bych se přidat k Tvé nabídce diagnostiky (přijedu kamkoli a kdykoli).Máme mondeo r.04 96kw, při prudkým přidání plynu jdou z výfuku saze a při určitých otáčkách trochu cuká.
    Jsem objednaný do HALE,ale čekačka je min.10 dnu a auto musí jezdit(bojím se, abych něco nezvoral).Samozřejmě zaplatim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.07  21:47

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Petr T.: Do Prahy prilis nejezdim, ale do konce srpna se tam chystam za rodinou. Velmi pravdepodobne v patek. Jinak ziju ve Vidni, tak kdybys mel cestu...:)Muzes tu zustat i pres vikend-mam bejvak s vyhledem na Franz-Josefovu rezidenci a pres vikendy jezdim na Moravu.
    Dam zavcasu vedet. Diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.07  21:42

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Asi to nieje moc k teme ale pridavam aj ja videjko.
    Aj ked je to TDDi, ale moze zaujat
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 22.08.07  21:37

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Krkovička: no spíš navrhni Ty a já řeknu jestli můžu. Bydlím v Praze a může to být i v sobotu, neděli, když se mi dostavíš před barák... Pokud to bude něco jiného, i tak máme slušnou šanci to zjistit. :*) Ale v každém případě není věc ztracená, ale musíme vědět !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 22.08.07  21:23

    « Re: Ložiska

    to tlustoch:

    mozny to je, spis jedno tedy, obe to by bylo celkem velka nahoda. Kdyz je to lozisko tak se to da poznat ze to meni zvuk v zavislosti i na brzdeni, akceleraci - proste jak je to kolo zatizene a jestli si to dobre pamatuji tak to snad vetsinou dela jen v zatacce do jednoho smeru
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.07  21:19

    « Ložiska

    V zatáčce na hladkém asfaltu jemné hučení od předních kol, i při táhlých nikterak ostrých a rychle projížděných zatáčkách.
    Je možný, aby to v 35 tis km byly už ložiska???
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 22.08.07  20:32

    « Re: co vadí a co prospívá...

    martin.z: motory kombinované s automatikou nemají dvouhmotový setrvačník. Mají jen obyčejný setrvačník, kmity, vibrace a rázy tlumí HD měnič.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 22.08.07  20:06

    « Re: gumy

    Bridgestone Potenza se vzorkem do V jsem mel na volvu, hucely.
    Pak jsem mel Goodyear Eagle F1 taky vzorek do V na passatu, ty zase tahaly volantem do stran (prokazatelne to bylo gumama, protoze po prezuti na zimaky vzdy naprostej klid). V servisu mi na to tvrdili ze holt to nejsou gumy vhodne pro kazde auto.
    Zaver je pro me ten, ze uz nikdy nechci zadny gumy s V vzorkem a ja osobne bych se nebal Barum Bravuris, ale maji dve nevyhody:
    jednak ti kazdej kdo je "in" rekne ze si socka a potom ze to na nich vubec nesedi a da se jezdit jen rovne, jinak ses furt ve skarpe...Proste "dobra guma" je aspon tak za 10 kkc kus jinak muzes jezdit tak max. po meste do 50 km/h
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.07  18:46

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Petr T.: Ale jdi! Ze by me potkalo takove stesti..:)Ceska nafta pres ty vstriky nikdy nesla. Proc, proc, proc?? Kazdopadne si to rad necham projet diagnostikou od odbornika. Kdy a kde??
    Platim v hektolitrech vina;)

    TomanGHIA: Zkus Bridgestone Potenza R050 (ne asymetricke)
    Na suchu top, na mokru horsi, vydrz 2x vic nez R050A, tj. 60tis.
    Nejdyl mi vydrzely Micheliny Pilot sport, ale jsou dost drahy.

  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 22.08.07  18:45

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Já jsem nasadil Bridgestone Turanza 300 (205/55) ale 16, jsou celkem vychvalovaný. A zatím si na ně nemůžu stěžovat, sedí jak přibytý na suchu i na vodičce. Vepředu ovšem očekávám tak 25 až 30kkm, vzhledem k tomu, co musí přenést....
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 22.08.07  18:21

    « Re: co vadí a co prospívá...

    martin.z:
    Jooo, já mám pamět' dobrou, ale jen na něco :-)
    Martine nevím, jestli tam setrvák máš nebo ne, spíše asi ne, ale ruku do ohně za to nedám.

    Dneska jsem zpozoroval hučení od zadní nápravy, od obou kol, je to jen v rychlosti asi 45 - 50 Km/h, jinak ne, nezesiluje při průjezdech zatáčkou, hučí jen při jízdě rovně po kvalitní cestě, je to slyšet i přes potichu puštěné rádio.
    Čili to jednoznačně připisuju gumám, ne ložiskům.

    A zklamání číslo dvě - na gumách mám ujeto asi 14 tis. Km, na jaře jsem si je nechal obout opačně - přední dozadu a naopak - a stejně ty gumy mají jak vepředu, tak vzadu, sotva 50 % vzorku...
    Jsou sjeté rovnoměrně, takže vylučuju sjetí např, z důvodu rozhozené geometrie.

    To mě teda krutě zklamalo, neprasím s tím autem, nezávodím, gumy stejně brzo odešly.

    Jsou to Pirelli P 6000 Powergy, 205/50 R17.

    Prosím Vás, lidé hodní, nemáte tip na nějaké trvanlivější a rozumně drahé gumy? Už abych totiž pomalu začal hledat náhradu...

    Předem dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 22.08.07  18:10

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Krkovička: mojí osobu to stálo asi 30 tisíc, cenu jsem moc neřešil, dělali to v Hale. Ti se ale kapsujou potvory !!! To tvoje kolísání se mi vůbec nelíbí, když se domluvíme, změřím Ti to diagnostikou co mám (a takovou má málokdo). 5-10 minut a vím o Tvém vstřikování a motoru vše. Pokud by jsi chtěl. Smrdí to totiž vstřikama. DIM by měl radost... :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 22.08.07  15:25

    « Re: co vadí a co prospívá...

    to TomanGHIA:
    koukam jakyho mas pamatovaka :-)
    ja se nesmeju, spis by me celkem zajimalo jestli tam ten dvouhmotovej setrvacnik mam taky (u automatu), misto spojky je tam ten hydrodynamickej menic a to je tak vsechno co vim..
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 22.08.07  14:18

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Tam v té poradně bylo ještě plno jiných zajímavých článečků......proč jsem tam nikdy nezabrousil ??
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 22.08.07  13:39

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Lorde dík.

    Jinak meziplyn dávám hlavně z trojky na dvojku, když se povede, dvojka hladce zapadne.
    Dvojšlap používám jen na nájezdech na dálnici, kdy z roztočené trojky dávám přímo pětku.
    Ale s Mondeem se mi meziplyn neprovádí tak dobře, jako třeba s Žigulem - měl jsem patnáctku, model 2103 a ta měla krásně ostrý plyn, krátký chod šaltpáky a pekelný zvuk. Snad Laděnka odpočívá v pokoji...
    Ale Mondýsovi se do otáček na neutrál po prohrábnutí plynu neeeechceee a navíc padají rychle dolů. Je to trochu kumšt meziplyn správně provést.

    P. S.: Vidím až sem, jak se nám martin.z chlame se svým automatem, že co to tady řešíme za nesmysly... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 22.08.07  12:31

    « Re: co vadí a co prospívá...

    TomanGHIA: jinak díky za odkaz na hezky napsanej článek o tom dvouhmoťáku, opravdu polopaticky vysvětleno. jen houšť podobných článků když někdo něco najde!

    jinak ten meziplyn je určitě dobrej, vždyť pak spojka s dvouhmoťákem nemusí překonávat tak velkej rozdíl rotujících částí (vysoký od motoru, nízký od převodovky). to samé neplatí jen o podřazování při vysokých rychlostech, ale i při rozjezdech. přesně když jsem to občas odpichoval že kola hrabala, cítil jsem ty pekelný rázy. se musím srovnat, člověk když si to představí... fuj to je hrůza!
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 22.08.07  00:15

    « Re: co vadí a co prospívá...

    No já vím že ten dvouhmoťák mám načatej, v Hale mě na to upozornili a to zarachocení při vypnutí motoru tam mám. Jen mě zajímalo jestli se dá poznat nějaká hranice, ale je to stejně asi jedno, za chvíli jde do háje spojka, tak to také udělám najednou. A ta cena by mě také hodně zajímala. Mám možnost sehnat novou lepší spojku z 2.2TDCi za neco malopres 7k... Snad by na to mé 2.0 měla pasovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.08.07  19:38

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Jak dlouho to delali a kolik to stalo? Predpokladam, ze pri 170tis uz to nebylo pres zaruku..

    Me motor tak divne pulsuje a to i kdyz jsem nechal vymenit napinaci kladku (predtim to navic jeste drncelo a rachotilo)
    na volnobeh se rucicka otackomeru pohybuje +- 2mm.
    Jinak nic z nize popsaneho nepozoruju. Asi ten dvouhmotak bude nacaty..ackoli neni divu, podrazovani moji manzelky stoji obcas vazne za to:)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 21.08.07  18:15

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Lord: jak popisuje DIM, zacvaká to při vypínání bez spojky. Se sešlápnutou spojkou nic nezacvaká. Já jsem právě po výměně dvouhmoťáku i se spojkou, ale nebylo to ještě nutné, prostě jsem chtěl od auta maximum, nyní se chová auto snad nejlíp co ho mám, mám 170 tisíc najeto. Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 21.08.07  13:09

    « Re: co vadí a co prospívá...


    Tady je článek od p. Vaculíka na téma dvouhmot'ák.

    [odkaz]

    Dotaz: myslel v závěru článku, kde píše o tom, že setrvák lze zničit stylem používání auta (novináři při testech), tím zařazením dvojky bez plynu v 70 Km/h to, že meziplyn je pro setrvačník dobrý?
    (Pozn.: vím, že nikdo mu nevidí do hlavy a neví, co si mohl p. Vaculík myslet, mě jde o to, jestli si myslíte, že jsem to pochopil správně a že to tak je.) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.08.07  11:01

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Pozná se to při vypnutí bez spojky, kdy se ozve nebo neozve zarachocení....jenže podle mě to klepne při vypnutí nějakým způsobem vždycky.......

    POkud to klepe moc, můžou údajně tyto rázy odrovnat senzor otáček, který je snad někde blízko, a pak si začne motor sám přidávat a pod., což má pak vliv na další managment motoru a je na problémy zaděláno.Dvouhmoťák se mění i se spojkou.......
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.08.07  09:58

    « Re: co vadí a co prospívá...

    WinDiesel: No teď po chipu mám pravidelné výměny všech filtrů a náplní cca. každých 10-12tis.km takže tady těžká pohoda :). Mám právě dvouhmoťák načatej, už jsem se tu na to ptal, jak poznám že mi odešel úplně nebo kdy je ho třeba vyměnit abych neoddělal něco jiného?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 21.08.07  09:15

    « Re: co vadí a co prospívá...

    Lordmystic: dvouhmoťáku také ubližuje příliš velké procento jízdy kdy se brzdí motorem. Pravidelně měnit filtr paliva a zkrátit lhůtu výměny tak na 15-20 tisíc km...
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 21.08.07  08:15

    « Re: Není forum jako forum :-)

    to WinDiesel: ad 1 a zároveň ad 7: jak říkám tlumiče vyměním, a právě s tím souvisí ten bod 7, že si je vyměním sám, nářadí k tomu potřebné má kamarád, hodíme to na zvedáky a je to na ten šup, a právě tady jsem se chtěl zeptat kdy třeba obědnat tlumiče, v budoucnu to pak vidím na to že si sám vyměním olej, filtry...toď asi vše, v případě problému s motorem, hupky šupky do servisu. nějakého tebou jmenovaného, pokud bude vše dobré, viděl bych to na příští rok na ten repas vstřikovačů, provedli by jsme to stejně jak letos, na 2 dny Mondík do Hale a my zatím po praze, a přespat u bratrance. Vibrace asi u mě budou souviset s podtáčením, protože včera když jsme spěchali z obchodu před bouřkou, tak sem jel trošku ostřeji, trošku na vyších otáčkách a bylo to už v pohodě. Budu to sledovat, uvidíme co se bude dít. Jinak eště sem si vzpoměl, co se týká vystříkán spodku a dutin?Dělal to už z vás někdo?Je třeba?Není třeba?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.08.07  07:41

    « co vadí a co prospívá...

    "6 - vibrace - ano, může to mít něco společného - MOTOR NEPODTÁČET, NEUSPOŘÍŠ NIC A ZLIKVIDUJEŠ SI DVOUHMOŤÁK !!!!!!!"

    Zajímavá rada, doufám že platí pro všechny motory TDCi ne? Jsem si říkal, že tyto diesely jsou stavěny pro nízké otáčky, ale jak tak koukám, hodně nízké otáčky na hraně kdy už to motor sotva bere ubližují dvouhmoťáku. Hm zajímavé, to je dobré vědět! Kdyby bylo ještě pár podobných rad které obecně platí, bylo by možná fajn z toho uděla takovej neoficiální seznam co auto vadí a co prospívá...

    - nepodtáčet, odchází dvouhmoťák
    - nepřetáčet za studena
    - tankovat kvalitní naftu s velkým obratem, přidávat aditiva
    - nechat vychladit turbo po "ostré" jízdě
    - ???
  • « 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 20.08.07  20:50

    « Re: top gear

    DR hledáš v tom moc velkou záhadu, podivej se jak se to BMW naklání při průjezdech tečny, to nemá M packet ani omylem, na takovéto technické trati ti je maximálni výkon k prdu, jde o rychlost průjezdu zatáčkou a tu opravdu může mít Mondeo o pár km/h lepší.

    "I honda (114kW) má dobré podvozky, o motorech nemluvě - je to japonská obdoba právě BMW (podvozek musí být rychlejší, než motor)." Jakou si jel Hondou? ;)

    Honda má úplně průměrné podvozky, dost tvrdé asi jako Renault u spotovních modelu, Motor má většinou pravě rychlejší než podvozek. Šptaná zpětná vazba na řízení.

    BMW to má vyrovnané obě kvalitní, horší zpětná vazba na řízení.

    Ford rychelší podvozek než motor, dobrá zpětná vazba na řízení.

    Ale berte to jako velké paušalizování, každý model dané značky to řeší zvlašť.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.08.07  20:31

    « Re: top gear

    lordmystic: "To video se určitě musí brát s rezervou, ale každopádně svědčí o tom, že ten podvozek a celkové sladění auta s motorem je parádní a na vysoké úrovni a že to není jen marketingový tah."

    Právě v tomhle případě si tím nejsem tak jistý. I honda (114kW) má dobré podvozky, o motorech nemluvě - je to japonská obdoba právě BMW (podvozek musí být rychlejší, než motor). Celkově mi ty výsledky zhruba sedí s očekáváním, jenom mondeo a BMW z toho výrazně vybočují. Mondeo je překvapivě rychlé a BMW právě naopak překvapivě pomalé. A na místě těch novinářů bych se snažil přijít na to, proč. Ne jenom dělat "wow" a "amazing", "Ford je rychlejší než BMW". To mi trochu zavání honem za senzací (za každou cenu?). Ten dvoulitr R6 v BMW prý pořádně táhne jenom ve vysokých otáčkách, možná tam je pes zakopaný. I když na okruhu to snad stejně pořád drží co nejblíž maxima. Prostě hlava mi to nebere, to nemám rád :-(.

    Podvozek ani celkové sladění mondea rozhodně nezpopochybňuju, ve střední třídě je to bez diskuze nadprůměr.

    Ten zbytek jsem ti poslal SZ.
  • « 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 20.08.07  20:05

    « Re: top gear

    Osobně v tom testu Top Gear nic přehnaného nevidim jestli BMW bylo bez M packetu, tak je jasné, že Mondeo mělo malinko navrh, ostatní konkurenti nejsou podvozkem na takovou technickou trať už vůbec to pravé ořechové. Mondeo na limitu umí hodně dobře už v základu, to ostatni konkurenti ne, Potřebují k tomu sportovní packet nebo úplně sportovní model. Toto je jasná výhoda Fordu už několik posledních let. A platí to i pro řadovou Fiestu nebo třeba pro nejlevnější Focus v Trendu. To je realita.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.08.07  19:06

    « Re: Není forum jako forum :-)

    DIM: nebyly by nějaké stížnosti na vstřikovače? >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.08.07  18:14

    « Re: Není forum jako forum :-)

    Win Diesel ?? Já jsem byl taky chvíli DIM2 a teď jsem zase jednička !!! :-)

    ¨Ale já vím, Petře T., občas je potřeba změnit identitu..... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.08.07  16:58

    « Re: Pro Petra T. :-)

    Hele Vasiku to jsem já Petr T. akorát jsem zapoměl přístup a heslo... >:D Jsem rád že dobré... Tady mám komentář k tomu Tvému autíčku:
    1 - zadní tlumiče u kombíka odcházejí protože zadek je většinou prázdný a poskakuje.
    2 - všechny silentbloky se asi vyplatí vyměnit, mojí osobě zmizelo po 140000 km cvakání z přední nápravy.
    3 - jak probíhá výměna silentbloků nevím.
    4 - Standa... Pan Vaculík z Autodieselu má nové zkušenosti s aditivem DELPHI DIESEL PLUS, novinka, zatím dostal jen pár vzorků na testování, ale osobní pocity prý VYNIKAJÍCÍ.
    5 - z mého pohledu Shell dobrý, V-POWER DIESEL vynikající. Teď jsem kupoval v Rakousku obyčejný OMV a stejně dobrý jako Shell V-POWER Diesel.
    6 - vibrace - ano, může to mít něco společného - MOTOR NEPODTÁČET, NEUSPOŘÍŠ NIC A ZLIKVIDUJEŠ SI DVOUHMOŤÁK !!!!!!!
    7 - Co si chceš dělat doma? Standa a Delphi Plus, případně palivové filtry Delphi dělá např. Autobenex, nebo zkus dovozce www.tadpraha.cz, je tu ještě specialista na vstřikování - velkoobchod - pan Černík z Plzně cernik@cernikplzen.cz web neznám.
    Zatím zduř a nerozbij si kokos. Ale to snad s Mondeem ani nejde... :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.08.07  16:44

    « Re: Není forum jako forum :-)

    DIM: safra DIMe, vždyť už jsme Ti psal že jsem teď WinDiesel, tak co plácáš že tu nejsem kyž tu jsem. Akorát za 14 dní dovolený už jsem si nevzpoměl na heslo nebo něco na auto.cz pozměnili.
    Tak já už jsem tu tak dlouho? To jsem teda potěšenej... >:D
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.08.07  16:30

    « kouř

    No jsem byl trochu rozladěn, že mi to po chipu začalo víc kouřit, ale nakonec když to tak beru sem a tam, tak jsem dopadl ještě hodně dobře, viz. toto video:
    [odkaz]
    :-! :-! :-! :-! :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.08.07  16:26

    « Re: top gear

    martin.z: Nadpozemskou raketu z toho nikdo nedělá. To video se určitě musí brát s rezervou, ale každopádně svědčí o tom, že ten podvozek a celkové sladění auta s motorem je parádní a na vysoké úrovni a že to není jen marketingový tah.

    DR: Jak tu byla řeč o fordclubs, ehm také když jsem koupil mondeo jsem tam chodil, občas tam i nyní zajdu. Informace jsou tam určitě přínosné, ale podle mě díky extrémě nepřívětivému moderování tam nerad chodím a nerad diskutuji. Na jednu stránku je to samozřejmě dobře, diskuse musí mít nějakou úrovneň, ale přijde mi, že na to nemáš správný cit, tvé způsoby osočování ostatních kteří vybočí mimo pravidla mi přijdou až dost nevhodné. Ale je to jen můj názor a neznám detaily, možná by to bez podobného jednání nemohlo fungovat. To DIM je tady taky pořádnej rejpal, ale bere to víc s nadhledem :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 20.08.07  14:10

    « Re: Není forum jako forum :-)

    DIM: a ta hukvaldská zatáčka nějak, ehm, souvisí s tvojí nedávnou nepřítomností? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 20.08.07  14:10

    « Re: Není forum jako forum :-)

    bleble chyba
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.08.07  14:07

    « Re: XENON

    Mě xenony začaly zlobit tak, že začal jeden a pak druhý různě slabě poblikávat, měnit intenzitu, někdy i takl nějak problýskly , dokonce i na moment zhasly ( jeden ). Když jeden vyměnili za nový, tak jeho barva byla o poznání modrobělejší. Ten starý byl právě do zelenožluta. Za pár týdnů ale sežloutl i ten nový.......:-)
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.08.07  14:02

    « Není forum jako forum :-)

    Toto je moje forum. Moje, moje , moje. Já jsem si ho založil před dvěmi roky aq někdo mi ho moderovat nebude. A nebude a nebude !! Prvním přispěvovatelem byl Davidoff a nějaký petr T. :-)

    Kdo ví , kde je jim konec :-)

    ..a vibrace by v autě být neměly. Může to souviset se silentblokem ale taky s tím zamykáním zpátečky !!!

    Přes Hukvaldy je důležitější kroutit volantem než sledovat jiné krouťáky. !! Zvláště ta zatáčka v lese z kopce opačně klopená směrem od Mniší, tak je fajn..... O tom se ale na ford-clubs nedozví člověk vůbec nic :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.08.07  13:52

    « XENON

    Každý xenon mi svítí jinak-jeden vysloveně bíle, jeden dožluta-je to vidět i okem-neodchází jeden? Je to stav dlouhodobý, koukněte se na své xenony ať v tom nejsem sám.
    Omlouvám se ale dříve jsem tu byl jako mrnous, ted pro sklerozu nově tlustoch.
    Auto furt stejný- 2.2 TDCi EURO III kombi
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 20.08.07  11:42

    « Re: Pro Petra T. :-)

    Zdravím Petře :-) Zatím se zdá že vyšlo:O))), v této chvíli najeto přes 2000km, byli jsme v Hale, nechali udělat výměnu náplní, fitrů, nechali zkontrolovat podvozek. Diagnostikovali mi vadný zadní levý tlumič(vytíká, tedy spíš už asi vytekl), a silentblok převodovky, tlumiče vyměním určo ještě před zimou, silentblok o tom říkal pan Mareček z Hale, že ten zase tak nevadí, tady bych se chtěl zeptat jak probíhá taková výměna? Jinak jsem tedy přikoupil i nějaký ten tilřík standy, teď jsem nechal jednu nádrž bez něj...tankováno na Schel, a sleduju jestli nastanou nějaké změny:O) Vše jinak zatím v pořádku, ještě jedna věc, která se oběvila, je ta že po vyzvednutí ze servisu,...v podtočených otáčkách nepříjmně zavybruje interiér, myslím jako obložení dveří atd, myslím že to nedělalo, může to mít něco společného stím silentblokem, že ho nějak utáhli, či poštelovali? Nejhorší je to když je motor podtočenej do kopce, to čekám kdy na mě něco od někud vyskočí. Nechali jsme ještě domontovat defendlock, se vším všudy vyšel první Mondíkův servis na 15000 bratrů. Petrovi T a mondíkům zdar :-) Jo eště sem si vzpoměl, že jsem se chtěl zeptat, kde obědnávat díly když si to chci udělat doma sám?Přimo v Hale?
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.08.07  09:14

    « Re: top gear

    sice vsem krome pubertalnich chuju je to uplne jedno jestli ujedou bwm nebo naopak bmw jim nicmene nevim co z toho auta delate za nadpozemskou raketu proboha.
    Ja presedl z passata a citim jen to ze to vic drnca. Jezdit kilopade do prudkejch zatacek sem teda nezkousel...
  • « 00 Reagovat !

    foto Midlosek

    Midlosek 19.08.07  22:52

    « Re: top gear

  • « 00 Reagovat !

    foto Midlosek

    Midlosek 19.08.07  22:51

    « Re: top gear

    Řekl bych, že ten okruh Mondeu prostě sednul a navíc to potvrzuje moje tvrzení, že tohle auto jede fakt jako motokára >:D .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.08.07  21:22

    « Re: top gear

    No mozna na to ma tak TROCHU vliv fordi, resp. Mondeova lobby Mr. Clarksona.
    Kdyby testovali i Vectru tak by urcite mela o deset sekund horsi cas:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.08.07  16:29

    « Re: top gear

    Že je mondeo skvělé auto s výborným podvozkem, o tom snad nikdo nepochybuje. I když přece jenom, aby MK III s 2.0 (107kW) o 2 sekundy ujelo BMW320i (125kW) ..... to mi nějak nesedí. Podvozek nemá BMW rozhodně horší, než mondeo a o tolik vyšší výkon by se měl projevit. Že byl i mercedes (120kW) pomalejší, to mohlo být díky automaciké převodovce (a komfortnějšímu ladění podvozku), ale BMW mělo manuální řazení a zajelo stejný čas jako mercedes, což mi zase neštymuje. Je dost pravděpodobné, že, na zajeté časy měl příliš velký vliv řidič a pravděpodobně i rozdílná kvalita pneumatik.

    Ale koukalo se na to hezky, to zase jo :-).
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 19.08.07  13:36

    « top gear

    Tak jsem si sehnal všechny série Top Gear a hned v první sérii ve čtvrtém díle bylo velice zajímavé srovnání dvoulitrových vozů střední třídy. Jezdilo se po jejich testovacím okruhu a jelikož Mondeo (MkIII) nebylo nejsilnější, porazilo i BMW, Mercedes, Renault, atd. Opravdu to stojí za shlédnutí, kor pro nás fanoušky Mondea :).
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.08.07  09:55

    « Změňme název fora

    Pánové, omlouvám se, ale pokud to takhle půjde dál - neměli by jste toto forum přejmenovat? Myslím, že to není potřeba takhle se tady dohadovat, obhajovat - řekl bych, že většina lidí by raději příspěvky , dotazy. Freuda bych řešil jinde ;-) .
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 19.08.07  00:18

    « Konec polemiky o fordclubs

    PetrT.: pochybuju, ze zrovna DR, on si svoje resi po svem u sebe, abych tak rekl, a tady se chova po nasem (spis lepe).

    Jinak diky tobe ma zdejsi forum informacni hodnotu, tak se nezalekni radsi nikoho, to je spravne. :)

    A dal to hil rika tak, jako ja.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 18.08.07  21:56

    « Re: Pro Petra T. :-)

    PetrT: Jak je to s těmi psy a karavanou...? :-)

    Já chodím na obě fóra a nemám s tím problémy. Hlavně když se dozvím, co potřebuju.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 18.08.07  21:18

    « Re: Pro Petra T. :-)

    impaler: teď si vzpomínám, že mne někdo před časem dosti hrubě okřikl, ať tady jisté věci neřeším, že je to již dostatečně a dobře řešeno na fordorg.
    Tehdy mne to dost zarazilo, ten pánovitý tón, že by DR? Nicméně jsem na to vůbec nebral potaz a dál jsem si dovoloval na tomto fóru zde.
    Takže všechny zdravím a jsem připraven i nadále přispívat i jinak pomoci (nedávno jsem pomáhal s nákupem ojetého Mondea 2,0TDCi, snad to vyšlo...) Takže vše co se týče palivového systému - diesel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.08.07  20:59

    « Pro vsechny co maji radi skvarky

    Zdravim vespolek. V patek jsem byl na 120tkm prohlidce a vymene napinaci kladky+ prislusenstvi. Meli to hotove za pet hodin a platil jsem 10tis (kladku jsem mel novou uz z predesle vlastni opravy)Nechal jsem si vymenit i zadni desticky a nejake drobnosti.
    Me dosavadni problemy s vsemozne brucicim motorem jsou snad na delsi dobu zazehnany (ted uz je to jenom dyzlovej klapot)
    Mel jsem to u Rasino na Videnske v Brne, takze Hile priste muzes sem a mas to bez cekani na dily, neb je maji skladem:)

    Jinak bych se chtel zeptat jestli nekdo nema udaj o kroutaku.
    Mam 2.2 TDCi, cerne barvy, radio SONY, telefon Nokia 94563ixz (bluetooth,MP3,12x airbag)
    Obcas jezdim pres Hukvaldy, tak bych si to tam mozna mohl nejak vyzjistit, ale co kdyby to tu nekdo vedel..
    Dikec a caues!

  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 17.08.07  22:56

    « Re: Pro Petra T. :-)

    marjapano,

    už jsme tady dlouho neměli ring volný, tentokrát obehraná písnička "proč nechodím na fordclubs.org a radši se zeptám tady".

    Za sebe bych to shrnul: napsal bych ti o té pasivní resistenci, DR, SZ, kdyby to šlo jako dříve. Na "tvoje" fórum chodím pro konkrétní informace, tímto ti opožděně děkuju, už i mně dost pomohlo. Sem se chodím vykecat a mimoděk poučit zároveň, ovšem v poslední době to byla halda blbovin přerůstajících do flamu, což my jsme tady nemívali ve zvyku, byť se nepovažuju za nějakého otce zakladatele. Jo, Jozef býval podrážděný, že ho nechválíme ze volbu benzínu, i když jsme mu netvrdili, že to má s tou návratností špatně (já fakt věřím, bez ironie, že se mu to vyplatí a spočetl si to dobře). Ale už ho to přešlo, dokud se nedostavil náš DIY buddy. :)

    Moje volba byla přijmout pravidla fordclubs.org, která jsem si nejdřív stejně odklikl, mají svůj smysl. Je tam myslím přes tisíc spokojených členů, je to živá encyklopedie s kvalitním obsahem, kdo se tím může pochlubit...moc jich u nás nebude.

    Sem chodím v naději, že už konečně nebude řeč o krouťáku na kolech. Hned si dávám facku, že sem to slovní spojení použil. :) Podobně myslím ostatní, koho to zajímá, ten už si svoji polívčičku přihřál vrchovatě, ne? :)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.08.07  22:33

    « Pro Petra T. :-)

    Petr T.:
    Petře, díky za přijetí mé interpretace Tvého nicku.
    Ten WinDiesel mi nepříjde ujetý, dyt' se podívej na můj nick :-)
    Ty jsi zrovna člověk, kterého znalosti mi imponují a vážím si lidí, kteří se o informace podělí přijatelnou formou.

    Narozdíl od někoho, kdo o mě píše v dlouhé obhajobě své osoby článek a navíc ten článek prý není pro mě, ale je o mě a podsouvá mi v něm určité skutečnosti, které si sám vydedukoval.
    A to je ten hlavní důvod, proč jeho fórum nemám rád. Nemám ho rád kvůli jeho někdy až drzému chování. Není to, jak píše, kvůli nějakému ojedinělému excesu, není to o tom, že by někdy uletěl, je to o tom, jaký je on, jak píše lidem, kteří například napíšou někam do threadu něco, co on jim později červeným písmem napíše, že to tam nepatří, že je to jiné téma, pak se tam provozuje něco jako upozornění, ... poznámky k pravopisu... A někdy na můj vkus neslušně. Já bych si to líbit nenechal, mám trošku problém s autoritou, pokud od této vycítím náznak povýšení či drzosti. Proto bych si nikdy nezřídil registraci na tom fóru, ty statusy hvězdiček či jak se tam přispěvatelé v profilu zobrazují, se mi prostě nelíbí. A od začátku bych byl submisivně asi jednohvězdičkový a Ty ta autorita - mě to prostě nevyhovuje, podle toho jsem si taky zařídil život. Nemám nic proti ostatním, že jim to nevadí, je to každého věc!
    Lidé na fórech se asi časem mění, souhlas, ale on jako osobnost se za ten asi rok a půl, co jsem to tam občas četl, nezmění, protože změnit člověka nelze, pokud to nechce on sám.
    A zadalší - o článku ke klimatizacím jsem se jakkoliv nevyjadřoval, jen jsem ho nečetl a zdůvodnil jsem to tak, že to neudělám, že už nemám důvod. Nepotřebuju ho číst, nesoudil jsem jej.
    A nebráním se silou mocí tomu čtení fóra, já ho číst nepotřebuju, dobrovolně jsem se rozhodl, tot' vše.
    Těmi druhými jsem myslel parafrázi se seriálem LOST - Ztraceni. Tam jsou také "ti druzí". Absolutně jsem to nemyslel jakože jste špatní. Toto je prý ta "moje" neobjektivnost! Ale pan DR má jasno - ti druzí jsou podle pana Tomana ti špatní. A to je prý klasika... tak jsem asi klasik...
    Já to podsouvání tak nemám rád...
    Add předsudky - trvám na svém, udělal jsem si zkušenost, není to předsudek, panu DR to přesto přijde jako předpojatost či hloupý předsudek - ale dobře, je to jeho názor.
    Tak at'.

    DR:

    Milý DR,
    také lituji, že zde není možnost soukromých zpráv či něčeho podobného, věřím, že bys toho měl na srdci podstatně více, ale tato debata je asi stejně nekonečná. Já ale jen opravuji Tvé domněnky o mých názorech, nepotřebuju se hájit ani nic vysvětlovat a psát o sobě, kolik toho dělám a že nejsem robot - já to vím, že nejsi, neboj, roboti totiž nechybují, sorry. Já mám také plno chyb, kdo nemá. Mě ale fakt nezajímá, co děláš a kolik toho děláš - má to být omluva?
    Proč se omlouváš a píšeš, že ne vždy Tvoje reakce jsou korektní? Dyt' já to vím, psal jsem Ti to, proč se obhajuješ?
    Mám Tě litovat? Toho teda tolik nedělej.
    Já nezpochybňuju Tvé vědomosti, já zpochybňuju Tvé chování na tom webu, které pro mě není únosné, ale máš na něj právo, vždyt' jsi tam guru.

    Zítra brzy ráno jedeme s rodinkou pryč, v neděli večer se vracíme, v pondělí jsem tady a doufám, že si budu moci přečíst o sobě další informace, už jen z toho titulu, aby to nevypadalo, že musím mít poslední slovo. :o)

    Ostatním se omlouvám za zas*írání fóra příspěvky OT.
    Ale jak už jsem dnes psal - nejde mi zatím nereagovat na příspěvky inteligentních lidí, které se mi osobně nezdají košer.

    Neber mě tak, že si chci prosadit svůj názor za každou cenu, to ne, obhajuji se, jen pokud to pokládám za proveditelné. Například tady na moje.auto jsem měl svoje Mondeo asi 14 dní a pak jsem ho stáhnul. Byl jsem otrávený z některých recenzentů, např. z toho, kdo Krkovičkovi vynadal, že jeho auto je fake a že je nula a že to auto má stáhnout a dal mu z trucu jedničku, byt' se mu později omluvil, protože nepochopil ironii, s jakou Krkovička přispěl kamsi do diskuze schválně coby adolescent. Pochopil jsem, že když ten člověk nepozná nadsázku a hned se jde poléčit jedničkou, tak že mezi takovými soutěživci mít svoje auto radši nechci a nepsal jsem mu, co si o tom myslím. A dal jsem mu 10 bodů.

    Abych to shrnul do jedné věty:
    DR, Tvé fórum je hezké, informačně O. K., ale vadí mi Tvá prudkost a razance a styl, kterým napomínáš tamní lidi - jsi prostě taková nátura, zřejmě trochu cholerik a mi to nevyhovuje, tot' vše.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  20:39

    « O ověřování informací, předsudcích a hlouposti

    Tento příspěvek nemá nic společného s technikou, je o ověřování informací, předsudcích a hlouposti a koho to nezajímá nebo mu to vadí, ať to prosím nečte. Nic dalšího už na toto téma psát nebudu.

    TomanGHIA: vzhledem k tomu, že tvůj příspevek byly řečnické otázky na které jsi nechtěl odpovědi, jsou následující řádky pouze má obecná úvaha a nejsou určeny tobě.

    Lidé i fóra i lidé na těch fórech se časem mění (a já o tom opravdu něco vím) a stavět tak radikální názor na "kdysi dávno" získaných zkušenostech (těžko posoudím, na kolik platných i dnes, nevím, co to je za zkušenosti), to opravdu považuju za hloupé a předpojaté. Stejně tak považuju za hloupé vyjadřovat se k článku, který jsi nečetl. Ale to je můj osobní názor. V tomto tématu je bez diskuze hodně kvalitních informací. Ale je tady i velké množství pitomostí a pitomého dohadování (ano, taky jsem se zúčastnil, naposledy právě teď, kdo jsi bez viny, hoď po mě kamenem), ve kterém se ty informace utápějí. Jak bych (dneska) reagoval, "kdyby někdo něco na fóru mondeo klubu" - to je prázdná spekulace. Jak reaguju v konkrétních případech si tam může každý přečíst - a posuzovat mě podle toho. Ale abych před x roky přeřízl fibuláris a do smrti se to se mnou táhlo, to je opravdu předsudek jako z učebnice. Tvoje dělení na "nás" a "ty druhé" (myšleno zřejmě "ty špatné"), to je taky klasika a s objektivitou to nemá společného lautr nic.

    Co se týká mých "smělých tvrzení" - když něco napíšu, vím proč jsem to napsal a mám ve zvyku vždy stavět na prověřených faktech. Nejsem neomylný, ale snažím se "nemyslet, nýbrž vědět". Což si opět může každý kromě tebe snadno ověřit.

    Mé "ne vždy korektní reakce". Pominu naprosto neurčitou formulaci "ne vždy", do které se schová jak ojedinělý úlet, tak denondenní prudění. A souhlasím. Vím že mé reakce opravdu nejsou vždy korektní, i když dělám co můžu - a ty pravděpodobně ani netušíš, co všechno dělám. Ale taky nejsem robot, jsem jen člověk. Opět posuzuješ podle svých vlastních slov stav "kdysi dávno" a co si o tom myslím, už jsem napsal, tak se nebudu opakovat.

    Na konec bych tady měl pro případné(ho) zájemnce definici slova "předsudek": "předpojatost, nepříznivý postoj k jevu, předmětu, k činnosti, k člověku, který se obtížně mění pod vlivem adekvátní opačné informace." Ty sis "kdysi dávno" vytvořil názor a silou mocí se bráníš jekékoliv informaci, která by tě mohla přesvědčit, že ten názor už dneska není platný. Třeba je, třeba není, ale to co předvádíš je IMHO opravdu předpojatost (a IMHO hloupá).

    K Jozefovi se vyjadřovat nebudu, své tvrzení jsem matematicky dokázal. Kdo chce tak se v tom přehrabe, kdo nechce, ať se prosím zdrží nepodložených komentářů.

    Toto téma považuju za vyčerpané, pokud se neobjeví nějaká mě dosud neznámá fakta, tak nemám co bych k tomu dodal.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.08.07  19:39

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    TomanGHIA:
    je to jeden z možných výkladů >:D
    Pravdou je ale kupodivu to, že jsem trávil tolik času u PC, že jsem z toho byl ale úplně zblblej a tak jsem zkombinoval Windows a Diesel (WinDiesel). Vím že je to ale ÚPLNĚ UJETÝ !!!! Faktem je, že tady se pohybujou i ujetější lidi, viz jejich příspěvky. Tak od teď beru Tvou verzi, DIESEL WINS !!!! A je to pravda, neb prodeje dieselů v EU dosáhly 52%.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.08.07  18:28

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    DR:
    To jsi nemusel psát o té provokaci, došlo mi to :-)

    Právě také kvůli Tobě to fórum rád nemám, to je zase malá provokace ode mě, ale zcela opodstatněná, protože když jsem to fórum kdysi dávno četl, tak jsem si na něj udělal svůj názor, potažmo na Tebe. A je to můj názor a já si za ním stojím, takže i kdyby informace byly na tamtom fóru sebekvalitnější, nechci je číst z webu, který se mi příčí. To chápeš, ne?
    Nebo jsi tak na výši, že kdyby Ti tam, kde Ti nikdy není fajn něco nabídli, tak bys to přijal? Já ze zásady ne. Ale není to předsudek. Je to má vlastní zkušenost.
    Můžu si snad pane vybrat fórum svobodně, ne? Mám to tady rád, i zdejší přispěvatele.
    Zdejší fórum mi více vyhovuje a co se dozvím tu, dozvím se i jinde. Mondea jsou stejná zde i tam.
    Takže z mé strany to není předsudek, předsudek by to byl, kdybych si např. umanul, že to číst nebudu a ani bych to nevyzkoušel. Ale já se dobrovolně rozhodl a vybral si.

    A jestli je můj "předsudek" hloupý, jak píšeš, tak to je od Tebe vcelku smělé tvrzení, neb až doted' jsi netušil, proč na to moderované fórum nepůjdu. Ale smělá tvrzení a ne vždy korektní reakce jsou Ti vlastní a je to asi ten stěžejní důvod mého odporu vůči "Tvému" Ford clubu. Zase můj osobní názor, je mi šumák, jestli někdo souhlasí.

    Navíc - já už si obrázek o příčině toho zápachu z klimatizace udělal a mám jasno. Takže mě absence informací toho pána, co ty klimy dělá, nevadí.

    Ted' se ještě dívám na Tvůj příspěvek a ta poslední věta, že kolik je tady pitomostí... no tak tohle si někdo dovolit na Tvém fóru... nepříjde Ti, že jsi poněkud smělý a že ze své pozice zaujatého člověka (moderátor fóra "těch druhých") nejsou tyto výroky na místě? (pozn. - vše jsou řečnické otázky, nechci odpovědi)

    Ale poslední, co bych chtěl na diskusi o autech, je přít se či někomu vysvětlovat něco, co s auty ale vůbec nesouvisí. Já když vím, rád poradím, když nevím, zkusím se zeptat.

    Jak se to fajně loučil Josef?

    Aha, HOWGH!

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  17:17

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    O dezinfekci klimatizace bych si dovolil nabídnou článek od člověka, který pro Fordí servisy (samozřejmě, že ne pro všechny) dělá dlouhé roky udržbu a servis klimatizací. [odkaz]

    Ale TomanGHIA si to buhužel asi nepřečte, protože by kvůli tomu musel navštívit fórum, které nemá rád. Tímto se mu za to předem omlouvám, je to z mé strany úmyslná provokace, nemám rád hloupé předsudky.

    Vůči kutilovi a Jozefovi0351 tady (na radu zkušenějších) pro příště budu volit formu pasivní rezistence. Tedy pokud bude nějaké "příště". Škoda že tady není možné napsat někomu SZ, nebo mu napsat mail, nebo prostě nějak ho kontaktovat mimo fórum, možná by tady pak nebylo tolik pitomostí.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…