FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
g_m 30.08.07 15:44
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
superkutil:
Hmm, aha... já tam ten reprák ale fakt nevidím.
Jinak mi zas připadají jako humus ta Ford rádia, třeba to, co bylo v Mondeu TDDi, s nímž jsem taky jezdil - mělo kazet'ák a vzhled staré krabice.
No já mám spíš z Tebe pocit, že je Ti nostalgicky smutno po starém autě a vše co je jiné a novější má chyby.
Ale to je fuk, nebudem to hrotit.
Já si s dovolením počkám na Krkovičkovo hodnocení, ten vstoupil již potřetí do stejné řeky. -
superkutil 30.08.07 15:29
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
To TomanGHIA: Je to asi úhlem pohledu. Ta krycí mřížka má dost hluboké a úzké díry. Mám rádio Sony a dost často mi zamrzne na první hlášce. Pak ho musím vypnout a zase zapnout. Dělá to od začátku. Basy mám na 5 a výšky na 7. Když dám basy na 7 tak je to zkreslené. :-) U CD nebo MP3 stačí dát výšky na 5 a je to v poho. Osobně to rádio Sony považuju za humus (bral jsem ho kvůli MP3) a taky když mi montovali HF, tak říkali, že Sony je horší jak ty Fordí rádia. Mě se teda u Fordích líbila ergonomie a přehlednost, u Sony jsou všechna tlačítka v řadě a jsou nepřehledná a kurzory u točítka jsou taky dost humus. 8-s V druhém autě mám Fordí 5000 a měl jsem 6000 (než ji ukradli) a ty se mi ovládají líp. -
g_m 30.08.07 15:22
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
superkutil:
Já jsem viděl ten tuningový výškáč v rohu, ale jde o to, že na té fotce to vypadá, že tam ten standardní velký reprák na těch otevřených dveřích není. Podívej se sám na ty dveře - vypadá to, že je tam jen plastová výplň dveří a mřížka kryjící membránu nikde. Přitom na druhých dveřích na stejné fotce je vidět i při zavřených dveřích.
Co ostatní - jsem slepýsám nebo i někdo z Vás?
Mimochodem - chybějící výšky nepocit'uju, mám nastaveno TREBLE na 6 a BASS na úroveň 7 a mám spíš pocit, že na to, že tam ty repráky jsou jen 4, tak že to hraje moc hezky a hutně.
Krkovička:
Tys měl na obou předchozích Mondeech rádio Sony jako máš ted'? Neměl, že ne? Napiš prosím Tě jak se Ti jeví současné ozvučení, co máš v Olině oproti těm původním.
Mám totiž pocit, že to rádio Sony má pěkně výkonný zesilovač a zajímá mě, jestli se domnívám správně, že to musí hrát líp než s jiným rádiem.
Díkes. -
superkutil 30.08.07 15:07
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
To TomanGHIA: Reprák je pod tím šedivým uprostřed. Hrajou málo výšky, tak jsem musel do zrcátek výšky přidat. Je vidět v rohu fotky nahoře.
To DR: To že se potí při uzavřeném okruhu a při sexu (v nejedoucím autě) >:D je mi jasné. Mě se to ale potí za jízdy, kdy to fouká všude. Pomůže samozřejmě zapnout klimu (nechci kvůli spotřebě) nebo ohřev předního skla (po chvíli se vypne) a nebo pustit ofuk jen na přední sklo. Když ho dám i na nuhy, tak se zase mlží. Co je to kabinový filtr a kde ho najdu?
MKII se nemlžila, respektive mlžila jen když jsem po dlouhé jízdě s klimou znovu nastartoval. Soudruzi od Forda holt neznali co je to odfuk výměníku. -
g_m 30.08.07 14:13
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
DR:
Proč myslíš, že HyperKutil sex v autě neprovozuje? Náhodou je to mocinky fajn. A když se zadaří a jsou na to dva, je to ještě lepší a člověk tak nějak příjde mezi lidi...
Kutil:
Prosím Tě odpověz mi na něco Ty, at' se furt jen neptáš - kde máš reprák na té deváté fotce?
-
"-- skrytý --" 30.08.07 13:57
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
superkutil: čelní okno se mlží, když máš přepnutý rozvod vzduchu na "vnitřní okruh" - je doufám jasné proč, nebo máš vlhký kabinový filtr.
Pořádně si vyčisti sklo zevnitř, jsou na to i speciální přípravky proti zamlžování. A doporučuju mít rozvod vzduchu nastavený do polohy "ofuk čelního skla + něco dalšího (většinou na nohy)", to dělá divy.
Samozřejmě, když venku prší a do auta si sednou 2-4 mokří lidé, tak se zamlží všechna okna, to je normální. Ještě me napadla jedna možnost, kdy se auto vevnitř pěkně zamlží, ale sex v autě předpokládám neprovozuješ? -
g_m 30.08.07 13:43
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
superkutil:
Já ted' píšu jen proto, že mám na kartě nový obrázek, he heč! :-) Jinak se mi moc nechce...
Add to čelní sklo:
V noci bývá větší vlhko, občas se mi taky mlží sklo, proto máš i Ty v autě:
1) ofuk ventilace směrem na sklo
2) klimu, která vzduch suší
3) tlačítko na vyhřívání čelního skla
4)tlačítko MAX nad displayem klimy - je dlouhé a má i diodku...
Tak něco z toho použij, občas to taky dělám a pomáhá to.
Add xenony:
Já je nemám a tak Ti je závidím a tak mám škodolibou radost, že na Tebe blikají - třeba Ti taky jen závidí, blikej na ně taky...
Ale vážně - s xenony musí mít auto i ostřik světel a automat. nastavení výšky xenonů, proto asi nikdy nenajdeš v autě štelování výšky světel, byt' bys auto rozebral na prvočásti.
Zajed' ke zdi, auto měj prázdné, rožni světla, vystup a udělej na zdi křídou rysku, kam svítí při prázdném autě.
Pak to samé, ale s naloženým autem.
Uvidíš, že rysky se nebudou překrývat. Máš čidlo na zatížení zadní nápravy, které světla podle zatížení auta nastavuje samo.
Add palivo:
Shell neberu, tak nevím, leju TopQ Diesel od Benziny, nic jiného, auto má 23 tisíc a je O. K.
Kutile, nějak mi neštymuje jedna fotka na Tvém Mondeu 2.2 TDCi, co máš na moje.auto - je to foto č. 9 a jmenuje se "Místo řidiče". Nechybí na těch otevřených dveřích něco?
tlustoch:
Standa už mi došel, VIF cmrndnu občas po tankování, beru již aditivovanou naftu (TopQ) a nikdo neví dopad dvou různých aditiv v nádrži na vstřikov. systém. Jinak - Standu už nekoupím, je drahý, je ho třeba hodně oproti VIFu a já chci mít diesela kvůli ekonomickému provozu.
lordmystic:
Dík za pěkné video. Jo - ten pán, co tam na kameru ukazoval tamto... to šlo taky koupit na srazu? Nebo měl nějaký tuningový speciál "Big line" ? :-)
Jinak to asi soudě z těch fotek byla slušná kalba.
Díky za ukázání. Jo a ten černý Mustang byl perfektní.
-
Vasik1 30.08.07 13:43
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
to polokutil: S čistým a nemlžícím se sklem mát taky trochu potíž. Tedy možná to bude v pohodě nevím, protože když dávali v bazaru auto do pucu, omylem šmrncli i spodek skla nějakým silikonovým sráčem, kterej se teď rozlýzá po skle a děla na něm jakoby takovou mlhu, minule jsem na to při umývání zapoměl, zítra je v plánu další mytí, vydrhnu sklo a uvidíme. Je to nejhorčí za pološera nebo tmy, to to pak jde dost vidět, mizí to ofukem nebo po zapnutí vyhřívání skla.Kdysi sem kdesi četl že na zamlžování má vliv zanešený pylový filtr, ale ten mám teď vyměněný, takže tím to nebude. Mám pocit že to přední sklo je začarované z venku i ze vnitř, protože z venku to taky není ono, stěrače to vypucujou, pak si daj pauzu, setřou ještě jednou a mušky co tam zbyly zase rozetřou po celým skle. Ale jinak pohoda :-! xenony nemám, neporádím, na podtáčení si už taky dávám pozor, mám pak pocit, že se každou chvíli mondík rozpadne -
"-- skrytý --" 30.08.07 13:38
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
kutil: podla mojich skusenosti sa sklo zahmlieva skor v autach ktore maju automaticku klimu, neviem preco, a zahmlieva sa ti aj inokedy alebo len ked si v aute sam? mne sa skor zahmlieva ked sme v aute viacery a vypnem klimu a je to dlhsia jazda... co podla mna suvisi s vyssou vlhostou, ktoru pasaziery produkuju, s automa klimou (ked je off) a vhladom na teplotu prostredia ked automat prepusta len minimalne mnoztvo vdzuchu, pri off klime by si problem vyriesil rucnym nastavenym vyssieho stupna fukania, ale ak je vonku vysoka vlhkost tak by to mohlo este zhorsit..... riesenie? zapnut klimu
k tej tvojej dovolenke - vybrate z mojej recenzie "...Mondeo absolvovalo dovolenku v Taliansku. Auto osadene 2 dospelymi osobami + 2 deti + v kufri co to dalo. 1.200km dialnice, 250km okresky, zapchy a podobne. Spolu najazdene 1.450 km s priemernou spotrebou 5,7 L (km vs. palivo), co je podla mna vynikajuca hodnota. Priemerna rychlost 106 km(podla BC)" -
superkutil 30.08.07 12:58
« Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
Ahoj, nikdo nereagoval a tak prosím o radu znovu. Za jízdy v noci se mi mlží přední sklo a dá se jet jedině při zapnuté klimě nebo s ofukem jen předního skla.
A druhý dotaz je ohledně xenonů. Jak auto nastavuje sklon světel při naložení kufru?
A ještě jeden na lordmystic, případně na ostatní: Psalo se tu o tom, že se nemá motor podtáčet, že odejde setrvačník. Zajímá mě, jaké tedy jsou vhodné minimální otáčky. Koukal jsem, že 2.2HDI má maximální moment už v 1500ot., ale v článku o setrvačníku jsou doporučené minimální otáčky 2000ot.
A ještě jeden. ;-) Máte pocit, že na V-Power diesel jede auto líp jak na Shell normální diesel? -
"-- skrytý --" 30.08.07 11:36
« Re: mimon wars xii - video
Pekne sestrihane- mas talent:)
Mozna bys to mohl pojmenovat "Redneck party", bylo by to trefnejsi.
BTW Nejak porad nechapu uvazovani lidi, co se postavi primo na ranu pri vyjezdu ze zatacky nebo se mota kolem gumaru starejch vraku. Asi adrenalin..Ten manik co "gumoval" tu starou Lancii muze byt rad, ze nema klepeta.
-
lordmystic 30.08.07 11:02
« mimon wars xii - video
Takže jsem navštívil tuto akci - poprvé. Kdo by měl zájem, mám rozsáhlou fotogalerii a hlavně video sestřih z celé akce. Povedlo se mi natočit zajímavé záběry nejen ze sprintů, ale i z driftu, gumování a pár drobností kolem. Sice jsem toho ze sprintů z dieselové kategorie moc nestihl, ale i tak jsem chytil spousty dalších zajímavých věcí... Tak kdo by měl zájem, může si video i fotky prohédnout zde:
[odkaz]
ps - no mondea tam nebyla skoro vůbec natož aby třeba závodila v nějaké kategorii.
ps2 - nebyl jsi tam náhodou ty DR se svou st200? na tom mém sestřihu v čase 6:17 tam bylo snad jediné mondeo, krom jedné špinavé st220 (obojí i ve fotogalerii). -
superkutil 30.08.07 10:03
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
To pepek: No, to spíš bude tím, že se celý život pohybuju mezi slušnýma lidma a ty máš zase zkušenosti s těma hajzlama. A podle tvé reakce nemáš problémy s jejich chováním a možná používáš i jejich metody. Prodával i kupoval jsem mnoho aut, vždy se nákup neobešel bez nějakých podvodů a skrytých vad, ale prodej byl vždy bez problémů ke spokojenosti obou stran. :-! Ale chování M-CAR, kdy se zaměstnanec vydává za soukromého zájemce, kdy se zaměstnanec vydává za majitele (jinou osobu) při jednání s právníkem, kdy zaměstnankyně lže v jednom kuse a dělá blbou, kdy od tebe převezmou auto a pak ho použijí k trestné činnosti a pak auto prodává jiný bazar, s tím jsem se opravdu ještě nesetkal. Alespoň v mém oboru si tohle nikdo nedovolí. Na to mají moji klienti svoji sebeúctu, charakter, čest a slušnost. A tvoje stále urážlivé příspěvky hovoří o tom, že žádnou z těchto vlastností taky nemáš. ;-\
To Jozef0351: Ještě k té tabulce. DR má pravdu v tom, že při stejné rychlosti a stejném momentu na kolech je stejný výkon a protože převodovka výkon nemění musí být pro stejný moment na kolech stejný výkon na motoru nezávisle na zařazené rychlosti. To co je ale pro zrychlení důležité je derivace momentu, to je pokles či nárůst momentu s otáčkami. Je totiž rozdíl, zda auto jede do kopce stálou rychlostí a bavíme se o tahu motoru nebo zda se bavíme o zrychlování vozu. :-! -
"-- skrytý --" 29.08.07 21:17
« Standa vs VIF
Tak sem s tím, kdo ještě jede ve Standovi a kdo už se nechal zlákat testem a věří VIF?
Co Ty Petře T., zůstal si věrný Standovi-já ho mám v garáži ještě 3 litry, ale VIF už sem zkusil a málem mi ujely nohy jak děsně maže, nebo že by se kuličky na destičce mrskaly o pár mikronů jinak? To asi nevyřeším a budu to střídat -
g_m 29.08.07 21:10
« Re: Re: ???
Krkovička:
Jooooo chlape, uznávám, Tasmánský devil mě rozsekal - i když, já po tom Pandím kýchanci od Tebe tušil nějakou kulišárnu... ostatní ale museli být hotoví.
Ale stejně jsem nechápal. Pecka! Jen víc a houšt'.
Sice si ted' o Tobě myslí všichni ti XJ-ové, Assasin-ové a další "bejci", že jsi fejkař a vůl, ale myslím, že Ti to nijak žíly netrhá.
Sice ted' asi nikdo krom nás dvou tady v threadu neví, o čem si píšem a vo co woe gou, ale snad nám to DIM, coby místní Boss, odpustí. Takže sorry za OT.
Škoda, že mi to do té Prahe v ten pátek nevyjde, bych za Váma přijel aspoň na chvíli zkecnout.
Nic, třeba někdy bude místní Mondeo sraz.
Kua ale to jsem asi ted' psát neměl...
DR, v žádném případě to není potenciální konkurence Tvým srazům... :-)
Humoru zdar a dobrému zvláště! -
pepek 29.08.07 20:13
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Jó milej polokutile, ty ses za svůj čtyřicetiletý život zjevně nesetkal s hodně věcmi a i kdybys je potkal, tak je stejně nepochopíš. Jednou z nich je i třeba normální řízení auta.
btw. Babička říkávala - Komu není s hůry dáno, v apatyce nekoupí - a na tebe to platí přesně :-! -
"-- skrytý --" 29.08.07 20:11
« Re: ???
TomanGHIA: Jo, stahnul- naraz, nekompromisne a naveky.Cela ta sekce MojeAuto mi v posledni dobe dost lezla na nervy. Kdyz se nad tim zamyslim, tak je to uchylarna nejvetsiho kalibru co akorat zere cas. Ale tim nerikam, ze me to obcas nebavilo:)
PetrT.: zatim jsem cislo nedostal, nicmene poctiam s dohodnutym terminem.V Praze budu uz zitra vecer okolo seste, tak kdyby se ti to hodilo uz zitra, tak dej vedet.V kufru uz to sploucha..:)
-
g_m 29.08.07 18:55
« ???
Krkovička:
Ty jsi stáhnul Olinu i Pontyjaka Kitta ("f originálu") ??? :-(
Proč? Že by Mr. XJ teple zahlásil, že KITT je fakeeeeeeee ????? :-)
Nebo Tě nas.rala (btw. jako mě) totální hloupost lidí a neschopnost jich pochopit ironii?
Já se ale perfektně pobavil u KITTa, u flamu pod ním taky, takže díky!
Grues Dich! :-)
-
superkutil 29.08.07 16:05
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
To Pepek: Koukám, že zase tvoříš. To je zajímavý, že s tím M-CAR mají problémy desítky zákazníků, že by to byli všechno dementi? Možná, že používáš podobné praktiky jako M-CAR, ale já jsem se ve svém životě s takovou drzostí ještě nesetkal a potvrdilo mi to plno postižených i právník se kterým se o tom jednal. Stejný trik co použili na mě použíli na desítky dalších.
To lordmystic: Pod jaké otáčky je podtáčení? Motor 2.2HDI má maximální moment už v 1500ot. Pod jaké otáčky by jsi 2.2TDCI netočil?
To DR: Jak už jsem psal výpočet vycházel ze špatného grafu, kde opravdu ve 2600ot byl výkon vyšší jak ve 3300ot. Celá tabulka měla jen říct, že u TDCI je někdy lepší přeřadit na vyšší stupeń pro zvýšení momentu na kolech. Souhlasím, že úvahu nebyla úplně přesná. Pro zjednodušení šlo brát základ, že převodovka je měnič momentu, ale výkon na obou stranách je stejný.
Jinak v poslední době se mi opravdu 2.2TDCI rozjezdil a už se i vytáčí od 1500ot do 4000ot. takže je vše v pohodě. >:D Hovoří o tom cesta na dovolenou, kdy na 2500km byla průměrná spotřeba podle PP 6,5litru při průměrné rychlosti 104km/h.
To All: Jak se nastavuje sklon světel s Xenony? Všichni na mě blikají, ale žádné ruční nastavení v autě není? A ještě jedna: Také se vám stále zamlžuje přední okno? Jel jsem v noci a pořád jsem musel mít klimu, protože jinak nebylo vidět. Koukal jsem, že už se tu o tom někdo zmiňoval. MKII tenhle problém neměla. -
WinDiesel 29.08.07 12:20
« Re: co vadí a co prospívá...
Krkovicka: Jo, čoveče, to by asi šlo !!! Jak mi dáš vědět že jsi blízko??? Nebo sesejdem v konkrétním čase na konkrétním místě? Jak se vyznáš v Praze. Víš kde je IKEA ve Zličíně? Tam bychom se mohli v cca 10.30 potkat, co nejdále od IKEA, tam je spousta parkovacích míst, kde to můžeme spáchat... -
martin.z 27.08.07 19:45
« Re: Kladka + řemen hotovo
cena je 8-9 kkc dohromady, prace+material. Fakturu jsem ted liny hledat. Myslim ze DIM tu psal ze to menil uz 2x, pry to vydrzi tak 20-30kkm ale doufam ze ne u me :-)
JInak asi to bude zaviset na namahani te trojkombinace, tz. kolisani otacek, klima, servo, alternator, to vsechno na tom visi.. -
"-- skrytý --" 27.08.07 19:02
« Re: Kladka + řemen hotovo
no prave u nasich dvou aut obe stejna vyroba, stejna vybava 2.2TDCi 2005.09 a u jednoho je to po cca 65t km a druhe 75t km.
Tak jestli to bude kazdych 70t km tak to je pekny :-(. Znate nekdo oficialni cenu material + prace pokud to neni na zaruku? -
"-- skrytý --" 27.08.07 18:10
« Re: Kladka + řemen hotovo
jarda.suchy: Vymena kladky a prislusenstvi zrejme bude pro jakykoli Ford servis rutinni zalezitost, takze bych se neobaval neodborneho zasahu. U benzinu se ten problem asi nevyskytuje vubec (nebo jo??) bo tam nic moc nekmita, u meho predchoziho 2.0 TDCi se jeste ani po 150kkm nic nemenilo, u soucasneho 2.2 po 100kkm rachot jako u traktoru a nutna vymena.
Tak nevim na cem to zavisi..Ze by na tlaku v pneumatikach?:) -
"-- skrytý --" 27.08.07 16:54
« Re: Kladka + řemen hotovo
to martin.z: no my jsme tam presli s firmou od jinud, kde jsme nebyli spokojeni a s tim, ze jsou na Cernokostelecke velice dobre vybaveni, jak po strance technicke, tak personalni. Tak doufam, ze to nebyl krok vedle s vyberem tohoto servisu. Koukam ale, ze ta vymena kladka + remen + jeste neco (ta trojkombinace) je celkem standardni zalezitost? Muzete sem napsat ti co s tim maji zkusenost, kolikrat jiz jste toto nechali menit za zivotnost auta a jesteli se to periodicky opakuje treba po XXXtis. km. A jestli to neni jen problem u nekterych mototru myslim (2.0TDCi XXkW, 2.2TDCi). A jestli tu je teda nekdo, kdo ma najeto 200tis. km a jeste zatim tento problem nemel? -
"-- skrytý --" 27.08.07 13:58
« Re: Kladka + řemen hotovo
to hil: ... a po kolika tis. najetych kilometrech jsi menil? Nas to ceka ve firme take, asi obe auta pujdou na vymenu.
S tim souvisi konkretni otazka na servis:
Mate tady nekdo zkusenosti se servisem FordCharouz Cernokostelecka v Malesicich? At negativni nebo positivni? -
"-- skrytý --" 24.08.07 13:13
« Re: Xenony - Titanium
Diky za tipy- ja tobe pomoh s gumama,ty me se zadama. Konecne se ta diskuse rozjela spravnym smerem.
Do Motola jsem uz volal, ten Kozak na me bude mit cas za ctrnact dni, tak to asi spojim s diagnostikou motoru u PetraT.- budeme pak zdravi oba- ja i Olina. Zdravi predevsim, to si pamatujte! -
"-- skrytý --" 24.08.07 12:16
« Re: Xenony - Titanium
Je to tak- ja mam kuprikladu i holici strojek co se jmenuje Titanium (xenony nema), praci prasek kupuju jedine Titan a muj nejoblibenejsi film je Souboj Titanu.
Pristi tyden jsem objednany do Tatoo salonu, kde si necham pres cely zada vytetovat Titanic.
Nevite nekdo, kde se da koupit titanove nadobi?? -
"-- skrytý --" 24.08.07 11:13
« Re: Pneutest
Zdar. Jezdim obcas po Brne a okoli, zejmena o vikendu.
Kdybych te videl tak si tveho auta urcite vsimnu (i v zrcatku:))a mozna i zastavim na kus reci.
Muzem si dat nekde dostavenicko-pokud jsi z vysociny, tak to neni problem, moje zena je z Jihlavy a ja z Drahanske vyrchoviny.
Xenony nemam, v Nemecku se to da nakonfigurovat i bez nich.
Tak dej vedet, muzeme pak udelat prima recenzi:) -
cja 24.08.07 08:51
« Re: Pneutest
Krkovička: Nevím, ale nejezdíš po Brně? Tuhle jsem tam bloudil a potkal jsem tam Titanium a jelikož jich po ČR jezdí jenom pár, tak by mě to vůbec neudivilo.Samozřejmě mě to napadlo až dle fotek , kde je RZ. A v těch recenzích někdo psal, že to máš bez xenonů - to je snad blbost - ty byly v této výbavě v základu - nebo němečtí soudruzi udělali někde chybu? Jinak za ten profil 10b. Super. -
cja 24.08.07 08:24
« Re: Ojeté pneu
to impaler: měním vždy pneu při 3 mm vzorku- v servise sice cosi říkali o zákonné hranici, ale voda je pro 18" 225/40 v kolejích nepřítel, takže vždy. A zimáky max 4mm potom dojet v létě.
A za sebe doporučuji buď Dunlop 9000 tíchá a příjemná guma cose týče hlučnosti a vlastností na mokru a nebo preferuju CSC 2 nebo 3, velmi dobrá ve všech ohledech.
Na zimu jsem zkusil Dunlop M3 205/55/16 a nemohu si stěžovat, i když u nás na Vysočině toho sněhu bývá hodně, tak zatím bez větších problémů( v nejhorším nazouvám řetězy)- velmi tichá na dálnici - ale tam toho moc nenatočím.
A chtěl jsem poděkovat všem tady zúčastněným, že se diskuze opět vrátila k zajímavým tématům. Je to fajn, jít na forum a něco se dozvědět. -
cja 24.08.07 08:13
« Re: co vadí a co prospívá...
TomanGhia: Pirelli 6000 jsem jezdil asi před 8 roky na Mon 93 2,0i stály tenkrát asi 3500,- v rozměru 185/65/14 po 14k bylo po nich tichá a měkká guma ,ale špatný kilometrový proběh - i když jak psal DR , tak se gumy vyvíjí velmi rychle, ale pro mě to tenkrát bylo velké zklamání, které ve mě vyvolalo nechuť k Pirelli - asi předsudek? :-). Je taky pravda , že jezdím 90% okresky - hrubý asfalt. Ale žádný pneu mi nevydrží více jak 20k. Bravuris jednou 24k , ale byli hlučné.
To Krkovička: Krásná Olina - máme stejnou ;-) -
g_m 23.08.07 17:41
« Re: Pneutest
DR:
Za deště tak rychle nejezdím, když prší, tak mě rychlostní limity nezajímají, zvolním a pustím si na CD písničky od Apocalypticy.
Kdysi jsem měl těžkou nehodu za deště (neřídil jsem já) a od té doby to na mokru nejde jinak než hooodně opatrně. Takže ty R050 budou moje volba, na mokru rozdíl fakt nepoznám, leda by plavaly při dešti na dálnici už v 90 - 100 Km/h. Ale to zřejmě u těch Bridgestonek nehrozí. -
"-- skrytý --" 23.08.07 17:21
« Re: Pneutest
TomanGHIA: i na mokru poznáš. Když ti za deště ve 120km/h na dálnici přední kola na pětku hrabou, je s pneu něco špatně.
Já jsem si za ty statisíce km s nejrůznějšími auty na nejrůznějších pneu udělal názor, že na suchu je to celkem jedno, tam jsi na jakékoliv gumě od limitu adheze dost daleko - při normální jízdě (a nebavíme se o extrémech jako jsou protektory). Ale právě na mokru se dělí zrno od plev, ten limit je najednou i při opatrné jízdě mnohem blíž a pak ty rozdíly začnou být zajímavé. -
g_m 23.08.07 17:03
« Re: Pneutest
Jozef0351:
No podle mě je důvodů víc:
mám nižší profil pneu, nechávám si je foukat asi o 2 desetiny více než je psáno, mám těžší auto - Ty máš myslím 1.8, asi razantněji zrychluju i brzdím, průjezdy zatáčkami...
No a ten model P6000 je ve specifikaci Powergy i bez Powergy, ne? No a já nevím, jestli máš i Ty ty moje "síla a energie". :-)
Ale s volantem se nepřetahuju, ani při zrychlování ani na nerovnostech.
Spíš mě trošičku štve, že mám volant trošičku doleva při jízdě rovně.
Byla už z výroby špatná geomertie a byl volant nakřivo více, po seřízení je to o dost lepší, ale pořád to trochu zůstalo. A je to stejné i po přehození na zimní, pak na letní, znovu geometrie a je to pořád trochu znatelné.
Dle servisu je to v normě, je to rovně a je to daň za velká kola, rovnat víc to prý nejde a ani prý není co, nicméně já už si vypěstoval slušnou obsesi... :-)
Tak to alibisticky přisuzuju křivým cestám a neřeším to.
Hlavně že mi to netahá na stranu a ani samo nezatáčí.
A všem dík za rady či linky na stránky, už mám jasno. -
Jozef0351 23.08.07 16:39
« Re: Pneutest
TomanGHIA: Divné je že obaja máme Pirelli P6000 a mne vydržali raz toľko ako tebe. Nemyslím že by to bolo tým, že ja mám 16". Mám na nich najazdených 53 tis. km a nad kontrolnými bodmi mám 2-3 mm. Podľa mňa sú tie gumy tvrdé a preto toľko vydržia a sú hlučné. Tomu by nasvedčovalo aj to že sa stále preťahujem s volantom. Zimné mám rovnaký rozmer a taký problém nemám. -
"-- skrytý --" 23.08.07 14:17
« Re: Pneutest
TomanGHIA: gumy, co vydrží 50000km budou buď drahé, nebo ta výdrž bude na úkor nějakého jiného parametru - hlučnost, valivý odpor, jízdní vlastnosti na suchu/mokru. Nevím, kolik najezdíš za rok (na letních), já s mondeem tak 15-20 tisíc (30tisíc ročně celkem), výdrž 2 roky u letních gum považuju při tomto proběhu za dostatečnou.
Co se týká nákupu, doporučuju www.pneunet.cz ( všechny ty "nelevnějsipneu" a podobné eshopy jsou proti nim znatelně dražší. A když tomu věnuješ trochu času, můžeš nakoupit opravdu výhodně, i když třeba něco jiného. Já jsem taky původně chtěl bridge RE050A, ale ty pirelky byly skoro za poloviční cenu (bravurisy stály +- stejně!), takže nebylo co řešit.
Krkovicka: jasně že je to jasný. Já jsem jenom za ty roky tak nějak zjistil, že co je jasný mě, nebo tobě, spoustě jiných lidí zas tak jasný není.
BTW, kromě použité směsi oprotřebení docela dost ovlivňuje i styl jízdy (a zatížení a huštění), za 30 minut na brněnském okruhu jsem ty pirellky docela dost sedral. Ale to je samozřejmě taky každému jasné. Snad... -
g_m 23.08.07 12:29
« Re: Pneutest
Krkovicka:
Pandsky bohužel nerozumím, přeložíš mi to, jak jsi nabízel u toho německého testu v pdf. ? :-) :-)
Jinak super, krásné.
Jozef0351:
O ložiska se neboj, ty Pirellky hučí asi všem, je to nejspíše gumama.
Je možné, že Pirelli spolupracuje s některým z výrobců ložisek a tohle je jejich lobby. :-!
Ale abych ty gumy jen nehanil, dobře drží na suchu i na mokru.
Ale nekoupil bych je, tolik žetonů dát za gumy a nenajet na tom ani 40 tisíc a poslouchat hučení, to ne. -
Jozef0351 23.08.07 11:56
« Re: Pneutest
Životnosť pneumatík je to posledné čo ma zaujíma. Voľakedy som mal na Mitsubishi letné Bravurisy a vyhodil som ich po 20 tis. km lebo hučali ako krava. Na Autosalóne v stánku Barum sa len uškŕňali že prečo si kupujem na také auto také gumy. Ale zimné Polarisy boli super.
Teraz som kúpil auto s Pirelli P6000 a je to katastrofa. Od nova hučia ako keby som mal pásy. Aspoň dúfam že je to gumami a nie sú to ložiská lebo hučia odnova. Čo z toho že už mám na nich 50 tis. km a do zimy ešte vydržia keď sú také hlučné. Zimné mám tiež Pirelli Wintersport tuším a takisto sú hlučné. Len dúfam že to je gumami a nie autom. Na jar kúpim najtichšie gumy podľa testov. Som zvedavý či konečne zažijem tichú jazdu. Mal som teraz na skúšku Roomster 1,4 a to auto bolo od podvozka o poznanie tichšie ako moje Mondeo. Ale vynahradzoval to motor. Nebol som si istý či sa nepomýlili a nedali mi namiesto benzínu diesel. -
g_m 23.08.07 11:46
« Re: Pneutest
Krkovicka:
Díky za vysvětlení, koupím si je. Protože pokud se na těžším BMW 5er sjíždějí pomaleji než gumy na Tvojí krásné černé Olině ST, která má těžký čumáček (2.2 TDCi, Ty za volantem a Tvoje okouzlující dlouhonohá žena /fotka v Krkovičkově doplněné recenzi, koukněte se! :-) / s Tebou vepředu), tak pak mi zřejmě vydrží ještě déle než by držely na tom BMW.
Takže ještě jednou díky pane!
DR:
Souhlas, gumy jsou určitě o kompromisu, pokud to nejsou nějaké speciály.
Já od gum chci výdrž aspoň 50k Km a aby mě na cestě neobtěžovaly hlukem, jak se to děje ted' u těch Pirellek, které mají být prý tiché a výkonné (jejich název Powergy je prý power and energy...).
Ty ale nevydrží více než 30k Km a to budu pouštět rádio nahlas, ... abych spíš já pak neměl nával energy and power a nevyhodil je.
A dík za odkaz, podíval jsem se, ale mírná obava tam byla... :o))) -
"-- skrytý --" 23.08.07 11:12
« Re: Pneutest
Krkovicka: Adheze na mokru není jenom o směsi, ale taky o tvaru dezénu, jak stíhá vodu odvádět. Tvar dezénu zase úzce souvisí s hlučností a ovlivňuje samozřejmě i jízdu za sucha. K tomu přidej valivý odpor (zavisí na konstrukci, směsi, dezénu) a odolnost proti opotřebení. Fakt to těm pneumatikářům nezávidím.
-
"-- skrytý --" 23.08.07 10:52
« Re: Pneutest
TomanGHIA: já používám testy tady [odkaz] (neboj, na tenhle odkaz kliknout můžeš ;-)).
Testy staré 1-2 roky jsou už historie. Výrobci pneu pořád vylepšují a i když se nemění název, tak letošní guma je lepší než ta loňská. Hezký příklad jsou Bridgestone Turanza 300. Před pár roky nic moc, pak najednou špička.
Rozdíly v testech bych ale zase tak neprožíval, u sousedicích pořadí (1-2, 2-3, 3-4, ...) často jde o jednotky procent, což normální člověk nemůže poznat.
Záleží, jak kdo jezdí. Já jsem třeba mnohýmni zatracované bravurisy měl na několika autech včetně 2.5V6 a na jízdní vlastnosti jsem si rozhodně nemohl stěžovat. Byly hlučnější, ale na suchu v pohodě a na mokru i ojeté hodně dobré, hlavně se mi líbila vysoká odolnost proti aquaplaningu, s tím mají problémy i dražší gumy. Teď na STčku mám Pirelli PZeroNERO, což v době nákupu byla špičková guma, znalci doporučovaná pro řádění na okruzích :-).
Obecně jsou vlastnosti konkrétní penumatiky vždycky nějaký kompromis. Protože některé požadavky jsou protichůdné, třeba vysoká přilnavost, dlouhá životnost a nízká cena. Výrobci se snaží mít ty vlastnosti vyvážené. Ale protože nabízejí víc typů pneu, můžou je různě "ladit" - někdy prodlouží životnost na úkor jízdních vlastností, jindy upřednostní chování na mokru na úkor hlučnosti nebo valivého odporu. Ale žádná guma nemůže být špičková ve všem, takže je potřeba si stanovit priority a pak podle toho vybírat. I když běžný člověk, který njezdí zatáčky po dvou kolech ty rozdíly nemusí vůbec poznat.
U nás má diskuze o pneumatikách 52 stránek a je to nekonečný příběh. -
"-- skrytý --" 23.08.07 10:48
« Re: Pneutest
Ja jsem je totiz hodnotil (doporucil) na zaklade vysledku toho testu:)
Stejne tak jsem si koupil ty co to vyhraly a tam to opotrebeni muzu potvrdit:/
Ty R050 ma kolega na BMW a nedavno jsem se ho ptal jestli za mokra nedelaji neplechu. Bylo mi receno, ze jsou OK, ale ten rozdil se asi projevi az v extremu. V kazdem pripade se mu sjizdi pomaleji nez ty moje a to ma jeste tezsi auto.
Obecne plati, ze dobra prilnavost za mokra je podminena mekci smesi, ktera se logicky drive ojede.
Me uz gumy jednou zachranily pred nechtenym opustenim dalnicniho sjezdu a tak se drzim rceni "Motor neni to, co vas drzi na silnici" a kupuju gumy co drzi:)
-
Janerad 23.08.07 10:36
« Re: Pneutest
Přihřeju si polívčičku, testy gum koukejte na
[odkaz]
Jinak na léto mám Conti Sport Contact 2 a na zimu nejaky Bridgestone, ale musel bych se kouknout...
Ani jedno nic extra, ale na zimu mi pekne hluci zvoni kola - koupil jsem zimaky i s diskama, nejaky alu Rial, jsou lehky, ale desne hlucny. S origo Fordama alu 17" se nedaji srovnavat... -
g_m 23.08.07 09:35
« Re: Pneutest
Krkovicka:
Dik moc za ten test, dival jsem se na to a ty R050, co prohrály, tak mají hodnocení přesně jako jsi je hodnotil Ty ve včerejším příspěvku - výdrž perfektní, na suchu gut, ale na mokru nic moc.
Máš s nimi osobní zkušenost? Fakt jsou na tom mokru tak špatné, že kvůli tomu je v testu hodnotili jako nejhorší?
Nebo neměl je někdo z Vás? Protože ty gumy vycházejí moc dobře na poměr cena/výdrž a mohl by to být "tajný" tip pro více lidí.
Jsou to Bridgestone Potenza R050.
Jinak na zimu mám Sava Eskimo S3, 205/55 R16, bylo to spíše rozhodnutí s ohledem na jejich cenu, ale jsem příjemně překvapen, gumy nehučí, na mokru drží, sníh jsem potkal za tu poslední zimu asi 2x, ale nezklamaly. Vzorek ani neubyl, mají asi 7k Km.
Pouze když už je teplo kolem 10-ti stupňů, tak trochu kloužou.
Takže kupodivu můžu doporučit tyhle levnější gumy.
-
impaler 23.08.07 08:32
« Ojeté pneu
Pánové,
když už je řeč o ojetosti pneumatik - sleduju své první dvě sady, za které zodpovídám sám, a zajímalo by mě, při jaké výšce dezénu měníte? Čekáte až na doraz na ty plošky v drážce? Nebo už při 2 mm, jak doporučuje např. Michelin na svých stránkách?
Střídám letní (Michelin Premacy) a zimní (Conti TS810) a nemám pocit, že by se blížil čas na výměnu. Mají najeto odhadem 40 a 17 tisíc, možná trochu míň a víc. :)
Měl někdo origo taky Micheliny? Jak dlouho vydržely?
-
lordmystic 23.08.07 08:28
« Re: co vadí a co prospívá...
Krkovicka: nebo mi to pošli na mail lordmystic@centrum.cz a já to hodím k sobě na web a pak to zde nalinkuju aby si to mohl sosnout každej.
PetrT: říkáš že děláš diagnostiku i vstřikovačů? no by mě také časem docela zajímalo jak si vedou ty mé nové vstřikovače po té, co jsem to nechal přečipovat a co tam leju VIF. a bohužel už se začal zase hlásit i poslední čtvrtý nevyměněný vstřikovač ke slovu, auto zase občas nechce startovat, je rovnou v nouzovém režimu. teď už jen čekám co nevidět že začne padat do nouzáku při větším zátahu a jedu i na poslední vstřik :(. a s tím že to mám chiplé to bude asi brzo :). -
"-- skrytý --" 22.08.07 23:23
« Re: co vadí a co prospívá...
TomanGHIA: muzu ti poslat velice kvalitni test na pneu, akorat nevim jak ho sem umistit. Jedna se o pdf. o velikosti do 1Mb.
pokud nekdo z vas ma tip jak to sem hodit, tak dejte vedet, myslim, ze by se to mohlo hodit vsem Mondearum.
Klidne poslu na osobni e-mailove adresy, ktere ovsem nemam..
-
g_m 22.08.07 22:41
« Re: co vadí a co prospívá...
Pánové díky za tipy na pneu, koukal jsem na ty Bridžstounky :-) a asi pak do nich půjdu.
Kua ale v té jejich ceně je asi fest promítnutá i reklama z F1.
Si člověk kupuje asi i závodnický feeling. Ale za kvalitu se platí.
martin.z:
Ty Bravurisy oddělal kámoš na Octavii RS (samo že s čipem woe :-) ) po 10-ti k Km... si myslel, že ušetří... je ale pravda, že on je spíše pilot, než řidič...
Ten příměr k socce mezi zasvěcenými, ...mazec... :-)
Krkovicka:
Tééeeda - řezník Krkovička chce platit Petrovi T. místo uzeninami vínem... kam ten svět spěje?!?!
:-) -
"-- skrytý --" 22.08.07 22:21
« Re: co vadí a co prospívá...
Petr T:mohl bych se přidat k Tvé nabídce diagnostiky (přijedu kamkoli a kdykoli).Máme mondeo r.04 96kw, při prudkým přidání plynu jdou z výfuku saze a při určitých otáčkách trochu cuká.
Jsem objednaný do HALE,ale čekačka je min.10 dnu a auto musí jezdit(bojím se, abych něco nezvoral).Samozřejmě zaplatim. -
"-- skrytý --" 22.08.07 21:47
« Re: co vadí a co prospívá...
Petr T.: Do Prahy prilis nejezdim, ale do konce srpna se tam chystam za rodinou. Velmi pravdepodobne v patek. Jinak ziju ve Vidni, tak kdybys mel cestu...:)Muzes tu zustat i pres vikend-mam bejvak s vyhledem na Franz-Josefovu rezidenci a pres vikendy jezdim na Moravu.
Dam zavcasu vedet. Diky.
-
WinDiesel 22.08.07 21:37
« Re: co vadí a co prospívá...
Krkovička: no spíš navrhni Ty a já řeknu jestli můžu. Bydlím v Praze a může to být i v sobotu, neděli, když se mi dostavíš před barák... Pokud to bude něco jiného, i tak máme slušnou šanci to zjistit. :*) Ale v každém případě není věc ztracená, ale musíme vědět !!! -
martin.z 22.08.07 21:23
« Re: Ložiska
to tlustoch:
mozny to je, spis jedno tedy, obe to by bylo celkem velka nahoda. Kdyz je to lozisko tak se to da poznat ze to meni zvuk v zavislosti i na brzdeni, akceleraci - proste jak je to kolo zatizene a jestli si to dobre pamatuji tak to snad vetsinou dela jen v zatacce do jednoho smeru