FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 31.08.07 15:28
« Re: mix
To TomanGHIA: Perfektní odpověď, díky! Rádio nechám vyměnit za jiný kus (aby nezamrzalo). Motor hodím na brzdu a když to bude vypadat normálně, tak po roce čip ob BitPower, ale jen zvýšit moment ve vyšších otáčkách, tak aby nebyla přetížená spojka. Víc už nebudu otravovat. :-) -
"-- skrytý --" 31.08.07 15:27
« Re: mix
kutil: v recenzii je max. rychlost ktoru udava vyrobca [odkaz] /mam sedan/ a ako mam aj uvedene v technickom preukaze /teraz sa to uz vola inak/tak ako aj ine hodnoty.
Kutil ty mas preco uvedeny krutak 360Nm a vykon 114kW ked stale rozpravas ako ti to auto nejde? meral si ho? -
g_m 31.08.07 15:17
« Re: mix
cja:
Dík za odpověd' ohledně rádia.
superkutil:
Nemusí Tě trápit, že třeba Oktávie je rychlejší. Je to lehčí a o třídu menší auto s horším komfortem, TDI - PD v ní jsou hlučné, duní a žerou olej. Mondeo je komfortní kára a je jízdním komfortem i vlastnostmi úplně jinde.
Jinak moje postřehy (mám liftback 2.0 s 96 kW, r. v. 06):
Německo dálnice - tachometrových 230 po rovině, GPS jsem ještě neměl, tudíž nevím skutečnou maximálku, ale je mi to jedno, Superby a Passaty s 96 kW (červené DI) si dávám xnídani, Oktávka 96 kW - ta starší - se mě drží, na předjetí ale nemá a to ji ti volové tlačívají i očima, Oktávie 103 kW si pro změnu dává v pohodě mě, takže bych věřil, že asi ani 2.2 TDCi jí není schopné ujet.
Nas.ralo mě ale, že Fabia RS mi za mohutného vypadnutí briket z kufru (čadila děsně - aspoň něco :-) ) jaksi ...ehm... uletěla (ženě jsem argumentoval zataženou ruční brzdou :-) , skřípal jsem zuby jaxviň). Superb 2.5 TDI mi ujede, ale na okresce jsem si jej měl možnost vychutnat, nechápal jsem jak přede mnou lítal v agónii, já bych byl schopen tu pasáž jet o 20 Km/h rychleji.
Kutile, Tvůj motor je v pořádku, neboj, ty xenony nech přeštelovat, motor netoč pod 1500 rpm., rádio sis vylepšil, tak už to auto nepitvej.
Za ty prachy (sleva kvůli výprodeji a odpočet DPH) máš to nejlepší, co můžeš mít.
Mazda 6 je sice dobrá, ale interiér vypadá IMHO příšerně. A blbě se mi v ní sedí.
Jo a dneska jsem vzal poprvé Shell V-Power diesel, cena sice 30,59 Kč/l, ale asi po 100 Km trochu ztichl motor. Opravdu. A subjektivně se ochotněji vytáčí nad 3500 rpm.
A PC po cca 100 Km o decku snížil spotřebu na 5,7 L. Stejná trat', stejná rychlost, stejný provoz, stejný řidič. To jsem nečekal. -
"-- skrytý --" 31.08.07 14:40
« Re: mix
Bystrému člověku by pravděpodobně stačilo vědět, že je jediný, který si na výkon a průběh momentu tohoto motoru stěžuje a nepotřeboval by o tom ujišťovat pokaždé, kdy ho předjede nějaké auto.
Dneska ráno mě předjelo na Jižní spojce IVECO AS 260S45, objem 10308ccm výkon 331kW točák 2100Nm, hned jsem mu to oplatil a pak už jsem jenom ve zpětném zrcátku viděl, jak mu ujíždím. >:D
Souhlasím, že ignorace je jediné možné řešení. Kutilova dovolená byla super, škoda že byla tak krátká.
:no: -
Janerad 31.08.07 14:38
« Re: 210 s kombíkem
Na youtube jsou nějaký videa, ale zasadni poznatek:
Aerodynamika je u kombi mizerná...
S kombíkem jet 210 tacho chce opravdu dlouhou rovinku na rozjezd... Max jsem dal 225 tacho z mírného kopce s větrem v zádech...
220 tacho je u mě 208 podle PP.
Je pravdou, že kombi má mizernou akceleraci kolem 200 tacho, je to aerodynamikou...
Ale rozdíl od slabších motorů poznáš, když se jede do kopce - slabší ztrácejí dech.
Takže buď 4dv. (můj vytoužený, ale kvůli DPH zapovězený), nebo holt s náklaďákem kombíkem to chce jezdit rozumně...
-
superkutil 31.08.07 14:27
« Re: mix
To Jozef0351: Ne všechny dálnice v ČR jsou po celý den plné. :-) Jinak když jedu podle tacha 140km/h, tak podle GPS jedu 133km/h. Takže tam rozdíl může být. V žádném případě závodit nechci, většinou jezdím kolem 140km/h. Jen mi to nedalo, když jsem viděl tu Oktávii zrychlovat. Myslel jsem, že je v ní 2.0 TDI 103kW nebo 125kW. ;-) Jen mi šlo o to, že mě prodejce celou dobu vychvaloval, jak 2.2TDCI je super motor, že je nejvýkonnější ve své třídě, že je to špička atd. No prostě obchodnické žvásty. Ale i recenze na Mondeo a na motor 2.2TDCI byly velmi dobré.
Jen chci říct, že rozdíl mezi 2.0TDCI 96kW a 2.2TDCI 114kW není takový, jak Ford tvrdí, že díky nelineární závislosti rychlosti a výkonu i relativně vysoký rozdíl výkonů nemá takový vliv na zrychlení a max. rychlost.
A myslím, že na rychlost 210km/h Mondeo stavěné je. Rozdíl chování ve 100km/h nebo ve 200km/h je minimální. :yes:
To Kafe: Ta kamarádova Oktávka je nová, bez úprav. Ale samotná škodovka mi potvrdila, že motory mají většinou výkon vyšší a to o cca 10kW. Říkali, že výkon se mění podle počasí a nafty. Tohle byla asi náhoda. -
Jozef0351 31.08.07 13:21
« Re: mix
Kutil, moja Carisma išla tacho 215, aj Fábia 1,4 74 kW dokáže ísť 200 tacho. Myslím že to zvládne väčšina áut nižšej strednej triedy s motorom 1,6 a viac. Ale žiadne zo spomínaných áut a ani Mondeo TDCI nie je na to určené. Fakt nechápem prečo ťa toto trápi. Na pretekanie si si mal kúpiť iný motor. Ani neviem kde sa dá ísť v Česku cez deň s plynom na podlahe po preplnených diaľniciach. -
"-- skrytý --" 31.08.07 13:01
« Re: mix
kutil: ktej octavii tvojej kolegine - hovori ti nieco odchylka tachometra? to ze na nom mala 210 este neznamena ze to bola rychlost skutocna. Moj brat ma OII 1,9 a maximalka mu ukazala cca 205 a ked to meral podla GPS tak 190km/hod.
k octavii s 92kW - nekupoval ju ako jazdenku? mozno tam je nejaky cip a niekto mu to zabudol povedat
Ked som meral odchylku tachometra na Mondeo tak nad 100km/hod bola 5km/hod. Maximalku som este neskusal a neviem ci sa k tomu niekedy dostanem
>:D -
superkutil 31.08.07 12:56
« Re: mix
Tak jinak, myslím, že 114kW v Mondeu není zase tak málo. To není o závodění. Kdybych chtěl závodit, koupím si benzín a lehčí auto. Je to o normální jízdě. ;-)
To DR: Nikdo po tobě nechce, aby jsi reagoval. Pokud mi ale řekneš, že chtít od Mondea 2.2TDCI na rovině větší rychlost jak 210km/h je blbost, tak se s tím smířím. Pokud mi ale někdo řekne, že je to blbost, že to jede víc, tak budu hledat, kde mám problém. A o tom myslím fórum je, nebo máš jiný názor? -
"-- skrytý --" 31.08.07 12:43
« Re: mix
Už to tady chvilku vypadalo zase normálně, ale kutil se svými momenty je zpět a tak očekávejte další dlouhou debatu o prdu.
Impaler má pravdu - nereagaovat, neodpovídat, ignorovat. Protože snažit se něco vysvětlovat ...., to už i házení hrachu na zeď je užitečnější . :'-( -
superkutil 31.08.07 11:47
« Re: mix
To Kafe: Tak jsem se by zeptat, Oktávka je standard motor 1.9TDI 77kW ale prý jí to bez problémů jede 210km/h. Asi bych ji byl dojel, ale vždy jsem musel brzdil kvůli autě před ní a když jsem chtěl zrychlit, tak to ani na 6ku ani na 5ku nechtělo, to mi ujížděla. Dojel jsem jí až když brzdila. Ale asi je výkon větší jak 77kW, vím o člověku, který u 77kW TDI naměřil 92kW. Holt někdo má štěstí. ;-)
Ale ani na delším rovném úseku v Německu mi to nejede víc jak 210km/h. Asi to ještě není zajeté nebo to šetřím. -
Janerad 31.08.07 11:05
« Re: Video Mimoň
Super práce to video,
my tatíci se na podobné akcičky už těžko dostáváme, takže aspoň video...
Osobně plánuji účast na podobných akcích jako senior s nějakým pořádným autem a párkem blondýnek :-)
Jinak mi naprášil Superb, měl tam 2,5 TDI na cestě z Benešova na Tábor, jsem jel své tempo, předjel jsem kolonu včetně ho, chytly mu saze a vydal se za mnou... S ohledem na bezpečnost provozu jsem mírně zvolnil, v zatáčkách se nechytal, pak mě ale dojížděl velkou rychlostí, kdy jsem čekal za autem na na předjetí, takže byl rozjetej a neměl jsem šanci. Tak jsem ho pak sledoval před sebou a těšil se na sprintík s letmým startem na kousku dálnice před Táborem (nesundat nohu z plynu v té zatáčce, to chce srdce), ale potvora mi před dálnicí zahnul do polí... -
superkutil 31.08.07 10:59
« Re: mix
To Kafe, cja: OK, hodím to na brzdu. Mám teď rozdělaný nový SW, který by měl být schopen měřit orientačně výkon auta a rychlost měřit pomocí GPS. Tak uvidíme, jak to bude použitelné. Nemáte někdo kontakt na výrobce redukce mezi ŘJ a notebookem? Na MKII se dala redukce koupit za cca 2500,-Kč :-) -
cja 31.08.07 10:37
« Re: mix
To Kutil:- musíš šlapat na plyn a přestat přitom brzdit, jinak O2 v těto motorizaci musíš vyprášit kdy sis vzpomeneš, mám ten stejný motor a tenhle problé nepociťuji.
- xenony - musíš do servisu , lze nastavit jen přes VDS nebo jak se to jmenuje - musí ti je přeprogramovat
To TomanGhia: mám stejné auto jako Krkovička a taky rádio Sony předtím jsem měl v Ghii to jejich Fordí - a 4 repro zůstaly, ale Sony hraje výrazně lépe - akorát už ho na záruku měnily :-) A hlavně lépe drží naladěné stanice oproti Fordímu rádiu. -
"-- skrytý --" 31.08.07 10:28
« Re: mix
kutil: tak s tou octaviou ti velmi neverim. Ja na mojom Mondeu ponahana kade koho a je fakt malo aut ktorym nestacim, octavie, passaty, mondea, a ine v podstate bezne znacky su pre mna "malina". Nehovorim o vysokých kubaturach BMW, AUDI a podobne -
superkutil 31.08.07 09:51
« Re: mix
To lordmystic: 1100rpm je fakt dobrý :-) Snažím se to po tvé radě držet nad 1500rpm.
To ALL: Měl jste někdo možnost vyzkoušet 2.0TDCI 96kW a 2.2TDCI 114kW a porovnat rozdíl? Nevím zda je to tím, že je rychlost nelineárně závislá na výkonu, ale ve vyšších rychlostech mi to připadá skoro stejné.
Dneska jsem udělal zkušenost. Na dálnici mě předjela
Oktávka a tak jsem se jí snažil udržet. Ale i s plynem na podlaze na 6ku jsem jí nestačil. Nakonec jsem zjistil, že je to kolegyně z práce, takže je jisté, že ta Oktávka II je 77kW/250Nm. Na to, že má psanou maximálku 191km/h, tak se jí ve 210km/h jelo velmi dobře. Čip nemá a i kdyby měla, tak má 113kW/324Nm. V každém případě by se Ford měl nad sebou zamyslet a dát do Mondea konečně pořádný diesel, třeba šestiválec 2.7TDCI protože už i Audi A4 má šestiválce 2.7TDI/400Nm a 3.0TDI/500Nm. :-!
A už si nemyslím, že 6ka u 2.2TDCI je zpřevodovaná do rychla, být víc do pomala, tak už to nepojede vůbec, protože by 5ka vysoké rychlosti nezvládala. Motoru 2.2TDCI chybí moment ve vyšších otáčkách. Pokles momentu o 8% v rozsahu 2400-3000ot a 14%v rozsahu 2400-3500ot je dost. ;-\ Oktávka 2.0TDI má pokles v rozsahu 2400-3500ot jen 5,7% 8-s -
lordmystic 31.08.07 09:16
« mix
TomanGHIA: ten pán co na tom videu ukazoval tamto, to byl totální vožera ze strakonic, když jsme ráno kolem deváte lezli s kocovinou ze stanu, on už do sebe lámal druhý - prej že se ta kocovina musí rychle přepít :). kalba brutus, i celý auto holek s náma vyrazilo (všechny singl), tak good ;-)
kutil: o podtáčení - nevím jak by to mělo být ideálně, já jezdím podle citu a někdy jsem cítil, že to auto už se blíží hranici... teď raději jezdím od 1500rpm a výše, spíše se to snažím držet kousek pod 2000rpm. jezdím takhle podle citu a když tu petr t psal že není dobré to podtáčet, tak se to snažím nedržet na hraně. a po chipu mám tu hranu i někde kolem 1100rpm (3 a 4) po rovině... -
superkutil 30.08.07 23:42
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
Měl jsem na MKII 16" 205/50 a bylo to tak akorát, když jsem dal 15" tak v zatáčkách pískaly a o 14" ani nemluvě, to už úžasně plavalo.
Teď mám 17" 205/50 a zimní 16". Ty 17" mi připadají tvrdé (tvrší jak 16" na MKII), ale přitom plavou. Chtěl jsem zimní 195 na 16" ale nedělají se na Mondeo.
Mám problém ve vyšších rychlostech (nad 110km/h) kdy pohnu volantem ale auto jede stálým směrem. Je to jako u Escorta u kterého mi odešel posilovač řízení (prý v háji nějaká tyčka) a i při pootočení volantu o cca 10° se kola nehnuly. Jako by řízení mělo hysterezi na na malý pohyb volantu posilovač nereagoval.
Vím že ten elektrický posilovač ma S-MAX 2.0TDCI, ale tam si zase majitelé stěžují, že za jízdy píská.
Přitom kolega měl Nisana Primeru, gumy vysoký a auto sedělo jak na kolejích, nesrovnatelně lepší jak Mondeo, žádnej náklon, pohodlný podvozek ale přesná stopa. Mondeo MK V mi připadá jako velký kostitřas.
A co se týče silnic, tak teď po průjezdu Chorvatska, Slovinska a Rakouska mi připadá D1 na úrovni Slovinských silnic. Prostě spíše jak do EU tak na Balkán. Akorát poplatky za dálnice budou v ČR stále vyšší. Ale stav dálnic a silnic je tím, že se po nich prohánějí přetížené kamióny. Za celou cestu z Chorvatska byly všechny kamióny v noci odstavené a jedině v ČR jezdily. A jako prasata - poláci, slováci, maďaři. Takové vraky co jezdí u nás jinde vidět není. Přitom žádné váhy, žádní poliši. Prostě balkán. -
hil 30.08.07 20:50
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
Já tam 18" měl. Teď jsou v kůlně a jezdím si "komfortně" na 16". Když jsem jel na 18" po nové silnici, byla to paráda. Jenže kde ji u nás najít. Třeba taková dálnice Vyškov - Brno - utrpení. Ještě tak ten nový kousek D1 od Vyškova ke Kroměříži ujde a R35 k Lipníku.
Okresky u nás (Olomoucko) připomínají tankodrom. Jediný kousek krásné okresky nám tu postavila EU(!) od Senice k dálnici (asi 5 km). -
"-- skrytý --" 30.08.07 17:28
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
kutil: 18" riadenie nespravia, tam chyba posilovac s premenlivym ucinkom, tzn. elektromotor. 18" som na mondeu nemal moznost vyskusat, uz tie moje 17" sa mi zdaju nahranici konfortu. Podvozok je u mna dost trvdy a neviem si predstavit ake by to boli s este vascim priemerom a nasledne nizsou vyskou..... podla mna by to znamenalo koniec toho trosku konfortu -
superkutil 30.08.07 16:22
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
To Jozef0351: To ne, mlží se mi to během dlouhé jízdy. Ten efekt mlžení po vypnutí klima znám. Lepší auto to mají udělané tak, že po vypnutí klimy se na chvíli vlhkost z klimatizace odfoukne ven z auta nebo alespoň na podlahu. Takdy se ale jednalo o dlouhou jízdu, kdy se postupně začalo okno mlzit a pomohl jen prudký proud vzduchu jen na okno, to si pak ale posádka stěžovala, že na ně nefouká. Možná ale je dobrá myšlenka s tím, že když uvnitř i venku byla stejná teplota, tak ventilace automaticky přestala foukat a okno se mlžilo, zatímco při zapnutí klimy se foukání obnovilo. Měl jsem totiž problém s tím, že když jsem vypnul klimu, tak najednou z průduchů začal foukat teplý vzduch a já musel snížit nastavenou teplotu. -
Jozef0351 30.08.07 16:10
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
Nemám xenóny ale mal som opačný problém. Po servisnej prehliadke mi svetla svietili strašne nízko a aj pri najvyššej polohe a plne naloženom aute cestou na dovolenku mi nikto nepreblikol že osvetlujem. V servise sa mi hneď priznali že ich nastavili podľa normy a že potom svietia nízko. Tak mi ich opäť rozštelovali a je to OK.
Sklo sa ti možno rosí keď vypneš klímu. Vnútri je chladnejší vzduch (asi aj okno) a keď sa dovnútra dostane teplejší vzduch tak sa zvýši jeho relatívna vlhkosť a kondenzuje. Ja to hneď cítim keď vypnem klímu že sa zvýši vlhkosť vzduchu. Vzduch sa ochladzuje a zároveň aj zvlhčuje prechodom cez studené rozvody klimatizácie. Skús chvílu po vypnutí klímy počkať kým sa nevyrovnajú teploty. -
superkutil 30.08.07 15:57
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
To TomanGHIA: Máš pravdu, Ford pro mě znamená velké a široké auto se starším podvozkem, ale výbornou ergonomií a uvnitř vše zakulacené a hrozně pohodlné. A to ve své podstatě MK II bylo. >:D Ty Fordí rádia co se dávali do Mondeo po roce 2000 byly fakt hnusný a hranatý, to máš pravdu. Ford je třeba dnes pro mě Maverick, který má ještě ten starý Fordí interiér. Ale pokud se podíváš do nějakého nového amerického forda, tak je pořád stejně pěkný, jen ta evropská divize to směřuje jinam. :-!
Jen taková blbost pro příklad. Jsem zvyklý se opírat o zadní karosérii, když jsou otevřené dveře do kufru. Jenže u MK V jsou tam světla a vždy to tak divně zapraská a já se leknu, že to promáčknu. Také užší díra do kufru mě fakt s*re.
To Kafe: Koukám, že ti také připadá to řízení ve vyšších rychlostech měkké. Neměl jsi možnost vyzkoušet 18" kola? -
g_m 30.08.07 15:44
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
superkutil:
Hmm, aha... já tam ten reprák ale fakt nevidím.
Jinak mi zas připadají jako humus ta Ford rádia, třeba to, co bylo v Mondeu TDDi, s nímž jsem taky jezdil - mělo kazet'ák a vzhled staré krabice.
No já mám spíš z Tebe pocit, že je Ti nostalgicky smutno po starém autě a vše co je jiné a novější má chyby.
Ale to je fuk, nebudem to hrotit.
Já si s dovolením počkám na Krkovičkovo hodnocení, ten vstoupil již potřetí do stejné řeky. -
superkutil 30.08.07 15:29
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
To TomanGHIA: Je to asi úhlem pohledu. Ta krycí mřížka má dost hluboké a úzké díry. Mám rádio Sony a dost často mi zamrzne na první hlášce. Pak ho musím vypnout a zase zapnout. Dělá to od začátku. Basy mám na 5 a výšky na 7. Když dám basy na 7 tak je to zkreslené. :-) U CD nebo MP3 stačí dát výšky na 5 a je to v poho. Osobně to rádio Sony považuju za humus (bral jsem ho kvůli MP3) a taky když mi montovali HF, tak říkali, že Sony je horší jak ty Fordí rádia. Mě se teda u Fordích líbila ergonomie a přehlednost, u Sony jsou všechna tlačítka v řadě a jsou nepřehledná a kurzory u točítka jsou taky dost humus. 8-s V druhém autě mám Fordí 5000 a měl jsem 6000 (než ji ukradli) a ty se mi ovládají líp. -
g_m 30.08.07 15:22
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
superkutil:
Já jsem viděl ten tuningový výškáč v rohu, ale jde o to, že na té fotce to vypadá, že tam ten standardní velký reprák na těch otevřených dveřích není. Podívej se sám na ty dveře - vypadá to, že je tam jen plastová výplň dveří a mřížka kryjící membránu nikde. Přitom na druhých dveřích na stejné fotce je vidět i při zavřených dveřích.
Co ostatní - jsem slepýsám nebo i někdo z Vás?
Mimochodem - chybějící výšky nepocit'uju, mám nastaveno TREBLE na 6 a BASS na úroveň 7 a mám spíš pocit, že na to, že tam ty repráky jsou jen 4, tak že to hraje moc hezky a hutně.
Krkovička:
Tys měl na obou předchozích Mondeech rádio Sony jako máš ted'? Neměl, že ne? Napiš prosím Tě jak se Ti jeví současné ozvučení, co máš v Olině oproti těm původním.
Mám totiž pocit, že to rádio Sony má pěkně výkonný zesilovač a zajímá mě, jestli se domnívám správně, že to musí hrát líp než s jiným rádiem.
Díkes. -
superkutil 30.08.07 15:07
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
To TomanGHIA: Reprák je pod tím šedivým uprostřed. Hrajou málo výšky, tak jsem musel do zrcátek výšky přidat. Je vidět v rohu fotky nahoře.
To DR: To že se potí při uzavřeném okruhu a při sexu (v nejedoucím autě) >:D je mi jasné. Mě se to ale potí za jízdy, kdy to fouká všude. Pomůže samozřejmě zapnout klimu (nechci kvůli spotřebě) nebo ohřev předního skla (po chvíli se vypne) a nebo pustit ofuk jen na přední sklo. Když ho dám i na nuhy, tak se zase mlží. Co je to kabinový filtr a kde ho najdu?
MKII se nemlžila, respektive mlžila jen když jsem po dlouhé jízdě s klimou znovu nastartoval. Soudruzi od Forda holt neznali co je to odfuk výměníku. -
g_m 30.08.07 14:13
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
DR:
Proč myslíš, že HyperKutil sex v autě neprovozuje? Náhodou je to mocinky fajn. A když se zadaří a jsou na to dva, je to ještě lepší a člověk tak nějak příjde mezi lidi...
Kutil:
Prosím Tě odpověz mi na něco Ty, at' se furt jen neptáš - kde máš reprák na té deváté fotce?
-
"-- skrytý --" 30.08.07 13:57
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
superkutil: čelní okno se mlží, když máš přepnutý rozvod vzduchu na "vnitřní okruh" - je doufám jasné proč, nebo máš vlhký kabinový filtr.
Pořádně si vyčisti sklo zevnitř, jsou na to i speciální přípravky proti zamlžování. A doporučuju mít rozvod vzduchu nastavený do polohy "ofuk čelního skla + něco dalšího (většinou na nohy)", to dělá divy.
Samozřejmě, když venku prší a do auta si sednou 2-4 mokří lidé, tak se zamlží všechna okna, to je normální. Ještě me napadla jedna možnost, kdy se auto vevnitř pěkně zamlží, ale sex v autě předpokládám neprovozuješ? -
g_m 30.08.07 13:43
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
superkutil:
Já ted' píšu jen proto, že mám na kartě nový obrázek, he heč! :-) Jinak se mi moc nechce...
Add to čelní sklo:
V noci bývá větší vlhko, občas se mi taky mlží sklo, proto máš i Ty v autě:
1) ofuk ventilace směrem na sklo
2) klimu, která vzduch suší
3) tlačítko na vyhřívání čelního skla
4)tlačítko MAX nad displayem klimy - je dlouhé a má i diodku...
Tak něco z toho použij, občas to taky dělám a pomáhá to.
Add xenony:
Já je nemám a tak Ti je závidím a tak mám škodolibou radost, že na Tebe blikají - třeba Ti taky jen závidí, blikej na ně taky...
Ale vážně - s xenony musí mít auto i ostřik světel a automat. nastavení výšky xenonů, proto asi nikdy nenajdeš v autě štelování výšky světel, byt' bys auto rozebral na prvočásti.
Zajed' ke zdi, auto měj prázdné, rožni světla, vystup a udělej na zdi křídou rysku, kam svítí při prázdném autě.
Pak to samé, ale s naloženým autem.
Uvidíš, že rysky se nebudou překrývat. Máš čidlo na zatížení zadní nápravy, které světla podle zatížení auta nastavuje samo.
Add palivo:
Shell neberu, tak nevím, leju TopQ Diesel od Benziny, nic jiného, auto má 23 tisíc a je O. K.
Kutile, nějak mi neštymuje jedna fotka na Tvém Mondeu 2.2 TDCi, co máš na moje.auto - je to foto č. 9 a jmenuje se "Místo řidiče". Nechybí na těch otevřených dveřích něco?
tlustoch:
Standa už mi došel, VIF cmrndnu občas po tankování, beru již aditivovanou naftu (TopQ) a nikdo neví dopad dvou různých aditiv v nádrži na vstřikov. systém. Jinak - Standu už nekoupím, je drahý, je ho třeba hodně oproti VIFu a já chci mít diesela kvůli ekonomickému provozu.
lordmystic:
Dík za pěkné video. Jo - ten pán, co tam na kameru ukazoval tamto... to šlo taky koupit na srazu? Nebo měl nějaký tuningový speciál "Big line" ? :-)
Jinak to asi soudě z těch fotek byla slušná kalba.
Díky za ukázání. Jo a ten černý Mustang byl perfektní.
-
Vasik1 30.08.07 13:43
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
to polokutil: S čistým a nemlžícím se sklem mát taky trochu potíž. Tedy možná to bude v pohodě nevím, protože když dávali v bazaru auto do pucu, omylem šmrncli i spodek skla nějakým silikonovým sráčem, kterej se teď rozlýzá po skle a děla na něm jakoby takovou mlhu, minule jsem na to při umývání zapoměl, zítra je v plánu další mytí, vydrhnu sklo a uvidíme. Je to nejhorčí za pološera nebo tmy, to to pak jde dost vidět, mizí to ofukem nebo po zapnutí vyhřívání skla.Kdysi sem kdesi četl že na zamlžování má vliv zanešený pylový filtr, ale ten mám teď vyměněný, takže tím to nebude. Mám pocit že to přední sklo je začarované z venku i ze vnitř, protože z venku to taky není ono, stěrače to vypucujou, pak si daj pauzu, setřou ještě jednou a mušky co tam zbyly zase rozetřou po celým skle. Ale jinak pohoda :-! xenony nemám, neporádím, na podtáčení si už taky dávám pozor, mám pak pocit, že se každou chvíli mondík rozpadne -
"-- skrytý --" 30.08.07 13:38
« Re: Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
kutil: podla mojich skusenosti sa sklo zahmlieva skor v autach ktore maju automaticku klimu, neviem preco, a zahmlieva sa ti aj inokedy alebo len ked si v aute sam? mne sa skor zahmlieva ked sme v aute viacery a vypnem klimu a je to dlhsia jazda... co podla mna suvisi s vyssou vlhostou, ktoru pasaziery produkuju, s automa klimou (ked je off) a vhladom na teplotu prostredia ked automat prepusta len minimalne mnoztvo vdzuchu, pri off klime by si problem vyriesil rucnym nastavenym vyssieho stupna fukania, ale ak je vonku vysoka vlhkost tak by to mohlo este zhorsit..... riesenie? zapnut klimu
k tej tvojej dovolenke - vybrate z mojej recenzie "...Mondeo absolvovalo dovolenku v Taliansku. Auto osadene 2 dospelymi osobami + 2 deti + v kufri co to dalo. 1.200km dialnice, 250km okresky, zapchy a podobne. Spolu najazdene 1.450 km s priemernou spotrebou 5,7 L (km vs. palivo), co je podla mna vynikajuca hodnota. Priemerna rychlost 106 km(podla BC)" -
superkutil 30.08.07 12:58
« Zamlžování oken a automatické nastavování xenonů
Ahoj, nikdo nereagoval a tak prosím o radu znovu. Za jízdy v noci se mi mlží přední sklo a dá se jet jedině při zapnuté klimě nebo s ofukem jen předního skla.
A druhý dotaz je ohledně xenonů. Jak auto nastavuje sklon světel při naložení kufru?
A ještě jeden na lordmystic, případně na ostatní: Psalo se tu o tom, že se nemá motor podtáčet, že odejde setrvačník. Zajímá mě, jaké tedy jsou vhodné minimální otáčky. Koukal jsem, že 2.2HDI má maximální moment už v 1500ot., ale v článku o setrvačníku jsou doporučené minimální otáčky 2000ot.
A ještě jeden. ;-) Máte pocit, že na V-Power diesel jede auto líp jak na Shell normální diesel? -
"-- skrytý --" 30.08.07 11:36
« Re: mimon wars xii - video
Pekne sestrihane- mas talent:)
Mozna bys to mohl pojmenovat "Redneck party", bylo by to trefnejsi.
BTW Nejak porad nechapu uvazovani lidi, co se postavi primo na ranu pri vyjezdu ze zatacky nebo se mota kolem gumaru starejch vraku. Asi adrenalin..Ten manik co "gumoval" tu starou Lancii muze byt rad, ze nema klepeta.
-
lordmystic 30.08.07 11:02
« mimon wars xii - video
Takže jsem navštívil tuto akci - poprvé. Kdo by měl zájem, mám rozsáhlou fotogalerii a hlavně video sestřih z celé akce. Povedlo se mi natočit zajímavé záběry nejen ze sprintů, ale i z driftu, gumování a pár drobností kolem. Sice jsem toho ze sprintů z dieselové kategorie moc nestihl, ale i tak jsem chytil spousty dalších zajímavých věcí... Tak kdo by měl zájem, může si video i fotky prohédnout zde:
[odkaz]
ps - no mondea tam nebyla skoro vůbec natož aby třeba závodila v nějaké kategorii.
ps2 - nebyl jsi tam náhodou ty DR se svou st200? na tom mém sestřihu v čase 6:17 tam bylo snad jediné mondeo, krom jedné špinavé st220 (obojí i ve fotogalerii). -
superkutil 30.08.07 10:03
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
To pepek: No, to spíš bude tím, že se celý život pohybuju mezi slušnýma lidma a ty máš zase zkušenosti s těma hajzlama. A podle tvé reakce nemáš problémy s jejich chováním a možná používáš i jejich metody. Prodával i kupoval jsem mnoho aut, vždy se nákup neobešel bez nějakých podvodů a skrytých vad, ale prodej byl vždy bez problémů ke spokojenosti obou stran. :-! Ale chování M-CAR, kdy se zaměstnanec vydává za soukromého zájemce, kdy se zaměstnanec vydává za majitele (jinou osobu) při jednání s právníkem, kdy zaměstnankyně lže v jednom kuse a dělá blbou, kdy od tebe převezmou auto a pak ho použijí k trestné činnosti a pak auto prodává jiný bazar, s tím jsem se opravdu ještě nesetkal. Alespoň v mém oboru si tohle nikdo nedovolí. Na to mají moji klienti svoji sebeúctu, charakter, čest a slušnost. A tvoje stále urážlivé příspěvky hovoří o tom, že žádnou z těchto vlastností taky nemáš. ;-\
To Jozef0351: Ještě k té tabulce. DR má pravdu v tom, že při stejné rychlosti a stejném momentu na kolech je stejný výkon a protože převodovka výkon nemění musí být pro stejný moment na kolech stejný výkon na motoru nezávisle na zařazené rychlosti. To co je ale pro zrychlení důležité je derivace momentu, to je pokles či nárůst momentu s otáčkami. Je totiž rozdíl, zda auto jede do kopce stálou rychlostí a bavíme se o tahu motoru nebo zda se bavíme o zrychlování vozu. :-! -
"-- skrytý --" 29.08.07 21:17
« Standa vs VIF
Tak sem s tím, kdo ještě jede ve Standovi a kdo už se nechal zlákat testem a věří VIF?
Co Ty Petře T., zůstal si věrný Standovi-já ho mám v garáži ještě 3 litry, ale VIF už sem zkusil a málem mi ujely nohy jak děsně maže, nebo že by se kuličky na destičce mrskaly o pár mikronů jinak? To asi nevyřeším a budu to střídat -
g_m 29.08.07 21:10
« Re: Re: ???
Krkovička:
Jooooo chlape, uznávám, Tasmánský devil mě rozsekal - i když, já po tom Pandím kýchanci od Tebe tušil nějakou kulišárnu... ostatní ale museli být hotoví.
Ale stejně jsem nechápal. Pecka! Jen víc a houšt'.
Sice si ted' o Tobě myslí všichni ti XJ-ové, Assasin-ové a další "bejci", že jsi fejkař a vůl, ale myslím, že Ti to nijak žíly netrhá.
Sice ted' asi nikdo krom nás dvou tady v threadu neví, o čem si píšem a vo co woe gou, ale snad nám to DIM, coby místní Boss, odpustí. Takže sorry za OT.
Škoda, že mi to do té Prahe v ten pátek nevyjde, bych za Váma přijel aspoň na chvíli zkecnout.
Nic, třeba někdy bude místní Mondeo sraz.
Kua ale to jsem asi ted' psát neměl...
DR, v žádném případě to není potenciální konkurence Tvým srazům... :-)
Humoru zdar a dobrému zvláště! -
pepek 29.08.07 20:13
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Jó milej polokutile, ty ses za svůj čtyřicetiletý život zjevně nesetkal s hodně věcmi a i kdybys je potkal, tak je stejně nepochopíš. Jednou z nich je i třeba normální řízení auta.
btw. Babička říkávala - Komu není s hůry dáno, v apatyce nekoupí - a na tebe to platí přesně :-! -
"-- skrytý --" 29.08.07 20:11
« Re: ???
TomanGHIA: Jo, stahnul- naraz, nekompromisne a naveky.Cela ta sekce MojeAuto mi v posledni dobe dost lezla na nervy. Kdyz se nad tim zamyslim, tak je to uchylarna nejvetsiho kalibru co akorat zere cas. Ale tim nerikam, ze me to obcas nebavilo:)
PetrT.: zatim jsem cislo nedostal, nicmene poctiam s dohodnutym terminem.V Praze budu uz zitra vecer okolo seste, tak kdyby se ti to hodilo uz zitra, tak dej vedet.V kufru uz to sploucha..:)
-
g_m 29.08.07 18:55
« ???
Krkovička:
Ty jsi stáhnul Olinu i Pontyjaka Kitta ("f originálu") ??? :-(
Proč? Že by Mr. XJ teple zahlásil, že KITT je fakeeeeeeee ????? :-)
Nebo Tě nas.rala (btw. jako mě) totální hloupost lidí a neschopnost jich pochopit ironii?
Já se ale perfektně pobavil u KITTa, u flamu pod ním taky, takže díky!
Grues Dich! :-)
-
superkutil 29.08.07 16:05
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
To Pepek: Koukám, že zase tvoříš. To je zajímavý, že s tím M-CAR mají problémy desítky zákazníků, že by to byli všechno dementi? Možná, že používáš podobné praktiky jako M-CAR, ale já jsem se ve svém životě s takovou drzostí ještě nesetkal a potvrdilo mi to plno postižených i právník se kterým se o tom jednal. Stejný trik co použili na mě použíli na desítky dalších.
To lordmystic: Pod jaké otáčky je podtáčení? Motor 2.2HDI má maximální moment už v 1500ot. Pod jaké otáčky by jsi 2.2TDCI netočil?
To DR: Jak už jsem psal výpočet vycházel ze špatného grafu, kde opravdu ve 2600ot byl výkon vyšší jak ve 3300ot. Celá tabulka měla jen říct, že u TDCI je někdy lepší přeřadit na vyšší stupeń pro zvýšení momentu na kolech. Souhlasím, že úvahu nebyla úplně přesná. Pro zjednodušení šlo brát základ, že převodovka je měnič momentu, ale výkon na obou stranách je stejný.
Jinak v poslední době se mi opravdu 2.2TDCI rozjezdil a už se i vytáčí od 1500ot do 4000ot. takže je vše v pohodě. >:D Hovoří o tom cesta na dovolenou, kdy na 2500km byla průměrná spotřeba podle PP 6,5litru při průměrné rychlosti 104km/h.
To All: Jak se nastavuje sklon světel s Xenony? Všichni na mě blikají, ale žádné ruční nastavení v autě není? A ještě jedna: Také se vám stále zamlžuje přední okno? Jel jsem v noci a pořád jsem musel mít klimu, protože jinak nebylo vidět. Koukal jsem, že už se tu o tom někdo zmiňoval. MKII tenhle problém neměla. -
WinDiesel 29.08.07 12:20
« Re: co vadí a co prospívá...
Krkovicka: Jo, čoveče, to by asi šlo !!! Jak mi dáš vědět že jsi blízko??? Nebo sesejdem v konkrétním čase na konkrétním místě? Jak se vyznáš v Praze. Víš kde je IKEA ve Zličíně? Tam bychom se mohli v cca 10.30 potkat, co nejdále od IKEA, tam je spousta parkovacích míst, kde to můžeme spáchat... -
martin.z 27.08.07 19:45
« Re: Kladka + řemen hotovo
cena je 8-9 kkc dohromady, prace+material. Fakturu jsem ted liny hledat. Myslim ze DIM tu psal ze to menil uz 2x, pry to vydrzi tak 20-30kkm ale doufam ze ne u me :-)
JInak asi to bude zaviset na namahani te trojkombinace, tz. kolisani otacek, klima, servo, alternator, to vsechno na tom visi.. -
"-- skrytý --" 27.08.07 19:02
« Re: Kladka + řemen hotovo
no prave u nasich dvou aut obe stejna vyroba, stejna vybava 2.2TDCi 2005.09 a u jednoho je to po cca 65t km a druhe 75t km.
Tak jestli to bude kazdych 70t km tak to je pekny :-(. Znate nekdo oficialni cenu material + prace pokud to neni na zaruku? -
"-- skrytý --" 27.08.07 18:10
« Re: Kladka + řemen hotovo
jarda.suchy: Vymena kladky a prislusenstvi zrejme bude pro jakykoli Ford servis rutinni zalezitost, takze bych se neobaval neodborneho zasahu. U benzinu se ten problem asi nevyskytuje vubec (nebo jo??) bo tam nic moc nekmita, u meho predchoziho 2.0 TDCi se jeste ani po 150kkm nic nemenilo, u soucasneho 2.2 po 100kkm rachot jako u traktoru a nutna vymena.
Tak nevim na cem to zavisi..Ze by na tlaku v pneumatikach?:) -
"-- skrytý --" 27.08.07 16:54
« Re: Kladka + řemen hotovo
to martin.z: no my jsme tam presli s firmou od jinud, kde jsme nebyli spokojeni a s tim, ze jsou na Cernokostelecke velice dobre vybaveni, jak po strance technicke, tak personalni. Tak doufam, ze to nebyl krok vedle s vyberem tohoto servisu. Koukam ale, ze ta vymena kladka + remen + jeste neco (ta trojkombinace) je celkem standardni zalezitost? Muzete sem napsat ti co s tim maji zkusenost, kolikrat jiz jste toto nechali menit za zivotnost auta a jesteli se to periodicky opakuje treba po XXXtis. km. A jestli to neni jen problem u nekterych mototru myslim (2.0TDCi XXkW, 2.2TDCi). A jestli tu je teda nekdo, kdo ma najeto 200tis. km a jeste zatim tento problem nemel? -
"-- skrytý --" 27.08.07 13:58
« Re: Kladka + řemen hotovo
to hil: ... a po kolika tis. najetych kilometrech jsi menil? Nas to ceka ve firme take, asi obe auta pujdou na vymenu.
S tim souvisi konkretni otazka na servis:
Mate tady nekdo zkusenosti se servisem FordCharouz Cernokostelecka v Malesicich? At negativni nebo positivni? -
"-- skrytý --" 24.08.07 13:13
« Re: Xenony - Titanium
Diky za tipy- ja tobe pomoh s gumama,ty me se zadama. Konecne se ta diskuse rozjela spravnym smerem.
Do Motola jsem uz volal, ten Kozak na me bude mit cas za ctrnact dni, tak to asi spojim s diagnostikou motoru u PetraT.- budeme pak zdravi oba- ja i Olina. Zdravi predevsim, to si pamatujte! -
"-- skrytý --" 24.08.07 12:16
« Re: Xenony - Titanium
Je to tak- ja mam kuprikladu i holici strojek co se jmenuje Titanium (xenony nema), praci prasek kupuju jedine Titan a muj nejoblibenejsi film je Souboj Titanu.
Pristi tyden jsem objednany do Tatoo salonu, kde si necham pres cely zada vytetovat Titanic.
Nevite nekdo, kde se da koupit titanove nadobi?? -
"-- skrytý --" 24.08.07 11:13
« Re: Pneutest
Zdar. Jezdim obcas po Brne a okoli, zejmena o vikendu.
Kdybych te videl tak si tveho auta urcite vsimnu (i v zrcatku:))a mozna i zastavim na kus reci.
Muzem si dat nekde dostavenicko-pokud jsi z vysociny, tak to neni problem, moje zena je z Jihlavy a ja z Drahanske vyrchoviny.
Xenony nemam, v Nemecku se to da nakonfigurovat i bez nich.
Tak dej vedet, muzeme pak udelat prima recenzi:) -
cja 24.08.07 08:51
« Re: Pneutest
Krkovička: Nevím, ale nejezdíš po Brně? Tuhle jsem tam bloudil a potkal jsem tam Titanium a jelikož jich po ČR jezdí jenom pár, tak by mě to vůbec neudivilo.Samozřejmě mě to napadlo až dle fotek , kde je RZ. A v těch recenzích někdo psal, že to máš bez xenonů - to je snad blbost - ty byly v této výbavě v základu - nebo němečtí soudruzi udělali někde chybu? Jinak za ten profil 10b. Super. -
cja 24.08.07 08:24
« Re: Ojeté pneu
to impaler: měním vždy pneu při 3 mm vzorku- v servise sice cosi říkali o zákonné hranici, ale voda je pro 18" 225/40 v kolejích nepřítel, takže vždy. A zimáky max 4mm potom dojet v létě.
A za sebe doporučuji buď Dunlop 9000 tíchá a příjemná guma cose týče hlučnosti a vlastností na mokru a nebo preferuju CSC 2 nebo 3, velmi dobrá ve všech ohledech.
Na zimu jsem zkusil Dunlop M3 205/55/16 a nemohu si stěžovat, i když u nás na Vysočině toho sněhu bývá hodně, tak zatím bez větších problémů( v nejhorším nazouvám řetězy)- velmi tichá na dálnici - ale tam toho moc nenatočím.
A chtěl jsem poděkovat všem tady zúčastněným, že se diskuze opět vrátila k zajímavým tématům. Je to fajn, jít na forum a něco se dozvědět. -
cja 24.08.07 08:13
« Re: co vadí a co prospívá...
TomanGhia: Pirelli 6000 jsem jezdil asi před 8 roky na Mon 93 2,0i stály tenkrát asi 3500,- v rozměru 185/65/14 po 14k bylo po nich tichá a měkká guma ,ale špatný kilometrový proběh - i když jak psal DR , tak se gumy vyvíjí velmi rychle, ale pro mě to tenkrát bylo velké zklamání, které ve mě vyvolalo nechuť k Pirelli - asi předsudek? :-). Je taky pravda , že jezdím 90% okresky - hrubý asfalt. Ale žádný pneu mi nevydrží více jak 20k. Bravuris jednou 24k , ale byli hlučné.
To Krkovička: Krásná Olina - máme stejnou ;-)