FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 05.09.07 22:13
« Re: Světla pro denní svícení
Kutil: mám trošku jinou mřížku - ST - a na takový nárazník by to byla bejkárna něco tak nevkusnýho umístit. A odpůrci denních světel říkají, že při vjezdu do tunelu( v italských Dolomitech se moc v tunelech nesvítilo - na kolech jsme museli používat blikačky)a při zhoršených světelných podmínkách řidiči zapomínají rozsvítit potkávačky(zadní světla nejsou funkční) - no a pak je zezadu někdo nakouří a je problém, takža já světla pro denní svícení dávat nebudu
- ještě drobnost - tu automatiku pro svícení dle denního světla(xenony máš tuším) lze využít jako spouštění světel bez zásahu řidiče - tj. nezapomeneš rozsvítit ,auto to vyřeší za tebe - alespoň já to tak mám nastavený -
superkutil 05.09.07 20:43
« Re: Světla pro denní svícení
Prime vyjadreni z Hella je, ze normalni svetlo sviti do silnice, zatimco tech 6W ti sviti primo do ksichtu. Proto je vidis i z te dalky. Nekde nize jsem daval odkaz jak s nima Mondeo vypada. Akorad ted shanim nejakeho prodejce v Praze nebo levne na internetu. Zatim nejlevnejsi jsem nasel na [odkaz] Taky bych uvital kdyby mi auto nesvitilo jako stromecek a misto asi 20ti zarovek a 2 xenonu svitily jen 2 zarovky. ;-) -
oleowr1 05.09.07 20:32
« Re: Světla pro denní svícení
To Jozef0351: Na Slovensku i v Čechách jsou homologované světla Hella (www.xenon-lights.sk). Nechápu jak můžeš napsat, "...100 % nie su homologizované...", copak sedíš ve slovenském parlamentu, nebo jsi jasnovidec? Pamatuj si jedno "myslet si znamená * vědět", ty 6W ovály lze vidět velice dobře, ale na Slovensku (mám ženu z východu a najedu tam někdy více km než v ČR) takové auto potkáš zřídka. Netvrď prosím Tě, že něco lze těžko demontovat, když jsi v ruce ještě nedržel ani šroubovák.... -
g_m 05.09.07 20:09
« Re: Světla pro denní svícení
Krkovička:
No tak dnes za moje auto bych už asi taky nedostal více než 500k. Ale to Tvoje jak bylo nové, tak bylo asi zu teuer.
Add ta světla na Audi - myslíš ty Audi A6, co jim to svítí blízko u sebe, těsně u masky?
Taky jsem si všiml. Je to děsně in, jak praví klasik - kdo chvíli stál, již stojí opodál... no já teda bez xenonů a bez těch "tage lichtů" stojím teda kur.va daleko. :-) Naštěstí na to kálím.
Já bych si na auto nic dalšího nedával, dávat tisíc či víc Kč za světla, abych uspořil pár wattů. Bych se na to mohl..... -
"-- skrytý --" 05.09.07 19:40
« Re: Světla pro denní svícení
No nevim jak vase, ale moje auto uz nema cenu ani pul milionu.
Odhaduju, ze ho za rok prodam tak za 370tis a jeste budu rad..
Svetla pro denni sviceni jsou modni zalezitosti.Mimoradne povedene kousky lze spatrit zejmena na vozech znacky Audi.
Jedna se o takzvany light-styling. Kdo to v dnesni dobe nema, jako by nebyl.
-
Jozef0351 05.09.07 19:00
« Re: Světla pro denní svícení
Na kráse tie svetlá autu nepridajú ale problém vidím s políciou. 100 % nie su homologizované a sú nepriehľadnuteľné. Píšu že usporia 90 % energie ale tie 6 W je vidieť asi len po tme. Takže úspora bude možno 50 %. Možno 100 W. Takže pri výkone 90 až 114 kW a príkone ostatných elektrických zariadení v aute je to absolútne zanedbateľné. Navyše na úkor bezpečnosti. Neviem či toto je fórum majiteľov auta strednej triedy ktoré stojí takmer milión korún alebo majiteľov starých škodoviek ktorý nariekajú že zimné gumy, detské sedačky a denné svietenie ich zruinuje. -
oleowr1 05.09.07 17:23
« Re: Světla pro denní svícení
Světla pro denní svícení si zřejmě pořídím (až bude trochu času), vadí mi nejen to, že svítím ve dne více než 100W zbytečně ale i to, že při zapnutých světlech se sníží intenzita podsvětlení tlačítka klimy a vnitřního okruhu a při slunečném počasí nevidím jestli jsou zapnuté nebo ne (klimu mám manuální). -
superkutil 05.09.07 15:44
« Re: Světla pro denní svícení
To DR: no já tam jeden šroubek mám. Na starších světlech byla packa, ale já už tam mám šroubek s tor hlavičkou - vyfotím ti ho. Takže H1 i xenon musím měnit se šroubovákem.
A co jsem měl staré Mondeo, tak jsem vzadu za těch 6let měnil 4 zárovky a vpředu ani nepočíám. Nejhorší byly mlhovky, ale ty mi stejně 2x někdo ukradl a tak už jsem tam nové nedal.
To ALL: Co si myslíte o těch světlech pro denní svícení? [odkaz] Mám v autě automatické zapínání světel podle denního světla a rád bych ho využíval. -
"-- skrytý --" 05.09.07 15:29
« Re: Světla pro denní svícení
Jozef035: trochu přeháníš. K výměně žárovky šroubovák (ani žádné jiné nářadí) vůbec nepotřebuješ, takže nemás důvod rýpat se v novém autě se šroubovákem - ještě by sis odřel lak.
Ta výměna žárovky je mnohem jednodušší, něž výměna píchlého kola. A díky demontáži reflektoru - která je opravdu velice jednoduchá, to zvládne i ženská - máš dobrý přístup ke všem žárovkám. Někdy si to vyzkoušej a změníš názor. -
Jozef0351 05.09.07 15:11
« Re: Světla pro denní svícení
impaler:
Nepolemizujem. Jednoduché som to mal na predchádzajúcom aute. Otvoriť kryt a vymeniť žiarovku. Netvrdím že odmotovať masku a svetlo je niečo zložité. Ale to radšej nechám servisu. Nekupujem si nové autá aby som sa v nich rýpal so šrobovákom. Ja dám zarobiť servisu, servis možno mne. Ale žiarovky v svetlách by sa podľa mňa mali dať vymeniť jednoducho na ceste. Bohužiaľ, už to tak nie je. -
"-- skrytý --" 05.09.07 14:16
« Re: Světla pro denní svícení
Josef0351: Pracne to neni a me to i docela bavi. Je to takova skladacka typu kindervajicko. Svetlomet nerozstelujes protoze ho usadis presne tak jak jsi ho vyndal-jina moznost neni.
Kutil: Prioritou je dosvit, cena je podruzna.Doted pouzivam Osram Silverstar za cca 800Kc vsechny 4 a ty vydrzi tak rok, coz neni vubec spatny. Koukal jsem ale na test tech Philipsu a dost me to laka- dosviti z Kosic az do Moskvy a to se vyplati. -
impaler 05.09.07 14:03
« Re: Světla pro denní svícení
Jozefe, musíš za každou cenu polemizovat, když ti několik lidí napsalo, že to je jednoduché?
Měnil jsem několikrát různé zadní v servisu při jiných úkonech, než jsem si je tam dal poprvé sám a od té doby neprdla ani jedna. Asi na to hamtali mastnýma prackama nebo něco.
Vepředu nedávno poprvé (cca 53tkm, svítím pořád), praskla i parkovačka na stejné straně, po výměně dál už několik tisíc pohoda. Je to jednoduché i pro takového, jako jsem já, žádný mechanik ani superkutil. ;-)
Tak nevymejšlej a zkus si to, když ani nevíš, co kritizuješ. -
"-- skrytý --" 05.09.07 13:54
« Re: Světla pro denní svícení
Homologace světel se prokazuje přímo tím světlem, na kterém musí být homologační značka ve formátu Exx (E20, E13, E11, ...). Jsme v evropské unii, takže světla nemusí být homologovaná u nás, stačí jakákoliv evropská homologace, což je právě to Exx.
A ještě vybrané požadavky na umístění světel pro denní svícení z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní) na denní svítilny:
počet - dvě na přídi vozidla
na šířku - max. 400 mm od bočního obrysu vozidla a nejméně 600 mm mezi sebou (u vozidel s šířkou menší než 1300mm může být 400 mm)
na výšku - od 250 mm do 1500 mm nad vozovkou.
K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme zejména, že jejich zapojení zajistí plnění následujících podmínek:
svítí samostatně bez obrysových světel,
automaticky se zapínají s polohou "klíčku" pro běh motoru a zhasnou po vypnutí motoru,
povinně se automaticky vypínají při rozsvícení světlometů
kontrolka je nepovinná.
Z výše předepsaných požadavků na montáž vyplývá, že se automaticky rozsvítí bez dalších světel či svítilen.
Upozorňujeme, že hodnocení předepsaného umístění a zapojení dle předpisu EHK/OSN č. 48 je odborná záležitost, která není určena k individuálnímu posouzení. Doporučujeme proto odbornou montáž a kontrolu ve zkušební stanici (vybrané STK) nebo v pověřené zkušebně (ÚSMD Praha nebo TÜV ÚVMV Praha).
Po dodatečném namontování denních svítilen nejde o přestavbu vozidla ani o změnu technických údajů v registru či TP.
Zápis se tedy žádný neprovádí obdobně jako u mlhových svítilen.
Výše uvedeným způsobem namontované svítilny tedy zjevně plní současné požadavky §32 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb. v posledním platném znění.
-
Jozef0351 05.09.07 13:48
« Re: Světla pro denní svícení
Veď o to ide, že treba vymontovať celé svetlo. Jednak je to relatívne pracné a hrozí že sa rozštelujú svetlá. V servise mi tvrdili že je ešte aj nejaké riziko poškodenia paraboly na jednej strane. Výrobcovia nepočítajú s možnosťou že žiarovka sa vypáli niekde na ceste. -
-
superkutil 05.09.07 13:12
« Re: Světla pro denní svícení
To Jozef0351: Mám Xenony. Maska se blbě odpojuje od krytu nárazníku. Jinak v pohodě. Teda až na to, že k výměně H1 potřebuju šroubovák s torem. Výměna Xenonu bez problému, mohu ho mít určitě za míň jak za 7000,-Kč.
Ty speciální H4 a H7 jsou na nic, většinou jsou hodně drahé a brzy odcházejí. Používal jsem H7 s +35% nebo +50% a ty vydržely. Přitom cena do 200,-Kč za jednu.
H1 používám od Opela, mají neprůhlednou modrou baňku a vydržely mi v autě 150tis.km.
Jinak ty Xenony jsou nesmyslně předražené, skutečná cena jedné žárovky s měničem je o cca 2500,-Kč vyšší jak halogenka. -
oleowr1 05.09.07 12:24
« Re: Světla pro denní svícení
To DIM: Jediným dodavatelem homologovaných světel pro denní svícení do ČR (podle www.xenony.cz) je Hella, světla se liší provedením - 6W-12W, jsou oválná (1400,-) nebo kulatá (2100,-). V budoucnu by je měl údajně vyrábět i PAL. Na trhu jsou samozřejmě i nehomologovaná světla, včetně světel z LED. -
oleowr1 05.09.07 12:13
« Re: Světla pro denní svícení
To Jozef0351: ono to prkotina není, když se mi podělala palubka auto fungovalo jen když jsem z ní vyndal ty 4ks podsvětlující žárovky (světla pro denní svícení by to vyřešily).
Kdybych to nezvlád, tak díky "super" servisům Ford přijedu z Chorvatska na odtahovce. Dětem sice nezakazuji dívat se na DVD, ale určitě si nepouštějí DVD když jsou právě venku, proto považuji za nesmysl svítit něčím, když to není potřeba.
Žárovky v předních reflektorech se mění v pohodě, ten kdo to nedělal má možná strach z vytahování mřížky chladiče a celého reflektoru, ale aspoň je k žárovce dobrý přístup a člověk si neodře články prstů jako např. u fabie. -
cja 05.09.07 11:32
« Re: Světla pro denní svícení
jo jo - musíš vyndat mřížku chladiče , potom uvolnit 2 táhla , odpojit konektor vyndat světlomet a vyměníš žárovku - docela jednoduchý než si lámat prsty v motoru kde není místo - no od té doby co tam mám bílé světlo od pánů z Xenonu ;-) , tak se vším do servisu a výbojka Ford asi 7000 , ne Ford asi půlku :-)
Pokud by měli nastat ty problémy co popisují v LN, tak by mě zajímalo, kdo ponese odpovědnost - vláda, EU :-), čerpací st., výrobce motoru? Mám Transita TDI, ten zkousne všechno, ale 5 měsíců v roce toho najede velmi málo - 500km za 5 měsíců. Dřív jsme drželi hladinu nafty v nádrži co nejvyšší v době tohoto provozu a teď holt budeme udržovat co nejnižší a budeme to ředit aditivy. Kolega ve firmě má 2,4 TDCI Transita - ta bude asi háklivější - stejný režim jako já. Ale ono to vše nějak dopadne - začnem kupovat dodávky s benzínem a ekologii to zase nepomůže, takže by se měli začít hodně starat, aby tento trend nenastal. :-) -
"-- skrytý --" 05.09.07 11:29
« Re: Světla pro denní svícení
Josef0351: Ja som to zkusal viacekrat a naposledy minuly tyden kdyz mi rakousky celnik rekl, ze mi nesviti leve svetlo. Vicemene potme jsem to zvladl asi za pet minut, ale verim, ze kdybych to delal poprve, tak se na to asi vy....
Ne ze by Mondeo blbe svitilo, ale ve snaze dosvitit co nejdal si kupuju vykonnejsi zarovky, ktere drive odchazi. ale rozdil oproti beznym zarovkam byva fakt velky. Ted mam v merku Philips Xtreme Power. Zkousel je uz nekdo??
-
Jozef0351 05.09.07 11:13
« Re: Světla pro denní svícení
Takú prkotinu by ma nenapadlo riešiť. Svietim nonstop už 10 rokov a problém nemám. V Carisme som menil žiarovky v prístrojovke až po 300 tis. km takže ma to nezruinovalo. To už aby som deťom zakazoval pozerať DVD lebo žerú elektriku :-)
Navyše mi stále beží klíma na "auto" a mám nonstop telefón na nabíjačke.
Skôr ma udivuje že za 20 mesiacov / 76 tis.km, sa mi nevypálila ani jedna žiarovka. Na starom aute som menil každý rok nejakú. V servise mi povedali že Ford sa nenechal zahambiť a ako na viacerých nových autách aj v Mondeu je problém vymeniť žiarovky svojpomocne. Skúšal to niekto? -
DIM 05.09.07 11:03
« Re: Více o 2% MEŘO v naftě
To víte, chlapci, není nad vstřikování na dýze !!! :-)
Včera jsme se ptal evidentně erudované slečny u Benziny na Rudné :
Je v té naftě už ten řepkový olej ?
Po dlouhém zkoumavém pohledu : je tam všechno, nám chodí kontroly a máme na to papíry ..... !! :-)
Já jako že je to teď to nové , že tam má být ta řepka a že mám spíš obavy, jestlis e to tím nezhorší .......
A ona s ulehčeným úsměvem že nejsem z ČOI : Tak to si pište, že jestli tam budou něco lít, tak se to zhorší, to je jasné, to je jako se žrádlem............
Toš tak...... -
oleowr1 05.09.07 10:48
« Světla pro denní svícení
Uvažuji o montáži světel pro denní svícení, svítit potkávacími je podle mne na nic vzhledem k zbytečnému podsvětlení palubovky (s tím mám své zkušenosti, 12W navíc dokáže divy), zadní značky a zadních obrysovek. Nemáte někdo zkušenosti s typem + montáží? Včera jsem viděl kombíka s oválnými světly pro denní svícení v předním nárazníku a celkum mu to slušelo. Na netu se dají pořídit homologovaná světla za 1950,- (2x6W). Určitě jsou i levnější. -
g_m 05.09.07 09:52
« Re: Více o 2% MEŘO v naftě
cja:
:-)
WinDiesel:
Nevadí. :-)
Jozef0351:
Stejně budete mít od 1. 1. 2008 v benzínu biolíh... ne že bych Ti to přál, ale víš jak je to... takže stejně před tou nejistotou neutečeš.
Jinak s tím dieselem - když má někdo diesel, tak takové prostoje snad nemá. No a pokud ano, tak na to myslet a nenechat to stát tak dlouho s plnou nádrží.
-
Jozef0351 05.09.07 09:34
« Re: Více o 2% MEŘO v naftě
Ford píše že do 5% je to OK. Ale do benzínu zakazuje a do nafty nedoporučuje trvalo liať prísady. Čo ten "Standa" ?? ZAujímalo by ma čo má robiť človek ktorý jazdí s dieslom len vo sviatok ak je pravda že nie je dobré keď auto s binaftou dlhšie nejazdí. Alebo ak auto stojí mesiac v bazári. -
Jozef0351 05.09.07 08:54
« Re: Více o 2% MEŘO v naftě
WinDiesel:
Keď niečo znížiš o 100% tak máš 0 :-)
Stále je to bionafta. Aj Slovnaft predáva bionaftu od septembra 2006. Aj keď je rozdiel medzi bionaftou 2 generácie čo sa predávala doteraz a tým čo sa nazýva bionafta teraz. Bionafta 1 generácie bola tiež niečo iné. U nás sa predáva táto nová bionafta dávno. Ak sa nemýlim tak si tvrdil že na Slovensku majú TDCI väčšie problémy ako v ČR. Nemôže to súvisieť ;-)
Tak či tak s tým nikto nič nespraví. Biopalivá tu budú. Pozriem sa do príručky od Transita či tiež zakazujú biopalivá tak ako v Mondeu a či to tam presne špecifikujú. Môže to byť super výhovorka že oni zakázali používať biopalivá a nemôžu za to že sa predáva iba bionafta. -
Jozef0351 05.09.07 08:32
« Re: Více o 2% MEŘO v naftě
TomanGHIA: Fakt mi to je ukradnuté čo si tam lejete :-! A už vôbec nepotrebujem skúmať čo je a čo nie je bionafta. Napíš do Novy že klamali ľudí lebo to nie je bionafta. Ford a majitelia TDCI sa vyhovárajú na nekvalitnú naftu.
Tiež mám jedno TDCI, nelejem síce do neho všelijaké prípravky ako olej do Trabanta, ale snažím sa aby dostávalo podľa možnosti kvalitnú naftu keď je také chorľavé. Za rok iba raz preblikla kontrolka že chce do servisu ale zhasla a motor je v pohode. Ale už menili celé servo a niečo na kolese. No, japonec to nie je. Aspoň že Mondeo sa drží :-) -
g_m 04.09.07 21:26
« Re: Více o 2% MEŘO v naftě
WinDiesel:
No jasně, super. Akorát jsi mi ted' zkazil radost - chtěl jsem si zákeřně počíhat na Jozefa, který tady mluví o bionaftě. Chtěl jsem počkat, až napíše, že tu SETA bionaftu radši netankovat, ale dobře, nebudu brečet, že jsi to prásknul.
Samozřejmě, že máš pravdu, protože bionafta NErovná se nafta s přídavkem MEŘO.
Bionafta je nafta, kde je 30 a více % MEŘO (typicky ten SETA diesel), nikoli tedy ta nafta s 2% MEŘO, od podzimu u nás zavedená.
Ta s 2% stále vyhovuje normě a jmenuje se nafta směsná. -
WinDiesel 04.09.07 21:16
« Více o 2% MEŘO v naftě
TomanGHIA:
Jo, něco o tom vím.
1 - nafty s obsahem 2-5% nemůže být označována jako bionafta.
2 - všichni důležití výrobci vstřikovacích sysémů se shodli (Bosch, Delphi, Denso, SiemensVDO, Stanadyne), že až do 5% nemůže biosložka nijak ovlivnit vlastnosti takovéto směsné nafty.
3 - při 30% až 100% obsahu MEŘO v naftě hrozí znehodnocení olejové náplně v motoru, musí se zkrátit výměnné lhůty filtru paliva a výměnné lhůty olejové náplně min. o 100%. Tedy na polovinu. Pokud se to neudělá, MEŘO proniká pod pístními kroužky do oleje a ten posléze zrosolovatí. Naopak, olej kontaminuje naftu a zvyšuje se množství karbonových úsad. Z těchto 2 důvodů (karbon v oleji, MEŘO v oleji) se musí vyměňovat motorový olej častěji, mnohem častěji.
4 - předpokládám, že úloha aditiv se ještě zvýší - hlavně mikrobicidní účinky budou důležité. -
WinDiesel 04.09.07 21:08
« Re: mix
DIMe, systém čerpadlo-tryska (PD, EUI, UIS) je hnán od vačky motoru a mazán MOTOROVÝM olejem. V tom ten problém. Nafta prochází jen malým kouskem vstřikovače, takže tolik neškodí, O TO VÍC ALE škodí starý a nevhodný olej... Hodně špatná nafta ale spolehlivě zadře trysku i systému PD. -
g_m 04.09.07 20:57
« Re: Dotaz a info.
Jozef0351:
Tak já tak nějak uvažoval, že když se tu kolikrát navážíš do TDCI, že budeš rád, když budeš mít další argument proti, víš?
Add bionafta - Ty myslíš tu bionaftu, kterou tady prodával například řetězec OMV, ne?
Se to jmenovalo myslím SETA diesel. Je to ono? -
Jozef0351 04.09.07 20:49
« Re: Dotaz a info.
TomanGHIA: Neviem prečo by ma mala bionafta zaujímať :-!
Vo firme mám dodávky 2 x hladký diesel a VW Transporter 2,5 TDI a ten zožere všetko zdá sa. Do nového Transita som zakázal preistotu tankovať na "neznačkových" a malých pumpách.
V návode k Mondeu sa píše že bionafta sa tankovať nesmie. Škodovka ju povoľuje ale kolega má Octaviu TDI a predajca (dobrý známy) mu ju "zakázal" tankovať.
Divné je že zrazu bionafta ani Fordu nevadí. Mal by spraviť upgrade servisných príručiek k Mondeu >:D -
g_m 04.09.07 20:25
« Re: Muhehe...
"Budem doufat a poslouchat pazvuky"
cja:
Jasně, ale já už ted' poslouchám tak, že poslouchat víc nemůžu. :-) Mondeo TDCi tříbí mé slechy. Někteří s fascinací poslouchají své zážehové šestiválce, někteří osmiválce, jen já jsem zvláštní odrůda - poslouchám TDCi.
Je to obsese i paranoia... startuju a poslouchám, jestli to nerachotí... pak poslouchám, jestli neuslyším klapat napínací kladku... při zdechání poslouchám, zdali mě svým rozverným zarachocením nepozdraví dvouhmot'ák... a když ani jedno z toho, tak jsem Ti člověče tak nějak spokojený. :-)
Kua ale brambory že mizí, jo? Že by šlo o škrob? :-)
-
cja 04.09.07 20:12
« Re: Muhehe...
Jediný z čeho by člověk mohl mít obavu, je to dohánění 2% podílu bio v pozdějších dodávkách, když zatím údajně neplní normu. Budem doufat a poslouchat pazvuky :-| Jinak venku se na to jezdí a zatím s tím problém neměli, aspoň zásadní ne, takže se není doufám čeho obávat. Zemědělcům zdar a těm řepkovým obzvláště. Akorát u nás mizí brambory, tak nevím , co budeme na tý naší Vysočině za chvíli jíst :-) -
g_m 04.09.07 20:02
« Muhehe...
Takže dle všech zainteresovaných odborníků je vše v pořádku, ALE:
"NĚKTEŘÍ automechanici přesto tvrdí, že biosložka v naftě by MOHLA způsobit určité škody na vstřikovacích systémech, resp. na poničení NĚKTERÝCH jejich systémech..." ... LOL...
No tak tyhle erudované garážisty, kteří určitě jako fušky opravují po nocích či víkendech stovky moderních common-rail dieselů, ty miluju... Asi si někdo doma lisuje řepku olejku a už dlouho ji lije do nádrže a pak se svým common-railem jede k tomu svému garážistovi a přizná se s tím, že si to sám ucpal řepkou...
Jinými slovy, Nova pustila i pochybovačný názor, protože pokud by to neudělala, tak by všem, kteří sledovali minulou reportáž o škodlivosti 2% MEŘO došlo, že to byly normální nepodložené slinty a tedy reportáž o ničem.
Jediný problém by mohli mít opravdu ti, kteří mají plnou nádrž a dlouho nejezdí - skladovatelnost MEŘO je omezená, reaguje v nádrži. Ale to by opravdu musel člověk nevyjet více než cca 2 měsíce.
Jo a ještě něco - ta řepka bude uvolňovat sraženiny a bordel ze spalovacích prostor, takže se budou uvolňovat drobné nečistoty - bacha tedy na životnost paliv. filtru - měnit ideálně co 20 tis. Km a jak říká PetrT., tak jedině originální filtry.
A pak nebude problém.
Pokud Petr T. ví ještě víc, prosím o doplnění.
Na vysvětlenou: já taky nejsem nadšený tím, že kvůli zemědělcům (řepky je přebytek a tak se její odbyt zajistí i tím, že jí budou 2% v naftě) budu mít v nádrži po každém tankování více než litr oleje, ale když to nebude škodit, tak jsem za to rád, když už to tam teda musí být. Zlepší se aspoň mazivost nafty.
-
g_m 04.09.07 18:37
« Dotaz a info.
Lidičky, už jste viděli v TV reklamu na nové Mondeo? Autíčka létají, Mondeo jede. Moc se mi ta reklama líbí. Ford rulezz :-)
Ted' byla na TV Noha upoutávka na dnešní televizní noviny v 19:30 a ta blond'atá paní říkala, že budou informace ohledně přísady MEŘO v naftě. Tak koukejte.
Podle mě jen potřebují poopravit jejich bubákování, které předvedli v minulých zprávách.
Uvidíme, koukejte se!
P. S.: Jozef0351 může taky :-)
DIM:
Za mých mladých časů se na dýzách naftou nemazalo... :-) -
WinDiesel 04.09.07 16:43
« Re: mix
DIM: To je jednoduché, DIMe, je to kvůli PDčkům a kvůli turbu. Musí to být co nejkvalitnější olej, jinak půjdou PD do kopru, nebo turbo do kopru, nebo oboje. Problém je v tom, že PD i turbo potřebují každý JINÝ olej a tudíž se dodává olej kompromisní. Zanedbaná péče či špatný olej mohou spůsobit havárii toho či onoho, či obého. V praxi odchází často turbo, i díky čipům a když má někdo problém s PD, nechá si ukradnout motor či vstřiky z firmy Fkoda. PD systémy se stanou hodně brzy NOČNÍ MŮROU pro lidi, co budou mít Fkodofky a koncernová auta s PD z druhé ruky. -
DIM 04.09.07 11:56
« Re: to cja (palubka) + zadní brzdy
Dřív jsem dělal na autě všechno sám... a byl to Fiat 125p 1300 , tam ale byl karburátor a vrchol elektroniky byl zapalovač :-) Tam jsem si stěmi brzdami něco užil, převrtávání odvzdušňováků a tak.... no , to už je pryč. Teď bych na to kašlal, vydělám si za hodinu více než v servisu !!!! :-) -
oleowr1 04.09.07 11:49
« Re: ST
Já nepodnikám, jsem zaměstnanec, ale taky víc než 8hod. denně+pohotovosti+SC do Prahy, kdy nejméně 8hod. strávím v autě a 2hod. na jednání.
Tříleté mondeo kombi 2.0TDCi 96kW TREND se serviskou (ukončený leasing)v solidním stavu (107000tkm bylo věrohodných) jsem koupil u fordu za 313000,- což byla pře 1,5 rokem příznivá cena. Byl jsem odhodlán, že všechno budu dávat dělat do servisu, ale to se mi neosvědčilo.
Nové auto nekupuji, protože neodepisuji jako zaměstnanec DPH a nenajezdím toho tolik, aby se mi to vyplatilo. Kdybych v té době koupil totéž auto nové (spíš předváděčku) dal bych za něj minimálně 700tis.Kč. Ročně ujedu (se svým autem) do 20tkm, za 5 let 100tkm a pak se ho zbavím a budu koukat po dobře ojetém MKIV....
-
superkutil 04.09.07 11:35
« Re: ST
To oleowr1: Hm, to bude ten rozdíl. Dělám cca 10-12hod denně a často i o víkendu. Ale je to nárazové. Servis mám bez DPH, u Charouze platím 460,-Kč/hod, jinde 300,-Kč/hod. Ale určitě 100tis měsíčně nevydělávám. >:D Podnikám a tak většina peněz jde na rozvoj firmy a servis do nákladů. Ale když už mám volno, tak nemám sílu shánět díly a hrabat se v autě (proto si kupuji nové). Navíc dělat na autě na ulici se mi nechce a dílnu nemám. A i když má můj servis od 8:0 do 20:00 tak mám taky problém tam auto dát. :-! -
cja 04.09.07 11:17
« Re: to cja (palubka) + zadní brzdy
to oleowr: dík za odpověď, to se moc nepochlapili s tou slevou - hlavně za to čekání - příspěvek je fajn a samozřejmě koho to baví a hlavně umí to , tak pro něj je to dobrý - já sice něco udělat umím, ale raději dnes ,až na drobné výměny a opravy, dávám auto do Ford servisu, kde mají zatím moji důvěru a snaží se o mě postarat(majitel je kamarád) , i když né zadarmo :-O A bohužel 7 měsíců v roce pracuji i o víkendu. -
oleowr1 04.09.07 11:11
« Re: ST
To superkutil:
1. za hodinu nevydělám víc než dám v servisu, jestli je tomu tak u Tebe pak vyděláváš přes 100.000,- čistého měsíčně a divím se Ti, že jezdíš v Mondeu na které systematicky nadáváš. S DPH stojí hodina 654,5 Kč, t.j. 4908,75 za 7,5hod., za 21 pracovních dní 103083,75Kč.
2. nejbližší servis má pracovní dobu, která se v podstatě kryje s mou, takže odvézt/vyzvednout auto + dopravit se kombinací autobusů do práce/do servisu mi zabere více než 2 hod.
3. sobotu a neděli do práce nechodím, takže se mohu věnovat autu (dvěma autům) jako koníčku -
superkutil 04.09.07 10:35
« Re: ST
To cja: Vím přesně o čem mluvíš. Dnešní auta jsou technicky vyspělejší, robustnější a bezpečnější, ale také těžší. To znamená velkou ekologickou zátěž při výrobě, při provozu (musí být silnější motor aby to jelo a vyšší spotřeba, větší opotřebení pneu) a při likvidaci.
Vlez si do nějakého auto vážícího 800kg a uvidíš, jaké je to žůžo. :-)
Ale, že to jde dělat bezpečná a přitom lehká auta je vidět třeba na Subaru Forester. :-!
To oleowr1: Kdysi jsem si všechno na autě dělal sám, ale dneska se mi vyplatí dát auto do servisu, protože zatímco je auto v servisu, vydělám za hodinu více než mě stojí hodina v servisu. Jediný problém je v tom, že servisy jsou hrozně pomalé a i kvůli blbosti si vezmou auto na celý. -
oleowr1 04.09.07 10:24
« to cja (palubka) + zadní brzdy
Nová palubka má ujeto 2200km, zatím bez problémů. Výměna stála 13500,- prý včetně 10%slevy.
Teď mě pozlobily zadní brzdy. Na LZ kole se roztrhala prachovka, destička zůstávala viset až se zhoblovala na kov. Je velice divné, že mi ve fordu na jaře měnili brzdovou kapalinu a kontrolovali brzdy, odvzdušňováků se přitom nikdo podle mně nedotkl a za necelý půlrok by nebyly vodítka třmenu zarezlé jak liška (prachovka byla zřejmě prasklá už tehdy). Pro jistotu jsem koupil ve fordu novou opravnou sadu (2vodítka, 2prachovky, 2 šrouby+trocha vazelíny) za 822,50Kč, v noname obchodě jsem koupil obě prachovky na druhé kolo za 60Kč a zjistil, že ty vodítka by stály obě 300,- tedy celkem 420Kč. Desky dozadu jsem koupil taky noname za 1100,- a jsem zvědav kolik vydrží.
Pokud se pustíte sami do výměny zadních destiček, pozor na zatlačování pístků!!! Kombi - LZ kolo otáčet pístkem pomocí 12 imbusu doleva, PZ kolo doprava u limuzíny a 5dv. je to naopak. Pokud zatlačíte pístek násilím zničíte samostav ruční brzdy!!! V knize "Jak na to" je to popsáno. LZ kolo bylo v pohodě, při výměně na pravém kole byl tak silný tlak kapaliny, že nešlo pístek zašroubovat, přes odvzdušňovák jsem upouštěl kapalinu a kolega šrouboval. Kapalinu se musí stejně trochu upustit, po zatlačení pístku pro novou destičku přesahuje v nádržce maximum.
P.S.: Myslím si, že takové příspěvky by se tu měly objevovat více, šunt typu kdo koho předjel k ničemu není. Na druhou stranu o čem by se bavili lidé, kteří neumí vzít do ruky šroubovák aniž by si nevypíchli oko. -
cja 04.09.07 10:09
« ST
Zdravím. Jsem všemi deseti pro naftu , i když dříve jsem jezdil výhradně benzín - , ale teď jsem se vrátil z projíždˇky Focusem ST - 2,5T 5 válec - a musím zase uznat, že je to o něčem úplně jiném :-)Zvuk, zrychlení a celkově jízdní vlastnosti - to nemá chybu. Všem, kterým se tato možnost svezení se s tímto autem naskytne , tak jedině doporučuji. Když jsem vracel klíčky, tak si museli myslet, že jsem silně debilní, protože jsem se smál od "ucha k uchu". Fakt super zážitek. Naftu velí rozum, ale tenhle benzín srdce. V kombíku s přepážkou ho nedělají - což je asi chyba ;-). V S- Maxu je , ale jinak naladěný i v novém Mondeu, ale všude prohrává výkon s hmotností - s Focusem to cvičí ideálně. Omlouvám se za odbočení od tématu bionafty, ale tohle byla srdcovka >:D -
"-- skrytý --" 04.09.07 09:39
« Re: mix
Spíše než 2% bio v naftě, mám trochu strach, zdali přidávání další složky do nafty, nebude pro obsluhu kohoutů v rafinérii příliš velká změna.
A tak aniž bych chtěl někomu dělat reklamu, budu minimálně 2 měsíce tankovat V-Power. Aspoň založím další flotilu červených autíček.
-
WinDiesel 04.09.07 08:45
« Re: mix
hil: nevěř "odborníkům" ze Škodovky. Slovo odborníka ze Škodovky je pro LN slovem božím, pro normálně myslící lidi ovšem je pouze plácnutím do vzduchu.
Není to tak dávno, kdy se Škodovky honosily kompatibilitou s 30% bionaftou!!! A najednou jim vadí 2%? Něco je u Fkody asi hodně špatně a budou to motory se vstřikovači PD. Tam může biosložka postupně zkazit olejovou náplň a může se celý motor krásně zadřít, o turbu už vůbec nemluvím. A navíc si hrajou na téměř nekonečné výměnné lhůty výměny oleje.
Motorů s common railem se to netýká. Při 2% je třeba včas vyměňovat olej a palivový a olejový filtr. -
superkutil 04.09.07 08:43
« Re: mix
To Kafe: Dnes jsem to na 4ku roztočil na 4000ot, ale trvalo to hodně dlouho a ve 4000ot mi motor už hodně vibruje. Může to být důvod, proč je max výkon už ve 3500ot. Souhlasím, že je motor zbytečné tak točit, točím mezi 1500-2700ot. :-!
Tu hil: Byla to reakce na příspěvky jiných. A to , že to tebe nezajímá, neznamená, že to nezajímá jiné. Možná by jsi ale ty mohl napsat, do kolika motor točíš. ;-) -
"-- skrytý --" 03.09.07 21:54
« Re: Vstřikování common rail, naftové filtry
Vasik1: Hmm, vymena loziska je uz trochu fachmanska zalezitost to bych v garazi asi neriskoval..Tam u vas znam dost lidi, nebot jsem v Hranicich studoval, ale servisaka zadneho.
Tu diagnostiku tlumicu ti delali v Hale?
Kutil: Zitra to rozjed na trojku asi tak na kilo a pak tam hned soupni petku- dela to s motorem divy!
Kde si sa dočítal že tie svetlá majú homologizáciu pre Mondeo? Tá firma predáva aj xenóny a tie 100 % homologizáciu na každé auto nemajú. Podobne ako keď si kúpiš nejaký "tuningový" doplnok tak na 90 % je v návode malými písmenami na poslednej strane napísané že sa nesmie v aute používať. Predajú ti ho síce do auta ale aby nekonali protizákonne hneď ťa nenápadne informujú že do auta to nie je :-)
Ináč mi je jedno kto si čo do auta dá pokiaľ ma to neosvetluje. Podľa mňa je to škaredé a keď sa ti oplatí dať 3000 korún aby si za životnosť auta ušetril liter paliva a možno jednu výmenu žiaroviek tak si to kúp.
Šrobovák som v ruke držal. Keď sme mali Škodu 105 S a mal som Trabanta na chatu tak často. Teraz mám nové Mondeo takže pokiaľ by som mal odmontovávať svetlo idem s tým do servisu. Že sa to dá aj doma bez rozštelovania svetiel je možno pravda. Ale nepovažujem to za normálne aby sa kvôli žiarovke musela zhodiť maska a vymontovať svetlo. Bohužiaľ už to tak má asi väčšina áut.
PS: Nezdá sa mi že by tie svetlá na Audi bolo cez deň vidieť tak ako stretávacie svetlá. Osobne mi to pripadá ako nepodarený garážový tuning.