FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
DIM 10.09.07 14:23
« Re: Víno
Hmh, tak to je přesně ono, co znám i já....... Několik sekund po startu se to občas úplně dusilo jako by to jelo na tři válce - tak 1 - 2 sekundy. Potom pomalé přidávání plynu od volnoběhu na 1500 otáček bylo v podstatě nemožné, do 1500 se to dusilo, pak to vylétlo na 2500. A když jsem to zkoumal, a po nastartování jsem hned nevyjel a zkoušel to pomaličké přidávání plynu a ubírání a tak , tak jsem se občas zahalil do neproniknutelného oblaku bílého dýmu, ktérý smrděl jako spálený fritovací olej .... Po rozjezdu se to ale za chviličku uklidnilo.........Taky to občas vynechávalo, třeba při pomalém výjezdu do kopce z podzemního parkoviště to třeba úplně vyskákalo...........A pak mi vyměnili u Sobka všechhny ty stříkačky, a dobrý. :-) -
g_m 10.09.07 14:21
« Re: Víno
"Riešiš to v podstate len ty, PetrT a Nova. Len som ťa chcel ukľudniť."
Jozef0351:
Ano, řešíme to jen my "tři" - já, PetrT a Nova. :-) Sám bych to nenapsal líp. Díky.
A k tomu uklidnění - to bohužel nejde, na to nezaberou už ani silné léky... :o)))
Ale dík za péči o mé zdraví. :-)
Krkovička:
Kouření po ránu, koukám, může být i nepříjemná záležitost...
Zkus tomu dýmu ujet. :-)
Snad to nebude nic vážného.
Mi od nova auto taky kolem 1700 - 2000 rpm na trojku a čtyřku pocukává, hlavně při plynulé jízdě, po chvíli vše O. K. Ale klima je off. Dým ani smrad nemám.
Budeš Olinu prodávat? Jaké bude čtvrté Mondeo? ST 220, ne?
A s tím "paa" zlobivému autíčku jsi mě rozesmál, protože jsem si vzpomněl na jeden slušnej vtip, kde "paa" je v pointě. Dík.
-
"-- skrytý --" 10.09.07 13:37
« Re: Víno
DIM: Tak koureni po STUDENEM startu uz znam taky-sleduju ho ve zpetnem zrcatku uz tak 14dni. Trosku jsem to pricital chladnejsimu pocasi, protoze doted to byl max maly modry oblacek co se zahy rozplynul. Ted je to jako kdyz jedu s fichtlem na sytic..a smrdi to jako spatne spalena nafta.
Po uplne studenem startu to taky cuka, kdyz se snazim plynule pomalu pridat plyn. Po minute je vse v normalu.
Tak nevim..Asi budu muset do Hale driv nez jsem planoval, protoze risk v tomto pripade jiste nebude zisk ;-\
Uvidime co se bude dit pak, vypada to, ze zlobive auticko brzy pujde paa.. -
"-- skrytý --" 10.09.07 13:13
« Re: V-Power a hopsani
Kazdopadne jsem ted zjistil, ze to hopsani se projevuje opravdu pouze u vychladleho motoru hned po startu - po cca 6ti hodinach vychladleho motoru to nedelalo - ale o vikendu kazde rano po vychladle noci - palubni pocitac ukazoval max 12stupnu. -
hil 10.09.07 12:05
« Re: V-Power a hopsani
To jarda.suchy: Bral jsem skoro celé léto výhradně jen V-PD. Teď jsem našel ještě pár flaštiček Standy a zdá se mi (subjektivně) že s normální Shell naftou + Standa je chod motoru lepší.
Na druhou stranu od "Bionafty", ale zároveň od výměny kladky, řemenu aspol, se mi zdá, že se objevuje sem tam hluché místo při přidání plynu. Dokonce jsem jednou spadnul do nouzového režimu. Ale to jsem přičítal tomu, že mi to předtím na 2 chcíplo... -
DIM 10.09.07 11:25
« Re: Víno
Člověk chvíli zajišťuje dodávky pro autoprůmysl, a už to tady nestačí zpětně kontrolovat !!!! :-)
Kutile : ostřikovač je tam proto, že na prachu a špíně se rozptyluje xenonové světlo do všech nechtěných směrů a pak oslňuje....tvoje teorie úzkého paprsku je - jak jinak - velmi originální .....
No a teď už ty důležité věci : Vavřinec mám nejraději r. 2000.
impaler : ideální stav , u tebe doma, popíjíš si sám a čekáš, až tě žena ukojí ( nebo se ukojí ) :-) Alespoň máš klid :-)
M.Leky : tak jak ???
Jarda suchý : jo, ten SHELL jsem bral svého času téměř výhradně, stejně jsem dostříkal :-), takže teď to střídám, Benzina se mi zdá pocitově nejtišší, SHELL naopak nejklapavější. Pro SHELL mluvila jedině ta natahovací autíčka pro děti :-)
Cukání je první předzvěstí dostřikování.....toť můj názor a zkušenost, pak se ještě objevovalo silné kouření po startu, a taky když jsem šlápl pořádně na plyn, tak následovala výluka výkonu a kontrolka žhavení....
Mimochodem , nechápu, proč kontrolka žhavení, když je tam kontrolka motor managmentu, která ale zásadně nesvítí a nesvítí, i když je auto dávno mrtvé......... -
"-- skrytý --" 10.09.07 09:19
« V-Power a hopsani
Jiz pred nejakou dobou jsem tady cetl, ze mate nekdo problem pri tankovani Shwell V-Power Diesel, ze vam cuka motor pri jizde bez plynu a zarazenem rychlostnim stupni 1 nebo 2 "na volnobeh". S normalni naftou to nedelalo a V-Power ano. A ted nevim jestli to byl nekdo kdo mel problem i se vstrikama atd.. Ja jsem to vyzkousel az ted a po natankovanych dvou nadrzich po sobe V-Power, jsem to dnes rano zjistil taky. Auto zacalo gradujicim zpusobem poskakovat a kopat v rytmickych itervalech hop hop hop. Mate podobne zkusenosti? Najeto skoro 70t 2,2TDCi 2005 po faceliftu. -
WinDiesel 10.09.07 08:47
« Re: CR sensor
Radku, nenech se zbláznit. Senzor (čido) tlaku paliva na společném rozvodu (railu) většinou neodchází. Většinou to znamená že tento senzor právě indikuje pokles nebo nadměrné zvýšení tlakou ve společném zásobníku tlaku.
Skutečnou závadou bývá:
- porouchaný ventil IMV škrtící palivo na vstupu do vysokotlakého čerpadla, ventil nestíhá regulovat dle požadavku z řídící jednotky...
- příliš vysoký přepad vstřikovačů, tlaku v zásobníku ubývá rychleji, než je čerpadlo + IMV schopno dočerpat...
- ucpané vstřikovače nečistotami, tehdy dojde k tlakové špičce v zásobníku a senzor to zaregistruje...
- tekoucí, stále otevřená tryska (nečistoty, vysoké opotřebení) - vyprazdňuje zásobník, ale v tento okamžik bezpečnostní strategie řídící jednotky VYPÍNÁ motor a nedovolí jej znovu nastartovat... -
superkutil 10.09.07 08:27
« Re: Výměna žárovky
To pepek: Startovací napětí máš jen chvíli, než se nahodí oblouk. A v té době xenon nevyměňuješ. Teda ty možná ano (úraz vysokým napětím by mohl být důvod tvého chování). Pokud je měnič bez napájení tak na xenonce žádné zbytkové napětí není. :-) -
Jozef0351 10.09.07 08:14
« Re: Ještě jednou xenony
TomanGHIA:
Riešiš to v podstate len ty, PetrT a Nova. Len som ťa chcel ukľudniť.
Cja: Hanbím sa. Myslel som jeho kámoša :-)
pepek: Veď som sa ospravedlnil. Máte púravdu. Nie v xenónoch je chyba. Máš pravdu aj s Kutilom. To je predsa normálne že pri výmene svetiel chytíš do ruky drát a požiadaš kámoša aby ti zasvietil. Podľa novej normy už budú zabudované svietidlá aj v bytoch lebo tam je napätie. A zásuvky sa zrušia. Skús strčiť drôt do ľavej dierky. Alebo pravej ? >:D -
-
pepek 09.09.07 21:17
« Re: Výměna žárovky
Milý polokutile, tak vysvětli všem, co to je tedy to startovací napětí na výbojce, když už tomu tak rozumíš.
btw. Opravdu ti doporučuji, aby sis vzal do ruky dva přívodní dráty od měniče napětí a požádal druhého, ať ti rozsvítí světla. Snad už se ti pak konečně v té tvé kotrbě rozsvítí a pomůže ti to :-!
Milý Jozefe, s tebou se nedá opravdu než souhlasit, protože staré české přísloví říká, že dětem a duševně nemocným se nemá odporovat :-! -
g_m 09.09.07 19:53
« Re: Ještě jednou xenony
Jozef0351:
Že Ty si myslíš, že popíjím i dnes večer a chceš mi to zase zkusit pokazit? :-!
Dívej, co sám ted' píšeš:
směrnici neznáš, nezajímá Tě, nevíš, jestli píšeme s Petrem pravdu nebo domněnky, nevíš, jestli Benzina bude ochotná dodávat čistou naftu, ... ale víš, že to bude pro pár lidí... u Vás vše prý funguje a nikdo nic neřeší... tak proč to řešíš Ty a ještě reaguješ, když konkrétně do Tvého Mondea bys nemohl nalít ani tu nejmazivější naftu - lhostejno jestli s MEŘO či bez...
Prostě už to neřeš.
Člověče já bych s Tebou chtěl mít dvojdomek...
-
superkutil 09.09.07 19:47
« Re: Výměna žárovky
To DR, pepek: No, jen si rejpněte. :-) Je zajímavé, že u VW ani Renault není potřeba pro výměnu xenonu nářadí. Renault má měnič mimo reflektor. U vypnutých světel otevřeš reflektor, odpojíš konektor od xenonu, vyměníš xenon, připojíš konektor od měniče na xenon a zatřeš reflektor. Snadné a rychlé. Možná by někdo mohl pepkovi vysvělit, jako vlastně napětí na xenonu je. -
Jozef0351 09.09.07 19:47
« Re: Ještě jednou xenony
Pepek a spol:
Ospravedlňujem sa že som napísal že tie xenony nie su homologizované. Naozaj som napísal nezmysel. Homologizované sú a jediný problém je s ostrekovačmi a automatickým nastavovaním svetiel. Takže keď niekoho zastaví policajt treba mu povedať že xenony sú OK ale že nemáte ostrekovače. A keďže ostrekovače nie sú povinné pustí Vás ďalej. >:D >:D >:D >:D >:D
Prepáčte že mám benzín 8-s
Nedávno ste ma dávali na hranicu ako Žišku lebo sa mi zdalo uletené a komplikované ako sa mení žiarovka v prednom reflektore...martin.z vám napísal aké to je jednoduché.
DR: Nie som si istý že za komplikovaný spôsob výmeny žiarovky môže vysoké napätie. Na Carisme som odistil žiarovku, odpojil svorku, vymenil žiarovku a zapojil svorku. Bezpečnejšie ako meniť klasickú žiarovku doma. Ale súhlasím že komplikovaný prístup k žiarovke je zámer výrobcov. Príčinu ale treba podľa mňa hľadať inde. -
Jozef0351 09.09.07 19:28
« Re: Ještě jednou xenony
TomanGHIA:
Nepoznám tú smernicu a ani ma nezaujíma. Či to čo tvrdíš je pravda lebo len domnienka PetraT neviem. Každopádne Slovnaft inú naftu nerobí a nieviem či Benzina bude ochotná dodávať čistú naftu kvôli pár ľuďom. U nás to funguje, nič sa nekazí, nikoho to netrápi a takmer nikto o tom ani nevie. Robíte z komára somára. Včera to bolo aj u nás v správach. Že Nova spravila škandál s bionaftou a u nás to rok v pohode funguje a nikoho to netrápi. -
"-- skrytý --" 09.09.07 15:42
« Re: Výměna žárovky
Zřejmě kutilova sláva dorazila až do forda, tak tam kvůli němu dali extra krytku, aby se nesnažil vyměnit si výbojku někde na silnici.
Ford (a nejen ford)nechce, aby se lidi sami vrtali v reflektoru, do kterého jde vysoké napětí. Proto si nemůžeš sám vyměnit ani H1 v dálkovém světle. Já na tom nevidím nic nepochopitelného.
To není chyba, nebo konstruční nedostatek, to je úmylsná vlastnost. -
cja 09.09.07 15:03
« 5% MEŘO v naftě
Oficiální vyjádření od Forda k otázce naší nové nafty bylo - zasláno dealerům - že do 5% MEŘO by to nemělo mít vliv na motor. Potud informace, která se ke mě dostala od vedení pobočky Ford u nás. Takže pokud čerpací stanice a rafinerie se budou chovat zodpovědně a nebudou tam toho dávat o kbelík víc, tak bude vše v poho. Toliko můj optimismus. -
g_m 08.09.07 21:50
« Re: vymena zarovky
RADEK1, cja:
Měli bychom těm našim lepším polovičkám zkrátit řetězy od kuchyně. :o))
Jinak s tou černou barvou - je na Mondeích krásná. Normálně Vám ji i závidím, já mám tmavě modrou metlu a ta se špiní taky svinsky, akorát že i kdybych ji leštil třeba kůží od špeku tak ji nebudu mít nikdy tak pěknou, jako kdyby to byla černá.
Tak laskavě přestaňte nadávat a neloudejte se s tím chlastem. :o)) -
RADEK1 08.09.07 21:30
« Re: vymena zarovky
No já dopíjím zbytek burčáku a pošilhávám po rulandě 03. Červené jsem manželce zakázal ,protože to slopala s colou jak vodu to byl můj portugal :-)! Re DR:Jinak s tím srazem by to bylo fain .
Re:cja černá je černá krásnější barvu nenajdeš. sice se kur...ky udržuje ,ale když to vyleštíš je to cumel :-) Ne? -
g_m 08.09.07 21:27
« Re: vymena zarovky
DR:
Představ si - já neodolal a kliknul - a žiju!!! Udělals mě lepším člověkem!!! :-)
Ani jsem nespadl ze svojí PC židle "f kůži" (ale není na hlínách a nemá metlu). :o))
Máte to moc pěkně nachystané tu akci, to jako jo, super program, všechna čest!
I toho pozvání si vážím, díky. Ale musím na sobě ještě zamakat, víš? Kliknout už mi jde... :-) -
g_m 08.09.07 21:01
« Re: vymena zarovky
martin.z:
Jasně, že když mi prdne žárovka v noci, je problém. Když se mi to stalo na předchozím autě kousíček od domova, tak jsem si zapnul mlhovky, at' vypadám jako ne-motorka (nemotora :-) ). A jel jsem opatrně ten kousek k baráku, kde jsem si to opravil. Bylo to taky o víkendu.
cja:
Jsem ateista, díky bohu! :-) A žena mi s tím vínem pomáhá, taky mám nějakou kondici, žena má víno taky ráda, ředí si ho Colou půl na půl...
NJN, znalkyně :o))) -
g_m 08.09.07 20:52
« Re: vymena zarovky
RADEK1:
Burčák už není :-)
A jelikož jsem byl dnes ve sklepě pro brambory a v rohu na polici jsem uzřel tu zaprášenou flašku Vavřineckého, tak ji zase zítra po cestě do sklepa (třeba pro zavařeninu? :-) ) zase odnesu (prázdnou) zpátky.
Asi jsem dost out, že v době burčáku piju víno. A nejen tím... ani xenony totiž nemám... :-( Co s tím jenom udělám... tak když už mě Jozef má za závodníka, tak já image tvrd'áka a hustého stylového borca podpořím třeba tím, že se vzepřu metrosexuálům a přestanu se holit. :o)) -
cja 08.09.07 20:47
« Re: vymena zarovky
to martin.z: zdravím ten pochybnej návod jsem psal já, omlouvám se :-) , ale bylo to jen velmi orientační jako reakce na problém , mě to přišlo jednoduchý - navíc jsem to dělal dle manuálu k autu - viz rady pro svépomoc (vozím sebou)- teď co mám xenon, tak mám smůlu, a šroubky jsem nikdy nepovoloval - to prásknu - to psal kutil >:D - že tam má šroubky - nic ve zlým Kutile -
martin.z 08.09.07 20:47
« Re: vymena zarovky
to toman:
no ono mezi nami kdyz ti prdne zarovka o vikendu v pul sedme vecer kdyz se zacina stmivat, potrebujes s autem jezdit a servis v tuhle dobu sci-fi, tak je to pomerne motivujici k tomu si to vyresit sam.
Ne ze bych byl uplnej pedant ale jezdim s jednim sviticim svetlem nerad i ve dne kvuli policii (vazne nerad si delam problemy uplne zbytecne, kdyz mam furu tech kterym se vyhnout neumim) a v noci mi to vadi jeste vic, pripadam si vic ohrozeny, spletou si te s motorkou, jenze si o chlup sirsi...
-
cja 08.09.07 20:39
« Re: tempomat
to DR: souhlas, dřív jsme točili švihadlama a dneska je to téměř faux paux, ale co naděláš, výbava v autech bude stále bohatší, a s tím doplňováním výbavy máš pravdu - je to věc názoru
to Kutil: né kvůli mě jsi ten volant rozdělávat nemusel - co kdyby ti ustřelil hlavu :-)
Xenony ve velkém technickém průkazu zapsány nemám - ptal jsem se leasingovky - a tak jak je to na Slovensku - bože chraň královnu :-) -
g_m 08.09.07 20:19
« Re: vymena zarovky
martin.z:
Gratuluji. Muži by měli umět vybírat pouze ty dobré cesty... :o))
DR:
Po pomoci, jíž se Martinovi dostalo díky kliknutí na Tebou odkazovaný článek jsem na chvíli zcela seriózně zakoketoval s myšlenkou ohledně sebezdokonalování svého bytí, konkrétně jsem pomýšlel na vytěsňování PŘEDSUDKŮ ze své mysli. :o)))
Avšak abych dostál svým slovům, a sice těm, že s prasklou žárovkou vždy jedu do servisu, tak jsem se zase vrátil na zem.
(Žertuji, neber to zle, tak to nemyslím, naopak!)
Pouze jsem rád, že se diskutuje už i o víkendech (více Jozefů, pepků, tempomatů a milenek, potažmo prasklých žárovek) a s nadhledem, neb mi málem odpoledne v ústech to Svatovavřinecké po Jozefově příspěvku zhořklo na ocet. ;-) -
-
martin.z 08.09.07 19:49
« Re: vymena zarovky
to DR: do pr.dele, jo pomohl, jen jsem ho mel mit predtim..
Z navodu je mi to uplne jasny, ty packy ktery bejvalo stacilo vytahnout sem videl jenze ja vysrouboval srouby takze jsem si opravdu rozsteloval svetlo. A plastova mrizka chladice tam opravdu byla nandana uz predtim spatne a ja ji tam stejne pak po demnontazi vratil.
No nic, pro priste uz je mi to jasne :-) -
martin.z 08.09.07 19:28
« Re: vymena zarovky
panove nedavno tu nekdo, snad kutil, psal jak se meni u mondea zarovka. Me to zustalo tak nejak v povedomi a samozrejme hned dnes mi zarovka rupla, tohle se dle zakona schvalnosti nikdy nestane kdyz clovek jede treba na vylet a nema poradne do ceho pichnout, ale musi se to stat napr. kdyz spechate za roztouzenou milenkou :-)
Tak jsem otravene otevrel haupnu a jel podle popisu co tu byl v diskuzi. 1)sundal jsem mrizku chladice, ktera nahore drzela jen na dvou plastovych cvokach, dole kupodivu na nicem (mozna tam uz byla spatne nandana, nevim)
2)demontovat svetlo, to drzelo z boku jako od chladice na dvou hvezdickach a zvrchu na jednom metrickem sroubu 8-ce(samozrejme chapu ze nemuze byt vsude stejna hvezdick anebo vsude stejny sroub aby to nahodou obsluha nemela o neco lehci a nepotrebovala k vymene kompletni sadu naradi!!!).
Potom cely svetlomet vycvaknout z konektoru, jit s nim mimo auto, vytahnout konektor patricne zarovky, vyndat ji a vymenit.
Az potud jasne. Ale v popisu ktery tu ten nekdo psal bylo doslova napsane, ze svetlo se neda usadit zpet jinak nez do jasne a exaktni polohy.
Tak tady uz jsem nejak sjel ze spravne cesty..
Kdyz jsme tam svetlomet vracel tak jsem zjistil, ze obe hvezdicky z boku maji sisate diry a to samy sroub nahore takze svelto muzete usadit s obrouvskou vuli tak ze treba mezi naraznikem a svetlometem je 2cm fuka a tim padem jsem si jistej na 100%, ze svetlo jsem rozsteloval!
Dale jsem pri montazi plastove mrizky chladice ji nebyl schopnej jakkoliv ukotvit na ty jeji packy dole k narazniku takze jsem ji tam vratil tak ze opet drzi jen nahore za ty 2 plastove prichytky a i pri zavrene haupne s ni jde za spodni cast zvedat nahoru o nekolik cm!!
Vysledek vymeny zarovky byl ten, ze sem mel za-srany ruce jak prase, rozstelovany svetlo (a asi budu muset stejne do servisu kvuli serizeni)a zkazena nalada co je to za system jak u nejake detske hracky.
Takze muj nazor je ze zlata vymena zarovek u koncernu vw at uz passat nebo fabia.
Pokud to tedy nekdo z vas u mondea delal a vi co jsem udelal spatne, tak cekam komentar at se tomu priste vyhnu.. -
"-- skrytý --" 08.09.07 19:22
« Re: Ještě jednou xenony
Jozef0351: jak vidím, nejsem sám, kdo má pocit, že buď neumíš číst, nebo nerozumíš dostatečně dobře česky.
Tady [odkaz] jsem přece zcela srozumitelně napsal, že :
Prakticky nikdo, kdo si namontoval xenony dodatečně, nemá namontované zákonem vyžadované ostřikovače světel a automatickou regulaci sklonu ...
Proto__musí__před__STK__měnit světla. Ne proto, že má dodatečně namontované xenony, ale proto, že je má namontované v rozporu se zákonem. Kdby namotoval i ostřikovače a regulaci sklonu, nic by měnit nemusel a ty xenony by byly zcela legání.
Jestli ti to pořád není jasné, nech si to od někoho přeložit do slovenštiny. -
pepek 08.09.07 18:28
« Re: Ještě jednou xenony
Milý Jozefe, ty a polokutil jste opravdu perfektní mezinárodní dvojka. Vás aby člověk pohledal jak jehlu v kupce sena. Pokud DR napíše, že dané xenony nelze na auto beztrestně domontovat, protože je to v rozporu se zákonem, tak je to pravda. Na trhu může být tisíce doplňků, ale pokud nesplňují homologační rozhodnutí, tak nesmí být pevně umístěna na autě. Pokud si nějaký dovozce zajistí kompletní sadu xen. světlometů s automat. výškovou regulací a systémem čištění a výrobce u této konkrétní sady svolí s její instalací na určitý typ vozu a projde toto zařízení homologačními zkouškami, tak si tuto sadu bude moci na auto nechat domontovat kdokoliv, ale na 99,99% to bude muset být provedeno ve stanoveném servisu, aby celá sada splňovala homologační podmínky. V případě, že toto někdo splní, tak s tímto kompletem bude moci jezdit po pozemních komunikacích na území ČR. Kapišto?
Do dokladů se nic takové v ČR nezapisuje, jen pokud by se zvětšila hmotnost, rozměry.....
btw. polokutile, nestarej se o auta, se kterými jezdím a o jejich fotky. Já, oproti určitým úchylům, se nemusím předvádět a vytvářet si o sobě a svojí neschopnosti v oblasti aut vlastní web. -
g_m 08.09.07 18:21
« Re: Ještě jednou xenony
Jozef0351:
Já bych Tě opravdu nerad urazil či se Tě nějak dotkl otázkou, jestli vůbec umíš číst...
( Nicméně ta otázka ze nabízí... :-) )
Tedy Tě požádám, aby sis přečetl debatu níže, resp. můj dotaz na PetraT ohledně MEŘO a následně jeho odpověd'.
Dočteš se, že EU nezajímá, jakým způsobem se ty 2% MEŘO a zbylých 98% směsné nafty "udají" do nabízené nafty.
A protože v kapitalismu funguje zákon nabídky a poptávky a zákazníci budou jistojistě poptávat i naftu bez MEŘO, tak jim distributoři čistou naftu nabídnou, ale zřejmě za vyšší cenu. Trh si to vyřeší sám.
Takže vůbec nejde o nějaké vyjímky pro V-power diesel, nebo o tankovací turistiku na Ukrajinu.
Zkusím to jednou větou - prostě bude nabízena nafta bez MEŘO a nafta s MEŘO kde bude té řepky více, aby distributoři mohli vykázat Burseekovi to, že s prodejem "x" litrů nafty bylo prodáno "y" litrů MEŘO. -
Jozef0351 08.09.07 17:06
« Re: Ještě jednou xenony
DR:
Zamysli sa čo si napísal. Nie si náhodou právnik alebo politik?
"Ne proto, že má dodatečně namontované xenony, ale proto, že je má namontované v rozporu se zákonem"
Pripomína mi to Hlavu 22. Tie xenony si môžeš kúpiť, ale si ich kúpiť nemôžeš lebo nespĺňaš zákonné podmienky.
Samozrejmé že spraviť sa to dá ale obávam sa že ti to musí niekto zapísať do TP. Policajta asi nebude zaujímať či máš ostrekovače a autonastavovanie svetiel ale či máš razítko. Ako keď máš ĽPG tak ho nezaujíma kadiaľ máš vedené trubky. Otázka je či sa xenony do TP píšu pri novom aute. Ak nie tak nie je problém. Pri Mondeu to nikoho nenapadne kontrolovať na ceste. Ja som v sarom aute mal zapísanú každú prkotinu a množstvo výnimiek.
U nás už nie je TP a OTP. Máme lej jeden doklad kde je napísané všetko. Je to naprd ale musíš so sebou nosiť veľkú poskladanú plachtu.
TomanGHIA:
Nepoznám presne tú smernicu EU ale pochybujem že V-Power a spol. budú mať nejakú výnimku. Slovensko k tomu pristúpilo, pred rokom, Česko teraz, Nemecko možno už dávno. Najneskôr keď vyprší termín. Ten nepoznám ale potom už naftu bez biozložky kúpiš iba na Ukrajine. Ale naozaj s tým u nás nie je problém. Možno 1 % ľudí kupuje drahú "dovozovú" naftu a nikto sa nesťažuje a ani nepoznal že sa niečo zmenilo. -
"-- skrytý --" 08.09.07 09:33
« Re: tempomat
cja: tak nějak, on každý to dodatečné doplňování výbavy vidí trochu jinak - podle toho, na co má peníze, jak je šikovný a jak moc po daném prvku výbavy touží. Protože realizovat se dá prakticky cokoliv, je to jenom o čase a penězích. A jak si člověk na některé hračky zvykne, tak se pak bez nich nechce obejít. Pohodlnost je sviňa. -
cja 08.09.07 07:20
« Re: tempomat
to DR: jasně, ale ta výměna volantu s airbagem asi nebude zase nic levného, a ta příprava z výroby, taky nebude asi příliš častá - a v ST TDCI tempomat byl , ale byl to vlastně poslední model - přišel až úplně na sklonku kariéry - na druhou stranu, bez tempomatu se dá docela vydržet(pokud v ST200 nebyl) - hlavně v ST 220 :-)
A u těch ojetin - zkrátka bych hledal tak dlouho až bych našel a nebo vzít něco zajímavého, na kterém některé hračky oželím ;-) -
"-- skrytý --" 07.09.07 23:55
« Re: tempomat
radek, cja, martin.z: tempomat v MK III - V se dá taky doplnit dodatečně, pokud má auto z výroby přípravu - pak stačí osadit volant s tlačítky a aktivovat to v ŘJ. Jenom to narozdíl od VW group prakticky nikdo neumí a aktivaci v ŘJ musí provést autorizovaný servis, protože nido jiný nemá WDS.
Souhlasím, že je jednodušší koupit si auto s továrně namontovanými doplňky. Jenomže u ojetin se dodadečná výbava jaksí už přiobjednat nedá, navíc ne všechno se motovalo do všech modelů. Konkrétně právě tempomat jsem si do ST200 musel namontovat neoriginální, protože ford do STčka tempomat prostě nanabízel :-(. -
cja 07.09.07 22:46
« Re: Ještě jednou xenony
to kutil: ok , tak to bylo bohužel vždy, že tovární doplňky jsi tvrdě zaplatil viz norm nárazník vs, nárazník ST , někde v diskusi to bylo a vím, když jsem se ptal co stojí ten můj ST design, tak mi bylo řečeno okolo 17k bez laku a mřížky - na druhou stranu pokud jsou doplňky od automobilky, tak nemáš problém s homologací, jsou udělány celkem poctivě, odzkoušeny atd. takže je to zase jenom o osobních preferencích - ostatně jako ve všem -
superkutil 07.09.07 22:10
« Re: Ještě jednou xenony
To lordmystic: Jezdil jsem s firemním autem, kam byly dodělávané xenony. Do klasické paraboly byla osazena výbojka a k ní připojený měnič z Renaulta. Cena za 2 žárovky a 2 měniče 2500,-Kč. Protože jsem v autě nechtěl toto řešení, koupil jsem nové auto s xenonama z výroby. Hlavní rozdíl je v tom, že originál xenon má mnohem menší průměr zdroje světla, xenon má před sebou čočku takže silnější zdroj světla vychází z menší plochy. Ale i některé reflektory s halogeny už mají čočky. Čím menší plocha světelného zdroje, tím menší oslnění. Ale pro čočku musíš světla víc čistit, protože stačí malé zašpinění a reflektory svítí mnohem míň. Proto ty ostřikovače. A teď k tomu automatickému naklápění. Dříve se používal systém, kdy se stále xenony nakláněly podle jízdy vozidla, aby neoslňovali protijedoucí. Dnes se ale dynamické nastavování nepoužívá, používá se pouze statické nastavení podle zatížení vozu, takže xenony opět oslňují. Ale určitě vestavba xenonů nemůže stát 100tis. Zkus se podívat na tohle [odkaz]
Ale je zajímavé, že když mám originál xenony, tak na mě bliká mnohem víc řidičů než když jsem jezdil s těmi nepovolenými. 8-s
To cja: Problém je v tom, že si každý dolněk nechá automobilka hodně přeplatit. To už je zlodějina. Kdyby nabízeli doplňky v odpovídající ceně, tak by nebyl problém s dodělávkami doma.
Stačí se podívat na rozdíl halogeny a xenony a uvidíš, že rozdíl výrobních nákladů je tak do 3000,- na auto. Musíš dodat čidlo zatížení a 2x měnič. Bohužel obchodní politika ti xenony nabídne za 30000,- tedy 10x tolik. Je otázkou co bude dál, protože se již začínají používat LED diody do předních světel a ty jsou určitě technologicky a výrobně mnohem levnější jak stávající řešení. -
cja 07.09.07 21:46
« Re: Ještě jednou xenony
je to asi věc názoru, ale z výroby , potažmo vývoje má auto vyvážené vlastnosti - aerodynamiku, jízdní vlastnosti, výkon atd.
při zásahu , většinou né příliš odborném - obzvláště v českých podmínkách(v obecné rovině) - dochází většinou k narušení těchto vlastností - vím dostávám se na tenký led a příznivci tuningu se do mě pustí , ale myslím si, že Mondeo MK 3-5 není zrovna potřeba něčím dokrášlovat - kromě továrních úprav od Forda a velkých kol,možná čipu motoru
navíc tuningové díly na Mondeo - možná německý Wolf - moc nejsou - Mondeo bylo vnímáno, proto radikální změna designu - jako auto pro starší manažery(nevěř nikomu přes 30 jak praví klasik) a chtěli se dostat k mladší klientele, tak došli ke kinetickému designu - předtím new edge - mě osobně se více líbí to co mám, ale na nové si asi časem zvyknu
navíc si myslím . že Mondeí nejezdí zdaleka tolik jako Passatů nebo O1 a O2, takže o to odlišení ani tolik nejde
čip - dle mne je věcí osobního rozhodnutí, a pokud k tomu člověk dojde po zvážení všech pro a proti - není důvod do toho nejít - já bych do toho nešel - mě můj motor se svými parametry pro české silnice stačí - ale jak píši je to věc názoru a nechci nikoho prudit -
martin.z 07.09.07 21:30
« Re: tempomat
to radek, cja:
s tim tempomatem to neplati vsude, u koncernu skoda, vw je jeho dodelani naprosto bezproblemovy, ty auta maji tu schopnost tempomatu vzdy a dodelava(meni se) se jen packa s jeho ovladanim za obycejny blinkr+se ridici jednotce ta funkce zapne.
Dokonce je levnejsi ho dodelat dodatecne nez koupit auto s nim z vyroby, stoji to kolem 7kkc -
RADEK1 07.09.07 20:10
« Re: Ještě jednou xenony
máš pravdu opravdu nechat dodělávat systémy jako ESP, tempomat, nebo xenony je asi blbost. nesouhlasím však s tebou ohledně tuningu proč se na ty naše fešáky nehodí ? mě dokonce mrzí ,že se těžko dají sehnat nějaké tuningové dílce na mondeo. nechci z toho mít nějaký ,, vytuněný dělo" ,ale sem tam něco pro zkrášlení či odlišení proč ne? -
cja 07.09.07 18:54
« Re: Ještě jednou xenony
Kamarád si nechal na Mondeo dát xenony od dodavatele z druhovýroby- jezdil oslňoval no a nakonec mu to poškodilo elektriku - hřálo se to a měl vystaráno - myslím, že pokud není dodáno z výroby je nesmysl se tím vůbec zabývat - nejenom xenony, ale jsou tací co chtějí dodělat tempomat, ESP a ta přestavba bývá nesmyslná - lepší se podívat po jiném voze a nebo nechat nakonfigurovat již při koupi nového auta - jedinou vyjímku tvoří.... tuning - ale ten se snad na ty naše fešáky ani nehodí :-) -
RADEK1 07.09.07 18:23
« Re: Ještě jednou xenony
Vážně mi tenkrát sdělili 30 tis. možná to byl jen odhad. Nicméně to byla částka ,kterou jsem nehodlal dát, takže jsem se po tom dál nepídil. PS: měl jsem na tebe dotaz ohledně dvouhoťáku .Neodpověděl jsi. Trhá mi to při řazení z 1 na 2 skoro se to přidusí. je to setrvačník? -
"-- skrytý --" 07.09.07 18:05
« Re: Ještě jednou xenony
lordmystic: Bosch dělá originál sady na legální montáž xenonů - takže v sadě jsou komplet světla, ostřikovače, i to automatické naklápění. Cena cca 50-60 tisíc Kč, ale když jsem se o to zajímal (cca 2 roky zpátky), tak to měli jenom pro pár vybraným modelů (nějaké BMW, MB, VW, dohromady 5-10 typů), možná už rozšířili sortiment a dělají i mondeo. -
lordmystic 07.09.07 17:52
« Re: Ještě jednou xenony
RADEK1: hm tak to si děláš srandu ne? mě řekli ve ford servisu, že vyměnit čiré světlomety za xenony bude stát něco kolem 100.000kč!!! nemění se jen světla, ale jak už se tu psalo to automatické naklápění, kompletní eletkrika která je sakra drahá a je jí stpousty metrů, ostřikovače, atd. -
-
"-- skrytý --" 07.09.07 17:19
« Re: Ještě jednou xenony
Jozef0351: hmm, začínám chápat, proč si tě impaler přidal na seznam.
Prakticky nikdo, kdo si namontoval xenony dodatečně, nemá namontované zákonem vyžadované ostřikovače světel a automatickou regulaci sklonu - ono to totiž stojí hodně peněz a xenony svítí i bez toho. Sice oslňují protijedoucí řidiče, ale to těmto lidem žíly netrhá. Proto musí před STK měnit světla. Ne proto, že má dodatečně namontované xenony, ale proto, že je má namontované v rozporu se zákonem. Při policejní kontrole nepředkládáš TP, ale jenom OTP, ve kterém není zapsané prakticky nic. Nicméně opravdu důkladný policista by za nelegální xenony při silniční kontrole mohl OTP zabavit, protože takové auto není způsobilé k provozu na pozemních komunikacích (že to ještě žádný neudělal na věci nic nemění). Stačí, abys neměl ke xenonům ostřikovače světel, což pozná každý na první pohled. Teď už je to jasné? -
g_m 07.09.07 16:31
« Re: Ještě jednou ten 2% "woley"
Jozef0351:
Jasně, neberu Ti, že Slovnaft má na trhu lví podíl, ale Tys napsal toto:
"Myslím že na Slovensku už rok inú naftu ani nekúpiš."
Takže to tak úplně pravda není - tedy i bez bio koupíš, ale ne tu od Slovnaftu - takže třeba ten Shell V-Power diesel, jak koneckonců sám píšeš.
Ale já už to neřeším, když i u nás bude možnost volby.
Aktuálně řeším, jak přestat být nas.raný na to počasí. :-(
-
"-- skrytý --" 07.09.07 16:23
« Re: Ještě jednou ten 2% "woley"
Jozef0351: ja som mal na Ibize namontovane xenonove vybojky, / svetlo ako take zostalo povodne/ a problem s policiou som nemal. Raz ma zastavili a jeden z policajtov hned zacal ze co to tam mam a ako dlho to mam. Ja mu na to ze len tyzden /uz som to mal asi rok :-)/ a pripravoval som sa na to ze zacne rypat ohladom schvalenia a pod. Nakoniec z neho vyliezlo ze ma zastavil len preto, ze sa chcel opytat ake ziarovky tam mam lebo ze to super svieti a ze on si kupil nejake co svietia na modro a ze sa mu stale vypaluju, tak som cumel ako puk a nakoniec som mu dal cislo na chlapika co to montuje :-) -
Jozef0351 07.09.07 15:55
« Re: Ještě jednou ten 2% "woley"
TomanGHIA:
90 % palív na pumpách SR je zo Slovnaftu. Ostatní si dávajú len svoje aditíva. V ČR to bude podobné. Aj Shell berie zo Slovnaftu s výnimkou V-Power Racing a možno tej drahšej nafty. A Slovnaft už čistú naftu nerobí. Predpokladám že na západe je to tak už dávnejšie. Hádam v tom nie sme prvý :-) Ale naozaj som nepočul že by sa niekto na naftu sťažoval. Aj kolega má TDI a v pohode. Dokonca sa mu prestalo zasekávať turbo samo od seba >:D 99 % kamarátov netuší že v nafte je nejaká biozložka.
DR:
To je jasné že namontovať a schváliť sa dá čokoľvek. Len to už nie je také jednoduché. A práve xenony riešia niektoré firmy tak že pred STK ti tam šupnú pôvodné svetlá. Problém môže byť s políciou. Nie som si istý či xenony nie su zapísané v techničáku. -
WinDiesel 07.09.07 13:15
« Re: Ještě jednou ten 2% "woley"
Josef0351:
Nemáš pravdu Josef, distributoři jsou dle zákona poviini dodat 2% MEŘO ve vztahu k celkově dodanému množství nafty.
Některé pumpy si tedy budou moci objednat čistou naftu. Výrobce a distributor si musí ohlídat ta 2%, mimo toho je všechno, absolutně všechno možné.
Mohou být pumpy s čistou naftou, jiné pouze s 2% MEŘO naftou, dost často budou pumpy nabízející oboje.
5% MEŘO nafta je již povolena, lze ji dodávat na trh, náš stát si ale naplánoval přechodná období (nejedná se o malé množství...). -
"-- skrytý --" 07.09.07 13:02
« Re: Světla pro denní svícení
Jozef0351: i xenony si můžeš namontovat dodatečně. Ale musíš při tom splnit zákonem stanovené podmínky. Homologace je jenom jedna z nich, další jsou ostřikovače světel a automatické seřizování sklonu světlometů podle zatížení vozidla - a možná ještě něco k tomu.
Obecně každý díl, který montuješ na auto musí mít homologaci a nesmí být namontovaný apoužívaný v rozporu se zákonem a příslušnými prováděcími předpisy a vyhláškami. Nic víc, nic míň. -
g_m 07.09.07 12:46
« Re: Ještě jednou ten 2% "woley"
Jozef0351:
Já si ten Tebou doporučený článek přečetl, ale pochopil jsem z něj, že naftu s MEŘO dodává Slovnaft. O ostatních distributorech nebyla řeč. Tzn. že u konkurence jde koupit i nafta bez řepky, ne?
A Novu sice nemáte, ale JOJku ano. :-)
Jinak s Tebou ale souhlasím ohledně těch světel - až spálím žárovku, jedu s tím do servisu. Jednou je to nové auto za spoustu peněz a rozebírat ho teda určitě nebudu.
-
Jozef0351 07.09.07 12:46
« Re: Světla pro denní svícení
Ono je to taká prkotina že sa automobilkám neoplatí s tým zaoberať. Rieši sa to jednoducho tým že sa z oneskorením zapnú stretávacie svetlá. Tak je to asi aj vo Švédsku a myslím že to má veľa nových áut sériovo aj u nás. Nissan určite. Asi len v Česku a na Slovensku je obrovský problém nejaký zanedbateľný nárast príkonu alebo jedna výmena žiarovky navyše. Dokonca som niekde čítal že studené vlákno v žiarovke praskne skôr ako horúce.
U nás sú drahé zimné gumy tak sa nemusia používať, nemusí sa svietiť lebo sú drahé žiarovky a nemuseli byť deti priviazané lebo boli drahé sedačky.
Navyše keď prišlo Audi s tými gýčovými svetielkami tak s tým asi za chvíľu prídu všetci. Tiež to dáva len ku xenónom. To má fakt opodstatnenie, to má Kutil pravdu. Dať za žiarovku 500 korún alebo 7000 je rozdiel. -
martin.z 07.09.07 12:24
« Re: Světla pro denní svícení
nechci tvrdit ze vim jak to maj vetsinove ve svedsku, ale videl jsem dve dotazene svedske volva a obe to mely tak ze svitily hlavnimi svetly v jakekoliv poloze vypinace svetel krom polohy pro parkovacky.
Cili svitily na 0 i na potkavaci svetla.
Nevim ktery svetla myslis tema pro denni sviceni, volva tam maj nejaky bily maly svetla vedle blinkru, ale to sou mrdky ktery ve dne nejsou poradne videt takze na takovyhle specialni svetla pro denni sviceni bych se akorat tak zvysoka vys...nehlede na to ze jsem s tema volvama neumel dosahnout stavu aby svitily jen tyhle pridavny bez hlavnich svetel.. -
superkutil 07.09.07 12:21
« Re: Světla pro denní svícení
To Pepek: Díky za odpověď. Podívat se umím, ale pokud to někdo našel, je jednodušší když to sem pro všechny napíše, než aby to všichni postupně v tom zákoně hledali. Ale asi jsi nepochopil, co je to sdílení informací a k čemu fórum slouží. Ty si zřejmě myslíš, že k prudění jiných. Ono je docela možné, že jsi vlastně převlečený některý jiný uživatel, jak už to tak na fórech bývá. Nemáš ani vystravené auto ani nic jiného, jen reješ. Tak zkus napsat něco více o sobě, ať vím, kam tě zařadit.
To DR: Víš u mě je rozdíl jestli dám 50Kč za žárovku do mlhovky nebo 7000,-Kč za xenon. Tak pochopitelně nechci xenon likvidovat zbytečným svícením ve dne. -
Jozef0351 07.09.07 12:07
« Re: Ještě jednou ten 2% "woley"
TomanGHIA
Myslím že na Slovensku už rok inú naftu ani nekúpiš. Prebehlo to absolútne v tichosti a nikto to ani nespozoroval. Asi preto že nemáme Novu :-)
[odkaz]
WinDiesel
Obávam sa že to nie je výmysel českej vlády ale smernica EU a iná nafta ako s 2%, neskôr 5% biozložky sa predávať nesmie. -
pepek 07.09.07 12:02
« Re: Světla pro denní svícení
kutil "Spíše by mě ale zajímalo, co na to zákon, protože někde se píše, že stačí rozsvícená přídavná světla pro denní svícení, ale jinde se píše, že pro zimní období musí s přídavnými světly svítit i zadní obrysová. Jak to tedy je?"
Inteligentní člověk se podívá na znění zákona a neptá se stylem " jedna paní psala že.... a druhá ale psal že...." a pak mu bude jasné, že stačí pro denní svícení jen k tomu speciálně určená světla.
Jó milej polokutile, už jsem to psal kolikrát - za tebe se musí tvoje alma mater stydět a červenat, že něco takového vypustila do světa.
Bože, ochraňuj nás před jakýmkoliv kontaktem s polokutilem, ať už písemným či nedej dopustit osobním.
TomanGHIA: Myslim, ze Mondeo uz si nekoupim. Ctyrka je nestastne cislo a jak vime, je to i dost nepovedene auto.Koupim si nejaky benzinacek na nakupy nebo starou poctivou MkII s dobrym kroutakem na kolech.
Vse zalezi na tom, jak se bude vyvijet moje paranoia:)