FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
eda.nezbeda 13.09.07 20:17
« Re: Dusí se to
TomanGHIA: dík :-)
akorát co se týče těch rozdílů, tak čistě podle pohledu do hrdla při tankování - kterákoliv česká nafta (i V-Power, TopQ ap.) pění jako pivíčko :-) zatímco jakákoliv německá vůbec (nepočítám bubliny) a to nemůže být dáno, podle mě, ničím jiným než vyšší aditivovaností (to je slovo :-) )
Vím samozřejmě prd, že ano, ale oko není blbec, oko vidí. A taky daleko snáz natankuju po hrdlo... -
eda.nezbeda 13.09.07 15:54
« Re: Propojení Mondea s notebookem.
Ja na to uz take koukal, ale spis jen ze zvedavosti. Nasel jsem spoustu kablu a konektoru ruznych typu na eBay. Nevim ale jiste ktery typ ma nase Mondeo, takze jsem to zatim nekupoval.
Nemecke ceny jsou ale nekde mezi 60-100 Eury podle vybavenosti a moznosti. Nekdy jsou to jen "nulovace" servisnich hlasek.
Kdyby byl zajem a nekdo mi dodal vic info, muzu klidne koupit a privezt. -
hil 12.09.07 17:33
« Dušení
Tak jsem byl dneska měnit olej a tak (po 60000).
Říkal jsem jim co a jak + ranní "nestartování" - dnes ráno se to chytlo zase až na podesáté.
Dali to i na diagnostiku a prý je to čisté - nic nenašli.
Je ale fakt, že cestou domů (cca 25km) to bylo s akcelarací OK. Večer to ještě trochu protáhnu a uvidím.
Asi tam bouchli s kapotou, protože "dušení při akceleraci" zmizelo.
Anebo to taky bylo tím, že mi měnili přední destičky... :-) -
DIM 12.09.07 16:06
« Re: Dusí se to
Jo, norma je fajn věc, jenže zisky jsou věc druhá. Když se podívám, kolik je tady u nás benzinových pump , tak to v Německu není ani náhodou. A protože se u nás navíc asi jezdí méně než v tom Německu, tak je jasné, že se ty obraty rozmělňují do toho velkého množství prodejců. A tady už je k myšlence různého pančování a pod velmi blízko..... A další věc může být technologická kázeň při převozu, skladování , čištění tanků, jejich těsnost a pod. -
g_m 12.09.07 13:04
« Re: Dusí se to
eda.nezbeda:
I Ty novináři jeden...
O normách jsem psal tady v threadu už dříve, konkrétně 28. 6. :-)
Kousek Ti okopíruju, at' to nehledáš. (Nemáš zač :-) )
......................................… /> Není pravda, že norma ČSN EN 590 je benevolentnější, než normy evropské. Evropská norma je naprosto shodná! Evropská norma EN 590 je naprosto shodná s českým ekvivalentem ČSN EN 590. Pokud se mnou nesouhlasíte, nemusíte, já vám to neberu, ale bylo by potom asi vhodné, kdyby jste sem mohl napsat tu naši benevolentnější normu, její číslo - já už si ji najdu, i její případně odlišné parametry, pokud tedy existuje... Takže prosím o důkaz.
add b)
Na západě mají dodavatelé dobrou vůli a proto mají výrazně kvalitnější naftu, aha...
Je tam konkurence, která tady asi není, aha...
Takže benzínky se tam předhánějí s nabídkou kvalitnější nafty, než jaká musí být, aha...
A u nás ne? A co je potom to, že u nás tankuju např. TopQ Diesel nebo Shell V-power diesel? Fata morgana? Toto není konkurenční boj? U nás i neaditivovaná nafta musí mít mazivost nejhůře 460 jednotek... čili ta dodatečně aditivovaná (TopQ, V-power) ji má podstatně lepší! A to, že někdo čerpadlo zadře, je vina prodejce / distributora, ne "benevolentnější" normy.
......................................… -
eda.nezbeda 12.09.07 12:48
« Re: Dusí se to
DIM: >:D ... to je ale moudro ;-)
Tak sem se trochu vzdelaval (pomoci googlu a wiki samozrejme ;-) ) a zjistil jsem ze tolik opevovana nemecka nafta (na kterou jezdim nejcasteji) je dle normy DIN EN 590 - a hele nase nafta je dle normy ČSN EN 590, no neni to pekne? takze sem prohlidl co se dalo najit za hodnoty a obe uvadeji totez. Nas zajima nejvic mazivost a ta je na hodnote < 460 µm (velikost vydrene plosky na zkusebni stolici - mene je lepe).
No a ted mi reknete, proc nemecka nafta evidentne min peni a nekdy mam dojem, ze je tizsi. Moje domenka je, ze dodavatele na nemeckem trhu proste aditivuji vice a upravuji tak vice parametru nez je bezne u nas. Vetsi trh, vetsi naroky? Nevim. -
eda.nezbeda 12.09.07 11:53
« Re: Dusí se to
Ja zase jak jsem zacal pridavat aditiva, cca rok zpet, tak uz beru jen u ESSa, ktere mam kousek a ma vzdy vyrazne (nekdy i 2 Kc) levneji. Rezignoval jsem na brani u Shellu (tedy v CR), kdyz nase norma stejne ma hodnoty mazivosti se kteryma je kazdemu vstrikovaci "nedobre". A protoze vsechny paliva schvaleny UPM budou alespon dle normy tak to resim prave takto.
Jak sem uz psal 3/4 roku jezdim s vyrazne hlucnejsimi vstriky a teprve tenhle mesi zase nejakej odesel. Ale co, za uz ma odkrouceno 207 tis. a tak si zaslouzi renovaci ne? >:-[]
Proste uz sem se smiril a jedu dal, neda se sviti, priste kupuju auto asi nove nebo jen mirne jete a zajedu si ho podle svyho. -
g_m 12.09.07 10:36
« Re: Dusí se to
DIM:
Prostě Tě obdivuju, musíš se kolikrát smát, když tady mluvíme o kvalitní naftě.
Říkáš si, že určitě existuje, jen ji Tvoje nádrž nikdy nepotkala, hm?
Drž se svaté trojice :-) (OMV, Shell a Benzina), zavěs růženec na zrcátko a jinam tankovat nejezdi, tedy pokud možno.
Add ta voda v naftě - to mi připomnělo jakýsi slogan - "plnou ParouBack". -
superkutil 12.09.07 10:31
« Re: Dusí se to
To DIM: Voda se vstřikovala do motorů od jejich počátků, do benzínu i do nafty. Problém byl v tom, že motory zevnitř rezly a tak se před ukončením jízdy muselo jet chvíli bez vstřiku vody.
Z nafty se dá udělat emulze a ta hnát vstřikovačema.
Benzín musí být bez vody, voda se vstřikuje do sání odděleně. Vstřik vody do benzínu se používal např. za 2.svět války u letadel. :-! -
DIM 12.09.07 10:07
« Re: Dusí se to
Co se týče té vody, tu lili do benzínu i ve F1, možná ještě lijou.... Kromě emulgace je také nezanedbatelný fakt to, že při varu se z vody vytvoří pára s velkým expanzním potenciálem.....prostě parní stroj !! proč tam vlastně máme ty filtry na tu vodu ?? :-)
Co se týče těch pump, už beru víceméně jenom OMV, SHELL nebo Benzinu......někdy ESSO .... a taky se dost dívám na to, jestli je na stojanu nálepka garance kvality z ústavu maziv a paliv....a stejně mám vždycky při tankování takové lehké mražení v zádech.......... -
g_m 12.09.07 09:40
« Re: Dusí se to
eda.nezbeda:
Proč "sorry" ?
Dyt' to byla dobrá poznámka, já srandu miluju.
A jestliže plechovce VIFu v ceně cca 200,- vděčím za lepší zvuk a nemusím si tedy doplácet za další reproduktory, tak to se potom VIF určitě vyplatí!!! :-)
(Vidíš, Superkutil, takhle se dnes vylepšuje zvuk, ne jako někdo, kdo si doplácí za další bedny. :-) )
Jinak k tomu zvuku - to, co píšeš, myslím ohledně toho, že tlak z repro procházející přes hustší vzduch bude silnější, mě nenapadlo, já spíš dumal tak, že ty membrány jsou trochu vlhké, těžší a tudíž jejich pohyb (duc duc woe :-) má větší razanci.
Nevím no, tady o tom toho prd vím. -
eda.nezbeda 12.09.07 09:22
« Re: Dusí se to
:-) .. v testu to nebylo, ale VIF zlepsi i basy u repraku >:-[]
;-) sorry neslo to jinak. Ja mam dojem, ze to bude souviset s atmosferickym tlakem a hustotou vzduchu. Koneckoncu jsou to tlakove vlny a tak na tom zalezet musi. Jestli je to ale slysitelne je ciste subjektivni zalezitost. Rozdily ve frekvencnim spektru slysitelnem u kazdeho znas jsou moc velke nez aby se to dalo nejak porovnat... -
lordmystic 12.09.07 08:29
« Tuning Show Blatná 7.-9.9. 2007
Pár fotek a krátké video z této akcičky:
[odkaz]
Za vlhka to líp jede: Jo taky to musím potvrdit, hlavně spíše z pohledu kouřivosti. Co to mám prečipované tak mi to kouří trochu víc. Když v létě byla ta horka, tak jsem kouřil opravdu hodně a nyní po snížení teplot a zvýšení vlhkosti to skoro nekouří, jen vyjímečně při plné zátěži. To by mohlo být přesně to jak psal PetrT.
Dušení při akceleraci: Pozoroval jsem něco podobného když mi změnili software v řídící jednotce (před chipem). Dřív mi to točilo méně (max. 4200rpm), ale reagovalo to okamžitě na plyn. Po nahrání nejnovějšího softu mi to točilo v poho až 4500rpm, ale zase jsem tam pozoroval kraťoučkou prodlenu po sešlápnutí plynu. Stačilo lehonce ubrat a auto jako by se nadechlo. Teď po chipu zase bez problému. U mě to bylo určitě změnou software, možná to má nějakou spojitost ještě s větším snížením emisí že si to snaží omezit max. sešláplý plyn nebo fakt nevím. -
g_m 11.09.07 23:00
« Re: Dusí se to
WinDiesel:
Petře super, jsem netušil, že kvůli mému pocitu se vypracovávala studie :-) , díky! :yes:
eda.nezbeda:
Dík za postřehy a sorry za uvedení v omyl, byt' neúmyslné, já měl za to, že VIF je všude na Benzinách, protože kde jsem jej sháněl, tam jsem jej koupil.
A potvrdí se i mé subjektivní pocity ze zlepšení zvuku z repráků vlivem vlhka? -
eda.nezbeda 11.09.07 22:01
« Re: Dusí se to
Ja sem koupil VIF az u Auto Stangl v Brne v Kr.Poli, a to az po tom co sem si do firmy VIF zavolal at mi daji tip kam pro nej zajit. Prvni odpoved znela, ze nevi, tak me trochu zarazili, ale pak se pan rozpovidal a uvedl mimo jine prave Auto Stangl.
S Benzinou mam zkusenost po ceste Brno - hranice na Drazdany, neni nikde! Nikde ani netusili o cem mluvim a vsude sem jim prolezl regaly. Taktez sem zkusil par Benzin v Brne a neuspel. Nicmene, vim ze by je tam melz mit a tak tipuju, ze sem mel proste smulu, nebo bylo po tom uspesnem testu proste vyprodano.
Srovnani se Stanadynem je v mem pripade nasledujici: se standou se zda byt chod tissi, na srovnatelne urovni jako s VPowerD, VIF tolik klapani netisi.
Protoze uz na ne jezdim prakticky rok, tak muzu rict, ze spotreba je cca 0.5 litru niz a urcite jsem oddalil vymenu (opravu) poslednich dvou vstriku, ktera bude nasledovat uz pristi tyden.
Pozoruju totiz zvyseni hlucnosti cca pred 3/4 rokem , kde sem hned zacal pridavat aditiva. Klapani sice bylo doposud znacne, ale dlouho se nezesilovalo. Zhrosilo se to az naraz minuly tyden, kdy uz jsem rozpoznal typicke klapani u odesleho vstriku. Predchozi dve vymeny probehly vzdycky nahle a bez varovani. Z toho usuzuju, ze aditiva mela nejaky pozitivni vliv.
Jeste doplnim, ze se jedna o original vstriky z roku 2001 (uplne prvni) a najeto maji uz 207tis. -
WinDiesel 11.09.07 21:42
« Re: Dusí se to
TomanGHIA: vysvětlení, proč jede auto ve vlhku lépe než za sucha...
Universita v Kanagawě vyvíjí novou emulgovanou motorovou naftu
4. října 2006
Vozidlo na testování super emulzní motorové nafty
Výzkumem prováděným universitou v Kanagawě v Japonsku se podařilo vyvinout novou emulgovanou motorovou naftu —super emulsní motorovou naftu —která snižuje emise výfukových plynů a současně snižuje, ve srovnání se standardním motorovou naftou, spotřebu paliva. Současně si zachovává stabilitu po výrazně delší dobu než běžná emulgovaná paliva.
Emulsní motorová nafta je tvořena směsí normální motorové nafty, vody a emugačních stabilizačních přísad. Do motorové nafty se přidává voda již od počátku 20 století a v současnosti existuje mnoho již realizovaných patentů. V závislosti na aplikaci se může obsah vody měnit v rozsahu 8% až 35%, přičemž pro vznětové motory se typicky používá motorová nafta zředěná 13% vody.
Přidání vody motorové nafty přináší mnohé výhody. Odpařování vody zvyšuje disperzi paliva ve formě menších kapiček, což znamená, že se zvyšuje kontaktní plocha mezi palivem a vzduchem. Důsledkem toho pak je účinnější spalování, maximální teploty spalování jsou nižší, čímž se snižují nejen emise NOx, ale i tvorba sazí.
Nově vyvinuté emulgované palivo je také tvořeno směsí vody a motorové nafty, avšak výzkumný tým vyvinul nový způsob emulgace. Na rozdíl od používání povrchově aktivních látek nový třífázový emulgační proces využívá slabou molekulární přitažlivost (tzv. síly slabé interakce van der Waalse) mezi hydrofilními nanočásticemi. K emulgování mnoha rozdílných typů motorové nafty lze použít jen jeden typ emulgační částice. Při běžné emulgaci na bázi povrchově aktivních látek se pro různé motorové nafty používají různé povrchově aktivní látky.
Nový postup vychází z velikosti a tvaru částic jako takových a nikoliv ze specifických vlastností povrchově aktivní látky.
Při zkouškách s vysoce výkonným damprem (30-tun) se použily dvě emulgované směsi v poměru: 65 % hmot. motorová nafta k 35% hmot. vody a 70 % hmot. motorová nafta k 30 % hmot. vody. Zkušební výsledky prokázaly výrazný pokles emisí a zvýšení účinnosti paliva v rozsahu 10 až 15%.
Nové předpisy upravující emise výfukových plynů, které budou platit v Japonsku, požadují pro různé hmotnostní třídy vozidel 25 až 43% snížení obsahu NOx, 15 až 50% snížení obsahu sazí a 33 až 60% snížení HC oproti požadavkům nyní platných předpisů. Dampr jezdící na super emulsní palivo tyto nové požadavky splnil.
Zdroj:
Emulgovaná paliva v západní Evropě— Přehled
-
g_m 11.09.07 20:23
« Re: Dusí se to
hil:
No já vzal poprvé po více než 20.000 Km, které jsem najel na TopQ diesel, ten V-Power diesel a pozoruju zase naopak mírné ztišení a nižší spotřebu.
No je to zajímavé.
Nechme se překvapit, uvidíme, ale snad ani jeden z nás nebude muset nikdy koukat na rozsvícenou kontrolku žhavení - tedy myslím během jízdy... :*)
Jinak musím souhlasit s Kutilem, jak tady jednou psal, že mu auto jede líp, když je venku vlhko. Protože v těchto chladných deštivých dnech to pozoruju taky.
Ještě mám pocit, že když je dost vlhko, tak zvuk z reproduktorů má hutnější basy, nechtěl bych Kutilovatět, :-) ale není tady někdo, kdo tomu rozumí?
Snažím se si zdůvodnit, čím to může být. Že by membrány tím, že jsou vhlké, chodily více?
Fakt nevím, jak si to vysvětlit. Zdá se to i ženě, že to líp hraje, vlastně to byla ona, kdo se mě ptal, jestli jsem přidával basy.
Jinak pro případné vtipálky - uši si čistíme pravidelně. :-) -
g_m 11.09.07 19:13
« Re: Dusí se to
hil:
Já Ti rozumím, taky jsem o tom napřed přemýšlel, ale mám od člověka, kterého znám a který test prováděl potvrzeno, že test probíhal korektně.
Nicméně pokud budeš jezdit na již aditivovanou naftu (pouze OMV, Shell a Benzina), tak nebudeš muset řešit VIF ani Stanadyne.
Navíc ta blbá řepka maže moc dobře.
Časem se to potvrdí. -
"-- skrytý --" 11.09.07 17:41
« Re: Pomoooc
Takze jsem ve ctvrtek najel cca 300 km kdy to proste nejelo,zkousel jsem vypnout motor,ruzny otacky a ja nevim co jeste a nic nepomohlo.V patek rano ovsem auto uz jelo normalne.Stejne jsem si rekl, ze k Sobkovi radsi zajedu.
Tak jsem byl v patek u Sobka v diesel servisu.Meli tam docela narvano.Ruzne znacky aut.Napichli me na jakousi diagnostiku(PDA firmy HP)a co myslite?............no jo bylo to tam.Budte v klidu,zadny vstriky.Ridici jednotka zapsala nejakou chybu vahy vzduchu.Vstriky pry jsou v uplne v poradku.Jeli jsme zkusebni jizdu , jenze jak strasne prselo tak se nedalo jet rychleji nez 100 a nedalo se to nejak otestovat.Pry je idealni dat 5ku nebo 6ku, a od nizkych otacek(podtoceny motor)dat plny plyn a nechat to roztocit az nekam ke 3500ot/min.Pokud pry dojde k nejakemu problemu pri nizsich(kratsich) rychlostech,odehraje se ten problem tak rychle ze ridici jednotka tento problem nestaci(nemusi) zaznamenat.
Rikal, ze jednou uz na Mondeu resili problem, ktery diagnostika ukazala jako chybu vahy vzduchu.Ale nakonec to pry bylo neco s turbem.
V kazdem pripade uz jsem najel dalsich 7set km a v poho.Tak jsem z toho jelen.V patek jedu na servisku po 80,000 km k Hornatovi v Plzni.Myslim ,ze jim to ani rikat nebudu.Stejne oni na nic asi neprijdou. -
hil 11.09.07 17:14
« Re: Dusí se to
Nevím, já zase moc nevěřím testu, když vítěz testu má zároveň obrovský inzerát v tom samém čísle časopisu...
Ale zkusit to chci.
No ale asi můj problém bude vážnější.
Dnes jsem musel cca 10x startovat studený auto (v poledne) než chytlo a zůstalo "chycený". Vždycky to zabrmlalo a chcíplo. Ať jsem se snažil přidat plyn nebo ne. Včera jsem bral obyč. naftu SHELL na dálnici za Olomoucí směrem na Lipník...
Jo a zdá se mi, že to "dušení se" nastane až po zahřátí motoru. -
g_m 11.09.07 15:59
« Re: Dusí se to
hil:
VIF jde koupit na drtivé většině čerpaček značky BENZINA. Zkus se podívat. Obsluha to někdy ani neví, že to tam mají, ale v regálu mezi autokosmetikou či kapalinami bývá.
Jinak oceňuji odvahu tankovat neaditivovanou naftu Shell a přidávat aditivum, které mazivost podle testu z AutoDieselu spíše zhoršuje. VIF prokazatelně mazivost vylepší, dle testu tedy. A já nemám problém tomu časáku, potažmo Vaculíkovi, věřit. Už mě naučil i startovat bez vyšláplé spojky.
DIM:
Dime, zkoušel jsi jezdit delší dobu na Benzina naftu TopQ diesel? Já na ni ujel 21k Km, nic jiného jsem nenatankoval, tak si myslím, že 21k Km je slušný vzorek - a pohoda. Mají ji aditivovánu, prý i OMV a Shell aditivuje, ale já mám nejblíže domovu tu Benzinu. Zkus tedy jejich naftu. -
hil 11.09.07 13:36
« Re: Dusí se to
cia: Pod 1500 to netočím, to je trápení motoru a převodovky cukaturou... Dělá to v jakýchkoliv otáčkách. Prostě pustím plyn a po chvilce chci přidat, na chvilku se to zadusí ale potom to normálně zabere jak má.
Mám tam teď normal Shell + Standu. Zkusím po vyjetí nabrat zase VPD.
Jo, nevíte někdo kde v Olomouci nebo okolí sehnat VIF?
Všude na mě koukají jak zjara (benzínky + Autobenex). -
cja 11.09.07 12:54
« Re: Dusí se to
Hil: nevím o tom nic moc , ale pán co má taky 2,2TDCI najeto asi 80t km , tak mu to začalo dělat též(bez výměny 3kombinace) - pravděpodobně opotřebení vstřiků - ale on to auto podtáčí - tenhle stav u něj nastává v asi 1400 rpm , kdy tomu vsadí a ono se to zadusí, nic moc dobrýho pro motor , ale to ve tvém případě nebude asi ten problém. vím to protože jsme porovnávali jeho a moje auto - subjektivně , jak jinak - on to potom řešil se servisem - ale nevím jak dopadl. -
hil 11.09.07 12:38
« Dusí se to
Nějak ve vášních zapadl můj dotaz:
Místo akcelerace se mi po přidání auto na chvíli zadusí.
Když jedu kousek bez plynu a přidám, tak asi na 1s se to zadusí a teprve potom vyrazí...
Máte někdo zkušenosti? Dělá mi to v podstatě od výměny kladky a řemenu. Mohli tam něco podělat/rozhasit?
-
"-- skrytý --" 11.09.07 11:35
« A už je to tady zase ...
Já jenom kroutím hlavou, kam až se tahle diskuze zase dostala ...
Teď si zase bude každý přihřívat svou polívčiku a provokatér se bude za břicho popadat. Už se perou?
Až si to vyříkáte a vrátí se to tady zase do normálních kolejí, dejte mi prosím někdo vědět, z hádek o tom, čí taťka je silnější se mi nedělá volno. -
cja 11.09.07 11:26
« Re: Ach jo
Jen si tak matně pamatuji, že když se objevil po 2,0 TDDI nový 2,0 TDCI , tak se v motoristických časopisech psalo o tom , jak Ford udělal dobře , že nikam nespěchal a počkal si na druhou generaci CR a ten motor byl dost vychvalovaný - já tehdy jezdil benzín ,ale řešil jsem to, tak si to pamatuji. Takže nemějme krátkou pamět. Problém vstřiků se týká všech a bude se týkat všech, zkrátka to opotřebení se musí na této součástce projevit, tak jako ojedeš pneu tak zkrátka ohobluješ vstřiky - je to spotřební záležitost, drahá, s*re mě to , ale mám možnost volby. Tak to nechme být a nenechme sebou cloumat, kvůli lidem, kteří chtějí provětrat vody TDCI :-)A je mi úplně Accord fuk. Nejsem zarytej majitel Fordu, ale mám na zdejší zastoupení FMC nějaké vazby, využívám možností, které mi to skýtá , auto je pro mě výdělečný prostředek i když nepřímo - nemusím řešit problém jako Kutil, když je auto v servisu, vždy se domluvím. Kdyby ch tyto věci mohl využít u jiné značky, která by mě nebyla proti srsti, tak to budu řešit jinak. Zatím jezdím3 Mondeo, jsem víceméně spokojený majitel, oceňuji přednosti - vím o stinných stránkách - ale to je u všech aut a všech věcí v životě, tak vo co de? -
"-- skrytý --" 11.09.07 11:12
« Re: Ach jo
2hope :Mylíš se, ano Honda má řetěz....a záruka je do 150 000.Ano Honda má "jen" 103Kw, ale 340 Nm.To vypadá jako nic moc , jen do doby než se svezeš, nekope to a průběh to má jkao silný benzín a v nizkých otáčkách nechcípe.(např-Civik sprintuje za 8,6/100km/h)Výkon v těchto případech není vše...např Toyota ma 130 kw, ale jako celek je Honda lepší- čimž netvrdím že toyota je špatná.Turbo od Hondy ...nevím proč by mělo odejít , pokud se k němu nebudu chovat jako prase, což nebudu.Jinak co vím, tak Honda má jiné turbo než ostatní. (detaily jsem věděl, ale nechce se mi hledat) -
Jozef0351 11.09.07 10:58
« Re: GOES
WinDiesel:
Človeče ja som nevedel že Mondeo je iba TDCI. Zajtra idem na políciu prihlasovať nové auto ( CDTI >:D ) tak si dám z techničáku vymazať Mondeo. Poraď mi čo si tam mám napísať.
Netvárim sa ako odborník na autá a pracujem v inej oblasti. Ale na rozdiel od teba viem aký je rozdiel medzi momentom a výkonom :-)
A tiež nie som ortodoxný fanúšik Forda. Dokáže sa pozerať na to auto triezvo. -
WinDiesel 11.09.07 10:55
« Re: GOES
DIMe, no ale, nic takového takto kategoricky jsem nikdy neřekl!!! :-O
Já bych mohl zase říci že již začínám být alergický na lidi, kteří jedou již třetí vstřiky a nepřipuští žádnou jinou možnost než zavinění výrobce vozu či výrobce vstřikování...
Mimochodem, mám 170000 km a stále jedu své první vstřiky... :yes: -
DIM 11.09.07 10:50
« Re: GOES
Chlapci chlapci,
už je to tady jako v diskuzích o nové Fabii :-) Někdo ji miluje, někdo nenávidí......
První Mondeo 2,0 TDCi jsem hodnotil jako katastrofální - a to nejenom kvůli motoru a vstřikování.
Druhé Mondeo 2,2 už je mnohem lepší, ale vstřiky , kladky, dvouhmoťák, spojka, přístrojovka, dokonce i převodovka už měly menší nebo větší problémy, což při 80 tis km neměl ani ten Fiat 125p, na kterém jsme začínal.
Chválit se dá rozhodně za obrovský prostor a dynamiku, podvozek sice snese závodnické zacházení, ale na příčných nerovnostech je to tvrdé, hrkavé.. Interiér nic moc nápaditého nepobral.....
Suma sumárum,, Mondeo je pro mě spíše zklamáním, jestli půjdu do třetího si ještě mooooc rozmyslím. Designově se mi sice docela líbí, to jo......
A poslední větu pro Windiesela : už začínám být alergický na větu typu : problémy se vstřiky mají jenom šetřílci a " hlupáci", kteří tam lijou "lampový olej" a pak jim to odchází.
Já se mezi takové nepočítám, a stejně jedu už třetí vstřiky, jak víš...........
-
superkutil 11.09.07 10:31
« Re: GOES
Teda pánové, tady to žije. :-) Co si budeme povídat, technika jde do předu, je stále složitější a přesnější a potřebuje také lepší paliva. A je jedno zda je to TDI, TDCI nebo SCi, FSI a TSI. Prostě motor už není z kovárny a nesnese cokoliv, je to hodinářská práce s mnoha čidly a řízením počítačem. A čím je stroj více složitý, tím je náchylnější na závadu.
Ford hotl některé diesely nezvládl 1.8TD apod, ale od roku 2003-2004 se mu už celkem daří a myslím, že problémy jsou spíše dané způsobem užívání aut a palivem. Bohužel si prvními TDCI vybudoval Ford špatnou vizitku o TDCI a ta se s ním zřejmě dlouho potáhne. Já už jsem si na motor zvyknul a vě většině případů stačí. Je tichý a žravý, ale umí zabrat i když se rychle zadejchá. Ale motory 1.8TDCI a 2.0TDCI v novém Mondeu jsou už zase o hodně dál a za pár let už bude jedno zda je to TDI nebo HDI nebo TDCI protože to budou stejné motory neb v kooperaci se síla. ;-)
PS.: Doufám, že Ford konečně uvede ten 2.7TDCI. -
WinDiesel 11.09.07 09:54
« Re: GOES
Ty se Josefe moc neozývej, mezi Tebou a Kutilem je jeden podstatný rozdíl - on má Mondeo a Ty ne, my Kutila sneseme ale Tebe stěží, protože pořád jen prudíš. Jseš tady něco jako host, který se na návštěvě nechová slušně, zatímco Kutil je něco jako člen rodiny, který se dělá problémy. Ale my, rodinka, si ho vycvičíme. Nad Tebou jsme dávno zlomili hůl a vlastně nám za to ani nestojíš, coby majitel jiné značky a ještě benzínu. Celkem mi vrtá hlavou co vlastně děláš, čím se živíš, že máš dost času zavirovat svými příspěvky celé Auto.cz . -
Jozef0351 11.09.07 09:47
« GOES
Človeče taký rozruch by sme tu nedokázali spraviť ani ja a Kutil dokopy na druhú >:D >:D >:D
Ináč si myslím že si nemáte čo vyčítať. Fakt je v podstate jedno či odíde vstrekovač alebo turbo. Ak sa rozšíria maoobjemové prepĺňané benzíny a VW s Fiatom neostanú jediné lastovičky, tak o pár rokov sa tiež asi pridám do klubu a budem riešiť na nejakom fóre podobné problémy. Som trošku rozmaznaný a za sedem rokov čo som mal Mitsubishi som za spotrebák považoval iba olej a filtre.
A keby niekto napísal že Ford nerobí najlepšie benzínové motory tak by som sa asi tak nerozčuľoval. Naozaj sú lepšie aj v menej exkluzívnych značkách ako BMW. -
"-- skrytý --" 11.09.07 09:19
« Re: Ach jo
GOES: tak jsi trochu pootočil, začínal jsi s tím, jak Ford neumí naftové motory ve fóru o 2,2 TDCi. Já si myslím, že v roce 2003 v tomto segmentu moc srovnatelných naftových motorů nebylo. Honda je určitě jeden z adeptů, ale dynamikou, odezvou a výkonem vítězí Mondeo.
Pokud se vstřiky kazí jenom u Delphi, nebo dokonce jenom u Ford + Delphi proč se začal nabízet repas Delphi prakticky společně s repasem vstřiků Bosh? Asi jenom pro strýčka Příhodu.:-)
To že ti to točí do 5 tisíc otáček za minutu by nadchlo asi jenom Superkutila, ostatní tak vysoko točí jenom občas. Záruka sice je 5let a pokud nemáš ještě dokoupenou nějakou další, tak standardně je to 5 let nebo 100.000 km, takže až/když ti ve 150 tis. odejde turbo, tak v servisu u kasy zjistíš nevýhodu spolehlivých japonských aut. Ostatně to pocítíš i dříve, až při pravidelném značkovém servisu (jinak by nebyla ta záruka 5 let) ti budou dělat rozvody. Myslím, že tvůj Accord bezúdržbový řetěz nemá.
Jo spousta lidí chválí 7 letou záruku Kia a nějak nedomýšlí, že auto s obecnou cenou 150.000 Kč budou servisovat ve značkovém=drahém servisu, ještě další 2 roky kdy bude nějaká záruka jenom na motor. Myslím že tu možnost servisovat jinde a kontrolovat ve značkovém si Kia ošéfuje.
A že na tebe útočíme? A cos čekal? Skus si na sparťanské tribuně zakřičet „Slavie do toho“. Pak nám napiš, jak to dopadlo, pokud ještě budeš moci psát.
-
-
"-- skrytý --" 10.09.07 22:48
« Ach jo
Ach jo...já nemám nic proti Mondeu, je to skvělé auto.Jen jsem zkritizoval problémy u jejich CR motorů.Nic víc.Vím moc dobře jaké má Mondeo přednosti a jako KAŽDÉ auto nectnosti.Neřišel jsem sem provokovat.Co se týče VW, myslím že ten motor bude hodně dobrý (mohu se mýlit), z důvodu že ty mouchy tak nějak odchytali jiní a oni nemusí opakovat chyby, které dělali ostatní.To je snad logické.... -
cja 10.09.07 22:39
« Re: Nemoc
To GOES: Nemám problém s VW. Jsem popleta "tati" a VW určitě bude mít nej CR. A co dál - co tam máš ještě. Hodná(jak pravil Jára Cimrman)Accord CTDi je určitě dobrý auto, ale nějak nemám potřebu s tím prudit. Je to jejich první diesel, povedený, ale co s tím - nějak se to nechce u nás projevit v prodejních statistikách. Možná , kdyby jich jezdilo o nějaké procento více, že by občas ... , no nic , zkus příště třeba forum někoho jiného, třeba budou rádi za názor, že ? -
g_m 10.09.07 22:24
« Re: Nemoc
GOES:
Myslím si o té tvojí Hondě svoje... 1:18?
I o tobě si myslím svoje. Napřed tu křičíš do tmy o průserech TDCi a ted' píšeš, že už nemáš moc času a věštíš tady budoucnost CR od VW, který ještě nejezdí.
Ztráta času, nereaguju už na tebe. Piš si co chceš.
Jozefa na tebe, woe. :-) -
"-- skrytý --" 10.09.07 22:23
« Re: Nemoc
Rekneme si to uprimne. Prisel jsi s revolucnim poznatkem do fora, kde je momentalne vyhrocena situace protoze polovine z nas s prichodem repkove nafty nezbude nez jezdit MHD a ocekavas ze v takove atmosfere s tebou bude nekdo klidne diskutovat o prednostech tech ci onech autaku? Nebude.Repka je svinstvo kamo a kazi nam charakter. Priste to rozflejmuj ve vhodnejsi chvili.
Ostatne, jestli CR nebo TDI Honda nebo Tonda je ted uz stejne jedno. Sit se stahuje, svet se hrouti, potrebujeme Jezise..
-
hil 10.09.07 22:17
« Dusí se to
Tak jsem dnes najel asi 300 km a je to dost znát.
Když jedu kousek bez plynu a přidám, tak asi na 1s se to naopak zadusí a teprve potom vyrazí...
Máte někdo zkušenosti? Dělá mi to v podstatě od výměny kladky a řemenu. Mohli tam něco podělat/rozhasit?
Jdu za chvíli na olej, tak doufám, že stím zároveň něco udělají.. -
"-- skrytý --" 10.09.07 22:13
« Re: Tož klídek...
GOES: nějak nechápu, o co ti jde. Máme provolat 3x sláva Hondě a BMW? >:D Klidně, když ti to udělá radost.
Ale asi sotva všichni prodáme mondea a koupíme si hondy a bavoráky (i když citrus ...). Co bys nám doporučil jako finančně i užitnými vlastnostmi rovnocennou náhradu mondea? A se skvělým dieslem?
Jinak nemá cenu se tady bavit o tom, kdo vejš dočůrá :-! -
"-- skrytý --" 10.09.07 22:05
« Nemoc
2CJA : Ty máš klasický problém s koncernem viď...no jo no, je to kapku nemoc IMHO zbytečná.Chce to bejt nad věcí...jinak CR-ko v 2,0 VW ještě nemá na trhu.Takže si to spíše popletl...a uvidíte, CR-ko od VW bude na špici, uvidíte....
Nevím proč se řeší u Hondy turbo...nemyslím že mi může do 150 000 odejít a i kdyby ,auto je v 5 let záruce a pak jde stejně z domu.... -
"-- skrytý --" 10.09.07 21:55
« Tož klídek...
Tož dnes chlapy nemám moc času a aby bylo jasno, nechci se hádat, nechci provokovat, ale chci diskutovat.Jenom podotýkám, že nikomu necpu HONDU ani BMW.Jen jsem konstatoval, že jsou oboje lepší.Jinak v čem jezdím??Jak kdy, ale prozradím že mám krom jiného doma Hondu 2,2.Výborný motor...pravda BMW ho má jako komplet o kapku lepší,ale zatím jsem nejel v "točivějším" dieselu.Zbytek mám v benzínu, k naší diskuzi irelevantní...
2Windiesel :Vzhledem k tomu , že jediné co umiš je bejt sprostý, nazíváš mě volem a chovaš se arogantně diskuze zřejmě nebude možná.Vím že o motorech víš hodně, léta to tu čtu a nejen zde.Takže vím docela dost.... tvejch najetejch 170 000 tisíc neznamená vůbec nic.Statistika není jeden.Podle jednoho auta nejde posuzovat vůbec nic ...fakt se musím smát jak tady někdo obhajuje neobhajitelné.Prostě se to "sralo" no a co , tak to přiznám a je to.Vždyť o nic nejde...Ford spoustu jiných předností..diesel to však není.
2CJA : HONDA s CR-kem problemy rozhodně nemá.. :yes: -
"-- skrytý --" 10.09.07 21:53
« Re: Prostě tak to je...
Také jsem si toto fórum pročetl a pak jsem šel do autosalonu a Mondeo TDCi jsem si koupil. Kolik sem přispívá lidí, kolik km máme dohromady najeto a kde jsou problémy s turbem, váhou vzduchu, nadměrnou spotřebou oleje, tekoucí olej, problémy s elektrikou? Tyto všechny problémy TDCi nemá.
A teď si GOES porovnej opravu repasovatelného vstřikovače Delphi s cenou turba, cenu náhradních dílu a práce u Mondea a Accordu.
A když jsme tu zmínili BMW, v diskuzích o nich se vstřikovač také považuje za spotřební materiál.
-
cja 10.09.07 21:47
« Re: Prostě tak to je...
To PetrT. : zjistili, že PD již nelze dále inovovat a jeho konstrukce dosáhla maxima, takže pokud chtějí jít s dobou - musel přijít přechod na CR - akorát nevím, ale mám pocit, že v novém Prasatu je už 2,0 TDI v common railu - protože, jedná známá celebrita jej dostala jako referenční vozidlo a ve 20t km ji odešly vstřiky - ale možná střílím naprázdno - konec konců je to šuma fuk :-) Hlavně pokud přejdou na CR ať jim drží vstřiky nebo se někteří z nás umlátí lehkou škodolibostí ;-) -
g_m 10.09.07 21:08
« Re: Prostě tak to je...
DR má pravdu v tom, že jsme se nechali unést.
WinDiesel uvádí pravdivé argumenty.
Krkovička má skvělý humor
a cja má prostě pravdu.
A za sebe můžu napsat, když o BMW už tady zazněla fundovaná odpověd', něco ohledně Hondy.
Accord:
a) se nenabízí jako liftback
b) mě nepřesvědčil jízdními vlastnostmi
c) má dražší servis
d) nemá tak hustou servisní sít'
e) nemá tak hezký interiér
f) je dražší s tím 2.2 dieselem (jediný diesel)
g) a to auto se mi vůbec nelíbí.
Tudíž je mi šumafuk, že je Hondy diesel podle GOESe lepší. Asi je tak dobrej, že ho Honda cpe i do malého Civica... :o)))
Já jsem spokojený s Fordem a počítám s možnými riziky TDCi. Accorda bych si rozhodně nevybral.
Btw. GOESi, v čem jezdíš ty? -
cja 10.09.07 20:30
« Re: Prostě tak to je...
HM a tak je to se vším - kdo chvíli stál, již stojí opodál. Škoda , že s CR mají problémy všichni. I značky věhlasné, jejichž sláva hvězd se dotýká. ............ tomu říkám píchnout do vosího hnízda - určitě nějakej borec co jezdí s TDI 200 za 4,5 l nafty :-) -
WinDiesel 10.09.07 20:22
« Re: Prostě tak to je...
Hele Goesi, na to, aby jsi si hrál na machra, víš o Fordech moc málo. Usuzuješ na bázi "něco jsem někde zaslechl". Tímto způsobem se nedá na nic usuzovat. Já sám mám na Mondeu 170000, a protože s ním zacházím tak jak se má, nemám prakticky žádné problémy (kromě právě vyskleného okna zlodějěm). Takže zklidni hormon a hlavně s žádnou spotřebkou jako je Ford nesrovnávej BMW. Kdyby mohly všechny spotřebky vrazit do dieselů ty peníze co do nich vráží BMW, měly by všechny do jednoho prakticky stejně dobré diesely. Nesrovnávej nesrovnatelné.
A až budeš mít nějaká čísla, jako počty poruch toho a onoho ve srovnání s konkurencí, ozvi se. Do té doby jsou Tvoje výroky zcela irelevantní řečeno právnicky... -
"-- skrytý --" 10.09.07 19:55
« Re: Prostě tak to je...
Neříkám že to bylo všechno zprasené, to ne.Ale chválit moc co nebylo.Ano CR-ko je háklivé všeobecně.Vim jak to bylo s těmi vstřikovači.Jenže ono těžko řešit že to nedělá FORD, beru to jako celek, ač chápu že FORD za to až tak nemůže...ale ono když to tady spousta lidí musela pak zacálovat, tak je pak potřeba říci , že chyba je na jeho straně.Mohl to vyřešit jinak a brát je jinde.Ale stane se...nic není dokonalé, jen to stačí přiznat.Naladěním ty motory taky nejsou žádná hitparáda. (netvrdím že jsou špatné, ale existují lepší) -
"-- skrytý --" 10.09.07 18:45
« Re: Prostě tak to je...
Ale pánové, nenechte prchlivost cloumat Vaším majestátem :-!
S těmi nepvedenými fordími diesly bych to já osobně neviděl až tak černobíle. Nepovedený motor byla 1.8 TD endura v první generaci mondea (1993-2000). To byl motor opravdu konstručně zprasený. U TDCi v tom byl Ford z velké části nevině, za špatnou kvalitu materiálu vstřikovacích čerpadel u prvních TDCi opravdu nemohl, to nebyl jeho výrobek. Stejně tak nemohl za to, že ve východní evropě do CR motorů spořiví koumáci lili kdeco, jen ne kvalitní naftu. On ve východní evropě je ještě dneska problém kvalitní naftu koupit za běžnou cenu u každé pumpy.
CR systémy jsou na kvalitu nafty háklivé obecně, kdybch to bral takhle paušálně, tak ani slavný mercedes nafťáky neumí, protože jemu ty CR motory odcházejí taky.
BTW, goes byl nick jednoho z adminů fóra na autorevue ... -
"-- skrytý --" 10.09.07 18:30
« Re: Prostě tak to je...
Nechápu proč bych tě měl poučovat.Jestli si si nevšiml, tak Ford měl prostě problematický diesely.Jestli jsi to nezaregistroval, tak sorry, s tebou se hádat nebudu.S lidma co fanděj Fordu jak fanoušek na fotbale a to se tě týká, to nemá smysl.Třeba u Hondy se zeptej, jak se dělá dobrej naftovej motor + téměř bezporuchovej..pak zkus třeba BMW.Sem si nějak nevšiml, že by Ford někdy byl v poředí, když hodnotí dieselové motory.To raději začal "nakupovat" u PSA že jo...když Ford, tak v benzínu. ;-) -
-
"-- skrytý --" 10.09.07 17:54
« Re: Prostě tak to je...
Jako proste..fakt je to tak a je to opravdu uplne klasicka ukazka. Mas pravdu v tomhletom s tema bazarnima zmrdama. Daji tam mizerny motor v nafte a prodavaji to jako by se nechumelilo. My to pak kupujeme, chceme jezdit a misto toho..minuly rok jsme my Fordaci usporadali soutez o nejvyssi servisni koeficient (cas straveny v servisu (min)/ujete km) Uplne nejhur z toho vysel uzivatel "WkarelW" ktery na jeden ujety kilometr potreboval ctyri sekundy v servisu. Prakticky porad pendloval mezi servisy do doby nez mu doslo, ze Ford neumi naftove motory. Bohuzel uz bylo pozde, protoze financne vykrvacel na ceste mezi Janis Olomouc a Hale Praha. Udelal jedine co mohl-prodal to do bazaru, zjistil si, ktery auto ma nejnizsi servisni koeficient a koupil si Subaru. Od te doby nebyl v servisu, ma to na mojeauto.cz a dostava samy desitky.. Joo japonci.. -
"-- skrytý --" 10.09.07 17:24
« Prostě tak to je...
Tak jsem si to tu tak nějak přečetl(a nejen zde) a je to klasická ukázka jak FORD neumí(ěl) naftové motory.Neberte si to prosím osobně, není to žádný rejpaní, jen konstatovaní faktu.Holt ne vše se povede.....
PS - Hned je mi jasné, proč je tolik "výhodnyćh" Mondeí v naftě po bazarech. ;-\ -
WinDiesel 10.09.07 17:23
« Re: CR sensor
radek: Mění se tlak a mění se množství paliva dodávané do railu a následně do vstřikovačů. A to vše má na starosti vysokotlaké čerpadlo a IMV ventil. Tento ventil pak musí velice rychle reagovat na podněty z řídící jednotky dle palivové mapy - ta vlastně obsahuje všechna data o provozu motoru za všech možných i nemožných podmínek. Když ventil nestíhá, je vstřikování mimo palivovou mapu a ŘJ nařídí náhradní režim, kdy vše pracuje s nižším zatížením. Typicky šlápneš na plyn a IMV se zpozdí - nedostatek tlaku v railu a BÁC!!! Náhradní režim. Nebo - vstřikovače tečou hodně z přepadů - šlápneš na plyn, IMV rychle reaguje ale už jr NA DORAZ, už nemůže napumpovat víc paliva - BÁC!!! Náhradní režim.
Nárůst tlaku v railu je přibližně od 200 barů při startu do 1400/1600/1800 barů při přibližně 1600 ot/min lineární - potom je na stejné výši regulován asi do 3600 ot/min a potom strmě klesá. -
"-- skrytý --" 10.09.07 15:55
« otvaranie 5-tych dveri
Ahojte fordaci, mam Mondeo combi 2004 2,0 85KW s automatom, zatial uplna spokojnost, akurat sa mi uz par dni niekolkokrat po sebe otvara kufor. Otvara sa iba ak je auto odomknute, ked je zamknute tak je vsetko ok. Zo zadnych dveri pocujem tak 3x po sebe zvuk ako ked zmacknete tlacidlo na zadnych dverach a zasvieti kontrolka otvorenych dveri. Ked vystupim a dvere zabuchnem a kym sa vratim za volant, otvoria sa znovu (neotvoria sa dokoran, len sa uvolni zamok) ... takze si pripadam ako v nevydarenej komedii a beham zatvarat kufor. Skontroloval som kluc aj tlacidlo na dverach, vsetko vyzera v poho. Nema niekto podobne skusenosti?? Co s tym moze byt?? Do servisu sa mi kvoli tomu nechce, cca o 2 mesiace pojdem na vymenu oleja, takze by som to poriesil vtedy. ahoj -
"-- skrytý --" 10.09.07 15:52
« Re: Víno
V novem Mondeu jsem si posedel, kdyz mi posledne u Charouze spravovali uvolnenou hadici od turba. Vizualne se mi nelibi utopena zadni kola (musi tam byt snad aspon 20" aby to tak blbe nevypadalo),hodne ujeta imitace dreva a stisneny prostor v oblasti hlavy - A sloupky jdou hodne sikmo dozadu a to mi pri me vysce vadi. Jinak tam byla pekna recepcni..
V zahraničí jsem naftu ještě nebral (akční rádius mám na jednu nádrž asi 900 Km a většinou nejezdím za hranice moc daleko), tak nemůžu srovnat, nicméně nižší pěnivost je u nafty žádoucí, tudíž je možné, že je ta cizí nafta (aspoň v tomto parametru jistě) lepší.
A nyní se otevírá prostor pro spekulace.
A sice toho rázu, zdali je:
a)
zahraniční nafta ještě lepší, než dle normy (shodná norma v celé EU) musí být a nebo
b)
jestli je jen dle požadavků té normy a tím pádem je ta česká - horší - normy nesplňující...
Já nevím, co je správně, (možná " c) " :-) ovšem můj názor je ten, že si nemyslím, že by např. zrovna němci dávali více aditiv, aby nabídli kvalitnější naftu, než musí dle normy být, protože by je to stálo žetony navíc za větší množství aditiv...
;-)