FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 20.09.07 23:05
« Seřízení světel
Ahoj, mám xenony seřízené z továrny a všichni na mě blikají. Zkoušel jsem je u zdi a fakt svítí divně. to pravé světlo svítí výš. Jinak jak se s autem houpe, tak světla motorky naklání. ale je to hodně chaotické. Jak mají být světla seřízená? Má být pravé výš? Stín levého je zleva vodorovně, pak kousek nahoru a pak zase vodorovně, no a pravé navazovalo na tu vyšší hranu levého a pak ještě stouplo a bylo zase vodorovně. Když dám obě světla stejně vysoko, tak je to divné a dálkové svítí pravé níž jak levé. Takže jak je to správně. -
WinDiesel 20.09.07 21:13
« Re: brzdy
m.leky: hele nešťastníku, nabízím své služby. Už jsem to tady pár maníkům přeměřil, nemáš zájem. A nemusíš mi vozit krabici vína jeko ten poslední adpet >:D >:D >:D Brzdy: v 70000 km jsem dal nové destičky, Ford originál, perfekt. Ve 130000 km se mi tam něco urvalo, a začalo to kovově pulzovat. Mondeo šlo do opravy, a dali vše nové co bylo potřeba včetně nových kotoučů a destiček, Ford originál, perfekt. Takže celkem přirozené opotřebení a vždy po opravě naprosto perfektní. Brzdí skvěle. -
"-- skrytý --" 20.09.07 20:47
« Re: brzdy
Panove,vsechno co pisete je pravda.Jenze ja mam tuseni ze problem bude jinde.Originalni prvni brzdy zacaly vibrovat az nekde kolem 65k km.Daji mi kompletne nove.Za 3 tis. km vibruji stejne jak ty puvodni.Styl jizdy stejny.Neverim nejake nahode,zvlast kdyz se to postupne zhorsovalo hned po te vymene.Muj nazor je, ze musi byt nejaky rozdil mezi brzdama puvodnima na novem aute a brzdama nahradnima.V podstate stejny problem jsem mel i s minulym autem.Kdesi jsem cetl nejakou zminku o nejakem dynamickem vyvazovani brzd, ktere se pry nedela na nahradnich brzdach.Nevim co je na tom pravdy, nebijte me za to.
Takze to cvrlikani(pazvuk-nejoblibenejsi slovo) bylo i dnes odpoledne,kdy zadna zima nebyla, a pretrvavalo i pri zahratem motoru.Nadherne se to poslouchalo s priotevrenymi dvermi.KUA PROOOOOOČ!!!!!§ .Jestli objevym pri nastartovani za zadkem auta kour,tak nevim,nevim a budu brat uplatky,budu brat uplatky, zblaznim se a poznam Doc.Chocholouska. -
oleowr1 20.09.07 19:52
« Re: brzdy
Jedno zabrzdění třeba z 200-100 musí dobré kotouče vydržet, horší je pro ně sportovní jízda, kdy se taková zabrzdění opakují po sobě a kotouč se zahřívá víc a víc..., proto se hlavně u těžkých vozidel a při sportovní jízdě podřazuje a pomáhá brzdám motorem. Vůbec nejlepší je vlítnout s dočervena rozžhavenými kotouči do hluboké kaluže vody, to se pak kotouč někdy nestačí ani zvlnit a tak raději rovnou praskne. Nepraskne-li hned, praskne někdy příště při podobném situaci. Pokud se ocel zahřeje dočervena a prudce ochladí vždy mění fyzikální vlastnosti, tvrdne a křehne. -
superkutil 20.09.07 17:05
« Re: brzdy
No, zkusil jsi někdy autobus nebo náklaďák brzdit jen brzdama? Dělal jsem na brzdných zkouškách na Tatře v Bánovcích a nikdo si to tam netroufnul. Musíš brzdit motorem a dobrzdit brzdama.
Ale u Mondea jak jsem koupil tak předávám. Spíše šlo o to, že asi nejsou brzdy dostatečně dimenzované. -
eda.nezbeda 20.09.07 16:34
« Re: brzdy
Mozna bychom se na to mohli podivat tak, ze ac rodinny vuz, tak s nim muzes jet dost rychle a prave pri brzdeni z vysoke rychlosti je potrebna energie na zabrzdeni docela zavisla na tom jak je to tezky. Nerikam, ze Galaxy nemuze jet 200, ale asi tak casto tak rychle nejezdi.
Me se to uz samozrejme stalo a zda se ze je mam zvlneny zas. ale me se take stane nejmin jednou za mesic pripad, kdy brzdim ze 180-200 na cca 100-120. A vim pak jiste, ze to nebyl pro ty kotouce zadnej lehkej ukol. Uz sem se i koukal po lepsich kotoucich, ale zatim jsem to neuskutecnil. -
martin.z 20.09.07 16:09
« Re:brzdy
to kutil:
to je teda argument, ze je to tezke auto..Tzn. ze auta typu galaxy, nebo vw touareg ktery vazej jeste vic uz vlastne musej teda menit kotouce s kazdym tankovanim?
A co treba autobus mhd, ten uz je tak tezkej, ze vlastne na to udelat funkcni brzdy ani nejdou a umi jen tak mirne pribrzdovat a lidi v zastavce si ho musej dobrzdit sami tim ze nahazej pod kola kliny... -
"-- skrytý --" 20.09.07 12:26
« Re: Návštěva servisu
Asi jezdim prilis stylem brzda plyn.V 74k km mi menili predni kotouce i desky.Pomerne dost totiz vibrovaly.Hned po vymene ovsem zacaly postupne vibrovat zas.Tak mi je tedka zbrousili,dali novy zadni, pry byly taky zvlneny.Tak jsem zvedav co to bude delat dal.Ted je to po ujeti 1k km v pohode.
Po servisu jsem mel pocit, a zatim trva, ze se mondeo ted lip vytaci(tak do 3900).Opravdu znatelneji to je citit na trojku a ctyrku rychlost.
vcera bylo uz opravdu chladneji a hned bylo slyset pri studenem motoru a malem pridani plynu zase nejake cvrlikani.Vubec ale vubec se netesim na zimu.K vanocum su budu prat sluchatka na usi.A to ani nemyslim na to, ze tomu neco je. -
cja 20.09.07 12:02
« Re: Návštěva servisu
To Hil: musíš si je vyžádat, ale pokud Ti měnily kotouče, tak bych tam staré desky nedával - ale při další výměně desek už jo - pokud to auto ještě budeš mít :-) Na kotouče je daná norma minimální tloušťky, aby se dožily další serv. prohlídky( a ty s nima ;-)), takže v tomhle bych asi servisu věřil. -
cja 20.09.07 08:58
« Re: Návštěva servisu
To Hil: A navic zadní... Podle vyjádření servisního technika je u posledních aut této generace uděláno tak aby pro přibržďování byly zapojeny zadní brzdy, navíc je tam brzdový asistent, který rozkládá brzdový účinek na všechna kola, takže mohou být opotřebeny i zadní kotouče více než jsme byli dříve zvyklí. Prý je tak naladěný SW v ŘJ. Jak jsem koupil , tak prodávám - ale asi na tom něco je - mě to auto pocitově brzdí lépe než předchozí, mám stále možnost srovnání těchto aut. -
superkutil 20.09.07 08:40
« Re: Návštěva servisu
To oleowr1: K Charouzovi. Je to 460,-Kč/h bez DPH. jezdím k němu, protože mám auto v záruce. S předchozím Mondeem jsem taky jezdil ke garážistovi za 300,-Kč/h. Např. oprava chladiče a kompresoru klimatizace, která by u Charouze vyšla na 65tis. tak u garážisty vyšla na 18tis. :-) -
oleowr1 19.09.07 20:53
« Re: Návštěva servisu
to superkutil: Kde prosím Tě Ford tvrdí, že má 460Kč/hod? Já jezdím do Dankaru v Havířově a tam mi účtují 550,- Kč/hod bez DPH (654,50 s DPH), asi není dealer jako dealer.
Začínám jezdit i s mondeem k neautorizovanému (jezdil jsem tam se sierrou), je to za 250,-Kč/hod. Ptákoviny jako je spotřební materiál, čas na výměnu žárovky, filtru, oleje apod. neúčtuje, zatím bohužel nemá kompletní diagnostiku. Je rychlý, spolehlivý a za skoro 10let co za ním jezdím bez reklamace! Doporučil jsem ho už několika kolegům a jsou spokojeni.
-
superkutil 19.09.07 18:52
« Re: Návštěva servisu
To m.leky: Mě účtovali 143,-Kč za výměnu vzduchového filtru u Mondea MKII. Mě to trvá cca 30sec. I kdyby to byla minuta, tak je to v přepočtu 8500,-Kč/hod. :-) Kdyby výměna trvala 3min, tak je to 2900,-Kč. Taky bych tak vydělával peníze. Na to, že Ford tvrdí, že má hodinovou sazbu 460,-Kč/hod, tak úkolové sazby jsou výrazně vyšší. -
"-- skrytý --" 19.09.07 15:08
« Re: Návštěva servisu
koukam na fakturu:sroub162,brzdova kapalina 215,filtr vzduchu 344,palivovej 925,oleje 198,topeni 581,brzdove desticky 1675,diskova brzda 2x1843,podlozka 2x24,pruzina 2x15,zarovka 5w 10,olej helix5w306x250,spotrebni material 93,74, vse bez 19%DPH dohromady 9467,7 bez DPH
Prace:servis po 80k km 1,2 hod 600,
brzdy bezna udrzba 1 hod 500,
vymena brzd.kapal. 0,4 hod 400,
kapalina ovladani spojky vymenit 0,2 hod 100,
kontrola laku karoserie-zaruka na neproreziveni0,1 hod 50
uvolneni rozhybani brzd.trmenu ZN 0,6 hod 180,
vymena 1 zarovky svetlometu 0,3 hod 150,(pozn. "to je opravdova lahudka")
test tlumicu a brzd 1 p 200,
pripojeni diag.nastr./komunikace 0,3 hod 90,
preprogramovani PCM-nova kalibrace 1 hod 300,
D§M pyloveho/prachoveho filtru 0,3 hod 150,
D§M 2 brouseni kotouce a brzd.dest.zadni 0,7 hod 350,
vymena paliv.filtru 0,4 hod 200,
zkusebni jizda 0,4 hod 200,
opet vse bez 19% DPH
Jak na to tak koukam tak si s nima asi budu muset promluvit
-
"-- skrytý --" 19.09.07 11:27
« Re: Návštěva servisu
Mam za sebou kontrolu po 80,000km.Stalo me to dohromady cca 15,000Kc.Vsechny filtry,olej,brzdova kapalina,Zadni brzdy s destickama a jeste nejake male polozky.Dohromady cca 9500 bez dph.Zbytek je prace.zaujala me tam jedna vec.Pisou:"preprogramovani PCM-nova kalibrace" nevite co to znamena?
jo super je treba polozka:sroub 162 Kc bez Dph -
hil 19.09.07 09:52
« Re: B2 - 2% biodiesel
Mě to přijde, jako když "padá nafta". Ráno to chytně vždy až na podvacáté a potom už dobrý. A ještě to přidušení při akceleraci z jízdy se zařazenou rychlostí bez plynu.
Jsem domluvenej v servisu, že jim to tam dám přes noc, aby to mohli ráno vyzkoušet...
Ale - to přidušení je tam od výměny kladky a spol.
Tak třeba tam nějakou netěsnost "vyrobili"...? -
WinDiesel 19.09.07 08:16
« Re: B2 - 2% biodiesel
hil: ucpaný filtr je pouze jednou z možných příčin nestartování vozidla:
1 zalepený filtr
2 vysoké přepady ze vstřikovačů
3 nedostatečný tlak generovaný nízkotlakou částí čerpadla
4 vnik falešného vzduchu do systému (čerpadlo si "nasává" palivo, není tam žádná doravní pumpa, pokud je tam někde dirka či netěsnost, nestartuješ)
5 vnik falešného vzduchu přes rychlospojky -
impaler 18.09.07 14:21
« Re: Návštěva servisu
V Belgii první garančka 158 eur bez filtru, takže těch 5 tisíc by mělo být až až. Výměna pal. filtru úplně zvlášť jako návštěva jindy, Nový Jičín, za 20 minut bez objednání, asi 1200 Kč s daní. Takže 7000 se mi zdá skoro moc....
Druhá garančka v Belgii asi 280 eur, ale byly v tom nové přední destičky za cca 70+21% DPH, takže cena garančky bez filtru byla asi někde kolem dvou stovek. Třetí garančku mám časem před sebou, ale najezdím teď málo, tak to bude ještě pár týdnů nebo měsíců trvat. -
superkutil 18.09.07 13:56
« Re: Návštěva servisu
To WinDiesel: Toyota má i Prius, ale cena je tak vysoká, že se nikdy na provozu nevrátí. Nejlevnější verze je za 740tis. Velikostně je srovnatelná s Focusem. A v testech vychází spotřeba výrazně výšší, než uvádí dokumentace. Řešení Prius je lepší jak spalovací motor a elektromotor na jedné hřídeli, ale cena je moc vysoká. Viděl jsem nabídku jiné firmy, kde cena hybridu (elektromotor + 1.4 benzín) byla jen o 20tis. dražší jak stejné auto s 1.8benzín. Výkon i ostatní parametry a výbava byly stejné. Ale úspora paliva nebyla taková jako u Priusu. Ford v USA také zkouší hybridy, ale v EU se nezmohl ani na turbo-benzínový motor. Přitom takový motor už testoval [odkaz] a nejezdil špatně. -
superkutil 18.09.07 09:47
« Re: Návštěva servisu
Nemáte info, kolik nejvíc Mondeo s TDCI najelo. Jinak řečeno, kolik km TDCI zvládne aniž by se musel motor generálkovat. A nebo ještě jinak, kdy je ještě roční cena za opravy nižší jak 1/3 prodejní ceny auta. Nerad bych dopadl jako u minulého auta, kdy v roce 2006 stály opravy auta a servis kolem 50tis a auto jsem pak prodal za 140tis.
Kolik by cca měla stát pravidelná kontrola po 20tis.km? U benzínu mě to vždycky stálo kolem 10ti tis. to jest 0,66Kč/km.
To lordmystic: I diesel se používá pro hybrid [odkaz] .
A něco o benzínelektrickém pohonu [odkaz] .
A ještě něco o lineárním motoru [odkaz] . -
Vasik1 17.09.07 20:56
« Návštěva servisu
Tak jsem si konečně na doporučení kolegy, který jezdí s focusem, našel servis na našeho mondíka. Byl jsem objednaný na dnešek na večer, na vstupní prohlídku :-) V hale diagnostikovali vadný zadní tlumič a natržený silentblok převodovky (už jsem tu o tom psal) taky jsem psal o hučení v levém předním kole, bylo asi jasný že to je ložisko, a ložisko to opravdu je, co se z toho linulo za zvuky při zatočení, no jejda, takže jsem obědnaný na příští pondělí, vymění zadní tlumiče, silentblok, a ložisko, spočetli jsme to v řádech kolem 8000, to mi ještě doporučil výměnu i předních tlumičů, což jsem tedy zatím zavrhl, třínáctý plat bude až v prosinci >:-[] , už z toho začínám být trochu špatný, 15000 v hale, teď dalších 10000, a na jaro repase vstřikovačů na doporučení PetraT. Vidím to že se ze mě stane oběť automobilového průmyslu :-) až se vysypy i motor tak jsem jasný. Procházel si i servisní knížku, říkal že něktéré části jsou prostě více opotřebované než na 130000km,že ložiska i tlumiče by měli vydržet víc, kotouče že jsou jisto jistě měněné, a že je to autíčko celkově takové více opotřebované než na ty najeté km, :-( alé výfuk že je původní, že ve chvíli kdy se mění tak už je z částí a tenhle je vcelku:O) jinak z té návštěvy mám moc moc dobrý pocit, konečně jsem poblíž domova našel dobrého pana doktora :-) -
"-- skrytý --" 17.09.07 19:14
« Tak to jsem zvědav.....
Podle Vladimíra Matějovského všichni výrobci dieselových motorů uznali palivo do pěti procent biosložky jako naprosto vyhovující.
"A například hlavní výrobce vstřikovacích systémů, firma Bosch, už pro americký trh zkouší dvacetiprocentní podíl biosložky,“ tvrdí.
Zástupci automobilek to potvrzují. "Všechny vznětové motory ve vozech Ford na českém trhu jsou plně připraveny na spalování nafty s příměsí biosložky do pěti procent objemu. Pokud bude biosložka splňovat všechny parametry, nevznikne žádný problém,“ ujišťuje Martin Linhart z českého zastoupení americké automobilky, a jeho kolegové tvrdí totéž.
Avšak přece jen lidé z Fordu přidávají jednu radu. "Doporučuji, aby se motor spalující naftu s biopříměsí snažili zahřát co nejdříve na provozní teplotu a aby při jízdě motor nepodtáčeli - tedy nejezdili dlouhodobě v příliš nízkých otáčkách. Pak by při nedokonalém spalování biosložky mohly vznikat nežádoucí usazeniny,“ doporučuje technik této značky Václav Bejček.
Pokud by chtěl mít někdo opravdu jistotu, že nafta během dlouhodobého stání nezmění kvalitu a nepoškodí motor jeho vozu, existuje podle Matějovského dvojí řešení.
-
superkutil 17.09.07 14:14
« Re: Maloobjemové motory
To lordmystic: Jo, jo nemyslel jsem jednoznačně diesel-elektro. Ve své podstatě tam můžeš mít jakýkoliv motor. Používá se jak benzín, tak turbobenzín, tak TD nebo i turbína. Dost úspěšný vývoj byl ve Francii, ale jim běžel ten motor stále a diesel volili kvůli vyšší účinnosti. Není to obdoba dnešních hybridů, které mají na jedné hřídeli benzín a elektro motor a benzínový motor se používá jen mimo město nebo jako pomocný. To Francouzské řešení využívalo spalovací motor stále, ale ten běžel v optimálních otáčkách a byl zdrojem el.energie ne mechanické.
Ty velkoobjemové diesely jsou o životnosti a o tahu v nízkých otáčkách. Nejsou to motory do závodních ani sportovních aut. Je to motor na dlouhé trasy, kdy se rozjedeš a jedeš. Na to je diesel stavěný, ne na časté změny otáček a zatížení. V tom je kámen úrazu. Chtít od dieselu zázračná zrychlení. Ty samozřejmě turbo-benzín splní mnohem lépe a pokud se vyřeší chlazení a mazání turba, tak není důvod nemít TSI a jim podobné. Jediný problém je v cca 25% vyšší spotřebě oproti TDI stejného výkonu.
Pokud by jsi ale srovnával 2.TDI 103kW a 1.4FSI 103kW, tak je rozdíl ve spotřebě jen 22%. -
lordmystic 17.09.07 13:01
« Re: Maloobjemové motory
kutil: nechci být prorokem, ale diesel+elektro mi přijde jako scestné. benzín je tichý a bezproblémový, začalo se s tím experimentovat už dávno a dnes jsou běžně auta s touto kombinací a o hybridu diesel+elektro jsem zatím nic neslyšel. on se ten motor také často vypíná a zapíná a po tu dobu přebírá pohyb jen elektro, takže zase negativum pro dieselový agregát.
jinak ty maloobjemové jsem nemyslel ty kolem litru, spíše když tu mluvíte o 2,7TDCi, tak to mi přijde úplně hloupé pro auto střední třídy. tam bych dal třeba dvoulitr turbobenzín. prostě se mi líbí velikostně auto typu mitsubishi evo, motoricky také, ale to je jiná písnička :). např. nový motor TSI 1.8 (VW) se 118kW mi přijde mnohem lepší než těžký 2.2TDCi s nižším výkonem. takže asi tak. ale vím, je to za cenu vyšších cen těchto nových motorů. -
superkutil 17.09.07 12:09
« Maloobjemové motory
To lordmystic: No to si počkáš. Maloobjemovou 4kolku s turbem budeš shánět těžko. :-) Možná nějakého Itala.
Vždy se říkalo: Objem ničím nenahradíš a platí to dodnes!
Ale dnešní trend je maloobjemové motory s turbem, ať diesel nebo benzín a to vše ve snaze snížit výrobní náklady, třecí ztráty motoru a nakonec i spotřebu. V žebříčku motorů vítezily 1.2turbo od Renaulta, 1.4TSI od VW a 1.3JTD od Fiatu.
Narazil jsem na zajímavý článek porovnávající maloojemové motory s turbem s velkoobjemovými. A závěr byl hodně zajímavý, vyšlo z toho, že spotřeba auta je úměrná jeho hmotnosti a nakonec ty maloobjemové i velkoobjemové motory při stejném stylu jízdy měli přibližně stejnou spotřebu.
Samozřejmě, že při velmi ekonomickém stylu jízdy byla spotřeba maloobjemových menší.
Osobně nejvíc věřím v dieselelektrické pohony, kdy v kolech budou elektromotory, a pod podlahou baterky a malý diesel-agregát pro napájení motorů. možná časem baterie nahradí velký kondenzátor. Viděli jste už lineární spalovací motor? -
DIM 17.09.07 12:00
« Re: Vyhříané sedadlo.
Tak díky za tu radu ohledně sedadla.......mám prodlouženou záruku, tak jim to tam nahlásím :-) Kromě toho mi někdo v Chorvatsku promáčkl pravý přední blatník....už podruhé ten stejný, tak to nechám konečně pospravovat , včetně světlometu, který se při tom ulomil z těch jeho držáků. Co mám Mondeo, tak už je to třetí rána na ten pravý přední roh.........ty lidi to snad přitahuje.
-
lordmystic 17.09.07 11:34
« Re: Přenos momentu přes spojku po čipu
no silnější spojku budu dávat asi až příští rok, je mi to líto když tahle stávající vypadá zatím úplně v pořádku... ale pokud odejdte ten načatej dvouhmoťák tak to půjde vše najednou, ale ten zatím také seká dobrotu tak nevím. už aby se to vysypalo, ať to můžeu vyměnit :).
jinak jsem také toho názoru, že trend směřuje k maloobjemovým motorům, kvalitnějším turbům a lepšímu průběhu. mé další auto určitě nebude diesel byť sebelepší, nebude to ani předokolka a bude to něco maloobjemového s turbem. to má solidní spotřebu, vysokou kultivovanost chodu a je to lehké! -
superkutil 17.09.07 10:59
« Re: Přenos momentu přes spojku po čipu
To Jozef0351 a WinDiesel: No proto, že mě všichni přesvědčovali, že Mondeo je nejlepší podvozek, největší vnitřní prostor a že 2.2TDCI je špička ve své třídě. Tichý, výborný zátah již od nízkých otáček, výdrž momentu ve vysokých. Prý mnohem lepší jak 2.0TDCI. >:D
Já už jsem se s 2.2TDCI srovnal, ve většině případů stačí, jede dobře, je tišší jak můj předchozí benzín, auto je robustní konstrukce a do kufru se vejdou všechny krámy na dovolenou.
Jen jsem se setkal s tím, že hodně lidí jdou od nového Mondea k jiné značce proávě pro chybějící výkonný diesel. Mondeo je hodně těžké a 103kW je na něj málo. To stačí na Oktávku, ale ne na Mondeo. Proto jsem se ptal na tu 2.7TDCI. Protože třeba Opel nebo Audi větší objemy má.
Nepsal jsem, že 2.OTDCI je propadák, jen že kvůli chybějícímu silnějšímu motoru jdou lidi jinam. O víkendu jsem mluvil s člověkem , který hledá nové auto a po svezení Mondeem byl hodně zklamaný z podvozku a motoru. Jel s 1.8TDCI a to mu připadalo hodně hlučné a slabé a 2.0TDCI mu připadalo hodně žravé a výkon taky nic moc.
Je docela neuvěřitelné jak se PSA zmohl, ty motory jsou fakt špička. Sdílení dílů a motorů mezi automobilkama je super věc, sníží se cena za vývoj ale bohužel se také vývoj zpomalí. Tak snad to alespoň bude mít vliv na cenu aut a dílů.
ToAll: Měl bych drobný dotaz. V poslední době když sešlápnu plyn a nehýbu s ním, tak auto nezrychluje plynule ale ve vlnách. vždy přidá, pak ubere, pak zase přidá a zase ubere. Je to dané konstrukcí nebo palivem? -
Jozef0351 17.09.07 09:45
« Re: Přenos momentu přes spojku po čipu
Superkutil nechápem prečo si si kúpil Forda. Keď chceš výkonný traktor mal si si kúpiť inú značku.
A neviem podľa čoho usudzuješ že by mal byť 2,0 TDCI prepadák u väčšiny potenciálnych majiteľov hľadajúcich alternatívu k Passatu. Podľa toho čo vidím na cestách tak 90 % Passatov sú 2,0 TDI.
Navyše trend smeruje k maloobjemovým motorom. Či už dieslovým alebo benzínovým. Ale zdá sa že Ford aspoň v prípade benzínových motorov spí zimným spánkom. -
WinDiesel 17.09.07 09:22
« Re: Vyhříané sedadlo.
Kutile, trochu přemýšlej.
2,7 V6 je moc těžký (406 mají problém). Aby to bylo k něčemu, tak se na tom musí popracovat a to trvá.
2,2 biturbo je výtvor PSA a produkční kapacita je omezena. Ford tyto motory nyní více potřebuje pro Landrovery, PSA je potřebuje pro 4007 a C-crosser. Až se rozšíří linka v Dagenhamu UK, bude mít motory i Ford.
Kapacita linek ve Francii je 200000 ks ročně. Takže se nestíhá - dokonce i Mitsubishi bude brát tyto motory...
Navíc se chystají motory 2,0HDi/TDCi 110kW - v momentě, kdy budou k mání, odlehčí se výrobě 2,2TDCi.
A pak, Mondeo je ještě příliš mladé aby se musel prodej podporovat dalšími motorizacemi... -
superkutil 16.09.07 23:34
« Re: Vyhříané sedadlo.
To by nebyl pepek námořník aby neryl. Kdybych věděl o autech všechno, tak se neptám. To pochopí i průměrný inteligent.
To DR: o tom článku vím, ale není v něm uvedený rozdíl mezi 2.2TDCI a 2.2HDI. Díky pepkovi už vím, že je rozdíl v plnění. Díky. Ale ptám se znovu, proč to Ford také nemá? Proč Ford neumí udělat spojku, když to frantíci umí? Kde je chyba?
Možná, kdyby se pepek a DR soustředili více na odpovědi na ostatní otázky, byl by lépe využit jejich potenciál. Hlavně pepek by mohl uvolnit něco ze svých obrovských vědomostí.
A propó. Nikdy jsem netvrdil, že vím o autech všechno. To může jen ten co nic neví. :-! -
cja 16.09.07 18:22
« odpis auta
Zdravím, tak už jste se dívali - my kteří máme možnost auto odpisovat - prominou ti kteří, tuto možnost nemají - leasingové splátky již nebudou v min. délce 36 měsíců, ale dle EU budeme auta odpisovat min. 60 měsíců - což pro některé z nás bude kapičku problém, vzhledem k délce záruky a s tím souvisejícími problémy... Chtějí délkou leasingu holt dostat více peněz, protože v této délce klesnou roční odpisy na auto - tak zůstane více peněz ke zdanění. :-) Jenom, abych nekritizoval, bude zrušena cenová hranice nákupu auta, které lze odpisovat, takže si můžeme začít kupovat dražší osobáky, aby nám zůstala leasingová splátka stejně vysoká. Bohužel s EU předpisy nějak zapoměli sladit tu přepážku v prostoru zavazadlovém. Vím, že sem tento příspěvek nepatří, ale občas není na škodu se podělit o určité informace i z jiného soudku než je červený Vavřinec :-) :-) -
"-- skrytý --" 14.09.07 20:42
« Re: Vyhříané sedadlo.
DIM: předpokládám, že pojistky a konektory jsi zkontroloval, tak doufej v přerušený drátek. Dá se to rozebrat a opravit. Teď jsem zrovna dával na MTW článek, který by tě mohl trochu nakopnout [odkaz] Diskuze o tom byla tady [odkaz]
pepek: kutil ví, že 2.2 v jeho mondeu uplně jiná konstrukce než HDI v peugeotu, vždyť už před časem nám dával odkaz na tenhle [odkaz] článek. Takže je opravdu plýtvání časem mu to opakovat. -
pepek 14.09.07 19:14
« Re: Zrychlení a maximálka
Jó, milej polokutile, to bude asi tím, že o autech víš pořád ho..o. Ona totiž 2.2HDI od Peugeotu je úplně něco jiného než 2.2TDCi v Mondeu. Je to bi-turbo motor a průběh krouťáku a výkonová křivka jsou úplná pohádka s vrcholem výkonu na 4K a jde ještě dále. Musíš se ještě hodně a hodně učit :-! -
superkutil 14.09.07 17:34
« Re: Zrychlení a maximálka
To m.leky: To bude ono. Koukal jsem jen do katalogu tady na www.auto.cz a tam je nejsilnější diesel 2.0 V tom případě to byla asi 2.7 Bylo to neskutečný, jak zrychlovala. :-)
Je to průšvih pro Ford, že nemá 2,7TDCI v nabídce. Teď na to koukám, ta 2.2HDI má 370Nm/1500ot a max výkon 125kW/4000ot. Proč to Ford nemá taky tak? A ta 2.7HDI má moment 440Nm/1900ot a výkon 150kW/4000ot. To zase ten moment není o tolik víc. Vždyť je to jen o 10% víc než je moment 2.2TDCI.
Jak to že když umějí udělat spojku frantíci, tak německý Ford to neumí? Taky by mě zajímalo, proč fordí 2.2TDCI má max výkon ve 3500ot a PSA 2.2HDI až ve 4000ot. Máte na to někdo odpověď? Je na těch motores stejné vstřikování DAS nebo ho má každý jiné?
A pokud se nemlžím, tak se 2.7TDCI dává do jaguárů, což je divize Ford, tak proč ne do Mondeí? -
"-- skrytý --" 14.09.07 16:02
« Re: Zrychlení a maximálka
to Superkutil: 2,2 benzin by ti asi neujel,alespon ne vyrazne.Musela to byt 2,2 diesel nebo ta 2,7diesel.Na 2,7 bych vsadil asi nejvic.
Myslim ,ze to tu uz nekdo rikal.Mondeo nemuze zatim zavest silnejsi diesel,protoze nema snad asi spojku ktera byto vydrzela.Az ji budou mit a bude dle marketingu idealni cas, pak tam 2,7 urcite daji -
"-- skrytý --" 14.09.07 15:56
« Re: Vyhříané sedadlo.
Kutil: Mel jsem 407 2.0 HDi pred mesicem na tyden pujcenou ve Spanelsku. Subjektivne tissi, vic kope a da se vic tocit. Objektivne pomalejsi, takze pokud ti 407ujizdela, tak mela bud silnejsi motor nebo tvuj je pokazeny.Vzhledem k tomu ze ti to neukaze ani 200 na tachasku, tak tipuju, ze jezdis jenom na tri valce. Zkus se na to podivat.
DIM: Myslim, ze vstriky to asi nebudou, ty jsou v motoru a obstaravaji uplne jine veci.Ale pro jistotu zkontroluj, jestli se ti zpod sedacky po startu nezadymi.. Rekl bych, ze chyba bude pod sedackou- neukopl ti nekdo dratek?? -
martin.z 14.09.07 15:54
« Re: Vyhříané sedadlo.
to DIM:
hele jestli fakt jedes treti vstriky tak me to prijde jako prilis velka nahoda nebo smula a mam paranoidni teorii..
Jestli jezdis do stejneho servisu a mozna i jestli ne, co kdyz ssi z tebe udelali takovej sklad nahradnich dilu - treba ti je tam dali nove a pak jindy je vymenili za nejake pruserove..to by mi pripadalo mnohem duveryhodnejsi -
DIM 14.09.07 13:31
« Re: Zrychlení a maximálka
V poslední době se totiž svět nezajímá ani tak o výkon jako emise - všichni mají nějaké blue motion a eco version a green hybrid ...........
Dým v zrcátku je vidět nejeom kvůli šeru, ale ten dým i s prachenm prosvícený světly za tebou a navíc zrcadlo polarizuje a dým se zvýrazní.......... -
eda.nezbeda 14.09.07 13:21
« Re: Propojení Mondea s notebookem.
[odkaz]
tady je seznam aut a moznych konektoru, zkousenych softwaru, uspesnost spojeni a pripadne komplikace ... tvoreno uzivateli, takze bez zaruky.
superkutil:
Ve tvem pripade bude fungovat asi jakakoliv varianta OBDII nastroje s protokolem PWM, ne? -
"-- skrytý --" 14.09.07 13:18
« Vyroba nafty
Ahojte, chcel by som sa opytat. Viem od vodicov, co vozia naftu do priamo od "distributora" pre SR (takychto cerpacich miest v SR je asi 3 az 5). Rozvazaju ich po celej SR a do vsetkych cerpacich stanic.
Otazka v podstate znie, jednotlive cerpacie stanice si tuto naftu "riedia", alebo nejako inak upravuju???
A znamena to, ze tato nafta, ktoru rozvazaju priamo od distributora pre SR je "cista" teda kvalitna? Od coho zavisi kvalita nafty?
V com sa vlastne lisi napr. normalne nafta od Shell a ta Shell VPD?
-
superkutil 14.09.07 13:11
« Re: Propojení Mondea s notebookem.
To oleowr1: Vypadá to na kabel ELM320 OBD II - PWM. Tak to vyzkouším.
To eda.nezbeda: Ptal jsem se u Forda proč nový model nemá 2.2TDCI a nebo 2.7TDCI. Bylo mi řešeno, že motor 2.0TDCI 103kW je parametricky podobný jako 2.2TDCI a má menší spotřebu. Kvůli spotřebě je v nabídce i motor 1.8TDCI 92kW s piezo vstřiky. Sice je hodně hlučný ale spotřebu má malou.
Jen že tím, že v nabídce chybí výkonný diesel, který by s Mondeem rozumně cvičil, např. ta 2.7TDCI, tak Mondeo bude propadák u většiny potenciálních majitelů (vyšší managment hledající alternativu k Passatu).
Ve většině recenzí na nové Mondeo čtu:
"V nabídce není motor, který by plně využil schopnosti podvozku." -
eda.nezbeda 14.09.07 12:56
« Re: Propojení Mondea s notebookem.
Super ;-\
[odkaz]
priklad podobneho prodejce v Nemecku. V jednom popisu je uvedeno, ze Ford pouziva od 1996 - 2004 prevazne protokol PWM. Nabizi se, ze takove zarizeni je dostatecne univerzalni, aby to fungovalo. OBD a OBD II vypadaji prakticky stejne, ale jestli opravdu jsou to netusim. -
oleowr1 14.09.07 12:21
« Re: Propojení Mondea s notebookem.
Na dotaz na kabel pro 96kW TDCi 12/02 mi odpověděli (mám hrozně rád spojení "by mělo být"):
Pro Váš vůz by měl být vhodný adaptér pro připojení k počítači na bázi čipu ELM327 neboť Vaše vozidlo by mělo být kompatibilní se standardem OBDII. Adaptér existuje v provedení pro připojení přes USB, sériový port či Bluetooth. Více informací o tomto produktu naleznete zde:
[odkaz]
S pozdravem,
Váš team
Motordiag
www.motordiag.cz -
eda.nezbeda 14.09.07 10:47
« Re: Zrychlení a maximálka
superkutil:
;-\ nechci strasit nebo blbe radit, a navic vim kolik si toho tu uz o svem aute popsal, ale ja s 96 kW udelam cca 215 km/h tachometrovych. Podle GPS mi to v techle rychlostech promeruje cca 10 km/h, a to je suma sumarum velmi blizko udavane maximalce tusim 205 nebo 208.
V tvem pripade by to auto melo dosahnout bez vetsiho poceni 220-230 tachometrovych.
Jezdim casto rychle, momentalne to ale samozrejme setrim, ale po oprave poslednich vstriku se planuji vratit ke svemu tradicnimu stylu, protoze tomu autu i pres vsechny dosavadni potize verim. A protoze mi to vyrazne zkracuje cas na jednu cestu, tak na tom nehodlam ani moc nic menit.
Stesk po silnejsim motoru ovsem sdilim, protoze krome toho ze mi chybi sestka (kvuli spotrebe), tak mirne vetsi "svunk" bych velmi ocenil a jelikoz bych asi necipoval, tak me velmi zarazi momentalni strategie Fordu nevyuzit ani novou 2.2 biturbo natoz 2.7 V6: Proc, proboha? ... Chteji nejspis predevsim pokryvat mainstream, ale jestli do roka neprijdou s necim silnejsim, tak o me asi Ford prijde ;-\ -
superkutil 14.09.07 09:54
« Re: Propojení Mondea s notebookem.
Ford přišel s inteligentními jednotkami hrozně pozdě. Většinou používal jednoúčelové jednotky s vlastním protokolem. OBD2-USB od roku 2003 funguje, ale není plně kompatibilní. Měl jsem Mondeo z roku 1999 a to šlo naprogramovat (byl jsem s tím u BitPoweru), ale používalo nějaký nastandardní protokol. U toho propojení jsou důležité 2 věci:
- hardware, to znamená napěťové úrovně signálů
- software, to znamená komunikační protokol
Norma OBD2 většinou definuje jen ten HW, ale komunikační protokol se může měnit, respektive některé přikazy jsou shodné a jiné ne. -
superkutil 14.09.07 09:47
« Zrychlení a maximálka
Ahoj, tak jsem byl v Německu a pověsil jsem se tam na 407SW. Nevím co v tom měl, ale výrazně mi ujížděl. Mohl v něm být 3,0 V6 BVA, ale spíše bych to viděl na 2.0HDI nebo 2.2 benzín. Snažil jsem zjistit, kolik mi to auto maximálně jede, ale víc jak 200km/h jet nechtělo. Na brzdu jsem se ještě nedostal.
Nechci se s někým honit nebo porovnávat, jen mě překvapuje, že to nad 200km/h nejede. :-) Myslím, že chvástání Forda o tom jak je 2.2TDCI špička a jaké je to dělo je jen chvástání a že by Mondeu slušel motor 2.7TDCI nebo něco podobného, co opravdu jede. Motor 2.2TDCI určitě není špatný, ale na to jaké jsou jeho parametry (moment 400Nm), tak to není vidět při jízdě. Ale v poho, po záruce bude čip a pak už to bude dobré. -
eda.nezbeda 14.09.07 09:30
« Re: dym+repro
martin.z:
ja mam vzadu tmavou folii a pri neustalych problemech se vstrikovaci jsem to samozrejme porad pozoroval, ale prave pres tu folii a mnohdy zapraseny okno clovek akorat paranoidne sili, co ze je to zase za dym a ona je to kolikrat jen smouha. A tak sem to pozorovat prestal. Zpozornim jen kdyz si koure vsimnu i v bocni zpetnem zrcatku, to uz je moc bych rekl ;-) .
Ale jak rikas je to subjektivni a i u tech motoru to bude ruzne, i motor v poradku muze vic kourit ... -
eda.nezbeda 14.09.07 08:42
« Re: dym+repro
ad 1) ja bych jeste dodal, ze jsou to kryty, pres ktere se dostanes ke sroubum drzicim zadni lampy.
ad 2) mam tentyz motor, a koureni pozoruju, pri kazde prudke akceleraci, ale jakmile se srovnaji otacky, teda pomer mezi seslapnutym plynem a odpovidajicimi otackymi je mensi, to prestane a zrychluje bez koureni. Nemuzu, ale rict, ze by to bylo nejak neadekvatni. I uplne nova auta zakouri, pri prudsim seslapnuti plynu, i pres DPF. ;-\ -
superkutil 14.09.07 01:01
« Kam míří common-rail
Tak jsem dnes narazil na zajímavý článek o piezo a elmag vstřikovačích. Zajímalo mě to proto, že 2.2TDCI používá elmag. ale 1.8TDCI v novém Mondeu používá od Siemense piezo. Takže bude se zřejmě vyrábět obojí, jen stoupnou tlaky ke 2000kPa. Taky tam byla drobná zmínka, že ty piezo od Siemense se nedají opravovat a mění se za nové. Elmag prý půjdou do levnějších aut a piezo do dražších. Tak jen pro info. :-) Jo, taky psali, že piezo jsou rychlejší a tišší a to mi teda u té 1.8TDCI nepřijde, že by byl motor tišší. -
"-- skrytý --" 13.09.07 21:41
« Re: dym+repro
martin.z: 1) mondeo má jenom 4x repro ve dveřích, v kufru nic. To co máš asi na mysli, je bezprůvanové odvětrání interiéru - aby měl ten vzduch ,terý do uzavřeného auta natlačíš ventilátorem, kudy unikat ven. Za těmi mřižkami jsou výdechy vyvedené pod nárazníkem.
2) tohle není normální a radši bych to nechal zkouknout nějakému odborníkovi. -
martin.z 13.09.07 20:58
« dym+repro
panove mam dva dotazy
1)mam nemeckou ghiu r.v.2004 combi s barevnou dotykovou navigaci(denso). Vzadu v kufru, po stranach od vnitrni strany 5.tych dveri jsou mrizky, ktere vypadaji jako repro, ale nehrajou...
Otazka z ni kolik ma ghia bez nejakeho priplatku repraku? Tam vzadu byt maji nebo jen muzou?
2)uplne z jineho soudku, mam 2,0 tdci 96kw, zadne problemy s motorem, zadne svitici kontrolky, zadne vynechavani nebo vypadky tahu, ale kdyz na to hamtnu, treba pri predjizdeni tak to az neskutecne huli (motor zahraty)Ted v pul devate jsem to pozoroval i pres tmu ve zpetnem zrcatku, proste oblaka koure...s tim se nemuze merit zadnej wartburg nebo trabant, leda ze by jezdili na olej a u koncernovejch tdi sem neco takoveho nikdy nevidel.
Dela vam to taky nebo je to vylozene abnormalni? Jezdim na topq od benziny+vif ale hulilo to uz pred delsi dobou