FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 26.09.07 10:23
« Re: Dušení. Tak nevím, servis...?
To DIM: přes tu JETku jezdím taky, ale vždycky jsem se jí radši vyhnul - mám nějaké vazby na Mohelnici a ten předchozí majitel(nájemce) nebyl zrovna vzorem ... , teď nevím , ale jelikož JET neaditivuje, tak taky radši výhradně beru OMV, případně od Benziny ten jejich TOP Q nebo jak se to jmenuje - jsem hlavně zvědav, jak se to projeví až nastanou mrazy - co na to budou říkat ranní starty :-) -
DIM 26.09.07 10:07
« Re: Dušení. Tak nevím, servis...?
Nic jim není ale blbnou ?? :-)
Nebereš naftu v Mohelnici u Jetu ? Nějak mám pocit, že se tam v tom kraji kolem té pumpy nějak nedaří....já už tam nějak ze zásady neberu, raději OMV v M.Třebové...
Mohl bych napsat, čím si myslím že to je, ale nenapíšu, hned bych zase dostal kapky :-) -
hil 25.09.07 15:26
« Re: Dušení. Tak nevím, servis...?
Tak jsem byl v servisu, trochu jsme to projeli a mechanik potvrdil, že to nejsou moje fantazie. Načtení auta do PC ukázalo nějaký problém s čerpadlem. Asi půjde na stolici do Zábřehu (PAS). Tam mi dělali i Transita (vstřiky a čerpadlo) a už 80.000 km spokojenost.
Mimochodem, tam byly, (tedy v tom servisu) další 2 Mondea, nic jim prý není ale blbnou. Že by Bio...?
-
cja 25.09.07 12:09
« Re: Spotřeba podle objemu motoru vozu.
to lordmystic: jasně, že to není u všech motorů a pokaždé, když si člověk trochu zadovádí, ale v obecné rovině to možné je a servisy to tím i zdůvodňují. Moje 1. Mondeo z roku 1995 2,0i 16v
si do 180000 km nevzalo ani kapku , potom jsem použil Militec do oleje - kvůli ztišení motoru - a buch po 20t dalších si začal potvora brát 0,5 l na 1000 km, tak jsem to prodal , ale jezdí do dneška :-) -
lordmystic 25.09.07 11:28
« Re: Spotřeba podle objemu motoru vozu.
cja: Také všichni říkali že např. po přečipování motoru a ostré jízdě si každý motor bere olej. Má vlastní zkušenost je ale zatím v tomto extrémně pozitivní, co mám po chipu najeto cca. 5000km, tak nepozoruji viditelný úbytek oleje, stále mám olej někde na 3/4 mezi ryskamy a tam byl i po výměně oleje :). Uvidíme po dalších 5000km. -
lordmystic 25.09.07 07:53
« Ford Mondeo Sampler
Bohužel nějak nezbývá čas na tuto diskusy, stěhuji se, současně měním zaměstnání, takže opravdu hektické dny. Autočko ale slouží výborně a dokonce se mi povedlo konečně dostříhat pár záběrů Mondea z léta. Kdo by měl chuť se podívat na pár testovacích záběrů, může si stahnout mé video:
[odkaz] -
superkutil 24.09.07 22:59
« Re: Spotřeba podle objemu motoru vozu.
To cja: Po zkušenostech s předchozími auty jsem se naučil olej kontrolovat a proto mě překvapil ten pokles během 5000km. Bohužel je měrka u TDCI taková dost divoká, takže odečíst správně výšku hladiny moc nejde. Měrka je hodně šikmo.
Mě se 10sec po tom co se rozsvítila kontrolka oleje zadřel u Passata motor. Ale tam odešel jeden opěrný kroužek a motor nemazal. ;-\ -
cja 24.09.07 21:13
« Re: Spotřeba podle objemu motoru vozu.
To kutil: souhlasím(sice nevím jestli je to tlak nebo hladina), a v manuále je psáno, že kontrola oleje při každém tankování, aspoň myslím , že to tam bylo :-) ;-), a pokud se kontrolka oleje rozsvítí, bývá už dost často pozdě, nevím, jak kdo, ale já čas od času tu měrku vytáhnu a pro jistou se podívám(hlavně před delšími cestami) - mohl by to být celkem drahý špás... Jinak moje auto najeto 115 000 km a olej nebere zatím žádný . -
superkutil 24.09.07 19:46
« Re: Spotřeba podle objemu motoru vozu.
To Jozef0351: Úvaha s kontrolkou oleje dobrá, ale ne úplně správná. Většina kontrolek ukazuje pokles kapaliny v systému a pokud svítí, tak je čas pro dojetí do servisu. Kontrolka oleje ukazuje pokles tlaku oleje. To může mít problém v čerpadle nebo v chybějícím oleji. A proto pokud se ti rozsvítí kontrolka oleje, tak je to krizové a je nutno okamžitě vypnout motor. -
hil 24.09.07 19:02
« Dušení. Tak nevím, servis...?
Nějak v servise na nic nepřišli, nahráli mi tam prý nový soft. Ale nic se nezměnilo. Diagnostika jim ukázala že je vše OK, včetně vstřiků.
Studený auto jim jak na potvoru chytlo hned napoprvé, což se občas, než jsem jim to dal, stalo i mě. Hned druhý den jsem ho ale zase studený startoval cca 20x.
Dušení při akceleraci z jízdy se zařazenou rychlostí bez plynu taky nepřestalo, ale projevuje se jen občas. Chvíli to jede, že z toho mám radost, potom zastavím a rozjezd je jak se 3 válcema. Dokonce mi to jednou už zase spadlo při takovém rozjezdu do nouzového režimu. A potom to zase třeba 50 km jede ok.
Mám takový dojem, že toho o moc víc než výměnu oleje v tom našem servisu neumí.
Nevíte o nějakým dobrým Ford servisu v okolí Olomouce? -
-
lulipin 24.09.07 15:09
« Re: Spotřeba podle objemu motoru vozu.
no musím přiznat, že si vaše fórum čtu často, ačkoliv mám focuse a to ze dvou důvodů, bývá to tu mnohdy zábavné a taky se tu pořád něco diskutuje, v našem fóru to poněkud stagnuje. Dost mě ale překvapuje to, že když se někdo v dobré víře na něco zeptá nebo předá své zkušenosti, že mu za to někdo obratem nadá. No nejsem ovšem expert na lidské duše, ale snižuje to dost mou touhu se o něco podělit nebo dokonce se na něco zeptat.. -
Jozef0351 24.09.07 14:29
« Re: Spotřeba podle objemu motoru vozu.
Presne tak. Keď sme mali Š 105 S tak pred každým naštartovaním sme kotrolovali stav oleja. Potom som mal Felíciu, Mitsubishi a teraz Ford a kapotu otváram len keď dolievam vodu do ostrekovačov. Otváral som ju ešte pri výmene žiaroviek v predných svetlách ale teraz už aj to nechám na servis >:D >:D >:D
Pepek správne poznamenal že nie som žiadny expert na autá. Mám na to servis. Ale nerozumiem prečo by som mal v novom, previdelne servisovanom aute "manuálne" kontrolovať olej. Keď niečo nefunguje tak sa rozsviet kontrolka predpokladám.
-
superkutil 24.09.07 14:07
« Re: Spotřeba podle objemu motoru vozu.
To pepek: Kontroloval jsem při 16tis.km a bylo to OK. Nevím co jseš zač, ale tvoje příspěvky jsou o h*vnu. Jen prudíš a tím to končí. Jseš fakt takovej b*b nebo se jen děláš?
Neznám nikoho z běžných uživatelů aut, kdo by u auta mladšího 3ti let lezl pod kapotu. Prostě jezdí a servis za ně dělá autorizovaný servis. Oni se čímkoliv kolem auta nechtějí zabývat, zaplatili za servis při koupi auta. Je to pro ně dopravní prostředek a výdělečný nástroj, ne hračka. -
-
Jozef0351 24.09.07 11:51
« Re: Spotřeba podle objemu motoru vozu.
Nerozumiem prečo v dnešnej dobe treba kontrolovať olej mierkou. 10 rokov som to nerobil a nikdy nechýbal. Keby bol problém tak zasvieti kontrolka. Viem že nové Octavie majú problém z olejom, aj Mercedes Vito ho žerie skoro ako naftu, ale nechápem prečo je to normálne. -
Jozef0351 24.09.07 11:45
« Re: Re: šrouby
Neviem či to je problém aj neoriginál plecháčov. Originál Ford disky majú zrazenú hranu v otvoroch na šróby takže podložky zapadnú. Bežné disky na väčšinu áut to nemajú. Takže potom disk nedolieha priamo na kotúč ale na podložku čím sa mierne vyosí. Sú to obyčajné plechové podložky hrubé možno 0,5 mm a dajú sa jednoducho vybrať. Sú tam absolútne zbytočné. Slúžia len pri montáži vo fabrike. Je to taká špecialita Forda. Asi je jednoduchšie zraziť hrany na diskoch ako uchytiť disk vo výrobe sotisfikovanejším spôsobom 8-s
V pneuservise by to mali vedieť a vo Forde to vedia moc dobre :-)
Hneď vedeli o čo sa jedná keď som reklamoval kotúče. Nebol som prvý ani posledný. -
pepek 24.09.07 10:59
« Re: Spotřeba podle objemu motoru vozu.
polokutil napsal - "Kolik vám žere motor oleje? Mám najeto 18tis a měrka je na suchu."
Tohle může napsat opravdový "inteligent". Chtěl bych být tím "šťastným" majitelem Mondea po takovým bl.bovi, co si neumí zkontrolovat olej a nechá hladinu klesnout pod úroveň měrky. -
martin.z 24.09.07 09:14
« Re: Re: šrouby
to DR, Josef0351:
tak ja si to porad neumim predstavit s tema podlozkama. Napr. ja mam ted nasazene origo lite kola ford, ale zanedlouho budu chtit prezouvat na plechace, ktere jsem si koupil nekde v e-shopu, jestli jsou to presne ty same plechace co prodava ford nevim jiste?
Na co si mam dat teda presne pozor? Nevim jestli tam ty podlozky mam nebo ne.
Pokud tam jsou, jdou sundat? Pokud sundat nejdou tak co s tim??
-
superkutil 24.09.07 09:08
« Spotřeba podle objemu motoru vozu.
Ahoj, tak se auto konečně zajelo, najednou se výrazně zlepšil zátah motoru, sice motor více zaduní ale objeví se výrazný zátah až do 3500ot.
Chtěl jsem se ale zeptat, zda někdo neporovnával spotřeby různých výkonnových TDCI u Mondea při úsporném stylu jízdy.
A taky jsem, se chtěl zeptat, za kolik s 2.2TDCI jezdítě, protože mě někdo přesvědčoval, že jezdí za 5,5litru a to se mi moc nezdá. 8-s
Kolik vám žere motor oleje? Mám najeto 18tis a měrka je na suchu. -
Jozef0351 24.09.07 08:16
« Re: Re: šrouby
TomanGHIA:
Ako píše DR. Akurát som si myslel že to majú všetky Mondea a nie len niektoré. Tie podložky tam plnia dočasnú funkciu pri montáži na linke, pridržiavajú kotúč kým sa nenasadí koleso. Takže ak niekomu rýchlo odídu brzdy môže to byť aj neoriginálnymi diskami. -
"-- skrytý --" 23.09.07 19:35
« Re: Re: šrouby
TomanGHIA: není zač, u nás se před nějakým časem řešilo to samé.
BTW, škoda, že jste nebyli na pradubickém srazu, dohromady s focusáky (a jedním fusionistou) se nás tam sjelo 38 aut. Měli jsme od AutoIn na půl dne 8 aut, především 2x nové mondeo, 2.0TDCi (liftback) a 2.5T (kombi). Pánové, to auto už je úplně jiná liga. -
g_m 23.09.07 17:00
« Re: šrouby
DR:
Díky moc, DR!
My jsme o tom kecali s Martinem.z na ICQ a shodli jsme se, že to asi Jozef myslel jinak nebo že to blbě napsal. (Protože jsme na to oba nepřišli. :-) )
Navíc - nemohli jsme vědět, že Jozef tam nahodil asi neorigo elektrony a tím pádem mu ty nevytáhnuté podložky poškodily kotouče, jak píše.
No jo no, tuning... :-) -
"-- skrytý --" 23.09.07 16:44
« Re: Re: šrouby
TomanGHIA: některá nodea mají brzdový kotouč připevněný k náboji speciálními podložkami (2 ks úhlopříčně proti sobě), které jsou nasazené na šroubech pro kola. Fordí disky mají na dosedací ploše pro tyhle podložky vybrání, takže s nimi nemají problémy. Ale neoriginální liťáky obvykle žádné vybrání na dosedací ploše nemají,takže když tam ty podložyk necháš a takovýá kola namontuješ (a utáhneš matky), tak se zkřivé buď kola, nebo náboj, občas oboje.
kutil: Světla svítí obě stejně vysoko, levé i pravé. Ale ty reflektoroy jsou asymterické. [odkaz] Takové roky děláš pro automobilový průmysl .... -
g_m 21.09.07 17:33
« Re: šrouby
martin.z:
Martine ještě k tomu našemu ICQ rozhovoru - dívám se na fotky v PC ze zimy a je to tak, z plecháče (zimního) čumí pět hnusných žlutých matek - jako Tobě.
Takže mi prodali sadu matek a ne šroubů, jak mi řekli. Já to převzal zabalené a mám to v garáži, takže chyba v terminologii.
Furt ale nechápu Jozefa s tím, že mu nedali dolů podložky a tím mu zničili kotouče - dyt' na elektrony je třeba delších šroubů, potažmo podložku pryč, ne? Tak jak mohly kotouče přijít k újmě? Kdyby nesundali podložky, jak píše Jozef, tak by to nemohli ani utáhnout, ne?
Prosím Vás rozumí tomu někdo? Když Jozef nepíše...
Já už taky moc při pátku nefunguju... -
g_m 21.09.07 14:38
« Re: brzdy
Jozef0351:
"Štifty" myslíš jako šrouby?
Jako že máš jen jednu sadu šroubů na zimní a letní kola a po přezutí na elektrony Ti ty dlouhé šrouby udělaly rýhy do kotoučů, protože Ti tam zapomněli dát podložky???
Moc to nechápu, bylo to tak?
To musel být děsný zvuk, ne?
No a reklamoval jsi to v tom pneuservisu, když to zdupali? Jaký byl výsledek? -
superkutil 21.09.07 14:30
« Re: Proměnlivý tah motoru
To cja: A je to nadechování nějak technicky vysvětlitelné nebo je to axiom? Prostě se to děje i když nikdo neví proč?
ToAll: Prosím, nevíte někdo jak je to se seřízením xenonů? Má být pravý výš nebo ne. Co jsem hledal na fórech, tak často uvádějí, že u xenonů je pravý výš. -
Jozef0351 21.09.07 11:14
« Re: brzdy
Mne odišli kotúče pri 20 tis. km hneď keď som prezul na letné gumy a nové elektróny. Nedali mi v pneuservise dolu také podložky zo štiftov. Je to debilná špecialita Forda ale mali to vedieť a aj si to priznali. Zadné kotúče mi iba zbrúsili, už majú 80 tis. a sú v pohode. Pri normálnom jazdení musia vydržať brzdy min. 100 tis. km. Kolegovi na Octavii vydržali podstatne viac. Mondeo je porovnateľné hmotnosťou s akýmkoľvek autom strednej triedy, dokoca aj s Octáviou. Takže vyhovárať sa na hmotnosť je blbosť. -
"-- skrytý --" 21.09.07 10:44
« Re: brzdy
To co jsem videl pres disky kol vypadalo opravdu jako kompletne nove brzdy.Jestli jsou nejake dve varianty(economy a normal ci sport) to vubec netusim.Prijde mi prave neskutecny ze mi relativne nove brzdy v klidu zbrousi, kdyz vi ze to je pravdepodobne k nicemu.Podle me se jim to nechce na nejakou zaruku menit tak ten problem brousenim odsouvaj na dobu kdy si to uz opet zaplatim sam.Jsem naprosto rozcilen z pristupu servisu,z jejich komunikace se zakaznikem.(myslel jsem ze to nikdy nereknu a takhle stezovat nikdy nebudu).Porad aby se clovek neceho dovolalval,kontroloval je, hadal se snima, delal NA NE BUBUBU.Ja nevim, ale jinak to fakt dnes asi nejde.Jenom na to mit silu a bunky.
Treba je vsechno v poradku,bylo vse udelano lege artis,pristup servisu byl spravny.Ale proc z toho takovy pocit NEMAM!! -
lordmystic 21.09.07 10:25
« Re: brzdy
Mám také najeto 130k, poslední dobou také hodně plyn-brzda a kotouče v poho bez vibrací. Po výměně destiček začalo auto lépe brzdit a také jsem si na to více zvykl, takže jak moc jsem na brzdy nadával z počátku, tak teď překvapivě relativní spokojenost!
Jinak vstřiky, když se to tu zase řeší. Tři mám nové a ten čtvrtý mi už také blbnul, při startování kontrolka žhavení. Tak jsem přečipoval a čekal že to začne blbnout při akceleraci - padat do nouzáku. Ale opak je pravdou, auto se sorvnalo, po chipu žádný nouzový režim a to ani při startování, motor stále tichej, i když teď za chladných rán je zvuk hlučnější, ale to je normální. Si tak říkám, jestli opradu ty vyšší tlaky na railu po chipu nemohou mít na tyto vstřiky pozitivní vliv... Třeba tak, že je elektronika benevolentnější a funguje vstřik do většího poškození nebé ten větší tlak nafty je lepší při zadřeném vstřiku... No nevím, budu pozorovat dál. -
cja 21.09.07 09:09
« Re: brzdy
m.leky: díval jsem se dozadu v diskuzi - oni ti je zbrousili? - nové kotouče - pídil bych se jestli dali origo - dělají se dvě verze(u desek určitě - Ekonomy a cosi - myslím, že i kotouče tak byly - ale ruku za to do ohně nedám), ale rozhodně bych nenechal nové kotouče brousit - myslím, že výměna je jediné rozumné řešení
nevím kolik zbrousili, ale zeslabili ti kotouč- snížili jeho životnost a po dotazu u nás v servisu, mi bylo sděleno, že to stejně nic neřeší - to zbroušení(soustružení)
A s tou intenzitou brzdění - bylo mi řečeno toto - "asi 200km trvá než si sednou nové kotouče s novými deskami a odstraní se jakási povrchová úprava", samo záleží na způsobu brzdění, ale jsou to brzdy a když potřebuješ zastavit, tak zkrátka musí brzdit a nic o postupném zatěžování mi nikdo nic říkat nebude, to zvlnění není v tak krátkém čase při normálním užívání možné(mimo okruh a nebo brzdění z 200 na 0 opakované) -
"-- skrytý --" 21.09.07 08:34
« Re: brzdy
ja rozumim a vim ,ze vsude se pise o velke vydrzi brzd u Mondea.Prave proto mi nejde do hlavy proc se po vymene hned postupne zacaly kazit,zvlast kdyz u novych brzd davam pozor a zatezuji je postupne a co nejmene intenzivne.Ted je to v pohode.Uvidim jestli se zase zkrivy,snad ne ;-) -
cja 21.09.07 08:25
« Re: brzdy
m.leky: přidávám s k PetruT. - na 2,0i 16v vydržely origo kotouče
- byl jsem druhý majitel a s původním majitelem jsme to probírali a servis to potvrdil - 160 000 km a žádné vlnění, na 2,2TDCI někteří po 40 000 km ???? , taky předchozí majitel - jinak , když jsem měnil desky , kotouče , tak vždy origo - nikdy jsem nic nenechával soustružit - a zatím vždy v poho čeče
a k těm dílům z prvovýroby - věřil bych , že o něco kvalitnější budou, ale já jsem ten problém nikdy nepocítil(kotouče) -
superkutil 21.09.07 08:11
« Proměnlivý tah motoru
Ahoj,
chci se zeptat na věc, kterou jsem pozoroval i u předchozího vozu a najednou se objevila i u současného. Jedu do kopce, plyn na podlaze a najednou motor ubere a zase přidá a zase ubere a zase přidá. Nejřív jsem myslel, že je to overboost, ale to by nepřidával. Je to normální nebo má motor problém? -
"-- skrytý --" 20.09.07 23:15
« Re: brzdy
O brzdy se nebojim,to dopadne urcite dobre.Jen si to musim sam vyresit se servisem a ja ted nemam cas tam jezdit a handrkovat se snima.Stoji to zbytecne cas a penize.Ja mam nerva a v servise jsou naprosto v klidu.ok uz dost.
O premereni mam velky zajem.Ja chci vzdy vedet na cem jsem.Otazka je kdy?Neco prosim navrhni, ja se pokusim nejak prizpusobit.Zatim moc diky. -
superkutil 20.09.07 23:05
« Seřízení světel
Ahoj, mám xenony seřízené z továrny a všichni na mě blikají. Zkoušel jsem je u zdi a fakt svítí divně. to pravé světlo svítí výš. Jinak jak se s autem houpe, tak světla motorky naklání. ale je to hodně chaotické. Jak mají být světla seřízená? Má být pravé výš? Stín levého je zleva vodorovně, pak kousek nahoru a pak zase vodorovně, no a pravé navazovalo na tu vyšší hranu levého a pak ještě stouplo a bylo zase vodorovně. Když dám obě světla stejně vysoko, tak je to divné a dálkové svítí pravé níž jak levé. Takže jak je to správně. -
WinDiesel 20.09.07 21:13
« Re: brzdy
m.leky: hele nešťastníku, nabízím své služby. Už jsem to tady pár maníkům přeměřil, nemáš zájem. A nemusíš mi vozit krabici vína jeko ten poslední adpet >:D >:D >:D Brzdy: v 70000 km jsem dal nové destičky, Ford originál, perfekt. Ve 130000 km se mi tam něco urvalo, a začalo to kovově pulzovat. Mondeo šlo do opravy, a dali vše nové co bylo potřeba včetně nových kotoučů a destiček, Ford originál, perfekt. Takže celkem přirozené opotřebení a vždy po opravě naprosto perfektní. Brzdí skvěle. -
"-- skrytý --" 20.09.07 20:47
« Re: brzdy
Panove,vsechno co pisete je pravda.Jenze ja mam tuseni ze problem bude jinde.Originalni prvni brzdy zacaly vibrovat az nekde kolem 65k km.Daji mi kompletne nove.Za 3 tis. km vibruji stejne jak ty puvodni.Styl jizdy stejny.Neverim nejake nahode,zvlast kdyz se to postupne zhorsovalo hned po te vymene.Muj nazor je, ze musi byt nejaky rozdil mezi brzdama puvodnima na novem aute a brzdama nahradnima.V podstate stejny problem jsem mel i s minulym autem.Kdesi jsem cetl nejakou zminku o nejakem dynamickem vyvazovani brzd, ktere se pry nedela na nahradnich brzdach.Nevim co je na tom pravdy, nebijte me za to.
Takze to cvrlikani(pazvuk-nejoblibenejsi slovo) bylo i dnes odpoledne,kdy zadna zima nebyla, a pretrvavalo i pri zahratem motoru.Nadherne se to poslouchalo s priotevrenymi dvermi.KUA PROOOOOOČ!!!!!§ .Jestli objevym pri nastartovani za zadkem auta kour,tak nevim,nevim a budu brat uplatky,budu brat uplatky, zblaznim se a poznam Doc.Chocholouska. -
oleowr1 20.09.07 19:52
« Re: brzdy
Jedno zabrzdění třeba z 200-100 musí dobré kotouče vydržet, horší je pro ně sportovní jízda, kdy se taková zabrzdění opakují po sobě a kotouč se zahřívá víc a víc..., proto se hlavně u těžkých vozidel a při sportovní jízdě podřazuje a pomáhá brzdám motorem. Vůbec nejlepší je vlítnout s dočervena rozžhavenými kotouči do hluboké kaluže vody, to se pak kotouč někdy nestačí ani zvlnit a tak raději rovnou praskne. Nepraskne-li hned, praskne někdy příště při podobném situaci. Pokud se ocel zahřeje dočervena a prudce ochladí vždy mění fyzikální vlastnosti, tvrdne a křehne. -
superkutil 20.09.07 17:05
« Re: brzdy
No, zkusil jsi někdy autobus nebo náklaďák brzdit jen brzdama? Dělal jsem na brzdných zkouškách na Tatře v Bánovcích a nikdo si to tam netroufnul. Musíš brzdit motorem a dobrzdit brzdama.
Ale u Mondea jak jsem koupil tak předávám. Spíše šlo o to, že asi nejsou brzdy dostatečně dimenzované. -
eda.nezbeda 20.09.07 16:34
« Re: brzdy
Mozna bychom se na to mohli podivat tak, ze ac rodinny vuz, tak s nim muzes jet dost rychle a prave pri brzdeni z vysoke rychlosti je potrebna energie na zabrzdeni docela zavisla na tom jak je to tezky. Nerikam, ze Galaxy nemuze jet 200, ale asi tak casto tak rychle nejezdi.
Me se to uz samozrejme stalo a zda se ze je mam zvlneny zas. ale me se take stane nejmin jednou za mesic pripad, kdy brzdim ze 180-200 na cca 100-120. A vim pak jiste, ze to nebyl pro ty kotouce zadnej lehkej ukol. Uz sem se i koukal po lepsich kotoucich, ale zatim jsem to neuskutecnil. -
martin.z 20.09.07 16:09
« Re:brzdy
to kutil:
to je teda argument, ze je to tezke auto..Tzn. ze auta typu galaxy, nebo vw touareg ktery vazej jeste vic uz vlastne musej teda menit kotouce s kazdym tankovanim?
A co treba autobus mhd, ten uz je tak tezkej, ze vlastne na to udelat funkcni brzdy ani nejdou a umi jen tak mirne pribrzdovat a lidi v zastavce si ho musej dobrzdit sami tim ze nahazej pod kola kliny... -
"-- skrytý --" 20.09.07 12:26
« Re: Návštěva servisu
Asi jezdim prilis stylem brzda plyn.V 74k km mi menili predni kotouce i desky.Pomerne dost totiz vibrovaly.Hned po vymene ovsem zacaly postupne vibrovat zas.Tak mi je tedka zbrousili,dali novy zadni, pry byly taky zvlneny.Tak jsem zvedav co to bude delat dal.Ted je to po ujeti 1k km v pohode.
Po servisu jsem mel pocit, a zatim trva, ze se mondeo ted lip vytaci(tak do 3900).Opravdu znatelneji to je citit na trojku a ctyrku rychlost.
vcera bylo uz opravdu chladneji a hned bylo slyset pri studenem motoru a malem pridani plynu zase nejake cvrlikani.Vubec ale vubec se netesim na zimu.K vanocum su budu prat sluchatka na usi.A to ani nemyslim na to, ze tomu neco je. -
cja 20.09.07 12:02
« Re: Návštěva servisu
To Hil: musíš si je vyžádat, ale pokud Ti měnily kotouče, tak bych tam staré desky nedával - ale při další výměně desek už jo - pokud to auto ještě budeš mít :-) Na kotouče je daná norma minimální tloušťky, aby se dožily další serv. prohlídky( a ty s nima ;-)), takže v tomhle bych asi servisu věřil. -
cja 20.09.07 08:58
« Re: Návštěva servisu
To Hil: A navic zadní... Podle vyjádření servisního technika je u posledních aut této generace uděláno tak aby pro přibržďování byly zapojeny zadní brzdy, navíc je tam brzdový asistent, který rozkládá brzdový účinek na všechna kola, takže mohou být opotřebeny i zadní kotouče více než jsme byli dříve zvyklí. Prý je tak naladěný SW v ŘJ. Jak jsem koupil , tak prodávám - ale asi na tom něco je - mě to auto pocitově brzdí lépe než předchozí, mám stále možnost srovnání těchto aut. -
superkutil 20.09.07 08:40
« Re: Návštěva servisu
To oleowr1: K Charouzovi. Je to 460,-Kč/h bez DPH. jezdím k němu, protože mám auto v záruce. S předchozím Mondeem jsem taky jezdil ke garážistovi za 300,-Kč/h. Např. oprava chladiče a kompresoru klimatizace, která by u Charouze vyšla na 65tis. tak u garážisty vyšla na 18tis. :-) -
oleowr1 19.09.07 20:53
« Re: Návštěva servisu
to superkutil: Kde prosím Tě Ford tvrdí, že má 460Kč/hod? Já jezdím do Dankaru v Havířově a tam mi účtují 550,- Kč/hod bez DPH (654,50 s DPH), asi není dealer jako dealer.
Začínám jezdit i s mondeem k neautorizovanému (jezdil jsem tam se sierrou), je to za 250,-Kč/hod. Ptákoviny jako je spotřební materiál, čas na výměnu žárovky, filtru, oleje apod. neúčtuje, zatím bohužel nemá kompletní diagnostiku. Je rychlý, spolehlivý a za skoro 10let co za ním jezdím bez reklamace! Doporučil jsem ho už několika kolegům a jsou spokojeni.
-
superkutil 19.09.07 18:52
« Re: Návštěva servisu
To m.leky: Mě účtovali 143,-Kč za výměnu vzduchového filtru u Mondea MKII. Mě to trvá cca 30sec. I kdyby to byla minuta, tak je to v přepočtu 8500,-Kč/hod. :-) Kdyby výměna trvala 3min, tak je to 2900,-Kč. Taky bych tak vydělával peníze. Na to, že Ford tvrdí, že má hodinovou sazbu 460,-Kč/hod, tak úkolové sazby jsou výrazně vyšší. -
"-- skrytý --" 19.09.07 15:08
« Re: Návštěva servisu
koukam na fakturu:sroub162,brzdova kapalina 215,filtr vzduchu 344,palivovej 925,oleje 198,topeni 581,brzdove desticky 1675,diskova brzda 2x1843,podlozka 2x24,pruzina 2x15,zarovka 5w 10,olej helix5w306x250,spotrebni material 93,74, vse bez 19%DPH dohromady 9467,7 bez DPH
Prace:servis po 80k km 1,2 hod 600,
brzdy bezna udrzba 1 hod 500,
vymena brzd.kapal. 0,4 hod 400,
kapalina ovladani spojky vymenit 0,2 hod 100,
kontrola laku karoserie-zaruka na neproreziveni0,1 hod 50
uvolneni rozhybani brzd.trmenu ZN 0,6 hod 180,
vymena 1 zarovky svetlometu 0,3 hod 150,(pozn. "to je opravdova lahudka")
test tlumicu a brzd 1 p 200,
pripojeni diag.nastr./komunikace 0,3 hod 90,
preprogramovani PCM-nova kalibrace 1 hod 300,
D§M pyloveho/prachoveho filtru 0,3 hod 150,
D§M 2 brouseni kotouce a brzd.dest.zadni 0,7 hod 350,
vymena paliv.filtru 0,4 hod 200,
zkusebni jizda 0,4 hod 200,
opet vse bez 19% DPH
Jak na to tak koukam tak si s nima asi budu muset promluvit
-
"-- skrytý --" 19.09.07 11:27
« Re: Návštěva servisu
Mam za sebou kontrolu po 80,000km.Stalo me to dohromady cca 15,000Kc.Vsechny filtry,olej,brzdova kapalina,Zadni brzdy s destickama a jeste nejake male polozky.Dohromady cca 9500 bez dph.Zbytek je prace.zaujala me tam jedna vec.Pisou:"preprogramovani PCM-nova kalibrace" nevite co to znamena?
jo super je treba polozka:sroub 162 Kc bez Dph -
hil 19.09.07 09:52
« Re: B2 - 2% biodiesel
Mě to přijde, jako když "padá nafta". Ráno to chytně vždy až na podvacáté a potom už dobrý. A ještě to přidušení při akceleraci z jízdy se zařazenou rychlostí bez plynu.
Jsem domluvenej v servisu, že jim to tam dám přes noc, aby to mohli ráno vyzkoušet...
Ale - to přidušení je tam od výměny kladky a spol.
Tak třeba tam nějakou netěsnost "vyrobili"...? -
WinDiesel 19.09.07 08:16
« Re: B2 - 2% biodiesel
hil: ucpaný filtr je pouze jednou z možných příčin nestartování vozidla:
1 zalepený filtr
2 vysoké přepady ze vstřikovačů
3 nedostatečný tlak generovaný nízkotlakou částí čerpadla
4 vnik falešného vzduchu do systému (čerpadlo si "nasává" palivo, není tam žádná doravní pumpa, pokud je tam někde dirka či netěsnost, nestartuješ)
5 vnik falešného vzduchu přes rychlospojky