FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 09.10.07 11:03
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
To Krkovicka: Neodskakuje mi zadek ale celé auto se rozskáká do strany nebo začne kráčet (nakloní se dopředu a poskočí zadek, pak se nakloní dozadu a odskočí předek). Staré Mondeo mi nejvýš uklouzlo na předku. Akorát jednou jsem málem staré Mondeo poslal do louky a to v Jeseníkách, když jsem prijel esíčko a když jsem z jedné zatáčky šel do druhé, tak Mondeo nešlo ve stopě ale skočilo do protisměru. ale to bylo jedinkrát. Stávající Mondeo je mnohem tužší, ale díky tomu i více přenáší nerovnosti do kabiny a víc poskakuje. O pohodlí se určitě mluvit nedá. V letošním Mondeu alespoň zlepšili sedačky, které jsou super! Mám pocit, že Ford místo aby řešil zlepšení komfortu modifikací podvozku, tak zvyšuje hmotnost a díky tomu se rázy od kol tolik nepřenáší. -
WinDiesel 08.10.07 22:19
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
KRKOVIČKA: příteli Krkovičko, čirý alibismus u Sobků. Pokud se věci dělají jak mají, není třeba se ničeho bát.
Musejí se ale používat správné přípravky a motor se musí před demontáží očistit netlakovou vodou a při samotné montáži je třeba odsávat podtlakem nečistoty, aby nenapadaly tam kam nemají. Při opětovné montáži je potom třeba dělat preventivně totéž a je třeba namazat všechny závity naftou. Mezi demontáží a montáží pak musí být všechny otvory zazátkovány a VŽDY SE MUSÍ POUŽÍT NOVÉ TRUBKY. Pokud se toto vše udělá, není se třeba ničeho obávat.
Po pravdě řečeno, Sobkovi mne zklamali. Lepší než PAS, ale Kladnu, Soběslavi nebo Praze nešahají ani po kotníky... :-( -
"-- skrytý --" 08.10.07 15:07
« Vstrikovace a veci s tim souvisejici
Kutil: Na nerovnostech v zatacce mi taky odskakuje zadek, ale zatim jsem to vzdycky srovnal sam:) Vinu davam kolum. Na sestnactkach by to pohltila guma. Tlumice mam OK-nechal jsem si je kvuli tomu otestovat.
Jinac zdravim vsechny. Pred asi 5tis km jsem tu avizoval problemy s pulsujicim volnobehem a kourem pri rannich startech spojenym s cukaturou. PetrT. mi po diagnoze sdelil, ze dva vstrikovace vstrikuji na volnobeh vice paliva a v extremnim propade hrozi poskozeni pistu.
Nuze: ranni cmoud byla zalezitost prechodna- tankoval jsem 2x u Agipu v Rakousku a vinu davam jejich nafte. Ani predtim ani potom mi to uz nezacmoudilo. Cukatura se obcas vyskytne, ale jen pri teplotach pod 15C. Da se rici, ze problem se "samoodstranil"
Pulsovani zustalo a mam pocit, ze se opet zacinaji ozyvat napinaci kladky a spol..Volal jsem Sobkovi do Frydku s tim, ze si domluvim prohlidku. Byl jsem pratelsky upozornen na to, ze jak se to jednou vynda, tak uz to nikdo neda zpet tak jak to bylo, s doporucenim repasovat vsechno naraz a pak to bude OK (cena 22tis) nebo se na to vykaslat a jezdit, dokud se nerozsviti kontrolka a vec se vyjasni..:)
Tak jsem na vazkach..Nechce se mi venovat tomu dalsi cas a love, kdyz to stejne za chvili pujde do sveta. Na druhou stranu je ten volnobeh jedina vec, co me na tom aute stve. Teda krome gum- vydrzely 16tis km do limitu. Ted je tam teda jeste mam, ale je to na pokutu!
Premyslim, ze to prodam, ale marne premyslim nad nastupcem. Mate nekdo tip v cene 350-500tis, najezd 60tis rocne, podobna velikost/vlastnosti jako Mondeo? Nebyt debilniho image trojcipe hvezdy, tak jdu do MB E 270CDI (W211)
-
superkutil 08.10.07 12:55
« Re: TSI a OBJEM
To cja: Myslíš vypínat motor jako to měl třeba ECO Golf? To bych musel mít jiný startér a nemít TDCI.
Volnoběh je OK. To byl problém PP. Zadní dveře mi nerezonují nebo je neslyším protože přepážka DPH dělá větší kravál. :-) Ta firma co je vyrábí snad vůbec nedělala žádný vývoj konstrukce přepážky.
Ta svižnější jízda byla po českých silnicích, takže samozřejmě nebyla hladká jako sklo. :-) Takže sem tam hup, sem tam roletka. A jak jsem to držel pod plynem, tak ESP blikalo jak divý, gumy pískaly a přitom to žádná ostrá jízda nebyla. Staré Mondeo víc klouzalo, ale neodskakovalo. Stávající Mondeo na mě působí, jak vysoká tuhá krabice kterou kola neudrží a odskakují. Nevím zda je to většíma kolama nebo vyšší stavbou. Pneu jsou z výroby P6000. Jestli někdo víte o nějakých lepších, tak sem s nimi. >:D
A to že Mondeo není konstruované mimo asfalt jsem už taky zjistil. To co projelo staré Mondeo 1.8i, tam se stávající zahrabe. Hlavně na sněhu je to skra znát. A v létě je jedno, zda se jedná o polní nebo lesní cestu nebo trávu. stačí mokrá tráva a končím. -
cja 08.10.07 08:43
« Re: TSI a OBJEM
to Kutil: na spotřebu na volnoběh se vykašli - vypínej na světlech motor a máš to :-) , řešíš podle mě nesmysl
co se týče kufru, v kombíku mě ty dveře při přejezdu větších nerovnosti (18 kola) taky trochu zarezonují, ale dorazy zoztrhané nemám - dělalo to i předchozí auto
Co se týče ESP - tos musel jet podlahu, nebo bylo mokro, ale jak píše martin.z, málokdy se mi ho podaří přivéct k činnosti a to jezdím celkem svižně , a že by mi odskakovala kola - možná občas se to děje, ale to musí být v zatáčce na asfaltu roleta - jestli ty nejezdíš - jen mě tak napadlo, mimo asfalt- na to není Mondeo konstruované - :-) -
hil 07.10.07 22:13
« Re: Ford...garážisti? (Pokračování dusí se to...)
No vidíš, tohle jsi měl napsat hned. Člověk vůbec netuší, kam se může obrátit.
Ale například do Frýdku k Sobkovi jsem volal a ti mi to na záruku vzít nechtěli, prý jedině přes Forda.
Pokud bys věděl kam to dát kolem Olomouce, tak mi poraď (i někam dál zajedu).
Teď už jen doufám, že to nepodělají ještě víc, než to bylo. Trochu naděje mi dává, že Transit, co mi v PASu dělali, taky na záruku, už má dalších 90.000 bez problémů. -
WinDiesel 07.10.07 22:03
« Re: Ford...garážisti? (Pokračování dusí se to...)
hil: a proč se nevy... na Dankar???
Tak zajeď jinam, neříkej, že je to široko daleko jedníný servis Fordu.
Díky blokové výjimce nemůžeš jen tak přijít o záruku.
Můžeš si to nechat plně udělat v autorizovaném servise DELPHI aniž ztrácíš nárok na záruku.
Nenech si vyhrožovat, to už dávno neplatí.
Jedn musíš mít perfektně dokladováno, co se dělalo, kdy se dělalo a jak se to dělalo.
Co se týče DELPHI a vstřikování, vztah ke garancím je zde zcela rovnocený s Fordem. Nikdo Ti nemůže nic upírat a kdyby, dá se to k soudu a musíš to vyhrát.
Znám řadu lidí od FMC a ti vůbec nic nehrotí, to většinou dělají regionální zástupci... bohužel... čert aby je vzal... -
hil 07.10.07 21:02
« Re: Ford...garážisti? (Pokračování dusí se to...)
WindDiesel. No a co mám podle tebe dělat? Se zárukou musím jít do AUTORIZOVANÝHO SERVISU.
V Ostravě (Dankar) mi taky řekli, že to do Frýdku nedají.
Jediný co můžu udělat, až to spraví(?), nechat si za svoje udělat diagnostiku ve Frýdku. A to budu riskovat, že přijdu o záruku. -
superkutil 07.10.07 20:42
« Re: TSI a OBJEM
To martin.z: Od počátku dveře kufru nešly dobře zavřít, musel jsem s ním hodně bouchnout. Teď jsou gumové dorazy rozdrbané a nejdou posouvat. Na starém Mondeu mi je měnili.
Co se týče posilovače řízení, tak jsem měl podobný problém na Escortu a Felicii a posilovače mi měnili. Jedná se o to, že není úplně pravda o pevném spojení volantu s řízením. V posilovači je totiž torzní tyčka, která se při točení volantem deformuje a tím se posilovač dozví na kterou stranu má posilovat. No a právě u obou posilovačů tahle tyčka přestala fungovat. U Felicie se uvolnila a tak auto samo kličkovalo po silnici, u Escorta se zase zadírala a posilovač v určitém úhlu natočení nereagoval a pak zareagoval moc. Navíc mi v Auto Hale když posilovač vyměnili, tak tyč řízení špatně spojili s posilovačem a tak se mi za jízdy stalo, že v řízení luplo a volant měl snad 45° vůli. Naštěstí stačilo utáhnout šroub na tyči řízení. Aby toho nebylo dost, tak blbě utáhli obě tyče řízení a já jsem musel znovu na geometrii. A to si ti pitomci nechali za tu svoji chybu ještě zaplatit.
Včera jsem jel po dálnici a když jsem volant natočil tak 2,5° od neutrání polohy, tak auto nezměnilo směr jízdy. Nevím čím to bylo, ale příjemné to nebylo. ;-\
Spotřeba je v poho, to jen bbne PP. Jak zastavím, tak začne rychle narůstat spotřeba, ale ve skutečnosti je v poho. Teď jsem to počítal a 550km ježdění po Praze a na dálnici do 140km/h vychází 6,5litru. -
WinDiesel 07.10.07 17:50
« Re: Ford...garážisti? (Pokračování dusí se to...)
hil: člověče, já myslel že jsi mi rozuměl lépe. PAS nemá povoleno od DELPHI zasahovat do záručních záležitostí na Fordech... Nemá povoleno, tudíž má zakázáno!!!!!!!!!!!
Hrozně riskuješ, že se nakonec někdo zahojí na Tobě, až budeš těsně po záruce!!!! To u Fordů dobře umí!!!
Prosím Tě kdo to na Fordu ČR vymýšlí? Tam mají jednoznačně smlouvu pouze s HALE sro Praha 7.
V tuto chvíli mají povolení od DELPHI pouze v Praze, na Kladně, v Poděbradech, Soběslavi, Brně, Zlíně a Frýdku-Místku co já vím...
Minimálně riskuješ že Ti nepomohou.
Mají (v PASu) pouze diagnostiku DIAMAND DELPHI a to je málo, to je zcela na úrovni běžného servisu Ford.
Na rozeznání jemné vady vstřikovače potřebuješ nákladnou stanici HARTRIDGE CRi-PC nebo AVM2PC se fabrickým kitem OCRES od DELPHI. Jinak jsi úplně mimo.
Navíc jakékoli zbytěčné vyndávání vstřiků z auta a vracení zpět smrdí další dodatečnou vnesenou závadou (vnesení nečistot - vstřikovače jsou za filtrem)....
Uuuuuuuuuuuuuuh. :no: -
"-- skrytý --" 07.10.07 10:13
« Re: TSI a OBJEM
martin.z: kutil je takový mondeový hypochondr. Kdyby takhle prožíval skutečné nemoci, tak by určitě onemocněl i anaserpentní spinozou (nadměrnou kučeravostí vlny), která jinak napadá výhradně ovce ;-)
Řízení opravdu žádnou 5° mrtvou polohu nemá, už vůbec ne "jenom někdy". Je to pevný mechanický převod od volantu až na kola. -
martin.z 07.10.07 09:09
« Re: TSI a OBJEM
to kutil:
hele ja taky nepovazuju mondeo za nejake dokonale auto snu, ale ty uz si snad delas *, ne?
Auto ve meste nebo v hustem provozu bere vic kvuli neustalym rozjezdum ktere jsou energeticky nejnarocnejsi a kvuli tomu ze radis 1,2,3 a nejedes ustalenou rychlosti na vyssi kvalt. Na nejakou spotrebu na volnobeh bych se vykaslal, octavia 1,9tdi 66kw ukazovala kolem 0,6l/hod a tohle urcite nebude mit dvojnasobek..
Jak se projevuje to ze ti odesly gumove dorazy na kufru? Viko ma v zavrenem stavu vuli a boucha? Tohle byva stelovaci a ja mam najeto pres 100 tis. km a zadny problem.
At jedu rychle nebo pomalu tak mi esp neblika, mel jsem problem ho vyzkouset vubec v zime na snehu tak nechapu jak muze neco delat na suchu pri bezne ne rally jizde??
Jak proboha myslis to s tim posilovacem rizeni? To je jen posilovac, ale tvuj pohyb volantem se prenasi ma kola pres nejakou tyc, je to pevne mechanicky spojene, takhle velkou vuli rizeni jsme nemel nikdy na zadnem svem aute a ze jsem vzdycky mel starsi auta s najetymi 150kkm apod.
-
superkutil 07.10.07 00:44
« Re: TSI a OBJEM
To Kafe: Jsem schopný po Praze jezdit za 6litrů, ale jakmile zastavím na světlech nebo se pohybuju v zácpách, tak jde spotřeba prudce nahoru. Jen mě překvapilo, že je to proti benzínu o tolik. Benzín na volnoběh tolik nežere.
Jinak mi odešli gumové dorazy na dveřích kufru po cca 20tis. Je to stejný problém jako u MKII. Konstrukční vada, která se přenesla z předchozího modelu.
Včera jsem potřeboval jet trochu rychleji a Mondao fakt nechutně odskakuje na nerovnostech, ESP pořád blikalo. Řekl bych, že to odskakovalo víc jak MKII. Pořád hledám u Mondea ten skvělý podvozek - etalon ve své třídě.
Hele, jak je to s posilovačem řízení? Občas začne blbnout a kola nereagují na natočení volantu. Musím natočit víc a pak zareaguje. Úhel nečinosti odhaduju na více jak 5°. Je to normální? Pokud pohybuju volantem v tomto úhlu, tak auto nemění směr. -
hil 07.10.07 00:33
« Ford...garážisti? (Pokračování dusí se to...)
Tak zatím vymontovali podle pokynů z Prahy vstřiky a poslali je PPLkou do PASu na přezkoušení.
Začínám být mírně nervózní z přístupu pražského zastoupení...
Dát tam celý auto jim prý zatím nepovolili, ale zrovna tahle závada si podle mě žádá celý auto, tedy motor + palivovou soustavu. -
"-- skrytý --" 06.10.07 19:23
« Re: TSI a OBJEM
kutil: nerozumiem preco mas "velké problémy s velkou spotřebou na volnoběh". Navrhujem ti aky si po prichode z prace domov vypol motor..... to vraj pomaha. alebo spavas v aute a celu noc si prikurujes alebo co!!? je pravda spotreba je vyssia ale vsak tam mas aj velky objem a ten potrebuje nieco pod zub nie?
Podla mna je zvlastne ked si niekto kupi auto strednej triedy s relativne vykonnym motorom a vyssim objemom a potom place ze mu to zerie o liter - dva viac ako nejake 1,9 TDi. Ked som ja kupoval 2,2 TDCi tak som spotrebu vobec neriesil, bolo mi hned jasne ze si ten motor bude ziadat viac ako je bezne a uprimne sa ti priznam ze som bol pripraveny na nieco ovela horsie ako je skutocnost.
Mal si si kupit Octavku, tie naftu nezeru ale dokonca produkuju!!!! (vraj) -
"-- skrytý --" 06.10.07 10:14
« Re: TSI a OBJEM
1.4 TSI (Golf) - Dvojité přeplňování turbodmychadlo+kompresor
1.8 TSI (Octavia) = 1.8 T FSI (A3) - Pouze turbodmychadlo
Pokud se bavíme o nové, praxí neprověřené technologii, kdy se z 1.4l ždímá 125kW, myslí se tím 1.4TSI, která má málo společného s 1.8TSI, jak ji pojmenovala Škoda.
Octavia 1.8 TSI je o turbodmychadlo doplněná 1.8FSI, tedy to FSI, které se dle superkutila přestává vyrábět.
-
superkutil 06.10.07 00:57
« Re: TSI a OBJEM
VW asi udělal s TSI dobrou zkšenost, protože ukončuje výrobu FSI motorů a bude dávat jen TSI. Dříve jsem jezdil s motory 3.0TD a byly v pohodě, žraly kolem 5ti litrů, ale u té 2.2TDCI mám velké problémy s velkou spotřebou na volnoběh (motor potřebuje hodně velkej výkon, aby udržel sám sebe v chodu.
Proto bych spíše viděl řešení ve zmenšování objemu a zvýšení plnění (např 1.8TDCI 92kW). Otázkou je samozřejmě životnost. Další faktor je cena ojetin, která u turbo motorů půjde rychle dolů.
Pořád vidím budoucnost v diesel elektrickém řešení, protože mohou být motory v kolech a moment elektromotoru je v nízkých otáčkách mnohem větší jak u spalovacího motoru. Odpadne tak převodovka i rozvody a auto může být 4x4. -
"-- skrytý --" 05.10.07 23:19
« Re: re 136 kw
RADEK1: to jsi můj člověk, taky bych bral v mondeu 2.7 V6 TDCi - jako základní motorizaci >:D
GOES: 1.8T od VW nebyl nijak nabušený. Bez turba ten motor dával 92kW, s turbem o 20% víc (110kW = litrový výkon 61kW). Má atmosferická (=bez turba) 2.5 V6 Ford má litrový výkon 60kW - a s životností nemá problém (200000km na tachometru, v reálu o něco víc, běžná věc). Jo, verze 1.8T 132kW, nebo 165kW, to už bylo trochu o něčem jiném - ale za příklad dlouhé životnosti "nadupaných" motorů" bych je raději nedával. -
-
"-- skrytý --" 05.10.07 19:15
« TSI a OBJEM
Mno těžko říci zda budou s TSI problémy.1,8T byla taky našlapaná a problémy zásadní nebyli.Když už tak, tak ty 1,4, tam bych si jistej nebyl, ale imho to bude hlavně o tom , jak se k tomu bude člověk chovat.Na druhou stranu, pokud budou problémy, tak až v druhém kole.T.j až si to koupí někdo v bazaru.Ale uvidíme.VW zatím v benzínech měl minimum problemů, narozdíl od ostatních.Pravdou ale je, že to bylo hlavně tím, že jeho benzíny byly předimenzované a byl opatrný v novotách.Holt až na vyjimky pokulhával v technice.Přesto byl ale úspěšný.
Jinak je pravdou, že objem ničím nenahradíš a je lepší mít menší výkon + rozumný krouťák v co možná nejširším spektru otáček viz BMW, HONDA než se honit za nesmyslným výkonem a řešit problémy s motorem či převodovkou.Dále je také problém dostat ten výkon na silnici že...takže vocamcaď.. pocamacaď. ;-) IMHO je mnohem lepší neřešit parametry papírové, ale sednout si a řešit jak se mi s autem jede.Tak nějak pocitově... :-) -
Jozef0351 05.10.07 14:49
« Re: 136kW
Čas ukáže ako sa osvedčí TSI. Predpokladám že konštruktéri VW sa trošku do motorov vyznajú a nevyrobili motor s tým, že bude mať obrovské problémy.
Ak bude spoľahlivosť na prijateľnej úrovni a cena oproti TDI ostane o 50 tis. Sk nižšia aj naďalej, tak TDI si kúpi len masochista. Obávam sa ale, že tá nízka cena je len dočasná. -
Vasik1 05.10.07 12:55
« Radio 6000+RW hrajeeee
Tak sem vypalil songy a zašel to vyzkoušet, šoup sem ho tam, relativně dlouho loadoval, pak nějaká hláška, říkám tak to je v pytli, no ale když jsem zmáčk play, tak začal orchestr hrát :-) to je super, od poslední návštěvy mi mondíček dělá samou radost. Tak mu dneska za odměnu dopřeju plnou nádrž naftičky u shelu a dvojtou dávku standy, preci jen je pred náma zima, navíc sem mi ted nejak daří jezdit samé krátke štreky spíše po městě ;-\. Jooo, a taky sem včera parkoval, vedle uplně stejného monďasa, pan majitel se zrovna blížil a prohlížel si mého. Moc tomu nerozuměl, pravil že má motor 2.0 tdi >:-[] tak sem ho musel opravit, má v tom tedy 2.0 96kw no má najetých 40000km, že zatím spokojenost a žádnej problém, no ale když to nakopl, tak uplně stejnej zvuk jako z mojí 85kw chudinky, ten volnoběh je prostě hrncovitej, vykládal jsem mu o tom jak chci jít v létě na repas, tak namě koukal jak z nebe :-) a jen stále opakoval: ty první mondea měly velké problémy s motory >:D tož tak -
WinDiesel 05.10.07 08:57
« Re: 136kW
V tomto se mýlíš, kutile.
Niřší objem motoru znamená vyšší zatížení součástek a problémy s životností.
Věř mi, VW bude mít velké problémy s motory TSI (těmi, co jsou 2x přeplňované).
Např. v PSA měli dieselovou 1,4HDI 16 v vyhnanou na 66 kW 205 Nm již v roce 2003. Potom po určitých zkušenostech tuto cestu zavrhli a rozhodli se přejít na 1,6HDI 16 v, kde mají dodnes 66 kW ale 24O Nm a klidné spaní. Samozřejmě mají i výkonnnější verzi 1,6HDI, potom dvoulitr 100 kW 320Nm, připravuje se 110 kW 350 Nm, mají 2,2 HDi 118 a 125 kW max. 400 Nm a mají i 2,7 HDi.
Je nesmysl myslet si, že vše nahrneš do 1 motoru o velikosti 1,4 TSI... -
superkutil 05.10.07 08:12
« Re: 136kW
Mít větší výkon neznamená automaticky jezdit rychleji. Je to spíše o bezpečném předjíždění. Třeba pro jízdu podle předpisů stačí Mondeo 2.0TDCI 85kW ale pro rychlé a bezpečné předjíždění nestačí ani Mondeo 2.2TDCI 114kW. Jako nejvhodnější řešení proto vypadá hybrid, kdy v sérii se spalovacím motorem je elektromotor napájený z nějakého kondenzátoru, který pouze pro účely předjetí zvýší krátkodobě moment.
U své 2.2TDCI mám problém se spotřebou na volnoběh a proto bych bral menší motor, ale zase pro předjetí by byl u menšího motoru výkon nedostatečný. V tomto směru je zajímavý motor 1.8TDCI 92kW. Škoda, že u tohoto motoru není overboost třeba 30-40%.
Už se to tu probíralo ale motory velikosti 2.2 opravdu už nejsou to pravé, spíše by byl vhodný menší objem s biturbo. Ukázkou toho jsou motory TSI od VW. Požadavek je plochá momentová křivka v maximálním rozsahu a to i jinak pohodový 2.2TDCI také nemá. Chybí mi u něj moment ve 1500ot (např Renault Megane má max moment už v 1500ot.) a výdrž momentu až do 4000ot.
Měl jsem možnost jezdit s M6 s motorem 2.0 105kW. Oproti2.2TDCI má ve městě spotřebu skoro o litr menší a přitom max moment má stejný. Zrychlení má sice o 0,3sec horší ale v reálu je živější.
A třeba motor 2.0TDI 125kW s max momentem 350Nm/1750ot je také výkonnější jak 2.2TDCI a přitom má spotřebu nižší. -
cja 05.10.07 07:26
« Re: 136kW
No , tam je výkon vyšší, ale využitelné spektrum otáček je malé, takže se s tím hůř zachází. Ten slabší(velmi relativní pojem) motor má příjemnější projev a lépe se s ním pracuje - je to o kultivovanosti. To brečení po vyšších výkonech mi přijde zbytečné, neříkám, že výkon není třeba, ale hodnoty výkonu pro české silnice a limity ztrácejí význam. V Británii, jak jsem se dočetl, mají nějakou úvahu u rychlosti služebních aut - něco jako inteligentní omezovač rychlosti - to omezení je někde na 70km/h , někdo spočítal, že to zachrání asi 30% životů( nehody způsobené rychlostí a ničící lidský život se podílejí asi 8% - dle statistiky) - no a chtějí to zavéct i do normálních aut :-O , takže v budoucnu se obávám, že hon na výkon bude komická záležitost :-) -
"-- skrytý --" 04.10.07 21:04
« 136kW
No nevím, ale 136 kW brát jako nášup mi přijde jako neopodstatněné.Taková TOYOTA má 130 kw již dávno a že by to byl nějakej nášup nebo perla se říci nedá.Jede to dobře to jo, ale kupodivu ty slabší diesely od Toyoty jsou mnohem lepší.Krom výkonu, pochopitelně... -
"-- skrytý --" 03.10.07 16:45
« Re: overboost
v jednej diskusii ktora tu bezi pod Citronom C4 sa pise:
"K funkci overboost: Plynový pedál má ve své spodní poloze funkci "prošlápnutí" až na podlahu - nohou je cítit, že jakoby něco povolilo a jde to ještě o cca 2 cm níž - je tam mikrospínač, který aktivuje řídící jednotku a ta pozmění na 17s charakteristiku motoru - přidá 20 Nm ;-) Prodejci jsou mamlasové, že to nevědí.."
.... tak by ma zaujimalo ci to ford nema tiez nejak tak podobne ale asi nie lebo na pedali nic necitit.
-
superkutil 03.10.07 16:36
« Re: overboost
To kafe: Taky jsem to chtěl vědět, ale odpověď jsem nedostal. Obecně Ford tvrdí, že při prudkém sešlápnutí plynu na podlahu dojde na cca 10sec ke zvýšení momentu v oblasti maximálního momentu. Ale snad to funguje jen na 4-6 rychlost. Snažil jsem se ho vyvolat protože ho mám mít 40Nm a to už bych čekal že bude znát, ale nic jsem nepozoroval. Snad jen to, že mám při jízdě do táhlého kopce promněnlivý zátah motoru. :-)
Ptal jsem se i u BitPower, zda zůstane zachován, ale prý je to spíše marketingová záležitost, v praxi cítit není.
-
hil 01.10.07 23:02
« Re: Dušení. Tak nevím, servis...?
Jasně. Jenže já to musím dát v záruce do Forda. Kam to pošlou oni je potom na nich. Je mi jasný, že oni tam mají výbavu tak na výměnu kol a možná oleje.
Pokud to pošlou do PASu, je to na nich, když to pokazí, hodím jim to zase na hlavu. Ale už mám aspoň zkušenost s tím, že Transita tam udělali dobře.
Je taky možný, jak říkali ti Ostraváci, že Ford teď trvá na Delphi, takže jim PAS nepovolí...
Až si to budu platit já, budu si moct vybrat... -
WinDiesel 01.10.07 22:30
« Re: Dušení. Tak nevím, servis...?
hil: myslím že by celé auto mělo jít do servisu Delphi. Čerpadlo musí ven a na tovární test Delphi, totéž vstřikovače.
Dále, z nádrže nečerpá žádné podávací čerpadlo, vysokotlaké čerpadlo si saje. Možná nasátí vzduchu do paliva...
Musí se přezkoušet:
- možná restrikce nasávaného vzduchu
- možná restrikce nasávaného paliva (zmačknuté trubky na zvedáku, ucpaný filtr)
- možný snížený výkon nasávací pumpy vysokotlakého čerpadla
- výkonnost IMV škrtícího ventilu na vstupu do čerpadla
- výkonnost Venturiho trubice (vytváří podtlak který zrychluje funkci vstřikovačů)
- přepad paliva z vysokotlakého čerpadla
- přepad paliva ze vstřikovačů
- možný snížený výkon vstřikovačů v nižších otáčkách - způsobují některé druhy paliva v některých regionech Evropy vč. ČR, ve vyšších otáčkách OK
- možná špatná funkce senzoru tlaku na vysokotlakém zásobníku
... a další ...
A toto všechno protě nemůže Ford servis udělat... -
hil 01.10.07 21:49
« Re: Dušení. Tak nevím, servis...?
PetrT: Ano. Problém u mě je, že se neví, co tomu autu je. Načetlo jim to pouze problém s čerpadlem, když mi to jednou spadlo do nouzového režimu. Vstřiky jsou, zdá se, OK. Při jízdě s plynem i vyššími rychlostmi i při zatížení turba to jede bez problémů.
Teď už mám třeba i problém s prvním rozjetím, když auto třeba 10-15 minut stojí (vypnutý motor). Opět jako by to jelo chvilku na 3 válce. Další jízda potom už je dobrá (s tím přidušením při akceleraci). -
WinDiesel 01.10.07 21:21
« Re: Dušení. Tak nevím, servis...?
hil: to není přesné.
Delphi přímo udělá záruku, pokud záruku uzná. Což se stává málokdy.
Oproti tomu, Ford kryje téměř vše, pouze to předává do servisu Hale aby opravami ušetřil na servisních nákladech. Opravuje se opět na zařízení Delphi v autorizovaném servise Delphi. -
WinDiesel 01.10.07 21:16
« Nový dieselový motor pro sestřenici M6 a CX-7 2,2 MZRCD 136 kW
Tak už je to tady pánové... Smutná zpráva pro majitele Fordů Mondeo. Mazda stále samostatná !!!!!!!!!!!!!
Nová M6 a CX-7 dostane zcela nový dieselový motor 2,2 MZRCD o dost vysokém výkonu 136 kW !!!!!!!!!!
Vstřikování common rail Denso, 2000 bar maximálního tlaku ve společném rozvodu (railu).
Tak to mi přijde jako docela slušný nářez !!!!! -
hil 01.10.07 17:25
« Prodloužení záruky o servis
Tak auto už je v servisu v OL. K Sobkovi zřejmě až na vlastní náklady po záruce.
Dneska se mi z nich podařilo vyloudit i zakázkový list.
Oni vůbec netušili (nebo nechtěli tušit), že se záruka automaticky prodlužuje o dobu, kterou auto stráví v servise při reklamaci=záruční opravě . V systému Ford na to prý není kolonka. :-) -
eda.nezbeda 01.10.07 12:32
« oprava vstrikovacu - zaruka
Tak mam 3 novy vstrik a hlucny je to porad. Situace je takova, ze se jeden vstrik nevesel do tolerance reakcniho casu, coz je problem elektroniky, a to lze resit jen vymenou. Tak je tam novy. Hlucne je to nejspis kvuli poslednimu vstriku, ktery je ale stale v toleranci ve vsech merenych hodnotach.
Co se tyce zaruky tak pan Cerny z Auto ZM tvrdi, ze tento posledni mi zarucne opravi v kteremkoliv servise Delphi. Jinak tak jak ostatni pisete, pres Ford. -
hil 01.10.07 10:42
« Re: Dušení. Tak nevím, servis...?
Tak bohužel, ani Sobek neumí garance přímo. Je to stejný systém jako PAS, musí jim to předat autorizovaný servis Ford.
Navíc: Mluvil jsem s Dankarem (Ostrava - Pavelek), a stejně by to prý k Sobkovi nedali. Přišel jim prý nějaký přípis od Forda a musí to dávat k Hale.... -
WinDiesel 28.09.07 21:01
« Re: Dušení. Tak nevím, servis...?
hil: Co já vím, jedinou smlouvu s Fordem v ČR má na opravy a kalibrace vstřikovačů HALE Praha 7. PAS prostě nemá šanci, musel by mít oprávnění od Delphi, a to zjevně nemá, koukni na stránky dovozce www.tadpraha.cz.
Pokud PAS tvrdí, že tyto garance pro Forda dělá, tak klame veřejnost a to by se jim asi mělo zatrhnout. -
hil 28.09.07 12:01
« Re: Dušení. Tak nevím, servis...?
PetrT: Já vím, že do PASu to já dát na záruku nemůžu. Pro mě je partner pro záruku autorizovaný servis Ford. Ten si to tam chce dát. Ten Olomoucký to tam vozí.... Schvaluje jim to vždy zastoupení Forda.
A na toho Transita, kterýho tam dělali (taky záruka přes Forda) si nemůžu stěžovat. Výměna vstřiků a oprava čerpadla a auto jezdilo navíc líp než předtím. Před opravou třeba turbo pořádně zabíralo až od 3000, spotřeba se snížila o 1 litr.
Ale popřemýšlím o tom Frýdku. Jsou tam v sobotu? -
cja 28.09.07 09:07
« Re: Problémy s B2 (2% bio v naftě) v Minesotě
to PETR.T. bojím se , že u nás se s tímto problémem budou zabývat jedině až přijde nějaký velký prů.ser - nějaká velká dopravní společnost, která by si uměla trochu dupnout a potom snad .......... tohle by pro české prostředí byl další krok ke korupci, V Americe je otázka paliv spojena s mocí ve státě, u nás je tento problém a s ním související kontrolní mechanismy asi odpovědným orgánům celkem fuk ;-\ -
WinDiesel 28.09.07 08:14
« Re: Dušení. Tak nevím, servis...?
hil: Ale PAS Zábřeh neumí záruky, nemá oprávnnění... Dělají pouze neautorizované placené opravy.
Takže - nejlepším adeptem bude asi Sobek ve Frýdku. Ti vědí, dělají totiž pro Fordy v širokém okolí a mají oprávnění dělat záruky.
Také Pento ve Zlíně umí hodně, techniku na kalibrace vstřikovačů by měli mít do 1 měsíce. Opravdu dobře vybavených servisů prostě není mnoho a zkušených s autorizací ještě méně. -
WinDiesel 27.09.07 20:04
« Problémy s B2 (2% bio v naftě) v Minesotě
Doporučený akční plán organizací zabývajících se výrobou a distribucí bionafty na odstranění problémů s její jakostí v Minesotě
12. leden 2006
Národní výbor pro bionaftu (NBB) a Minesotská rada pro bionaftu (MBC) dnes představily minesotskému ministerstvu obchodu akční plán ke zvýšení kontrolních měření kvality a k zajištění toho, aby do státních palivových nádrží byla napouštěna pouze bionafta vysoké kvality.
Problémy s kvalitou, které vedly k zanesení palivových filtrů, způsobily 21denní odložení nových státních předpisů B2, které vyžadují, aby veškerá nafta prodávaná ve státě obsahovala minimálně 2% biosložky. (Dřívější příspěvek.)
NBB a MBC spolupracovaly se státními orgány a ropnými společnostmi na analýze situace a došly k závěru, že zanesení přinejmenším několika palivových filtrů bylo způsobeno bionaftou, která nevyhovovala příslušným specifikacím.
Jejich doporučení zahrnuje:
· Metody, které vyžadují po společnostech vyrábějících bionaftu, aby opatřily každou dávku bionafty certifikátem o analýze ;
· Nechat všechny výrobce bionafty akreditovat u existujícího programu BQ-9000. Tento program je kombinací standardu ASTM pro bionaftu, ASTM D 6751, a programů systému kvality, které zahrnují skladování, vzorkování, testování, smíchávání a postupy při zacházení s palivem.
· Přísné donucovací postupy ze strany Ministerstva obchodu Minesoty. Ty budou zahrnovat zrušení licence a pokuty pro výrobce prodávající bionaftu, která nesplňuje potřebné specifikace.
Chceme, aby minesotští řidiči kamionů, distributoři nafty a další obyvatelé věděli, že bereme problém kvality bionaftového paliva extrémně vážně. Přijímáme přísná opatření, abychom zajistili, že bionafta vyrobená a používaná ve státě bude vyhovovat požadavkům národních specifikací pro paliva a nezpůsobí žádné další problémy. Naše organizace děkují tisícům věrných zákazníků v Minesotě a v celých Státech, kteří úspěšně používají bionaftu ve všech možných klimatech a podmínkách.
— generální ředitel NBB Joe Jobe
NBB a MBC původně volaly po dočasném pozastavení účinnosti předpisu B2 již 22. prosince, aby umožnily koncovým stanicím testovat svoji bionaftu a pokud by to bylo nutné, tak ji znovu dodat. Ministerstvo obchodu dočasné pozastavení platnosti schválilo s tím, že konec této výjimky je plánován na 13. ledna 2005.
Ačkoliv průzkumy naznačily, že k nejméně k některým zprávám o zanesení filtru mohly vést jiné faktory netýkající se bionafty, není pochyb, že bionafta, která nesplňuje potřebné specifikace, může mít vážné negativní účinky v chladném počasí, a to i v malé koncentraci.
Na trhu není místo pro nekvalitní bionaftu.
—Steve Howell, technický řiditel NBB
NBB a MBC jsou přesvědčeny o tom, že by ministerstvo obchodu mělo dočasné pozastavení účinnosti předpisu B2 zachovat dalších 30 dní nebo do té doby, než se naprosto jasně přesvědčí, že jsou všechny kontroly jakosti bionafty v pořádku a že se jakostní požadavky specifikací bezvýhradně dodržují.
Středisko pro výzkum motorové nafty minesotské university zřídilo pomocnou linku pro problémy s motorovou naftou. Obyvatelé Minesoty, kteří mají problémy tohoto druhu, mohou zavolat na telefonní číslo 800-929-3437. Tato pomocná linka slouží k dokumentování, potvrzování a kvantifikaci problémů s naftovým palivem.
-
WinDiesel 27.09.07 19:56
« Re: Dušení. Tak nevím, servis...?
hil Do Zábřehu v žádném případě neeeeeeeeeeee, nejsou součástí autorizované sítě a už byl u nich mockrát malér. Dělají to našedo a tvrdí že všechno umí ale zprasili tady z fóra už klukovi auto za 80000 a neznali se k tomu!!!!!
VARUJI VARUJI VARUJI !!!!! -
"-- skrytý --" 27.09.07 14:10
« Re: Alarm
Kutil, mame podobne auta, tak u teba by to mohlo fungovat asi tak ako u mna..... takže, po prvom zatlaceni sa zamknu dvere a aktivuje alarm bez priestorovych snimacov, pri druhom zatlaceni sa sa aktivuje priestorovy snimac a dvere sa zamknu takym sposobom za ani z vnutra ich nie je mozne otvorit /dvojite uzamkynanie sa to vola/. ak chces zamkut dvere bez alarmu tak ich zamkni klucom. -
superkutil 27.09.07 13:36
« Re: Alarm
Mě se po odemčení a neotevření dveří auto po čase zamkne a zaktivuje alarm. No a nedávno jsem dálkovým otevřel kufr ale nezvedl jsem ho. No a za chvíli začalo auto ječet.
V souvislosti s tím mš napadá jedna otázka. Mám dvojté zamykání a vnitřní alarm. Jak to funguje? Při prvním zavření se aktivuje jen alarm na otevření dveří a na druhé prostorový alarm? Jak můžu zamknout auto s pidma uvnitř aby se neaktivoval prostorový alarm? Je možné auto zevnitř otevřít, když je zamčené zvenku aniž by řval alarm?