FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.10.07  09:08

    « Re: Pneu

    To DR: V globálu je to jedno, ale pokud mají být informace z fóra k něčemu, tak je opravdu události časově řadit protože s vývojem motoru některé starší příspěvky již neplatí. Totéž je rozdíl, zda se jedná o jízdu v testu, která trvá 10min nebo o klasický styl ježdění. Pokud se toto do shrnutí nezahrne, tak je to je o ničem. Chování auta se během těch 20000km hodně změnilo, hlavně motor. ;-)

    O víkendu jsem měl možnost porovnat s Renault Grand Scenic 2.0 se kterým jsem jel v 6ti lidech z Prahy na Pálavu a zpět. A tak jsem mohl porovnávat jízdní vlastnosti i rozdílnost motorů. vím ze Scenic je úplně jiný vůz, ale pokud vozy porovnávám z pohledu řízení a pohodlím jízdy, tak to není vůbec jednoduché. Scenicu chybí trochu výkon a 6ka je moc zpřevodovaná. Stačilo by kdyby ve 160tis točila místo 4000ot jenom 3000ot. Pokud by nestačil výkon, tak by stačilo přeřadit na 5ku. :-) Jinak není co připomínkovat. Skvělý podvozek a posilovač řízení, výborný výhled, minimální náklony na to že auto je vysoké, žádné rezonance (jako jsou v Mondeu), velmi jedovaté brzdy s asistentem, přehledná palubka s integrovaným rádiem a HF. A spotřeba při ostré jízdě 8,5litru. Ale jinak je to auto z venku hrozně ošklivé. >:D

    A za tu cestu jsem pochopil, že moje Mondeo je hodně silný vůz. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.10.07  22:37

    « Re: Pneu

    kutil: hope to má dobře, jenom zapomněl napsat, ke kterému datu se ty tvoje výroky vztahují. Ne že by na tom záleželo, ty všechno tolikrát "upřesňuješ", že v tom IMHO dávno ani ty sám nemáš přehled. Tvé původní tvrzení obvykle začíná jako bílé kolečko, ze kterého se postupem upřesňování stane černý čtvereček ;-). Ale jak říkám, je to fuk, vždyť se tady všichni dávno dobře známe.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.10.07  20:03

    « Re: Pneu

    To hope: Máš v tom trochu nepřesností. Globalizuješ jednotlivé záležitosti. Věci co jsem psal o stylu jízdy při testu vydáváš za můj běžný styl a díky tomu zkresluješ úplně vše.

    Se spotřebou 7litrů nemám problém, na to že jezdím po Praze je to super. Mimo město jsem schopný jet stejným stylem jako jsem jezdil s 1.8 za 6,5litru. Takže rozdíl 1.8 a 2.2TDCI je cca 2,5litru.

    Zamlžená okénka na dovolené nebyl problém v klimatizaci ale že automatická klima vypnula ventilátor ventilace, protože venkovní i vnitřní teplota byla stejná.

    Teď už nemám problém s výkonem, motor okolo 20000km začal pořádně jezdit. Nevím o tom, že bych na 6ku jezdil po jižní spojce pod plným plynem (jedině že by to byl test :-) )

    Na české dálnici jsem jedinkrát jel 200km/h jedině u Loděnice a zdaleka jsem nebyl jediný.

    Jezdím většinou na pohodu a s výkonem nemám už problém. Ten čip má řešit snížení spotřeby a zvýšení účinnosti motoru. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 14.10.07  19:41

    « Re: Pneu

    to HOPE ...Krásné shrnutí >:D
  • 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 13.10.07  19:14

    « Cauves

    Dlouho jsem tu nebyl a koukam, ze tu superkutil porad breci >:D
    Chlape nic ve zlym, ale mel by ses jit lecit.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 13.10.07  18:23

    « Re: Pneumatiky

    Hil: jen se vrátím, začetl jsem se do diskuze a zase jsem se pobavil >:D , ... je prvda ,že hodně záleží co máš na jakékoliv velikosti ráfku obuto, 18 mám Dunlop 9000 a to je celkem měkká guma , ale v 16" jsem na předchozím Mondu jezdil ContiSport 2 a ty byly v tomhle rozměru fajn(bionický profil a hlavně byly tak o 1cm širší než klasická 205 guma), Goodyear NCT5 proti tomu byly hrozný - odtud to žvýkání a přešlapování v zatáčkách - ale jinak to není téma , které je nějak potřeba řešit - každý má nějakou zkušenost - podělí se o ni a co obuje je jen na každém jedinci :-) Na zimu Dunlop M3 - super na dálnici ,ale do hlubšího sněhu na horách to moc není, ale potvory nějak nejdou ojet, taj je ještě nazuju a odjezdím.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 13.10.07  00:34

    « Re: Pneu

    hope:

    Moje uctivá poklona! >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.10.07  21:25

    « Re: Pneu

    Superkutile ty tvoje výpočty …. V případě obdobného vozu a dynamiky jízdy nikdy nebude mezi 1.8 a 2.2 TDCi v kombinované spotřebě rozdíl 2 litry na 100 km. Hil psal že je mu jedno, jestli jede za 6, nebo za 8 l/100, čemuž rozumím, já se také raději projedu, než úpěnlivě sledovat spotřebu na PP.
    Jinak zbytek těžko hodnotit, protože ty jsi ten jezdec na pohodu, nové auto zajíždíš naložené cestou na hory s několika testy, zda se vyhrabe ze závěje a jestli po dálnici jede 200km/h. Najezdíš třetinu po Praze, projíždíš zatáčky co to jde, na české dálnici se honíš 200Km/h, na jižní spojce na 6tku zrychluješ s nohou na podlaze. Kdy podřadit si odečítáš z grafu a tabulky, taháš hodně zboží a materiálu. Při tom všem máš problém s průměrnou spotřebou 7l/100 km a tak při cestě z dovolené ve 4 lidech necháš raději zapařené okénka, než abys pustil klimatizaci.
    Pořád se ti zdá, že to nejede. Že si jediný, komu to nejede, si vysvětluješ tím, že ostatní jenom ví, kam se lije nafta a kde se to startuje. Místo rozumného řešení problému s dynamikou motoru (diagnostika, brzda, sraz mondíků a porovnání stejných aut), vymyslíš chiptuning.

    Tak ti nevím, jestli máš ty problém s autem, nebo auto má problém s tebou.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 12.10.07  19:04

    « Re: Pneumatiky

    Krkovička: Prostějov Vrbátky - tak to ty tam děláš ty černý čáry! :-) My tam chodíme lítat s érama...
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 12.10.07  18:59

    « Re: Pneu

    eda: "...ze by vam nekdo kontroloval rozmer gum" Policajti ne, ale pojišťovák si ho do protokolu o nehodě zapsal...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.10.07  15:00

    « Re: Pneu

    Nokiany i Bridgestone jsou těžké a masivní pneu s tlustou bočnicí. Continental jsou celé jak šlupka a jsou lehčí.

    Spotřebu jsem počítal 6-8 jak psal hil, to je podle hope 15tis. Takže jestli mám ročně zaplatit 80 nebo 95tis je opravdu rozdíl. Escort mě vyšel na rozdílu pořizovací ceny a prodeje a nákladů na servis na 5000,-Kč/měsíc (měl jsem ho 3roky). Staré Mondeo vyšlo na 4000,-Kč/měs (měl jsem ho 6let). Takže pokud TDCI vydrží 9let a nezačne se rozpadat a bude o něj zájem jako o ojetinu, tak můžou být provozní náklady ještě nižší. Pořizovací cena totiž byla o dost nižší. ;-) Tahám hodně zboží a materiálu, nemůžu mít menší auto (snad jedině C-MAX) ale je otázka zda benzínové Mondeo nevyjde levněji než TDCI. To se ukáže až při prodeji.

    Jinak kdo má zájem, tak u Charouze na Černokostelecké je na prodej 3.0ST sedan za 300tis. :yes:

    To Jozef0351: Když mi u starého Mondea zkončila záruka po 4letech, tak jsem šel do servisu, kde opravuju ostatní auta a ceny jsou třetinové. Taky si myslím, že ty filtry se nemusí měnit a taky mi místo oleje doporučeného Fordem který stojí 230,-Kč doporučili lepší za 450,-Kč. Jenže já ten olej můžu mít za 1000,-Kč 5litrů, takže příště si asi dodám svůj. Schválně jestli mi nebudou chtít započtat příplatek za vlastní olej. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 12.10.07  14:44

    « Re: Pneu (Vstrikovace a veci s tim souvisejici)

    Kutil: Presťahuj sa na Slovensko a uvidíš čo je drahý servis :-)
    Ja mám benzín a servis ma stál v prepočte 6500 Kč, 6000 Kč, 7500 Kč a 6000 Kč vždy po 20 tis. km. Peľový a vzduchový filter mi menia vždy. Po 40 tis. km mi vymenili aj palivový lebo mechanik nepoznal že opravuje benzín :-O . Peniaze mi ale vrátili. Olej mi tam dávajú Mobil 1 Rally Formula 5W-50 A3B3 napriek tomu že nemá Ford špecifikáciu. Dokonca nespĺňa ani podmienky na alternatívne oleje ktoré sa podľa servisnej príručky môžu použiť v krajnom prípade >:D Liter stojí 322 Kč bez DPH v litrovom balení a ja zaň platím 430 Kč bez DPH zo suda. Trápi ma len to, či ten kvalitný olej nie je v mojom prípade viac na škodu ako na úžitok.
    Nejazdím po poli takže ten peľový a vzduchový filter asi netreba meniť pri každej prehliadke. Na aute sa nič nerobí len vymenia spomínané veci čo dokáže aj garážmajster. Nh stojí 500 Kč bez DPH. Za 3 mesiace mi končí záruka, ak to pôjde takto ďalej tak porozmýšľam či sa autorizovaný servis oplatí...
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 12.10.07  14:27

    « Re: Pneumatiky

    Ja jezdim od jara prave RE050A a nestezuju si (tezko rict jestli bych vedel na co ;-) ). Ale o jejich moznem nadmerne sjizdeni sem nikde necetl? Ted na nich mam tak 17 tis. a nejevi znamky snizeni profilu. Predchozi letnaky - Dunlop SP Sport 2000 mi vydrzely cca 60 tis. ale priznavam, ze jsem sel silne od bezpecne 4mm. Hlavne ale proto, ze me nenapadlo, ze to co sem na nich najel jsem najel tak rychle, a tak jsem je moc nekontroloval ;-\

    Na zimu pojedu uz treti sezonu Dunlop Wintersport M3 a jsou porad "jak novy" :-) , coz pri mem dalnicnim zpusobu zivota je docela oceneni :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 12.10.07  14:23

    « Re: Pneu (Vstrikovace a veci s tim souvisejici)

    to hope:

    super tabulka na rafky, nepsal sem to tam, protoze bych to spravne nevedel, ale odsud to snad bude jasne i Superkutilovi, co ?? >:D

    Je tam tim padem ale videt, ze existuje spousta kombinaci pro Mondeo vhodnych, ktery ale nejsou v technicaku. A to jsou prave ty kde bych se nebal, pokud z nejakeho duvodu chci specialitku, experimentovat, i kdyz tim neco "porusuju".
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.10.07  14:16

    « Pneumatiky

    Kutil: Bridgestone RE50 rozhodne nejsou lepsi nez micheliny ve stejne kategorii! Nepletes si to nahodou s vykonnostni verzi RE050A?? RE050 jsou spatne na mokru a to tak, ze hodne..jinak OK.
    RE050A maji i na mokru vynikajici vlastnosti, ale jak jsem psal, nic nevydrzi.

    Co date letos na zimu?? Dnes mi prisly Dunlop winter 3D, tak uz se tesim, az si uzjiu pohodli i na spatnych cestach.Uvidime jak se osvedci a jak dlouho vydrzi.
    Pred prezutim-dle pocasi- jedu na letiste dorasovat to co my zbylo z letnaku. (Prostejov-Vrbatky)
    Kdyby se chtel nekdo pridat, tak muzeme udelat nejaky akro:))

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.10.07  13:53

    « Re: Pneu (Vstrikovace a veci s tim souvisejici)

    ad. spotřeba. Rozdíl mezi uváděnými motory při stejném stylu jízdy nebude v kombinované spotřebě větší než litr. Pokud Superkutil od ledna do teď najezdil 20 tis., tedy ročně mu to vyjde na cca. 25 tis. km, tedy rozdíl mezi spotřebou 6 a 7 litů je 7.500 Kč za rok při počítané ceně nafty 30Kč/l. A pokud si stěžuje na DPH přepážku, tak počítá cenu nafty bez DPH, tedy rozdíl 6.300 Kč/rok hrubého. Tedy opět přehání.
    Pokud si Superkutil koupil auto za 800 tis. na 9 let, tak i když ho potom za něco prodá, tak stejně s pojistkami a servisem ho to auto bude stát cca. 80 tis. ročně. Pokud je pro něj 12 tis. ročně hodně peněz, tak si evidentně koupil auto, na které nemá. Tedy brečí hezky, ale na špatném hrobě.

    ad. pneu. Nejdůležitější parametr je šířka ráfku, kterou zde neuvádíte. Tabulka je např., zde [odkaz]
    Pokud to neodpovídá rozumné toleranci, je guma natáhnutá, nebo naopak. Potom mimo opotřebení bude problém i s jízdníma vlastnostma.
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 12.10.07  13:37

    « Re: Pneu

    To kutil:
    Jak muzes proboha napsat, ze (tady Conti): "lehké pneu které nemají boční pevnost" ??? Clovece, uz s tim neco delej. Rozdil v tuhosti bocnice odhaduju na max. 5 % skrze spektrum vyrobcu (zasveceny odhad nikoliv pravda!), tvoje absolutni tvrzeni jsou jak vystrizene z nejakeho propagacniho letaku! 8-s Kazda guma je mirena na urcity druh provozu, zakaznika a auta. I stejny rozmer u dvou vyrobcu nemusi mit stejne vlastnosti uz proto, ze ho mini pro jiny segment trhu! Takze opet srovnavas hrusky s jabkama.

    K tem Goodyearum ... nevim co myslis v tvem pripade rozmerem Mondea, ale koukni sem:
    [odkaz]
    ... a ja myslim, ze si vyberes. Ze je mozna nebudes moct sehnat, ale neznamena, ze se nedelaji!!

    A vubec, stalo se nekdy nekomu, ze by vam nekdo kotroloval rozmer gum? Policajt, STK? ja bych se nebal tam dat co se mi hodi, nebo co je zrovna cenove vyhodne, s uvazenim technicke zpusobilosti samozrejme.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 12.10.07  12:53

    « Re: Pneu (Vstrikovace a veci s tim souvisejici)

    A víš o tom, že co ušetříš (případně) s TDCi na naftě, tak se zdaleka nevyrovná dalším nákladům proti jiným autům... ?
    A možná i Mondeo na benzín vyjde provozně levněji...
    TDCi se kupuje kvůli TDCi. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.10.07  12:27

    « Re: Pneu (Vstrikovace a veci s tim souvisejici)

    To Hil: Možná proto, že mi není jedno zda za naftu utratím měsíčně o 1000,- víc nebo míň. 12000,-Kč ročně je pro mě už dost. Kupoval jsem TDCI proto, abych měl menší spotřebu než u předchozího auta. Dnes ale vidím, že je TDCI finančně na km náročnější jak starý benzín.

    A co se týče té kontroly, tak mě samotného zajímá, za co ty peníze budou. Co dáváte za olej do motoru (typ, cena)? Jak často měníte vzduchový a pylový filtr?
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 12.10.07  12:19

    « Re: Pneu (Vstrikovace a veci s tim souvisejici)

    Kutil: Proč to tady furt řešíš? Já mám najeto 60.000 a dodnes nevím, jestli mi to žere 6 nebo 8 litrů. U takovýhohle auta není spotřeba to nejdůležitější, s tím jsme si ho myslím všichni kupovali. Mě by to začalo zajímat, až kdyby se mi zdálo, že to leze hodně přes 10 litrů.
    Jinak prohlídka bez výměny palivového fitru mě stojí kolem 5000,-.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.10.07  10:26

    « Re: Pneu (Vstrikovace a veci s tim souvisejici)

    To RADEK1: Já mám v TP pouze 205/55 16" (mohou být i zimní a s řetězy), 205/50 17" a 225/40 18". Nic jiného tam nemám. Takže i ty 225/45 17" nejsou povolené. :-!

    Dnes jsem dával auto na prohlídku po 20000km a předběžná cena vychází okolo 9000,-Kč. Moc to nechápu, protože kamarád s Nisanem platí za prohlídku 2900,-Kč. Servisní technik říkal, že problém 2.2TDCI oproti 2.0TDCI je spotřeba, která bývá okolo 8mi litrů, takže se svými 7mi jsem na tom docela dobře. :-)

    Jinak z pohledu spotřeby všichni chválí ten motor 1.8TDCI a je pravda, že v S-MAX 1.8TDCI PP ukazoval 6,5litru.

    Zajímalo by mne porovnání skutečné spotřeby 1.8TDCI 92kW a 2.0TDCI 104kW protože podle papírů mají tyto motory stejnou spotřebu. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.10.07  10:26

    « Re: Schůzka u kostela

    to Vasik1: Myslim , ze B je spravne.Co je kontrolka zhaveni a nouzovy rezim vubec neznam.A snad ani nepoznam :-).Bude potreba prekontrolovat a nejlepe zjistit pricinu vzniku chybove hlasky.Verim, ze si s tim k me spokojenosti poradi.A hlavne ke spokojenosti meho Fordika :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 12.10.07  09:27

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Také jsem chtěl dát na disky na kterých mám právě 205/50 17 ,ale v pneuservisu mi řekli že to není ideální stav. Oni se tam vlezou ,ale hrozí nestejnoměrné opotřebení. Tak jsem tam chtěl 215/50 R 17 a ty už zase nemám v TP. A vyřizovat nějako výjímku se mi nechtělo.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.10.07  21:37

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    To hil: To je pravda, měl jsem Bridgestone RE050 a byly tak masivní a tuhé, že skoro nešly nandat na disk. Naopak Continental jsou tenké a lehké pneu které nemají boční pevnost. Míval jsem zimní Nokiany a nyní mám Continental a ty jsou mnohem tenčí než Nokiany.

    A RE050 jsou ještě sportovnější jak ER300. V dlouhodobých testech ty RE050 vyšli jako nejlepší, lepší jak Michelin.

    Takže příští letní budou RE050 a zimní Nokian. Letní jsem chtěl Goodyear F1 GSD 3 ale v rozměru Mondea se nedělají. :-!

    Můžu ty 225/45 narvat na disky od 205/50 17"? Nebude to divné? Nemusí na ně být širší ráfky?
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 11.10.07  19:18

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Ono jde taky o to, jaký pneu to jsou. Já mám 16 Turanza ER 300 a žádné žvýkání nepociťuju. A naopak můžou být na houby ty moje 18 Continetal. I na zimních Nokianech se mi jezdilo líp, schválně jsem si řízl pár zatáček nad Šternberkem a divil se jak to drží. Ty ER 300 si všichni pochvalujou...
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 11.10.07  16:31

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    To Hil: mě zas na 16 vadí to žvýkání se pneu v zatáčce a takové to přešlapování do strany a na ježdění v kolejích jsem si zvykl,takže už s tím problém nemám.(mám ale kombi a tam je trochu jiná zadní náprava,takže pokud máš sedan nebo HB může to být jinak - sorry v tvé vizitce je kombi, takže jsme na tom stejně)) Ale přiznávám, že když jsem s tím jel poprvé a vjel jsem v Mohelničáku do kolejí, tak jsem se lekl :-)Teď už tahání za volant pociťuji spíš jako komunikaci s řízením, hned vím co se mi pod koly děje - ale uznávám, že ne každému to vyhovuje
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 11.10.07  15:18

    « Re: Schůzka u kostela

    to m.leky: ajajajajaj. A každá chyba která je zaznamenaná v jednotce, se projeví kontrolkou žhavení? Nebo se chyby zapisují aniž by se to muselo projevit?Myšleno obecně
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 11.10.07  13:30

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    to cia: Právě že i ta ovladatelnost byla na 18 citelně horší. Auto si odskakovalo kam chtělo, v kolejích hrůza apod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.10.07  12:50

    « Re: Schůzka u kostela

    To co napsal jarda.suchy muzu jen a jen potvrdit.Muj osobni pocit z rozdilu motoru mezi Euro4 a Euro3 je jasne ve prospech Euro4(minimalni rozdil ve spotrebe vem cert) .
    Jeste jednou dekuji WinDieslovi za ochotu a za cas ,ktery nam venoval.
    Jelikoz mam jeste auto v zaruce,necham ho v Hale prekontrolovat.Diagnostika v mem pripade bohuzel ukazala nejake chybove hlasky v ridici jednotce.Tak ho poslu do "lazni"
    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 11.10.07  12:37

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    TO HIL: Nám tady potom co jsem koupil auto na 18" kolech spravili všechny okresky :-) Ale souhlas ,je to tvrdší než na zimních kolech , ale to mě nevadí, preferuji tvrdší auta - né extrem - jdou tam i 19" :-), ale uznej sám, že ty velký kola autům sluší. Drahá polovička i děti s tím problém nemají a auto po leasingu jde do světa, tak proč si to neužít. A ta ovladatelnost za tu trochu nepohodlí mi za to stojí :-) Ale je pravda, že kdo najede více jak já, tak s tím problém mít může, ale to jsou většinou dálniční expresy a tam se to dá - v levém pruhu ;-) - přežít.
    Ale občas strach mám :-| :-| - hlavně na lesních cestách >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 11.10.07  10:50

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Moje 18/225/40 Continental s krásnýma chromovanýma diskama letěly do kouta (kůlny), jsou tam schovaný, až to budu prodávat. Jezdilo se mi na tom výrazně hůř než na současných 16/205/55 Turanza.
    Zdůrazňuji na našich tankodromech. Na krásných rovných cestách to může být OK. Ale třeba nájezd na D1 u Vyškova od Olomouce vypadal, jako kdybych právě ztratil gumy a někdo mi zespoda pustil zvuk bagru. O hrbolatých okreskách ani nemluvě.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 11.10.07  09:38

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Sice profilové číslo je 45, po přepočtu ti vjde i nižší guma(bok), ale pocitově to bude lepší. Já jezdím 18/225/40 - motám z 80% okresky a zatím jsem s diskem problémy neměl - v zimě jezdím plechy 16/205/55 . Myslím, že se tím autem zbytečně moc zabýváš.
    A tu elektronickou špéru bych bral hodně s rezervou - myslím, že mám v autě taky ty všechny el. pomocníky, ale tohle si myslím, že je nesmysl.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.10.07  09:24

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    To cja: S tím plynem jsi to špatně pochopil, opravdu nejezdím s nohou na podlaze, tu zatáčku jsem jel jen s mírným plynem a ubrat znamenalo brzdit motorem.

    Samozřejmě že činnost ESP znám :-) a právě proto vím, že každé auto to má udělané jinak. Navíc Ford má do sebe namíchané ESP, ABS, EBA, EBD a TCS (prodejce tvrdí že i EDS) a kontrolka je společná pro všechny tytro systémy.

    Na to že by při prodeji ztrátu pokryla sleva od prodejce zapoměň, Mondea se prodávají těžce pod cenou (i pod tou se slevou). Stačí se podívat na www.autoin.cz

    Navíc nevím do čeho bych šel, nechci už zažít další zklamání. Počkám pár let a uvidím. Escorta jsem prodal po 3letech, Mondeo po 6ti, tak třeba tohle vydrží 9let. ;-)

    Pokud na auto dám 225/45 tak jak budou disky zvládat nerovnosti? Dá se s tím vůbec jezdit po okreskách a mimo silnice? I když tady někdo vlastně má nové Mondeo 1.8TDCI s 18" kolama a jezdí s ním mimo asfalt v pohodě. Ale pokud mám zkušenost, tak na těch 225/45 to bude ještě větší kostitřas. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 11.10.07  09:04

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Kutil: k tomu sundání nohy z plynu v zatáčce se nebudu vyjadřovat - chápat v tvém případě je asi dost složitá záležitost - asi opravdu znáš jen 2 krajní polohy pedálu.
    ty 17" s 205/50 vyhoď a dej si tam 225/45 a potom uvidíš změnu a nebude to takovej dle tebe kostitřas
    A při tvém vzdělání bych očekával , že to, jak funguje ESP máš v malíčku - takže je snad jasný , že to plyn musí ubírat a přibržďovat to taky umí samo
    Pokud máš pořád problém s podvozkem, potažmo celým autem - tak to prodej i s leasingem - tu ztrátu ti pokryje sleva , kterou jsi dostal od dealera a nastup do něčeho co ti bude vyhovovat, alespoň ja bych to tak řešil, kdybych udělal takovou botu při výběru auta za 800 tisíc.
    ... a ještě k tomu sundání nohy z plynu v zatáčce - zkus to někdy - abys věděl jak je Mondeo vyvážený - to není stará 205, která šla hned do hodin - ale jinak na tom chápání trvám ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 11.10.07  08:55

    « Re: Kutilovo blikající ESP

    Neviem ako je to možné ale aj mne bežne bliká ESP v zátačke keď pridám plyn a mám 1,8 >:D . Lenže to je skôr TCS. Kontrolka je spoločná pre všetky systémy. To "odskakovanie" tiež poznám ale pripisujem to zodratým pneumatikám. Nič nebliká ale cítiť jemné chvenie ako sa auto posúva doboku. Keď na to ESP nič nehovorí tak je to asi OK. Mne to predali ako osobné auto a nie ako WRC.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.10.07  00:20

    « Re: Kutilovo blikající ESP

    To DR: Už to nechci řešit. Jel jsem na hranici odskakování, nejel jsem tedy pomalu, ale překvapilo mě že při relativně nízké rychlosti to už odskakovalo.

    Určitě nejsem nějaký skvělý řidič, už dlouho jsem nejel extrémně rychle a ostře, jezdím na pohodu.

    Nikde netvrdím, že Mondeo je mizerné, jen říkám, že jsem od něj očekával víc. Podvozek má výrazně tvrdší jak předchozí model a taky sedačky jsou tvrdší a užší. Ale to už jsem psal. Samozřejmě při normální jízdě na hladkém asfaltu drží jak přibité. V tom se např. s Oktávkou nedá srovnávat.

    Co se týče návrhu na RS, tak vzhledem k tomu, že má Oktávka kratší rozvor, tak počítám že půjde do boku asi víc. Zkusím to ale projet s Passatem nebo Mazdou 6 a dám vědět. :-) A nebo zkusím Subaru Forester. Je to vysoký vůz do lesa, tak ten se přece nemůže na těch balónech udržet a musí vyletět. >:D

    A nikde netvrdím, že víko kufru klepe. Jen jsou rozdrbané gumové dorazy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.10.07  23:41

    « Re: Schůzka u kostela

    Kazdopadne velke diky WinDieselovi !!! Jeho Mondie slape jak hodinky - na to co ma najeto, vsechna cest.
    Ac ma clovek diagnostiku a prislusne znalosti, neni az tak uplne jednoduche naprosto presne stanovit o co jde - WinDiesel ovsem vi :-)

    m.leky a ja jsem se navzajem svezli v nasich autech jako ridici - zajimavy!! ja (2,2 TDCi Euro4 - 60tkm) m.leky (2,2 TDCi Euro3 80tkm)
    me postrehy:
    - rozdil v dynamice je pomerne znat v prospech Euro4
    - potvrdil se rozdil ve spotrebe Euro3 vs. Euro4 - v neprospech Euro4
    i diagnostika ukazala nizsi (podle WinDiesela az moc) odber na vsech 4rech vstricich
    - napinaci kladka (trojkombinace - kus od kusu brumla chrochta jinak - vymena nevymena)
    - i chovani odezvy plynu je trosku lepsi u Euro4
    - jednoznacne bylo u Euro3 vic citit vibrace na sedacce ridice nez u me Euro4
    - bohuzel jedno mereni je pouze jedno mereni - delat z toho vseho nejake velke zavery je asi predcasne, merene odchylky jsou v radech jednotek procent. Ano kontrola super a pokud se ukaze, ze je nejaky vstrik opravdu nacaty, tak i diagnostika prokaze ze neni neco v poradku, ale to clovek s troskou citu taky pochopi, ze se deje neco DIMoveho :-) Sorry DIMe.
    Samozrejme by bylo zajimavejsi delat pravidelnejsi kontroly a zjistovat jak postupne a co vsechno se se systemem deje a jak rychle "podleha skaze".

    to m.leky: ...at se to vsechno vyresi k tve spokojenosti
    to WinDiesel: jsem zvedav jak se ukaze nove DELPHI DIESEL+ aditiv - jeho povest ho predchazi :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.10.07  20:23

    « Re: Kutilovo blikající ESP

    kutil: nechce se mi to číst celé znovu, ale tvůj popis té jízdy je dost proměnlivý. jednou píšeš " ...To víš, že byla ostrá, jel jsem co se dalo udržet ....", pak zase tvrdíš, že tak ostrá jízda to zase nebyla. Jak velký náklon nastane při odlehčení vnitřního kola záleží na pdovozku, mondeo je celkem tvrdé auto, ale tohle zjevně nemá cenu ti vysvětlovat.

    Tak OK, jsi skvělý řidič, Schumacher by se od tebe mohl učit, jak jezdit v zatáčkách. To jen tvé mondeo je mizerné auto. odskakuje v zatáčkách na nerovnostech, motor si dělá co chce, víko kufru klepe...

    S mizerným autem nic nenaděláš, smiř se s tím,nebo ho prodej a kup si nějaké lepší.

    BTW, možná bys mohl udělat srovnání, půjč si oktávku RS a zkus tu zatáčku projet stejně rychle, aspoň bude trochu sranda. Ale to jen tak "mimo soutěž", jinak už opravdu mlčím . >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.10.07  19:59

    « Re: Kutilovo blikající ESP

    To DR: No vidím, že se informace od původní hodně změnila. Dotaz nebyl na blokající ESP, ale na to, že Mondeo v zatáčce na nerovnostech odskakuje a to tak moc, že bliká ESP. Staré Mondeo 1.8 takovou zatáčku projelo bez odskakování (nebo nebylo cítit). Nejedu s plynem na podlaze. Navíc u Mondea 2.2TDCI je průběh plynu hodně odlišný od Mondea 1.8 MKII. U MKII plyn v celém rozsahu reguloval zrychlení a jak moc se na plyn šláplo, tak rychle auto zrychlovalo. A 1.8 zase nebyla takový lenoch. U MKIII reaguje motor i na malé sešlápnutí a na další sešlápnutí nereaguje. Trochu mi připadá, že se plynem nereguluje zrychlení motoru, ale jeho otáčky. Tuhle větu asi napadneš, že se přece plynem vždycky regulují otáčky, ale mluvím o motoru pod zatížením. Stejně jako MKIII se mi chová i Fiesta. Je citlivá i na lehké sešlápnutí, ale na další tisknutí plynu už reaguje minimálně. Předchozí VW Polo mělo plyn který reguloval zátah v celém svém rozsahu (stejná váha, stejný výkon motoru).

    A co týče protáčení vnítřního kola, tak ESP reagovalo na odskakování celého vozu do boku, ne na vnitřní kolo, takový náklon to nebyl.

    Odlehčení vnitřních kol jsem zažil u Subaru, ale tam elektronika jen přibrzdí odlehčená kola ale plyn nechá. Subaru používá systém, který zajišťuje aby se všechna kola točila přibližně stejně a tak i když jedeš jednou částí po ledu a druhou po asfaltu, tak to můžeš pražit a auto nejde do boku. :-!

    Takže ještě jednou, byl to dotaz na odskakování Mondea v zatáčce na nerovnostech. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 10.10.07  19:58

    « Schůzka u kostela

    to: m.leky, jarda.suchy, PetrT: Kuciii, bylo tedy setkání u kostela? Jak pak dopadly diagnostiky? šup šup, jsme jedno velké ucho? Copak si o motůrkách myslí ,,náš,, táta? >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.10.07  19:22

    « Kutilovo blikající ESP (bylo: Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici)

    kutil: že ti v zatáčkách, jetých razantně pod plynem bliká ESP, TCS a jánevím co ještě, to je Uďo napuosto noumální - a s kvalitou podvozku to moc nesouvisí, mnohem víc to závisí na kvalitě (soudnosti) řidiče. Protože v zatáčce je velký rozdíl mezi zatížením vnějších a vnitřních kol (viz. odstředivá síla, tvá oblíbená fyzika). Takže když jedeš zatáčku na hraně a stojíš na plynu jak dřevák, vnější kolo je zatížené, pérování má na dorazu a adheze hromadu, zatím co vnitřní kolo je odlehčené a nemá adhezi skoro žádnou. A protože nemáš samosvorný diferenciál, tak ti bliká na palubovce barevná hudba, jak se elektronika snaží nahradit nedostatek citu u řidiče a ubrzdit to vnitřní kolo, aby se na vnější doslal aspoň nějaký ten tvůj milovaný krouťák.

    S 1.8i jsi tohle mohl zažít jenom těžko, bo tam na to nebyl potřebný přebytek výkonu - který u 2.2 TDCi je, notabene už v nízkých otáčkách.

    Já jsem několikrát blbnul s STčkem na masarykáči, a hlavně ve stoupání na výjezdech ze zatáček se TCS (ESP naštěstí nemám) mohlo strhat.

    Takže jak už tady padlo, když ti v zatáčce bliká ESP a TCS, tak uber plyn - každý normální řidič to chápe tak, že má ubrat s citem, prostě aby kola stačila dodaný výkon přenést na silnici. Nepleť si to s bržděním motorem, to je něco jiného a to ti v takové situaci opravdu nedoporučuju. Pokud s tím máš problém a neumíš dávkovat plyn jinak, než ve dvou krajních polohách (plný kotel x volnoběh), dej si do kufru plato vajíček a jezdi tak, abys je nerozbil, to bude bezpečné pro tebe i ostatní.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.10.07  18:18

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    hil:, jarda.suchy:
    Euro 3 má skutečně jiné vstřikovače, R00601D a jinou řídící jednotku. Respektive 2 ECU, jedna je určena pro DFP.
    Euro 4 má vstřikovače R00701D. ECU jsou 2 podobně jako u Euro 3.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.10.07  16:29

    « Re: Pneu

    To sybokcz: Pokud jsi v MKII nejel, tak chápu, že z venku ti připadá staré (design z roku 1993). Ale uvnitř bylo vše tak jak má být a kastle je aerodynamická a auto sedí na všem velmi dobře. Projel jsem s ním 30cm prašanu. Mondeo MKIII má vzadu blbě ty světla, hodně se díky nim zůžil vstup do kufru. Letošní Mondeo už má světla zase vodorovně a dole. :-O

    Jinak MKIII má lepší plechy a kryt nárazníku snad více vydrží. Ale jinak je to uvnitř i v motoru bakeliťák. Místo plechu recyklované plasty. Hodně konstrukcí z MKII je i v MKIII. 8-s

    Teď mi např chrastí levý naviják pásů přímo u ucha. Jde to v pátek na garančku po 20tis. tak uvidíme.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.10.07  16:28

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    No, jám mám na těch "nových" vstřicích necelých 40 tisíc a slyším změny..... zatím ale žádné jiné problémy jako kouř nebo cukání nepozoruji.....
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 10.10.07  15:12

    « Re: Pneu

    16 existovat pro 195 gumu budou, ale s mensi sirkou rafku, ktera ne mondeo nebude povolena (podivej se do technicku jaky sirky rafku mas povoleny).

    Pokud je auto tezke tak spis se na kluzkem povrchu utrhne a bude klouzat - viz tezke SUV ci offroady na snehu, to jsou sane.

    Pokud mas elektronickou uzaverku tak by mela pribrzdovat protacejici se kolo - ale bacha neni to samospasitelne - pri nekterych situacich proste necha protacet jedno kolo aby nezdechl motor.

    OK interier bych nechal na individualnim posouzeni, ale pro me je MKIII po facliftu super. MkII stoleta hnus :). Pravda ja mam rad Audiny - rovna palubka, temer symetricka.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 10.10.07  15:08

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    DIM: Jo asi tak, palivo výhradně Shell, 80% V-Power. Když už obyč diesl, tak kýble Stanadynu a jak je vidět po 60.000, je to naprd. Do Transita lejem pořád obyč. diesel a pohoda. Tedy po výměně všech vstřiků ve 40.000. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.10.07  14:42

    « Re: Pneu

    To eda.nezbeda: No právě proto, že je nové Mondeo těžší, tak bych čekal, že nebude klouzat, ale že se zahrabe. Staré gumy byly sjeté zimní Nokiany, teď mám nové Continentaly. A ty by neměly být horší jak Nokiany. :-)

    To znamená, že pro Mondeo neexistuje na 16ky pneu široká 195cm. Musel bych tam dát 15ky. Chápu to dobře?

    To sybokcz: Mám mít v autě IVD, ktery obsahuje ABS+EBD+EBA+TCS a také EDS (elektronickou uzávěrku diferáku - v podstatě se jedná o přibrždění protáčejícího se kola) a ještě něco.

    Ty různé velikosti disků se projevovaly hlavně v losím testu. Čím nižší pneu, tím lepší citlivost na volant. :-!

    Interiér MKII mi byl příjemnější jak MKIII. Možná je to zvyk, ale vypadají tak všechny americké Fordy a pro mě kulaté věci jsou příjemmnéjší jak hranaté. MKIII je uvnitř samá hrana a to není nic moc. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 10.10.07  14:32

    « Re: Pneu

    No vidis, ja zase mam pocit ze hrabe min jak muj stary escort a to byla 1.3 na 175/70 R13. Jenze to nesrovnavam, pac to jsou uplne jiny auta :).

    Pokud srovnam 205/65 R15 (omega) zimni a letni gumy, tak kdyz oprostim od toho, ze kazda ta guma je na jiny druh pocasi tak nevidim v chovani (az na extremni situace) zas az takovy rozdil.
    Srovnani 205/55 R16 a 205/50 R17 (mondeo) - ja nejezdim extrem, takze mi pripada ze to je hodne podobne (opet mimo pocasi), 17 bych na zimu nikdy neobul (moc nizky profil).

    Jedno kole se ti bude protacet vzdycky - rika se tomu zarizeni diferencial. Pokud neni ESP spojeno s protiprokluzem, tak toho pri rozjizdeni moc neudela. ABS funguje na spatecku taky, ESP nevim.

    Btw. po tom co tady pises jsem byl juknout na Mk.II mondeo, jak na nej muzes vzpominat nepochopim, vevnitr hnusne, plast only, ovladace ze stareho escortu, ale budiz proti gustu....
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.10.07  13:59

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Co s tím dělám ?? Tak tuhle otázku miluju čím dál tím víc, případně ještě variantu Co tam liješ za svinstvo ??

    Prostě jezdím !! Každý den , někdy jenom pár km do práce, někdy stovky km denně..... Nepřetěžuju, nepřetáčím, servisuju.....a štěrkám :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 10.10.07  13:43

    « Re: Pneu

    Jenze nove mondeo je vyrazne tezsi! Ma jinak rozlozenou hmotnost a taky srovnavas predpokladam jine znacky gum a jinak stare, jinak sjete. Ty tvoje zavery zavani zanedbavanim spousty faktoru a vytahovani tech ktere "se hodi". Zda se ze to nedelas zamerne, ale v politice se tomu rika propaganda :-)

    Rozmery gum versus rozmery rafku jsou v podstate dany trhem. Technicky jsou samozrejme mozny jen urcity rozmery pro urcity rafek, ale realne se jeden rozmer gumy prodava k jednomu rafku nejcasteji. Napr.: 15" - 195/65, 16" - 205/55, 17" - 205/50, 18" - 225/40(45). Mozna je to zavisle take od narodnich trhu a toho co se prodava nejcasteji za kategorii aut. Napr. Octavia RS je na 18" - 225/45, kdyz ale nahlidnes do ceniku, tak zjistis, ze prof.cislo 40 pro stejny rozmer vychazi mnohdy az o 30% levneji a je tam vetsi vyber, takze az ji budes prezouvat, tak se musis rozhodnout ;-) .
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.10.07  13:20

    « Re: Pneu

    To sybokcz: Měl jsem na starém Mondeu letní 205/50 16" a zimní 195/65 15" a bylo to znát opravdu hodně. :-) Ty 195 mnohem méně tahaly do boku a také lépe držely směr.

    V rámci řešení problémů s podvozkem jsem na starším Mondeu vyzkoušel gumy na 14" a 15" a i 16". Bylo zajímavé vidět, jak se mění chování vozu.

    Ty zimní 205/55 16" mám Continental a tam kde staré Mondeo vyjelo, tak nové hrabe. Proto si myslím, že plošný tlak u těch 205 je menší jak u těch 195. Ty 205 se nezakousnou, ale kloužou. A co je divnější, protáčí se pouze jedno kolo, druhé stojí. Zřejmě ESP tuto situaci nezvládá. Funguje ESP a ABS i na zpátečku?
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 10.10.07  13:19

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Ja sem se nechal v Bosonohach panem Cernym provezt a ukazoval mi 2 masiny. Jednu pro Delphi a jednu pro Bosch. Ta pro Delphi mela moznost diagnostikovat jednotlive vstrikovace, zatimco ta pro Bosch mela 4 nebo 6 pozic. Kazdopadne me ale rekl, ze je to autorizovana oprava Delphi a taktez mi ji kdekoliv v autorizovanem Delphi servisu vezmou jako reklamaci.
    Mozna myslis, ze nejsou autorizovani pro Ford primo, ale jinak jsem to pochopil, ze tam muzu dat jakykoliv vyrobek Delphi na reklamacni opravu, ;-\ nebo ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 10.10.07  13:01

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Samozrejme ze ESP ubira plyn a saha na brzdy, od toho je to ESP, ma ti snad jeste pridat?

    Mame Mondeo 2.0 TDCi 96kW a s podvozkem naprosta spokojenost, zatim jsou tam sjete 205/50 R17, ale celkem se tesim na jaro az budou nove Pirelli, ocekavam jeste zlepseni.

    Adekvatni rozmer 205/50 R17 je 205/55 R16 - na tomhle rozmeru provozuju zimaky a tez bez pripominek. Az jsem se pri te siri divil. 195 je podle meho zbytecnost, ten centak na sirku tezko poznas.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.10.07  12:29

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    DIM: za normálních okolností ne. ŘJ se učí a postupně si upravuje kalibrace automaticky v závislosti na tom, co se zjistí přes senzor hluku. Existují ale limity, po překročení životnosti vstřikovačů, nebo když je máš přidřené, jdeš přes limit a ŘJ je přestává akceptovat. Tehdy se rozsvítí kontrolka a jdeš do nouzáku.
    Pomůže vyčištění ultrazvukem a nové zkalibrování na zkušební stanici. Pokud nepomůže vyčištění, musí se dát nová tryska. Ta stojí cca 1200 bez DPH.
    Čoveče co stím děláš, já mám aktuálně 175000 a vsřiky na diagnostice jako nové... :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.10.07  12:25

    « Re: diagnoza

    m.leky: takže ve Starých Stodůlkách u kostela. Mezi 14.00 a 15.00. Těším se...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.10.07  12:24

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    jarda.suchy: 1/2 hoďky, není problém. Ve 14.00 u stanice metra Stodůlky, ještě lépe ve Starých Stodůlkách u kostela. Tam je takové parkovišťátko a bude tam i šedivé Mondeo kombi.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.10.07  12:16

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    To cja: Člověče sundat nohu z plynu v zatáčce teda odvahu nemám. >:D

    Co se týče stylu jízdy, tak většinou jedu pohodově, otáčky mězi 1500 - 2200 akorát na 6ku mezi 1800-2700. Ale jednou jsem spechal a tak byly otáčky přes 3500 a ostřejší jízda. Na hladkém to bylo v pohodě, ale na nerovnostech to hodně tancovalo a blikalo ESP. Nevadí mi to, ale nezdá se mi to ve spojení s reklamou na podvozek Mondea, jak je prý skvělý. Jinak jsem samozřejmě zkusil to ESP vypnout a auto šlo lépe ze zatáčky a víc zrychlovalo. ESP asi ve snaze stabilizovat auto ubírá plyn. Vidět je to krásně na sněhu, kde sice auto drží rovně, ale v kopci stále ubírá až nakonec motor i na 2ku zdechne.

    Ty pneu 17ky jsou 205/50. Mondeo to má s pneu vůbec divné. Zimní 16ky neexistují v šířce 195, ale musí být 205. Na ty 17" se zase nedá sehnat GoodYear Eagle F1 GS-D3. Přitom na 16ky 205/50 jsou. Jaké rozměry jsou u Mondea na 17kách povolené?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.10.07  11:54

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    to WinDiesel: ... pokud by to nebyl problem napiste kde jarda.suchy@post.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.10.07  11:31

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    to: WinDiesel - vim ze je to narychlo, ale jak dlouho trva diagnostika? - mohl bych kolem 14te take prijet? - jsem dnes vyjimecne v Praze. Mam problem, ze se uz se dvakrat rozsvitila kontrolka zhaveni a motor jel na nouzak - servis tvrdi ze nic - Aspon bude porovnani - 2,2TDCi 2005
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.10.07  10:06

    « Re: diagnoza

    uz vim.Budu tam :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.10.07  10:05

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    ještě jednou se zeptám : je potřeba nějaká rekalibrace po nějaké době od výměny vstřiků ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.10.07  09:54

    « Re: diagnoza

    urcite.Prahu moc neznam ale dej mi adresu ,zapnu navigaci a ve 14,00 tam budu
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.10.07  09:50

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    hil: a v tom je ten problém, PAS nemá žáné vybavení na vstřikovače DELPHI, jak tedy může říci 1 špatný a 3 dobré. Prostě NEMŮŽE NEMŮŽE NEMŮŽE toto konstatovat !!!!!!!!!!
    To je jako kdyby jsi se nedozvěděl nic. Chceš takhle laborovat donekoečna? Přitlač svůj servis aby to dal k autorizovanému zástupci. 100% techniku nemá na Moravě nikdo, v tuto chvíli má Sobek a Brno srovnatelnou techniku a čekají na autorizační kit. V tuto chvíli je třeba vstřikovače poslat do jednoho ze 4 servisů: Soběslav, Kladno, Praha 7, Poděbrady.
    Howgh, vidím rudě když se mluví o PASu Zábřeh... :-|
    Ať se jich někdo zeptá jak to dělají !!!
    Jediná schválená technika (nejenom schválená ale i funkční) je AVM2PC nebo CRiPC od Hartridge s autorizační a kalibrační sadou do DELPHI. To PAS nemá, Sobek a Brno mají CRi-PC ale zatím bez autorizační sady.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.10.07  09:43

    « Re: diagnoza

    m.leky: tak ve 14 hodin dnes, můžeš být na Praza 13?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.10.07  09:22

    « DPH přepážka

    Přepážku jsem chtěl také vyndat, nakonec jsem jí odhlučnil a zvykl jsem si. Provedl jsem následující dva kroky:
    -v OBI jsem koupil sadu na odhlučnění DPH přepážek. Nastříhané koberečky se samolepkou a gumová kolečka se samolepkou. Ti co DPH přepážku nemají, to používají na podlepování nohou stolů a židlí, aby si nepoškrábali podlahu a jako dorazy klik dveří, aby si nebouchali do stěny, nebo nábytku
    -v každé větší zatáčce přesouvající se šponu zleva doprava jsem znehybnil tím, že jsem na tu tyč nalepil magnet. Trvalo asi týden, než se mrška pořádně chytla

    Až budu mít na chatě čas (jestli někdy budu mít čas), tak ji ještě rozřežu, naohýbám a znova svařím, aby byla stejně šikmo jako sedadla a neubírala takový kus kufru. Problém je to ohnutí, protože jinak se asi nevejde mezi sedadlo a roletku.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 10.10.07  08:25

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Kutil: když se rozsvítí ESP , tak je dobrý sundat nohu z plynu - jinak pokud ti vadí že bliká, tak ho vypni - ale to by se mohlo stát , že by jsi přestal přispívat
    Jak píšeš , že ti uskočí předek a potom zadek a auto se rozkývá dopředu a dozadu - není to spíš tím, že si přibrzdíš a potom to zase pustíš pod plynem ? Nedávno jsi psal jak jezdíš na spotřebu(nebo ji řešíš) a potom tohle? Jak máš široký ty 17"?
    Nejezdím rally ,ale rád se svezu svižně, ale to co tady popisuješ mě přijde docela divný, ne že by mi auto na roletě neodskočilo, ale takhle, že bych měl problémy v zatáčkách...?
    Zkus změnit styl, využívej KM a ne jak u benzínu otáčky a výkon. Zkus systém pomalu dovnitř a rychle ven - myslím tím ze zatáčky :-) Protože bohužel jinak je to tou spojkou mezi pedálama a volantem, promiň. :-)
    Přepážku vymontuj a dej si tam síť, taky mě rozčiluje, ale už jsem rezignoval
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.10.07  22:01

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    No jo, jenže já musím zatím ještě tam, kde to mohou udělat v záruce...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.10.07  20:49

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    To eda.nezbeda: Přepážka mi nevadí, vozím těžké věci a tak jsem rád, že mi nevletí dopředu. Potřeboval bych ji jenom zatlumit a pořádně upevnit. :-! Opírá se mi o naviják rolety v kufru a ta už je po 20000km pěkně od toho vyžvejkaná. V nouzové poloze totiž přepážka není z horní strany vůbec uchycená a rezonuje. Nejsem jediný kdo s ní má problém. Mluvil jsem s prodejcem, už psali hromadnou stížnost na FMC a na výrobce, ale zatím nedostali odpověď.
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 09.10.07  19:34

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    V Brne do Auto ZM, pan Cerny. Pan Cerny je zezacatku trochu zamlklejsi, ale pak se z neho nakonec nejaka moudra vysypou :-)
    Delali mi jeden vstrik (vymena) a pritom dali postupne do stolice vsechny a jeste vytahli a rozdelali preventivne cerpadlo, vymenili tam jeden o-krouzek. To vse za peknych 11000,- bez dane myslim.

    Predtim jsem nechal takhle delat vstrik u CARentu a ti vydelali jeden konkretni, poslali do Auto ZM, dali pak novej a ... 14000 s dani! Takze uz radsi vzdycky rovnou tam. Ted doufam, ze max. uz jen jednou :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 09.10.07  19:15

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Pane jo ... ja nevim, ale komu neni rady tomu neni pomoci :-!

    Tak posledni rada: prepazku vydelej!!! Ja ji "naaranzuju" vzdycky jenom na STK (koupil sem to s ni, aniz bych chtel).
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.10.07  16:03

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    A v Brně a Zlíně kam?
    Zatím nová zpráva z PASu: Jeden vstřik špatný, ostatní OK.
    Teď zas čeká Ford na schvalovačku výměny a až jim přijde PPLkou zpět balík z PASu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.07  14:39

    « Re: diagnoza

    od cca 11 kdykoliv,kdekoliv
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.07  14:38

    « Re: diagnoza

    spise dopoledne nebo po obede
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.07  14:38

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Ja to citim a slysim tak nak stejne :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 09.10.07  14:37

    « Re: diagnoza

    m.leky: kdy zítra???
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.10.07  14:26

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Čím dál tím zřetelněji něco v motoru traktorově štěrká....nemusí se po nějaké době od výměny vstřikovače znovu kalibrovat?? Jestli zase nějaký odchází, tak už to budu přisuzovat klasickému podzimnímu syndromu TDCi. Vždycky kolem veletrhu v Brně to začíná a před koncem roku řeší...:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.10.07  14:26

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    To eda.nezbeda a Krkovicka: já jsem někde psal, že to nebyla ostrá jízda? >:D To víš, že byla ostrá, jel jsem co se dalo udržet, ale na těch roletách to odskakovalo kompletně do boku, to kráčení to dělá na hladkým povrchu. Blbě se to popisuje.

    To kráčení je běžné spíše u 4kolek a vyšších aut. Škoda 1203 to dělala pořád. ;-)

    Samozřejmě, že to nedělá při klidné jízdě 50kou. Je to na hranici schopností, jen bych tu hranici čekal při vyšší rychlosti. Rozblikat ESP i ve městě není žádný problém. Stačí jakákoliv roletka či hrbol.

    Myslím, že by Mondeo na tankodromu brzy skončilo. Stačí mi když jezdím mimo asfaltky, i při jízdě na 2ku je to kostitřas. Na tankodrom a do lesa mám Škodu 136. :-!

    Totéž platí o sněhu, kde Mondeo MKII bylo ve svém (nikdy jsem nezapadl), ale MKV se snaží stále zahrabat i s ESP (zapadl jsem na prvním sněhu - stačily 2cm sněhu). Může to být ale jinou charakteristikou benzínového a dieselového motoru a rozložením hmotností.

    A jestli bylo auto svařený nevím, ale prodávané bylo jako nové. >:D

    Měl bych ale dotaz z jiného soudku. Máte někdo návod jak zatlumit DPH přepážku? Držák na hasičák je potažený nějkým plastovým nebo gumovým nátěrem. to by se hodilo, ale nevím zda se to dá někde sehnat a zda je to nastříkané či máčené.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.07  13:38

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Kutil: Tak to s tim bud "neco" mas nebo desne prasis po tankodromu.
    Me predek jeste nikdy neustrelil. Do strany jde auto jedine smykem (vsechna ctyri kola na zemi) a pod kontrolou. Jak jsem zminil- obcas na pricne nerovnosti odskoci zadni kola, ale podminkou je vyssi rychlost.
    Kraceni dopredu, dozadu a doboku jsem zazil naposledy minuly tyden pri ceste z hospody ale v aute nikdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 09.10.07  12:39

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Jestli to nebude spíše chybou v tom, co je mezi sedačkou a volantem :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 09.10.07  12:05

    « Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici

    Hele, jam mam takovej dojem, ze ti prodali auto svareny ze dvou pulek (pritom byl urcite prerizlej i sloupek rizeni :-) ), a k tomu pridali motor z nejakyho vraku. Pekne to nalestili a rekli pane Kutil, tohle je ten nejlepsi kousek co tu mame! nebylo to nahodou tak??

    Jinak si totiz nedokazu predstavit situaci, ze ti na suchu, byt na rolete, piskaji gumy, blika ESP a plave ti auto?? A to, ze nebyla zadna ostra jizda??
    Jedine, ze bylo nekdy na pul a ted vlastne nevi, jak se chovat >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…