FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Jozef0351 31.10.07 09:02
« Re: Ridici jednotka
Existuje nejaký seriózny článok, server alebo pod. kde sa píše o tom prispôsobovaní riadiacej jednotky? A hlavne do akej miery sa prispôsobuje a ako to vlastne funguje. Ziatiaľ som o tom čítal len v diskusiách a to je len "jedna pani povedala". V servise Ford mi o tom nevedeli moc povedať. Mne sa tiež zdá že niekedy ide auto lepšie, niekedy horšie. Keď ho umyjem tak sa my vždy zdá že ide lepšie >:D -
-
Deadlift 31.10.07 00:19
« Re: přizpůsobení řj stylu jízdy
Vasik1, lordmystic, manual se da koupit u FMC v cestine, sveho casu stal jeden 500Kc, nebo ho bude mit vas dealer ten navic bude mit i servisni, to zakladni tam je, jak pouzivat danou motorizaci polopate. Nerikam ze je potreba to cist pred kazdou jizdou >:-[] ale obcas se to hodi tam mrknout, za tech 500 to stoji, porad lepsi nez prekladat si to sam.
lordmystic presne tak to funguje behem nejake doby s to prenastavi pro manzelku a pak zase pro tebe, Samo v zacatku jedes na jeji data, nejrive si to musi nacist dostatek dat. Prenou dobu ti z hlavy nereknu. -
hil 30.10.07 23:14
« Re: Ford PASovská anabáze
No jo, to je furt dokola. Když já to v záruce musím dát FORDOVI. Možná jsem mohl zajet do jinýho, to je pravda. Ale kam? Do Brna k Rašínům?
Ale zase to má výhody, mám jeden vstřik nový, čidlo vačky nové, jistotu že čerpadlo a vstřiky jsou teď OK... :-)
Akorát už jsem zapoměl, jak se s tím jezdí.
A za chvíli to bude 30 dní, to bych mohl chtít zpátky peníze, že :-). -
WinDiesel 30.10.07 22:55
« Re: Pokazene Vstreky - Slovensko
vico27:
Jen žádné kámoše, koleduješ si ještě o větší průser. S DELPHI vstřikovači nic nesvedeš bez drahé a komplikované techniky, ten kámoš je buď dorazí, anebo pokud jim relativně nic nebylo, zničí je. Vstřikovač jsou velice háklivé na čisté zacházení a já nevěřím tomu, že ten "kámoš" si bude vědět rady. Nejspiš měl v ruce pár Bošáckých vstřikovačů, které jsou zcela jiné konstrukce a nyní si myslí že o commonrailu ví vše. CHYBA LÁVKY, ALE TY TO BUEŠ PLATIT !!!
Kdyby auto bylo pojízdné, řeknu - frč s tím do Čech (Kladno, Praha, Poděbrady, Soběslav) - tam všude je záruka kvality - zkušenosti. Nejlépe s celým autem, nestačí jen komponenty opravit, ale táké je správně a velice čistě namontovat !!!!!
Hodně se toho dá při demontáži a montáži zk.... !!!!! -
WinDiesel 30.10.07 22:47
« Re: Pokazene Vstreky - Slovensko
vico27:
tak za 1/
Na Slovensku je pouze 1 Delphi servis, v Pezinoku a je mizerný a vstřikovače se tam neopravují, jsou drazí a nemají zkušenosti. Nebrat.
Do Praha = do Hale - to je optimální volba - zároveň DELPHI i FORD servis v jednom baráku, spousta zkušeností. Riziko zvorání něčeho je výrazně nižší a také jsou levnější, protože tam vše opravují.
Až to budeš mít zase v cajku, dej si pozor na výměny palivových filtrů - POUZE 2 MIKRONOVÝ ORIGINÁL DELPHI HDF924 NEBO FILR OD FORDU (UVNITŘ KRABICE SAMOZŘEJMĚ DELPHI HDF924). Limit výměny max. 20000 km spolu s výměnou oleje.
Jinak zrovna se instaluje servis v Brně - opravy a kalibrace funkční někdy příští týden, potom hned ve Zlíně.
Pezinok je také v plánu, možná v prosinci. Ale budou dlouho dohánět náskok. -
lordmystic 30.10.07 20:52
« přizpůsobení řj stylu jízdy
Deadlift: jo jo tak to by mohlo být, když si auto půjčí manželka, tak mi pak vždy přijde, že to auto je úplně v pr..li a tohle by to vysvětlovalo :). navíc když pak jedu dálku a beru to trochu ostřeji (jako o víkendu z brna do strakonic), tak pak to jede krásně, tiše si to brumlá, reakce na plyn rychlejší... nevím jestli je to jen můj pocit nebo se to přizpůsobuje už po pár set km či méně...
ps - no manuál mám, ale v němčině kterou neumím a mladá se mi na to vybodla, že mi to překládat nebude :-( -
Deadlift 30.10.07 16:14
« Ridici jednotka
Vy jste hosi teda srandisti, ridici jednotka se prizpusobovala uz u SCi 1,8 a ctete nekdy vubec manual k autu? Pokud ho teda mate.
Bylo by to lepsi nez neco znicit a litat po servise. Myslim ta myslenka s mapovanim ridicovy jizdy je dobra, kor kdyz prispiva k setreni spotreby. Pokud jezdite sportovne chova se sportovane atd..
-
hil 30.10.07 15:31
« Ford PASovská anabáze
Tak auto už je zase zpátky z PASu ve FORD servisu.
Čerpadlo a vstřiky OK. Prý to vypadá na nějaký EGER ventil.
Může EGER ventil dělat ty moje příznaky? (Nestartuje a akceleruje až po 1-3 s od sešlápnutí plynu.)
Prý když od něj odpojí hadici tak to jde.
A navíc se jim v tom mým servisu vysypal systém, tak ho teď ani nemůžou objednat... Na moji radu, ať to objednají telefonem, na mě koukali jak na prosťáčka, kterej neví, že když se pokazí PC, tak se práce prostě nedělá.. -
"-- skrytý --" 30.10.07 14:29
« Pokazene Vstreky - Slovensko
Ahojte,
prave som sa od brata dozvedel, ze sa nam asi pokazili vstreky. Isiel riadne 90km/hod, ked zrazu zacala blikat ta kontrolka, a motor zacal vydavat cudny klepotavy zvuk pri nizkych otackach. Zobral auto zatial do autorizovaneho Ford servisu v Bratislave, ale odtial ho chcu poslat do Prahy. Mne sa to nezda, radsej by som ho zobral do nejakeho Delphi servisu. Nemate niekto informacie ci je niekde na Slovensku?
Inak auto je rok vyroby 2003FEB, dovezene 8/2006 z Nemecka s 90 tisic km. Ma teraz nabehanych 140 tisic km. 2.0 Tdci 85kw.
Zatial sa raz pokazilo cidlo klukoveho hriadela - oprava 2 tisic SKK aj s materialom.
V servise zatial povedali, ze to vyzera na vstreky, a ze ak to nechem poslat do Prahy, tak na to maju nejakeho kamosa, kto im to spravi a moze sa na to pozriet. Odpoved mam mat dnes vecer, alebo zajtra, ci su to naozsaj vstreky.
Nezda sa mi vsak jedna vec, ze som nespozoroval ziadne symptomy pokazenych vstrekov o ktorych ste tu pisali. Je mozne, ze som si to iba nevsimal?
Diky za pomoc.
PS: neviem ci to auto bola dobra kupa, uz druhykrat sa pokazilo 8-s -
sybokcz 30.10.07 12:26
« Re: Dvě kola jsou málo.
2.2HDI/TDCi/DI-D (jedno turbo) se dava do trojcat Outlander/C-Crosser/4007, pak je i ve Freelandrovi, co vim tak se o nem uvazuje i do CX-7. Dvouturbovou zalezitost si zatim syslej francouzi pro sebe do C5, 607, 407. Uvidime jestli ji pustej dal aspon fordu.
2.2 dCi je AFAIK renaultackej motor, Nissan prevzal do svych modelu vyvyjenych uz s renaultem. -
superkutil 30.10.07 11:44
« Re: Dvě kola jsou málo.
Ty motory 2.2HDI biturbo a 2.7HDI jsou fakt trháky. Narazil jsme na článek, kde psali, že tyto motory budou odebírat i výrobci z východu (Korea, Japonsko) do SUV. PSA se fakt vytáhlo. I Renault dával do Laguny 2.2dCi která je původem od Nisanu (netuším odkud ten jí má). -
Vasik1 30.10.07 07:46
« Re: Copak se to zase děje
to jarda.suchy : Tak do práce jsem dojel >:D, hezky se to vyresetovvalo, budíky se protočily. No reakce na plyn je jiná to na 100%, otáčky při řazení jsou taky jíné, je to lepší, než tomu bylo, ale moc se mi to nelíbí, asi zajedu do servisu na nějaký upgrade, softvare bez toho aniž by špicloval jak jezdím neexistuje? -
"-- skrytý --" 29.10.07 23:16
« Re: Copak se to zase děje
... podle meho staci par hodin do rana. Me tvrdil technik, ze to resi i problem se splasenymi okny dovirani a tak. Proste se to vse vyresetuje, pozor na radio! K inicializaci je potreba po zapojeni bateri kod k danemu modelu radia. -
"-- skrytý --" 29.10.07 22:51
« Re: Copak se to zase děje
To co povazuje nekdo za problem a chybu, povazuje FORD za HITECH! To s tema vyssima otackama pri razeni nez je volnobeh jsem vzpozoroval po prvnim upgrade cca pred rokem. Je to ucici se vlastnost ridici jednotky, ktera postupem casu reaguje na ridicovo chovani a styl jizdy. Proto jsou rozdilne i reakce plynu na mocnost seslapnuti pedalu plynu u stejnych motorizaci. Je to pry hodne individualni. Me to dela taky, u dynamicke jizdy to nepoznas, protoze vetsinou radis z vyssich otacek a tak tolik otacky motoru nespadnou jako pri klidne jizde a razeni z nizsich otacek. Je to odstraneni efektu "jakoby pribrzdeni motoru" pri pomalem razeni - misto razeni s meziplynem. Pry se tyto postupne ukladana data smazou po delsim odpojeni napajeni ridici jednotky od zdroje (autobaterie) - nemam prakticky overeno.
Mimochodem TOYOTY Avensis v benzinu 2.0 (informace od technika co dela v TPCA - pouzivaji je jako sluzebni auta) maji take tento efekt "extremne" pomaleho klesani otacek - je to prednastavene v ridici jednotce v zavislosti na stavajicich otackach a zarazenem rychlostnim stupni. Ti co delaji vystupni testy z linky TPCA a testuji tam ta vyrabena pidi auta na okruhu - specialne vyskoleni testeri - tvrdi ze se s tim "neda jezdit" je to proste pro nas tupe ridice do bezneho provozu. -
Vasik1 29.10.07 22:01
« Re: Copak se to zase děje
Tak jsem dnes volal panu Marečkovi do Hale, prostě mi to nedalo, byl sem v kanclíku sám >:-[] a na otázku proč že tomu mému ropákovi po sundání nohy z plynu nechtějí hned spadnout otáčky na volnoběh praví, to musí být jedině software 8-s , že by nějaký virus?No každopádně jsem to dnes zkoumal, volnoběh pohoda, sešlápnu pustim,vše v pořátku. Ale ve chvíli kdy jedu normální jízdou(otáčky kolem 2000), a mám zařazeno, tak vzniká problém.Nejhorší je to samozřejmě u nízkých stupňů,kdy v podstatě řadím i při 1500 ot. Večer jsem ještě zkoušel ostřejší jízdu, a tam problém nebyl, prostě jen jízda pianko.Kdybych to měl k něčemu přirovnat, tak se to chová jako studenej žigulik s naplno vytáhlým sytičem :O))) Nechápu to, prostě mi to hlava nebere, dnes jsem to tu celé znova pročmuchal, ale kdybych to měl všechno zase číst tak se z toho zblázním. Inu copak že se to tedy děje? Kdepak se nám zatoulal Petr T.? -
cja 29.10.07 17:10
« Re: Az se zima zepta..
to Krkovička: posílám odkaz na alternativní záměny kol - omlouvám se je to jen ve slovenštině - pro mladší ročníky složitý jazyk [odkaz] >:D
rozdíl na průměru je 5 mm, takže ta GPS má zase pravdu - já ji teď nepoužívám, tak jsem si toho ani nějak všimnout nemohl, a asi bych si toho pokud bych se na to nezaměřil ani nevšiml -
"-- skrytý --" 29.10.07 13:42
« Re: Az se zima zepta..
cja: Ted se to jmenuje 3D, tak jsem zvedav, jak se na snehu osvedci. Mam je od soboty a ujel jsem na nich sotva 400km, takze zatim soudit nemuzu. Kazdpadne vodu odvadi pomaleji nez jsem cekal.
Rozdil prumeru kola tam ale bude asi vetsi nez 1mm, schvalne jsem to porovnaval "postavenim vedle sebe". Potvrzuje mi to i GPS, ktera na 18" ukazovala uplne presne jako tacho, kdezto na 16" tacho nadhodnocuje tak 7%..(mozna je mensi guma za jizdy vic zmackla??) Ale kazdopadne tam ty odpory budou mensi jelikoz spotrebu mam o litr nizsi.
Diry to zehli trosku lip, ale jinac zadny extrakomfort nepozoruju.
PS. Kdybyste nekdo meli zajem o vetsi mnozstvi cukrove repy, tak si zajedte do Vrbatek na letiste- zemedelci ji tam uskladnili cca. 1000t
A to jsem se tak tesil..
-
cja 29.10.07 13:18
« Re: Az se zima zepta..
To Krkovička: Dunlop M3 mám 4. zimu - na dálnici dobrý, ale na hory do sněhu slabší - teď se dělá nová generace M3 - název nevím, měla by být lepší i na sníh,
s těma 16 a ST kitem souhlas - já navíc plechy a origo poklice :-) ,
jinač ty píšeš - změklo řízení - to je pravda, ale jinak ce se týče podvozku, tak jsem velkou změnu v tvrdosti nezaznamenal >:D
a spotřeba šla dolů téměř o litr, pokud PC zase nelže, rozdíl v
průměru kola mezi 18 a 16 je asi 1 mm, takže bych hádal spíše ty
odpory -
sybokcz 29.10.07 11:28
« Re: Dvě kola jsou málo.
To Radek1: S80 AWD s Haldexem je, ale spolecny s Mondeem neni. Mondeo ma vetsi rozvor.
Osobne si myslim, ze pokud prijde 4kolka, tak az po te co se chytne/nechytne Kuga. Vetsi motory by rozhodne neskodily, IMHO prijde sestivalec, 2.2TDCi Biturbo, jestli bude i 2.7V6 si nedovoluji tipnout :). -
Jozef0351 29.10.07 08:20
« Re: Dvě kola jsou málo.
Kutil: V tvojom aute sa všetky systémy správajú nejako divne. Ja som si nevšimol že by mi klesali otáčky, keď pri rozbiehaní pretočím kolesá. Bliká mi kontrolka ESP ale funguje protipreklzový systém. Gumy mierne pískajú, predok ako keby poskakoval ale otáčky neklesajú. Ako to funguje neviem. Ale ESP uberá otáčky v iných prípadoch a nie pri rozbiehaní. Aj keď je súčasťou jedného systému. -
Jozef0351 29.10.07 08:10
« Re: Měření množství paliva v nádrži.
Žiadne auto mi neukazovalo presne, ale vždy som sa naučil koľko mám v nádrži benzínu podľa stavu ukazovateľa a nikdy ma auto nenechalo na ceste. Aj teraz keď mi niekedy PP ukazuje dojazd 0 km tak viem že prejdem ešte min. 50 km a platí to. Vždy mi ukazovalo stav paliva asymetricky. V Mondeu na prvú štvrtinu nádrže prejdem 300 km, druhú 150, tretiu a štvrtú po 200 km. -
superkutil 28.10.07 23:31
« Re: Dvě kola jsou málo.
To oleowr1: Nešlo o to protočení, je jasné že auto na mokru zahrabe, ale šlo o reakci ESP, které skoro úplně ubralo plyn a tak po najetí na hlavní auto skoro zastavilo. Byla to hodně nepříjemná situace. Psal jsem to jen proto, aby jste si na to dali pozor. Za ty pneu 205cm se omlouvám, doufám, že všichni pochopili (až na polopepka), že to mělo být 205mm. >:D -
RADEK1 28.10.07 18:27
« Re: Dvě kola jsou málo.
No já mám pocit, že nové mondeo má stejný podvozek jako 80 -kové volvo a to ve 4 kolce bude nebo už je ?nevím.můj názor je ,že pokud se ford tlačí ze střední třídy výš tak musí co nejdříve začít vyrábět auto s motorem ;-\ tím nemyslím 2litr.a 4 kolka by chybět taky neměla. jak jsem psal už dříve 2,7 bi turbo a 4x4 a je konkurence schopné auto i proti prémiovým značkám :-) teda si myslím 8-s -
oleowr1 28.10.07 17:58
« Re: Dvě kola jsou málo.
to sybokcz: v sierrách se montovalo 4x4 poměrně hodně, nebyly to jen cosworthy, ale i 2,0 DOHC, 2,8 V6 a 2,9V6 i scorpio 2,9 se dalo pořídit 4x4. Sierra a Scorpio je však o něčem jinmé, tam nebylo třeba díky zadnímu náhonu dělat tolik změn v podlaze, pouze rozšíření kolem převodovky kvůli diferáku pro předek a jiná byla nápravnice. Zajímavé bylo řešení delšího předního hřídele, díky podélně umístěnému motoru procházel olejovou vanou, jinak by musel být předek vysoký jak offroadu. Před cca. 3-4 lety, když jsem byl aktivní sierrista,jsem sháněl kombíka 4x4 s klimou s motorem 2,0DOHC nebo lépe 2,9V6, bohužel jsem nic pořádného nesehnal. -
-
martin.z 28.10.07 10:12
« Re: výser!
kastv9: ja to pozoruju i pri teplem motoru a pri volnobehu mi dokonce rezonuje zezadu asi roletka kufru, presne jako tehdy kdyz sem nechaval menit trojkombinaci.
Jinak s automatem taky spokojenost, ale co se tyce motoru tak se mi zacina tezce styskat po koncernove 1,8T..to se s timhle chrochtakem spatne srovnava -
kastv9 28.10.07 09:15
« Re: výser!
to MartinZ: já ten syrovější chod pozoruji jen při studeném motoru, po zahřátí ok, doufám, že to padnutí do nouzáku byla jen nějaká anomálie. Nemůže ten syrovější chod být důsledek chladnějšího a vlhčího počasí? Ale zaráží mě zvýšení spotřeby o cca. 0,4l, přitom jezdím stále stejně. Na tankováni se ptám proto, že začali u nás na Shellce prodávat V-power, zatím jsem dával u nich jen normální naftu, občas s vifem, jinak s autem spokojenost a s automatem maximální -
RADEK1 28.10.07 07:53
« Re: výser!
Bojím se to napsat,ale já jsem doposud žádné potíže s mondeem neměl.Snad až na připojení BT ale to není problém o kterém se tu bavíme. S mím předchozím mondeem rv. 2001 tddi jsem najezdil cca 60tis. a na 2005 2,2tdci mám najeto 70tis. z toho jsem já najezdil 50tis. Nekupoval jsem ho jako nové ,takže co se s ním dělo těch prvních 20tis. nevím.Pro mne je to zatím spolehlivé auto :-) tankuji kde se dá ne ZD ale dávám standu nebo VIF. -
Vasik1 27.10.07 20:23
« Copak se to zase děje
Kuciii, chtěl sem se zeptat, nějak se mi teďkom začlo stávat, že ve chvíli kdy sundám nohu z plynu, tak mondík to vůbec nezaznamená a stále drží otáčky, trvá mu třeba 3 sekundy,než příde na to že už na plynu nestojím,a po té pomalu začne ubírat otáčky. Je to docela nepříjemné, hlavně když řadím nízké stupně,myslel jsem si, že se to dějě jen u studeného motoru, ale včera jsem jel delší štreku a ouha, ono se to dělo i když byl motor teplý. Myslím že už to ttu někdy někdo zmiňoval, jinak žádné problémy, žádné nouzáky nic, je možné že nějaké čidlo?Diky díky za rady -
kastv9 27.10.07 20:21
« Re: výser!
to MartinZ: Ahoj, to stejný se mi stalo před 14 dny taky, auto spadlo do nouzovýho režimu, po opětovném nastartovaní vše ok, ale mám pocit, že auto má, jak píšeš "syrovější chod" a pozoruji zvýšení spotřeby.
Jinak s autem celkem "zatím" spokojenost. (96kw, automat)
Co je lepší, tankovat V-power diesel nebo aditivovat VIFem? -
martin.z 26.10.07 21:00
« výser!
to WinDiesel: Hezky vecer, je mi to opravdu hloupe, ale chci se optat a pokorne poprosit jestli by byla mozna diagnostika meho auta. V miste a casu se prizpusobim, jsem z Prahy..
A ted symptomy: dnes mi auto v prubehu jizdy spadlo do nouzoveho rezimu - blikala kontrolka zhaveni. Pri ustalene jizde v tomto stavu nebyl znat zadny problem, ale pri akceleraci bylo znat ze schazi vykon. Cestou zpet po nastartovani se to uz neopakovalo, vykon ok, ale nejak citim, ze neni vse idealni.
Auto uz ma nejakou dobu takovy syrovejsi chod a na volnobeh se to trochu blizi tomu jak se projevovala vadna trojkombinace (od jeji vymeny jsem ale najel jen 12kkm) a taky se mi zda, ze posledni dobou vic zere. Oboji muze byt subjektivni ale nemam z toho dobry pocit a ten nouzak urcite neprisel samo sebou.
P.S. je tu vubec nekdo krom Petra T. kdo nemel s autem problem? Ja muzu za sebe rict, ze tomu autu neverim, mondeo obecne neni proste spolehlive a uz ta trojkombinace, ktera me stala 8kkc se hodne tezko odpousti, pri malem najezdu jsou tohle vsechno prilis velke naklady.
-
"-- skrytý --" 26.10.07 15:58
« Re: Dvě kola jsou málo.
Kutilovi 4x4 nepomůže, ten by asi potřeboval rovnou pásy.
Protočit při rozjezdu přední kola u auta, které má 114kW, to umí kdejaký kutil. Ale rozjet se svižně bez hrabání se 150kW na přední nápravě, takových už nás moc není ;-).
4x4 bude v novém mondeu ST. -
"-- skrytý --" 26.10.07 14:25
« Re: Dvě kola jsou málo.
Také nemyslím, že by 4x4 Mondeo nějak výrazně dominovalo prodejním číslům.
Existují řidiči, kteří si kupují auto střední třídy a potom úpěnlivě sledují spotřebu. Ba co více, vymýšlí způsoby snižování typu vypínání ESP, denní svícení, nezapínání klimatizace apod. Kdyby potom zjistili, že těch 100kg navíc a 4x4 jim zvyšuje průměrnou spotřebu o litr, nejspíše by je začalo zajímat, jak by to 4x4 šlo vyndat, aby si ho tam mohli dát jenom někdy.
Co přinese Haldex Passatu variant:
- cena + 60,000 Kč
- hmotnost + 100kg
- zavazadlový prostor -15l
- objem nádrže -2l
- kombinovaná spotřeba +0,8 l/100km
- nedodává se u všech motorizací
Ať si to potom každý srovná, zda si koupí 4x4. -
sybokcz 26.10.07 13:06
« Re: Dvě kola jsou málo.
Vzdyt ti rikam, ze Ford bude 4x4 nabizet (koncept Kuga tusim), vychazejici podle vseho z S-Maxu.
Jo, skodovku jsem tusil, ze vytahnes. Upozornuji te, ze tam se naklady hrave rozpustily, pac se ta plosina vyrabi ve stamilionech kusech. U prvni generace (octavia, golf, bora, A3, TT, Beatle, Toledo, Leon + derivaty) se jenom nahrazovala zadni naprava viceprvkem. U druhe generace (az na Beatle ty same vozy) je jiz viceprvek staci zakomponovat Haldex. Nicmene citis ten rozdil ve vyrobenych kusech?
Mondeo Mk.III IMHO nikdy na 4x4 plosinu nemelo. U nynejsi generace bych si nebyl tak jist, pokud Kuga bude vychazet z S-Maxu, ze ktereho podedilo mondeo podlahu a zaveseni, tak by se mohla 4x4 implantovat. Bude asi zalezet spis na poptavce nez na cem jinem.
Focus bude zrejme 4x4 v RS - ale to auto se stavi od zacatku, Fusion urcite nebude, to by bylo strasne drahe. -
superkutil 26.10.07 10:04
« Měření množství paliva v nádrži.
Ahoj, jak je přesně měření množství paliva v nádrži a čím se měří? Je to plovák na rameni nebo na svislé tyčce? Podle čeho ukazuje PP kolik km se dá ještě na nádrž ujet? Jak je to přesné. S předchozím Mondeem jsem zůstal viset v Německu i když nádrž ukazovala ještě 1/4. -
superkutil 25.10.07 19:10
« Re: Dvě kola jsou málo.
To sybokcz: Taky mě napadly ty náklady. Jezdíval jsem s Renaultem Nevadou která byla taky 4x4 a dnes je 4x4 jen Scenic.
Ford sice sliboval, že nové Mondeo bude i 4x4 ale asi to zkrouhli.
Je zajímavé, že se Škodovka vrhla na 4x4 s Haldexem a sklízí úspěchy. Rakouská policie přechází na Oktávky 4x4 místo Golfů 4x4.
Ale když vezmeš, co lidí nakoupí těch SUV hybridů 4x4, tak mi neříkej, že by Mondeo 4x4 nebo Focus 4x4 nebo Fusion 4x4 neuspěly. >:D -
sybokcz 25.10.07 17:54
« Re: Dvě kola jsou málo.
Ze stejneho duvodu, proc uz se nevyrabi Vectra 4x4 - naklady. Proc vyvijet podlahu + zaveseny na 4x4, kdyz se jich proda vsehovsudy nic. Pokud by nechteli kupovat ctyrkolu od nekoho jineho (pravdepodobne Haldex, kdyz ho bere i Volvo), tak naklady na vyvoj by byly celkem vysoke.
V escortu byla 4x4 jenom v cosworthech a pokud si dobre vzpominam tak v sierre a v mondeu to byly podobny * jako v jiz zminovane Vectre.
Krom toho si muzes pockat na seriovou vyrobu toho SUV konceptu od Fordu, chces-li. -
superkutil 25.10.07 15:56
« Dvě kola jsou málo.
Ahojky, tak jsem dneska chtěl najet na hlavní před náklaďákem a ouha, kola se protočily, ESP zacvičilo a ubralo plyn, no žádná sranda to nebyla. Příště chci pohon 4x4, na tohle nemám nervy. Stejně nechápu proč Ford po Escortu, Sieře a Mondeu 4x4 od čtyřkolek odešel, protože ti co mají Mondeo 4x4 jsou nesmírně nadšení.
Myslím, že příští moje auto bude Subaru Forester. To odpovídá mým potřebám. ;-)
Jinak u 2.2TDCI mi spotřeba vylezla na 8litru (Praha + dálnice). ;-\ Fakt ta 2.2TDCI žere o hodně víc jak 2.0TDCI 96kW. Potvrdili mi to i v servisu u Charouze. -
hil 24.10.07 20:56
« Re: Občasné problémy se startováním
Jó, vadné čidlo vačky, tak to je nejčerstvější zpráva o stavu mého vozu... :-). Dnes jim ho poslali, tak zítra je to prý pustí dál (zařízení Delphi v PASu).
Dá se to čidlo nějak poškodit při výměně kladky řemenu a spol? Od té výměny mi to začalo... -
WinDiesel 24.10.07 19:47
« Turbohadice
Tak, chlopi, 180000 km, jsem čerstvě zpět z Francie a vstřiky stále původní, DIMe >:D .
Zato turbohadice praskla, velké hučení při větším sešlápnutí plynu zprava z prostoru motoru (pohled řidiče) a škubání, hlavně do kopce ztráta výkonu. Prý velmi obvyklá závada nad 100000 km.
Po výměně (v Hale, mění až 3 hadice denně) vše ok. Tak zdravím. -
oleowr1 24.10.07 10:33
« Re: Občasné problémy se startováním
to lordmystic: vstřiky určitě nebudou v nejlepší kondici, auto má najeto 135tkm, mám ho od 107tkm, dělali mi jednou kalibraci vloni a nevím jestli první majitel se vstřikama něco dělal. Ta kalibrace byla asi vynucená tím, že přečerpávali naftu z nádrže a zpět při výměně plováku, dlouho nebyl měněný filtr ... Žádné pozitivní věci. Nejbližší servis je Sobek ve FM, kolegovi dělal minulý týden vstřiky a čerpadlo, celkem za 35000,-. Jinak mi ale auto nekouří, nepadá do nouzového režimu při plné zátěži...
Jen volnoběh občas zakolísá, ale výhradně při jízdě. Když zastavím, ustálí se na cca 750ot/min. Při jízdě je na 1000ot/min, na dálnici 1250ot/min., prý je to normální, SW řídí volnoběh podle otáček, aby se aspoň trochu při řazení šetřila spojka. -
lordmystic 24.10.07 08:44
« Re: Občasné problémy se startováním
oleowr1: No tak to může být čidlem vačky, tak jak jsem si to myslel já, ale stejně jsou to načaté vstřiky, tak jak jsem to měl já... :(. Tohle se děje téměř na každém TDCi co znám, za vačky bych moc neutrácel... Oni totiž často detekují vadné čidlo vačky, ale není to ona, i v Hale se u mě takhle sekly, ve Volyni v servisu také.
Krkovicka: No a až se zima zeptá, tak to bude problém, mé total sjeté letní gumy už toho na sněhu moc nepoberou. Ještě že jezdím teď poslední dobou co jsem se přestěhoval do práce jen po městě a stejně to mám pěkně z kopce... :(. Ale dojedu ještě přijatelné zimáky a příští rok jdu na nákup jak letních, tak zimních, uff i 17" ráfky na letňáky, takže to bude za rok pořádná darda... -
"-- skrytý --" 23.10.07 16:18
« Az se zima zepta..
Tak jsem prezul. Sundal jsem totalne sjete 18" a nasadil zimni alu 16" jeste s lonskyma gumama. Planovane letistni hratky jsem posunul o tyden, nebot jsem naznal, ze nebudu k.urvit jeste pomerne zachovale zadni gumy ke kterym na leto jenom dokoupim nove dve predni.
Ted tedy jezdim na 2roky starych ContiWintercontact nebo tak nejak a je to celkem velky rozdil. Zmeklo rizeni, snizila se spotreba (zrejme vic z duvodu trochu mensiho polomeru nez z duvodu mensich odporu), pokazil se ymic (16" alu vypadaji vazne malicky obzvlast v kombinaci s STkitem), na mokru to jde cca o 20km/h mensi rychlosti do smyku, huci to..
Takze pristi tyden na letisti je dohobluju a dam tam nove DunlopM3 od kterych si slibuju vic.
A jak vy ostatni? Co odpovite, az se zima zepta??
-
oleowr1 23.10.07 14:49
« Re: Občasné problémy se startováním
Bohužel, spolehlivost každého zařízení klesá s počtem prvků v zařízení se nacházejících (pokud nejsou duplicitní nebo i triplicitní záložní prvky). Je mi to líto, ale pokud se týká jistoty, že ráno nastartuju a bez problému zajedu 15km do práce, tak větší jistotu mám se stařičkým manželčiným Favoritem než s 5-ti letým Mondeem. Na těch 15km je mi v podstatě jedno, jestli to topí, má klimu, elektrická okna atd. Já jen potřebuju vyjet z domu a za 20min. si pípnout začátek práce na turniketu... Stará 120-ka mě nevyšplouchla nikdy, v Sieře mi jednou zamrzla nafta (byla sice levná, ne však zimní), Favorit dojel vždy včas, Mondeo x-krát pozdě (x<10) kvůli palubce a čidlu otáček vačky. -
oleowr1 23.10.07 09:26
« Občasné problémy se startováním
Nějak to tady zamrzlo!? Začíná zlobit startování, dnes ráno chytl motor až napodruhé, zimou to není, protože se to už párkrát stalo i na teplém motoru po půlhodině stání před obchodem. Rozbliká se při tom žhavení. Přesně stejně to začalo vloni na podzim, vyměnili čidlo otáček vačky a byl klid. Doufám, že čidla mají u fordů větší životnost než 1 rok a cca 20tkm. -
hil 19.10.07 11:12
« Po 3 týdnech na začátku
Tak jsem po 3 týdnech, co mám auto v servisu, zase na začátku.
A navíc je vše v režii FMC Praha.
Nejdříve nařídili pouze vymontovat a poslat trysky do PASu. Jedna tryska vadná. Přišla nová tryska. Dnes ji tam namontovali a je to to samé. Takže teď se čeká, až FMC povolí převoz celého auta... Vypadá to nakonec i na to čerpadlo.