FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
RADEK1 02.11.07 18:52
« podvozek
Tak jsem si to dnes frčel po okresce něco kolem 140 a přímo do cesty se mi dostal kus cihly ,nebo kámen. Trochu to poskakovalo po silnici tak jsem tomu až takovou pozornost nevěnoval. Vypadalo to z dálky jako kus zmuchlané lepenky no a až jsem poznal že to není lepenka ale šutr už s autem nic moc dělat nešlo. Trefil jsem ho přímo na pravé přední a poskočilo i zadní. No morda jak prase :-( . Zastavil jsem ,že obhlídnu co se robilo a ono nic :-) Po cestě jsem se zastavil na servisu ať se podívají a také neshledali žádný problém. Buď jsem měl ,,štěstí" ,nebo je ten podvozek opravdu betelný. -
g_m 02.11.07 13:52
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
superkutil:
Vyzkoušej pomalé přidávání plynu při stání auta na volnoběh, konkrétně otáčky kolem 1000 - 1300.
Necítíš vibrace? Vibruje to asi jako u TDI na volnoběh, který je bez závady. :-)
Já mám sice 2.0 TDCi 96 kW, ale třeba to 2.2 dělá taky.
Napiš pak, jestli to vibruje. Dík.
Kafe:
Zkus prosím Tě to samé, o co žádám Kutila.
Já za jízdy při zařazeném kvaltu to klepání ani vibrace nemám, jak to popisuješ Ty v předchozím příspěvku, ale zajímá mě, jestli Ti to vibruje a duní při volnoběhu mezi těmi 1000 - 1300 rpm.
Díky.
PetrT.:
Petře, Ty máš myslím 2.0 TDCi 96 jako já, prosím bud' to zkus taky u sebe nebo mě nějak uklidni, že je to v pořádku. :-)
Kalibraci na faktuře po 20k Km z Fordu nemám, auto jinak šlape na 100%, tedy až na nesvítící světla zpátečky, čekám na telefon z Fordu, objednali nové čidlo.
A na ty vibrace se jich taky zeptám, až mě objednají na to vadné čidlo.
martin.z:
Souhlas s Tvým dřívějším výrokem, že Mondeo je super, ale elektrika je pěkná sra.čka, 2x spálená žárovka zad. světel + ted' to čidlo. Auto je 08/2006, myslel jsem si, že dnešní technika mi umožní aspoň ty 2 roky bez závad.
NJN, to je tak, když někdo myslí ... :-)
All:
Jo a ještě jsem se ve Fordu ptal na to problikávání displeje PP, občas jsem to zahlídl taky, zapojili diagnostiku, nenašli žádné chyby, je to čisté, chyb prosté, takže to závada není, tak to beru jako spořič displeje ...
Předem dík za jakýkoliv postřeh. -
superkutil 02.11.07 13:18
« Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI
To WinDiesel: Zde jest kutil(zavináč)quick.cz
Ještě jeden dotaz. V poslední době mi na volnoběh motor hodně duní. Někdy je to tím, že vedle mě stojí auto s dieselem a motory interferují (stačí přidat) ale někdy duní a má nepravidelný volnoběh (je to hlavně po ostřejší jízdě).
-
"-- skrytý --" 02.11.07 12:43
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
Rekl bych ,ze asi stejne zvuky pri stejnych otackach a rychlostnich stupnich mam taky.Za studena jsou vyrazne vic slyset.A je zajimavy ze to zacalo po me posledni garancce , kde na fakture bylo napsano nejake preprogramovani ci kalibrace. -
"-- skrytý --" 02.11.07 10:57
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
To Jenerad:
jiz jsem to tu pred casem psal - s natankovanym Shell V-Power mi motor pouze hned po startu pri nizsich rannich teplotach pod 10stupnu a pri jizde na zarazeny stupen 1a2 na volnobeh zacne cukat - je to opravdu pouze par vterin po startu u totalne vychladleho motoru - stani pres noc a den, jakmile to jede aspon pul minuty, tak uz to nedela.
Vysvetleni: Shell V-Power jako jediny ma dost velkou procentualni slozku cca 20-25% synteticke nafty - to je asi duvod proc se motor chova jinak - ostatni nafty s pridanou hodnotou na trhu maji pouze dodanou aditivaci do stadardni vyrafinovane nafty dle normy !!!
To Kafe: ten jev po upgrade firmware v ridici jednotce jsem mel naprosto ten samej!! Bylo to pri najezdu neco kolem 35t od nova. Delali take kalibraci vstriku, to se pry dela pri zmene software? Nejvic to bylo slyset na 3 a 4 rychlostni stupen presne jak pises pri mirnem pridavani plynu z cca 1700ot do 2000 - pak uz hluk motoru vse prehlusil. Po cca najeti 5tis. km to zmizelo. Motor se po zmene software a kalibraci vstriku choval jak vymeneny, ne lepe ne hure, proste jinak. Jo to klepani bylo jak pri studenem motoru tak pri zahratem! - to me trochu trapilo, ale pak to samo zmizelo.
Co mas za motor a Euro?
2,2TDCi Euro4 09/2005 -
superkutil 02.11.07 10:01
« Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI
To Petr: Díky za obšírné info. Ale manuál bych bral, už kvůli své technické zvídavosti. >:D
Co se týče spotřeby: širší a nižší pneu mají vyšší spotřebu, je to i manuálu k Mondeu.
Velkou spotřebu než se auto ohřeje jsem taky pozoroval. Myslím, že je to víc než u benzínu, možná je to tím, že se benzín ohřívá rychleji.
U toho plynu mě hlavně zajímalo, kolik vstřiků jde na jeden zdvih a jak se to mění podle zatížení motoru a kdy motoru roztáčí turbo. Těma tlakama jsem myslel proměnlivou hodnotu v C-R.
Je mi jasné, že motor ma nějakou minimální spotřebu, ale znám člověka, který má s 3litrovou Primou spotřebu 5litrů a všichni mi tvrdili, že u dieselu je lepší větší objem než menší, kvůli poměru nafty a vzduchu. Vždyť ten 2.0TDCI v S-MAX žere ještě víc jak ten můj motor. A lidi co mají 1.6TDCI v C-MAXech, tak taky tvrdí, že jsou na 7mi litrech. Ale je asi pravda, že TDCI nejsou TDI a že TDI jsou opravdu s tou spotřebou nejníž. I když teď jsem o víkendu jel s člověkem který má velkého Peugeota TD (něco jako 807 ale starší) a bere mu 5,5litru.
Už nebudu spotřebu řešit, jen mě zajímalo, zda je moje spotřeba normální. Když se podívám na [odkaz] tak jsem se spotřebou hodně vysoko. -
"-- skrytý --" 01.11.07 23:36
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
ja som bol pred troma dnami na 60tis. prehliadke. Postazoval som sa mi PC neukazuje presnu (alebo presnejsiu) hodnotu priemernej spotreby, kedze odchylka sa pohybovala od 0,4 do 0,7L( ukazoval menej ako bola skutocnost samozrejme) .....tak ze sa na to pozru.
Po kontrole sa zistilo ze som tam mal nastavene 18" kolesa a auto ma 17" a ze vraj tam je pes zakopany. A ze mi nahrali najnovsi softvare. A od vtedy ako som opustil servis sa mi zda ze pri miernom pridavani plynu na 1.2. a 3. stupni pri otackach asi 1400-1700, pocujem v pozadi nejaky klepot - zvuk podobny klepotaniu ventilov, ktory tam doteraz nebol a zazivam rovnako ako TomanGHIA poranoidne stavy.
Mate niekto podobnu skusenost? -
g_m 01.11.07 20:43
« Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
Zdravím všechny!
Janerad:
Z Tebou popisovaných příznaků mé Mondeo disponuje jediným - a sice ty vibrace na neutrál asi od 1100 - 1300 rpm při pomalém přidávání plynu, dělá mi to při studeném i teplém motoru.
Zjistil jsem to, když jsem jednou čekal na ženu, topil si v autě a hrál si s plynem - pomalu jsem přidával plyn při neutrálu z volnoběžných otáček.
Samozřejmě od té doby paranoia jako prase ... :-)
Nemyslím si, že je to závada, ale přesto bych se rád zeptal zdejších diskutujících - pozorujete to taky někdo?
Předem dík za případné postřehy.
-
cja 01.11.07 17:36
« Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI
To PetrT: možná i studenou vodu do sání - ale nevím jestli u nafty lze
myslím, že diskutovat o spotřebě , pokud se neodehraje nějaká anomálie, mající nějaký vliv na provoz, je zbytečnost
jinak dík za dobré postřehy - a doufám, že tě nebudu muset trápit s diagn... radši to nedopíšu - víš, jak to bývá :-) -
cja 01.11.07 17:17
« Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI
to PetrT.: chápeme to všichni, akorát kolega Kutil stále nechce ;-)
Pouze u té spotřeby v zimě bych se pozastavil, chápu, že nafta má jiné složení, i vyšší valivý odpor zimní pneumatiky a i studené starty, ale mě šla spotřeba po přezutí z letních 18 na zimní 16 o 1 litr dolů. Teď jsem jel do VČ a najel asi 300km na dvě cesty - průměrná spotřeba dle PP 5.9 l/100 km - zatím jezdím bez ski boxu - tam to vycházelo o 0,3l více - v létě okolo 7,5 l někdy i 8,5 l dle toho kde se jezdilo, přičítal bych to spíš tomu , kromě jiného, že se v zimě jezdí jinak , pomaleji, nezrychluje se tak razantně. Až jsem byl z toho čísla na PP vyděšený. Chápu, že ve městě s podílem rozjezdů, opakovaných startů je to jinak, ale já musím auto jedině pochválit, jinak spotřebu neřeším.
Navíc nevím proč to Kutilovi dělá takové starosti, auto za 800 a řeší rozdíly ve spotřebách, potažmo je plátce DPH, takže má naftu za jinou cenu,... já se tím teda nezabývám. Ta úspora, kterou tady vypočítával, sice není malá, ale pokud chci spořit, tak nejdu do nového auta a velkého objemu - a prosím nekamenujte mě ... já nerad :-O -
Janerad 01.11.07 16:30
« Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?
Ahoj všem,
při servisce 40 tkm jsem reklamoval studený start - kolísání volnoběžných otáček spojené s nepříjemným kovovým zadrháváním (sluchově z pravé strany motoru), zároveň s výraznými vibracemi (hází to s celým autem) kolem 1100 ot/min. při přidávání a ubírání bez zařazené rychlosti.
Odpověď v Rašino Brno byla, že po napojení na diagnostiku nic nezjistili - jezdím s tím do teď -dalších 6 tkm.
Po zahřátí všechny jevy dokonale zmizí, je to raketa, nízká spotřeba, hladký chod, bez problémů. Projevuje se pouze při studeném motoru. Problém je mnohem méně výrazný, pokud natankuji shell normál saze. S V- Power je to mnohem horší.
Co s tím mám dělat? Jaký je názor odborné veřejnosti?
Budu vděčný za každou radu.
Mond kombi 08/2006 2.2 TDCI -
WinDiesel 01.11.07 16:26
« Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI
superkutil:
U Mondea 2,2TDCi jsou vyšší výkony vykoupeny vyšší spotřebou než u 2,0TDCi. Větší otvory na trysce = větší spotřeba. Existuje minimum pod které se prostě nedostaneš.
Na pedálu plynu je potenciometr, 3 dráhový. podle polohy jezdce přidává ECU palivo a řídí se dle palivové mapy, která zohledňuje zatížení motoru - pomocí senzorů ECU rozpozná zda jedeš z kopce nebo do kopce, zda předjíždíš, zda máš volnoběh, zda klimatizuješ, svítíš. Obecně na podzim a v zimě MUSÍ spotřeba stoupnout. Je to kvůli studeným startům, kdy si ECU přidává poměrně velké množství paliva, kvůli menší výhřevnosti zimní nafty a kvůli zimním pneu s hrubým vzorkem.
A jestli ti to chlape furt ještě nestačí, pošlu ti principy funkce systému common rail na 120 stránkách. A můžeš jezdit podle manuálu, tak jak to dělal ten německý plukovník v "Báječných mužích na létajících strojích"!!! >:D >:D >:D -
superkutil 01.11.07 15:04
« Jak funguje plyn u 2.2TDCI
Můžete mi někdo vysvětlit, jak reguluje plyn vstřik paliva a tlak turba podle stisku plynu a otáček? Vím akorát, že turbo má elektrické natáčení rozvodových lopatek turba a že do jednoho válce jde několik vstřiků. Ale jaký je rozdíl, když na plyn šplapu málo nebo hodně? To že plynem řídím otáčky a zátah motoru vím, to na mysli nemám. >:D Ale kdy se roztáčí turbo? Pokud vím je to rychlostí výfukových plynů, to znamená otáčky a množství paliva, ale jak je to přesně? Pořád bojuju se spotřebou a nevím zda je to stylem nebo otáčkami. Snažím se o minimální zrychlení a přesto žere. Jezdím mezi 1500-2500, u 5ky a 6ky až do 3000ot. -
superkutil 01.11.07 08:19
« Re: Vyber diesel motora
Ty SVDO jsou už s piezovstřikovači? Ty by měli mít vyšší tlaky. Akorát snad nejsou rozebíratelné, takže opravy nebudou nejlevnější. O tom 103kW vím jen to, že je to velký žrout. Než 96kW tak to raději 1.8TDCI 92kW, ten je schopný jezdit do 6,5litru a má max. moment v nižších otáčkách (líp se rozjíždí). -
Vasik1 01.11.07 08:14
« Re: Ridici jednotka
To WinDiesel 16:43 :No a tedy kde může být chybka?Zimou to asi nebude, i teď když bylo teplej cca 12°c se nic nemění. Mám navštívit fordí servis? Olomouc?Zlín? Nebo to hodit ze skály? >:-[] Může to být něčeho důsledek?Dim tu psal cosi o dvouhmoťáku? A nebo vstřiky?Co Dime? Nesnáším tyhle ty nejistoty :'-( -
WinDiesel 01.11.07 08:14
« Re: WinDiesel
Vimpy: takže jenom to, že na Slovensku nikde vstřikovače neopravíš. Nevím jak nezávislý importér na Slovensku, ale FMCZ v Čechách má servisní smlouvy se servisy DELPHI, kdy se vstřikovače opravují, ne pouze vyměňují a tím se výrazně snižují garanční náklady.
Vyměnit vstřiky umí každý b.., ale opravit je, to už je jiná. A nemysli si, jakmile přijedeš k Fordu se všemi vstřikovači vadnými, jedeš zase rychle s odmítnutou garancí (celá sada = vždy alivo) a platíš si to sám. A tehdy se velmi hodí ušetřit přes opravu vstřikovačů. -
superkutil 01.11.07 08:13
« Re: Spotřeba
Přikláním se k hilovi, dle odborníků čím širší a nižší je pneumatika, tak je vyšší spotřeba. Ta spotřeba mi stoupla s letními pneu a poslední měření bylo 28.10.07 takže snad ještě letní nafta. To zvýšení je otázkou tak 2 měsíců. Mimo město je to pořád stejné, ale ve městě to stouplo. Podle Charouze je spotřeba 2.2TDCI ve městě 8litrů, tak jsem se radoval že jezdím za 7. Ale 8,5 je fakt moc. Jako by to žralo na volnoběh a do 2000ot. Prý je výrazný rozdíl ve spotřebě mezi 2.0TDCI a 2.2TDCI právě ve městě. -
WinDiesel 31.10.07 19:22
« Re: Ford PASovská anabáze
hil: už jsem to PASu zarazil >:D
Již nebudou nikoho klamat, zavolal jsem na Ford, oni jim prostě nalhali že mají autorizaci.
Už tam Ford nic nepošle.
Nedá se svítit - půjde to k Sobkům, ti jsou jednoocí mezi slepými, taková je holá pravda, nebudeme si nic nalhávat. Ale co se týče vstřikování, mají již skutečně hodně zkušeností a jsou dobře vybaveni a vyškoleni.
Mají: VDS Ford, DIAMAND Delphi, DS100E Delphi, VAG Volkswagen, DST-1 Denso, DST-PC Denso, Laser2000 Lucas, stanici AVM Hartridge na zkoušení čerpadel a stanici CRi-PC Hartridge na zkoušení vstřikovačů, tato stanice bude do měsíce dovybavena kalibrací vstřikovačů Delphi a potom budou myslím 100% vybaveni.
Jó, stojí to asi sakra peníze..... -
WinDiesel 31.10.07 19:16
« Re: Vyber diesel motora
Asterix: o tom safra taky něco vím. 96kW i 103 kW jsou PSA-FORD motory se vstřikováním SVDO (SiemensVDO). Pokus se koupit motor bez částicového filtru a budeš celkem v poho. Měň filtry paliva častěji než je předepsáno, ber dobrou naftu a budeš úplně v poho. -
Asterix 31.10.07 19:04
« Vyber diesel motora
Kto vie prosim nech poradi a odpovie. Pre nove Mondeo, ktory diesel motor je lepsi. Ten 96 kW alebo 103kW. Zaujima ma aj hladisko spolahlivosti tychto dvoch motorov a nachylnost na nekvalitnu naftu a tym padom hrozba znicenia vstrekovacov. Neplanuje Ford v blizkej dobe nejaky novy 2l diesel??. Dakujem -
hil 31.10.07 18:08
« Re: Ford PASovská anabáze
No jo, copak hlavu, zavedení blokové výjimky, ale jak se to má člověk dozvědět? A jak se mám dozvědět, kde je tu poblíž (100km +-) nějaký zodpovědný servis? Volal jsem, ještě předtím k Sobkům a ti s tím bez Forda nechtěli nic mít...
Nicméně to o Sobkovi je do budoucna dobrá zpráva. -
-
WinDiesel 31.10.07 16:39
« Re: Ford PASovská anabáze
hil: a co taklhle trochu víc používat hlavu? Od doby zavedení blokové výjimky nemusíš servisovat ani garanční úkony u Fordu a neztrácíš nárok na jiné garanční nároky provedené Fordem.
To Tě opravdu neznepokojuje že to dělají žabaři?
To Tě opravdu neznepokojuje že se to může promítnout do brké POZÁRUČNÍ havárie vstřikovacího systému, kterou si již budeš platit Ty? -
hil 31.10.07 15:25
« Re: Ford PASovská anabáze
PetrT (WinD) Já nevím, ty sice autům rozumíš, všechna čest, ale buď nečteš co píšu, nebo nevím.
Pro mě je partner po dobu záruky jedině FORD a jeho autorizované servisy. Tam jsem to dal. A oni ať si to dají třeba ke kováři, to je jejich problém. Navíc dost pochybuji, že by FMC Praha nechával posílat věci neautorizovaným firmám.
Opakuji: Všechno co dělá AUTORIZOVANÝ FORD servis, kam jsem auto dal, se děje na pokyny a po SCHVÁLENÍ FMC Praha. A samozřejmě FORD nese plnou záruku za opravu.
Až si to budu muset platit sám, dám na tebe a tebou doporučené servisy. Jen mě nesmíš poslat za někým, koho v dalším příspěvku odsoudíš (Sobek) :-) -
superkutil 31.10.07 15:10
« Spotřeba
Ahoj, chci se zeptat jakou máte spotřebu ve městě. Já mám v poslední době přes 8litrů a rozjíždím se co nejpomaleji s otáčkami od 1500-2500. Dřiv se mi dařilo tahle jezdit se spotřebou do 7mi litrů a teď to vylézá až na 8,5litru. Přitom se snažím co nejvíc brzdit motorem a vyřazovat. -
DIM 31.10.07 12:30
« Re: Ridici jednotka
Někdy může mít nepravidelný chod volnoběhu na svědomí dvouhmotový setrvačník, který má vliv na otáčky právě v okamžiku, kdy sundáš nohu z plynu......řídící jednotka pak neví, co roupama :-)
Dělalo mi to první Mondeo taky někdy. A taky na normálním volnoběhu lítaly někdy otáčky od 800 do 1500 jako kyvadlo..... -
Vasik1 31.10.07 10:33
« Re: Ridici jednotka
to WinDiesel: Zbusobuje tedy to moje ,,neochotné ubírání plynu při puštění plynu při řazení,, řídící jednotka?Chápej prostě pustím plyn,že chci přeřadit, a otáčky místo toho aby ochotně spadly na volnoběžné, se pomalu plazí někde k 1500ot, a tam konec, no ale do té doby než to sleze aspoň na těch 1500, mám už zařazené 2 další stupně:O). Dřív to nedělalo, až teď prostě měsíc jezdím jen z práce do práce 5km a zdechám, a zase nazpátek. Volal jsem už i panu Marečkovi, říkal že to nemůže být nic jiného než softvare, vyresetování odpojením baterky přes noc, zd se nepomohlo :'-(, pravda je taková, že z toho nemám dobrej pocit,a řazení není příjemné, připadám si v autě zbytečný, ještě by ŘJ za mě mohla řídit a já bych si sedal na zadní sedadlo kde bych se ještě trošku prospal, když furt chce vše tak mermomoci řídit -
WinDiesel 31.10.07 09:47
« Re: Ridici jednotka
Josef0351: jo existuje, nšco vyhrabu...
V zásadě se u dieselových variant Fordů se vstřikováním DELPHI (Siemens, Bosch mají jinou strategii a Denso dodává pouze hardware, zde si Ford vytvořil svoji strategii sám) jedná o toto:
základem přizpůsobování ŘJ je senzor snímající hluk motoru, tento je většinou umístěn na 3 válci. Tento senzor dodává ŘJ informaci o kvalitě spalování a ŘJ na to reaguje a upravuje funkci vstřikování a to průběžně a pořád. Hlavně se upravuje velikost pilotního vstřiku a jeho vzdálenost v čase od vstřiku hlavního. -
WinDiesel 31.10.07 09:42
« Re: Ford PASovská anabáze
hil:
smůla, pkud byly vstřiky a čerpadlo v PASu, tak nejen že nemáš jistotu ale koleduješ si o průser.
PAS nemá vyškolené lidi, nemá autorizaci a nemá ŽÁDNOU techniku na to, aby mohlo říci cokoli o vstřikovačích a čerpadlech.
Ty jsi to koukám ještě pořád nepochopil !!!!!!!!!!!! -
Jozef0351 31.10.07 09:02
« Re: Ridici jednotka
Existuje nejaký seriózny článok, server alebo pod. kde sa píše o tom prispôsobovaní riadiacej jednotky? A hlavne do akej miery sa prispôsobuje a ako to vlastne funguje. Ziatiaľ som o tom čítal len v diskusiách a to je len "jedna pani povedala". V servise Ford mi o tom nevedeli moc povedať. Mne sa tiež zdá že niekedy ide auto lepšie, niekedy horšie. Keď ho umyjem tak sa my vždy zdá že ide lepšie >:D -
-
Deadlift 31.10.07 00:19
« Re: přizpůsobení řj stylu jízdy
Vasik1, lordmystic, manual se da koupit u FMC v cestine, sveho casu stal jeden 500Kc, nebo ho bude mit vas dealer ten navic bude mit i servisni, to zakladni tam je, jak pouzivat danou motorizaci polopate. Nerikam ze je potreba to cist pred kazdou jizdou >:-[] ale obcas se to hodi tam mrknout, za tech 500 to stoji, porad lepsi nez prekladat si to sam.
lordmystic presne tak to funguje behem nejake doby s to prenastavi pro manzelku a pak zase pro tebe, Samo v zacatku jedes na jeji data, nejrive si to musi nacist dostatek dat. Prenou dobu ti z hlavy nereknu. -
hil 30.10.07 23:14
« Re: Ford PASovská anabáze
No jo, to je furt dokola. Když já to v záruce musím dát FORDOVI. Možná jsem mohl zajet do jinýho, to je pravda. Ale kam? Do Brna k Rašínům?
Ale zase to má výhody, mám jeden vstřik nový, čidlo vačky nové, jistotu že čerpadlo a vstřiky jsou teď OK... :-)
Akorát už jsem zapoměl, jak se s tím jezdí.
A za chvíli to bude 30 dní, to bych mohl chtít zpátky peníze, že :-). -
WinDiesel 30.10.07 22:55
« Re: Pokazene Vstreky - Slovensko
vico27:
Jen žádné kámoše, koleduješ si ještě o větší průser. S DELPHI vstřikovači nic nesvedeš bez drahé a komplikované techniky, ten kámoš je buď dorazí, anebo pokud jim relativně nic nebylo, zničí je. Vstřikovač jsou velice háklivé na čisté zacházení a já nevěřím tomu, že ten "kámoš" si bude vědět rady. Nejspiš měl v ruce pár Bošáckých vstřikovačů, které jsou zcela jiné konstrukce a nyní si myslí že o commonrailu ví vše. CHYBA LÁVKY, ALE TY TO BUEŠ PLATIT !!!
Kdyby auto bylo pojízdné, řeknu - frč s tím do Čech (Kladno, Praha, Poděbrady, Soběslav) - tam všude je záruka kvality - zkušenosti. Nejlépe s celým autem, nestačí jen komponenty opravit, ale táké je správně a velice čistě namontovat !!!!!
Hodně se toho dá při demontáži a montáži zk.... !!!!! -
WinDiesel 30.10.07 22:47
« Re: Pokazene Vstreky - Slovensko
vico27:
tak za 1/
Na Slovensku je pouze 1 Delphi servis, v Pezinoku a je mizerný a vstřikovače se tam neopravují, jsou drazí a nemají zkušenosti. Nebrat.
Do Praha = do Hale - to je optimální volba - zároveň DELPHI i FORD servis v jednom baráku, spousta zkušeností. Riziko zvorání něčeho je výrazně nižší a také jsou levnější, protože tam vše opravují.
Až to budeš mít zase v cajku, dej si pozor na výměny palivových filtrů - POUZE 2 MIKRONOVÝ ORIGINÁL DELPHI HDF924 NEBO FILR OD FORDU (UVNITŘ KRABICE SAMOZŘEJMĚ DELPHI HDF924). Limit výměny max. 20000 km spolu s výměnou oleje.
Jinak zrovna se instaluje servis v Brně - opravy a kalibrace funkční někdy příští týden, potom hned ve Zlíně.
Pezinok je také v plánu, možná v prosinci. Ale budou dlouho dohánět náskok. -
lordmystic 30.10.07 20:52
« přizpůsobení řj stylu jízdy
Deadlift: jo jo tak to by mohlo být, když si auto půjčí manželka, tak mi pak vždy přijde, že to auto je úplně v pr..li a tohle by to vysvětlovalo :). navíc když pak jedu dálku a beru to trochu ostřeji (jako o víkendu z brna do strakonic), tak pak to jede krásně, tiše si to brumlá, reakce na plyn rychlejší... nevím jestli je to jen můj pocit nebo se to přizpůsobuje už po pár set km či méně...
ps - no manuál mám, ale v němčině kterou neumím a mladá se mi na to vybodla, že mi to překládat nebude :-( -
Deadlift 30.10.07 16:14
« Ridici jednotka
Vy jste hosi teda srandisti, ridici jednotka se prizpusobovala uz u SCi 1,8 a ctete nekdy vubec manual k autu? Pokud ho teda mate.
Bylo by to lepsi nez neco znicit a litat po servise. Myslim ta myslenka s mapovanim ridicovy jizdy je dobra, kor kdyz prispiva k setreni spotreby. Pokud jezdite sportovne chova se sportovane atd..
-
hil 30.10.07 15:31
« Ford PASovská anabáze
Tak auto už je zase zpátky z PASu ve FORD servisu.
Čerpadlo a vstřiky OK. Prý to vypadá na nějaký EGER ventil.
Může EGER ventil dělat ty moje příznaky? (Nestartuje a akceleruje až po 1-3 s od sešlápnutí plynu.)
Prý když od něj odpojí hadici tak to jde.
A navíc se jim v tom mým servisu vysypal systém, tak ho teď ani nemůžou objednat... Na moji radu, ať to objednají telefonem, na mě koukali jak na prosťáčka, kterej neví, že když se pokazí PC, tak se práce prostě nedělá.. -
"-- skrytý --" 30.10.07 14:29
« Pokazene Vstreky - Slovensko
Ahojte,
prave som sa od brata dozvedel, ze sa nam asi pokazili vstreky. Isiel riadne 90km/hod, ked zrazu zacala blikat ta kontrolka, a motor zacal vydavat cudny klepotavy zvuk pri nizkych otackach. Zobral auto zatial do autorizovaneho Ford servisu v Bratislave, ale odtial ho chcu poslat do Prahy. Mne sa to nezda, radsej by som ho zobral do nejakeho Delphi servisu. Nemate niekto informacie ci je niekde na Slovensku?
Inak auto je rok vyroby 2003FEB, dovezene 8/2006 z Nemecka s 90 tisic km. Ma teraz nabehanych 140 tisic km. 2.0 Tdci 85kw.
Zatial sa raz pokazilo cidlo klukoveho hriadela - oprava 2 tisic SKK aj s materialom.
V servise zatial povedali, ze to vyzera na vstreky, a ze ak to nechem poslat do Prahy, tak na to maju nejakeho kamosa, kto im to spravi a moze sa na to pozriet. Odpoved mam mat dnes vecer, alebo zajtra, ci su to naozsaj vstreky.
Nezda sa mi vsak jedna vec, ze som nespozoroval ziadne symptomy pokazenych vstrekov o ktorych ste tu pisali. Je mozne, ze som si to iba nevsimal?
Diky za pomoc.
PS: neviem ci to auto bola dobra kupa, uz druhykrat sa pokazilo 8-s -
sybokcz 30.10.07 12:26
« Re: Dvě kola jsou málo.
2.2HDI/TDCi/DI-D (jedno turbo) se dava do trojcat Outlander/C-Crosser/4007, pak je i ve Freelandrovi, co vim tak se o nem uvazuje i do CX-7. Dvouturbovou zalezitost si zatim syslej francouzi pro sebe do C5, 607, 407. Uvidime jestli ji pustej dal aspon fordu.
2.2 dCi je AFAIK renaultackej motor, Nissan prevzal do svych modelu vyvyjenych uz s renaultem. -
superkutil 30.10.07 11:44
« Re: Dvě kola jsou málo.
Ty motory 2.2HDI biturbo a 2.7HDI jsou fakt trháky. Narazil jsme na článek, kde psali, že tyto motory budou odebírat i výrobci z východu (Korea, Japonsko) do SUV. PSA se fakt vytáhlo. I Renault dával do Laguny 2.2dCi která je původem od Nisanu (netuším odkud ten jí má). -
Vasik1 30.10.07 07:46
« Re: Copak se to zase děje
to jarda.suchy : Tak do práce jsem dojel >:D, hezky se to vyresetovvalo, budíky se protočily. No reakce na plyn je jiná to na 100%, otáčky při řazení jsou taky jíné, je to lepší, než tomu bylo, ale moc se mi to nelíbí, asi zajedu do servisu na nějaký upgrade, softvare bez toho aniž by špicloval jak jezdím neexistuje? -
"-- skrytý --" 29.10.07 23:16
« Re: Copak se to zase děje
... podle meho staci par hodin do rana. Me tvrdil technik, ze to resi i problem se splasenymi okny dovirani a tak. Proste se to vse vyresetuje, pozor na radio! K inicializaci je potreba po zapojeni bateri kod k danemu modelu radia. -
"-- skrytý --" 29.10.07 22:51
« Re: Copak se to zase děje
To co povazuje nekdo za problem a chybu, povazuje FORD za HITECH! To s tema vyssima otackama pri razeni nez je volnobeh jsem vzpozoroval po prvnim upgrade cca pred rokem. Je to ucici se vlastnost ridici jednotky, ktera postupem casu reaguje na ridicovo chovani a styl jizdy. Proto jsou rozdilne i reakce plynu na mocnost seslapnuti pedalu plynu u stejnych motorizaci. Je to pry hodne individualni. Me to dela taky, u dynamicke jizdy to nepoznas, protoze vetsinou radis z vyssich otacek a tak tolik otacky motoru nespadnou jako pri klidne jizde a razeni z nizsich otacek. Je to odstraneni efektu "jakoby pribrzdeni motoru" pri pomalem razeni - misto razeni s meziplynem. Pry se tyto postupne ukladana data smazou po delsim odpojeni napajeni ridici jednotky od zdroje (autobaterie) - nemam prakticky overeno.
Mimochodem TOYOTY Avensis v benzinu 2.0 (informace od technika co dela v TPCA - pouzivaji je jako sluzebni auta) maji take tento efekt "extremne" pomaleho klesani otacek - je to prednastavene v ridici jednotce v zavislosti na stavajicich otackach a zarazenem rychlostnim stupni. Ti co delaji vystupni testy z linky TPCA a testuji tam ta vyrabena pidi auta na okruhu - specialne vyskoleni testeri - tvrdi ze se s tim "neda jezdit" je to proste pro nas tupe ridice do bezneho provozu. -
Vasik1 29.10.07 22:01
« Re: Copak se to zase děje
Tak jsem dnes volal panu Marečkovi do Hale, prostě mi to nedalo, byl sem v kanclíku sám >:-[] a na otázku proč že tomu mému ropákovi po sundání nohy z plynu nechtějí hned spadnout otáčky na volnoběh praví, to musí být jedině software 8-s , že by nějaký virus?No každopádně jsem to dnes zkoumal, volnoběh pohoda, sešlápnu pustim,vše v pořátku. Ale ve chvíli kdy jedu normální jízdou(otáčky kolem 2000), a mám zařazeno, tak vzniká problém.Nejhorší je to samozřejmě u nízkých stupňů,kdy v podstatě řadím i při 1500 ot. Večer jsem ještě zkoušel ostřejší jízdu, a tam problém nebyl, prostě jen jízda pianko.Kdybych to měl k něčemu přirovnat, tak se to chová jako studenej žigulik s naplno vytáhlým sytičem :O))) Nechápu to, prostě mi to hlava nebere, dnes jsem to tu celé znova pročmuchal, ale kdybych to měl všechno zase číst tak se z toho zblázním. Inu copak že se to tedy děje? Kdepak se nám zatoulal Petr T.? -
cja 29.10.07 17:10
« Re: Az se zima zepta..
to Krkovička: posílám odkaz na alternativní záměny kol - omlouvám se je to jen ve slovenštině - pro mladší ročníky složitý jazyk [odkaz] >:D
rozdíl na průměru je 5 mm, takže ta GPS má zase pravdu - já ji teď nepoužívám, tak jsem si toho ani nějak všimnout nemohl, a asi bych si toho pokud bych se na to nezaměřil ani nevšiml
Petre jeste jednou dekuji za tvuj cas, mel jsem tak narocnej patek ze jeste ted nemam silu se o cemkoliv rozepisovat :-)
Jen kdyz tady ctu postrehy lidi tak vaham jestli vubec na tu kalibraci jit, kdyz obcas se to po ni chova vselijak.
A taky mi nesedi ze by to zapomelo tuhle kalibraci ktera mi chybi a o ktere jsme se bavili pri pouhem odpojeni baterie. To preci neni logicke aby fabrika konstruovala ŘJ a vstrikovaci system tak, ze by kazde banalni odpojeni baterie kvuli cemukoliv, znamenalo kalibraci vstriku za 300-500 kc na jeden vstrik a nebo zhorsenou kultivovanost motoru.
Po tom co o tom premyslim tomu neverim, spis ji to proste nejak svevolne zapomelo samo nebo se v tom nekdo driv strachal. Ale charouz pri vymene trojkombinace nemel duvod tu kalibraci v tom destruovat, ne?