FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 03.11.07  13:30

    « Re:

    to WinDiesel:
    Petre jeste jednou dekuji za tvuj cas, mel jsem tak narocnej patek ze jeste ted nemam silu se o cemkoliv rozepisovat :-)
    Jen kdyz tady ctu postrehy lidi tak vaham jestli vubec na tu kalibraci jit, kdyz obcas se to po ni chova vselijak.
    A taky mi nesedi ze by to zapomelo tuhle kalibraci ktera mi chybi a o ktere jsme se bavili pri pouhem odpojeni baterie. To preci neni logicke aby fabrika konstruovala ŘJ a vstrikovaci system tak, ze by kazde banalni odpojeni baterie kvuli cemukoliv, znamenalo kalibraci vstriku za 300-500 kc na jeden vstrik a nebo zhorsenou kultivovanost motoru.
    Po tom co o tom premyslim tomu neverim, spis ji to proste nejak svevolne zapomelo samo nebo se v tom nekdo driv strachal. Ale charouz pri vymene trojkombinace nemel duvod tu kalibraci v tom destruovat, ne?
  • 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 02.11.07  18:52

    « podvozek

    Tak jsem si to dnes frčel po okresce něco kolem 140 a přímo do cesty se mi dostal kus cihly ,nebo kámen. Trochu to poskakovalo po silnici tak jsem tomu až takovou pozornost nevěnoval. Vypadalo to z dálky jako kus zmuchlané lepenky no a až jsem poznal že to není lepenka ale šutr už s autem nic moc dělat nešlo. Trefil jsem ho přímo na pravé přední a poskočilo i zadní. No morda jak prase :-( . Zastavil jsem ,že obhlídnu co se robilo a ono nic :-) Po cestě jsem se zastavil na servisu ať se podívají a také neshledali žádný problém. Buď jsem měl ,,štěstí" ,nebo je ten podvozek opravdu betelný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.07  16:17

    « Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?

    Auto mam od stredy odpoledne v Delnicke.Bude tam i pres vikend.Zatim nic nevim
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 02.11.07  13:52

    « Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?

    superkutil:
    Vyzkoušej pomalé přidávání plynu při stání auta na volnoběh, konkrétně otáčky kolem 1000 - 1300.
    Necítíš vibrace? Vibruje to asi jako u TDI na volnoběh, který je bez závady. :-)
    Já mám sice 2.0 TDCi 96 kW, ale třeba to 2.2 dělá taky.
    Napiš pak, jestli to vibruje. Dík.

    Kafe:
    Zkus prosím Tě to samé, o co žádám Kutila.
    Já za jízdy při zařazeném kvaltu to klepání ani vibrace nemám, jak to popisuješ Ty v předchozím příspěvku, ale zajímá mě, jestli Ti to vibruje a duní při volnoběhu mezi těmi 1000 - 1300 rpm.
    Díky.

    PetrT.:
    Petře, Ty máš myslím 2.0 TDCi 96 jako já, prosím bud' to zkus taky u sebe nebo mě nějak uklidni, že je to v pořádku. :-)
    Kalibraci na faktuře po 20k Km z Fordu nemám, auto jinak šlape na 100%, tedy až na nesvítící světla zpátečky, čekám na telefon z Fordu, objednali nové čidlo.
    A na ty vibrace se jich taky zeptám, až mě objednají na to vadné čidlo.

    martin.z:
    Souhlas s Tvým dřívějším výrokem, že Mondeo je super, ale elektrika je pěkná sra.čka, 2x spálená žárovka zad. světel + ted' to čidlo. Auto je 08/2006, myslel jsem si, že dnešní technika mi umožní aspoň ty 2 roky bez závad.
    NJN, to je tak, když někdo myslí ... :-)

    All:
    Jo a ještě jsem se ve Fordu ptal na to problikávání displeje PP, občas jsem to zahlídl taky, zapojili diagnostiku, nenašli žádné chyby, je to čisté, chyb prosté, takže to závada není, tak to beru jako spořič displeje ...

    Předem dík za jakýkoliv postřeh.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.07  13:19

    « Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?

    To m.leky: jak jsi dopadl po nasi diagnostice u WinDiesela - je nejaka zmena, nebo to nechavas konovi?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.11.07  13:18

    « Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI

    To WinDiesel: Zde jest kutil(zavináč)quick.cz

    Ještě jeden dotaz. V poslední době mi na volnoběh motor hodně duní. Někdy je to tím, že vedle mě stojí auto s dieselem a motory interferují (stačí přidat) ale někdy duní a má nepravidelný volnoběh (je to hlavně po ostřejší jízdě).

  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 02.11.07  13:15

    « Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI

    Dobre, zde je mejl: dongzavinacdongteckacz
    ...a frajera delat nebudu :-)

    Kutil: Ja mam na svem 1,6 TDCi/Hdi spotrebu 5,9 - 6,0 l/100km a neda se rict ze bych to nejak setril (asi 60% mesto a zbytek okresky a dalnice)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.07  12:43

    « Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?

    Rekl bych ,ze asi stejne zvuky pri stejnych otackach a rychlostnich stupnich mam taky.Za studena jsou vyrazne vic slyset.A je zajimavy ze to zacalo po me posledni garancce , kde na fakture bylo napsano nejake preprogramovani ci kalibrace.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.11.07  12:12

    « Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI

    superkutil: já znám spoustu lidí, co mají spotřebu do mínusu >:D >:D >:D
    dej e-mail a dostaneš manuál a budeš uspokojen tak jak to jen jde, když nejde o ženckou >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.11.07  12:10

    « Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI

    DingDong: je to v češtině a můžeš to mít, ale nesmíš potom dělat frajera !!! >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.07  10:57

    « Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?

    To Jenerad:
    jiz jsem to tu pred casem psal - s natankovanym Shell V-Power mi motor pouze hned po startu pri nizsich rannich teplotach pod 10stupnu a pri jizde na zarazeny stupen 1a2 na volnobeh zacne cukat - je to opravdu pouze par vterin po startu u totalne vychladleho motoru - stani pres noc a den, jakmile to jede aspon pul minuty, tak uz to nedela.

    Vysvetleni: Shell V-Power jako jediny ma dost velkou procentualni slozku cca 20-25% synteticke nafty - to je asi duvod proc se motor chova jinak - ostatni nafty s pridanou hodnotou na trhu maji pouze dodanou aditivaci do stadardni vyrafinovane nafty dle normy !!!

    To Kafe: ten jev po upgrade firmware v ridici jednotce jsem mel naprosto ten samej!! Bylo to pri najezdu neco kolem 35t od nova. Delali take kalibraci vstriku, to se pry dela pri zmene software? Nejvic to bylo slyset na 3 a 4 rychlostni stupen presne jak pises pri mirnem pridavani plynu z cca 1700ot do 2000 - pak uz hluk motoru vse prehlusil. Po cca najeti 5tis. km to zmizelo. Motor se po zmene software a kalibraci vstriku choval jak vymeneny, ne lepe ne hure, proste jinak. Jo to klepani bylo jak pri studenem motoru tak pri zahratem! - to me trochu trapilo, ale pak to samo zmizelo.
    Co mas za motor a Euro?
    2,2TDCi Euro4 09/2005
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.11.07  10:01

    « Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI

    To Petr: Díky za obšírné info. Ale manuál bych bral, už kvůli své technické zvídavosti. >:D

    Co se týče spotřeby: širší a nižší pneu mají vyšší spotřebu, je to i manuálu k Mondeu.

    Velkou spotřebu než se auto ohřeje jsem taky pozoroval. Myslím, že je to víc než u benzínu, možná je to tím, že se benzín ohřívá rychleji.

    U toho plynu mě hlavně zajímalo, kolik vstřiků jde na jeden zdvih a jak se to mění podle zatížení motoru a kdy motoru roztáčí turbo. Těma tlakama jsem myslel proměnlivou hodnotu v C-R.

    Je mi jasné, že motor ma nějakou minimální spotřebu, ale znám člověka, který má s 3litrovou Primou spotřebu 5litrů a všichni mi tvrdili, že u dieselu je lepší větší objem než menší, kvůli poměru nafty a vzduchu. Vždyť ten 2.0TDCI v S-MAX žere ještě víc jak ten můj motor. A lidi co mají 1.6TDCI v C-MAXech, tak taky tvrdí, že jsou na 7mi litrech. Ale je asi pravda, že TDCI nejsou TDI a že TDI jsou opravdu s tou spotřebou nejníž. I když teď jsem o víkendu jel s člověkem který má velkého Peugeota TD (něco jako 807 ale starší) a bere mu 5,5litru.

    Už nebudu spotřebu řešit, jen mě zajímalo, zda je moje spotřeba normální. Když se podívám na [odkaz] tak jsem se spotřebou hodně vysoko.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 02.11.07  07:52

    « Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI

    WinDiesel (PetrT): Ja bych docela zajem o ten manual o common rail mel. Ne teda ze bych byl nespokojeny jak me jezdi auto, ale spis abych uspokojil svou technickou zvidavost :-). Predpokladam ze je to cele po anglicku?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.07  23:36

    « Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?

    ja som bol pred troma dnami na 60tis. prehliadke. Postazoval som sa mi PC neukazuje presnu (alebo presnejsiu) hodnotu priemernej spotreby, kedze odchylka sa pohybovala od 0,4 do 0,7L( ukazoval menej ako bola skutocnost samozrejme) .....tak ze sa na to pozru.

    Po kontrole sa zistilo ze som tam mal nastavene 18" kolesa a auto ma 17" a ze vraj tam je pes zakopany. A ze mi nahrali najnovsi softvare. A od vtedy ako som opustil servis sa mi zda ze pri miernom pridavani plynu na 1.2. a 3. stupni pri otackach asi 1400-1700, pocujem v pozadi nejaky klepot - zvuk podobny klepotaniu ventilov, ktory tam doteraz nebol a zazivam rovnako ako TomanGHIA poranoidne stavy.

    Mate niekto podobnu skusenost?
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 01.11.07  20:43

    « Re: Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?

    Zdravím všechny!

    Janerad:
    Z Tebou popisovaných příznaků mé Mondeo disponuje jediným - a sice ty vibrace na neutrál asi od 1100 - 1300 rpm při pomalém přidávání plynu, dělá mi to při studeném i teplém motoru.
    Zjistil jsem to, když jsem jednou čekal na ženu, topil si v autě a hrál si s plynem - pomalu jsem přidával plyn při neutrálu z volnoběžných otáček.

    Samozřejmě od té doby paranoia jako prase ... :-)

    Nemyslím si, že je to závada, ale přesto bych se rád zeptal zdejších diskutujících - pozorujete to taky někdo?

    Předem dík za případné postřehy.

  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.11.07  17:46

    « Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI

    >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 01.11.07  17:36

    « Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI

    To PetrT: možná i studenou vodu do sání - ale nevím jestli u nafty lze
    myslím, že diskutovat o spotřebě , pokud se neodehraje nějaká anomálie, mající nějaký vliv na provoz, je zbytečnost
    jinak dík za dobré postřehy - a doufám, že tě nebudu muset trápit s diagn... radši to nedopíšu - víš, jak to bývá :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.11.07  17:25

    « Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI

    cia: mezi 16´´ a 18´´ může být fakt rozdíl ve valivém odporu. Pokud se ale hodně startuje a jezí pouze krátké trasy, musí se spotřeba zvýšit, na druhé straně nasávání studeného vzduchu je energeticky výhodnější.....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 01.11.07  17:17

    « Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI

    to PetrT.: chápeme to všichni, akorát kolega Kutil stále nechce ;-)
    Pouze u té spotřeby v zimě bych se pozastavil, chápu, že nafta má jiné složení, i vyšší valivý odpor zimní pneumatiky a i studené starty, ale mě šla spotřeba po přezutí z letních 18 na zimní 16 o 1 litr dolů. Teď jsem jel do VČ a najel asi 300km na dvě cesty - průměrná spotřeba dle PP 5.9 l/100 km - zatím jezdím bez ski boxu - tam to vycházelo o 0,3l více - v létě okolo 7,5 l někdy i 8,5 l dle toho kde se jezdilo, přičítal bych to spíš tomu , kromě jiného, že se v zimě jezdí jinak , pomaleji, nezrychluje se tak razantně. Až jsem byl z toho čísla na PP vyděšený. Chápu, že ve městě s podílem rozjezdů, opakovaných startů je to jinak, ale já musím auto jedině pochválit, jinak spotřebu neřeším.
    Navíc nevím proč to Kutilovi dělá takové starosti, auto za 800 a řeší rozdíly ve spotřebách, potažmo je plátce DPH, takže má naftu za jinou cenu,... já se tím teda nezabývám. Ta úspora, kterou tady vypočítával, sice není malá, ale pokud chci spořit, tak nejdu do nového auta a velkého objemu - a prosím nekamenujte mě ... já nerad :-O
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 01.11.07  16:30

    « Setrvák, trojkombinace, nebo vstřiky??? Nebo EGR?

    Ahoj všem,
    při servisce 40 tkm jsem reklamoval studený start - kolísání volnoběžných otáček spojené s nepříjemným kovovým zadrháváním (sluchově z pravé strany motoru), zároveň s výraznými vibracemi (hází to s celým autem) kolem 1100 ot/min. při přidávání a ubírání bez zařazené rychlosti.
    Odpověď v Rašino Brno byla, že po napojení na diagnostiku nic nezjistili - jezdím s tím do teď -dalších 6 tkm.
    Po zahřátí všechny jevy dokonale zmizí, je to raketa, nízká spotřeba, hladký chod, bez problémů. Projevuje se pouze při studeném motoru. Problém je mnohem méně výrazný, pokud natankuji shell normál saze. S V- Power je to mnohem horší.
    Co s tím mám dělat? Jaký je názor odborné veřejnosti?
    Budu vděčný za každou radu.

    Mond kombi 08/2006 2.2 TDCI
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.11.07  16:26

    « Re: Jak funguje plyn u 2.2TDCI

    superkutil:
    U Mondea 2,2TDCi jsou vyšší výkony vykoupeny vyšší spotřebou než u 2,0TDCi. Větší otvory na trysce = větší spotřeba. Existuje minimum pod které se prostě nedostaneš.
    Na pedálu plynu je potenciometr, 3 dráhový. podle polohy jezdce přidává ECU palivo a řídí se dle palivové mapy, která zohledňuje zatížení motoru - pomocí senzorů ECU rozpozná zda jedeš z kopce nebo do kopce, zda předjíždíš, zda máš volnoběh, zda klimatizuješ, svítíš. Obecně na podzim a v zimě MUSÍ spotřeba stoupnout. Je to kvůli studeným startům, kdy si ECU přidává poměrně velké množství paliva, kvůli menší výhřevnosti zimní nafty a kvůli zimním pneu s hrubým vzorkem.
    A jestli ti to chlape furt ještě nestačí, pošlu ti principy funkce systému common rail na 120 stránkách. A můžeš jezdit podle manuálu, tak jak to dělal ten německý plukovník v "Báječných mužích na létajících strojích"!!! >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.11.07  16:19

    « Re: Vyber diesel motora

    superkutil:
    tlaky nemají s délkou vstřiku nic společného. Čím vyšší tlak, tím menší vstřikovací otvory (to je rozdíl mezi 2,2TDCi E3 a E4), lepší rozprášení paliva, vyšší výkon.
    Délka vstřiku = dodávka paliva = spotřeba.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.11.07  15:04

    « Jak funguje plyn u 2.2TDCI

    Můžete mi někdo vysvětlit, jak reguluje plyn vstřik paliva a tlak turba podle stisku plynu a otáček? Vím akorát, že turbo má elektrické natáčení rozvodových lopatek turba a že do jednoho válce jde několik vstřiků. Ale jaký je rozdíl, když na plyn šplapu málo nebo hodně? To že plynem řídím otáčky a zátah motoru vím, to na mysli nemám. >:D Ale kdy se roztáčí turbo? Pokud vím je to rychlostí výfukových plynů, to znamená otáčky a množství paliva, ale jak je to přesně? Pořád bojuju se spotřebou a nevím zda je to stylem nebo otáčkami. Snažím se o minimální zrychlení a přesto žere. Jezdím mezi 1500-2500, u 5ky a 6ky až do 3000ot.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.11.07  14:59

    « Re: Vyber diesel motora

    To WinDiesel: Aha, někde jsem četl, že tlaky nové generace C-R jsou vyšší aby byla doba vstřiku kratší a lépe definovatelný poměr mezi tlakem v C-R a ve válci.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.11.07  14:54

    « Re: Ridici jednotka

    Vasik1: zajeď za mnou do Prahy, podíváme se.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.11.07  14:52

    « Re: Vyber diesel motora

    superkutil:
    SVDO (SiemensVDO) dělá pouze piezo. S tlaky to nemá nic společného, obecně SVDO pracuje s rychlejšími vstřikovači a nižšími tlaky. Což nemusí být vždy výhoda - spotřeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.11.07  08:19

    « Re: Vyber diesel motora

    Ty SVDO jsou už s piezovstřikovači? Ty by měli mít vyšší tlaky. Akorát snad nejsou rozebíratelné, takže opravy nebudou nejlevnější. O tom 103kW vím jen to, že je to velký žrout. Než 96kW tak to raději 1.8TDCI 92kW, ten je schopný jezdit do 6,5litru a má max. moment v nižších otáčkách (líp se rozjíždí).
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 01.11.07  08:14

    « Re: Ridici jednotka

    To WinDiesel 16:43 :No a tedy kde může být chybka?Zimou to asi nebude, i teď když bylo teplej cca 12°c se nic nemění. Mám navštívit fordí servis? Olomouc?Zlín? Nebo to hodit ze skály? >:-[] Může to být něčeho důsledek?Dim tu psal cosi o dvouhmoťáku? A nebo vstřiky?Co Dime? Nesnáším tyhle ty nejistoty :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.11.07  08:14

    « Re: WinDiesel

    Vimpy: takže jenom to, že na Slovensku nikde vstřikovače neopravíš. Nevím jak nezávislý importér na Slovensku, ale FMCZ v Čechách má servisní smlouvy se servisy DELPHI, kdy se vstřikovače opravují, ne pouze vyměňují a tím se výrazně snižují garanční náklady.
    Vyměnit vstřiky umí každý b.., ale opravit je, to už je jiná. A nemysli si, jakmile přijedeš k Fordu se všemi vstřikovači vadnými, jedeš zase rychle s odmítnutou garancí (celá sada = vždy alivo) a platíš si to sám. A tehdy se velmi hodí ušetřit přes opravu vstřikovačů.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.11.07  08:13

    « Re: Spotřeba

    Přikláním se k hilovi, dle odborníků čím širší a nižší je pneumatika, tak je vyšší spotřeba. Ta spotřeba mi stoupla s letními pneu a poslední měření bylo 28.10.07 takže snad ještě letní nafta. To zvýšení je otázkou tak 2 měsíců. Mimo město je to pořád stejné, ale ve městě to stouplo. Podle Charouze je spotřeba 2.2TDCI ve městě 8litrů, tak jsem se radoval že jezdím za 7. Ale 8,5 je fakt moc. Jako by to žralo na volnoběh a do 2000ot. Prý je výrazný rozdíl ve spotřebě mezi 2.0TDCI a 2.2TDCI právě ve městě.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 31.10.07  19:53

    « Re: Ford PASovská anabáze

    WD: No tak to jsem zvědav jak dopadnu. Jediný světlý bod je, že Transit, na kterém mi dělali v PASu taky všechny vstřiky (výměna) a opravu čerpadla už najel od té doby bez problémů skoro 100kkm.
    Snad to ten EGR ventil vyřeší.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.07  19:23

    « WinDiesel

    Vstrekovace menime v Summit Motors BA... Nikam auta neposielame, takze...?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  19:22

    « Re: Ford PASovská anabáze

    hil: už jsem to PASu zarazil >:D
    Již nebudou nikoho klamat, zavolal jsem na Ford, oni jim prostě nalhali že mají autorizaci.
    Už tam Ford nic nepošle.
    Nedá se svítit - půjde to k Sobkům, ti jsou jednoocí mezi slepými, taková je holá pravda, nebudeme si nic nalhávat. Ale co se týče vstřikování, mají již skutečně hodně zkušeností a jsou dobře vybaveni a vyškoleni.
    Mají: VDS Ford, DIAMAND Delphi, DS100E Delphi, VAG Volkswagen, DST-1 Denso, DST-PC Denso, Laser2000 Lucas, stanici AVM Hartridge na zkoušení čerpadel a stanici CRi-PC Hartridge na zkoušení vstřikovačů, tato stanice bude do měsíce dovybavena kalibrací vstřikovačů Delphi a potom budou myslím 100% vybaveni.
    Jó, stojí to asi sakra peníze.....
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  19:16

    « Re: Vyber diesel motora

    Asterix: o tom safra taky něco vím. 96kW i 103 kW jsou PSA-FORD motory se vstřikováním SVDO (SiemensVDO). Pokus se koupit motor bez částicového filtru a budeš celkem v poho. Měň filtry paliva častěji než je předepsáno, ber dobrou naftu a budeš úplně v poho.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  19:14

    « Re: Vico 27

    Vimpy: něco o tom vím. Na Slovensku dělá FORD nezávislý importér. Protože slovenští dealeři Delphi (jediný servis Agat Pezinok) nebyli schopni nabídnout servis, obrátil se importér Forda na společnost Hale Praha, taková je prostá pravda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.07  19:10

    « Vico 27

    Mozes mi prosim povedat z ktoreho servisu v BA ti chcu poslat auto do Prahy??? Viem len o jednom autorizovanom, ale pochybujem, ze by odtial auto posielali do Prahy... Zvlast so vstrekovacmi. ;-\ ;-\ ;-\ ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Asterix

    Asterix 31.10.07  19:04

    « Vyber diesel motora

    Kto vie prosim nech poradi a odpovie. Pre nove Mondeo, ktory diesel motor je lepsi. Ten 96 kW alebo 103kW. Zaujima ma aj hladisko spolahlivosti tychto dvoch motorov a nachylnost na nekvalitnu naftu a tym padom hrozba znicenia vstrekovacov. Neplanuje Ford v blizkej dobe nejaky novy 2l diesel??. Dakujem
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 31.10.07  18:11

    « Re: Spotřeba

    Superkutil, WinDi: Mě to zatím žralo nejmíň v zimě se zimníma gumama a naftou. :-) Tedy podle PP, ukazovalo to o 1l míň, nikdy jsem to jinak nesledoval.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 31.10.07  18:08

    « Re: Ford PASovská anabáze

    No jo, copak hlavu, zavedení blokové výjimky, ale jak se to má člověk dozvědět? A jak se mám dozvědět, kde je tu poblíž (100km +-) nějaký zodpovědný servis? Volal jsem, ještě předtím k Sobkům a ti s tím bez Forda nechtěli nic mít...
    Nicméně to o Sobkovi je do budoucna dobrá zpráva.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  16:48

    « Re: Re:

    martin.z: zítra ve čtvrtek? 11.30? piš na ptesarzavináčemail.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  16:46

    « Re: Ford PASovská anabáze

    hil: mno Sobkovic budou mít potřebnou techniku (kompletní včetně kalibrací vstřikovačů) na začátku prosince. Potom budou vybaveni asi tak 10000000000 x lépe než PAS Zábřeh.
    Co se týče vyškolení, PAS nemá žádná a co já vím Sobek veškerá.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  16:44

    « Re: Spotřeba

    superkutil: asi jedeš zimní naftu, ze které jsou odstraněny vysoce výhřevné parafiny a dodán petrolej. Také již možná máš zimní gumy s větším valivým odporem.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  16:43

    « Re: Ridici jednotka

    Vasik1: někdy to ŘJ takhle dělá - ale řekl bych že to může být způsobeno nesprávným vyhodnocením informací co dostává. Vliv na to má zima, to určitě.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  16:39

    « Re: Ford PASovská anabáze

    hil: a co taklhle trochu víc používat hlavu? Od doby zavedení blokové výjimky nemusíš servisovat ani garanční úkony u Fordu a neztrácíš nárok na jiné garanční nároky provedené Fordem.
    To Tě opravdu neznepokojuje že to dělají žabaři?
    To Tě opravdu neznepokojuje že se to může promítnout do brké POZÁRUČNÍ havárie vstřikovacího systému, kterou si již budeš platit Ty?
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 31.10.07  15:25

    « Re: Ford PASovská anabáze

    PetrT (WinD) Já nevím, ty sice autům rozumíš, všechna čest, ale buď nečteš co píšu, nebo nevím.
    Pro mě je partner po dobu záruky jedině FORD a jeho autorizované servisy. Tam jsem to dal. A oni ať si to dají třeba ke kováři, to je jejich problém. Navíc dost pochybuji, že by FMC Praha nechával posílat věci neautorizovaným firmám.
    Opakuji: Všechno co dělá AUTORIZOVANÝ FORD servis, kam jsem auto dal, se děje na pokyny a po SCHVÁLENÍ FMC Praha. A samozřejmě FORD nese plnou záruku za opravu.

    Až si to budu muset platit sám, dám na tebe a tebou doporučené servisy. Jen mě nesmíš poslat za někým, koho v dalším příspěvku odsoudíš (Sobek) :-)
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.10.07  15:10

    « Spotřeba

    Ahoj, chci se zeptat jakou máte spotřebu ve městě. Já mám v poslední době přes 8litrů a rozjíždím se co nejpomaleji s otáčkami od 1500-2500. Dřiv se mi dařilo tahle jezdit se spotřebou do 7mi litrů a teď to vylézá až na 8,5litru. Přitom se snažím co nejvíc brzdit motorem a vyřazovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 31.10.07  12:30

    « Re: Ridici jednotka

    Někdy může mít nepravidelný chod volnoběhu na svědomí dvouhmotový setrvačník, který má vliv na otáčky právě v okamžiku, kdy sundáš nohu z plynu......řídící jednotka pak neví, co roupama :-)

    Dělalo mi to první Mondeo taky někdy. A taky na normálním volnoběhu lítaly někdy otáčky od 800 do 1500 jako kyvadlo.....
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.07  10:54

    « Re: Re:

    WinDiesel:
    ok, cekam az neco navrhnes, soukrome zpravy tu uz nejsou, mail na tebe nevim tak je to na tobe :-) Idealni by bylo poslat mi na mail tvuj telefon
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 31.10.07  10:33

    « Re: Ridici jednotka

    to WinDiesel: Zbusobuje tedy to moje ,,neochotné ubírání plynu při puštění plynu při řazení,, řídící jednotka?Chápej prostě pustím plyn,že chci přeřadit, a otáčky místo toho aby ochotně spadly na volnoběžné, se pomalu plazí někde k 1500ot, a tam konec, no ale do té doby než to sleze aspoň na těch 1500, mám už zařazené 2 další stupně:O). Dřív to nedělalo, až teď prostě měsíc jezdím jen z práce do práce 5km a zdechám, a zase nazpátek. Volal jsem už i panu Marečkovi, říkal že to nemůže být nic jiného než softvare, vyresetování odpojením baterky přes noc, zd se nepomohlo :'-(, pravda je taková, že z toho nemám dobrej pocit,a řazení není příjemné, připadám si v autě zbytečný, ještě by ŘJ za mě mohla řídit a já bych si sedal na zadní sedadlo kde bych se ještě trošku prospal, když furt chce vše tak mermomoci řídit
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  09:47

    « Re: Ridici jednotka

    Josef0351: jo existuje, nšco vyhrabu...
    V zásadě se u dieselových variant Fordů se vstřikováním DELPHI (Siemens, Bosch mají jinou strategii a Denso dodává pouze hardware, zde si Ford vytvořil svoji strategii sám) jedná o toto:
    základem přizpůsobování ŘJ je senzor snímající hluk motoru, tento je většinou umístěn na 3 válci. Tento senzor dodává ŘJ informaci o kvalitě spalování a ŘJ na to reaguje a upravuje funkci vstřikování a to průběžně a pořád. Hlavně se upravuje velikost pilotního vstřiku a jeho vzdálenost v čase od vstřiku hlavního.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  09:42

    « Re: Ford PASovská anabáze

    hil:
    smůla, pkud byly vstřiky a čerpadlo v PASu, tak nejen že nemáš jistotu ale koleduješ si o průser.
    PAS nemá vyškolené lidi, nemá autorizaci a nemá ŽÁDNOU techniku na to, aby mohlo říci cokoli o vstřikovačích a čerpadlech.
    Ty jsi to koukám ještě pořád nepochopil !!!!!!!!!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.10.07  09:39

    « Re: Re:

    martin.z: já tu dlouho nebyl, domluvíme se, jsem teď delší dobu každý den v Praze k mání...
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 31.10.07  09:02

    « Re: Ridici jednotka

    Existuje nejaký seriózny článok, server alebo pod. kde sa píše o tom prispôsobovaní riadiacej jednotky? A hlavne do akej miery sa prispôsobuje a ako to vlastne funguje. Ziatiaľ som o tom čítal len v diskusiách a to je len "jedna pani povedala". V servise Ford mi o tom nevedeli moc povedať. Mne sa tiež zdá že niekedy ide auto lepšie, niekedy horšie. Keď ho umyjem tak sa my vždy zdá že ide lepšie >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.07  08:13

    « Re:

    WinDiesel:
    Petre nevim jestli si cetl muj prispevek, po nem sem toho nalitalo dost. Nebylo by mozne se s tebou dohodnout v Praze na diagnostiku, misto a cas bych nechal na tobe, pripada mi ze mam mozna problem se vstrikama..
    kontakt na me je v profilu..
    Martin
  • « 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 31.10.07  00:19

    « Re: přizpůsobení řj stylu jízdy

    Vasik1, lordmystic, manual se da koupit u FMC v cestine, sveho casu stal jeden 500Kc, nebo ho bude mit vas dealer ten navic bude mit i servisni, to zakladni tam je, jak pouzivat danou motorizaci polopate. Nerikam ze je potreba to cist pred kazdou jizdou >:-[] ale obcas se to hodi tam mrknout, za tech 500 to stoji, porad lepsi nez prekladat si to sam.

    lordmystic presne tak to funguje behem nejake doby s to prenastavi pro manzelku a pak zase pro tebe, Samo v zacatku jedes na jeji data, nejrive si to musi nacist dostatek dat. Prenou dobu ti z hlavy nereknu.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 30.10.07  23:14

    « Re: Ford PASovská anabáze

    No jo, to je furt dokola. Když já to v záruce musím dát FORDOVI. Možná jsem mohl zajet do jinýho, to je pravda. Ale kam? Do Brna k Rašínům?

    Ale zase to má výhody, mám jeden vstřik nový, čidlo vačky nové, jistotu že čerpadlo a vstřiky jsou teď OK... :-)

    Akorát už jsem zapoměl, jak se s tím jezdí.
    A za chvíli to bude 30 dní, to bych mohl chtít zpátky peníze, že :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 30.10.07  22:55

    « Re: Pokazene Vstreky - Slovensko

    vico27:
    Jen žádné kámoše, koleduješ si ještě o větší průser. S DELPHI vstřikovači nic nesvedeš bez drahé a komplikované techniky, ten kámoš je buď dorazí, anebo pokud jim relativně nic nebylo, zničí je. Vstřikovač jsou velice háklivé na čisté zacházení a já nevěřím tomu, že ten "kámoš" si bude vědět rady. Nejspiš měl v ruce pár Bošáckých vstřikovačů, které jsou zcela jiné konstrukce a nyní si myslí že o commonrailu ví vše. CHYBA LÁVKY, ALE TY TO BUEŠ PLATIT !!!
    Kdyby auto bylo pojízdné, řeknu - frč s tím do Čech (Kladno, Praha, Poděbrady, Soběslav) - tam všude je záruka kvality - zkušenosti. Nejlépe s celým autem, nestačí jen komponenty opravit, ale táké je správně a velice čistě namontovat !!!!!
    Hodně se toho dá při demontáži a montáži zk.... !!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 30.10.07  22:47

    « Re: Pokazene Vstreky - Slovensko

    vico27:

    tak za 1/
    Na Slovensku je pouze 1 Delphi servis, v Pezinoku a je mizerný a vstřikovače se tam neopravují, jsou drazí a nemají zkušenosti. Nebrat.

    Do Praha = do Hale - to je optimální volba - zároveň DELPHI i FORD servis v jednom baráku, spousta zkušeností. Riziko zvorání něčeho je výrazně nižší a také jsou levnější, protože tam vše opravují.

    Až to budeš mít zase v cajku, dej si pozor na výměny palivových filtrů - POUZE 2 MIKRONOVÝ ORIGINÁL DELPHI HDF924 NEBO FILR OD FORDU (UVNITŘ KRABICE SAMOZŘEJMĚ DELPHI HDF924). Limit výměny max. 20000 km spolu s výměnou oleje.

    Jinak zrovna se instaluje servis v Brně - opravy a kalibrace funkční někdy příští týden, potom hned ve Zlíně.

    Pezinok je také v plánu, možná v prosinci. Ale budou dlouho dohánět náskok.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 30.10.07  22:39

    « Re: Ford PASovská anabáze

    hil: EGR (Exhaust Recirculation Valve)to dělat může. Ale obvykle se projevuje černým kouřem. Něměl jsi to dávat do PASu, varoval jsem Tě. Už to mohlo být hotové a nemuselo se laborovat se vším možným KROMĚ EGR.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 30.10.07  20:52

    « přizpůsobení řj stylu jízdy

    Deadlift: jo jo tak to by mohlo být, když si auto půjčí manželka, tak mi pak vždy přijde, že to auto je úplně v pr..li a tohle by to vysvětlovalo :). navíc když pak jedu dálku a beru to trochu ostřeji (jako o víkendu z brna do strakonic), tak pak to jede krásně, tiše si to brumlá, reakce na plyn rychlejší... nevím jestli je to jen můj pocit nebo se to přizpůsobuje už po pár set km či méně...

    ps - no manuál mám, ale v němčině kterou neumím a mladá se mi na to vybodla, že mi to překládat nebude :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 30.10.07  20:45

    « Re: Ridici jednotka

    Ale mi se to přizpusobovani vůbec nelíbí >:-[] manuály, máme ale dojče :'-( kdysi tu dával někdo odkázek? či někdo posílal na email? treba se taky na vasek.boran@email.cz objeví, prosím prosím, a co tam jako píšou?
  • 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 30.10.07  16:14

    « Ridici jednotka

    Vy jste hosi teda srandisti, ridici jednotka se prizpusobovala uz u SCi 1,8 a ctete nekdy vubec manual k autu? Pokud ho teda mate.
    Bylo by to lepsi nez neco znicit a litat po servise. Myslim ta myslenka s mapovanim ridicovy jizdy je dobra, kor kdyz prispiva k setreni spotreby. Pokud jezdite sportovne chova se sportovane atd..
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 30.10.07  15:31

    « Ford PASovská anabáze

    Tak auto už je zase zpátky z PASu ve FORD servisu.
    Čerpadlo a vstřiky OK. Prý to vypadá na nějaký EGER ventil.
    Může EGER ventil dělat ty moje příznaky? (Nestartuje a akceleruje až po 1-3 s od sešlápnutí plynu.)
    Prý když od něj odpojí hadici tak to jde.
    A navíc se jim v tom mým servisu vysypal systém, tak ho teď ani nemůžou objednat... Na moji radu, ať to objednají telefonem, na mě koukali jak na prosťáčka, kterej neví, že když se pokazí PC, tak se práce prostě nedělá..
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 30.10.07  15:03

    « Re: Copak se to zase děje

    Vasik1: Prečítaj si manuál. Píšu tam, že po zapojení batérie sa auto bude správať neštandardne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.07  14:29

    « Pokazene Vstreky - Slovensko

    Ahojte,

    prave som sa od brata dozvedel, ze sa nam asi pokazili vstreky. Isiel riadne 90km/hod, ked zrazu zacala blikat ta kontrolka, a motor zacal vydavat cudny klepotavy zvuk pri nizkych otackach. Zobral auto zatial do autorizovaneho Ford servisu v Bratislave, ale odtial ho chcu poslat do Prahy. Mne sa to nezda, radsej by som ho zobral do nejakeho Delphi servisu. Nemate niekto informacie ci je niekde na Slovensku?

    Inak auto je rok vyroby 2003FEB, dovezene 8/2006 z Nemecka s 90 tisic km. Ma teraz nabehanych 140 tisic km. 2.0 Tdci 85kw.
    Zatial sa raz pokazilo cidlo klukoveho hriadela - oprava 2 tisic SKK aj s materialom.

    V servise zatial povedali, ze to vyzera na vstreky, a ze ak to nechem poslat do Prahy, tak na to maju nejakeho kamosa, kto im to spravi a moze sa na to pozriet. Odpoved mam mat dnes vecer, alebo zajtra, ci su to naozsaj vstreky.

    Nezda sa mi vsak jedna vec, ze som nespozoroval ziadne symptomy pokazenych vstrekov o ktorych ste tu pisali. Je mozne, ze som si to iba nevsimal?

    Diky za pomoc.

    PS: neviem ci to auto bola dobra kupa, uz druhykrat sa pokazilo 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 30.10.07  12:26

    « Re: Dvě kola jsou málo.

    2.2HDI/TDCi/DI-D (jedno turbo) se dava do trojcat Outlander/C-Crosser/4007, pak je i ve Freelandrovi, co vim tak se o nem uvazuje i do CX-7. Dvouturbovou zalezitost si zatim syslej francouzi pro sebe do C5, 607, 407. Uvidime jestli ji pustej dal aspon fordu.
    2.2 dCi je AFAIK renaultackej motor, Nissan prevzal do svych modelu vyvyjenych uz s renaultem.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.10.07  11:44

    « Re: Dvě kola jsou málo.

    Ty motory 2.2HDI biturbo a 2.7HDI jsou fakt trháky. Narazil jsme na článek, kde psali, že tyto motory budou odebírat i výrobci z východu (Korea, Japonsko) do SUV. PSA se fakt vytáhlo. I Renault dával do Laguny 2.2dCi která je původem od Nisanu (netuším odkud ten jí má).
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 30.10.07  10:10

    « Re: Dvě kola jsou málo.

    To Radek1: ti prvnim sestivalcem jsem myslel, ze prijde i benzinova V6 (to benzinovy mi vypadlo :-) ). Ze 2.2 tdci neni sestival je jasne :).
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 30.10.07  10:01

    « Re: Az se zima zepta..

    to DR: mě taky občas nejde, asi to naši východní sousedi nemají vychytaný :-) ten odkaz od tebe asi dobrý , ale Ad-Watch mě tam nechce pustit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 30.10.07  07:46

    « Re: Copak se to zase děje

    to jarda.suchy : Tak do práce jsem dojel >:D, hezky se to vyresetovvalo, budíky se protočily. No reakce na plyn je jiná to na 100%, otáčky při řazení jsou taky jíné, je to lepší, než tomu bylo, ale moc se mi to nelíbí, asi zajedu do servisu na nějaký upgrade, softvare bez toho aniž by špicloval jak jezdím neexistuje?
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 29.10.07  23:20

    « Re: Copak se to zase děje

    Jo, kod je skovanej v kastliku se serviskou, du to udělat, sakra jenom abych ráno odjel do práce >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.07  23:16

    « Re: Copak se to zase děje

    ... podle meho staci par hodin do rana. Me tvrdil technik, ze to resi i problem se splasenymi okny dovirani a tak. Proste se to vse vyresetuje, pozor na radio! K inicializaci je potreba po zapojeni bateri kod k danemu modelu radia.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 29.10.07  23:05

    « Re: Copak se to zase děje

    to jarda.suchy: Tak tohle by na můj styl jízdy sedělo, prostě opřený o opěrku, no a než tam ten jvalt zařadím, tak to chvíli trvá, prostě takové ležérní řazení. Co je to delsi odpojeni?Mám to skočit přes noc odpojit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.07  22:51

    « Re: Copak se to zase děje

    To co povazuje nekdo za problem a chybu, povazuje FORD za HITECH! To s tema vyssima otackama pri razeni nez je volnobeh jsem vzpozoroval po prvnim upgrade cca pred rokem. Je to ucici se vlastnost ridici jednotky, ktera postupem casu reaguje na ridicovo chovani a styl jizdy. Proto jsou rozdilne i reakce plynu na mocnost seslapnuti pedalu plynu u stejnych motorizaci. Je to pry hodne individualni. Me to dela taky, u dynamicke jizdy to nepoznas, protoze vetsinou radis z vyssich otacek a tak tolik otacky motoru nespadnou jako pri klidne jizde a razeni z nizsich otacek. Je to odstraneni efektu "jakoby pribrzdeni motoru" pri pomalem razeni - misto razeni s meziplynem. Pry se tyto postupne ukladana data smazou po delsim odpojeni napajeni ridici jednotky od zdroje (autobaterie) - nemam prakticky overeno.

    Mimochodem TOYOTY Avensis v benzinu 2.0 (informace od technika co dela v TPCA - pouzivaji je jako sluzebni auta) maji take tento efekt "extremne" pomaleho klesani otacek - je to prednastavene v ridici jednotce v zavislosti na stavajicich otackach a zarazenem rychlostnim stupni. Ti co delaji vystupni testy z linky TPCA a testuji tam ta vyrabena pidi auta na okruhu - specialne vyskoleni testeri - tvrdi ze se s tim "neda jezdit" je to proste pro nas tupe ridice do bezneho provozu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 29.10.07  22:01

    « Re: Copak se to zase děje

    Tak jsem dnes volal panu Marečkovi do Hale, prostě mi to nedalo, byl sem v kanclíku sám >:-[] a na otázku proč že tomu mému ropákovi po sundání nohy z plynu nechtějí hned spadnout otáčky na volnoběh praví, to musí být jedině software 8-s , že by nějaký virus?No každopádně jsem to dnes zkoumal, volnoběh pohoda, sešlápnu pustim,vše v pořátku. Ale ve chvíli kdy jedu normální jízdou(otáčky kolem 2000), a mám zařazeno, tak vzniká problém.Nejhorší je to samozřejmě u nízkých stupňů,kdy v podstatě řadím i při 1500 ot. Večer jsem ještě zkoušel ostřejší jízdu, a tam problém nebyl, prostě jen jízda pianko.Kdybych to měl k něčemu přirovnat, tak se to chová jako studenej žigulik s naplno vytáhlým sytičem :O))) Nechápu to, prostě mi to hlava nebere, dnes jsem to tu celé znova pročmuchal, ale kdybych to měl všechno zase číst tak se z toho zblázním. Inu copak že se to tedy děje? Kdepak se nám zatoulal Petr T.?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.07  21:23

    « Re: Az se zima zepta..

    Ten slovenský odkaz na porovnání rozměru pneu mi nějak nefungoval, tak bych si dovolil nabídnout českou variantu [odkaz] je tam toho na výběr trochu víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 29.10.07  18:51

    « Re: Dvě kola jsou málo.

    To sybokcz:opravu beru,jen ta 2,2 tdci bi asi nebude V6 to patří až k té 2,7 že? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 29.10.07  17:10

    « Re: Az se zima zepta..

    to Krkovička: posílám odkaz na alternativní záměny kol - omlouvám se je to jen ve slovenštině - pro mladší ročníky složitý jazyk [odkaz] >:D
    rozdíl na průměru je 5 mm, takže ta GPS má zase pravdu - já ji teď nepoužívám, tak jsem si toho ani nějak všimnout nemohl, a asi bych si toho pokud bych se na to nezaměřil ani nevšiml
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 29.10.07  16:44

    « Re: Az se zima zepta..

    Já jel okolo před týdnem a ještě tam bylo sucho...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.07  14:38

    « Re: Dvě kola jsou málo.

    :-) :-) :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…