FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 13.11.07 10:15
« Stěrače FLAT.
Ahoj, koupil jsem stěrače FLAT a mám problém s přítlakem. Pravý funguje skvělě ale levý místy nedosedá, jako by měl špatný přítlak. Nemáte někdo grif, jak nastavit rovnoměrný přítlak pro celý stěrač? Je to opravdu tak citlivé na nastavení? Nebo je to právě v kvalitě a technologii výroby těch stěračů? -
"-- skrytý --" 10.11.07 14:16
« Autoradio KOD
Ahoj vsem mam dotaz vyndal jsem si svoje FORD radio 6000 s tim ze jsem si objednal plastovou redukci. Ovsem po vyndani radia jsme zjistil ze potrebuju jeste nejakou kabelovou redukci. Tak jsem radio strcil zpet a chce po me kod kterej po minulem majiteli nemam. Nemate nekdo moznost vygenerovat kod na zaklade neceho popripade needa se nekde sehnat nejakej generator nebo tak neco? Dekuju moc vsem za rady. PS: Nevite nekdo jaka kabelova redukce je ejste potreba? -
superkutil 10.11.07 09:49
« Re: Manuál principů CR
To cja: Únava, mělo to být 40km/h. :-) Ale jinak v Praze na okruhu není problém vidět auta jet 140km/h. Ale to brzy skončí, časové radary udělají své. Nevím jak je to v jiných městech, ale v Praze jich bude hodně. Bohužel to bude mít i jeden negativní efekt a to že se doprava v Praze zastaví. Před pár lety jsem byl v USA a tam se nejrychleji jezdí ve městech po rychlostních silnicích. Je to tam trochu jiné protože na nejbližší rychlostní silnici máš maximálně 500metrů. Ale v obytných částech samozřejmě jezdí pomalu. Osobně jsem ale pro zpomalení silnic v Praze, protože ač bydlím přes 600metrů od jižní spojky, tak nemohu pro hluk otevřít okna. :no: -
superkutil 09.11.07 23:54
« Re: Manuál principů CR
Hm, je zajímavé, že když jedu hodně ostře okolo 110km/h tak to žere rozumně, při rychlosti okolo 160km/h to žere víc ale jde to. Ale když jedu s hodně málo plynu a s otáčkami mezi 1500 - 2500ot tak to žere hodně. A to i když třeba jedu po městě 140km/h. Jako by najednou v otáčkách od 1250-1750ot (platí pro 1,2 a 3ku) žral víc. Jako by bez turba žral víc. Nejmíň žere při zátěži okolo 2000ot. Ten motor 2.2TDCI holt má opravdu hodně velkou spotřebu při zahřívání, volnoběhu a pro vlastní pohon (ztráty). Docela by mě zajímalo jak moc žerou ty 1.8TDCI 92kW/320Nm. To že je to hlučný motor jsem viděl v S-MAXu, ale jinak vypadá hodně dobře, výborně jde za plynem, spojka je rozumná, táhne už od 1700ot. -
WinDiesel 09.11.07 18:51
« Re: Manuál principů CR
Oleowr1: ne, to možné není. Nicméně je to nejstarší strategie, která už brzy přestane stačit.
Přesnější bude měření tlaků ve válcích senzory zabudovanými do žhavicích svíček, případně místo těchto senzorů tlaku použít lambda senzory. Tehdy bude spalování extrémně přesně řízeno, emise půjdou k nule a využití paliva (vyšší výkon nebo nižší spotřeba) bude extrémní. -
oleowr1 09.11.07 10:10
« Re: Manuál principů CR
To WinDiesel: Asi hloupá otázka, nemůže rozhodit měření hluku motoru nějaký vnější vliv? Myslím hluk, který by mohl být generován např. pneumatickými kladivy, vysypáváním kamení z korby náklaďáku, obecně hluky na stavbě, odpálení světlice apod. Pravděpodobně se měří úroveň nízkofrekvenčního hluku, filtrují se možná jen významné kmitočty tohoto hluku při konkrétních otáčkách. -
WinDiesel 09.11.07 08:46
« Re: Manuál principů CR
superkutil: s těmi vstřikovači je to tak: piezo jsou rychlejší, takže MOHOU účinně pracovat is s nižším tlakem, vstřikují přesněji palivo.
Na druhou stranu, když máš vyšší tlak, piezo nepotřebuješ a je dražší.
Pravidlo = tlak v rampě ničím nenahradíš.
Co se týče kompenzací vstřikování, vychází ze strategie založené na odposlouchávání hluku motoru. Snaží se snížit hluk motoru úpravou doby vstřikování jednotlivými vstřikovači, válce se potom mohou od sebe lišit celkem výrazně, protože strategie přihlíží ke kompresím, opotřebení válců, opotřebení vstřikovačů... Čím je např. vyšší opotřebení vstřikovače, tím dříve dá ŘJ impuls k jeho otevření a ke vstříknutí dávky paliva. A jízdní styl má na tyto parametry rozhodně vliv také. -
superkutil 08.11.07 21:13
« Re: Manuál principů CR
To WinDiesel: Tak jsem pročetl manuál o principu C-R a moc jsem nepochopil jak systém pozná jak moc se vstřikovače opotřebovávají a jak se mění jejích parametry. Je to šílená alchymie a tech vlivů na vstřikované množství je mnoho. Jaká je asi přesnost vstřikovaného paliva? Zajímavá je zmínka o vstřiku nafty při otevírání výfukových ventilů (následný vstřik). To zřejmě může být důvod vyšší spotřeby EURO IV oproti EURO III. Z celého manuálu vyplývá, že by otvory ve vstřikovači měly být co nejmenší a tlak co nejvyšší. Pak nechápu, proč se montují do nových motorů piezovstřikovače, které mají mít nižší tlak jak elmag. -
superkutil 08.11.07 20:57
« Re: Palivo
To DIM: Pouze reaguji na to co píše pepek. Auto jsem kupoval jako skladové, ale jak dlouho ve skladu je jsem nevěděl. Předchozí příspěvky byly jen kvůli pepkovi. Nechápu co do toho tak reje a proč uvádí mylné údaje. Já jen že nemám rád, když tady pepek něco plácá a o situaci neví vůbec nic. 8-s Pepek vždy vytrhává z kontextu, informace se měnily podle toho jak se měnily závady na autě nebo jak vycházely na povrch další údaje. Myslím, že je úplně jedno jestli auto bylo ve skladu 14dní nebo 6měsíců, v obou případech by mělo být auto bez závady a doba uskladnění by neměla mít vliv na to zda je auto poruchové a nedodělané. Ale pepek si bude mlít stále svou a tak už na to nebudu reagovat. -
superkutil 08.11.07 12:01
« Re: Palivo
To pepek: Ty si nedáš pokoj. Pokud máš nějaké podložitelné tvrzení, tak ho dej na web, jinak neotravuj. Níže uvedený odkaz mapuje celou historii vozu. Myslím, že dopisy z FMC jasně hovoří o tom co s vozem bylo. Auto mě bylo prodáno se slevou jako výběhový model, o tom že to je 6měsíční ležák jsem nevěděl. Auto bylo na leasing a v den předání, respektive do týdne od předání jsem v autě nalezl 25 závad které podle mne byly důvodem k vrácení vozu (zatékání do vozu, pískání kolem dveří, odpadávající polstrování, zdeformované plasty, nefunkční ventilace, nefunkční ovladače stěračů, odstávající a upadávající lišty, křivé dveře, atd.). Vše je doložitelné, ale myslím že to nemá cenu dávat na web. Ty jenom mlžíš a prudíš. To je o ničem. :-! -
superkutil 08.11.07 11:54
« Re: Palivo
To oleowr1: Já vím, že je to u ostatních automobilek podobné. Znám to od Renaulta a Peugeota. ;-) Je nechápu, že v případě takovéhle nepovedenky, kterých myslím moc není, prodejce nevezme auto zpět a nedá ho třeba na půjčovnu a zákazníkovi nenabídne jiné. Nechápu, že jsou ochotni se 4roky dohadovat a opravovat.
Tu hlášku s autem do 1miliónu jsem u Forda slyšel taky. >:D -
superkutil 08.11.07 11:46
« Re: Palivo
To Jozef0351: To víš, když mi všichni tvrdí, že Ford je spolehlivé auto, tak hledám to spolehlivé. >:D Mondeo 2.2TDCI je můj 5tý Ford. První byl jetý pohřebák Escort 1.6D (ten šlapal jak hodinky), nový Escort 1.6i (ten žral a zlobil motor), nové Mondeo 1.8i (jeho historie je níže), jetá Fiesta (mám ji doposud a není špatná) a Mondeo 2.2TDCI (to zatím vypadá nejlépe, teda až na spotřebu a sedačky). Takže pokud se TDCI osvědčí, tak třeba další auto bude S-MAX nebo C-MAX ale pokud bude TDCI nebo Mondeo zlobit, tak to bude Subaru Forester nebo jiná 4x4. -
oleowr1 08.11.07 11:31
« Re: Palivo
to kutil: ono si asi v kvalitě moc nevybereš, je to o štěstí a o tom co jsi ochoten v autě tolerovat, mnohé závady nebrání provozu a jsou lidi, kterým nevadí třeba zatékání do auta, vrzající palubka, odchlipující se těsnění, pískání brzd apod. Nikdy by něco takového nereklamovali.. Jeden známý měl 2,0TDDi a měl s ním celkem dost problémů, vloni se rozhodl, že už toho bylo opravdu dost a chtěl koupit Oktávku, u dealera ho ukecali na Prassata. Když jsem s ním naposled mluvil jak je spokojený jen mi řekl, že už najezdil pomalu více km s náhradními vozy než se svým vlastním. Bere to s humorem a jako velké plus uvádí to, že si zajezdil s téměř celým repertoárem od VW!
Dealer mu k tomu řekl, jestli chce spolehlivé a kvalitní auto, nemůže to čekat od auta do 1 milionu, měl se prý raději nechat ukecat aspoň na A6-ku. -
pepek 08.11.07 11:20
« Re: Palivo
to impaler: To bys musel znát víc podrobností o nákupu uloženky převezené z Belgie a prvotní závady polokutila. Na uložence s hodně velkou slevou pro NORMÁLNÍHO člověka není nic špatné, ale v tomto případě to bylo něco jiného. Kdybys sledoval vývoj polokutilových, slušně řečeno "úprav reality" - za těch 6 let, tak se opravdu nebudeš ničemu divit. -
oleowr1 08.11.07 11:18
« Re: nafta
to jarda.suchy: O.K., mě se akorát nelíbí (i u mně v práci) jak se postupně čím dál tím větší část pracovní doby tráví řízením auta a na produktivní práci není čas. Pokud instaluješ nová zařízení, tak se tomu většinou nevyhneš, já strávím měsíčně v přepočtu několik pracovních dnů za volantem díky ježdění do Prahy na porady a na práci mi pak nezbývá čas... -
superkutil 08.11.07 08:56
« Re: Palivo
To pepek: Opět prudíš a jsi mimo. Nabídka na výměnu byla, ale až po 2letech od prodeje a při najetých 32000km. Do té doby probíhalo dohadování a opravování. Výměna měla být za Focus (viz fax) ale pak přišel dopis od ředitele FMC viz [odkaz] a z výměny sešlo. 4letou záruku jsme dostal za to, že kvůli blbosti někoho ve výrobě došlo k vyplavení 1/2 vozu a s výměnou to nemělo nic společného. Musím říct pepku, že jsi fakt otravný s těmi nesmysly co tady vždycky vykřikuješ. Auto bylo koupené se slevou ale ne nijak výraznou a sleva byla na to, že je to končící model a ne na to že je auto nekvalitně vyrobené. :-! -
impaler 08.11.07 08:18
« Re: Palivo
Ty, pepku, normálně s tebou souhlasím do puntíku, ale co je špatného na půl roku stojícím novém autě? To má mít jako sníženou záruku nebo co? To by se týkalo i mého auta (nemělo 25 závad :-) ) a to bych je hnal, kdyby chtěli poukazovat na něco takového. Kutilův flame proti FMC jinak prosím neřeším.. :-! -
superkutil 07.11.07 21:59
« Re: Palivo
To Deadlift: Jedná se o auta se kterými se jezdí (obchodníci, logistici, manageři). Žádné z těch aut není u manželek. ;-) A v nástavbě účetního systému je i kniha jízd do které se uvádí i záruční opravy.
A moc nechápu s tím vracením. Když člověk koupí auto, tak ho i v případě závad prodejce zpět nevezme. Když jsem u Mondea našel při prodeji 25závad, tak jsem ho chtěl vrátit a odstoupit od smlouvy pro ztrátu důvěry, ale tím že bylo na leasing, tak by ho musela vrátit leasingová firma a tou byl Ford Credit a ten ho samozřejmě vrátit nechtěl a tak se 4roky opravovalo. Jenže na rozdíl ode mne, už ostatní lidi dalšího Forda nekoupí. V tom jsem holt nepoučitelný. 8-s -
"-- skrytý --" 07.11.07 20:45
« Re: Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
To WinDiesel: dobra prace !!!
"...ciste teoreticky by melo mit Euro4 nizsi spotrebu" - opravdu jen teoreticky - opak je pravdou - overeno i m.leky toho byl svedkem. Paradox je, ze s nizsimi emisemi je spojena i vyssi spotreba paliva! Co je na druhe strane pravda je, ze Euro4 se chova kultivovaneji, dynamicteji a prenasi mene vibraci do interieru nez Euro3 - take overeno prakticky. Rozdil ve spotrebe je cca 1litr/100km. Aspon podle vsech informaci co tady ostatni s dlouhodobejsimi zkusenostmi tvrdi s Euro3.
2,2TDCi 09/2005 cca 78t Euro4 -
"-- skrytý --" 07.11.07 20:29
« Re: nafta
To oleowr1: no jednoduse - za presne 16dni mimo nedele jsem najel 11695km podle knihy jizd - natankovano 842litru nafty = tzn. vypocitana prumerna spotreba 7,2 (PP jsem nuloval po tretim tankovani z uvedenych 19ti a ten ukazoval 6,7 po tech cca 14ti dnech)
Ne, komponenty jsme netestovali, ale nasazovali jsem nova zarizeni na pobockach - mereni kvality jakosti vystupu a byla nutna kazdodenni kontrola. Je na tom neco divneho? -
"-- skrytý --" 07.11.07 20:20
« Re: Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
Toz neni to spatna nabidka. EURO4 ma mit kultivovanejsi projev, tak bych do toho sel, pokud se pri tom provede revize celeho systemu vstrikovacu a vymena trysek. Mozna bych zase mel chrochtaka rad..
Jak moc ses si Petre jisty poroveditelnosti a jake jsou nejpravdepodobnejsi scenare mozneho pok.urveni? -
WinDiesel 07.11.07 20:12
« Re: Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
cia: to by myslím připadalo v úvahu. Mě se zdá, že vstřikovače v Euro 3 jsou skutečně trochu problematičtější, než v Euro 4, tak tímhle způsobem by se dalo utéci do asi lepších vstřikovačů. Většina lidí co měla problém, měla Euro 3. Jasně, jsou výrazně mladší než Euro 4.....
Čistě teoreticky by Euro 4 měla mít nižší spotřebu... -
cja 07.11.07 18:34
« Re: Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
PetrT.: o 5 koní víc za 15 000 - myslím ,že je to příliš za tak malý nárůst - jedině kdyby člověk měnil nebo repasoval vstřiky a byla tam ta idea, že by Ford dělal téměř zadarmo, pak snad , ale v TP abys dostal slevu na dani by ti stejně zůstalo EURO3, takže by to bylo zbytečné a zvyšování výkonu(i když nejsem jeho zastáncem) bych viděl spíš přes nějakou renomovanou tuzingovou firmu, Já už to zvýšení výkonu, doufám, nechám až na další auto, i když nevím kam směrovat - po svezení s Focusem ST jsem měl docela dilema - ale zkrátka nafta mi přijde v současné době co se týče motorů dost dobrá i pro sportovnější řidiče a v současném provozu bych řekl svým projevem i lepší než benzín s atm. plněním -
WinDiesel 07.11.07 18:26
« Re: Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
Tak chlopi, už jsem to pozjišťoval:
EURO 3 vstřikovače R00601D
EUEO 4 vstřikovače R00701D
rozdíl je ve trysce a kontrolním ventilku, R00601D se dá předělat na R00701D
-------------------
Euro 3 čerpadlo 9044A090A
Euro 4 čerpadlo 9044A090A
není třeba žádného zásahu
-------------------
Euro 3 ECU R0411C029C nahrazena R0411A001CS
Euro 4 ECU R0411C039B nahrazena R0411A001CS
měl by být zapotřebí pouze jiný SW
-------------------
Tedy to vypadá pouze na jiný soft a na přepracování vstřikovačů, mohlo by to vyjít i pod 10000 Kč. -
WinDiesel 07.11.07 18:13
« Re: Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
DIM: to není ladění, jen záměna součástí na zcela identickém motoru, přesně stejně to provedl Ford, když přecházel z Euro 3 na Euro 3. Prostě upgrade hardwaru i softwaru.
Přiznej se, ty jsi takový škot, viď? >:D Ani do aditiva jsi nechtěl investovat, dobře si to pamatuji. >:D -
Vasik1 07.11.07 15:16
« Re: Ještě k těm vibracím při 1000 - 1300 rpm.
TomaGHIA:
>:D >:D >:D >:D >:D >:D Teďkom je ve stádiu, jako kdybych přivez z vrakáče Kutilovo předešlé mondeo a žačal ho opravovat. Vím že vstřikovače nemělo ale kdyby ano, tak mám na baráku vstřikovače v podobě schnilých podlah, tzn výměna, ale ne jen jednoho vstřiku, nýbrž všech 4 i s čerpadlem >:-[] no a pak je tam ta celková koroze, vadné ložiska, no prostě furt něco a to se vyplatí. Ale doufejme že až to nabude podoby nového Mondíka, tak bude zase aspoň na 20000km pokoj >:D >:D >:D -
g_m 07.11.07 14:46
« Re: Ještě k těm vibracím při 1000 - 1300 rpm.
Vasik1:
O. K. příteli, já to četl, chtěl jsem Tě jen uklidnit, že to je v pohodě a netřeba se znepokojovat.
Takže jsi nabyl nemovitost a nyní rekonstruuješ ... hmmm ... jen mě tak napadá - to už jsi vlastně takový kutil, vid'?
Ty na to si dávej velký pozor, aby jsi se pak neupgradoval na Superkutila ...
To bys pak nejenže ten barák asi furt pomlouval a hledal na něm mouchy, ale ještě bys pořád řešil, jestli sis radši neměl koupit byt, místo toho baráku, víš?
:-)
-
Vasik1 07.11.07 14:29
« Re: Ještě k těm vibracím při 1000 - 1300 rpm.
To TomanGHIA: Už jsem psal, byli jsme na výletě na Trojáku, z kopce do kopce, v 5ti lidech, vše je zase při starém, volnoběh klesá jako raketa.Zase je to náš starý mondík. Město mu prostě nesedí a ničí ho, ŘJ nasazuje všechny možné prostředky, aby se ubránila.Teďkom v zimě mu ale bude zase dobře, časté výjezdy na lyže do alp. Podzim je takové debilní období kdy se jezdí jen z práce do práce a jinak se leží za pecí (mé ležení spočívá v celkové rekonstrukci poděděného domu) takže z prace do práce na stavbu a spát, a tak to mám teď každý den. -
Deadlift 07.11.07 13:52
« Re: Palivo
Kutile tvuj vzorek 300vozů, plus tvuj 1. Je zcela jiste presnejsi nez TUV co ;) Ono jde o to ze v ucetnicvi nepoznas jeslti auto slouzi opravdu jako sluzebnak nebo pro manzelku, zacinaji se rozmahat i firemni flotyly ze sluzebnaku Fordu, kdyby to bylo tak strasne jak tvrdis, asi by jim ty auta vraceli po desitkach, navic pokud pocitas auta do 6ti let, kdyz 3-4 roky je zaruka tak to nemuze byt v ucetnicvi kdyz za zarucni reklamacni opravy se nic neuctuje!!!!
-
WinDiesel 07.11.07 13:49
« Přestavba EURO 3 na EURO 4 za cca 15000 Kč
Pánové, všiml jsem si, že mouchy, které má Euro 3, Euro 4 nemá. Tak jsem chvilku přemýšlel a vyšlo mi, že kdyby se hodně chtělo, daly by se vstřikovače přestrojit na Euro 4 za cca 2000 Kč (výměna trysky, nová C2I kalibrace), což znamená 8000 Kč plus výměna ECU a nahrání programu za cca 7000 Kč, celkem 15000 Kč. Možná by se to dalo ještě stlačit níž, muselo by se to vyjednat s nějakým servisem, aby nedělali úplně zdarma. Díly by importér Delphi mohl v rámci nějakého klubu Ford nebo tohoto serveru dodat za nákupku, taková je moje idea.
Jaký je Váš názor???
Možná se bude dát použít i původní ECU, do které se pouze nahraje nový program, odpadlo by 7000 Kč.
Pozn. Euro 4 má zjevně vyšší výkon, v databázi Delphi se uvádí, že Euro 3 má 150 k a Euro 4 155 k. -
superkutil 07.11.07 13:35
« Re: Palivo
To Jozef0351: Když jedu do 110km/h tak mám spotřebu okolo 5ti litrů, ale jakmile zrychlím na 140-150km/h tak to leze k 7mi. Nemám ukazatel okamžité spotřeby (i když ho v manuálu popisují) ale když před testovacím úsekem vynuluju průměrnou spotřebu a pak nechám jet auto na tempomat, tak je to dost dobře vidět. Je otázka jak moc PP kecá. -
superkutil 07.11.07 13:30
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
To cja: Dělal jsem SW do aut ve výzkumu auto pro UVMV a Česanu a další české i zahraniční automobilky. Kolem roku 1998 jsem ale musel přejít na vlastní nohy a teď dělám SW pro propojení firem a aplikací. No a plno z těchto SW je propojeno na účetní SW a tak vidím do databází. Součástí mých SW jsou i finanční reporty pro managery. SW pro auta dělám už jen jako koníčka, respektive dělám univerzální ŘJ, které se dají použít do čehokoliv. V poslední době se ale spíše zajímám o GPS a mobilní technologie a zpracování dat. Takže poslední novinky v ŘJ aut už jdou mimo mě. -
g_m 07.11.07 13:01
« Ještě k těm vibracím při 1000 - 1300 rpm.
Kafe a spol.:
Malé uklidnění - ptal jsem se v servise (kde jsem byl na výměnu toho spínače, kvůli kterému mi nesvítily ty světla zpátečky) na ty vibrace motoru.
Byli to projet, poslouchali to a výsledek je, že je to v pořádku, je to vlastnost motoru, nikoli závada. Auto mi prý jezdí super, potichu, volnoběh nekolísá, chyby na diagnostice = 0.
Poslední nádrž jsem tankoval na Rohlence (OMV - Sprint diesel) a příjde mi, že motor je tišší než na TopQ diesel od Benziny, na který jezdím dlouhodobě.
Spotřeba mi vyšla 6,01 litru / 100 Km. Měřeno dotankováním, ne podle PP.
( Jozef0351: nechci flame, jen se tak chlubím ... :-) )
Vasik1:
Dnes mi odpojili baterku kvůli lepšímu přístupu k tomu čidlu, co ho měnili a tím vlastně vymazali pamět' ř. j., která byla naučená na můj styl jízdy a pozoroval jsem asi 50 Km od odpojení té baterky to, co Ty, t. j. pomalé klesání otáček po vyřazení kvaltu.
Tak bud' klidný, auto se Ti zase naučí, až ho trochu projedeš. -
-
cja 07.11.07 10:14
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Kutil: os. auto mě neživí, takže jsem to takhle nikdy nestavěl, spiš mě auto baví - samozřejmě nechci do auta cpát zbytečný peníze, ale zkrátka mám jiné priority, auto je pro mě i nákladová položka, - i proto kupuji auta(i když teď s novými leasingy to bude jinak - asi také nové) 1- 2 roky stará s jasným původem a historií - vždy od dealera Fordu, to co jsem ušetřil oproti nákupu nového vozu, je vždy vyšší částka než vydané za servis a případné opravy. Akorát jsi mě trochu překvapil, protože jsem myslel , že děláš SW pro auta a teď najednou píšeš , že vidíš do účetnictví firem, což je dost citlivá věc a nevím jak tomu mám rozumět. -
jack007 07.11.07 10:08
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
ke srovnavani aut bych chtel jen rict, ze u nas ve firme se kupuji fabie, oktavky, passaty a nejvyssi maji audiny. Ale mame tu urcita pravidla to zn. 150tkm nebo 4roky znamena jejich vymenu (u audi to je myslim 200km). Zkusim sehnat nejaky dokument, kolik nas stojich provoz. -
jack007 07.11.07 09:56
« Re: Palivo
Kutile no nevim, dalnice ma minimalne 2 pruhy pokud vim a tady nejde o to jestli bys byl brzdou, ale kolik na ni denne ujedes. Spocitej si kolik minut usetris kdyz pojedes o 20vic a jestli se ti to casove vyplati. Ja to mam do prace 35km po dalnici a rozdil mezi 120 a 140 je 2,5minuty. Ty same kilometry jedu po statovce a pri 6ce kolem 100ky pohoda. Jinak nerikam, ze jezdim 120, ne nadarmo sem mel uz 3body, ja si tu nestezuju to ty :-) -
jack007 07.11.07 09:29
« Re: Palivo
Kutile ty chces lepsi 6ku a pritom bys jinde jezdil na petku, tak to me poser >:D Zazadej si o special prevodovku pro tebe :-) Me to vyhovuje, pri 90ti tam vrazim 6ku a je klid, spotreba ji na 6ku pri teto rychlosti 3.9l/100km. Jinak souhlas cim vetsi rychlost tak spotreba roste celkem razantne. Mezi 120 a 140km/h je litr rozdil. Na druhou stranu, jak casto se takhle jezdi? -
superkutil 07.11.07 09:28
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
To cja: Passata jsem měl 4x4 1.6D a zlobil na něm zámek od kufru, ale to bylo tím, že měl 10let. Jinak vše v pohodě. Ale nového Passata bych nechtěl, ten se mi nelíbí. To jedině kvůli 4x4. Mám možnost vidět do účetnictví firem a vidím kolik je stojí opravy VW a kolik jiných vozů včetně Fordů. Jedná se cca o 300vozů, což už je docela rozumný vzorek. A do těch VW se fakt nic necpe. Vše jsou to ale auta do 6ti let a 200tis.km. Ale nejmenší náklady jsou fakt na VW.
Na kolik tě celkově vyšlo předchozí Mondeo? Myslím kolik Kč/km i s palivem? -
superkutil 07.11.07 09:12
« Re: Palivo
To hope: To s tou spotřebou mě zajímá, protože jsem měl za to, že diesely se dělají pomaloběžné právě proto, že ve vyšších otáčkách výrazně stoupá spotřeba a proto se také montují 6ti kvalty. Připadá mi nesmyslné, když mi při jízdě po rovině motor točí 3500ot. když by mohl točit o 500 míň.
Zkus jet po dálnici na 6ku a pak přeřadit na 5ku a jet stejnou rychlostí. Myslím, že na 5ku budeš mít vyšší spotřebu.
V souvislosti s tím tempomatem mám dotaz. Jak funguje na tempomatu tlačítko -? Když ho mačkám tak auto odmítá zpomalovat, respektive zpomaluje hrozně pomalu. Když stisknu RES nebo OFF tak zpomalovat začne. -
superkutil 07.11.07 09:06
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
TO Deadlift: To jsi vytrhl z kontextu. Samozřejmě, že do 10ti a 13letých aut neleješ jen benzín. Tam měníš díly které se opotřebují. Mluvil jsme o autech do 6ti let stáří. Ty 13ti letá jsem uváděl jen kvůli výdrži.
Na mém Mondeu začali měnit díly po týdnu od koupě nového a trvalo to 6let. Kdybych měl vypsat, co vše v záruce vyměnili, tak by to bylo na dlouho. A nebylo to kvůli stylu jízdy, bylo to špatnou výrobou nebo konstrukčními chybami. Kvalitu Fordu hodnotím podle toho co měnili na mém Mondeu a Escortu. Na Passatu jsem neměnil nic mimo destiček a výměny oleje.
Nevím co tady meleš o zánovním 2,2 a Oktávce s 200tis.km? Jen jsem psal, že oktávku prodáš s 200tis.km za mnohem vyšší cenu jak Mondeo.
Taky nevím co jsi chtěl říct tím mírně zajetým Passatem s 300tis.km za cenu nového TDCI?
Jen jsem psal, že lidi většinou když kupují auto, tak vezmou pořizovací cenu, cenu za kterou odhadují, že auto prodají a náklady na provoz. A z toho spočítají náklady na ujetý km. A to u Mondeí vychází hůře jak u Passatů právě díky rychlému poklesu ceny.
Samozřejmě jako ojetina je lepší Mondeo, kvůli nížší ceně. Ale já psal o lidech, kteří kupují auta jako nová a na firmy.
U Mondea jsem 2 x za 150tis.km měnil čepy v přední nápravě protože bouchala a auto plavalo. To jsem u Passata nemusel. Asi nejezdím tak šíleně abych ohýbal nápravnici.
Je jasné, že auto má 3 období věku. První je tak do 3let, kdy jde prudce dolů jeho cena, ale auto je v záruce a tak jeho provoz je levný. Druhé období je od 3let do cca 8-10let, kdy už jeho cena neklesá tak výrazně a přitom ještě nepotřebuje tolik oprav. Třetí období je období kdy náklady na servis převyšují cenu vozu. -
cja 07.11.07 08:50
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Kutil: když jsem prodával svoje první Mondeo 95, tak mělo poctivých 240 000 km(nepiš Kč), a dodnes jezdí - má něco okolo 300k opravy něco stály - ale myslím, že odepisuješ ve firmě ,tak jako já, neříkám , že je to nejlepší způsob utopení peněz
co se týče oprav koncernových aut - mám takový postřeh z firmy - Fordy se serou, protože jsou to sračky, ale koncernová auta se neserou, protože to ani jeden z majitelů nepřizná, aby se neřeklo, že má sračku - omlouvám se za slovník. za tímhle si stojím. Jinak Kutile - příště si kup VW a potom sem napiš co tě na něm zlobí - viz můj předchozí postřeh - uvidíme co budeš psát :-) -
"-- skrytý --" 06.11.07 23:12
« Re: Palivo
Já určitě nechci, aby 6 ka točila 1800 ot/min ve 130km/hod.
Nyní si na dálnici často vystačím s brzdou a tlačítkem Res na volantu, kdyby byla 6 ka níže, každé zpomalení bych musel řadit, protože by se motor buď dusil, nebo by neměl výkon na optimální zrychlení.
Hádám, že ti nejde o hluk, ale o spotřebu. Vliv otáček na spotřebě bude velmi malý.
-
Deadlift 06.11.07 21:33
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Kutile, nezlob se na mne, ale zase kecaš, 10ti i 13ti letá do kterych se leje jenom benzin >:D >:D.
Časté výměny a opravy přiklánim se k tomu ze to nebude problém Mondea ale majitele nic ve zlem, jestli to je nějaký tvůj koplex nevim, prodej zánovní 2,2 a kup kvalitni Oktávku 1.9TDI s 200 000 km.
Nebo mírně zajetého Passata s 300 000 km za cenu toho nového TDCi a budeš zajisté spokojen. Brání ti v tom někdo?
Sice má Ford levné díly ale za to nic nevydrží (kotouče, nápravy, řízení, stahovače oken, čepy atd.).
Zcela nemáš pravdu.
O materiálech jsem už mluvil.
Viz kroucení nápravnic u Passata. Zkus ohnout nápravnici z Mondea.
-
superkutil 06.11.07 20:43
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Je mi jasné, že názor lidí vychází z minulosti a jak si Ford udělal jméno, tak to je. Já lidi nepřesvědčuji, jen naslouchám. V každém případě ani v jedné firmě ve které dělám není ani jeden Ford. Bylo pár Tranzitů, ale odcházely závěsy a kardanky a tak je nahradili Renaultem.
Osobně jsem měl Mondeo a bylo hodně poruchové a moje stávající Mondeo z roku 2006 taky moc zázrak není. Staré Mondeo muselo z domu i když mu bylo necelých 6let protože opravy za poslední rok stály 57tis a přitom prodejní cena byla 140tis. Za těch 6let jsem v Mondeu utopil hodně peněz a to i když mi Ford dal 4letou záruku kvůli opakovaným závadám již od prodeje. Pokud bych bral i cenu záručních oprav, tak to vychází za 6let přes 200tis.kč
Naopak znám plno lidí kteří mají Oktávky, Passaty, Golfy a Renaulty a lejou do nich jen palivo. A jsou to auta 10ti i 13ti letá. 13let u Mondea si nedokážu představit, všechna co jsem znal nepřežila 200tis.km.
Míval jsem Passata 4x4 1.6D a ten se dožil 15ti let a byl v pohodě. Švagrová má passata 1.6 benzín najeto 300tis.kč a ten má 20let a startuje na 1škrtnutí.
Jak nejstarší Mondeo znáte a kolik má najeto?
Ve firmě máme 3 Renaulty a až na jedno turbo odešlé v záruce nic neodešlo. Všechny jsou do 6ti let.
V jiné firmě pro kterou dělám prodávají Oktávky 1.9TDI při najetí 200tis.km a prodávají je za cenu přes 200tis.kč. To je pokles na 1/3 ceny za 6let. Moje Mondeo za 6let kleslo na 1/5 ceny, ale po 2letech od koupě jsem řešil prodej a cena byla 1/2původní ceny.
Není problém sehnat Mondeo staré méně jak rok za cenu pod 2/3 původní ceny. Takový pokles cenu u Passata ani Oktávky neseženu.
Vysoké provozní náklady neznamená drahé díly ale časté výměny a opravy. Sice má Ford levné díly ale za to nic nevydrží (kotouče, nápravy, řízení, stahovače oken, čepy atd.).
To je realita. ;-) -
Deadlift 06.11.07 19:32
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Rychlé opotřebení vozu, ale na kvalitní metalurgii a technologii si v US opravdu potrpí, tento trend si přenesli i na továrny v EU.
Vysoké náklady na provoz, zase vezmu příklad Transitu. Provozní náklady zase nizší než u dodávek VW.
Kutile, asi si ti tví známí dělají z tebe srandu.
Ale myslím, že už se to tu někdy řešilo ceny náhradních dilů, Ty jsi ten ceník neviděl?
Tady máš článek dokonce z roku 2003, A dnes je to ještě lepší! Třeba u Fiesty proti Fabii.
[odkaz] -
Deadlift 06.11.07 19:13
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Vysoké náklady na provoz - realita je naopak, Ford má jak náhradní díly tak hodinovou sazbu nižší než VW, pak Škoda, Renault, třeba u Transitu to zná dnes snad každý.
Pokles rychlosti ceny je normální u Fordu a vidím ho spíše jako plus.
Konkurence Fordu prodá daleko méně ojetin, proto ceny diky menší kounkureci tolik neklesají. Mnoho cenově dostupných Ford ojetin pro výběr je veliké plus. -
WinDiesel 06.11.07 19:01
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
kutil: ona taková jednotka PD za 20000 Kč jedna ta zamrzí...
Ba ne, je to jinak. A navíc letos Ford válcuje konkurenci dokonce i v Česku...
Škodovku do toho nemíchej. Ta se svými 300 dealery musí převálcovat každého konkurenta, Ford jich má myslím 65, Renault taky tak.
Komické je, jak jsou lidi neinformovaní, pardon "Tví zákazníci". Ford již přes rok původní motory TDCi vůbec nepoužívá a motory od PSA jsou zcela jiné konstrukce. Ba ne, lidi mají vymyté mozky čtivem, které je bez výjimky vlastněno německými nakladatelstvími. A když už ne VW, tak tu "naši" Škodovku s "nejlevnějšími" díly. A když už ani to ne, tak Renault, poruchový, ale levně. A mezi tím moc místa nezbývá.
A PROTO MÁM FORD A PROTO NIKDY NEBUDU MÍT VW ANI ŠKODU. MUSEL BYCH SE ZE SEBE ZBLÍT. NECHCI MÍT NIC SPOLEČNÉHO S LIDMI, CO JEZDÍ V PASSATECH. NÁKUP TOHOTO AUTA HODNĚ NAPOVÍ O CHARAKTERU MAJITELE. -
superkutil 06.11.07 18:06
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
No to že mám Forda říká že Mondeu věřím. Ale když se podívám po svých klientech, tak nejvíc kupují VW, pak Škodu, Renault. Když navrhnu Ford, tak v žádném případě. Jako důvod uvádějí rychlý pokles ceny, vysokou pořizovací cenu, rychlé opotřebení vozu, nekvalitní vnitřní materiály, vysoké náklady na provoz, poruchové motory TDCI. -
WinDiesel 06.11.07 17:56
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Kutile,
děláš stále stejnou chybu jako hodně dalších čecháčků.
Koukni se za hranice a zjistíš, že Prassat má co dělat, aby byl v prodejích o pár kousků napřed. A kapacity Fordu ještě nejedou na 100%, stále není u dealerů dost aut ve všech konfiguracích, zatímco Prassat je na trhu přes 3 roky a prodeje a nabídka jsou stabilizovány.
A chlapci, nezapomeňta že za prodeji Prassatů stojí obrovský a NESMÍRNĚ LOAJÁLNÍ NĚMECKÝ TRH. Ford je v Evropě hostem, NIKDE TU NENÍ DOOPRAVDY DOMA a přesto dosahuje dá se říci vynikajících výsledků !!!!!
Německá auta (Německo, 90% loajalita, statisticky explicitně zjištěno)
Italská auta (Itálie, 60% loajalita)
Francouzská auta (Francie, Belgie, Lux, 70% loajalita)
Česká auta (Česko, Německo, Rakousko, v Česku téměř 50% loajalita)
A přesto se Ford prosazuje:
malá auta - Fiesta, Fusion
nižší střední - Focus kontra Golf
střední - Mondeo kontra Prassat
dodávky - Transit po celá desetiletí v Evropě leaderem - na 100 Transitů se prodá 60 Transporterů v různých provedeních -
"-- skrytý --" 06.11.07 16:24
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
cja: imitace dřeva v GHIA verzi mi nijak žíly netrhá. Měl jsem ji v Mk II, teď mám v ST200 imitaci "karbonu", ale asi nejsem takový super estét, abych se kvůli tomu rozčiloval. Je to hodně o zvyku, tyhle "dřevěné" imitace už snad nikdo kromě forda nepoužívá, ale ani u forda nikdo ghia verzi kupovat nemusí - jen naši objektivní novináři si toho ještě nevšimli.
Za nějaký čas začnou lidem vadit plastové imitace kovu, nezavděčíš se ;-). -
cja 06.11.07 16:17
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
DR: jak řikám....
s tím rozevlátím - třeba chtěli s předokolkou drifovat, jak se zadokolkou
jediný s čím bych souhlasil je že ta imitace dřeva v Ghii je fakt nevkusná, měl jsem ji na Mon 95 - samolepka - v roce 95 se to dalo odpustit, ale teď je to faux paux, ale volil bych jinou výbavu a ten problém je vyřešen :-) :-) -
"-- skrytý --" 06.11.07 15:26
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
K tomu testu na idnes doporučuju přečíst si taky tu diskuzi pod článkem. Srovnávali auta zcela rozdílně vybavená a motorizovaná.
Co se týká jízdních vlastností, cituji z testu: "Mondeo bylo při jízdě "na krev" o něco těžkopádnější. Velká záď passatímu kombíku více pomáhala do zatáček." K tomu bych poznamenal, že jezdili s prázdnými auty. Až toho passata pořádně naloží, bude mu ta těžká záď "pomáhat do zatáček" ještě mnohem víc (osobní zkušenost), až jejímu tempu předek nebude stačit, to bude srandy na silnicích.
A ještě jedna citace: "Mondeo se zase více drželo silnice a bylo plavnější, passat byl rozevlátější. "Passat je malinko sportovnější," shrnuje Kottek." Horší jízdní vlasnosti vydávat za "sportovní", to snad nepotřebuje komentář. -
oleowr1 06.11.07 14:28
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
to cja: souhlas, já osobně bych do koncernového auta nešel z několika důvodů: pořizovací cena, cena ND+servis, větší riziko krádeže a také nechci na sebe upozorňovat stylem "auto dělá člověka". Francouzským a italským autům moc nevěřím, neevropské auto nechci takže když zvážím své finanční možnosti zůstane mi Ford jako dobrý kompromis cena/užitné vlastnosti/kvalita.
-
cja 06.11.07 13:05
« Re: Porovnání Mondea a Passat.
Kutil: článek ber s rezervou - pan Kottek píše recenze pro Svět motorů a ten je dost orientován na koncernová auta - jak pan Kottek , tak SM - to byl jeden z důvodů proč jsem přestal toto periodikum kupovat - neobjektivnost...
Mondeo - nové - hodnotili i jiní v jiných časopisech a co se týče jízdních vlastností, tak ve své třídě nemá konkurenci a zrovna Passat? Nejsem zastánce Fordu, jak mě tady někdo nařkl, nové Mondeo se mi nějak moc nelíbí - i když ve správné barvě, výbavě a správnými koly bych si asi zvykl, má i spoustu chyb jako každý produkt, hodně ovlivňují pneu, kola ... Viděl bych to jako názor, ale ne jako nějaký axiom. Kdo si chce udělat nějaký obrázek, tak nejlepší je jít se oběma vozy projet a porovnat si to sám - každý podle svého naturelu a potřeb . ;-) -
oleowr1 06.11.07 12:10
« Re: Palivo
to kutil: vůbec si nemyslím, že 6-ka na mondeu je na tom tak špatně. Pokud nejezdíš hlavně po dálnicích v Německu a rychlostní limity jinde dodržuješ s přijatelnou tolerancí je to si myslím O.K.,. bohužel mám jen 5-ti kvalt. Když jsem měl 1,8TD Sierru tak mi 5-ka točila 4000ot/min při 140km/h, točilo to do cca 5200ot/min, což bylo skoro 190km/h podle tachometru. Tam jsem opravdu na zpřevodování nadával, a nedivím se, že 1.8TD měly v Sierrách tak malou životnost (zvláště u aut z Německa). -
oleowr1 06.11.07 11:58
« Nápravy a tlumiče
Kolega si takhle přijde k mému autíčku chytne přední kolo a ať mu to propéruju: "taky je máš v ....", obešel tak postupně všechna kola. Pak jsem zkusil totéž já - při propérování sebou kolo téměř neznatelně cukne, vadné stabilizátory, vzadu možná i tlumiče....