FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 28.11.07  14:50

    « Re: Vibrator

    Ale podle těch fotek stejně nikam nejezdíš !!!!!!!!! :-)

    A co to tam máš za tím autem za pomník ????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.07  13:09

    « Re: Vibrator

    Ještě k těm podložkám. Podložkou je myšlen nacvaknutý plíšek, který je nafest na kotouči. Tedy úplně u „kořenu“ šroubu. Je vidět až když sundáš kolo a je úplně stejně rezavý, jako okolí, takže vidět ani moc není. Pokud ho nikdo nesundal, tak tam je. Je tedy pod diskem a ne mezi diskem a maticí. Origoš kolům nevadí, protože to okolo děr pro šrouby mají vybrané.

    Jestli pasuje matice na disk se pozná okem. Matice k origoš disku, je dole jinak kónická, než origoš matice k neorigoš disku.

    To že se kolo nehýbe, neznamená, že se nehýbe ani ve 100km rychlosti při brždění, tam asi bude trochu jiná síla, než kterou zkoušíš to tvoje hýbání.

    Pokud máš nové auto a nevýš o podložkách, tak je nejspíš nikdo nesundával a jsou tam. Tedy už pár km úspěšně ničíš kotouč či disk, či oboje.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 28.11.07  12:02

    « Re: Vibrator

    Na Sieře jsem s tí taky bojoval, x-krát vyvážení apod. Nakonec jsem vyměnil spodní ramena a byl klid. Po nějaké době znovu - přidřený pístek přední brzdy. Zkus tedy zkontrolovat zavěšení předních kol a brzdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.07  11:48

    « Re: Vibrator

    DIM: gumy jsou nove
    hope: Kola nejsou origos Ford. Pouzil jsem stejne srouby jako na letni, zadne podlozky nemaji. Faktem je, ze loni jsem pouzival "zimni srouby" ktere jsem ovsem pri prodeji meho predchoziho Mondea venoval k plechacum..Ze by byl zakopany pes prave tady?? Jak poznam, zda spravne pasuji? Kolo drzi fest a srouby se nepovoluji.
    Stredovy krouzek tam je, v pneuservise me upozornili na to, ze pricinou vibraci muze byt prave jeho absence.

    Zde je par obrazku pro lepsi predstavu..

    [odkaz]
    [odkaz]
    [odkaz]

    Diky za cenne postrehy

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.07  10:04

    « Re: Vibrator

    Elektrony na 16” nejsou asi originál, tedy:
    - jsi si opravdu jistý, že tam nemáš podložky, resp. takové divné plechové cosi na 2 z 5-ti šroubů na každém kole. Na první pohled, se to dá lehko přehlédnout.
    - používáš stejné matice pro obě sady kol? A opravdu správně pasují?
    - když nandáš neutažené kolo na šrouby, jak moc se na kotouči hýbe? Občas je potřeba na elektron dát ještě středový kroužek

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 28.11.07  09:56

    « Re: Vibrator

    ....a neskladoval někdo ty gumy na stojato ? Nejsou prostě šišaté ?? Někdy se tam vytlačí plošky.... Tak reklamuj ty gumy ! Pokud teda to opravdu po nasazení těch letních zpátky přestane....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.11.07  22:31

    « Re: Vibrator

    No, já jsem 2 sezóny u MK II vyvažoval a vyvažoval. Asi 30x za rok, ale na nic se nepřišlo. Ale já udělal zkušenost, že při opakovaném vyvažování v různých servisech byly rozdíly i několik desítek gramů. Nikdy se na důvod vibrací kol nepřišlo. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 27.11.07  21:38

    « Re: Vibrator

    Vypálená žiarovka v prístojovke.
    Mne to robilo keď som nahodil neoriginálne elektróny a zabudli mi vybrať podložky zo štiftov. Musel som vymeniť potom aj kotúče a platničky. Ak si na tých diskoch už jazdil a boli ok tak to bude niečo iné. Iba že by ti tam tie podložky niekto z nepochopiteľných dôvodov teraz dal. Ak sú to neoriginálne disky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.07  21:17

    « Vibrator

    Zdravim vespolek. Zima uz zacala a tak se hlasim s prvnimi problemy. Prvnim je zhasnuti leveho okynka informacniho displeje (tam jak se ukazuje spotreba, teplota atd.), druhym jsou kola.
    Ten prvni me az tak netankuje, ale presto- nevite nekdo jak to udelat, aby display zase svitil??
    Co me ovsem neskutecne s.ere jsou nevyvazitelna zimni kola. Pote co jsem sundal letni osmnactky a nandal zimni sestnactky s novymi gumami mi vibruje volant jako o zivot. Zprvu jsem myslel, ze jsou kola spatne vyvazena, ackoli jsem stal u vyvazovacky, kdyz se to delalo a vim, ze vse bylo v poradku. Zkusil jsem prehodit predni za zadni, ale problem zustal, tak jsem si je nechal znovu prevazit v jinem servise na gram presne.
    Vysledek nulovy- pri jizde kolem 100-130km a pri brzdeni v rychlosti nad 60km/h citim jak s sebou volant cuka. neni to nic prijemneho.Uplana tragedie je dobrzdovani z vyssi rychlosti se zmenou smeru-treba pri predjizdeni a naslednem dobrzdeni. Cepy jsou OK, kotouce taky. Na stejnych kolech jsem jezdil i loni a nic podobneho jsem nepozoroval. Jedine co je jine, je auto a gumy..
    Tak ted babo rad.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.11.07  09:13

    « Re: FLAT stěrače

    To RADEK1: Mám noname FLAT stěrače a nejsou špatné. Mají výměnné gumičky a tam je kámen úrazu. Sehnat gumičky do těchto stěračů bude asi největší problém. U FLAT stěračů totiž na gumičkách záleží nejvíce. Tlak kterým jsou přitlačovány ke sklu je menší jak u klasických stěračů a tak musí být gumička mnohem měkčí aby si mohla lehnout a vyrovnat zaoblení skla. :-) Vyzkouším silikonové, ty jsou dost ohebné. Jinak noname ramínka jako taková jsou pohodě.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.11.07  23:24

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    To DR: Ve Focusu jsem seděl a zase takový prcek mi nepřipadal, ale seděl jsem vždy na místě řidiče. Starý Focus mi připadal něco mezi Escortem a Mondeem, ale Focus II mi připadá jako Mondeo MK II-III. Mondeo MK IV je už větší.

    To sybokcz: Jen jsem chtěl říct, že když uvedeš jen výkon a né vozidlo kterým jezdíš, tak je to hodně obecné. Když napíšeš i auto a typ motoru, tak to bude jasnější.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.11.07  23:03

    « Re: sezení v mondeu

    To Kafe: Hledal jsem rozumný posez a skutečně na dlouhé trasy, když se odheveruju dolů a tím i dozadu a dám si dolů volant, tak jsem jak ve F1. Sice vidím jen dopředu a to ještě z velké části jen kapotu, ale pro jízdu dopředu to stačí. Pak je i kam položit lokty. Ale je to jak v tanku.

    Pokud ale jezdím po městě, tak potřebuju být vysoko, vidět okolo sebe těsně podle auta dolů, a být co nejvíce vpředu abych viděl do křizovatek. Vyhovují mi ležaté volanty jako je třeba v Tranzitu.

    Také vyšším posezem vidím více dopředu a dokážu více sledovat provoz.

    A nejsem naheverovaný úplně nahoře, tam se nedostanu kvůli kolenům, takže když kvůli kolenům nemůžu víc nahoru, mám nad hlavou ještě více jak 5cm.

    V Mondeu MK II jsem měl pro nohy více místa jak v MK III. Je to pro mě dost nepochopitelný, většinou je další model řady vnitřně větší.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 25.11.07  19:50

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Problém Mondea to je. Posun volantu nie je dostatočný resp. pedále sú moc vzadu. Ja som si na to zvykol, ale ideálne to zďaleka nie je. Pritom mám ruky dlhé skoro ako opica. Keď je niekto nižší alebo má kratšie nohy, problém asi nemá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.07  19:12

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    kutil: srovnávat prostor v mondeu a ve focusu a tvrdit, že focus je prostornější ... Ty jsi prostě pořád papírový teoretik. Mám slušnou zkušenost s oběma auty, ve focusu rozhodně víc místa není, vpředu i vzadu je focus II o poznání stísněnější. Může za to hlavně zbytečně široký středový tunel a stejně zbytečně masivní a dlouhá madla ve dveřích vpředu.

    A co má kdo za problémy s polohou za volantem v mondeu?? Když máte volant moc daleko a pedály moc blízko, zkuste si ten volant seřídit - myslím tím v podélné ose, právě proto tam to seřizování je. Že si neumíte nastavit pracoviště řidiče není problém mondea ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.07  18:44

    « Re: sezení v mondeu

    Ja mam tiez najradsej sedenie " na zemi". Sedacku som si v ziadnom aute nikdy nedaval vyssie. A ako pise RADEK1 tiez by som mal radsej sedacku v Mondeu este nizsie.

    Taktiez som v ziadnom aute nemal problem zo sedenim, vzdy som len nastavil vzdialenost od volantu a to bolo vsetko. Najlepsie sa mi zatial sedelo v Ibize, kde bol sedak dost nizsko a kde som si este aj volant dal nizsie a to bolo to prave orechove :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 25.11.07  17:46

    « Re: sezení v mondeu

    Tiež tomu nerozumiem ale je to tak. Dokonca mám navyše operadlo v dosť zvislej polohe aby som nemal moc natiahnuté ruky na volante. Keď si nastavím sedadlo podľa rúk tak mám moc pokrčené nohy. Keď si dám sedadlo do nižšej polohy tak sa cítim ako v lietadle. Na semafory vidím ale keď musím použiť slnečnú clonu tak sa musím krčiť aby som videl na cestu :-) .
  • 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 25.11.07  14:47

    « sezení v mondeu

    Tak teď tomu nerozumím. Vy všichni co máte výšku 185cm a více sedíte v mondeu v nejvyšší poloze? Já měřím 185 a mám sedačku v nejnížší poloze a chtěl bych ještě níž. (Mám sedadla el.seřiditelná v 8 směrech) . Protože když (a právě jsem to zkoušel)sedím v nejvyšší poloze nevidím na semafory a trochu se dotýkám hlavou o strop. V nejvyšší poloze sedí při řízení má paní a ta má 158cm! jinak jsem zakoupil u Forda ,,aero "stěrače a jsou naprosto super. 1200 kč já vím je je to dost.
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 25.11.07  13:00

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Zacinam chapat, proc ostatni s tebou tady odmitaji diskutovat :). To tobe se nekam vejdou kolena, jeste neznamena, ze nekomu jinemu ano (a to i stejne velkemu).
    Myslis, ze tady nekdo nevi (vcetne me), ze vykon samotny je sice podstatna velicina lec neni nutnou podminkou?
    Vykony tady asi vedi vsichni staci objem motoru. Btw. ridim se pouckou ze sto koni je minimum, dve ste akorat, trista uz je zabava :). Oba dva motory v autech co jezdim me naprosto vyhovuji, kadzy ma jinou charakteristiku a s obema me bavi jezdit. Nekomu jinemu by mozna nevyhovaly, ja jsem spokojen :).
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.11.07  10:37

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    To sybokcz: Kolena dostanu pod volant u aut kde je volant víc vodorovně. Jinak výkon samotný nic neříká. Pro subjektivní pocit je hlavně důležitý průběh momentu a hmotnost vozu. Mám Fiestu 1.25 55kW a měl jsem Mondeo 1.8i 85kW. A i když mělo MOndeo lepší zrychlení, tak mi připadalo, že Fiesta jezdí živěji.

    U Mondea 2.2TDCI mám teď výkon 114kW a ten je už použitelný. Repektive pro běžnou jízdu povolenými rychlostmi by pro Mondeo stačil výkon 66kW. Sice by v kopcich jel pomaleji, ale na většině silnic by byl výkon dostačující. Kde chybí je předjíždění, kdy např v kopci jede nákladní auto 50km/h. Tam je někdy i těch 114kW málo, protože pro bezpečné předjetí je potřeba co největší výkon.
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 25.11.07  10:19

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Kutile, Peu 806 už měl dost najeto a taky jsem zatoužil po novým autě. Líbil se mi Hyundai Santa Fe ale nemohu ho mít, protože jsem karavanista a "nevešel" bych se do celkové hmotnosti soupravy.Také se změnila situace v mém životě, kdy již nepotřebuji velké rodiné auto. Ford Mondeo tomu vyhovoval. Líbí se mi hlavně vzhledově, což je pro mne moc důležité a cena byla před uvedením nového Mondea příznivá. To víš, že jsem měl při prvním couvání skoro šok ,protože jsem byl zvyklej na úžasný výhled. No a místa nikdy v žádné limuzíně nemohu mít jak v 806. Teď si zas užívám jiné radosti, které nabízí Mondeo. Je to jako když traktorista přejde do kokpitu F1. Zvykám si a jsem spokojen.Prostě nesrovnávám nesrovnatelný. Já asi na tvém místě bych koupil auto např. taky z leasingu a nebo jiný co má najeto okolo 20000km a fin. ztrátu bych minimalizoval. Určitě bych to asi řešil radikálně abych byl spokojen, protože spokojenost na rozdíl od zdraví si můžu koupit.Pokud se rozhodneš ke změně , dám ti kontakt na jakýhokoliv málo jetýho Forda. ahoj :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 25.11.07  06:21

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Nic proti, ale mam 198 a pripadam si v Mondeu dost vysoko. Pripada mi hazet sem subjektivni nazory na posaz jako dost irelevantni.
    Btw. kolena nedostanu pod volant v zadnym aute, a resim nejak? Nikoliv. A to mam rad volant na kratky ruce, coz s dlouhyma nohama nejde moc ruku v ruce, presto to nijak moc neresim.

    Nas vykon (96kW) mi prijde tak akorat, mozna bych ocenil o trochu vice. Jsem pravda zvykly na 125kW v benzinu coz mi na auto ve kterym jezdim vice pripada vicemene dostatecne.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.11.07  18:00

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    To akademik: OK, stačí srovnat Mondeo MK II a MK III. Ty vyšší jsem Jozefovi uváděl spíše pro porovnání co je to sedět vysoko. >:D

    Máš pravdu, že jsem počítal Mondeo nahradit S-MAXem ale když jsem v něm jel, tak mi motor 1.8TDCI připadal hrozně slabý a rozměry auta moc veliké, proto jsem sáhnul po Mondeu 2.2TDCI. Dnes vidím, že stejně ten výkon využiju minimálně a kufr Mondea je pro mě malý, je totiž menší jak u MK II. Prodat Mondeo nemůžu, je na leasing a finanční ztráta by byla neúnosná. Měl jsem nabídku na Renault Espace 2.2dCi ale chtěl jsem Ford.

    Ale vím, že příští auto nebude nízké, to mi nevyhovuje. A díky za radu, vážím si jí. ;-)

    Zajímalo by mě, proč jsi šel z Peu 806 do Mondea a co ti změna přinesla.
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 24.11.07  17:31

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Kutile, nezlob se ale nemůžeš tyto auta co jsi vypsal ohledně výhledu, že jsi utopený atd. srovnávat s Mondeem. Já jsem šel do Mondea z Peugeotu 806 ale šel jsem do toho s tím, že přecházím do auta jiné kategorie. Prostě kdybych chtěl srovnávat, musel bych si koupit např. Peu 807, Renault Espace atd. Prostě kdo asi přejde z Ferari nebo Lamborgini do Oktávky taky si asi bude vychvalovat výhled v Oktávce a pohodlné couvání. Myslíš že je to dobré srovnávat? Prostě potřeboval jsem mnoho místa a výhled jak z traktoru? Tak jsem si koupil Peu 806 a byl jsem 8let maximálně spokojen. Nyní preferuji něco jiného, tak jsem si koupil Mondeo.Z Tvých příspěvků soudím, že ty asi potřebuješ klasické velké rodiné auto např. Peu 807 .Doporučuji proto prodat Mondeo, koupit velkorozměrové rodiné auto a budeš šťastný muž. Věř mi, myslím to velmi úpřimně. ahoj. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.11.07  16:08

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    To Jozef0351: Mám 188cm a když dám sedačku co nejvíc nahoru, tak nedostanu kolena pod volant. U Mondea MK II jsem tenhle problém neměl.

    Focus jsem měl půjčený, když opravovali moje staré MOndea a připadal mi uvnitř větší jak zvenku.

    Skuz si ale sednout do C-MAXe nebo S-MAXe nebo VW Touran nebo Opel Zafira nebo Renault Grand Scenic. Chvilku jezdi a pak si sedni do Mondea.

    A vidíš, že najednou máš pocit, že z Mondea nic nevidíš, že jsi v něm utopený a že sedíš hrozně nízko. Ford tvrdí, že udělal okna u MK III menší oproti MK II, a že je to dnešní trend, ale auta jiných automobilek mají okna mnohem větší.

    Už jsem uvažoval i o tom, že bych sedačku v Mondeu podložil aby sice byla výš, ale ne tak vpředu a teď jen sháním někoho, kdo mi udělá podložky pod šrouby sedačky. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 24.11.07  15:12

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Kutil to je nezmysel. Čísla sú jedná vec a realita druhá. Sadni si do Focusa a musíš cítiť ten rozdiel.
    Čo sa týka sedenia tak ja mám naopak dojem že sedím vysoko :-) .
    Mám 186 cm a sedadlo takmer v najvyššej polohe. Vidím celú kapotu. Ale ak si dám sedadlo nižšie tak si pripadám ako v kokpite lietadla. To sa cítim fakt nepríjemne.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.11.07  14:28

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    To akademik: Jak se ti líbí S-MAX zezadu? Svezl jsi se s ním někdy? S motorem 2.5 je to pěkný divoch a myslím, že by jsi mu s Mondeem jen těžko ujížděl. Je neuvěřitelné jak ten vývoj podvozku pokročil.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.11.07  14:24

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Jak v Escortu, tak v Mondeu MK II jsem si připadal, že sedím hrozně nízko. Bylo to znát i při nastupování i vystupování. Alespoň ale tyto vozy měly veliká okna a lištu dveří (mezi dveřmi a sklem) relativně nízko a tak pocit sedění dole nebyl tak strašný. Ale Mondeo MK III má lištu okna cca o 5cm výš a tak člověk má pocit, že sedí úplně na zemi a že díky menším oknům sedí v tanku. Jezdím ještě s Grand Scenicem a tam mám pocit, že sedím na střeše Mondea a přitom auto sedí jak přibité a nemá problém s náklony.

    Mondeo MK IV je také hrozně utopené.

    Naopak třeba C-MAX čí S-MAX mi připadají úplně v pohodě a i když je auto repativně vysoké, tak to na jeho jízdní vlastnost nemá až takový vliv. C-MAX je optimální velikostí s kufrem objemu Mondea. S-MAX je úplně o něčem jinám. Je to z vnitřního pohledu obrovský koráb. Je zajímavé, že cenivý rozdíl Mondeo MK IV a S-MAX není až tak veliký.

    Ale to jsem odbočil. Focus je skutečně širší i vyšší jak Mondeo a dokonce i prostor pro posádku je podle dokumentace ve Focusu větší.

    Porovnání Focus a Mondeo ve verzi kombi vychází takto:

    Focus je o 3cm širší, o 6cm vyšší, o 4cm má vyšší kufr, o 2cm širší kufr

    Focus má kufr jen o 10cm kratší jak Mondeo i když je Mondeo o 33cm delší jak Focus!!!

    Vpředu je prostor pro hlavu stejný, prostor pro nohy má větší Focus o 3cm, ve výši ramen je Focus o 1cm širší

    Vzadu je stejný prostor pro hlavu, Focus má o 1cm menší prostor pro nohy a o 0,8cm je užší ve výši ramen.

    Z toho vychází, že vnitřní prostor Focuse je větší nebo stejný s Mondeem i když je Mondeo o 33cm delší a má o 11cm větší rozvor!!! Jediný roddíl je v tom, že Mondeo má kufr delší o 10cm.

    Z tohoto pohledu je nepochopitelný rozdíl ceny Mondea a Focusu, protože Mondeo z pohledu rozměrů nic nepřináší. Samozřejmě je rozdíl v kvalitě interiéru, bezpečnostních prvcích a motorech.

    Když ale srovnám Escort a Mondeo, tak ten rozdíl byl nesrovnatelně větší. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 24.11.07  10:03

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Myslím že Focus je papierovou šírkou porovnateľný Mercedosom E. Ale to nie je vôbec podstatné. Stačí si sadnúť do vnútra. Aj v porovnaní s Mondeom je podstatne menší.
    Čo sa týka hluku tak aj mne sa zdá motor niekedy tichší. Či je to RJ, palivom alebo ušami je jedno. Tiché auto Mondeo nie je. Neviem na aké autá ste boli zvyknutí. Kutilove staré Mondeo muselo byť dosť nepodarené lebo moje terajšie je tichšie (motor) ako nové 1,8 TDCI a len o chlp tichšie ako moja stará Carisma. Hluk od podvozku a aerodynamický hluk je podľa mňa rovnaký v TDCI aj v benzíne.
    WinDiesel tu síce voľaky niečo písal o snímači hluku ktorý prispôsobuje správanie RJ tomu hluku. Sľúbil sem dať link kde sa o tom píše, lebo nikde som nič o tom nenašiel.(okrem diskusií). Ale to sa netýkalo znižovania hluku motora. Naozaj by som rád vedel ako to funguje keď doteraz sa nepodarilo vyrobiť tichý diesel. Vždy je to len odhlučnením motora a auta ako takého. Jediné čo viem isto je, že existuje senzor klepania, či má to isté aj diesel neviem, ten asi funguje ako snímač hluku, ale neupravuje hluk motora.
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 24.11.07  08:48

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Já nevím jak ty, ale já preferuji auto vždy , které je širší než vyšší.Prostě mrknu na auto zezadu a šířka musí co nejvíce převažovat nad výškou( hlavně u sport. vzhledu, kterým Mondeo je)Z mého hlediska je prostě výška v tomto případě na závadu. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 24.11.07  00:21

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Taky jsem si všiml a dokonce myslím, že Focus je širší. Uvnitř to už ale to samé není, stačí si sednout.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.11.07  23:06

    « Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Ahoj, dnes jsem stál vedle Focusu a překvapilo mě, že mimo toho, že má Mondeo o 30cm delší kufr, tak je stejně široké jak Focus a Focus je dokonce vyšší jak Mondeo. Jen chci říct, že rozdíl mezi Mondeem a Focusem je neskutečně malý. Každá další generace Fordů je větší a vyšší.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 23.11.07  16:24

    « Re: Hučení.

    Josef:
    Musím se Kutila zastat. ŘJ skutečně může různými strategiemi snižovat hluk motoru, konkrétně hlučnost spalovacího procesu.
    Ty jsi vždycky se vším hrozně rychle hotov.
    Prosím važ slova. A když nevíš, zjisti si to než něco kategoricky prohlásíš, aby jsi čirou náhodou nebyl za hlupáka.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.11.07  16:17

    « Re: Hučení.

    To Jozef0351: Ano, mám také letní P6000, ale neměl jsem s nimi problémy. Možná jsem byl zvyklý na hluk z předchozího Mondea a teď už jsem si zvykl a slyším co jsem ze začátku neslyšel. >:D Teď mám zimní Continental a ty jsou taky v pohodě. Teda až na to, že se s nima člověk super zahrabe, ale to jsem přičetl váze vozu. Musím se přiznat, že hluk je věc, která mě v mém Mondeu trápí nejmíň. ;-)

    Současné Mondeo je moje nejtišší auto. :-) A to mezi ně počítám i benzíny.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 23.11.07  12:23

    « Re: Hučení.

    Kutil fakt neviem kde ty na tie nápady chodíš :-)
    Raz ti rezonuje zvuk od náklaďáka teraz od pneumatík... Skôr je to tým že niekedy máš zaľahnuté v ušiach. TDCI je hlučný ako každý iný diesel strednej triedy a žiadna RJ s ním nič neurobí. Navyše Mondeo je podpriemerne odhlučnené auto vo svojej triede. Ja mávam tiež niekedy pocit že auto ide tichšie ako inokedy ale je to skôr môj subjektívny pocit. Mňa absolútne netrápi motor ale značný hluk od podvozka. Originál Pirelli P6000 boli extrémne hlučné od nova ( dúfam že to bolo gumami a nie je to vlastnosť auta ) a je mi divné že ty si sa na ne zatiaľ nesťažoval. Mám dojem že si mal tie isté gumy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.07  12:19

    « opet pazvuk

    Ahojte.Mam tady zase jedno věčné téma.
    Když se rozjíždím na nejakou rychlost, a necham při tom trochu proklouznout spojku,docela to tak nějak zacvaká.A teď oblíbená otázka ;-)Dělá vám to taky ? :-O
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.11.07  11:38

    « Hučení.

    Ahoj, dnes ráno jsem jel po dálnici a auto hučelo jak letadlo při startu. Takový dunivý zvuk ve vlnách. Jako když se jede po vlnovci. Jiné dny jsem to nepozoroval. Když jsem vyřadil, tak se ten zvuk změnil a nebyl tak výrazný. Jako by motor chytil rezonanci s pneumatikami. Bylo to zajímavý, někdy mám pocit, že se TDCI chová pokaždé jinak (co se týče zvukového projevu). Někdo tu psal, že hlučnost motoru je snižována tak, že ŘJ poslouchá zvuk motoru. Může to být tím?

    Prosím vyvarujte se zbytečných připomínek, jen mě zajímá, jestli Vám to nedělá taky.

    A ještě jeden dotaz. Když lehce přidám plyn, tak někdy motor vydá krásný pravidelný zvuk a někdy je to takové nepravidelné, jakoby rozhádané.

    Jinak je Mondeo 2.2TDCI ve své třídě super auto a už bych ho neměnil. ;-) Hlavně ten zátah...
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 23.11.07  09:36

    « Re: Chování TDCI

    Aby si videl auto v tzv. mŕtvom uhle.
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 23.11.07  09:28

    « Re: Chování TDCI

    Proč je zrcátko u řidiče dělené-jakoby prasklé? Jestli je to pro lepší vidění, tak to nepozoruji. dík >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.11.07  09:14

    « Re: Chování TDCI

    To Jozef0351: nechtěl jsem obhajovat motory TDI, jen jsem chtěl říct, že TDI 66kW a hlavně 81kW byly na svou dobu velmi úsporné, živé a relativně tiché motory (jak jen můžou motory s přímým vstřikem (bez komůrky) být :-) ). V té době měl Ford akorát 2.3D (mimochodem nebyl to špatný motor) a 1.8TD který měl pro změnu velmi špatné jméno. Škoda, že Ford nedával do Mondea alespoň ty 1.8TDDI.

    Pokud vím, tak si nikdo nikdy na TDI (nemluvím o TDI PD) nestěžoval, tak jako na TDCI motory.

    A TDI motory mají opravdu při startu a kolem volnoběhu hodně traktoroidní zvuk. To platí hlavně o TDI PD, které byly vývojem do slepé uličky. Myšlenka je dobrá, ale technická konstrukce složitá a poruchová. Klasický C-R je mnohem více odolný.

    V žádném případě jsem nechtěl vyvolávat žádné rozbroje na fóru a pokud se tak stalo, tak se omlouvám. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 22.11.07  19:08

    « Re: Chování TDCI

    Nechápem tú vašu diskusiu. Stačí sa pozrieť do tabuliek. Octavia 103 kW má spotrebu 5,5, Mondeo TDCI 5,9 - 6,1 l, Passat 103 kW 6,1 l. Octavia je podstatne menšie auto takže má menšiu spotrebu. Rozdiel je hlavne v spotrebe v meste, čo je logické, lebo v Octavii ten motor rozbieha menšiu hmotnosť. Pri konštantnej rýchlosti, resp. mimo mesta je spotreba v podstate rovnaká. Octavia 4,6, Mondeo 4,7 - 4,9, Passat 5,1. V praxi to závisí od štýlu jazdy. TDCI aj TDI je na tom v podstate rovnako. S hlukom je to podobné. TDI v Octavii je hlučnejší lebo je to menšie, horšie odhlučnené auto. Superb alebo Passat s rovnakým motorom je porovnateľný s TDCI. Vo všetkých ten diesel počuť. Jediný problém TDI sú emisie a preto tie motory končia. Zabudnite na rozprávky že TDI jazdia na vzduch a TDCI sú v rámci triedy tiché.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 22.11.07  14:29

    « Re: Chování TDCI

    superkutil:
    Jaké reakce? Básničky? A řekl jsi to soudružkám družinářkám, že Tě těmi básničkami v dětství spíše dráždily, než aby Ti pomohly usnout? Neřekl, co? :-) Mám se fakt nervnout? :-) Ne.ser, Kutil. :-)

    Hele nespamuj tady a nezapomeň, že fórum má být o výměně zkušeností a ne o prudění. Sám to píšeš, tak nezlob.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.11.07  14:06

    « Re: Chování TDCI

    To TomanGHIA: Dobře, dobře, nejsi vytočený, tak kvůli čemu takové reakce? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 22.11.07  10:57

    « Re: Chování TDCI

    martin.z:
    Jo sorry, já napoprvé nepochopil, že Octavia kecala o 0,1 oproti 0,5 L u Mondea ...
    Takže beru zpět poznámku o toleranci.
    Sypu si popel na hlavu a dal jsem si facku. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 22.11.07  10:54

    « Re: Chování TDCI

    superkutil:
    Málem jsi mě rozbrečel s tou péčí o mé zdraví, nicméně diagnostik dobrý nejsi, vytočený rozhodně nejsem, až budu, tak to bude teda kur.va poznat, neboj. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 22.11.07  10:51

    « Re: Chování TDCI

    martin.z:
    :-) Takže Mondeo vlastně nekecá, když mi stabilně ukazuje 0,5 L méně, než je skut. spotřeba, resp. vlezl jsem se do Tebou udané tolerance. :-)
    Jinak paket pro špatné cesty jsem asi neměl, protože u TDI 81 kW bylo několikrát urvané přední lízátko ... Čumák toho auta byl strašně nízko u země.
    Ale s tím interiérem nevím, Mondeo mi nevrže, Octavia vrzala a lupala děsně, ale ona měla 100 tis. najeto a 4 roky služby za sebou, když jsem v ní jezdil, Mondeo mám rok a čtvrt, takže to nemůžu posoudit.
    Jinak souhlas s tím, že každému, co jeho jest, mi vyhovuje Mondeo a Octávie vůbec ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.11.07  10:45

    « Re: Chování TDCI

    To TomanGHIA: Já se ti divím, že se tak rozčiluješ. >:D Škodí to zdraví. Stojí ti to za to?

    Omlouvám se, že jsem napsal, že se s Passatem dá jezdit pod 4litry a že jsem nenapsal, že to byla jízda na spotřebu Praha - Brno.

    V žádném případě nechci hájit VW a TDI a pomlouvat tvé i mé milované Mondeo. Jen nemám rád, když lidi tvrdí, že auto které mají a nedají na něj dopustit je to nejlepší a ty ostatní jsou hrozný a špatný. Každé auto má své pro a proti.

    Znovu jsem prošel fórum a marně hledám místo, které tě tak vytočilo. Snad jedině to o té spotřebě Passata. Tak sorry, nechtěl jsem ti ublížit. Právě proto, že jsi mi připadal rozumný, tak mě překvapila tvá reakce včetně říkanky. Připadalo mi to tak trochu pod tvoji úroveň. Nedalo mi si nerýpnout.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 22.11.07  10:42

    « Re: Chování TDCI

    to Toman:

    me pocitac u koncernovejch aut teda nekecal, teda je rozdil mezi 0,1 a 0,5 litru..
    Ale ze spotreba byla jedina vyhoda octavie bych teda nerekl, ja mel navic s paketem pro spatne cesty, tzn. trochu zvysena svetlost - hodne se mi libilo jak plavne to jezdilo pres diry a nerovnosti (nejsem takovej ten purista co musi mit auto s nejlepe sedicim podvozkem), kdyz bych jel pres nektery ty venkovsky rozmlaceny okresky dneska s mondeem tak bych mel omlacenou drzku od stropu i okynka jak by to tam se mnou hazelo a jeste by se rozpadl interier - protoze proste mondeo je strasne tvrdy a tyransky. Octavkase proste jen zhoupla a z celyho auta a interieru ani vrznuti.
    Ja chapu ze kazdemu vyhovuje neco jineho, ale prave to je duvod abych nehanel neco co zrovna ja nepouzivam.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 22.11.07  10:30

    « Re: Chování TDCI

    martin.z:
    Ale jo, proč ne. S Oktávkou 81 kW jsem jezdil taky, tankoval jsem ji taky.
    Ale když se jelo Pha - Brno, tak to žralo i přes šest, nevím proč.
    Ale jde o to, že s Mondeem srovnávám spíše Passata 96 kW nebo Superba 96 kW (rozměry, váha, výkon), to už jsme se spotřebou jinde - minimálně na úrovni 2.0 TDCi.
    Octavia 66 kW liftback umí se známým za volantem jet za 4,5 L celý rok.
    Ale Octavia 66 kW vs. Mondeo 96 kW se nedá srovnat, resp. jediná výhoda té Octavie je ta spotřeba. Kdybych ale chtěl jezdit jen co nejekonomičtěji, pojedu vlakem.
    Jo a PP u VW taky kecá, na to bacha. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 22.11.07  10:20

    « Re: Chování TDCI

    superkutil:

    Spadla lžička do kafíčka,
    udělala bum,
    co nadělám, už tam leží
    a Ty, Kutile, čum:

    Nečílím se, ta včerejší říkanka byla z toho důvodu, že jsem pochopil, že nic jiného na Tebe nemá cenu.
    Fórum má být primárně opravdu o sdílení zkušeností, ne o prudění a připadá mi úsměvné, že zrovna Ty to píšeš.
    Se spotřebami TDI nemám problém, já narozdíl od Tebe jsem s TDCi spokojený a netahám sem TDI, netahám sem C-Maxy, S-Maxy, kdybych chtěl Octávii/Passata/Superba, tak bych si ho místo Mondea koupil. Uvedls, že pod 4 litry se dá jezdit s Passatem. Tečka. Až pak jsi vysvětloval, že to ale byla jízda na spotřebu. Já to na spotřebu za 4 litry z Prahy do Brna umím možná při katolické jízdě taky, ale jezdím to za 6, nechci od skoro dvoutunového auta (s posádkou a věcmi v kufru) spotřebu 4 litry, chci jet plynule, svižně a bez obtěžujícího dunění motoru. A hlavně - neřeším to a jsem spokojený i s Mondeem i se svou spotřebou.
    A ne že já jsem king. To Ty jsi king, frajere. Protože Tvoje příspěvky jsou unikátní, ne moje.
    Kolikrát jsem Ti tady slušně psal, Tys někdy i souhlasil a poděkovals, že jsem Ti to napsal dobře a že už je to v pohodě.
    A za pár dní zase to Tvoje "Ahoj, mám problém ... " .
    Někdy mám pocit, jestli sis nedal závazek z tohoto fóra udělat nejpřispívanější thread s cílem porazit thread se Sierrami o asi 11-ti tis. příspěvcích ...
    Bral jsem Tě aspoň za to, že jsi tzv. splachovací, dokážeš se povznést nad spoustu negat. reakcí (pepek třeba :-) ), nejsi sprostý a nejsi blbý. Ovšem o všem začínám pochybovat, promiň.

    Nechci se přít a už nebudu, dřív jsem moc nechápal impalera s poznámkou, že si Tě znamená ... už vím.

    Rejpání, rejpání,
    nudné chvíle zahání,
    rejpání, rejpání je lék.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 22.11.07  09:59

    « Re: Chování TDCI

    to TomanGhia:

    V tomhle se musim postavit za kutila. Mel jsem sam sluzebni octavii 1 combi 1,9 tdi 66kw - tu samou motorovou verzi mela setra jen karoserii liftback.
    A opravdu jsem si vyzkousel na relativne delsi trase a obousmerne - napr. Praha-Pribram a zpet nebo Benesov - Praha Ruzyne a zpet - ze se (pokud ma clovek cit!!) da jeste s rozumnym stylem jizdy a dokonce i 3-4 osobama v aute, dosahnout spotreby kolem tech 3,9 l/100 km tedy rekneme 4l/100km.
    Passata jsem mel jen benzinoveho takze nemuzu soudit, ale co vim tak je sice tezsi, ale zase mam lepsi aerodinamiku a soucinitel Cx takze verim ze celkove na tom muze byt se spotrebou podobne.

    A co se tyce mondea tak se mi pri podobne uspornem stylu jizdy pri 90km/h na trase Praha - Liberec a zpet podarilo dosahnout nejake drobne pres 5l/100km jenze u mondea vim ze mi pocitac keca - ubira takze auto je proste zravejsi nez koncernove tdi.
    Mam sice automat, ale myslim, ze jeho vliv (menic atd) je mimo mesto pri ustalene jizde vyssi rychlosti bez razeni v podstate zanedbatelny.
    Jeste bych dodat ze dlouhodobou kombinaci mam kolem 7l/100km a to je to samy za co sem jezdil s benzinovym passatem 1,8 turbo!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.11.07  08:48

    « Re: Chování TDCI

    To TomanGHIA:Nechápu, co se tak čílíš. :-) Co tě bere? Já myslel, že fórum je o sdílení zkušeností a ne o prudění. Ovšem taková kultůrní vložka také není špatná i když přiznejme si, že je na úrovni 5ti letého dítěte. >:D

    Řeknu to jinak, pokud nechceš nereaguj. Ale psát básničky, to už je pěkný úlet.

    Jestli se nedokážeš smířit se spotřebou Oktávky, tak to je tvůj problém, ale když napíšu zkušenost se spotřebou při cestě Praha-Brno a ty reaguješ, že z kopce ti to jede taky za málo, tak je to, nezlob se, opravdu o ničem. To je jak malé děti na hřišti, které se dohadují, kdo má lepšího tatínka.

    Věřím, že s Mondeem 2.0TDCI jsi schopný jezdit kolem 6ti litrů. Já s 2.2TDCI taky, ale není to jízda, musím přitom pořád hlídat abych moc nepřidal.

    Takže se shodneme na tom, že jsi king, že umíš jezdit za málo a uzavřeme to. Motory TDI necháme plavat, protože na tvoje TDCI samozřejmě nemají a budeme se zabývat smysluplnějšími věcmi, jako např. jozefovou hlučností 1.8 ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 21.11.07  23:15

    « Re: Chování TDCI

    superkutil:

    Vařila myšička kašičku,
    na zeleném rendlíčku.
    Tomu dala, tomu dala,
    na rozumbradu Kutila se vykašlala
    a sama si na ní pochutnala.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.11.07  22:49

    « Re: Chování TDCI

    To TomanGHIA: Nelobuju za VW. Jen píšu co jsem viděl. A bývalý kolega s Oktávkou kombi 1.9TDI 81kW jezdil běžně za 5litrů. Samozřejmě dokázal jezdit i za 6,5 ale přesně věděl, jak na to.

    Také jsem schopný s 2.2TDCI jezdit pod 5litrů a taky cesta např. z Vyžlovky do Strašnic se dá jet za 4,5 ale je to tím, že je to z kopce.

    U TDI i TDCI lze spotřebu hodně ovlivnit stylem jízdy. Pokud ale jezdím rozumně, tak mimo město není problém jezdit za 6litrů, svižně za 6,5litru. Průšvih je ježdění po městě, kde opravdu spotřeba vyleze na 8litrů. Totéž platí o jízdě rychlostí vyšší jak 130km/h, tam spotřeba stoupá k 7,5litru.

    A co se týče tvé Oktávky, tak to není o konstantní spotřebě, to je špatně, rychlost má být podle terénu. Psal jsem, že s Passatem ten člověk jel na spotřebu (zlehka do kopce, na volnoběh z kopce, případně brždění motorem).

    A nechápu vůbec tvé já s TDCi umím taky kolem 4L / 100Km a to co píšeš dál protože jsem jasně psal o cestě Praha - Brno a ne o nějaké laboratorní jízdě. Je jasné, že když pojedeš z kopce bez motoru, tak se dostaneš na 0litrů. >:D

    Co je podle tebe ježdění po městě? U mě je to posouvání poskoky s rychlostí průměrně okolo 30km/h maximálně do 50km/h.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 21.11.07  22:31

    « Re: Chování TDCI

    Kutil, 6 litrov mám pri 100 km/h ja, dlhodobo 7,9 ( vid. spritmonitor), takže s 2.0 TDCI to nemôže byť problém jezdiť za 6. Skôr by ma zaujímalo v porovnaní s akým novým dieslom strednej triedy je TDCI tiché. Minimálne ten 1.8 v novom Mondeu tichý nie je. Ani tichší ako TDI v Superb. To ma nikdo nepresvedčí. Tichší ako npr. Favorit alebo starý Escort samozejme je, lenže to je trošku neporovnateľné. Octavia je tiež iná trieda. Tichý diesel som počul/nepočul iba v A8.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 21.11.07  19:50

    « Re: Chování TDCI

    superkutil:
    Ufff chlape ... tak znova. Moje spotřeba je spotřeba po dotankování. Nikdy nevyjedu plnou nádrž mimo město rychlostmi kolem 100 Km/h.
    Pokaždé je percentuální zastoupení město/mimo/dálnice trochu jiné, odtud taky rozdíl plusmínus 0,5 litru. (5,9 - 6,3). Jinak - ano, mám 2.0 96 kW. Po cca 20.000 Km mi spotřeba zobrazovaná na PP začala klesat a to k hodnotám, které vesměs věrně kopírují skutečnou spotřebu, ovšem nutno přičíst 0,5 L k údaji PP.
    Tu německou stránku o spotřebě samozřejmě znám.
    Bud' mám středeční vyrobený kus :-) a nebo prostě umím plynule a úsporně jezdit, příp. kombinace obou ... jinak nevím, proč jiní jezdí za více, někteří ale i za ještě méně.
    Kutile já s TDCi umím taky kolem 4L / 100Km, to když vynuluju PP a jedu po rovině cca 60 Km/h na čtyřku. Z těch 99,9 se po čase taky zobrazí 4, když jedeme z kopce, určitě bych uměl i kolem 0,1 L. Věřím však, že TDI 81 kW jde i do mínusu, ne?
    Jinak taky jsem zažil Octávií I 1.9 TDI 81 kW ve čtyřech lidech a plném kufru na D1 Pha - Brno 6,5 L dle PP při konstantní 130. Jak je to tedy možné? Je mi to fuk. :-)

    Kup si toho Passata, podporuju Tě v této volbě (neptej se mě ale prosím na důvod, spekulovat však zkus :-) ).

    Hallelujah.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.11.07  18:54

    « Re: Chování TDCI

    To TomanGHIA: Nevím co máš za motor, ale odhaduju 2.0TDCI 96kW. Ta spotřeba 5,9 - 6,3 bude mimo město při rychlosti kolem 100km/h že? Pokud se podívám na www.spritmonitor.de tak 2.0 TDCI 96kW má spotřebu 6,91.

    Ty motory v Passatu jsem měl na mysli 1.9TDI 81kW. Zažil jsem jízdu s Passatem s tímhle motorem při jízdě rychlostí kolem 110km/h z Prahy do Brna a spotřeba podle PP vycházela 3,9litru. Ale byla to jízda na spotřebu.

    A já nechci Passata ;-) jedině kdyby byl 4x4 >:D

    S Mondeem jsem spokojený, jezdí dobře, jezdí líp jak předchozí Mondeo (i když takový rozdíl to zase není) a hlavně je na dálnici tíšší a bezpečnější. A taky nemá zatím žádné závady na rozdíl od předchozího Mondea. Je dobré udělat zkušenost s TDCI a to že rozdíl spotřeby mezi benzínem a dieselem není takový, to je taky zkušenost.

    U TDCI ale jde alespoň stylem jízdy spotřebu ovlivnit. >:D

    Jo, už jsem si na chování Mondea zvyknul, ale pokud bych ho někomu doporučoval jako nové auto, tak raději S-MAX 1.8TDCI. Rozdíl je obrovský.

    Jen na tu sedačku jsem si ještě nezvykl. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 21.11.07  17:43

    « Re: Chování TDCI

    superkutil:
    Jako jseš borec, o tom žádná, :-) ale dovol mi dvě poznámky:

    1) Passat s čipem a spotřeba pod 4 litry? Muhehe... Ano, ale 4L / 50Km, ne?

    2)Tichý motor při jízdě je TDCi, máš pravdu, ale úsporný je taky - mívám spotřebu (měřeno po dotankování) 5,9 - 6,3. A jestli by Passat 1.9 TDI 96 kW se mnou za volantem při stejném stylu jízdy i stejných podmínkách uměl být úspornější? Pokud ano, tak v řádech max. decilitrů. IMHO nepodstatná úspornost oproti pořizovací ceně vozu.
    Navíc Passatu ve verzi 1.9 TDI 96 kW s Mondeem ujedu a kultivovanost při jízdě je taky jinde ...
    JJ, souhlas s impalerem ... není aktuálně žádný problém, tak si aspoň rejpnem, hm?

    Kutile, jaké to je, být takový duševní masochista a pořád něco řešit a srovnávat? Kup si příště to TSI a budeš zase remcat, že to moc žere, nebo že Ti odejde turbo, váha vzduchu, budeš naštvaný, že v servisu vyplázneš raketu jako prase (ceny práce jsou jinde...) a ještě Ti ho ukradou, kvůli popularitě koncernu u lapků.
    Znovu Ti říkám, že jsi s tou slevou, kterou jsi jistě dostal kvůli výběhu Tvého typu a odpočtem DPH udělal dobrej kauf, na Passata bys za ty prachy stejně nedosáhl - je dražší, tak to auto respektuj a hlavně sem tam zkontroluj ten olej, at' zas nemáš měrku na suchu ... Ju?
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 21.11.07  17:38

    « Re: Chování TDCI

    No vzhledem k tomu, ze VW bude mit common-raily taky (myslim tim 4-valcove, Vcka uz ma), tak na tom budou zhruba vsichni stejne. Tiche motory se spotrebou pres 7, zato ale s normou Euro 5 (s cimz by melo PD velke problemy). Osobne mi hlucny motor nevadi - pokud hluci venku, pokud je dobre odhlucneni vevnitr, tak at to venku treba rve. Tady ja kamen urazu obzvlast u skodovek, kde se na odhlucneni AFAIK sestri, nebo aspon neni tak dobre jako o VW ci Audi.
    Abych byl OnTopic, tak mi hlucnost TDCi vyhovuje, tak akorat, zadny jekot jako 1.3i v escortu, ani relativni ticho V6 v omeze (abych srovnaval). Spis se mi zda vyssi hlucnost pronikajici z okoli (obvzlast v ozvucnicove skrini kombiku :), ale nic co by vadilo nejak moc.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.11.07  17:18

    « Re: Chování TDCI

    To impaler: Není TDI jako TDI. Já osobně uznávám motory 1.9TDI 66kW a 81kW. Novější 77kW a 96kW TDI PD už tak zdařilé nejsou. Motor 2.0TDI je otázka sama o sobě. Oni ty TDI jsou hlučné na volnoběh, ale když s nimi jedeš, tak už to tak zlé není. A spotřeba je úžasná. Kamarád má 1.9TDI 81kW ve Ford Galaxy a spotřeba při 160km/h je 6,5litru. Běžně do 6ti litrů. V Passatu s těmito motory šlo po čipu jezdit pod 4litry.

    To ty zázračně tiché TDCI prostě nedokážou. Ale když si člověk přečte manuál od DAS, tak pochopí, že se do motoru přidává nafta v dalších vstřicích právě pro snížení hlučnosti a zlepšení emisí. :-O

    Takže kdo chce tichý motor, ať si koupí TDCI nebo HDI, kdo chce úsporný ať si koupí TDI. A někteří znás mají i Ford s TDI. Jak se to krásně míchá. Časem i VW bude mít možná PSA motory. >:D

    VW totiž silně investuje do benzínových TSI. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 21.11.07  14:59

    « Re: Chování TDCI

    Jozefe,

    TDI je přece vždycky lepší než cokoli, o tom se nediskutuje. ;-)

    Jinak čirou náhodou jsem měl půjčenou předváděčku nového mondea liftback s 1,8 TDCi na cca 15 minut, mělo to minimum km. Superbem mě vezl taxík z Ruzyně a to mi teprve došlo, jak může nafťák chrochtat. Jak už jsem řekl kdysi, naše TDCi není žádný tichošlápek, venku to taky pěkně řachtí, brumlá, klokotá (Karel Čapek doplní), ale TDI se směju. Vy zrovna nemáte problém, tak zas s Kutilem řešíte hovadiny, co. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.11.07  13:57

    « Re: Chování TDCI

    Měl jsem možnost vyzkoušet 1.8TDCI 92kW v S-MAXu (je to stejný motor) a taky mi přišel hlučnější jak 2.2TDCI. Hlavně pod plným plynem byl motor hrozně slyšet. Přičítal jsem to nové technologii piezo vstřiků u kterých jsem se domníval, že pracují s vyššími tlaky. On ten moment 320Nm je u 1.8 opravdu uctyhodný (dá se čipnout až na 410Nm). Ale ta 1.8TDCI má přesto lepší hodnocení než nová 2.0TDCI 103kW, která je označovaná za velký propadák. Vysoká spotřeba, proměnlivý zátah až od 2000ot. a hlučnost ho staví za všechny předchozí Fordí 2.0TDCI. Ta 1.8TDCI byla příjemná na jízdu a i spotřeba byla hodně nízká. Ono to vypadá, že za nižší spotřebu se platí vyšší hlučností (viz 2.0TDI).
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 21.11.07  12:10

    « Re: Chování TDCI

    Kutil, neviem či mám iné Mondeo alebo extrémne citlivý sluch ale na diaľnici mi to auto tiché nepripadá. Motor nepočujem lebo aerodynamický hluk a hluk od podvozku je značný.
    Skúšal si nové Mondeo 1,8 TDCI? Vyzerá to že 2,2 je tichší motor ako tá 1,8. Bol som ho vyskúšať a kolegovi ktorý mal 7 rokov Octaviu TDI to pripadalo rovnako hlučné. Rozhodne nie je tichší ako Superb 1,9 TDI 96 kW. A to každý na TDI nadáva. Ináč motor ide pekne.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.11.07  11:18

    « Re: Chování TDCI

    Ahoj, TomanGHIA to vystihl. Po těch různých zvěstech o TDCI i já stále poslouchám, zda v autě někde nevrže, neskřípe, zda ty vibrace jsou normální nebo od silnice nebo od vyvážení kol nebo něco odchází. Dost často se mi zdá, že se válce hádají. Je to třeba když stojím vedle kamiónu nebo jedu kolem něj. Asi chytá auto nějakou parazitní rezonanci od motoru na stejných frekvencích.

    U předchozích aut jsem to nepozoroval protože buď byla tak hlučná, že tyto zvuky zanikali nebo prostě nebyly.

    Ale musím říct, že včera když jsem jel 230km/h (v Německu) tak jsem si liboval jak pěkně to jede. Ale nad těch 200km/h se mu moc nechtělo. TDCI na to že je to diesel je opravdu tiché.

    Hlavně při vyšších rychlostech (nad 160km/h) oproti Mondeu 1.8i je to paráda. V autě se dá poslouchat muzika i mluvit. A co je nejhorší, člověk si vůbec neuvědomí, že těch 160km/h jede. Jsou tam hned. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 21.11.07  08:24

    « Re: Dojezdový spínač stěračů

    Nemôžem za to že mi nič nerachtá a že radšej ja vychovávam autá ako oni mňa >:D .
    Ale fakt mi je divné, že nikto s vás sa ešte nestretol s preklzujúcim klinovým remeňom, ak je to v Kutilovom prípade naozaj remeň. Myslím si že áno, keď to robí pri vysokej vlhkosti vzduchu. Podľa mňa je to normálna vec, aj keď 25 tis. km je asi dosť skoro na šponovanie kladiek.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 20.11.07  23:17

    « Re: Dojezdový spínač stěračů

    jarda.suchy:
    Hele já už bych se i divil, jestli startuju svoje auto, kdyby mi občas něco nepísklo, nezarachtalo, nezadunělo, nezakouřilo, necuklo, ... neřeším to už, jezdím za 6L / 100Km, auto jede moc hezky a za jízdy je tiché.
    Mondeo (jen TDCi, já vím Jozefe ... :-) ) zkrátka vychovává k toleranci.
    Asi už jsem více vychovaný.

    >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.11.07  22:43

    « Re: Dojezdový spínač stěračů

    To TomanGHIA: piskani ...no zni to hezky, ale me menili trojkombinaci v ramci zaruky pred cca 15OOkm a delalo to ted pri tech rannich mlhach taky ! Tak kladkou to sice muze byt, ale jak je vidno, vymena nepomuze. Podle meho to dela nejaky prokluz kovu o gumu v tom kladkovem systemu - ale nejsem na to odbornik - pouze domnenka.
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 20.11.07  18:46

    « Re: Dojezdový spínač stěračů

    Já jsem na jaře po dešti najížděl na velký kaluže a byla údržba provedena. Kdybych měl wapku, tak bych to určitě vystříkal. ahoj >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 20.11.07  18:19

    « Re: Dojezdový spínač stěračů

    superkutil:
    To písknutí už jsem taky párkrát zaslechl, je to ta kladka, ve Fordu mi to vloni potvrdili. Jen říkali, že kdyby se na volnoběh zesilovalo klapání (drnčení), tak mám přijet a vymění mi na záruku tu kladku. Ale ono nic, je to v pohodě, neklepe to.

    Všem:
    Nikdo o mytí podvozku po zimě nic nepíše, takže to asi řešíte tou wapkou.
    No, tak budu taky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 20.11.07  16:01

    « Re: Dojezdový spínač stěračů

    Veď tou kladkou sa napína remeň. Mne to na predchádzajúcom aute robilo bežne, keď bol remeň opotrebovaný a vbehol som npr. do mláky.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.11.07  15:39

    « Re: Dojezdový spínač stěračů

    Řemen se nenapíná nijak...respektive to dělají ty slavné kladky.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.11.07  15:06

    « Re: Dojezdový spínač stěračů

    Jozef0351: Mám najeto 25000km. Jezdil jsem i minulou zimu, ale tenhle zvuk jsem ještě neslyšel. A u předchozího benzínového Mondea se neozval nikdy. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 20.11.07  14:54

    « Re: Dojezdový spínač stěračů

    Kutil, koľko máš najazdené keď ti ešte nikdy neprešmykol klinový remeň? Treba ho napnúť alebo vymeniť. Rozhodne nemazať :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.11.07  14:34

    « Re: Automat klima.

    Vašíku , Jo , bylo to v něděli ráno !!! Asi v sedum hodin. Vezl jsem malého na zápas ve florbalu....jinak bych spal jako vždy a bylo by to bez problémů :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.11.07  12:48

    « Re: Dojezdový spínač stěračů

    To superkutil: no takoveto zaskripani okamzite po startu jsem resil hned pri prvni zime co jsem auto mel - zkouseli mazat co se dalo - pak jsem vypozoroval nasledujici. Deje se to pouze v pripade ze je kolem nuly plus minus a hodne vlhko a u totalne vychladleho motoru - klasicky inverzni mlhove pocasi. Dela to pravdepodobne system kladky jak prokluzuje nez se chytne - zkus otevrit kapotu motoru pred tim, nez ti nekdo nstartuje - maximalne par otacek motoru a pak to utichne. Taky nevim co s tim!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.11.07  12:13

    « Re: Automat klima.

    S tou klimou jdem měl v létě jiný problém. Pokud je totiž v autě i venku stejná teplota tak klima na automatiku přestane foukat a auto se zamlží.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 20.11.07  11:59

    « Re: Automat klima.

    to Dim: >:D >:D >:D tak tohle se mi stalo v neděli, bylo furt vlhko, pak přes noc -5, odjížděli jsme s přítelkýní od nich z domů, odemknu nasednu, potáhnu, dveře narazili, rána jak prase, myslel jsem že vypadly z pantů >:D západku sem rozkýval rukou, zavřel, Mondík se při jízdě rozehřál, západka roztála a od té doby zase OK, myslím že by to chtělo vystříkat olejíčkem, zrovna sem ten dotaz chtěl položit, jestli se to někomu stalo, a teď o tom píšeš ty, to je náhodička :-) Jinak větrák se ještě točí :-) Normálně mondík parkuje v garáži takže tam nezamrzne, ale u přítelkyně je chudák venku na dvorku :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 20.11.07  11:39

    « Re: superblb

    Mercedes ma bohužiaľ netrápi :-( .
    Obávam sa že ten jeho Dieseotto nebude dlho pre obyčajných smrteľníkov. BMW chystá niečo tuším s Peugeotom. Toyota, Honda neviem, ale jediný VW už TSI predáva. Síce zatiaľ za dumpingové ceny, takže asi skúšajú ako sa osvedčí.
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.11.07  11:09

    « Automat klima.

    Zdar chlapci. Nechte už těch stěračů a tak.......mě se teď stalo, že jak mi auto promrzlo takovou tou vlhkou námrazou, tak se mi po startu vůbec nerozběhl větrák ventilátoru, což je při totálně zamlženém autě fakt moc fajn. Ani ručně, ani automatickz , ani HI režim.... až když jsme tu klimu vypnul a znovu zapnul, tak se to rozběhlo.... A pak když jsme otevřel a vystoupil a chtěl zavřít, zůstala západka dveří ( na dvou dveřích ) v nějaké poloze jiné než má být a když jsem chtěl dveře přibouchnout, tak to tvrdě narazilo jako do zdi. Musel jsem to rukou a kličkou léčit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.11.07  10:05

    « Re: superblb

    Josefe BMW, Toyota, Honda, Mercedes ve vývoji benzínových motorů ještě spí, nebo patří k těm, kteří se právě probouzejí? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.11.07  09:33

    « Re: Dojezdový spínač stěračů

    To jack007: Mám dešťový sensor a tak vím o čem mluvíš. Taky už v zimě před nastartováním auta stěrače vypínám. Naštěstí mám ohřev předního okna a tak se rychle rozmrazí.

    Podle servisu má Mondeo od 2001 moc malý průměr dráhy dojezdového spínače a tak je tolerance počátku sepnutí spínače velká.

    A co se týče zarezlého řízení a nebo mastných či zaseklých brzd, tak na to stejně žádnou kontrolku nemáš. :-)

    Mám dotaz: Když mi při startování motor zaskřípá relativně vysokým tónem, co to může být?

    A ještě k Superbu: Superb je auto vyvíjené pro vožení vládních činitelů - málo místa vpředu, mraky vzadu. To pro rodinu není. Kolega sehnal v Bratislavě Superb 1.8T a tak s ním chvíli jezdil, ale nakonec ho vyměnil za Jeep. Nevyužil prostor vzadu a naopak auto bylo moc těžké. A s novým Mondeem je to stejné. Je to hrozně těžká bedna s vyšším těžištěm. Podle recenzí má horší jízdní vlastnosti jak předchozí Mondeo a potřebuje silnější motor pro stejné zrychlení. 8-s
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…