FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
DIM 30.11.07 10:27
« Re: Teče mi do auta.
´Jo, Kutile, tak to znám, bohužel, dobře....... Postupně mi teklo v podstatě přes všechny 4 dveře, a když stálo auto na zahradě trochu nerovně, tak mi klidně nateklo do auta přes noc při normálním dešti několik cm vody pod sedadlo( vzadu ). Neodstranili to nijak, pak už jsem to naštěstí řešit nemusel......Asi to potřebuje nové celé to těsnění kolem dveří. Ale přece jenom : všiml jsem si, že se mění průřez toho těsnění zhruba na úrovni zpětného zrcátka. A tam je vidět ( pokud je voda zvenku špinavá) , že se dostává za těsnění směrem do interiéru, teče sice dále po sloupku dveří kolem pantů dolů, ale tam právě nakonec skončí v té jamce , jak máš na fotce. POkud bude pršet hodně, tak máš ráno normálně pod nohami vaničku s vodou......... -
superkutil 30.11.07 09:25
« Re: Spotreba a tankovani
To Jozef0351: Když jsem měl Mondeo 1.8 benzín, tak teplý vzduch, při venkovní teplotě kolem 0°C, začal foukat tak po 500-800m. Mondeo 2.2TDCI k tomu potřebuje 3-5km. Ještě že mám vyhřívání sedačky. Možná je to ale tím, že benzín měl manuální klimu a TDCI má automatickou.
A k tankování: Když tankuju a je plná nádrž, tak chvíli počkám, v nádrži zabublá a když ještě zakývu s autem, tak tam taky pár litrů ještě dostanu. Ptal jsem se na to v servisu a říkali, že nad nádrží je ještě prostor pro expanzi paliva při ohřátí nádrže a ten se do objemu nádrže nepočítá. Takže pokud jsi vyjel nádrž úplně, tak tam po hrdlo těch 62litrů můžeš dostat. -
Jozef0351 30.11.07 08:20
« Re: Spotreba a tankovani
Neviem prečo by som mal trepať. Keď niekto neverí nech sa pozrie na spritmonitor koľko tankujem. Strčím pištol do hrdla a keď ju vypne tak ju povytiahnem a pomaly dotankujem 10 l. Samozrejme že nemôže byť zastrčená vnútri. Či nafta viac pení to neviem ale na niektorých stojanoch dotankujem len 4 - 5 l. Nie preto že by vypínalo pištol, ale preto že benzín už neodteká do nádrže. Na tých 10 l prejdem 150 km preto to robím. Keď mi svietil dojazd 0 tak som dotankoval takýmto spôsobom cca. 62 l. Nádrž má 58,5 l takže to sedí.
PP som kontroloval na vzdialenosť 11 tis. km / 14 tankovaní takže meranie to bude celkom presné a výsledná odchýlka vplyvom posledného tankovania bude minimálna. Rozdiel je 0,12 l takže môj PP kecá v priemernej spotrebe cca. 0,1 l do mínusu. Dojazd niekedy trepe ale už ho poznám natoľko, že viem kedy a ako. Má na to presný algoritmus a treba sa ho naučiť, potom je to OK.
Kutil čo máš stále s tým zohrievaním ? Môžem Ťa potešiť, ja mám benzín a teplý vzduch mi začne naplno fúkať až po 2 km. Teraz keď je zima som si to špeciálne kvôli tebe odmeral. -
g_m 29.11.07 22:23
« Re: Spotreba a tankovani
jarda.suchy:
Mám liftback 2.0 96 kW (Euro 4 (asi? - koncem r. 2005 vyrobeno)) a mám taky napsáno 58,5 litru objem nádrže.
Souhlasím s tím tankováním, více než asi 50 litrů málokdy natankuju i když začne svítit hladové oko a i když se pak snažím někdy ještě neuroticky tou pistolí "střílet", tak více než 2 litry už tam nefóknu.
Možná to Jozef myslel tak, že když tankuje ppoommaalluu celou nádrž, tak že se tam více vleze.
(Ale nafta oproti benzínu pění a já nemám chut' tankovat takto pomalu, nemyslím si totiž, že by za mnou čekající řidiči měli dostatek pochopení pro mou úchylku, přidanou hodnotou v podobě rozbité tlamy si tankování kořenit nechci.)
Jinak PP mi po dotankování do plna taky háže zajímavé cifry ohledně dojezdu - i 1100 Km a podobné absurdity. Ovšem po ujetých 400 Km je rafika ukazatele stavu hladiny na půlce a PP se začíná alibisticky schovávat za čím dál menší dojezd ... ha.jzl.
K tomu rozdílu PP oproti reálné spotřebě - vypozoroval jsem, že když např. 50 Km před tankováním jedu ortodoxně katolicky, tak mi pak PP hodí dojezd i těch 1100 Km.
Ještě je otázka, jak kdo často nuluje PP, zjistil jsem, že když vynuluju PP tak co 2000 Km (a tak to dělávám), tak je rozdíl PP/reál přesně těch 0,5 litru. Když náhodou nuluju častěji, rozdíl je menší.
Krkovicka:
Bud' rád, že ty vibrace zmizely, ono totiž šlo usuzovat i na třes rukou, motorické potíže, atd ... :-)
DIM:
Ty jseš drsnej, prý břicho z vibrátoru ... no teda? :-)
Že by ti japonci byli s vývojem těch pomocníků už tak daleko? No, musím na to doma upozornit ...
>:D -
superkutil 29.11.07 22:22
« Re: Je dovibrovano!
Zkus se podívat, jak jsou na tom závěsy a čepy přední nápravy. Já je měnil po 50tis, naštěstí 2x v záruce.
Jezdím s Mondeem, Oktávkou a Grand Scenicem a na té dálnici se nejvíc líbí Scenicu, tam se do kabiny nepřenáší nic. U Mondea i Oktávky je to podobné, někdy mi Mondeo připadá horší, ale to je sedačkama, v Mondeu jsou tvrdší.
Co se týče spotřeby, tak mi najednou s větší zimou vylezla už na 8litrů. Mám problémy s jízdou 1500-2000ot. kde dříve nebyl problém jet za 6litrů. Teď to i při takovýchto otáčkách leze k 7mi. PP mi se skutečnou spotřebou sedí, teda v případě kdy při natankování vynuluju PP a při dalším tankování to zkouknu. Čekal bych, že PP bude měřit tak, že bude dělit spotřebované množství ujetými km, ale asi je potíž v tom, že ŘJ není schopna změřit přesně spotřebované množství a i algoritmus je asi jiný.
Krkovička, co máš za letní a co za zimní gumy? Proč máš v zimě nižší spotřebu? Jak dlouhé štreky jezdíš? Po kolika km se Mondeo ohřeje?
-
"-- skrytý --" 29.11.07 21:56
« Re: Spotreba a tankovani
Ja to tu melduju taky porad, ze PP keca. Pri kazdem tankovani ho nuluju a cerpam az mam dojezdovou rezervu. Rozdil byva okolo 0.5-0.8l Pod 6.5 jsem nadrz jeste nevyjel a to ani kdyz jezdim streky. Dlouhodobe 7.2, na zimakach 6.9
Nadrz ma 58l a nejaky deci. -
"-- skrytý --" 29.11.07 21:38
« Spotreba a tankovani
To DIM: ...no konecne to tady napsal i nekdo jiny, hned ze zacatku kdyz jsme auta kopili, se me nezdaly rozdily PP a skutecne natankovanych litru paliva. A to ne v radu desetin,
ale spis jak DIMe pises jednotek litru. Ano do cca 20tKm byla spotreba vyssi - syrovy motor, ale i pote byl rozdil PP vs. natankovane litry cca 1 - 1,8l /100km podle toho jak se na to
slape. A to jsou udaje podle knihy jizd - kdy opravdu vykazuji najete kilometry a natankovane litry - a ne nejake dohady! Stejne tak jako kdyz nekdo napise, ze u 50litrove nadrze je schopen po automatickem vypnuti tankovaci pistole natankovat jeste jednu petinu nadrze - tedy 10litru !!!! - to vypravejte na nadrazi v lamparne. Pokud se me podari dotankovat dalsi palivo, tak je to maximalne do 2litru a to lehounce cvakam jako blazen - takze necvakam!!!
Presne jak pise DIM:
Pokud jedu na svitici kontrolku nacerpat plnou, tak se me nikdy nepodarilo nacerpat vic jak 51l - divam se do knihy jizd!
Na plne nacerpanou nadrz ukazuje PP dojezd podle prave zobrazovane spotreby od 850 - 920km.
Skutecny dojezd je pak vetsinou kolem 700 - 800km!
Taky se dost lisi rozdil spotreby PP vs. natankovani prave u Euro3 a Euro4.
Euro3 keca vic nez Euro4. Spotreby podle PP na Euro3 pri ekonomicke jizde jsou na neuveritelnych hodnotach pod 4,5l/100km - aspon podle zdejsich dikutujicich. Me se opravdu pri hodne defenzivni jizde na Euro4 podarilo jet podle PP nejmin na 5,7l !!! Skutecnou spotrebu podle natankovani a najetych kilometru pri takoveto defenzivni jizde po me nechtejte - vic jak par desitek km se to neda vydrzet. Notabene se takovych spotreb a jizd da v dnesni dobe dosahnout snad pouze v pozdnich nocnich nebo brzkych rannich hodinach! Nehlede na to, ze se pri tom musi motor podtacet, coz mu rozhodne podle zvuku nesvedci. To radsi pojedu na kole.
DIMe co mas za motor? 2,2TDCi a Euro3 nebo 4?
Nejsem si 100% jist, ale mam za to, ze mondeo ma oficialne 54litrovou palivovou nadrz?
Mozna se mylim - kolik je oficialni udaj vyrobce objemu palivove nadrze - lisi se kombi a hatch?
-
"-- skrytý --" 29.11.07 20:19
« Re: Je dovibrovano!
akademik: to zrejme my vsichni, ale bohuzel je to normalni. Mma to ovsem i sve vyhody-obcas vozim z Prahy do Brna synovce a neter- po Velky Beranov kvici, pak uz spi-krasne je to udrnca:)
Na 16" je to jeste komfort- zkus nekdy pritvrzeny podvozek a 18" a jed se projet na D1 mezi Rousinov a Vyskov v pravem pruhu. -
panther 29.11.07 19:59
« Re: Je dovibrovano!
Ty si dovibroval a já si na dálnici vibruju pořád. Přešel jsem z Peugeota 806 na kolech 15" 205/65 na Mondeo s kolama 16"205/55 a na betonových úsecích dálnice je to hrozný. Takový mlácení do auta i při 80 km/hod. to je síla. Musím zajet do levého pruhu a je klid. Jenom by mne zajímalo jestli dostáváte také takový pecky. Nemůžu si na to zvyknout- raději odbočím na okresku, když nespěchám. Nechce to třeba víc nafoukat? >:D -
"-- skrytý --" 29.11.07 18:49
« Je dovibrovano!
Kdybych umel skladat basne, tak vam tu chlapci jednu venuju.
Takhle mi nezbyva, nez srdecne podekovat za podnetne rady, ktere mi dnes zlepsily naladu, sebevedomi a bez nadsazky lze rici, ze diky nim jsem se pred par hodinami opet stal muzem.
Clovek by neveril, co dve tenke podlozky dokazou udelat s jedenpultunovym autem a penezenkou jeho majitele..
Jezdim zase jako po kolejich!
Diky
Krkovicka, reznik, kupec a sedlak v jedne osobe
-
RADEK1 29.11.07 18:46
« Re: Vibrator
Já jsem pzoroval ,že když se mi rovnalo řízení při výjezdu z prudké zatáčky tak jsem cítil takové nepříjemné chvění ve volantu.Teď co jsem přezul zimu je to lepší ,ale cítím to pořád.Když jedu ,,rovně"nebo při brždění žádné chvění nepocituji.Snad je to jenom o tom vyvážení ;-) jinak jsem si dal dnes tu práci a jel celkem dle pravidel sil. provozu asi 90 km a spotřeba dle P.P. 5.1 . Spotřebu moc neřeším ale taková docela potěší. normální mívám kolem 8,5,nebo víc ,ale noha je pořád na podlaze. >:-[] -
Jozef0351 29.11.07 13:42
« Re: Vibrator
Len neviem prečo má ten motor zvuk pri brzdení motorom ako keď spaľuje palivo.
Ja mám nádrž 59 l a max. som natankoval 62 l. Nejaký liter podľa PP tam ešte ostal. Ak natankuješ 50 l a bol si takmer na suchu tak 10 l tam dáš aj ty. Ale musíš tankovať pomaly.
Spotrebu mi PP ukazuje presne ale v dojazde pekne kecá. Po natankovani naozaj plnej nádrže ukazuje dojazd vždy okolo 750 km a po cca. 100 km vyskočí na 850 - 900 km ( spočítané dojazd + odjazdené ). Závisí od štýlu jazdy. Predpokladám že on nevie že má natankované až po hrdlo :-) -
"-- skrytý --" 29.11.07 13:10
« Re: Vibrator
mne tiez ukazuje PP ukazuje rozdiel oproti skutocnj spotrebe - 0,5-0,7 L. Ked som bol na zarucnej tak mi povedali ze som tam mal nastaveny zly rozmer pneu. Tak to zmenili a rozdiel v spotrebe podla PP a natankovaneho paliva ostal taky isty ako bol. Ten PP je uplne na *. -
DIM 29.11.07 12:33
« Re: Vibrator
Tady bych věřil tomu, že pokud brzdíš motorem, tak tam opravdu vstřikovače nemají žádný důvod cokoliv cpát....ale pokud klesneš pod volnoběh tak se řídící jednotka začíná bát, že by to mohlo zdechnout a tak to trochu přiživuje.....
Pokud jsem načerpal 50 litrů, tak tam asi těžko nacpu dalších 10 litrů. Navíc vždycky když se mi rozsvítí kontrolka nádrže, tak se objeví dojezd 80 km a pak pomalu ubývá - no a když pak načepuju plnou, tak se objeví dojezd kolem 900 až 1000 km, ale vždy tak po 650 až 700 km se to rozsvítí zase....takže mám dost důvodů si myslet, že PP je volajako zmatený..... -
Jozef0351 29.11.07 11:48
« Re: Vibrator
Pri jednom natankovaní to nepoznáš. Po prvom vypnutí pištole väčšinou ešte pomaly dotankujem 9 - 10 l. Na niektorých stojanoch dotankujem len 4 - 5l. To, že som natankoval menej, vidím aj podľa PP. Na jednej pumpe v Žiline, kde majú vždy min o 1 Sk lacnejší benzín ako hocikde inde, sa mi to stáva pravidelne. Tankujem V-Power. Predpokladám že s naftou to bude podobne.
PP som si kontroloval dva krát. 10 - 12 tis. km som nenuloval priemernú spotrebu. Oproti tankovaniu ukazoval menej 0,05 až 0,2 l. Priemerný rozdiel bol po 14 tankovaniach - 0,12 l. Takže ukazuje relatívne presne. Neviem či ten rozdiel nemôže byť spôsobený tým že PP ukazuje pri brzdení motorom 0. Naozaj je vtedy spotreba nulová? Veď motor stále "vrčí" :-). Keby som vtedy vypol zapalovanie tak má trošku iný prejav. Či tam nejaké malé množstvo paliva predsa len nejde. Npr. pri brzdení motorom pri poklese otáčok pod voľnobežné otáčky má motor spotrebu ako na voľnobeh. Prečo vtedy spaľuje palivo a pri vyšších otáčkach nie? -
cja 29.11.07 11:09
« Re: Vibrator
to krkovička: Asi je to pravda s těma Dunlopama, já volil ty UG7 právě kvůli sněhu(když teda napadne), tady u nás se jezdí hlavně na něm a nebo já osobně hodně hory, a co se týče té výdrže do konce leasingu jsou 2 zimy a to už ty gumy vydrží :-)
Když čekáš rodinu, tak vyzkoušej S-Maxe - pokud vás teda nebude 7, řekl bych velké auto při zachování jistých jízdních vlastností - a s 2,5l 5válem je to divoch , ale i 2,0 TDCi vyhoví :-) -
"-- skrytý --" 28.11.07 22:09
« Re: Vibrator
DR: Vsak jsem to psal hned v tom prvnim prispevku. Zkusim to sundat hned zitra aspon na predku pomoci heveru a uvidim.
Ze jsem si radsi nenechal ty plechace..
TomanGHIA: 18ky mam uskladnene a prodam je az s autem na jare.
Lordmystic na mou nabidku zatim nereagoval. (BTW co je s nim?)
Stale uvazuju o ST220, ale manzelce uz roste bricho, tak nevim jestli nebudu muset zmenit priority
:-) -
"-- skrytý --" 28.11.07 21:06
« Re: Vibrator
krkovicka: sakra chlape, tos měl napsat rovnou, že ta kola jsi vloni sice už bez problémů jezdil, ale na úplně jiném autě. Tipuju, že tam máš ty podložky na šroubech. K čemu slouží se dočteš v tom článku, na který jsem odkazoval - drží kotouč na náboji, protože jinak by tam po sundání kola volně plandal (než přirezne, pak už drží i bez podložek) a mohl by se pod něj (na dosedací plochu mezi kotouč a náboj) dostat nějaký bordel, pak by kotouč neby souosý s brzdičem a bylo by to v ... Nejsi jediný, kdo má tenhle problém, u nás se to řešilo několikrát.
Matice Ford na ocelové disky mají nemlich ten samý tvar dosedací plochy, jako matice na liťáky. Ale matice k ocelovým diskům na liťáky v žádném případě nesmíš použít, protože nemají dostatečně velkou dosedací plochu a ty liťáky by sis zničil - matice na plecháče by je vymačkaly. Výjimkou jsou univerzální fordí matice na liťáky i plecháče, ale opět pouze v kombinaci s disky Ford. -
g_m 28.11.07 20:35
« Re: Vibrator
Krkovicka:
Taky jsem se díval, jak jsi Olinu (a nenadávej jí do ku.rev, tak se nemluví, abys věděl, fuj! :-) ) hezky zazimoval na foto č. 1.
Už jsi vymyslel náhradu za Mondeo, jak jsi se tu ptal, jakou alternativu místo něj? A co ty 18-ky letní, jsou prodané? Za kolik?
Jinak moje zkušenosti s těmi Sava Eskimo S3, co je jezdím ted', jsou veskrze pozitivní, vzorek ubývá pomaleji, než jsem čekal, gumy docela drží a ty letní Pirelli mi hučí víc než ty Savy. Na low-endové gumy zatím celkem nad očekávání dobrý.
(Jestli to ale nebude tím, že jsem od nich vlastně nečekal skoro nic ...)
-
"-- skrytý --" 28.11.07 20:06
« Re: Vibrator
cja: Ale kdepak Vrbata s Hancem- k.urva cerna mu ted rikam. Ale az to spravim, tak si klidne zajedeme i do Krkonos:)
Snih byl mekky, takze jsem to rozhrnul. Na zmrzly snih bych si netroufl.
Jinak mam ted Dunlop SP WI 3D-myslim,ze nejlepsi z hlediska vykon/vydrz. UG 7 jsou dobry na snih, ale na vydrz nic moc. Cerpam z testu AutoBildu, kde po ujeti 8tis km porovnavali jete s novymi. Uz jsem letos vymetl snad vsechny snehove kalamity a byl jsem prijemne prekvapeny, co jsem na tech Dunlopech vyjel.
Kukyn: Zkus wikipedia.org
-
cja 28.11.07 19:31
« Re: Vibrator
to krkovička: tys přejmenoval Olinu na Vrbatu s Hančem? Ten pomníček vypadal jak sovětský HUP na plyn >:D Cos obul za gumy na Olinu? - abych věděl jestli dělám dobře , že to taky přezuju - z Dunlop M3 na Good Year UG 7?
A ještě se zeptám co říká ten přední ST nárazník a boční prahy na to houpání? >:D
Jinak díky za nadhled ;-)
Ty gumy jsem si uvědomil Dunlop 3D? 8-s Jak fungujou - na pocit? -
"-- skrytý --" 28.11.07 19:19
« Re: Vibrator
Diky kolezi!
DR+hope: Zda se ze problem tedy bude v maticich, jelikoz pouzivam original Ford s neoriginalem diskem. Podlozky zkontroluju, jen co budu mit moznost dat auto na zvedak. Taky tam zkusim dat originalni fordi matice ze zimnich plechacu, ktere snad nekde sezenu. Kdyz to nepomuze, tak zacnu shanet matice Alutec..
Otazka- na co tam ty podlozky jsou, kdyz nejsou na vsech peti sroubech??
Jak jsem uz zminil, na stejnych kolech jsem jezdil bez problemu celou lonskou zimu, akorat to bylo na jinem Mondeu s jinymi gumami a s plechacovymi matkami.
Majitel od nehoz jsem auto koupil jezdil na Fordich plechacich, ktere jsem prodal s predchozim Mondeem a nechal jsem si tyhle neorigose z predchoziho, cili na stavajicim aute asi ty podlozky jeste budou.
DR: Mas pravdu, pisu o sroubech a myslim matice. A to jsem zamlada postavil z Merkuru povchove rypadlo.
hope: mam ukrutnou silu-ekvivalent 160km/h rekl bych.Kdybych jeste vic zabral, tak to urvu i s poloosou:)
DIM: Z te nadilky jsem vyjel, i kdyz jsem prahy sedel na snehu-ono toho jeste trochu pribylo pote, co jsem sundal snih z auta.
Stacilo se parkrat pohoupat a nakonec jsem vychrochtal. Ale byli i taci co museli pouzit lopaty jinak by nevyjeli:)
Pomnicek je venovan osmi obetem snehove boure. Nemeli saly ani rukavice. Zima prisla zakerne rychle..
-
"-- skrytý --" 28.11.07 16:01
« Re: Vibrator
krkovicka: Ta zimní kola nejsou Ford. Takže na ně nemůžeš použít originál fordí matice - mají na 95% jiný tvar dosedací plochy. V prvé řadě si sežeň ke svým kolům odpovídající matice, musí být stejné značky (výrobce), jako jsou ty disky. A určitě si zkontroluj i to, jestli přece jenom nemáš ty pojistné podložky na šroubech - v tomhle článku máš fotku, jak vypadají [odkaz]
BTW, pleteš si matice a šrouby. -
"-- skrytý --" 28.11.07 13:09
« Re: Vibrator
Ještě k těm podložkám. Podložkou je myšlen nacvaknutý plíšek, který je nafest na kotouči. Tedy úplně u „kořenu“ šroubu. Je vidět až když sundáš kolo a je úplně stejně rezavý, jako okolí, takže vidět ani moc není. Pokud ho nikdo nesundal, tak tam je. Je tedy pod diskem a ne mezi diskem a maticí. Origoš kolům nevadí, protože to okolo děr pro šrouby mají vybrané.
Jestli pasuje matice na disk se pozná okem. Matice k origoš disku, je dole jinak kónická, než origoš matice k neorigoš disku.
To že se kolo nehýbe, neznamená, že se nehýbe ani ve 100km rychlosti při brždění, tam asi bude trochu jiná síla, než kterou zkoušíš to tvoje hýbání.
Pokud máš nové auto a nevýš o podložkách, tak je nejspíš nikdo nesundával a jsou tam. Tedy už pár km úspěšně ničíš kotouč či disk, či oboje.
-
"-- skrytý --" 28.11.07 11:48
« Re: Vibrator
DIM: gumy jsou nove
hope: Kola nejsou origos Ford. Pouzil jsem stejne srouby jako na letni, zadne podlozky nemaji. Faktem je, ze loni jsem pouzival "zimni srouby" ktere jsem ovsem pri prodeji meho predchoziho Mondea venoval k plechacum..Ze by byl zakopany pes prave tady?? Jak poznam, zda spravne pasuji? Kolo drzi fest a srouby se nepovoluji.
Stredovy krouzek tam je, v pneuservise me upozornili na to, ze pricinou vibraci muze byt prave jeho absence.
Zde je par obrazku pro lepsi predstavu..
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Diky za cenne postrehy
-
"-- skrytý --" 28.11.07 10:04
« Re: Vibrator
Elektrony na 16” nejsou asi originál, tedy:
- jsi si opravdu jistý, že tam nemáš podložky, resp. takové divné plechové cosi na 2 z 5-ti šroubů na každém kole. Na první pohled, se to dá lehko přehlédnout.
- používáš stejné matice pro obě sady kol? A opravdu správně pasují?
- když nandáš neutažené kolo na šrouby, jak moc se na kotouči hýbe? Občas je potřeba na elektron dát ještě středový kroužek
-
superkutil 27.11.07 22:31
« Re: Vibrator
No, já jsem 2 sezóny u MK II vyvažoval a vyvažoval. Asi 30x za rok, ale na nic se nepřišlo. Ale já udělal zkušenost, že při opakovaném vyvažování v různých servisech byly rozdíly i několik desítek gramů. Nikdy se na důvod vibrací kol nepřišlo. ;-\ -
Jozef0351 27.11.07 21:38
« Re: Vibrator
Vypálená žiarovka v prístojovke.
Mne to robilo keď som nahodil neoriginálne elektróny a zabudli mi vybrať podložky zo štiftov. Musel som vymeniť potom aj kotúče a platničky. Ak si na tých diskoch už jazdil a boli ok tak to bude niečo iné. Iba že by ti tam tie podložky niekto z nepochopiteľných dôvodov teraz dal. Ak sú to neoriginálne disky. -
"-- skrytý --" 27.11.07 21:17
« Vibrator
Zdravim vespolek. Zima uz zacala a tak se hlasim s prvnimi problemy. Prvnim je zhasnuti leveho okynka informacniho displeje (tam jak se ukazuje spotreba, teplota atd.), druhym jsou kola.
Ten prvni me az tak netankuje, ale presto- nevite nekdo jak to udelat, aby display zase svitil??
Co me ovsem neskutecne s.ere jsou nevyvazitelna zimni kola. Pote co jsem sundal letni osmnactky a nandal zimni sestnactky s novymi gumami mi vibruje volant jako o zivot. Zprvu jsem myslel, ze jsou kola spatne vyvazena, ackoli jsem stal u vyvazovacky, kdyz se to delalo a vim, ze vse bylo v poradku. Zkusil jsem prehodit predni za zadni, ale problem zustal, tak jsem si je nechal znovu prevazit v jinem servise na gram presne.
Vysledek nulovy- pri jizde kolem 100-130km a pri brzdeni v rychlosti nad 60km/h citim jak s sebou volant cuka. neni to nic prijemneho.Uplana tragedie je dobrzdovani z vyssi rychlosti se zmenou smeru-treba pri predjizdeni a naslednem dobrzdeni. Cepy jsou OK, kotouce taky. Na stejnych kolech jsem jezdil i loni a nic podobneho jsem nepozoroval. Jedine co je jine, je auto a gumy..
Tak ted babo rad.
-
superkutil 26.11.07 09:13
« Re: FLAT stěrače
To RADEK1: Mám noname FLAT stěrače a nejsou špatné. Mají výměnné gumičky a tam je kámen úrazu. Sehnat gumičky do těchto stěračů bude asi největší problém. U FLAT stěračů totiž na gumičkách záleží nejvíce. Tlak kterým jsou přitlačovány ke sklu je menší jak u klasických stěračů a tak musí být gumička mnohem měkčí aby si mohla lehnout a vyrovnat zaoblení skla. :-) Vyzkouším silikonové, ty jsou dost ohebné. Jinak noname ramínka jako taková jsou pohodě. -
superkutil 25.11.07 23:24
« Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II
To DR: Ve Focusu jsem seděl a zase takový prcek mi nepřipadal, ale seděl jsem vždy na místě řidiče. Starý Focus mi připadal něco mezi Escortem a Mondeem, ale Focus II mi připadá jako Mondeo MK II-III. Mondeo MK IV je už větší.
To sybokcz: Jen jsem chtěl říct, že když uvedeš jen výkon a né vozidlo kterým jezdíš, tak je to hodně obecné. Když napíšeš i auto a typ motoru, tak to bude jasnější. -
superkutil 25.11.07 23:03
« Re: sezení v mondeu
To Kafe: Hledal jsem rozumný posez a skutečně na dlouhé trasy, když se odheveruju dolů a tím i dozadu a dám si dolů volant, tak jsem jak ve F1. Sice vidím jen dopředu a to ještě z velké části jen kapotu, ale pro jízdu dopředu to stačí. Pak je i kam položit lokty. Ale je to jak v tanku.
Pokud ale jezdím po městě, tak potřebuju být vysoko, vidět okolo sebe těsně podle auta dolů, a být co nejvíce vpředu abych viděl do křizovatek. Vyhovují mi ležaté volanty jako je třeba v Tranzitu.
Také vyšším posezem vidím více dopředu a dokážu více sledovat provoz.
A nejsem naheverovaný úplně nahoře, tam se nedostanu kvůli kolenům, takže když kvůli kolenům nemůžu víc nahoru, mám nad hlavou ještě více jak 5cm.
V Mondeu MK II jsem měl pro nohy více místa jak v MK III. Je to pro mě dost nepochopitelný, většinou je další model řady vnitřně větší. -
-
"-- skrytý --" 25.11.07 19:12
« Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II
kutil: srovnávat prostor v mondeu a ve focusu a tvrdit, že focus je prostornější ... Ty jsi prostě pořád papírový teoretik. Mám slušnou zkušenost s oběma auty, ve focusu rozhodně víc místa není, vpředu i vzadu je focus II o poznání stísněnější. Může za to hlavně zbytečně široký středový tunel a stejně zbytečně masivní a dlouhá madla ve dveřích vpředu.
A co má kdo za problémy s polohou za volantem v mondeu?? Když máte volant moc daleko a pedály moc blízko, zkuste si ten volant seřídit - myslím tím v podélné ose, právě proto tam to seřizování je. Že si neumíte nastavit pracoviště řidiče není problém mondea ;-) -
"-- skrytý --" 25.11.07 18:44
« Re: sezení v mondeu
Ja mam tiez najradsej sedenie " na zemi". Sedacku som si v ziadnom aute nikdy nedaval vyssie. A ako pise RADEK1 tiez by som mal radsej sedacku v Mondeu este nizsie.
Taktiez som v ziadnom aute nemal problem zo sedenim, vzdy som len nastavil vzdialenost od volantu a to bolo vsetko. Najlepsie sa mi zatial sedelo v Ibize, kde bol sedak dost nizsko a kde som si este aj volant dal nizsie a to bolo to prave orechove :yes: -
Jozef0351 25.11.07 17:46
« Re: sezení v mondeu
Tiež tomu nerozumiem ale je to tak. Dokonca mám navyše operadlo v dosť zvislej polohe aby som nemal moc natiahnuté ruky na volante. Keď si nastavím sedadlo podľa rúk tak mám moc pokrčené nohy. Keď si dám sedadlo do nižšej polohy tak sa cítim ako v lietadle. Na semafory vidím ale keď musím použiť slnečnú clonu tak sa musím krčiť aby som videl na cestu :-) . -
RADEK1 25.11.07 14:47
« sezení v mondeu
Tak teď tomu nerozumím. Vy všichni co máte výšku 185cm a více sedíte v mondeu v nejvyšší poloze? Já měřím 185 a mám sedačku v nejnížší poloze a chtěl bych ještě níž. (Mám sedadla el.seřiditelná v 8 směrech) . Protože když (a právě jsem to zkoušel)sedím v nejvyšší poloze nevidím na semafory a trochu se dotýkám hlavou o strop. V nejvyšší poloze sedí při řízení má paní a ta má 158cm! jinak jsem zakoupil u Forda ,,aero "stěrače a jsou naprosto super. 1200 kč já vím je je to dost. -
sybokcz 25.11.07 13:00
« Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II
Zacinam chapat, proc ostatni s tebou tady odmitaji diskutovat :). To tobe se nekam vejdou kolena, jeste neznamena, ze nekomu jinemu ano (a to i stejne velkemu).
Myslis, ze tady nekdo nevi (vcetne me), ze vykon samotny je sice podstatna velicina lec neni nutnou podminkou?
Vykony tady asi vedi vsichni staci objem motoru. Btw. ridim se pouckou ze sto koni je minimum, dve ste akorat, trista uz je zabava :). Oba dva motory v autech co jezdim me naprosto vyhovuji, kadzy ma jinou charakteristiku a s obema me bavi jezdit. Nekomu jinemu by mozna nevyhovaly, ja jsem spokojen :). -
superkutil 25.11.07 10:37
« Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II
To sybokcz: Kolena dostanu pod volant u aut kde je volant víc vodorovně. Jinak výkon samotný nic neříká. Pro subjektivní pocit je hlavně důležitý průběh momentu a hmotnost vozu. Mám Fiestu 1.25 55kW a měl jsem Mondeo 1.8i 85kW. A i když mělo MOndeo lepší zrychlení, tak mi připadalo, že Fiesta jezdí živěji.
U Mondea 2.2TDCI mám teď výkon 114kW a ten je už použitelný. Repektive pro běžnou jízdu povolenými rychlostmi by pro Mondeo stačil výkon 66kW. Sice by v kopcich jel pomaleji, ale na většině silnic by byl výkon dostačující. Kde chybí je předjíždění, kdy např v kopci jede nákladní auto 50km/h. Tam je někdy i těch 114kW málo, protože pro bezpečné předjetí je potřeba co největší výkon. -
panther 25.11.07 10:19
« Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II
Kutile, Peu 806 už měl dost najeto a taky jsem zatoužil po novým autě. Líbil se mi Hyundai Santa Fe ale nemohu ho mít, protože jsem karavanista a "nevešel" bych se do celkové hmotnosti soupravy.Také se změnila situace v mém životě, kdy již nepotřebuji velké rodiné auto. Ford Mondeo tomu vyhovoval. Líbí se mi hlavně vzhledově, což je pro mne moc důležité a cena byla před uvedením nového Mondea příznivá. To víš, že jsem měl při prvním couvání skoro šok ,protože jsem byl zvyklej na úžasný výhled. No a místa nikdy v žádné limuzíně nemohu mít jak v 806. Teď si zas užívám jiné radosti, které nabízí Mondeo. Je to jako když traktorista přejde do kokpitu F1. Zvykám si a jsem spokojen.Prostě nesrovnávám nesrovnatelný. Já asi na tvém místě bych koupil auto např. taky z leasingu a nebo jiný co má najeto okolo 20000km a fin. ztrátu bych minimalizoval. Určitě bych to asi řešil radikálně abych byl spokojen, protože spokojenost na rozdíl od zdraví si můžu koupit.Pokud se rozhodneš ke změně , dám ti kontakt na jakýhokoliv málo jetýho Forda. ahoj :yes: -
sybokcz 25.11.07 06:21
« Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II
Nic proti, ale mam 198 a pripadam si v Mondeu dost vysoko. Pripada mi hazet sem subjektivni nazory na posaz jako dost irelevantni.
Btw. kolena nedostanu pod volant v zadnym aute, a resim nejak? Nikoliv. A to mam rad volant na kratky ruce, coz s dlouhyma nohama nejde moc ruku v ruce, presto to nijak moc neresim.
Nas vykon (96kW) mi prijde tak akorat, mozna bych ocenil o trochu vice. Jsem pravda zvykly na 125kW v benzinu coz mi na auto ve kterym jezdim vice pripada vicemene dostatecne. -
superkutil 24.11.07 18:00
« Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II
To akademik: OK, stačí srovnat Mondeo MK II a MK III. Ty vyšší jsem Jozefovi uváděl spíše pro porovnání co je to sedět vysoko. >:D
Máš pravdu, že jsem počítal Mondeo nahradit S-MAXem ale když jsem v něm jel, tak mi motor 1.8TDCI připadal hrozně slabý a rozměry auta moc veliké, proto jsem sáhnul po Mondeu 2.2TDCI. Dnes vidím, že stejně ten výkon využiju minimálně a kufr Mondea je pro mě malý, je totiž menší jak u MK II. Prodat Mondeo nemůžu, je na leasing a finanční ztráta by byla neúnosná. Měl jsem nabídku na Renault Espace 2.2dCi ale chtěl jsem Ford.
Ale vím, že příští auto nebude nízké, to mi nevyhovuje. A díky za radu, vážím si jí. ;-)
Zajímalo by mě, proč jsi šel z Peu 806 do Mondea a co ti změna přinesla. -
panther 24.11.07 17:31
« Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II
Kutile, nezlob se ale nemůžeš tyto auta co jsi vypsal ohledně výhledu, že jsi utopený atd. srovnávat s Mondeem. Já jsem šel do Mondea z Peugeotu 806 ale šel jsem do toho s tím, že přecházím do auta jiné kategorie. Prostě kdybych chtěl srovnávat, musel bych si koupit např. Peu 807, Renault Espace atd. Prostě kdo asi přejde z Ferari nebo Lamborgini do Oktávky taky si asi bude vychvalovat výhled v Oktávce a pohodlné couvání. Myslíš že je to dobré srovnávat? Prostě potřeboval jsem mnoho místa a výhled jak z traktoru? Tak jsem si koupil Peu 806 a byl jsem 8let maximálně spokojen. Nyní preferuji něco jiného, tak jsem si koupil Mondeo.Z Tvých příspěvků soudím, že ty asi potřebuješ klasické velké rodiné auto např. Peu 807 .Doporučuji proto prodat Mondeo, koupit velkorozměrové rodiné auto a budeš šťastný muž. Věř mi, myslím to velmi úpřimně. ahoj. :yes: -
superkutil 24.11.07 16:08
« Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II
To Jozef0351: Mám 188cm a když dám sedačku co nejvíc nahoru, tak nedostanu kolena pod volant. U Mondea MK II jsem tenhle problém neměl.
Focus jsem měl půjčený, když opravovali moje staré MOndea a připadal mi uvnitř větší jak zvenku.
Skuz si ale sednout do C-MAXe nebo S-MAXe nebo VW Touran nebo Opel Zafira nebo Renault Grand Scenic. Chvilku jezdi a pak si sedni do Mondea.
A vidíš, že najednou máš pocit, že z Mondea nic nevidíš, že jsi v něm utopený a že sedíš hrozně nízko. Ford tvrdí, že udělal okna u MK III menší oproti MK II, a že je to dnešní trend, ale auta jiných automobilek mají okna mnohem větší.
Už jsem uvažoval i o tom, že bych sedačku v Mondeu podložil aby sice byla výš, ale ne tak vpředu a teď jen sháním někoho, kdo mi udělá podložky pod šrouby sedačky. :-! -
Jozef0351 24.11.07 15:12
« Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II
Kutil to je nezmysel. Čísla sú jedná vec a realita druhá. Sadni si do Focusa a musíš cítiť ten rozdiel.
Čo sa týka sedenia tak ja mám naopak dojem že sedím vysoko :-) .
Mám 186 cm a sedadlo takmer v najvyššej polohe. Vidím celú kapotu. Ale ak si dám sedadlo nižšie tak si pripadám ako v kokpite lietadla. To sa cítim fakt nepríjemne. -
superkutil 24.11.07 14:24
« Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II
Jak v Escortu, tak v Mondeu MK II jsem si připadal, že sedím hrozně nízko. Bylo to znát i při nastupování i vystupování. Alespoň ale tyto vozy měly veliká okna a lištu dveří (mezi dveřmi a sklem) relativně nízko a tak pocit sedění dole nebyl tak strašný. Ale Mondeo MK III má lištu okna cca o 5cm výš a tak člověk má pocit, že sedí úplně na zemi a že díky menším oknům sedí v tanku. Jezdím ještě s Grand Scenicem a tam mám pocit, že sedím na střeše Mondea a přitom auto sedí jak přibité a nemá problém s náklony.
Mondeo MK IV je také hrozně utopené.
Naopak třeba C-MAX čí S-MAX mi připadají úplně v pohodě a i když je auto repativně vysoké, tak to na jeho jízdní vlastnost nemá až takový vliv. C-MAX je optimální velikostí s kufrem objemu Mondea. S-MAX je úplně o něčem jinám. Je to z vnitřního pohledu obrovský koráb. Je zajímavé, že cenivý rozdíl Mondeo MK IV a S-MAX není až tak veliký.
Ale to jsem odbočil. Focus je skutečně širší i vyšší jak Mondeo a dokonce i prostor pro posádku je podle dokumentace ve Focusu větší.
Porovnání Focus a Mondeo ve verzi kombi vychází takto:
Focus je o 3cm širší, o 6cm vyšší, o 4cm má vyšší kufr, o 2cm širší kufr
Focus má kufr jen o 10cm kratší jak Mondeo i když je Mondeo o 33cm delší jak Focus!!!
Vpředu je prostor pro hlavu stejný, prostor pro nohy má větší Focus o 3cm, ve výši ramen je Focus o 1cm širší
Vzadu je stejný prostor pro hlavu, Focus má o 1cm menší prostor pro nohy a o 0,8cm je užší ve výši ramen.
Z toho vychází, že vnitřní prostor Focuse je větší nebo stejný s Mondeem i když je Mondeo o 33cm delší a má o 11cm větší rozvor!!! Jediný roddíl je v tom, že Mondeo má kufr delší o 10cm.
Z tohoto pohledu je nepochopitelný rozdíl ceny Mondea a Focusu, protože Mondeo z pohledu rozměrů nic nepřináší. Samozřejmě je rozdíl v kvalitě interiéru, bezpečnostních prvcích a motorech.
Když ale srovnám Escort a Mondeo, tak ten rozdíl byl nesrovnatelně větší. :-) -
Jozef0351 24.11.07 10:03
« Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II
Myslím že Focus je papierovou šírkou porovnateľný Mercedosom E. Ale to nie je vôbec podstatné. Stačí si sadnúť do vnútra. Aj v porovnaní s Mondeom je podstatne menší.
Čo sa týka hluku tak aj mne sa zdá motor niekedy tichší. Či je to RJ, palivom alebo ušami je jedno. Tiché auto Mondeo nie je. Neviem na aké autá ste boli zvyknutí. Kutilove staré Mondeo muselo byť dosť nepodarené lebo moje terajšie je tichšie (motor) ako nové 1,8 TDCI a len o chlp tichšie ako moja stará Carisma. Hluk od podvozku a aerodynamický hluk je podľa mňa rovnaký v TDCI aj v benzíne.
WinDiesel tu síce voľaky niečo písal o snímači hluku ktorý prispôsobuje správanie RJ tomu hluku. Sľúbil sem dať link kde sa o tom píše, lebo nikde som nič o tom nenašiel.(okrem diskusií). Ale to sa netýkalo znižovania hluku motora. Naozaj by som rád vedel ako to funguje keď doteraz sa nepodarilo vyrobiť tichý diesel. Vždy je to len odhlučnením motora a auta ako takého. Jediné čo viem isto je, že existuje senzor klepania, či má to isté aj diesel neviem, ten asi funguje ako snímač hluku, ale neupravuje hluk motora. -
panther 24.11.07 08:48
« Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II
Já nevím jak ty, ale já preferuji auto vždy , které je širší než vyšší.Prostě mrknu na auto zezadu a šířka musí co nejvíce převažovat nad výškou( hlavně u sport. vzhledu, kterým Mondeo je)Z mého hlediska je prostě výška v tomto případě na závadu. >:D -
superkutil 23.11.07 23:06
« Porovnání Mondea MKIII a Focus II
Ahoj, dnes jsem stál vedle Focusu a překvapilo mě, že mimo toho, že má Mondeo o 30cm delší kufr, tak je stejně široké jak Focus a Focus je dokonce vyšší jak Mondeo. Jen chci říct, že rozdíl mezi Mondeem a Focusem je neskutečně malý. Každá další generace Fordů je větší a vyšší. -
WinDiesel 23.11.07 16:24
« Re: Hučení.
Josef:
Musím se Kutila zastat. ŘJ skutečně může různými strategiemi snižovat hluk motoru, konkrétně hlučnost spalovacího procesu.
Ty jsi vždycky se vším hrozně rychle hotov.
Prosím važ slova. A když nevíš, zjisti si to než něco kategoricky prohlásíš, aby jsi čirou náhodou nebyl za hlupáka. -
superkutil 23.11.07 16:17
« Re: Hučení.
To Jozef0351: Ano, mám také letní P6000, ale neměl jsem s nimi problémy. Možná jsem byl zvyklý na hluk z předchozího Mondea a teď už jsem si zvykl a slyším co jsem ze začátku neslyšel. >:D Teď mám zimní Continental a ty jsou taky v pohodě. Teda až na to, že se s nima člověk super zahrabe, ale to jsem přičetl váze vozu. Musím se přiznat, že hluk je věc, která mě v mém Mondeu trápí nejmíň. ;-)
Současné Mondeo je moje nejtišší auto. :-) A to mezi ně počítám i benzíny. -
Jozef0351 23.11.07 12:23
« Re: Hučení.
Kutil fakt neviem kde ty na tie nápady chodíš :-)
Raz ti rezonuje zvuk od náklaďáka teraz od pneumatík... Skôr je to tým že niekedy máš zaľahnuté v ušiach. TDCI je hlučný ako každý iný diesel strednej triedy a žiadna RJ s ním nič neurobí. Navyše Mondeo je podpriemerne odhlučnené auto vo svojej triede. Ja mávam tiež niekedy pocit že auto ide tichšie ako inokedy ale je to skôr môj subjektívny pocit. Mňa absolútne netrápi motor ale značný hluk od podvozka. Originál Pirelli P6000 boli extrémne hlučné od nova ( dúfam že to bolo gumami a nie je to vlastnosť auta ) a je mi divné že ty si sa na ne zatiaľ nesťažoval. Mám dojem že si mal tie isté gumy. -
superkutil 23.11.07 11:38
« Hučení.
Ahoj, dnes ráno jsem jel po dálnici a auto hučelo jak letadlo při startu. Takový dunivý zvuk ve vlnách. Jako když se jede po vlnovci. Jiné dny jsem to nepozoroval. Když jsem vyřadil, tak se ten zvuk změnil a nebyl tak výrazný. Jako by motor chytil rezonanci s pneumatikami. Bylo to zajímavý, někdy mám pocit, že se TDCI chová pokaždé jinak (co se týče zvukového projevu). Někdo tu psal, že hlučnost motoru je snižována tak, že ŘJ poslouchá zvuk motoru. Může to být tím?
Prosím vyvarujte se zbytečných připomínek, jen mě zajímá, jestli Vám to nedělá taky.
A ještě jeden dotaz. Když lehce přidám plyn, tak někdy motor vydá krásný pravidelný zvuk a někdy je to takové nepravidelné, jakoby rozhádané.
Jinak je Mondeo 2.2TDCI ve své třídě super auto a už bych ho neměnil. ;-) Hlavně ten zátah... -
superkutil 23.11.07 09:14
« Re: Chování TDCI
To Jozef0351: nechtěl jsem obhajovat motory TDI, jen jsem chtěl říct, že TDI 66kW a hlavně 81kW byly na svou dobu velmi úsporné, živé a relativně tiché motory (jak jen můžou motory s přímým vstřikem (bez komůrky) být :-) ). V té době měl Ford akorát 2.3D (mimochodem nebyl to špatný motor) a 1.8TD který měl pro změnu velmi špatné jméno. Škoda, že Ford nedával do Mondea alespoň ty 1.8TDDI.
Pokud vím, tak si nikdo nikdy na TDI (nemluvím o TDI PD) nestěžoval, tak jako na TDCI motory.
A TDI motory mají opravdu při startu a kolem volnoběhu hodně traktoroidní zvuk. To platí hlavně o TDI PD, které byly vývojem do slepé uličky. Myšlenka je dobrá, ale technická konstrukce složitá a poruchová. Klasický C-R je mnohem více odolný.
V žádném případě jsem nechtěl vyvolávat žádné rozbroje na fóru a pokud se tak stalo, tak se omlouvám. ;-) -
Jozef0351 22.11.07 19:08
« Re: Chování TDCI
Nechápem tú vašu diskusiu. Stačí sa pozrieť do tabuliek. Octavia 103 kW má spotrebu 5,5, Mondeo TDCI 5,9 - 6,1 l, Passat 103 kW 6,1 l. Octavia je podstatne menšie auto takže má menšiu spotrebu. Rozdiel je hlavne v spotrebe v meste, čo je logické, lebo v Octavii ten motor rozbieha menšiu hmotnosť. Pri konštantnej rýchlosti, resp. mimo mesta je spotreba v podstate rovnaká. Octavia 4,6, Mondeo 4,7 - 4,9, Passat 5,1. V praxi to závisí od štýlu jazdy. TDCI aj TDI je na tom v podstate rovnako. S hlukom je to podobné. TDI v Octavii je hlučnejší lebo je to menšie, horšie odhlučnené auto. Superb alebo Passat s rovnakým motorom je porovnateľný s TDCI. Vo všetkých ten diesel počuť. Jediný problém TDI sú emisie a preto tie motory končia. Zabudnite na rozprávky že TDI jazdia na vzduch a TDCI sú v rámci triedy tiché. -
g_m 22.11.07 14:29
« Re: Chování TDCI
superkutil:
Jaké reakce? Básničky? A řekl jsi to soudružkám družinářkám, že Tě těmi básničkami v dětství spíše dráždily, než aby Ti pomohly usnout? Neřekl, co? :-) Mám se fakt nervnout? :-) Ne.ser, Kutil. :-)
Hele nespamuj tady a nezapomeň, že fórum má být o výměně zkušeností a ne o prudění. Sám to píšeš, tak nezlob. -
g_m 22.11.07 10:51
« Re: Chování TDCI
martin.z:
:-) Takže Mondeo vlastně nekecá, když mi stabilně ukazuje 0,5 L méně, než je skut. spotřeba, resp. vlezl jsem se do Tebou udané tolerance. :-)
Jinak paket pro špatné cesty jsem asi neměl, protože u TDI 81 kW bylo několikrát urvané přední lízátko ... Čumák toho auta byl strašně nízko u země.
Ale s tím interiérem nevím, Mondeo mi nevrže, Octavia vrzala a lupala děsně, ale ona měla 100 tis. najeto a 4 roky služby za sebou, když jsem v ní jezdil, Mondeo mám rok a čtvrt, takže to nemůžu posoudit.
Jinak souhlas s tím, že každému, co jeho jest, mi vyhovuje Mondeo a Octávie vůbec ne. -
superkutil 22.11.07 10:45
« Re: Chování TDCI
To TomanGHIA: Já se ti divím, že se tak rozčiluješ. >:D Škodí to zdraví. Stojí ti to za to?
Omlouvám se, že jsem napsal, že se s Passatem dá jezdit pod 4litry a že jsem nenapsal, že to byla jízda na spotřebu Praha - Brno.
V žádném případě nechci hájit VW a TDI a pomlouvat tvé i mé milované Mondeo. Jen nemám rád, když lidi tvrdí, že auto které mají a nedají na něj dopustit je to nejlepší a ty ostatní jsou hrozný a špatný. Každé auto má své pro a proti.
Znovu jsem prošel fórum a marně hledám místo, které tě tak vytočilo. Snad jedině to o té spotřebě Passata. Tak sorry, nechtěl jsem ti ublížit. Právě proto, že jsi mi připadal rozumný, tak mě překvapila tvá reakce včetně říkanky. Připadalo mi to tak trochu pod tvoji úroveň. Nedalo mi si nerýpnout. -
martin.z 22.11.07 10:42
« Re: Chování TDCI
to Toman:
me pocitac u koncernovejch aut teda nekecal, teda je rozdil mezi 0,1 a 0,5 litru..
Ale ze spotreba byla jedina vyhoda octavie bych teda nerekl, ja mel navic s paketem pro spatne cesty, tzn. trochu zvysena svetlost - hodne se mi libilo jak plavne to jezdilo pres diry a nerovnosti (nejsem takovej ten purista co musi mit auto s nejlepe sedicim podvozkem), kdyz bych jel pres nektery ty venkovsky rozmlaceny okresky dneska s mondeem tak bych mel omlacenou drzku od stropu i okynka jak by to tam se mnou hazelo a jeste by se rozpadl interier - protoze proste mondeo je strasne tvrdy a tyransky. Octavkase proste jen zhoupla a z celyho auta a interieru ani vrznuti.
Ja chapu ze kazdemu vyhovuje neco jineho, ale prave to je duvod abych nehanel neco co zrovna ja nepouzivam. -
g_m 22.11.07 10:30
« Re: Chování TDCI
martin.z:
Ale jo, proč ne. S Oktávkou 81 kW jsem jezdil taky, tankoval jsem ji taky.
Ale když se jelo Pha - Brno, tak to žralo i přes šest, nevím proč.
Ale jde o to, že s Mondeem srovnávám spíše Passata 96 kW nebo Superba 96 kW (rozměry, váha, výkon), to už jsme se spotřebou jinde - minimálně na úrovni 2.0 TDCi.
Octavia 66 kW liftback umí se známým za volantem jet za 4,5 L celý rok.
Ale Octavia 66 kW vs. Mondeo 96 kW se nedá srovnat, resp. jediná výhoda té Octavie je ta spotřeba. Kdybych ale chtěl jezdit jen co nejekonomičtěji, pojedu vlakem.
Jo a PP u VW taky kecá, na to bacha. :-)
-
g_m 22.11.07 10:20
« Re: Chování TDCI
superkutil:
Spadla lžička do kafíčka,
udělala bum,
co nadělám, už tam leží
a Ty, Kutile, čum:
Nečílím se, ta včerejší říkanka byla z toho důvodu, že jsem pochopil, že nic jiného na Tebe nemá cenu.
Fórum má být primárně opravdu o sdílení zkušeností, ne o prudění a připadá mi úsměvné, že zrovna Ty to píšeš.
Se spotřebami TDI nemám problém, já narozdíl od Tebe jsem s TDCi spokojený a netahám sem TDI, netahám sem C-Maxy, S-Maxy, kdybych chtěl Octávii/Passata/Superba, tak bych si ho místo Mondea koupil. Uvedls, že pod 4 litry se dá jezdit s Passatem. Tečka. Až pak jsi vysvětloval, že to ale byla jízda na spotřebu. Já to na spotřebu za 4 litry z Prahy do Brna umím možná při katolické jízdě taky, ale jezdím to za 6, nechci od skoro dvoutunového auta (s posádkou a věcmi v kufru) spotřebu 4 litry, chci jet plynule, svižně a bez obtěžujícího dunění motoru. A hlavně - neřeším to a jsem spokojený i s Mondeem i se svou spotřebou.
A ne že já jsem king. To Ty jsi king, frajere. Protože Tvoje příspěvky jsou unikátní, ne moje.
Kolikrát jsem Ti tady slušně psal, Tys někdy i souhlasil a poděkovals, že jsem Ti to napsal dobře a že už je to v pohodě.
A za pár dní zase to Tvoje "Ahoj, mám problém ... " .
Někdy mám pocit, jestli sis nedal závazek z tohoto fóra udělat nejpřispívanější thread s cílem porazit thread se Sierrami o asi 11-ti tis. příspěvcích ...
Bral jsem Tě aspoň za to, že jsi tzv. splachovací, dokážeš se povznést nad spoustu negat. reakcí (pepek třeba :-) ), nejsi sprostý a nejsi blbý. Ovšem o všem začínám pochybovat, promiň.
Nechci se přít a už nebudu, dřív jsem moc nechápal impalera s poznámkou, že si Tě znamená ... už vím.
Rejpání, rejpání,
nudné chvíle zahání,
rejpání, rejpání je lék. -
martin.z 22.11.07 09:59
« Re: Chování TDCI
to TomanGhia:
V tomhle se musim postavit za kutila. Mel jsem sam sluzebni octavii 1 combi 1,9 tdi 66kw - tu samou motorovou verzi mela setra jen karoserii liftback.
A opravdu jsem si vyzkousel na relativne delsi trase a obousmerne - napr. Praha-Pribram a zpet nebo Benesov - Praha Ruzyne a zpet - ze se (pokud ma clovek cit!!) da jeste s rozumnym stylem jizdy a dokonce i 3-4 osobama v aute, dosahnout spotreby kolem tech 3,9 l/100 km tedy rekneme 4l/100km.
Passata jsem mel jen benzinoveho takze nemuzu soudit, ale co vim tak je sice tezsi, ale zase mam lepsi aerodinamiku a soucinitel Cx takze verim ze celkove na tom muze byt se spotrebou podobne.
A co se tyce mondea tak se mi pri podobne uspornem stylu jizdy pri 90km/h na trase Praha - Liberec a zpet podarilo dosahnout nejake drobne pres 5l/100km jenze u mondea vim ze mi pocitac keca - ubira takze auto je proste zravejsi nez koncernove tdi.
Mam sice automat, ale myslim, ze jeho vliv (menic atd) je mimo mesto pri ustalene jizde vyssi rychlosti bez razeni v podstate zanedbatelny.
Jeste bych dodat ze dlouhodobou kombinaci mam kolem 7l/100km a to je to samy za co sem jezdil s benzinovym passatem 1,8 turbo!
-
superkutil 22.11.07 08:48
« Re: Chování TDCI
To TomanGHIA:Nechápu, co se tak čílíš. :-) Co tě bere? Já myslel, že fórum je o sdílení zkušeností a ne o prudění. Ovšem taková kultůrní vložka také není špatná i když přiznejme si, že je na úrovni 5ti letého dítěte. >:D
Řeknu to jinak, pokud nechceš nereaguj. Ale psát básničky, to už je pěkný úlet.
Jestli se nedokážeš smířit se spotřebou Oktávky, tak to je tvůj problém, ale když napíšu zkušenost se spotřebou při cestě Praha-Brno a ty reaguješ, že z kopce ti to jede taky za málo, tak je to, nezlob se, opravdu o ničem. To je jak malé děti na hřišti, které se dohadují, kdo má lepšího tatínka.
Věřím, že s Mondeem 2.0TDCI jsi schopný jezdit kolem 6ti litrů. Já s 2.2TDCI taky, ale není to jízda, musím přitom pořád hlídat abych moc nepřidal.
Takže se shodneme na tom, že jsi king, že umíš jezdit za málo a uzavřeme to. Motory TDI necháme plavat, protože na tvoje TDCI samozřejmě nemají a budeme se zabývat smysluplnějšími věcmi, jako např. jozefovou hlučností 1.8 ;-)