FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
-
WinDiesel 23.09.11 08:03
« Re: Kam to povede dál?
Zhruba před rokem nasadil Ford nové generace motorů 2,0 TDCi a 2,2 TDCi se 120 kW a 150 kW. Nezlepšují se pouze benzíny. A promiň, to traktorové klišé je už opravdu k smíchu. Mimochodem, ekoboost (jak komické to označení eko) a podobné motory od konkurence jsou dnes tam kde jsou jen díky dieselům. Všechny důležité prvky přebraly od dieselů, jen tlaky jsou o řád nižší, jinak je vše prakticky stejné, a u benzínu se zapaluje svíčkou. -
Vakan_1 22.09.11 20:08
« Re: Kam to povede dál?
Já jsem se k hladkému benzínovému chodu vrátil před rokem a půl po tříleté zkušenosti s TDCi - a k traktoru už mě nikdo nikdy nedostane. Ta radost z jízdy se prostě nedá srovnávat. Se srovnatelně velkým autem jezdím za 7.5 dlouhodobě - a ta o litr větší spotřeba za to určitě stojí. -
WinDiesel 22.09.11 18:00
« Re: Kam to povede dál?
Klidně to zkus a potom nebreč že to má vysokou spotřebu, což má. Navíc se tomu mohou pokazit vstřiky, rail, čerpadlo, EGR, turbo atd.... Ale nikdo Ti je neopraví.... :-|
Rozhodně to nebude jezdit za tabulkové hodnoty, to ani diesel nejezdí. Tak když se připravíš na 8,5 litrů na 100 km, vezmi to.
Ale kdo chce kam, pomozme mu tam. Je to na Tobě. -
-
oleowr1 17.09.11 20:28
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
řemen od altíku jsem měnil preventivně v cca. 160tis., řemen od serva a vodní pumpy jsem měnil trochu později s vodní pumpou, jemně tekla. Hadice turba nesyčí, podle mně je ta prasklina jen povrchová, omotal jsem ji zatím gumovou páskou.... EGR jsem nedal dolů, protože jsem neměl po ruce vhodný 8mm nástrčkový klíč s nástavcem, abych ho odšrouboval, ale brzo se na to vrhnu... -
-
oleowr1 17.09.11 12:01
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
vypadá to na kombinaci EGR/Turbo, hadice od intercooleru je před EGR podélně prasklá, když ji budu měnit vyčistím i EGR, přece jen tam bude asi po těch 195tis, trochu více karbonu než je zdrávo, viz. [odkaz]
Mám EGR ovládané podtlakově (Euro3), snad by neměl být s ním jiný problém..... -
oleowr1 16.09.11 10:39
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
vyjezdil jsem nádrž, nabral 58,5l V-power, zatím ujeto 100km a škube to pořád.... v otáčkách kolem maxima krouťáku (1700-2100), při ustálené rychlosti případně malém zrychlování... jinak nekouří, startuje dobře a volnoběh se nehoupe.
ráno studený motor neškube, jakmile je ručička teploměru mezi druhou a třetí ryskou (bílé pole) tak to pomalu začne, je znát i mírný pokles výkonu -
štíreček1 01.09.11 13:16
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Wine díky za info. Mě hlavně zajímalo, jestli TDI dělá taky hliníkové bloky, ale rád se kouknu na vše, co jsi poslal. :yes:
Jestli máš 2,0TDCI (HDI), tak může být obojí. O E5 něco psali v autodieslu, 2,0 a 1,6.
E4 nemám...
Kutil: ten ecoboost žere málo, když jedeš úsporně. Výhoda je oproti atmosféru, že nějakou sílu to má i dole, ale jak na to šlápneš, saje to jednou tolik. Pocitově ten "záběr" není takový jako u dieslu, ani spotřebou se nemůže přiblížit k dieslu při srovnatelném stylu jízdy. Je ale nádherně tichý. -
WinDiesel 31.08.11 19:51
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Vím jen to, že s 2,0 Ecoboost se pod 9 litrů nedostaneš (v průměru a S-MAX). Pojede to dobře, ale jakmile se na to šlápne, vír v nádrži. Totéž platí pro 1,6 Ecoboost s tou výjimkou, že když se pojede šetrně, bude spotřeba dobrá, jakmile se na to šlápne, bude i horší než u 2,0 ECB. -
štíreček1 31.08.11 14:09
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Info mám na 1,6HDI/TDCI 82kw - osmiventil, přepracovaná hlava, mokrá monovložka dole zalitá v bloku nahoře přesahuje, kde je přímo napojená na kanál v hlavě, tím je dosaženo nejúčinější chlazení v rovině spalování. Odlišný úhel vstřikovačů a odlišné proudění plynů a průběh spalování, komprese 16:1, odolnější písty, odpojitelná vodní pumpa - jen HDI (TDCI ji ponechal spojenou s klínovým řemenem), přesnější řízení EGRu - týká se jak silnější verze 82kw,tak i 68kw, liší se jen turbem VGT a dvouhmotou + overboost. Slabší verze bosh soleonid 1600barů, silnější continental 1700barů a piezoelektrické ventily se sedminásbným zdvihem. Systém continental je autoadaptabilní a za jízdy zjišťuje odchylky od požadovaných parametrů spalování.(něco jako audi Q7 clean diesel nebo opel motor 1,3CDTi ecoflex) K úspěšnému provádění autokalibrace je třeba čas od času motoru dopřát souvislé brzdění motorem.Automobilka ručí 160tis km na udržení homologovaných hodnot emisí. HDI stále používá aditivum ke snižování teploty spalování pro vypálení fitru, TDCI 1,6 už aditiv nepoužívá, jen dovstřik do výfuku. Některé větší motory TDCI mají vaporizér a nafta se vstřikuje přímo do filtru, což vylučuje ředění oleje naftou. No jinak dobře odstupňovaný šestikvalt, ale od volnoběhu se mu moc na rozdíl motoru euro4 moc nechce, norma euro5 ho víc přidusila, pak už je rozdíl v tom krouťáku znatelný a převodovka nemá chybu.
Ecoboost nevím, jel jsem v tom, ale na rozdíl od dieslu mi připadá takový vlažný. Možná ten krouťák tam někde má, ale kvůli velkému rozsahu otáček přichází tak nějak pomalu, takže pocitově o ničem :-) -
superkutil 31.08.11 11:36
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Máte nějaké informace o 1.6TDI? Tak sem s nimi. Ten motor mě zajímá! A nemáte něco k novým Fordím 1.6 Duratorq TDCI 85kW a 1.6 EcoBoost 118kW [odkaz]
Jinak na Mondeu 2.2TDCI 114kW mám najeto 140tis.km a vstřiky jsou původní. Ale po startu hodně bíle kouří a otáčky hodně kolísají. Po zahřátí je to dobré, jede perfektně a spotřeba je podle PP 5,5litru. -
štíreček1 31.08.11 11:13
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Wine adresa je stirecek7@seznam.cz
díky za info ohledně té 1,6TDI. Kdybys měl i motory 2,0 PSA budu rád
Co se týká těch vstřikovačů delphi, moc si polepšili po instalaci kvalitních čerpadel, problémy vstřiků ustaly. No já doufám, že i ten bosh mi vydrží alespoň do doby než auto vyměním :-) ;-) -
superkutil 30.08.11 14:30
« Re: Něco pro Superkutila - auto jeho snů a potřeb
Jako větší hrozbu vidím strmý nárůst spotřeby nafty a benzínu v rozvojových zemích. Příbuzný hodně cestuje - Indie, Malajsie a tam v těch končinách a říkal, jak se za poslední 3 roky výrazně zvýšil počet automobilů. Jak Indové začínají cestovat. Prostě se v rozvojovém světě začíná zvyšovat životní úroveň a to je největší nebezpečí pro naši planetu. Až budou chtít víc jak 10 litrů vody na osobu a den, tak dojde ropa a pak voda... Konec katastrofického hlášení.... :-) -
DIM 30.08.11 11:47
« Re: Něco pro Superkutila - auto jeho snů a potřeb
.....Čína taky nebude chtít věčně pracovat za tři hrsti rýže . Také se budou vymýšlet různá omezení a certifikace, které nebude moci splnit ... nejenom technicky, ale také např. co se týče bezepečnosti práce, nebo podílu energie z recyklovatelných zdrojů , nebo minimální výška pracovníků na lince..... Pak se čína nas...., a začne zbrojit...... Konec katastrofického hlášení.... :-) -
superkutil 30.08.11 10:10
« Re: Něco pro Superkutila - auto jeho snů a potřeb
Jo pánové, až začne Čína vyrábět kvalitněji, tak celá EU i USA půjdou s ekonomikou do háje. Ekonomové to ví a jen se děsí a neví co s tím. Mám kamaráda co dováží z Číny a říká, že se kvalita za poslední rok strašně zlepšila a ceny zůstávají tak na 20-25% evropských cen. Dováží vše možné, od elektroniky po stroje. Ale hlavně říká, že v Číně je elektronika o které se nám jen sní. Jen není na vývoz, je jen čínsky. ;-)
Jinak, pokud se vrátíme do EU, tak by se mi líbil Ford Maverick nebo Mazda Tribune s TDCI. Nebo třeba [odkaz] a to v přepočtu vyjde asi na 650tis. -
superkutil 30.08.11 10:07
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Ten EGR, to je hrozná sviňárna. Mě odešel 2x a vždy to bylo tím, že se na dráhu snímače polohy dostala voda a on přestal ukazovat. Vyměnitelný monoblok tak za 300Kč a ti * od Forda mění celý EGR za 8500Kč. Dobrej vejvar! ;-\ -
WinDiesel 29.08.11 15:40
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
štíreček1: zpaměti to nevím, ale mohu Ti poslat popis motoru a systému, stačí mi připomenout e-mail......
Tvoje poznámka je pravdivá, pro dieselservisy je to špatná zpráva, ale ještě takových 4-5 let nebudou mít problém .............. a potom se uvidí. Probíhá tam dost velká boj mezi značkami, třeba před 10 lety to bylo v prvovýrobě 90 ku 10 pro Bosch, dnes je to 40 ku 30 ku 20 ku 10 (Bosch - Continental - Delphi - Denso) - což bude určitě znamenat veliké problémy pro dieselservisy zaměřené pouze na značku Bosch.
Dnes je např. koncern VW zásobován 3 značkami - 1,2 / 1,6 / 2, 0 Delphi - Continental - Bosch (větší motory také Bosch) - rozdělení je asi tak 5% Delphi, 45% Continental a 55% Bosch. Jenže Delphi vezme od příštího roku 2,0 TDI - což znamená radikální změnu absolutně na všech úrovních - tedy pro servis v ČR. Nicméně, systémy Delphi jsou nyní opravdu velice bezporuchové - poučili se kluci řádně - takže to také nemusí znamenat nic - dovedu si představit že vůz půjde do šrotu s originálním původním vstřikováním. -
štíreček1 29.08.11 14:20
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Wine, odbočím trochu od tématu, Ty bys to mohl vědět, zajímá mě, jaký má blok koncernová 1,6TDI...někde jsem se dočetl litina, jinde zase hliník...???
Jinak co se týká pokut u některých čerpaček, jsou fakt směšné a návratnost je taková, že se to zkrátka pořád vyplatí. Dokud nebudou pokuty citelné nebo důrazné, tak poctivost pro některé bude stále cizí pojem. Souhlas s tím, že od roku 06 jde odolnost vstřikovacího systému hodně nahoru. Nebýt starých motorů, diesel servisy nemají co dělat. -
WinDiesel 29.08.11 10:48
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Tady u nás dostala nyní jedna čerpačka rokordní 1,5 mil. pokutu po řadě dalších pokut, zdá se že se to i tak vyplácí. ;-\
Někteří výrobci vstřikovacích systémů zareagovali na skutečnou situaci na trzích dříve, někteří později. (2003 / 2006 / 2008) Nicméně nejpozději od roku 2008 jsou všechny vozy vybavovány výrazně zodolněnými vstřikovacími systémy, ty přežijí až neuvěřitelně nakvalitní naftu - řekněme všechna mírná až střední vybočení z normálu. Tudíž pro majitele novějších vozů je to dobrá zpráva. Pro nás, co máme starší vozy nebo vozy s motory, jejichž design spadá o emisní normu níže, to znamená že musíme hlídat co tankujeme a musíme častěji měnit filtry. -
WinDiesel 29.08.11 10:40
« Re: škubání kolem 2000ot/min
Já dal jednu nádrž FuelSave a musím konstatovat že dobrý, spotřeba o fous nižší než mám normálně. Bez dalšího přidání aditiv. Typnul bych si, že se Ti popraly aditva v naftě s Vifem.
Jinak pokud by byl zájem, podařilo se mi získat velmi zajímavou prezentaci o vlivu paliv na vstřikovací systémy včetně vlivu biosložek a různých typů kontaminant. -
oleowr1 29.08.11 08:22
« škubání kolem 2000ot/min
v pátek jsem natankoval v Prešově na Shellu plnou nádrž (58,3l) FuelSave Dieselu, doplnil VIFem a od té doby se mi projevuje škubání mezi 80-100km/h (t.j. kolem 2000ot/min). Nedělá to při zrychlování, jen při udržování ustálené rychlosti a jemném dávkování plynu. Motor se mi zdal lenivější, ale byl jsem dost naložený, takže to nemůžu objektivně říct. Kontrolka žhavení ani neblikla, volnoběh je stabilní...
Je to naftou nebo by to mohlo být něco jiného, EGR, zaseklé lopatky turba....? -
WinDiesel 26.08.11 11:10
« Něco pro Superkutila - auto jeho snů a potřeb
Toto jsem nalezl na oficiálních stránkách Delphi a myslím že Kutil by mohl mít vše co potřebuje - diesel, 4x4, ať na to nahodí boudu, interiér pro 5 osob ....... a láci !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A náhodou, vypadá to dobře, našel jsem fotky ale neumím je sem dát.
2011-08-25 Vstřikování common rail DELPHI poprvé v Evropě ve vozidlech čínské značky GREAT WALL
Společnost DELPHI dodává značce GREAT WALL systém řízení motoru (EMS) včetně vyspělého vysokotlakého systému vstřikování nafty common rail.
Tyto systémy jsou využity na 3 typech vozidel (pick-up WINGLE, SUV HOVER & MPV COWRY), z nichž již pick-up WINGLE dorazil do Evropy a vylodil se v Itálii jako první evropské zemi.
Motor 4D20 byl kompletně vyvinut v Číně, následně vybaven systémem common rail a dalšími prvky EMS značky DELPHI. Tento 16 ventilový motor dosahuje výkonu solidních 110 kW ve 4 400 otáčkách a plní nejpřísnější evropské emisní normy. Komerčně je tento motor označován jako 2,0 T. Evropské emisní standardy mu pomáhají splnit vstřikovače DFI1.5 a čerpadlo DFP3.5, pracující s maximálním vstřikovacím tlakem 1 800 bar.
Značka GREAT WALL je do té míry spokojena se systémy common rail DELPHI, že došlo k podpisu dlouhodobého kontraktu - obě strany budou společně vyvíjet nový dieselový motor V6 plnící normy EURO 6.
V Číně samotné dodává společnost DELPHI systémy common rail, EUP a EUI celé řadě značek, ale toto JE POPRVÉ, KDY SE SYSTÉM COMMON RAIL DELPHI DOSTÁVÁ DO EVROPY Z ČÍNY.
Čínské značky používající vysokotlaké systémy vstřikování značky DELPHI:
ANKAI, CAKY, DFAC, DONGFENG, FORTA, FOTON, GOLDEN DRAGON, GREAT WALL, HUANGHAI, JAC, JINBEI, JMC, JMGE, KING LONG, MUDAN, SHUANGHUAN, SHUGUANG, TIANMA, WUZHOULONG, YAXING, YUEJIN, YUCHAI, YUTONG, ZHONGXING >:D -
WinDiesel 23.08.11 22:23
« Re: Re: ???
OK, věci se mají posírat mimo záruku, ne v záruce.... >:D
Co se týče softwérů, můj diagnostický nástroj by to měl umět nahrát do roka a do dne, protože vstoupily v platnost nová nařízení EK a Ford to musí respektovat. Jinak jsem si jistý, že tento SW se dá za peníze stáhnout již dnes a nahrát do ŘJ.
NOVĚ PLATÍ PRAVIDLO, ŽE SW AUTOMOBILU JE V MAJETKU KUPUJÍCÍHO, do teď automobilky razily heslo, že SW patří stále jim. -
DIM 23.08.11 11:47
« Re: Re: ???
Tak, tak, nová generace Mondea mně taky jezdí a jezdí ..... Mám 60 tis km, Wine, takže máš pravdu, kam se hrabu ! :-) Jse nervozní z toho, že mi za chvíli končí záruka a já nic neměnil ani neopravoval . A v servisu jsem to zkoušel, jestli něco preventivně nezkontrolovat o čem se ví, že by možná nemuselo vydržet věčně....jenže prý o ničem takovém neví . Nový software že mají, tak alespoň ten si nechám zaktualizovat. Nevíte někdo, jestli mi to nepřehraje i novější Convers+ ?? -
Vasik1 23.08.11 09:50
« Re: ???
Včeeeera Dime...kontrolka žhavení:O) už dlouho nebyla...naposledy před rokem, ale opět ta samá situace, dlouhou dobu 90, lehké sešlápnutí 5x to zacukalo a bác, žádné brutální sešlápnutí plynu jak normálně dělám. Je to EGR, já to vím, oni to ví...už se mi nějak nechce investovat, ještě dva roky a přesednem do nové generace. Abys neřek že se nic neděje -
WinDiesel 22.08.11 18:06
« Re: ???
Kam se hochu hrabeš, zrovna jsem udělal 3000 km, Anglie (Leamington Spa) a zpět. :-) A velmi jsem se několikrát pobavil, když jsem ve jejich rádiových stanicích zaslech německý slogan Audi se silným anglickým přízvukem (fóršprunk túrch teknyk). Bylo to ještě lepší naž naše simpli klefa. >:D skvělá odveta za simpli klefa
P.S. Něco na těch Mercedesech bude, mám skoro 100 000 km a ani nejmenší prd. Takže jak říkáš, jezdím a jezdím. >:D -
DIM 15.08.11 11:04
« VW 1,9 TDi 81 KW
Ahoj Windiesle, u legendární 1,9TDi 81 KW se ulomil ventil , ve válci pak vyrazil vstřikovač.... Má to najeto cca 300 tis km, servisované.... Má to smysl opravovat? Údajně by to stálo tak cca 30 tis Kč, což by asi ještě mělo smysl..... Ale není to pro ten motor začátek úplného konce? Co se asi mohlo stát, že se ulomí ventil a spadne do válce ? Únava materiálu ? Nebo se asi musel napřed s něčím potkat ? Dík za názor..... -
superkutil 08.08.11 15:21
« Hele, kolik vydrží Mondeo 2.2TDCI(r.v. 2006), než odejde?
Mám ho běžně jezděné, najeto cca 140tis.km. Po startu hodně bíle kouří a nepravidelný chod a chrastění. Když se ohřeje, tak se zklidní a jede. Spotřeba podle PP 5,5 litru. Jsou cítit vůle na předku a vpravo vzadu něco občas bouchne. Bylo to tam opravované, oprava za 10tis. před cca 2 měsíci. Kdy můžu očekávat, že zase něco odejde? Samozřejmě něco o čem se ví. -
DIM 08.08.11 12:11
« Re: Otáčky a spotřeba
Zdar, jel jsem s celou rodinou na dovolenou, průměrná rychlost 785 km/h :-) Spotřeba asi 1200 kg kerosinu :-) Není to špatné ten volant na pár dnů nechat odpočívat .....
Chtěl jsem si dokoupit prodlouženou záruku na Mondeo a ono to už údajně nejde, Ford to zrušil, údajně rozesílali všem informaci...jenom mě ne ! :-( Tak musím ještě všechno vyreklamovat do září......jen nějak nemám moc co. Zadrhává se víko schránky před spolujezdcem ( údajně skoro všem ), občas zazlobí rádio Sony ( pořád ještě nevyměněno ) ......jinak nevím. -
RADEK1 05.08.11 17:07
« Re: Otáčky a spotřeba
Na výkon si nestěžuji táhne jako lokomotiva. Pokud nejsem v S režimu nechá předodovka padnout otáčky klidně na 1100. A to pak jedu skoro ,,zadarmo ."Ikdyž takový benzínový pětilitr přepňovaný kompresorem co se dá dát do XfR to byko zase něco jiného. Bohužel i ve spotřebě. 8-s >:-[] -
WinDiesel 05.08.11 09:40
« Re: Otáčky a spotřeba
Aha, já jsem zapoměl. Původní 2,7 byl v Continentalu, upsizing 3,0 je v Boschi. To máš víc než Mercedes (190 / 600). Mimochodem ten motor nemáš od PSA ale od Fordu. Kuratelu nad tímto motorem měl Ford a prvoplánově ho dostaly vozy PAG (Volvo, LR, Jag) - dnes již neexistující to skupiny. Aby nedošlo ke konkurenci uvnitř skupiny Ford-PAG, Ford tento motor nikdy nedostal. A Volvo si udrželo svoje 5válce. Nyní dochází k výběhu těchto jednotek z PSA, s Euro 5 se plánují pouze nové 2x přeplňované 4válce 2,2, výkon je dostatečný. 3,0 a 4,4 nyní používají pouze jaguar a Land Rover / Range Rover, ale i zde vše asi skončí s Euro 6, pan Ratan Tata uvažuje o vlastních motorech. -
WinDiesel 01.08.11 20:16
« Re: Otáčky a spotřeba
Jejda, no, jsem jen člověk... Ale když nadávám, tak slušně. A bylo tam pár lidí s idiotskými názory.
Hlavně mi nesmí nikdo šahat na diesely a už vůbec ne panáci s 6-8 válcovým benzínu BMW.
Ale teď nevím, jestli sem ještě mohu přispívat, Mondeo šlo z firmy s 250 000 km a prvními vstřikovači. :-( Ale v dobré formě a člověk který ho koupil zřejmě ještě 250 000 km najede. O motor nemám obavy, pan vaculík ho testoval pro článek s ojetinami a hned ho chtěl kupovat pro známého. Motoricky je fakt toto Mondeo super. Kdyby nemělo rez ve dveřích (dětská choroba tohoto ročníku), už by šlo před rokem. osoba, která ho koupila teď, nekouká na rez ale hodlá s tím jezdit a potřebuje dobře řiditelné auto. Než Mondeo prošlo předprodejní kontrolou (neprodávám zajíce v pytli), kupec jezdil půjčeným novým MB A s benzínem 1,8 a málem z toho umřel, benzín je pořád o ničem.
i když snahy tady jsou, různé TSI, THP, ECO boost tady jsou, ale prodeje dieslů neklesly a je tu Mazda s úžasným novým motorem Euro 6. Uvažuji že by rodinný Kaškaj šel a že bych Mazdu, která je mi velmi sympatická, podpořil nákupem nové CX-5.
Jsem se nějak rozkecal, sorry. Rozhodně se stav. Kdybys chtěl skouknout auto diagnostikou, dej vědět. -
RADEK1 01.08.11 19:54
« Re: Otáčky a spotřeba
To Win:díky za nabídku. Pokud však bude časopis podobný Autodieselu tak jak píšeš, objednám si ho .
Jakmile budu mít cestu do Prahy dám ti vědět a zastavim se . Jo a abych nezapoměl,četl jsem tvoji reakci ve vláknu o MB třídy S 250 cdi. No rozparádil jsi se tam slušně. >:D -
štíreček1 01.08.11 13:16
« Re: Otáčky a spotřeba
kutil: za čtyřku jezdím normálně do cca 110kmh, ale na tvůj obsah hodně slušné. Minulý týden jsem jel v pěti lidech a plným kufrem po strop 300km za 4,3, zkazil to hornatý terén 8-s dalších 200km jsem přidal va městském provozu, krátké trasy a už to jde nahoru, dle pc 5,0.
Včera jsem jel na houby, kousek po poli a mně to klouzalo hodně, bylo mokro, tak jsem měl i strach, abych nezapadl, naštěstí jsem stihl ještě odjet, než začalo pršet úplně. Gumy mají dva mm po značku, dvacítku musí ještě vydržet. :-) -
superkutil 01.08.11 09:55
« Re: Otáčky a spotřeba
štíreček1: Tak včera Jablonec - Praha za 4,1l/100km podle PP při jízdě na tempomat 100km/h. Fakt je to o té rychlosti nad 100km/h.
Zažil jsem o víkendu zajímavou situaci. Kamarád má Scenic 2.0 benzín na pneu Continental, Já Mondeo 2.2TDCI na Nokianech. Po těch šílených deštích jsme chtěli vyjet po louce od chalupy na silnici. Já vyjel bez hrábnutí, ale kamarád nemohl vyjet ani popředu ani pozadu. Kola na trávě klouzala. Vzorek máme stejný, já na Nokianech mám příčných rýh míň. -
WinDiesel 30.07.11 11:19
« Re: Otáčky a spotřeba
Kauza Autodiesel: Radku, do Světa motorů odešli oba redaktoři, pan Vaculík je na volné noze, pan Frei je zaměstnanem spol. Axel Springer. Bez redaktorů to má pan Vacek těžké, uvidíme, zda to zvládne ale dost o tom pochybuji.
Pan Vaculík mezitím přetavil své znalosti a zkušenosti do speciálů vydávaných Světem motorů - na jeden zrovna běží všeude reklama (běžela - speciál Diesel). Pan Vaculík měl v plánu vydávat 3 až 5 speciálů Diesel ročně, k tomu speciál Motocykly a speciál Ojetiny.
Tak uvidíme. -
štíreček1 29.07.11 13:32
« Re: Otáčky a spotřeba
Kutil: takže ta spotřeba u toho dvoulitru těch 7,8 bude asi taky normální, navíc když si člověk na to teprve zvyká. Nyní s c maxem za posledních třiapůl tisíce km jsem jezdil za 5,39 dle dotankování, většinou město, tak se mi zdá, že to pomalu s těma km klesá, mám na tacho 40tis km. Na volnoběh to ukazuje 0,3-0,4 kydž je teplý, s klimou 0,8-0,9. Jinak jezdil jsem s 2,2HDI peugeot GT a opravdu tam ta reakce a zátah je znát, to je radost s tím jezdit a navíc automat, ani není poznat, že to řadí. Ten motor je oproti dvoulitru HDI někde hodně jinde, kdybych potřeboval něco výkonějšího, dvoulitr bych asi přeskočil, ale je to samozřejmě otázka peněz. S tou dvadvojkou nevím, jestli bych se dostal na těch osm litrů, já jsem to proháněl za 15-16, takže za tu radost z jízdy docela hodně. Mít to auto focusácký podvozek, tak je bez chyb, v zatáčkách jsem si moc jistý nebyl.
Radek: autodiesel jsem si taky občas kupoval a bylo mi divné, že už jsem ho dlouho neviděl, takže už vím, kde je chyba. -
RADEK1 28.07.11 16:53
« Re: Otáčky a spotřeba
Zdravím Vás, dovolím si úplně odbočit od témat , které tady řeší Kutil :-) (nic proti)
Již dlouho jsem nedostal časopis Autodiesel. Mám ho předplacený a tak jsem si myslel, že mi ho distributorská společnost zapoměla poslat, nebo že se jen ztratil. Napsal jsem tedy na reklamační oddělení a tam mi řekli, že poslední výtisk vyšel v lednu . Byl jsem ubezpečen, že jakmile vyjde další číslo tak ho rozešlou, ale co když nevyjde? Je to konec Autodieselu?
Wine víš něco bližšího? Vím , že jsi byl kdysi v kontaktu s redaktorem . Byla by to přece škoda kdyby jeden z mála ,,odborných" časopisů opravdu zmizel :-( -
superkutil 26.07.11 13:39
« Re: Otáčky a spotřeba
štíreček1: Když jsem koupil 2.2TDCI a přecházel jsme z benzínu, tak jsem jezdil za 7,5 litru. Pak to slezlo na 7litrů a dlouho jsem se nemohl dostat pod 6,5 litru. Ale po najetí cca 100tis.km to najednou slezlo a není problém jezdit pod 6 litrů. S trochou umu se dá jezdit za 5,5litru. A dovolená ve Skandinávii byla za 5 litrů. Prostě třeba ta 2.2TDCI hodně žere ve městě, hlavně při čekání na semaforu. Tam už by se vyplatil systém START-STOP. >:D
Ten tvůj C-MAX je přece jenom lehčí. Kolega má nové Mondeo 2.2TDCI a jezdí za 7,5-8litrů a říká, že to nejde za míň. Je to daň za vyšší výkon a lepší reakci motoru. -
štíreček1 26.07.11 12:48
« Re: Otáčky a spotřeba
Já ho držel kolem dvou tis i ve městě, je ale fakt, že někdy jsem ho pustil i na cca 1500ot, to se pak dlouho rozjížděl, ale nijak zvláš´t jsem ho netrápil. Za ty dva týdna jsem si na ten motor ale nezvykl a když jsem kupoval maxe, taky byla spotřeba vyšší a dlouho mi trvalo, než jsem se s tím nějak optimálně sžil. Teď jsem měl spotřebu za posledních 3500km 5,39litru, takže těch 7,8litru u stejně výkonného mondea mě dostalo. Soused má nové picaso 2,0hdi a říkal 7,5 a teď tam má asi pět tis km, tak už je to míň 7,2. Předtím měl C5 se starším stejným motorem a tam se vlezl na 6,5, tož taky nebyl rád.