FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Jozef0351 10.12.07 10:45
« Re: Posledný pokus
DR: Čo sa týka diaľničných známok napísal som to jasne už v sobotu. Žiadne auto N1/M1 samo o sebe problém nemá. Treba si dávať pozor čo zapojíte za dodávky a veľké osobné autá ktoré môžu mať v súprave z vp. sk B+E viac ako 3,5 t.
Čo sa týka vodičáku sk. B si mimo. Nauč sa čítať zákony. Nauč sa čo je paragraf, čo je odstavec a čo je písmeno.
Jeden paragraf 81, jeden odstavec 4 a písmená "a" až "c" hovoria jasne a nemožno ich vytrhávať z kontextu.
a- obmedzuje "auto" na celkovú hmotnosť 3,5 t a vozík za ním na 750 kg. NIKDY nesmieš ťahať viac ako 750 kg.
b- obmedzuje traktory a pracovné stroje na 3,5 t ale NEOBMEDZUJE hmotnosť prípojného vozidla. Preto tieto vozidlá nie su súčasťou písmena "a" ale sú uvedené samostatne v písmene "b".
c- hovorí o jazdných súpravách. Odvoláva sa jasne a jednoznačne na písmena "a" aj "b" (autá aj traktory)SÚČASNE !!!! ich obmedzuje na celkovú hmotnosť 3,5 t.
Auto nesmie ťahať podľa bodu "a" viac ako 750 kg a súčasne nesmie byť celková hmotnosť súpravy podľa bodu "c" viac ako 3,5 t A nesmie ťahať vozík s celkovou hmotnosťou vyššou ako je jeho pohotovostná hmotnosť.
Traktor môže ťahať podľa písmena "b" koľko chce ale bod "c" ho obmedzuje na hmotnosť súpravy do 3,5 t. Umožňuje mu ale ťahať väčšie zariadenie ako 750 kg pokiaľ nemôže vážiť viac ako je jeho pohotovostná hmotnosť.
Paragraf 81, odstavec 10 ( B+E) umožňuje šoférovať vozidlá uvedené v odstavci 4 ( žiadne obmedzujúce písmeno ) ale aj súpravy obmedzené písmenom "c" v odstavci 4.
V tomto prípade je zákon jedno jednoznačný. Stačí mať elementárne znalosti v čítaní zákonov.
Pokiaľ májú Pepek a spol. iný, novší zákon, tak o ňom neviem. Asi ani oni keď ho nedokážu uviesť >:D -
"-- skrytý --" 10.12.07 08:46
« Re: Posledný pokus
Tak nejdřív ještě jednou pro karavanisty o dálničních známkách [odkaz] bod 21.
A teď pro grafomany.
Já jsem tak nějak podvědomě čekal, že z toho zase bude přehlídka tvrdohlavé hlouposti a nechápavosti.
Dneska už fakt dostaně řidičák asi každý ...
Tak si pro mě a za mě udělejte B+E i na malý vozík do 750kg, plaťte mýto i za auto, za které ho vůbec platit nemusíte, ale přestaňte tyhle hlouposti vnucovat všem ostatním. Zákony buď neznáte, nebo jim nerozumíte, ale pořád budete mlít ty své nesmysly.
Až oleowr1 spolu s jozefem0351 pochopí, že auto do 3500kg + vozík do 750kg se podle § 81 4a) ještě vůbec nepovažuje za soupravu (ve smyslu silničního zákona) a proto lze aplikovat 3500+750=4250kg bez ohledu na § 81 4c), tak to asi půjdu bouchnout šampaňské. Jen abych dřív nezemřel na sešlost věkem. -
Jozef0351 10.12.07 08:42
« Re: Posledný pokus
Impaler: Naozaj nerozumiem. Myslím, že keď bod "c" obmedzí bod "a" a "b" tak to obmedzenie platí. Ťažko sa budem obhajovať tým, že som skončil čítanie zákona alebo vyhlášky pri bode "a". 8-s
Ak platí nejaká novšia smernica o ktorej neviem tak ju uveď. Ale DR sa oháňal autoškolou takže operoval zákonom ktorý platí dávno a nie možno mesiac. -
Jozef0351 10.12.07 08:37
« Re: Posledný pokus
JOB: Staré autá a aj niektoré novšie to tak majú ako píšeš. Nie je na tom ale nič nelogické. Npr. Mondeo utiahne 1800 kg ale vzhľadom na motor, brzdy atď. nemôžeš spolu vážiť viac ako ako 3495 kg. Takže máš tu možnosť odtiahnuť si npr. jachtu alebo veľký karavan do Chorvátska ak nenaložíš auto doplna. Aj tak ti v podstate nikdo nezabráni naložiť do auta alebo na vozík viac ako je povolené, čo sa často aj deje. Je to na vodičovi. Keby to Mondeo malo povolený vozík len do 1330 kg a pritom zvládne až 1800 kg, tak by ťa zbytočne obmedzovali. Robili by z teba automaticky podvodníka ktorý naloží vozík aj auto doplna. Takto ti zákonodarcovia veria že si rozumný a zaťažíš súpravu len do povolenej maximálnej hmotnosti >:D
-
impaler 09.12.07 23:39
« Re: Posledný pokus
Tož dobré cvičení. :-)
Tvrdím, že pravdu má DR a Pepek. Hledal jsem odkazy a nebudu je sem dávat, dokud zaslepení grafomani nepřijmou veřejně sázku. Mohou taky hledat a pak mohou přiznat porážku.
Hledání nechť se omezuje na právní předpisy, výklady z pera autoklubů jsou pro policii a soud jaksi irelevantní.
Nápověda: je v tom logika. Trvalo mi to, ale myslím, že jsem to pochopil tak, jak to zákonodárce myslel a jak to autor předpisu i veřejně vykládá. Ale to už napovídáme příliš...
-
JOB 09.12.07 21:36
« Re: Posledný pokus
Ještě loni jsem na vlaszní oči někde četl to co tu prezentuješ , ale bohužel se mi to nedaří nalézt a tak mám podezření jestli nedošlo v této oblasti ke změnám.Mě osobně je to jedno protože má jak E tak i C ale spíše mě ničí konkrétní případ ze začátku diskuze týkající ce mondea které má napsanou max. váhu vozu pak max. váhu vleku a součet těchto dvou se liší s max. váhou soupravy. To mi příjde jako bludy uředníka. Mám Omegu kde je maximálka auta 2245kg, maximálka bržděného přívěsu je 1900kg a maximálka soupravy je tedy logicky 4145kg ;-) -
pepek 09.12.07 20:10
« Re: Posledný pokus
Slovenský příteli, pokud neumíš číst, tak nechoď na český server. Jasně jsem napsal, že ti dám relevantní odkaz, až přijmeš sázku a dopředu se zavážeš ke všem závazkům z ní vyplývajících.
btw. Ten druhý odkaz je snad jednoznačný a jasný. Toho Danielse si dej sám, třeba se ti rozjasní mysl a pochopíš -
Jozef0351 09.12.07 19:45
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Pepek a spol.: Na také stupídnosti sa naozaj nedá normálne reagovať. Buď čítať vieš alebo nie. Nižšie máš niekoľko odkazov ktoré to jasne vysvetľujú. Ten slovenský je dokonca priamo od zdroja. Žiadne domnienky ako tie tvoje. Ak máš iné info tak to sem daj. Ak nie tak sa aj s nechápavými kolegami v tichosti pouč. Už som hrubý ale na tie vaše stupídne domnienky sa nedá ináč reagovať. Ak nerozumieš po slovensky, Olewr1 ti to už vysvetlil po česky. Ten bod "C", ktorý dopĺňa bod "A" a "B" je rovnaký aj v slovenčine a jasne hovorí že pre sk. "B" môže byť jazdná súprava max. hmotnosti podľa TP 3500 kg. Je jedno či toľko vezieš alebo nie. ŽIADNYCH 4250 !!!! Vozík s CELKOVOU hmotnosťou 750 kg môžeš s vp sk. "B" ťahať iba ak má ťažné auto CELKOVÚ hmotnosť nižšiu ako 2750 kg.
Olevr1: Avia, s výnimkou A15 tuším, má CELKOVÚ hmotnosť viac ako 3500 kg.
Policajt kontroluje pri vodičáku sk B:
- Celková hmotnosť auta uvedená v TP musí byť nižšia ako 3500 kg.
- Ak je pripojený vozík, nesmie byť CELKOVÁ hmotnosť vozíka vyššia ako 750 kg, a súčet CELKOVÝCH hmotností auta a vozíka nesmie byť viac ako 3500 kg.
- Keby mal váhu tak skontroluje či vozík neváži viac ako 750 a auto viac ako 2165 (Mondeo). Ak vyhovujú, spočítavať nič nemusí, lebo je jasné že nemôžu spolu vážiť 3495 kg čo je max hmotnosť súpravy Mondea s vozíkom.
V prípade vodičského preukazu sk B+E:
- Auto dtto.
- Pri vozíku skontroluje či nemá CELKOVÚ hmotnosť uvedenú v TP vozíka vyššiu ako je uvedená maximálna hmotnosť vozíka v TP ťažného auta. V prípade Mondea 2.0 TDCI 1800 kg.
- Ak má váhu tak odváži či vozík nemá viac ako 1800 kg a auto viac ako 2165 kg. A následne to spočíta či celá súprava nemá viac ako 3495 kg.
Rovnako ako celková hmotnosť auta je aj celková hmotnosť súpravy len na vodičovi.Koľko naloží.
Policajta bez váhy v prípade Mondea zaujíma iba či má celkovú hmotnosť uvedenú v TP nižšiu ako 3500 kg a či má vozík celkovú hmotnosť menšiu ako 750, prípadne 1800 kg.
V prípade npr. môjho Transita skontroluje to isté, pri vozíku skontroluje či je do 750 kg alebo do 2000 kg. Ak ma kontroluje na diaľnici tak skontroluje či celková hmotnosť vozíka uvedená v TP od vozíka a celková hmotnosť auta uvedená v TP auta nie sú vyššie ako 3500 kg. Ak áno, tak skontroluje či mám diaľničnú známku nad 3,5 t. Ak má váhu tak skontroluje či nevážim viac ako 4500 kg.
Neviem to jednoduchšie vysvetliť a neviem dať relevantnejší odkaz ako je odkaz priamo na ministerstvo. Vid odkazy nižšie. -
pallas 09.12.07 19:25
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
pepek: pozri si stranky ADAC, OAMTC atd.
Ani s vodicakom B+E NEMOZES PREKROCIT celkovu hmotnost supravy 3.500 kg. A nejedna sa o momentalnu (odvazenu na ceste) hmotnost, ale o sucet papierovych hodnot celkovej hmotnosti (teda celkova hmotnost auta + celkova hmotnost privesu, ako su uvedene v TP).
V nemcine to znie takto: s vodicakom "B" mozes soferovat:
" * Leichte (ungebremste) Anhänger bis 750 kg
* Schwere Anhänger, wenn das höchstzulässige Gesamtgewicht des Anhängers das Eigengewicht des Zugfahrzeuges nicht übersteigt und die Summe der beiden höchstzulässigen Gesamtgewichte nicht mehr als 3.500 kg beträgt.
* Wer noch schwerere Anhänger ziehen möchte, sollte gleich mit geringem Mehraufwand den B + E - Führerschein machen. Mit dieser Lenkberechtigung darf mit einem herkömmlichen PKW jeder (schwere) Anhänger, z.B. Wohnwagen, Bootsanhänger, etc. gezogen werden.
Auflaufgebremste Anhänger dürfen aber - trotz B + E -Führerschein - nur dann gezogen werden, wenn das Gesamtgewicht des Anhängers (Eigengewicht und Zuladung) das höchste zulässige Gesamtgewicht (bei geländegängigen Fahrzeugen der Klasse M1 das 1,5fache höchste zulässige Gesamtgewicht) des Zugfahrzeuges nicht überschreitet. Weiters dürfen auch die in der Typengenehmigung angegebenen Werte nicht überschritten werden."
-
cja 09.12.07 18:59
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to akademik: dík za odkaz , nahlídl jsem tam, co se týče ceny za kilometr pro naše osobáky , tak jsem někde na netu našel, už nevím - ale bylo to myslím na webu státní správy - něco o 0,80 kč/km , bylo tam něco i o tom , že uvažují o zpoplatnění i silnic nižších tříd, akorat nemá cenu se s tím trápit a řešit t o nějak, protože to stejně nejsme schopni ovlivnit, naše (veřejné) mínění bohužel v tomto státě nikoho nezajímá, tak proč se tím trápit. -
oleowr1 09.12.07 18:58
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to Akademik, DR a pepek:
takže odstavce 4c) si prostě není potřeba všímat, protože si myslíte, že místo 3500kg tam má být 4250kg!!! To je opravdu zajímavá interpretace Silničního zákona. Jak vnímáte ostatní paragrafy, kde se vyskytuje nějaká cifra, taky si jí přizpůsobíte podle toho co se vám zrovna hodí. To by se mi líbilo!
Směrnice EU nenahrazují v žádném případě platné zákony kterékoli členské země (někdy bohužel, jindy bohudík), ale je pouze snahou EU zákony co nejvíce sblížit a postupně sjednotit. Silniční zákony se pokud vím žádnými společnými směrnice EU neřídí, v různých zemích je povolena různá hladina alkoholu, různé rychlosti, nejsou všude stejné bodové systémy a sazebníky pokut, ne všude se přes den svítí ... -
pepek 09.12.07 18:55
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to akademik: Já moc dobře vím, o co ti jde. Je to současný stav u kamionů a výklad MD v tomto případě jde sice IMHO proti duchu zákona, ale přináší výnosy do Fondu dopravy, stylem "ať to stojí, co to stojí, oni to dopravci zaplatí a budou držet hubu". Toto stejné by naši "moudří" posr(l)anci nově chtěli rovnou zakomponavat do znění zákonné normy, čímž by odrovnali hrozně "přívěsářů", ale přínos do státní děravé pokladny by byl a oni by se mohli být v prsa, jak jsou moudří -
cja 09.12.07 18:46
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to all: myslím , že je to na právní rozbor, zadáme to advokátovi se specializací na dopravní problematiku - zatím jsem z toho jelen
Faktem je(stavěla mě hlídka VB) , že když jsem jel Transitem a s vlekem 750 kg +- , tak ho zajímalo co je v TP, nechtěl nic vážit, nad 4250kg musím mít prý tachograf, pokud by mě zvážily a já měl nad 3500kg je to řešeno jako jízda bez řidičského oprávnění(mám pouze B, bez E).
Formulace jak to bude s mýtem u našich aut s koulemi jsou zatím nejasné, takže počkáme až se to vyvrbí, a já budu pro jistotu jezdit raději do 3,5 t, vč. vleku. -
panther 09.12.07 18:43
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Je mi skutečně líto, že jsem toto téma vůbec založil.Chtěl jsem prostě upozornit na připravovaný nespravedlivý zákon resp. paskvil. O řidičských oprávněních zde nebyla řeč ale pochopitelně 100% pravdu má DR a Pepek. Tímto konstatováním bych toto téma rád uzavřel. díky :-) -
pepek 09.12.07 18:15
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Zákon platí jednoznačně jeden a ten musí vycházet či být v souladu se směrnicí EU, takže s "B" lze řídit soupravu 3500 + 750 = 4250kg. Pokud se chceš vsadit o druhý karton, tak se přidej k Jozefovi a už raději jdi nakupovat, protože mi dochází zásoby :-! -
oleowr1 09.12.07 18:11
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
To pepek: možná, že v některých krajích ČR neplatí ze silničního zákona §81 odstavce 4a) a 4c).
Ještě jednou to zkusím zopakovat:
Odstavec 4a) říká, že s B-čkem mohu řídit vozidlo do 3,5t s připojeným přívěsem do 750kg ...
Odstavec 4c) říká, že s B-čkem mohu řídit soupravu o celkové hmotnosti 3500kg ...
Odstavec 4c) je zde právě proto, aby si někdo nevysvětloval 4a) jako 3500kg+750kg.
to Jozef0351: nejsem si úplně jistý, jestli se bere skutečně naložená hmotnost. Vždyť, když pojedeš např. s Avií bez nákladu, taky nepřesáhneš 3500kg a musíš mít C-čko, když pojedeš s prázdným autobusem nestačí ti C-čko musíš mít D-čko.
-
pepek 09.12.07 18:09
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Milý slovenský příteli, jste již v EU? Pokud ano, tak se i na vašich pozemních komunikacích musí používat stejná pravidla vyplývající z členství v EU. Pokud máš nutkání se vsadit, tak zde zanech své plné jméno a adresu a já to beru jako veřejný příslib, že okamžitě po mnou dodaném relevantním odkazu splníš svůj závazek a neprodleně odešleš či dopravíš na mnou udanou adresu karton 7* Metaxy?
Jsi ochoten toto splnit? -
Jozef0351 09.12.07 17:47
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Pepek: Kľudne by som sa stavil. Ale uprednostnil by som Jack Daniels :-) .
Ja som uviedol odkaz na svoj max. dôveryhodný zdroj. Obávam sa že si vedle jak tá jedle. Ak máš iné info tak sem daj odkaz odkiaľ čerpáš svoje mylné informácie. -
pepek 09.12.07 17:40
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Pánové, běžte vrátit řidičáky a raději nejezděte s přívěsem. Pokud vám DR opakovaně napíše, že v ČR je maximální celková hmotnost jízdní soupravy s vlekem do 750kg pro sk"B" 4250kg, tak má pravdu. Prostě to vezměte jako holou skutečnost a nevymýšlejte nějaká divoká spojení. Pokud ani nyní neuvěříte, je to jen a jen vaše chyby a neznalost.
btw. Kdo se chce vsadit o kartón 7-mi hvězdičkové Metaxy? -
Jozef0351 09.12.07 17:28
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Olewr1:
Nie celkom. V tvojom prípade môže byť skutočná hmotnosť súpravy max. 3495 kg bez ohľadu na to aký máš vodičák. S "B" môžeš ťahať iba 750 kg, takže ak má auto max. 2165, spolu nedosiahneš viac ako 2915 kg. Keby si mal B+E, môžeš ťahať vozík s celkovou hmotnosťou podľa TP 1800 kg, ale skutočne môžeš naložiť iba toľko, aby si neprekročis skutočnú hmotnosť ( keby ťa postavili na váhu ) 3495 kg. Ani jednu dodávku čo mám nemôžem naložiť s povoleným vozíkom doplna ani keby som mal vp. B+E, lebo by som vždy prekročil max. povolenú hmotnosť súpravy pre dané auto. To ale policajti bez váhy nezistia. -
oleowr1 09.12.07 16:44
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to Jozef3571: jsme myslím ve shodě:
Mám B-čko:
1. mondeo může sice tahat vozík 1800kg, ale já jsem omezen 750kg, maximální hm. soupravy je pro mně 2915kg(2165+750)
2. kdybych chtěl tahat těžší vozík, potřebuju B+E, ale vozík by mohl mít spolu s autem max. 3495 (max. hmot. soupravy podle TP), t.j. nemůžu připojit vozík s větší povolenou celkovou hmotností než 1330kg.
to pallas: obávám se, že máš pravdu a B-čko je na vozidlo samotné nebo soupravu do 3500kg, jakmile překročíš 3500kg musíš mít C-čko. Takže i kdyby mělo mondeo povolenou celkovou hmotnost soupravy větší než 3500kg (u dodávek to je běžné), nesmím s B+E tahat vozík s celkovou hmotností větší než 1330kg (jak jsem uvedeno v bodě 2. tohoto příspěvku). -
pallas 09.12.07 16:24
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Ak sa mozem zapojit do vasej debaty, chcel by som len dodat: na Slovensku je maximalna povolena hmotnost supravy , ktoru je mozne riadit s vodicskym preukazom skupiny B, a s dialnicnou znamkou pre osobne auta 3500 kg - sucet celkovych hmotnosti vozidla a privesu, tak ako su uvedene v TP.
Policajti z toho maju zlatu banu: pravidelne kasiruju velke pokuty od poliakov, ktori cestuju napriklad vo VW Transporter s pripojenou "lafetou" teda 2napravovym privesom na prevoz aut.
Neobstoji vyhovorka, ze prives je prazdny, a nevazi viacej nez 300-400 kg. Akonahle ma auto celkovu hmotnost v TP napriklad 1800 kg, a max. celkova hmotnost privesu je napr. 1800 kg, pre jazdu po dialnici je potrebna dialnicna nalepka DO 12 TON, teda najblizsia vyssia nez ta, ktora je pre osobne auta.
V pripade jazdy bez takej dialnicnej znamky je mozne na mieste ulozit blokovu pokutu vo vyske 2000 SK, a pripad sa dalej odosiela na prislusny krajsky urad, ktory je opravneny udelit pokutu do vysky 10-nasobku ceny potrebnej dialnicnej znamky.
Takisto vodicsky preukaz: akonahle nie ste majitelom vodicskeho preukazu skup. C, a soferujete supravu, kde sucet celkovych hmotnosti auta a privesu presahuje 3.500 kg, je to posudzovane ako jazda bez vodicskeho opravnenia, a policia ma pravomoc zabranit vam v dalsej jazde, resp. aj dat odtiahnut supravu na vase naklady. Okamzita hmotnost nikoho nezaujima, policajti supravy neprevazuju, zaujima ich iba udaj v TP.
O tomto by vedeli rozpravat napriklad nemecki ci skandinavski karavanisti, ktorych zvyknu skasirovat policajne hliadky na dialnicnom useku Kuty-Bratislava. Samozrejme, korupcia kvitne.. -
Jozef0351 09.12.07 16:12
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
DR:
Už naozaj naposledy. Tu je opäť odkaz na Ústredný portál verejnej správy SR:
[odkaz]
Odkaz na českú stránku:
[odkaz]
Olewr sem dával tuším tiež nejaký odkaz. Takže máš to tam napísané jasne slovensky aj česky, slovenská verzia je priamo od zdroja. UPVS nie su žiadne moje výmysli. Dokonca česká aj slovenská verzia je rovnako formulovaná, takže asi pochádza ešte z čias Československa. Bod C jasne hovorí koľko môže byť celková hmotnosť jazdnej súpravy. V prípade sk. "B" je to 3500 kg, nie 4250.
CITÁT:
"Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla." -
Jozef0351 09.12.07 15:55
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Olewr: Omluvu přijmam :-)
Bol som sa pozrieť v robote do TP. Transit, Transporter, Vivaro, Mazda E2200 je z pohľadu zákona to isté ako Pajero, Mondeo atď. Všetko sú to autá s celkovou hmotnosťou do 3,5t na ktoré stačí vodičák sk. B. Môžeš za nimi ťahať vozík s celkovou hmotnosťou (max. teoretická hmotnosť) 750 kg s vodičákom sk B. Ale Transit môj má npr. celkovú hmotnosť 3000 kg, takže môžem s "B" zapojiť maximálne vozík s celkovou hmotnosťou 500 kg aby som neprekročil maximálnu teoretickú hmotnosť celej súpravy 3500 kg. Je jedno či je vozík a auto prázdne. Aby som mohol využiť celú teoretickú nosnosť súpravy ( 4500 kg ) a mohol som zapojiť vozík s max. hmotnosťou 2000 kg (všetko sú údaje z TP), potrebujem vodičák sk B + E. Ale nemôžem naložiť auto a vozík doplna, lebo by som dosiahol hmotnosť 5000 kg, čo je o 500 kg viac ako max. prípustná hmotnosť súpravy pre dané auto ( údaj z TP 4500 kg). Je to podobné ako s tvojim Mondeom. Môžeš ťahať vozík s celkovou hmotnosťou 1800 kg, ale nesmieš naložiť auto a vozík viac ako udáva TP. Keď ťa zastaví policajt a máš s takou súpravou vodičák sk. B + E, musel by ťa odvážiť aby ti dokázal že si naložený viac.
Ale keď ti kontroluje diaľničnú známku alebo vodičák sk. "B", skontroluje a spočíta iba údaje z TP. Celková hmotnosť auta + prívesu nesmie byť spolu viac ako 3500 a vozík nesmie mať viac ako 750 kg. Je jedno koľko máš naložené. V prípade Transita nesmiem ťahať ani prázdny vozík ktorý môže teoreticky odviesť 750 kg aj keď s "B" by som ho ťahať mohol, lebo celková hmotnosť súpravy by bola 3750 kg. Za Transportérom ho ťahať môžem, lebo má celkovú hmotnosť 2650 kg. Takže spolu by mali iba 3400 kg.
Takže s "B" môžeš ťahať vozík do 750 kg pričom celá celková hmotnosť (maximálna možná, nie okamžitá )nesmie byť vyššia ako 3500 kg. S B+E môžeš ťahať vozík s celkovou hmotnosťou podľa TP ( tvoje Mondeo 1800 kg) ale okamžitá hmotnosť nesmie byť vyššia ako hodnota pre súpravu uvedená v TP ( 3495 kg). Ak naložíš vozík doplna ( 1800 kg vozík + náklad), auto môže vážiť vrátane nákladu paliva vodiča atď. iba 1695 kg ).
V prípade veľkých áut, SUV a dodávok sa môže ľahko stať že zákon porušíš aj keď zapojíš mini vozík s nosnosťou pár kg. -
"-- skrytý --" 09.12.07 14:00
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
oleowr1: ještě jednou. § 81 4a) a 4c) jsou dva samostatné odstavce stejného paragrafu. Ale vzájemně se neruší ani jinak neovlivňují, prostě každý z nich řeší jinou kombinaci auta a vozíku. právě § 81 4c) je v odstavci 10) uvedne jako výjimka, kdy nepotřebuješ B+E. Znění obou je jednoznačné, není nad čím dumat.
Jozef0351: v zákoně to je jasně napsané, v autoškole ti to taky vysvětlili, ale ty tady pořád řešíš coby kdyby, co jak budou policajti vážit a že se prodejce nestaral o tvůj řidičák. Konkrétne třeba tvůj příspěvek z 12:08 (dneska), to jsou nesmysly od začátku dokonce.
Buď chápete, nebo nechápete, vysvětlovat to samé pořád dokola by bylo jenom zbytečné zasírání tohoto tématu a mrhání (mým) časem. -
oleowr1 09.12.07 13:33
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to Jozef0351: omlouvám se, jen mi pořád není jasné, jestli skutečně mohu tahat s B+E soupravu těžší než 3500kg. Teoreticky by se mohlo stát, že máš auto (offroad, dodávku) s pohotov. hmotností 2700kg a nosností 800kg, k němu můžeš připojit přívěs 2700kg (do pohotovostní hmotnosti) a když to sečteš, dostaneš se na 6,2 tuny pro B+E!!!! V zákoně hledat logiku nejde, ale taková souprava je těžší a určitě hůře řiditelná, než V3S bez vleku a na ni potřebuji C-čko. -
Jozef0351 09.12.07 13:20
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Páni, naposledy zopakujem to čo som napísal v podstate už včera v mojom prvom príspevku 13:56. Buď neviete alebo nechcete vedieť čítať. Predpokladám že slovensky rozumiete.
Max. prípustná hmotnosť súpravy nesmie byť vyššia ako 3500 kg pokiaľ máš vp sk B. V tomto prípade je jedno koľko máte naložené. Dal som sem odkaz na české stránky ( na Slovensku je to rovnako ).Takže Olewr, žiadne bláboly. Navyše si dnes 10 min. po mne napísal pre DR to isté. Takže nerozumiem prečo sa do mňa navážaš. Alebo si neskôr zistil že píšeš bláboly? Nie. Mal si pravdu. S "B" nesmieš prekročiť váhu súpravy 3500 kg ani teoreticky.
V prípade diaľničných známok je rozhodujúce takisto aká je okamžitá max. TEORETICKÁ/PRÍPUSTNÁ hmotnosť jazdnej súpravy. Ak je vyššia ako 3500 kg treba drahšiu známku. Je jedno či je auto a vozík prázdne alebo nie. Na Slovensku to platí dávno.
Dva dni tu opakujem to isté len preto že vonku je škaredo :-) .
Jediné čo môže byť blábol je môj predpoklad, že za Mondeom môžem ťahať vozík ťažký 1800 kg, tak ako je napísané v TP, ale nesmiem súpravu naložiť tak, aby som presiahol hmotnosť 3495 kg. Predpokladám že to je na zodpovednosti vodiča. Tak ako je nosnosť auta npr. 500 kg a je na vodičovi či to dodrží alebo nie. V opačnom prípade si údaje v TP odporujú. Mondeo by nemohlo ťahať vozík s 1800 kg ako má povolené, lebo by prekročilo hmotnosť súpravy 3495 kg. -
oleowr1 09.12.07 13:19
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to DR.: To není pravda, že podle 4c můžu tahat vozík těžší než 750kg!!! 4c neruší ze 4a větu "...k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg". Abych mohl tahat těžší přívěs musím mít podle odstavce 10) B+E:
(10) Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).
Stejně mi není úplně jasné, jestli pak mohu překročit celkovou hmotnost soupravy 3500kg. Myslím si, že abych ji nepřekročil, je v TP k mondeu záměrně omezena hmotnost soupravy na 3495kg, přestože by mohla být 3965kg (1800+2165)!! -
oleowr1 09.12.07 12:56
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to Jozef0351: pokud se budeš řídit bláboly, které jsi od začátku tvrdil nepomůžou Ti žádné dálniční známky!!! Vystavuješ se na území ČR nebezpečí ztráty 7 bodů za "řízení motorového vozidla bez držení příslušné skupiny nebo podskupiny řidičského oprávnění" a navíc Ti musí policista zabránit v další jízdě podle § 118a Zabránění v jízdě odst.g), protože: "řídil motorové vozidlo, aniž by byl držitelem řidičského oprávnění příslušné skupiny nebo podskupiny".
Nejsem si jist, ale řízení motorového vozidla bez příslušného oprávnění není přestupkem, ale trestným činem.
-
"-- skrytý --" 09.12.07 12:55
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
oleowr1: pochop, že § 81 4a) a 4c) jsou dva paragrafy a každý z nich řeší jinou situaci.
§ 81 4a) ti umožňuje tahat za autem o max celkové hmotnsoti 3500kg vozík o max celkové hmotnosti 750kg, takže můžeš s pouhým "Bčkem" řídit soupravu o max celkové hmotnosti 4250kg.
§ 81 4c) ti umožňuje tahat i vozík o max celkové hmotnosti vyšší, než 750kg, ale za podmínky, že celková max hmontost toho vozíku nebude vyšší, než pohotovostní hmotnost tažného vozidla a celková max hmotnost takto vzniklé soupravy nepřekročí 3500kg. např auto o pohotovostní hmotnosti 1500 kg a celkové 2300kg, za ním vozík o celkové hmotnosti 1200kg a pořád ti stačí "Bčko".
Josef0351: kdy ty už se konečně naučíš číst? O pár příspěvků níže jasně vysvětluju, že ti nikdo nebude kontrolovat kolik vážíš. Pro určení hmotnosti se používá buď pohotovostní hmotnost, nebo max celková hmotnost vozidla, obojí je zapsané v techničáku. Pokud podle těchto hodnot překročíš 4250kg (pro soupravu podle § 81 4a), nebo 3500kg (pro soupravu podle § 81 4c)), musíš mít ŘP sk. B+E. Je to opravdu jednoduché, stejně jako s těmi xenony posledně, jenom ty zase nechápeš a nerozumíš.
Přečti si definice v zákoně, tam to je jasně napsané. A nebo si zopakuj autoškolu, tohle ses tam měl naučit.
S tebou každá diskuze rychle skončí u "nechápem, nerozumiem", už to začíná být fádní. -
oleowr1 09.12.07 12:19
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to DR.: Nemáš pravdu, přečti si § 81 Silničního zákona celý, nejen odstavec 4a), důležitý je i 4c) "....pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg..."
[odkaz]
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.
(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.
(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
-
Jozef0351 09.12.07 12:08
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Od začiatku som nič iné netvrdil. Ak ideš bez prívesu zaplatíš známku ako za 3500 kg, ak máš príves a dokopy vážiš viac ako 3500 kg zaplatíš viac a potrebuješ vp B+E.
V Česku je to ako na Slovensku. Zo sk. B môžeš ťahať príves do 750 kg ale súprava nesmie vážiť viac ako 3500 kg spolu. Žiadnych 4250.
Nemiešam hrušky s jablkami. Transit je pred zákonom to isté čo Mondeo alebo Pajero. Auto s celkovou hmotnosťou do 3500 kg. Zákon nerozlišuje limuzínu a dodávku. Akurát že utiahne ťažší príves a súprava môže prekročiť hmotnosť 3500 kg. Nech sa ozve Kutil čo má napísané v TP. Má 2,2 TDCI, možno má zapísanú vyššiu hmotnosť súpravy ako 3500 kg.
Ale jednej veci nerozumiem. Mondeo 2.0 TDCI má celkovú hmotnosť 2165 kg a môže ťahať príves ťažký 1800 kg, čo je spolu 3965 kg. Ale súprava môže mať max. 3495 kg. Takže pokiaľ budem v aute sám bez batožiny môžem ťahať taký príves? Ako policajti skontrolujú koľko vážim?
[odkaz] -
"-- skrytý --" 08.12.07 22:38
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
A zase zpět k placení mýtného za karavany. Návrh té novely jsem nikde nenašel, ale v současnosti karavanisté platí dálniční známku normálně - tedy do 3500kg, i když mají v TP zapsané tažné a mohou vytvořit soupravu nad 3500kg. A až v případě, že tu soupravu nad 3500kg skutečně vytvoří, musí si připlatit. viz portál státní správy [odkaz] bod 21.:
"Jaký kupón zakoupit u vozidla s největší povolenou hmotností do 3,5 tuny vybaveného závěsným zařízením v případě použití přípojného vozidla?
V případě jízdy samotného vozidla lze zakoupit kupón pro vozidla s hmotností do 3,5 tuny (např. s platností na kalendářní rok). Při jízdě s přípojným vozidlem, kde hmotnost jízdní soupravy přesáhne 3,5 tuny, lze dokoupit druhý kupón s kratší dobou platnosti (např. na jeden měsíc nebo 7 dnů), ale pro hmotnost nad 3,5 tuny do méně než 12 tun. V případě častých jízd s přípojným vozidlem a hmotností jízdní soupravy vyšší než 3,5 tuny lze zakoupit kupón s platností na kalendářní rok pro hmotnost nad 3,5 tuny do méně než 12 tun." -
"-- skrytý --" 08.12.07 22:24
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
oleowr1. Pozor. nezáleží, jestli to auto (přívěs) naložíš nebo ne. Jakmile má v TP zapsanou celkovou hmotnost přes 3500kg, potřebuješ ŘP "C" - i když pohotovostní je např. jenom 2200kg a ty s tím jedeš sám a bez nákladu.
S "Bčkem" můžeš jet s celkovou hmotností soupravy až 4250kg (ne jenom 3500kg), jak už jsem tady psal (3500+750=4250). Ale opět se vychází z maximální celkové hmotnosti auta a přívěsu (zapsané v TP), ani jedno z toho nesmí překročit limitní hodnoty (3500kg auto a 750kg bržděný přívěs). Jestli jedeš naložený, nebo prázdný je jedno. Co si "myslíš" ty nemá žádnou váhu, nejsi ani zákonodárce, ani soudce. Závazné jsou platné zákony a jejich oficiání výklad.
Přečti si tu definici ŘP skupiny B a zkus ji taky pochopit.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel....... jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg"
Děláte v tom zase bordel. -
oleowr1 08.12.07 21:49
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
To Jozef0351: To, že Tranzit má celkovou hmotnost 3300kg a utáhne další 2 tuny je irelevantní k tomu, že s B-čkem můžeš jet s celkovou hmotností soupravy 3500kg!! Prostě nenaložíš tranzita po strop, jen např. na 2800kg a zbytek věcí (třeba míchačku) vezeš na vozíku. Nikde se netvrdí, že musíš mít vozík i auto plně naložené. Zákon Ti prostě říká, že na B-čko můžeš kormidlovat maximálně 3,5t a šmitec. Analogicky k tomu je, že zákon taky nezajímá maximální rychlost auta v TP, která je více než 200km/h. Na dálnici můžeš max. 130 a basta fidli. Myslím si, že není o čem diskutovat.... -
"-- skrytý --" 08.12.07 20:48
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Josef0351: začátek jsi měl rozumný, ale teď už zase jako obvykle mícháš hrušky s jablky.
Bavíme se, co se píše do TP jako hmotnost soupravy u mondea (popř běžných aut střední třídy), tak sem nedahej TP tranzita.
Prodejce ani trochu nezajímá, jestli máš odpovídající řidičák na auto, které kupuješ, to je tvůj problém. Klidně můžeš koupit auto a přitom vůbec žádný řidičák nevlastnit - a s mýtem ani mondeem to opět nijak nesouvisí.
Za jeepy a pod se tahají plaťáky i hodně přes 2000kg (Patrol může bržděný přívěs až 3500kg), ale musíš na to mít ŘP B+E (aspoň v ČR). A tohle policajti kontrolují s oblibou. Ale když ten plaťák odpojíš, stačí ti na řízení ŘP "B".
Zkus se držet původního tématu (mondeo - mýto - přívěs) a nenech se rozptylovat tranzity a jeeepy, pak třeba zase napíšeš něco rozumného. -
Jozef0351 08.12.07 20:20
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Na Slovensku je sk. B len do hmotnosti súpravy 3500 kg.
"Jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla podľa predchádzajúceho odseku a prípojného vozidla, ak celková hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg a celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje pohotovostnú hmotnosť ťažného vozidla"
Pozriem čo mám zapísané v TP od Transita. Celkovú hmotnosť má 3300 kg, podľa prospektov s vozíkom 5300 kg. Zdá sa mi divné že by do TP napísali len 3500 kg. Pri kúpe sa ma nikto nepýtal či bude na tom jazdiť niekto kto má vp sk B alebo C. Takisto za jeepmi a veľkými limuzínami sa bežne ťahajú prívesy ktoré majú okolo 2 tony. Nemyslím že na také auto keď neťahá práve vozík by si potreboval veľký vodičák. -
"-- skrytý --" 08.12.07 20:15
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Aha, tak teď jsem lehce nechápal já. Když je řeč konkrétně o mondeu, tak to má celkovou hmotnost nanejvýš 2300kg, takže s vozíkem 750kg je hluboko pod 3500kg a ohledně mýtného není co řešit (auto bez vozíku prostě NENÍ SOUPRAVA - tečka). Na těžší vozík (nad 750kg) už musí být většinou ŘP skupiny B+E. Ale i tak může mondeo tahat bez placení mýta přívěs do 1200kg, do toho se snad normální karavany vejdou. A kdo má plaťák a tahá auta z ciziny, tak si snad na to mýto vydělá ;-) -
oleowr1 08.12.07 19:59
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to Jozef0351: Tvůj odkaz je na technický list, v praxi se však zapisuje u většiny běžných aut střední třídy do TP max. povolená hmotnost soupravy vždy <3500kg. Např. u velkých limuzin, dodávek nebo offroadů to neplatí. V některých zemích není hranice pro B-čko 3500kg, ale 4000kg. Kdysi dávno jsem jezdil na brigádě s Multikárou (na čištění chodníků), měla cisternu na 2000 litrů, ale mohl jsem tankovat jen 1500l vody, abych nepřekročil 3500kg. V NDR se podle originál návodu tankovala plna. -
"-- skrytý --" 08.12.07 19:50
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Ve snu by mě nenapadlo, že to někdy napíšu, ale musím se Josefa zastat. Co se týká řidičáků, i když mondeo s přívěsem přesáhne 3500kg, stačí na to skupin "B". kdo to neví, měl by si zopakovat autoškolu. "
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel....... jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg"
Takže 3500+750=4250kg. Všichni to chápou?
Placení mýtného. SOuhlasím, že návrh budopucího i výklad současného zákona o mýtném (silničního zákona, pro přesnot) je prasárna. Ale realita není tak žhavá. Viz. např [odkaz]
Mýto se platí za auto, nebo SOUPRAVU, která překročí stanovenou hmotnost. Auto se závěsným zařízením bez připojeného vleku NENÍ SOUPRAVA - takže mýto neplati (pokud samotné auto má celkovou hmotnost pod hranicí pro placení mýtného). Zákon to říká jednoznačně - a pokud ministerstvo bude vybírat pokuty od aut, která jsou bez vleku pod hranicí mýtného a s vlekem nad touto hranicí, tak podle názoru právníků bude jednat zjevně v rozporu se zákonem. Jiný věc ovšem je, že takové auto, pokud má jen dálniční známku, nesmí nikdy na dálnici s vlekem. -
oleowr1 08.12.07 19:42
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to Jozef0351: pokud to takhle zapisují do TP tak to beru, ale musíš pak mít vyšší skupinu v ŘP, jinak se dopouštíš přestupku řízení motorového vozidla skupiny na kterou nemáš oprávnění. Kolega s dodávkou IVECO otypovanou na celkovou hmotnost 3,5t tahal vozík a stálo ho to pár tisíc a nějaký bodík ve správním řízení..... -
oleowr1 08.12.07 18:51
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to akademik: v Hlavní diskusi jsem Ti odpověděl. Divil bych se, kdybys měl v TP k mondeu povolenou hmotnost soupravy větší než 3,5t. Musel bys mít ŘP C, příp. i E pokud by přívěs byl těžší než 750kg. 3,5t by vlastně nešlo s lehčím přívěsem dosáhnout, protože žádný model mondea nemá celkovou hmotnost vyšší než 2750kg, nebo snad jo???
to Jozef0351: v TP Mondea (alespoň mého 2,0TDCi 96kW kombi) se píše:
Celková hmotnost: 2165kg
Hmotnost přívěsu brzděného/nebrzděného: 1800/750kg
Celková hmotnost soupravy: 3495kg
Kde jsi prosím Tě přišel na to, že s Mondeem můžeš mít celkovou hmotnost soupravy větší než 3,5t??? Nebo jezdí na Slovensku jiná Mondea??? -
Jozef0351 08.12.07 13:56
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Myslím že robíte z komára somára. V TP je napísaná max. hmotnosť jazdnej súpravy aj keď nemáte ťažné. Aspoň na Slovensku je to tak. Veľa áut vrátane Mondea môže mať tú hmotnosť viac ako 3500 kg. To znamená že na väčšinu osobných áut strednej triedy a väčších by ste potrebovali aj bez vozíka a ťažného "veľký vodičák". Čo je samozrejme blbosť.
Ináč u nás to platí dávno a nikoho to nevzrušuje. Aj na dodávkach máme diaľničné známky do 3500 kg. Nikto nikoho za to nepokutuje. Tak ako sme v tichosti ( na rozdiel od ČR ) prešli pred rokom na "bionaftu". Na Nove strašný problém, na Slovensku si to nikto nevšimol a za vyše roka sa žiadny katastrofický scenár nekonal.
Predpokladám že policajti kontrolujú hmotnosť jazdnej súpravy podľa TP. Keď budeš mať podľa TP vozíka a auta hmotnosť nad 3500 kg ( alebo vozík nad 750 kg ) musíš mať na to vodičák, prípadne aj známku. Ak ťa zastavia bez vozíka tak sa nič nedeje. Stačí ti vodičák sk. B a známka za 1000 korún. -
panther 08.12.07 11:57
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to: CIA
Tak abych to nemusel kopírovat, mrkni na hlavní diskuzi,kde jsem založil stejné téma a podívej se na příspěvek od JOB z 19.9.(je skoro hned nahoře)a klikni si na (odkaz). A nezapomeň, že už letos bys mněl platit 7000Kč dál. známku a příští rok 8000Kč stejně jako já což nečiním ! ahoj :-( -
cja 08.12.07 08:47
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to akademik: na hlavní diskuzi - nevím kde to je. jestli se to týká toho, že když mám na Mondu tažné A TÍM BUDE MAX PŘÍPUSTNÁ HMOTNOST SOUPRAVY NAD 3,5 T , tak budeme platit mýto, pokud máš nějaké info , taj sem s tím(vychází se z hodnot ve VTP a nikoho nebude zajímat jestli ten vozík táhneš nebo ne - což je velmi komické) -
"-- skrytý --" 07.12.07 18:43
« Re: Ford servis
Aby se auto nezastavilo, tak je potreba mit v nadrzi palivo nebo jet z kopce (lze i bez paliva, ale nefunguje posilovac brzd ani rizeni) Jinak se u jeteho Mondea (u TDCi specialne) soustred hlavne na gumicky steracu. Jsou zradne!!
Retez ma i diesel. -
"-- skrytý --" 07.12.07 16:39
« Re: Ford servis
Hmm som lama ze som nevedel ze Mondeo ma retaz. No o problem menej, co som rad. (a tyka sa to vsetkych motorov? diesel aj benzin?)
Je potrebne nieco menit pri dovezenom aute? olej, filtre...
Aby som mohol kludne jazdit, s vedomim, ze sa mi auto niekde nezastavi?? -
oleowr1 07.12.07 12:13
« Topení v zatáčkách
Osobně mi tato závada nevadí, pro kutila by to možná bylo týma na několik týdnů, jde o to, že jsem si všiml jedné "mouchy", kterou má moje Mondeo - v delších pravotočivý zatáčkách přestane foukat z topení teplý vzduch, fouká jen studený. Že by byla uvolněna nějaká klapka v topení (nemám automatickou klimu)??? -
"-- skrytý --" 07.12.07 09:25
« Re: Ford servis
Servis ve Fordu neni nijak zavratne drahy akorat nesmis natrefit na lajdaky.Ale proc hledas v Bratislave, kdyz si auto chces dovezt?? Nebylo by rozumnejsi si overit stav nez auto koupis a ne az potom?
BTW: Mondeo ma rozvodovy retez, ktery je bezudrzbovy (od r.v. 2000) -
oleowr1 07.12.07 09:07
« Pískající spojkové ložisko
Při sešlápnutí spojky mi píská vypínací ložisko (TDCi 2,0/96kW). Mám najeto cca.136tkm a řeším dilema:
1. nechat si vyměnit jen ložisko, ale pokud se po rozebrání ukáže nutnost vyměnit i lamelu, dvouhmoťák tak je samozřejmě nechám vyměnit,
2. nechat si automaticky vyměnit všechno?
Problém je samozřejmě cena, zatím jsem nezjišťoval rozdíl autorizovaný/neautorizovaný servis.
-
"-- skrytý --" 07.12.07 08:35
« Ford servis
Ahojte.
Chcem sa opytat, do akeho servisu (nie znackoveho) kto chodi a ake ma s nim skusenosti. Tyka sa to Slovenska a Bratislavy.
Planujem doviezt Mondeo a chcel by som si dat vymenit prevodovy remen,.... a vsetko co sa pri kupe ojazdeneho vozu ma. + pozriet na stav vozidla, nejaku prehliaku, alebo nieco take.
Viete mi niekoho odporucit? samozrejme zaujima ma pomer cena/kvalita. Nechcem najlacnejsieho co to odflakne, ale ani zas zbytocne drahy servis.
DIK.
-
Jirka 06.12.07 21:53
« centrál na Fiestu
Pánové, omlouvám se že lezu k "Mondeákům" s Fiestou, ale tady je u Fordů nejvíc živo. Koupil jsem jetou Fiestu r.v. 2004 a nemá centrál. (Je to druhé auto do rodiny na pojížďky po městě.) Na absenci centrálu si ale nemůžu zvyknout. Hledal jsem po netu nějaké informace o možnostech montáže centrálu, ale našel jsem jen sady pro předchozí model (96-01) a když jsem dal auto jednomu mechanikovi, tak napřed rozdělal dveře a pak prohlásil, že neví, kam by to dal. Bavím se samozřejmě o "neznačkovém řešení" - cenu od Fordu bych nechtěl vidět ani na obrázku.
Pokud jsem Vás tedy nevytočil příspěvkem na Fiestu u Vás Mondeáků a věděli byste jak na ten centrál - budu rád za radu. Jinak se omlouvám a nebudu rušit. -
-
cja 05.12.07 18:02
« Re: kutil
To Kutil: člověče je mi po tom jak se říká houby, ale nevím jak tovšechno jako človék stíháš - pracuješ jako ďas, přispíváš sem, ještě stíháš sledovat, jak se chová auto - nejste náhodou dva? >:D Nechci podle sebe soudit tebe, ale já když makám, tak naplno a na nějaké přispívání mi nezbývá moc času - možná na nějakou glosu, a auto mě sice baví, ale pokud toho mám fakt dost, tak je to pro mě dopravní prostředek s nějakou výbavou, který využívám a jezdím, a jezdím ... jsou věci , které mě taky iritují, ale abych tím zatěžoval všecny v okolí, spíš se o to podělím, alé nepřeháním to. Zkus žít a neřeš tolik kdejaký zvuk a škubnutí v autě. -
lordmystic 05.12.07 12:59
« Re: kutil
to že se chceš o autě dozvědět co nejvíc je možná dobrý úmysl, ale provedení které předvádíš je velice špatné. ono nikoho nezajímá dokolečka poslouchat to samé. kdyby jsi byl co k čemu, trochu se tomu věnuješ, necháš si auto prohlédnout nějakým klempířem který ti porovná co je třeba a pak napsat své zkušenosti. ne tady omílat to samé pořád do kola bez známky logiky. jsem od tebe neviděl jediný rozumný příspěvek, který by někomu poradil, jen samé stesky, dohady a kritika. -
superkutil 05.12.07 11:22
« Re: kutil
To pepek: Dobře víš, že za zatékání do Mondea jsem dostal 4letou prodlouženou záruku, kapání vody na sedačku u Fiesty mi potvrdilo více jejich majitelů a není to zatékání ale jen kape při otevření dveří. A zatékání do MK V mi potvrdil i prodejce Fordů, takže nevidím, kde máš problém. A pro mě zatékání do úplně nového auta problém je. Do žádných z mých aut mimo Mondeo nezatékalo. To že do MK III-V zatéká tu potvrdil i DIM. OK, řešte si své dúležité probémy a na mé "kraviny" se vykašlete. Pepku, ty jseš b*b a tím navždy zůstaneš. Ostatním se omlouvám, za to že "spamuju". Jen jsem se o mém autě chtěl dozvědět co nejvíc. -
pepek 05.12.07 07:40
« Re: kutil
Milý polokutile, tobě kape na karbid ve všech Fordech se kterými jezdíš. Je to ve Fiestě (tam obzvlášť), do MkII ti zatékalo na nohy. Prostě velmi slušně řečeno - běž už se svými "vážnými problémy" do Pr..achatic a jak ti napsal nejenom lordmysic, nepiš do každého fora co navštívíš samé kraviny na úrovni desetiletého dítěte a zamysli se nad sebou. -
lordmystic 04.12.07 22:03
« kutil
tak jsem tu delší dobu nebyl, změna zaměstnání, finiš s bytem, a koukám, je to tu stále stejné, kdykoliv se sem jen letecky mrknu, kutil vždy několik posledních příspěvků a plače a plače :). s odstupem několika měsíců od doby kdy jsem tu byl více aktivní, mi to přijde, že snad nemůže být v pořádku... nevadilo by mi to, kdyby toto fórum nebylo díky němu totálně zaspamované, tedy nepoužitelné. dříve se tu řešili zajímavé a praktické věci a problémy, dnes samé kraviny od kutila. ať se na mě nezlobí, ale po přečtení několika jeho posledních a vlastně jakýchkoliv příspěvků mám pocit, že je tady těžce usazen a tím pádem je tato diskuse mrtvá :((( -
superkutil 04.12.07 20:39
« Re: Chování motoru v různých režimech.
To zatékání mám potvrzené jak servisem, tak prodejcem. Vypadá to jako častá závada Mondeí MK II-V. Bohužel nevědí, jak se tam voda dostává, zřejmě je to konstrukční a výrobní chyba. Já sám jsem hned po prodeji měl polstrování dveří sundané a fólie která má zabránit průniku vody do interiéru byla na několika místech odlepená (chyba výroby nebo výrobní technologie). To zátéká jen jednomu z Vás? To to nikdo jiný neřešil? Chci vědět, co v autě je a jak se chová, co od něj můžu čekat, co kde upadne. -
superkutil 04.12.07 10:42
« Chování motoru v různých režimech.
Když jedu na hodně málo plynu (otáčky jsou nad 1750ot, ale není třeba víc plynu), tak motor vydává zvuk, jako by se válce hádaly, jejich chod je nepravidelný. Když přidám plyn, tak motor začne vydávat pravidelný zvuk. Nepravidelný zvuk se ozývá i při brždění motorem. Nezáleží na tom, zda je motor studený nebo ohřátý.
Podobné je to i když přidám plyn. motor se nejdřív hádá (jako by zjišťval co chci) a pak v pohodě zabere. -
superkutil 03.12.07 15:44
« Re: ESP
To DIM: Neboj, většinou jezdím v pohodě. Ale nejpomalejší nejsem, v provozu nebráním. Ale najdou se tací, kteří přede mnou schválně přibrzdí a pak prudce zrychlují aby mi ukázali, že mají taky na to jet rychle. No, já v pohodě zrychlím a oni mezitím zase zpomalí a zase mě brzdí. Takových p*tomců je hodně, takových co chtějí vychovávat a co jezdí jen v levém pruhu, ale zjistil jsem, že xenony mají tu moc, že před nimi řidiči uhybají doprava. Snažím se jezdit pohodově a ne na hraně, proto mě překvapilo chování auta a proto jsem se ptal. ;-) -
superkutil 03.12.07 13:57
« Re: ESP
To DIM: Předchozí auta se takhle nechovala. Proto se ptám. Je to okamžik, kdy jakoby chtělo do smyku, ale neustřelí, jen se zhoupne do boku a změní se chování auta (např. reakce na natočení volantu). MK II když šlo do smyku, tak mu ustřeloval zadek a přesně jsem věděl co se děje. Jezdím ročně 25-30tis.km to by mělo stačit. ;-)
OK. Kašlu na to, beru to tak, že tam to škubnutí je a že tím auto říká, že jsem na hraně adheze. -
superkutil 03.12.07 11:00
« Re: ESP
No, podle FMC je EDS integrované v ESP a ASR a taky je pravda, že při jízdě po sněhu do kopce přibržďování hnaných kol fungovalo, ale je to asi jen v určitém rozsahu. Pokud je jedno kolo na ledu, tak to nezvládne. :-!
Ale jinak se na sněhu s MK V s TDCI a ESP jezdí hůř jak s MK II s benzínem. Může to být rozdílem v motoru i v hmotnost nebo průměrem kol. Je pravda, že se benzín na sněhu mnohem lépe ovládá než TDCI.
A ještě k tomu zásahu ESP. Když prudce projíždím zatáčku, tak auto najednou skokově změní charakteristiku a nakloní se. Co to může být. Vždycky se leknu. Kontrolka ESP při tom nebliká.
Není pravda, co tvrdíš, totiž že nikdy nesmíš tahat víc než 750 kg. Smíš, a to za podmínek vymezených v písm. c).
Tvůj omyl spočívá v předpokladu, že písmena musí platit všechna současně. To je blbost, tak nás tady neškol ze čtení zákonů. Podle této logiky by auto muselo být zároveň traktor, že (písm. b)). Proč by asi pak bylo v písmeně a) uvedeno, že smíš připojovat vozík do 750 kg, aniž by upozornili na nutnost odečíst tuto hmotnost od hmotnosti auta. To by mohli napsat v písm. a), že auto smí mít 3500 kg, tečka. Dál by bylo písm. c) pro soupravy a omezení na 3500 kg celkem.
Jenže zákon, který čteme spolu a přece každý jinak, jasně píše v písmeně a), co se smí. Neumíš to sečíst, nebo co? V písmeně c) se nepíše nic o variantě z písm. a), tj. auto podle definice a vozík do 750 kg, ani o její platnosti se tam nic nepíše. Píše se tam o ostatních kombinacích, tj. vozík nad 750 kg. Můžeš ho mít, ale nesmí to celé mít víc než 3500, plus - tebou citovaná podmínka - "maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla". Prostě ten vozejk může mít max. přípustnou hmotnost vyšší, než 750 kilo, ale ne moc, musí zůstat lehčí než tažné vozidlo bez posádky a nákladu. Tím se podle mého myslí, že s řidičákem B nemůžeš tahat stopětkou vozík s nosností dvě tuny, i kdyby byl prázdný.