FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 17.12.07  14:10

    « Re: ESP

    Protože vědělo že v něm jede kutil, vědělo že kdyby jelo rychlej, kutil by si neměl na co v pondělí stěžovat, takhle je vše jak má být >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.12.07  13:21

    « ESP

    Ahoj, ještě jeden dotaz. O víkendu jsem jezdil po horách a v jednom kopci jsem jel za Peugeot 807 a vesele mi ujížděl. Mě pořád blikalo ESP a auto nechtělo jet. Proč ESP víc nepomáhalo a naopak spíše zhoršovalo jízdní vlastnosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 17.12.07  13:10

    « Re: Starty při -10°C

    Davidof: no je to divný, já mám už tři vstřiky vyměněné a nikdy mi auto necukalo či jinak neblblo (krom padání do nouzového režimu při velkém výkonu) a to ani za studena. a nekouřilo už vůbec! kouří trochu až teď co to mám chipnuté, ale když ráno za studena jedu po městě, tak ostatní diesely PD a spol kouří min. stejně nebo i víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto Davidof-CR

    Davidof_CR 17.12.07  07:44

    « Re: Starty při -10°C

    Zajeď někam, kde vstřiky umějí opravdu měřit. Mě auto kouřilo cca rok, než jsem se rozhoupal.
    V Ford Hale mi je změřili, konstatovali zhoršenou funkci při nízkém tlaku (= otáčkách) a na záruku mi je opravili. Rozdíl je patrný. Myslím, že čím dřív to uděláš, tím větší budeš mít šanci na bezplatnou výměnu. Já mám auto 2,5 roku a 60 000 najeto. Tak jsem byl trochu nervozní (mám prodlouženou záruku). Nechali si na čas, ale vyměnili.

    Teď se auto chová tak, jak si to pamatuju - po studeným startu je trochu hlučnější, ale - nekouří, necuká, nevibruje a jede řekl bych hladčeji (jazykovým puristům se omlouvám).

    Vzhledem k Tvému vztahu k autu (autům) bych to udělal rozhodně, neboť za hlavu to nehodíš a samo se to nespraví ... ;-)

    David
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.12.07  23:00

    « Re: Starty při -10°C

    kutil: reklamovat, jako obvykle ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.12.07  22:48

    « Re: Starty při -10°C

    To Davidof: Může to být i u nového auta s najetými 25000km? Co se s tím dá dělat?
  • « 00 Reagovat !

    foto Davidof-CR

    Davidof_CR 16.12.07  21:38

    « Re: Starty při -10°C

    Máš patrně mírně disfunkční vstřiky v nízkých tlacích
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.12.07  20:20

    « Starty při -10°C

    Ahoj, tak jsem byl o víkendu na horách a ráno při -10°C motor sice naskočil, ale běžel jen na nějaké válce, škubal, kuckal a probral se až po cca 30sec. Je to normální ?!?

    V nádrži mám OMW Arktic.

    Měl jsem předtím VW diesel 1.6D a ten bez problémů naskočil i při -25°C bez škytání a škubání. Kamarád má Opel Zafira 2.0 diesel a ten při těch -10°C naskočil úplně v pohodě a chvíli točil vyšší otáčky ale neškubal. Mě naopak při startu motor šel v otáčkách nižších jak volnoběžných.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.12.07  17:01

    « Re: Nestartujem :O(

    U jednoho ze 3 Mondei mě ve 200 000 km začal zlobit taky, byla to volnoběžka a cena byla někde okolo 1000,- Kč, takže to nemusí být hned věnec na setrvačníku - osobně taky doporučuju odborný servis - to zdůrazňuji(osobní zkušenost). A neklesej na mysli - u ojetiny vždy chvíli trvá než se vychytají mušky a pak bude sloužit do roztrhání těla. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 16.12.07  12:03

    « Re: Nestartujem :O(

    Pastorek očesává zuby na setrvačníku a sám sebe. Každopádně to chce dát dolů startér, pokud je pastorek v pořádku stačí někdy vyčistit a promazat, jinak to může být vyšlehaný věnec setrvačníku, sjetý pastorek nebo reduktor (myslím, že se tak říká těm kolečkům co s ním točí). Nejlepší je sehnat si firmu co dělá startéry, některé firmy startéry repasují a mění kus za kus. Hlavně to chce rychle řešit, pokud máš věnec setrvačníku ještě v pořádku, bylo by ho škoda ....
  • 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 16.12.07  11:43

    « Nestartujem :O(

    A máme tu zase zimu a stím problém :'-( o co jde. Včera, ale nebylo to poprvé, otočím klíčkem, nažhavím, a start, a nic, hrozné zachrčení, vypnu a znova a zase nic, na potřetí už se povedlo. O tomhle tom problému jsem četl cosi na fordklubu, pastorek startéru prostě nezapadne do motoru a protáčí se na prázdno, stím tedy že asi něco očesává, lebo to příšerné zkřípání... stalo se mi to uz asi 2x v drivejsu, vzdy kdyz byly extremni vykyvy pocasi. Muze mi nekdo jasne rici jaky je system starteru a jak to ma spravne fachčit? Návštěva servisu?Cena? diky díky
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.12.07  10:48

    « Re: UG7

    to DR: myslel jsem si to, ale tím , že to naladění podvozku si s G.Y. moc nerozumí, tak mě donutlo poslouchat víc - ten hluk , ale jinou frekvenci či barvu, vydávaly i ty Dunlopy, ale tam jsem nic nehledal, tak jsem to bral jako normál , Jinak teď na suchu a pohoda - už se těším na sníh.

    Jinak přeju všem Mondeářům hodně nalítaných kilometrů bez nehod a vstřiků, bohatýho Ježicha a hodně štěstí a zdraví do dalšího těžkého roku.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 15.12.07  20:05

    « Re: zmrzle aditivum

    Já čerpám kde se dá benzínky nevybírám. Tankuji na vetších benzinkách ,ale žádnou značku neupřednostňuji. Aditiva dávám a to VIF ,nebo standu. Oboje na střídačku. Nedávno jsem pozoroval že ze standou se mi jeví motor klidnější tak nerachtá když je studený.Možná je to jen pocit. Po zahřátí je to asi stejné. Pro sebe jsem dnes zvolil obvzlášť podařené aditivum a to modrý portugal 05 z čejkovických templářských sklepů. Fajnová věc >:D omluva za reklamu musel jsem :-) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 15.12.07  18:48

    « Re: zmrzle aditivum

    to DR: na sieře bylo dobré aditivum asi 5l speciálu na nádrž a na přimazání trysek a čerpadla M2T v poměru cca 1:1000, před zimou jsem z filtru vypustil vodu. Když se mi podařilo sehnat od kámoše z letiště letecký petrolej, dával jsem ho místo speciálu. U CR bych něco takového určitě neexperimentoval, mondeo mám druhý rok a vlastně nejnižší teplotu kterou jsem s ním zažil bylo asi -18. Jezdím jen na V-power a právě tam se dalších aditiv bojím, pokud není tak OMV (vlastně jen v létě 2x v Chorvatsku). Snad letošní cestu mezi svátkama na Slovensko (Tatry a pak dál na východ) přežiju bez problémů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.07  10:53

    « UG7

    cja: když ti ty gumy (a k tomu nové) začnou hučet teprve na mokru a až ve vyšší rychlosti, to IMHO bude spíš tou vodou, která od nich odstřikuje.
    Včera jsem ty UG7 poslouchal 200km, ale lehké hučení je slyšitelné spíš v nižších rychlostech, tak pod 80km/h, když přidám, tak to zeslábne a zmizí.

    BTW, to zase byla D1, naštěstí jsem to projel ještě bez kolon, ale ten provoz a to počasí ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.07  09:32

    « Re: zmrzle aditivum

    oleowr1: jenže s naftou nemáš moc na vybranou. Za situace, kdy:
    1. máš auto na naftu
    2. u benzinek mají jenom "letní naftu" - bohužel tohel tak yřeší nějaký zákon nebo směrnic, od jaké teploty musí teprve dodávat zimní naftu
    3. tankuješ u nás a jezdíš do lokalit, kde mrzne jen to praší.

    Mě opravdu nenapadá jiné řešení, než dodatečné aditivum - nebo zmrzlá nafta. Na aditiva mám obdobný názor, jako ty, ale někdy prostě není jiná cesta. Naftový pohon má i své nevýhody.

    jarda.suchy: normální nafta obsahuje opravdu jenom ta nejzákladnější adiva, tomu snad ani aditiva neříkal, to tam prakticky musí být, aby to palivo mělo nějaké normou definované a přibližně stále stejné parametry. Pokud některá firma dává aditiv do nafty víc, tak to taky všude inzeruje - Shell, OMV. U obyčejné nafty bych se nějaké reakce na dodatečné aditivum neobával, bo tam téměř nemá co reagovat. Pak už záleží na (ne)kvalitě toho dodatečného aditiva, jeslti to bude mít nějaký efekt (a jestli nebude negativní) Ale do těch "extra" naft bych nic dalšího rozhodně nepřidával, je tam toho od výrobce dostatek.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 14.12.07  16:06

    « Re: zmrzle aditivum

    to jarda.suchy: že zmrzne aditivum při nižší teplotě a ve směsi nezamrzne chápu, to je chemie, směs dvou látek může mít lepší nebo i horší fyzikální vlastnosti.
    Nevěřím ale kvalitě aditiv, která si můžu koupit na pumpě. Podle mě je důležité, aby palivo bylo v odpovídající kvalitě na stojanu. Dodatečný tuning paliva se mi nelíbí, už třeba právě proto, že smícháním aditiva z lahvičky s aditivem na stojanu (navíc nemám tušení jaké tam je) by mohlo mít možná i kontraproduktivní vliv.
    Dnů, kdy je pod -20 je u nás málo, ale jak na potvoru nastanou v ten nejméně vhodný okamžik, často jezdím na vých. Slovensko a tam se mi to párkrát stalo. Totální zamrznutí jen jednou (Sierra 1,8TD), v noci udeřilo skoro -30, nastartoval jsem bez problémů, ujel jsem asi 30km, dotankoval do nádrže Special+dolil aditivum, ujel dalších 15km a už mě příbuzný tahal do garáže. Auto mělo problémy i po celonočním stání v teplé garáži, trubky nestačily rozmrznout. Často se mi stalo, že sice nezamrzly trubky, jen filtr nestačil filtrovat hustou naftu a tak jsem jen kbelíkem horké vody ohřál filtr a jelo se. U Mondea by to mělo odstranit předehřívání filtru.
    Nafta mi vyhovuje, chci velké a pohodlné auto, což mondeo je. Celoroční průměr spotřeby mám do 6,5l, u srovnatelně velkého benziňáku by to bylo nejmíň o 1,5 až 2litry víc. 96kW u TDCi mi taky stačí a v podstatě ho pro svou pohodovou jízdu ani nevyužiju. Uvažoval jsem o nezávislém topení, protože při cestách do práce a zpátky je mi líto dlouho studeného motoru, ale investice by se asi nevyplatila.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.12.07  15:08

    « Re: zmrzle aditivum

    To oleower1: no pokud ti zmrzlo aditivum pri -25 tak se tomu ani nedivim. Je naprosto bezne, ze ruzne antimrznouci pripravky zmrznou daleko driv nez jejich nasledne pouzita a naredena forma s konkretni kapalinou! Sam si pamatuji kdy mi jeden ridic cisterny rikal, ze vozi do Rakouska najakou postrikovou antimrznouci
    tekutou smes na silnice (ostriky mostnich systemu atd.) bezne se stavalo, ze
    museli cekat v prekladisti nez jim cisterna rozmrzla a to nebylo zdaleka -25 !!!
    Po nastriku a rozredeni s vodou, snehem je schopna tato smes nezmrznou do daleko
    vyssich minusovych hodnot!!!
    -25 je tak nizka teplota a u nas spis v beznych podminkach a lokalitach extremni.
    Pokud pro tebe neni, tak jsi si mel koupit benzin a ne naftu!!!
    Severani a Rusove na severu nemaji ani nakladni auta na naftu pouze benzin - vedi
    proc!
    Pokud aditivum neveris, tak never. Ale zakladni aditiva, diky nimz jsi vubec v dnesni dobe schopen jezdit s modernimi dieselovymi motory a dnesni specifikaci extremne odsirene nafty v porovnani s minulosti, obsahuje veskera distribuovana nafta.
    Bez nich by jsi pravdepodobne s jakymkoli CR, PD dieselem po par tisicich kilometrech dojel!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.12.07  14:12

    « Re: Kauza Rover

    To nevím pepku, nemám zkušenost, ale ty zřejmě jo. Tak to máš fakt blbý, to tě lituju... >:D
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.12.07  14:09

    « Rozsah otáček a zvuk motoru.

    Ahoj, běžně používám rozsah otáček motoru od 1500 - 3000ot (nejlépe táhne 1700-2700ot) a v rozsahu 1500-2100ot při lehkém přidání plynu motor jede v pohodě. Pokud ale přidám víc, tak motor nejprve začne vydávat neharmonický zvuk (jakoby začne škubat) a potom teprve zabere. Nad 2100ot se to neděje. Je to normální? Pokud nevíte, tak to nechte být. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 14.12.07  11:37

    « Re: Kauza Rover

    A úplně nejhorší je, když někomu vrže rovnou v hlavě, viď polokutile? :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.12.07  11:45

    « Re: Kauza Rover

    Jozef0351, nejhorší je vrzání v závěsu bezpečnostního pásu přímo u hlavy řidiče. Dře se plast o plast. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 13.12.07  08:40

    « Re: Vse co tu pisete sem nepatri !!!

    jarda.suchy: pumpařům se omlouvám - mírné klima pro celý rok - a kdo má potom věřit tomu co v tom tanku mají nalito ???????
    Teď jsem se ptal u nás na OMV - závoz z Rakouska a protože tam je 5% MEŘO a u nás se smí pouze 2% ? , tak dovezli čistou bez biokomponenty - hahahaha ale samolepku s filtrovatelností nenalepí a nenalepí - změna ceny směrem nahoru jim jde daleko lépe >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 12.12.07  20:57

    « Re: Vse co tu pisete sem nepatri !!!

    to jarda.suchy: takže např. mírnější zimě je všude v nížinách nafta "mírné klima" třídy F (do -20st.), jedu-li na víkend na hory, nesmím si předtím natankovat plnou nádrž, ale dotankovat těsně před doražením na místo, jinak v neděli odpoledne nemusím odjet. Aditivům nevěřím, kdysi mi při -25 zmrzlo aditivum (nějaké STP) v lahvičce uložené v kufru přes noc na kost! Ale auto kupodivu i bez něj odjelo!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.07  20:31

    « Re: Vse co tu pisete sem nepatri !!!

    ..k te nafte s mirnym klimatem viz. odkaz - rocni obdobi a znaceni:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 12.12.07  19:49

    « Re: VIF - aditiva zimni - letni

    Je sem naposledy na Evropske v Praglu tankoval uz ALpin Diesel, jeste sem se divil ze pred tim tam bylo nalepeno Sprint :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 12.12.07  19:32

    « Re: Euro3-4 revize vstriku

    jarda.suchy: dle VTP EURO 3, výroba 3/2005 - do provozu 9/2005(předváděčka - ježděna majitelem) a ja potom koupeno 9/2006 - oprava vstřiku na záruku, ale co tam dali za vstřiky to nevím - záruka
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 12.12.07  19:28

    « Re: Vse co tu pisete sem nepatri !!!

    to jarda.suchy: škoda, mám 2,0TDCi, myslíš, že se můžu účastnit diskuzí, samozřejmě k jiným problematikám než hmotnosti přívěsů?

    K té naftě "mírní klima": ještě jsem si nevšiml, že by někde byla jiná nálepka. Myslím, že je to označení profilu podnebí v ČR v rámci celého roku, zimní nafta se dává do stojanů až když teplota klesne pod -10st. Je to špatné, protože se mi stávalo, že jsem natankoval auto doplna při teplotách +10, auto stálo na fabrice 2-3týdny (měl jsem pohotovostní auto+služebky) a pak přišlo -20 a byly problémy, co s více než 50l letní nafty, aditivum se nerozmíchá dolitím do plné nádrže. Bylo to v dobách, kdy jsem měl stařičkou sierru a vždycky jsem si nějak pomoh, s mondeem zkušenosti nemám, snad pomůže předehřívaný filtr, pokud se neucpou parafinem trubky od nádrže.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.07  19:20

    « Re: VIF - aditiva zimni - letni

    To cja: ...ja si to myslel ze mirne klima neni zimni nafta :-). Tankoval jsem OMV Sprint Diesel sobota Hradec, pondeli Mlada Boleslav - Alpin Diesel na stojanech nikde a na stojanu napsano mirne klima - tzn. letni nafta!!!
    Nafta z Benziny - mam naprosto stejne zkusenosti s firemni Octavii 66kW TDI - nacerpana cela nadrz u Benziny (mezi Praha Cernym Mostem a Hloubetinem) cca pred 1.5rokem v lete - auto pri rozjezdech hopsalo jak potrefena koza a to tento motor pry zdaleka neni tak choulostivy jak CR. Po vyjeti nadrze a nacerpani na Shell po par kilometrech bez problemu!
    Jeste jednu podobnou zkusenost jsem mel jako spolujezdec minulou zimu v Transporteru 2.5TDI na Plzenske pumpe ONO. Auto vic jak 110km/h nebylo schopne jet - pedal na podlaze. Po nacerpani na jine pumpe vse OK.
    To jestli mely tyto motory nejaky nasledny problem po pouziti tohoto paliva nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.07  18:55

    « Euro3-4 revize vstriku

    To cja: a co mas Euro3 nebo 4 - pokud Euro3 tak by se jen potvrdilo i to co rikal Windiesel - ze Euro4 a novejsi vstriky urcene i pro 2.0 TDCi maji nejake cerne podlozky nebo vlozky, podle kterych se pry pozna verze(revize) vstriku ktere "nepochopitelne" snad takove problemy nemaji? Pravdepodobne nejaky materialovy upgrade nebo uprava?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 12.12.07  18:48

    « Re: VIF - aditiva zimni - letni

    jarda.suchy: od 15. 11. by měla být zimní nafta a né mírné klima - myslím, že pumpaři šetří, až mě na horách zamrzne nafta - mírné klima pouze do - 10°C, tak se asi smíchy neudržím, já beru pouze OMV Alpin Dieseĺ , technik z Forda dal do S-Maxe naftu od Benziny - nové auto a málem nedojel zpět servisu, druhý den auto nastartoval a šlo na 2 válce!!!!, poté nafta vyjeta, tankován Alpin diesel a klid, tož tak jsem koupil tak prodávám, Shell u nas není , tak nemám zkušenost
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 12.12.07  18:40

    « Re: Vse co tu pisete sem nepatri !!!

    jarda.suchy: myslím, že diskuze se měla spíš ubírat směrem , že naše Monda mají nějakou hmotnost a pokud máš tažné zařízení, tak máš nějakou hmotnost a mužeš zapřáhnout vozík až 1800 kg těžký a potom se dostaneš do hmotnosti, kdy budeš nucen platit mýto , jak na dáĺnicích a sil. 1.třídy , tak i na sil. nižších tříd - to by mohlo být - aspoň si myslím užitečné, ale zatím je vše v přípravě, tak se pojďme bavit o něčem .. třeba Frankovce pozdní sběr 2003 >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.07  18:37

    « VIF - aditiva zimni - letni

    Pouzivate nekdo aditivum VIF zimni(zelene) - prijde mi ze ve spojeni s naftou OMV je tissi hlavne pri vyssich rychlostech nad 100km/h na dalnici, naopak pri jezdeni po meste a castejsich studenych startech motoru mi prijde lepsi Shell V Power?
    Mimochodem vsichni maji nalepky na stojanech mirne klima - je to dobre?)

    To Krkovicka: ...koukam ze uz to tu zacne byt se zimou konecne "zajimavejsi" Promin Krkovicko
    FORDari TDCi nezoufejte - po rozhovoru se servisem Peugeot (Citroen) jsem se ujistil ze problemy se vstriky, hlavne na zacatku zimniho obdobi, maji vsichni! Statisticky 1-3 pripady tydne, resi vymenou nejakeho vstriku!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 12.12.07  18:34

    « Re: Vse co tu pisete sem nepatri !!!

    to krkovička: v 1. řadě bych zkusil u Oliny dýchání z plic do plic a pak bych hezky pěkně navštívil servis, občas na volnoběh se mi to děje taky, a vstřiky postupně po 2 asi před 20t km vyměněny - ale přestal jsem to pro samé problémy se stěrači pozorovat, pač nebylo nic slyšet :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 12.12.07  18:28

    « Re: Právní názor k max. hmotnosti soupravy

    to All: pánové jsem z té vaší diskuze jelen - doporučuji počkat až budou judikáty a nastane hon na čarodejnice, protože takových jako my bude spousta a je třeba se s četníkama hádat, jít do správního řízení, nechat si napsat co přesně a podle jakého paragrafu jsi porušil a dát to celé k soudu - stejně , tak jak to bude s tachografy ... ? Asi se fakt nemá cenu hádat a notabene se urážet, je to zbytečný a nikam to nevede.

    To DR: dnes za deště cesta s UG 7+, a od 130 km/h výše :-O (stydím se ), začínají na vodě hučet jak pila - a to jsou fungl nové, doufám, že na sněhu budou fungovat - jestli napadne - o dost lépe,
    na suchu jsem je zatím jel jen po městě, ale oproti Dunlop M3 jsou na vodě hlučnější - možná spíš frekvence zvuku je méně příjemná, .... tak uvidíme.
    Jinak mě pěkně potrápily flat stěrače od Forda - mám sice už třetí , ale tyhle bylyzatím nejproblémovější - nové čelní sklo nové stěrače a šmouhy vody po setření v zorném poli, nechal jsem v servisu seřídit - natočit - dle normy Ford (spec připravek) cena asi 340,- bez DPH, a málem jsem dneska vyskočil z auta a stěrače násilím demontoval, jak vrzaly - zpět do servisu, reklamace , seřídit odzkoušet, a přišlo se na to , že ostřik od OMV do -33°C odmastí sklo natolik , že stěrače vržou, použit ostřik ARAL a klid, takže příště na Flat stěrače ..., koupím obyč Ford premium za polovic - bez seřizování a mám klid - to jen na okraj k dávné diskuzi na téma flat
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.07  18:13

    « Vstriky do 3.5t

    Chlapci, s tim vozejckem je to sice zajimave, ale mohli bychom se vratit k necemu opravdu Fordackemu? Nejake chlapske tema, kteremu rozumi vsichni TDCickari..co treba vstriky??

    Na zacatek maly postreh z posledniho mesice provozu meho 2.2 EURO3. Pred asi pul rokem mi PetrT, alias WinDiesel (kde je mu konec??) udelal diagnostiku s vysledkem, ze na jednom vstrikovaci je vyssi hlucnost. Duvod neznamy, projevem je lehce kolisajici volnobeh. Na demontaz, premereni, repasi jsem zatim nemel cas, ackoli jsem byl upozornen, ze mi v krajnim pripade muze odejit pist. Pri startovani, jizde, plnem vykonu atd. se nic nedeje, zadna kontrolka se mi nikdy nerozsvitila, tak jsem to zatim hodil za hlavu.

    Jenze.. v poslednich tydnech mam pocit, ze s motorem se opet deje neco nepatricneho. Dokud je studeny, tak je vs OK, dokud jedu tak taky. Jakmile vsak zastavim, tak se zacnou dit prapodivne veci-motor se jakoby obcas nadychne tak, ze se lehce otrese cele auto, pak zase bezi normalne s lehkymi vykyvy okolo 800ot, pak se zase nadychne atd. Kdyz se rozjedu, tak je vse v poradku. Bojim se bojim, ze umre..

    Tusi nekdo, kde je zakopany pes? Nemel bych si k Jeziskovi nakonec precijen nadelit repas??

    Dik za pripadne rady.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.07  18:13

    « Vse co tu pisete sem nepatri !!!

    Vazeni prispevovatele!
    Vite jak funguji zakladni podstaty veskerych diskuzi na celem svete?
    Napise se tema a k nemu se pote vsichni ostatni vyjadruji!
    Zde podle nazvu se bavime o Ford Mondeo 2,2TDCi a ne o nakladnich autech nad 3,5t. Prosim zalozte si toto valecne tema samostatne.
    Prosim, odepiste nekdo "inteligentni" odpoved ;-\, ze mate Mondeo s timto motorem a ze to sem tedy patri!
    Dik.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 12.12.07  15:02

    « Re: Právní názor k max. hmotnosti soupravy

    DR: Napíš komu si to adresoval a potom sa ti kľudne ospravedlním.
    Oleowr: Asi tak. V našom okrese by som na DI neuspel. Ani v niektorých požičovniach karavanov.

  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 12.12.07  14:47

    « Re: Právní názor k max. hmotnosti soupravy

    to DR.:
    1. názor renomovaného právníka neberu jako relevantní (psal jsem, že 2 právníci mohou mít odlišné názory)
    2. výklad MDČR - ten je pouze závazný, ale to neznamená, že je správný, pokud se mi to nezdá musel by to řešit soud - máš plnou pravdu
    3. tvrzení, že s ŘP B můžu tahat za motorovým vozidlem do 3500kg 750kg vozík je v pořádku pouze za předpokladu, že by se nejednalo o soupravu. Podle §2 Silničního zákona je souprava složená z jednoho nebo více motorových vozidel a jednoho nebo více přípojných vozidel.

    Přívěs do 750kg je podle mně přípojné vozidlo, má svou registraci, podléhá pravidelným STK. Pokud ho nepovažuješ za přípojné vozidlo napiš prosím Tě proč §2 Vymezení základních pojmů neplatí pro §81 Silničního zákona? S jakými základními pojmy tedy §81 pracuje? To by také šlo např. zpochybnit, že běžné osobní auto je motorové vozidlo.

    Vážený DR. celá tato diskuze je akorát o tom, že Silniční zákon (ani jiné zákony) nejsou napsány jednoznačně a je v nich spousta chyb. Kdyby tomu tak nebylo nepotřebovaly by výklady, stanoviska odborníků, neustálé novelizace apod. Výkladů je více, ale relevantní je samozřejmě ten z MDČR, protože má kulaté razítko.

    Pro člověka, který chce tahat za těžkým autem vozík do 750kg a vejde se s celkovou hmotností do 4250kg je výklad MDČR přínosem a pokud ho za tento přestupek bude někdo chtít trestat odvolá se na něj.

    Když však hypoteticky tento člověk způsobí s takovým "spřežením" (schválně nepoužívám soupravou) někomu škodu a bude-li mít poškozený schopného právního zástupce, zcela jistě může dojít k tomu, že patřičný soud označí výklad MDČR za nesprávný.

    Dávám Ti za pravdu, že podle výkladu platných právních předpisů lze s motorovým vozidlem 3500kg tahat vozík 750kg, s tím, že nesouhlasím s výkladem MDČR.

    Každý právník i soudce Ti potvrdí, že chyb v zákonech jsou desítky, možná stovky a podle těchto zákonů se běžně soudí a právě ty chyby jsou obrovským zdrojem příjmů pro schopné renomované právníky.

    Tím bych chtěl tento problém definitivně uzavřít, O.K.?!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.07  14:46

    « Re: Právní názor k max. hmotnosti soupravy

    Jozef0351: keď "nečítaš" tak radšej ani "nepíš", aby si nebodaj nevyzeral ako somár.

    BTW, pořád ještě ses neomluvil. Když na to nemáš, tak neurážej, to dělají jen zbabělci.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 12.12.07  14:36

    « Re: Právní názor k max. hmotnosti soupravy

    To som ešte nečítal. Mal som na mysli predchádzajúci odkaz na stránke o koňoch.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.07  14:18

    « Re: Právní názor k max. hmotnosti soupravy

    Jozef0351: pokud podle tebe stanovisko MDČR k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav, vydané pod. č.j. 120/2006-160-LEG/1 ze dne 16.10.2006 [odkaz] nemá žádnou právní váhu, tak opravdu jen znovu potvrzuješ moje slova (i když ty samozřejmě nevíš, koho se ta slova týkala).
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 12.12.07  14:05

    « Re: Právní názor k max. hmotnosti soupravy

    Veď to nie je jednosmerné. Písmeno "a" obmedzuje súpravu podľa písmena "c" na 750 kg a spätne písmeno "c" obmedzuje písmeno "a" a "b" v prípade súpravy na 3500 kg. Písmeno "b" neobmedzuje súpravu podľa písmena "c" nijakým spôsobom. Jednosmerné by bolo, keby písmeno "a" obmedzovalo súpravu podľa písmena "c" na 750 kg, ale súprava podľa písmena "c" by neobmedzovala písmeno "a" na 3500 kg. Je tam jasne napísané POKUD súprava zložená z "a" neváži viac ako 3500.
    Názor môjho kamaráta na DI, renomovaného právnika, ani nešpecifikovaného právnika zamestnaného na nešpecifikovanom odbore ministerstva prezentovaný z druhej ruky, nemá žiadnu právnu váhu. Nič z toho nie je oficiálny názor ministerstva, metodické usmernenie a pod. Olewr tu napísal ako sa zákony čítajú právnou rečou.
    Je to síce právne irelevantné ale pozrite si stránky požičovní obytných prívesov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.07  13:28

    « Re: Právní názor k max. hmotnosti soupravy

    oleowr1: už 2x jsi dostal odkaz na výklad odsouhlasený zástupcem MDČR, který potvrzuje 3500+750=4250. A tady máš ještě jeden [odkaz] a ještě druhý [odkaz] Pokud by se auto + vozík pod 750kg považovalo ve smyslu tohoto ustanovení za soupravu, nemohlo by pro ne platit 3500+750=4250 - což pro ně ale platí.Dokud nenajdeš v zákoně (nebo jeho výkladu k tomu oprávněnou autoritou) definci, která říká, že i vozík pod 750kg je považován za přípojné vozidlo, tak to přípojné vozidlo není (s ohledeme na existující výklad MDČR bodu a) a c)) - nech si to vysvětlit renomovaným právníkem.

    MDČR je v tomto směru nejvyšší autorita, jeho výklad může změnit pouze rozhodnutí nezávislého soudu. Takže názory renomovaných právníků nemají do té doby žádnou právní váhu a jsou a) irelevantní, b) poněkud jednosměrné, protože na jednu stranu aplikují omezení z bodu c) na bod a), ale neaplikují omezení z bodu a) na bod c). V tomto případě celkem o ho*no jde, ale doporučuju raději moc nespoléhat na názory renomovaných právníků, když se spletou, tak zavřou tebe a ještě jim za to zaplatíš.

    To mi připomíná ten vtip, jak chytí Procházku a on u soudu říká svému právníkovi, že nechce jít do vězení. A právník na to ať je klidný, že s tolika penězi do lochu rozhodně nepůjde. A je to pravda, když Procházku nakonec odsoudí a zavřou, nemá už ani floka.

    A ještě jeden: dělají ve fimě konkurz na místo vedoucího a jeden z uchazečů je právník. Když na něj dojde řada a výběrová komise mu položí testovací otázku "kolik je 2+2", právník rychle zkontroluje, zda jsou zavřené dveře a okna, pak se nakloní k předsedovi a šeptem se zeptá "kolik chcete, aby to bylo?".

    A tohle celkem vystihuje můj názor na převážnou většinu renomovaných právníků.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 12.12.07  12:06

    « Re: Kauza Rover

    Kutil, predpokladám že tvoje ďalšie auto bude Rover. Keď si si po predchádzajúcich problémoch s Fordom kúpil zase Ford ;-)
    Za seba môžem napísať že jediný konštrukčný problém mám s 5 dverami. Keď ich za dažďa otvorím, tečie z nich voda priamo do kufra a nie do žľabu po krajoch kufra alebo nad dverami - liftback. Ale nič strašné. Inde mi do auta netečie takže konštrukčná chyba to nebude, iba chyba tvojho auta. Po 2 rokoch / 90 tis. km mi nič nevŕzga. Okrem ľakťovej opierky pri určitých trplotách keď sa o ňu opriem. Je to plast a nie je to BMW. Rádio CD6000 je biedne ale to nie je konštrukčná chyba auta. To je to šetrenie výrobcu čo spomínaš a moje šetrenie že som si nekúpil vyššiu výbavu.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.12.07  09:37

    « Re: Kauza Rover

    To hope: Vzhledem k tomu, že moje Mondeo MK V má hrozně moc společných dílů a řešení s MK II, tak bych neviděl problém, že poukazuju na konstrukční vady výběhového modelu, protože nová řada Mondeí určitě z předchozí řady také hodně přebrala. A třeba MK V přebrala z MK II plno špatných a problematických řešení a ty dobré nepřebrala, tak že mi připadá, že vývoj spíše řeší výrobní náklady než zvyšování technické úrovně. Ale ta tam samozřejmě taky je. Ale třeba vrzajících částí je v MK V mnohem více jak v MK II. MK V je mnohem více "fórové" jak MK II a servis chyby výroby řeší tak, že všude cpe černý silikon, takže z odnímatelných dílů se stávají neodnímatelné. A to je auto teprve 9 měsíců staré a má najeto jen 25tis.km. tak si říkám, jak to bude vypadat po 150tis.km.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 12.12.07  09:17

    « Re: Právní názor k max. hmotnosti soupravy

    Reči toho právnika nerozumiem ale sedliacky rozum mi hovorí to isté. Písmeno "a" aj "c" niečo obmedzuje ale ani jedno neruší obmedzenie toho druhého. U vás aspoň traktor môže ťahať viac ako 750 kg. U nás pravdepodobne nie. Náš zákon je v súlade so smernicou ktorá bude záväzná od r. 2013.
    DR: Presne si to vystihol:"... analogicky musí platit, že bod a) omezuje celkovou hmotnost přípojného vozidla v bodě c) na 750kg, Protože v bodě a) se jasně píše, že k autu můžeš připojit vozík o maximální hmotnosti 750kg a v bodě c) není nikde napsáno, že tento limit můžeš překročit. Bod a) to přece říká jednoznačně, vozík nesmí mít celkovou hmotnost vyšší, než 750kg"
    Len doplním že "c" říká jednoznačně, že souprava nesmí mít celkovou hmotnost vyšší 3500.
    Auto + vozík je súprava. Písmeno "c" definuje súpravu s traktorom (b) v plnom rozsahu a aj s autom, ktoré je už obmedzené písmenom "a" na 750 kg.

  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 12.12.07  09:05

    « Re: Právní názor k max. hmotnosti soupravy

    to DR: Jak jsi došel ke svému právnímu názoru, že auto s vozíkem není jízdní soupravou!?

    Cituji § 2 Silničního zákona:

    Vymezení základních pojmů

    ....
    i) jízdní souprava je souprava složená z jednoho nebo více motorových vozidel a jednoho nebo více přípojných vozidel,2)
    ....

    Tedy buď vozidlo skupiny B (do 3500kg)nepovažuješ za motorové vozidlo nebo přívěsný vozík (nákladní či karavan) nepovažuješ za přípojné vozidlo?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.07  08:41

    « Re: A teď z jiného soudku

    cja: první zimu to bylo OK. Až když jsem letos dal přední dozadu a zadní dopředu, začalo to hučet, jako by byla ložiska v kolech na odchodu, hlavně při brždění a v zatáčkách. Dá se to přežít, většinou to není slyšet.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 11.12.07  20:41

    « Re: A teď z jiného soudku

    to DR: člověče vůbec mi neděláš radost , já tam ty GY teď nazul zrovna UG 7+ a už se bojím co my to na Mondu bude dělat - já je kupoval hlavně na sníh - zatím slezl a přešel jsem z Dunlop M3 , tak jsem z toho volajaký zmetený, nazul jsem´je včera(předchozí zimní sada ztvrdla a už to nebylo ono - i když vzorek 5 mm), zítra jedu P-ce , tak uvidím - budu doufat, a podvozku si taky hledím - nové tlumiče ve 100t km byly nutností, geo 1x ročně a pokud problém , tak včas řešit - vždyť nás to drží na silnici. Jinak GY jsem jezdil letní NCT5(na předchozím Mondu) a na nich to bylo obuto i po novu, mě moc nepřesvědčily, ale u zimních jsem doufal :-| , tak uvidíme :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 11.12.07  20:05

    « Re: Právní názor k max. hmotnosti soupravy

    No a není to krásné? Kór když diskuse dostane úroveň? :-)

    Fakt mě mrzí, že jsem ty práva nedělal. Je to zajímavé a ještě to nese.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.07  19:07

    « Re: Právní názor k max. hmotnosti soupravy

    oleowr1: impaler sem dával [odkaz] na podrovné vysvětlení, které bylo konzultováno se zástupcem ministerstva dopravy ČR (kdo jiný už by to měl vědět).

    Od začátku opakuju, že auto + vozík dle bodu a) není podle zákona považováno za SOUPRAVU. Bod c) platí pro SOUPRAVY. Výklad MDČR to potvrzuje.

    Pokud by skutečně platilo, že bod c) omezuje celkovou hmotnost i pro auto s vozíkem v bodě a), pak analogicky musí platit, že bod a) omezuje celkovou hmotnost přípojného vozidla v bodě c) na 750kg, Protože v bodě a) se jasně píše, že k autu můžeš připojit vozík o maximální hmotnosti 750kg a v bodě c) není nikde napsáno, že tento limit můžeš překročit. Bod a) to přece říká jednoznačně, vozík nesmí mít celkovou hmotnost vyšší, než 750kg.

    A včil mudruj - a pozdravuj svého renomovaného právníka, jeho práci mu nezávidím.
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 11.12.07  18:30

    « Právní názor k max. hmotnosti soupravy

    Protože jsem:
    1.právnicky nevzdělán,
    2.v právu neumím najít logiku,
    3.stejný zákon dokáží 2 renomovaní právníci vysvětlit úplně rozdílně,
    zeptal jsem se známého advokáta, dal jsem mu přečíst naše příspěvky a dal mi svůj výklad:

    a) s ŘP skupiny B můžeš podle platného Silničního zákona č. 361/2000 Sb. v platném znění ke dni 1. červenci 2006 § 81 odstavec 4 písmeno a) a c) řídit soupravu o celkové hmotnosti nepřevyšující 3500kg. Právní řád se řídí ve většině případů inkluzivní disjunkcí (buď-a/nebo), nikoli exkluzivní disjunkcí (buď/nebo), v případě exkluzivní disjunkce by musela být v zákoně formulka "...buď samostatné vozidlo 3500kg nebo souprava 4250kg..."

    b) pro náš právní řád jsou závazné naše zákony i v případě, že nejsou sladěny s Evropskými směrnicemi

    Jméno zdroje vám nesdělím, toho člověka si natolik vážím, že bych nepřipustil, aby se ho kdokoli z tohoto fóra pokusil urazit nebo ponížit, což jak se níže ukázalo dovedete, vlastně dovedeme.

    Pro sebe jsem si tento problém uzavřel po svém. Jelikož připouštím platnost bodu 3. tohoto příspěvku a jsem osoba podle bodu 1. tohoto příspěvku toleruji i jiné názory, nemíním je nikomu vyvracet, nikoho za názor ponižovat či se mu dokonce vysmívat.

    Děkuji všem zúčastněným za pochopení.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 11.12.07  17:33

    « Pro Jozefa k tabulce

    [odkaz]

    Dávám znovu odkaz na tu "moji tabulku". :-) To není moje tabulka, to jsou Frequently Asked Questions přesně k našemu tématu, jež na svých stránkách zveřejnilo Generální ředitelství pro dopravu Evropské komise. Čili se může stát, že tvůj známý interpretuje tentýž předpis jinak (už jsme si vysvětlili, že váš zákon, náš zákon a evropská směrnice v podstatě musejí souhlasit, tj. především jejich závazný výklad), ale v tom případě by se ocitl v rozporu s oficiálním výkladem EK, za který já pokládám výše citovanou stránku.

    Logiku by tvoje tvrzení, že traktor by měl smět utáhnout stejně nebo víc, klidně mohlo mít. Tomu jsem se nevěnoval, jen čtení zákonů, kde jsme začali mít odlišný názor. O logice jsem se zmiňoval, ale ne u traktorů, nýbrž o logice textu.

    Ale těm dálničním známkám jsme se stejně nevěnovali, a otravný problém to asi je - viz dřívější odkaz od chovatelů koní.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.07  16:07

    « Re: A teď z jiného soudku

    DIM: tak to by molo být ono [odkaz]

    Jozef0351: jenom potvrzuješ moje slova :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 11.12.07  15:50

    « Re: A teď z jiného soudku

    No, právě ty UG 7 to jsou.....jsou na nich viditelné zuby...jako na pile při pohledu z boku. Podle mě je to tím, že se na hnané nápravě jednotlivé segmenty natahují při záběru, pak se sjíždějí zubovitě...na přední nápravě nic slyšet nebylo, zadní je jenom vlečená a ještě většinou lehká - a to by mohl být ten rozdíl. V každém případě koupím po novém roce dozadu nějaké Barumky a budu měnit jenom přední.....pokud to ještě jednu zimu s Mondeem vydržím :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 11.12.07  15:33

    « Olej

    Ak to ešte niekoho iného zaujíma tak nech vám DR odpovie.
    Niektoré autá vrátane Mondea majú predpísaný, prípadne môžu používať ľahkobežné oleje A1/B1. Tieto oleje sa väčšinou nemôžu používať v bežných motoroch, lebo v dôsledku nízkej viskozity nezabezpečia motoru dostatočné mazanie. To vysvetľuje veľa odborných článkov.
    Čím ale takému motoru škodí, ak škodí, "bežný" olej A3/B3. Nikde sa o tom nepíše.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 11.12.07  15:16

    « Re: OT

    DR napísal 11:37: není to *, je to imbecil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.07  14:55

    « Jozef0351 by se měl omluvit

    Nazvat někoho veřejně imbecilem, to už končí sranda. Ale obávám se, že on na to nemá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.07  14:28

    « Re: A teď z jiného soudku

    Dim: když po ojetí hučí gumy jenom z jedné nápravy, tak je na té nápravě dost pravděpodobně něco v nepořádku - geometrie, nebo tlumiče. méně pravděpodobné je, že ty gumy prostě nesedí k naladění podovozku mondea, prý třeba goodyeary jsou v tomto směru problematické. Možná na tom něco je, mám UG7 a tiché už tedy nejsou - a já si podvozku hledím.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 11.12.07  14:26

    « Re: OT

    Ja som s osobnými diagnózami nezačal.
    Okrem to 7 letého kluka máš ale asi pravdu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.07  14:24

    « Re: OT

    hope: já příspěvky mažu naprosto ojediněle. A jsou to buď urážky, nebo reklamy. Jozef je ta pravidlo potvrzující výjimka, i když i s ním jsem se nejdřív snažil normálně domluvit. Ale nakonec jsem to vzdal, i po zkušenosti z tohoto fóra a prostě jsem ty jeho bláboly začal rovnou mazat - po předchozím varování, že to udělám, pokud s tím nepřestane. Protože snažit se ty jeho bludy vyvracet je práce na plný úvazek, na to opravdu nemám čas. Účet u nás ale zablokovaný nikdy neměl a nemá.

    Co se týká diagnóz, já jsem nikoho nejmenoval ani nenaznačoval. Pokud si to někdo vztáhl na sebe, je to jeho problém, asi věděl proč. Psal jsem impalerovi. Stejně jako nedávno Topolánek ukazoval fakováka Kalouskovi. Za tu srandu mi to stálo. Primitivní urážky jsou pod moji úroveň.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.07  14:00

    « Re: OT

    Je až neskutečné, kolika lidem to nevadí. Možná to bude tím, že jejich příspěvky nemaže. Možná si na ně nezasedl, nebo možná píšou krátké věcné příspěvky bez zbytečných citací. Ať si odpoví každý sám.

    Na druhou stranu osobní výpady (diagnózy) jsou zbytečné. Třeba je Josef 7. letý kluk, kterému rodiče koupili internet ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 11.12.07  12:24

    « OT

    DR: Imbecil si ty. Impaler aspoň dáva konkrétne odkazy na stránky odkiaľ čerpá. To ty nedokážeš. Keď nevieš odpovedať tak od zlosti sa mi max. vyhrážaš zrušením konta a mažeš mi príspevky. Tu to našťastie nemôžeš.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 11.12.07  12:20

    « Re: A teď z jiného soudku

    MOje zkušenosti jsou takové, že pokud kola z přední nápravy po první sezoně přehodím na zadní že tam ještě jsou O.k. a ty zadní dám dopředu ( jak se to kdysi dělávalo ), tak mi gumy především vzadu HUČÍ jak Jumbo jet :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.07  11:37

    « Re: A teď z jiného soudku

    impaler: na nápravě musíš mít pneu shodné konstrukce, typu i tvaru dezénu - prostě úplně stejné gumy). Ale můžeš mít na každé nápravě jiné gumy, dokonce můžeš mít na jendé nápravě zimní a na druhé letní. Ale není dobré mít na každé nápravě gumy s moc odlišnými vlastnostmi, takže bych doporučoval zvážit nákup stejného typu, jako máš teď.

    Co se týká doporučení "nové/popř. lepší vždy dozadu" (zákon tohle neřeší), já to dělám přesně opačně. Gumy s lepším vzorkem dávám dopředu. U auta s předním náhonem musí přední kola auto pohánět/brzdit a současně ještě i řídit. Takže potřebují opravdu maximum adheze. Zadní náprava je v tomto směru tak nějak "do počtu", jen aby auto netahalo zadek po zemi ;-). Mě se navíc líp vyrovnává smyk přetáčivý, než nedotáčivý - a u většiny normálních řidičů je to stejné. A navíc takhel ojedu +celou sadu pneu najednou, vždycky přiu jarním/pozimním přezouvání dám vyšší vzorek dopředu a tak udržuju všechny kola +- shodně sjetá.

    Ale nikomu to necpu, to je můj názor a moje řidičské zkušensoti.

    OT. není to *, je to imbecil.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 11.12.07  11:33

    « Re: No a česky nakonec, slovenská perlička na dortu nebude

    Impaler: Citát:
    "A stále jsi mi neodpověděl na otázku, jak to, že sama Evropská komise umožňuje 3700 kg na béčko"
    A vysvetli mi tú tvoju tabuľku. Je v nej kombinácia ťažného vozidla (towing vehicle 1450 kg) a prívesu (850 kg). Nie je rozdelená na traktory a autá. Nie je tam chyba? Takže sa venuj tomu čo platí u nás.
    Máš pravdu že tá posledná smernica bude platiť od r. 2013 a rieši práve tento problém. Jednoznačne odvtedy aj v tebou spomínaných krajinách bude platiť 3500 kg.
    Diskusia pre mňa ani políciu naozaj nie je smerodajná. Teraz som volal kamarátovi, zastupičovi na ODI a odkázal ma na obmedzenie podľa písmena C - súpravy. Bod ktorý sa odvoláva na písmeno "A" a je za ním slovíčko POKUD nepresiahne 3500 kg. Keď niekto z nášho okresu dostane pokutu a nezaplatí ju tak to rieši on. Či má alebo nemá pravdu ostáva ti potom už len Štrasburg.
    A vysvetlil mi to logicky aj keď je policajt. Prečo by auto mohlo ťahať max. 750 ale spolu až 4250, keď pracovný stroj a traktor často špeciálne určený výľučne na ťahanie rôznych zariadení by mohol ťahať aj cca. 1700 kg ale spolu len 3500.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 11.12.07  10:21

    « A teď z jiného soudku

    No a abych už s tím přestal, dovolím si obyčejný dotaz na letní pneumatiky.

    Mám jednu píchlou, tedy budu kupovat jeden pár nových. Dosud mám z továrny Michelin Premacy 205/55/16, tuším 91V. Na přední nápravě zůstanou (prosím nediskutovat o umístění, řídím se volně dostupnými informacemi od výrobců pneu, že nové patří dozadu i na mém autě), co tedy koupit dozadu?

    Neřeším příliš parametry mezi velkými značkami, s těma současnýma nemám problém, nejezdím na hraně atp. Vadí nějak, když koupím jinou značku na zadní nápravu? Nebudu přemýšlet o tom, jak ušetřit nákupem Barumek, bude to GoodYear, Dunlop, Pirelli, Continental, Michelin nebo Bridgestone, případně jsem možná na některou velkou zapomněl. Rozměr a rychlostní index hodlám ponechat stejný.

    Nemusíte pátrat po nabídkách, spíš tak obecně, na co bacha. Vadí nákup z letošních skladů, je lepší počkat na jaro? Stejně budou na jaře ty sklady mít totéž zboží, co.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 11.12.07  10:11

    « Re: No a česky nakonec, slovenská perlička na dortu nebude

    Kutila se zastanu, protože se chová slušně, ale jinak mě napadlo to samé, pepku. :-)

    Jozef je trouba, který mi opakovaně vkládá do úst, co jsem nikdy netvrdil, toho by si tam měli nechat.

    Jozefe, já nemůžu za to, že ty se v těch směrnicích nevyznáš. Tys nám tady nadával, že zákony se musí číst pořádně a celé, tak co si to sakra dovoluješ, když jsi líny si přečíst argumenty, které sis vyžádal?

    Sklaplo ti, to je dobře.

    To, co cituješ k autoškole, je budoucí situace, jak jsem jasně vysvětlil citací ze dvou relevantních zdrojů. Dobře ti tak, že tomu nerozumíš.

    Ta "zahraničná diskusia" je pro tebe závazná. Dobře ti tak, že před tím zavíráš oči.

    Nelze nikoho plísnit za to, že něco neví, ale před drzýma hlupákama je třeba svět varovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 11.12.07  09:10

    « Re: No a česky nakonec, slovenská perlička na dortu nebude

    Víš co Jozefe? Jeď se přesvědčit do té Číny a až tam budeš, tak udělej všem tady laskavost, povolej si k sobě polokutila a oba tam už trvale zůstaňte. Věřím, že současná čínská vláda bude ještě chvilku regulovat přístup na web a vám oběma ho zakáže úplně.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 11.12.07  09:05

    « Re: No a česky nakonec, slovenská perlička na dortu nebude

    No včera si tvrdil že je to 3700 s odkazom na nejakú smernicu a zahraničnú diskusiu. Nemienim to už rozoberať. Tých smerníc ktoré sú platné, boli platné a budú platné je už trošku moc a v každej sa píše niečo iné. O tej autoškole sa píše tu:
    "pokud maximální přípustná hmotnost této soupravy nepřesahuje 4250 kg. V případě, že hmotnost této soupravy přesáhne 3500 kg, vyžadují členské státy v souladu s ustanoveními přílohy V, aby tato souprava byla řízena pouze po
    - dokončení výcviku nebo
    - po složení zkoušky dovedností a chování."
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 11.12.07  08:56

    « Re: Kauza Rover

    Autá sa robia špeciálne pre daný trh. Ale líšia sa iba výbavou pre danú krajinu.
    Kamarát robil v skúšobni keď sa ešte muselo všetko certifikovať a medzi Sony výrobkom ktorý prišiel na certifikáciu a ktorý sa predával bol veľký rozdiel v kvalite použitých materiálov. Rovnaká bola iba krabica. Iné sa predávalo v Rakúsku a iné na východe. Pri autách sa to nedá. Sú to podstatne sotisfikovanejšie výrobky a nestačí iba vymeniť dosku v krabici. Ale stále sme ešte v elektronike aj autách druhoradý trh. Slovensko treťoradý.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 11.12.07  08:45

    « Re: No a česky nakonec, slovenská perlička na dortu nebude

    Jozefe, ty rozumbrado sebevědomý, Čína není v EU. Celou dobu ti dokazuju, že tvoje tvrzení, že nelze tahat vozík nad 750 kilo za osobákem, a jiné tvrzení, že nelze mít dohromady víc než 3500 kg, to vše s řidičákem B, je hovadina.

    Přiznej porážku a nechovej se jako hlupák. Každý se může mýlit, to je přece normální.

    O autoškole jsem nemluvil, tak nevím, co myslíš. Ostatní čísla jsem myslím doložil důkladně a přes tvé obavy umím číst, není nutno již opakovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 11.12.07  08:39

    « Re: No a česky nakonec, slovenská perlička na dortu nebude

    Impaler: Nájdi mi ešte Čínu prosím Ťa. Idem tam na dovolenku a nerád by som ťahal ťažšiu rikšu ako je dovolené :-)
    Ktoré číslo čo si uviedol platí? 3500, 3700, 4250 alebo 4250 v autoškole?
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 11.12.07  08:31

    « Re: Kauza Rover

    Kutile, já o tom sám vím kulové, ale to dělení na východní a západní trhy se tu dost podrobně probíralo kdysi v kauze Tom69 jeho vskutku nepovedený Mégane.

    Nějací lidé z jiných výrobních sektorů tvrdili, že takto rozdělují, protože se liší přísnost na kvalitu u různých zákazníků, ale jiní zase popírali, že by něco takového probíhalo zrovna u aut.

    Tady v Belgii jezdí mraky méganů a scéniců a já nevím čeho. Silný francouzský vliv a taky silný vliv spotřebního uvažování - dneska si už může auto dovolit hodně z nás, včetně mladých holek a starších holek s pár dětma, a většina z nás (i když my tady na fóru zrovna třeba ne) na to zvysoka prdí, co to má za vady. Nerozumí tomu, nechtějí, když to nejede, tak to postaví a platí odvoz, opravu, výměnu, náplň do ostřikovačů, všechno platí. Čili jsem skeptik, pokud jde o tvoji naději, že něco bitím na poplach změníš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.07  08:30

    « Re: Kauza Rover

    Tak Superkutil je vizionář. Který nám všem pomáhá zlepšit Mondeo tím, že si koupí starý model, který se již nevyrábí, aby na něm hledal konstrukční vady.

    Každý, kdo někdy byl na nějaké výrobní lince evropských automobilů ( Já osobně MB, Vrchlabí, Kvasiny, Gliwice, Poznaň, Bratislava, Szentgotthárd ...) ví, že tato auta jsou vyráběna přesně na objednávku (často i více modelů na jedné lince Golf+Bora, Astra Classic+Agila, …)a že na konci nestojí žádný příslušník, který by říkal na východ a na západ.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.12.07  23:54

    « Re: Kauza Rover

    Souhlasím, že občas do věcí moc reju a že z drobností dělám zbytečný rozruch, ale dělal jsem vě vývoji aut a tak když vidím, jak se dnes auta dělají a jaké polotovary se pouští mezi lidi v honbě za ziskem a snížením nákladů, tak je nutné i drobnosti zveličovat a dostat na světlo. Vývoj aut stojí sice hodně, ale díky počítačům a sdílení komponent zisk stále roste a výrobní náklady klesají. Problém je hlavně u elektroniky, kde četnost oprav firmware připomíná Microsoft. :-) Pokud se z drobností nebude nic dělat, přijdou velké závady ale to už bude pozdě. I špatné tlačítko klimatizace nebo rádia může způsobit nehodu, kdy řidič místo sledování auta a cesty před sebou obrátí pozornost k rádiu nebo klimatizaci.

    Pořád je potřeba si uvědomit, že je rozdíl když koupíš nové auto a to má mouchy z výroby nebo z konnstrukce nebo ojetinu co má nalítáno 200tis a už trpí neduhy opotřebení.

    A o tom to tady stále je. Já řeším problémy nového vozu, většina z Vás problémy ojetiny. Já řeším chyby z výroby a konstrukční vady, většina z Vás řeší problémy opotřebení a spolehlivosti ojetiny. :-!

    A pokud se ozve dostatek uživatelů, tak auta budou kvalitnější při zachování ceny. Prý se auta při výstupní kontrole dělí do skupin podle provedení na auta do východní a západní Evropy. >:D Tak ať jsme v té západní Evropě co nejdřív.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  23:11

    « No a česky nakonec, slovenská perlička na dortu nebude

    [odkaz]

    Je to sice od chovatelů :), Jozef to zpochybní, ale to je jedno.

    Cituji úryvky:

    "Takže pro soupravu (3500 kg + 750 kg = 4250 kg) v tomto případě není nutná skupina C ani E."

    "Velmi důležité je písmeno „c“ stejného odstavce, cituji: „Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení: c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
    (...)
    Ze znění písmene „c“ vyplývá, že se skupinou B můžete řídit i soupravu tažného vozidla s vlekem, který má max. přípustnou hmotnost nad 750 kg (kategorie O2), ale jen v případě, pokud max. přípustná hmotnost vleku nepřesáhne pohotovostní hmotnost auta. Současně max. přípustná hmotnost celé soupravy nesmí být víc jak 3500 kg."

    "Uvedená fakta vychází ze zákonů ČR a platí bez rozdílu pro všechny občany, nezáleží tedy na tom, jste-li vlastníkem, nebo řídíte-li vozidlo (soupravu) jako osoba soukromá, fyzická nebo právnická.
    Výše popsané principy by se měly shodovat s legislativou Evropské Unie a uvedené závěry by tedy měly platit ve všech jejích zemích.

    Konzultováno se zástupcem Ministerstva dopravy ČR."
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  23:04

    « Krásná německá stránka, chudáci to mají zase blbě

    [odkaz]

    Nápověda: dej si vyhledat "4250". Hehehe.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  22:59

    « A co teprv Francouzi, taky blbě!

    [odkaz]

    Neumíš francouzsky? Neva, jsou tam obrázky a B mají stejně (jsme v Evropě, akorát ti Řekové a teď Bulhaři to kazí)

    Nápověda: dej si vyhledat "4250", hehehe.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…