FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
g_m 20.12.07 14:07
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
martin.z:
Martine je mi líto, ale moje auto je opravdu po zahřátí tiché (za studena samozřejmě moc ne), za jízdy o něm nevím, žádné vibrace, žádné klepání a spotřeba dlouhodobá do 6,5 litru včetně zimy.
Jestli to nebude tím, že mám Euro IV, Ty máš Euro III, mám auto od nova, Ty ne a mám najeto necelých 30 tisíc, Ty máš tak 4x víc, ne? Třeba jsi už u konce životnosti čerpadla i vstřiků, nevím.
Pokud srovnám TDCi s motory TDI, tak jebky jsou právě ony - duní, táhnou jen chvilku, pak vadnou, klepou i při jízdě, kouří a žerou olej. Mondeo si od nova!!! nevzalo ani deci oleje.
Ještě mám občas tu "čest" s dCi v Laguně a to už je lepší, ale při zátěži duní. To auto není moje, ale turbo už odešlo 2x a žere to olej taky.
Ojeté TDCi bych si nikdy nekoupil. Navíc krátké jízdy po městě téměř nejezdím, na to máme jiné auto. Jsem ochoten s tebou souhlasit jen a pouze co se týče lhaní PP o spotřebě a dojezdu, o tom už jsme se tu bavili dříve a k debatě o projevu motoru se toto kritérium stejně asi moc neváže...
A srovnávat zážehový dvacetiventilový přeplňovaný motor s TDCi, no nevím čéče. :-) -
martin.z 20.12.07 13:39
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
to TomanGhia:
tvuj posledni odstavec me teda usadil. Me zkusenosti ze zimniho provozu a kratsich jizd po praze jsou zoufale.
Za studena to je klapani jak stary nepreplnovany mercedesí diesely (ale ty mely zivotnost mio km) + v urcite fazi ohrivani nestabilni cyklici volnobeh.
Za tepla a to i pri definitivne ohratem motoru po treba 15km jizdy bych zvuk prirovnal k nepreplnovanemu dieselu 1,7 ve fiatu Tipo r.v.95 coz byla taky pekna jebka! Od ni se to lisi jen tim ze to aspon ma vykon. Pri akceleraci to tak nejak podobne cinka jako ventily ve S120 v nizkych otackach!
Ja za sebe muzu rict ze normalni zvuk nebo spis jakz takz to ma jen kdyz pres to pustim radio a nebo pootevru predni okno takze je to prekryte jinymi zvuky.
Spotrebu mam kolem 7,4l/100km tak na to ze mam automat, dejme tomu, ale v tehle souvislosti zas musim zminit nepouzitelnej pocitac kterej, v prumerne spotrebe keca takze ji musim dopocitavat po tankovani a dojezdu na nadrz kde po natankovani ukazuje dojezd 830km, ale realne pak najedu kolem 650km (vzdy s podobnou spotrebou takze i stylem), snad ani nebudu komentovat.
JInak ten motor pri srovnani s koncernovym benzinem 1,8T je pro me jebka k pohledani..
-
oleowr1 20.12.07 13:04
« Re: Shell
akademik:
v příručce "servisní a záruční průvodce" tak nějak se jmenuje je psáno např. že ve Ztížených podmínkách se krátí doby výměn na 1/2. Ztížené podmínky - vozidla s častým volnoběhem (taxíky), prašnost a časté jízdy v zimě do 16km (1míle). V návodu k obsluze výrobce doporučuje tankovat u značkových pump a nepřidávat aditiva....
Pokud chci aby mi auto (obecně jakýkoli výrobek) spolehlivě sloužilo, musím nejen respektovat rady výrobce, ale i zkušenosti ostatních majitelů, servisů apod.
Když mi na spolehlivosti auta nezáleží, nic si nepřečtu, na nic se nezeptám, mávnu rukou a nakonec nadávám na výrobce, jaký to vyrábí šmejd.
DIM:
SHELL V-power diesel je podmnožinou nafta SHELL, mám-li rád jablka, neznamená to, že mi chutná jakékoli ovoce! -
"-- skrytý --" 20.12.07 12:36
« Shell
to Impaler: Rok výroby 2002, ale uvedeno do provozu až v polovině roku 2003. Koupil jsem to v únoru 2005 a záznamy ze servisky nevypadaly nevěrohodně. Ve Ford Hale mi bylo sděleno, že problém mohl nastat už před koupí a tím, že jsem jezdil na Shell a v zimě lil aditivum, tak jsem oddálil umrtvení čerpadla, které pak poškodilo vstřiky. Kovové špony atd.,druhá věc je ta, že v Hale upozornili, že životnost vstřikovačů je kolem 150 tis. km, rekordman někdo s cifrou 240 tis. km. Ale ten prý co 15 tisíc originál filtr, naftu pouze Shell V-Power a ještě aditiva. Jak to tady čtu asi v pohodě zkusím OMW nebo Benzinu. Těch 50 tisíc, co jsem najezdil, bylo auto v naprosté pohodě, žádné škubání, problémy s starty, EGR nebo něco podobného. Dělal jsem pouze brzdy, tyče stabilizátoru zadní nápravy, čepy řízení a to je asi vše. -
g_m 20.12.07 11:31
« Re: Shell
akademik:
Tak ta odpověd' pana Novotného zdá se mi býti příliš obecná - např. ten SETA diesel on nedoporučuje s tím, že je nekvalitní... není nekvalitní, ale to je nafta s více než 30-ti % objemu bio složky a tankovat se ne že nedoporučuje, ale přímo nesmí. V manuálu je O. K. bio do 5-ti %, ne více!
Proč Tě nevaruje výrobce, kde tankovat? Ale on Ti doporučuje, kde máš brát - na víčku máš, že "Ford empfehlt ARAL". Nebo nemáš? (Protože ARAL v D asi mohutně aditivuje.)
Ford Tě neupozorňuje ani na to, že máš při studeném motoru auto nevytáčet a nehonit, což určitě děláš automaticky, ne? Stejně tak o měnění filtru paliva po 20 tis. Km tam není ani slovo a přesto víme, že to prospívá. Stejně tak nechat vykloktat motor kvůli dotočení turba po svižnější jízdě... potom třeba krátké jízdy po městě s častým vypínáním motoru taky nejsou vhodné... a je to tam snad napsáno? No není.
Jinak ta poslední modifikace Mondea byl ten přechod na Euro IV na podzim r. 2005. Mám auto vyrobeno v úterý 20. 12. 2005, takže bych mohl taky tankovat u hypermarketů, jako Ty a přesto to nikdy dělat nebudu. Jestli Ti to vadí, vybírat si pumpy, tak na to kašli, ale nesnaž se mě přesvědčit, že nafta např. od Makra, kterou bereš Ty je stejně kvalitní jako ta, kterou beru já. Nebo se snažíš přesvědčit své svědomí, že je fuk, kde tankuješ, že je to tzv. "o lidech", jak jsi včera napsal? Lidem tady asi moc toto "omezení" stran výběru pumpy nevadí, když jej praktikují, komu vadí, bere všude. (Pozn. Kutila to omezuje, ale on umí počítat, takže zůstane u nadstandardní nafty, vid'? :-) )
Já to beru jako daň za výborné parametry motoru TDCi. Za jeho úspornost, vyrovnaný běh, kultivovanost a nehlučnost mu tu aditivovanou naftu rád dopřeju.
Btw, to máš jako s krásnými ženami - taky to něco stojí... :-)
Tak co, bereš tu sázku o tu Alpu? -
panther 20.12.07 10:45
« Re: Shell
Myslím si, že diskuze na téma palivo nezaznamená ani vítěze ani poražené a každý bude mít svou pravdu. Tři právníci= tři názory. Nechci, a ani jsem neměl v úmyslu někomu nutit svůj názor ohledně nafty ale je fakt,že při koupi auta není v manuálu ani zmínka o tom, jakou naftu "obecně" preferovat a které se případně varovat. Není to trochu zvláštní? Pořád si říkám pane bože kdyby tyto auta od(10/2005)byla tak citlivá na kvalitu nafty proč tě nevarují, když do žehličky výrobce výslovně doporučuje dávat pouze destilovanou vodu -a má u toho několik vykřičníků!( vím moc dobře, že dříve problémy byly, proto uvádím až od 10/2005!).Po koupi auta jsem v obavách ohledně nafty kontaktoval snad největšího dealera a byl jsem upozorněn pouze na bio naftu. Tak nevím - má pravdu on nebo Franta nebo snad XY?
Dobrý den, Vážený zákazníku,
omlouvám se za zpožděnou odpověď, byl jsem mimo kancelář.
Ano, na vozidlech po r.v. 2005 byly provedeny inovace vstřiků, řízení ovládání EGR ventilu a jiné turbo.
Na vozidlech po r. v. 2005 ubylo reklamací ohledně vstřikování a řízení motoru, ale nedoporučuji do vozidla tankovat nekvalitní naftu Seta diesel /řepku ol. atd./
Myslím, že nemusíte mít obavy, přeji mnoho najetých kilometrů a doufám, že budete z vozidlem spokojen.
S pozdravem
Tomáš Novotný
Zákaznické centrum
A.Charouz spol. s.r.o.
Černokostelecká 116
Praha 10
mobil: 777 922 120
tel: 272 706 540 l.260
e-mail: novotny.tomas@fordchar.cz
[odkaz]
-
superkutil 20.12.07 10:40
« Re: Maximální rychlost.
oleowr1: 6ka by ti pomohla i s tím výkonem protože v 4700ot už máš menší výkon jak v 4000ot.
U toho mýho auta mám fakt pocit, že je slabé i podle porovnání s jinými vozy. Chci zajít na brzdu, ale není čas. Navíc mi stále stoupá spotřeba, už jsem přes 8litrů i když styl jízdy mám pořád stejný. -
oleowr1 20.12.07 10:13
« Re: Shell
to endl: Jak bylo psáno již níže, Shell Diesel Extra je maximálně totéž co OMV nebo Benzina. Až V-Power by měl být lepší.
to forum: Asi bylo psáno PetremT už dříve, ale jak jsou na tom vstřiky v TDCi z 12/2002? Dá se zjistit pohledem typ a z toho usoudit, zda je první majitel případně neměnil? -
oleowr1 20.12.07 10:07
« Re: Maximální rychlost.
superkutil:
můj 2,0TDCi/96kW kombík najeto 137tkm krmený Shell V-Power bez aditiv nemá problém dosáhnout (podle GPS) 200km/h, maximálku s větrem v zádech a mírného kopce jsem změřil 218km/h. Jen lituji toho, že nemám 6-kvalt, maximálka by nestoupla na překonání odporu vzduchu už výkon chybí, ale netočil bych motor do 4700ot/min.
Mám obavy, že podle toho co píšeš máš v autě 2,0TDCi 85kW a ne 2.2TDCi! Kdysi měl podobné problémy kámoš se "sporťákem" Škoda Garde. Až po rozebrání motoru zjistili, že tam má vložky ze 105-ky!!! -
superkutil 20.12.07 09:42
« Maximální rychlost.
Ahoj, mám takovou off-topic otázku, ale včera jsem byl v Německu a tak jsem neodolal a na dálnici jsem sešlápl plyn na podlahu a čekal kolik to pojede. V těch místech (přímá rovina) jsem před lety s benzínovým Mondeem jel 210km/h a tak jsem teď čekal tak 230km/h, ale dolezlo to na 200km/h a výš ani ťuk. Myslím, že v papírech má Mondeo 2.2TDCI uvedenou maximálku 214km/h a u všech Fordů se mi dařilo uvedenou maximálku překročit.
Vím, že je to blbost a v Čechách mám jezdit 13Okm/h, ale zajímalo by mě, kde je kámen úrazu. Zda pneu nebo nafta nebo problém v motoru. -
impaler 20.12.07 09:09
« Re: Shell
endl: Zdar. Dovolim si jednu dve hypotezy, co za tim muze byt: rocnik 2002, tedy leta ucnovska. Za druhe podezrele maly nalet (odvozeno od "nalitano" :-) ) na pet let. Muze byt, ale spis se mi tech 17tkm rocne nezda. Tedy urcita pravdepodobnost, ze ses dotkl po tech svych padesati zivotnosti uvedenych komponent, viz stare prispevky PetraT.
A nebo ta serviska obsahuje tri garancky v pravidelnych intervalech po nekolika letech? Resp. jsou tam zaznamy za kazdy rok vc. kilometru? Falsuje se to asi taky, co (ostatni mohou doplnit).
Kazdopadne preju, at to dal uz jezdi, jak ma. -
"-- skrytý --" 20.12.07 07:19
« Shell
Zdar, sleduju tuto diskuzi od té doby, co jsem si pořídil Mondeo. Koupil jsem Mondeo Ghia TDCi 96kW 2002 v rajchu, se serviskou, nalítáno 86 k, rok a půl jezdilo v klidu, za tu dobu jsem najel cca 50 tis. km, nafta pouze na Shell, sem ta, aditiva. Před 2 měsíci po startu cukání, bílý kouř z výfuku, chod na 3 válce atd. Dle doporučení jsem zajel do Ford Hale a vadné všechny vstřiky+čerpadlo. Oprava za 45k. Pokud by byl pravdivý předpoklad, že nafta v Německu je lepší než u nás a že Shell je v pohodě, tak jsem měl být teoreticky taky v pohodě. Jinak filtr měním co 20 tis. a pečuji o něj jak o vlastní, hehe. Jinak Ford Hale super, doporučuju a to mám Sobka 20 km. Kromě této MALÉ bolístky je Mondeo sqělé. -
"-- skrytý --" 19.12.07 22:49
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
Po průběžném čtení zdejších diskusí, fordclubs.org a dalších jsem nabyl dojmu, že drtivá většina lidí co mají opravdu potvrzené problémy se vstřiky s Mondem 2004+ a najeto nepříliš nad 100.000 mají jedno společné. Jsou z Moravy.
Tedy nejlepší benzínka je ta, která je na západ.
Já značkové benzínky + Makro střídám a moje zkušenost je taková, že subjektivní kvalita nafty nezáleží na benzínce, ale na náhodě, možná na konkrétním závozu. Jednoznačně nejlepší, ale zároveň i nejhorší naftu v ČR, jsem tankoval u Makra. To nejlepší beru včetně porovnání s V-Power.
-
"-- skrytý --" 19.12.07 21:52
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
panther: nepovažuji se za "zastánce Shell", jen bych k té citaci doplnil pár informací. V prvé řadě příspěvek jak to začalo [odkaz]
PetrT by k tomu mohl dát odbornější komentář, já jen ze svých chabých znalostí zkusím něco vyvodit ze známých faktů, závěr ať si každý udělá sám. Jak si můžetě přečíst u zdroje, 3 vstřiky byly přicpané a pomohlo jejich vyčištění, jeden "podfukoval" a musel se měnit.
1. za 3 přicpané vstřiky může nějaká nečistota v naftě - což je ale velmi pravděpodobně důsledek příliš řídkého, nebo pozdě vyměněného palivového filtru - a to je něco, co může uživatel auta sám ovlivnit. (kdyby se přidíralo čerpadlo, tak by zkušený delphi servis jistě zákazníka na tento jev upozornil a byly by tam kovové špony).
2. jeden vstřik může být vadný prakticky z jakékoliv přičiny, teprve když odjedou všechny vstřiky současně, pak je vysoce pravděpodoná příčina málo mazivá nafta.
Pravděpodobnost, že u Shellu natankuješ místo nafty letecký petrolej (který narozdíl od nafty nemaže) je téměř (nerovná se zcela) nulová, což bych se o levných benzinkách tvrdit něodvážil.
S kvlaitou paliva, konkrétně benzínu u různých hypermaketů jsem udělal několik negativních zkušensotí, na motoru s CR systémem to testovat rozhodně nebudu, Ale samozřejmě, každý ať si tankuje kde chce a co chce, já mu opravy platit nebudu :-! -
oleowr1 19.12.07 19:09
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
TomanGHIA:
Smart bodíky, hlavně ty natankované prostřednictvím služebního auta, byly fajn při akci -2Kč/l za 8 bodů. To vyšel V-Power levněji než Diesel Extra.
Spotřeba se dá měřit spíš dlouhodobě, nebo na známé trase, kterou jezdíš pravidelně a i tak je tam spousta neovlivnitelných vlivů (hustota provozu, počasí). Já mám teď na 3 posledních tankováních (byly vždy něco málo přes 30l kvůli dodatečným 30 Smartbodům) spotřebu 6,7l/100, ale byly to krátké trasy. V létě nemám problém se dostat pod 6l/100km. Nejezdím vyloženě pomalu, ale hlavně se snažím předvídat a zbytečně nebrzdit. Občas si sice zařádím, ale TDCi v kombíku nepovažuji za auto pro sportovní jízdu, podvozek má podle mně skvělý, ale to je výhoda pro krizové situace, ne proto aby se jezdilo na hranici každý den. -
g_m 19.12.07 17:16
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
oleowr1:
Smart body jsou příjemné, ale já mám nejbližší Shellku s V-Power dieselem asi 40 Km daleko, takže mám smůlu. Já jsem zase pozoroval mírné ztišení po V-Power Dieselu oproti Top Q Dieselu od Benziny a taky spotřeba šla o 2 dcl na PP dolů. Ale je to subjektivní, samozřejmě, po dvou natankováních... -
g_m 19.12.07 17:11
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
oleowr1:
Dík za odpověd', máš své auto evidentně rád, když mu dáváš drahé krmení. Já se také snažím a pevně věřím, že se nám to ve finále oběma vyplatí.
(Nevím proč, ale čekám DIMovu reakci... :-) )
Tak asi ten kluk, co nám tu o něm napsal panther, bral nejspíš Diesel Extra od Shellu a ještě to auto koupil ojeté s tím, co Ty, tzn. že kdo ví, co se do toho lilo, než k tomu autu přišel.
Jinak si jeho problémy neumím vysvětlit. -
oleowr1 19.12.07 17:09
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
To TomanGHIA:
Benzinu ani OMV rozhodně nezatracuju, když nebude nic jiného tak k nim zajedu, ale mám Smart kartu, plním ji bodama (i služebním autem), je mi jasné, že je to obchodní trik a hodnota získaných bodů nevyváží vyšší cenu paliv Shell, jen trochu kompenzuje. Po několika nádržích V-Power začal motor jet od 1500ot/min, předtím od cca 1700ot/min. subjektivně se mi zdal chod pravidelnější a tak jsem zůstal u Shellu. -
oleowr1 19.12.07 16:57
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
To TomanGHIA: Beru jen V-Power, Diesel Extra jsem bral zpočátku (cca 10tkm). Celkem jsem najezdil cca. 30tis. km, posledních 20tis.km jen na V-Power+2 nádrže OMV v Chorvatsku. Když jsem auto kupoval, mělo 107tis. km. Nevím na co jezdilo (bylo firemní, takže asi na všechno), nevím zda bylo něco děláno se vstřikama (já 1x kalibrace po výměně plováku), zatím jezdí O.K., největší problém byl s přístrojovou deskou. -
panther 19.12.07 16:35
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
Prosím zastánce Shell o vysvětlení :
Založen: 24. 10. 2006
Příspěvky: 11
Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: st prosinec 19, 2007 11:35,0 Předmět:
--------------------------------------… />
Já tankuju pořád a jenom u shellek a stejně se mi to přihodilo s těma vstřikama, jak píše DR člověk nikdy neví, ale to oprava byla fakt levná oproti tomu co se asi dělo dřív, když to neuměli repasovat. Možná je z prevence lepší zajet si tam na to vyčištění dřív než se něco pos*re. Protože jinak skutečně TDCi nemá chybu.
_________________
CMC 834
Mondeo, 2.0 TDCi, 96kW, 6ti kvalt, kombi, 2003, Ghia
Návrat nahoru
-
g_m 19.12.07 16:22
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
superkutil:
Právě aditiva dělají z té nafty lepší produkt, základ musí být stejný = normě vyhovující.
A ti kolegové, co z Tebe mají srandu ... oni Ti to zaplatí, až se Ti pokazí čerpadlo, když budeš tankovat tam, kde oni? Proboha vždyt' zrovna ty tři benzínky jsou snad skoro všude!
oleowr1:
A bereš V-Power diesel nebo spíše Diesel extra? Asi ten extra, že? Podívej se na odkazy, nenašel jsem nic o aditivování toho Extra Diesel s ohledem na mazivost, jako u těch ostatních dvou. A kolik Km jezdíš výhradně na ten Shell?
Shell:
[odkaz]
Benzina:
[odkaz]
OMV:
[odkaz] -
superkutil 19.12.07 16:03
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
TomanGHIA: Jo, jo, dojelo... Nechtěl jsem někoho naštvat, jen mám zkušenost, že dost často značkové firmy berou neznačkové produkty, nalepí na to svoje logo a prodají je draho. Takže jen chci vědět, zda když koupím u Shell, tak beru kvalitní naftu nebo zda je nafta stejná jak u toho hypermarketu akorát s tím, že do ní Shell přidá aditivum. :-)
Jinak od koupě poslušně leju do nádrže Shell, Benzinu nebo OMW ale nevím, zda trochu mi to vadí, když musím vyhledávat tyto benzínky a kolegové s Renaulty, TDI i HDI jezdí na cokoliv a ťukají si na čelo, co to mám za motor :-O když mu musím vybírat naftu. -
oleowr1 19.12.07 15:39
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
to all:
Nejbližší hypermarket mám Hypernovu, tam beru jen benzin do favorita - ten jezdí na cokoli a není co zkazit. I kdyby mi někdo tvrdil, že mají kvalitní aditivovanou naftu, budu to brát s rezervou, stejně jako 2x přelepenou dobu spotřeby u jejich balíčkovaných masných výrobků. Tankuju pouze Shell, na trasách, které obvykle jezdím je pumpa minimálně každých 100km. Nemám PP, tankuju vždy doplna a nuluju počitadlo, když se blíží údaj 800km, zastavím u nejbližší Shellky. Nemám s tím sebemenší problém. Jedu-li např. vých. Slovensko, otočím to na plnou nádrž. Pokud tam najezdím více než 100km, mám Shellku cestou domů v Prešově, Levoči, Ružomberku, Žilině... -
g_m 19.12.07 15:05
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
To víš, kdyby auto neblblo a neškubalo, tak nepíšu, ...
superkutil:
Fakt bys nenapsal? No jo vlastně, byl bys tam zimou zhynul? Tak bud' rád, že si auto aspoň škytlo, prdlo, ... a nakonec dojelo!
(Nebudeme se přece zase hádat, kašleme na to, já jsem Tě jen chtěl tak nějak přátelsky po Tvém pozdravit, legenda zní jinak, Vrbata & Hanč přeci není Kutil & TDCi.)
Jinak jsem NEpsal, že nafta od hypermarketů je špatná. Ona vyhovuje normě. Ale TopQ nafta maže prostě lépe. U hypermarketů je ale levněji, chápu...
Ahoj! :-) -
superkutil 19.12.07 14:51
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
TomanGHIA: To víš, kdyby auto neblblo a neškubalo, tak nepíšu, ale při -10°C jsem byl na parkovišti jediný, komu měl motor tendenci zdechnout, škubal a cukal.
A Ford na to má jedinou odpověď: Špatná nafta, ale já měl v autě OMW arktic, tak co ještě pro to můžu udělat víc?
Tak si říkám, zda není jedno co budu brát, když do toho naleju VIF. Alespoň našetřím na opravy vstřiků.
Proč si myslíš, že nafta od hypermarketů je špatná. Co já vím, tak je filozofie přitáhnout zákazníky do hypermarketu s tím, že nižší cenu paliva kompenzují velkým nákupem. -
g_m 19.12.07 14:35
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
akademik:
Kámo klidně tankuj u hypermarketů, tankuj si kde chceš. Ale uvědom si prosím, že nafta tam načerpaná proleze tak akorát normou EU na jakost (hlavně nás asi zajímá mazivost, že...) nafty.
Vyjmu jednu větu ze Tvého příspěvku, cos tu kopíroval:
"Základní kvalita je určitě srovnatelná s kvalitou na jiných čerpacích stanicích."
Tak.
Právě ta základní kvalita je normou na jakost, ale nic víc. Pokud bych já měl brát u supermarketů neaditivovanou naftu, tak bych si doaditivoval ještě VIFem. (Jen můj názor).
Jinými slovy např. Benzina má naftu dodatečně nadstandartně aditivovánu (viz třeba ten časopis Autodiesel) a její mazivost je tedy lepší, než u nafty od např. Makra. Pokud mohu, beru jejich TopQ diesel, někdy OMV Sprintdiesel (?) a pokud nejsem poblíž těch dvou, tak Shell V-Power diesel. Vše na frekventovaných pumpách u hlavních tahů. Nikdy nic jiného moje TDCi nepilo. Mám skoro 30 tis. najeto od nova a pohoda.
TDCi by "už" měly sežrat všechno, co projde normou, ovšem vyšší šanci, že Tvoje vstřiky začnou papat špony (piliny) čerpadla, které začne samo sebe obrábět, máš Ty.
Můžem se třeba vsadit o lahvičku Alpy (francovky, lesany, kostivalové, ... výborná mazadla ...), kdo z nás uzře blikající kontrolku žhavení dříve.
P. S.: Jestli Ti Alpa nechutná, navrhni jiný špiritus. :-)
superkutil:
Ahoj ahoj ahoj! Dlouho's to teda nevydržel... :-) :-) :-) -
panther 19.12.07 13:44
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
kutil: je to takhle- Shell, Agip nebo JET dodají ropu do České rafinérské, a ta jim dle jejich požadavku tento produkt zpracuje. No a oni si v cisternách nebo přes Čepro dodávají na své pumpy "svoji" naftu. ahoj :-) -
impaler 19.12.07 13:29
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
kutil: co lidi psali tady, vetsinou jde spis asi o stejny zdroj a vlastni aditivaci.
akademik: vsak ja ty hypermarkety nijak neodsuzuju, ne. Ohradil jsem se proti zcestne argumentaci na tema kvalita krmeni pro common-rail, historie a soucasnost. Osobne jsem vzal vazne varovani PetraT., vybiram si Shell, nedela mi to uz problem, proste to beru jako soucast vztahu mezi mnou a tim strojem. Necistim ho moc casto, nemluvim na nej vyjma pripadu, kdy dojedeme tisicikilometrovou streku, nejvic casu mu venuju ctenim tohoto fora. Navic v Belgii, kde ziju, u obchodaku jejich pumpy nebyvaji, spis ty Shellky. Cora (obchodak) ma vlastni, ale prodava shnilou zeleninu a la Kaufland, tak co bych tam delal. Do obchodaku jedu opravdu po zrale uvaze, ze ta hromada nakupu a jeji cena vyvazi ztraceny cas na pokladne, bolave nohy po tech kilometrech regalu atd. Kazdeho vec, ne. -
Dong1 19.12.07 13:27
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
Kutil, rekl bych jak kdy, jak kdo a jak co :-)
...nekde sem o tom cetl (tusim Autodiesel) ze vetsina bere z jedne rafinerie a max. pridava sva aditiva. A to bud az v cisterne pri prevozu nebo maji svoje tanky primo v rafinerii. Ale jmena a data si uz nepamatuju :-) -
superkutil 19.12.07 12:40
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
Ahoj, existuje někde informace, kdo dodává jednotlivým nadnárodním benzínkám v ČR (Shell, OMW, Agip atd.)? Dováží tyto spoječnosti vlastní distribuční sítí a z vlastních zásobníků nebo to berou od velkých distributorů (Slovnaft, Kralupol atd.) a jen do toho míchají svoje aditiva? -
panther 19.12.07 12:34
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
impaler: Asi žádný motorista nemá rád pohled na klesající ručičku palivoměru a mnozí si ji schválně nevšímají a počkají, až klesne skoro ke dnu a teprve pak zamíří k čerpací stanici. A jak to děláte vy? Jedete k té nejbližší nebo si vyberete tu, která nabízí nejnižší cenu? Anebo stejně tak jak velký nákup i pohonné hmoty nakoupíte v hypermarketu? Tedy přesněji v čerpací stanici některého z hypermaketových řetězců, které většinou nabízejí o pár haléřů nižší cenu za litr než značkové čerpací stanice. Jak je to možné? Není cena na úkor kvality?
Rozhodně není, alespoň podle Vladimíra Třebického z Ústavu paliv a maziv, který je pověřen kontrolou pohonných hmot na našem trhu. "Pokud jsme odebírali vzorky u těchto stanic, pak byly naprosto srovnatelné s ostatními. Čerpací stanice u hypremarketů odebírají pohonné hmoty, které jsou běžně na trhu, tedy z velkoskladu, například Čepra nebo České rafinérské. Základní kvalita je určitě srovnatelná s kvalitou na jiných čerpacích stanicích.
V čem je tedy důvod nižších cen? Především v tom, že hypermarketové řetězce vnímají vlastní čerpací stanici jako službu zákazníkům, která pro ně není hlavním předmětem podnikání, i když jak potvrzuje jednatel jedné ze společností Petr Vyhnálek, je to pro ně činnost výdělečná. "Cena se vždy řídí podle konkurence a nabídkou v dané lokalitě, ale vždy je výhodnější než ceny u čerpacích stanic značkových výrobců. Ale i při těchto cenách to není dotovaná cena. Máme alespoň nějaký minimální zisk."
A jak na tyto hypermarketové čerpací stanice pohlížejí zástupci značkových pump? Berou je jako normální konkurenci. Členem České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu, která sdružuje většinu předních výrobců a distributorů pohonných hmot se totiž před nedávnem stala právě jedna hypermaketová společnost. A podle předsedy Asociace Pavla Šenycha je věcí každého z distributorů, aby si přitáhl zákazníky na svou stranu. "Každý nový segment, který přijde na trh se svojí snahou o úspěch logicky odčerpává určitou část klientely od těch, kteří byli na trhu před ním. Nelze tedy říci, že provoz nově vznikajících čerpacích stanic nemá vliv na stávající stanice, ale bylo by ryze spekulativní, zda budou mít v budoucnu vliv na chod ekonomiky a případně existenci jiných čerpacích stanic. Záleží na každém provozovateli, aby kvalitou svých produktů a služeb zaujal dostatečně širokou klientelu, která zajistí jeho ekonomickou stabilitu."
Zkušenosti ze zahraničí ale ukazují, že čerpací stanice, které vlastní hypermarkety mají velkou budoucnost. Například ve Francii donutily některé provozovatele k prodeji svých stanic a rozmach je tak veliký, že obchodní řetězce stavějí čerpací stanice i třeba i dálnice, kde hypermarket nemají. Podle Radka Mužíka ze společnosti Incoma a GfK, u nás ale není tak velká expanze pravděpodobná. "Někteří odborníci předpokládají, že hypermarketové čerpací stanice mají šanci ukousnou 3 až 6 % z celkového trhu, což není málo, ale stále zůstává okolo 95 % trhu. Může to být určitým impulsem pro stávající čerpací stanice, aby své služby nastavili tak, aby zákazníka neztratili. Nemohou-li konkurovat cenou, což je jasné plus hypermarketové čerpací stanice, tak musí nabídnout něco jiného. Musím znát svého zákazníka, vědět co chce a nabídnout mu to."
Autor: Eva Kézrová
-
impaler 19.12.07 11:41
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
akademik: nepapouskuj prosimte nesmysly tech "odborniku" a vyhledej si prispevky PetraT. Makro ti schvali, protoze tam je velky odber. Ale jinak je videt, ze tomu rozumis stejne malo, jak ja. Tak se radsi zdrz radobyodbornych zvastu o tom, jak ti super jezdi kara, kterou sis koupil pred par tydnama nebo mesicema. Kutilovy JPP my uz tady zname, vis - Kutil se neurazi, ja to tak nemyslim, ze lze nebo neco. Jenom je to JPP. PetrT. neni JPP, protoze mnohokrat uvedl konkretni informace, ktere nikdo nepopira, jen tu a tam je potvrzuje nekdo dalsi od fochu.
Takze od roku 2003 by rizika mela byt o dost mensi, ovsem kdyz se k tomu budes chovat tak, jak tady machrujes, mozna budes jeho dalsim zakaznikem driv, nez myslis. Jak muzes napsat Schel, to uz vubec nepochopim - asi tam fakt nejezdis, ale to je samozrejme tvoje vec. -
panther 19.12.07 09:33
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
To víš, že v tom tak velký rozdíl není- já mám auto starý jako ty a beru u Makra a kde mne napadne- je to o lidech. Schelu dostal za celou dobu tak 10l. Vůbec to neřeším protože je to jak říkáš- převážně z jednoho zdroje a tyto auta po r. 2005 nejsou tak náchylná na naftu- pouze na bio- tu ne, říkají odborníci. >:D -
superkutil 19.12.07 09:12
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
Včera jsem mluvil s kamarádem co dělá u Slovnaftu a tvrdil, že zavážejí většinu českých benzínek. Tak by mě zajímalo, jaký bude rozdíl mezi Shell extra diesel a třeba naftou od Jet s přidáním VIFu. Na mé trase co hlavně jezdím totiž není ani Shell, Benzina nebo OMW, za to je plno JETek. :-) -
"-- skrytý --" 18.12.07 19:29
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
jarda.suchy: při dávkování přídavných aditiv vřele doporučuju přesně se držet poměru předepsaného výrobcem aditiva. To auto má jezdit na naftu, ne na aditivum - a když ho tam dáš moc, můžeš si způsobit větší problémy, než když tam nedáš žádné. Tohle je chemie a chemie je svinstvo nevypočitatelné. -
"-- skrytý --" 18.12.07 17:24
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
No pro me je to jednoduche - pokud je rozdil mezi beznou naftou a Shell V-Power cca 2-3Kc, pak to opet nahrava jen vyrobcum dodatecne aditivace. Pokud dam dvojnasobnou davku VIFu, tak jsem na tom porad lepe, a vim jake aditivum do toho leju. Ostatne jak uz tady nekdo v tomto mesici psal. Primo na pumpe OMV mu rekli, ze MERO dana nafta na dane pumpe neobsahuje a je z rafinerie privezena bez nej. Verte tomu ze Logistika je dnes mocna lobi a tak tomu bude i v nekterych pripadech s Shell Diesel a V-Power - proste se muselo zavezt palivo a zrovna to jinak neslo!!! A vesele tankujeme "slabsi" produkt za vyssi penize. -
"-- skrytý --" 17.12.07 22:26
« Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
...tak to me opet dostalo! V AutoDieselu na str. 127 se pise o tom, jak Shell priznal ze se u nas Shell V-Power "pouze" dodatecne aditivuje! Jeho slozka, cca15-20% synteticke nafty GLT-GasToLiquid, se u nas v Shell nafte pod obchodnim oznacenim V-Power vubec nevyskytuje! Pouze na zapad od nas!
Opet dalsi marketingove tahy, jak ocurat ceskeho solventniho zakaznika!!!
To me opravdu namichlo :-( -
superkutil 17.12.07 17:12
« Re: ESP
To Davidof: Vím co máš na mysli. Měl jsem s autem při prodeji trochu divočinu - někam se ztratilo díky bazaru M-CAR a tak když jsem ho po 4měsících zase viděl, neodolal jsem a znovu jsem za volant sedl. No nebylo to tak hrozné, bylo to jíné ale spíše jsem to přikládal stáří starého auta a najetým km. Všechno bylo více gumové, ale jinak v pohodě. Nové Mondeo je mnohem tužší. Ale co se týče výkonu, tak to zase takový rozdíl není. Ale je pravda, že v novém Mondeu chybí pocit rychlosti, člověk tak dobře nepozná kolik jede. Ale klidně bych se ke starému Mondeu vrátil, mým potřebám stačilo. -
Davidof_CR 17.12.07 16:14
« Re: ESP
to superkutil:
zkus se projet autem který jsi měl. Vsadím se, že budeš mít strach zatočit. Člověk si strašně rychle zvyká.
Mě osobně přijde, že ESP mi velmi pomáhá. Pamatuju předloni na situaci, kdy kola prokluzovala i na pětku, ale jízda byla plynulá a pocitově bezpečná.
Nebo na lyžích v Cermatu jsem se vyšlhal serpentinama ve sněhu - a pohoda. Nakonec - pročs ho vevypnul. -
"-- skrytý --" 17.12.07 16:08
« Re: ESP
kutil: jak už napsal "sss", viděl bych to na kombinaci:
1. pneumatiky (že mají trakci pro brždění ještě neznamená, že stejně dobře zaberou i při akceleraci, to záleží na konstrukci té gumy)
2. jiné rozložení hmotnosti na nápravy, P807 je bedna "v každém rohu kolo", takže na přední nápravě je motor + řidič, u mondea už je řidič víc vzadu a tedy zatěžuje víc zadní nápravu a míň tu přední. A v kopci je to poznat o to víc.
3. necitlivá práce s plynem.
A teď bys měl prozradit správnou odpověd svého nejnovějšího kvízu, vyhlási vítěze a předat mu hodnotou cenu. -
Davidof_CR 17.12.07 16:05
« Re: Starty při -10°C
to lordmystic:
jde patrně o to jak ty vstřiky blbly. Já měl problémy v nízkých otáčkách (typicky volnoběh). Příznaky: škubání motoru, bílý kouř, špatné starty (hodně hrubý zvuk, vibrace). Po opravě je mnohem mnohem lepší, vlastně je to úplná paráda. -
"-- skrytý --" 17.12.07 15:38
« Re: ESP
Suprkutil: "Pokud ale koupím vůz, který se s ESP na sněhu chová hůř, jak jeho předchůdce bez ESP, tak je někde problém."
No je mi luto, ze nie ste spokojny so svojim novym autom, ale kupili ste si auto inej koncepcie. Vase predchadzajuce auto malo benzinovy motor, to sucasne ma motor dieselovy. Takze je to zrovnavanie hrusiek a jablk. Turbo dieselove motory su vseobecne menej citlive s menej presnym davkovanim vykonu nez benzinove. Vysoky tocivy moment je v zlych adheznych podmienkach skor nevyhodou ako vyhodou a tak aj protipreklzovy system ma dost prace aby to zvladol. Pokial preferujte perfektne jazdne vlastnosti, mali ste zostat u benzinoveho motora. Myslim si, ze ludia, ktori si auta s TD motorom kupuju, prihladaju skor k inym vlastnostiam.
Co sa tyka tej "bedny" - 807-ky, tak jej vaha sa pohybuje niekde od 1,8 do 2.5 tony. Vahu mondea sa mi na ford.cz nepodarilo zistit. Predpokladam vsak, ze bude nizsia. A vyssia vaha moze byt za urcitych podmienok vyhoda, kto jazdil v zime so zigulikom a vrecom piesku v kufry vie o com hovorim.
-
superkutil 17.12.07 14:47
« Re: ESP
Ok, upřesním to. Jednalo se o rovný úsek zasněžené a uježděné silnice mírně do kopce. 807 byla prázdná, já měl spolujezdce. Gumy mám Continental zimní 205 široké, letos nové. Je jedno, jestli jsem jel na 2 nebo 3, když jsem přidal, začalo ESP blikat a auto nezrychlovalo. Když jsem zkusil zabrzdit, tak to sedělo a neklouzalo.
Předchozí Mondeo co jsem měl byl benzín a i bez ESP jezdil po snehu mnohem lépe.
Myslel jsme, že díky ESP bude auto bezpečnější a bude schopné jezdit i v extrémmních situacích a prodejce dokonce tvrdil, že ESP obsahuje EDS (elektronickou uzávěrku diferenciálu). Místo toho auto není schopné zvládat ani to, co zvládlo Mondeo bez ESP.
Myslím, že 807 je mnohem větší bedna než Mondeo a měla by mít větší problémy s přenosem výkonu na zasněžené silnici. Jednalo se čistě o zrychlení na rovném úseku, tudíž na to neměla vliv znalost terénu.
Je mi jasné, že se s tím dá žít, jen po této zkušenosti nevím, zda ESP není jen systém jehož účinky jsou v praxi silně pochybné. Pomohlo někomu z Vás ESP v kritické situaci?
Nedá mi to a musím porovnávat předchozí a současné Mondeo. A právě třeba na horách a na sněhu mě Mondeo MK V s TDCI zatím nepřesvědčilo.
Je mi líto, zda vás dotazy otravuju, ale koupil jsme nové auto vývojově minimálně o 6let novější a tak mě zajímá co zvládne. A tak se mi moc nelíbí, že nezvládne ani to co předchozí. A to platí jak o chování vozu, interiéru, tak motoru.
To platí třeba i o spotřebě, která se i mimo město pohybuje až k 8mi litrům při normální klidné jizdě do 140km/h.
Moje dotazy směřují k tomu, abych, pokud je to moje chyba, udělal vše pro to, aby mělo auto parametry garantované výrobcem. A pokud to není moje chyba, tak budu problémy řešit s výrobcem.
Pokud ale koupím vůz, který se s ESP na sněhu chová hůř, jak jeho předchůdce bez ESP, tak je někde problém. -
"-- skrytý --" 17.12.07 14:19
« Re: ESP
Tazko odpovedat na taku vseobecnu otazku. Mozno to bolo preto, ze:
- ESP nie je od toho, aby auto islo rychlejsie, ale na to aby auto islo bezpecnejsie
- ESP nie je zazrak, ktory za vodica bude riadit auto a bude spravne prechadzat zatacky. ESP je na to, aby zachranovalo vodica z pruserov, ktore si sam sposobil. Takze auto bez ESP s vodicom, ktory ma spravnu techniku jazdy, moze jazdit rychlejsie ako auto s ESP a s vodicom, ktory nema spravnu techniku jazdy.
- 807-ka mala lepsie pneumatiky
- 807-ka bola tazsia a preto mala viac trakcie
- vodic 807-ky bol miestny a mal cestu dokonale najazdenu
Vyberte si z toho co chcete, kazdopadne pokial blika ESP znamena to, ze auto jazdi na hranici svojich moznosti a elektronika musi opravovat vodica. To je ten spravny cas dat nohu z plynu, pretoze ani ESP nevie robit zazraky.
-
lordmystic 17.12.07 13:10
« Re: Starty při -10°C
Davidof: no je to divný, já mám už tři vstřiky vyměněné a nikdy mi auto necukalo či jinak neblblo (krom padání do nouzového režimu při velkém výkonu) a to ani za studena. a nekouřilo už vůbec! kouří trochu až teď co to mám chipnuté, ale když ráno za studena jedu po městě, tak ostatní diesely PD a spol kouří min. stejně nebo i víc. -
Davidof_CR 17.12.07 07:44
« Re: Starty při -10°C
Zajeď někam, kde vstřiky umějí opravdu měřit. Mě auto kouřilo cca rok, než jsem se rozhoupal.
V Ford Hale mi je změřili, konstatovali zhoršenou funkci při nízkém tlaku (= otáčkách) a na záruku mi je opravili. Rozdíl je patrný. Myslím, že čím dřív to uděláš, tím větší budeš mít šanci na bezplatnou výměnu. Já mám auto 2,5 roku a 60 000 najeto. Tak jsem byl trochu nervozní (mám prodlouženou záruku). Nechali si na čas, ale vyměnili.
Teď se auto chová tak, jak si to pamatuju - po studeným startu je trochu hlučnější, ale - nekouří, necuká, nevibruje a jede řekl bych hladčeji (jazykovým puristům se omlouvám).
Vzhledem k Tvému vztahu k autu (autům) bych to udělal rozhodně, neboť za hlavu to nehodíš a samo se to nespraví ... ;-)
David -
superkutil 16.12.07 20:20
« Starty při -10°C
Ahoj, tak jsem byl o víkendu na horách a ráno při -10°C motor sice naskočil, ale běžel jen na nějaké válce, škubal, kuckal a probral se až po cca 30sec. Je to normální ?!?
V nádrži mám OMW Arktic.
Měl jsem předtím VW diesel 1.6D a ten bez problémů naskočil i při -25°C bez škytání a škubání. Kamarád má Opel Zafira 2.0 diesel a ten při těch -10°C naskočil úplně v pohodě a chvíli točil vyšší otáčky ale neškubal. Mě naopak při startu motor šel v otáčkách nižších jak volnoběžných. -
cja 16.12.07 17:01
« Re: Nestartujem :O(
U jednoho ze 3 Mondei mě ve 200 000 km začal zlobit taky, byla to volnoběžka a cena byla někde okolo 1000,- Kč, takže to nemusí být hned věnec na setrvačníku - osobně taky doporučuju odborný servis - to zdůrazňuji(osobní zkušenost). A neklesej na mysli - u ojetiny vždy chvíli trvá než se vychytají mušky a pak bude sloužit do roztrhání těla. ;-) -
oleowr1 16.12.07 12:03
« Re: Nestartujem :O(
Pastorek očesává zuby na setrvačníku a sám sebe. Každopádně to chce dát dolů startér, pokud je pastorek v pořádku stačí někdy vyčistit a promazat, jinak to může být vyšlehaný věnec setrvačníku, sjetý pastorek nebo reduktor (myslím, že se tak říká těm kolečkům co s ním točí). Nejlepší je sehnat si firmu co dělá startéry, některé firmy startéry repasují a mění kus za kus. Hlavně to chce rychle řešit, pokud máš věnec setrvačníku ještě v pořádku, bylo by ho škoda .... -
Vasik1 16.12.07 11:43
« Nestartujem :O(
A máme tu zase zimu a stím problém :'-( o co jde. Včera, ale nebylo to poprvé, otočím klíčkem, nažhavím, a start, a nic, hrozné zachrčení, vypnu a znova a zase nic, na potřetí už se povedlo. O tomhle tom problému jsem četl cosi na fordklubu, pastorek startéru prostě nezapadne do motoru a protáčí se na prázdno, stím tedy že asi něco očesává, lebo to příšerné zkřípání... stalo se mi to uz asi 2x v drivejsu, vzdy kdyz byly extremni vykyvy pocasi. Muze mi nekdo jasne rici jaky je system starteru a jak to ma spravne fachčit? Návštěva servisu?Cena? diky díky -
cja 16.12.07 10:48
« Re: UG7
to DR: myslel jsem si to, ale tím , že to naladění podvozku si s G.Y. moc nerozumí, tak mě donutlo poslouchat víc - ten hluk , ale jinou frekvenci či barvu, vydávaly i ty Dunlopy, ale tam jsem nic nehledal, tak jsem to bral jako normál , Jinak teď na suchu a pohoda - už se těším na sníh.
Jinak přeju všem Mondeářům hodně nalítaných kilometrů bez nehod a vstřiků, bohatýho Ježicha a hodně štěstí a zdraví do dalšího těžkého roku. -
RADEK1 15.12.07 20:05
« Re: zmrzle aditivum
Já čerpám kde se dá benzínky nevybírám. Tankuji na vetších benzinkách ,ale žádnou značku neupřednostňuji. Aditiva dávám a to VIF ,nebo standu. Oboje na střídačku. Nedávno jsem pozoroval že ze standou se mi jeví motor klidnější tak nerachtá když je studený.Možná je to jen pocit. Po zahřátí je to asi stejné. Pro sebe jsem dnes zvolil obvzlášť podařené aditivum a to modrý portugal 05 z čejkovických templářských sklepů. Fajnová věc >:D omluva za reklamu musel jsem :-) :-) -
oleowr1 15.12.07 18:48
« Re: zmrzle aditivum
to DR: na sieře bylo dobré aditivum asi 5l speciálu na nádrž a na přimazání trysek a čerpadla M2T v poměru cca 1:1000, před zimou jsem z filtru vypustil vodu. Když se mi podařilo sehnat od kámoše z letiště letecký petrolej, dával jsem ho místo speciálu. U CR bych něco takového určitě neexperimentoval, mondeo mám druhý rok a vlastně nejnižší teplotu kterou jsem s ním zažil bylo asi -18. Jezdím jen na V-power a právě tam se dalších aditiv bojím, pokud není tak OMV (vlastně jen v létě 2x v Chorvatsku). Snad letošní cestu mezi svátkama na Slovensko (Tatry a pak dál na východ) přežiju bez problémů. -
"-- skrytý --" 15.12.07 10:53
« UG7
cja: když ti ty gumy (a k tomu nové) začnou hučet teprve na mokru a až ve vyšší rychlosti, to IMHO bude spíš tou vodou, která od nich odstřikuje.
Včera jsem ty UG7 poslouchal 200km, ale lehké hučení je slyšitelné spíš v nižších rychlostech, tak pod 80km/h, když přidám, tak to zeslábne a zmizí.
BTW, to zase byla D1, naštěstí jsem to projel ještě bez kolon, ale ten provoz a to počasí ... -
"-- skrytý --" 15.12.07 09:32
« Re: zmrzle aditivum
oleowr1: jenže s naftou nemáš moc na vybranou. Za situace, kdy:
1. máš auto na naftu
2. u benzinek mají jenom "letní naftu" - bohužel tohel tak yřeší nějaký zákon nebo směrnic, od jaké teploty musí teprve dodávat zimní naftu
3. tankuješ u nás a jezdíš do lokalit, kde mrzne jen to praší.
Mě opravdu nenapadá jiné řešení, než dodatečné aditivum - nebo zmrzlá nafta. Na aditiva mám obdobný názor, jako ty, ale někdy prostě není jiná cesta. Naftový pohon má i své nevýhody.
jarda.suchy: normální nafta obsahuje opravdu jenom ta nejzákladnější adiva, tomu snad ani aditiva neříkal, to tam prakticky musí být, aby to palivo mělo nějaké normou definované a přibližně stále stejné parametry. Pokud některá firma dává aditiv do nafty víc, tak to taky všude inzeruje - Shell, OMV. U obyčejné nafty bych se nějaké reakce na dodatečné aditivum neobával, bo tam téměř nemá co reagovat. Pak už záleží na (ne)kvalitě toho dodatečného aditiva, jeslti to bude mít nějaký efekt (a jestli nebude negativní) Ale do těch "extra" naft bych nic dalšího rozhodně nepřidával, je tam toho od výrobce dostatek. -
oleowr1 14.12.07 16:06
« Re: zmrzle aditivum
to jarda.suchy: že zmrzne aditivum při nižší teplotě a ve směsi nezamrzne chápu, to je chemie, směs dvou látek může mít lepší nebo i horší fyzikální vlastnosti.
Nevěřím ale kvalitě aditiv, která si můžu koupit na pumpě. Podle mě je důležité, aby palivo bylo v odpovídající kvalitě na stojanu. Dodatečný tuning paliva se mi nelíbí, už třeba právě proto, že smícháním aditiva z lahvičky s aditivem na stojanu (navíc nemám tušení jaké tam je) by mohlo mít možná i kontraproduktivní vliv.
Dnů, kdy je pod -20 je u nás málo, ale jak na potvoru nastanou v ten nejméně vhodný okamžik, často jezdím na vých. Slovensko a tam se mi to párkrát stalo. Totální zamrznutí jen jednou (Sierra 1,8TD), v noci udeřilo skoro -30, nastartoval jsem bez problémů, ujel jsem asi 30km, dotankoval do nádrže Special+dolil aditivum, ujel dalších 15km a už mě příbuzný tahal do garáže. Auto mělo problémy i po celonočním stání v teplé garáži, trubky nestačily rozmrznout. Často se mi stalo, že sice nezamrzly trubky, jen filtr nestačil filtrovat hustou naftu a tak jsem jen kbelíkem horké vody ohřál filtr a jelo se. U Mondea by to mělo odstranit předehřívání filtru.
Nafta mi vyhovuje, chci velké a pohodlné auto, což mondeo je. Celoroční průměr spotřeby mám do 6,5l, u srovnatelně velkého benziňáku by to bylo nejmíň o 1,5 až 2litry víc. 96kW u TDCi mi taky stačí a v podstatě ho pro svou pohodovou jízdu ani nevyužiju. Uvažoval jsem o nezávislém topení, protože při cestách do práce a zpátky je mi líto dlouho studeného motoru, ale investice by se asi nevyplatila. -
"-- skrytý --" 14.12.07 15:08
« Re: zmrzle aditivum
To oleower1: no pokud ti zmrzlo aditivum pri -25 tak se tomu ani nedivim. Je naprosto bezne, ze ruzne antimrznouci pripravky zmrznou daleko driv nez jejich nasledne pouzita a naredena forma s konkretni kapalinou! Sam si pamatuji kdy mi jeden ridic cisterny rikal, ze vozi do Rakouska najakou postrikovou antimrznouci
tekutou smes na silnice (ostriky mostnich systemu atd.) bezne se stavalo, ze
museli cekat v prekladisti nez jim cisterna rozmrzla a to nebylo zdaleka -25 !!!
Po nastriku a rozredeni s vodou, snehem je schopna tato smes nezmrznou do daleko
vyssich minusovych hodnot!!!
-25 je tak nizka teplota a u nas spis v beznych podminkach a lokalitach extremni.
Pokud pro tebe neni, tak jsi si mel koupit benzin a ne naftu!!!
Severani a Rusove na severu nemaji ani nakladni auta na naftu pouze benzin - vedi
proc!
Pokud aditivum neveris, tak never. Ale zakladni aditiva, diky nimz jsi vubec v dnesni dobe schopen jezdit s modernimi dieselovymi motory a dnesni specifikaci extremne odsirene nafty v porovnani s minulosti, obsahuje veskera distribuovana nafta.
Bez nich by jsi pravdepodobne s jakymkoli CR, PD dieselem po par tisicich kilometrech dojel! -
superkutil 14.12.07 14:09
« Rozsah otáček a zvuk motoru.
Ahoj, běžně používám rozsah otáček motoru od 1500 - 3000ot (nejlépe táhne 1700-2700ot) a v rozsahu 1500-2100ot při lehkém přidání plynu motor jede v pohodě. Pokud ale přidám víc, tak motor nejprve začne vydávat neharmonický zvuk (jakoby začne škubat) a potom teprve zabere. Nad 2100ot se to neděje. Je to normální? Pokud nevíte, tak to nechte být. ;-) -
cja 13.12.07 08:40
« Re: Vse co tu pisete sem nepatri !!!
jarda.suchy: pumpařům se omlouvám - mírné klima pro celý rok - a kdo má potom věřit tomu co v tom tanku mají nalito ???????
Teď jsem se ptal u nás na OMV - závoz z Rakouska a protože tam je 5% MEŘO a u nás se smí pouze 2% ? , tak dovezli čistou bez biokomponenty - hahahaha ale samolepku s filtrovatelností nenalepí a nenalepí - změna ceny směrem nahoru jim jde daleko lépe >:D -
oleowr1 12.12.07 20:57
« Re: Vse co tu pisete sem nepatri !!!
to jarda.suchy: takže např. mírnější zimě je všude v nížinách nafta "mírné klima" třídy F (do -20st.), jedu-li na víkend na hory, nesmím si předtím natankovat plnou nádrž, ale dotankovat těsně před doražením na místo, jinak v neděli odpoledne nemusím odjet. Aditivům nevěřím, kdysi mi při -25 zmrzlo aditivum (nějaké STP) v lahvičce uložené v kufru přes noc na kost! Ale auto kupodivu i bez něj odjelo! -
oleowr1 12.12.07 19:28
« Re: Vse co tu pisete sem nepatri !!!
to jarda.suchy: škoda, mám 2,0TDCi, myslíš, že se můžu účastnit diskuzí, samozřejmě k jiným problematikám než hmotnosti přívěsů?
K té naftě "mírní klima": ještě jsem si nevšiml, že by někde byla jiná nálepka. Myslím, že je to označení profilu podnebí v ČR v rámci celého roku, zimní nafta se dává do stojanů až když teplota klesne pod -10st. Je to špatné, protože se mi stávalo, že jsem natankoval auto doplna při teplotách +10, auto stálo na fabrice 2-3týdny (měl jsem pohotovostní auto+služebky) a pak přišlo -20 a byly problémy, co s více než 50l letní nafty, aditivum se nerozmíchá dolitím do plné nádrže. Bylo to v dobách, kdy jsem měl stařičkou sierru a vždycky jsem si nějak pomoh, s mondeem zkušenosti nemám, snad pomůže předehřívaný filtr, pokud se neucpou parafinem trubky od nádrže. -
"-- skrytý --" 12.12.07 19:20
« Re: VIF - aditiva zimni - letni
To cja: ...ja si to myslel ze mirne klima neni zimni nafta :-). Tankoval jsem OMV Sprint Diesel sobota Hradec, pondeli Mlada Boleslav - Alpin Diesel na stojanech nikde a na stojanu napsano mirne klima - tzn. letni nafta!!!
Nafta z Benziny - mam naprosto stejne zkusenosti s firemni Octavii 66kW TDI - nacerpana cela nadrz u Benziny (mezi Praha Cernym Mostem a Hloubetinem) cca pred 1.5rokem v lete - auto pri rozjezdech hopsalo jak potrefena koza a to tento motor pry zdaleka neni tak choulostivy jak CR. Po vyjeti nadrze a nacerpani na Shell po par kilometrech bez problemu!
Jeste jednu podobnou zkusenost jsem mel jako spolujezdec minulou zimu v Transporteru 2.5TDI na Plzenske pumpe ONO. Auto vic jak 110km/h nebylo schopne jet - pedal na podlaze. Po nacerpani na jine pumpe vse OK.
To jestli mely tyto motory nejaky nasledny problem po pouziti tohoto paliva nevim.
napis mi mailovou adresu, pripadne mi napis na mail martin.z@o2active.cz, rad bych s tebou pokecal soukrome..